Gunner schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:50:
Het is inderdaad al een oude discussie, maar GoT is IMHO een tech forum en wat mij betreft mag daar best de nadruk op liggen en ik heb in het verleden ook wel eens gezegt dat wat mij betreft de toelatings eisen voor de HK wel mogen opgeschroeft
Dat GoT een tech-forum is staat niet ter discussie ....
Techposts vormen de absolute hoofdmoot en GoT heeft als forum voornamelijk een aantrekkingskracht op mensen met minstens een minimale bagage of interesse hiervoor.
De toegangs-eisen, het minimum aantal posts, het screenen voor de HK en het feit dat die fora niet 'default' getoond waren zorgen daarvoor, daardoor vormen de HK en SG zelf geen 'aanlokkende waarde' buiten de technische vragen.
Maar het is ook een bewuste keuze om op GoT ook een plek te bieden voor 'ontspanning', 'general chat' en gewoon lol-posten, het idee erachter is dat je juist daarmee ook een brede doelgroep ruimte biedt om het naar hun zin te hebben ... het 'wegjagen' van die mensen heeft ook een negatieve invloed op het aantal en het niveau van de techposts.
Als mensen zich werkelijk aan de HK storen, is het geen groot probleem deze uit de weg te lopen, je kunt de HK uit je Active Topics halen, en mensen 'moeten' er geen toegang toe vragen.
Een verdergaand en zwaarder beleid ertoe voeren om mensen 'weg te jagen' leidt tot slechte stemming, ontevreden gebruikers en is veel werk voor moderatoren..
Als de HK niet is wat iemand er misschien zelf van verwacht, kun je gewoon omgaan door er zelf niet te posten en dit een beetje uit de weg te gaan, maar ook kun je dan zelf kiezen je daar gewoon positief te melden en leuke, grappige topics op te starten.
Wat dat betreft stem ik ook in dat er best meer respect mag zijn voor die (soms HK-only gebruikers) die daar wel voor goede sfeer zorgen en leuke topics opzetten of scherpe posts kunnen plaatsen.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen