Eindelijk uitgevonden hoe je muziek luistert/films kijkt enz. enz. over een (normale) BT headset (zonder 3,5 mm adapters enzo zoals die van Eggy)
Je hebt een
BT Headset (Duh),
Microsoft Voice Command (ik gebruik 1.5) en
TCPMP (werkt ook met WM10, maar heb ik nog niet getest) nodig
Komt ie:
1. Voice Command installeren
2. Regeditor naar keuze openen en HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\OEM\VoiceCommand opzoeken. In deze key verander je de string "path" van \Windows\SDDialer.exe naar \Program Files\Voice Command\VoiceCMD.exe (Deze regfix is op meerdere sites te vinden. Zorgt ervoor dat de knop bedoeld voor Voice Dialing op je BT Headset gebruikt kan worden om Voice Command te starten)
3. Afsluiten en Opnieuw opstarten/Soft resetten (Afhankelijk van je Device, wat nodig is om register wijzigingen door te voeren)
4. TCPMP Opstarten en naar
opties --> instellingen gaan.
Selecteer pag. --> Equalizer --> Ingeschakeld
Voorversterker Slider helemaal naar links verschuiven. Dit verbetert de geluidskwaliteit behoorlijk.
Selecteer pag. --> Bestandskoppelingen --> bestandsextensies (MP3 en WMA vooral) aanvinken.
5. Download deze
zip
en pak hem uit op je Wizard op een plek naar keuze. Handig is om een link naar BTaudiotoggle.exe op je today screen te zetten.
Ok dat waren de instellingen.
Gebruik:
Pair je BT Headset met je Wizard.
Start BTaudiotoggle.exe (Als je geen errors ziet dan heeft het gewerkt)
kies een leuk muziekje/filmpje
Enjoy
Switchen tussen phone en headset doe je door BTaudiotoggle nog eens te draaien.
Tested op een Orange SPV M3000 net (tnx to Eggy's tut) geflashed met K-JAM_WWE_1010903_106_10110_ship
Note: Heb wel gemerkt dat bellen en een aantal andere progs de audio gateway (dat is wat je hier opzet) nog wel eens uitschakelen. Nog een keer BTaudiotoggle draaien en je hebt weer geluid door je headset.
Note2: Zou voor elk programma moeten werken alleen de geluidskwaliteit zal erg afhangen van het programma. Bij TCPMP was de geluidskwaliteit voor het aanpassen van de equalizer echt om te janken. En ja, Skype zou het dus ook moeten doen.
EDIT:
Note3: Voice Command is volgens de beschrijving van BTaudio prog niet nodig, maar bij mij deed het programma het niet voor ik VC installeerde.
Note4: Werkt BTaudio niet dan kan je i.i.g muziek luisteren en films kijken door op je BT handset de knop voor voice dialing in te drukken, te wachten tot het microfoontje op je PPC verschijnt en dan "play everything" te zeggen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 04-01-2006 00:37
]