[OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel3

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.531 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:15:
[...]

De Vcore mod maar heb de uit eindelijk maar weer ongedaan gemaakt aangezien ik door mijn mem echt niet verder dan 2,5 kom, ja ondertussen werkt na een her installatie van windows A64 Tweaker ook weer maar de Core zit nog lang niet op zijn max alleen wil het mem niet verder. Dus geen risico genomen en de boel eraf gehaald. Het enige wat een probleem kan zijn geweest is dat de stroom er hier donderdag avond af is geweest, maar of daardoor je videokaart stuk gaat. Ik merk het wel weer, het vreemde bij de videokaart was ook dat er kleine onderdeeltjes los zaten, ook niet goed dus RMA de zooi en zie het wel.
als je iets verander aan je pc moet je je kast en je zelf wel ontladen.
misschien heb je ook gewoon pech, maar kijk er altijd mee uit.
en stroom er af en kaart kapot zou niet goed zijn. :D

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

* Flappiewappie blij met dit moederbordje

nu al maandje stabiel 3200+ @ 3800+, (2ghz naar 2,4ghz) met mem dev op 166 en HTT op 240. zit er nog steeds over te denken om van B-merk 2 verschillende modules, naar A-merk dual channel te gaan..., maar is me te prijzig voor de prestatie winst.., of iemand met andere ervaringen?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Ga waarschijnlijk PQI4000-1024DBL Turbo memory kopen
PQI Turbo Memory Black Mirrored PC4000 (2.5-3-3-7) Samsung TCCD Brainpower PCB
Loopt als ik geluk heb 300
Dat levert me dan 50% memory performance winst op
Kost momenteel 162 Euries
O-)

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:13:
[...]

als je iets verander aan je pc moet je je kast en je zelf wel ontladen.
misschien heb je ook gewoon pech, maar kijk er altijd mee uit.
en stroom er af en kaart kapot zou niet goed zijn. :D
Tsja weet het ook niet maar verder doet alles het prima, en onderdelen die los zitten op een kaart is niet goed natuurlijk, ze zorgen maar voor een nieuwe, daar heb je garantie voor.

En hoe ik met een pc om ga weet ik wel, heb er honderden in mijn leven in elkaar gezet en nog nooit is er wat mis gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op zondag 08 januari 2006 @ 04:50:
Ik heb sinds vandaag ook deze moederbord. Alleen ik krijg de drivers van me geforce videokaart niet geïnstalleerd. Hij loopt dan vast, en gaat dan rebooten. Ik heb de agp drivers geïnstalleerd. en heb geprobeerd forceware 81.95 en forceware 81.98 te installeren, maar krijg het dus niet voor elkaar.
En ik gebruik bios 1.50

Is dit een bekend probleem, en weet iemand toevallig hoe dit is op te lossen?
Ik hem net een oude videokaart ingezet (geforce 2), daar kan ik wel gewoon drivers installeren. Als ik me andere videokaart (6800 xt) inzet, loopt hij weer gewoon vast. Is me videokaart opeens stuk (lijkt me sterk deed het gister nog in me andere systeem)? Of heb ik 1 of andere setting niet goed? Ben echt al heel lang aan het kloten, ik kom er echt niet uit. Weet iemand misschien waar het aan ligt? De videokaart kan denk ik niet stuk zijn, want anders zal hij denk ik helemaal niet booten, nu loopt het alleen vast als ik de drivers install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
xileS schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:28:
[...]

Ik hem net een oude videokaart ingezet (geforce 2), daar kan ik wel gewoon drivers installeren. Als ik me andere videokaart (6800 xt) inzet, loopt hij weer gewoon vast. Is me videokaart opeens stuk (lijkt me sterk deed het gister nog in me andere systeem)? Of heb ik 1 of andere setting niet goed? Ben echt al heel lang aan het kloten, ik kom er echt niet uit. Weet iemand misschien waar het aan ligt? De videokaart kan denk ik niet stuk zijn, want anders zal hij denk ik helemaal niet booten, nu loopt het alleen vast als ik de drivers install.
als je niet eens naar windows komt probeer windows opnieuw te installeren, dat was bij mij het probleem. (van agp naar pci-e)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
KappeNou schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:59:
[...]

als je niet eens naar windows komt probeer windows opnieuw te installeren, dat was bij mij het probleem. (van agp naar pci-e)
Dat is juist het rare, ik kom wel gewoon in windows en alles werkt gewoon. Maar als ik me nvidia drivers wil installeren loopt hij gelijk vast. en trouwens het zijn trouwens allebei agp kaarten. En heb al meerdere formats gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
xileS schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:04:
[...]

Dat is juist het rare, ik kom wel gewoon in windows en alles werkt gewoon. Maar als ik me nvidia drivers wil installeren loopt hij gelijk vast. en trouwens het zijn trouwens allebei agp kaarten. En heb al meerdere formats gedaan.
en als je de agp drivers van het mobo uninstalled en reboot en dan weer installed. en vervolgens daarna de nvidia drivers pas installed. (ook ff kijken of alles kwa agp goed staat in je bios)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
KappeNou schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:38:
[...]

en als je de agp drivers van het mobo uninstalled en reboot en dan weer installed. en vervolgens daarna de nvidia drivers pas installed. (ook ff kijken of alles kwa agp goed staat in je bios)
Waar zou ik in mijn bios moeten kijken, alles staat bijna standaard en ik zou niet weten wat ik zou moeten aanpassen voor de agp. Ik heb alleen agp apeture size op 256 gezet, maar als ik die op standaard laat doet hij het ook niet. Daarom vind ik het raar dat me geforce 2 wel zonder problemen werkt als ik de drivers install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-08 10:22
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:07:
Welke HTT multi gebruik je dan?

Ik heb dit bij mij ook, gewoon 2x uit zetten dan start ie op.

Hij wil overigens niet hoger dan 320HTT, North- en South bridge meer volt nodig misschien.

Mah ben gelukkig met 2,9 voor 24/7 met 30graden stressed.
is alweer een tijdje geleden maar ik d8 3x zal binnenkort wel is de 2x proberen maar ik heb value ram dus ik denk dat mijn geheugen dat niet aan kan. maar hier ff een screenie met htt op 340

Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d46/BIG_E_1985/hoogsteHTT2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:26:
[...]

Tsja weet het ook niet maar verder doet alles het prima, en onderdelen die los zitten op een kaart is niet goed natuurlijk, ze zorgen maar voor een nieuwe, daar heb je garantie voor.

