Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 90.948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:06
Wireshark is de opvolger van ethereal ;)

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Wat ik graag zou willen is het volgende:

-Ik heb een Speedtouch 716.
-Ik heb Xs4all-only.
-Ik heb/wil VOIP via regionaal nummer met een flat fee abo (12,50), zeg:
020-123456
-Ik heb nog een 2e (gratis) VOIP nummer; 087-123456

Nu wil ik beide analoge poorten van de 716 apart gaan gebruiken en wel zodat
1 telefoon (poort1) alleen maar 'rinkelt' als het regionale 020- nummer
gebeld wordt en telefoon2 (poort2) alleen als het 087-nummer gebeld wordt.
So far so good, dat kan nu al.

Echter, uitgaand wil ik dat beide 'nummers/toestellen' gebruik maken van het
abonnement wat bij het regionale nummer hoort, want daar zit een flat fee
abo op. Op deze manier kunnen beiden nummers/telefoons/porten gebruik maken
van 1 abo. Dus uitgaand via dezelfde SIP/VOIP account, binnenkomend via de 2
aparte SIP/VOIP accounts.

Nu kun je ook al 2 gesprekken tegelijkertijd voeren op 1 flat fee abo,
alleen moet je dan in je ST de gegevens voor het 020- nummer (flat fee) voor
beide poorten instellen. Dan heb je dus niet de nummer scheiding.

Ik heb zo'n idee dat dit vast ergens middels de CLI commands in te stellen
is. Wat ik geprobeerd heb is 2 telefoon identiteiten aanmaken (logisch) en
dan de SUP URI, gebruikersnaam & ww voor beide hetzelfde laten zijn. Alleen
het verkorte nummer is dan anders. Dit werkt niet; je mag niet 2x dezelfde
(SIP) URI hebben.

Ook gekeken naar de CLI: "voice profile" & "voice dialplan" maar het is me
nog niet gelukt.

Iemand hier een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Ik heb de Speedtouch 716v5-WL als ATA achter een Zyxel P-2602R-D1A hangen en wilde gebruik maken van de voip instellingen van Telfort om te kijken of de problemen die ik normaal gesproken met het Zyxel modem ook zouden optreden als ik het telefonie gedeelte via de Speedtouch liet lopen.

Aangezien dns resolven niet helemaal naar behoren werkte, vulde ik dus maar de ip-adressen van "tel.telefoniedienst.nl" en "sip.telefoniedienst.nl" in bij "Expert Configure" en kreeg vervolgens in het log een melding te zien waarvan ik begreep dat er ergens een error plaatsvond : "VOIP: Recv 488 Not Acceptable Here".

Volgens Google zou het inhouden dat de G.729 speech codec niet ondersteund wordt door de Thomson, maar het is echter wel terug te vinden in de user.ini als secundair speech codec en ook na aanpassen van het user.ini bestand en de nodige nat en firewall aanpassingen in het Zyxel modem, blijf ik de gewraakte melding krijgen. Vreemd genoeg doet het modem het zonder problemen als ik de Telfort instellingen erin zet en het dus als modem/router gebruik (direct aangesloten op het ISRA-punt).

Aangezien ik in het Zyxel modem echt alle mogelijke opties mbt het oplossen van de haperende telefonie (QoS op cbr gezet, bandwidth management rules aangemaakt voor voip, QoS instellingen voor Sip meermalen aangepast (TOS), zelfs het modem een harde reset gegeven) en nog steeds het probleem heb dat ik na 3 dagen geen UPC-nummers meer kan bellen, dacht ik hiermee gered te zijn. Niet dus.

Weet iemand hier hoe ik van de melding "VOIP: Recv 488 Not Acceptable Here" af kan komen als ik de Thomson Speedtouch 716v5 ingesteld heb als ATA met alle mogelijke aanpassingen in de Zyxel modem / router en dus gewoon kan bellen? Ik kom er na veelvuldig zoeken en rommelen in ieder geval niet maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 15:51
Vanwege overgang van speedlinq naar telfort,
heb ik nieuwe instellingen in mijn modem moeten zetten.

Dat ging niet goed (waarschijnijk door eset.. firewall).
Opnieuw gedaan. sindsdien problemen.

Ik heb wel weer kontakt met internet nadat ik het opnieuw heb geprobeerd heb na een factory-reset.

Maar als ik nu gewoon op het net zit zijn er geen problemen.
Maar zodra ik de web interface oproep valt de draadloze verbinding weg.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

edit :// het modem start opnieuw op wanneer ik hem oproep met 10.0.0.138

[ Voor 7% gewijzigd door driel24 op 10-04-2008 17:48 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Inmiddels een andere pc gehaald met wifi.
Ook met de andere pc kun je gewoon internetten/mail etc etc
Maar bij het oproepen van de web interface restart het modem...
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Start het modem ook opnieuw op als je het benaderd via http://192.168.1.254?

Staat bij het netwerkoverzicht (Home > Home Network > Interfaces > Wireless) WMM aan? Misschien dat het helpt om dit uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
DeliciousBrown® schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:16:

Staat bij het netwerkoverzicht (Home > Home Network > Interfaces > Wireless) WMM aan? Misschien dat het helpt om dit uit te zetten.
Nee, had ik al geprobeerd. En ook dan restart het modem.
Netwerkoverzicht ? dan moet ik toch in de webinterface komen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Oh ja, dat gaat niet lukken op die manier nee.

Probeer eens in te loggen met telnet en kijk eens wat er gebeurt als je dit invoert : ":wireless qos config" en zet het eens op enabled (normaal staat het op disabled).

Wat voor encryptie gebruik je eigenlijk, wep / wpa / wpa1+wpa2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
DeliciousBrown® schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:22:
Oh ja, dat gaat niet lukken op die manier nee.

Probeer eens in te loggen met telnet en kijk eens wat er gebeurt als je dit invoert : ":wireless qos config" en zet het eens op enabled (normaal staat het op disabled).

Wat voor encryptie gebruik je eigenlijk, wep / wpa / wpa1+wpa2?
Ben niet zo bekend met telnet.
Weet wel hoe je erin in komt, maar niet hoe je een setting wijzigt.
Ik gebruik wep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
zojuist geprobeerd :
Ook met de kabel kom ik niet in de webinterface.

word er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Blijft het modem wel benaderbaar en stabiel als je er met de standaardinstellingen (na een reset) in probeert te loggen? Misschien dat er toch iets in de instellingen een conflict geeft.

Kun je nog wel een back-up van je config (user.ini) in het modem krijgen na een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Je bedoelt 'factory reset' ?

Ik heb nog een oude versie van de speedlinq config.
Zelfs die kan ik niet volledig uitvoeren.... dan wordt nl. midden in de instal de verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Als je een 6.x firmware in de speedtouch hebt, probeer hem dan met deze configurator in te stellen : http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v16.exe

met een 5.x firmware pak je deze configurator : http://www.speedtouch.nl/...585_R5x_config_nl_v11.exe

Misschien zit daar het probleem wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik ben even met die v16 gestart.
Welke keuze moet ik dan maken ? ik heb speedlinq via bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Kies voor de rfc1483 (met of zonder voip) VPI = 0 en VCI = 34 en dan zou het allemaal moeten werken als je nu op het Telfort netwerk zit.

[ Voor 7% gewijzigd door DeliciousBrown® op 10-04-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Het is gelukt... maar vraag niet hoe.

Iedere keer als het modem restart kon ik ongeveer 3 sec klikken.
Zo ben ik naar het veldje laden van een oude user.ini gegaan.
ik had gelukkig een back up.

en na een keer of tien restarten bij het goede knopje gekomen.

user.ini in die 3 seconden gestart en alles werkt weer.

Het was dus een corrupte user.ini, wel vreemd dat hij deze niet verwijderd na
een factory reset....

Heel erg bedankt voor het meedenken !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Ok dan, veel plezier op het Telfort netwerk dan maar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Mijn modem reset soms op willekeurige tijden. Niet dat alleen de DSL wegvalt, maar het hele modem reset. Heb de laatste firmware in mijn 716. Iemand enig idee hoe dat komt??? :?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weet iemand of het mogelijk is om met de webinterface dezelfde uitgebreide voip stats te krijgen als via de CLI? Via de webinterface zie ik niet eens gemiste calls, terwijl via de CLI ik een hele uitdraai van inkomende en uitgaande gesprekken kan zien 8)7.

De enige twee entries die ik via de webinterface ook zie waren twee binnenkomende calls die als gemist staan terwijl ze wel waren opgenomen - ik had eerst m'n voip aanbieder (telfort) op beide aansluitingen ingesteld, maar alleen 'phone 1' is in gebruik. Blijkbaar vond ie het dus nodig om dat dan bij phone 2 als gemist te zetten, want ja, op die lijn zijn ze immers niet opgenomen 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand ook of het mogelijk is om via telnet de dns servers te wijzigen :? (die die dus standaard opvraagt en krijgt als je het modem start/reboot) Want ik wil graag gebruik maken van andere dns servers dan mn huidige ISP

edit; laat maar, al gevonden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over je VoIP vraag:

Nee dat klopt. De Speedtouch kan wel 2 sip accounts registreren, maar die dienen bij dezelfde provider te zijn. Dus Budgetphone + Voipbuster kan dus niet.
Via Voxalot is dit ook niet meer gratis te regelen. Je kunt wel uitbellen via voxalot en mooie dialplans maken, maar inkomende gesprekken vallen niet meer onder de gratis service van voxalot. Hiervoor moet je bijbetalen.
@trolleystad

wekt het uitbellen met voxalot bij jou dan nog?

ik wilde dit weer instellen maar het werkte niet. Toen dacht ik weer even terug te kunnen naar speedlinq voip maar bleek mijn ww niet ok te zijn ??

ik heb deze dus gereset en ben nu in afwachting van het nieuwe ww zodat ik weer voip kan bellen met speedlinq. In de tussentijd heb ik mijn voipbusteraccount erin gezaet en dit werkt prima. Zet ik da voxalot erin werkt zowel het uitbellen als het inbellen niet meer. Naar ik nu van je begrijp werkt inbellen niet meer gratis.

ik blijf echter steeds de melding krijgen dat het gedraaide nummer niet bereikt kon worden.

kun je mij eventueel jouw werkende settings voor uitbellen met voxalot posten

dank alvast

Edit: de vraag geldt natuurlijk ook voor ieder ander die het antwoord heeft _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik gebruik opendns.org voor DNS settings. Echter ben ik deze settings ieder keer kwijt na een reboot van de speedtouch. Weet iemand hoe ik de DNS settings kan behouden tijdens een reboot? Is er een mogelijkheid om de DNS settings te saven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38
Volgens mij was het commando om te saven (via telnet interface): saveall

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bump :+

ik doe vast iets fout.. maar ik loop al de hele middag te etteren met een dialplan..

ik wil dat alle uitgaande gesprekken standaard over mn KPN lijn gaan..

tenzij ik een prefix mee geef..

alleen t werkt niet :? ook heb ik t al eens met die wizard van speedtouch geprobeerd.. :S met de prefix op de KPN lijn.. maar als ik dan met prefix belt gaat er wel een toestel op deze wereld over.. alleen niet het toestel wat ik bel.. :?

iemand die het juiste regeltje voor mij heeft? ik zie door de bomen het bos niet meer :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02
Je moet via de CLI van de speedtouch werken.
:Voice Dialplan list "all" geeft je huidige set weer.
Dan kun je #0 of *0 aanpassen om via voip te bellen
Dan een dialplan aanmaken voor eerste cijfer 0-9 bellen via FXO.

Ik heb bijv. prefix #0 via FXO en 0842333 ook via FXO, de rest gaat naar voip.

[ Voor 15% gewijzigd door Krypt op 28-09-2008 10:04 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Nu heb ik een vraagje. Ik wil mijn kpn later porteren naar budgetphone. Scheel weer de maandelijkse bijdrage voor een kpn lijn (heb nu telfort, dus betaal ook geen lijnhuur)

Ik heb nog een DID nummer bij voipbuster, dus ik ging eens aan de slag om te kijken of dat inbound voip wel allemaal goed werkt. Het werkt perfect, alleen krijg ik incoming callerid niet aan de praat.

Ik gebruik voxalot als intermediar. En voxalot heeft mijn voipbuster account op registered staan (accepteerd incoming calls).
Als ik nu mijn DID nummer bel, dan gaat de telefoon wel over maar ik zie geen callerid. Ook in de log van mijn speedtouch is alleen "---" te zien als remote number.

