Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
binnenkort de NL versies van de toturials???Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:07:
[...]
Ik heb hem er even opgehad, maar heb er niet echt veel meer snelheidsbeleving aan gehad.
Wat ik ook wel erg vervelend vond is dat de bestanden in de extended rom terug blijven komen, ook als je ze gewist heb, file attributes aangepast, whatever.
Nu weer op de NL versie, maar deze heeft hetzelfde met de extrom, zou naar een eerdere rom moeten flashen denk ik, jammer dat ze het hebben vergrendeld !
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Of gewoon in de html versie van de startpost kijken waar het ook staat.Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:30:
[...]
Om hem te flashen moet je heb "Super CIDden"..
Kijk op een xda-dev. forum over hoe je het moet doen..
En ja, de engelse rom heeft een goede handschriftherkenning, maar zoveel gebruik ik dat persoonlijk niet..
Speaking of which, ik heb ook maar even een gratis .be domein geregistreerd (www.gratis.be voordat mensen het gaan vragen). Ik kon echter geen fatsoenlijke naam verzinnen en het is uiteindelijk http://www.wizardplaygrounds.be geworden. Een beetje lame wellicht maar dit is in ieder geval wat makkelijk te onthouden dan het adres van m'n webspace
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Ik heb 'm net gedraaid. Hij is heerlijk, ten eerste omdat het Engels is (bijna al mijn programma's zijn Engels, dan is een Nederlands OS een nono), en tenslotte omdat het een stuk sneller gaat.SuperKneus schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:00:
[...]
Heeft iemand deze update al gedraaid? Heb het forum van xda even doorgelezen en daar zeggen de meeste dat er een aardige snelheids winst is. Op dit moment draait die van mij stabiel en heb ik alle tmobile meuk eraf gehaald. Ik heb geen zin om die zooi weer allemaal terug te krijgen.
Het niet kunnen aanpassen van de Extended Rom, daar had ik bij de originele rom ook al last van (1.6.2.2)...
Verwijderd
Leuk extraatje is dat er nu een programma "Soft Keys" op staat waarmee je de twee soft keys aan een ander aktie/programma kunt toewijzen.
Nu heb ik echter ipv de "G" een 'x' met twee pijltjes staan. Iemand enig idee hoe ik de instellingen van Orange er weer in krijg?
Voeg bij connections een nieuwe netwerk verbinding toe, verbinden via bluetooth, gaat allemaal goed. Alleen vreemd genoeg als ik verbinding heb gemaakt met m'n laptop en vervolgens op next druk, krijg ik weer het 'new partnership' window. Terwijl als ik dan kijk bij Bluetooth settings en Devices staat m'n laptop gewoon in de lijst.
Krijg het gevoel dat ik iets moet instellen op me laptop, maar kan niet terugvinden wat.
Tutorials: Palmclub & [url=http://www.palmzone.net/modules.php?name=Sections&artid=2[/url]
[ Voor 12% gewijzigd door Mesh op 08-01-2006 12:24 ]
Signature?
Verwijderd
Je kan gewoon de Engelse update-ROM van TM over de nederlandse versie heen gooien?sylvesterrr schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:58:
[...]
Ik heb 'm net gedraaid. Hij is heerlijk, ten eerste omdat het Engels is (bijna al mijn programma's zijn Engels, dan is een Nederlands OS een nono), en tenslotte omdat het een stuk sneller gaat.
Het niet kunnen aanpassen van de Extended Rom, daar had ik bij de originele rom ook al last van (1.6.2.2)...
Als iemand eens een Nederlandse handleiding wil maken, heel graag.
Dit staat ook gewoon in de HTML versie van de startpost, niet in de startpost aangezien deze vol was. Althans, het staat beschreven tot aan de stappen die je op het scherm moet uitvoeren. Overigens zei ik dit een paar posts hierboven ook al. Kijk hier dus even:Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:17:
[...]
Je kan gewoon de Engelse update-ROM van TM over de nederlandse versie heen gooien?
http://www.wizardplaygrounds.be/
[ Voor 11% gewijzigd door Eggy op 08-01-2006 13:33 ]
Klopt, dat ligt inderdaad aan spb pocketplus en dan de safe mode in het byzonder. Als je de safe mode uitschakelt in de settings van spb moet het allemaal keurig werken.A_to_the_S schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 23:43:
[...]
Je hebt gelijk, volgens mij komt het door SPB PPC+
Ik heb net een Hard Reset gedaan daarna SPB geinstalleerd en nu heb ik hetzelfde probleem...
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Verwijderd
Als ik hier zeg dat het niet werkt, niet wil lukken, de bestanden vergrendeld zijn, dan kan je er bij mij wel van uit gaan dat ik echt wel de uitleg die hier staat gebruikt heb.Eggy schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:25:
[...]
Of gewoon in de html versie van de startpost kijken waar het ook staat.
Btw. ik had mijn extended rom al gevonden voordat het hier werd geplubliceerd, heb het toestel al een kleine 3 maanden, en dus, voor het gros van de mensen hier.
Met de 1.6.2.x rom (WWE en NL) is de extended rom op een andere manier vergrendeld.
(naar mijn weten dan)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 15:11 ]
In de quote waar ik op reageerde vertelde jij aan een member dat hij op XDA Developers kon kijken hoe hij zijn CID lock moest verwijderen. Hier reageerde ik op door te vertellen dat hij ook naar de HTML site van de startpost kon gaan waar dit ook beschreven staat (in het Nederlands). Dit bespaart hem namelijk enig zoekwerk.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:00:
[...]
Als ik hier zeg dat het niet werkt, niet wil lukken, de bestanden vergrendeld zijn, dan kan je er bij mij wel van uit gaan dat ik echt wel de uitleg die hier staat gebruikt heb.
Btw. ik had mijn extended rom al gevonden voordat het hier werd geplubliceerd, heb het toestel al een kleine 3 maanden, en dus, voor het gros van de mensen hier.
Met de 1.6.2.x rom (WWE en NL) is de extended rom op een andere manier vergrendeld.
(naar mijn weten dan)
De oorzaak van het niet kunnen wissen/toevoegen van bestanden uit/aan de Extended ROM in de nieuwste T-Mobile ROM weet ik ook niet. Dit heb ik zelf ook op meerdere fora gelezen zonder oplossing tegen te komen. Hier reageerde ik echter niet op en dit probleem stond ook niet in de quote waar ik wel op reageerde?
[ Voor 5% gewijzigd door Eggy op 08-01-2006 15:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
Och, nu zie ik het ja..Eggy schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:25:
[...]
In de quote waar ik op reageerde vertelde jij aan een member dat hij op XDA Developers kon kijken hoe hij zijn CID lock moest verwijderen. Hier reageerde ik op door te vertellen dat hij ook naar de HTML site van de startpost kon gaan waar dit ook beschreven staat (in het Nederlands). Dit bespaart hem namelijk enig zoekwerk.
De oorzaak van het niet kunnen wissen/toevoegen van bestanden uit/aan de Extended ROM in de nieuwste T-Mobile ROM weet ik ook niet. Dit heb ik zelf ook op meerdere fora gelezen zonder oplossing tegen te komen. Hier reageerde ik echter niet op en dit probleem stond ook niet in de quote waar ik wel op reageerde?
Foutje !

Maar hoe dan ook, het blijft wel raar en vervelend dat 'men' iets heeft aangepast..
Heb de registers ook al flink doorgespit, maar kan geen key vinden zo 1-2-3 wat het aan zou kunnen passen..
Maar zal niet lang meer duren (hoop ik) voordat de ubergoeroes iets gevonden hebben wat goed werkt
Moet je wel in de omgeving van Utrecht wonenVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:41:
Voor alle PPC freaks onder ons: Qtek Nederland (Dangaard Telecom) zoekt een Windows Mobile Supportdesk medewerker. Zie http://www.qtek.nl/jobs.asp
Ik begin ook zowat een helpdesk te worden met de mails die ik krijg en vragen hier die ik mede probeer te beantwoorden, naast de andere Wizard eigenaars hier natuurlijk
[ Voor 37% gewijzigd door Eggy op 08-01-2006 16:16 ]
Komt er geen officiele update van T-mobile uit ??Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:00:
[...]
(naar mijn weten dan)
dat via de site te downloaden is met handleiding, weet iemand dat toevallig.
Verwijderd
Uiteraard wel.. Maar resultaten uit het verleden bieden garantie voor de toekomst in deze.murata schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:41:
[...]
Komt er geen officiele update van T-mobile uit ??
dat via de site te downloaden is met handleiding, weet iemand dat toevallig.
Ik denk dat de qtek / kjam update's sneller beschikbaar zullen zijn dan die van T-M, dit is al heel lang zo.
Ik weet niet of het een update is, maar bij xda-developers staat wel een engelse ROM-image voor de 9100: ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com/Uploads/HTC_WizardDaannO schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:27:
Even de goede orde: is er een rom update van de 9100 engelse versie? Op de nl site kan ik niks vinden en op de engelse ook niet jammer genoeg. Hij doet het niet goed, want ik heb hem een hardreset gegeven en dan gaat ie alles installeren enz enz. Heb ik alles net weer ingesteld en doe ik hem even uit en aan en dan blijft hij hangen bij het windows logo voor de 5e keer. Kan dan niks meer doen want als ik een softreset doe krijg ik het zelfde probleem. Iemand nog meer dit probleem?
(Qtek_9100_RUU_Prodigy_10107105_Qtek_WWE_ship.exe)
Bij mij werkte die prima.
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Is het een officiel update of iets wat iemand zelf heeft gemaakt? want ik heb rom 1.2 maar de rom waar naar hij update is heel anders. Wil zegmaar niet mn garantie kwijt enzToMaSZ schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:34:
[...]
Ik weet niet of het een update is, maar bij xda-developers staat wel een engelse ROM-image voor de 9100: ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com/Uploads/HTC_Wizard
(Qtek_9100_RUU_Prodigy_10107105_Qtek_WWE_ship.exe)
Bij mij werkte die prima.
[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 08-01-2006 21:46 ]
Klopt.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:17:
[...]
Je kan gewoon de Engelse update-ROM van TM over de nederlandse versie heen gooien?
Eerst even CID unlocken (zie xda-developers), en daarna de .exe (de rom-update) uitvoeren op je pc terwijl ActiveSync verbinding heeft. De rom-update kost je hooguit 10 minuten.
De (versimpelde) Nederlandse handleiding:
- op xda-developers uitzoeken hoe je het CID kunt unlocken (in dit topic (vorige pagina met 100 posts per page) staat een link naar een pagina waar een link staat naar de pagina waarop het programma te vinden is) en vervolgens ook unlocken
- de rom-update downloaden, en uitvoeren op je pc terwijl ActiveSync verbinding heeft met je ppc. Volg daarna de stappen.
[ Voor 31% gewijzigd door Mawlana op 08-01-2006 22:43 ]
Verwijderd
Ik heb gezocht maar het voor mij juiste antwoord niet gevonden, dus ik durf het maar te vragen: Als ik de engelse officieele update van T-Mobile draai maakt de Nederlandse T-Mobile dan problemen met garantie ?Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:17:
[...]
Is het een familie of niet ?
Ben nieuw op dit forum als member, maar lees al wat langer en ben al heel wat wijzer geworden !!
Hier dus ja waar ook staat hoe je hem moet flashen in het Nederlands.sylvesterrr schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:40:
[...]
Klopt.
Eerst even CID unlocken (zie xda-developers), en daarna de .exe (de rom-update) uitvoeren op je pc terwijl ActiveSync verbinding heeft. De rom-update kost je hooguit 10 minuten.
De (versimpelde) Nederlandse handleiding:
- op xda-developers uitzoeken hoe je het CID kunt unlocken (in dit topic (vorige pagina met 100 posts per page) staat een link naar een pagina waar een link staat naar de pagina waarop het programma te vinden is) en vervolgens ook unlocken
- de rom-update downloaden, en uitvoeren op je pc terwijl ActiveSync verbinding heeft met je ppc. Volg daarna de stappen.
Je zult in principe je garantie verliezen wanneer je een andere ROM installeert, niet wanneer je een update installeert. Je kunt echter altijd je ROM terug flashen met de originele T-Mobile ROM.
Hiernaast zijn er genoeg mensen met een T-Mobile MDA Compact (met ander ROM) geweest die zonder problemen hun garantie konden claimen.
[ Voor 10% gewijzigd door Eggy op 08-01-2006 23:13 ]
Ah, nu zie ik 'm. :D! Ik heb me vanochtend rot gezocht naar uitleg over het flashen etc... Blijkt het gewoon hier te staan... Achja, ik weet nu iig wát ik doe (ik heb het namelijk helemaal uitgezocht etc).Eggy schreef op zondag 08 januari 2006 @ 23:11:
[...]
Hier dus ja waar ook staat hoe je hem moet flashen in het Nederlands.
RUU_Prodigy_1030710_110_10410_Qtek_NLD_Ship.exe
Ik krijg een foutmelding nadat het procesbalkje op mijn pc verschijnt.
Unable to update. Invalid vender ID.
Hoe los ik dit op

Zie dat hij meer Extended dingen installeert, ik zal zo de lijst posten !!!
Dat heb ik ook hier gepost. Deze rom stond op mijn T-Mobile MDA Vario die ik afgelopen dinsdag heb aangeschaft...mregeling2005 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 07:39:
Kan niet meer dingen kopieeren en verwijderen van de Extended Rom dus dan maar plaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
edit : dus dit is al een oude rom ?? omdat ik vroeger 1.3.2.2 erin had.
[ Voor 44% gewijzigd door mregeling op 09-01-2006 08:02 ]
Verwijderd
Hey die is bekend ;-)mregeling2005 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 07:59:
Ooh maar poste dit omdat dit de NL versie is....!
edit : dus dit is al een oude rom ?? omdat ik vroeger 1.3.2.2 erin had.
Maar de nieuwe [nu uitgeleverde toestellen] hebben deze versie er standaard inzitten (1.6.2.2)
Dus is geen oude ROM, maar de huidige.
uhm dus is deze NL versie net zo snel als de nieuwe UK Tmobile ROM ??
als deze ook al een performance winst heeft, dan kan ik net zo goed op de NL versie blijven ?
Verwijderd
Ik heb zelf even (snel) gekeken wat de verschillen waren, maar heb eerlijk gezegd weinig duidelijk merkbare snelheidsveranderingen gezien.mregeling2005 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:39:
hey haha.
als deze ook al een performance winst heeft, dan kan ik net zo goed op de NL versie blijven ?
Maar goed, ik was alleen maar roms aan het testen, mbt extrom gedeelte, dus het kan maar zo zijn dat er wel wat verschillen in zitten.
Maar echt duidelijk merkbaar is het niet naar mijn beleving
Als ik bel, lijkt het of dat het speakertje kapot is. Ongeveer hetzelfde geluid alsof je je oordopjes op hebt geblazen.
Ik heb de MDA Vario sinds afgelopen vrijdag, en heb er ook niets bijzonders mee gedaan. Als iemand hier een oplossing voor heeft...graag !.
Weet je ook waar deze te vinden is?Eggy schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:04:
Er is een nieuwe Qtek ROM uit 1.6 maar deze is niet officieel.
Verwijderd
Een gevalletje van..enzoronald schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:45:
Heeft iemand last van een krakend geluid tijdens het bellen ? Dus niet met de speakers aan.
Als ik bel, lijkt het of dat het speakertje kapot is. Ongeveer hetzelfde geluid alsof je je oordopjes op hebt geblazen.
Ik heb de MDA Vario sinds afgelopen vrijdag, en heb er ook niets bijzonders mee gedaan. Als iemand hier een oplossing voor heeft...graag !.
jammer!
Ik denk dat je een defect / iets mankerend toestel hebt..
Terugbrengen dus !
http://www.howardforums.c...72debfd72a3ef833&t=816390
Installeren met aWizard, een tool die je op XDA-Developers kunt vinden maar er stond dacht ik ook een link in die thread.
..Jaspov schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:05:
Over de vastlopers met tomtom:
pocketware: Qtek Rom, Adapt 500: vastlopers
pocketware: Qtek Rom, Haicom GPS: vooralsnog geen problemen
ToMaSZ: ? Rom, Adapt-300: geen problemen
xvanwaat: ? Rom, ? GPS: geen problemen
Angelus20: ? Rom, Adapt 500: geen problemen
prototype: ? Rom, ? GPS: vastlopers
Jaspov: Imate Rom, Adapt GPS: vastlopers
Magic31: Imate Rom, Adapt 300 GPS: vastlopers
Supernova: Vario Rom, Adapt 300 GPS: geen problemen
Ik mis helaas van een aantal mensen ROM gegevens. Pocketware, draait alles bij jou nog?
Even een subtiele kick/aanvulling:
Na het bericht van Jaspov (goede samenvatting van je!) ben ik wat verder aan het prutsen geslagen.
Dit allemaal met het laatste Imate rom (van 10/09/2005 ergens)
TomTom bleef vastlopen.
Als laatste heb ik een hard reset uitgevoerd, absoluut geen extended rom applicaties en instellingen laten instelleren en alleen TomTom v5.21 erbij gezet.
Wederom een vastloper na een uur navigeren.
Drie dagen terug het UK rom van T-Mobile erop geplaatst (van 11/15/05), en zover geen problemen!
Lijkt er dus op dat in ieder geval de combi Imate rom van September + TomTom 5.21 en de ADAPT muis problemen geven....
Eggy, zou dit een tip/advies kunnen zijn voor de startpost? Zou aardig wat frustraties kunnen schelen denk ik...
Als iemand dit kan bevestigen, sure.magic31 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:39:
Eggy, zou dit een tip/advies kunnen zijn voor de startpost? Zou aardig wat frustraties kunnen schelen denk ik...
Waarschijnlijk ben ik malle pietje....
Maar heeft iemand enig idee hoe via bluetooth bestanden kunnen worden verzonden?
Ik krijg dit alleen maar via ir voor mekaar (Via File explorer/Total commander)....
Zijn hier tools voor/kijk ik over ingebouwde functionaliteit hiervoor heen?
[ Voor 29% gewijzigd door Eggy op 09-01-2006 11:07 ]
Beam? Das toch IR (dacht ikEggy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:05:
Vanaf je Wizard naar een ander toestel bedoel je? Gewoon in file explorer je stylus ingedrukt houden op een bestand en beam file kiezen uit het pop-up menu. Je moet natuurlijk wel eerst bluetooth geactiveerd hebben en wellicht eerst pairen met het ander toestel.
Sheesh... ik ga 't gelijk proberen
Bedankt!
nope je hoeft niet te pairen. dat doet hij automatsisch. wel idd ff je bt aanzetten.Eggy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:05:
Vanaf je Wizard naar een ander toestel bedoel je? Gewoon in file explorer je stylus ingedrukt houden op een bestand en beam file kiezen uit het pop-up menu. Je moet natuurlijk wel eerst bluetooth geactiveerd hebben en wellicht eerst pairen met het ander toestel.
suc6
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
[ Voor 5% gewijzigd door Eggy op 09-01-2006 11:49 ]
Verwijderd
Heb, had eigenlijk ik ook last van.. Heb tmobile gebeld en die hebben een enveloppen opgestuurd waarmee ik m'n vario op kon sturen.. wel balen ben 'm al het hele weekend kwijt en zal nog wel even duren voordat ie terug komt..enzoronald schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:45:
Heeft iemand last van een krakend geluid tijdens het bellen ? Dus niet met de speakers aan.
Ik hoorde het gekraak alleen niet wanneer ik het volume op de zachtste stand had verder was het altijd irritant aanwezig...
succes ermee iig!
Heb precies het zelfde. Btje jammer dat zo veel mensen het hebben.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:59:
[...]
Heb, had eigenlijk ik ook last van.. Heb tmobile gebeld en die hebben een enveloppen opgestuurd waarmee ik m'n vario op kon sturen.. wel balen ben 'm al het hele weekend kwijt en zal nog wel even duren voordat ie terug komt..
Ik hoorde het gekraak alleen niet wanneer ik het volume op de zachtste stand had verder was het altijd irritant aanwezig...
succes ermee iig!
Verwijderd
Als je je toestel voor reparatie opstuurt krijg je een
ander toestel terug (EN DAT IS GEEN NIEUWE).
Je krijgt dus een gerepareerd toestel van iemand
anders terug. Sterker nog, ik kreeg een defect
toestel terug.
Stuurde een week geleden mijn anderhalve maand oude
vario op wegens probleempjes met het geluid en kreeg
een ander toestel retour waarvan het toetsenbord niet
functioneerde. Nu maar weer dit toestel opgestuurd en
afwachten wat ik nu weer terug krijg.
Ik heb natuurlijk contact gehad met t-mobile en zij
bevestigden inderdaad dat je een "zo goed als nieuw"
toestel terug krijgt. Niet altijd dus....
Echt ff niet dus dat ik een gebruikt toestel terug krijg. Dan ruil ik mijnes wel om voor een nieuwe!Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:07:
En weet je wat het grappige is ?
Als je je toestel voor reparatie opstuurt krijg je een
ander toestel terug (EN DAT IS GEEN NIEUWE).
Je krijgt dus een gerepareerd toestel van iemand
anders terug. Sterker nog, ik kreeg een defect
toestel terug.
Stuurde een week geleden mijn anderhalve maand oude
vario op wegens probleempjes met het geluid en kreeg
een ander toestel retour waarvan het toetsenbord niet
functioneerde. Nu maar weer dit toestel opgestuurd en
afwachten wat ik nu weer terug krijg.
Ik heb natuurlijk contact gehad met t-mobile en zij
bevestigden inderdaad dat je een "zo goed als nieuw"
toestel terug krijgt. Niet altijd dus....
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Security op 09-01-2006 16:27 ]
Verwijderd
Euhm volgens mij is wififofum voor heel andere doeleindenSecurity schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:03:
Google is your friend...
en natuurlijk ff de TS start post even lezen...
Hint: WifiFofum
en de 6600 heeft geen wifi.
Zoiets?Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:33:
Mischien een beetje offtopic, maar ik had al eens een symbian programma voor mijn nokia 6600 om aan de hand van GSM palen je locatie (+/- 100m) te bepalen. Is er voor windows mobile ook zo'n programma? Schroeft het pats gehalte van mijn vario namelijk weer wat op :-).
Verwijderd
Er zijn verschillende mensen en bedrijven die meer dan 1 agenda willen beheren met hun ppc, maar dat ios met de huiodige software nogsteerds niet mogelijk.. Iemand al iets gevonden?
Wat ik dus ook gedaan heb:DaannO schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:10:
[...]
Echt ff niet dus dat ik een gebruikt toestel terug krijg. Dan ruil ik mijnes wel om voor een nieuwe!
NIET laten reparen (dan heb je em wel binnen 2 weken terug)
WEL laten omruilen voor een nieuwe (zijn nu niet op voorraad, maar dan heb je een nieuwe)
Weet iemand waar ik hem kan halen want ik zit nog steeds met de oude en ik heb nog steeds last van white screens misschien dat hij eruit gehaald is in de nieuwe ROM.Xato schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:14:
Waar kan je eigenlijk de nieuwere versie ROM halen van Tmobile, aangezien ik nog op de 1.3.2.3 NLD versie zit en ik graag de 1.6 wil, maar ik kan hem nergens op de TMobile site vinden.
Kan niet meer dingen kopieeren en verwijderen van de Extended Rom dus dan maar plaatjes
heey ff wat anders waarom heeft de Vario een 16-bits gegevensbus en 195MHz
en z'n kleinere broertje MDA compact een 32-bits bus en 400MHz?
viel me ineens op door die plaatjes
[ Voor 3% gewijzigd door sjorsfeenema op 10-01-2006 11:51 ]
die van hen is mooi....
Verwijderd
Verwijderd
B-tje jammer dus dat ik m al ter reperatie heb opgestuurd.. Hoe had ik er dan voor kunnen kiezen dat ik een nieuwe wou ipv een (2e hands) gerepareerde (ik ging er gewoon vanuit dat ik m'n eigen kreeg als ie gerepareerd kon worden en anders een nieuwe...)enzoronald schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:39:
[...]
Wat ik dus ook gedaan heb:
NIET laten reparen (dan heb je em wel binnen 2 weken terug)
WEL laten omruilen voor een nieuwe (zijn nu niet op voorraad, maar dan heb je een nieuwe)
hmmm ik sta ook te wachten op een nieuwe vario...Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:22:
[...]
B-tje jammer dus dat ik m al ter reperatie heb opgestuurd.. Hoe had ik er dan voor kunnen kiezen dat ik een nieuwe wou ipv een (2e hands) gerepareerde (ik ging er gewoon vanuit dat ik m'n eigen kreeg als ie gerepareerd kon worden en anders een nieuwe...)
Zojuist maar weer eens contact opgenomen met Aftersales.
U staat op de wachtlijst is de bekende reactie....
Sugt...
1) Zorg ervoor dat ClearType aan staat:
Start > Settings > System > Screen > ClearType > Vink het boxje voor "Enable ClearType" aan indien dit niet het geval is.
2) Ga naar de volgende registry entry:
"HKLM\System\GDI\ClearTypeSettings"
3) Verander de waarde van "OffOnRotation" van 0 naar 1.
4) Voer tot slot een soft reset uit.
Je moet de waarde van 1 naar 0 doen. Ff een kleine correctie.
Heb nu 2 dagen de Vario en kan niet anders zeggen dan wat een toptoestel. Eindelijk een all in one device
En hoelang sta je daar al op ??Security schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:44:
[...]
hmmm ik sta ook te wachten op een nieuwe vario...
Zojuist maar weer eens contact opgenomen met Aftersales.
U staat op de wachtlijst is de bekende reactie....
Sugt...
Voordat ik dit progje + bijbehorende driver installeer wil ik eerst even weten of er al ervaringen zijn en of het niet mijn hele MDA Vario verkloot. Ik heb namelijk even geen tijd om hem opnieuw te 'installeren'.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
GroteBozewolf schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:02:
heeft er iemand al ervaring met dotPocket op de MDA Vario? Op hun site (http://www.dotpocket.com/download.html) staat alleen Windows Mobile 2003 vermeld, niet WM5.0.
Voordat ik dit progje + bijbehorende driver installeer wil ik eerst even weten of er al ervaringen zijn en of het niet mijn hele MDA Vario verkloot. Ik heb namelijk even geen tijd om hem opnieuw te 'installeren'.

Ik ken het proggie niet, misschien dat je hier wat kan vinden.
sorry...enzoronald schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:05:
Ja maar sinds wanneer sta je op die lijstKan ik even een indicatie krijgen. Heb vandaag namelijk gebeld.
Sta er sinds de kerst op.
Dus dikke 2 weken alweer...
Verwijderd
je stuurt je toestel naar Solid Vision en die sturen jou een ANDER gerepareerd
toestel retour. Jou toestel gaat van Solid Vision naar een bedrijf die het voor hen
repareerd. Daarna gaat jou toestel weer terug naar Solid Vision en zal zijn weg
weer vinden naar iemand anders.
Krijg je een toestel met een gebrek (zoals ik dus) of er zitten al wat krasjes
of iets dergelijks op, dan moet je weer klagen bij t-mobile en begint het hele
proces opnieuw (uit eigen ervaring).
Haha dan heb ik medelijden met degene die mijn MDA Compact terug krijgtVerwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:31:
Nog even voor de duidelijkheid, de werkwijze bij reparaties is alsvolgt:
toestel retour. Jou toestel gaat van Solid Vision naar een bedrijf die het voor hen
[ Voor 14% gewijzigd door Josha872 op 09-01-2006 17:38 ]
Verwijderd
Sinds ik een week geleden een harde reset heb uitgevoerd op mijn mda vario (omdat deze na een maandje ontzettend traag was geworden) kan ik niet meer internetten via wifi.
Via wifi is de vario verbonden op mijn draadloos netwerk met wep beveiliging. Van de dhcp heb ik ook een ip-adres gekregen van het netwerk. Alles lijkt in orde zover.
Maar als ik probeer te internetten krijg ik steeds een timeout. IE maakt verbinding met het netwerk en zoekt vervolgens naar de pagina waar ik heen wil. Dit resulteerd steeds in een melding dat die pagina niet gevonden kan worden.
Ik heb van alles al geprobeerd. ip-adres handmatig ingevoerd; dns server handmatig ingevoerd. Mijn wlan beveiliging uitgezet, enz. Maar geen resultaat. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Voor de harde reset werkte het in het begin ook niet goed. Had ik hetzelfde probleem. Toen heb ik bij een vriend van mij de wifi getest op zijn draadloos netwerk. Het duurde even, maar uiteindelijk werkte die wel. Vraag mij niet hoe
Maar na de harde reset van vorige week ben ik dus weer terug bij af
(overigens kan ik wel gewoon internetten via gprs of als via activesync als de vario verbonden is aan aan de computer via usb)
Hai Jang Hu
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zag een poos geleden een foto van de schacht waarin die stylus geklemd zit. Een belachelijk slecht ontwerp dat zeer breekbaar blijkt. Over een jaar valt bij iedereen de stylus eruit. Ik laat 'm nu dus gewoon zitten en gebruik of mijn vinger of een pen die in de buurt ligt. Ligt nog prettiger in de hand ook.Yorick81 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:20:
Zijn er hier ook mensen waarvan de stylus zo los in het toestel zit dat het er bijna uitvalt? Is dit ook zelf op te lossen? Of moet je het toestel daarvoor opsturen?
Even peeken in de schacht. Laat me raden: het is plastic klem?Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:18:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zag een poos geleden een foto van de schacht waarin die stylus geklemd zit. Een belachelijk slecht ontwerp dat zeer breekbaar blijkt. Over een jaar valt bij iedereen de stylus eruit. Ik laat 'm nu dus gewoon zitten en gebruik of mijn vinger of een pen die in de buurt ligt. Ligt nog prettiger in de hand ook.
Er zit soort V-klem in.
Ander vraag: als ik nieuwe 1.6x T-Mobile ROM op wil zetten, moet ik eerst programma's die daarop staan even backuppen ivm harde reset / softreset?
Of is harde reset voor nieuwe ROM sterk aan te raden zodat alles weer mooi schoon en nieuw kan werken?
De link van nieuwe ROM moet ik nog opzoeken. |

[ Voor 23% gewijzigd door MrDummy op 09-01-2006 19:48 ]
Verwijderd
De foto's stonden hier, maar lijken niet meer online te zijn. Het was inderdaad een soort klemmetje met een veer, maar het probleem was de schacht: die was te dun en had geen steun van buitenaf, waardoor deze brak, meestal op de plek waar de klem zit. Vandaar dat de stylus los komt te zitten.MrDummy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:44:
[...]
Even peeken in de schacht. Laat me raden: het is plastic klem?
Er zit soort V-klem in.
Verwijderd
Erg vreemd want in het begin werkte alles perfect.
Maar nu geven versie 4.0 en versie 4.1 iedere keer een blauw scherm met de melding:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Qua virusprogrammas heb ik alleen Kaspersky aanstaan, maar die kan ook uitgeschakeld worden.
Het maakt trouwens niet uit of ik in de veilige modus zit of niet, iedere keer dat blauwe scherm.
Dus simpel een mp3tje versturen is al een probleem.
De aanwijzingen op de speciale Microsoft site helpen ook niets.
Deze melding krijg ik in het logboek:
Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is C0000005 voor regel 44 van d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp
Ik heb vorige week dinsdag een T-Mobile MDA Vario aangeschaft met de door jou genoemde rom. T-Mobile levert voor zover ik weet alleen de Nederlandse versie...mregeling2005 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:39:
hey haha.
Verwijderd
Vreemd systeem zo dan... Alhoewel je natuurlijk wel weer je toestel (als het goedis) eerder etrug kan hebben... Hopen dat ie snel terug komt!Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:31:
Verwijderd
AS heeft bij meer mensen met Kaspersky ellende veroorzaakt. Probeer het eens zonder.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:05:
Activesync wil niet lukken bij mn MDA Vario.
Erg vreemd want in het begin werkte alles perfect.
Maar nu geven versie 4.0 en versie 4.1 iedere keer een blauw scherm met de melding:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Qua virusprogrammas heb ik alleen Kaspersky aanstaan, maar die kan ook uitgeschakeld worden.
Verwijderd
Heel erg bedankt, probleem opgelost.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:05:
[...]
AS heeft bij meer mensen met Kaspersky ellende veroorzaakt. Probeer het eens zonder.
1. Open Kaspersky
2. Ga naar "Settings"
3. Klik "Configure Real-Time Protection"
4. Ga naar tab "Network"
5. Zet het vinkje voor "Enable real-time protection against network attacks" uit.
6. Et voila!
Laat me ff weten of dit ook voor jou hielp aangezien een vriend van mij claimt dat hij dit gedaan heeft en dat dit niets veranderde maar dat ik bewijfel of dat wel zo is.
ps. Active-Sync moet wel bij de uitzonderingen van je Windows Firewall staan maar dat lijkt me duidelijk.
ps2. Kaspersky helemaal weglaten vind ik iets minder omdat ik de neiging heb veel ellende te downloaden...
[ Voor 13% gewijzigd door xvanwaart op 09-01-2006 22:35 ]
Dat is dus niet helemaal waar,Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:31:
Het ligt eraan wanneer je het toestel aanmeld (bij mij was dat 1 dag na aflevering) zie aantal pagina's terug in dit draadje...
Maar ja i'm still on the list....

Het is 2003 server sbs. En het probleem is dat ik geen domein op internet heb, daarom heb ik een intern domein heidenet.local.
En ik heb een email adres van gmail. Deze haal ik binnen via een pop connector. Dit werkt allemaal goed. Maar ik kan of syncen met mijn mda vario en dan verstuurd hij dingen met gebruikersnaam@heidenet.local, bij hotmail komt dit gewoon aan, maar het terug sturen van email verloopt dan niet zo soepel zeg maar.
Ik kan het ook zo instellen dat hij via gmail uitstuurd, maar dan kan ik niet meer syncen met de mda vario. En dit heeft voorheen wel gewerkt.
I, for one, like Roman numerals
Zou je misschien een uitleg kunnen geven hoe je het hebt gedaan ?
Lijkt mij ook wel leuk om daar eens mee te spelen.
Mijn mail is quasar78 [@] gmail.com
Daddy of 3 :)
Verwijderd
QuasaR schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:22:
[...]
Zou je misschien een uitleg kunnen geven hoe je het hebt gedaan ?
Lijkt mij ook wel leuk om daar eens mee te spelen.
Mijn mail is quasar78 [@] gmail.com

Ik zal even snel uitleggen wat je nodig hebt en hoe het moet:
helaas is deze uitleg wel alleen voor de mac
1) De emulator die je hier vind
2) De emulator voor je mac hier
3) Een ROM-image van een mac hier
4) Een image van een lege schijf die vind je hier
5) OS7 van Apple hier
6)Een pda met minimaal windows mobile 2003
Stap 1) Maak een nieuwe map aan en noem hem "vMac"
Stap 2) kopieer het programma en de vmac.rom naar deze map
Stap 3) Unzip het blanks-x.x.x.zip en pak het bestand "hfs24m.zip" uit plaats deze ook in de map.
Stap 4) Unpack het OS wat je van apple.com hebt gedownload en plaats alle bestanden in de map
Stap 5) Sleep het bestand install 1.image naar het icoontje van het vmac programma en het programma begint met de installatie van OS7, hierna vraagt het programma om de andere "cd's" sleep daarna de .image bestanden met dezelfde naam naar het icoontje toe.
Stap 6) Sluit het programma af
Nu is het hfs24 bestand eigenlijk de hardeschijf van je mac, hier staat het OS Op. wat je voor je PDA nodig hebt is de pda emulator vmac.exe en het hfs24 bestand. Kopieer deze allebei naar je pda en open het vmac.exe bestand. Gebruik nu het schermtoetsenbord om CTRL+O in te drukken, nu vraagt hij welk bestand je wilt openen selecteer dan het hfs24 bestand en Mac OS7 zal zich automatisch opstarten.
Ik heb even mijn hfs24 bestand op rapidshare gezet, voor windows users is dat wat makkelijker download hier.
zijn die dingen nu echt handig?sylvesterrr schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:33:
Hoe krijg je de Ultra Clear Protector Plus van Brando van het scherm af?Hij zit gewoon muurvast...
cheers!
Een hoekje zoeken waar een beetje speling tussen de screenprotector zit en de rand van het scherm. En dan proberen met je nagel er onder te komen (wel een beetje lange nagel vereist...anders iets anders bruikbaars zoekensylvesterrr schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:33:
Hoe krijg je de Ultra Clear Protector Plus van Brando van het scherm af?Hij zit gewoon muurvast...
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
ik ben al een van mijn stylussen verloren... en nu zit deze ook nog kei los erin.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:53:
[...]
De foto's stonden hier, maar lijken niet meer online te zijn. Het was inderdaad een soort klemmetje met een veer, maar het probleem was de schacht: die was te dun en had geen steun van buitenaf, waardoor deze brak, meestal op de plek waar de klem zit. Vandaar dat de stylus los komt te zitten.
Maar als je leest op howardsforums schijn je als oplossing een stukje plakband om je stylus te kunnen doen
Verwijderd
Dat is een tijdelijke oplossing die het uiteindelijk erger maakt, omdat je de breuk in de schacht vergroot. De plakband zet de stylus wat meer klem, en dat drukt de zaak naar buiten.Julleke schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:53:
[...]
ik ben al een van mijn stylussen verloren... en nu zit deze ook nog kei los erin.
Maar als je leest op howardsforums schijn je als oplossing een stukje plakband om je stylus te kunnen doen
Ik ben bang dat dit een ontwerpfout is die onoplosbaar is. Zelfs vervangen heeft weinig zin. Ook een nieuwe versie zal weer breken binnen een paar maanden.
Verwijderd
Subtiel schopje...Security schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:00:
Toen ik S’avonds thuiskwam van mijn werk zag ik de doos op tafel staan, aan de onderkant was een gat.
Ook in de t-mobile doos zat een klein gat,
De paarse sticker was niet doorbroken.
De inhoud van mijn pakket bij aflevering:
MDA VARIO / SmartCard (mini) / Handlets / Booklets / Headset / Batterij / Stylus 2stuks / Software cd’s
Bij controle bleek e.e.a niet geleverd te zijn namelijk: Adapter / Screenprotector / Beschermhoes / USB kabel
Mijn MDA Vario met imei 356381********** zal omgeruild worden ivm een technisch euvel.
Tijdens het bellen zit er een storende piep op het toestel.
Aftersales medewerker heeft dit zelf ook gehoord.
Ervanuitgaande dat een en ander fatsoenlijk zal worden opgelost verblijf ik met vriendelijke groet,
Richard
Was ook al zo lang geleden ;-)
Zojuist telefoontje van T-mobile gehad
de missende onderdelen zijn zojuist verzonden...
Nu nog wachten op het verlossende telefoontje dat mijn nieuw Vario binnen is.
[ Voor 32% gewijzigd door Security op 10-01-2006 14:30 ]
Hoezo schopje danSecurity schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:37:
[...]
![]()
Subtiel schopje...
Was ook al zo lang geleden ;-)
Zojuist telefoontje van T-mobile gehad
de missende onderdelen zijn zojuist verzonden...
Nu nog wachten op het verlossende telefoontje dat mijn nieuw Vario binnen is.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
ik las en hoorde dat er verschillende problemen waren tot zover mijn sores
maar eigenlijk heb je gelijk zal ff aanpassen :-)
[ Voor 24% gewijzigd door Security op 10-01-2006 14:03 ]
tommy schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:52:
Volgens mij is dit onderwerp nog niet voorbij gekomen,
Als je bestanden ontvangt via bluetooth-infrarood komen ze standaard op het apparaat zelf in my documents te staan. Kan je dit niet zo aanpassen dat deze meteen naar de Storage Card gaan?
Ik heb het hier trouwens over een MDA Vario.
Zou je ook niet mappen kunnen delen dat je bijvoorbeeld op je laptop de mappen kan bekijken?
klein schopjetommy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:09:
Net even geprobeerd om de volgende rom op mijn Vario te zetten:
RUU_Prodigy_1030710_110_10410_Qtek_NLD_Ship.exe
Ik krijg een foutmelding nadat het procesbalkje op mijn pc verschijnt.
Unable to update. Invalid vender ID.
Hoe los ik dit opVia google vind ik 1 zelfde probleem maar geen oplossing... De CID lock heb ik er al vanaf gehaalt tot 3 maal toe gedaan. Maar elke keer zelfde foutmelding bij het flashen,
Deze 2 vragen had ik nog altijd geen reactie op gekregen.
Bij de 2 quote was ik vergeten te melden dat ik op dit moment de nieuwste t-mobile rom erop heb staan die 1.6.2.2 nld.
Dit topic is gesloten.
De eerst volgende die een warez gerelateerde vraag stelt, de weg wijst naar of aanbiedt te mailen van warez krijgt onmiddelijk een OW.