[OC] Intel Pentium M overclock ervaringen deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geoffrey.vl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:34
Eum, niemand interesse in de electronische onderdeeltjes die ik nog liggen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:28:
[...]
Dat de cooler niet schuin zit ;)
Nou die zit er nou ook in ieder geval niet schuin op, heb hem er nog een keer opgezet en weet zeker dat ie goed sta nu.
Maar de temps gaan nog steeds sky high.
wa kan ik nou het beste doen, inruilen voor een nieuwe, het buitenste bevestegings gaat is ook al kapot en die kant is beetje krom (was al zo in de verpakking).
Of nog iets anders proberen?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kooym210/speedfantemps.JPG
en de temp veranderingen gaan gewoon in een seconde en da vin ik ook nogal raar |:(
en of ik nou mijn fanmate vol uit of minimaal aanzet dat maakt weer geen verschil.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02
Voel dan gewoon eens aan het blok, grote kans dat de tempsensor niet goed werkt.

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
@mccoyman: Ik denk dat je gewoon slecht contact hebt met de core, probeer anders weer de stock cooler dr op te zetten en dan kijken of je wel goede temps krijgt ;) BTW, welk mobo gebruik je? Miss een idee om "naam mobo + wrong temp" te googlen ofzow, miss dat jouw type mobo gewoon een brakke temp sensor heeft. Succes dr mee ;)

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een Asetek Waterchill gekocht, die ga ik op de pentium M doen, tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:27:
Ik heb een Asetek Waterchill gekocht, die ga ik op de pentium M doen, tips?
Hij zit er nu in, maar hij koelt dus voor geen meter, ik heb hem al 2 keer opnieuw gemonteerd verschillende manieren, maar hij blijft idle op 35 graden, op stock speed.. Ik snap er niks van!?

Want me NB blijft idle wel gewoon op 17.5 graden.

[ Voor 5% gewijzigd door FiXeR.nl op 10-05-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
FiXeR.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:38:
[...]

Hij zit er nu in, maar hij koelt dus voor geen meter, ik heb hem al 2 keer opnieuw gemonteerd verschillende manieren, maar hij blijft idle op 35 graden, op stock speed.. Ik snap er niks van!?

Want me NB blijft idle wel gewoon op 17.5 graden.
Denk dat het toch het (slechte) contact is. Kan je de watertemp aflezen/meten oid? Dan zie je vanzelf wel of je goed contact hebt ;).

offtopic:
Zit trouwens voorlopig zonder monitor (again :(), en vapo is nog niet gerepareerd, nieuwe overclock results laten dus nog even op zich wachten ;(.

[ Voor 15% gewijzigd door goeiemorguh op 10-05-2006 21:37 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
goeiemorguh schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:35:
[...]

Denk dat het toch het (slechte) contact is. Kan je de watertemp aflezen/meten oid? Dan zie je vanzelf wel of je goed contact hebt ;).

offtopic:
Zit trouwens voorlopig zonder monitor (again :(), en vapo is nog niet gerepareerd, nieuwe overclock results laten dus nog even op zich wachten ;(.
Nou de NB en de Graka komen NA de CPU, en die zijn kouder, de graka is 27 graden, en 33 stressed..

Ik heb al geprobeert
- Verschillende soorten mounting
- Veel/Weinig koelpasta, en weinig mocht baten, zelfs als ik erop druk als hij aanstaat, helpt niet..

Suc6 zonder beeld, en met de vapo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
FiXeR.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:39:
[...]

Nou de NB en de Graka komen NA de CPU, en die zijn kouder, de graka is 27 graden, en 33 stressed..

Ik heb al geprobeert
- Verschillende soorten mounting
- Veel/Weinig koelpasta, en weinig mocht baten, zelfs als ik erop druk als hij aanstaat, helpt niet..

Suc6 zonder beeld, en met de vapo!
Dan moet het wel de mounting zijn lijkt me, zeker als die temp op stock speed en stock Vcore zijn. Enige wat ik kan bedenken is toch een betere mounting. Het zou natuurlijk ook kunnen dat de temp sensor brak is...probeer is af te lezen met een hoop verschillende progjes en BIOS, in mbm ff handmatig zoeken naar de cpu temp sensor door een sensor met 'logische' temp te zoeken en dan kijken ofie reageert op het stoppen van je fan (op lucht dan) oid. Succes dr mee (miss wat pics voor de duidelijkheid en dan kan dat later meteen de ts in ;))

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
goeiemorguh schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:10:
[...]