En hoe ik met een pc om ga weet ik wel, heb er honderden in mijn leven in elkaar gezet en nog nooit is er wat mis gegaan ;)
Eens moet de eerste keer zijn :9 , en het is ook bijna niet na te gaan of het door statische ontlading komt.

Je had toch een 6800GS gekocht NV41 balen dat hij nu al kapot is zeg.

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 08-01-2006 23:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben dit bord helemaal spuugzat geworden. Zelfs op standaard instellingen kan dit bord zich niet normaal gedragen. Ik bespaar jullie t hele verhaal en 't hele traject dat ik met dit bord heb doorlopen, en 't vele geduld dat ik ermee gehad heb, en hoe vergevingsgezind ik constant ben gebleven. Eens houdt 't op, en is iedere freeze bij een cold boot een stapje dichter bij 't einde.

Ik heb zin om dit ding te vertrappen, maar ik stuur 'm toch maar terug als RMA, en ga nu maar voor een DFI nf3 bordje. PCI-E heb ik toch eigenlijk niet nodig.

[ Voor 38% gewijzigd door Aghilas op 09-01-2006 18:07 . Reden: Typfoutjes. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:48:
[...]

Waar zou ik in mijn bios moeten kijken, alles staat bijna standaard en ik zou niet weten wat ik zou moeten aanpassen voor de agp. Ik heb alleen agp apeture size op 256 gezet, maar als ik die op standaard laat doet hij het ook niet. Daarom vind ik het raar dat me geforce 2 wel zonder problemen werkt als ik de drivers install.
Nou ik ben er net achter gekomen dat het door de agp drivers komt, want zonder die drivers kan ik wel gewoon de videodrivers installeren. Kan ik zo wel optimaal gebruik maken van me videokaart (xfx 6800 xt) zonder de agp drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Maar vandaag dus ocwb1 erin geflasht, wat een ******* Bios. Hij starte bij mij veel langzamer op.
En was @ stock ook nog een beetje instabiel.
En ik kon helemaal niet overclocken. Bij het verhogen van de HTT had ik gelijk een lock-up

Kent iemand dit probleem??

Ik draait nu iig weer op 1.5, doet het allemaal weer lekker.
Dit was paar dagen terug.

Weet iemand miss al een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
tiescarbo schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:19:
[...]

Dit was paar dagen terug.

Weet iemand miss al een oplossing.
zou het niet weten, je bent volgens mijn de eenige die dit probleem heeft.
misschien toch de opteron die niet onder steund wordt. :?

Heb je ook alle instelling naar gelopen want deze staan standaard anders dan de 1.5 bevoorbeeld usb/lan staan uit, en ma timings staat op 1T als deze op auto staat en dat is bij 1.5 2T als deze op auto staat.

[ Voor 26% gewijzigd door mad_max234 op 09-01-2006 20:34 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiescarbo
Hmmm dat zou het nog weleens kunnen zijn. Ik draai nu gewoon standaart (2T dus)
Maar 1T kan toch niet gelijk voor een lockup zorgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium

Titanium

Android rules

Tutti-frutti schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:51:
Ik heb zonet ook zo'n asrockje gehaald. Nu heb ik daar een opteron 144 in zitten.
Maar nu wil ik natuurlijk boven die 274 mhz htt komen... Is dit mogelijk, dus dat ik ook opteron ondersteuning houd ? Opterons worden volgens mij pas sinds bios 1.40 ondersteunt, en OCW beta 1/2 zijn dacht ik gebasseerd op oudere biossen, maar gaan tot hogere (400?) htt.

Klopt het dat er dus nog geen oplossing is om met een opteron t boven de 274 mhz te komen?
De AMD Opteron draait uitstekend met BIOS 1.21 of OCWBETA1 of BETA2
Zet wel de goede memory devider
;)

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
xileS schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:17:
[...]

Nou ik ben er net achter gekomen dat het door de agp drivers komt, want zonder die drivers kan ik wel gewoon de videodrivers installeren. Kan ik zo wel optimaal gebruik maken van me videokaart (xfx 6800 xt) zonder de agp drivers?
als het een agp kaart is is het wel vreemd :? kan je daarna de drivers wel installeren en loopt alles vervolgens goed?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
KappeNou schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:50:
[...]

als het een agp kaart is is het wel vreemd :? kan je daarna de drivers wel installeren en loopt alles vervolgens goed?
Ja, zonder die agp driver kan ik me videodrivers dus gewoon normaal installeren zonder dat alles vastloopt. Ik heb het later nog een keer geprobeerd met agp drivers, maar dat wilt dus echt niet lukken. Ik snap er ook niks van. De geforce 2 had geen problemen met die agp driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
xileS schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:20:
[...]

Ja, zonder die agp driver kan ik me videodrivers dus gewoon normaal installeren zonder dat alles vastloopt. Ik heb het later nog een keer geprobeerd met agp drivers, maar dat wilt dus echt niet lukken. Ik snap er ook niks van. De geforce 2 had geen problemen met die agp driver.
Heb je ook al ULi 2.1 drivers geprobeerd?of de 2.13 daar zitten nieuwe netwerk drivers bij.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat heeft dit bord aan voeding nodig? gewoon een 20pins+4 pins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
sander815 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:47:
wat heeft dit bord aan voeding nodig? gewoon een 20pins+4 pins?
20 pins en idd ook nog een aparte 4 pins. wel vreemd aangezien de meeste andere nieuwe moederborden gewoon 24 pins gebruiken..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mad_max234 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:27:
[...]

Heb je ook al ULi 2.1 drivers geprobeerd?of de 2.13 daar zitten nieuwe netwerk drivers bij.
ULi 2.1? ik heb gewoon de drivers van deze pagina gedownload en geïnstalleerd.

Maakt het trouwens veel uit of je wel of geen agp drivers installeerd?

/edit
Oh je bedoelt deze, nee deze heb ik nog niet geprobeerd. Heb ik over het hoofd gezien, maar deze ga ik even nu proberen (moet ik denk ik wel even alle drivers van die andere site uninstallen), bedankt voor de tip.

/edit 2
Nee met de ULi 2.13 drivers loopt hij ook gewoon vast bij de videodriver install :(

[ Voor 42% gewijzigd door xileS op 10-01-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
xileS schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:11:
[...]

ULi 2.1? ik heb gewoon de drivers van deze pagina gedownload en geïnstalleerd.

Maakt het trouwens veel uit of je wel of geen agp drivers installeerd?

/edit
Oh je bedoelt deze, nee deze heb ik nog niet geprobeerd. Heb ik over het hoofd gezien, maar deze ga ik even nu proberen (moet ik denk ik wel even alle drivers van die andere site uninstallen), bedankt voor de tip.

