Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.969 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 23:49
Inmiddels heb ik FW 6.2.16.3 er op gezet. Helaas helaas, ik blijf exact dezelfde haperingen in het geluid houden. :(

Ik ga Budgetphone maar eens een mail sturen. Ga straks met m'n maat nog ff wat testen. Mijn account in zijn Siemens S450IP zetten (hij heeft ADSL-only bij XS4all, dus een andere SIP device en een ander netwerk, 100% uit te sluiten of er dan wat mis is met mijn 'spul').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
dimi_v schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:10:
Inmiddels heb ik FW 6.2.16.3 er op gezet. Helaas helaas, ik blijf exact dezelfde haperingen in het geluid houden. :(

Ik ga Budgetphone maar eens een mail sturen. Ga straks met m'n maat nog ff wat testen. Mijn account in zijn Siemens S450IP zetten (hij heeft ADSL-only bij XS4all, dus een andere SIP device en een ander netwerk, 100% uit te sluiten of er dan wat mis is met mijn 'spul').
Volgende ook al eens geprobeerd, gedaan?
(via telnet/cli)

code:
1
2
3
4
5
:ids config state disabled 
:firewall config state disabled
:dsd config state disabled
:saveall
:system reboot

Heb namelijk ook 716, BudgetPhone icm XS4ALL Only, en geen enkel probleem, ook niet met zware down- en uploads.

Ook nog het proberen waard:
code:
1
2
3
4
5
6
:voice sip config symmetriccodec enabled
:voice codec config type g711a priority 1
:voice codec config type g711u priority 3
:voice codec config type g729 priority 9
:system reboot

[ Voor 13% gewijzigd door GraveR op 12-04-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Van die eerste settings kan ik niet volgen wat de betekenis is (CLI guide geeft ook maar weinig betekenis over de termen helaas). Maar ik zal ze morgen eens gaan proberen.

Wat betreft de codecvoorkeur: ik heb 711a als prior 1 en 711u als 2, de rest heb ik gedisabled. Vanwaar jouw volgorde? Heeft dat nog speciale toegevoegde waarde? Ik kan/wil het wel proberen, maar vraag me af wat verschil met mijn methode zou zijn.

Bedankt dat je iig wat input geeft! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
dimi_v schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:05:
Van die eerste settings kan ik niet volgen wat de betekenis is (CLI guide geeft ook maar weinig betekenis over de termen helaas). Maar ik zal ze morgen eens gaan proberen.

Wat betreft de codecvoorkeur: ik heb 711a als prior 1 en 711u als 2, de rest heb ik gedisabled. Vanwaar jouw volgorde? Heeft dat nog speciale toegevoegde waarde? Ik kan/wil het wel proberen, maar vraag me af wat verschil met mijn methode zou zijn.

Bedankt dat je iig wat input geeft! d:)b
ids = Intrusion detection
dsd = web interception, limiteert de snelheid van het modem behoorlijk

ulaw wordt voornamelijk in de VS gebruikt, nederland en Europa voornamelijk alaw, g729 is een relatief zware codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Ik heb even jouw gegevens over genomen (enige regel die ik niet heb over genomen is van de firewall, heb nog geen tijd gehad om te controleren of deze dan helemaal buiten werking gesteld wordt?).

Net eventjes snel een GSM gesprek met mezelf gevoerd, lijkt in eerste instantie goed! Zal mijn vrouw vandaag nog eens een paar keer lastig vallen overdag om te horen hoe goed de kwaliteit is.

In de codec configuratie van de CLI kom ik nu ook de term 'dynamic' tegen met FW 6.2.16.3:

:voice codec dynamic list
Codec Type Payload Type
--------------------------
rfc2833 97
g726_16 98
g726_24 99
g726_32 100
g726_40 101

Enig idee wat hier mee kan, of wat de bedoeling er van is? Heb nog wel wat meer kleine veranderingen gezien. Wat ik eigenlijk vooral zoek is een verklaring voor ale termen/afkoringen die in de CLI gebruikt worden, want dat is me nogal onduidelijk. Als er ergens staat dat je die en die functie kunt enable-en of disable-en, dat begrijp ik ook wel, maar wat betekent die functie dan, of wat is het gevolg, dat mis ik in die bijna 600 pagina's :(

Mijn dank wederom!

EDIT:

nu valt geluidskwaliteit weer tegen. Ook nog niks gehoord van Budgetphone. Ik leg me er maar bij neer...

[ Voor 4% gewijzigd door dimi_v op 13-04-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54
Via Telnet heb ik de VoIP codecs aangepast. In bel momenteel via CompuServe (Tiscali wholesale). Nu wil ik graag dat er voor lokale nummers automatisch 033 wordt gedraaid (alleen het abonneenummer draaien werkt niet met deze modem, wel met mijn vorige modem de ZyXEL 2602HW-D1A).

Is dit mogelijk, en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
musicfreak schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:53:
Via Telnet heb ik de VoIP codecs aangepast. In bel momenteel via CompuServe (Tiscali wholesale). Nu wil ik graag dat er voor lokale nummers automatisch 033 wordt gedraaid (alleen het abonneenummer draaien werkt niet met deze modem, wel met mijn vorige modem de ZyXEL 2602HW-D1A).

Is dit mogelijk, en zo ja hoe?
En of dat werkt ;)
:voice dialplan add prefix=2-9 defaultport=VoIP fallbackport=NA
priority=NA fallback=disabled minimumdigits=7 maximumdigits=7
posofmodify=1 remnumdigits=0 insert=033 rescan=no data=no
action=ROUTE_excl_eon

(Allemaal op1 regel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dank voor je snelle reactie! Marrehh wordt er dan niet voor elk nummer 033 gedraaid? Het is de bedoelding dat dit alleen bij lokale nummer gebeurt, niet bij interlokale nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
musicfreak schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:10:
Dank voor je snelle reactie! Marrehh wordt er dan niet voor elk nummer 033 gedraaid? Het is de bedoelding dat dit alleen bij lokale nummer gebeurt, niet bij interlokale nummers.
Neen.

Zoals je kunt zien geldt het alleen voor nummers die beginnen met 2 tot en met 9 en uit 7 cijfers bestaan.

Interlokale nummers beginnen weer met een 0 en worden niet afgevangen en derhalve 1 op 1 doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dank voor de toelichting GraveR, ik heb de zaken net ingevoerd en het werkt inderdaad.

Op één regel lukte niet, bij het plakken kreeg ik na een druk op enter een foutmelding. Maar door respectievelijk voice, dialplan & add in te voeren lukte het me alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
musicfreak schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:29:
Dank voor de toelichting GraveR, ik heb de zaken net ingevoerd en het werkt inderdaad.

Op één regel lukte niet, bij het plakken kreeg ik na een druk op enter een foutmelding. Maar door respectievelijk voice, dialplan & add in te voeren lukte het me alsnog.
Dat kan, deze regel is voor firmware 6.2.16.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
GraveR schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:08:
Dat kan, deze regel is voor firmware 6.2.16.3
Da's vaag, want die heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Ik heb vandaag een mail van budgetphone.nl gekregen dat men een nieuwe server in gebruik heeft genomen waarbij een betere koppeling met het vaste telefoonnet is te waarborgen. Ze moeten mijn account dan omzetten en ik zal dan zelf ook eea even moeten veranderen (kan nooit spannend zijn). Ben erg benieuwd!
Aangezien er voor budgetphone.nl geen QOS setting zijn kan dit bij sommige klanten gebeuren dat het geluids kwaliteit niet geheel optimaal is.

Om dit soort problemen op te lossen hebben we een nieuwe server met een andere koppeling naar het vaste net toe in dienst genomen.

Om dat de vastenet koppeling net beter werkt dan de huidige kunnen we daarop een beter geluids kwaliteit waarborgen.

Wat we u kunnen aanbieden is aantesluiten via de nieuwe server dit houdt wel in dat u een aantal wijzigingen in de speedtouch moet uitvoeren en dat wij u acount moeten omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
dimi_v schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:49:
Ik heb vandaag een mail van budgetphone.nl gekregen dat men een nieuwe server in gebruik heeft genomen waarbij een betere koppeling met het vaste telefoonnet is te waarborgen. Ze moeten mijn account dan omzetten en ik zal dan zelf ook eea even moeten veranderen (kan nooit spannend zijn). Ben erg benieuwd!

[...]
Ik ben heeel benieuwd of dit gaat werken. Dan wil ik ook zo snel mogelijk over naar de nieuwe server.
Hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Sinds kort doet mijn Speedtouch 716 WL vreemd. Als hij een poosje aanstaat werkt de dns server niet meer.

Ik wil nu graag dat hij bij de dhcp-lease niet zichzelf als DNS server aanwijst maar dat hij hier de DNS doorgeeft die hij van de ISP heeft ontvangen.

Weet iemand of dit in te stellen is?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
xychix schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:50:
Sinds kort doet mijn Speedtouch 716 WL vreemd. Als hij een poosje aanstaat werkt de dns server niet meer.

Ik wil nu graag dat hij bij de dhcp-lease niet zichzelf als DNS server aanwijst maar dat hij hier de DNS doorgeeft die hij van de ISP heeft ontvangen.

Weet iemand of dit in te stellen is?
':dhcp server pool config' does the trick
name = LAN_private
intf = LocalNetwork
[index] = 
[poolstart] = 192.168.1.64
[poolend] = 192.168.1.253
[netmask] = 24
[gateway] = 192.168.1.254
[server] = 192.168.1.254
[primdns] = 
[secdns] = 
[dnsmetric] = 0
[primwins] = 
En dan bij primdns en secdns de servers van je provider invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
supersatan schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:24:
[...]

Ik ben heeel benieuwd of dit gaat werken. Dan wil ik ook zo snel mogelijk over naar de nieuwe server.
Hou je ons op de hoogte?
Uiteraard! Morgen om 8.30 is het zover, ben ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Ik heb ook weer wat met mijn 716:

[code]
{Administrator}=>saveall
Failed writing file.
[/code]

Ik zou niet weten wat nu ineens het probleem van dat ding is, het ging altijd heel goed met opslaan, en nu ineens niet meer. Rarara?

Laat maar, het geheugen was vol :/

Overigens:
PSNT Failback
Doe achtereen volgende de volgende commando's in telnet :)

voice services provision type=forcedFXO
voice services activate type=forcedFXO

Vervolgens als je bovenstaande hebt gedaan kunt je doormiddel van *01*[nummer] via je vaste lijn bellen gebruik je *01* niet dan gebruik je de VOIP lijn (wat ik eigenlijk liever andersom heb zie KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP)
Dit heb ik inmiddels gedaan in mijn modem. Als ik bel naar mijn mobiel, dan komt echt mijn XS4ALL VOIP nummer er te staan. Betekent dit dus dat ik via XS4ALL bel of via mijn vaste lijn? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om via mijn vaste lijn te bellen, maar ik denk dat ik een aansluitfout heb gemaakt. Moet ik namelijk achterop het modem dan ook de PSTN aansluiting gebruiken om van deze feature gebruik te maken?

[ Voor 68% gewijzigd door Jassy op 18-04-2007 15:28 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Nog even een vraagje: hoe ga je bij een telnet-sessie met je Speedtouch een stap terug? Bijvoorbeeld van voice dialplan naar voice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
musicfreak schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:48:
Nog even een vraagje: hoe ga je bij een telnet-sessie met je Speedtouch een stap terug? Bijvoorbeeld van voice dialplan naar voice?
met .. [punt punt].

Maak anders gebruik van commando menu, kan ook handig zijn. Ik ga zo mijn SIP-account aanpassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
De geluidskwaliteit van de nieuwe alternatieve server is echt veeeel beter. Nog maar heel af en toe een klein haperinkje ala GSM. Enige probleempje is nog dat ik een voorafgaande 'nul' mis bij de nummerweergave en dat na een seconde of 30 overgaan als je mijn nummer belt, een vreselijke bak lawaai te horen krijgt. En dit terwijl voicemail uit zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:57:
[...]

VoIP werkt niet 100%, kan bellen en gebeld worden maar ik hoor de tegen partij niet.
Als ik gebeld word, gaat mijn Dect toestel over. (deze is aangesloten op port 1 van de speedtouch)
Maar ik hoor niks van de tegen partij, tegen partij hoort mij wel.
Dit geldt ook als ik bel.
Ander telefoon geprobeerd, het zelfde.
Speedtouch 716WL geprobeerd, exact hetzelfde.
aangesloten op port 2 van de speedtouch, configuratie aangepast. nogsteeds het zelfde.
Ik heb al een tijdje last van hetzelfde probleem (icm voipbuster) het vreemde is dat het niet optreedt wanneer ik zelf bel, alleen wanneer ik gebeld wordt. Heb jij of iemand anders toevallig nog een oplossing gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
dimi_v schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:29:
De geluidskwaliteit van de nieuwe alternatieve server is echt veeeel beter. Nog maar heel af en toe een klein haperinkje ala GSM. Enige probleempje is nog dat ik een voorafgaande 'nul' mis bij de nummerweergave en dat na een seconde of 30 overgaan als je mijn nummer belt, een vreselijke bak lawaai te horen krijgt. En dit terwijl voicemail uit zou moeten staan.
Wat zijn de instellingen zodat wij ook gebruik kunnen maken van de nieuwe server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
je moet een mail sturen naar budgetphone, want je moet ook echt omgezet worden. Mijn oude instellingen werken nl. niet meer, en andersom was ook het geval. Voordat ik op afgesproken tijdstip omgezet was werkte de nieuwe instellingen nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hier stond een probleem over upgraden wat niet werkte... maar in safe mode lukte het wel.

Maar nu ondervind ik dat internet retetraag is met de laatste 6.2G3 firmware... heeft iemand anders dit ook?