Als ik nu mijn zyxel op mijn adsl lijn hang en daar exact dezelfde sip gegevens invul,dan werkt callerid wel gewoon; het nummer wordt prachtig 't schermpje van mijn telefoon gezet.

Nu is het mij opgevallen dat, als ik mijn N95 registreer en het nummer bel dan het nummer tussen aanhalingtekens geplaats wordt. Het is dus net alsof het als tekst doorgestuurd wordt en hier mijn speedtouch van over z'n nek gaat.

Hebben hier mensen een incomming voip nummer en waar callerid wel werkt met een speedtouch?
Het betreft hier een speedtouch 780WL met firmware 6.2.29.3 (6.2.T.3)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Nummerherkenning werkt prima met een Speedtouch 716v5 met de voip-instellingen van Telfort en in mijn geval zelfs beter dan op de Zyxel (die ervoor zorgde dat mijn telefoongesprekken haperde en dat de nummerherkenning soms maar half doorkwam).

Ik heb in plaats van de configtool (http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v17.exe) een "user.ini" bestand van de Speedtouch site aangepast en sindsdien werkt het als nooit tevoren : http://www.speedtouch.nl/i_mac_linux.html#780

Vergeet niet, indien je hetzelfde mocht willen gaan doen, eerst je huidige configuratie op te slaan zodat je het nodige kunt knippen en plakken in het nieuwe configuratie bestand indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Thanks. Ga eens mijn modem terug flashen naar de officiele speedtouch NL firmware en dan die ini gebruiken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook eens flink aan het experimenteren gegaan met St716 en heb het eindelijk zover gekregen dat het bij mij ook werkt.
Maar nu het volgende. Wanneer ik gebeld wordt op het voipnr. van xs4all komt het wel netjes binnen via de telefoon, maar wanneer ik weer ophang krijg ik daarna nog 3x een telefoontje binnen met niemand aan de lijn.
Ik hoor dan gewoon de kiestoon.

Heb de volgende setup Modem->Hub->ST716->telefoon

Waar kan het aan liggen dat ik daarna nog drie keer een inkomende oproep krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
eh.....wellicht aan het feit dat je 'flink aan het experimenteren gegaan' bent........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:44:
Waar kan het aan liggen dat ik daarna nog drie keer een inkomende oproep krijg?
Omdat ik gok dat het relais klappert naar de POTS aansluiting?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Weet iemand of het volgende mogelijk is met de Speedtouch 716 (of 780 for that matter).

Ik heb er nog 1 over en die wil ik graag inzetten als 2e accespoint voor klanten in een winkel. Dus een soort WiFi hotspot maken eigenlijk.

Ik heb nu intern ook al een beschermd WiFi (ook een Speedtouch) netwerk dus daar mogen 'derden' niet op.
Nu kan ik natuurlijk gewoon een 2e Speedtouch ergens erbij pluggen, daar een ander SSID, andere beveiliging en een andere (vaste)IP range inzetten. Dan zou het al moeten werken maar dan moeten klanten handmatig hun IP adres instellen/veranderen. Ik wil dus eigenlijk voor het gemak wel de ST als DHCP server laten werken. Echter als ie dan ook gewoon in mijn huidig/std. netwerkje erbij hang draaien er 2 DHCP servers (want huidige, bedraad netwerk krijgt ip adressen van een windows-DC/DHCP server). Dat gaat natuurlijk niet werken.

Ik wil dus eigenlijk dat de Speedtouch als DHCP server fungeert, maar dan alleen voor z'n eigen WiFi/WLAN, met bijbehorende SSID (en niet voor de bedraadde ethernet poorten zeg maar). Dus alleen DHCP op het wlan ahw.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 21:38
Wat je wilt is een nieuw subnet maken voor dit extra wifi netwerk. Bijvoorbeeld 192.168.2.0-255 (/24). Je moet dan op je huidige ADSL modem (ook een ST?) ook dit extra subnet definiëren. Een van deze moet dan ook DHCP server zijn voor dit subnet. Verder moet je zorgen dat de poort waar je de 2e ST op aansluit alleen tot het nieuwe subnet behoort, en niet het oude (anders krijg je inderdaad een conflict met je windows DHCP). Je koppelt dus op laag 3 (router) ipv laag 2 (switch).

Geen idee of de ST dit kan. Met bijv. OpenWRT is dit geen probleem.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapSNL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:33
Hallo,

Ik heb nu het hele topic door geleze, maar ik kom er nog steeds niet.

Hoe moet ik mijn speedtouch (ST 780 WL) zo instellen dat ik hiermee met voip buster kan bellen.
Ik gebruik de speedtouch nu als acces point voor mijn draadloze netwerk en dat werkt zonder problemen.
Dus ff voor de duidelijkheid mijn configuratie
Zyxel modem/router --> speedtouch en meerdere PC

Ik hoop dat iemand mij en goede stappen kan uitleggen hoe ik het moet instellen vanaf een reset.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapSNL
ja had ik al geprobeerd, maar heb ff opnieuw geprbeert en de error die ik dan krijg komt op volgende neer:

00:04:55 (since last boot) DHCC server (192.168.1.1) offers 192.168.1.13 to intf WAN
00:04:55 (since last boot) DHCC offer received from 192.168.1.1 (can be relay agent) on intf WAN
00:04:53 (since last boot) DHCC IP address 192.168.1.12 (255.255.255.0) set on intf WAN: failure!
00:04:53 (since last boot) DHCC server (192.168.1.1) offers 192.168.1.12 to intf WAN
00:04:53 (since last boot) DHCC offer received from 192.168.1.1 (can be relay agent) on intf WAN
00:04:51 (since last boot) DHCC IP address 192.168.1.11 (255.255.255.0) set on intf WAN: failure!
00:04:51 (since last boot) DHCC server (192.168.1.1) offers 192.168.1.11 to intf WAN
00:04:51 (since last boot) DHCC offer received from 192.168.1.1 (can be relay agent) on intf WAN
dit gaat zo door tot datip 192.168.1.20 is bereikt en dan stopt ie

wat gaat er hier fout?

btw. de speedtouch laat in de webinterface wel zien dat ie met internet is verbonden, maar hij zecht ook dat er geen internet service is.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 10:03
Waarom haal je de zyxel er niet tussen uit? De ST780wl is toch ook een modem en ws een betere als de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapSNL
het probleem is dat die syxel ongeveer 50 meter van de plaats af staat waar ik de telefoon wil gebruiken.

wil dus gewoon in een van de poorten internet en dat de modem dan fuctioneert als een soort sip apperaat waar ik telefoon op kan aansluiten.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Waarschijnlijk gaat ie over zijn nek omdat ie zelf dhcp server is in dezelfde range, en ook nog wil gaan natten.

Reset 'm en sloop deze regel eruit.
code:
1
:nat ifconfig intf=ip_wan_eth translation=enabled

En zet deze erin
code:
1
:dhcp server config state=disabled

Om je dhcp server uit te zetten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapSNL
nope werkt niet zelfde probleem.
Kan dit komen doordat het de speedtouch al een IP heeft, want het duidelijk te maken met een ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Heb je nog ip 10.0.0.138 actief in de 780?
Die moet je verwijderen. Er kan maar één ip actief zijn en die moet in de range vallen van de DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapSNL
gedaan en ip valt in ranche maar hij accept nog steeds nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Nog even een reply op bovenstaande; zet je speedtouch in een ander subnet, misschien dat dat helpt.

En nu heb ik nog een vraagje; ik zit met de volgende situatie
Speedtouch 780WL welke geregistreerd staat bij Voxalot.
Voxalot heeft 2 SIP providers ingesteld staan, Voipbuster en Budgetphone (geregistreerd).

Alles werkt allemaal perfect, ik kan bellen en gebeld worden en nummerweergave werkt. Echter dit laatste is niet echt zoals ik wil :)

Mijn Country settings staan op Netherlands en ik krijg gewoon nummerweergave op mijn telefoon. Echter Voxalot ondersteund MWI (Message Waiting Indication) en dan zou er een envelopje op mijn telefoon moet komen te staan als er een voicemail op mij wacht. Dit is echter alleen voor FSK telefoons. Mijn telefoon ondersteund zowel FSK als DTMF.

Nu is het zo dat als de speedtouch op Country Netherlands staat, de MWI functionaliteit niet werkt. Ik krijg geen enveloppe als er een voicemail is. Ik krijg ook geen nummerweergave te zien als er een 2e partij beld (Call Waiting). Dit betekend dus dat de speedtouch DTMF uitspuugd, en zowel MWI en CLIP on Call is FSK functionaliteit.

Nu kan ik wel mijn speedtouch op een andere country instelling zetten, dan werkt het envelopje wel. Maar dan werkt ineens mijn nummerweergave niet.
Ik heb France1,France2, France3, Belgium, ETSI, Germany geprobeerd. Maar ik krijg het niet voor elkaar om nummerweergave te krijgen (enveloppe werkt wel en heb dat getest met france1 t/m 3)

Iemand een idee hoe ik beide (Nummerweergave als MWI) werkzaam krijg?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Laat maar.......

[ Voor 97% gewijzigd door kaajee op 10-12-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ik heb een SpeedTouch 780WL.

ik wil dat als een gesprek binnenkomt op de FXO poort hij maar op één Telefoon overgaat.
en ook dat één Telefoonpoort maar de FXO poort gebruikt voor 06.

dan de andere Telefoonpoort dus helemaal zonder FXO, binnenkomend en uitgaand.

is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Laatst online: 15-09 16:55

Yuco

Womanizer!

Ik wil een harde schijf via een ethenet ingang op de modem aansluiten. Gaat dit werken en wat moet ik dan van de snelheid verwachten waarbij ik bestanden kan kopieren. Is deze harde schijf dan gewoon vanuit mijn verkenner te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

oeps, iets te ongeduldig met klikken. :+

[ Voor 91% gewijzigd door Yuco op 21-01-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Yuco; Heeft weinig te maken met de speedtouch maar meer met de harddisk die je er op aan wilt sluiten.

Als het een NAS is met een eigen besturingssysteem (ala DNS-232, Synology etc) dan zou dat geen probleem zijn. Als het een NDAS is (waarbij je een driver op alle clients moet installeren) dan kan het wireless nog wel wat problemen veroorzaken. Dat wordt met een bepaald protocol gedaan waar sommige routers niet echt helemaal lekker mee om kunnen gaan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je binnenkomende gespreken via de fxo poort van de 716 kan doorsturen naar de sip server
Ik heb mijn speedtouch 716 succesvol geregistreerd met mijn asterisk voip (sip) server.
Met een vast toestel op aan van de FXS poorten kan ik naar de asterisk server bellen.
Ik zou nu ook graag hebben dat binnenkomende gesprekken van mijn PSTN lijn opgenomen kunnen worden door mijn asterisk server.
Voor zover ik begrijp zijn dialplans enkel voor uitgaande gesprekken, is er ook zoiets om binnenkomende gesprekken van de PSTN lijn op de FXO poort te routeren naar de SIP server ?

Heeft iemand dit al gedaan, of begrijp ik het mischien niet goed ?

Groeten,
Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Heeft iemand ervaring met het updaten van de SpeedTouch 716 firmware van 6.1.7.2 naar R62T2 bij telfort.nl (voorheen speedlinq) ?

MIjn modem is erg instabiel als ik wat torrents heb draaien. Verder heb ik het idee dat de internet verbinding er ook soms eventjes uitligt. Hebben anderen hier ook last van?

Zou een firmware update helpen? Zijn er nog specifieke telfort.nl settings waar ik aan moet denken?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
roalt schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:51:
Heeft iemand ervaring met het updaten van de SpeedTouch 716 firmware van 6.1.7.2 naar R62T2 bij telfort.nl (voorheen speedlinq) ?

MIjn modem is erg instabiel als ik wat torrents heb draaien. Verder heb ik het idee dat de internet verbinding er ook soms eventjes uitligt. Hebben anderen hier ook last van?

Zou een firmware update helpen? Zijn er nog specifieke telfort.nl settings waar ik aan moet denken?

Dank alvast!
Zoek eens op 'Zero Configuration' (staat in je windows bestanden, via google de aanwijzingen om deze aan te passen)

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik heb gehoord dat iemand eerder deze vraag stelde, maar nogmaals: kan je ook intern bellen van tel1 naar tel2 en vice versa?
Of moet pese dit de voip provider ondersteunen? :(

En heeft een ST716V5 ingebouwd filter? Las zo iets namelijk ;) dat zou ik dus in principe mijn splitter er tussenuit kunnen halen?