/edit 2
Nee met de ULi 2.13 drivers loopt hij ook gewoon vast bij de videodriver install :(
wat voor een score heb je als je 3dmark draait?

heb je de drivers op deze wijze geinstaleerd?
Q.Welke drivers kan ik het beste gebruiken? :?
A.Je kan het beste ULi Integrated driver 2.1 gebruiken
ULi Integrated driver 2.1

LET OP!! Doe deze stap 1 voor 1 in deze volgorde
- uninstalleer alle video drivers.
- reboot
- installeer ULi integrated driver.
- reboot
- installeer de video drivers opnieuw.

[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 10-01-2006 20:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mad_max234 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:36:
[...]

wat voor een score heb je als je 3dmark draait?

heb je de drivers op deze wijze geinstaleerd?

[...]
ja ik heb de drivers op die manier geprobeerd om te installeren. 3d mark score komt later, even downloaden. Ik ben deze: 3DMark05_v120_installer.exe aan het downloaden. Is dat de goeie, of maakt dat niks uit?

specs:
AMD Opteron 146
2x512MB PC3200 DDR, CL2.5
XFX GeForce 6800 XT 128 MB

/edit
ik had een score van 803, is volgens mij niet zo hoog. Dus deed het nog een keer en toen had ik een score van 784:s

[ Voor 20% gewijzigd door xileS op 10-01-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Ik heb een Asrock 939Dual-SATA2 mobo en een Opteron 170 besteld maar op de CPU compatibility lijst staat dat deze CPU pas ondersteund wordt sinds bios versie 1.40, nou zit er af-fabriek bios versie 1.20 op m'n Asrock.

Mijn vraag is nu.., kan ik straks wel booten met die Opteron 170 in dat bord zodat ik bios versie 1.40 kan flashen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
xileS schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:19:
[...]

ja ik heb de drivers op die manier geprobeerd om te installeren. 3d mark score komt later, even downloaden. Ik ben deze: 3DMark05_v120_installer.exe aan het downloaden. Is dat de goeie, of maakt dat niks uit?

specs:
AMD Opteron 146

/edit
ik had een score van 803, is volgens mij niet zo hoog. Dus deed het nog een keer en toen had ik een score van 784:s
Dat is niet best moet iets van 3000 zijn dacht ik, en de tweede run 3dmark is altij iets lager dan de eerste.

heb je al de 2.1 geprobeerd(en dan op die volgorde intaleren die ik in de SP heb bescheven) want ik had problemen met 2.13 in windows 64bit daar werkte 3d helemaal niet goe allemaal strepen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[...]

specs:
AMD Opteron 146

/edit
nee :P 2500/3000 zou er meer op lijken ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Man heb ik weer hoor, maar het komt waarschijnlijk omdat ik geen agp drivers heb?
Even die 2.1 proberen dan, verwacht het eigenlijk niet dat die het wel werkt, maar hopen van wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
xileS schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:03:
Man heb ik weer hoor, maar het komt waarschijnlijk omdat ik geen agp drivers heb?
Even die 2.1 proberen dan, verwacht het eigenlijk niet dat die het wel werkt, maar hopen van wel natuurlijk.
En ook eerst sp2 installeren mocht je deze nog niet hebben. :Y)
ja is balen als het niet wilt lukken weet er alles van.

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 11-01-2006 00:10 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
xileS schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:03:
LOLLLLLLLLLLLLLL vindt je het gek, instal de agp drivers, zijn der niet voor niks :+
digital8 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:25:
Ik heb een Asrock 939Dual-SATA2 mobo en een Opteron 170 besteld maar op de CPU compatibility lijst staat dat deze CPU pas ondersteund wordt sinds bios versie 1.40, nou zit er af-fabriek bios versie 1.20 op m'n Asrock.

Mijn vraag is nu.., kan ik straks wel booten met die Opteron 170 in dat bord zodat ik bios versie 1.40 kan flashen...?
9 van de 10 keer als je het boord nu koop zit er al een nieuwere bios in. mijn processor zou ook niet ondersteund worden door de oudere versie. Geen idee wat ik heb maar het doet het :P

[ Voor 47% gewijzigd door KappeNou op 11-01-2006 00:11 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:10:
[...]

LOLLLLLLLLLLLLLL vindt je het gek, instal de agp drivers, zijn der niet voor niks :+

[...]
Nou zo een grote lol is het ook weer niet :(, dat is de die grote probleem krijg me videodrivers niet geïnstalled met die agp drivers ;s

Nou ik heb een Opteron 146, en er zat bij mij een standaard een 1.20 bios versie, maar ik kon gewoon booten

/edit
@#$!# dat meen je niet, die uli site is opeens niet meer berijkbaar, kan ik nu niet die 2.1 drivers proberen

[ Voor 59% gewijzigd door xileS op 11-01-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

[...]

specs:
AMD Opteron 146

/edit
Je hebt een AGP of PCIe versie? (ik neem aan een AGP versie)
Bij een PCIe versie heb je de AGP drivers niet nodig.
Heb je je primary vga op AGP staan in je BIOS?
Ik weet niet of jouw kaart dit nodig heeft maar het zou kunnen dat er een voedingsstekker in moet.
En je zou eens de AGP drivers die op de meegeleverde CD staan kunnen gebruiken.
Kijken of dat wat helpt. Als dat zo is kan je proberen te upgraden naar diegene die op de ASRock site staat of die van de ULi site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ErikRedbeard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 01:39:
[...]

Je hebt een AGP of PCIe versie? (ik neem aan een AGP versie)
Bij een PCIe versie heb je de AGP drivers niet nodig.
Heb je je primary vga op AGP staan in je BIOS?
Ik weet niet of jouw kaart dit nodig heeft maar het zou kunnen dat er een voedingsstekker in moet.
En je zou eens de AGP drivers die op de meegeleverde vd staan kunnen gebruiken.
Kijken of dat wat helpt. Als dat zo is kan je proberen te upgraden naar diegene die op de ASRock site staat of die van de ULi site.
lol lees de vorige 10 posts :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiescarbo

Ja dat werkte bij wel gewoon. Bij mij stond er zelfs 1.1 op.
Ik heb zelfs een tijdje met 1.1 gedraait met mijn Opty 144.

Niks geen problemen of wat. :) Net als bij de dfi, die ondersteunen de opterons helemaal niet 8)7
Maar toch doen ze het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mad_max234 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:26:
[...]

Dat is niet best moet iets van 3000 zijn dacht ik, en de tweede run 3dmark is altij iets lager dan de eerste.

heb je al de 2.1 geprobeerd(en dan op die volgorde intaleren die ik in de SP heb bescheven) want ik had problemen met 2.13 in windows 64bit daar werkte 3d helemaal niet goe allemaal strepen.
Nou met 2.1 wil het ook niet lukken. bij de install van de vga drivers loopt hij weer gewoon lkr vast (hij knippert een paar keer naar een zwart scherm, bij de 2e knipper blijft hij zwart en reboot na een tijdje), maar komt die lage score in 3d mark nou echt doordat ik geen agp drivers erop heb staan?
Ik weet echt niet meer wat ik nog meer kan proberen. Iemand nog een idee?

[ Voor 22% gewijzigd door xileS op 12-01-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium

Titanium

Android rules

Heb uiteraard ook een ASROCK939DS2 met een Opti 144 welke momenteel op 9 * 300 geklokt is.
Waar ik echter last van heb is dat af en toe mijn 2e memory bank uitvalt.
Nu las ik een artikel op OCW wat er op neer komt dat mijn memory vermoedelijk koelingsproblemen kent.
Niet zo verwonderlijk want de reepjes zitten bij de asrock belachelijk dicht op elkaar en verder is mijn memory natuurlijk behoorlijk overclockt waardoor het nogal wat warmte produceert.
Nu heb ik er provisorisch een ventilator opgezet.
verder heb ik "beter"memory besteld met koellichamen.
Nadeel daarvan is wel dat de ruimte tussen de reepjes alleen nog maar kleiner wordt.

Andere mensen met soortgelijke ervaringen en mogelijk een oplossing ?

_/-\o_

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Titanium schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:01:
Heb uiteraard ook een ASROCK939DS2 met een Opti 144 welke momenteel op 9 * 300 geklokt is.
Waar ik echter last van heb is dat af en toe mijn 2e memory bank uitvalt.
Nu las ik een artikel op OCW wat er op neer komt dat mijn memory vermoedelijk koelingsproblemen kent.
Niet zo verwonderlijk want de reepjes zitten bij de asrock belachelijk dicht op elkaar en verder is mijn memory natuurlijk behoorlijk overclockt waardoor het nogal wat warmte produceert.
Nu heb ik er provisorisch een ventilator opgezet.
verder heb ik "beter"memory besteld met koellichamen.
Nadeel daarvan is wel dat de ruimte tussen de reepjes alleen nog maar kleiner wordt.

Andere mensen met soortgelijke ervaringen en mogelijk een oplossing ?

_/-\o_
fannetje op richten en kijken of het helpt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mister_X schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:16:
[...]

fannetje op richten en kijken of het helpt :?
zoals je kan lezen zie je dat hij dat al gedaan heeft.. alleen verteld hij niet hoe dat is afgelopen :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een CNPS9500 kopen, die trekt de lucht over het geugen aan dus dat werkt wel erg goed neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:42:
Een CNPS9500 kopen, die trekt de lucht over het geugen aan dus dat werkt wel erg goed neem ik aan.
Of een Arctic Silver 64 pr0, als je geen glazen kast hebt aangezien die lelijk is :P die koelt +- even goed, de ene zegt dat die beter koelt en de ander zegt het zelfde etc.. Ik heb ze allebij gehad (de 9500 niet aangesloten maar geruild) ik vondt de arctic zoizo stiller. en voor een prijs van 20€ veel beter :P

Plaatje hoe die bij mij in me kast zit

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 11:58 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

_/-\o_ Na een her installatie van windows clock ik mooi op 2,4 Ghz met A64 Tweaker. Zeer tevreden dat het nu weer lukt, hopelijk mogen we deze dividers ook in een nieuwe bios verwelkomen want dat zou toch handig zijn. ik zal de OCW beta weer eens proberen en kijken of ik de 2,7 ook kan halen met de 100mhz divider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ga morgen ff een nieuwe koeler halen arctic freezer 64 pro maar hoe wordt deze nou bevestigd aan het mobo?moet ik een backplate hebben of zit er iets de koeler, want ik heb mijn zalman 7000 alcu (dus ook de backplate) verkocht met een ander mobo. (S754 mobo)

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 12-01-2006 15:57 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mad_max234 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:57:
Ga morgen ff een nieuwe koeler halen arctic freezer 64 pro maar hoe wordt deze nou bevestigd aan het mobo?moet ik een backplate hebben of zit er iets de koeler, want ik heb mijn zalman 7000 alcu (dus ook de backplate) verkocht met een ander mobo. (S754 mobo)
hij heeft gewoon de standaard "plug en play" klip als een boxed koeler :P HF ;) er zit namelijk verder niks bij dus je moe je standaard bracket/backplate hebben.. Is al eerder in dit topic besproken over de juiste benaming ervan etc en of je die nog los kan kopen

[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 16:00 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium

Titanium

Android rules

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:42:
Heb als CPU koeler een ThermalTake Big Typhoon
Koelt veel beter en "zachter" als een CNPS9500
echter de CNPS9500 blaast inderdaad de lucht ook flink door je kast heen incl. memory
De Big Typhoon doet dat veel minder.

Heb er dus inderdaad een fannetje opgezet
Probleem is nu iopgelost
De 2e reep blijft nu uren probleemloos functioneren :)

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een algemeen vraagje over dit mobo, hopelijk kan het ook dit dit topic.

Ik heb momenteel een AMD 1800+ met 1024 MB RAM. Aangezien ik nog een goede GPU heb en niet echt veel geld wil ik dit mobo(+ een AMD 64 3200) kopen om later misschien een pci-e kaart er in te doen.

Ik heb dus 1 gig pc2100 geheugen, nu vroeg ik me af of het echt veel uit maakt om dit geheugen er in te doen of om er "snel" pc3200 geheugen in te doen(wat dus 100e kost)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:33

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat kost geen 100 euro als je je oude reepjes in V&A gooit ;) En je wint er wel behoorlijk wat performance mee ja.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:45:
[...]

Nou met 2.1 wil het ook niet lukken. bij de install van de vga drivers loopt hij weer gewoon lkr vast (hij knippert een paar keer naar een zwart scherm, bij de 2e knipper blijft hij zwart en reboot na een tijdje), maar komt die lage score in 3d mark nou echt doordat ik geen agp drivers erop heb staan?
Ik weet echt niet meer wat ik nog meer kan proberen. Iemand nog een idee?
Ik heb ook nog de oudere drivers en bios (1.40) geprobeerd, maar niks wilt helpen. Kan iemand mij nog helpen? Ik heb dit systeem niet gekocht om een score van 800 te halen in 3d mark :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:58:
[...]

hij heeft gewoon de standaard "plug en play" klip als een boxed koeler :P HF ;) er zit namelijk verder niks bij dus je moe je standaard bracket/backplate hebben.. Is al eerder in dit topic besproken over de juiste benaming ervan etc en of je die nog los kan kopen
Net als de standaard koeler?
Ik heb nog wel de bracket van het het bordje zelf maar is deze wel sterk zat of moet ik persé een bracket zijn met een backplate?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mad_max234 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:54:
[...]

