Goeie tip zal er vanavond eens naar kijken
Net maar even gebeld met T-Mobile en gevraagd over de levering: je krijgt een bevestigingsbrief na ongeveer 2 weken. Het pakket/mobiel krijg je dan binnen 5 werkdagen daarna. Dus reken er maar op dat het eind januari wordt voordat wij hem binnen hebben, misschien zelfs begin februari.RudiVader schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:51:
[...]
Ik heb de mijne ook besteld afgelopen maandag maar heb nog geen bevestigingsmail gehad van T-Mobile. Jij al wel?
Jammer, maar op zich ook wel weer goed voor me aangezien ik zo'n 8 tentamens heb deze maand
Verwijderd
als ik op het linkje "geen ongelezen berichten" klik.. dan duurt het letterlijk bijna 3sec!! voordat m'n inbox pas open gaat.(er staan nog niet zoveel berichten in.. heb de phone pas een paar dagen)
Ook heb ik 1 van m'n softkeys doorwezen staan naar nieuwe sms.
Dit duurt ook een paar sec. voordat het venster pas open gaat!
En dat terwijl hij op m'n s100 zo goed als direct openknalt!
Iemand een ideetje?
Probleem opgelost:
Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button (selecteren) -> Feature Options -> Exceptions (tabblad) -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)
Blijkbaar moest hij dus iederer keer het mail programma starten voordat hij wat kon laten zien.
Iemand een ideetje?
Probleem opgelost:
Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button (selecteren) -> Feature Options -> Exceptions (tabblad) -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)
Blijkbaar moest hij dus iederer keer het mail programma starten voordat hij wat kon laten zien.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 15:17 ]
Verwijderd
Ik heb begrepen dat skype op de mda vario niet goed werkt. Is dit nog steeds zo? En is er andere software van internet te downloaden die het wel mogelijk maken om gebruikt te maken van VoIP?
Heb de Vario nu 2 weken en ben best tevreden. Wacht nog op omruilen wegens 2 dode pixels trouwens.
Nu een vraagje, omdat ik niet de meegeleverde headset wil heb ik net een jackplug gekocht. Waardoor ik met een fatsoenlijke hoofdtelefoon kan luisteren. Overigens de link in de opening van het topic levert die dingen voor 19,99, bij je lokale elektro boer liggen ze voor 1,50.
Maar dan nu het probleem, ik heb dan alleen maar audio het linker kanaal en niet op beide. Met de bijgeleverde headset wel normaal geluid (links en rechts). Iemand anders dit al geprobeerd?
Overigens is het geluid met mijn eigen hoofdtelefoon echt super, vol geluid. Op één oor dan
Nu een vraagje, omdat ik niet de meegeleverde headset wil heb ik net een jackplug gekocht. Waardoor ik met een fatsoenlijke hoofdtelefoon kan luisteren. Overigens de link in de opening van het topic levert die dingen voor 19,99, bij je lokale elektro boer liggen ze voor 1,50.
Maar dan nu het probleem, ik heb dan alleen maar audio het linker kanaal en niet op beide. Met de bijgeleverde headset wel normaal geluid (links en rechts). Iemand anders dit al geprobeerd?
Overigens is het geluid met mijn eigen hoofdtelefoon echt super, vol geluid. Op één oor dan

[ Voor 5% gewijzigd door Soesje op 12-01-2006 16:00 ]
Verwijderd
Nu trouwens nergens mee te krijgen vrees ik. Sprak drie medewerkers via de telefoon van drie verschillende BC's, en die kon mij melden dat geen enkele vestiging hm meer had.Chopper_Rob schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:52:
[...]
Nee ik heb het toestel los gekocht bij BelCompany.
De engelse versie is afgeprijsd naar 400 euries.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 16:14 ]
Verwijderd
Heb ik de laatste denk ik, de mijne ligt klaar in het filiaal in uden \0/Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:14:
[...]
Nu trouwens nergens mee te krijgen vrees ik. Sprak drie medewerkers via de telefoon van drie verschillende BC's, en die kon mij melden dat geen enkele vestiging hm meer had.
Verwijderd
Klopt ik heb ook eerst een plugje in mekaar lopen solderen.Soesje schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:58:
Heb de Vario nu 2 weken en ben best tevreden. Wacht nog op omruilen wegens 2 dode pixels trouwens.
Maar voor deze telefoon zit het iets anders in mekaar.
Dus je heb dan alleen mono audio!
Als je even verder zoekt op het internet kom je verschillende verloopkabels tegen.
mono, stereo en stereo met mic. doorvoer.
Tja, dat is de reden waarom je die link vind in de startpost, omdat die wel werkt op beiden oren. Een gewone verloopstekker houd geen rekening met het contactpunt voor de microfoon dat op die stekker hoord.Soesje schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:58:
Je kunt hem goedkoper krijgen bij brando zelf voor 10 dollar, dat lijkt me wel een redelijke prijs (http://shop.brando.com.hk/smartphonestereoconverter.php)
Hmm... lekker is dat. Dan is de aanbieding dus lang en breed over als ze er achterkomen dat er geen aanvraag is ingediend of niet goed is.SEA Ninja schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:37:
[...]
Net maar even gebeld met T-Mobile en gevraagd over de levering: je krijgt een bevestigingsbrief na ongeveer 2 weken. Het pakket/mobiel krijg je dan binnen 5 werkdagen daarna. Dus reken er maar op dat het eind januari wordt voordat wij hem binnen hebben, misschien zelfs begin februari.
Jammer, maar op zich ook wel weer goed voor me aangezien ik zo'n 8 tentamens heb deze maand
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
net als vele (waarschijnlijk) hier ben ik ook opzoek naar een 2.5mm naar 3.5mm adapter.
Nu zag ik hier http://pc-mobile.net/audioadapter.htm de PXD33A voor 6.50, zou een adapter moeten zijn met mic.
Probleem is dat deze alleen te bestellen is als je een creditcard hebt.
EurOtic heeft mij eigenlijk doen zoeken naar een geschikte adapter omdat hij aangaf dat dergelijke adapter waarschijnlijk zouden bestaan (dacht hiervoor gewoonweg dat ze nog niet bestonden).
Is iemand dus een adapter tegen gekomen op een Nederlandse (of belgische) site?
Nu zag ik hier http://pc-mobile.net/audioadapter.htm de PXD33A voor 6.50, zou een adapter moeten zijn met mic.
EurOtic heeft mij eigenlijk doen zoeken naar een geschikte adapter omdat hij aangaf dat dergelijke adapter waarschijnlijk zouden bestaan (dacht hiervoor gewoonweg dat ze nog niet bestonden).
Ach zijn altijd wel aanbiedingenRudiVader schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:40:
[...]
Hmm... lekker is dat. Dan is de aanbieding dus lang en breed over als ze er achterkomen dat er geen aanvraag is ingediend of niet goed is.
je moet NIET die voor de XDA3 hebben! dan heb je ook mono geluid. Ik had deze al binnen, deze is voor een blue angel (xda3 dusErik070 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:56:
net als vele (waarschijnlijk) hier ben ik ook opzoek naar een 2.5mm naar 3.5mm adapter.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Het is mij ook opgevallen dat zodra er een MMS-inbox (ofwel account) is aangemaakt je mail applicatie idd 3 tot 5 sec nodig heeft om op te starten.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:38:
als ik op het linkje "geen ongelezen berichten" klik.. dan duurt het letterlijk bijna 3sec!! voordat m'n inbox pas open gaat.(er staan nog niet zoveel berichten in.. heb de phone pas een paar dagen)
Iemand een ideetje?
Probleem opgelost:
Ik heb niet alle ext rom toepassing geinstalleerd en heb daarmee ook geen MMS-inbox (wel de MMS applicatie). Mailbox openen is bij mij binnen 1 sec.
Tip : Als je bv. de magic button applicatie gebruikt, kun meegeven dat een applicatie moet blijven draaien (keep alive), ook al sluit jem af... Als je dan ook meegeeft de app niet weer te geven tussen de taaklijst, wanneer inactief, blijft je takenlijst mooi schoon.
Oproepen van mail,calendar, en contacten is dan 'instant' zonder dat je veel resources snoept.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de snelheid van deze alleskunner! Zou geen ander telefoon/mda/pda model weten waar ik em voor zou willen ruilen!
Als antwoord op today plugins (paar post terug):
ik gebruik zelf CLaunch v12.03 , TodaySInfo v1.7 en Birthdays v1.27 als today plugins.
De plugins willen wel eens 1 tot 3 seconden nodig hebben om op te bouwen na aanzetten scherm.. maar kan hier prima mee leven!
.. ehm...
en hoe verwijder ik een bericht?
perongeluk dubbel gepost
en hoe verwijder ik een bericht?

perongeluk dubbel gepost
[ Voor 91% gewijzigd door magic31 op 12-01-2006 18:17 ]
mijn gaat morgen in bestelling
kweet dat soort berichtjes eigenlijk niet mag maar goed
kan dit toestel eigenlijk wel met een screenprotector? of werkt de touchscreen functie dan minder?
kan dit toestel eigenlijk wel met een screenprotector? of werkt de touchscreen functie dan minder?
Hier staat wat
Verwijderd
ik zit ff met een probleemtje: zodra ik ingekomen mail (gmail) heb gelezen word deze automatisch gewist, en komen ook niet meer in de map verwijderde items terecht???
en dan nog iets, is deze te gebruiken met de vario?
hp ipaq stereo headset
en dan nog iets, is deze te gebruiken met de vario?
hp ipaq stereo headset
Goed dat je het zegt.P5ycho schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:54:
[...]
je moet NIET die voor de XDA3 hebben! dan heb je ook mono geluid. Ik had deze al binnen, deze is voor een blue angel (xda3 dus). heb nu een px35a besteld, deze is als het goed is wel compatible. laat het wel weten als hij binnen is.
Maar jij hebt dus bij die site besteld?
Of heb je via een Nederlands bedrijf dit kunnen bestellen?
Ik zie zojuist dat deze (alle twee) alleen voor stereo audio zijn en niet met mic.
De PXDAA heeft dit dan weer wel, is wel een stuk duurder.
[ Voor 14% gewijzigd door Erik070 op 12-01-2006 19:45 . Reden: nieuwe info ]
Bedankt voor de link. Ik heb 'm meteen besteld!troftnom schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:32:
[...]
Tja, dat is de reden waarom je die link vind in de startpost, omdat die wel werkt op beiden oren. Een gewone verloopstekker houd geen rekening met het contactpunt voor de microfoon dat op die stekker hoord.
Je kunt hem goedkoper krijgen bij brando zelf voor 10 dollar, dat lijkt me wel een redelijke prijs (http://shop.brando.com.hk/smartphonestereoconverter.php)
Ik heb hier nu MicroSoft Voice Commander v1.5 UK. Nu wil ik mijn knopje van mijn bijgeleverde Headset gebruiken om Voice Command te activeren, is dit mogelijk met een registry hack ofzo? Als iemand een tip heeft graag
PSN: KeaveXL
Verwijderd
Op deze site staan ook gruwelijk veel verloopkabeltjes.
Deze ziet er wel interressant uit (2.5 > 3.5 stereo): €13.95
http://www.expansys.nl/product.asp?code=118289
Deze ziet er wel interressant uit (2.5 > 3.5 stereo): €13.95
http://www.expansys.nl/product.asp?code=118289
Verwijderd
Erg intressant topic, het kost even tijd maar dan weet ik wel direct een berg meer over mijn nieuwe telefoon (gisteravond via t-mobile relatiebeheer besteld binnen 10-15 dagen zou hij hier moeten zijn, kan haast niet wachten) alleen ik zag een aantal keer een vraag voorbij komen waar ik nog geen antwoord op heb gezien, namelijk is het mogelijk om meerdere bluetooth apperaten tegelijk te pairen dus en je headset en je gps muis bijvoorbeeld. Bij mijn huidige telefoon (nokia 6670) is dit niet mogelijk en ik zou het toch nog wel extra op prijs stellen als deze dat wel kon. Kan hij het niet, is het niet al te erg, want hij kan al zoveel maar toch
Zit paar ROMs te benchmarken.
Even alvast vooruitzicht:
Allemaal T-Mobile ROMs
1.3.2.3 is originele en eerste ROM dat ik op mijn Vario heb bij ontvangst van T-Mobile.
De 1.6.2.2 is enige Nederlandse nieuwere T-Mobile die erop kan zonder CID unlock (dus legaal updaten) te vinden op XDA Dev site. Ondanks dat het andere ID naam (Wizard > Prodigy) heeft, gaat updatetool wel mee akkoord.
Test in SPB Benchmark
1.3.2.3 NL -> ziet er aardig stabiel uit, Word benchmark wordt wel afgerond. ActiveSync transfer in 1 keer goed verlopen.
1.6.2.2 NL -> Niet stabiel genoeg, Word crasht na 8x draaien. ActiveSync komt ook bij 1e run in problemen: verbinding valt weg. 2e poging maakt de klus wel af.
Gxmark grafische benchmark
1.3.2.3 NL -> 1088, voldoende snelheid
1.6.2.2 NL -> 1058, ietsje trager
TCPMP benchmark
1.3.2.3 NL -> Goede snelheid
1.6.2.2 NL -> Soms trager, soms sneller
Batterijtest (SPD benchmark) - standaard met max light
1.3.2.3 NL -> 4 uur en 19 min
1.6.2.2 NL -> 4 uur en 2 min
Bijzonderheid: ActiveSync staat aan en verbonden tijdens tests
1.6.2.2 NL mag nieuwe versienummer hebben, ik ben niet zo happy mee. De stabiliteit bij Word toont aan dat er wat mis is. Verder is grafische benchmark ietsje lager. TCPMP toont min of meer verbetering of geen verbetering. De lagere waarde is niet ernstig, alles draait goed vlot.
Batterijtest toont lagere tijdsduur aan. Leek erop dat CPU meer werk doet in Word.
Conclusie: 1.6.2.2 is niet echt beter dan 1.3.2.3. Het is ietstje slechter.
Nu test ik Engelse 1.6.2.4 WWE uit (waar lovende woorden te horen zijn), ook van T-Mobile. CID lock begint nu wel te protesteren, wat ik dus CID lock eraf moet halen. Het is dan geen gewone upgrade meer, en dus kan het garantie kosten. (De eerste tests nu toont wel hoge waarden aan en leek stabieler)
Als de Engelse test afgerond is zal ik pagina maken met cijfers als vergelijking. Een rapport dus.
Tot zo
Even alvast vooruitzicht:
Allemaal T-Mobile ROMs
1.3.2.3 is originele en eerste ROM dat ik op mijn Vario heb bij ontvangst van T-Mobile.
De 1.6.2.2 is enige Nederlandse nieuwere T-Mobile die erop kan zonder CID unlock (dus legaal updaten) te vinden op XDA Dev site. Ondanks dat het andere ID naam (Wizard > Prodigy) heeft, gaat updatetool wel mee akkoord.
Test in SPB Benchmark
1.3.2.3 NL -> ziet er aardig stabiel uit, Word benchmark wordt wel afgerond. ActiveSync transfer in 1 keer goed verlopen.
1.6.2.2 NL -> Niet stabiel genoeg, Word crasht na 8x draaien. ActiveSync komt ook bij 1e run in problemen: verbinding valt weg. 2e poging maakt de klus wel af.