[ Voor 27% gewijzigd door Henkie-Jan op 09-07-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb nu een Speedtouch 780, maar als ik *0 draai is het een hele poos stil en hoor ik geen andere kiestoon van de reguliere vaste lijn. Hoe kan dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

Speedmaster

Make my day...

Henkie-Jan schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:14:
Heb nu een Speedtouch 780, maar als ik *0 draai is het een hele poos stil en hoor ik geen andere kiestoon van de reguliere vaste lijn. Hoe kan dat? :)
probeer 0* of 0#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Trouwens, voor de geïnteresseerden. Ik kwam een keer deze handleiding tegen met geavanceerde instellingen:

Klik..

Ook een officiele handleiding voor dialplans!

[ Voor 14% gewijzigd door Henkie-Jan op 05-08-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Weet iemand of met een Speedtouch 780 dit dialplan werkt?

code:
1
112 FXO NA Low No 3 3 0 0 No No ROUTE_excl_eon

Kan moeilijk 112 gaan bellen om te testen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Henkie-Jan op 06-08-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Probeer het met een ander nummer :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Net druk bezig geweest met mijn nieuwe ST780: meteen na het aansluiten smsdiscount ingesteld via de configuratie software van speedtouch als username en wachtwoord werkte de speciale account die ik had gemaakt tijdens firmware 6.x voordat ik m had aangesloten had en KPN 7.x erop zette.

Alles ingesteld zoals ik dacht dat het moest, maar kennelijk iets verkeerd gedaan want de vaste lijn werkte niet meer en we konden dus niet gebeld worden. Toen zag ik in de FP dat je gewoon kon aanklikken dat je VoIP wilde in het KPN configuratieprogramma van de CD. Dus ik rustig de fabrieksinstellingen teruggezet en het KPN programma opgestart. Helaas kwam bij mij niet de mogelijkheid om een extra-voipaccount aan te zetten. Ik ben toen naar 192.168.1.254 gegaan, maar ik kon de VoIP instellingen niet meer aanpassen, omdat alleen het kpn met KPNUser rechten account er stond.

Toen maar weer gekeken via het speedtouch configuratieprogramma, maar daar werkte geen enkele username/password combinatie meer. Nu na nog is flink rondgezocht te hebben, weet ik het niet meer.

Wat moet ik nu doen om SMSdiscount als uitgaande VoIP provider te krijgen en KPN vaste lijn ingaand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik snap niet echt wat je precies bedoelt. Maar volgens mij heb je de speedtouch 780 geupgrade met de firmware van KPN en nu werkt voip niet meer? Dat kan kloppen denk ik, aangezien de 780 die KPN gebruikt aangepaste firmware heeft voor Internetplusbellen. De instellingen zullen bij de firmware dan ook automatisch op internetplusbellen instellingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Henkie-Jan schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:49:
Ik snap niet echt wat je precies bedoelt. Maar volgens mij heb je de speedtouch 780 geupgrade met de firmware van KPN en nu werkt voip niet meer? Dat kan kloppen denk ik, aangezien de 780 die KPN gebruikt aangepaste firmware heeft voor Internetplusbellen. De instellingen zullen bij de firmware dan ook automatisch op internetplusbellen instellingen staan.
Ik heb (of KPN heeft, eigenlijk) de firmware geupgrade. Na de firmware upgrade kon ik nog wel via een account gemaakt met een hack die alleen in 6.x werkt in de configuratie software van speedtouch. Toen heb ik wat foutjes gemaakt en heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet, ook omdat in de FP staat dat de KPN software mogelijkheid geeft voor een eigen VoIP provider. Helaas miste die mogelijkheid in de software en daarna kon ik ook niet meer de speedtouch software gebruiken, omdat ik geen eigen account meer had.

Bij telefonie kan ik nu ook geen eigen VoIP provider meer toevoegen, omdat het "configuratie" knopje mist. Ik heb dus wel gebeld via SMSdiscount in firmware 7.x, alleen inkomend werkte niet omdat ik waarschijnlijk wat instellingen had verpest en daarom heb ik ook de fabrieksinstellingen teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Stom, ik kon inderdaad 118 proberen. die getest en het werkt. ;)

Vanx: sorry, snap je probleem. heb er alleen geen oplossing voor...

[ Voor 14% gewijzigd door Henkie-Jan op 07-08-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Henkie-Jan schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:38:
[...]

Vanx: sorry, snap je probleem. heb er alleen geen oplossing voor...
Jammer, iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:59
Fk1 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:53:
Het is mogelijk om verschillende telefoonnummers op te nemen met verschillende username/wachtwoord. Als je maar via dezelfde sip-proxy belt. Zo heb ik bijv een voipbuster account en een voipcheap account. Met beide kan ik via sip.voipbuster.com bellen.

Hoe kan ik bij het bellen nou sturen of het telefoontje via het ene of het andere account wordt gedaan? Kan ik dat via het dialplan regelen?
Even voor alle zekerheid: ik wil inkomende gesprekken via Budgetphone laten lopen, en uitgaande via VOIPbuster. Deze hebben uiteraard niet dezelfde SIP proxy. Bied de 716 deze mogelijkheid met de huidige firmware, is het in te stellen via telnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nee, er kan maar een sip server ingesteld worden in een Speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
cornfed99111 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:04:
Nee, er kan maar een sip server ingesteld worden in een Speedtouch.
Ok, da's duidelijk. Dan ga ik maar voor de Siemens Gigaset C475IP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Die kan blijkbaar 6 verschillende provider aan. Dat is ideaal.
Niet vergeten de poorten te open in de router voor de Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Nee, dat ga ik niet vergeten! :-)
Dat ding is trouwens bij Siemens zelf echt heel duur, heb 'm online flink goedkoper kunne vinden. Maar goed, we raken wat erg off-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Ik krijg de nieuwste firmware er maar niet op. Tijdens het updaten krijg ik steeds de melding "de upgrade kan niet worden voltooid: het toestel reageer niet tijdens de detectie". Het rare is dat een stap eerder alle gegevens netjes uit mijn 716 WL worden uitgelezen:

