Alleen mag de prijs nog wel wat zakken voordat ik tot aanschaf overga...
Je krijgt de qtek vrijwel bij een abbo van 22,50 overal gratis.
Ik betaalde voor de mijne met vodafone 12,50 p/m 240E en als ik het abbo van 17,50 had gepakt gratis.
Als je het een beetje goed aanpakt kost het toestel je haast niets.
Tip, vraag om een engels talig toestel, daar krijg je tot wel 250E verschil op en dus bij de meest goedkope 1 jarige abbonementen kost die dan haast niets
Belcompany is hier erg goed in, alleen standaard bieden ze je de nl versie aan en dan is het wel een prijzig toestel

Ook handig, hier zit een Belcompany, T for Telecom, Primafoon, Vodafone, T-Mobile en Debitel allemaal in dezelfde straat (Don't ask me why) en op een kleine afstand nog VTU

en daar kun je dan handig gebruik van maken.
Kwa roms heb je er 3, Os, Extended en Radio.
De radio rom kun je universeel updaten, de laatste os roms locken nu de extended maar als je eerst terug flashed naar een oud os zodner lock, daar de extended van aan past, en dan een pure os rom erover heen gooit behoud je die wel en kun je hem zo maken als je wilt
Sip input is dat gewoon het standaard van windows mobile, ofwel een onscreen tobo (wat ik persoonlijk al sinds het 2000 os niet fijn vind) ofwel handschrift herkenning heeft (engelse os only voor de 9100) wat erg snel schrijft als je daar in geoefend bent.
Ik kan er gewoon even snel mee schrijven als normaal op papier, met een foutmarge van een 1% denk ik.
Wifi doet het uitstekend, goed bereik, maar vooral de verschillende soorten software daarvoor moet je goed uit kiezen, je hebt:
HitchHiker (erg in opkomst, plain, simple)
Ministumbler (erg uitgebreid, vooral geschikt om te wardriven, is het ook voor gemaakt)
WiFi Graph (Netstumbler kloon, werkt niet goed met wm5)
WiFiFoFum (minder uitgebreid dan Ministumbler, maar veel opties, en mooie kaart om een ap uit te pijlen, must have!)
PocketWinc (WM5 issues, maar was voorheen de fijnste, wordt al tijden niet meer doorontwikkeld en raakt een beetje achterop, maar ik heb er het beste ontvangst mee gehad op een oude ipaq van allemaal)
Accu kan ik nog niet zeggen want daar heb ik hem te kort voor.
Wel een ding wil je hem goedkoop zoals ik moet je er rap bij zijn want er komt geen levering meer van engelstalige toestellen en ik had geluk (240E bij een 1 jarig (goedkoopste ook nog) abbo van vodafone is ook geen geld)
btw als je geen uitschuifbaar tobo wilt/nodig hebt, kijk dan eens naar de s110, heb je alleen midner keuze uit roms.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 11-01-2006 06:35
]