De Engelse ROM van T-Mobile, versie 1.6.2.4 WWE voor Vario, keur ik goed. Het is praktisch bijna hetzelfde performance als eerste Nederlandse ROM 1.3.2.3, met hier en daar kleine verbeteringen. De radio heeft nieuwere versie, welke goed bevalt blijkt te zijn bij aantal gebruikers.
De onaangekondige Nederlandse 1.6.2.2 welke ik ook heb getest keur ik minder goed. De lichte instabiliteit welke te merken in Word benchmark en iets kortere batterijlife door instabiliteit (cpu werkt kennelijk meer dan bedoeling) maken 1.6.2.2 geen echte aanrader.
Ook is algemene performance van 1.6.2.2 ietsje lager.
1.3.2.3 is goed voor 4 uur en 19 minuten
1.6.2.4 is goed voor 4 uur en 22 minuten
1.6.2.2 houdt 4 uur en 2 minuten vol. Dat is 20 minuten korter.
Andere voordeel van 1.6.2.4 is minder problemen met vele Engelse programma's en tools. Het installeert ook correct in b.v. Program Files (In Nederlandse ROM maak ik paar keer mee dat het naast installeert in nieuw aangemaakte Program Files en niet in Programma bestanden of zo. Ze installeren dus niet altijd in Nederlandse directories. Dat geldt ook voor Mijn documenten - My Documents. Patches komen ook sneller uit voor Engelse.
CID lock moet wel eraf voor Engelse versie. Voor Nederlandse 1.6.2.2 hoeft dat niet, maar omdat die niet echt waardig is om 1.3.2.3 te vervangen, kan je beter bij oude ROM blijven.
[
Voor 3% gewijzigd door
MrDummy op 13-01-2006 09:23
]