Gxmark grafische benchmark
1.3.2.3 NL -> 1088, voldoende snelheid
1.6.2.2 NL -> 1058, ietsje trager
TCPMP benchmark
1.3.2.3 NL -> Goede snelheid
1.6.2.2 NL -> Soms trager, soms sneller
Batterijtest (SPD benchmark) - standaard met max light
1.3.2.3 NL -> 4 uur en 19 min
1.6.2.2 NL -> 4 uur en 2 min
Bijzonderheid: ActiveSync staat aan en verbonden tijdens tests
1.6.2.2 NL mag nieuwe versienummer hebben, ik ben niet zo happy mee. De stabiliteit bij Word toont aan dat er wat mis is. Verder is grafische benchmark ietsje lager. TCPMP toont min of meer verbetering of geen verbetering. De lagere waarde is niet ernstig, alles draait goed vlot.
Batterijtest toont lagere tijdsduur aan. Leek erop dat CPU meer werk doet in Word.
Conclusie: 1.6.2.2 is niet echt beter dan 1.3.2.3. Het is ietstje slechter.
Nu test ik Engelse 1.6.2.4 WWE uit (waar lovende woorden te horen zijn), ook van T-Mobile. CID lock begint nu wel te protesteren, wat ik dus CID lock eraf moet halen. Het is dan geen gewone upgrade meer, en dus kan het garantie kosten. (De eerste tests nu toont wel hoge waarden aan en leek stabieler)
Als de Engelse test afgerond is zal ik pagina maken met cijfers als vergelijking. Een rapport dus.
Tot zo
http://www.mobile-review.com/pda/review/htc-wizard-en.shtml (Review van de HTC Wizard op Mobile-Reviewwww.mobile-review.com schreef:
Here are the opportunities of built-in Bluetooth:
• Headset - the work with the wireless Bluetooth headset. We faced no problems during the test. Audibility is good. Voice dialing is available, but you should record tags. Voice dialing works good, you should press the button on the headset to activate it. Double press redials the last number. There is no digit dialing. The flaw is that if you make the PDA off and launch voice dialing, it won't be active (we hope the problem will be solved in a short time).
• Transfer of objects. You can send/receive contacts, calendar events to/from other devices. It's impossible to transfer tasks and audio notes..
• It's possible to send/receive any file. There is no full support of File Transfer service, you can transfer just one file. You'll notice this drawback at the file transfer from the device to desktop PC, an error happens and the transfer gets aborted (the problem is known from the previous OS version);
• There is the support of COM connection emulation - Active Sync via Bluetooth runs smoothly;
• Dial UP - it can access the Internet from the notebook or the PDA via Bluetooth;
• HID - you can plug a Bluetooth-keyboard, but not a Bluetooth-mouse.
That's all for Bluetooth opportunities. Weak points result from limitations of Microsoft built-in drivers - there is almost no settings, no support of FTP profile, no support of Bluetooth stereo to transfer high quality audio.
Verwijderd
Mm hier wordt dus alleen 1 apperaat tegelijk getest, en wordt er niet over gesproken of twee apperaten tegelijk ook kunnen, iemand met praktijk ervaring die het kan vertellen?SEA Ninja schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:30:
[...]
http://www.mobile-review.com/pda/review/htc-wizard-en.shtml (Review van de HTC Wizard op Mobile-Review
benieuws naar je test van de Engelse ROM. kan je svp gelijk kijken of je daarmee ook de Radio ROM upgrade? Volgens andere sites is de Engelse sneller. Ben overigens wel benieuwd waar die nieuwe NL ROM vandaan komt want T-Mobile heeft nog niets gereleased toch? Komt ie van een Vario die uit de winkel komt o.i.d.?
De 1.6.2.2 is enige Nederlandse nieuwere T-Mobile die erop kan
Verwijderd
Beste medetweakers
ik zit met het volgende probleem !
ik wil heel graag mijn vario syncen via mijn exchange server. mij server staat helemaal open (om te testen) mijn NAT entry`s staan ook allemaal doorgerouteerd naar mijn server. ook mijn exchange server staat ingesteld om mobile connections te kunnen ontvangen. Maar toch kan ik niet syncen als ik het ip van mijn verbinding invul op mijn vario. hij geeft aan dat hij wil connecten en ook is hij aan het zoeken naar wijzigingen maar geeft daarna aan "Wachten op netwerk" ik heb op dat moment wel gewoon verbinding met internet. dit hele verhaaltje moet werken over een gprs verbinding.
ook mijn Terminal server is perfect te bereiken. dus ik zit een beetje met mijn handen in me haar. ik had ook nog de tip gekregen op microsoft exchange server service pack 2 te installen maar niets wil werken.
ook vind ik het volgende beroerd.
ik wil graag als dat ik mijn mail op haal dat deze niet verwijderd worden als ik mijn mail daarna op mijn pc binnen haal. "ik heb niet voor niets 2 GB in mijn vario zitten" zijn er geen alternatieve progjes voor. een soort outlook en het leukste zou zijn als er ook nog een exchange connector in zit.
hopend dat iemand van "wij" telefoon freaks
hier een oplossing voor heeft.
ik zit met het volgende probleem !
ik wil heel graag mijn vario syncen via mijn exchange server. mij server staat helemaal open (om te testen) mijn NAT entry`s staan ook allemaal doorgerouteerd naar mijn server. ook mijn exchange server staat ingesteld om mobile connections te kunnen ontvangen. Maar toch kan ik niet syncen als ik het ip van mijn verbinding invul op mijn vario. hij geeft aan dat hij wil connecten en ook is hij aan het zoeken naar wijzigingen maar geeft daarna aan "Wachten op netwerk" ik heb op dat moment wel gewoon verbinding met internet. dit hele verhaaltje moet werken over een gprs verbinding.
ook mijn Terminal server is perfect te bereiken. dus ik zit een beetje met mijn handen in me haar. ik had ook nog de tip gekregen op microsoft exchange server service pack 2 te installen maar niets wil werken.

ook vind ik het volgende beroerd.
ik wil graag als dat ik mijn mail op haal dat deze niet verwijderd worden als ik mijn mail daarna op mijn pc binnen haal. "ik heb niet voor niets 2 GB in mijn vario zitten" zijn er geen alternatieve progjes voor. een soort outlook en het leukste zou zijn als er ook nog een exchange connector in zit.
hopend dat iemand van "wij" telefoon freaks

Verwijderd
Heb begrepen dat er meerdere variobezitters zijn geweest die (helaas) hun vario moesten opsturen naar tmobile wegens een defect.. Ik heb ditook moeten doen helaas en heb 'm vorige week vrijdag op de bus gedaan..
Hebben de mensen die misshcien al een reparatie achter de rug enig idee hoe lang dit ongeveer kan duren? Heb begrepen dat ik waarhscijnlijk niet eens mijn eigen vario terug krijg dus zou best snel moeten kunnen toch? Wie kan me hierover inlichten
Bedankt alvast,
Want zo zonder is wel weer wennen hoor geen internet meer in de trein, geen agenda meer opzak.. (moet 'm zelfs uitprinten nu via outlook bij gebrek aan functionele telefoon....
)
Hebben de mensen die misshcien al een reparatie achter de rug enig idee hoe lang dit ongeveer kan duren? Heb begrepen dat ik waarhscijnlijk niet eens mijn eigen vario terug krijg dus zou best snel moeten kunnen toch? Wie kan me hierover inlichten
Bedankt alvast,
Want zo zonder is wel weer wennen hoor geen internet meer in de trein, geen agenda meer opzak.. (moet 'm zelfs uitprinten nu via outlook bij gebrek aan functionele telefoon....
Op site zelf zie je inderdaad nog niks, maar het is wel upgrade programma met ROM erin zelf.Jaspov schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:03:
benieuws naar je test van de Engelse ROM. kan je svp gelijk kijken of je daarmee ook de Radio ROM upgrade? Volgens andere sites is de Engelse sneller. Ben overigens wel benieuwd waar die nieuwe NL ROM vandaan komt want T-Mobile heeft nog niets gereleased toch? Komt ie van een Vario die uit de winkel komt o.i.d.?
[...]
Ik weet niet waar het vandaan komt, want ik heb 'm gevonden bij XDA Developers forum.
De Engelse ROM is wel te vinden op Engelse T-Mobile site, de link kan je op forum vinden.
De radio upgrade of aanpassing weet ik niet of ik wel ga doen, want ik richt voorlopig op stabiliteit van Vario zelf. Dus zo min mogelijk troubles met ActiveSync en goede snelheid in aantal proggies.
Beetje standaard dus met kant-en klare officiele ROMs dus.
Nou ik heb het gezeur weer. Tijdens het ActiveSyncen van mijn MDA Vario gaat ie over de USB niet verder dan de melding 'Connecting'. Wat ik ook probeer. Echter Als ik het via de IRDA doe, dan gaat ie gewoon in een keer verder?
Ik heb mijn firewalls al uitgehad en dat soort zaken, maar niets helpt. Heeft iemand een suggestie of oplossing voor dit probleem?
Ik heb mijn firewalls al uitgehad en dat soort zaken, maar niets helpt. Heeft iemand een suggestie of oplossing voor dit probleem?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
als je naar http://speed.t-mobile.nl gaat dan kom je bij die instellingen, als dat tenminste is wat je bedoelt..Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:50:
Tijdens het installeren van mijn nieuwe t-mobile mda vario (dwz: aanzetten, waarna de files uit de extended rom worden geinstalleerd) kreeg ik de optie of ik een programmaatje wilde gebruiken waardoor foto's verkleind/gecomprimeerd worden afgebeeld. Dit zou aanzienlijk schelen in laadtijden etc.
Nu ben ik dus van mijn persoonlijke i-net pagina voor de grap een mobile/pda versie in elkaar aan het knoeien, en voor een representatieve weergave zou ik die optie willen uitzetten.
Om kort te gaan, ik weet dus niet meer hoe dat progje precies heette () en kan geen goede search string bedenken/vinden (wél geprobeerd te zoeken in dit topic en op de rest GOT overigens) om te zoeken naar dit probleempje. Ben het nog niet tegengekomen. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is ZONDER een harde reset?
Verwijderd
Wat voor besturingssysteem op je pc?GroteBozewolf schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:27:
Nou ik heb het gezeur weer. Tijdens het ActiveSyncen van mijn MDA Vario gaat ie over de USB niet verder dan de melding 'Connecting'. Wat ik ook probeer. Echter Als ik het via de IRDA doe, dan gaat ie gewoon in een keer verder?
welke versie van AS?
Sinds wanneer is dit?
Verwijderd
@GroteBozeWolf
Als ik jou was zou ik bij AS hetvolgende doen: Bestand -> Mobiel Apparaat Verwijderen.
Vervolgens je device weer aansluiten
Als ik jou was zou ik bij AS hetvolgende doen: Bestand -> Mobiel Apparaat Verwijderen.
Vervolgens je device weer aansluiten
Ik draai WinXP SP2 met ActiveSync 4.1. Tsja, sinds wanneer het precies is? Ik ben deze week de hele week weg geweest en alleen gesynct met mijn laptop over de IRDA. Toen ik gisteren weer thuis was en mijn USB kabel weer had, wilde ik 'even snel' via de USB met de laptop syncen. Niet dus. Ik heb onderweg ook niets geinstalleerd of zo, dus ik snap het echt niet.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:35:
[...]Wat voor besturingssysteem op je pc?
welke versie van AS?
Sinds wanneer is dit?
@McCune
Als dat het probleem is, dan zou hij het toch ook niet over de IRDA moeten doen?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
De Engelse ROM van T-Mobile, versie 1.6.2.4 WWE voor Vario, keur ik goed. Het is praktisch bijna hetzelfde performance als eerste Nederlandse ROM 1.3.2.3, met hier en daar kleine verbeteringen. De radio heeft nieuwere versie, welke goed bevalt blijkt te zijn bij aantal gebruikers.
De onaangekondige Nederlandse 1.6.2.2 welke ik ook heb getest keur ik minder goed. De lichte instabiliteit welke te merken in Word benchmark en iets kortere batterijlife door instabiliteit (cpu werkt kennelijk meer dan bedoeling) maken 1.6.2.2 geen echte aanrader.
Ook is algemene performance van 1.6.2.2 ietsje lager.
1.3.2.3 is goed voor 4 uur en 19 minuten
1.6.2.4 is goed voor 4 uur en 22 minuten
1.6.2.2 houdt 4 uur en 2 minuten vol. Dat is 20 minuten korter.
Andere voordeel van 1.6.2.4 is minder problemen met vele Engelse programma's en tools. Het installeert ook correct in b.v. Program Files (In Nederlandse ROM maak ik paar keer mee dat het naast installeert in nieuw aangemaakte Program Files en niet in Programma bestanden of zo. Ze installeren dus niet altijd in Nederlandse directories. Dat geldt ook voor Mijn documenten - My Documents. Patches komen ook sneller uit voor Engelse.
CID lock moet wel eraf voor Engelse versie. Voor Nederlandse 1.6.2.2 hoeft dat niet, maar omdat die niet echt waardig is om 1.3.2.3 te vervangen, kan je beter bij oude ROM blijven.
De onaangekondige Nederlandse 1.6.2.2 welke ik ook heb getest keur ik minder goed. De lichte instabiliteit welke te merken in Word benchmark en iets kortere batterijlife door instabiliteit (cpu werkt kennelijk meer dan bedoeling) maken 1.6.2.2 geen echte aanrader.
Ook is algemene performance van 1.6.2.2 ietsje lager.
Andere voordeel van 1.6.2.4 is minder problemen met vele Engelse programma's en tools. Het installeert ook correct in b.v. Program Files (In Nederlandse ROM maak ik paar keer mee dat het naast installeert in nieuw aangemaakte Program Files en niet in Programma bestanden of zo. Ze installeren dus niet altijd in Nederlandse directories. Dat geldt ook voor Mijn documenten - My Documents. Patches komen ook sneller uit voor Engelse.
CID lock moet wel eraf voor Engelse versie. Voor Nederlandse 1.6.2.2 hoeft dat niet, maar omdat die niet echt waardig is om 1.3.2.3 te vervangen, kan je beter bij oude ROM blijven.
[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 13-01-2006 09:23 ]
Ik heb een probleemphe, mijn speakertje bij mij oor doet het opeens niet! Als ik een telefoongesprek op luidspreker zet doet alles het perfect, maar uit het hoor speakertje hoor ik niks.
Ik hoopte dus eigenlijk dat je die ergens uit kon zetten ofzo
Hoop niet dat dat nu al kapot is... dus wie weet er iets
?
Ik hoopte dus eigenlijk dat je die ergens uit kon zetten ofzo

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
binnen een week had ik er weer een terugVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:47:
Heb begrepen dat er meerdere variobezitters zijn geweest die (helaas) hun vario moesten opsturen naar tmobile wegens een defect.. Ik heb ditook moeten doen helaas en heb 'm vorige week vrijdag op de bus gedaan..
Bedankt alvast,
Want zo zonder is wel weer wennen hoor geen internet meer in de trein, geen agenda meer opzak.. (moet 'm zelfs uitprinten nu via outlook bij gebrek aan functionele telefoon....)
Ja ik heb daar besteld, was omgerekend voor 9 euro klaar. Ik hoef geen microfoonansluiting. Koop wel een bluetooth headset voor in de auto.Erik070 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:41:
[...]
Goed dat je het zegt.
Maar jij hebt dus bij die site besteld?
Of heb je via een Nederlands bedrijf dit kunnen bestellen?
Ik zie zojuist dat deze (alle twee) alleen voor stereo audio zijn en niet met mic.
De PXDAA heeft dit dan weer wel, is wel een stuk duurder.
Edit: als je het over de duivel hebt... kabeltje is net gearriveerd. Works like a charm, mooi kort met kleine stekkers, en gold plated. Als je bestelt, bestel dan in dollars. goedkoper dan in euro's. (9,31 vs. 8,81 omgerekend).
[ Voor 18% gewijzigd door P5ycho op 13-01-2006 10:50 ]
Zeg je nu dat er een radio in m'n MDA Vario zit?MrDummy schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:18:
De Engelse ROM van T-Mobile, versie 1.6.2.4 WWE voor Vario, keur ik goed. Het is praktisch bijna hetzelfde performance als eerste Nederlandse ROM 1.3.2.3, met hier en daar kleine verbeteringen. De radio heeft nieuwere versie, welke goed bevalt blijkt te zijn bij aantal gebruikers.
Hoe lang doen jullie eigenlijk met een volledig opgeladen accu? Zonder dat je de hele dag van alles zit te rommelen en te klikken op je HTC.
[ Voor 15% gewijzigd door Mickman op 13-01-2006 11:16 ]
vandaag gaat de bestelling de deur uit 
weet iemand of bij de orange versie nog steeds 512MB miniSD zit? Ik zit in Duitsland en heb geen zin om de orange klantenservice te bellen.
weet iemand of bij de orange versie nog steeds 512MB miniSD zit? Ik zit in Duitsland en heb geen zin om de orange klantenservice te bellen.
Met radio wordt speaker en microfoon bedoeld. Sounddrivers als ware.Mickman schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:06:
[...]
Zeg je nu dat er een radio in m'n MDA Vario zit?
Signature?
Ik dacht dat men met radio de WiFi bedoelde...Osdorp-Dude schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:16:
[...]
Met radio wordt speaker en microfoon bedoeld. Sounddrivers als ware.
Radio = het gsm gedeelte. wat gaat het snel hier somsMickman schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:06:
[...]
Zeg je nu dat er een radio in m'n MDA Vario zit?
Hoe lang doen jullie eigenlijk met een volledig opgeladen accu? Zonder dat je de hele dag van alles zit te rommelen en te klikken op je HTC.
@ iedereen die aardig is. over iets anders, ik heb gisteren een backup van mijn startmenu terug gezet op mijn vario, ik heb per ongeluk het mapje "Instellingen" ook verwijderd, in deze zaten een paar snelkoppelingen voor de instellingen. zou iemand zo vriendelijk zijn om deze map met die snelkoppelingen naar mij willen sturen?
dus via jou verkenner de inhoud van "\Windows\Startmenu\Instellingen"
mijn dank is groot.
mijn @ zit in mijn profiel
bedankt voor degene die mij emailde
[ Voor 11% gewijzigd door BadBoy18 op 13-01-2006 23:47 ]
Verwijderd
met radio wordt in de vs toch aangeduid het ontvangstgedeelte van een mobiel: men spreekt ten minste bij de qtek 9000 over "bad radio" en bedoelt daarmee dat de ontvangst van het toestel niet goed isOsdorp-Dude schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:16:
[...]
Met radio wordt speaker en microfoon bedoeld. Sounddrivers als ware.
Verwijderd
Sinds 2 dagen krijg ik op een aantal momenten de volgde melding op mijn Vario:
Deze melding krijg bijvoorbeeld als ik van standby modus naar "ON" modus ga door de on/off knop bovenop te gebruiken en als dit vanzelf gebeurd bij bv. een inkomend gesprek.
Ik heb al gezocht op het bestand met verschillende explorers en ook de registry doorzocht met TotalCommander.
Iemand enig idee waar deze melding vandaan komt, en waar het .exe-bestandje voor dient?
code:
1
2
3
| Meldingsfout Kan \Windows\Opstarten\ComLoader.exe niet uitvoeren. |
Deze melding krijg bijvoorbeeld als ik van standby modus naar "ON" modus ga door de on/off knop bovenop te gebruiken en als dit vanzelf gebeurd bij bv. een inkomend gesprek.
Ik heb al gezocht op het bestand met verschillende explorers en ook de registry doorzocht met TotalCommander.
Iemand enig idee waar deze melding vandaan komt, en waar het .exe-bestandje voor dient?
Good work Sherlock!MrDummy schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:18:
De Engelse ROM van T-Mobile, versie 1.6.2.4 WWE voor Vario, keur ik goed. Het is praktisch bijna hetzelfde performance als eerste Nederlandse ROM 1.3.2.3, ...
....
Dat zijn mooie vergelijkingen waar ieder wat aan heeft!
Zou bijna willen dat dat voor alle ganbare roms kon worden uitgevoerd

Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe imate rom met o.a. BT 2.0 en WiFi e en i erin.
(edit : zou ergens tussen nu en april moeten uitkomen)
[ Voor 49% gewijzigd door magic31 op 13-01-2006 15:14 ]
Bij normaal gebruik -voor mij wil dat zeggen af en toe bellen, agendatje raadplegen- 3 tot 4 dagen.Mickman schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:06:
[...]
Ik ben benieuwd of er nog 1600 tot 1800 mAh batterijen uitkomen voor dit model...
Humm... geen standaard pakketje...Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:11:
Sinds 2 dagen krijg ik op een aantal momenten de volgde melding op mijn Vario:
code:
1 2 3 Meldingsfout Kan \Windows\Opstarten\ComLoader.exe niet uitvoeren.
Lijkt me dat je dit zonder problemen uit je opstarten map kan halen. Dan zou de melding ook weg moeten zijn.
Heb je de laatste week iets geinstalleerd of gedeinstalleerd wat iets met WiFi Ir of Bluetooth te maken had?
Verwijderd
Ik zit nou via wifi verbonden met me telefoon.
Maar hoe kan ik nu in de gedeelde mappen komen van m'n pc?
Maar hoe kan ik nu in de gedeelde mappen komen van m'n pc?
Teleurstellend kort. maximaal 12 uur, zonder hem heel veel te gebruiken. USB opladen of aan het stopcontact maakt geen verschil.Mickman schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:06:
[...]
Ter illustratie: volledig laden, wegleggen in standby mode en gaan tukken = volgende ochtend een procent of 30-35 (na 7 a 8 uurtjes..)
Ik ga er een nieuwe batterij bijbestellen en kijken of dat verschil maakt.
[ Voor 14% gewijzigd door ToMaSZ op 13-01-2006 15:33 ]
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Dan is er iets niet goed bij jou, ik kan hem zeker 5 dagen in standby laten liggen.ToMaSZ schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:32:
[...]
Teleurstellend kort. maximaal 12 uur, zonder hem heel veel te gebruiken. USB opladen of aan het stopcontact maakt geen verschil.
Ter illustratie: volledig laden, wegleggen in standby mode en gaan tukken = volgende ochtend een procent of 30-35 (na 7 a 8 uurtjes..)
Verwijderd
Dat bestand staat niet in mijn opstarten-map, ik heb met AIDEM File Explorer gezocht (met alle verberg-opties uit) en vind alleen de volgende files in opstarten:magic31 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:13:
[...]
Humm... geen standaard pakketje...
Lijkt me dat je dit zonder problemen uit je opstarten map kan halen. Dan zou de melding ook weg moeten zijn.
Heb je de laatste week iets geinstalleerd of gedeinstalleerd wat iets met WiFi Ir of Bluetooth te maken had?
CapNotify.lnk
elatepushservice.lnk
Init_Tray.lnk
poutlook.lnk
sddaemon.lnk
Ik heb mijn Vario pas een weekje en ben natuurlijk een hoop in de weer geweest met het installeren van enige progjes. Heb eigenlijk geen idee waar het vandaan komt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 15:55 ]
Dat kan niet kloppen... Ik kan een film van 1.5h kijken op m'n volledig opgeladen Vario en dan heb ik zo nog 80-85% over.... Batterij is echt goed van dit apparaatje...ToMaSZ schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:32:
[...]
Teleurstellend kort. maximaal 12 uur, zonder hem heel veel te gebruiken. USB opladen of aan het stopcontact maakt geen verschil.
[EDIT]
En als ik'm alleen gebruik als telefoon, dan gaat ie een kleine week mee.
[ Voor 7% gewijzigd door Bebob_NL op 13-01-2006 15:56 ]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
het zit als het goed is in je event database.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:53:
[...]
Dat bestand staat niet in mijn opstarten-map, ik heb met AIDEM File Explorer gezocht (met alle verberg-opties uit) en vind alleen de volgende files in opstarten:
CapNotify.lnk
elatepushservice.lnk
Init_Tray.lnk
poutlook.lnk
sddaemon.lnk
Ik heb mijn Vario pas een weekje en ben natuurlijk een hoop in de weer geweest met het installeren van enige progjes. Heb eigenlijk geen idee waar het vandaan komt.
gebruik check notifications. dat moet lukken.
http://www.scarybearsoftware.com/checknotifications.zip
a.u.b op eigen risico
kijk of een melding staat over die exe
Dat er iets niet goed is weet ik ook, daarom ga ik een nieuwe batterij scoren. Ik heb hem omgeruild met iemand voor mijn vorige toestel, maar ben zo stom geweest te vergeten om zijn aankoopbon te vragen, waardoor ik dus geen aanspraak kan maken op garantie lijkt me.P5ycho schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:42:
[...]
Dan is er iets niet goed bij jou, ik kan hem zeker 5 dagen in standby laten liggen.
Eigen schuld dikke bult dus. ff nieuwe batterij regelen
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Verwijderd
Ik heb Check Notifications al draaien en inderdaad, ik heb er gewoon 10 keer overheen gekekenBadBoy18 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:13:
[...]
het zit als het goed is in je event database.
gebruik check notifications. dat moet lukken.
http://www.scarybearsoftware.com/checknotifications.zip
a.u.b op eigen risico![]()
kijk of een melding staat over die exe

5 dagen lang van 8 tot 8 dtp'en maakt me nogal kippig, zo lijkt het.
Event gedelete en hoppa.
Gaaf dat het is opgelost.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 16:31 ]
Ik wil graag een gps-muis kopen om ook te kunnen navigeren. Zit er (merkbaar) verschil tussen deze 2 ontvangers? :
Oasis Media Bluetooth GPS Receiver 79,00
ADAPT AD-300 Bluetooth GPS Receiver 92,00
Ze moeten beide 30 uur met de batterij doen, is het verstandig om er nog een batterij bij te kopen?
bvd
Ze moeten beide 30 uur met de batterij doen, is het verstandig om er nog een batterij bij te kopen?
bvd
offtopic:
Waarom vraag je dat in een topic over de HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000)?
Waarom vraag je dat in een topic over de HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000)?
Inderdaad. De batterij gaat lang mee.P5ycho schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:42:
[...]
Dan is er iets niet goed bij jou, ik kan hem zeker 5 dagen in standby laten liggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Mawlana op 13-01-2006 16:53 ]
na heel lang wachten krijg ik een "error 608" heeft iemand dit al eens gehad (en een oplossing voor gevonden)?GroteBozewolf schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:27:
Nou ik heb het gezeur weer. Tijdens het ActiveSyncen van mijn MDA Vario gaat ie over de USB niet verder dan de melding 'Connecting'. Wat ik ook probeer. Echter Als ik het via de IRDA/bluetooth doe, dan gaat ie gewoon in een keer verder?
edit: winxp sp2, activesync 4.1
Verwijderd
Weet iemand wat je moet doen als je in het boot scherm vast zit?
En een hard reset werkt niet?
Is mij net overkomen door card export te installen en ben ten einde raad nu.
En een hard reset werkt niet?
Is mij net overkomen door card export te installen en ben ten einde raad nu.
Verwijderd
kan iemand mij helpen???
zodra ik ingekomen mail (gmail) heb gelezen word deze automatisch gewist, en komen de berichten ook niet meer in de map verwijderde items terecht???
is er al iemand die zn wizard heeft open gemaakt, wil hem namelijk een ander kleurtje geven en vind het iets te riscant om het dmv aftapen te doen. mijn vraag is dus of dit makkelijk gaat of dat je behuizing vervolgens weg kunt gooien.
alvast bedankt
zodra ik ingekomen mail (gmail) heb gelezen word deze automatisch gewist, en komen de berichten ook niet meer in de map verwijderde items terecht???
is er al iemand die zn wizard heeft open gemaakt, wil hem namelijk een ander kleurtje geven en vind het iets te riscant om het dmv aftapen te doen. mijn vraag is dus of dit makkelijk gaat of dat je behuizing vervolgens weg kunt gooien.
alvast bedankt
Verwijderd
Ik volg dit topic inmiddels al een tijdje maar heb de volgende vraag volgens mij nog niet voorbij zien komen. Voor Symbian telefoons bestaan er programma's die de voicemail kunnen overnemen. Je slaat je voicemailberichten dan op je storage kaart op. Bestaan dergelijke programma's ook voor WM5?
Het eerste serieuze probleem die mijn MDA Vario mij geeft.
Er komt geen geluid meer uit. Alleen door de koptelefoon hoor ik via het rechteroordopje wel muziek (met wmp) en stemmen via een telefoonverbindingen. Zonder koptelefoon geen enkel geluid, geen schermklikjes, niet bij alarm, neit bij een telefoongesprek. Bij de instellingen kan ik eigenlijk nergens vinden om dit te fixen en een soft en hard reset hebben ook niks uitgehaald.
Help....
Er komt geen geluid meer uit. Alleen door de koptelefoon hoor ik via het rechteroordopje wel muziek (met wmp) en stemmen via een telefoonverbindingen. Zonder koptelefoon geen enkel geluid, geen schermklikjes, niet bij alarm, neit bij een telefoongesprek. Bij de instellingen kan ik eigenlijk nergens vinden om dit te fixen en een soft en hard reset hebben ook niks uitgehaald.
Help....
Probeer eens een paar keer je koptelefoon stekker VOORZICHTIG erin en eruit te doen? Soms blijven de contactjes wel eens steken en denkt de phone dat de koptelefoon er nog in zit.
Verwijderd
Bekend probleem, door een contactstoring in de headset plug kan het inderdaad zijn dat de 'head set mode' nog actief is, waardoor je dus de meeste geluiden niet meer hoort. Dit probleem staat overigens ook gewoon in de handleiding vermeld kwam ik later achter.misanthroopia schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:44:
Het eerste serieuze probleem die mijn MDA Vario mij geeft.
Help....
zeef schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:32:
Probeer eens een paar keer je koptelefoon stekker VOORZICHTIG erin en eruit te doen? Soms blijven de contactjes wel eens steken en denkt de phone dat de koptelefoon er nog in zit.
Bedankt voor de tips, ik lees het ook net in de handleiding. Jammer genoeg ben ik niet VOORZICHTIG genoeg geweest en is het topje van de jack van de koptelefoon afgebrokenVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:14:
[...]
Bekend probleem, door een contactstoring in de headset plug kan het inderdaad zijn dat de 'head set mode' nog actief is, waardoor je dus de meeste geluiden niet meer hoort. Dit probleem staat overigens ook gewoon in de handleiding vermeld kwam ik later achter.

Rest voor mij de vraag wat nu te doen. Nieuwe headset kopen? Fabrieksgarantie aanspreken? Wat zou de beste optie zijn...
Weet iemand een goedkoop adres voor usb sync/charge of auto-oplaadkabels?
misanthroopia schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:45:
[...]
[...]
Bedankt voor de tips, ik lees het ook net in de handleiding. Jammer genoeg ben ik niet VOORZICHTIG genoeg geweest en is het topje van de jack van de koptelefoon afgebroken [afbeelding] . Na het verwijderen van de batterij kon ik het topje er van binnenuit uitduwen.
Rest voor mij de vraag wat nu te doen. Nieuwe headset kopen? Fabrieksgarantie aanspreken? Wat zou de beste optie zijn...

Door gepiel met een naald *schrik alom* is het me gelukt de speakerfunctie te triggeren! Alleen durf ik nu nooit meer een headset te gebruiken, kans dat alles weer wordt verneukt....
** Jei sleupert **
Ik heb laatst via een of andere inkoopactie een SE P900 headset gekocht. Deze is beter qua geluid en wat duurzamer van kwaliteit. Misschien iets voor jou? Ik weet dat www.seonlineshop.nl ze verkoopt maar misschien kun je ergens anders goedkoper krijgen.
Ik heb laatst via een of andere inkoopactie een SE P900 headset gekocht. Deze is beter qua geluid en wat duurzamer van kwaliteit. Misschien iets voor jou? Ik weet dat www.seonlineshop.nl ze verkoopt maar misschien kun je ergens anders goedkoper krijgen.
Stuurde gister voor eerst sms'je met m'n Vario.
En kreeg gelijk zelfde avond te horen dat ik hetzelfde bericht 3x heb verstuurd?
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
En kreeg gelijk zelfde avond te horen dat ik hetzelfde bericht 3x heb verstuurd?
Signature?
Verwijderd
Het antwoord staat gewoon in de startpost:
Voortaan beter zoekenHoe komt het dat mensen mijn SMS berichten vaker dan één maal ontvangen?
Indien de ontvanger van jouw SMS bericht deze meerdere malen ontvangt ligt dit mogelijk aan Spb Pocket Plus. Hierbij moet je het programma "tmail.exe" als exception instellen waardoor het probleem verholpen wordt. Dit moet als volgt:
Ik wil graag een gps-muis kopen om ook te kunnen navigeren. Zit er (merkbaar) verschil tussen deze 2 ontvangers? :
bvd
bvd
Weet iemand een programma voor de Vario waarmee je deze als 2de beeldscherm voor je pc kan gebruiken?
Ik heb weleens een programma gehad maar dat verprutste alleen maar mijn Vario.
Zo namelijk wel stoer zijn, tijdens het counterstriken ff je winamp kunnen gebruiken of ff op internet te zitten. En ook zo weer je telefoon gebruiken! (Niet zeggen dat een lcdtje goedkoper is want ik heb dat eens gehad maar dat was alleen maar karakter)
Zo namelijk wel stoer zijn, tijdens het counterstriken ff je winamp kunnen gebruiken of ff op internet te zitten. En ook zo weer je telefoon gebruiken! (Niet zeggen dat een lcdtje goedkoper is want ik heb dat eens gehad maar dat was alleen maar karakter)
*klein beetje off-topic*
Over een maandje kan ik mijn T-Mobile abbo verlengen. Ik wil graag de Vario als mijn nieuwe toestel bij de verlenging. Nu staat er op internet nergens prijzen van verlengingen die T-Mobile hanteert. Wat zou dit toestel ongeveer kosten bij een 1 jarige verlenging met 200 belminuten? Iemand toevallig net zijn abbo verlengt?
Over een maandje kan ik mijn T-Mobile abbo verlengen. Ik wil graag de Vario als mijn nieuwe toestel bij de verlenging. Nu staat er op internet nergens prijzen van verlengingen die T-Mobile hanteert. Wat zou dit toestel ongeveer kosten bij een 1 jarige verlenging met 200 belminuten? Iemand toevallig net zijn abbo verlengt?
Ik heb het gehad met oud en nieuw maar toen kwam het door het drukke netwerk. Wat ik van een collega hoorde is het volgende. Het schijnt een bekend probleem met de s100 te zijn. Als je een smsje verstuurd en je sluit meteen je inbox/berichten box af en dan kan het gebeuren dat hij vaker wordt verstuurd.Osdorp-Dude schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 09:55:
Stuurde gister voor eerst sms'je met m'n Vario.
Probeer dus eens eerst het smsje te versturen en pas je inbox af te sluiten als je de melding krijgt bericht verstuurd.
Verwijderd
Beide zijn technisch exact het zelfde.NO2 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:22:
bvd
Ik zou niet op internet kijken, maar even bellen naar T-Mobile. Via de telefoon geven ze je vaak wel een leuke aanbieding.Razer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:40:
*klein beetje off-topic*
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 14:03 ]
Verwijderd
Beste Allemaal,
Ik heb de Orange versie van dit mooie apparaatje en ik begin een beetje dol te worden van het Orange startscherm. Ik heb Pocketplus aangeschaft zodat ik alles mooi en overzichtelijk in mijn startscherm kan zien, maar iedere keer knalt die lelijke orangebalk er over heen. Ik heb al wat gegoogled en op de orange site gekeken, maar krijg het onding niet weg. Ik heb zo'n 40 pagina's comments doorgenomen op dit forum en kon het ook hier niet vinden. Kan iemand mij hiermee helpen door me te vertellen hoe ik dit simpel kan uitzetten?
Mijn dank is groot.
Ik heb de Orange versie van dit mooie apparaatje en ik begin een beetje dol te worden van het Orange startscherm. Ik heb Pocketplus aangeschaft zodat ik alles mooi en overzichtelijk in mijn startscherm kan zien, maar iedere keer knalt die lelijke orangebalk er over heen. Ik heb al wat gegoogled en op de orange site gekeken, maar krijg het onding niet weg. Ik heb zo'n 40 pagina's comments doorgenomen op dit forum en kon het ook hier niet vinden. Kan iemand mij hiermee helpen door me te vertellen hoe ik dit simpel kan uitzetten?
Mijn dank is groot.
Verwijderd
Gewoon onder Start --> Settings (instellingen) --> Today (vandaag) --> tabblad Items en dan het vinkje bij Orange weghalenVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:37:
Beste Allemaal,
Mijn dank is groot.
Zie mijn reply hierKeaveXL schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:51:
Ik heb hier nu MicroSoft Voice Commander v1.5 UK. Nu wil ik mijn knopje van mijn bijgeleverde Headset gebruiken om Voice Command te activeren, is dit mogelijk met een registry hack ofzo? Als iemand een tip heeft graag![]()
Regeditor naar keuze openen en HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\OEM\VoiceCommand opzoeken. In deze key verander je de string "path" van \Windows\SDDialer.exe naar \Program Files\Voice Command\VoiceCMD.exe (Deze regfix is op meerdere sites te vinden. Zorgt ervoor dat de knop bedoeld voor Voice Dialing op je BT Headset gebruikt kan worden om Voice Command te starten)
Staat ook hoe je via VC muziek op je BT headset kan luisteren.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 15:06 ]
Ik heb zojuist mijn SPV M3000 binnen en zit nu nog te kijken of ik een standaard Qtek 9100 NL rom zal installeren (wel de Nederlandse versie zodat je van word completion kan genieten). Voor zover nog niet echt nodig... heb dat tabblad van Orange i.i.g. weg gehaald. Maar zit nu bij de invoer te kijken en daar kan ik alleen maar kiezen tussen toetsenbord en phonepad
Is de schrijfmethode verdwenen uit de Qtek 9100?
Op xda-developers ftp zie ik alleen maar de RUU_Prodigy_1030710_110_10410_Qtek_NLD_Ship.exe Qtek NL rom staan.. iemand daar ervaring mee?
Op xda-developers ftp zie ik alleen maar de RUU_Prodigy_1030710_110_10410_Qtek_NLD_Ship.exe Qtek NL rom staan.. iemand daar ervaring mee?
[ Voor 50% gewijzigd door Oesie op 14-01-2006 16:56 ]
Verwijderd
Heb deze allebei en merk zelf geen verschil tussen snelle fix of opstarten.NO2 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:22:
bvd
De batterij heb van de oasis is wat nieuwer en daar heb ik twee weken (werkdagen)mee rondgereden om te testen, en dat zo'n 3-4 uur per dag gemiddeld. En er zit een autolader bij dus ja..
Zelf heb ik ook nog een nokia 6230 liggen, dit is exact hetzelfde type batterij, dus die kan je ook gebruiken mocht je zo'n toestel hebben.
Kan iemand mij ook vertellen of 802.1x nu werkt op de MDA Vario? Op de RUG (Rijksuniversiteit Groningen) moet je namelijk gebruik maken van EAP-TTLS. Voor PocketPC 2003 (SE) is er al een securew2 versie, maar voor Windows Mobile 2005 niet.
Ik zou heel graag een antwoord op bovenstaande vraag willen hebben. Het is namelijk de enige voorwaarde die tussen mij en de Vario in staat
Ik zou heel graag een antwoord op bovenstaande vraag willen hebben. Het is namelijk de enige voorwaarde die tussen mij en de Vario in staat
[ Voor 24% gewijzigd door AirX op 14-01-2006 17:18 ]
Zelfde op de NHL te Leeuwarden.. hoop dus ook dat er snel een werkende securew2 komt voor WM5. Zou wel erg gaaf zijn natuurlijk, ik denk ook wel dat ie er komtAirX schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:00:
Kan iemand mij ook vertellen of 802.1x nu werkt op de MDA Vario? Op de RUG (Rijksuniversiteit Groningen) moet je namelijk gebruik maken van EAP-TTLS. Voor PocketPC 2003 (SE) is er al een securew2 versie, maar voor Windows Mobile 2005 niet.
Werkt de huidige dan 100% zeker niet? Want ik heb ook al verscheidene reacties gezien waar mensen het wel draaiende hadden. (misschien kreeg niet iedereen het draaiende, omdat het best wel ingewikkelde instellingen zijn?SEA Ninja schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:08:
[...]
Zelfde op de NHL te Leeuwarden.. hoop dus ook dat er snel een werkende securew2 komt voor WM5. Zou wel erg gaaf zijn natuurlijk, ik denk ook wel dat ie er komt
Voor de mensen met secure w2 problemen:
Het is mij wel gelukt om te internetten via wifi met secure w2, ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb, maar het is zeker mogelijk.
(secure w2 @ Wlan @ de UTwente)
Het is mij wel gelukt om te internetten via wifi met secure w2, ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb, maar het is zeker mogelijk.
Ongeveer dezelfde prijzen als de prijzen die op de website van T-Mobile staan (icm Web-abonnementen).Razer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:40:
*klein beetje off-topic*
1 jaar lang € 17,50 (200 belminuten) + € 249,95 bijbetalen. Bij een 2-jarig contract (2 jaar lang € 17,50 per maand) moet je € 29,95 bijbetalen.
Als je dit telefonisch aanvraagt, krijg je misschien € 1 á € 2 korting per maand.
Verwijderd
Met welke client, NO2?NO2 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:33:
Voor de mensen met secure w2 problemen:
Ben ik ook benieuwd naar.... zal wel de standaard Windows Client zijn, want volgens mij integreerd securew2 daarmee.
Verwijderd
hoi ik heb sins dinsdag ook de qtek 9100 en hij bevalt me echt super. alleen ik heb 1 probleem ik krijg tom tom er wel op (illigale versie) maar als ik hem opstart vraagt hij om een productcode hiervoor had ik een nokia 6680 maar daar was een bestandje vor op internet dat je geen pruductcode meer hoefde in te voeren kan iemand mij helpen om tom tom erop te krijgen? zo ja kom anders even op mijn msn adres alvast 1000 maal dank voor jullie medewerking.
ps dit is echt een top forum!
groetjes R6-je
ps dit is echt een top forum!
groetjes R6-je
Dit is vragen om hulp voor je illegaal ingestalleerde programma. Dat mag niet op GoT forum. Zelfs ook al vraag je hier om keys en zo, het mag niet. Ik weet dat moderators niet willen dat deze forum wordt gebruikt als uitwisselplek voor illegale activiteiten.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:05:
alleen ik heb 1 probleem ik krijg tom tom er wel op (illigale versie) maar als ik hem opstart vraagt hij om een productcode hiervoor had ik een nokia 6680 maar daar was een bestandje vor op internet dat je geen pruductcode meer hoefde in te voeren kan iemand mij helpen om tom tom erop te krijgen?
Sorry, je bent hier aan verkeerde adres. (en ja, ik heb Tomtom legaal erop, en omdat het prima werkt, waarom zou je illegaal nemen?)
Even anders.
Ik heb resultaten klaar staan: http://mrdummy.net/zooi/romtest/ voor overzicht resultaten tussen 1.3.2.3 - 1.6.2.2 en 1.6.2.4 ROMs, welke ik eerder heb gesproken tijdje terug.
Psst, ik vergat even te zeggen:
- De toegangspunt in Engelse ROM is verkeerd, zelf goedzetten naar "internet", dan werkt het.
- Er zitten 5 inputmogelijkheden in! Transcriber en blokinvoer zijn aanwezig. De Nederlandse heeft er maar 2 stuks.
[ Voor 12% gewijzigd door MrDummy op 14-01-2006 21:59 ]
Iemand ervaringen met TOMTOM Navigator 5.21 op QTEK 9100 NL?
since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case
Verwijderd
JA hier ..huijaa schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:13:
werkt prima
Vergeet niet te soft resetten als je de gps via je bt manager heb geinstalleerd.
Anders zal hij de nieuwe comport niet kunnen vinden
Is het niet een beetje snel om na 1 dag al te vragen of 'iemand' deel 6 maar wilt openen? Uiteraard doe ik dit het liefste zelf. Ik heb alle vorige delen ten slotte ook gestart net als alle 12 delen van het HTC Magician topic. Ik heb er zeer veel tijd in gestoken en ik kan hem nu niet meer editen doordat iemand anders hem geopend heeft.
Het lijkt mij persoonlijk toch wel redelijk had je me iets meer tijd gegeven of allereerst gevraagd of ik dit niet zelf wilde doen.
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Verwijderd
Iemand bekend met de lock ups?
Dus dat die niet meer verder gaat bij het bootscreen en dat je dan een hard reset moet doen?
Komt bij mij voor bij bepaalde software, tot dusver heb ik:
Wisbar
Card Export
Pocket Plus (maar kan ook door een ander programma komen, moet ik nog verder testen)
Vind dit super irritant en het wordt eens tijd een goed back up programma te kopen wat wel werkt, dit is zo geen doen
Dus dat die niet meer verder gaat bij het bootscreen en dat je dan een hard reset moet doen?
Komt bij mij voor bij bepaalde software, tot dusver heb ik:
Wisbar
Card Export
Pocket Plus (maar kan ook door een ander programma komen, moet ik nog verder testen)
Vind dit super irritant en het wordt eens tijd een goed back up programma te kopen wat wel werkt, dit is zo geen doen
Die van mij mag anders wel dicht als je um zelf wil openen.Eggy schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:46:
[...]
Is het niet een beetje snel om na 1 dag al te vragen of 'iemand' deel 6 maar wilt openen? Uiteraard doe ik dit het liefste zelf. Ik heb alle vorige delen ten slotte ook gestart net als alle 12 delen van het HTC Magician topic. Ik heb er zeer veel tijd in gestoken en ik kan hem nu niet meer editen doordat iemand anders hem geopend heeft.
Het lijkt mij persoonlijk toch wel redelijk had je me iets meer tijd gegeven of allereerst gevraagd of ik dit niet zelf wilde doen.
Sinds de update 5.21 staat de qtek 9100 ook bij de lijst van compatible apparaten.huijaa schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:13:
Verder werkt het ook hier goed.
Verwijderd
Hallo,
Met spb weather krijg je een hele mooie weersvoorspelling op je today scherm. Maar de tekst van de dagen en de temperatuur is bij mij zwart en moeilijk te lezen. Wie weet hoe ik de kleur hiervan kan veranderen in bv. wit ???
cor
Met spb weather krijg je een hele mooie weersvoorspelling op je today scherm. Maar de tekst van de dagen en de temperatuur is bij mij zwart en moeilijk te lezen. Wie weet hoe ik de kleur hiervan kan veranderen in bv. wit ???
cor
Verwijderd
helemaal met jou eens.Eggy schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:46:
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
De eerst volgende die een warez gerelateerde vraag stelt, de weg wijst naar of aanbiedt te mailen van warez krijgt onmiddelijk een OW.
De eerst volgende die een warez gerelateerde vraag stelt, de weg wijst naar of aanbiedt te mailen van warez krijgt onmiddelijk een OW.