Hebben jullie ook zulke problemen met streaming video op je MDA? Kies je op
pocketpcmedia.nl De low quality stream, dan is het beeld en geluid bagger, maar als je de hoge kwaliteit kiest, dan schokt alles en is ie constant aan het bufferen.
Hier een howto om op hoge kwaliteit te streamen naar je MDA mbv ORB.
Deze methode is vooral geschikt voor media die altijd op hetzelfde adres uitzenden, zoals Journaal 24 van de NOS, RTL-7, CNN news channel en Talpa TV. Het idee is dat ORB een HIGH quality stream downsampled naar een stream die de MDA nog precies wel aankan.
00. Lees het eerst eventjes helemaal door, dan weet je wat er allemaal bij komt kijken.
01. Installeer de nieuwste
VLC MediaPlayer
02. Installeer
ORB op je desktop pc (WinXP SP2 aanbevolen!).
3a. Optioneel: Installeer het
WMV3 codec pack van MS
3b: Optioneel: Installeer DScaler, bevat enige Encoders/Decoders. Ik betwijvel of het essentieel is, maar misschien heeft ORB ze nodig. (EDIT: Orb heeft ze niet nodig)
04. Creeër een accountje bij orb via het programma.
05. Ga naar
http://www.pocketpcmedia.nl/ en zoek een stream op die je wil hebben.
06. Klik op de HIGH stream zodat deze in Windows Media Player opent.
07. In WMP, klik rechts op het playlist item en kies properties.
08. Copieeer de location door deze te selecteren en dan Control+C in te drukken.
09. Start VideoLan Player op.
10. View->Playlist
11. Manage->Add MRL
12. In het text vak bij "File": control+V de URL.-->Enter
13. Dubbelklik op het toegevoegde item. Als het goed is zie je nu 2 à 3 streams ontstaan (met mms:// ervoor).
14. klik rechts op de tweede stream (de eerste stream is reclame) en kies Info.
15. Kopieer de URL naar het klembord met Control+C.
16. Open een nieuwe internetbrowser (nog gewoon op je pc) en ga naar
http://my.orb.com/.
17. Log in en klik onderin op Change Speed. Voer de snelheid in (250-300Kbps is het maximale wat mijn MDA aan kan, ik kies in ieder geval voor 280Kbps). Vink Remember Speed aan en klik op Change Speed.
18. Klik in de werkblak op TV.
19. Klik op Setup.
20. Klik op Custom Channels
21. Voer ChannelName in en plak de URL op het klembord in het vak "Stream URL".
22. Laat de rest maar onveranderd, want als ik daar aan lig te pielen, dan krijg ik een foutmelding tijdens het opslaan van het nieuwe TV station. Ook het editen van een kanaal resulteert in een foutmelding.
23. Klik op Save Changes.
24. Klik op Exit setup.
25. Kies My Custom Channels onder het tabblad TV, klik op je net toegevoegde stream en klik op de playbutton.
26. De eerste keer kan resulteren in een foutmelding dat het bestand niet kan worden gevonden. Schakel eventjes je Firewall uit en probeer het nog een keertje, bij mij kostte het bij sommige TV zenders twee pogingen voordat WMP ging bufferen. Ook het opnieuw opstarten van ORB kan nuttig zijn. Merk op dat het bufferen langer duurt dan normaal. ORB is namelijk on the fly bezig met het re-encoden van de HIGH quality stream.
27. Werkt het naar behoren? Hang dan je MDA in het WIFI netwerk of hang'm aan de ActiveSync (Via AS kan je namelijk internetten op je MDA).
28. Log op je MDA in op my.orb.com, stel voor je MDA ook de snelheid in op iets van 280Kbps, en zoek je net toegevoegde TV zender op. Klik op de playbutton en als het goed is werkt je stream. Nu kan je bijvoorbeeld het NOS journaal Fullscreen bekijken op goede kwaliteit! (Werkt het niet in 1 x, probeer het dan nog een tweede keer, WMP is wat wispelturig).
29. Klaar!
Noot 1:
Stottert het allemaal wat teveel op je MDA? Zet alle andere achtergrondprogramma's uit.
Verder heb ik in WMP op m'n MDA het volgende ingesteld:
1. Videobestand op volledig scherm: Altijd
2. Snelheid ineternet verbinding: Mobiele telefoon, 384kbps. (Zou ook hoger moeten kunnen, maar geen zin om te proberen:P)
3. Verbindingssnelheid detecteren: Uit.
In het begin, als ik net zit te kijken, heb ik soms last van "lage stemmen", vrouwen klinken als mannen. Ook loopt het geluid eventjes niet in-sync. Bij mij verdwijnt dit echter na ongeveer een halve minuut kijken.
[EDIT]Ik moest opnieuw mijn XVID decoder installeren om ORB weer XVIDs te laten streamen die al lokaal op de PC staan.
Noot 2:
Hierbij enige streams, zodat je de stappen 5 tot en met 14 kan overslaan:
1. CNN News:
mms://wmlive.bbc.net.uk/wms/news/heads_bb_s1
2. NOS Journaal 24:
mms://livemedia.omroep.nl/vpro5-bb
3. RTL-7:
mms://217.118.160.41:80/rtlzbroad/
4. Talpa TV:
mms://streamers.at.sara.garnierprojects.com/talpastream1
Gaarne feedback op de tutorial, heb zo volledig mogelijk geprobeerd te zijn, maar er kan een foutje in zijn geslopen.
Eggy, zodra iemand dit ook heeft geprobeerd en heeft bevestigd dat het werkt, is dit misschien ook iets voor de OP?
[
Voor 5% gewijzigd door
Bebob_NL op 16-12-2005 00:57
]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.