Net als de standaard koeler?
Ik heb nog wel de bracket van het het bordje zelf maar is deze wel sterk zat of moet ik persé een bracket zijn met een backplate?
gewoon hoe je het bord standaard krijgt :) dan erop, klaar :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:02:
[...]

gewoon hoe je het bord standaard krijgt :) dan erop, klaar :P
Oké was al aan het zoeken naar een bracket met backplate van een ander S754, maar joost mag weet waar hij is want ik kan niet meer vinden. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mad_max234 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:06:
[...]

Oké was al aan het zoeken naar een bracket met backplate van een ander S754, maar joost mag weet waar hij is want ik kan niet meer vinden. :+
de 64 pr0 is alleen voor S939 heh.. de non pr0 is voor meerdere. of bedoel je dat niet :?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:18:
[...]

de 64 pr0 is alleen voor S939 heh.. de non pr0 is voor meerdere. of bedoel je dat niet :?
Nee de pro is voor alle athlons 64 sockets(754/939/940), ze zijn allemaal het zelfde vandaar dat ik naar een ander bracket aan het zoeken was tussen de troep dat van ander mobo af is gekomen, heb namelijk nog een paar S754 mobo in gebruik met zalman koelers en van deze mobo heb ik de standaard bracket af moet halen en. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Zalman cnps9500 cpu koeler gekocht.
Moet ik nou de standaard bracket verwijderen, en de bracket met blackplate die erbij geleverd wordt plaatsen, of moet ik de koeler gewoon in de gaten van de standaard bracket vastschroeven.
Er zitten namelelijk geen schroeven bij, die in die gaten passen, in de doos.
Ik heb schroefjes die ik toevallig nog had gebruikt, en de boel zit vast, maar MOET dat ook zo ???
Staat niet duidelijk in de handleiding...

Volgens speedfan heeft de processor nu een temp. van 26 graden celsius in rust....acceptabel ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mad_max234 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:37:
[...]

Nee de pro is voor alle athlons 64 sockets(754/939/940), ze zijn allemaal het zelfde vandaar dat ik naar een ander bracket aan het zoeken was tussen de troep dat van ander mobo af is gekomen, heb namelijk nog een paar S754 mobo in gebruik met zalman koelers en van deze mobo heb ik de standaard bracket af moet halen en. ;)
dan snap ik niet dat de namen in pricewatch zijn:

Processorkoeling / Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 939)
en
Arctic Cooling Freezer 64 (Socket 754/939/940)
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:41:
Hallo,

Ik heb een Zalman cnps9500 cpu koeler gekocht.
Moet ik nou de standaard bracket verwijderen, en de bracket met blackplate die erbij geleverd wordt plaatsen, of moet ik de koeler gewoon in de gaten van de standaard bracket vastschroeven.
Er zitten namelelijk geen schroeven bij, die in die gaten passen, in de doos.
Ik heb schroefjes die ik toevallig nog had gebruikt, en de boel zit vast, maar MOET dat ook zo ???
Staat niet duidelijk in de handleiding...

Volgens speedfan heeft de processor nu een temp. van 26 graden celsius in rust....acceptabel ???
je moet de standaard bracket gebruiken.. onder je mobo in de gaten de busjes doen en dan vanaf boven af dicht schroeven.. Zie je bijgeleverde boekje en het zalman flash filmpje @ http://www.zalman.co.kr/

[ Voor 44% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2006 22:55 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
KappeNou schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:53:
[...]

dan snap ik niet dat de namen in pricewatch zijn:

Processorkoeling / Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 939)
en
Arctic Cooling Freezer 64 (Socket 754/939/940)
In de pricewatch staat wel meer verkerde info.
en alle sockets van van 64 bitters zijn fysiek het zelfde alleen de pin layout is anders.
alle koelers die op een S754 passen passen ook op een S939. :Y)

Ik hoop allen dat de bracket het gewicht kan houden. :X hij weegt iets van 500 nog wat gram.

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 13-01-2006 00:05 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mad_max234 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:03:
[...]

In de pricewatch staat wel meer verkerde info.
en alle sockets van van 64 bitters zijn fysiek het zelfde alleen de pin layout is anders.
alle koelers die op een S754 passen passen ook op een S939. :Y)

Ik hoop allen dat de bracket het gewicht kan houden. :X hij weegt iets van 500 nog wat gram.
mja daarom.. hoe je hem binnenkrijgt past die alleen op S939 lijkt me.. kep daar wel vaker wat overgehoord. Er zitten namelijk geen brackets bij etc. Dus ben benieuwd ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
KappeNou schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:14:
[...]

mja daarom.. hoe je hem binnenkrijgt past die alleen op S939 lijkt me.. kep daar wel vaker wat overgehoord. Er zitten namelijk geen brackets bij etc. Dus ben benieuwd ;)
Er zit ook een bracket op S754 ...LOL . :D ..die wou ik nou juist gebruiken op dit bordje

nog een keer de bracket/sockets zijn ook het zelfde alles is het zelfde S754 en S939 zijn het zelfde.
(behalve het in het midden zit er een gat bij S754) :D

zoek het ander ff op ik heb hier 3 S754 MoBo in gebruik dus dan weet je wel hoe de Socket er uit ziet :+ , ik gaan nu ook ff een boxed koeler gebruiken van een S754 op dit bordje en past prima in de bracket.(tot ik straks de arctic heb)

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 13-01-2006 12:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mad_max234 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:27:
[...]

Er zit ook een bracket op S754 ...LOL . :D ..die wou ik nou juist gebruiken op dit bordje

nog een keer de bracket/sockets zijn ook het zelfde alles is het zelfde S754 en S939 zijn het zelfde.
(behalve het in het midden zit er een gat bij S754) :D

zoek het ander ff op ik heb hier 3 S754 MoBo in gebruik dus dan weet je wel hoe de Socket er uit ziet :+ , ik gaan nu ook ff een boxed koeler gebruiken van een S754 op dit bordje en past prima in de bracket.(tot ik straks de arctic heb)
Je hebt toch een S754 socket? dan is het toch logisch dat een S754 boxed koeler past :?
De vraag is toch of de freezer 64 pr0 past op je standaard S754 bracket?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
KappeNou schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:42:
[...]

