Na het lezen van de TS en heel wat reviews, heb ik mij de Belinea 101920 aangeschaft bij SallandAutomatisering. Ik heb er ook een Belkin PureAV DVI Dual Link Kabel bij besteld. Niet dat ik specifiek een voorkeur had voor deze kabel maar het was de goedkoopste DVI-D kabel die ik kon vinden

Nadeel bij deze kabel is dat de "schroeven" geen gleuf of antislip hebben waardoor het vastzetten van de kabel in de Belinea 101920 niet zo handig is omdat de DVI connector zeer dicht tegen de behuizing zit. Indien iemand niet begrijpt wat ik bedoel, wil ik eventueel een foto maken. Ik denk echter niet dat de kabel zelf slechte kwaliteit is, deze lijkt goed afgeschermd en heeft gold plated contacts. Eigenaardig genoeg stond deze kabel niet bij
Monitorkabels maar bij
Videokabels. Bij
Monitorkabels stonden enkel maar DVI-I kabels en deze zijn dus niet compatibel met deze monitor. Misschien dat ik daarvoor nog eens mail met Salland. Niet om te spammen ofzo maar het is de eerste maal dat ik daar iets besteld heb en waarschijnlijk zal ik in de toekomst dat nog doen. Topwinkel! Ik heb geen pixelgarantie genomen en gelukkig heb ik geen foute pixels kunnen ontdekken.
De Belinea 101920 voldoet volledig aan mijn verwachtingen voor zover je dat na een weekend al kan weten

Bij het uitpakken viel mij op dat het scherm iets zwaarder is dan ik verwacht had. Wat niet echt een slechte zaak is want het scherm staat stevig op het bureau. Het scherm is zeer gemakkelijk in de hoogte verstelbaar, draaibaar naar links en rechts, voorwaarts en achterwaarts kantelbaar en heeft pivot mode. Op dit gebied is het volgens mij zo goed als onmogelijk dat je dit scherm niet naar jouw wensen kan instellen.
De kleuren van mijn digitale foto's (de meeste genomen met een Fuji S5500) zien er echt helder uit. Ik heb nog geen backlight leakage gezien en het zwart is mooi zwart in tegenstelling met sommige andere LCD's die ik al gezien heb. Ik heb vlug ook wat verschillende filmfragmenten bekeken en mijn eerste indruk is toch dat het net niet scherp is. Toch iets minder in vergelijkbaar met mijn 6 jaar oude 19" Sampo 800S. Maar ook in films zijn de kleuren op de 101920 iets helderder en warmer dus dit compenseert gedeeltelijk. En ik kijk toch weing films op mijn PC. Voorlopig heb ik nog geen instellingen van het scherm veranderd omdat het er op het eerst zicht goed uit ziet maar waarschijnlijk ga ik toch nog wat met de instellingen spelen. Het scherm is veel helderder dan mijn Sampo 800S. Ik ben altijd al tevreden geweest over die CRT en heb nooit spijt gehad van de aankoop. Maar ook nu heb ik nog geen moment spijt gehad van de aankoop van dit Belinea scherm

Mijn bureau is er plots veel helderder en ruimer mee geworden

Ik kan wel iedereen aanraden om ClearType Fonts te installeren (zie TS).
Een volledige review van dit scherm is waarschijnlijk niet nodig is aangezien er genoeg in de TS staan?
[
Voor 17% gewijzigd door
D-Three op 26-12-2005 10:37
]