[OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.432 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 11:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Neodelec schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:09:

Nu wilde ik dus laatst gaan overclocken. Maar wanneer ik wat in de bios verander op gebied van multipilier en volt, zet de bios het vervolgens weer terug.
Je kunt de multiplier niet veranderen, die is al sinds jaar en dag gelockt in processoren. De enige mogelijkheid tot overklokken is het verhogen van de HTT (=FSB)

Als beginnende OC'er is [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 18[/rml] (en de oudere delen daarvan) verplicht leesvoer.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 16:33

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:15:
Het gaat nog steeds goed heb ff wat bechmarks gedraait en nog maar een 100x op F5 gedrukt en weet ik veel keer in paint geplakt en het is nog steeds gebleven bij dat één zwarte scherm.(leek wel een GPU recovery maar dat heeft nvidia toch niet of toch wel :? )

en volgens mijn had alleen de 9600 serie last van fast write.

@steffy
welke kaart heb je nu dan, en hoe staat je fast write?en hoe staan je timmers van je geheugen?
Nee zijn veel meer kaarten die last van Fast Write hadden, 9700 Pro op een A8V Deluxe was instabiel, 9800 Pro was instabiel op A8V Deluxe. (Op A7N8X Deluxe (ook een asus trouwens) ook instabiel, al was dat later met een bios update opgelost iets van 1 jaar na release van het bordje 8)7

Heb nu een 6800GS PCI-e, niet aanstaan maar omdat ie altijd al uit stond maakt het denk ik weinig uit. Wil het nog wel eens proberen deze week maar dan hoor je het wel, timings staan standaard 2,5, et etc etc. Standaard dus maar kan nu ff niet in de bios kijken en geen zin om progje op te zoeken :P

[ Voor 8% gewijzigd door Steffy op 01-02-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Heb nu weer last van reboots in paint weet niet hoe het komt maar ik heb alleen A64Tweaker opgestart en quik time geistalleerd verder niks. 8)7

heb nu gelijk een reboot als ik plak, maar heb net daar voor meer dan 100x screenie geplakt ik begin nu A64 tweaker te verdenken, zou deze iets verander bij het opstarten.

ga nog wat testen.

edit/
Heb A64 Tweaker (niks veranderd aan de instellingen) nog een keer opgestart en nu kan ik wel weer plakken in paint. :?
Echt een raadsel waar het nu door komt dat ik de één keer dat ik de pc aan zet geen last van reboots heb in paint en flash en de ander keer de één reboot naar de ander in paint en flash.

[ Voor 34% gewijzigd door mad_max234 op 01-02-2006 15:21 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Maasluip schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:19:
[...]
Je kunt de multiplier niet veranderen, die is al sinds jaar en dag gelockt in processoren.
Wel. Verhogen kan alleen niet. Hoe denk je anders dat CnQ werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Aham brahmasmi schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:31:
[...]
Wel. Verhogen kan alleen niet. Hoe denk je anders dat CnQ werkt...
Verhogen kan wel hoor, MP was bij de Athlon altijd te unlocken en met de Nfroce 2 zijn de procs van een aantal maanden standaard unlocked maar al sinds september 2003 is alles gelocked, heb zelf hier in huis nog een standaard unlockte Barton 2500+ @ 3200+ te draaien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Zou iemand ff iets kunnen testen had schijnbaar toch iets veranderd

Als ik ik A64tweaker "Refresh rate (tref)" op "200 MHz 7.8us" dan heb ik geen reboots zou iemand dat ff kunnen proberen en als het niet werkt probeer dan ook ff "Fast Write" uit te zetten in de bios.

b.v.b
Steffy schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:34:
[...]

Verhogen kan wel hoor, MP was bij de Athlon altijd te unlocken en met de Nfroce 2 zijn de procs van een aantal maanden standaard unlocked maar al sinds september 2003 is alles gelocked, heb zelf hier in huis nog een standaard unlockte Barton 2500+ @ 3200+ te draaien _/-\o_
Hallo dit is een A64 topic, vroegen kon het altijd toen waren ze nog niet gelockt maar daar hebben we niks meer aan he.

Het kan alleen naar beneden en naar boven is hij gelockt.

edit/
De instelling met A64tweaker "Refresh rate (tref)" op "200 MHz 7.8us" werkt ook gewoon met Fast write aan.

Test nog ff verder maar het ziet er naar uit dat 1T nu stabiel is maar wat doet "Refresh rate (tref)" ?

[ Voor 72% gewijzigd door mad_max234 op 01-02-2006 16:06 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictprutser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 21:53

ictprutser

Schotse_Hooglanders

ik ben er nog niet helemaal uit, maar denk dat dit een opstap is...
[rml][ GUIDE] TCCD DDR600+ op de DFI nForce4 Ultra/SLI[/rml]

edit: het gaat daar over het veranderen van de tREF en de gevolgen, maar is niet duidelijk genoeg volgens mij... Zit nu te kijken op http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=11397 en staat wel op - maar is veel werk om door te lezen en ga ik helaas niet redden vandaag. ;(

[ Voor 48% gewijzigd door ictprutser op 01-02-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Wat bedoel je?

En 1T nog steeds stabiel _/-\o_ ga nu ff cossacks2 online spellen hoop dat hij ook stabiel blijft.

edit/
oké bedankt dat had ik niet door. :+
Deze settings zijn ingesteld op maximale performance. De Tref (Refresh interval) kan nog getweaked worden. Een hoger refresh interval b.v. 3.9us of 15.6us verhoogd de performance.
Tref=3072 is 200MHz 3.9us refresh interval.
Ik heb juist de tref vehoogt om 1T stabiel te krijgen, en volgens dit bericht zou het verhogen van Tref ook een beter preformens op leverd. :D

hij stond op 200MHz 3.9us heb dit verhoogt naar 200Mhz 7.8 zou nu ook mijn preformens nou ook iets beter zijn of slaat dit op de aantal MHz.

[ Voor 63% gewijzigd door mad_max234 op 01-02-2006 17:20 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Refresh rate is volgens mij gewoon een andere naam voor DRAM Idle Timer.

Die instelling bepaalt na hoeveel tijd van idle-heid een stukje geheugen gerefresht wordt.

En 't is inderdaad zo dat door bijv. Read Preamble, Asyc latency of Refresh Rate te verhogen 1T wat stabieler wordt, maar echt stabiel wordt 't nooit heb ik gemerkt. Er is echt iets diep mis onder de motorkap, en ik verdenk eerlijk gezegd de drivers. Buiten Windows om zijn er namelijk nooit errors met memory e.d.

[ Voor 52% gewijzigd door Aghilas op 01-02-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
AIW9800SE schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:27:
Refresh rate is volgens mij gewoon een andere naam voor DRAM Idle Timer.

Die instelling bepaalt na hoeveel tijd van idle-heid een stukje geheugen gerefresht wordt.

En 't is inderdaad zo dat door bijv. Read Preamble, Asyc latency of Refresh Rate te verhogen 1T wat stabieler wordt, maar echt stabiel wordt 't nooit heb ik gemerkt. Er is echt iets diep mis onder de motorkap, en ik verdenk eerlijk gezegd de drivers. Buiten Windows om zijn er namelijk nooit errors met memory e.d.
Bij mijn is hij wel stabiel tot nu toe en ik heb echt mijn best gedaan om een reboot te krijgen.

En ik heb het niet over read preamble, asys latency dat heb ik vorge keer ook geprobeerd maar toen bleek hij niet helemaal stabiel met flash, maar nu heb ik ook bij flash site geen last meer van reboots. :D
Heb echt al paar honder keer op F5 gedrukt op verschilnde site's (waar ik eerst wel reboots had) en denk nu wel 100x screenie geplakt in paint heb echt nergens meer last van.

Maar je moet wel elke keer A64 opstarten als je pc uit heeft gestaan :(

Edit/
Ben weer een stapje verder qua prestatie van het geheugen en reboots

Tref op:
200MHz 3.9us = 67xxMB's (dit geeft reboots)
200MHz 7.8us = 58xxMB's (geen reboots maar slecht prestatie)
200MHz 15.6us = 67xxMB's (geen reboots ook reboots en goed prestatie)

edit/
tref op:
166Mhz 3.9us = 66xxMB's (geenook reboots en goed prestatie)

edit/2
Heb nog iets ondekt als ik de reepjes in de twee ander bankjes doe en dan "Dynamic Idle Cycle Counter" enable dan kan ik alle andere instellingen van A64 Tweaker verder met rust laten kan ik gewoon 1T draaien zonder reboots.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/42Q962N8T559

Dit werkte niet in de eerste twee bankjes heb het twee keer getest en het werkt allen in de zwarte bankjes (3 en 4) en dit geeft ook goed prestaties 66xxMB's in sandra

Tref op 200MHz 7.8us werkte ook maar gaf slecht prestatie ik had het idee dat bij deze instelling 1T niet werkte en daarom geen reboots gaf.(was het zelfde score als met 1T disable)
En bij 166MHz 3.9us was het elke keer de tweede keer dat ik paint opstarten en plakte een reboot gaf.
en bij 166MHz 15.6us aan gekomen gaf hij elke 3e keer dat ik paint opstarte en plakt een reboot.

Het leek er op dat er een buffer niet optijd leeg was of juist vol?
Zo ben ik op "idle timmers" en "idle cycle" gaan spellen en de reepjes in een iets verder slot geplaats en het lijkt er op dat het werkt en ook nog goed prestatie leverd.

[ Voor 67% gewijzigd door mad_max234 op 01-02-2006 20:41 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167335

Wil dit bordje gaan halen voor mijn nieuwe pc, aanrader? of zeggen jullie niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 20:43
Het is een super bord. Goede prijs en feature verhouding.
En het is op dit moment de enigste bord die een volledige AGP en PCI-E ondersteuning.
Voor de rest heeft hij de laatste dingen zoas: dual core ondersteuning, sata2 enzovoorts.

Een aanrader voor een budget gamer/oc'er

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 167335 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:28:
Wil dit bordje gaan halen voor mijn nieuwe pc, aanrader? of zeggen jullie niet doen?
Lekker bordje hoor draai hem nu een paar maanden werkt prima, zekker als je nog een agp kaart heb liggen.

@Neodelec
Ik denk ook dat dit het eenige bordje blijft met agp/pcie.

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 01-02-2006 21:37 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:37:
Zou iemand ff iets kunnen testen had schijnbaar toch iets veranderd

Als ik ik A64tweaker "Refresh rate (tref)" op "200 MHz 7.8us" dan heb ik geen reboots zou iemand dat ff kunnen proberen en als het niet werkt probeer dan ook ff "Fast Write" uit te zetten in de bios.

b.v.b

[...]

Hallo dit is een A64 topic, vroegen kon het altijd toen waren ze nog niet gelockt maar daar hebben we niks meer aan he.

Het kan alleen naar beneden en naar boven is hij gelockt.

edit/
De instelling met A64tweaker "Refresh rate (tref)" op "200 MHz 7.8us" werkt ook gewoon met Fast write aan.

Test nog ff verder maar het ziet er naar uit dat 1T nu stabiel is maar wat doet "Refresh rate (tref)" ?
;) Klopt maar moest de fout ff rechtzetten, het feit is de MP niet altijd unlocked is geweest en zelfs tegenwoordig kun je nog gewoon Unlocked Procs kopen, de A64 FX is ook niet gelocked, dus het kan wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:47:
[...]

;) Klopt maar moest de fout ff rechtzetten, het feit is de MP niet altijd unlocked is geweest en zelfs tegenwoordig kun je nog gewoon Unlocked Procs kopen, de A64 FX is ook niet gelocked, dus het kan wel degelijk.
Heb jij er een gezien hier dan. :? mensen met een fx zitten niet in dit topic. :9 (of een ze hebben een afgedankte van een ander over genomen)

en ik heb nog geen last meer van reboots _/-\o_ kan iemand dit ook ff proberen?

1T in de bios enable reepjes in bank 3 en 4 en dan met A64 Tweaker "Dynamic Idle Cycle Counter" enable werkt bij mijn echt super.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 01-02-2006 21:55 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167088

Ik heb ook dit bordje en ik weet niet of het al bekend was maar het
schijnt niet te werken met een 6800GT van Asus model V9999GT/TD om precies te zijn.
ik heb dus dit model en krijg het niet aan de praat. hier staat mijn probleem beschreven

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1108059
Ik daarop weinig reacties misschien dat hier iemand me kan helpen.

Hier nog een Url van iemand die hetzelfde probleem heeft
http://www.ocworkbench.co...b.php?/topic/30/5325.html

Misschien handig om in de startpost te zetten

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 167088 op 01-02-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 167088 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:07:
Ik heb ook dit bordje en ik weet niet of het al bekend was maar het
schijnt niet te werken met een 6800GT van Asus model V9999GT/TD om precies te zijn.
ik heb dus dit model en krijg het niet aan de praat. hier staat mijn probleem beschreven

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1108059
Ik daarop weinig reacties misschien dat hier iemand me kan helpen.

Hier nog een Url van iemand die hetzelfde probleem heeft
http://www.ocworkbench.co...b.php?/topic/30/5325.html

Misschien handig om in de startpost te zetten
Heb asrock al een mailtje gestuurd?
Verder zijn er zat mensen met een 6800 serie net als ik en hebben nergen last van.

edit/
Zet Fast write eens uit en welke windows gebruik je?en hoe staat je agp buffer?

en ff een quote uit het ocw topic dat je zelf gaf
McArra
Junior Member
Member # 53427

Rate Member Icon 1 posted 13 December, 2005 09:05 PM

I use the V9999GT and DSII combo with great results.
Dus het ligt niet aan de combo.

[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 01-02-2006 23:19 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_max234 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:11:
[...]

Verder zijn er zat mensen met een 6800 serie net als ik en hebben nergen last van.

edit/
Ik heb windows Xp32, Xp64 geprobeert agp fast-write aan/uit maakt geen verschil.
Alle standen agp buffer maakt ook niet uit.
Het gaat ook precies om het model van Asus andere merken werken inderdaad wel gewoon.

Edit/
die jongen zegt er verder niks bij en als je in zijn sig kijkt gebruikt hij die kaart helemaal niet

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 167088 op 01-02-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 167088 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:19:
[...]

Ik heb windows Xp32, Xp64 geprobeert agp fast-write aan/uit maakt geen verschil.
Alle standen agp buffer maakt ook niet uit.
Het gaat ook precies om het model van Asus andere merken werken inderdaad wel gewoon.

Edit/
die jongen zegt er verder niks bij en als je in zijn sig kijkt gebruikt hij die kaart helemaal niet
Maar heb je asrock al een mailtje gestuurd vaak als het een compitable probleem is dan heb je kan dat ze het wel weten en misschien ook een oplossing.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_max234 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:24:
[...]

Maar heb je asrock al een mailtje gestuurd vaak als het een compitable probleem is dan heb je kan dat ze het wel weten en misschien ook een oplossing.
Yup heb zowel Asrock als Asus een mailtje gestuurd maar heb van beide nog geen antwoordt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 167088 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:26:
[...]

Yup heb zowel Asrock als Asus een mailtje gestuurd maar heb van beide nog geen antwoordt :|
Als het klopt dan maak ik er ff een melding van in de startpost wacht ff je antwoord van asrock en asus af.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Mijn blue screen probleem heeft dus niets te maken met 2T en paint oid. Ik kreeg vanavond weer een blue screen met "MACHINE_CHECK_EXCEPTION" terwijl ik een filmpje oid wilde openen (nog niet eerder bij deze handeling voorgekomen)

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Locutus-of-Borg schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 01:38:
Mijn blue screen probleem heeft dus niets te maken met 2T en paint oid. Ik kreeg vanavond weer een blue screen met "MACHINE_CHECK_EXCEPTION" terwijl ik een filmpje oid wilde openen (nog niet eerder bij deze handeling voorgekomen)
Dit zegt microsoft er over.
A machine check exception occurs when Windows XP and your hardware platform cannot recover from a hardware error so that the system can continue to run successfully and reliably. More specific diagnosis of machine check exceptions is difficult, and there is no general solution. Contact your hardware manufacturer or a computer hardware technician for help with troubleshooting this issue.

• You are running the processor or mainboard beyond its specifications. For example, you are overclocking the processor or bus. We recommend that you run your hardware at the manufacturer-rated speeds.
• Noisy power, overstressed power strips, outmatched power supplies and failing power supplies can destabilize your computer. Make sure that you have a stable, reliable power supply to your computer.
• Extreme thermal conditions caused by the failure of cooling devices such as fans may damage your computer. Make sure that your cooling devices are all working.
• You have damaged memory or memory that is not the correct type for your computer. If you recently changed the memory configuration, revert to the previous configuration to determine what is wrong. Make sure that you are using the correct memory for your computer.
Misschien toch iets terug clocken en kijken wat hij doet heb je je cpu al getest met prime95,cpu burnin,Heavyload om te kijken of je cpu niet te warm wordt.
En welke koeler gebruik je?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

mad_max234 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 02:08:
[...]

Dit zegt microsoft er over.

[...]

Misschien toch iets terug clocken en kijken wat hij doet heb je je cpu al getest met prime95,cpu burnin,Heavyload om te kijken of je cpu niet te warm wordt.
En welke koeler gebruik je?
Je had nog even terug moeten kijken naar 't andere topic waar ik begonnen ben met dit probleem: [rml][ WinXP] "MACHINE_CHECK_EXCEPTION"[/rml]

Ik heb dus eigenlijk bijna alles al geprobeerd. Ik test alles op default klok en nog hetzelfde probleem en geen errors in memtest. Prime95 10tallen minuten laten draaien en m'n cpu komt nog niet eens in de buurt van 40 graden (25-35 graden). Dit kan ik nog doen denk ik:
- 12+/24+ uur memtest86(+) draaien
- winxp reinstall

De 1e wil ik vannacht wel proberen, maar die 2e laat ik nog voor wat hij is (echt geen tijd voor)

[ Voor 15% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 02-02-2006 09:20 ]

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:11:
[...]

edit/

en ff een quote uit het ocw topic dat je zelf gaf

[...]

Dus het ligt niet aan de combo.
:P logisch dat jij geen last van Fast Write hebt, dat werd/wordt ook alleen door Nvidia kaarten gebruikt, als je met nvidia kaart er last van hebt doe je iets verkeerd want normaal gesproken horen Nvidia Functies prima te werken met een Nvidia kaart ;)

Vandaar dat in bijna elk ATI problemen topic als eerste wordt gevraagd of Fast Write uit staan, ATI kaarten kunnen er simpel weg niet goed mee uit de voeten, waarom weet ik niet en wat het precies doet weet ik ook niet maar in prestaties is het 0,0 verschil.

[ Voor 17% gewijzigd door Steffy op 02-02-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:20:
[...]

:P logisch dat jij geen last van Fast Write hebt, dat werd/wordt ook alleen door Nvidia kaarten gebruikt, als je met nvidia kaart er last van hebt doe je iets verkeerd want normaal gesproken horen Nvidia Functies prima te werken met een Nvidia kaart ;)

Vandaar dat in bijna elk ATI problemen topic als eerste wordt gevraagd of Fast Write uit staan, ATI kaarten kunnen er simpel weg niet goed mee uit de voeten, waarom weet ik niet en wat het precies doet weet ik ook niet maar in prestaties is het 0,0 verschil.
Heb je de rest ook gelezen zijn kaart doet het helemaal niet in dit bord en ik heb geen last van FW. 8)7
Lezen! lezen!

edit/
En het 1T probleem is opgelost, kan wel zeggen dat 1T nu stabiel is. _/-\o_
Locutus-of-Borg schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:18:
[...]

Je had nog even terug moeten kijken naar 't andere topic waar ik begonnen ben met dit probleem: [rml][ WinXP] "MACHINE_CHECK_EXCEPTION"[/rml]

Ik heb dus eigenlijk bijna alles al geprobeerd. Ik test alles op default klok en nog hetzelfde probleem en geen errors in memtest. Prime95 10tallen minuten laten draaien en m'n cpu komt nog niet eens in de buurt van 40 graden (25-35 graden). Dit kan ik nog doen denk ik:
- 12+/24+ uur memtest86(+) draaien
- winxp reinstall

De 1e wil ik vannacht wel proberen, maar die 2e laat ik nog voor wat hij is (echt geen tijd voor)
Kijk ik heb dus geen zin om alle topic af te lopen(heb het wel ff snel door gelezen), post gewoon een zo volledig mogelijken post dan is het makelijker voor ons om te zie wat je wel en niet heb gedaan.

Verder staat er ook dat het incompatiable hardware kan zijn en dan denk ik gelijk aan het geheugen, want dat is een bekent probleem zo als je in het 1e en 2e deel had kunnen lezen.

en heb je maar een loop memtest gedraait is een beetje weinig.

Heb net wel ff je helemaal je topic en zag dat je wel meer loops had gedraait maar post voortaan een volledige post dan voor kom je dit soort dingen.

Edit/

We gaan verder in een nieuw deel. :Y)
[OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel 4

[ Voor 63% gewijzigd door mad_max234 op 02-02-2006 14:24 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:45
Net besteld: Asrock939dual-sataII met een athlon64 3200 !!!

Moest toch maar een upgraden vanaf een A7N8X deluxe met AthlonXP 2500+ @ 3200+ :)

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Hallo jongens,

Ik zit met een dilemma over de keuze tussen 2 moederborden, misschien dat jullie mij wat meer kunnen helpen,

ASrock 939Dual-SATA2

óf

MSI K8N Neo 2 PLATINUM nForce 3 250U

Op welke bord kan ik beter oc'en?

Hebben jullie ervaring met deze 2 mobo's?

De Asrock heeft als voordeel dat er ook PCi-e graka's in kan, maar is wel 20 euro duurder dan de MSI (MSI=2e hands)

In revieuws heb ik gelezen dat deze bord het niet veel onderdoet dan een NF4, wat raden jullie aan?

Ben nog niet van plan om over te stappen naar PCI-e.
Gaat puur om het overclocken en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
@Tha#1: bordje is bij mij ronduit superstabiel. Nog nooit zomaar gecrashed behalve bij Quake 3 maar dat is wel eens vaker gebeurd op andere pc's bij mij. Hij kan wel crashen bij sommige dingen als je een bepaalde bios-instelling aanzet (1T command rate), wat wel jammer is maar eigenlijk maar weinig verschil in performance maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En er is al een nieuw deeltje: [rml][ OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 4[/rml]

Even voor de TS van deel4, maak voortaan even een TR aan in het oude topic met dat je een nieuw topic geopend hebt :) , ik zie ook niet alles ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.