Je hebt toch een S754 socket? dan is het toch logisch dat een S754 boxed koeler past :?
De vraag is toch of de freezer 64 pr0 past op je standaard S754 bracket?
Ik heb een asrock sata2-dual en in die bracket past een koeler van S754 in,is het nou echt zo moeilijk.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium

Titanium

Android rules

Als je de Vmod uitvoert (1,55V), werk Cool&Quit dan nog ? :+

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee of de meeste van jullie inmiddels van de 1T reboot problemen af zijn, maar ik heb zojuist de oplossing gevonden :*)

Na de Max Async Latency en Read Preamble ietsje vertraagd te hebben, reboot de machine niet meer met kopieren/plakken in Paint en het bekijken van Flash animaties op 1T :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/ Heb de instellingen niet opgeslagen. Heb van alles geprobeerd maar krijg 1T nu niet meer stabiel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:15:
Ik heb geen idee of de meeste van jullie inmiddels van de 1T reboot problemen af zijn, maar ik heb zojuist de oplossing gevonden :*)

Na de Max Async Latency en Read Preamble ietsje vertraagd te hebben, reboot de machine niet meer met kopieren/plakken in Paint en het bekijken van Flash animaties op 1T :)
Ja het werk bedank voor je werk hulde. _/-\o_

Ik heb ze nu op 9 en 6,5 ns staan en geen reboots meer in paint.

edit/
M.a.s.8ns en R.P. 6ns werkt ook goed ze stonden standaard op 7ns en 5,5ns

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 14-01-2006 03:02 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 02:08:
[...]

Ja het werk bedank voor je werk hulde. _/-\o_
Om de een of andere rede werkt deze aanpassing nu bij mij niet meer :/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds reboot problemen met dit bord. De flash / paint reboot heb ik totaal geen last van, maar wel van de idle / afsluit reboot. Soms als mijn pc staat te idlen reboot hij zichzelf met een blauw scherm en soms bij het aflsuiten reboot hij zichzelf met een blauw scherm. Helaas nog steeds geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net mijn DRAM Voltage op normal staan en toen crashte ie al op 1T als ik iets tekende in Paint. Na dit op HIGH gezet te hebben kan ik wel iets tekenen. Zou nog meer voltage (kan niet zonder mod :() wellicht nodig zijn voor stabiele 1T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Bypass Max = 0 met M.A.L. op 8ns en RP op 6ns werkt 1T stabiel!

In mijn geval dus ook nog Bypass Max veranderen. Weet alleen nog niet waar deze optie voor dient :o

Edit: Bypass Max = 0 met M.A.L. en RP op standaard werkt ook stabiel. Raar maar waar. Dus aan de slag met A64Tweaker mensen! :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictprutser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 23:03

ictprutser

Schotse_Hooglanders

zit er tussen de biossen nog verschil (net zoals de 1T/2T op auto) voor deze waarden?
Heb momenteel geen mobo tot mn beschikking om te testen. Zal pas eind volgende week worden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:29:
Op Bypass Max = 0 met M.A.L. op 8ns en RP op 6ns werkt 1T stabiel!

In mijn geval dus ook nog Bypass Max veranderen. Weet alleen nog niet waar deze optie voor dient :o

Edit: Bypass Max = 0 met M.A.L. en RP op standaard werkt ook stabiel. Raar maar waar. Dus aan de slag met A64Tweaker mensen! :)
Ik heb alleen een conflict met drivers van miin 2x16 lcd schermpje die via lpt poort loopt en A64 Tweaker.

ik zou straks nog ff [proberen maar het werkt echt goed heb gisteren prime95 aan gezet en hij draaide net nog dus ik denk dat hij wel stabiel loopt.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens. Na een paar uurtjes op het WWW doorgebracht te hebben, rebootte mijn PC opeens. Ik ging terug naar de website en weer herstartte deze. Na timing op 2T te hebben gezet betrof het een flash animatie.

Ga maar eens naar www.microsoft.com en je zult zien dat ie nog steeds crasht na aanpassingen van hierboven. Na nogmaals vele reboots heb ik nu ook de Read Write Queue Bypass verlaagt naar 2X. Je merkt dat de computer het nog steeds er moeilijk heeft met de flash animatie op www.microsoft.com (scherm ging op zwart, kwam daarna terug en flash animatie laadt). Als ik t zo blijft werken heb ik er dat wel voor over. Prestatieverschil tussen 2T en 1T is enorm.

Edit: ik krijg 'm steeds stabieler. Zoals je kunt zien heeft mad_max234 minder problemen dan ik. Dus gewoon uitproberen en kijken hoe je een stabiele 1T setting kan krijgen zonder (al te veel) te verliezen aan performance door die extra settings.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Als ik M.A.L. en RP op 8 en 6ns zet heb ik geen last van reboots in paint en ook niet op www.microsoft.com.(en 1T)

En read write queue bypass staat bij mijn op 8x.

edit/
Naar een stuk of 50 x op F5 te hebben gedrukt op www.microsoft.com een reboot :o
Maar het werk een stuk beter dan zonder deze instellingen.
en in paint heb ik geen last meer van reboots

[ Voor 61% gewijzigd door mad_max234 op 14-01-2006 20:16 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik wilde mijn MBtje even uitproberen met een agp vid kaartje(gf mx400) maar nu zit er een sticker op de agp poort met een waarschwing do not use a 3,3 volt agp card, it can cause perm damage?
Hoeveel volt is zon mx400 kaartje?
m'n pci express kaart is nog niet binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
sander815 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:50:
ik wilde mijn MBtje even uitproberen met een agp vid kaartje(gf mx400) maar nu zit er een sticker op de agp poort met een waarschwing do not use a 3,3 volt agp card, it can cause perm damage?
Hoeveel volt is zon mx400 kaartje?
m'n pci express kaart is nog niet binnen
mx serie is 1.5v :Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:) Nieuwe kaart, hopelijk gaat deze niet stuk want het was toch echt de kaart die stuk was. Hopelijk is het niet echt een kaart killer dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:13:
:) Nieuwe kaart, hopelijk gaat deze niet stuk want het was toch echt de kaart die stuk was. Hopelijk is het niet echt een kaart killer dit ;)
Kijk je voltlijnen ff na, je kan ook ff je agppoort met een multiemeter na kijken.
zou niet leuk zijn als hij weer kapot gaat toch.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

hoe overclock ik met dit bord? mulitiplier etc zijn gelocked van een amd3200+ venice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
sander815 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:13:
hoe overclock ik met dit bord? mulitiplier etc zijn gelocked van een amd3200+ venice
Lees deze start post maar ff en kom daaran maar weer terug als het nog niet duidelijk is. ;)

link

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

uiteraard gedaan, maar ik ben nieuw met amd64
iedereen praat hier over HTT, maar die vind ik nergens

ik kom van amd xp mobile af

edit: als ikhet goed begrijp moet ik overclock mode op cpu, pcie, async zetten
alleen kan ik dan cpu frequency niet verzetten, staat vast op 200

[ Voor 37% gewijzigd door sander817 op 15-01-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
sander815 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:52:
uiteraard gedaan, maar ik ben nieuw met amd64
iedereen praat hier over HTT, maar die vind ik nergens

ik kom van amd xp mobile af

edit: als ikhet goed begrijp moet ik overclock mode op cpu, pcie, async zetten
alleen kan ik dan cpu frequency niet verzetten, staat vast op 200
je moet op dat vakje gaan staan en dan een getal in typen. :D

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb mijn amd 64 4000+ op 2760mhz draaien en mem op 460 mhz. httbus draait dan 1150.

als ik me 4000+ 3000 mhz zet en mem 400 httbus 1000 maakt dat dan veel verschil kwa performance??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

jorisw86 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:19:
ik heb mijn amd 64 4000+ op 2760mhz draaien en mem op 460 mhz. httbus draait dan 1150.

als ik me 4000+ 3000 mhz zet en mem 400 httbus 1000 maakt dat dan veel verschil kwa performance??
dat je mem langzamer draait wel, ik zou op de eerste stand laten staan.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:19:

HTT naar 800MHz zetten (4X).

Dan draait je bus op 230*4 = 920MHz. Ik geloof dat alles boven de 600MHz geen prestatieverlies introduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 08:23:
[...]

HTT naar 800MHz zetten (4X).

Dan draait je bus op 230*4 = 920MHz. Ik geloof dat alles boven de 600MHz geen prestatieverlies introduceert.
Ik heb in begin een test gedaan htt op 800 en htt op 1000 scheelde toch wel zo een 200+ punten in 3dmark05.

En bij dit bord mag de htt 1150 tot 1200Mhz zijn

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik een nieuw systeem maak met dit moederbord en een sata schijf (WD 80GB SATA 7200RPM 8MB Caviar SE ) moet ik dan ook drivers voor de sata HDD installeren?
of word hij gewoon al "gezien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:51:
als ik een nieuw systeem maak met dit moederbord en een sata schijf (WD 80GB SATA 7200RPM 8MB Caviar SE ) moet ik dan ook drivers voor de sata HDD installeren?
ik heb van het weekend een nieuwe hdd gekocht Maxtor10 sata en heb wel de drivers voor geinstalleerd.
maar er staat mijn wel iets van bij dat het niet hoefde ofzo.....weet het niet meer. :X

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 10:23
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:51:
Wordt gewoon gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt mensen word toch eens tijd omdit bordje aan te schaffen, ik zal hier dan nog wel eens wat posten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik heb er speciaal een floppydrive voor aan gesloten en een floppy met drivers gemaakt en netjes op F6 gedrukt drivers geladen,deze handelingen zijn dus overbodig of zie ik het nou verkeerd.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Priest
  • Laatst online: 05-05 23:26
Zijn er ook mensen die met dit bordje stabiel Windows kunnen draaien? Ik ben van plan om het aan te schaffen maar als ik voor school bezig ben, aan het designen of programmeren wil ik liever geen reboots. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Al tijden geen reboots meer gehad, ben zeer tevreden over dit bordje, met name de AM2 socket mogelijkheden maken het bordje interessant. Vooral omdat je eerst ff rustig kun afwachten tot er wat betere bordjes met de nieuwe socket op de markt gaan komen. Ik ga zeker mits er een betaalbare proc is gelijk over, vooral vanwege DDR2 ;)

Het punt van rebooten is T1 en T2, om nog onverklaarbare redenen reboot het ene bord wel en een klein aantal niet, alle procs ook opterons hebben hier last van. T1 draaien kan wel, ook stabiel maar kan met Flash enzo voor reboots tijdens het internetten zorgen. Bij gamen kun je het aanzetten maar het prestatie verschil is erg klein, ik ga van 5000 naar ogeveer 5200/5300 Mbps, wat volgens mij veel meer moet zijn want met mijn oude S939 bordje, de A8V deluxe haalde ik er in plaats van 5000 ongeveer 6200 op T1 maar goed, tijdens gamen of benchmarken zie je de verschillen niet echt terug en het zal hooguit gaan tussen 1 of 2 Fps verschil tijdens gamen maar het is niet zo dat het op het ene bordje wel draait en op deze niet. Prestaties liggen voor 95% gelijk vergeleken met NF4 bordjes, de prijs niet, deze is 55 euro en mening goed Nf4 bordje dik 100 tot 120 euro 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door Steffy op 18-01-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium

Titanium

Android rules

Had met de OCWBata2 firmware problemen met de performace van mijn AGP video kaart.
Op het moment dat ik de HTT > 220 zette stortte de performance in en werd het beeld schokkerig of helemaal zwart. merkbaar in 3Dmark05 maar ook 3D spelletjes
M.a.w in OCWBeta2 zit een behoorlijke bug voor wat betreft de AGP aansturing })

Na installatie van de BIOS 1.5 was dat opgelost :) , alleen kan ik nu de HTT helaas nu niet meer boven de 274 zetten. (beperking de ASRock heeft ingebouwd) :(

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
The_Priest schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:50:
Zijn er ook mensen die met dit bordje stabiel Windows kunnen draaien? Ik ben van plan om het aan te schaffen maar als ik voor school bezig ben, aan het designen of programmeren wil ik liever geen reboots. :)
ehrm 100.000 mensen hebben dit bordje... en 5 posten er hier met problemen :? mja idd simpele conclusie..
Ik heb dit bordje en heb er nog nooit problemen mee gehad (behalve dat ik niet wist dat ik XP opnieuw moest installeren :P heb hiervoor alleen geswitchst tussen 2 MSI KT3 bordjes)
Ik kan stabiel CPU en videokaart overclocken.. ik draai nu al vanaf het begin met FSB 220Mhz en geheugen op PC3200. nog nooit reboots gehad..