[ Voor 78% gewijzigd door Tijgert op 04-05-2007 15:37 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Tijgert schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:16:
Hier stond een probleem over upgraden wat niet werkte... maar in safe mode lukte het wel.

Maar nu ondervind ik dat internet retetraag is met de laatste 6.2G3 firmware... heeft iemand anders dit ook?
Shit als WebInterception wel uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nu wel :)

Wist niet dat het weer aan stond. De config werd niet gewist dus heb ik zonder reset al mijn settings behouden. Of dat kan als je migreert van 5.3 naar 6.3 wist ik niet, maar het werkt wel.
Scheelt me een hele berg forwarden etc.

Maar op een of andere manier is die webinterception wel weer aan gekomen.

Edit: crap, toch alles weg...

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 04-05-2007 15:47 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:24
Ik heb Speedlinq Bellen via een Speedtouch 716. Stuurt Speedlinq over deze lijn / dit modem 'belsignalen', zodat mijn faxapparataat aan de lijn achter de Speedtouch kan zien of er een fax binnenkomt die hij af moet vangen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 08:24
Speedlinq doet dit niet. Sommige modems kunnen dit wel zien aan het SIP protocol (in ZyXEL kun je fax interception o.i.d. doen). In de speedtouch ben ik zo'n instelling niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Probleempje: beller krijgt vaak voicemail i.p.v. verbinding.

Ik had eerst een variant van de 6.2 firmware maar dat gaf wat problemen omdat de VoiP nummers opeens niet meer registered waren en niet meer te krijgen waren ook.
Daarna heb ik de door XS4all aangedragen 6.1.9.6 er op gezet en dat leek eerst beter te gaan.

Nu blijkt dat bellers nog steeds vaak mijn voicemail krijgen en mijn telefoon gaat niet over terwijl ik gewoon thuis ben. Met de 6.2 had ik dat ook continu.

Is dit een bekende klacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:07

dollyking

duck tape

ik heb deze modem met speedlinq bellen via Bbned.
is er een mogelijkheid om via deze modem/router met mijn GSM een Nokia E70 te bellen, of gebeld te worden via mijn Voip nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Er is weer een nieuwe firmware beschikbaar 6.2.17.5 (R6.2.H.5 voor VoIP-SIP)
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Tot nu toe zéér stabiel bij mij.

[ Voor 19% gewijzigd door supersatan op 17-05-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Is er ergens een changelog van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersatan schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:20:
Er is weer een nieuwe firmware beschikbaar 6.2.17.5 (R6.2.H.5 voor VoIP-SIP)
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Tot nu toe zéér stabiel bij mij.
Dit lijkt me een major update te zijn omdat ook de installatiemanuals vernieuwd en
in het Nederlands zijn, maar nog niet op de Nederlands Speedtouch-site;
kijk maar op de Thomson-site onder:

http://www.thomson.net/EN...tml?category=DSL%20Modems

En selecteer Voice over IP en daarna het betreffende modem, je kunt er ook een nieuwe CLI reference guide vinden.

Ik hoop dat deze versie een aantal VOIP problemen uit 6.1.7.2 kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershadow
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 18:06
als ik naar abn bel 09000024 en ik moet dan mij bank nr. indrukken dan werk dit niet en dit had ik moet de oudere versie niet firmware hebben hier nog meer mensen last van en mss een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59
supershadow schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:51:
als ik naar abn bel 09000024 en ik moet dan mij bank nr. indrukken dan werk dit niet en dit had ik moet de oudere versie niet firmware hebben hier nog meer mensen last van en mss een oplossing voor ?
Domweg de firmware en wizard van SL gebruiken, is niet de nieuwste, maar het werkt.
http://www.speedlinqsupport.nl

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5bomen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 19:28
Ik heb mijn firmware net geupgrade van een 5.x naar 6.2.17.5, maar ik heb nu problemen met mijn telefonie.

Ik gebruik Compuserve bellen (Tiscali Wholesale). De registratie bij gaat op zich wel goed. Met de 5.x firmware kon ik probleemloos uitbellen, maar konden de mensen die mij belden mij niet horen. Dat probleem is verdwenen met de nieuwe firmware, maar nu kan ik helemaal niet meer uitbellen.
Ieder nummer dat ik bel geeft bezettoon. ;(

In de log van de Speedtouch zie ik meldingen als:
VOIP: Recv 407 Proxy Authentication Required
VOIP: Send INVITE
VOIP: Send ACK
VOIP: Recv 422 Session Interval Too Small
VOIP: Recv 100 trying -- your call is important to us

Ik heb geen idee wat ik anders zou moeten configureren om dit goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
5bomen schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:34:
Ik heb mijn firmware net geupgrade van een 5.x naar 6.2.17.5, maar ik heb nu problemen met mijn telefonie.

Ik gebruik Compuserve bellen (Tiscali Wholesale). De registratie bij gaat op zich wel goed. Met de 5.x firmware kon ik probleemloos uitbellen, maar konden de mensen die mij belden mij niet horen. Dat probleem is verdwenen met de nieuwe firmware, maar nu kan ik helemaal niet meer uitbellen.
Ieder nummer dat ik bel geeft bezettoon. ;(

In de log van de Speedtouch zie ik meldingen als:
VOIP: Recv 422 Session Interval Too Small
VOIP: Recv 100 trying -- your call is important to us

Ik heb geen idee wat ik anders zou moeten configureren om dit goed te krijgen.
De modem resetten naar default setting, en dan de configurator versie 11 van de nederelandse speedtouch site gebruiken.
http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v11.exe

Bij mij wekt nu eindelijk echt alles 100% stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5bomen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 19:28
Die had ik ook gebruikt. Nu nog maar een keer gedaan en dan gekozen voor XS4ALL via RFC1438. Daarna SIP registrar aangepast naar sip.tiscali.nl.

Nu werkt het uitgaande verkeer weer, en krijg het ingaande verkeer een 'nummer bestaat niet' piep nadat de telefoon is opgenomen....

---

Nog een keer herhaald met de optie Router en standaard VoIP (dus niet de LAN gebruikers met standaard VoIP). Daarna werkte alles vlekkeloos... Nog wat checks gedaan middels de CLI, maar kan zo 1,2,3 niet zien welke parameters nu anders zijn ingesteld. Zowel de config van voice, als van voice sip en voice codec lijken ongewijzigd.

[ Voor 42% gewijzigd door 5bomen op 20-05-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
dimi_v schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:03:
[...]

met .. [punt punt].

Maak anders gebruik van commando menu, kan ook handig zijn.
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste firmware (6.2.17.5) erop gezet en VoIP lijkt nu wat beter te gaan... :/

Had eerst veel last van problemen met gesprekskwaliteit (kraken/piepen/klikken/onderbreken) bij hevig down- en uploaden, dit lijkt nu een stuk minder erg te zijn (maar niet helemaal weg).

