HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 19.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeomi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 11:43
Bij de 2 quote was ik vergeten te melden dat ik op dit moment de nieuwste t-mobile rom erop heb staan die 1.6.2.2 nld.
Zou kunnen dat die versie het probleem veroorzaakt. Sinds die versie kun je veel minder aan je wizard veranderen, zoals de Extended Rom die je niet meer kunt verwijderen. Misschien dat het daarmee te maken heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door omeomi op 10-01-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Vario-Eigenaars,

De volgende vraag is misschien al voorbij gekomen in de vorige 5 topics hierover, maar ik heb gezocht en kon het niet vinden! Hiervoor heb ik een MDA Compact gehad, die had dus geen WIFI. Nou wil ik dus graag weten hoe ik kan internetten op mijn Vario via WIFI.. Wat heb ik hiervoor nodig?

Ik heb op mijn pc een adsl-verbinding, dus zou ik graag via mijn pc op mijn vario willen internetten. Kan iemand dat mij vertellen?

Waarschijnlijk is dit voor jullie allemaal gesneden koek, maar ik ben nog niet zo "slim" wat betreft al de technologie!

Alvast bedankt!

grtz,
Svennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:26:
Beste Vario-Eigenaars,

De volgende vraag is misschien al voorbij gekomen in de vorige 5 topics hierover, maar ik heb gezocht en kon het niet vinden! Hiervoor heb ik een MDA Compact gehad, die had dus geen WIFI. Nou wil ik dus graag weten hoe ik kan internetten op mijn Vario via WIFI.. Wat heb ik hiervoor nodig?

Ik heb op mijn pc een adsl-verbinding, dus zou ik graag via mijn pc op mijn vario willen internetten. Kan iemand dat mij vertellen?

Waarschijnlijk is dit voor jullie allemaal gesneden koek, maar ik ben nog "slim" wat betreft al de technologie!

Alvast bedankt!

grtz,
Svennis
Draadloze router kopen is het makkelijkst.
Heb je dag en nacht gewoon internet, draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan een wifi kaart in je pc bouwen (of een usb stick) en dan een ad hoc netwerk tussen die 2 opzetten. Als je dan internet conection sharing (zit standaard in windows xp iig bij de pro versie home weet ik zo niet) aanzet, dan krijgt je telefoon een ip van je pc en kan je internetten. In de praktijk werkt het fijner als je een draadloze router gebruikt, en deze dan tussen je pc en je adsl modem zet(als het een ethernet modem betreft) als het een usb modem is kan je het best een adslwireles router kopen(dus modem en router in 1).

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:45
@ Svennis

Als je een router gebruikt zou je een wifi accespoint kunnen kopen en deze op de router aansluiten.
Deze manier heb ik uitgevoerd, was toen goedkoop door een aanbieding, nu kost dit rond 50 euro denk ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Erik070 op 10-01-2006 15:40 . Reden: dubbele info (krijg je als je aan de telefoon zit en aan het posten bent) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
FF voor alle duidelijkheid: ik heb rom versie 1.1.7.5 is er nou een nieuwere? Want ik zie in dit topic dat door eggy is gepost dat versie 1.6 er is. Maar is die ook voor de engelse qtek 9100? en hoe moet die geinstalleerd worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Weet iemand of de nieuwste ROM het probleem oplost met nachtfoto's van 1.3MP en 2.0MP?

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:33
Appie_NL schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:26:
Weet iemand of de nieuwste ROM het probleem oplost met nachtfoto's van 1.3MP en 2.0MP?
kan je vertellen wat het probleem is met nachtfoto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Appie_NL schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:26:
ja die lost het probleem op jah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 19:44
mregeling2005 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:48:
[...]

ja die lost het probleem op jah :)
Mregeling kan jij ons vertellen waar jij jouw ROM vandaan heb gehaald. Want ik zit zelf op de 1.3.2.3 Rom en kan nergens een nieuwere ROM vinden (die NL is en van Tmobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 02:37
over fotos gesproken, ik had eerder in het topic gelezen (en gezien) dat de fotos beroerd waren in kwaliteit, (niet formaat maar kleur en scherpte e.d)

is daar al een tool of een upgrade voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Eggy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 09:05:
[...]

http://www.howardforums.c...72debfd72a3ef833&t=816390

Installeren met aWizard, een tool die je op XDA-Developers kunt vinden maar er stond dacht ik ook een link in die thread.
DaannO schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:43:
FF voor alle duidelijkheid: ik heb rom versie 1.1.7.5 is er nou een nieuwere? Want ik zie in dit topic dat door eggy is gepost dat versie 1.6 er is. Maar is die ook voor de engelse qtek 9100? en hoe moet die geinstalleerd worden dan?
Niemand weet dus of die rom voor de engelse simlockvrije versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
De Qtek ROM? Uiteraard is die simlock vrij.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Eggy schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:27:
De Qtek ROM? Uiteraard is die simlock vrij.
Maar is het de nieuwste rom voor de 9100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil me telefoon resetten naar fabrieksinstellingen.
nu staat er in het scherm "press send to restore factory default".
Maar ik heb er zo'n nl manual bij.. dus welke knop is in godsnaam SEND? :)

En ik had hiervoor een q-tek s100.
Maar het viel me op dat het gesprek van deze telefoon veel meer "plastic" klinkt.
Hebben meer mensen hier problemen mee?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:39
DaannO schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:53:
[...]

Maar is het de nieuwste rom voor de 9100?
Ik heb deze versie gisteravond op mijn simlock-vrije Qtek 9100 gezet. Alles werkt prima, Qtek verbinden via USB en stappen volgen. aWizard heb je nodig, die is hier te vinden.
Ik heb het idee dat mijn Qtek sneller loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:20:
Ik wil me telefoon resetten naar fabrieksinstellingen.
nu staat er in het scherm "press send to restore factory default".
Maar ik heb er zo'n nl manual bij.. dus welke knop is in godsnaam SEND? :)
De groen oplichtende telefoonknop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loenen schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:24:
[...]

De groen oplichtende telefoonknop..
Toppie :)
Iemand ook last van plastic geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
loenen schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:22:
[...]

Ik heb deze versie gisteravond op mijn simlock-vrije Qtek 9100 gezet. Alles werkt prima, Qtek verbinden via USB en stappen volgen. aWizard heb je nodig, die is hier te vinden.
Ik heb het idee dat mijn Qtek sneller loopt.
Heb je de extend rom gedaan of de bovenste rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
DaannO schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:41:
[...]

Heb je de extend rom gedaan of de bovenste rom?
De bovenste, daar zit het OS in, het is de engelse versie (WWE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Xato schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:08:
[...]