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 18-01-2006 12:00 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Het T1 probleem is echt niet 5 mensen, dat hebben er heel veel meer. Misschien, het vorige topic stond vol met posts over deze problemen. Maar verder is het prima bordje

Wel jammer dat ze bij Asus niet ff de dividers die de Venice core heeft ff in de bios zetten, ik wil een goeie DIVIDER in de volgende bios update, A64 Tweaker verhelpt wel wat maar het gemis van goeie normale Dividers is een hel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Windows installeren op een Sata /SataII hdd is mogelijk zonder floppy met drivers. Dit kan echter alleen als in het bios de 'Sata operating mode' op IDE wordt gezet ipv Sata.
De schijf wordt tijdens de installatie van winXP dan gewoon herkent!
Na de installatie kun je de operating mode weer op Sata zetten, ik denk dat dit nml beter/sneller is.

De tweede manier, voor de mensen die nog wel een floppydrive hebben is via de meegeleverde cd van de mobo een opstartdiskette te maken, dit kan voor zowel een Sata als een SataII schijf. Dan kun je tijdens de installatie van WinXP op F6 drukken om te verwijzen naar de drivers op het floppy!

Bordje niet stabiel??? Denk ik kwestie van juistje bios:1.5, recente drivers, goed dual channel geheugen, etc.

Mijn pc is zéér stabiel, nooit reboots, ook met de meest gekke bewerkingen in Photoshop, autoCAD, terwijl Azureus ook vol staat te pompen (Dit torrentprogje vergt héél veel van je pc op de een of andere manier) en er een dvdtje wordt gedecodeerd en gebrand niets aan de hand!

Wél wat probleempjes gehad met geheugen op 1T, niet met plakken in Paint en Flash filmpjes, maar wel met iets plakken in Outlook... vreemd...
Dus nu weer op 2T to iemand met 'DE' oplossing komt...

mijn specs:

Moederbord: Asrock 939DUAL-SATA2
Cpu: AMD Athlon64 3200+ bulk @ 2200mhz
Geheugen: MDT DIMM 1 GB (Kit, MDTDDR400/1024, Dual Channel Kit) @ 220mhz
Harddisk: Western Digital Caviar SE (Bulk , WD1600JS, S-ATA2)
Behuizing: Thermaltake Soprano zwart
Voeding: Tagan TG380-U1
Koeler: Arctic-Cooling Freezer 64 PRO
Bios: 1.5
Windows XP Mediacenter Edition

Cioa,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:07:
Het T1 probleem is echt niet 5 mensen, dat hebben er heel veel meer. Misschien, het vorige topic stond vol met posts over deze problemen. Maar verder is het prima bordje

Wel jammer dat ze bij Asus niet ff de dividers die de Venice core heeft ff in de bios zetten, ik wil een goeie DIVIDER in de volgende bios update, A64 Tweaker verhelpt wel wat maar het gemis van goeie normale Dividers is een hel >:)
Heel veel mensen valt het ook niet op want die draaien ma op auto, en in de recente biossen is ma op auto 2T, maar in de eerste biossen was dit 1T.

En onstabiel?? nee alleen 1T bug/instelling fout in de bios.
Verder ben ik van mening dat het 1T probleem makelijk is op te lossen door asrock maar ze doen het niet of weten niet hoe groot het probleem is.(en deze optie zijn niet zicht baar in de bios voor ons maar asrock of wie die bios ook schijft kan dit makelijk aanpassen)

We zijn al wat verder met de bug maar ben er nog niet helemaal uit welke instelling nu voor de reboots zorgt.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Priest
Steffy schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:54:
Al tijden geen reboots meer gehad, ben zeer tevreden over dit bordje, met name de AM2 socket mogelijkheden maken het bordje interessant. Vooral omdat je eerst ff rustig kun afwachten tot er wat betere bordjes met de nieuwe socket op de markt gaan komen. Ik ga zeker mits er een betaalbare proc is gelijk over, vooral vanwege DDR2 ;)

Het punt van rebooten is T1 en T2, om nog onverklaarbare redenen reboot het ene bord wel en een klein aantal niet, alle procs ook opterons hebben hier last van. T1 draaien kan wel, ook stabiel maar kan met Flash enzo voor reboots tijdens het internetten zorgen. Bij gamen kun je het aanzetten maar het prestatie verschil is erg klein, ik ga van 5000 naar ogeveer 5200/5300 Mbps, wat volgens mij veel meer moet zijn want met mijn oude S939 bordje, de A8V deluxe haalde ik er in plaats van 5000 ongeveer 6200 op T1 maar goed, tijdens gamen of benchmarken zie je de verschillen niet echt terug en het zal hooguit gaan tussen 1 of 2 Fps verschil tijdens gamen maar het is niet zo dat het op het ene bordje wel draait en op deze niet. Prestaties liggen voor 95% gelijk vergeleken met NF4 bordjes, de prijs niet, deze is 55 euro en mening goed Nf4 bordje dik 100 tot 120 euro 8)7
Jij zegt dat je straks socket AM2 CPU's op dit bordje kan prikken? Dat lijkt me sterk. Kan er dus ook DDR2 geheugen op dit bordje geprikt worden volgens jou? :+ AM2 is niet hetzelfde als socket 940 voor als je dat denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
The_Priest schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:57:
[...]

Jij zegt dat je straks socket AM2 CPU's op dit bordje kan prikken? Dat lijkt me sterk. Kan er dus ook DDR2 geheugen op dit bordje geprikt worden volgens jou? :+ AM2 is niet hetzelfde als socket 940 voor als je dat denkt.
ga is de asrock website lezen en ff googlen, misschien snap je het dan :+ misschien staat het zelfs in het topic dunno. dat DDR2 geheugen denk ik helaas niet ;) maja dat zie je hem ook niet zeggen

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
The_Priest schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:57:
[...]

lees de eerste paar regels eens van dit topic. |:( triest!

edit/
Heeft iemand al iets van het uitbreidingbordje AM2 gehoord?
zou je ook kunnen oc met zo een bordje anders heeft het voor mijn weinig zin.

[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 18-01-2006 14:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Priest
OK, klopt staat daar, hoe betrouwbaar is dat? Mijn vraag is dan hoe DDR2 op dit bordje geplaatst kan worden. Zover ik in de handleiding kan zijn zitten 4 DIMM sloten op het bord voor DDR geheugen.
http://www.asrock.com/Drivers/Manual/939Dual-SATA2.pdf
Uit welke bron wordt vernomen dat dit mogelijk is?
Ik denk/dacht dat Socket 940 met AM2 werd verward, je kan toch ook gewoon normaal reageren. In de TS staat namelijk ook hou het een beetje gezellig. ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.