Computerinterface:
NVIDIA nForce Networking Controller VLAN 0011
Adres automatisch toekennen
IP-adres(sen):192.168.1.65/24
Gateway-adres(sen):192.168.1.254
DNS-adres(sen):192.168.1.254

Toestelnaam:
SpeedTouch 716
Serienummer:
0605JT2JS
Modus:
Operationeel
IP-adres(sen):
192.168.1.254/24
10.0.0.138/24

Productcode:
36022080
Hardware adres:
00-14-7F-1E-91-A4
Firmwareversie:
6.1.7.2
TP versie:
2.0.0
Bootloader versie:
1.0.1
Kaarttype:
BANT-T ( QK )
Configuratie
28-12-2006
Nederland
Speedlinq Comfort
Comfort abonnement met bellen
Comfort abonnement met Speedlinq bellen met verbinding via het KPN netwerk.
Andere:
name=SpeedTouch 716v5 [0605JT2JS]
-device_id=0605JT2JS
-device_name=SpeedTouch 716v5
__sec_modem_access_code=1646603949
_board_name=BANT-T
_board_serial_nbr=0605JT2JS
_bootloader_version=1.0.1
_build=6.1.7.2
_buildname=ZZR8AA6.172
_buildvariant=AA
_company_id=ALCL
_company_name=THOMSON
_company_url=http://www.thomson.net
_copyright=Copyright (c) 1999-2006, THOMSON
_ethernet=SWITCH
_fia=QK
_fii=6.1.7.2.0
_iftype=ETH
_igdx_version=1.1
_igdxversion=1.1
_macaddr=00-14-7F-1E-91-A4
_modem_access_code=3188904831
_modemlabel=bcm96348_V1.0.109ae_ADSL_PHY_A2pBT009.d16l
_oui=00147F
_physlayertype=POTS
_prl=36022080
_prod_description=DSL Voice Gateway Device
_prod_friendly_name=SpeedTouch 716
_prod_id=0
_prod_name=SpeedTouch
_prod_number=716v5
_prod_serial_nbr=CP0605JT2JS
_prod_url=http://www.speedtouch.com
_sntppoll_post_sync=15
_sntppoll_pre_sync=15
_ssid_serial=SpeedTouchC26D6A
_tpversion=2.0.0
_usb_macaddr=00-14-7F-1E-91-A5
_variant_friendly_name=
_variant_id=0
_voice_capable=yes
_wepkey_serial=212395F6B1
_wiz_autopopup=1
_wl_version=3.90.41.0
_wpakey_serial=212395F6B1
ant-name=SpeedTouch 716v5
atm_addr=0.34
columns=80
conf_date=28-12-2006
conf_description=Comfort abonnement met Speedlinq bellen met verbinding via het KPN netwerk.
conf_device=706|716v5|780
conf_provider=Speedlinq Comfort
conf_region=Nederland
conf_service=Comfort abonnement met bellen
conf_tpversion=2.0.0
conf_version=
dhcp_config=1 server
dhcp_status=1 server
disp_service=Comfort abonnement met bellen
host_dns=
host_gateway=
host_ip_addr=
host_lang_id=nl
host_language=en
host_mac_addr=00-18-F8-2D-BA-4B
host_name=athlon
host_net_mask=
host_setup=auto
ip_list=10.0.0.138;192.168.1.254
ip_main=192.168.1.254
ipmask_list=255.255.255.0;255.255.255.0
ipmask_main=255.255.255.0
mdap_version=1.2
rows=24
sessiontimeout=120
st_acl_config=unlock
st_areacode1=
st_areacode2=0162
st_wf_security=disable
upgrade_url=http://www.speedtouch.com/upgrade/upgrade.htm
uri_port=FXS1
uri_uri=0162707809
uri_username=31162707809
voip_domain=
voip_proxy=sip.ritstele.com
voip_proxyport=38383
voip_reg=sip.ritstele.com
voip_regport=38383

Mijn laptop heb ik bekabeld op mijn modem aangesloten. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
He je al eens geprobeerd om de ip adressen vast te zetten ipv van via dhcp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
@yuco

De Speedtouch 716 WL en de Speedtouch 716v5 WL zijn 2 verschillende modellen, probeer je het wel met de juiste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je moet het update programma starten met admin rechten.
En schakel ook even de firewall uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Voor de 780-ers is er een zakelijke firmware beschikbaar op: http://kpnserviceweb.com/...cripts/document_list.aspx

Let wel: Hij moet als het goed is met hogere waarden intrainen. Maar er zijn wat functies uitgehaald geloof ik om de grote van de firmware te beperken. Althans dat heb ik gelezen. Ik heb zelf deze firmware nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Misschien dat ik hem probeer.
De enige keer dat ik een 7.4 firmware uitprobeerde, kwam niet mijn router ten goede...
De firmware was wel van buitenlandse origine. Dat zal wel niet geholpen hebben... ;)
De belofte van hogere intrainwaardes maken mij wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ja, mij ook. Maar durf het eigenlijk nog niet aan. Dus ben erg benieuwd naar je bevindingen. Gebruik je ook het VOIP gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ja, ik bel ook met de 780.
Ik heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen.

• cornfed99111
Ik heb de nieuwe firmware erop zitten.
Flashen was geen probleem.
Ik heb de oude .ini instellingen weer geupload en dat ging ook prima.
DSL sync functioneert prima. Zie wel geen hogere intrainwaardes, ze zijn ongeveer gelijk aan de oude firmware.
SIP werkt prima, WLAN werkt prima.

Dus de nieuwe firmware mag blijven zitten en nu eens kijken wat er over een langere tijd gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 22:00
OM het nog maar even uit de kast te trekken.

Ik heb een KPN Experiabox. Deze is omgebouwd tot ST780WL dmv de KPNUser->SuperUser mod in user.ini.

Nu wil ik graag dit modem als ATA device gebruiken, dus puur voor de VOIP.

Echter, dit lukt niet. De tip om de router alleen een ander ip adres te geven helpt niet, SIP blijft ongeregistreerd.
De truc via telnet LAN4 omtoveren in WAN werkt ook niet, ik zie wel netjes een ethwan interface maar kan verder geen verbinding krijgen via het internet.

Iemand nog tips of iets dergelijks? Zou mooi zijn als het ging werken :)

edit:
aah, gelukt dmv de post van p88l.

Helaas werkt het niet meer als ik het routerIP verander van 192.168.1.254 naar iets anders... hoe fix ik dat? (het hele internet werkt trouwens niet meer dan, enige oplossing is user.ini terugzetten)
Ik laat het nu echter wel even staan, heb nu mooi een gratis ATA device :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door maarud op 11-12-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
heb je de nieuwste firmware draaien? Anders kijken naar de sip poorten die wijzen misschien nog naar de dsl verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb nu ook de router een ander ip kunnen geven terwijl het internet blijft werken :)

Alleen nog één probleempje met VOIP. Ik heb wel een kiestoon, ik kan nummers bellen, mijn mobieltje gaat ook over, maar als ik opneem kan ik niet praten. Ik hoor niks (aan beide kanten niet) en ik kan niets zeggen (aan beide kanten niet).

Heb de codec al op G711u gezet en alle anderen gedisabled, maar weet het nu even niet meer :P

edit:
het werkt alweer....

instellen via de speedtouch config tool op VoipBuster met RFC1483
IP en dhcp en dergelijk veranderen van 192.168.1.254 naar iets anders (heb al een andere speedtouch die 192.168.1.254 heeft)
De telnet zooi van p88l invullen
voipbuster settings veranderen naar rynga

VOIP 200 registred 8)
kon eerst niet bellen, maar de 2 poging werkte wel :)

dus als ik een nummer wil bellen gaat het de eerste keer niet goed, pas bij de 2 keer hoor ik ook dat hij overgaat en kan ik praten (de eerste keer hoor je wel kiestoon, maar als het nummer eenmaal gedraait is hoor je verder niks meer)

[ Voor 43% gewijzigd door maarud op 11-12-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb er nu al meerdere omgebouwd, ook de 7-serie firmware. leuk om te doen,m hele familie nu al voorzien van internetbellen :P

Hoe switch ik VOIP met KPN? Dus als ze *0 intikken, ze de VOIP lijn krijgen, en dus standaard de KPN lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
De Nederlandse SpeedTouch site bestaat niet meer! www.speedtouch.nl toont alleen maar een xs4all hosting pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dan blijft deze nog over: http://www.technicolor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 13:11
Voor mensen die hun speedtouch willen gebruiken icm met voipbuster hier mijn ervaringen:
- Voipbuster aanmaken als sipprovider.
Helaas kun je niet tegelijkertijd gebruik maken van Budgetphone en Voipbuster in de speedtouch. Dit omdat slecht 1 voip registrar in te stellen is. Vroeger kon je als alternatief Budgetphone nog doorschakelen naar het eigen SIP adres bij Voipbuster. Maar blijkbaar gaat dit niet meer.

Vervolgens het belplan via de CLI invoeren:

Lokaal:
voice dialplan add prefix=2-9 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=NA fallback=disabled minimumdigits=6 maximumdigits=7 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert=0031572 rescan=no action=ROUTE_incl_eon

Interlokaal:
voice dialplan add prefix=0 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=NA fallback=disabled minimumdigits=4 maximumdigits=11 posofmodify=0 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_eon

Nummer start met 1 (b.v. 112 of 118) via vaste lijn:
voice dialplan add prefix=1 defaultport=FXO fallbackport=NA priority=NA fallback=disabled minimumdigits=3 maximumdigits=11 posofmodify=0 remnumdigits=0 rescan=no action=ROUTE_excl_eon

[ Voor 16% gewijzigd door RoyD op 04-03-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Dag allemaal!

Graag wil ik een SpeedTouch 780 ALLEEN als ATA adapter gebruiken. Nu ben ik al even aan het prutsen geweest. Eerst heb ik de configuratiewizzard gedraait als Voipbuster Routers. IP adres van het modem wijzigen is easy. DHCP uitzetten is ook peanuts. En heb dus gedaan wat er in het start topic staat (hetzij met andere IP-adressen).

:ip ipadd intf=LocalNetwork addr=10.0.0.55/24
:ip rtadd dst=0.0.0.0/0 gateway=10.0.0.2
:dns client dnsdelete index=1
:dns client dnsadd addr=208.67.222.222 port=53
:dns client dnsadd addr=208.67.220.220 port=53

Voip ingesteld zoals het hoort.

Alleen hij krijgt geen Voip Registered. Hij geeft wel steeds register signalen af. Nu moet ik zeggen dat ik hem eerst op een andere 780 met Voip had, dus dacht dat het daar aan lag. (poort geclaimed). Alleen ook na het uitzetten van Voip en portforwarding doet ie het niet. Vervolgens een andere modem aangesloten waarop in de 780 die ik als ATA wil gebruiken aangesloten maar dat werkt ook niet.

Internet werkt in alle gevallen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Same here. Ik kan echter wel op een lokale sipserver registreren. Op internet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Aah, nou dan hoop ik dat we samen tot een oplossing komen! Het moet wel kunnen! ;)

Edit: denk dus dat het een probleem met de gateway of poort is? Dat voip niet probeer contact te leggen via de gateway?

[ Voor 42% gewijzigd door Henkie-Jan op 05-03-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Eerlijk gezegd ben ik er niet meer mee bezig. Heb ondertussen een echte voiptelefoon. De 780 fungeert hier alleen maar als wifi hutspot. Morgen eerst even op vakantie. Maar je bent dus niet de enige met dit probleem. Hoop dat t de pijn verzacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Goed nieuws! Het is met gelukt! :) Hieronder de stappen! ;) Nu weet ik alleen even niet meer of ik eerst het IP-adres van het modem had veranderd of eerst de configuratietool had gedraait... Nja, moet het binnenkort nog een keer doen dus dan zal ik het wel zien! ;)

Download de SpeedTouch configuratie wizard ( http://www.technicolorgat...7xx_config_nl_R6x_v18.exe )

Reset het modem. (paperclip achterzijde)

Ga eerst naar 192.168.1.254. Klik op Home Network-> Interfaces-> LocalNetwork. Klik op Configure. Disable DHCP server. Wijzig IP-adres van modem van 10.0.0.138 naar bijvoorbeeld 10.0.0.55. Save dit.
Draai de configuratie wizard. Kies voor: Voipbuster VOIP bellen-> Router met VoipBuster over RFC1483. Voer voor de rest je gegevens in die bij je bekend zijn.