Dan moet het wel de mounting zijn lijkt me, zeker als die temp op stock speed en stock Vcore zijn. Enige wat ik kan bedenken is toch een betere mounting. Het zou natuurlijk ook kunnen dat de temp sensor brak is...probeer is af te lezen met een hoop verschillende progjes en BIOS, in mbm ff handmatig zoeken naar de cpu temp sensor door een sensor met 'logische' temp te zoeken en dan kijken ofie reageert op het stoppen van je fan (op lucht dan) oid. Succes dr mee (miss wat pics voor de duidelijkheid en dan kan dat later meteen de ts in ;))
Mijn vader kwam ermee dat mischien de jumpers in de weg zouden zitten, en daar zou hij wel gelijk in kunnen hebben!
Dus vanmiddag maak ik die jumpers nog korter, en hoop dat hij dan helemaal goed is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je nog een Pentium M op een AOpen I975Xa-YDG prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geoffrey.vl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:34
Alles kan, maar het gaat niet samenwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of een swiftech mcx-478 goed zou passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:52:
Iemand die weet of een swiftech mcx-478 goed zou passen ?
Gaat wel passen denk ik zo, alleen grote kans dat je de jumpers en molex aansluiting flink moet inkorten. De molex aansluiting kan je ook gemakkelijk dr af knippen en dan de losse kabeltjes van de molex achterop de ct solderen (zelfde punten als dr boven ;))

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeiemorguh schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:53:
[...]

Gaat wel passen denk ik zo, alleen grote kans dat je de jumpers en molex aansluiting flink moet inkorten. De molex aansluiting kan je ook gemakkelijk dr af knippen en dan de losse kabeltjes van de molex achterop de ct solderen (zelfde punten als dr boven ;))
Voor de goede orde, ik bedoel op de AOpen I975Xa-YDG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-07 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:48:
[...]

Voor de goede orde, ik bedoel op de AOpen I975Xa-YDG
ik denk het wel, de aopen YDG is niet anders kwa aansluiting dan een gewoon 478 bordje, alleen je mist de heatspreader.

een Mach II 478 socket kit past zelfs na een kleine aanpassing..... 8)
.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Na het lezen van dit topic lijkt het me ook wel interessant om een Pentium-M in mijn systeem te plaatsen, ik vraag me alleen af of het qua performance verschil wel zin heeft.

Mijn huidige systeem;

Asus P4C800-E Deluxe
P4 3.2Ghz (@3.6)
Corsair PC3200 (2.5-3-3-6)
E-VGA 7800GS (@460-1400)
2x 36GB WD Raptor in RAID 0

Mijn vraag aan jullie is of het performance verschil groot genoeg is om er een Pentium-M in te plaatsen, of dat ik beter kan wachten op Conroe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draai eens pifast en vergelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:37:
Hallo allemaal,

Na het lezen van dit topic lijkt het me ook wel interessant om een Pentium-M in mijn systeem te plaatsen, ik vraag me alleen af of het qua performance verschil wel zin heeft.

Mijn huidige systeem;

Asus P4C800-E Deluxe
P4 3.2Ghz (@3.6)
Corsair PC3200 (2.5-3-3-6)
E-VGA 7800GS (@460-1400)
2x 36GB WD Raptor in RAID 0

Mijn vraag aan jullie is of het performance verschil groot genoeg is om er een Pentium-M in te plaatsen, of dat ik beter kan wachten op Conroe.
Als je een coroe zou kopen moet je zowat heel je PC verkopen, omdat er DDR2, PCI-E en een andere Socket is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou ik qua OC kunnen halen met bijvoorbeeld een Pentium-M 740, zonder mn mobo met een soldeerbout te lijf te gaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:54:
Wat zou ik qua OC kunnen halen met bijvoorbeeld een Pentium-M 740, zonder mn mobo met een soldeerbout te lijf te gaan?
ong. 2,8 op stock koeling en 2,9 met high-end luchtkoeling/waterkoeling enz. Hangt er ook vanaf hoe erge Vdrop je hebt of Vmodden veel winst op zal leveren.
Ik had op stock koeling iets van 2820mhz PI stabiel en 2890mhz suicide shot. Rjw kon pifasten op 2860/2880 ofzow met een zalman cnps9500, de cpu van Fixer deed het weer een stuk minder (2770mhz ofzow op stock koeling).

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
goeiemorguh schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:09:
[...]

ong. 2,8 op stock koeling en 2,9 met high-end luchtkoeling/waterkoeling enz. Hangt er ook vanaf hoe erge Vdrop je hebt of Vmodden veel winst op zal leveren.
Ik had op stock koeling iets van 2820mhz PI stabiel en 2890mhz suicide shot. Rjw kon pifasten op 2860/2880 ofzow met een zalman cnps9500, de cpu van Fixer deed het weer een stuk minder (2770mhz ofzow op stock koeling).
Ik zal eens de waterchill erop zetten :9~ .
Ik heb BTW nooit bios optimalisatie en windows optimalisatie toegepast, ik heb tot nu toe nog maar 2 keer ge OC't en voor de rest draait ie 24/7 op 2.6Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeiemorguh schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:09:
[...]

Dat ziet er zeer goed uit, ik heb meteen een M-750 besteld :)

Ik las ook nog iets over een wire mod op die CT-479 adapter om vcore drop tegen te gaan. Heeft iemand dat hier al geprobeerd, zo ja heeft het geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:37:
[...]

Dat ziet er zeer goed uit, ik heb meteen een M-750 besteld :)

Ik las ook nog iets over een wire mod op die CT-479 adapter om vcore drop tegen te gaan. Heeft iemand dat hier al geprobeerd, zo ja heeft het geholpen?
In de TS staan een paar links naar vmods, ik heb zo nog niet gedaan maar een vdrop mod op je mobo + een hele zooi mods op je ct479 kan zomaar ff 200/300mhz gaan schelen. Je kan natuurlijk ook alleen je ct479 modden omdat als je hem dan sloopt je een stuk minder geld kwijt bent ;).

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb mn M-750 binnen,

P4 eruit
adapter erin
M-750 erop
Koeler erop

Boel weer dicht, booten en....

Helemaal niks.... ;(

HELP!! Systeem start op alle fans draaien, schijven spinnen op maar vervolgens geen beeld.

Ik heb de boel al een aantal keer opnieuw opgestart, CMOS reset, de hele boel er weer uit gehaald maar heeft allemaal niks geholpen. Hebben jullie nog suggesties?

Edit: mn specs staan een aantal posts hierboven, BIOS versie 1023.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Check het power kabeltje van je ct479 is, dat wil ik ook nog wel eens vergeten 8)7 en dan krijg je dus precies wat jij beschrijft: Alles spint op maar geen beeld. Ook even kijken of er geen pinnetjes van de CT of van je proc gebroen zijn/scheef zitten.
Aangezien je wel een p-m suported bios gebruikt kan het daar denk ik niet aan liggen. Doet ie het nog wel met je p-4?

[ Voor 8% gewijzigd door goeiemorguh op 15-06-2006 21:55 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P4 er weer in gedaan en loopt weer als een zonnetje.

Wordt het RMA of heb je nog een suggestie?

Edit: toen ik weer bootte met P4 kwam wel de melding dat er een new CPU installed was, maar ik weet niet of dat wel wat zegt... :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:41

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:34:
P4 er weer in gedaan en loopt weer als een zonnetje.

Wordt het RMA of heb je nog een suggestie?

Edit: toen ik weer bootte met P4 kwam wel de melding dat er een new CPU installed was, maar ik weet niet of dat wel wat zegt... :P
Die melding komt altijd als je een cpu eruit en erin doet ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik zo kan bedenken is een BIOS flash, zijn er hier mensen met een P4C800-e dlx, zo ja welke BIOS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De pinnetjes van de CT-479 breken erg gemakkelijk af.. kijk eens of dat zo is (in de hoekjes) ?

Gebeurde mij ook, zonder dat ik het in de gaten had. In mijn geval was het een CPU-id pinnetje waardoor de PC bij elke reset dacht dat 'ie een nieuwe CPU had.

Dit heb ik 'opgelost' door van een gewoon weerstandje het pootje af te knippen en dat in de CPU-socket van het moederbord te stoppen. Adapter erop (had gelukkig nog een klein stukje uitstekend pinnetje), en het werkte zowaar weer goed :)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinnetjes zitten er allemaal nog op, zowel op de CT-479 als op de processor, ook niks verbogen ofzo. Core is ook niet beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:40:
Pinnetjes zitten er allemaal nog op, zowel op de CT-479 als op de processor, ook niks verbogen ofzo. Core is ook niet beschadigd.
- Powercable van de CT479 erop?
- Bios batterij eruit tijdens het verwisselen? (of gewoon een minuutje eruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:48:
[...]

- Powercable van de CT479 erop?
- Bios batterij eruit tijdens het verwisselen? (of gewoon een minuutje eruit)
Bedankt voor de tip! Systeem draait inmiddels perfect.

- P4 eruit
- BIOS batterij eruit
- Mobile erin
- BIOS batterij erin

en gaan! Nu eens even kijken wat dit beestje kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:13:
[...]

Bedankt voor de tip! Systeem draait inmiddels perfect.

- P4 eruit
- BIOS batterij eruit
- Mobile erin
- BIOS batterij erin

en gaan! Nu eens even kijken wat dit beestje kan doen :P
Als het een M730/M740 is booten op 199FSB, is het een M750 of lager zou ik booten op 166, of net dat hij 2.6Ghz draait... En natuurlijk een voltage verhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:16
FiXeR.nl schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:38:
[...]

Als het een M730/M740 is booten op 199FSB, is het een M750 of lager zou ik booten op 166, of net dat hij 2.6Ghz draait... En natuurlijk een voltage verhoging
Een 740 en 730 zijn toch lager dan een 750? Dus hoe bedoel je deze zin precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de standaard en max voltages bij een M-750, hoe hoog zou ik kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
p43000 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:37:
[...]

Een 740 en 730 zijn toch lager dan een 750? Dus hoe bedoel je deze zin precies?
Als je met een M750 op 200Mhz FSB zou booten, zou hij denk ik niet booten omdat hij dan 2.8Ghz loopt.. Puur omdat hij dan instabiel is... Terwijl je met de M740/730 wel op 200FSB kunt booten. Omdat hij dan net niet op zijn max loopt.
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:47:
Wat zijn de standaard en max voltages bij een M-750, hoe hoog zou ik kunnen gaan?
Standaard vind je in de startpost, max:
stock: 1.5
grote air/water 1.6

Maar veel voltage helpt niet altijd bij een dothan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door FiXeR.nl op 18-06-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Tijdens hte benchen kan je ook gewoon 1.6V doen hoor op stock air, alleen niet als 24/7.

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op 2.45Ghz(175 x14 1.45v), alleen zou het geheugen wel wat harder kunnen, wat kan ik hier nog aan doen naast de multiplier naar beneden te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

zet hem op 200x12( of 13 als die dat trekt ) dan kan je bij geheugen op 400mhz zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huhm, overclocken gaat niet echt voorspoedig...

