Zo, Ik heb mijn Dothan nu al weer sinds juni vorig jaar

, maar ik heb geloof ik nog niet echt de tijd genomen om wat van mijn ervaringen te vertellen.
Ik heb een Pm-760, op een P4P800-E DLX mobo,met 2x512 Corsair 4000PE geheugen.
Laat ik beginnen met de reden dat ik een Dothan genomen heb. Als vervanging voor mijn P4 3,0 GHz Northwood, die ik meestal op 3,5 GHz had draaien ( is nu in mijn zus pc van zijn oude dag aan het genieten

).Ik wilde een nieuwe uitdaging en wat betere prestaties, dus na wat wikken ( neem Geld, Mobo, AGP en Nieuwe Standaarden ).
Heb een 760 genomen, in de hoop deze tot 3 Ghz te kunnen opvoeren, Helaas ben ik daar nog niet.
Als eerste ontdekte ik dat ik de fsb met het geheugen op 266MHz niet verder dan 150Mhz kon krijgen, op 333Mhz bleek mijn Limit 175MHz. wat me op 2,6 GHz bracht. Met EIST kon ik in Windows de Multiplier wel omlaag halen om naar de 200MHz door te stoten, maar ik bleef gebonden aan de 2,6GHz.
Echt erg vind ik dat niet, maar ik wilde graag van uit de BIOS de multi aanpassen... Helaas is dat met een P4P8-D niet echt een optie. Dus moest ik kiezen, de P4P8-SE bios gebruikt de zelfde chipset, en velen hebben er goede resultaten mee, een nadeel, Ik gebruik ook de Promise IDE controler die door de P4P8-E bios niet wordt ondersteund. Dus bleef de P4C800-E dlx over, andere chipset maar wel dezelfde Promise controler.
Om een lang verhaal kort te maken, Ik heb na enkle malen Flashen, mijn eerste poging lukte maar wilde na een tijdje niet meer booten

, de CMOS jumper resetten hielp voor het booten, maar dat bracht me niet verder meer dan POST. Uit frustraties terug naar de P4P8-E bios, Nu een paarmaanden later nog een poging, dit keer is het me 99% gelukt ( Ik krijg in Post alleen nog een PCI error/waarschuwing, maar dat komt denk ik door het verschil in chipset )
Ik Boot Nu op 200MHz*13 en loop er aan te denken mijn ct-479 te modden, maar ik ben bang dat ik daar noch de ervaring, noch de apparatuur voor heb, slechts 1 simpele soldeer bout.
CPU-Z