Mregeling kan jij ons vertellen waar jij jouw ROM vandaan heb gehaald. Want ik zit zelf op de 1.3.2.3 Rom en kan nergens een nieuwere ROM vinden (die NL is en van Tmobile).
kom is op msn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 19:44
Ik heb je even toegevoegd op een MSN die ik vrijwel elke dag gebruikt. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 09:47
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:47:
[...]
Nu is het hfs24 bestand eigenlijk de hardeschijf van je mac, hier staat het OS Op. wat je voor je PDA nodig hebt is de pda emulator vmac.exe en het hfs24 bestand. Kopieer deze allebei naar je pda en open het vmac.exe bestand. Gebruik nu het schermtoetsenbord om CTRL+O in te drukken, nu vraagt hij welk bestand je wilt openen selecteer dan het hfs24 bestand en Mac OS7 zal zich automatisch opstarten.
Hoe krijg je je schermtoetsenbord zichtbaar? Ik zie heel even het icoontje door het mac scherm heen, maar kan hem niet uitklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

klein schopje :)
Deze 2 vragen had ik nog altijd geen reactie op gekregen.
Bij de 2 quote was ik vergeten te melden dat ik op dit moment de nieuwste t-mobile rom erop heb staan die 1.6.2.2 nld.
Ik ben al aan het benchmarken op oudere 1.3. Daarna benchmark ik weer van alles wat (TCPMP benchmark met 3 verschillende media files / SPB Benchmark / gxmark / copy activesync )
Op 1.3 is er wel vastloper: de verkenner kan niet long list aan. zal kijken of 1.6.2.2 beter gaat.
De resultaten tussen beide roms zal ik posten. Het blijft allebei T-Mobile, voor eerlijke zaak en of T-Mobile goed heeft gedaan.
Ik ben benieuwd op welke vlakken beter is geworden. ;)
Batterytest blijft nog onduidelijk, maar is wel leuk of het effectiever loopt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Kun je natuurlijk wel het beste een hard reset uitvoeren voordat je hem gaat benchmarken. Maar goed, dit zul je wel al gedaan hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Eggy op 11-01-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Eggy schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:16:
Kun je natuurlijk wel het beste een hard reset uitvoeren voordat je hem gaat benchmarken. Maar goed, dit zul je wel al gedaan hebben.
Ja, ik heb Vario harde reset laten uitvoeren, zodat alles standaard erop komt. De 3 programma's zijn de enige die toegevoegd zijn. Dus alles is vers opgebouwd zodat benchmark minimaal fouten toont.
ActiveSync is wel hele tijd online vanwege screenshots maken op afstand (gebruik hiervoor GetPDAScreen tool, echt handig, hoeft niks op Vario tussendoor klikken)
Met standaard bedoel ik alle T-Mobile proggies en zooi. Er is niks weggelaten.

ActiveSync benchmark heeft wel vreemde beeld met 1.3:
Tijdens SPD benchmark scoor ik goede 600-700 kb/s transfer (met hulpprogramma op desktop pc)
Maar de eenvoudige transfer via Verkenner naar Storagecard toont trage beeld aan: rond 250 kb/s
Dat is super irritant om zo'n groot vertraging te zien. Meer dan de helft traag.

Ik wacht even met oordeel na 1.6 tests. Dan weten we meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julleke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
ik heb even een vraagje..
wat is de makkelijkste manier om je hele telefoon te backuppen
en wat kan je dan allemaal backuppen ook je progs en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Sprite backup schijnt wel redelijk gewaardeerd te worden. Alhoewel deze nog enkel in beta fase is voor WM5.

http://www.spritesoftware.com/forum/viewtopic.php?t=1836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal vragen:
  • Komen er regelmatig noemenswaardige ROM-updates uit voor de verschillende modellen? Welk merk is hier, voor zover te beoordelen, de laatste tijd het sterkst in? Ik neig naar de basic aanpak van Qtek maar als men hier een ander merk sterk aanraad dan hoor ik dat natuurlijk graag!
  • Hoelang gaat een volle accu in de praktijk gemiddeld mee? Ik vertrouw de bezitters hier meer dan de verschillende reviews :).
  • Hoe goed doet Wifi het buiten de deur? (met name in de stad)
  • Meer algemeen: is er een goede SIP-client voor het Windows Mobile platform? Hopelijk wel, want dan kan ik straks een flink goedkoper GSM-abo nemen. ;)
Deze smartphone heeft momenteel mijn volle aandacht. Na geklooi met een Nokia en wat java-progsels (met name voor email) ben ik nu toe aan het échte werk. Wifi alleen al lijkt me erg fijn voor onderweg. Laat staan TomTom natuurlijk :*). Alleen mag de prijs nog wel wat zakken voordat ik tot aanschaf overga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen mag de prijs nog wel wat zakken voordat ik tot aanschaf overga...
Je krijgt de qtek vrijwel bij een abbo van 22,50 overal gratis.
Ik betaalde voor de mijne met vodafone 12,50 p/m 240E en als ik het abbo van 17,50 had gepakt gratis.
Als je het een beetje goed aanpakt kost het toestel je haast niets.
Tip, vraag om een engels talig toestel, daar krijg je tot wel 250E verschil op en dus bij de meest goedkope 1 jarige abbonementen kost die dan haast niets :*)
Belcompany is hier erg goed in, alleen standaard bieden ze je de nl versie aan en dan is het wel een prijzig toestel ;)
Ook handig, hier zit een Belcompany, T for Telecom, Primafoon, Vodafone, T-Mobile en Debitel allemaal in dezelfde straat (Don't ask me why) en op een kleine afstand nog VTU 8)7 en daar kun je dan handig gebruik van maken.

Kwa roms heb je er 3, Os, Extended en Radio.
De radio rom kun je universeel updaten, de laatste os roms locken nu de extended maar als je eerst terug flashed naar een oud os zodner lock, daar de extended van aan past, en dan een pure os rom erover heen gooit behoud je die wel en kun je hem zo maken als je wilt :)

Sip input is dat gewoon het standaard van windows mobile, ofwel een onscreen tobo (wat ik persoonlijk al sinds het 2000 os niet fijn vind) ofwel handschrift herkenning heeft (engelse os only voor de 9100) wat erg snel schrijft als je daar in geoefend bent.
Ik kan er gewoon even snel mee schrijven als normaal op papier, met een foutmarge van een 1% denk ik.

Wifi doet het uitstekend, goed bereik, maar vooral de verschillende soorten software daarvoor moet je goed uit kiezen, je hebt:

HitchHiker (erg in opkomst, plain, simple)
Ministumbler (erg uitgebreid, vooral geschikt om te wardriven, is het ook voor gemaakt)
WiFi Graph (Netstumbler kloon, werkt niet goed met wm5)
WiFiFoFum (minder uitgebreid dan Ministumbler, maar veel opties, en mooie kaart om een ap uit te pijlen, must have!)
PocketWinc (WM5 issues, maar was voorheen de fijnste, wordt al tijden niet meer doorontwikkeld en raakt een beetje achterop, maar ik heb er het beste ontvangst mee gehad op een oude ipaq van allemaal)

Accu kan ik nog niet zeggen want daar heb ik hem te kort voor.

Wel een ding wil je hem goedkoop zoals ik moet je er rap bij zijn want er komt geen levering meer van engelstalige toestellen en ik had geluk (240E bij een 1 jarig (goedkoopste ook nog) abbo van vodafone is ook geen geld)

btw als je geen uitschuifbaar tobo wilt/nodig hebt, kijk dan eens naar de s110, heb je alleen midner keuze uit roms.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 06:15:
Wel een ding wil je hem goedkoop zoals ik moet je er rap bij zijn want er komt geen levering meer van engelstalige toestellen en ik had geluk (240E bij een 1 jarig (goedkoopste ook nog) abbo van vodafone is ook geen geld)

btw als je geen uitschuifbaar tobo wilt/nodig hebt, kijk dan eens naar de s110, heb je alleen midner keuze uit roms.
Wel, als je echt zo goedkoop wilt, moet je beginnen met Orange of T-Mobile. De prijs van toestel alleen is al snel 100 Euro (ongeveer) goedkoper dan Qtek. Technisch praktisch zelfde, verschil zit in ROMs. De grote prijsverschil zal de keuze al snel maken.

Ook al tref je NL versie aan, het is al niet meer moeilijk klusje meer om je toestel van andere ROM te voorzien. Zelfs Engelse. Nadeel is alleen: garantie vervalt en je moet wel ervaren zijn wat je ermee doet. Het is dus je eigen risico.

En werkelijk, er wordt inderdaad enorm veel getweakt rond HTC Wizard versie. Zelfs op XDA Dev forum praat er nog massaal over en worden er tools gemaakt. Hierdoor zijn vele ROMs dan ook erbij gepakt en beschikbaar gesteld op hun ftp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:34:
[...]

Wel, als je echt zo goedkoop wilt, moet je beginnen met Orange of T-Mobile. De prijs van toestel alleen is al snel 100 Euro (ongeveer) goedkoper dan Qtek. Technisch praktisch zelfde, verschil zit in ROMs. De grote prijsverschil zal de keuze al snel maken.

Ook al tref je NL versie aan, het is al niet meer moeilijk klusje meer om je toestel van andere ROM te voorzien. Zelfs Engelse. Nadeel is alleen: garantie vervalt en je moet wel ervaren zijn wat je ermee doet. Het is dus je eigen risico.

En werkelijk, er wordt inderdaad enorm veel getweakt rond HTC Wizard versie. Zelfs op XDA Dev forum praat er nog massaal over en worden er tools gemaakt. Hierdoor zijn vele ROMs dan ook erbij gepakt en beschikbaar gesteld op hun ftp server.
He gek jij ook hier weer XD
Japanse caracter support nu werkend gekregen? :P

Orange of t-mobile geen optie hier, orange heeft geeneens ontvangst, en het ontvamgst van t-mobile valt regelmatig weg.
En dit kwam nog zelfs goedkoper dan t-mobile, had hem gratis kunnen hebben zowat bij een 2 jarig abbo XD
Mja dat forum ken ik, zoals je uit het eerste zinnetje hebt kunnen opmaken :P

Maar idd het toestel maakt niets uit, je kunt er toch andere roms in flashen, maar voor de aankoops prijs zeker wel, bij mijn abbo zat er tussen de engelse of nederlandse versie 280E verschil in voor exact hetzelfde apparaat :o
En dan ben je nog goedkoper uit dan de vario...
Dacht dat dat wel duidelijk over kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik zie de volgende specificatie staan in de startpost.
Geheugen (ROM/RAM): 128 MB/64 MB
Echter als ik op m'n MDA Vario kijk zie ik onder
Instellingen \ Systeem \ Info
de volgende gegevens
Geheugen: 44.11 MB.

Klopt dit?

Ik heb gezocht in de HTC Wizard delen, maar geen antwoord kunnen vinden.

Bij Instellingen \ Systeem \ Geheugen
vind ik deze gegevens:
OpslagProgramma
Totaal:47.46 MBTotaal:44.08 MB
In gebruik:6.51 MBIn gebruik:28.12 MB
Vrij:40.95 MBVrij:15.95 MB

Als ik de het totale geheugen bij elkaar optellen, kom ik boven de 64 MB uit.
Kortom.
- Klopt de geheugen informatie uit info?
- Waarom komt het totale geheugen niet overeen met 128 of 64 MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het installeren van mijn nieuwe t-mobile mda vario (dwz: aanzetten, waarna de files uit de extended rom worden geinstalleerd) kreeg ik de optie of ik een programmaatje wilde gebruiken waardoor foto's verkleind/gecomprimeerd worden afgebeeld. Dit zou aanzienlijk schelen in laadtijden etc.

Nu ben ik dus van mijn persoonlijke i-net pagina voor de grap een mobile/pda versie in elkaar aan het knoeien, en voor een representatieve weergave zou ik die optie willen uitzetten.

Om kort te gaan, ik weet dus niet meer hoe dat progje precies heette ( |:( ) en kan geen goede search string bedenken/vinden (wél geprobeerd te zoeken in dit topic en op de rest GOT overigens) om te zoeken naar dit probleempje. Ben het nog niet tegengekomen. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is ZONDER een harde reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Laatst online: 11:28

QuasaR

One ring to rule them all

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:50:
Tijdens het installeren van mijn nieuwe t-mobile mda vario (dwz: aanzetten, waarna de files uit de extended rom worden geinstalleerd) kreeg ik de optie of ik een programmaatje wilde gebruiken waardoor foto's verkleind/gecomprimeerd worden afgebeeld. Dit zou aanzienlijk schelen in laadtijden etc.

Nu ben ik dus van mijn persoonlijke i-net pagina voor de grap een mobile/pda versie in elkaar aan het knoeien, en voor een representatieve weergave zou ik die optie willen uitzetten.

Om kort te gaan, ik weet dus niet meer hoe dat progje precies heette ( |:( ) en kan geen goede search string bedenken/vinden (wél geprobeerd te zoeken in dit topic en op de rest GOT overigens) om te zoeken naar dit probleempje. Ben het nog niet tegengekomen. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is ZONDER een harde reset?
Als je deze optie kreeg tijdens het opstarten van IE dan moet je je cookies weggooien, dan krijg je die vraag opnieuw.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je deze optie kreeg tijdens het opstarten van IE dan moet je je cookies weggooien, dan krijg je die vraag opnieuw.
Die had ik zelf al geprobeerd, geeft niet het gewenste resultaat helaas. De optie komt naar voren tijdens het installeren van de extended rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:12:
[...]

Die had ik zelf al geprobeerd, geeft niet het gewenste resultaat helaas. De optie komt naar voren tijdens het installeren van de extended rom.
In de startpost kun je de bestandsnamen vinden van je extended rom (staat ook uitleg hoe je de bestanden kunt benaderen)

Ik zie in die lijst (voor de T-Mobile versie) deze staan.

Signed_TMO_CameraDriverPatch.sa.CAB >>> Twee DLL bestanden naar Windows map (camera driver patch)

Je zou kunnen proberen deze opnieuw vanaf de extended rom uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Mickman schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:13:
Ik zie de volgende specificatie staan in de startpost.

[...]

Echter als ik op m'n MDA Vario kijk zie ik onder
Instellingen \ Systeem \ Info
de volgende gegevens
Geheugen: 44.11 MB.

Klopt dit?

Ik heb gezocht in de HTC Wizard delen, maar geen antwoord kunnen vinden.

Bij Instellingen \ Systeem \ Geheugen
vind ik deze gegevens:
OpslagProgramma
Totaal:47.46 MBTotaal:44.08 MB
In gebruik:6.51 MBIn gebruik:28.12 MB
Vrij:40.95 MBVrij:15.95 MB

Kortom.
Het geheugen bestaat uit 2 onderdelen. Hete ene type is het ROM geheugen en het andere type is het RAM geheugen.

Het ROM geheugen, oftewel het opslag geheugen, is 128MB groot. Hier staat uiteraard ook het besturingssyseem op geinstalleerd waardoor er 'slechts' zo'n 45MB overblijft voor de gebruiker.

Het RAM geheugen, oftewel het programma geheugen, is 64MB groot. Dit wordt gebruik om de programma's te draaien. Het OS zal echter ook resources gebruiken. De overgebleven waarde (zo'n 45MB) zal wel minus dit standaard verbruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
Goeie dag allemaal, Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een Qteck9100 8)
Vind het echt een super telefoon!! Mede dankzij dit draadje uiteraard. Anders had ik het nooit voor elkaar gekregen om tomtom te instaleren. Om nog maar te zwijgen over de register edit voor MSN. Wat is dat belachelijk hey. Groot venster en trilalarm wat je helemaal gek maakt. EN dan alleen via zo'n omweg in het register uit te schakelen.

Ik loop nu alleen tegen een paar "problemen" / vragen op:
  1. Skype over WiFi.

Loopt hier niet helemaal lekker. Skype zelf zegt dat je een 400Mhz proc nodig hebt. Ik had ergens gelezen dat de standaard i-mate K-Jam wordt met een geoptimaliseerde versie van Skype. Ik weet niet meer waar. Maar uit de openings post haal ik dat deze op de Exstend_Rom staat van de K-Jam.
    Default_SkypeForPocketPCnonxScale.CAB >>> Skype AM
    kan iemand die mailen naar jwellink"heet-meel"
    (dit is toch geen warez request. Skype -> gratis en zo)
  2. Bluetooth,
    Wanneer ik Bluetooth uitschakel via de Comm Manager dan schakeld hij zich zelf weer in. Ook wanneer ik de vinkjes weg haal bij "turn on Bluetooth" en die van vindbaar. Als ik kijk bij Devices ben ik verbonden met m'n PC. Zelfs wanneer ik de Bluetooth dongel uit de PC getrokken heb. Heel vreemd dus. (2x softreboot hielp ook niet) Misschien bug of zo. Ik ben iig verbonden via com4 zeg/denkt die
    Vreemd, nu staat die uit.
  3. GPRS wanneer WiFi beschikbaar is . Het gisteren m'n Orange GPRS geactiveerd. Maar nu ik thuis ben wil ik natuurlijk verbinden via WiFi. Ik lees hieronder dat dat automatisch hoort te gaan.
    finraziel schreef op zondag 25 december 2005 @ 02:49:[knip]
    Ehm, of ik snap je niet helemaal, of dit gebeurt bij mij al automatisch...
    Mijn vario doet tenminste standaard alles via gprs, maar als ik wifi aan zet dan springt gprs uit en loopt alles via wifi. Als ik wifi dan weer uit zet (gewoon via de comm manager) dan verbindt het toestel automatisch weer met gprs.
    Bij mij dus niet Iemand een oplossing? Ik kan het namelijk nergens vinden in 1 van de (vele) menutjes.
  4. Toets vergrendeling . Hoe verkom ik dat wanneer ik iemand bel ik tomtom opstart met m'n oor. 2 oplossingen heb ik al: Telefoon veder van m'n oor houden, gebruikmaken van de koptelefoon ;) Maar ik bedoel uiteraard iets met toetsblokeringen e.d.
  5. Contacten op SIM Hoe kan ik de contacten van de sim kopieren naar de telefoon? Ik heb namelijk de sim kaart bijna vol. Ik zou eigenlijk de contacten(van de sim) ook wel willen synchroniseren naar outlook. Het mee geleverde sim progie laat de contacten op de sim staan.

[ Voor 11% gewijzigd door grolle op 11-01-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
grolle schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:01:
Toets vergrendeling . Hoe verkom ik dat wanneer ik iemand bel ik tomtom opstart met m'n oor. 2 oplossingen heb ik al: Telefoon veder van m'n oor houden, gebruikmaken van de koptelefoon ;) Maar ik bedoel uiteraard iets met toetsblokeringen e.d.
Op je Today-scherm staat als het goed is "Device unlocked". Als je daarop klikt, staat er opeens "Device locked". Wanneer je het is gelocked, kun je niks meer met de toetsen, behalve op Groen en Rood drukken om een gesprek resp. te accepteren en te weigeren. :)
Contacten op SIM Hoe kan ik de contacten van de sim kopieren naar de telefoon? Ik heb namelijk de sim kaart bijna vol. Ik zou eigenlijk de contacten(van de sim) ook wel willen synchroniseren naar outlook. Het mee geleverde sim progie laat de contacten op de sim staan.
Start SIM Manager op, klik op Tools en daarna op Save To Contacts. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Mawlana op 11-01-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
grolle schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:01:

Skype over WiFi.

Loopt hier niet helemaal lekker. Skype zelf zegt dat je een 400Mhz proc nodig hebt. Ik had ergens gelezen dat de standaard i-mate K-Jam wordt met een geoptimaliseerde versie van Skype. Ik weet niet meer waar. Maar uit de openings post haal ik dat deze op de Exstend_Rom staat van de K-Jam.

[...]

kan iemand die mailen naar jwellink"heet-meel"
(dit is toch geen warez request. Skype -> gratis en zo)
Ik denk juist dat je deze versie niet wilt aangezien dit een oudere versie is die de Wizard helemaal zwaar vertraagd.
Contacten op SIM Hoe kan ik de contacten van de sim kopieren naar de telefoon? Ik heb namelijk de sim kaart bijna vol. Ik zou eigenlijk de contacten(van de sim) ook wel willen synchroniseren naar outlook. Het mee geleverde sim progie laat de contacten op de sim staan.
Dit zou gewoon met de ingebouwde SIM Manager moeten kunnen. Open het programma, druk op Tools (rechter soft key) en vervolgens 'Save to Contacts' (bovenste optie).

Edit: sylvesterrr heeft het blijkbaar ook al aan z'n post toegevoegd door deze te editen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Eggy op 11-01-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 16-09 22:27
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:50:

De naam van het beestje is speedmanager. Dit is geen programma (en het is dus ook niet direct gerelateerd aan de extended rom), maar een internetpagina van t-mobile die je voor je neus kreeg. Wanneer speedmanager is ingeschakeld comprimeerd t-mobile de plaatjes voor je voordat ze naar je telefoon worden gestuurd. Deze kan je op elke moment in of uitschakelen via http://speed.t-mobile.nl .

[ Voor 3% gewijzigd door DeOS op 11-01-2006 12:56 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Laatst online: 15-09 10:26
@sylvesterrr en Eggy:
Tanks, kon dus wel via de SIM Manager, Ik moest alleen even "Select all" er bij pakken. En nu synchroniseerd hij deze 158 contacten ook naar outook.
Grolle heeft weer genoeg werk om dit allemaal netjes up to date te maken inc adressen e.d. Super handig trouwens. Je kunt vanuit je contacten direct het adres over laten nemen naar tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickman schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:13:
...
Kortom.
In aanvulling op Eggy: hier staat het in detail uitgelegd:
http://blogs.msdn.com/windowsmobile/archive/2005/11/17/494177.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam van het beestje is speedmanager. Dit is geen programma (en het is dus ook niet direct gerelateerd aan de extended rom), maar een internetpagina van t-mobile die je voor je neus kreeg. Wanneer speedmanager is ingeschakeld comprimeerd t-mobile de plaatjes voor je voordat ze naar je telefoon worden gestuurd. Deze kan je op elke moment in of uitschakelen via http://speed.t-mobile.nl .
okee dan, dat ga ik proberen.

Edit:

8)7 (excuse me for my ignorance...)
Ik heb dus inderdaad een i-net pagina voor me neus gekregen. En ook het deleten van de cookies (nog 3 keer gedaan) werkte nu wel (thanks QuasaR) om terug op die pagina te komen. Ik heb het nu goed ingesteld en nu werkt het naar behoren.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:39:
[...]

okee dan, dat ga ik proberen.
En deze pagina bereikte ik opnieuw nadat ik via memclean mijn cookies had verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien een goed programma waarmee ik mijn pc mee kan bedienen via wifi?
heb er al een paar geprobeerd, maar werken niet allemaal lekker.

heb ook al windows remote van windows zelf gedaan wat niet helemaal lekker werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR

QuasaR

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:24:
Weet iemand misschien een goed programma waarmee ik mijn pc mee kan bedienen via wifi?
heb er al een paar geprobeerd, maar werken niet allemaal lekker.

heb ook al windows remote van windows zelf gedaan wat niet helemaal lekker werkt..
pcAnywhere, versie 11.5 heeft een client voor de ppc.
Zelfs via GPRS loopt ie goed.

[ Voor 4% gewijzigd door QuasaR op 11-01-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben waarschijnlijk van plan om een Smartphone te kopen.
Alleen ben ik opzoek naar 1 met gewoon prepaid of waarbij je weinig kosten hebt aan een abbonement. Want ik bel bijna nooit en ik sms aardig vaak. Dus dan zou het zonde zijn om een duur abbonement te nemen.

Ik weet ook nog niet welke smartphone ik zou willen. Want ik zoek er 1 met deze eisen:
- Mp3 speler
- Ingebouwd toetsenbord
- Agenda, etc.

Want ik wil mijn huidige mobiele telefoon + mp3 speler hier voor vervangen. Want die zijn wel aan vervanging toe.
Als iemand weet wat het beste voor mij is zou diegene dan zo vriendlijk willen zijn om het mij te vertellen!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even genoeg over die Rom versies.... of hoe je er Tomtom op moet knallen of welk abo je moet nemen!!!!

Even overschakelen naar de orde van de dag: EYE CANDY

Er zijn super mooie (dailer) skins verkrijgbaar... MAAR WAAR???

Enkele posts terug stond een afbeelding van een hele mooie skin, maar heeft iemand enig idee waar je dit kunt krijgen?

Die T-Mobile of standaard windows dailer is te lelijk voor woorden (als je het vergelijkt met die andere vette skins natuurlijk.

heeft iemand anders ze al ergens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Wat is het adres van de site waar je screenprotectors e.d. met een hele groep kan bestellen zodat het per persoon maar heel weinig kost? Ik heb hier al eerder van besteld, maar kan het me toch niet meer op de link komen..

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:25:
Even genoeg over die Rom versies.... of hoe je er Tomtom op moet knallen of welk abo je moet nemen!!!!

Even overschakelen naar de orde van de dag: EYE CANDY

Er zijn super mooie (dailer) skins verkrijgbaar... MAAR WAAR???

Enkele posts terug stond een afbeelding van een hele mooie skin, maar heeft iemand enig idee waar je dit kunt krijgen?

Die T-Mobile of standaard windows dailer is te lelijk voor woorden (als je het vergelijkt met die andere vette skins natuurlijk.

heeft iemand anders ze al ergens gezien?
Ben der laats ook naar opzoek geweest. Ik moest ff zoeken maar heb de site weer gevonden. Op de onderstaande link kan je der al een paar downloaden

http://www.buzzdev.net/in...mid=100&func=select&id=18

Je kan echter beter op het forum kijken, daar zijn ze der aardig mee bezig. Er moet wel het een en ander gebeuren in het register maar het resultaat mag er zijn.

http://www.buzzdev.net/in...unc=view&id=5075&catid=36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:58:
Mensen,

Wat is het adres van de site waar je screenprotectors e.d. met een hele groep kan bestellen zodat het per persoon maar heel weinig kost? Ik heb hier al eerder van besteld, maar kan het me toch niet meer op de link komen..

Thanks!
Staat in de startpost, www.gpsplaza.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:58:
Mensen,

Thanks!
T for telecom verkoopt hele goede die je zelf op maat kan snijden voor 10E per pakje, en laten geen lijmresten na. In zo'n pakje zit genoeg voor jaren en als je dus eens een andere pda koopt kun je het gewoon weer gebruiken :)
Heb nu ook van de restvel van waar ik de afmetingen van de 9100 uitgeneden had eentje extra uit gehaald voor op de digicam van mijn ouders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:10

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Heb vandaag contact gehad met T-mobile en gevraagd wanneer de update voor de nederlandse versie komt.
Nou het antwoord kan je wel raden.... :Z Geen idee....
Het enige was hou de website in de gaten...

http://www.t-mobile.nl/za...vice/hardware_updates.asp

Zodra hij er is wordt het hier geplaatst...

Dus wie weet...

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apz0r
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 14:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Ik heb de MDA Vario ook besteld afgelopen maandag, hij ziet er erg gaaf uit en zal zeker een hele verbetering zijn ten opzichte van mijn Siemens M35i :+

Nu alleen nog even wachten tot er een update komt van F-secure voor Windows Mobile 5, zodat ik draadloos kan internetten op het netwerk van de (Hoge)school :)

Edit: heeft iemand er trouwens al een 1GB Mini SD inzitten? Zou dat aan te raden zijn? Zo duur zijn ze ook weer niet, kan ik mijn 512MB misschien wel inruilen :7

[ Voor 21% gewijzigd door SEA Ninja op 11-01-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nieuw van Brando: de Ultra Clear Screen Protector. Deze screenprotector heeft een geavanceerd anti-kras oppervlak en biedt perfecte bescherming voor uw touchscreen. De Ultra Clear Screen Protector zorgt ervoor dat de originele kleuren van het scherm worden behouden.

De Ultra Clear Screen Protector is afwasbaar en opnieuw bruikbaar. Zelfs na een wasbeurt zal deze nog even goed plakken. Het aanbrengen van de Screenprotector gaat zeer gemakkelijk, luchtbellen behoren tot het verleden.
Het aanbrengen van de screenprotector gaat inderdaad zeer makkelijk, maar zonder luchtbellen? No way... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
SEA Ninja schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:16:
Ik heb de MDA Vario ook besteld afgelopen maandag, hij ziet er erg gaaf uit en zal zeker een hele verbetering zijn ten opzichte van mijn Siemens M35i :+

Nu alleen nog even wachten tot er een update komt van F-secure voor Windows Mobile 5, zodat ik draadloos kan internetten op het netwerk van de (Hoge)school :)

Edit: heeft iemand er trouwens al een 1GB Mini SD inzitten? Zou dat aan te raden zijn? Zo duur zijn ze ook weer niet, kan ik mijn 512MB misschien wel inruilen :7
Ik heb de mijne ook besteld afgelopen maandag maar heb nog geen bevestigingsmail gehad van T-Mobile. Jij al wel?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
sylvesterrr schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:43:
[...]

Het aanbrengen van de screenprotector gaat inderdaad zeer makkelijk, maar zonder luchtbellen? No way... :/
Oefening baart kunst mijn eerste keer ging ook waardeloos maar deze keer ging het 1x goed zonder luchtbellen. je kan btw een pasje (bv bankpas of cc) gebruiken om hem aan te drukken terwijl je hem aanbrengt heb je veel minder kans op luchtbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
RudiVader schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Ik heb de mijne ook besteld afgelopen maandag maar heb nog geen bevestigingsmail gehad van T-Mobile. Jij al wel?
Nee ik ook nog niks, maja ik verwacht die morgen of overmorgen.. als ie komt tenminste. Hoop het toestel toch wel binnen 2 weken te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
Ik heb de Qtek nu bijna een week en hij bevalt prima.
Maar is het mogelijk om muziek te beluisteren via de bluetooth headset?

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Chopper_Rob schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:22:
Ik heb de Qtek nu bijna een week en hij bevalt prima.
Maar is het mogelijk om muziek te beluisteren via de bluetooth headset?
Heb je hem ook via de T-Mobile site besteld? En na hoeveel tijd kreeg je hem binnen? Kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SEA Ninja schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:00:
[...]

Nee ik ook nog niks, maja ik verwacht die morgen of overmorgen.. als ie komt tenminste. Hoop het toestel toch wel binnen 2 weken te hebben
Ik ben m gewoon gaan halen in de t-mobile shop.
Dat is een stuk sneller :)

Ik heb een wifi kaartje in me pc zitten.. maar krijg het internet via wifi op me telefoon niet aan de praat.
Hij heeft wel ad-hoc verbinding.. met goed signaal maar geen internet.
Wel heb ik deze manual: http://www.palmclub.nl/tips/draadloos_internet/
Maar dat is voor de palm.
Iemand een wm5 manual voor instellen van wifi?

Probleem is opgelost.
Zie hier een manual hoe je kan internetten op je vario mbv een wireless kaartje in je pc(altijd nog goedkoper als een router ;))
http://www.pc-counselor.com/ad-hoc.htm < startpost tip ? :)

Zelf kan ik alleen maar me internet testen door naar IE te gaan.. maar is er ook een soort msdos prompt dat je kan pingen e.d. ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:02:
[...]

Ik ben m gewoon gaan halen in de t-mobile shop.
Dat is een stuk sneller :)
Sneller wel ja, maar ook een stuk duurder 8)7

2 jaar Relax 150 met Vario voor 39,95. In de winkel 21,50 per maand, met in het eerste jaar 8 euro korting (dus 13,50 1e jaar en 21,50 2e jaar). Heb hem via de T-Mobile website besteld voor 12,50 per maand..

Voor dat geld wil ik best 1 à 2 weekjes wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
SEA Ninja schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:37:
[...]

Heb je hem ook via de T-Mobile site besteld? En na hoeveel tijd kreeg je hem binnen? Kan niet wachten :P
Nee ik heb het toestel los gekocht bij BelCompany.
De engelse versie is afgeprijsd naar 400 euries en dan nog 15% personeelskorting :)

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Chopper_Rob schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:52:
[...]

De engelse versie is afgeprijsd naar 400 euries en dan nog 15% personeelskorting :)
Oef,
Dan ben ik goedkoper uit zonder persoeelskorting (goed, ok, welliswaar € 0,05 :o ). 24x 12,50=300 + 39,95= 339,95. Met dus ook nog 3600 belminuten en een Nederlandse versie.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
RudiVader schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:30:
[...]

Oef,
Dan ben ik goedkoper uit zonder persoeelskorting (goed, ok, welliswaar € 0,05 :o ). 24x 12,50=300 + 39,95= 339,95. Met dus ook nog 3600 belminuten en een Nederlandse versie.
Heb jij liever een Nederlandse versie dan een Engelse? Hmm... Ik vind de Nederlandse versie maar niks, maar zal wel aan mij liggen omdat ik een paar maanden een pda heb gehad met WM2003SE (Engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt de qtek vrijwel bij een abbo van 22,50 overal gratis.
Ik betaalde voor de mijne met vodafone 12,50 p/m 240E en als ik het abbo van 17,50 had gepakt gratis.
Als je het een beetje goed aanpakt kost het toestel je haast niets.
Tip, vraag om een engels talig toestel, daar krijg je tot wel 250E verschil op en dus bij de meest goedkope 1 jarige abbonementen kost die dan haast niets :*)
Belcompany is hier erg goed in, alleen standaard bieden ze je de nl versie aan en dan is het wel een prijzig toestel ;)
Mijn abo loopt nog bijna een heel jaar en dus moet ik of nog een jaar wachten of nog even wachten tot het toestel los wat in prijs zakt. Importeren heb ik op zich ook geen probleem mee.
Sip input is dat gewoon het standaard van windows mobile, ofwel een onscreen tobo (wat ik persoonlijk al sinds het 2000 os niet fijn vind) ofwel handschrift herkenning heeft (engelse os only voor de 9100) wat erg snel schrijft als je daar in geoefend bent.
Ik kan er gewoon even snel mee schrijven als normaal op papier, met een foutmarge van een 1% denk ik.
Met SIP doel ik op VoIP :). Oftewel bellen via wifi in dit geval.
Wifi doet het uitstekend, goed bereik, maar vooral de verschillende soorten software daarvoor moet je goed uit kiezen, je hebt:

(...)
Hiermee bedoel je software om netwerken mee op te sporen? Of om daadwerkelijk verbinding te maken? Is de standaard implementatie daarvan in WM5 niet voldoende dan?
Zoals ik al zei: importeren is voor mij geen probleem, mits de verzendkosten daar natuurlijk tegenop wegen :).
De S110 heeft geen Wifi en dat is voor mij een vereiste, maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De Nederlandse versie kost op hun website 700 euro! Wel een erg groot verschil, of ging het hier om een soort last-minute deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:38:

Met SIP doel ik op VoIP :). Oftewel bellen via wifi in dit geval.
Skype werkt voor geen meter hier.
Hiermee bedoel je software om netwerken mee op te sporen? Of om daadwerkelijk verbinding te maken? Is de standaard implementatie daarvan in WM5 niet voldoende dan?
Op te sporen en verbinding te maken, er zit natuurlijk wel support in WM4 maar dat vond in niet afdoende en fijn werken. Meeste software daarvoor is toch gratis :)
De S110 heeft geen Wifi en dat is voor mij een vereiste, maar bedankt voor de tip.
Er komt binnenkort een model uit, en ik dacht dat het de S110 was, met wifi en zonder tobo.
Nu ik erover na denk die was zwart en had de navigatie buttons net wat anders geplaatst, alleen geen idee wanneer die exact uit komt, meen q2 2006.

http://www.theunwired.net/?itemid=2806

S200 ofwel JAMin dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds kort ook een vario...
erg fijn apparaat en heb m meteen helemaal volgegooid met handige programma's.
ik vroeg me alleen 2 dingen af
1. of er een programma is om het flits-ledje aan de achterkant te besturen, oftewel, je vario als zaklamp te gebruiken??
2. of er een rss-reader (evt. met homescreen plugin) voor pocketpc is die werkt op de vario, voor zover ik heb kunnen vinden is er nog geen werkende?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
[...]

offtopic:
Als ik jou was zou ik dat laatste even weg halen, anders is tijdelijke baan bij BC snel afgelopen en haal je de kick off niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:02:
http://www.pc-counselor.com/ad-hoc.htm < startpost tip ? :)

Zelf kan ik alleen maar me internet testen door naar IE te gaan.. maar is er ook een soort msdos prompt dat je kan pingen e.d. ?
De pagina waar je naar verwijst heeft ook een link naar vxUtil (http://www.cam.com/vxutil_pers.html) Freeware dat nu al weer jaren het windowsCe platform ondersteunt.
vxUtil (Personal) is a suite of network/internet utilities

Utilities include:

* DNS Audit
* DNS Lookup
* Finger
* Get HTML
* Info
* IP Subnet Calculator
* Password Generator
* Ping
* Ping Sweep
* Port Scanner
* Time Service
* Trace Route
* Wake On LAN
* Whois

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 12-01-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Goeie tip zal er vanavond eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
RudiVader schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Net maar even gebeld met T-Mobile en gevraagd over de levering: je krijgt een bevestigingsbrief na ongeveer 2 weken. Het pakket/mobiel krijg je dan binnen 5 werkdagen daarna. Dus reken er maar op dat het eind januari wordt voordat wij hem binnen hebben, misschien zelfs begin februari.

Jammer, maar op zich ook wel weer goed voor me aangezien ik zo'n 8 tentamens heb deze maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik op het linkje "geen ongelezen berichten" klik.. dan duurt het letterlijk bijna 3sec!! voordat m'n inbox pas open gaat.(er staan nog niet zoveel berichten in.. heb de phone pas een paar dagen)
Ook heb ik 1 van m'n softkeys doorwezen staan naar nieuwe sms.
Dit duurt ook een paar sec. voordat het venster pas open gaat!

En dat terwijl hij op m'n s100 zo goed als direct openknalt!

Iemand een ideetje?

Probleem opgelost:
Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button (selecteren) -> Feature Options -> Exceptions (tabblad) -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)

Blijkbaar moest hij dus iederer keer het mail programma starten voordat hij wat kon laten zien.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat skype op de mda vario niet goed werkt. Is dit nog steeds zo? En is er andere software van internet te downloaden die het wel mogelijk maken om gebruikt te maken van VoIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 21:36

Soesje

is ook zo

Heb de Vario nu 2 weken en ben best tevreden. Wacht nog op omruilen wegens 2 dode pixels trouwens.

Nu een vraagje, omdat ik niet de meegeleverde headset wil heb ik net een jackplug gekocht. Waardoor ik met een fatsoenlijke hoofdtelefoon kan luisteren. Overigens de link in de opening van het topic levert die dingen voor 19,99, bij je lokale elektro boer liggen ze voor 1,50.

Maar dan nu het probleem, ik heb dan alleen maar audio het linker kanaal en niet op beide. Met de bijgeleverde headset wel normaal geluid (links en rechts). Iemand anders dit al geprobeerd?

Overigens is het geluid met mijn eigen hoofdtelefoon echt super, vol geluid. Op één oor dan |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Soesje op 12-01-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De engelse versie is afgeprijsd naar 400 euries. :)
Nu trouwens nergens mee te krijgen vrees ik. Sprak drie medewerkers via de telefoon van drie verschillende BC's, en die kon mij melden dat geen enkele vestiging hm meer had.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:14:
[...]

Nu trouwens nergens mee te krijgen vrees ik. Sprak drie medewerkers via de telefoon van drie verschillende BC's, en die kon mij melden dat geen enkele vestiging hm meer had.
Heb ik de laatste denk ik, de mijne ligt klaar in het filiaal in uden \0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soesje schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:58:
Heb de Vario nu 2 weken en ben best tevreden. Wacht nog op omruilen wegens 2 dode pixels trouwens.

Nu een vraagje, omdat ik niet de meegeleverde headset wil heb ik net een jackplug gekocht. Waardoor ik met een fatsoenlijke hoofdtelefoon kan luisteren. Overigens de link in de opening van het topic levert die dingen voor 19,99, bij je lokale elektro boer liggen ze voor 1,50.

Maar dan nu het probleem, ik heb dan alleen maar audio het linker kanaal en niet op beide. Met de bijgeleverde headset wel normaal geluid (links en rechts). Iemand anders dit al geprobeerd?

Overigens is het geluid met mijn eigen hoofdtelefoon echt super, vol geluid. Op één oor dan |:(
Klopt ik heb ook eerst een plugje in mekaar lopen solderen.
Maar voor deze telefoon zit het iets anders in mekaar.
Dus je heb dan alleen mono audio!

Als je even verder zoekt op het internet kom je verschillende verloopkabels tegen.
mono, stereo en stereo met mic. doorvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Soesje schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:58:

Tja, dat is de reden waarom je die link vind in de startpost, omdat die wel werkt op beiden oren. Een gewone verloopstekker houd geen rekening met het contactpunt voor de microfoon dat op die stekker hoord.

Je kunt hem goedkoper krijgen bij brando zelf voor 10 dollar, dat lijkt me wel een redelijke prijs (http://shop.brando.com.hk/smartphonestereoconverter.php)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
SEA Ninja schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:37:
[...]

Net maar even gebeld met T-Mobile en gevraagd over de levering: je krijgt een bevestigingsbrief na ongeveer 2 weken. Het pakket/mobiel krijg je dan binnen 5 werkdagen daarna. Dus reken er maar op dat het eind januari wordt voordat wij hem binnen hebben, misschien zelfs begin februari.

Jammer, maar op zich ook wel weer goed voor me aangezien ik zo'n 8 tentamens heb deze maand :P
Hmm... lekker is dat. Dan is de aanbieding dus lang en breed over als ze er achterkomen dat er geen aanvraag is ingediend of niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
net als vele (waarschijnlijk) hier ben ik ook opzoek naar een 2.5mm naar 3.5mm adapter.

Nu zag ik hier http://pc-mobile.net/audioadapter.htm de PXD33A voor 6.50, zou een adapter moeten zijn met mic.
Probleem is dat deze alleen te bestellen is als je een creditcard hebt.

EurOtic heeft mij eigenlijk doen zoeken naar een geschikte adapter omdat hij aangaf dat dergelijke adapter waarschijnlijk zouden bestaan (dacht hiervoor gewoonweg dat ze nog niet bestonden).

Is iemand dus een adapter tegen gekomen op een Nederlandse (of belgische) site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
RudiVader schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:40:
[...]

Hmm... lekker is dat. Dan is de aanbieding dus lang en breed over als ze er achterkomen dat er geen aanvraag is ingediend of niet goed is.
Ach zijn altijd wel aanbiedingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:55
Erik070 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:56:
net als vele (waarschijnlijk) hier ben ik ook opzoek naar een 2.5mm naar 3.5mm adapter.

Nu zag ik hier http://pc-mobile.net/audioadapter.htm de PXD33A voor 6.50, zou een adapter moeten zijn met mic.
Probleem is dat deze alleen te bestellen is als je een creditcard hebt.

EurOtic heeft mij eigenlijk doen zoeken naar een geschikte adapter omdat hij aangaf dat dergelijke adapter waarschijnlijk zouden bestaan (dacht hiervoor gewoonweg dat ze nog niet bestonden).

Is iemand dus een adapter tegen gekomen op een Nederlandse (of belgische) site?
je moet NIET die voor de XDA3 hebben! dan heb je ook mono geluid. Ik had deze al binnen, deze is voor een blue angel (xda3 dus :P). heb nu een px35a besteld, deze is als het goed is wel compatible. laat het wel weten als hij binnen is.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:38:
als ik op het linkje "geen ongelezen berichten" klik.. dan duurt het letterlijk bijna 3sec!! voordat m'n inbox pas open gaat.(er staan nog niet zoveel berichten in.. heb de phone pas een paar dagen)
Ook heb ik 1 van m'n softkeys doorwezen staan naar nieuwe sms.
Dit duurt ook een paar sec. voordat het venster pas open gaat!

En dat terwijl hij op m'n s100 zo goed als direct openknalt!

Iemand een ideetje?

Probleem opgelost:
Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button (selecteren) -> Feature Options -> Exceptions (tabblad) -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)

Blijkbaar moest hij dus iederer keer het mail programma starten voordat hij wat kon laten zien.
Het is mij ook opgevallen dat zodra er een MMS-inbox (ofwel account) is aangemaakt je mail applicatie idd 3 tot 5 sec nodig heeft om op te starten.

Ik heb niet alle ext rom toepassing geinstalleerd en heb daarmee ook geen MMS-inbox (wel de MMS applicatie). Mailbox openen is bij mij binnen 1 sec.

Tip : Als je bv. de magic button applicatie gebruikt, kun meegeven dat een applicatie moet blijven draaien (keep alive), ook al sluit jem af... Als je dan ook meegeeft de app niet weer te geven tussen de taaklijst, wanneer inactief, blijft je takenlijst mooi schoon.
Oproepen van mail,calendar, en contacten is dan 'instant' zonder dat je veel resources snoept.

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de snelheid van deze alleskunner! Zou geen ander telefoon/mda/pda model weten waar ik em voor zou willen ruilen!

Als antwoord op today plugins (paar post terug):
ik gebruik zelf CLaunch v12.03 , TodaySInfo v1.7 en Birthdays v1.27 als today plugins.
De plugins willen wel eens 1 tot 3 seconden nodig hebben om op te bouwen na aanzetten scherm.. maar kan hier prima mee leven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
.. ehm...

en hoe verwijder ik een bericht? 8)7

perongeluk dubbel gepost

[ Voor 91% gewijzigd door magic31 op 12-01-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

mijn gaat morgen in bestelling B) kweet dat soort berichtjes eigenlijk niet mag maar goed :Y)

kan dit toestel eigenlijk wel met een screenprotector? of werkt de touchscreen functie dan minder?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit ff met een probleemtje: zodra ik ingekomen mail (gmail) heb gelezen word deze automatisch gewist, en komen ook niet meer in de map verwijderde items terecht???

en dan nog iets, is deze te gebruiken met de vario?
hp ipaq stereo headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
P5ycho schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:54:
[...]

je moet NIET die voor de XDA3 hebben! dan heb je ook mono geluid. Ik had deze al binnen, deze is voor een blue angel (xda3 dus :P). heb nu een px35a besteld, deze is als het goed is wel compatible. laat het wel weten als hij binnen is.
Goed dat je het zegt.
Maar jij hebt dus bij die site besteld?
Of heb je via een Nederlands bedrijf dit kunnen bestellen?

Ik zie zojuist dat deze (alle twee) alleen voor stereo audio zijn en niet met mic.
De PXDAA heeft dit dan weer wel, is wel een stuk duurder.

[ Voor 14% gewijzigd door Erik070 op 12-01-2006 19:45 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
troftnom schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:32:
[...]

Tja, dat is de reden waarom je die link vind in de startpost, omdat die wel werkt op beiden oren. Een gewone verloopstekker houd geen rekening met het contactpunt voor de microfoon dat op die stekker hoord.

Je kunt hem goedkoper krijgen bij brando zelf voor 10 dollar, dat lijkt me wel een redelijke prijs (http://shop.brando.com.hk/smartphonestereoconverter.php)
Bedankt voor de link. Ik heb 'm meteen besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Ik heb hier nu MicroSoft Voice Commander v1.5 UK. Nu wil ik mijn knopje van mijn bijgeleverde Headset gebruiken om Voice Command te activeren, is dit mogelijk met een registry hack ofzo? Als iemand een tip heeft graag _/-\o_ _/-\o_

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze site staan ook gruwelijk veel verloopkabeltjes.

Deze ziet er wel interressant uit (2.5 > 3.5 stereo): €13.95
http://www.expansys.nl/product.asp?code=118289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg intressant topic, het kost even tijd maar dan weet ik wel direct een berg meer over mijn nieuwe telefoon (gisteravond via t-mobile relatiebeheer besteld binnen 10-15 dagen zou hij hier moeten zijn, kan haast niet wachten) alleen ik zag een aantal keer een vraag voorbij komen waar ik nog geen antwoord op heb gezien, namelijk is het mogelijk om meerdere bluetooth apperaten tegelijk te pairen dus en je headset en je gps muis bijvoorbeeld. Bij mijn huidige telefoon (nokia 6670) is dit niet mogelijk en ik zou het toch nog wel extra op prijs stellen als deze dat wel kon. Kan hij het niet, is het niet al te erg, want hij kan al zoveel maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Zit paar ROMs te benchmarken.
Even alvast vooruitzicht:
Allemaal T-Mobile ROMs
1.3.2.3 is originele en eerste ROM dat ik op mijn Vario heb bij ontvangst van T-Mobile.
De 1.6.2.2 is enige Nederlandse nieuwere T-Mobile die erop kan zonder CID unlock (dus legaal updaten) te vinden op XDA Dev site. Ondanks dat het andere ID naam (Wizard > Prodigy) heeft, gaat updatetool wel mee akkoord.
Test in SPB Benchmark
1.3.2.3 NL -> ziet er aardig stabiel uit, Word benchmark wordt wel afgerond. ActiveSync transfer in 1 keer goed verlopen.
1.6.2.2 NL -> Niet stabiel genoeg, Word crasht na 8x draaien. ActiveSync komt ook bij 1e run in problemen: verbinding valt weg. 2e poging maakt de klus wel af.

Gxmark grafische benchmark
1.3.2.3 NL -> 1088, voldoende snelheid
1.6.2.2 NL -> 1058, ietsje trager

TCPMP benchmark
1.3.2.3 NL -> Goede snelheid
1.6.2.2 NL -> Soms trager, soms sneller

Batterijtest (SPD benchmark) - standaard met max light
1.3.2.3 NL -> 4 uur en 19 min
1.6.2.2 NL -> 4 uur en 2 min

Bijzonderheid: ActiveSync staat aan en verbonden tijdens tests

1.6.2.2 NL mag nieuwe versienummer hebben, ik ben niet zo happy mee. De stabiliteit bij Word toont aan dat er wat mis is. Verder is grafische benchmark ietsje lager. TCPMP toont min of meer verbetering of geen verbetering. De lagere waarde is niet ernstig, alles draait goed vlot.
Batterijtest toont lagere tijdsduur aan. Leek erop dat CPU meer werk doet in Word.

Conclusie: 1.6.2.2 is niet echt beter dan 1.3.2.3. Het is ietstje slechter.

Nu test ik Engelse 1.6.2.4 WWE uit (waar lovende woorden te horen zijn), ook van T-Mobile. CID lock begint nu wel te protesteren, wat ik dus CID lock eraf moet halen. Het is dan geen gewone upgrade meer, en dus kan het garantie kosten. (De eerste tests nu toont wel hoge waarden aan en leek stabieler)

Als de Engelse test afgerond is zal ik pagina maken met cijfers als vergelijking. Een rapport dus.
Tot zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
www.mobile-review.com schreef:
Here are the opportunities of built-in Bluetooth:

• Headset - the work with the wireless Bluetooth headset. We faced no problems during the test. Audibility is good. Voice dialing is available, but you should record tags. Voice dialing works good, you should press the button on the headset to activate it. Double press redials the last number. There is no digit dialing. The flaw is that if you make the PDA off and launch voice dialing, it won't be active (we hope the problem will be solved in a short time).

• Transfer of objects. You can send/receive contacts, calendar events to/from other devices. It's impossible to transfer tasks and audio notes..

• It's possible to send/receive any file. There is no full support of File Transfer service, you can transfer just one file. You'll notice this drawback at the file transfer from the device to desktop PC, an error happens and the transfer gets aborted (the problem is known from the previous OS version);

• There is the support of COM connection emulation - Active Sync via Bluetooth runs smoothly;

• Dial UP - it can access the Internet from the notebook or the PDA via Bluetooth;

• HID - you can plug a Bluetooth-keyboard, but not a Bluetooth-mouse.

That's all for Bluetooth opportunities. Weak points result from limitations of Microsoft built-in drivers - there is almost no settings, no support of FTP profile, no support of Bluetooth stereo to transfer high quality audio.

http://www.mobile-review.com/pda/review/htc-wizard-en.shtml (Review van de HTC Wizard op Mobile-Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm hier wordt dus alleen 1 apperaat tegelijk getest, en wordt er niet over gesproken of twee apperaten tegelijk ook kunnen, iemand met praktijk ervaring die het kan vertellen?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De eerst volgende die een warez gerelateerde vraag stelt, de weg wijst naar of aanbiedt te mailen van warez krijgt onmiddelijk een OW.