Ik blijf een beetje steken rond de 2.45 - 2.5GHz, voltage heb ik al rond de 1.5 geprobeerd maar als ik dan maar een paar MHz verder clock dan krijg ik al blue screens. Iemand nog suggesties?

Ik heb trouwens wel 1 voeding kabel die aan de ene kant mn vid kaart voed en aan de andere kant de adapter, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt? Antec NeoHE 500watt + 7800 GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:53:
Huhm, overclocken gaat niet echt voorspoedig...

Ik blijf een beetje steken rond de 2.45 - 2.5GHz, voltage heb ik al rond de 1.5 geprobeerd maar als ik dan maar een paar MHz verder clock dan krijg ik al blue screens. Iemand nog suggesties?

Ik heb trouwens wel 1 voeding kabel die aan de ene kant mn vid kaart voed en aan de andere kant de adapter, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt? Antec NeoHE 500watt + 7800 GS
Niet met clockgen clocken, AGP lock gaat dan niet lekker ;) ... gewoon booten op 12x200 op 1.55V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:55:
[...]

Niet met clockgen clocken, AGP lock gaat dan niet lekker ;) ... gewoon booten op 12x200 op 1.55V.
Ik zou wel willen maar mn pc werkt niet echt mee - pc boot, BIOS scherm komt voorbij, dan komt Windows voorbij dat ie niet goed is afgesloten - ik kies normaal starten, scherm gaat even zwart en hij begint weer opnieuw.

Dit was op 12x200@1.55v, ook al geprobeerd op 12x201 maar dat hielp ook niet. Heb ik iets in de BIOS aangezet wat niet aan hoort ofzo? Of gewoon een mindere CPU of rotte adapter... Als ik de vcore op 1.475v instel geeft asus probe wel aan dat hij rond de 1.44 zit, hebben jullie dat ook? Verder issie dan wel redelijk stabiel, fluctueert iets als ik bv. Pifast draai, maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:36:
[...]

Ik zou wel willen maar mn pc werkt niet echt mee - pc boot, BIOS scherm komt voorbij, dan komt Windows voorbij dat ie niet goed is afgesloten - ik kies normaal starten, scherm gaat even zwart en hij begint weer opnieuw.

Dit was op 12x200@1.55v, ook al geprobeerd op 12x201 maar dat hielp ook niet. Heb ik iets in de BIOS aangezet wat niet aan hoort ofzo? Of gewoon een mindere CPU of rotte adapter... Als ik de vcore op 1.475v instel geeft asus probe wel aan dat hij rond de 1.44 zit, hebben jullie dat ook? Verder issie dan wel redelijk stabiel, fluctueert iets als ik bv. Pifast draai, maar niet veel.
offtopic:
Psst, probeer 199x12 eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:36:
[...]

offtopic:
Psst, probeer 199x12 eens
Hehehe, nee dat hielp ook niet, wat wel hielp was PAT op AUTO zetten!

12x210 @1.55v 2.52GHz nu,

29 secs PiFast
6881 3Dmark05

CPU werd wel rond de 65C stressed dus eerst maar es wachten op koud weer :P
Bedankt voor de hulp allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:42:
[...]

Hehehe, nee dat hielp ook niet, wat wel hielp was PAT op AUTO zetten!

12x210 @1.55v 2.52GHz nu,

29 secs PiFast
6881 3Dmark05

CPU werd wel rond de 65C stressed dus eerst maar es wachten op koud weer :P
Bedankt voor de hulp allemaal _/-\o_
29 seconden Pifast :/ 8)7

Ik denk eerder rond de 45, of je moet een andere hebben als Hexus Pifast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-07 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

FiXeR.nl schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:01:
[...]

29 seconden Pifast :/ 8)7

Ik denk eerder rond de 45, of je moet een andere hebben als Hexus Pifast. ;)
Super -pi .......fast ..29sec gok ik...:+

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:04:
[...]

Super -pi .......fast ..29sec gok ik...:+

.
offtopic:
Dan kan het wel kloppen ja

Ik heb sinds net 2 WD160GB in RAID0 op mijn P4P800-E Deluxe, draait lekker snel ;) .
Nog geen problemen opgedoken op de instalatie van Windows XP PRO, nu ga ik nog Windows Vista B2 en Ubuntu instaleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hey,

Na tijden lang experimenteren bedacht ik me dat het maar eens tijd werd om hier om raad te gaan vragen.

Ik heb de volgende specs:
http://www.xtremesystems....p?p=1518221&postcount=376

Momenteel (en al zeer lange tijd) draait mijn Pentium M760 op 2,4 GHz met een 4:5 divider.
(Geheugen snelheid 333 MHz, wat door de verhoogde FSB dan 200 MHz word).
Dit is allemaal 24/7 Prime stable en mijn temps zijn stressed 38-42 graden afhankelijk van de kamertemperatuur.

Het probleem wat ik heb is dat ik vastloop met mijn OC rond de 2,54 GHz.
Mijn systeem boot dan totaal niet meer en ik moet de BIOS resetten.

Samen met het verhogen van de kloksnelheid zet ik mijn geheugen snelheid op 266 MHz om zo een 1:1 divider te hebben en de rating van mijn geheugen niet te overschrijden.

Ideaal gezien zou 3 GHz kloksnelheid dus super zijn omdat mijn geheugen dan 200 MHz draait met een 1:1 divider.
Echter lijk ik maar niet voorbij de 2.54 GHz te komen.

Ik heb mijn Vcore al op 1,45 volt gehad en ook mijn geheugen timings al zo laag mogelijk.... het helpt allemaal geen meter.

Ik vroeg me dus af of iemand mij hier kan vertellen of voor de Pentium M760 ook geld dat booten met een 199 MHz FSB wel wat doet? :?
(Aangezien ik zie dat dit wel word aangeraden bij M730 / M740 modelletjes).

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 05-11-2006 20:01 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Boot op 201 en stel je geheugen in op 400mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik heb je tip uitgeprobeerd, zowel op stock vcore als op 1,45v.
Stock MEM timings als op de laagste die ik kon instellen, maar helaas lijkt mijn Dothan er geen zin in te hebben.

Of zie ik misschien nog een optie over het hoofd? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Iemand nog? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:03
Anders moet je ff op Xtremesystems.org kijken/spammen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Vandread schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:52:
Anders moet je ff op Xtremesystems.org kijken/spammen ;)
Helaas word daar sinds de C2D uit is, niet meer gekeken naar de Dothan. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:07:
[...]

Helaas word daar sinds de C2D uit is, niet meer gekeken naar de Dothan. :\
Wat bij mij hielp was PAT op AUTO zetten ipv enabled, geen idee waarom die optie er zit want als ik naar CPU-Z kijk staat er bij Performance mode gewoon Enabled. Nadat ik dat had gedaan kon ik de FSB over de 200 MHz zetten en het geheugen op 400 Mhz.

Ik heb wel een ander bord ;) maar misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De multiplier van de 760 is waarschijnlijk te hoog om op 200 te booten.
Probeer eerst eens 12 x 200 en daarna 13 x 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake359nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06-2020
Kan ik mijn processor ook overklokken en hoe gaat dat dan?

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/1015/cpuzql6.jpg

Jake359nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
jake359nl schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:41:
Kan ik mijn processor ook overklokken en hoe gaat dat dan?

[afbeelding]

Jake359nl
Ja, dat kan.

Is het een laptop, of een desktop?
En heb je de FAQ's al een keer doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Zijn er nog mensen die nog steeds dothan draaien, behalve ik en DJ_the_SP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Mijn mediacenter draait op een 735 die op 2.4Ghz draait :)

Moet ik eigenlijk eens onderclocken, want zelfs op 2Ghz decode 'ie nog 1080p vloeiend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
FiXeR.nl schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:13:
Bestaan die dingen dan nog? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
bassie_ schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:32:
[...]

Bestaan die dingen dan nog? :+
Ja zeker, ik draai er nog steeds mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ja ik ook, al meer dan een jaar op 2.6gig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01
Ik draai ook nog steeds met m'n M740@2600Mhz(13x200) maar heb sinds kort een T2600,zoek er alleen nog een mobo voor.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dothan 730 draait nu in mijn server op de normale 1.6 Ghz. In de game PC was dat 2.6 Ghz.
Samen met Asus P4C800 DL een superstabiele combinatie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
FiXeR.nl schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:13:
Yup, heb mijn mediacentertje laatst geupgrade met een P4C800-E + CT-479 die ik nog had liggen...Hij draait met een 730 op 10 x 250 (2500 Mhz) met 2 x 512 @ 5:4 (200 Mhz) 2-2-2-6-8. Nog steeds een prima setje wat rondjes om menig P4 systeem loopt...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 07:35
Sinds zomer 2005 draai ik met mijn P4P800-e Dlx op 15*172 = 2580 Mhz
Heb af en toe wat lopen experimenteren met een P4C800 bios ( dit werkt gewoon ) maar verder dan 2,6 Ghz kom ik niet.
Het setje is samen met mijn X800 XT PE watergekoeld.

Ik loop te denken om aanstaande zomer een nieuwe PC te gaan samenstellen.

edit: ik heb een M 760.

[ Voor 17% gewijzigd door Sir Guinhill op 13-03-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Sir Guinhill schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:51:
Sinds zomer 2005 draai ik met mijn P4P800-e Dlx op 15*172 = 2580 Mhz
Heb af en toe wat lopen experimenteren met een P4C800 bios ( dit werkt gewoon ) maar verder dan 2,6 Ghz kom ik niet.
Het setje is samen met mijn X800 XT PE watergekoeld.

Ik loop te denken om aanstaande zomer een nieuwe PC te gaan samenstellen.

edit: ik heb een M 760.
Waarom niet 200x13?Geen beste M760 want menig M730/740 haalt meestal wel de 2600Mhz.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
voor 200x13 moet je de multiplier kunnen unlocken, maar de p4p800-e DLx bios doet dat niet.
Als ik de P4C800 bios gebruik haal ik 229x11. 213x12 of 201x13
edit:
ik heb het nog eens getest maar 200x13 is niet stabiel genoeg voor dagelijks gebruik, het draait wel maar random craches komen me te vaak voor.

Dit is de hoogste prime stable klok die ik heb kunnen halen, met P4C bios
Met de P4P bios kom ik niet verder dan dit.

Ik zie dat ik ook iets duidelijker had mogen zijn, ik heb de 2,7 Ghz nog niet gehaald ( dus ben ik de 2,6 Ghz niet voor bij ;) ) 2650 is echt de max waarop ik kan draaien en echt stabiel is het niet. maar zo rond de ~2600 mhz draait alles prima stabiel.
Had inder tijd gehoopt de 3Ghz 200x15 te kunnen halen, maar ik durf het niet aan mijn CT-479 te modden. Heb geen backup voor als het misgaat.

[ Voor 42% gewijzigd door Sir Guinhill op 14-03-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
@Sir Guinhill

Hoe hoog is je Vcore dan?
Ik draai 13x2000@1,375V en max wat ik ooit haalde was 2760-2780Mhz maar daar heb ik alleen SuperPi gedraaid,dat ging net op lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
1,366 is wat CPU-z aangeeft, maar het schommelt nog al tussen 1,374 en 1,344

maar in de bios staat het op 1,3833

[ Voor 20% gewijzigd door Sir Guinhill op 15-03-2007 09:40 . Reden: Bios volt setting toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:48:
De multiplier van de 760 is waarschijnlijk te hoog om op 200 te booten.
Probeer eerst eens 12 x 200 en daarna 13 x 200.
Het kan aan mij liggen, maar de multiplier veranderen kan toch alleen bij Engineering Samples? :?
Sir Guinhill schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:57:
voor 200x13 moet je de multiplier kunnen unlocken, maar de p4p800-e DLx bios doet dat niet.
Als ik de P4C800 bios gebruik haal ik 229x11. 213x12 of 201x13
edit:
ik heb het nog eens getest maar 200x13 is niet stabiel genoeg voor dagelijks gebruik, het draait wel maar random craches komen me te vaak voor.

Dit is de hoogste prime stable klok die ik heb kunnen halen, met P4C bios
Met de P4P bios kom ik niet verder dan dit.
Als ik dit goed lees heb je een P4C800 BIOS op een P4P800-E Deluxe mobo geflashed?

Kan dit zonder problemen?

[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 11-04-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ja dat kan, alleen niet helemaal zonder gevaren.

Je kunt je multiplier gewoon veranderen, alleen omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

FiXeR.nl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:35:
Ja dat kan, alleen niet helemaal zonder gevaren.

Je kunt je multiplier gewoon veranderen, alleen omlaag.
Maar kun je dit ook in de P4P800-E Deluxe bios?

Ik weet dat jij hetzelfde bord hebt, maar ik kan het hier in ieder geval niet...

Zo ja, welke BIOS gebruik je daarvoor?

Nou weet ik dat er op Xtreme systems een aangepastte BIOS de ronde dee, maar die is ook nergens meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
DJ_The_SP schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:40:
[...]
Als ik dit goed lees heb je een P4C800 BIOS op een P4P800-E Deluxe mobo geflashed?

Kan dit zonder problemen?
Ja dit kan, je krijgt bij de boot echter wel een kort foutbericht over een PCI fout ( een of andere bus of poort nummer die er niet is ).
Bij het flashen moet je echter een beveiliging omzeilen die voorkomt dat je een verkeerde bios flashed en je mobo bricked.
Ik heb hier beschreven hoe ik het gedaan heb.
I used the Afudos 1.19 found on the Driver CD, with the " A:\>afudos /i2024.001 /n /pbnc " command.
Ondertussen draait mijn pc al een lange tijd stabiel met de laatste stable bios voor de P4C800-E, maar het blijft een risico.
Bij mij lukt het altijd om naar de Bios te komen, maar als de pc niet normaal wil booten, dan moet je de bios reset jumper gebruiken, en booten met de Dos Flop en je normale bios met het zelfde commando. Of als je een OC failed Error krijgt Kies voor de reset en boot optie en ga door met booten.

de /n /pbnc is onmisbaar, het haalt een soort van buffer ( weet het niet exact meer ) leeg. Zonder die toevoeging Brick je je mobo zeker, volgens de info die ik heb.

Veel Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:06:
[...]

Maar kun je dit ook in de P4P800-E Deluxe bios?

Ik weet dat jij hetzelfde bord hebt, maar ik kan het hier in ieder geval niet...

Zo ja, welke BIOS gebruik je daarvoor?

Nou weet ik dat er op Xtreme systems een aangepastte BIOS de ronde dee, maar die is ook nergens meer te vinden.
Pfoe, die bios zou ik wel willen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Sir Guinhill schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:45:
de /n /pbnc is onmisbaar, het haalt een soort van buffer ( weet het niet exact meer ) leeg. Zonder die toevoeging Brick je je mobo zeker, volgens de info die ik heb.

Veel Succes
De bootblok bedoel je. ;)

Ik ben bekend met bios flashen, modden wtv.

Ik wist alleen niet dat een BIOS van een bordje met een 875PE op een bord met een 865 ICH kon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
ja idd ik bedoelde bootblok, dat krijg je als je het allemaal een keertje uit zoekt en er dan niet echt mee bezig blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ben van plan om een energiezuinig server'tje te maken en kan een Pentium M 740 1.73Mhz aanschaffen voor 30€
Nu vroeg ik me af welke goeie mobo's er waren met integrated video. Ik weet wel dewelke er zijn, maar welk komt er het beste uit?
Dit is de link van de cpu die ik ga kopen;

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sspec=sl7sa

Er staat dat het een 478socket is. Kan ik dan direct de processor plaatsen op de mobo met socket 478 zonder de adaptor? Ik vraag dit omdat ik nog niet veel P M 740's gezien heb zonder adaptor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Borden met video onboard clocken vaak een stuk slechter over.

Maar je zou eens kunnen kijken naar een Asus P4P800-VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Kingskawn schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:55:
Ben van plan om een energiezuinig server'tje te maken en kan een Pentium M 740 1.73Mhz aanschaffen voor 30€
Nu vroeg ik me af welke goeie mobo's er waren met integrated video. Ik weet wel dewelke er zijn, maar welk komt er het beste uit?
Dit is de link van de cpu die ik ga kopen;

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sspec=sl7sa

Er staat dat het een 478socket is. Kan ik dan direct de processor plaatsen op de mobo met socket 478 zonder de adaptor? Ik vraag dit omdat ik nog niet veel P M 740's gezien heb zonder adaptor...
Nee, je *moet* de ct-479 adapter hebben, en dan ook nog een van de supported asus s478 moederborden. Als alternatief kun je ook een 'echt' S479 moederbord kopen, let dan wel op dat je er een koopt die de pentium-M ondersteunt, en niet alleen de nieuwe mobile core CPU's.

De processor heeft maar 478 pinnetjes. Vandaar de 478 in de naam. De socket moet echter 479 gaatjes hebben.. verwarrend? Ja, bedank intel maar daarvoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Mijn PM760 wilde vanwege een te hoge multiplier niet al te graag op 200FSB booten, maar ik heb sinds vanavond een PM740 weten te bemachtigen dus ik ga eens kijken wat die wil doen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Nou... dat was heel even leuk...

De 740 deed 2,6 GHZ (200FSB, 1:1 divider) op stock voltage!

Mijn zalman koeler zat er alleen nog niet goed op en toen ik deze aan wilde draaien overleed op miraculeuze wijze mijn CT converter board.
(ICtje bezweken onder de druk?).

Het leuke is... hoewel ik dit al vaker mee had gemaakt , dit ervoor zorgde dat het moederbord niet meer goed functioneerde en de BIOS chip corrupt raakte.
Gelukkig had ik een reserve bord liggen dus na dit getest te hebben en de bios chip omgerolen te hebben leefde mijn pc gelukkig weer.
(Tot mijn grote vreugde want ik heb een RAID setup met meer dan 20.000 MP3's etc etc).

Dat is al de 2de keer dat ik ondanks mijn werkervaring en voorzichtigheid in de problemen raak met een ct479.

Ik wacht lekker tot nvidia uit komt met een nieuwe serie kaarten.

En dan gaat deze meneer op de Asus P5K3 + Penryn toer. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-08 13:15

MikeVM

- Baloo -

hoe warm mag zo een centrino dothan worden (735 dacht ik) het is een 1700Mhz met 13x multiplier

heb hem net oveklokt naar 2GHz en hij is idle 45°C en stressed 53°C

_even verderklokken en dan zal ik zien of ie nog veel warmer word op 2200MHz

[ Voor 70% gewijzigd door MikeVM op 17-06-2007 16:27 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

MikeVM schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:10:
_even verderklokken en dan zal ik zien of ie nog veel warmer word op 2200MHz
Laptop viel uit op 165MHz, kan dit te maken hebben met te lage vcore of te hoge snelheid voor het ramgeheugen, deze weet ik niet 1:1 te zetten..

misschien het beste dat ik bij 160 MHZFSB ga blijven

cpu is toch van 1700 naar 2100GHz gegaan,
is toch al vrij mooi

[ Voor 9% gewijzigd door MikeVM op 18-06-2007 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Zo ik ben weer in de running! :D

BIOS chip is gehotswapped en de 740 doet nu 2,61 GHz op stock voltage! :)
(Prime stabiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

na even gelezen te hebben op het cssforum, zie ik dat cpu heel veel rol speelt bij css

daarom zou ik toch nóg verder willen klokken, maar op 2,2 valt de laptop gewoonweg uit, ook de temperatuur is niet te hoog ((stressed op 2,1Ghz is hij 50-55, maar met css word ie niet warmer dan 50°C)

ook kan ik mijn pci locken op 33mhz dut ook dit is geen probleem.. maar moet ik mijn ramgeheugen niet 1op 1 zetten? kan ik eventueel snellere ram steken

en past een nieuwe processor op mijn moederbord, bv een Core2duo, want een andere is niet meer te koop( tenzij de celeron)

Pls help me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Als je een 735 hebt dan mag je blij zijn met je 165 MHz overclock.
Die dingen clocken gewoon een heel stuk slechter dan series die eindigen op een 0.