Ga naar telnet open de verbinding met je modem. Dus in dit geval 10.0.0.55. Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in. heb je niks ingevoerd bij de configuratie voer dan 'Administrator' (zonder aanhalingstekens duh! :P) als gebruikersnaam in. En laat wachtwoord leeg.

Voer de onderstaande commando's in. Houd er wel rekening mee dat de gateway het IP-adres van je router is die verbinding heeft met internet. In dit voorbeeld is het 10.0.0.2

:ip rtadd dst=0.0.0.0 gateway=10.0.0.2 intf=LocalNetwork
:dns client dnsadd addr=10.0.0.2
:dns server config WANDownSpoofing=disabled
:dns server route add dns=10.0.0.2 intf=LocalNetwork
:voice config intf=LocalNetwork
:system config defaultconnection=LocalNetwork
:config save filename=user
:config saveall

Als alles goed is gegaan moet je router direct verbinding maken met VoIP en moet het VoIP lampje gaan branden! :)

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je kan het ook simpeler doen.
De 780 hanteert twee subnetten. Wis het subnet met 192.168.1.xxx en klaar ben je.
Het Telnet riedeltje moet sowieso gedaan worden, natuurlijk..;)

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 05-03-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb er maar even een site voor gemaakt :P

Heb die configuratiewizard ook aangepast, zodat je die commando's niet hoeft te geven. Ik heb nu al 6 Speedtouchen omgebouwd en dan word je er wel flauw van. Zal die template-file voor de wizard wel even uploaden binnenkort. Dan is hij met 4 klikken klaar om te gebruiken als SIP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

maarud schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:28:
Heb er maar even een site voor gemaakt :P

Heb die configuratiewizard ook aangepast, zodat je die commando's niet hoeft te geven. Ik heb nu al 6 Speedtouchen omgebouwd en dan word je er wel flauw van. Zal die template-file voor de wizard wel even uploaden binnenkort. Dan is hij met 4 klikken klaar om te gebruiken als SIP :)
Is het jou ook al gelukt om een externe SIP client te laten inloggen op dat ding? Ik weet dat het theoretisch mogelijk moet zijn met een van de firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Hoe bedoel je? De Speedtouch als SIP server gebruiken dus? Of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

maarud schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:54:
Hoe bedoel je? De Speedtouch als SIP server gebruiken dus? Of...?
Ja, als SIP server. Ik heb in een van de handleidingen commando's daar voor gezien, ook voor de 780. Maar ik krijg die via de CLI niet naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb ook de commandline stappen van maarud geprobeerd. Alleen die werkten bij mij op een 1 of andere manier niet. De bovenstaande stappen werkten bij mij wel. Maar moet er bij zeggen dat ik een 'gewone' speedtouch 780 heb en geen Experiabox. (Experiaboxxen blijven officieel eigendom van KPN. Dus pas op als je dat doet. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Mijn stappen gebruiken poort 4 als WAN, dus daar moet je dan ook je internetkabel op aansluiten,.

Die van jou houdt de ethernet bridge gewoon intact dus maakt het niet uit op welke poort je de WAN (=router met internet) aansluit. Je moet echter wel je gateway enzo goed instellen, die van mij werkt met DHCP dus kan je ook bij een andere router gebruiken zonder de boel opnieuw in te stellen :)

[ Voor 78% gewijzigd door maarud op 07-03-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
DeliciousBrown® schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:16:

Kan iemand mij vertellen hoe ik WMM uit kan zetten?
Heb alle menu's al doorgespit maar zit nergens een optie om WMM aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
maarud schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:12:
Mijn stappen gebruiken poort 4 als WAN, dus daar moet je dan ook je internetkabel op aansluiten,.

Die van jou houdt de ethernet bridge gewoon intact dus maakt het niet uit op welke poort je de WAN (=router met internet) aansluit. Je moet echter wel je gateway enzo goed instellen, die van mij werkt met DHCP dus kan je ook bij een andere router gebruiken zonder de boel opnieuw in te stellen :)
Er zijn meerdere wegen die naar rome lijden. Ben in iedergeval erg blij dat het nu werkt. Het gaat me er gewoon om dat ik voip kan gebruik icm een ander modem. En dat wil zo. Kan hem ook nog gebruiken als switch of als accesspoint. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
ChiMan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:46:
[...]
Kan iemand mij vertellen hoe ik WMM uit kan zetten?
Heb alle menu's al doorgespit maar zit nergens een optie om WMM aan of uit te zetten.
Probeer dit een via de CLI: wireless qos config mode=wmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Henkie-Jan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:52:
[...]

Er zijn meerdere wegen die naar rome lijden. Ben in iedergeval erg blij dat het nu werkt. Het gaat me er gewoon om dat ik voip kan gebruik icm een ander modem. En dat wil zo. Kan hem ook nog gebruiken als switch of als accesspoint. :)
leiden, met ei ;)

Precies, het maakt ook niet uit, maar ik gaf deze uitleg omdat het dan daarom waarschijnlijk niet werkte :)
Mooi dat het functioneert!

Wat ook handig is, is een combo met een vaste telefoonlijn. Ik doe alle nummers via vast, m.u.v. internationaal (alles wat begint met 00) dat gaat via VOIP. Als je de dialplans goed gebruikt kan je er echt heel veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb net even de manier van Henkie-Jan geprobeerd; die werkt ook wel heel mooi. Lekker makkelijk en snel :)

Ik ga daar even een Speedtouch config programma voor maken, die zal ik zo uploaden.

Alleen nu wil ik er nog voor zorgen dat mijn Speedtouch écht als router gaat fungeren, dus ook uitdelen van IP's.
Op mijn manier en op Henkie-Jan's manier lukt dat nog niet, de hoofd-router blijft nog steeds IP's uitdelen.

Ik heb al geprobeerd om de poort (eth4 in dit geval) uit de bridge te halen en 'gewoon' toe te voegen, maar nog steeds wil het niet echt lukken.

Zal nog even de routes en configs nalopen dat alles juist geconfigureerd is; het zou toch moeten kunnen zou je zeggen.

edit: gelukt :) nu is het écht een volwaardige router met een WAN poort :)

[ Voor 5% gewijzigd door maarud op 12-03-2011 17:19 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste