AIW9800SE schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:27:
Refresh rate is volgens mij gewoon een andere naam voor DRAM Idle Timer.
Die instelling bepaalt na hoeveel tijd van idle-heid een stukje geheugen gerefresht wordt.
En 't is inderdaad zo dat door bijv. Read Preamble, Asyc latency of Refresh Rate te verhogen 1T wat stabieler wordt, maar echt stabiel wordt 't nooit heb ik gemerkt. Er is echt iets diep mis onder de motorkap, en ik verdenk eerlijk gezegd de drivers. Buiten Windows om zijn er namelijk nooit errors met memory e.d.
Bij mijn is hij wel stabiel tot nu toe en ik heb echt mijn best gedaan om een reboot te krijgen.
En ik heb het niet over read preamble, asys latency dat heb ik vorge keer ook geprobeerd maar toen bleek hij niet helemaal stabiel met flash, maar nu heb ik ook bij flash site geen last meer van reboots.
Heb echt al paar honder keer op F5 gedrukt op verschilnde site's (waar ik eerst wel reboots had) en denk nu wel 100x screenie geplakt in paint heb echt nergens meer last van.
Maar je moet wel elke keer A64 opstarten als je pc uit heeft gestaan
Edit/
Ben weer een stapje verder qua prestatie van het geheugen en reboots
Tref op:
200MHz 3.9us = 67xxMB's (dit geeft reboots)
200MHz 7.8us = 58xxMB's (geen reboots maar slecht prestatie)
200MHz 15.6us = 67xxMB's (
geen reboots ook reboots en goed prestatie)
edit/
tref op:
166Mhz 3.9us = 66xxMB's (
geenook reboots en goed prestatie)
edit/2
Heb nog iets ondekt als ik de reepjes in de twee ander bankjes doe en dan "Dynamic Idle Cycle Counter" enable dan kan ik alle andere instellingen van A64 Tweaker verder met rust laten kan ik gewoon 1T draaien zonder reboots.
Dit werkte niet in de eerste twee bankjes heb het twee keer getest en het werkt allen in de zwarte bankjes (3 en 4) en dit geeft ook goed prestaties 66xxMB's in sandra
Tref op 200MHz 7.8us werkte ook maar gaf slecht prestatie ik had het idee dat bij deze instelling 1T niet werkte en daarom geen reboots gaf.(was het zelfde score als met 1T disable)
En bij 166MHz 3.9us was het elke keer de tweede keer dat ik paint opstarten en plakte een reboot gaf.
en bij 166MHz 15.6us aan gekomen gaf hij elke 3e keer dat ik paint opstarte en plakt een reboot.
Het leek er op dat er een buffer niet optijd leeg was of juist vol?
Zo ben ik op "idle timmers" en "idle cycle" gaan spellen en de reepjes in een iets verder slot geplaats en het lijkt er op dat het werkt en ook nog goed prestatie leverd.
[
Voor 67% gewijzigd door
mad_max234 op 01-02-2006 20:41
]