Of je zomaar een 740 in je laptop kan doen weet ik niet, aangezien deze op een andere FSB lopen (533 ipv 400) dus is het de vraag of je laptop dit ondersteund.

Als ik ga overclocken en ik wil een overclock waarmee ik 24/7 kan draaien dan clock ik dingen als geheugen meestal nooit over maar laat ik dit lopen op de waarde die ze daadwerkelijk van de fabrikant hebt meegekregen.

Als je niet snapt hoe je dit met de juiste divider voor elkaar krijgt, zou ik je eerst nog eens verdiepen in het overclocken voordat je verder gaat.
Daarnaast moet je onthouden dat de Dothan een andere core is dan een Pentium 4 (northwood bijvoorbeeld) en voor een Dothan is 55 graden al behoorlijk warm. (Terwijl het voor een Pentium 4 prescott vaak de idle temperatuur is).

Een core2duo processor kun je vergeten, daar heb je simpel weg een andere chipset voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

even opgezocht, ik heb een M740 steken, de normale Dothan

ik zal rap een scrnposten secje....

op welke voltage heb jij je cpu lopen??

[ Voor 43% gewijzigd door MikeVM op 19-06-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/m163-8mhz1.jpg

ik kan hier nergens afzonderlijk ddr of pciexpress afstellen

PCI kan ik op een aantal waardes zetten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
PCI express gaat mee met PCI, DDR gaat mee met FSB...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

dus alsk mijn ddr niet kan afzonderlijk afstellen, zit ik aan mijn maximum,

maar is dit ook de reden waarom mijn laptop uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Heeft nog iemand die modded bios gevonden voor de P4P/C800 serie? Ik krijg hem maar niet gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

FiXeR.nl schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:29:
Heeft nog iemand die modded bios gevonden voor de P4P/C800 serie? Ik krijg hem maar niet gevonden?
Nee, de BIOS die rond ging op XS forums heb ik nog steeds niet kunnen krijgen.

Niet dat ik denk dat we er veel aan hebben want als je hoger wil dan 800 MHz FSB op 1:1 divider zou ik sowieso een Hipro5 mod doen met je CT479. :)

--

PS. heb me OC ff laten valideren. :P

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=209836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat ik mij afvraag wat de verhouding is tussen een P4 in MHZ en een Centrino

Ik heb hier een P4 3.0@3.4

Ik kan aan Centrino procs komen, maar hoe hoog moet deze gclocked zijn om de score van een P4. 3.4 te benaderen,

Ik heb zelf een P4c800-e bord en kan eventueel een s479 kaartje er in kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Peter F schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:09:
Wat ik mij afvraag wat de verhouding is tussen een P4 in MHZ en een Centrino

Ik heb hier een P4 3.0@3.4

Ik kan aan Centrino procs komen, maar hoe hoog moet deze gclocked zijn om de score van een P4. 3.4 te benaderen,

Ik heb zelf een P4c800-e bord en kan eventueel een s479 kaartje er in kopen.
Haal jij 26 seconden SuperPI 1M? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik vraag het vanwege spelletjes

ik zit hier met een 7600 gt XXX op AGP
Het draait redelijk goed op deze proc, maar als ik voor 30 euro een ct 479 kan kopen, en een m1.7 of 1.6 kan krijgen wil ik natuurlijk wel weten of het uitmaakt,
waarschijnlijk kan ik uit meerdere proc , kiezen, dus ook nog kijken welke het beste overclocked,

voor 1 fps hoef je het natuurlijk niet te doen, maar als het 10 tot 20 % in een spel uitmaakt ....

[ Voor 13% gewijzigd door Peter F op 09-07-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Beetje zonde om dat te upgraden. Je zult wel wat verschil merken van een iets snellere CPU, maar de grootste factor, je grafische kaart, is eerder de bottleneck. En die nog upgraden is niet aan te raden omdat het nog AGP is.

Kun je beter een el-cheapo c2d setup in huis halen met een pci-e kaart, en dan je oude boel verpatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebber heb ik nog een Pentium M in de aanbieding. Eventueel ook met een bijpassend PCI-e bord (Asus P4GD1) + converter. Het is een 780E.S. en gaat als een dolle. Als er intresse is mail maar naar fewture at fewture punt net.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c323517d62e9484fa6155c88eeff7465/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/408ef65980ff416792d1d116a71c3f5c/full.png

Validation: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=67227

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 11:55 ]

• runner76
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Dat hier nog tot voor kort over gediscussieerd wordt. En hoeveel info is er wel niet te vinden.

Ik heb net mijn P4 2.6 HT vervangen voor de CT-479 en M760. Ik heb luchtkoeling (de stock koeler van de CT-479) en biosversie 1021 voor de P4C800 deluxe (ook echt mijn moederbord).

Opstarten gaat sneller en temps blijven lager dan de 2.6. Mijn oude processor liep altijd tegen de 3200~3400 Mhz. op een Aero 4 (beide nu te koop voor de liefhebber).

Multiplier staat op 13, FSB op 200. Hoever zijn mensen gekomen zonder voltmods of waterkoeling? Lees allerlei getallen maar zie door de bomen het bos niet meer en hebben nauwelijks betrekking op de M760.

Alvast bedankt voor de eventuele info.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste