Users die alleen in de HK posten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik kom niet zo gek vaak in de Huiskamer, maar wat me opvalt aan de enkele keer dat ik daar eens kijk is dat er toch aardig wat users zijn die dit 'extraatje' wat erg letterlijk nemen en nergens anders meer posten.

Ik doel op users die in de Slowchat topics (KNMT, bikkeltopic etc etc) hun hoofd voor 90% laten zien met onzinnige posts als 'mogguh' en dan een smiley erachter.

Kan niet echt zeggen dat dit echt berichten zijn met een toegevoegde waarde voor GoT, dan wel de HK

Is uberhaupt een vorm van beleid ten opzichte van 'dit soort' users?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

* LuNaTiC wrijft in zn handen :P

zo'n topic hebben we alweer een tijdje niet gehad :+

zolang men niet slecht opvalt en leuk meedoet, wordt er niet tegen opgetreden. Vind het niet zo erg als men vooral in de HK post. Alhoewel ik me ook weleens achter mn oren kan krabben als je alleen maar in nutteloze topics zoals die KNMT post... misschien moet je dan zelf eens bij je afvragen wat daar het nut verder van is.

Gelukkig blijkt vaak dat het bij veel mensen maar een 'fase' is en dat ze later inzien dat het niet echt nuttig is. Maar verder moet iedereen het voor zichzelf weten, zolang ze de rest maar niet van last zijn, en in topics waar het nodig is ook normaal reageren :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ej dit werd 3,5 jaar geleden ook al besproken. En nog zo'n 207 topics hier in LA ;) Recentelijker nog Nut van sommige HK topics.

* Remy aait LuNaTiC :)

LinkedIn
Instagram

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48

Cyphax

Moderator LNX
LuNaTiC schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:43:
Alhoewel ik me ook weleens achter mn oren kan krabben als je alleen maar in nutteloze topics zoals die KNMT post... misschien moet je dan zelf eens bij je afvragen wat daar het nut verder van is.
Er staan ook niet-nutteloze tot zelfs gewoon nuttige topics in de HK, die tel je daar niet bij? Zo is het best mogelijk om veel HK replies te hebben, maar alleen in de minder onzinnige topics. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:47

André

Analytics dude

We hebben deze discussie eerder gehad :P

HK posters
beklaag over users die in HK blijven hangen...
[rml][ ideetje] Anti HK-only users idee.[/rml]

Alleen niet heel recent meer volgens mij. Je hebt nu eenmaal users die daar blijven hangen, en of ze nou nuttig zijn of niet: ik kan me er niet zo aan ergeren. Zo heb je ook A61 only users en bijvoorbeeld W&G only users, zolang ze niets raars doen vind ik het allemaal wel best.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter

:D

Het is inderdaad al een oude discussie, maar GoT is IMHO een tech forum en wat mij betreft mag daar best de nadruk op liggen en ik heb in het verleden ook wel eens gezegt dat wat mij betreft de toelatings eisen voor de HK wel mogen opgeschroeft

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Cyphax schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:47:
[...]

Er staan ook niet-nutteloze tot zelfs gewoon nuttige topics in de HK, die tel je daar niet bij? Zo is het best mogelijk om veel HK replies te hebben, maar alleen in de minder onzinnige topics. :)
uiteraard bedoel ik dat ja. Er staan zat leuke topics in, dus daarin posten is niks mis mee. Met het posten in KNMT ook niet trouwens, maar je moet je misschien afvragen of je voor elke scheet een reply daar moet neerzetten. :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
LuNaTiC schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:50:
uiteraard bedoel ik dat ja. Er staan zat leuke topics in, dus daarin posten is niks mis mee. Met het posten in KNMT ook niet trouwens, maar je moet je misschien afvragen of je voor elke scheet een reply daar moet neerzetten. :P
Ben je het met me eens dat er daar een paar users consequent proberen dit topic binnen record tijd naar de 1000 posts te krijgen, en zelfs mekaar de loef willen afsteken door het volgende topic te openen?

In het ABO forum is zo'n topic gewoon definitief gesloten (voor minder IMHO)

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 15-12-2005 10:55 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:53

Piggen

Lekker bakkie

Dat mocht toch niet meer met het nieuwe KNMT ;)

Is het niets om HK- en techposts (overige posts) apart weer te geven in myReact, of HK-posts van je totaal af te trekken? Aangezien ik het idee heb dat het velen vooral om hun postcount gaat. Zoiets zal wel stimuleren om meer je best te doen in de techfora.

[ Voor 16% gewijzigd door Piggen op 15-12-2005 11:02 ]

• JvS
  • Laatst online: 18:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

zolang een forum ergens geen last van heeft, hoeft er niets aan gedaan te worden.
MPmad schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:54:
Dat mocht toch niet meer met het nieuwe KNMT ;)

Is het niets om HK- en techposts (overige posts) apart weer te geven in myReact, of HK-posts van je totaal af te trekken? Aangezien ik het idee heb dat het velen vooral om hun postcount gaat. Zoiets zal wel stimuleren om meer je best te doen in de techfora.
Nee dat stimuleert om "techposts" te gaan scoren, iets wat in godsnaam afgeschaft is.

Dit soort dingen zijn allemaal al uitentreure besproken. Lees anders even een van die andere topics, dan hoeft niet alles herhaald te worden...

[ Voor 81% gewijzigd door JvS op 15-12-2005 11:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Blijkbaar heeft een deel van het forum er toch last van |:(

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Er is geen vaststaand beleid voor dergelijke users. Zoals lunatic al aangeeft: Zolang je geen probleem vormt is er voor ons geen reden om je te weren. Het is immers jouw keuze wat je hier op het forum doet, ook al weten we natuurlijk dat de HK niet het hoofddoel van GoT is.

Dat wil echter niet zeggen dat we er nooit naar kijken. Het komt wel 'ns voor dat we een user wijzen op z'n postgedrag en dan vooral zijn _overdadige_ aandeel in de HK. En met overdadig bedoel ik dus niet dat 80% van de posts in de HK staan; soms gaan nieuwe HK-users wat overenthousiast om met hun nieuwe toegang en dat bespreken we dan even met de user in kwestie. Geen bans of OW's dus. In elk geval niet per definitie. :)

En over de toegevoegde waarde van de HK aan GoT is ook al veel gezegd, maar je kunt van de meeste topics in de HK wel stellen dat ze absoluut geen historische waarde hebben ;) in tegenstelling tot techtopics, die als referentie werken voor mensen met hetzelfde probleem. De HK is dus voornamelijk ontspanning en community-gericht en dat is dan ook z'n nut. Dat dat heeft geleid tot slowchat-topics die al jaren bestaan, sja. ;)
TheKeeper schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:06:
In plaats van oneliners te posten, die in de essentie net zo weinig waarde hebben als een oneliner in het bikkeltopic.... kun je aangeven op welke manier dat deel van het forum last heeft van dergelijke topics of de HK in z'n geheel? Als je het topic niets vind, dan bekijk je het toch gewoon niet? Ik heb helemaal niets met Dutch Power Cows, maar dat forum zit mij niet in de weg.

[ Voor 20% gewijzigd door mOrPhie op 15-12-2005 11:10 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

TheKeeper schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:06:
Vertel dan eens concreet waarom men er last van heeft?

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mja zo'n idee heb ik op wel meerdere forums. Bijvoorbeeld op inkoopacties.net heb je van die mensen die alleen maar in het dagbrakerstopic posten, ik heb het idee dat ze dit alleen doen voor hun postcount ofzo..

Ik moet ook eens toegang voor de HK gaan aanvragen denk ik :P

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
wtf is HK eigenlijk?!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Altijd geinige discussie zo. Bepalen voor een ander wat een nuttige post is. Dan ga ik wederom met JvS mee door het tegendeel te stellen, zolang het niet een onnutige post is, boejuh.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:45:
Altijd geinige discussie zo. Bepalen voor een ander wat een nuttige post is. Dan ga ik wederom met JvS mee door het tegendeel te stellen, zolang het niet een onnutige post is, boejuh.
Bedankt. Plemp er dan maar een slotje op In de eerder genoemde KNMT is 90% als on-nuttig te bestempelen, en dat is zoals je kan lezen niet alleen mijn mening

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 15-12-2005 11:52 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gunner schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:47:
[...]

Bedankt. Plemp er dan maar een slotje op In de eerder genoemde KNMT is 90% als on-nuttig te bestempelen, en dat is zoals je kan lezen niet alleen mijn mening
Ben je nu boos? Je reageert nu wel een beetje als iemand die z;n zin niet krijgt... Het is niet dat het niet uitgelegd is waarom dit geen goed idee is ofzo.

Ik weet eerlijk gezegd niet eens wat KNMT is, maar ik weet wel dat als je eisen gaat leggen op "post-ratio's" enzo, dus wanneer je de indruk wekt dat erop gelet wordt wie veel in de huiskamer post en wie niet, mensen geforceerd in de technische fora gaan posten. En als je iets wel niet wil hebben, is wel dat dat gebeurt.

Dus ik heb liever dat mensen op een plek die ervoor bedoeld is, gezellig niet belangrijke zaken posten en dan maar niet in de andere fora komen dan dat ze dat minder doen, meer verdeeld posten, maar dan wel totale onzin gaan posten in de techfora om maar in verhouding te blijven.

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 15-12-2005 12:00 ]

• TheKeeper
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

LuNaTiC schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:07:
[...]

Vertel dan eens concreet waarom men er last van heeft?
Omdat de topicstarter er last van heeft, en hij ook een deel van het forum is. Maar dit moet niet een zelfde soort verhaal worden als tussen rokers en niet-rokers.Dat als er eentje last heeft, de rest van de groep daar onder moet lijden.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

In welk opzicht heeft de TS dan last, want als we dat weten kunnnen we makkelijker begrip opbrengen. Momenteel zie ik het, analoog aan je rookvergelijking, alsof de TS bewust een rookhok binnenloopt en last heeft van de rook.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
TheKeeper schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:00:
[...]

Omdat de topicstarter er last van heeft, en hij ook een deel van het forum is. Maar dit moet niet een zelfde soort verhaal worden als tussen rokers en niet-rokers.Dat als er eentje last heeft, de rest van de groep daar onder moet lijden.
Volgens mij gaat die vergelijking niet helemaal op. Dit is meer zoiets dat mensen in een apart daarvoor bestemde ruimte roken en anderen daar dus geen last van hebben (wat het roken ansich betreft).

[edit: moet sneller leren typen]

[ Voor 4% gewijzigd door wisselwerking op 15-12-2005 12:05 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:59:
Ben je nu boos? Je reageert nu wel een beetje als iemand die z;n zin niet krijgt... Het is niet dat het niet uitgelegd is waarom dit geen goed idee is ofzo.
Laat ik voorop stellen; ik ben niet boos :>
En van mij mag de HK ook best open blijven en die topics ook ;)

Alleen het valt me de laatste dagen gewoon op in de HK dat ik vaak dezelfde users, of topics zie openen of een beetje zitten post-sletten in de KNMT topic (om maar een voorbeeld te noemen), maar als er dan users in dit topic heel kort door de bocht roepen dat dit topic dan niet nuttig is omdat er al vaker over is gediscussierd dan schiet dat een klein beetje in het verkeerde keelgat
Ecteinascidin schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:03:
In welk opzicht heeft de TS dan last, want als we dat weten kunnnen we makkelijker begrip opbrengen. Momenteel zie ik het, analoog aan je rookvergelijking, alsof de TS bewust een rookhok binnenloopt en last heeft van de rook.
Ik kom niet zovaak in het rookhok, maar als ik er soms ben dan zie ik sommige mensen daar vaak de ene sigaret met de andere opsteken zonder zich te beseffen dat er andere kamers zijn waar men nuttiger kan zijn in plaats van veel te roken ;) En ik steek af-en-toe ook wel eens een sigaretje op :P

Als je begrijpt wat ik bedoel ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 15-12-2005 12:12 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Remy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:45:
Ej dit werd 3,5 jaar geleden ook al besproken. En nog zo'n 207 topics hier in LA ;) Recentelijker nog Nut van sommige HK topics.

* Remy aait LuNaTiC :)
Dat het onderwerp vaak langskomt geeft aan dat het voor veel mensen toch een bron van ergenis oid is zoals TheKeeper ook al aangaf. Ik denk dat veel mensen de HK ook zien als een makkelijke manier om te "postwhoren" om zo de postcount omhoog te krikken (wat op zich weer geen nut heeft maar goed).

offtopic:
Remy, slijmbal

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 15-12-2005 12:11 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:09:
[...]

Dat het onderwerp vaak langskomt geeft aan dat het voor veel mensen toch een bron van ergenis oid is zoals TheKeeper ook al aangaf. Ik denk dat veel mensen de HK ook zien als een makkelijke manier om te "postwhoren" om zo de postcount omhoog te krikken (wat op zich weer geen nut heeft maar goed).
mjah, maar als mensen in de hk gaan kijken en daar tot de conclusie komen dat ze het niet leuk vinden, is mijn mening, moeten ze er gewoon niet kijken.

Ik vind de HK ook helemaal niets en kom er gewoonweg niet.

• Remy

Remy

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:09:
[...]

Definieer 'veel mensen'? Alleen omdat mensen wel es in HK kijken en dan 'gevestigde' namen zien zoals elk subforum van GoT z'n meubels heeft? :)

Als je je aan zoiets ergert vraag ik me af waar je mee bezig bent: zoals LuNaTiC en JvS zeggen, die personen in de HK zijn normaal bezig: doen waar het voor bedoeld is. Dus tja, ergernis, waarom? ;)
offtopic:
Remy, slijmbal
Doe even normaal :)

LinkedIn
Instagram

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
En dan komt mijn topic niet eens voorbij bij al die linkjes ;( ? Ik ben teleurgesteld.

Volgens mij kun je het zo samenvatten: er zijn een aantal users (geen idee hoeveel) die dezelfde gedachte hebben m.b.t. de zogenaamde "HK only users", maar de crew ziet het niet als een probleem (veroorzaakt geen overlast) dus optreden is niet nodig :)

Crew mag me gerust verbeteren, maar volgens mij komt dit aardig in de buurt. Voor de rest compleet met de TS'er eens: geeft die HK only users een enkeltje FOK :)

• Bor

Bor

Remy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:14:
[...]
Definieer 'veel mensen'? Alleen omdat mensen wel es in HK kijken en dan 'gevestigde' namen zien zoals elk subforum van GoT z'n meubels heeft? :)

Als je je aan zoiets ergert vraag ik me af waar je mee bezig bent: zoals LuNaTiC en JvS zeggen, die personen in de HK zijn normaal bezig: doen waar het voor bedoeld is. Dus tja, ergernis, waarom? ;)
[...]
Doe even normaal :)
Als ik naar de topics kijk die hierover geopend zijn zie ik dat niet toch niet elke keer om dezelfde users gaan die met dit onderwerp aankomen. Dat het onderwerp steeds weer terug komt geeft zoals ik al eerder aangaf aan dat sommige HK posts of HK only users toch bepaalde mensen irriteren. Dit heb ik zelf niet maar kan het "probleem" wel begrijpen. Soms zie ik ook wel eens topics voorbij komen waarvan ik denk "wat een / geen niveau". Af en toe vind ik er, hoewel ik maar heel zelden in de HK te vinden ben, ook wel leuke topics. HK access krijg je niet zo maar. Daar moet je je min of meer toch een beetje voor bewezen hebben dacht ik. Dit bewijzen doe je imho door te laten zien dat je een goede toevoeging bent voor GoT en om kan gaan met de extra privileges die HK access je bieden. Dit doe je natuurlijk door ook gewone techposts te maken. Ik denk dat de ergenis hem dan ook zit in de users die techposts hebben gemaakt voor het krijgen van HK access maar sindsdien niet tot nauwlijks meer in het reguliere deel van GoT komen. Deze vormen weinig tot geen toegevoegde waarde voor GoT en hebben ook weinig tot niets met het "tweaker zijn" te maken. Mensen zijn toch geneigd een soort "wij" gevoel te hebben bij mede tweakers. Dit gevoel is er denk ik niet met mensen die alleen in HK posten (gezien vanuit het tech deel) niet. Niet mijn gevoel maar dit is wat ik een beetje voel bij sommige users.

Misschien een tip: als je je gaat irriteren aan de HK, vraag dan gewoon of men je access in wil trekken. Ik neem aan dat de modjes dat absoluut wel willen doen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
/me HK-er meldt * *D

Ja, ik vertoef veel in de HK, maar ik heb op een gegeven moment de Active Topics gevonden. En zodra ik daar een topic in tegenkom waarvan ik denk: hey, dat weet ik!, dan probeer ik diegene op mijn beste manier te helpen.

Dus nu mag jij mij gaan vertellen wat daar mis mee is :)

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:09:
[...]

Laat ik voorop stellen; ik ben niet boos :>
En van mij mag de HK ook best open blijven en die topics ook ;)

Alleen het valt me de laatste dagen gewoon op in de HK dat ik vaak dezelfde users, of topics zie openen of een beetje zitten post-sletten in de KNMT topic (om maar een voorbeeld te noemen), maar als er dan users in dit topic heel kort door de bocht roepen dat dit topic dan niet nuttig is omdat er al vaker over is gediscussierd dan schiet dat een klein beetje in het verkeerde keelgat
Anders gezegd:

-Betaal jij de extra opslagruimte die het kost om KNMT te laten bestaan?
-Worden er op het forum dingen gelaten ten bate van het KNMT?

Volgens mij kan ik op allebei nee antwoorden. In tijden van schaarste zou het KNMT het eerste zijn wat weg zou mogen, omdat je dan meer focussed op je kernactiviteiten. Momenteen, ach: leven en laten leven. :)

^^Zwarte kerstboom hierboven, wij werken hetzelfde. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 13:08 ]

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:05:
Misschien een tip: als je je gaat irriteren aan de HK, vraag dan gewoon of men je access in wil trekken. Ik neem aan dat de modjes dat absoluut wel willen doen.
Dat is de omgekeerde wereld zeg 8)7 Omdat er non-tweakers in de HK onzin posten en de tweaker (dus die wel actief is in de tech gebieden die GoT biedt) er zich niet thuis voelt, moet de tweaker maar vragen of de HK access moet worden ingetrokken? Beetje vreemde gedachtegang imo :)

Osiris: naar mijn mening valt een HK user onder dat kopje als je de topichistory opent en de eerste 8 pagina's gevuld zijn met 100% HK topics. In jouw geval is dat absoluut niet zo :)

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 15-12-2005 13:11 ]

• Remy

Remy

Osiris schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:07:
/me HK-er meldt * *D

Ja, ik vertoef veel in de HK, maar ik heb op een gegeven moment de Active Topics gevonden. En zodra ik daar een topic in tegenkom waarvan ik denk: hey, dat weet ik!, dan probeer ik diegene op mijn beste manier te helpen.

Je hebt blijkbaar teveel lol Osiris, da's nie goed gezien de ergernissen? ;)

Heb ik niks op tegen overigens: integendeel, gebruik de HK alsjeblieft waar hij voor is bedoeld :)

LinkedIn
Instagram

• Bor

Bor

We Are Borg schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:10:
[...]
Dat is de omgekeerde wereld zeg 8)7 Omdat er non-tweakers in de HK onzin posten en de tweaker (dus die wel actief is in de tech gebieden die GoT biedt) er zich niet thuis voelt, moet de tweaker maar vragen of de HK access moet worden ingetrokken? Beetje vreemde gedachtegang imo :)
Je moet toch ook om HK access vragen? Of is die policy al aangepast (ik heb de HK access al een tijd en heb dit niet helemaal gevolgd).

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De HK is ter ontspanning en vermaak. Als ik voor mezelf probeer na te gaan welke users ik het vermakelijkst vind zijn dat meestal juist degenen die de HK als kernactiviteit hier op GoT hebben.
Ik zou het dus eigenlijk om willen draaien: dergelijke users moeten eens het respect krijgen wat ze verdienen en dus niet de hele tijd in een kwaad daglicht gezet worden middels topics als deze.

Who is John Galt?

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:05:
In principe doen we daar niet aan. Je kunt in react een forumfilter toepassen op je index. Wil je de HK dus niet meer zien in de index of active topics, dan kunnen users dat prima zelf. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Ik doel op users die in de Slowchat topics (KNMT, bikkeltopic etc etc) hun hoofd voor 90% laten zien met onzinnige posts als 'mogguh' en dan een smiley erachter.
Aangezien ik de enige vanochtend was die dat deedt in KMT voel ik me ook wel aangesproken :P

Natuurlijk hou ik ook wel even in m'n achterhoofd dat ik niet teveel moet gaan posten. Ten eerste doe ik het niet om m'n postcount, die is echt totaal nutteloos eigenlijk maar ten tweede ja weet ik dat ik ergens fout zat door iets te posten met dat ik er ben, en dat dat ook nutteloos was.

Ik stoor me ook aan users die zodra ze HK access hebben gelijk de HK volspammen en oude topics kicken, en ook aan overbodig gepost / geposthoer.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Remy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:10:
[...]
Je hebt blijkbaar teveel lol Osiris, da's nie goed gezien de ergernissen? ;)
Selectief lezen
Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:12:
[...]

Je moet toch ook om HK access vragen? Of is die policy al aangepast (ik heb de HK access al een tijd en heb dit niet helemaal gevolgd).
Uiteraard moet je vragen om een extra toevoeging van GoT te krijgen. Maar ik heb het niet over het selectiesysteem. Heb het puur over het wel of niet thuisvoelen in de HK als tweaker zijnde door users die blijkbaar niet dezelfde intresse hebben maar wel de HK domineren (lees: users die alleen de HK van GoT kennen en niks daarbuiten).

Maar goed, deze discussie heb ik al eens gevoerd. Crew zit op andere golflengte: so be it

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:46

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Osiris schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:07:
/me HK-er meldt * *D

Idem :)

Ik post veel in de HK, maar als ik in de active topics een interessante topic zie, of een topic waar ik het antwoord op denk te weten reageer ik ook :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Bor

Bor

We Are Borg schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:14:
[...]
Selectief lezen

[...]
Uiteraard moet je vragen om een extra toevoeging van GoT te krijgen. Maar ik heb het niet over het selectiesysteem. Heb het puur over het wel of niet thuisvoelen in de HK als tweaker zijnde door users die blijkbaar niet dezelfde intresse hebben maar wel de HK domineren (lees: users die alleen de HK van GoT kennen en niks daarbuiten).
Daar verwoord je het wel goed imho. Pure hk posters hebben soms geen enkele relatie met de technische / core kant van GoT. Maar als we bij de HK beginnen, waar houden we dan op? Is SG next waarna Werk en inkomen, vervoer etc volgen? Ik vind zelf dat HK een extra moet zijn, iets waar de tweakers ook eens iets minder serieus kunnen posten. Echt puur en alleen in HK posten vind ik zelf ook niet goed omdat je daarmee imho totaal niets bijdraagt aan de community. Maw, in mijn ogen is de HK een extra voor gebruik naast de tech fora en is het niet de bedoeling alleen in de HK te verblijven / posten.

• Remy

Remy

totaal niets bijdraagt aan de community.
Lees even justmental in "Users die alleen in de HK posten" en denk even door: net dat beetje vermaak en ontspanning maakt GoT in het algemeen ook weer leuker naast het hardcore techdeel :)

LinkedIn
Instagram

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

<KNIP>
Was niet leuk, klopt.

Juist de combinatie van tech-ers en lol maken is uniek van het HK,
blijft toch een soort humor/interesse.

[ Voor 89% gewijzigd door Tukk op 15-12-2005 13:32 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Welke steen ben jij onder vandaan gekropen?
Tweakers Huiskamer
Error

Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
8)7

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:26

BoAC

Memento mori

justmental schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:12:
De HK is ter ontspanning en vermaak. Als ik voor mezelf probeer na te gaan welke users ik het vermakelijkst vind zijn dat meestal juist degenen die de HK als kernactiviteit hier op GoT hebben.
Ik zou het dus eigenlijk om willen draaien: dergelijke users moeten eens het respect krijgen wat ze verdienen en dus niet de hele tijd in een kwaad daglicht gezet worden middels topics als deze.
Een uitbreiding hierop: KNMT zie ik dan weer als uitlaatklep voor de echte 'Posthoeren' ;)

• Angeloonie
  • Laatst online: 19:46

Angeloonie

Cheeseburger Addict

BoAC schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:25:
[...]

Een uitbreiding hierop: KNMT zie ik dan weer als uitlaatklep voor de echte 'Posthoeren' ;)
Hheyhey, niet zo grof, spambiggen! (althans, zo willen de meeste users die personen noemen B))

* Angeloonie ontkent alles

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Interessant om te zien hoe een topic in LA richting KMT dendert wanneer bepaalde personen binnen komen vallen. :+

Interessant in de cynische vorm dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 13:31 ]

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:28:
Interessant om te zien hoe een topic in LA richting KMT dendert wanneer bepaalde personen binnen komen vallen. :+
Mwah, interessant, wellicht. 't Geeft wel aan dat sommige 'HK-ers' de scheiding tussen HK en non-HK niet zo nauw nemen, iets wat IMO een slechte zaak is, daar het 'ons' goede HK-ers in een kwaad daglicht zet.. :/

• Bor

Bor

Remy schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:23:
[...]
Lees even justmental in "Users die alleen in de HK posten" en denk even door: net dat beetje vermaak en ontspanning maakt GoT in het algemeen ook weer leuker naast het hardcore techdeel :)
Ik had die post al gelezen. Waar ik op doel is dat de HK-only users zich niet buiten de HK laten zien en daarbij dus geen enkele toegevoegde waarde zijn voor de core business van GoT. Dat hk-only users in de hk erg leuk en grappig kunnen zijn staat daar imho los van. Wellicht iets onhandig verwoord eerder. Ik hoop dat mijn punt alsnog overkomt.
Tukk schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:24:
<KNIP>
Was niet leuk, klopt.

Juist de combinatie van tech-ers en lol maken is uniek van het HK,
blijft toch een soort humor/interesse.
In hoeverre kun je nog spreken van tech-ers als deze zich nooit buiten de HK wagen? Veel van de topics in de HK zijn van FoK niveau (no flame intended) waar weinig tot geen tech element inzit.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 15-12-2005 13:34 ]

• Osiris
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:31:
[...]

Ik had die post al gelezen. Waar ik op doel is dat de HK-only users zich niet buiten de HK laten zien en daarbij dus geen enkele toegevoegde waarde zijn voor de core business van GoT. Dat hk-only users in de hk erg leuk en grappig kunnen zijn staat daar imho los van.
Maar wat als de HK maar een saaie, suffe bende was, vol met on-interessante 'nerds' die nooit eens wat grappigs posten? Dan zou de HK dus geen extra-tje meer zijn, maar een nutteloos, saai forumpje.. Dus in dat opzichte zouden HK-only-users wel weer 'ten goede' van de community kunnen zijn, doordat ze mensen vermaken die wél tech posten B)

• Stiegl
  • Laatst online: 22-09 22:03
BoAC schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:25:
[...]

:? WTF is KNMT dan weer?

* Stiegl kijkt of hij ook onder z'n steen vandaan kan kruipen

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Osiris
  • Niet online
"Kleine Nutteloze Mededelingen Topic", al is dat nutteloze er uitgesloopt tegenwoordig :)

• Bor

Bor

Osiris schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:33:
[...]

Maar wat als de HK maar een saaie, suffe bende was, vol met on-interessante 'nerds' die nooit eens wat grappigs posten? Dan zou de HK dus geen extra-tje meer zijn, maar een nutteloos, saai forumpje.. Dus in dat opzichte zouden HK-only-users wel weer 'ten goede' van de community kunnen zijn, doordat ze mensen vermaken die wél tech posten B)
Een leuke gedachte maar ik denk dat de praktijk anders ligt. Zo komt het net over alsof mensen die ook (want daar hebben we het over) in tech posten (en daarmee echt bijdragen aan de core van GoT) niet grappig kunnen zijn, net alsof het bijna geen normale mensen zijn.

• Remy

Remy

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:31:
[...]

Ik had die post al gelezen. Waar ik op doel is dat de HK-only users zich niet buiten de HK laten zien
HK-meubel Osiris postte al eerder in dit topic. En ook hij komt wel es buiten HK: posts in CME, NSTM, SG, TFV en SA. En zo zijn er zat andere HK-meubels die heus wel in tech posten als ze vinden dat ze wat toe kunnen voegen: zoals ze zelf al zeggen hier (Angeloonie) :)
en daarbij dus geen enkele toegevoegde waarde zijn voor de core business van GoT. Dat hk-only users in de hk erg leuk en grappig kunnen zijn staat daar imho los van.
Hoezo? HK is een onderdeel van GoT, en dus ook van de GoT-community: dat het geen onderdeel van de core bussiness is dondert niet: er zijn mensen die goud waard zijn in W&L, NSTM, SG of dergelijke subfora. Ook geen corebussiness: maar dergelijke vaste klanten maken die subfora wel de moeite van het lezen en posten waard. Zelfde geldt voor HK :)

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 15-12-2005 13:40 ]

LinkedIn
Instagram

• Osiris
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:36:
[...]

Een leuke gedachte maar ik denk dat de praktijk anders ligt. Zo komt het net over alsof mensen die ook (want daar hebben we het over) in tech posten (en daarmee echt bijdragen aan de core van GoT) niet grappig kunnen zijn, net alsof het bijna geen normale mensen zijn.
Snap ik, maar mn punt is, wie ben jij om te bepalen of diegene die humor ende vermaek in de HK brengen niet nuttig zijn? :)

• Bor

Bor

Osiris schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:37:
[...]

Snap ik, maar mn punt is, wie ben jij om te bepalen of diegene die humor ende vermaek in de HK brengen niet nuttig zijn? :)
Ze zijn absoluut nuttig in de HK maar daarbuiten verliezen ze hun waarde direct als men nooit in tech fora komt / post imho. Natuurlijk is het niet zo zwart wit als ik het neerzet in alle gevallen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 15-12-2005 13:42 ]

• RM-rf
  • Laatst online: 16:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Gunner schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:50:

Het is inderdaad al een oude discussie, maar GoT is IMHO een tech forum en wat mij betreft mag daar best de nadruk op liggen en ik heb in het verleden ook wel eens gezegt dat wat mij betreft de toelatings eisen voor de HK wel mogen opgeschroeft
Dat GoT een tech-forum is staat niet ter discussie ....
Techposts vormen de absolute hoofdmoot en GoT heeft als forum voornamelijk een aantrekkingskracht op mensen met minstens een minimale bagage of interesse hiervoor.
De toegangs-eisen, het minimum aantal posts, het screenen voor de HK en het feit dat die fora niet 'default' getoond waren zorgen daarvoor, daardoor vormen de HK en SG zelf geen 'aanlokkende waarde' buiten de technische vragen.

Maar het is ook een bewuste keuze om op GoT ook een plek te bieden voor 'ontspanning', 'general chat' en gewoon lol-posten, het idee erachter is dat je juist daarmee ook een brede doelgroep ruimte biedt om het naar hun zin te hebben ... het 'wegjagen' van die mensen heeft ook een negatieve invloed op het aantal en het niveau van de techposts.

Als mensen zich werkelijk aan de HK storen, is het geen groot probleem deze uit de weg te lopen, je kunt de HK uit je Active Topics halen, en mensen 'moeten' er geen toegang toe vragen.
Een verdergaand en zwaarder beleid ertoe voeren om mensen 'weg te jagen' leidt tot slechte stemming, ontevreden gebruikers en is veel werk voor moderatoren..

Als de HK niet is wat iemand er misschien zelf van verwacht, kun je gewoon omgaan door er zelf niet te posten en dit een beetje uit de weg te gaan, maar ook kun je dan zelf kiezen je daar gewoon positief te melden en leuke, grappige topics op te starten.
Wat dat betreft stem ik ook in dat er best meer respect mag zijn voor die (soms HK-only gebruikers) die daar wel voor goede sfeer zorgen en leuke topics opzetten of scherpe posts kunnen plaatsen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Osiris
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:41:
[...]

Ze zijn absoluut nuttig in de HK maar daarbuiten verliezen ze hun waarde direct als men nooit in tech fora komt / post imho.
Maar de HK is ter vermaek van de tech-posters, dus als ze die vermaeken, dan is er toch geen vuiltje aan de lucht? :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
RM-rf schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:42:
het 'wegjagen' van die mensen heeft ook een negatieve invloed op het aantal en het niveau van de techposts.
Pardon me, als sommige users 2 'tech' posts maken in een week, en de overige 100 in de HK, zou je ze dan erg missen als het over het niveau van de tech-posts gaat? (even een willekeurig voorbeeld)

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 15-12-2005 13:46 ]

• Osiris
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:46:
[...]

Pardon me, als sommige users 2 'tech' posts maken in een week, en de overige 100 in de HK, zou je ze dan erg missen? (even een willekeurig voorbeeld)
Die 2 techposts kúnnen nuttiger zijn dan 20 techposts van iemand anders :)

edit:
Zo'n meubel ben ik trouwens niet eens, ik zit slechts op een 60%-score O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 15-12-2005 13:47 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:26

BoAC

Memento mori

[...]

Pardon me, als sommige users 2 'tech' posts maken in een week, en de overige 100 in de HK, zou je ze dan erg missen? (even een willekeurig voorbeeld)
Wanneer ze de HK leuk houden: ja ;)

Verwijderd

[...]

Het is geen of of verhaal. In jouw aanname dat HK posts geen nut hebben, techposts wel en aannemend dat resources ongelimiteerd zijn geew ik jou de volgende rekensom:

Of 2 techposts of 0 techposts.

Kiest u maar.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

De HK heeft in de loop der tijd een ietwat onterechte status gekregen, waar sommige mensen zich nog steeds in vastbijten, heb ik het idee. Toentertijd is het inderdaad als extraatje voor het werk gedaan in de techfora, maar dat was echt in een heel andere tijd (waar ook vaak 'harder' gemod werd, en echt nog veel 'dieharder' was).

Zoals Remy al terecht opmerkte is HK onderdeel van de GoT community en is de insteek dat men deze zonder al teveel moeite moet kunnen verdienen. Post je lekker mee op GoT, ongeacht waar, kun je toegang krijgen. We zijn nog steeds streng op potentiele sfeerverpesters maar om nou te zeggen dat je echt ineens supermeerwaarde moet hebben... nee... (daar hebben we ook nog A61 voor :+).

Ik snap ook niet zo heel goed waarom er alleen maar mensen in de HK zouden mogen kunnen die een waarde zijn ergens. Waarom is dat? Moet het voor je gevoel exclusief blijven? Ik heb dat iig nooit echt begrepen... Het is gewoon een forum waar lol gemaakt kan worden, en als er meer mensen zijn, dan is er meestal ook gewoon meer te doen, voor ieder wat wils ;)

Misschien moet men wel af van het mentale model dat er geen verplichting is om ergens per se te posten. Je komt toch vooral voor je eigen plezier op welke website dan ook. Haal je je plezier uit lurken, dan lurk je. Haal je plezier uit tech posten, dan post je tech. Hou je van discussies over nieuws, post je in NSTM. Zo ook voor de HK. Geforceerd iets doen wat je eigenlijk niet wil of geen zin in hebt levert iig sowieso al niet het gewenste resultaat op. Uit mn eigen constateringen loopt het allemaal best lekker en zie ik alleen maar averechtse acties op als we weer teruggaan naar het oudste model en dat we mensen moeten gaan aanspreken op teveel HK/te weinig tech, laat staan mensen er uitgooien.

Waarom zou je daar terug naar willen?

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Even verder kijken dan je neus lang is volgende keer. ;)
[rml]***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details***[/rml]
[...]

Pardon me, als sommige users 2 'tech' posts maken in een week, en de overige 100 in de HK, zou je ze dan erg missen als het over het niveau van de tech-posts gaat? (even een willekeurig voorbeeld)
Hoe bedoel je dit?

Er zijn zat users die 1 post per week maken in techfora. Dit zijn dan nuttige posts die bijdragen aan het forum. Niemand zal zo'n persoon weg willen hebben. Ze dragen bij aan het forum op een goede manier. Maakt diezelfde persoon echter 1 post per week in de techfora en daarnaast 50 HK-posts, is deze persoon dan ineens verkeerd bezig? Op het techvlak draagt hij nog steeds bij en misschien is het in de HK wel gewoon een goede gebruiker. Daar is niets mis mee. Of begrijp ik je stelling nu verkeerd?

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:51

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Volgens mij is mijn HK-Tech ratio ook niet al te best ... 107% hk ofzo geloof ik tov tech posts :+

Maar daarnaast lurk ik wel veel in FG, SGD en SG en post daar af en toe ook wel wat :)

[ Voor 32% gewijzigd door AngelDust op 15-12-2005 13:59 ]

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
mOrPhie schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:56:
Hoe bedoel je dit?

Er zijn zat users die 1 post per week maken in techfora. Dit zijn dan nuttige posts die bijdragen aan het forum. Niemand zal zo'n persoon weg willen hebben. Ze dragen bij aan het forum op een goede manier. Maakt diezelfde persoon echter 1 post per week in de techfora en daarnaast 50 HK-posts, is deze persoon dan ineens verkeerd bezig? Op het techvlak draagt hij nog steeds bij en misschien is het in de HK wel gewoon een goede gebruiker. Daar is niets mis mee. Of begrijp ik je stelling nu verkeerd?
Zoals eerder gezegt, GoT is een tech forum. De HK is 'extra'. Als iemand voor 80+% in de HK post, is dat IMHO misbruik van het extraatje. Daar kan ik me wel eens over verbazen (genuanceerd uitgedrukt)

Maar goed, blijkbaar ben ik één van de weinigen, en verschil van mening is prima verder. No hard feelings. Wat mijn stelling betreft, puur persoonlijk zou ik 'dat soort' users niet missen. Maar dat is persoonlijk.
AngelDust schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:58:
Volgens mij is mijn HK-Tech ratio ook niet al te best ... 107% hk ofzo geloof ik tov tech posts :+

Maar daarnaast lurk ik wel veel in FG, SGD en SG en post daar af en toe ook wel wat :)
You just proved my point

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 15-12-2005 14:04 ]

• Osiris
  • Niet online
Wel geinig, ik heb ongeveer 1,03⋅104 non-HK-posts, dat is meer dan de 6,28⋅103 posts die de TS hier in totaal heeft >:)

Om nog maar eens een getallenvoorbeeldje te geven :)

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 15-12-2005 14:06 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Osiris schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:05:
Wel geinig, ik heb ongeveer 1,03⋅104 non-HK-posts, dat is meer dan de 6,28⋅103 die de TS hier in totaal heeft >:)

En nu even voor de niet zo wiskundigen onder ons?

Don't get me started over kwaliteits/kwantiteits aantallen

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 15-12-2005 14:06 ]

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Zoals eerder door LuNa gezegd, is de HK niet meer het extraatje in de zin van enkele jaren geleden. Het is nu een vast onderdeel van de community dat je al krijgt door 'normaal' te posten. Dat is heel anders dan het te beschouwen als speciale beloning voor uitmuntend postgedrag. Misschien dat als je je visie op de HK bijstelt naar deze definitie, dat je dan begrijpt waarom we er in jouw ogen wat mild mee omgaan. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Superdeboer schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:07:
Zoals eerder door LuNa gezegd, is de HK niet meer het extraatje in de zin van enkele jaren geleden. Het is nu een vast onderdeel van de community dat je al krijgt door 'normaal' te posten. Dat is heel anders dan het te beschouwen als speciale beloning voor uitmuntend postgedrag. Misschien dat als je je visie op de HK bijstelt naar deze definitie, dat je dan begrijpt waarom we er in jouw ogen wat mild mee omgaan. :)
Ik loop hier al te lang rond, ik vindt het nog steeds een extraatje :)

• HunterPro
  • Niet online
woei, het wordt weer donker en koud buiten, de eerste sneeuw is weer gevallen, en mensen kruipen voor een gezellig gesprek naar LA. Iemand anders ook een grote mok warme choco?

Anyway, ik vraag me eerlijk af wat het probleem is. Ik durf het zelfs (dont kill me) te vergelijken met wiet roken in Nederland. Ik vinnet prima, zolang mensen zich maar aan de randvoorwaarden houden. Dus niet half stoned een supermarkt leegroven of op andere wijze je omgeving irriteren (of in een flauwe bui SG volspammen), of gaan jatten om je wiet te kunnen betalen (het vroegere 'spammen voor hkxs'). Zolang mensen het contained en netjes houden, vind ik het geen probleem dat er een soort van kliekjesvorming en 'vaste garde' is in de HK. Enige nadeel zou kunnen zijn dat een eventuele newbie in de HK buitengesloten zou kunnen worden net zoals dat in het echte leven ook kan met groepen jongeren waar een jong piepeltje bij komt staan. De groep is echter zo groot dat het onmogelijk is om zó hecht te zijn, en dat probleem zul je dus ook (nagenoeg) niet hebben.

zo, verder met de choco! :)

[ Voor 4% gewijzigd door HunterPro op 15-12-2005 14:10 ]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Osiris schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:42:
Maar de HK is ter vermaek van de tech-posters, dus als ze die vermaeken, dan is er toch geen vuiltje aan de lucht? :)
Uit dit topic blijkt dat bepaalde individuen die actief zijn in subfora anders dan de HK (om het woord 'tech-poster' maar even te omzeilen ;)), zich vanwege de individuen die primair actief zijn in de HK (om het woord 'HK-meubel' te omzeilen ;)) niet juist vermaken in dit deel van het forum. In hoeverre dit zijn oorsprong vindt in topics als KMT weet ik niet, maar het is een feit dat er individuen zijn die met hun post gedrag een stempel drukken op de sfeer in de HK. Van sommigen vind ik deze stempel geweldig (ik kan bijvoorbeeld een half uur nodig hebben om weer terug te krabbelen op mijn stoel na het lezen van een opmerking van YellowCube), maar van sommigen ook niet. In hoeverre kan worden opgetreden tegen deze laatste groep, zonder dat de mensen die juist meerwaarde bieden aan de sfeer in de HK en daarmee de HK in zijn geheel eronder lijden, weet ik niet. Maar alsjeblieft, ga geen regels verzinnen en probeer het van persoon tot persoon te bekijken. :)

• Bor

Bor

Wel geinig, ik heb ongeveer 1,03⋅104 non-HK-posts, dat is meer dan de 6,28⋅103 posts die de TS hier in totaal heeft >:)

Dat geeft alleen maar aan dat jij geen HK-only poster bent, verder niets imho.
Gunner schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:09:
[...]

Ik loop hier al te lang rond, ik vindt het nog steeds een extraatje :)
Same here, maar ik denk dat we ons gewoon moeten aanpassen gezien de "nieuwe" policy tav HK.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 15-12-2005 14:24 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

nou echt 'nieuw' is ie niet, zo is ie impliciet al een hele tijd. En puur letterlijk is het natuurlijk nog steeds een extraatje, aangezien je het niet meteen krijgt bij het registreren, dat je er iets voor moet doen en bepaalde regels bij gelden.

het is alleen niet meer dat 'elitaire sausje' wat er overheen ligt. En dat er geen verplichtingen naast gelden (behalve de normale regels) zoals een tech/hk ratio ofzo waar je aan moet voldoen.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

:X moet echt de F5 knop iets vaker gebruiken

[ Voor 86% gewijzigd door Gekkenhuis op 15-12-2005 14:42 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hoewel je het wat lastig brengt ;) , ben jij een voorbeeld van wat ik bedoelde. Veel HK-posts betekent niet per definitie dat je een slechte user bent. Iemand met 10000 posts, kan altijd nog 2000 posts buiten GC hebben, wat nog steeds een enorm aantal is imho. :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:22

Wokschotel

Op 6 wielen

Periodiek reltopic :P

De islam kan uw vrijheid schaden

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Misschien een persoonlijk tintje, maar ik wilde hier toch even reageren. Juist door de HK blijf ik hier komen. Ik ben geen 'echte' tweaker en ben ook nog eens niet technisch aangelegd. Dat ik de HK binnen ben gekomen vind ik nog steeds een wonder :+

De afgelopen tijd heb ik het drukker gekregen met andere dingen en kom ik juist nog op GoT vanwege de topics die ik volg, die in de HK om precies te zijn.

Naar mijn mening bindt de HK veel mensen aan GoT. Of die mensen dan ook weer hun steentje bijdragen aan GoT is natuurlijk de vraag ;) Voor mij persoonlijk komt dat nog wel weer terug.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

LuNaTiC schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:35:

het is alleen niet meer dat 'elitaire sausje' wat er overheen ligt. En dat er geen verplichtingen naast gelden (behalve de normale regels) zoals een tech/hk ratio ofzo waar je aan moet voldoen.
Klopt, ik heb ook het idee dat juist de 'eliteraire' gedachte vaak de grootste 'sfeerverpester' kan zijn..
niets zo saai als een forum met een 'verplicht niveau'.

Een goed forum kan enkel gemaakt worden door gebruikers die vrij zijn om er zelf wat van te maken en die daarvoor al een 'eigen' motivatie hebben, gewoon omdat ze het leuk vinden, niet omdat ze anders vrezen hun 'toegang' te verliezen, of omdat ze hopen 'beloond' te worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bor

Bor

RM-rf schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:37:
[...]

Klopt, ik heb ook het idee dat juist de 'eliteraire' gedachte vaak de grootste 'sfeerverpester' kan zijn..
niets zo saai als een forum met een 'verplicht niveau'.
Hmm, ik vind dat niet helemaal stroken met GoT eigenlijk waar ook een min of meer niveau verwacht word. Neem een forum als PNS, ook hier verwacht men een behoorlijk niveau. Met een minimum niveau is in sommige gevallen ook niets mis imho. Sterker nog, als er echt super veel verschil in niveau is gaan mensen zich sneller irriteren denk ik.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 17:50:
[...]

Hmm, ik vind dat niet helemaal stroken met GoT eigenlijk waar ook een min of meer niveau verwacht word. Neem een forum als PNS, ook hier verwacht men een behoorlijk niveau. Met een minimum niveau is in sommige gevallen ook niets mis imho. Sterker nog, als er echt super veel verschil in niveau is gaan mensen zich sneller irriteren denk ik.
Je moet een verschil zien tussen het streven naar een niveau, en er specifiek actie op ondernemen...

Natuurlijk hoopt men vanuit GoT dat gebruikers een zeker niveau hebben, maar als men er niet geheel aan voldoet is er eigenlijk nog lang geen 'man-overboord' ...

Bij een topicstarter die en simpel vraagje stelt, wordt er eigenlijk eerder naar gekeken of iemand dan zelf een minimale moeite doet voor zijn eigen probleem .... het niveau is minder van belang dan hoe iemand zich zelf opstelt, of hij van anderen verlangt dat zij zijn probleem voor hem oplossen (natuurlijk, vaak gaat het samen dat zulke mensen idd weinig zelf weten, omdat zulk een houding niet aanzet naar kennisvergroting, maar qua beleid is het goed te bedenken dat modactie eigenlijk enkel op 'luiheid' en 'slechte houding' plaatsvind, maar net omdat iemand 'dom' zou zijn of 'te makkelijke vragen stelt')

Het lijkt misschien een klein detail-verschil, maar precies op dezelfde manier kun je ook kijken naar gebruikers in de HK:
Daar zullen ook mensen tussen zitten die vrijwel alleen daar posten, maar ook die kunnen wel degelijk gewoon een positief effect op anderen hebben, leuk meedoen ...

iemand anders kan met een veel betere ratio tech-HK, gewoon door luie en negatieve HK-posts, dan makkelijker een negatief effect hebben, en dan moet je daartegen optreden, los ervan of hij een 'HK-meubel' zou zijn

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Wat volgens mij in deze discussie gescheiden moet worden is een post-ratio en de sfeer in de HK. Een deel van de mensen hierboven vindt 80% HK-posts of HK-only "misbruik" maken van de HK, en een deel vind dat door HK-only posters de HK minder leuk wordt, volgens mij.

Met betrekking tot het eerste: wat is het probleem? Aangezien niemand, buiten het eventuele 2e punt, last heeft van 80%-HK of HK-only posters, en zelfs veel plezier aan ze kan beleven, is volgens mij het énige bezwaar dat mensen het extra'tje niet zouden verdienen. Nu antwoord de crew dat dat niet meer het huidige doel van de HK is, maar daar kan natuurlijk op zich over gediscussieerd worden :) .

Stel dat je de HK als extra'tje ziet: dan zie je dus ontspannen posts mogen maken met een gezellige groep mensen als beloning voor het maken van een techpost. Maar dat is in mijn ogen de verkeerde motivatie voor een techpost. Dáárom worden zoveel mogelijk koppelingen tussen techpostshoeveelheid en toegang tot vanalles en nog wat voorkomen. De HK is verborgen zodat er geen mensen worden aangetrokken tot GoT vanwege de HK. Er wordt gescreened en is er geen directe koppeling met de hoeveelheid*, zodat mensen techfora niet gaan onderspammen zodat ze de HK in mogen. Je moet in de techfora posten omdat je daarmee een bijdrage kan leveren aan het kennisniveau van individuele mensen en de Nederlandstalige ICT wereld en een bijdrage kan leveren aan die community. En niet omdat je je dan mag ontspannen in de Huiskamer...

Je moet posten in de HK omdat je dat leuk vindt. De Huiskamer biedt ook een bijdrage aan de voorgenoemde community, dus biedt ook in dat opzicht haar nut. En daarmee kom ik tot het tweede punt. De bewering dat HK-80% of -only posters een negatieve bijdrage leveren aan de HK vindt ik gedurfd. YellowCube die ik weinig buiten de HK zie posten doet me wel vaak lachen, alhoewel ik zelf niet zo heel veel in de HK post.

Als je het niveau in de HK wil veranderen of omhoogbrengen zo je wil moet je dat doen door anders te modereren, dan weer je vanzelf een bepaalde groep gebruikers. Dat heeft niets te maken met een eventuele post-ratio. Maar of je anders wil modereren betwijfel ik, zie daarvoor de talloze topics over het niveau in de HK, en ook vooral het vergelijk met de vorige HK en hoe daar gemodereerd werd. Kortgezegd: door het streng te modereren wordt het alleen maar erger, iirc...

* De hoeveelheid is er zelfs alleen maar om de screenbaarheid mogelijk te maken.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Het zou slecht voor het algemene niveau van GoT zijn als de HK-XS wordt gekoppeld aan een (realtime) tech-ratio, daar wil ik dan wel duidelijk in zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 16-12-2005 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:21:
[...]

Daar verwoord je het wel goed imho. Pure hk posters hebben soms geen enkele relatie met de technische / core kant van GoT. Maar als we bij de HK beginnen, waar houden we dan op? Is SG next waarna Werk en inkomen, vervoer etc volgen?
Wat is er mis met een SG-meubel die inhoudelijk goed post? of een typische WI-poster die technisch geen fluit verstand heeft van PC's maar wel lekker in WI post? De vraag is of iemand daar last van heeft, het antwoord is dan nee. Er is dus in feite geen probleem :)

Als er in navolging van de HK ook SG-meubels of wat ook ontstaan is dat in principe niets mis mee tenzij..... Ik denk dat die tenzij users best opvallen bij de crew. De rest is imho geen enkel probleem, zij benutten de mogelijkheden van het forum zoals deze er zijn. Zolang dat valt binnen de policy en de overige ongeschreven regels op dit forum moet je daar geen probleem van maken.

Wat specifiek HK betreft is er al genoeg over gezegd. HK is geen echt extraatje meer, het is iets waar een user die normaal mee doet toegang tot zou kunnen krijgen. Valt zo'n HK'er negatief op dan wordt er net als in WG/SA of welk ander tech subforum dan ook actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Als ik ook iets in mag brengen:

Ik ben hier naar GoT gekomen toen ik enkele vragen had over het een of het ander. Na een jaar lid geweest te zijn en niets gedaan te hebben, ben ik actief geworden.

Ik vind mezelf ook heel actief hier, alhoewel niemand dit zal merken. Mijn interesse ligt in /13+/14 en buiten dezen zal ik ook niet snel komen, behalve als ik me echt verveel en wat ga browsen of als ik een vraag over iets heb.

Ook al kom ik in de techfora, ik post er vrij weinig. Dit komt ten dele omdat ik vaak niet de benodigde kennis heb, en ook kan dit zijn omdat het antwoord al gegeven is of omdat ik denk dat ik niets bij te brengen heb.

Toen kwam voor mij de HK, een leuke plaats, waar niet al te serieus met de onderwerpen omgegaan wordt. Je kan onzin posten, je kan je "contacten" onderhouden en gewoon lekker plezier hebben.

In de HK ben ik ook een stuk actiever dan in de andere fora, terwijl ik hier ook maar aan het "browsen" ben.

My point being, ik ben zeer actief, op mijn manier, in de techfora, terwijl ik in de HK zeer actief ben naar mening van anderen. Wat is dan het verschil tussen dingen leren van een topic, maar er verder niets aan bijdragen, en posten in dit topic, en er niets aan bijdragen?

Postcount zegt in mijn geval dus ook totaal niets over mijn tech-gebruik op GoT. Ik denk dat je eerder meot kijken naar activiteit qua online zijn in een forum, alhoewel ik dit ook vergezocht vind.

Kom op, de HK is voor onstpanning, een beetje plezier, maar ook hier kunnen de (soms serieuze) discussies hoog oplopen.
Laat de mensen toch hun lolletje, als ze verder aan de rest van GoT niets bijdragen, let them. Ze houden zich aan de regels, en verder mag je ook niet oordelen! over andere mensen.

I rest my case...

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kayshin schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:09:

Wat is dan het verschil tussen dingen leren van een topic, maar er verder niets aan bijdragen, en posten in dit topic, en er niets aan bijdragen?
Mijn punt is: wat is de bijdrage van iemand aan de community als deze alleen leest maar nooit eens zelf helpt / post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:38:
[...]
Mijn punt is: wat is de bijdrage van iemand aan de community als deze alleen leest maar nooit eens zelf helpt / post?
Ja, zo kan je alles doodberedeneren. Wat is het nut van gezondsheidszorg als toch iedereen dood gaat?

Dan vind ik zijn punt toch een stuk duidelijker: hij lurkt enorm veel en slaat pas toe als er een echt gat valt blijkbaar. En dat is IMHO dus ook handig van de HK, met typische HK-meubelen. De superlurkers lurken ook in de HK en posten daarzo nooit.... maar het is wel leuk om in de HK te lurken, want er zijn lurkers die dmv moppentopics, fotosoeps (Vormstreber) en absurde anekdotes de boel opvrolijken, waardoor HK-lurken nog leuk is ook.

Zo, hebben de HK-meubels ook eens toegevoegdde waarde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ecteinascidin schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:51:
[...]

Ja, zo kan je alles doodberedeneren. Wat is het nut van gezondsheidszorg als toch iedereen dood gaat?

Dan vind ik zijn punt toch een stuk duidelijker: hij lurkt enorm veel en slaat pas toe als er een echt gat valt blijkbaar. En dat is IMHO dus ook handig van de HK, met typische HK-meubelen. De superlurkers lurken ook in de HK en posten daarzo nooit.... maar het is wel leuk om in de HK te lurken, want er zijn lurkers die dmv moppentopics, fotosoeps (Vormstreber) en absurde anekdotes de boel opvrolijken, waardoor HK-lurken nog leuk is ook.

Zo, hebben de HK-meubels ook eens toegevoegdde waarde. :)
Het punt is dat ik van overtuigd was dat de HK nog steeds een extra was voor het gebruik naast de tech fora. Vanuit dag oogpunt heeft iemand die alleen in de HK post en buiten de hk alleen lurkt geen toegevoegde waarde. Maar ik begrijp inmiddels dat de HK nu een normaal onderdeel van GoT is als in dat er geen echte requirements meer voor zijn. I stand corrected dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Meningen verschillen dus. Bor de Wollef en ondergetekende vinden de HK dus nog steeds een extra, terwijl dit in de praktijk niet zo is.

Prima, maar van mij mag het best naar de situatie van HK v1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Gunner schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:26:
(...) Prima, maar van mij mag het best naar de situatie van HK v1.0
Ik was er niet bij, maar ik meende dat dat uiteindelijk totaal faalde :?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Volgens mij faalde het omdat het niveau zo bar en bar laag was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Gunner schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:46:
Volgens mij faalde het omdat het niveau zo bar en bar laag was
En hoe kwam dat? Zou de toelatingsregeling (gebaseerd op de techposts) er iets mee te maken kunnen hebben? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik weet het niet meer precies, dus vergeef me, maar zou het niveau van de techposts in die tijd lager zijn omdat men HK-XS wou, en er gewoon gebaggerd werd in de HK omdat men dacht dat het allemaal maar kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een wonder dat je nog HK-XS hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

LuNaTiC schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:52:
[...]

En hoe kwam dat? Zou de toelatingsregeling (gebaseerd op de techposts) er iets mee te maken kunnen hebben? O-)
Hmm, ongefundeerde post zonder meer objectieve info imho. Zelf denk ik namelijk van niet. Het niveau in de huidige HK is overigens ook niet altijd even hoog (maar dat geldt voor elk forum natuurlijk).

Wat ik zelf irritant vind aan de HK is dat je er regelmatig posts tegenkomt met maar 1 of 2 woorden als reactie op bv een grappig filmpje oid. "Vet!" als fout voorbeeld bv. Natuurlijk hoeft niet elke post helemaal correct, uitgebreid, goed onderbouwd te worden etc maar af en toe een rijtje een tot twee woordige posts zijn ook vrij irritant / oninteressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bor de Wollef schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:22:
[...]

Hmm, ongefundeerde post zonder meer objectieve info imho. Zelf denk ik namelijk van niet. Het niveau in de huidige HK is overigens ook niet altijd even hoog (maar dat geldt voor elk forum natuurlijk).
duh, het was dan ook meer om een reactie te ontlokken. En wat heeft 'niveau' nou te maken met de HK? HK1 ging namelijk helemaal niet dicht vanwege laag niveau. Je moet ook niet zemelen over niveau in de HK. Ik hecht veel meer waarde aan sfeer, waar je plezier kan hebben, waar je gewoon dingen kunt posten zonder dat je topic verpest wordt. En dat is nog weleens waar het aan schortte in HK-1.
Wat ik zelf irritant vind aan de HK is dat je er regelmatig posts tegenkomt met maar 1 of 2 woorden als reactie op bv een grappig filmpje oid. "Vet!" als fout voorbeeld bv. Natuurlijk hoeft niet elke post helemaal correct, uitgebreid, goed onderbouwd te worden etc maar af en toe een rijtje een tot twee woordige posts zijn ook vrij irritant / oninteressant.
Dan denk dat je een heel verkeerde kijk hebt op zoiets als de HK, en dan zal het waarschijnlijk ook nooit je ding zijn. Dat soort reacties vind ik namelijk helemaal niet erg, en doe ik zelf ook weleens. Als ik een reactie op een leuk filmpje met ' :D ' kan samenvatten, dan doe ik dat. Het is gewoon iets leuks wat men wil delen, en daar reageert ieder op zn eigen manier op.

Zodra je 'niveau' gaat eisen, dan wordt het alleen maar dwangmatig en dat kan IMO nooit iets zijn wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:36:
[...]

Een wonder dat je nog HK-XS hebt.....
hou eens op man! als je iedereen er uit zou halen die een lullig spel foutje maakt dan blijven er weinig over.... ik vind dit echt heel zielig van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^

vind het ook best zielig als je zo de discussie moet gaan winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je moet die post niet te letterlijk nemen, het was juist een 'satirische' noot tussendoor, mbt het 'niveau' & HK (correct me if I'm wrong). Niettemin wel fout te interpreteren en misschien niet echt handig, dus in het vervolg maar niet meer doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

No prob.

[ Voor 96% gewijzigd door Delerium op 18-12-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

zullen we de spelfouten-discussie achterwege laten? :{

Beetje zonde van de discussie die we hadden...

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.