HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.156 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Sorry mijn fout, het gaat dus om dat programma alleen dan geschikt voor de laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:49
Nog een raar iets met TomTom op de vario.... heel vaak als ik hem terughaal uit standby, denkt het ding blijkbaar dat ik de miniSD er net induw en start automatisch TomTom. Erg irritant als je gewoon even wil bellen. Is er een optie om de autorun uit te gooien, of van het kaartje te halen, zonder TomTom te slopen?

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Goochem schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:02:
Ik ben nu enkele maanden in het bezit van de MDA Vario en ik loop telkens tegen eenzelde "bug" aan. Op het moment dat ik een beetje aan het rommelen ben (bellen, sms'en, explorer doorbladeren, mailen over WiFi, wisselen van landscape mode naar normaal, etc) wil het nog wel een gebeuren dat het venster Programma's blijft "hangen".

Het Today scherm krijg ik niet meer te voorschijn en met Magic Button 2.0 kan ik hem ook niet afsluiten. Opnieuw opstarten of een softreset biedt uitkomst.. maar dat is niet echt relax om 3x daags te doen.

De kerstgroeten!
Goochem

Herkend iemand dit probleem? Weet iemand een oplossing?
dit probleem heb ik ook, meestal is de de telefoon programma die niet meer te sluiten is... mja een oplossing zou wel nice zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Misschien dat diegenen die GPRS willen disablen hier interesse in hebben:

http://www.gb-soft.cz/XDAII/product_gprs_tweak_wm5pe_en.htm

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
angelus20 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:32:
[...]

dit probleem heb ik ook, meestal is de de telefoon programma die niet meer te sluiten is... mja een oplossing zou wel nice zijn
Heb inmiddels de andere 4 delen goed doorzocht.. maar zonder resultaat.. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? (Programms of Telefoon blijft hangen en Today scherm kan niet meer tevoorschijn getoverd worden).. Iemand een oplossing?

edit: clearen met Check Notifications lijkt te werken? Bij jou ook Angelus20?
Eggy schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:43:
Misschien dat diegenen die GPRS willen disablen hier interesse in hebben:

http://www.gb-soft.cz/XDAII/product_gprs_tweak_wm5pe_en.htm
Kan dit niet via een register tweak? GPRS always OFF heb ik wel interesse in ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Goochem op 24-12-2005 09:42 ]

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van t-mobile zo'n reparatie envelop gekregen om mijn vario
naar hen op te sturen ter reparatie.
Maar wat als hij tijdens de kerstdrukte kwijt raakt of hij wordt
gestolen ?? Het is toch een duur apparaatje, hoe hebben jullie
dat gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

conceicao schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:11:
Zojuist mijn Vario in ontvangst mogen nemen! Heel fijn WiFi op je telefoon!
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is en zoja hoe ik het volgende kan doen:

Ik heb geen WiFi modem, maar wel een ingebouwde WiFi kaart op mijn PC. Ik heb dus een internetverbinding via een gewone UTP kabel. Nu wil ik graag met mijn Vario verbinding maken via WiFi via de WiFi-kaart in deze PC. Heb al van alles geprobeerd, maar begin nu te twijfelen of het uberhaupt kan.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Jawel, dat kan. Het heet een 'ad hoc network'. Google even op die term naar een tutorial, die zijn zeker te vinden. Hier staat al het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:32:
[...]

Jawel, dat kan. Het heet een 'ad hoc network'. Google even op die term naar een tutorial, die zijn zeker te vinden. Hier staat al het een en ander.
Hoe werkt zoiets dan? Kheb al van alles geprobeerd in te stellen maar kom er echt niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
JaMaaT schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:35:
[...]

Hoe werkt zoiets dan? Kheb al van alles geprobeerd in te stellen maar kom er echt niet uit!
Janmaat ken je ff op msn komen, kheb even je hulp nodig met me GPS ontvanger, hij wil het namelijk niet vinden .. kheb precies gedaan zoals je het had uitgelegt... bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dringend met de volgende vraag: kan iemand bevestigen of er ook
t-mobile PREPAID kaarten in de vario werken ???
Wil iemand dat voor mij proberen ?

groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:33:
Ik zit dringend met de volgende vraag: kan iemand bevestigen of er ook
t-mobile PREPAID kaarten in de vario werken ???
Wil iemand dat voor mij proberen ?

groeten,
Werkte bij mij wel, blijft een normale telefoon, kon alleen geen gebruik maken van GPRS.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap ik ook wel, maar er zit dus een simlock op voor
t-mobile. Ik vraag me dus af of ALS er een simlock van
t-mobile op zit er dan ook prepaid kaarten van t-mobile
in werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Kun je via WiFi een beetje fatsoenlijk bellen? En hebben mensen dat al geprobeerd met "geleende" wifi netwerken?

werkt die orange world gratis internet truuk op dit toestel?
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:33:
Snap ik ook wel, maar er zit dus een simlock op voor
t-mobile. Ik vraag me dus af of ALS er een simlock van
t-mobile op zit er dan ook prepaid kaarten van t-mobile
in werken.
ja

[ Voor 26% gewijzigd door Byte_Me op 25-12-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04:08
Ik heb alle delen doorgekeken en niet de info gevonden die ik zocht. Ik weet al aardig mijn weg te vinden op mijn m3000, en heb al aardig wat aangepast. Maar ik wil snel kunnen switchen tussen wifi en gprs. Als ik nu gprs wil gebruiken moet ik onder instellingen, verbindingen een andere netwerk(config) kiezen. Misschien snap ik het niet helemaal, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om even snel te kiezen voor gprs, en dat dan alle verbindingen via gprs verlopen en vice versa voor wifi. Kan dit eenvoudiger? Zijn hier tooltjes voor? Om te beginnen zou het al een verbetering zijn als je wifi aan zet, dat dan ook de verbindingen automatisch aangepast worden.

[ Voor 11% gewijzigd door ebk71 op 25-12-2005 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42
ebk71 schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:04:
Ik heb alle delen doorgekeken en niet de info gevonden die ik zocht. Ik weet al aardig mijn weg te vinden op mijn m3000, en heb al aardig wat aangepast. Maar ik wil snel kunnen switchen tussen wifi en gprs. Als ik nu gprs wil gebruiken moet ik onder instellingen, verbindingen een andere netwerk(config) kiezen. Misschien snap ik het niet helemaal, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om even snel te kiezen voor gprs, en dat dan alle verbindingen via gprs verlopen en vice versa voor wifi. Kan dit eenvoudiger? Zijn hier tooltjes voor? Om te beginnen zou het al een verbetering zijn als je wifi aan zet, dat dan ook de verbindingen automatisch aangepast worden.
Ehm, of ik snap je niet helemaal, of dit gebeurt bij mij al automatisch...
Mijn vario doet tenminste standaard alles via gprs, maar als ik wifi aan zet dan springt gprs uit en loopt alles via wifi. Als ik wifi dan weer uit zet (gewoon via de comm manager) dan verbindt het toestel automatisch weer met gprs.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
finraziel schreef op zondag 25 december 2005 @ 02:49:
[...]

Ehm, of ik snap je niet helemaal, of dit gebeurt bij mij al automatisch...
Mijn vario doet tenminste standaard alles via gprs, maar als ik wifi aan zet dan springt gprs uit en loopt alles via wifi. Als ik wifi dan weer uit zet (gewoon via de comm manager) dan verbindt het toestel automatisch weer met gprs.
Bij mij werkt dat dus niet. Ik zag ook op microsoft/windowsmobile een uitgebreide handleiding waarin een autopick functie vermeld word. Maar deze kan ik dus nergens vinden. Maar wellicht omdat het een M3000 (Orange) is? Iemand die zijn Orange, wifi,/gprs instellingen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:32:
[...]

Thanks! Dankzij deze termen heb ik nota bene op de site van Microsoft de oplossing gevonden. Werkt als een trein:

http://www.microsoft.com/...ert/bowman_02april08.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:15:
Ik heb van t-mobile zo'n reparatie envelop gekregen om mijn vario
naar hen op te sturen ter reparatie.
Maar wat als hij tijdens de kerstdrukte kwijt raakt of hij wordt
gestolen ?? Het is toch een duur apparaatje, hoe hebben jullie
dat gedaan ?
dan wacht je tot januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort een mda vario. Nu ben ik op zoek naar een verplaatsbare autohouder. Omdat ik in mijn vaders en moeders auto rij, is het makkelijk dat ik hem in twee auto's kan plaatsen.

Als ik deze [url=]http://www.i-con.nl/pd-803883974.htm?categoryId=65[/url] en deze [url=]http://www.i-con.nl/pd-1864572141.htm?categoryId=106[/url] bestel, gaat dat dan werken?

Alvast bedankt voor jullie reacties, en fijne dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
Sinds enige tijd heb ik een probleem met het ontvangen van mn hotmail berichten. Dit is begonnen nadat ik een harde reset uitgevoerd heb en daarna niet de extended_rom geinstaleerd heb door die over te slaan volgens de handleiding in de startpost. Verolgens heb ik een aantal onderdelen uit de extended_rom handmatig geinstaleerd, waronder alle aanbevolen delen.

De eerste paar dagen ging alles nog goed maar daarna krijg is elke keer als ik verzenden/ontvangen druk de melding:

De msn mobile Hotmail-service heeft een fout gerapporteerd bij de synchronisatie van je Hotmail-account. Mogelijk zijn enkele verzoeken niet voltooid.

Iemand enig idee war de fout zit en hoe ik dit op kan lossen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 07:43
ebk71 schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:48:
[...]

Bij mij werkt dat dus niet. Ik zag ook op microsoft/windowsmobile een uitgebreide handleiding waarin een autopick functie vermeld word. Maar deze kan ik dus nergens vinden. Maar wellicht omdat het een M3000 (Orange) is? Iemand die zijn Orange, wifi,/gprs instellingen wil delen?
Bij mijn M3000 is het ook zo dat ie Wifi pakt als Wifi aan staat en dat ie anders GPRS pakt. Je moet dus in de COMM Manager Wifi uit zetten en dan gaat GPRS aan zodra je verbinding nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik heb net wat foto's lopen schieten, maar het is echt ter erg voor worden, deze cam kan absoluut geen wat balans vinden en foto's zien er gewoon niet uit. Alleen tegen de zon in ljkt het redelijk te kloppen.
Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/9162/image000341us.th.jpg

Edit: FF zelf de kleuren aangepas:
Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/1687/image00034modded2tw.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/1309/image000404zv.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/5798/image000592tu.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/2907/image000390mq.th.jpg

De weers omstandigheden zijn nu gewoon ideaal, het is zeer mooi weer.
Zijn er geen andere progjes die al beter als cam functioneren, volgens mij zou een hoop verholpen kunnen worden met goede software.

[ Voor 114% gewijzigd door Carel op 25-12-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Vroeg me af hoe het zat met emulators op de MDA Vario...

Las ergens dat het niet ging lukken ivm met de 200mhz cpu in tegenstellen tot de 400mhz op de Magician. Maar waarom werk Worms dan bijv wel? :P

En ook nieuwsgierig wie welke taskmanager gebruikt?

Magic Button werkt niet erg lekker, die kan active sync en de telefoon functie niet afsluiten vreemd genoeg, pas na tig keer ok of X drukken gaan ze soms weg...

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Osdorp-Dude schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:56:
Vroeg me af hoe het zat met emulators op de MDA Vario...

Las ergens dat het niet ging lukken ivm met de 200mhz cpu in tegenstellen tot de 400mhz op de Magician. Maar waarom werk Worms dan bijv wel? :P
Emulator heeft een zeer slecht rendement, omdat het eerst alles weer moet omvormen.
Morphgear loopt, maar SNES games gaan net wat te langzaam helaas.Misschien dat een (geoptimaliseerde)update dit zou kunnen verhelpen, dat is gewoon afwachten. Ik vermoed overigens dat gaeboy en NES games wel goed gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Carel op 25-12-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Eunos schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:33:
[...]

Bij mijn M3000 is het ook zo dat ie Wifi pakt als Wifi aan staat en dat ie anders GPRS pakt. Je moet dus in de COMM Manager Wifi uit zetten en dan gaat GPRS aan zodra je verbinding nodig hebt.
Ja, als ik wifi uitzet probeert ie wel via gprs verbinding te maken maar geeft dan de melding dat de instellingen niet juist zijn en moet ik onder verbindingen, geavanceerd, netwerken selecteren, programma's die autom. verbind. met het internet maken, de orange world "connectie" kiezen.
Ik snap ook niet echt het verschil tussen de opties verbinding met internet of particulier netwerk.
Als ik gebruik maak van wifi, is dat mijn eigen part. netwerk en wil internet op. Ik zal wel een denkfout maken, maar daarom ook het verzoek of iemand met een m3000 en orange abo. zijn instellingen wil delen.

Ik heb een hardreset uitgevoerd, en de orange instellingen zijn standaard. Kies ik bij de wifi verbinding internet of werk en wat kies ik dan bij netwerkbeheer?

[ Voor 10% gewijzigd door ebk71 op 26-12-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Volgens mij is dat hele particuliere netwerk een vertaal fout en moet daar eigenlijk prive netwerk (as in, een bedrijfsnetwerk) of zo staan... Maar ik weet niet wat er in de engelse versie staat dus zeker weten doe ik dat niet.
Ik heb in ieder geval beide opties op hetzelfde internet account gezet en sindsdien heb ik veel minder problemen met mijn connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Carel schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:01:
[...]

Emulator heeft een zeer slecht rendement, omdat het eerst alles weer moet omvormen.
Morphgear loopt, maar SNES games gaan net wat te langzaam helaas.Misschien dat een (geoptimaliseerde)update dit zou kunnen verhelpen, dat is gewoon afwachten. Ik vermoed overigens dat gaeboy en NES games wel goed gaan.
Morphgear werkt :)

Helaas bied het geen ondersteuning voor de Wizard's horizontale beeld en is de bediening erg lastig. Spellen lopen redelijk, maar wachten is dus op een geoptimaliseerde versie helaas.

...

Even ander vraag. Weet iemand waar ik het bestand kan vinden om de certificaten controle voor nieuwe programma's uit te schakelen?

De link in de Topic Start werkt niet meer:
Bij de installatie van een nieuw programma zal je HTC Wizard deze eerst controleren op geldige certificaten. Dit kun je als volgt uitschakelen:

quote:
1) Download het volgende bestand.

2) Voeg "Default_" toe vooraan de bestandsnaam.

3) Plaats het bestand vervolgens in de Extended ROM ("/Extended_ROM") van de HTC Wizard met behulp van Total Commander.

4) Run het bestand of voer een hard reset uit.
...

En wie kan me vertellen hoe je de i-mate K-Jam rom/ram (?) op de MDA Vario krijgt? Las op xda-developers dat deze een stuk stabieler en sneller loopt als de T-Mobile versie.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen

Sinds kort heb ik ook een mda! Echt een superapparaat. Nu ben ik bezig geweest met tomtom te installeren en gelukkig is dat gelukt. Nu heb ik de cab bestanden geinstalleerd van tomtom maar het programma vraagt nu om een kaart.. Hoe installeer ik de kaart? Als ik benelux.cab open op mijn mda dan geeft hij aan dat de installatie is mislukt.. Als ik heb los op de mini sd kaart Zet werkt ie ook niet, kan iemand mij hiermee helpen?

Groet robby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Osdorp-Dude schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:39:
[...]

Morphgear werkt :)

Helaas bied het geen ondersteuning voor de Wizard's horizontale beeld en is de bediening erg lastig. Spellen lopen redelijk, maar wachten is dus op een geoptimaliseerde versie helaas.

...

Even ander vraag. Weet iemand waar ik het bestand kan vinden om de certificaten controle voor nieuwe programma's uit te schakelen?

De link in de Topic Start werkt niet meer:

[...]

...

En wie kan me vertellen hoe je de i-mate K-Jam rom/ram (?) op de MDA Vario krijgt? Las op xda-developers dat deze een stuk stabieler en sneller loopt als de T-Mobile versie.
Heb het bestand op m'n webspace gezet en de link gewijzigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:03:
Beste mensen

Sinds kort heb ik ook een mda! Echt een superapparaat. Nu ben ik bezig geweest met tomtom te installeren en gelukkig is dat gelukt. Nu heb ik de cab bestanden geinstalleerd van tomtom maar het programma vraagt nu om een kaart.. Hoe installeer ik de kaart? Als ik benelux.cab open op mijn mda dan geeft hij aan dat de installatie is mislukt.. Als ik heb los op de mini sd kaart Zet werkt ie ook niet, kan iemand mij hiermee helpen?

Groet robby
Hoe heb jij tomtom op je mda gekregen? Bij mij crasht de setup op de cd de hele tijd?
Eggy schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:26:
[...]

Heb het bestand op m'n webspace gezet en de link gewijzigd :)
Tnx :Y)

...

Edit:

Heb eindelijk na veel zwoegen en zweten eindelijk me Vario zover gekregen dat ie nu ook roms van andere providers accepteerd.

Bevindingen zover:

OS2
Positief: Erg stabiel, merkbaar sneller, toegevoegde voice dial mogelijkheden.
Negatief: Accu icoontje ontbreekt, GPRS werkt niet meteen

i-mate
Positief: Erg stabiel, merkbaar sneller, toegevoegde voice dial mogelijkheden, ondersteuning voor T-Mobile NL (tijdens installatie keuzescherm), Skype pre-installed (en volgens vele geoptimaliseerd voor de Wizard), i-mate backgammon (uninstall mogelijk)
Negatief: GPRS werkt niet meteen, club i-mate email,

...

Ben dus erg positief over de i-mate rom, nu nog de gprs en wifi spots aan de gang krijgen en ik ben verkocht. _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Mesh op 26-12-2005 01:23 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Mogge,

Interessante ervaringen!
Wat bedoel ke met OS2 Rom? O2 XDA mini?
En dat snellere, komt dat dat door de ROM zelf, of doordat de Wizard weer helemaal clean is als er een andere ROM in zit. Met andere woorden: als je nu de T-Mobile ROm zou flashen, is die in het negin niet ook snel?
Osdorp-Dude schreef op zondag 25 december 2005 @ 23:24:
[...]

OS2
Positief: Erg stabiel, merkbaar sneller, toegevoegde voice dial mogelijkheden.
Negatief: Accu icoontje ontbreekt, GPRS werkt niet meteen

i-mate
Positief: Erg stabiel, merkbaar sneller, toegevoegde voice dial mogelijkheden, ondersteuning voor T-Mobile NL (tijdens installatie keuzescherm), Skype pre-installed (en volgens vele geoptimaliseerd voor de Wizard), i-mate backgammon (uninstall mogelijk)
Negatief: GPRS werkt niet meteen, club i-mate email,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
@ Osdorp-dude,

Het makkelijkste voor TomTom is om eerst de laatste update te downloaden op hun site. Overcopieer (is dat Nederlands? ;)) deze bestanden met je huidige bestanden. Vervolgens copieer je alle CAB bestanden naar je apparaat. Pak je i-mate vervolgens en installeer ze een voor een (GPS als laatste wordt geadviseerd, maar bij mij maakte dat niet uit).

Verder ben ik errug benieuwd hoe je die i-mate rom op je MDA Vario T-Mobile hebt gekregen. Heb je ergens een tutorial ofzo? Vind de T-Mobile Vario een beetje buggie eerlijk gezegd..

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:49:
Kun je via WiFi een beetje fatsoenlijk bellen? En hebben mensen dat al geprobeerd met "geleende" wifi netwerken?

werkt die orange world gratis internet truuk op dit toestel?

[...]

ja
Ja, i.v.m. het afloop huidige abbo op ander toestel in feb heb ik voorlopig prepaid tmobile totdat in feb mijn tmobile abbo ingaat (met nummerbehoud).

Helpdesk zegt overigens dat zulks onmigelijkis, tmobileshop wist mij wel te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Hallo mensen, ik heb nu al een tijdje TomTom 5.2 op me mda staan. zaterdag heb ik een AD-500 GPS binnen gekregen. alleen me tomtom vind hem niet (kheb hem wel al gepairt in bleuthoot).

Volgende wat ik heb gedaan met de informatie die ik al heb gekregen van anderen.

Programma: Total commander:
1. \\\registry\HKLM\ControlPanel\GPS Settings\
2. Als er een bestandje staat dat anders heet dan +Waarde toev.+ heet dat moet dit bestandje verwijderd worden.
3. Klik dan op +Waarde toev.+
4. Voeg dan een nieuwe waarde toe met de volgende gegevens:

5.
Naam: Group
Type: DWORD
Klik: OK
Waarde: 2
Basis: Decimaal

6. Ga nu linksonderin naar Best. en klik op Afsluiten.

Daarna heb ik me pocket pc ge-herstart.

1. Start --> Instellingen --> Onderaan naar de tab Verbindingen.
2. Nu staat er een GPS icoontje
3. ik Open dit programma

- Stel bij het 1e tabblad: Programma's bij GPS-programmapoort "Geen" in
- Stel bij het 2e tabblad: Hardware bij GPS-hardwarepoort "Geen" in en bij
- Baud-rate: "4800" in
- heb bij het 3e tabblad: Toegang, zorg ervoor dat het vakje: GPS automatisch
beheren (aanbevolen) AFGEVINKT

4. toen op OK gedrukt

1. Nu kwam ik weer in het Verbindingen Instellingen menu.
2. Klik nu op het icoontje Bluetooth
3. Ga dan naar het tabblad Apparaten
4. Zet nu je GPS ontvanger aan
5. Ga nu naar Nieuw Partnerverband
6. Als het goed is vind je Pocket PC nu je BT GPS ontvanger <-- klopt
7. Pair nu je BT GPS ontvanger.
8. Selecteer het vakje Beveiligde
9. Verbinding. En selecteer het vakje Seriele Poort
klaar

1. Ga nu weer naar het tabblad COM-Poorten
2. Klik dan op Nieuwe uitgaande poort.
3. Selecteer dan je BT GPS onder COM-Poort nummer 7 dus COM7 en klik op
voltooien

Nu is me BT GPS ontvanger gepaird. lijkt me :P

1. nu ben ik in TomTom gegaan...
2. weizig instellingen
3. GPS instellingen
4. Stel in
5. andere draadloze GPS apparaten
6. COM7 geselecteerd

en dan moet het klaar zijn.. alleeen hij ontvangt geen GPS signal ... ookal heeft mijn AD-500 een fix (dat vermeld ie net als de AD300 door een rood ledje te laten knipperen).

ik ben ten einde raad... ken iemand mij vertellen wat ik fout gedaan heb?? mis ik de nieuwste gps drivers ofzo? kheb nog niks geupdate... help?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Jaspov schreef op maandag 26 december 2005 @ 09:42:
Mogge,

Interessante ervaringen!
Wat bedoel ke met OS2 Rom? O2 XDA mini?
En dat snellere, komt dat dat door de ROM zelf, of doordat de Wizard weer helemaal clean is als er een andere ROM in zit. Met andere woorden: als je nu de T-Mobile ROm zou flashen, is die in het negin niet ook snel?

[...]
Verschil zit em in de Rom en Radio versie. T-Mobile levert (voor zover ik weet) met alle MDA's een standaard rom en levert (voor zover ik weet) nog geen updates.

i-mate, OS2, Q-Tek, etc doen dit wel, zijn geven van tijd tot tijd updates uit die je Wizard stabieler en vaak sneller moeten doen lopen, extra opties zijn ook vaak mogelijkheden

Ik ging bijv van rom versie 1.3.2.3 NLD naar 1.5.x.x met OS2 en met de i-mate naar 1.1.9.3.

Raad je wel aan een backup te maken van je Rom en Extended Rom.
Goochem schreef op maandag 26 december 2005 @ 09:45:
@ Osdorp-dude,

Het makkelijkste voor TomTom is om eerst de laatste update te downloaden op hun site. Overcopieer (is dat Nederlands? ;)) deze bestanden met je huidige bestanden. Vervolgens copieer je alle CAB bestanden naar je apparaat. Pak je i-mate vervolgens en installeer ze een voor een (GPS als laatste wordt geadviseerd, maar bij mij maakte dat niet uit).
Ik heb dus TomTom 5 op cd, moet ik dus alle cab bestanden van de cd halen en die installeren? De setup zelf crasht als ie verbinding wil maken met m'n MDA.
Verder ben ik errug benieuwd hoe je die i-mate rom op je MDA Vario T-Mobile hebt gekregen. Heb je ergens een tutorial ofzo? Vind de T-Mobile Vario een beetje buggie eerlijk gezegd..
Ik weet niet voor hoever dit legaal is, je moet namelijk eerst de CID-lock van je MDA Vario halen.

Vervolgens is het slim om een backup te maken van je Rom en Extended Rom.

Daarna is het kwestie van een update uitvoeren terwijl je Vario verbonden is met je USB.

Als ik toestemming heb om dit hier te bespreken zal ik tutorialtje maken voor de startpost. :Y)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

paar bladzijden terug had ik een probleem aangegeven met het spontaan rebooten van mijn mda. Ik ben er nu achter dat het ligt aan mijn simkaart. Als ik die er niet in hebt draait de mda 24/7 zonder enkele reboot. Met kaartje start hij ongeveer 1x/uur opnieuw op. Iemand anders deze ervaring? Ligt het aan software die er op staat? Ik heb Agile messenger, Spb Time en Skype erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Het flashen van de ROM is niet zo moeilijk. Het voorafgaande proces in het geval van de Vario mag hier echter denk ik inderdaad niet besproken worden zoals Osdorp-Dude al zei.

@palthe

Simkaart, bedoel je niet je geheugenkaart?

[ Voor 15% gewijzigd door Eggy op 26-12-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fijne feestdagen allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Weet iemand of de Orange/QTEK ROM een andere bluetooth stack gebruikt dan de Vario ROM? De bluetooth stack van de Vario gebruikt de standaard MS stack, en die ondersteund geen bluetooth PAN, iets wat ik graag aan de praat krijgen.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik kreeg van meerdere mensen uit mijn omgeving te horen dat ze mijn smsjes 2x ontvingen (heb een qtek 9100). Nu heb ik even wat op internet gezocht en kwam de volgende topic tegen:
http://forum.pocketinfo.n...?t=45638&highlight=smsjes

In het kort komt het er op neer dat wanneer je een smsje verstuurd en je niet wacht op het send schermpje dat het smsje nog een keer verstuurd wordt. Nu kan ik in het vervolg gewoon wachten tot ik de bevestiging heb ontvangen, maar ik vroeg mij af of ik niet die registryhack die in de starttopic staat kan gebruiken om dit probleem op te lossen. iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Appie_NL schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:34:
Weet iemand of de Orange/QTEK ROM een andere bluetooth stack gebruikt dan de Vario ROM? De bluetooth stack van de Vario gebruikt de standaard MS stack, en die ondersteund geen bluetooth PAN, iets wat ik graag aan de praat krijgen.
Met de orange ROM ben ik het niet tegengekomen, maar was van plan de QTEK nog te proberen.

Maar eerst TomTom aan de praat krijgen... :(

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
@_Phantom_

Dit probleem kwam wel veel voor bij de HTC Magician er werd in de meeste gevallen veroorzaakt door SPB Pocket Plus. Een citaat uit de HTC Magician startpost:
Indien de ontvanger van jouw SMS bericht deze meerdere malen ontvangt ligt dit mogelijk aan Spb Pocket Plus. Hierbij moet je het programma tmail.exe als exception instellen waardoor het probleem verholpen wordt. Dit moet als volgt:

Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button selecteren -> Feature Options -> Tabblad Exceptions -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)
Ik dacht echter niet dat dit probleem zich ook voordeed bij de HTC Wizard. Ik heb er namelijk nog geen klachten over gehoord in dit topic noch op andere forums. Misschien dat dit probleem zich echter toch nog wel voordoet?

Als dit niet de oorzaak is kun je gerust de registry tweak uit de startpost uitvoeren om het te testen. Deze kun je tenslotte ook weer herstellen door de waarde weer op de default waarde in te stellen.

Edit: Niet te vergeten: succes en natuurlijk een prettig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar iedereen _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Eggy op 26-12-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
overbodige ruimte :x

[ Voor 99% gewijzigd door AngelusHD op 26-12-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Zodra ik TomTom aan de praat heb kan ik met je meepraten... |:(

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Volgens de tutorial uit de startpost hoefde je niet eens je registry te editen maar ik neem aan dat je dit al geprobeerd hebt? Tja, verder kan ik helaas ook niet helpen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Ik heb programmepoort op com7 gezet, en nu zag ie hem gelijk. bedankt voor je reply.
kheb denk ik een beetje mzzl met blijven proberen.. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Weet iemand hoe ik de stemmen goed geinstalleerd krijg?

Heb via die vage omweg TomTom kunnen installeren en kunnen updaten naar 5.20(21?), maar de stemmen kan ik alleen via de setup van 5 installeren en die crasht dus.

Bestanden staan op me stick onder directory 'voice' maar kan ze niet selecteren?

[ Voor 4% gewijzigd door Mesh op 26-12-2005 16:48 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 14:12

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Heb een ADAPT 300 en volgens het begin van dit deelingesteld..
Alles prima alleen blijft hij binnen TomTom zeggen dat hij geen bruikbaar signaal heeft.
Waar ik de adapt nu neer zet, geen enkel signaal... :(
Kan ook niet zien op de Adapt of hij eigenlijk wat doet. Ja de LED1 is rood en LED2 is blauw zoals het volgens het bestandje moet zijn..

Maar geen resultaat.. Heb geen idee meer.. Iemand anders een idee... _/-\o_

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

supernova schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:55:
Heb een ADAPT 300 en volgens het begin van dit deelingesteld..
Alles prima alleen blijft hij binnen TomTom zeggen dat hij geen bruikbaar signaal heeft.
Waar ik de adapt nu neer zet, geen enkel signaal... :(
Kan ook niet zien op de Adapt of hij eigenlijk wat doet. Ja de LED1 is rood en LED2 is blauw zoals het volgens het bestandje moet zijn..

Maar geen resultaat.. Heb geen idee meer.. Iemand anders een idee... _/-\o_
Bij mij kon ik pas juiste com kiezen na updaten naar 5.20(21?). Misschien helpt dat?

En je moet bij com6 of 7 geen beveiligde verbinding kiezen!

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 14:12

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Osdorp-Dude schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:56:
[...]

Bij mij kon ik pas juiste com kiezen na updaten naar 5.20(21?). Misschien helpt dat?

En je moet bij com6 of 7 geen beveiligde verbinding kiezen!
Heb versie 5.21 en ook de com poorten volgens de topic boven aan ingesteld.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ik krijg die klote stemmen niet aan de praat en nu wil ie ook de benelux map niet meer inlezen.

Hoe heb je TomTom precies geinstalleerd op je Wizard?

Als ik v5 draai loopt setup vast. Als ik v5.21 draai en keuze maak om v5 te installeren springt ie voorbij de installatie naar keuze menu?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:50
heeft iemand zijn MDA VARIO met de draadloze wanadoo livebox verbonden om te internetten?
zo ja, hoe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vario inmiddels al een paar weken.... maar het is nog steeds niet gelukt verbinding te maken tussen PC en vario. Ik sluit de vario aan en dan blijft continue de melding "verbinding maken" staan. Wanneer ik de modemkoppelingen activeer op mijn vario stopt dit en kan hij vervolgens nix meer vinden.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Ik heb de nieuwste versie van active sync geinstalled.
- Ik sluit mijn Vario aan met USB kabel direct op mijn computer zijn USB
- Antivirus en firewalls staan uitgeschakeld
- Op de vario staan de modemkoppelingen geactiveerd
- softreset al gedaan

Ik heb T-mobile ook al gemaild maar daar hoor ik nix van.... ik hoop dat jullie suggesties hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mda vario en heb in de startpost gelezen hoe je dus die thema' s en andere t-mobile dingen weg kunt halen. Nou heb ik alle files netjes gewist mbv total commander maar na de welkom tutorial gaat hij toch nog alle files installeren. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben gehad en zo ja hoe hebben jullie het opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:38:
Ik heb de vario inmiddels al een paar weken.... maar het is nog steeds niet gelukt verbinding te maken tussen PC en vario. Ik sluit de vario aan en dan blijft continue de melding "verbinding maken" staan. Wanneer ik de modemkoppelingen activeer op mijn vario stopt dit en kan hij vervolgens nix meer vinden.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Ik heb de nieuwste versie van active sync geinstalled.
- Ik sluit mijn Vario aan met USB kabel direct op mijn computer zijn USB
- Antivirus en firewalls staan uitgeschakeld
- Op de vario staan de modemkoppelingen geactiveerd
- softreset al gedaan

Ik heb T-mobile ook al gemaild maar daar hoor ik nix van.... ik hoop dat jullie suggesties hebben?
Deze al doorgenomen?
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:43:
Ik heb een mda vario en heb in de startpost gelezen hoe je dus die thema' s en andere t-mobile dingen weg kunt halen. Nou heb ik alle files netjes gewist mbv total commander maar na de welkom tutorial gaat hij toch nog alle files installeren. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben gehad en zo ja hoe hebben jullie het opgelost
Tsjah ik heb simpelweg de ROM vervangen met een andere.

Maar die tutorial is eenmalig, daarna kan je gewoon alle onnodige bestanden verwijderen.

...

Edit:

Ok, ik draai nu de meest recente Nederlandse Q-Tek ROM, m'n Vario loopt nu superstabiel en is de gehele middag nog geen 1 keer vastgelopen in vergelijking met de T-Mobile ROM die vrijwel na installatie van welk programma dan ook vastliep.

TomTom 5.21 draait nu perfect, heb Brammetje nu ook die me de weg wijst (was me wel een klus em te vinden tussen 28 cab files) en m'n bluetooth gps heeft een perfecte verbinding met m'n Vario.

Films en muziek spelen perfect af met TCPMoviePlayer. Nu nog even op zoek naar een goeie niet te zware taskmanager / verkenner. En wachten is alleen nog op een goed werkende Snes emulator...

Ik ben superblij met m'n Vario _/-\o_

Las trouwens dat de Vario een dual core heeft, hij loopt dus op 2x195Mhz? :?

[ Voor 28% gewijzigd door Mesh op 26-12-2005 20:43 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Osdorp Dude

Mag ik vragen hoe je de Qtek Rom erop gezet hebt en of dat me wat gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osdorp-Dude schreef op maandag 26 december 2005 @ 20:34:

Las trouwens dat de Vario een dual core heeft, hij loopt dus op 2x195Mhz? :?
Een voor GSM en een voor de PDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:48:
@Osdorp Dude

Mag ik vragen hoe je de Qtek Rom erop gezet hebt en of dat me wat gaat kosten
Vrij simpel en kosteloos eigenlijk, zoals dus al in m'n eerdere post stond:

- CID-lock (en/of Sim-lock) verwijderen;
- Backup maken T-Mobile Extended_Rom en/of Rom (aan te raden!);
- Qtek of Rom naar keuze downloaden van website provider of xda-developers.com FTP;
- Wizard/Vario aansluiten op pc mbv. ActiveSync (pref. 4.1) en verbonden zijn;
- Qtek of Rom naar keuze *.exe uitvoeren
- 10min naar buiten staren
- Et voila

Vervelende alleen is dat de eerste stap wellicht als illegaal beschouwd kan worden en zolang de mods/admins hier geen uitspraak over hebben gedaan zal ik geen links of verwijzingen hierna doen.

Maar iedereen die een beetje handig is met zoeken komt er zelf wel achter.

...

Edit:

Heb wat CAB's uitgevoerd uit de backup van m'n Extended_Rom om GPRS en wat instellingen die nodig zijn om T-Mobile functies weer goed werkende te krijgen.

Alles deed het dus perfect, tot ik die T-Mobile CAB's uitgevoerd heb. Was ik net van hun ROM af... |:(

Zit dus weer met een probleem(pje).

Magic Button sloot eerst dus alle programma's volledig af. Maar sinds installeren van enkele T-Mobile CAB's wil nu de Telefoon applicatie niet meer afsluiten en kom ik niet meer op het Vandaag scherm.

Dit probleem had ik voorheen alleen met ActiveSync, maar dat was via de startpost methode op te lossen. Iemand enig idee of dat hier ook voor mogelijk is?

Edit2:

Probleem lijkt verholpen. Alleen nu heb ik een ander probleem :P

Krijg me GPRS niet meer uit :?

[ Voor 5% gewijzigd door Mesh op 26-12-2005 22:46 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand die mij kan helpen met de benelux kaart waarvan ik het *.cab file niet van geinstalleerd krijg???

groeten robby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:45:
niemand die mij kan helpen met de benelux kaart waarvan ik het *.cab file niet van geinstalleerd krijg???

groeten robby
Gewoon de files hiermee extracten en dan op je SD kaart zetten in de map 'Benelux-Map'.

Als het goed is zou die dan moeten werken. Anders moet je dit even volgen:
Nog een kleine toevoeging op deze tutorial. Mocht het installeren van het ttn.cab bestand je niet lukken op de hierboven beschreven wijze, voer dan de volgende stappen uit:

quote:
1) Installeer dit bestand op je HTC Wizard.

2) Kopieer de bestanden uit dit .cab bestand in de volgende folders, zich bevindende op de HTC Wizard zelf en niet op je geheugenkaart:

"Program Files\Navigator\data.chk"
"Program Files\Navigator\TomTom Navigator.exe"
"My Documents\TomTom\CurrentMap.dat" (Note: in dit bestand moet de locatie van je kaarten staan, bijvoorbeeld: "\StorageCard\Benelux-Map\") <-- Aanpassen indien dit afwijkt

3) Voer een soft reset uit.

4) Open nu het ttn.cab bestand.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wat problemen met activesync (constant rebooten als ik connectte via bluetooth of usb). Daarom heb ik Intellisync eens geprobeerd.

En dat gaat erg goed! Met Outlook geen enkel probleem, een heldere synchronisatie waarbij conflicten netjes worden voorkomen. Hij verbindt eerst via activesync, dat blijf je dus nodig hebben, maar de synchronisatie gaat via Intellisync. Je kunt daarna kiezen of hij calendar, contacts, etc. met welk programma moet doen.

Dit is ook bruikbaar voor Outlook Express, Lotus Notes/Organizer etc. Maar voor mij het belangrijkste: de computer herstart niet meer omdat dat stomme activesync lekker niets hoeft te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Osdorp-Dude schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:16:
[...]

Zit dus weer met een probleem(pje).

Magic Button sloot eerst dus alle programma's volledig af. Maar sinds installeren van enkele T-Mobile CAB's wil nu de Telefoon applicatie niet meer afsluiten en kom ik niet meer op het Vandaag scherm.

Dit probleem had ik voorheen alleen met ActiveSync, maar dat was via de startpost methode op te lossen. Iemand enig idee of dat hier ook voor mogelijk is?

Edit2:

Probleem lijkt verholpen. Alleen nu heb ik een ander probleem :P

Krijg me GPRS niet meer uit :?
hoe heb je dit opgelost, dit probleem heb ik namelijk ook... ik draai wel gewoon de standaard rom van t-mobile.. hoe heb je dit precies opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

angelus20 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:17:
[...]

hoe heb je dit opgelost, dit probleem heb ik namelijk ook... ik draai wel gewoon de standaard rom van t-mobile.. hoe heb je dit precies opgelost?
Heb via de settings van Magic Button de telefoon functie gewoon als task op de achtergrond laten draaien. Op die manier wordt ie niet afgesloten, laad ie sneller als je wil bellen en kom je weer op je beginscherm.

Maar ga even een andere taskmanager gebruiken, aangezien deze ook soms de ingebouwde verkenner niet wil afsluiten.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Osdorp-Dude schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:33:
[...]

Heb via de settings van Magic Button de telefoon functie gewoon als task op de achtergrond laten draaien. Op die manier wordt ie niet afgesloten, laad ie sneller als je wil bellen en kom je weer op je beginscherm.

Maar ga even een andere taskmanager gebruiken, aangezien deze ook soms de ingebouwde verkenner niet wil afsluiten.
Als je een goede vervanger heb gevonden, laat het ons/me even weten. want word er ook gek van :P kan ik elke keer rebooten als ik naar vandaag scherm wil namelijk.. das minder |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik heb z'n film speciaal voor pda/psp/ipod gedownload maar die pakt hij niet op me vario-tje. Toch heb ik de bijbehorende codec gedownload. Heeft iemand anders een link naar een compleet codec pack of een idee waar hij niet werkt?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

angelus20 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:43:
[...]

Als je een goede vervanger heb gevonden, laat het ons/me even weten. want word er ook gek van :P kan ik elke keer rebooten als ik naar vandaag scherm wil namelijk.. das minder |:(
Draai nu PocketPlus. Als taskmanager werkt deze perfect, maar de functie op de Today screen heb ik uitgeschakeld omdat dit veel geheugen inneemt en niet nodig is voor mij.

En probeer anders eens SmallMenu. Taskmanager en launcher in 1.
TheGeneral schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:53:
Ik heb z'n film speciaal voor pda/psp/ipod gedownload maar die pakt hij niet op me vario-tje. Toch heb ik de bijbehorende codec gedownload. Heeft iemand anders een link naar een compleet codec pack of een idee waar hij niet werkt?
Waar speel je het mee af?

[ Voor 26% gewijzigd door Mesh op 27-12-2005 14:10 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Osdorp-Dude schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:07:
[...]

Draai nu PocketPlus. Als taskmanager werkt deze perfect, maar de functie op de Today screen heb ik uitgeschakeld omdat dit veel geheugen inneemt en niet nodig is voor mij.

En probeer anders eens SmallMenu. Taskmanager en launcher in 1.

[...]

Waar speel je het mee af?
Hij pakt hem niet in divxplayer beta en WMP ook niet.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:03
Weet iemand toevallig al een programma voor dit toestel zodat ik mijn laptop via de telefoon kan besturen?

Zou wel heel erg van pas komen :P

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk wel mooi om er een andere rom op te zetten, maar is het niet riskant in verband met verlies van garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:46

neevedr

Dat was ik niet!

DT-PiSanG schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:11:
Weet iemand toevallig al een programma voor dit toestel zodat ik mijn laptop via de telefoon kan besturen?

Zou wel heel erg van pas komen :P
Ja hoor, dat kan met de standaard al geinstalleerde Terminal Services-client. Laptop geschikt maken om te besturen met Extern bureaublad, zorgen dat de juiste Port open staat in je firewall, juist IP adres invullen en overnemen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:38
conceicao schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:23:
[...]

Thanks! Dankzij deze termen heb ik nota bene op de site van Microsoft de oplossing gevonden. Werkt als een trein:

http://www.microsoft.com/...ert/bowman_02april08.mspx
Dat is fijn om te horen.. Ik kom er nog steeds niet uit! Zou u deze informatie met ons willen delen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook software voor de mda waarmee je kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Wat voor skins gebruiken jullie allemaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik geen een. Ik vind dat onnodige vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een aantal dagen mijn Tmobile Vario binnen. Leuk speeltje :) Alles lijkt goed te werken, syncen met outlook etc etc. Werkt top. Echter, als ik mbv een emulator een NES rom wil draaien (of genesis rom or gameboy rom) or één van de vele spellen wil spelen (die niet standaard meegeleverd worden) dan wil ik dat graag doen via t toetsenbord. Maar als ik het toetsenbord uitklap, dan draait het venster niet standaard 90 graden mee (zoals in de meeste apps wel t geval is). Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:22:
Ik heb inmiddels een aantal dagen mijn Tmobile Vario binnen. Leuk speeltje :) Alles lijkt goed te werken, syncen met outlook etc etc. Werkt top. Echter, als ik mbv een emulator een NES rom wil draaien (of genesis rom or gameboy rom) or één van de vele spellen wil spelen (die niet standaard meegeleverd worden) dan wil ik dat graag doen via t toetsenbord. Maar als ik het toetsenbord uitklap, dan draait het venster niet standaard 90 graden mee (zoals in de meeste apps wel t geval is). Wat kan ik hier aan doen?
De maker mailen en vragen of hij dit kan implementeren in de volgende versie die wel 100% compatible is met de MDA Vario? :9

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:22:
Oplossing voor Emulators:

Toetsenbord uitklappen (dus je scherm draait naar liggend), dan naar Start --> instellingen --> systeem --> scherm gaan.

Hier i.p.v. Liggend (naar links), Staand kiezen.

Dan Morphgear openen (enige die ik heb gevonden die het kantelen van het scherm ondersteund en lekker draait op de Wizard)

In Morphgear bij de Global settings (klik op het joystickje in het hoofdscherm) Orientation op East zetten en Use Virtual pad uitschakelen.

Als laatste zet je per module de knoppen goed (denk eraan dat up --> left, down --> right, left --> down en right --> up is)

Daarna lekker retrogamen :) :9~

Als je na de eerste keer instellen opnieuw opstart, hoef je steeds alleen je scherm handmatig terug te draaien in het instellingen menu van WM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

iemand een oplossing voor het volgende probleem. Ik krijg mijn bluetooth headset neit gekoppeld aan de telefoon.

Gaat om een Bleutek S2 (headset)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik zit met een probleem, op de compactvario staat bij berichten een map outlook E-mail. Dit is de map waar standaard alle mail van mijn outlook (wat op de computer staat) heen wordt gesyncd. Omdat ik web & walk heb van t-mobile, heb ik op mijn compact vario een planet e-mail adres ingevoerd met de benodigde pop instellingen, deze komen dus onder een nieuw kopje bij berichten te staan. Ik wil juist een kopje met alle mail en graag dat de mail die ik sync in dezelfde map komt als de mail die ik download met web & walk en gelijk controleerd of ik zelf al mail heb weggegooid, zodat de sync dat automatisch ook op de computer doet.

heb al een tijd lopen kloten, kan iemand mij helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Wat speel jij op je wizard? Snes games lopen voor geen meter..

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Niemand die weet hoe mp4 files af te spelen op een vario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
angelus20 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:43:
[...]

start -> vandaag kiezen lijkt me toch iets handiger... of gewoon even de ingebouwde taskmanager van WM5 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Osdorp-Dude schreef op woensdag 28 december 2005 @ 01:37:
[...]

Wat speel jij op je wizard? Snes games lopen voor geen meter..
Ik heb even geprobeerd met pocketsnes en zelda III en Super mario world lopen op een prima speelbare snelheid, zelfs incl transparante sprites (regen in zelda) Zometeen even de ultieme test: super mario rpg :)

edit: Super Mario RPG loopt inderdaad erg traag. Niet zo gek, gezien dat het het zwaarste snes spel is om te emuleren.

[ Voor 14% gewijzigd door ToMaSZ op 28-12-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
FrankGuthrie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:45:
iemand een oplossing voor het volgende probleem. Ik krijg mijn bluetooth headset neit gekoppeld aan de telefoon.

Gaat om een Bleutek S2 (headset)
Je weet dat je je headset op identificeerbaar moet zetten voordat je kunt pairen met het apparaat?
TheGeneral schreef op woensdag 28 december 2005 @ 02:27:
Niemand die weet hoe mp4 files af te spelen op een vario?
Jawel hoor, bijvoorbeeld met TCMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Nog een handige tutorial voor het encoden van DVDs btw:

http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?t=70567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 01:21:
Beste mensen,

Ik zit met een probleem, op de compactvario staat bij berichten een map outlook E-mail. Dit is de map waar standaard alle mail van mijn outlook (wat op de computer staat) heen wordt gesyncd. Omdat ik web & walk heb van t-mobile, heb ik op mijn compact vario een planet e-mail adres ingevoerd met de benodigde pop instellingen, deze komen dus onder een nieuw kopje bij berichten te staan. Ik wil juist een kopje met alle mail en graag dat de mail die ik sync in dezelfde map komt als de mail die ik download met web & walk en gelijk controleerd of ik zelf al mail heb weggegooid, zodat de sync dat automatisch ook op de computer doet.

heb al een tijd lopen kloten, kan iemand mij helpen????
Echt niemand die met hetzelfde probleem zit en misschien een oplossing weet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ok ik heb ent m'n 2 jarige contract van t-mobile door de fax geramd, hopelijk leveren ze een beetje snel dan kan ik binnenkort even alle topics hier doorlezen :)

Ik zat op marktplaats al even te kijken naar een gps muis, maar zie er tussen staan van 12 en van 16 kanalen, kan iemand mijvertellen wat het verschil is??

[ Voor 36% gewijzigd door intuliegend op 28-12-2005 13:49 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:31
@ Tomasz

Pocketsnes lijkt me een heel vet programmatje, maar draaien bij jouw de games op 100% snelheid? Bij mij lijkt het op 75% te gaan (heb alleen Mario World geprobeerd).
Ook heel erg jammer dat als ik bij display rechts kies sluit pocketsnes af en links werkt maar dan kan je het toetsenbord niet echt handig gebruiken.

Ik ga vandaag ook effe lekker zoeken naar een goeie emulator (als er uberhaupt andere zijn voor de pocketpc), en zal hier mijn bevindingen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

ToMaSZ schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:00:
[...]

Ik heb even geprobeerd met pocketsnes en zelda III en Super mario world lopen op een prima speelbare snelheid, zelfs incl transparante sprites (regen in zelda) Zometeen even de ultieme test: super mario rpg :)

edit: Super Mario RPG loopt inderdaad erg traag. Niet zo gek, gezien dat het het zwaarste snes spel is om te emuleren.
Tis een kwestie van wachten tot de emulators worden aangepast op de cpu van de Vario, want ScummVM loopt wel relaxt op m'n Vario. Day of the Tentacle in de tram spelen, whaha :D

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waar de sjablonen horen te staan voor de notities?

Het gaat in ieder geval om de volgende bestandsnamen:
- Leeg document.dot
- Memo.dot
- Notulen.dot
- Taken.dot
- Telefoonmemo.dot

Tijdens het opruimen heb ik ze weggegooid, maar wil toch graag een aantal weer terugzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand toevalig ook een programma waarmee ik mijn stem kan vervormen?
Dus realtime, als ik iemand bel dat ik een onherkenbare stem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Jerome! schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:04:
[...]

Je weet dat je je headset op identificeerbaar moet zetten voordat je kunt pairen met het apparaat?
[...]

Jawel hoor, bijvoorbeeld met TCMP.
Mmmm dat werkt nu dan dus wel om de 1 of andere reden. Alleen als ik het full screen doe dan is het beeld verkeerd om gedraaid dus niet naar me keyboard toe. En full screen hapert hij behoorlijk om de 1 of andere reden best irritant. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Erik070 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:58:
@ Tomasz

Pocketsnes lijkt me een heel vet programmatje, maar draaien bij jouw de games op 100% snelheid? Bij mij lijkt het op 75% te gaan (heb alleen Mario World geprobeerd).
Ook heel erg jammer dat als ik bij display rechts kies sluit pocketsnes af en links werkt maar dan kan je het toetsenbord niet echt handig gebruiken.

Ik ga vandaag ook effe lekker zoeken naar een goeie emulator (als er uberhaupt andere zijn voor de pocketpc), en zal hier mijn bevindingen plaatsen.
Mario world loopt keurig. heb niet het idee dat het trager gaat dan anders. (misschien de snes maar eens afstoffen voor de vergelijking dan :)) Ik heb idd ook het afsluit probleem met het display, maar links draaien, uitschuiven en dan het toetsenbord gebruiken speelt eigenlijk heel lekker op de een of andere manier.

PocketSNES wordt al jaren niet meer ontwikkeld, denk niet dat er echt een versie komt voor de omap -cpu's. (zijn immers toch ook 'gewoon' arm-gebaseerd?)

Als je een goeie emu vindt, ik hou me aanbevolen! (morphgear doet niet aan snes geloof ik he?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Osdorp-Dude schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:17:
[...]

Tis een kwestie van wachten tot de emulators worden aangepast op de cpu van de Vario, want ScummVM loopt wel relaxt op m'n Vario. Day of the Tentacle in de tram spelen, whaha :D
DOTT ging al lekker op m'n oude ipaq 1915 :D

Ga binnenkort broken sword I en II eens proberen via scumm (even wachten tot die 1GB mini-sd's weer eens een keer beschikbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 13:10
Enige tijd geleden vroeg iemand naar de combinatie Brodit Holder met zwanenhals,
omdat ik als voeding in de auto de lader van mijn Adapt GPS gebruik heb ik niet gekozen voor de Brodit active holder.

De houder van Brodit is draaibaar waardoor je niet de zwanenhals hoeft te verstellen.
Bij de zwanenhals zit een 'adapter' die je op de Brodit houder plakt, deze combinatie schuif je vervolgens vast aan de zwanenhals.

Hieronder wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.raceteamitalia.nl/GOT/1.jpg%20+%20http://www.raceteamitalia.nl/GOT/1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.raceteamitalia.nl/GOT/2.jpg%20+%20http://www.raceteamitalia.nl/GOT/2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.raceteamitalia.nl/GOT/3.jpg%20+%20http://www.raceteamitalia.nl/GOT/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.raceteamitalia.nl/GOT/4.jpg%20+%20http://www.raceteamitalia.nl/GOT/4.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.raceteamitalia.nl/GOT/5.jpg%20+%20http://www.raceteamitalia.nl/GOT/5.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.raceteamitalia.nl/GOT/6.jpg%20+%20http://www.raceteamitalia.nl/GOT/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.raceteamitalia.nl/GOT/7.jpg%20+%20http://www.raceteamitalia.nl/GOT/7.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.raceteamitalia.nl/GOT/8.jpg%20+%20http://www.raceteamitalia.nl/GOT/8.jpg
Alles komt bij PDAshop.nl vandaan. (reclame ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:40:
[...]

Echt niemand die met hetzelfde probleem zit en misschien een oplossing weet???
ik denk niet dat dat kan. Ik heb ook onbeperkt gprs van t-mobile. Daar haal je toch lekker al je meel mee op. Ik synchroniseer gewoon geen mail met outlook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
ToMaSZ schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:22:
[...]

DOTT ging al lekker op m'n oude ipaq 1915 :D

Ga binnenkort broken sword I en II eens proberen via scumm (even wachten tot die 1GB mini-sd's weer eens een keer beschikbaar zijn)
De 2GB miniSD kaartjes beginnen ondertussen ook te verschijnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Eggy op 28-12-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 07:43
Smirnoff schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:31:
Enige tijd geleden vroeg iemand naar de combinatie Brodit Holder met zwanenhals,
omdat ik als voeding in de auto de lader van mijn Adapt GPS gebruik heb ik niet gekozen voor de Brodit active holder.

De houder van Brodit is draaibaar waardoor je niet de zwanenhals hoeft te verstellen.
Bij de zwanenhals zit een 'adapter' die je op de Brodit houder plakt, deze combinatie schuif je vervolgens vast aan de zwanenhals.
Die zwanenhals, zit die bij die Brodit houder? Zo nee, kan ik dan de zwanenhals van een Halfords-houder (HR-Richter of zoiets geloof ik) zonder moeilijke fratsen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

TheGeneral schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:55:
[...]

Mmmm dat werkt nu dan dus wel om de 1 of andere reden. Alleen als ik het full screen doe dan is het beeld verkeerd om gedraaid dus niet naar me keyboard toe. En full screen hapert hij behoorlijk om de 1 of andere reden best irritant. Iemand een oplossing?
Hoe heb je dat gedaan? Er zit bij mij alleen een aan uit knopp op de headset. Ik begrijp dus neit helemaal wat er wordt bedoeld :?

Pairen volgens het boekje werkt ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankGuthrie op 28-12-2005 20:22 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Heb net de m3000 gehaald en al heel google afegezocht maar krijg het maar niet voor elkaar om mijn proxy in te stellen om gratis te internetten.

Kan iemand een linkje of een uitleg geven?

b.v.d.

PSN: KeaveXL

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De eerst volgende die een warez gerelateerde vraag stelt, de weg wijst naar of aanbiedt te mailen van warez krijgt onmiddelijk een OW.