Ik zit bij XS4ALL (Only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 21:05
Hallo,

ook ik heb nu dit modem, en zojuist van de nieuwste firmware voorzien. Werkt allemaal prima, maar ben benieuwd of dat nummerweergave probleem ook is opgelost. Ik heb er (nog) geen KPN lijn aan hangen. Dus nog niet kunnen testen. Meende dat het iets hardware matigs is, maar je weet maar nooit. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog problemen met de gesprekskwaliteit (zie twee posts terug) bij down/uploaden met de nieuwe firmware.

Ik denk dat het ligt aan latency bij veelvuldig down/uploaden. Daarom heb ik al geprobeerd EF-timers aan te zetten (:ipqos ef) met een MTU van 512, en hoewel die aanspringt tijdens bellen lijkt het niet te helpen.

Zijn er andere mensen die hier last van hebben? Is er nou echt geen oplossing voor? (Heb wat in de XS4ALL nieuwsgroepen rondgehangen, niemand heeft echt een oplossing.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Henkie-Jan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:42:
Hallo,

ook ik heb nu dit modem, en zojuist van de nieuwste firmware voorzien. Werkt allemaal prima, maar ben benieuwd of dat nummerweergave probleem ook is opgelost. Ik heb er (nog) geen KPN lijn aan hangen. Dus nog niet kunnen testen. Meende dat het iets hardware matigs is, maar je weet maar nooit. :)
Het is inderdaad iets hardware matigs. Op het moment dat jij je voip instellingen in de modem gezet hebt schakelt het relais in de modem over van de KPN lijn naar voip. Dit betekent dus dat zodra je de telefoon opneemt je gelijk de kiestoon van de modem krijgt.

De reden dat je geen nummermelding krijgt is omdat KPN gebruik maakt van DTMF als nummerweergave standaard. Hierbij wordt eerst het nummer gezonden en daarna gaat je toestel pas over. Helaas schakelt de relais van de modem terug naar de KPN lijn zodra de puls voor het overgaan van de telefoon aankomt. De nummerweergave info is hierbij dus verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Toch nog problemen met de gesprekskwaliteit (zie twee posts terug) bij down/uploaden met de nieuwe firmware.

--- snip snip ---

Zijn er andere mensen die hier last van hebben? Is er nou echt geen oplossing voor? (Heb wat in de XS4ALL nieuwsgroepen rondgehangen, niemand heeft echt een oplossing.)
Ja, ik heb exact hetzelfde en ook geen oplossing. Heb er nog 1.6.9.6 op staan maar bij een 6.2 variant deed hij het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Misschien dat iemand hier mij kan helpen, waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.
Ik gebruik al sinds juni vorig jaar Voipbuster.

Het heeft altijd goed gewerkt, tot 6 weken geleden. Toen kreeg ik connectie problemen.
Steeds wegvallen van de verbinding, maar alleen als ik gebeld word. Dan valt de verbinding weg na 1 minuut en 38 seconden. Dit is een vast gegeven.
Als ik zelf een uitgaand gesprek voer, dan blijft het allemaal netjes werken.

Ik ben toen gaan Googelen en GoT-en, en ben tot de enige conclusie gekomen dat het aan de firmware zou liggen van mn router. Die heb ik geupdate, maar het probleem blijft.

Als provider heb ik Tweakdsl, en ik zit op het Tiscali netwerk op een wide open verbinding.
Ik heb een Speedtouch 716g met software release:6.2.17.5
Het maakt tijdens het gesprek niet uit of ik download of niet.
Instellingen:

Sip Uri : sip(1).voipbuster.com (met of zonder 1, maakt niet uit)
Username : login van VB
Password : *******
Displayname : dennis
Abbreviated Number : <niets>
Port: phone1

Expert Config:

Registrar: sip1.voipbuster.com
Registrar Port: 5060
Proxy:sip1.voipbuster.com
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600

Hopenlijk heb ik ergens een setting nie goed staan en is het snel opgelost.
Ik heb ook niet veel verstand van telnet, ik kan wel in het router komen, alleen weet ik geen commando's uit mn hoofd.

Het is om gek van te worden, uren ben ik op het net aan het lezen naar een oplossing. Ik vind er echter niet 1

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 21:05
Probeer eens of de Expiretime op 400 te zetten helpt. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Laatst online: 23:50

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Henkie-Jan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:55:
Probeer eens of de Expiretime op 400 te zetten helpt. :)
Okee dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn. _/-\o_
bij de eerste test viel hij weg na 2 minuten, de 2de test viel weg na 3 minuten. En nu heb ik em 10 minuten aangehad zonder verbindingsverlies.

Wat nog wel frapant is, dat als de verbinding wegvalt, mn huistelefoon gewoon nog denkt als er een verbinding is, want als ik direct weer bel naar mn voip, dan krijg ik een in gesprek toon. Niet heel erg storend maar het is niet helemaal juist.

We gaan vrolijk door met testen. tnx

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Probleempje met wissen van een service.

Met het commando :service system ifadd name=PING_RESPONDER group=wan voeg ik de betreffende service toe.
Wanneer ik deze probeer weg te halen met het delete commando staat het systeem mij dit niet toe.

Wanneer ik zowel via de CLI de config wis en flush en een andere firmware erop zet, zowel up als downgrade, blijft de service bestaan.

Hoe krijg je zo iets weg? Hoe moet je het ding nou resetten zodat echt ALLES weg is en is gereset? Nu blijft er altijd nog enige user crap staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
Een klein vraagje; hebt er nergens kunnen vinden.

Is het mogelijk om de speedtouch in Router of domme AP mode te laten draaien?
Ik heb nl. wat problemen met mijn Speedtouch 780WL; op mijn Orange ADSL wil deze maar intrainen op 2,1Mbit down en 643Kbit up, met de Livebox op 15Mbit down en 1Mbit up als vergelijking.

Ik wil dus mijn Livebox er voor hangen om toch de nodige snelheid te krijgen, en wil dan de Speedtouch gebruiken als VOIP box. Aangezien daar een lifeline (FXO) op zit, vind ik dit wel erg handig en wil ik eigenlijk niet een aparte voip box te kopen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de 716 alleen als AP en voip kast (firmware 6.2.17.5)

Na het uitvoeren van de stappen in de topic start heeft de 716 verbinding met internet (ntp sync met ntp.xs4all.nl werkt).
Maar ik krijg voip (xs4all) maar op geen enkele manier aan de praat, ik zie dit enkele regeltje steeds voorbij komen in de logfiles: VOIP: Send REGISTER

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 20:17

Speedmaster

Make my day...

Krypt schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:29:
Een klein vraagje; hebt er nergens kunnen vinden.

Is het mogelijk om de speedtouch in Router of domme AP mode te laten draaien?
Ik heb nl. wat problemen met mijn Speedtouch 780WL; op mijn Orange ADSL wil deze maar intrainen op 2,1Mbit down en 643Kbit up, met de Livebox op 15Mbit down en 1Mbit up als vergelijking.

Ik wil dus mijn Livebox er voor hangen om toch de nodige snelheid te krijgen, en wil dan de Speedtouch gebruiken als VOIP box. Aangezien daar een lifeline (FXO) op zit, vind ik dit wel erg handig en wil ik eigenlijk niet een aparte voip box te kopen.
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar of begrijp ik je uitleg verkeed, download van 2,1Mbit met je Speedtouch is dat de waarde die je ziet staan in je download scherm? zo ja dan is je Speedtouch gewoon goed. Je download van 15Mbit op je Livebox lijkt me een beetje hoog, dus leg nog eens goed uit wat je bedoeld. Mijn Speedtouch haalt bij een afstand (volgens officiele KPN meting) van 600 meter tot de centrale een dowload van 2,04 Mbit per seconde en hij traint in op 20.378....

Je Speedtouch is namelijk kwalitatief een stuk beter en stabieler dan de Livebox, dus Speedtouch achter Livebox als AP is een beetje zonde van de kwaliteiten die je Speedtouch heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedmaster op 07-06-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Nope; haal helaas geen dingen door elkaar.

Mijn livebox traint in op iets van 15000 down en 1020 up. Mijn Speedtouch traint in op 2143 down en 653 up. Met de livebox kan ik dus downloaden met iets van 1,5MB/s, met de speedtouch 200KB/s.

Zal zo eens een dump gegeven wat ie op ADSL2+ doet. Mijn Livebox haalt dus wel de volledige snelheid; maar aangezien ik dan een nieuwe ATA box moet halen met een FXO poort erop (heb nog een kpn lijn), wil ik het eerst proberen met die speedtouch als AP.

Ik ga vanavond ook eens spelen met de DMT tool (moet even downgraden van firmware)

Dump van ADSL2+ status
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
:adsl info expand=enabled

Modemstate                   :  Up
xDSL Type                    :  ADSL2+
xDSL Standard                :  ITU-T G.992.5
xDSL Annex                   :  Annex A
Uptime (days hh:mm:ss)       :  0 days, 0:03:40

Number of resets             :  26

Total Available Bandwidth           Cells/s           kbit/s
  Downstream                 :      4955             2101
  Upstream                   :      1500              636

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth %              kbit/s
  Downstream                 :        20            10492
  Upstream                   :        66              960

Bearer Generic Info               Downstream        Upstream
INP          (DMT)           :         1.81             1.48
Delay        (ms)            :        14.49            11.53
R                            :        16               16
Margin       (dB)            :        33.5             20.5
Attenuation  (dB)            :        20.0              8.5
OutputPower  (dBm)           :         0.0             12.0

Vendor Chipset                      Local            Remote
  Country                    :        B5               B5
  Vendor                     :      BDCM             IFTN
  VendorSpecific             :      0000             3471
  StandardRevisionNr         :        00               01
Vendor System
  Country                    :        0F               00
  Vendor                     :      TMMB             ----
  VendorSpecific             :      3C61             0000
  StandardRevisionNr         :        00               00

Transfer statistics
    Errors
      Received FEC           :         0
      Received CRC           :         0
      Received HEC           :         0
      Transmitted FEC        :         2
      Transmitted CRC        :        32
      Transmitted HEC        :        16

Near end failures since reset
      Loss of frame          :         0 failures
      Loss of signal         :         9 failures
      Loss of power          :         0 failures
      Errored seconds        :        26 seconds

Near end failures last 15 minutes
      Loss of frame          :         0 seconds
      Loss of signal         :         0 seconds
      Loss of power          :         0 seconds
      Errored seconds        :         0 seconds

Near end failures current day

Near end failures previous day
      Errored seconds        :        25 seconds

Heb 'm nu maar op ADSL staan, scheelt weer een factor 4 met downloaden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
:adsl info expand=enabled

Modemstate                   :  Up
xDSL Type                    :  ADSL
xDSL Standard                :  ITU-T G.992.1
xDSL Annex                   :  Annex A
Channel Mode                 :  Interleaved
Uptime (days hh:mm:ss)       :  0 days, 0:20:10

Number of resets             :  27

Total Available Bandwidth           Cells/s           kbit/s
  Downstream                 :     20452             8672
  Upstream                   :      2339              992

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth %              kbit/s
  Downstream                 :        82            10492
  Upstream                   :        84             1172

Bearer Generic Info               Downstream        Upstream
Margin       (dB)            :        10.5             12.0
Attenuation  (dB)            :        20.0              8.5
OutputPower  (dBm)           :        19.5             10.5

Vendor Chipset                      Local            Remote
  Country                    :        B5               B5
  Vendor                     :      BDCM             IFTN
  VendorSpecific             :      0000             3471
  StandardRevisionNr         :        00               01
Vendor System
  Country                    :        0F               00
  Vendor                     :      TMMB             ----
  VendorSpecific             :      3C61             0000
  StandardRevisionNr         :        00               00

Transfer statistics
    Errors
      Received FEC           :        57
      Received CRC           :         0
      Received HEC           :         0
      Transmitted FEC        :         0
      Transmitted CRC        :         0
      Tranmsitted HEC        :         0

Near end failures since reset
      Loss of frame          :         0 failures
      Loss of signal         :         9 failures
      Loss of power          :         0 failures

Near end failures last 15 minutes
      Loss of frame          :         0 seconds
      Loss of signal         :         0 seconds
      Loss of power          :         0 seconds
      Errored seconds        :         0 seconds

Near end failures current day

Near end failures previous day
      Errored seconds        :        25 seconds

[ Voor 97% gewijzigd door Krypt op 07-06-2007 08:17 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Draai eens een update op je Speedtouch en pak eens de laatste config wizard.
heb je dan nog problemen met je snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Die heb ik al draaien.. Ik ga eens met DMT stoeien; moet ik wel even downgraden want DMT ondersteund de laatste firmware nog niet.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 716 modem als pptp ingesteld met hulp van dit topic, het enige probleem wat ik heb is dat google niet meer werkt.
Als ik de mru waarde in 1492 verander werkt google weer, maar werkt bijvoorbeeld fok niet meer :x

Heeft iemand een idee wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Ik gebruik firmware 6.1.7.2 omdat dat de laatste is waarvoor Speedlinq een goeie wizard heeft.
Alles palletti, maar 1 klein dingetje waar ik (nog) niet net achter ben: Bij telefonie wordt de datum van de oproepen verkeerd weergegeven. Kan ik dit zelf corrigeren?
Afbeeldingslocatie: http://www.imageshock.eu/img/Oproepen716.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.imageshock.eu/img/Oproepen716fixed.jpg

Ah! Ik vind het net zelf: telnet 192.168.1.254 en via menu naar system en date en time... :)

[ Voor 26% gewijzigd door Doane op 10-06-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Doane schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:30:
Ik gebruik firmware 6.1.7.2 omdat dat de laatste is waarvoor Speedlinq een goeie wizard heeft.
Alles palletti, maar 1 klein dingetje waar ik (nog) niet net achter ben: Bij telefonie wordt de datum van de oproepen verkeerd weergegeven. Kan ik dit zelf corrigeren?
[afbeelding] [afbeelding]

Ah! Ik vind het net zelf: telnet 192.168.1.254 en via menu naar system en date en time... :)
Of een goede ntp server instellen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Tomsworld schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:21:
[...]

Of een goede ntp server instellen.
Op de 716? Hoe?
Dat zal me leren; ook al gevonden, in dit topic zelfs. /blush.

[ Voor 17% gewijzigd door Doane op 10-06-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:10:
Ik gebruik de 716 alleen als AP en voip kast (firmware 6.2.17.5)

Na het uitvoeren van de stappen in de topic start heeft de 716 verbinding met internet (ntp sync met ntp.xs4all.nl werkt).
Maar ik krijg voip (xs4all) maar op geen enkele manier aan de praat, ik zie dit enkele regeltje steeds voorbij komen in de logfiles: VOIP: Send REGISTER

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Zo heb ik ook een tijdje gedraaid, om het werkend te krijgen moest ik destijds het ip van de voip server instellen in plaats van de hostname, op de 1 of andere manier werkte dns resolving wel voor ntp maar niet voor voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Mahieu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2020
Wow, 31 pagina's alweer. Sorry dat ze niet eerst allemaal doorgelezen heb, klein beetje teveel van het goede.

Mijn vraag is: is er inmiddels al iemand uitgekomen om de nummerweergave van KPN weer aan te krijgen.

Even een korte situatie schets van mijn kant:

Al mijn inkomende gesprekken lopen via de oude KPN lijn.
Al mijn uitgaande gespreken gaan via mijn VoIP lijn.

Een idee: mischien is het op de een of andere manier mogelijk om het relais binnen in de speedtouch standaard op de KPN lijn te laten staan, tenzij je gaat bellen. Dan d.m.v. een dailplan of iets dergelijks laten overschakelen op de VoIP lijn?

Alvast bedankt voor jullie toekomstige reactie ;)

Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Ik heb ook het hele topic door zitten nemen. Wat ik echter niet ben tegengekomen is of iemand nu een werkend dial-plan heeft om standaard bellen naar 06-nummers via KPN te laten verlopen.

Met andere woorden enkel een uitzonderingsregel voor 06-nummers --> FXO-poort

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 19:54

dop

Windows needs to reboot now

elinsen schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:46:
Ik heb ook het hele topic door zitten nemen. Wat ik echter niet ben tegengekomen is of iemand nu een werkend dial-plan heeft om standaard bellen naar 06-nummers via KPN te laten verlopen.

dat kan niet omdat de 716 tijdens het schakelen naar de fxo een aantal cijfers van het gekozen nummer niet door geeft

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten einde raad, na 3 uur doorspitten, toch nog de volgende vraag:
Hoe kan ik standaard de FXO poort instellen bij uitgaande gesprekken???? En mijn Voip account pas na * of # of #0 of *0 of whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:00:
Ten einde raad, na 3 uur doorspitten, toch nog de volgende vraag:
Hoe kan ik standaard de FXO poort instellen bij uitgaande gesprekken???? En mijn Voip account pas na * of # of #0 of *0 of whatever...
Dat kan niet. Dit heb ik ook al gezocht.
elinsen schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:46:

Ik heb ervoor gezorgt dat je bij 06 geen verbinding krijgt. Dan heb je ook niet dat perongeluk via het duurdere voipbuster belt. Dan merkt degene vanzelf dat hij eerst even # in moet drukken.

[ Voor 44% gewijzigd door Kixtart op 20-06-2007 11:02 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje van een 780wl gebruiker. Heb dit ook al in de SL topic voorgelegd, maar daar weten ze geen raad. Als ik met mijn 6mbit lijn fullspeed download via newsleecher, en iemand wil bellen(of er wordt gebeld) schokt het gesprek en hapert. Wie kan mij uitleggen hoe ik Qos/Tos of iets dergelijks kan instellen in mijn 780wl. Zodat dus voip voorrang krijgt op al de andere zaken.

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:18:
Vraagje van een 780wl gebruiker. Heb dit ook al in de SL topic voorgelegd, maar daar weten ze geen raad. Als ik met mijn 6mbit lijn fullspeed download via newsleecher, en iemand wil bellen(of er wordt gebeld) schokt het gesprek en hapert. Wie kan mij uitleggen hoe ik Qos/Tos of iets dergelijks kan instellen in mijn 780wl. Zodat dus voip voorrang krijgt op al de andere zaken.

Thx :)
Gaat niet op dit moment:
Een router zoals een fritzbox kan alleen packets markeren om
'voorrang te krijgen in het netwerk' die hij zelf verstuurd.
Op inkomende packets kan je geen voorrangsvoorkeur aangeven,
daarvoor is het te laat, je hebt ze al binnen. De verzender
zou dat moeten doen.

Bovenstaande noemt men QoS of CoS. Het xs4all netwerk doet geen
QoS, staat gewoon niet aan op dit moment. Bij vrijwel geen enkel
publiek internet-netwerk is dit zo: iedereen zou voor z'n
downloads de hoogste prio aan (laten) zetten en dan is het
direct weer zinloos geworden. Of wat dacht je van een DOS
attack met packets met de hoogste prioriteit ..

Echter, voor verkeer van jou naar xs4all toe is het toch zinvol
dat aan te zetten op je fritzbox. Dan geeft-ie in ieder geval
voorrang aan de VOIP packets die je DSL lijn opgaan. En aangezien
dat de zwakste schakel in het geheel is, is dat (voor verkeer die
richting op) al volledig afdoende.

Mike.
Bron: http://groups.google.com/...voip/msg/18ca5dd4f015fa5c

Edit: Wat dus wel kan is het 'throttelen' van Newsleecher op pak 'em beet 5.8Mbit om zodoende meer overhead te houden voor telefonie e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door GraveR op 20-06-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kweet, dat had ik al geprobeerd. Maar zelfs op 50% loopt t niet lekker en hoor je nog gezeiks op de lijn. Ik sprint wel elke keer naar boven om de boel op pauze te meppen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar ben ik dus inderdaad niet de enige: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1223239/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

dop schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:54:
[...]

dat kan niet omdat de 716 tijdens het schakelen naar de fxo een aantal cijfers van het gekozen nummer niet door geeft
Is dit wel mogelijk met de 780?

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

black_eye schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:40:
[...]

Is dit wel mogelijk met de 780?
No

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Ik gebruik Budgetphone en vorige week was ik zomaar van de één op de andere dag niet meer te horen aan de andere kant van de lijn. Na wat gemail met die gasten packettime van 10 naar 20 en 30ms gezet, een hoop herie maar amper te verstaan. Gebruik G711u. Heb daarna (ook advies/aanvraag van...) G729 geconfigureerd. Dit is als ik het goed heb een codec met redelijk zware compressie. Bandbreedt is 8kB/s ipv 64 voor g711. Ik merk eigenlijk niet dat het slechter klinkt, misschien ietsje meer latency. Maar.......... als ik nu volle mep download (839kB/s) dan zijn mijn gesprekken nog steeds perfect. Met G711 veel haperingen, als ik nieteens een PC aan had staan hoorde ik hier en daar nog wel eens een hikje of een letter van een word wegvallen. Probeer G729 eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dimi_v: Eerst hadden de servers van XS4ALL problemen met G729 en adviseerden ze om het uit te zetten, maar dat is volgens mij opgelost. Ik zal het zeker eens proberen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, G729 lijkt niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zo; heb eindelijk reply van Speedtouch supportdesk, maar het heeft wel geholpen.

Ik heb mijn livebox terug gehangen aan mijn lijn, en ik train weer in op 15Mbit. Heb de livebox in bridge mode gezet, en vervolgens hetgeen in de mail van speedtouch staat uitgevoerd. Poort 4 van speedtouch in de poort van de livebox geprikt, en voila. Voice mogelijkheden met lifeline support en alles geregeld via de speedtouch, maar wel de livebox voor ADSL2+ connectie (a 15Mbit ipv 2Mbit met speedtouch)

Voor de geinteresseerde.
----
Het is inderdaaad mogelijk om de modem met een WAN-poort in te stellen en dan de voice
mogeljikheden te gebruiken. Dit doet u op de volgende manier.

1. Klik Start.
2. Klik Uitvoeren.
3. Tik in "CMD" en klik OK.
4. Type in: "telnet 192.168.1.254"
5. Nu moet u uw username en password in vullen als u deze bij de eerste configuratie heet
ingevoerd.
6. Type in:

:ppp relay flush
:ppp flush
:eth flush
:atm flush
:atm phonebook flush
:eth bridge ifdelete intf=ethport4
:eth ifadd intf=eth_wan
:eth ifconfig intf=eth_wan dest=ethif4
:eth ifattach intf=eth_wan
:ip ifadd intf=ip_wan_eth dest=eth_wan
:ip ifconfig intf=ip_wan_eth status=up
:ip ifconfig intf=ip_wan_eth hwaddr=00:11:42:0c:65:1d <-- (deze regel alleen toevoegen,
wanneer het MAC adres gekloond moet worden)
:ip ifattach intf=ip_wan_eth
:nat ifconfig intf=ip_wan_eth translation=enabled
:dhcp client ifadd intf=ip_wan_eth
:dhcp client ifconfig intf=ip_wan_eth metric=5 dnsmetric=5
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-lease-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-renewal-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-rebinding-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=subnet-mask
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classless-static-routes
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=default-routers
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classfull-static-routes
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=domain-name-servers
:dhcp client ifattach intf=ip_wan_eth

Nu zal uw poort 4 als wan poort geconfigureerd zijn.
----

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:58:
Helaas, G729 lijkt niet te helpen.
Voice canceling op de speedtouch uitzetten helpt vaak in dit geval. Met Voice caceling ingeschakeld werkt QOS niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@supersatan: Waar ik kan ik dat precies vinden? Of bedoel je "Voice Activity Detection"? Deze staat in ieder geval uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:51:
@supersatan: Waar ik kan ik dat precies vinden? Of bedoel je "Voice Activity Detection"? Deze staat in ieder geval uit.
VAD = Disabled
Ik gebruik deze instellingen i.c.m. de laatste firmware en laatse config-tool. bij mij werkt VOIP (Budgetphone) 100% probleemloos:

codec config type=g711u ptime=20 vad=disabled priority=2 status=enabled
codec config type=g711a ptime=20 vad=disabled priority=1 status=enabled
codec config type=g726_16 ptime=20 vad=disabled priority=9 status=disabled
codec config type=g726_24 ptime=20 vad=disabled priority=7 status=disabled
codec config type=g726_32 ptime=20 vad=disabled priority=6 status=disabled
codec config type=g726_40 ptime=20 vad=disabled priority=5 status=disabled
codec config type=g729 ptime=20 vad=disabled priority=3 status=disabled

[ Voor 4% gewijzigd door supersatan op 14-07-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien heb ik dezelfde instellingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Codec Type   Packet Delay   Voice Act. Detection   Priority   Status  
----------------------------------------------------------------------
     g711u            20               disabled          2    enabled
     g711a            20               disabled          1    enabled
   g726_16            20               disabled          9   disabled
   g726_24            20               disabled          7   disabled
   g726_32            20               disabled          6   disabled
   g726_40            20               disabled          5   disabled
      g729            20               disabled          3    enabled

Behalve dan dat g729 enabled is aangezien XS4ALL deze schijnbaar recent gefixt heeft of iets dergelijks. Uitzetten maakt in ieder geval niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-10 11:16
Naast de belvragen, misschien ook een andere vraag van mij tussendoor:

Ik wil graag poort 113 openzetten in de router, aangezien deze open moet staan voor de Ident server van de IRC server waar ik dagelijks op inlog.

Is er een manier om deze poort voor alle pc's open te gooien in deze router?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Jassy schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:02:
Is er een manier om deze poort voor alle pc's open te gooien in deze router?
Nee, je kan een poort alleen naar 1 PC doorsturen. Niet alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
UPNP aanknallen en hopen dat je IRC client dit ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb exacte dezelfde problemen met voip en had er al een topic over gestart. Helaas nog geen oplossing voor dit probleem. xs4all voip slecht i.c.m downloaden newszilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Iets wat mij ook opvalt met dit modem: ik heb mijn eigen netwerk bovenaan de lijst van draadloze netwerken staan waar ik op wil connecten. Ik heb bij andere routers NOOIT dat er geen default gateway mee wordt gegeven bij IP adres ophalen. Om de een of andere reden heb ik er met vlagen enorm veel last van dat ik thuis geen gateway krijg als ik mijn laptop uit standby haal (op/herstarten doe ik hooguit 2 keer per week en ook lang niet altijd thuis).

Kom ik op andere locaties en pik ik een netwerk op dan maak ik dit probleem nooit mee. Maat van me heeft ook een speedtouch (zelfde model zonder voip, type weet ik ff niet) en toen hij thuis nog gebruik maakte van wifi had zowel zijn PC als die van zijn vriendin ook weleens last van dit fenomeen. En die werden (uiteraard) wel gewoon geheel in en uitgeschakeld en niet uit S3 gehaald. En ga jij je vrouw of kinderen maar eens uitleggen wat ze moeten doen 'als internet het niet doet' op de laptop.

Lijkt mij dus een typisch (en lastig) speedtouch probleempje? Meer mensen last van? Verschillende firmwareversies hebben het probleem nog nooit verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem na een update naar 6.2.H.5 (6.2.17.5). Ik heb speedlinq bellen en ik kan na deze update niet meer uitbellen naar vaste nummers en voicemail 7(8)7

Ik krijg wel een kiestoon maar na het kiezen krijg ik stilte. Uitbellen naar mobiel gaat wel gewoon en gebeld worden ook. Ik vind het heel vreemd. Ik had mijn oude settings gesaved en na de update weer ingeladen en ook geprobeerd met de laatste speedtouch configuratie tool, maar beide leveren hetzelfde resultaat.

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen :? Omdat het alleen vast en voicemail is heeft het misschien iets mee te maken dat deze nummers via Speedlinq gratis zijn. Helaas hoef ik de (peperdure) Speedlinq helpdesk ook niet te bellen, want die zeggen gewoon dat ze die firmware niet ondersteunen, en als ik terug ga (ik had 6.1.9.2) is het inderdaad direct oplost.

Ik hoop wel dat ik dit op kan lossen want ik heb deze firmware update nodig om een ander probleem op te lossen, namelijk het benaderen van mijn NAS met een wireless Vista client. Dit is wel opgelost in deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 09:09
en heb je het probleem al kunnen oplossen zit nl met het zelfde probleem.
he3763 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:31:
Ik heb het volgende probleem na een update naar 6.2.H.5 (6.2.17.5). Ik heb speedlinq bellen en ik kan na deze update niet meer uitbellen naar vaste nummers en voicemail 7(8)7

Ik krijg wel een kiestoon maar na het kiezen krijg ik stilte. Uitbellen naar mobiel gaat wel gewoon en gebeld worden ook. Ik vind het heel vreemd. Ik had mijn oude settings gesaved en na de update weer ingeladen en ook geprobeerd met de laatste speedtouch configuratie tool, maar beide leveren hetzelfde resultaat.

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen :? Omdat het alleen vast en voicemail is heeft het misschien iets mee te maken dat deze nummers via Speedlinq gratis zijn. Helaas hoef ik de (peperdure) Speedlinq helpdesk ook niet te bellen, want die zeggen gewoon dat ze die firmware niet ondersteunen, en als ik terug ga (ik had 6.1.9.2) is het inderdaad direct oplost.

Ik hoop wel dat ik dit op kan lossen want ik heb deze firmware update nodig om een ander probleem op te lossen, namelijk het benaderen van mijn NAS met een wireless Vista client. Dit is wel opgelost in deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Nee, het probleem zelf is niet opgelost. Als workaround heb ik gewoon een oud wireless AP dat ik toch nog had liggen aan de Speedtouch geknoopt en de wireless van de Speedtouch uitgeschakeld.

Natuurlijk geen fraaie oplossing, maar het werkt voor mij wel prima totdat Thomson/Speedtouch misschien met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik las in een ander topic dat het zendvermogen in was te stellen dmv telnet. Ik heb een tijd door het menu lopen spitten maar heb niks kunnen vinden. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 19:55
dimi_v schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:27:
Om de een of andere reden heb ik er met vlagen enorm veel last van dat ik thuis geen gateway krijg als ik mijn laptop uit standby haal
Jawel, hier heb ik ook vaak last van met de Speedtouch 716v5. Erg irritant.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft deze speedtouch ook een soort van (dns)cache geheugen? die vol kan raken en eventueel te wissen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>>>he3763 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:31:
Ik heb het volgende probleem na een update naar 6.2.H.5 (6.2.17.5). Ik heb speedlinq bellen en ik kan na deze update niet meer uitbellen naar vaste nummers en voicemail

Het niet kunnen bellen na deze update heeft te maken met het kerngetal (areacode). Kijk maar eens naar de nr's welke je belt. Overal wordt 000 voorgezet. Dit moet dus verandert worden in de .ini file. Echter is dit makelijker gezegd dan gedaan. Weet iemand hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Ik zou graag het volume van inkomende gesprekken verhogen.
Vooral bij g729 codec vindt ik de persoon aan de andere kant van de lijn wat zacht klinken.

Is dit op een of andere manier mogelijk?
Ik weet dat sommige ATA boxen dit i.i.g. ondersteunen. Maar kan dit ook in de ST716?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:56:
>>>>he3763 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:31:
Ik heb het volgende probleem na een update naar 6.2.H.5 (6.2.17.5). Ik heb speedlinq bellen en ik kan na deze update niet meer uitbellen naar vaste nummers en voicemail

Het niet kunnen bellen na deze update heeft te maken met het kerngetal (areacode). Kijk maar eens naar de nr's welke je belt. Overal wordt 000 voorgezet. Dit moet dus verandert worden in de .ini file. Echter is dit makelijker gezegd dan gedaan. Weet iemand hoe dit werkt?
Begin eens met de output van
code:
1
:voice dialplan list prefix=all
te posten. Dan wordt duidelijk WAT er misgaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Ik denk dat het probleem met uitbellen na de firmware update niet te maken heeft met het dialplan. Het probleem is namelijk niet dat hij niet uitbelt (dat doet hij namelijk wel), het probleem is dat ik niets hoor.

Als ik uitbel hoor ik eerst de kiestoon, dan ga ik een nummer bellen en vervolgens hoor ik niets meer. Aan de andere kant gaat de telefoon wel over en als ze hem opnemen kunnen ze mij ook horen maar aan mijn kant is het volledige stilte na het kiezen van het nummer.

Ik heb geen idee waar ik dat in zou kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 00:19
Bij xs4all is een aantal dagen een storing geweest, toen kon de gebelde persoon mij ook niet horen. Dat is aan de serverzijde opgelost. Misschien een lief mailtje aan de helpdesk van xs4all, zodat je daarmee wellicht speedlinq kan overtuigen dat het probleem bij hun ligt? Ik heb ook diezelfde firmware draaien hier, en inmiddels met xs4all-voip geen problemen meer. (Standaard instellingen)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwin
  • Laatst online: 23-01 10:13
he3763 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:31:

Dit probleem wordt ook besproken in hetSpeelinq topic. Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28608668 voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Ga ik morgen proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airwin
  • Laatst online: 23-01 10:13
Sinds ik ben overgestapt op firmware 6.2.H.5 heb ik dan wel gewoon telefooncontact, maar ik heb een nieuw probleem geïntroduceerd op ons netwerk: Ik zie op onze Wireless Philips SLA5520 helemaal geen UPNP Media Servers meer.... Lastig!

Ik kan wel Internet Radio zien en ik heb hier ergens gelezen dat het te maken zou hebben met NAT en het feit dat in 6.2 firmware de interne Interface (het lokale netwerk) anders werkt.

Heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:01

GieltjE

Niks te zien...

Nog meer mensen hier waar de nieuwe firmware weigert zijn eigen gemaakte configs terug te zetten?

Zodra ik een config terugplaats (volledig door het router met de setup gemaakt, geen aanpassingen), word het router teruggezet naar standaard instellingen.

Dit is echt vreselijkt irritant aangezien ik gister mijn router dus 3x heb kunnen herconfigureren :(

Hell / 0

• he3763
  • Niet online
GieltjE schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:54:
Nog meer mensen hier waar de nieuwe firmware weigert zijn eigen gemaakte configs terug te zetten?

Zodra ik een config terugplaats (volledig door het router met de setup gemaakt, geen aanpassingen), word het router teruggezet naar standaard instellingen.

Dit is echt vreselijkt irritant aangezien ik gister mijn router dus 3x heb kunnen herconfigureren :(
Ik heb hetzelfde probleem, althans, ik krijg na het restoren van de settings een foutmelding. Na een reboot van het modem lijkt hij de settings wel te hebben gerestored.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste