[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 15

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 09:15
agscorus schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:08:
[...]

Heb iets vergelijkbaars met mijn vp191b, maar erg storend vind ik het niet, jij wel?
Tja, echt storend op zich zelf niet. Wat wel storend is, is dat ik een fortuin vooruit gevorkt heb voor een product dat niet goed funktioneerd.

Storend of niet, dit is een defect toch? Zal ik m terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boogiman schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:25:
Eyy mensen, heb net een week een nieuwe Belinea 101920 en had een aantal problemen met backlight leakage. Heb er ff foto's van gemaakt:

[afbeelding]
[afbeelding]
Heb m wat meer belicht om het wat duidelijker te maken.

Denk toch dat m'n schermpje terug moet..... :'(
Het is een veel voorkomend probleem. Echt stuk is hij niet, maar je kan het proberen om hem nog terug te sturen. Maar ik zou het voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
agscorus schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:08:
[...]

Heb iets vergelijkbaars met mijn vp191b, maar erg storend vind ik het niet, jij wel?
Ik heb het ook met mijn vp191s, ook mij stoort het absoluut niet, ik ben eraan gewend.

Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/1212/dsc000468cm.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Laatst online: 11-09 22:35
fb_slim schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:03:
[...]

Wellicht een tikfoutje, BenQ zal op zijn eigen site toch niet tikfouten over nieuwe producten maken?
Hij is pas net uit. Zou ik beter een Samsung Syncmaster 970P kunnen kopen? Ik wil dit scherm, naast ontwerp, ook gaan gebruiken om tv op te kijken in mijn kamer (met meerdere mensen, dus kijkhoek is belangrijk).
Denk nog steeds dat het een TN is, een MVA heeft een hoger contrast.

Ik denk dat je met de 970P, of de 101920 als je zwart iets minder belangrijk vindt(zal waarschijnlijk nog wel beter zijn dan op TN's), inderdaad beter zit voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
Eyy mensen, heb net een week een nieuwe Belinea 101920 en had een aantal problemen met backlight leakage. Heb er ff foto's van gemaakt:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb de mijne ook net binnen vandaag, Die heeft precies hetzelfde, maar zover ik het kan zien is dit inherent aan het soort paneel wat gebruikt is: als je er niet precies recht op kijkt wordt het zwart net iets minder zwart. Dit zie je dan ook in de hoeken terug (want daar kijk je net onder een andere hoek tegenaan).

Ik vind zelf dat ie er superstrak uitziet. Ik zal dan binnenkort ook een userreview erover schrijven, maar dat duurt nog ff want deze gaat terug naar de winkel. Er zit een dode subpixel op :'( (en ik heb niet voor niets pixelgarantie). Zonde van al die verzendkosten eigenlijk. Ach ja, nix aan te doen.

De VGA-aansuitingsprestaties van het scherm zijn in mijn ogen trouwens niet zo super. Je krijgt horizontale bands te zien die lopen over het scherm afhankelijk van de refreshrate van je vid-kaart.
Ook krijgt hij de pixels net wel/net niet op de goede plek. Maar ik sluit hem later toch via DVI aan (zodra m'n nieuwe PC er is) dus das voor mij niet zo'n probleem.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Nou mensen, snel bestellen...voordat onze Europese Commissie een extra 14% invoerbelasting gaat heffen over 19" en grotere schermpjes |:(

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dit idd niet. Europa ligt al achter op de USA wbt breedbeeld lcd's. Zo krijg je die kloof nooit gedicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Giel schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:11:
[...]

Ik heb het ook met mijn vp191s, ook mij stoort het absoluut niet, ik ben eraan gewend.

Hier een foto:

[afbeelding]
Daar zou ik het scherm toch echt voor terugbrengen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Even een crosspost om toch ff m'n Belinea te showen. Krijgen de mensen hier gelijk een beter idee hoe hij er real-life uit ziet (and, more importantly: hoe GoT erop uit ziet! :Y) )

Afbeeldingslocatie: http://www.hltools.com/files/got/belinea_101920_small.jpg
En natuurlijk clickable! - De inteferentie linksboven komt door de camera.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Mensen zie hierboven, als je gewoon een uitstekend allround scherm zoekt zonder ghosting etc. neem de Belinea. Ik vind het geen wonderbaarlijk scherm, maar prima kwaliteit voor je geld. Ik heb er wel drie moeten terugbrengen voor ik er 1 zonder dooie pixels had.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
fb_slim schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:03:
[...]

Wellicht een tikfoutje, BenQ zal op zijn eigen site toch niet tikfouten over nieuwe producten maken?
Hij is pas net uit. Zou ik beter een Samsung Syncmaster 970P kunnen kopen? Ik wil dit scherm, naast ontwerp, ook gaan gebruiken om tv op te kijken in mijn kamer (met meerdere mensen, dus kijkhoek is belangrijk).
Ik denk dat dat je een goede koop doet met de samsung 970 P. De kijkhoek is meer dan zat om er (van een afstandje) met een kleine groep mensen naar te kijken. En de kleuren zijn werkelijk magnefiek 8)

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:52
ShadowLord schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:49:
[...]
Er zit een dode subpixel op :'( (en ik heb niet voor niets pixelgarantie). Zonde van al die verzendkosten eigenlijk. Ach ja, nix aan te doen.
Dit vind ik dus niet kunnen... je betaalt voor een pixelgarantie en dan kan je zelf nog de verzendkosten erbij betalen als je een dode pixel vindt. Sorry, maar zoiets vind ik lichtjes schandalig. Het minste wat ze kunnen doen in de winkel is het scherm op voorhand controleren |:( .

En die extra belasting... 14% wtf, ik denk echt niet dat dit snel zal gebeuren want anders kan je hem beter zelf laten importeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Largamelion op 22-12-2005 08:21 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Tja mijn FP937+ heeft ook een of twee dode pixels, stoor me er niet echt aan, maar jammer is het wel.
En dan te bedenken dat al die TFT's die ik verkoop aan klanten, die niks van computers weten, geeneen dode pixel hadden. Die weten niet eens wat een dode pixel is, en die hebben wel perfecte schermen. :p

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:16

sanook

_/-\o_

[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door sanook op 22-12-2005 09:51 . Reden: deze mag gedelete worden ]

• sanook

sanook

_/-\o_

[afbeelding]
[afbeelding]

Bij mij ziet het er precies zo uit. Ik vind het niet echt storend maar als het weggehaald kan worden zou wel fijn zijn. Ben verder zeer tevreden over dit scherm !

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Kayce schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:16:
Kent iemand nog een betrouwbaar adres voor een 970P, die voor een redelijke prijs (incl. pixelgarantie) het scherm testen op dode pixels?
Niemand?

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Ik heb de Samsung 940B die eraan komt, ik neem aan dat het gewoon een goede monitor is? In de winkel vond ik het beeld van het showmodel er mooi uit zien in elk geval. Ook wel handig dat hij in hoogte verstelbaar is.

• zomaar jb
  • Laatst online: 16-08-2023
even over de Belinea en Backlight leakage problemen

Het is dus niet bij elk scherm van deze serie
de mijne vertoont namelijk 0,0 leakage

Verwijderd

Das apart! Ik heb er 4 in huis gehad en ze hadden allemaal exact dezelfde backlight leakage. Maar waar maak je je druk om... in gebruik is het, in ieder geval door mij, niet waar te nemen. Wie gaat er nou naar een zwart scherm zitten turen?

• Giel
  • Laatst online: 19-08 08:54
Bor de Wollef schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:51:
[...]

Daar zou ik het scherm toch echt voor terugbrengen.
Waarom? Zoals ik al zei, het stoort mij niet. Ik zit redelijk vaak films te kijken en dan valt het mij ook niet (meer) op.

• ShadowLord
Largamelion schreef op donderdag 22 december 2005 @ 08:17:
[...]
Dit vind ik dus niet kunnen... je betaalt voor een pixelgarantie en dan kan je zelf nog de verzendkosten erbij betalen als je een dode pixel vindt. Sorry, maar zoiets vind ik lichtjes schandalig. Het minste wat ze kunnen doen in de winkel is het scherm op voorhand controleren |:( .
Je begreep me verkeerd. De winkel betaald de verzendkosten gewoon. Ik word er zelf dus niet slechter op (mis alleen m'n scherm ff, maar ach ja, ik had daarvoor ook geen TFT, dus nog een paar dagen erbij kan wel :) ).

Ik bedoelde dus te zeggen: Zonde van al die verzendkosten die nu allemaal gemaakt moeten worden. Weggegooid geld eigenlijk. Maar je hebt wel gelijk. De winkel had zelf mischien beter van te voren even kunnen kijken.

• n-i-x
PHiXioN schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:23:
Ik heb de Samsung 940B die eraan komt, ik neem aan dat het gewoon een goede monitor is? In de winkel vond ik het beeld van het showmodel er mooi uit zien in elk geval. Ook wel handig dat hij in hoogte verstelbaar is.
Is een monitor met 8ms TN paneel van Samsung, hetzelfde paneel als in de E481S, H481S, LD90+, 913N, FP937S+, en nog wat meer.
De meeste mensen met zo'n monitor zijn er prima tevreden over voor games, ondanks dat het niet de allersnelste is.

• n-i-x
Hier kan je allemaal winkels vinden waar de 970P te koop is, en als die winkels toevallig ook willen controleren op dode pixels of een dode pixelgarantie aanbieden dan zal dat vast wel op hun site staan.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:36

Beugelfles

I love rusty spoons

Bij een winkel als Mycom geven ze standaard 8 dagen pixel garantie. oef je niks voor te betalen. Je hoeft alleen ff naar de winkel te gaan waar je hem hebt gekocht en dan krijg je een nieuwe, mits op voorraad.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 13:53
is nou net de 970P niet leverbaar in Mediamarkt Heerlen! Werknemers krijgen alleen maar hun 20% korting op spullen bij hun eigen filiaal! Damn, nu moet ik weer wachten :(

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Frenkovic: LOL, hoe lang werk je daar? Dit is toch algemeen bekend, staat zelfs in de eventuele map die je krijgt zodra je daar gaat werken. Alleen mensen van hoofdkantoor / directie kunnen in elke filiaal korting krijgen. |:( 8)7

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 22 december 2005 @ 01:02:
[...]

Ik denk dat dat je een goede koop doet met de samsung 970 P. De kijkhoek is meer dan zat om er (van een afstandje) met een kleine groep mensen naar te kijken. En de kleuren zijn werkelijk magnefiek 8)
Zijn er ook stylish "armen" voor tft monitors? Ik wil het liefst de 970P aan de muur boven mij laptop kunnen schuiven, maar ook de andere kant richting mijn bank.

• sanook

sanook

_/-\o_

zomaar jb schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:29:
even over de Belinea en Backlight leakage problemen

Het is dus niet bij elk scherm van deze serie
de mijne vertoont namelijk 0,0 leakage
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:43:
Das apart! Ik heb er 4 in huis gehad en ze hadden allemaal exact dezelfde backlight leakage. Maar waar maak je je druk om... in gebruik is het, in ieder geval door mij, niet waar te nemen. Wie gaat er nou naar een zwart scherm zitten turen?
Het stoort mij eerlijk gezegd ook niet, maar als ik weet dat er andere schermen zijn die 0,0 leakage hebben is het een ander verhaal. Ik heb een email gestuurd naar Belinea en kreeg daar direkt het antwoord dat ik het service nummer (0900) moest bellen om een afspraak te maken voor omruiling van het scherm. Ik zal ze morgen bellen maar als het inderdaad zo makkelijk gaat (eerst maar even afwachten wat het uiteindelijke resultaat is) dan moet ik de service van Belinea wel een pluim geven.

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Nogmaals,
--Christiaan-- schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:23:
Hoi,

Ik heb een luie pixel. Nu heb ik al met mij nagel geprobeerd en een dag zo'n knipperfilmpje laten draaien. Dit hielp beide niet. Wie weet er nog meer methoden?

Verwijderd

Tijd geleden dat ik gepost heb op tweakers.

Volg deze thread al een aantal maanden en was op zoek naar een nieuwe monitor. Mijn oog viel op de 970P maaaar....ik wil een zwarte. Was nergens te krijgen maar de MM wilde um voor mij wel bestellen daar er op de doos van het witte model duidelijk te lezen is dat hij in de kleuren wit, zwart, rood en blauw te krijgen is. Twee weken geleden besteld en tot op heden niets vernomen. Ben wel al een aantal malen langs geweest en één keer blij gemaakt met ja hij is binnen....ja verkeerd gekeken..de witte was dus binnen :O

Nu lees ik dus gisteren hier dat hij voorlopig niet leverbaar is in het zwart. Die info dus op de doos slaat nergens op is gewoon de standaarddoos die over de hele wereld gaat.

Nog eens naar de Samsug-site. Op hun site staat bij de monitoren een heel mooi plaatje van...jawel een zwarte 970P. Dus ik dacht wow, hij is zeker toch nu leverbaar. Gebeld met het servicecenter. Diegene die ik aan de lijn had zei een aantal keer dat hij geen zwarte 970P zag staan op de site. Uiteindelijk begreep hij dat het een foto van zwarte monitor was en dat hij niet kon zeggen of dat het 970P model was. Dan ben je volgens mij echt niet op de hoogte van je product 8)7 . Hij zei: "Als u zegt dat het een zwarte 970P is, zal dat wel zo zijn! Alleen de witte versie is in de Benelux leverbaar mijnheer". Tsja Ik ben nu geheel afgekickt op Samsung. Erg jammer is niet mijn eerste slechte ervaring met Samsung. Ik vind het een beetje lekkermakerij om dan iets aan te prijzen en het vervolgens niet te kunnen leveren.

Het wordt nu waarschijnlijk de Belinea 101920, lijkt me ook een prima monitor die vergelijkbaar is qua prestaties.

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Frenkovic schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:15:
is nou net de 970P niet leverbaar in Mediamarkt Heerlen! Werknemers krijgen alleen maar hun 20% korting op spullen bij hun eigen filiaal! Damn, nu moet ik weer wachten :(
Hoeveel kosten ze? Je collega hier in Amsterdam mag telefonisch geen prijzen doorgeven.

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
XiN schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:06:
[...]

Hier kan je allemaal winkels vinden waar de 970P te koop is, en als die winkels toevallig ook willen controleren op dode pixels of een dode pixelgarantie aanbieden dan zal dat vast wel op hun site staan.
Heb natuurlijk die hele lijst al uitgepluist vóór dat ik die reply poste.

• n-i-x
Je toverstok pakken en 'abra kadabra' zeggen natuurlijk :+

Behalve die twee dingen die je al gebprobeerd hebt is er (zover ik weet tenminste) geen manier om pixels te reanimeren, dus ik denk eigenlijk dat je pech hebt...

Verwijderd

Hier even een kort berichtje. Na dit topic velen maanden gevolgd te hebben. Had ik besloten om een Belinea 101920 (rev.111919) te kopen. Na heel lang te zitten twijfelen tussen deze en de P970.

Zojuist heb ik mijn 101920 neer gezet en ik moet zeggen: echt een top scherm. Meer ervaringen horen jullie later van mij.

Kort vraagje voor de mede bezitters van deze: hoe hebben jullie de monitor ingesteld?

Ik heb het op DVI aangesloten en gebruik RGB (228, 255, 202) standaard instellingen (in het monitor menu).

Als contrast heb ik staan 0 en brightness 30. Ik hoor graag jullie instellingen/ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 20:02 ]

Verwijderd

Heb gisteren de Belinea 101920 besteld bij 4Launch. Kreeg vandaag bericht dat hij niet zonder dode 'sub' pixels te leveren was. Ik had twee opties, of een ander scherm bestellen of de dode subpixels voor lief nemen en de pixelgarantie niet betalen.
Ik heb er maar voor gekozen om de bestelling te annuleren.

Daarna heb ik maar eens met Blomhardware gebeld om te vragen hoe het bij hun zit met de Belinea. Daar kan hij wel besteld worden maar ook zij konden de pixelgarantie niet erbij doen. Want 9 op de 10 schermen die ze binnen krijgen bevatten minimaal één dode 'sub' pixel.

Het lijkt er dus op dat er wat problemen zijn met dat type! De specs zijn geweldig maar hij is schijnbaar wel erg gevoelig... :/

Ik ben benieuwd hoe de fabrikant hierop reageert!

Wel wisten ze mij bij Blomhardware te vertellen dat er tot nu toe nog geen één Samsung 970 retour is gekomen vanwege een dode 'sub' pixel.
Misschien is het het geld dan toch wel waard om de wat duurdere Samsung te kopen..

Mmmmm.... moeilijk. Wat zal ik doen? 8)7

Verwijderd

Mijn review van de Samsung Syncmaster 930BF

Voordelen:
Geen ghosting.
Mooi beeld.
DVI en VGA optie.
Software heeft kleur profielen voor Video, Tekst, Game en (Sport???)
De lichtuitstoot is prachtig! Als je in Counter Strike gelflasht word dan zie je ook echt een dikke flits die gewoon een beetje "pijnlijk" meer gevoelig is aan je ogen. Zelfde bij Need for Speed Most Wanted als je tegen een laag staande zon in kijkt.
Groot beeld
Stabiele voet
Games zien er gelikt uit! Net of je een nieuwe videokaart hebt!
0 dode pixels
Je kan nogal wat met de "direct control" functie van nVidia drivers instellen.

Nadelen:
De knopjes zitten een beetje onhandig.
De doos is niet zo'n model wat je weer dicht kan schuiven... Ik vind dat jammer omdat je anders het scherm wat makkelijker in de doos mee naar een lan kan brengen.. Wel is dit op te lossen door een riem of band om de doos te trekken.
Je moet er niet te dicht op zitten want dan zie je een beetje kleur verschil. Dit zal temaken hebben met de kijkhoek.

Mijn vorige scherm was een HP 17" bak. Ik heb de TFT gekocht bij de Paradigit in Eindhoven voor 369 dacht ik.. Alweer 3 weken terug..

• ShadowLord
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:25:
Heb gisteren de Belinea 101920 besteld bij 4Launch. Kreeg vandaag bericht dat hij niet zonder dode 'sub' pixels te leveren was. Ik had twee opties, of een ander scherm bestellen of de dode subpixels voor lief nemen en de pixelgarantie niet betalen.
Ik heb er maar voor gekozen om de bestelling te annuleren.
Ik had precies hetzelfde.
Daarna heb ik maar eens met Blomhardware gebeld om te vragen hoe het bij hun zit met de Belinea. Daar kan hij wel besteld worden maar ook zij konden de pixelgarantie niet erbij doen. Want 9 op de 10 schermen die ze binnen krijgen bevatten minimaal één dode 'sub' pixel.

Het lijkt er dus op dat er wat problemen zijn met dat type! De specs zijn geweldig maar hij is schijnbaar wel erg gevoelig... :/
Klopt helemaal. Ik heb waarschijnlijk een van de laatste schermen van ze met de garantie... Ook bij mij een dode subpixel. Voor de rest is het echt een strak scherm, dus nu maar hopen dat er toch nog een pixel-perfect exemplaar voor me gevonden kan worden...
Ik ben benieuwd hoe de fabrikant hierop reageert!
"Valt toch binnen klasse 2 meneer/mevrouw? Wat klaagt u dan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ShadowLord schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:59:
[...]

Je begreep me verkeerd. De winkel betaald de verzendkosten gewoon. Ik word er zelf dus niet slechter op (mis alleen m'n scherm ff, maar ach ja, ik had daarvoor ook geen TFT, dus nog een paar dagen erbij kan wel :) ).

Ik bedoelde dus te zeggen: Zonde van al die verzendkosten die nu allemaal gemaakt moeten worden. Weggegooid geld eigenlijk. Maar je hebt wel gelijk. De winkel had zelf mischien beter van te voren even kunnen kijken.
Ok, in dat geval is het dom van hen en jammer voor jou omdat j em nu weer een paar dagen/weken moet missen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als contrast heb ik staan 0 en brightness 30. Ik hoor graag jullie instellingen/ervaringen.[/quote]

Het gekke is dat ik van meerdere mensen dit soort instellingen heb gezien. Ik heb mijn held contrast en helderheid op 50 en 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik een 17" samsung syncmaster 172v tft ... ik ben een fervent gamer en merk bij dit scherm enerzijds heel wat ghosting (25ms) en bij het uitschakelen van vsync (wat meer en meer nodig is gezien de hoge game-eisen) tearing.

Ik overweeg een nieuwe 19" tft aan te kopen, en zou daarbij liefst bij samsung blijven. Vereisten zijn (mijns inziens):

- lage responstijd (om ghosting te vermijden)
- hoge refreshrate (om tearing te vermijden)

Wat raden jullie me aan ?

PS: is het beeld op een 19" tft blurrier dan op een 17" (gezien de idem native res van 1280x1024) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:28:
Momenteel heb ik een 17" samsung syncmaster 172v tft ... ik ben een fervent gamer en merk bij dit scherm enerzijds heel wat ghosting (25ms) en bij het uitschakelen van vsync (wat meer en meer nodig is gezien de hoge game-eisen) tearing.

Ik overweeg een nieuwe 19" tft aan te kopen, en zou daarbij liefst bij samsung blijven. Vereisten zijn (mijns inziens):

- lage responstijd (om ghosting te vermijden)
- hoge refreshrate (om tearing te vermijden)/quote]
Als dat je enige eisen zijn(en je dus niet echt om de kijkhoek geeft) dan koop je de 930BF of 960BF gewoon.

Als je eigenlijk ook wel een grote kijkhoek wilt dan zit je vast aan de 970P.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:28:
PS: is het beeld op een 19" tft blurrier dan op een 17" (gezien de idem native res van 1280x1024) ?
Nee, het beeld is alleen wat groter(zonder dat het zwaarder is voor de videokaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
AL1922As

http://www.flatpanels.dk/panels.php
Result:
Acer AL1922As has a 19 inch 8 ms (g2g) PVA (Samsung LTM190E4) panel.

C/R: 1000:1
Brightness: 250

En dit alles voor 400 eur. Raar dat ik er hier nog niets over gelezen heb, de specs lijken me hetzelfde als een Samsung 931MP of 970P, die al gauw 550 eur kosten.

Niet zo belangrijk, maar toch had ik liever dat er geen ingebouwde speakers in zaten.

Nergens reviews te vinden Heeft er iemand ervaring met deze tft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
T-CM11 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:30:
AL1922As

http://www.flatpanels.dk/panels.php
Result:
Acer AL1922As has a 19 inch 8 ms (g2g) PVA (Samsung LTM190E4) panel.

C/R: 1000:1
Brightness: 250
Hier staat ie zelfs voor maar 350 :) . Ik vind t best een mooi scherm en hij kan pivotten en al. Natuurlijk is die contrast ratio niet altijd te betrouwen alsook de responstime, dus als mss iemand een review/test van dit scherm kan vinden... zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Vandaag de Belinea Customer Care Service lijn gebeld ivm de backlight leakage (of bleading) in de hoeken van de 101920.
Mij werd verteld dat dit niet hoort en ik kon zo een afspraak maken om het apparaat om te laten ruilen. Dus dat is heel positief.
Maar helaas kon men mij niet garanderen dat ik een apparaat zonder pixel defecten zou krijgen, want 1 of 2 defecte pixels is volgens de ISO norm die Belinea hanteert.
Ik heb weliswaar een pixelgarantie genomen bij aanschaf van het apparaat bij Alternate maar ik kan me toch niet voorstellen dat Alternate het apparaat zomaar omruilt als ze merken dat het een ander serienr is dan degene die ik aangeschaft heb.
Ik moet dus kiezen tussen het accepteren van de leaking (wat niet storend is) of het risico van defecte pixels (en dan kies ik denk ik toch voor de leaking).
Nog een optie is om het huidige apparaat naar Alternate terug te brengen maar dan kan het wel even duren voordat ik hem weer terug heb vrees ik. Ik zal een email naar Alternate sturen om te kijken wat zij voorstellen.
Ben wel benieuwd wat anderen in mijn situatie zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
fb_slim schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:39:
[...]

Zijn er ook stylish "armen" voor tft monitors? Ik wil het liefst de 970P aan de muur boven mij laptop kunnen schuiven, maar ook de andere kant richting mijn bank.
Ik denk eigelijk dat je de voet van de monitor ook gewoon aan de muur kan schroeven, althans, daar heb ik al wat over gehoord. Dat moest met ophanghaakjes ofzo (zitten er std. niet bij).
De heb je opzich een mooie arm! kan dan bijna 20cm de 'muur uit'.

Zoek daar maar eens op (bij samsung ofzo) of door ze ff te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Laatst online: 16-08-2023
hvangent schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:01:

Ik zou ook eerst even met alternate overleggen
als zij zeggen dat ze niet willen meewerken met belinea dan zou ik als het je stoort
hem terug sturen naar alternate en wachten op een nieuwe

Maar het blijkt dus wel dat leakage op zeker niet hoort!
dus iedereen die zich er aan stoort kan hem retourneren op dat argument lijkt me

[ Voor 17% gewijzigd door zomaar jb op 23-12-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
hvangent schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:01:
Via Alternate omruilen natuurlijk.
Als Belinea het als defect ziet dan zal Alternate denk ik ook niet moeilijk doen, en Alternate verzorgt dan een pixelperfecte monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Largamelion schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:01:
[...]
Hier staat ie zelfs voor maar 350 :) . Ik vind t best een mooi scherm en hij kan pivotten en al. Natuurlijk is die contrast ratio niet altijd te betrouwen alsook de responstime, dus als mss iemand een review/test van dit scherm kan vinden... zou mooi zijn.
Samsung zelf spreekt zelfs van 1.500 C/R 8)7 http://www.samsung.com/Pr...ial/LTM190E4/LTM190E4.htm

[ Voor 4% gewijzigd door T-CM11 op 23-12-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

eisbaer

Zie signature

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:00:
Hier even een kort berichtje. Na dit topic velen maanden gevolgd te hebben. Had ik besloten om een Belinea 101920 (rev.111919) te kopen. Na heel lang te zitten twijfelen tussen deze en de P970.

Zojuist heb ik mijn 101920 neer gezet en ik moet zeggen: echt een top scherm. Meer ervaringen horen jullie later van mij.

Kort vraagje voor de mede bezitters van deze: hoe hebben jullie de monitor ingesteld?

Ik heb het op DVI aangesloten en gebruik RGB (228, 255, 202) standaard instellingen (in het monitor menu).

Als contrast heb ik staan 0 en brightness 30. Ik hoor graag jullie instellingen/ervaringen.
sRGB
Brightness 34
Contrast 56

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:09:
Dan ben je volgens mij echt niet op de hoogte van je product
Hoogstwaarschijnlijk weet Samsung Service/Helpdesk heel goed wat leverbaar en niet leverbaar is. De andere kleurversies zullen heus ooit eens ergens te koop zijn maar vooralsnog dienen de plaatjes van de kleurvariaties als marketing tool. Als de service lijn nix bevestigd/ontkent kan consument ze d'r ook niet op vastpinnen.

De hamvraag nu is echter ; is de 970P bij jouw MM lager dan 550 geprijsd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
Op de Franse versie van Behardware zijn weer een aantal 19" schermen met elkaar vergeleken, waaronder de 970P:

* Belinea 10 19 20 (111919)
* Eizo FlexScan S1910
* Hyundai ImageQuest Q90U
* LaCie 319
* Nec MultiSync 90GX²
* Samsung Syncmaster 970P
* ViewSonic VP930b
* ViewSonic VX922

Origineel: http://www.hardware.fr/ar...39-2-3-4-6-8-ms-plus.html
Vertaald: http://216.239.39.104/tra...39-2-3-4-6-8-ms-plus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:41:
[...]

De hamvraag nu is echter ; is de 970P bij jouw MM lager dan 550 geprijsd ?
Helaas de MM Den Haag levert de 970P voor 569 pleuroos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

Fijn...bestel ik een 970P bij pczaak.nl, staat 'ie ineens in backorder :(

Toen ik m bestelde (rond de 14e) gaf de site aan dat 'ie op voorrad was. Geld overgemaakt, en daanra ineens in backorder?? Niet erg netjes :(

* duderuud hoopt geen maanden te hoeven wachten op zijn 970P...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar eens op het forum van pczaak.nl:

http://pcclub.pczaak.nl/forum/viewtopic.php?t=18

Bij hen is het dus meer een kansspel om een goed (pixelperfect) scherm te krijgen. Gezien de huidige postings over al de defecte pixels op de 970P lijkt het mij niet de idealste zaak om hier een schermpie te bestellen :X

Volgens mij hanteert Samsung wel een zerobright pixelgarantie op hun toplijnen waaronder de P ook valt. Maar dat heb ik gelezen op een Amerikaanse site dacht ik, geen idee hoe dit in de Benelux geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monitor Lcd 19in Vx922 Tft 1280x1024 Tco99 Dvi-d Black/silver

weet er iemand eigenlijk iets meer over deze monitor, kzat hiernet te kijken op deze link
http://vcd.click2shop.be/...e=SUPERSTORE&ref=11912396

en blijkt een scherm te zijn van 2ms response time??
+ de kijkhoeken van een mva of pva ( of zijn dit gewoon optimistische kijkhoeken van een tn?)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 13:53
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:48:
[...]

Helaas de MM Den Haag levert de 970P voor 569 pleuroos.
bij mij ging het erom dat ik in de mediamarkt waar ik korting krijg de monitor niet leverbaar is... ik weet ook dat ik maar in 1 filiaal korting krijg, het probleem ligt 'm erin dat die monitor in heerlen niet leverbaar is! Verder zijn de prijzen officieel overal gelijk tegenwoordig bij de mediamarkt en heb je recht op de goedkoopste prijs als dat niet zo is en de medewerkers moeten contact opnemen met het filiaal als je zoiets zeker weet. Wat iemand zei dat in Amsterdam een medewerker geen prijs mag doorgeven zou wel kunnen, maar hij KAN het niet doorgeven; want OF hij heeft de monitor in het filiaal en dan moet je op het prijskaartje kijken OF hij heeft de monitor niet en dan kan hij alleen inkoopsprijzen zien en er verder niets over zeggen.

en nu maar hopen dat die leverbaar wordt in heerlen, of ik ga voor een ander type (wat nog niet op de markt is) of ik wacht op de ps3 ... ook leuk spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op X-bit labs staat een leuk artikel over Response Time Compensation.

http://www.xbitlabs.com/a...esponse-compensation.html

Er wordt o.a. ook iets meer verteld over de Samsung 970P en zijn RTC, er zit hier m.i. ook een heel verassende ontdekking bij! B)

Jammer dat er alleen wordt gekeken naar een aantal Samsung en Viewsonic monitoren en dat de Belinea 101920 ontbreekt, had ik graag willen vergelijken met de 970P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik het redelijk krom dat Samsung op eigen website adverteerd met een zwarte 970P maar deze vervolgens niet levert in de EU. Ook die lopende onscreen demo in de winkels adverteerd de 970P/770P series als 'Expression' modellen, verkrijgbaar in wit, zwart, rood en blauw.

Link naar meer real life foto's van de zwarte versie : http://www.it.com.cn/f/market/0510/8/182002.htm
http://www.myit365.com/ar...05-10/200510985810419.jpg

Grijze versie ? http://www.matbe.com/actu...show-samsung-chez-disney/

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/monitor/images/pt_monitoren.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:57:

Er wordt o.a. ook iets meer verteld over de Samsung 970P en zijn RTC, er zit hier m.i. ook een heel verassende ontdekking bij! B)

Jammer dat er alleen wordt gekeken naar een aantal Samsung en Viewsonic monitoren en dat de Belinea 101920 ontbreekt, had ik graag willen vergelijken met de 970P.
goeie link, en iedereen zeggen voor games de 930bf terwijl die toch echt wel in sommige overgangen (zelfs veel vondt ik) een zeer hoge response tijd had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

http://www.xbitlabs.com/a...onse-compensation_14.html

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/response-compensation/2p-gr2.png

This is the RTC error graph for the 930BF (it looks the same for the 730BF). You can see that the error amounts to tens of percent, which is just horrible in comparison with the above-discussed 970P. As a result, a white trail is perfectly visible even in Windows desktop applications when you’re dragging a window (especially at low contrast and brightness settings), not to mention in movies or games:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/response-compensation/2p5.jpg
Kan iemand me uitleggen wat dit nu precies betekent? Ik ben opzoek naar een 19inch TFT om voornamelijk games op te spelen, maar ik wil wel zeker weten dat ik ook fatsoenlijk kan surfen zonder dat de tekst onleesbaar is. Verschillende reviews zeggen dat tekst blurry uitziet op de Samsung 903BF. Hebben de foto's hierboven daar iets mee van doen? Of is dit gewoon de monitor die ik zoek?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:54:
Monitor Lcd 19in Vx922 Tft 1280x1024 Tco99 Dvi-d Black/silver

weet er iemand eigenlijk iets meer over deze monitor, kzat hiernet te kijken op deze link
http://vcd.click2shop.be/...e=SUPERSTORE&ref=11912396

en blijkt een scherm te zijn van 2ms response time??
+ de kijkhoeken van een mva of pva ( of zijn dit gewoon optimistische kijkhoeken van een tn?)
Hier zie je een review.(ja hij is frans, maar met plaatjes kijken en namen opzoeken kom je al vrij ver.)

De VX922 heeft volgens de specs inderdaad een 2ms paneel, maar in de praktijk is ie niets sneller dan de 4ms monitoren van andere monitoren.
De 'grote' kijkhoeken dankt de monitoor inderdaad aan een optimistische 'standaard' waarin bij de opgegeven kijkhoek het contrast nog 5:1 is, in plaats van de gebruikelijke 10:1.
Zoals je in die review kan zien is de horizontale kijkhoek wel goed, maar de vertikale kijkhoek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:15:
[...]

goeie link, en iedereen zeggen voor games de 930bf terwijl die toch echt wel in sommige overgangen (zelfs veel vondt ik) een zeer hoge response tijd had
Dat was bij de 760BF, bij de 930BF werd er niks over gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Qris schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:06:
[...]

Kan iemand me uitleggen wat dit nu precies betekent? Ik ben opzoek naar een 19inch TFT om voornamelijk games op te spelen, maar ik wil wel zeker weten dat ik ook fatsoenlijk kan surfen zonder dat de tekst onleesbaar is. Verschillende reviews zeggen dat tekst blurry uitziet op de Samsung 903BF. Hebben de foto's hierboven daar iets mee van doen? Of is dit gewoon de monitor die ik zoek?
Bij overdrive monitoren kan het voorkomen dat bij een versnelde kleurovergang de pixel voorbij zijn doel gaat. Dat wordt de overshoot(ov RTC-error bij xbitlabs) genoemd.
Dat grafiekje geeft bij een aantal kleurovergangen aan hoe groot de overshoot is.

Het plaatje met tekst geeft aan wat het effect van de overshoot is.
Naast de oorspronkelijke tekst is er een donkergrijze(van de normale ghosting), en een lichtgrijze(door de overshoot) kopie.

Verder het lezen van tekst op websites:
Meestal is dat donkere tekst op een lichte achtergrond of andersom, dus waarschijnlijk zal je het daarbij niet zo erg hebben.
Bij mijn monitor(25ms MVA) kan ik de meeste tekst op websites ook nog lezen onder het scrollen, dus ik denk niet dat dat echt een probleem gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ziet eruit als een nieuw paneel, dat ze begin 2006 willen gaan maken.
Naast de hoge contrastratio van 1500:1 beloven ze ook een kijkhoek van 180 graden(compleet dus).
Als ze dat waar kunnen maken dan zou het erg leuk zijn :)

Naadst dat PVA paneel beloven ze ook een nieuw TN paneel met een contrastratio van 1000:1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede lcd
en ben toen op de sony SDM-HS95P gestoten.
Doch omdat er zoveel verhalen de ronde gingen over het omstreden 12ms gedoe.
Heb ik deze niet gekocht en heb ik nog altijd geen scherm.
Nu zie ik op de website van sony dat er een nieuwe SDM-HS95PR (merk de R op) uit is.
En deze heeft 8ms maar minder contrast en een ander paneel.
even de vershillen op een rijtje

Contrastverhouding (max.)
1000:1 tegenover 580:1
Schermkleur (milj.)
16.77
Schermtype
a-Si TFT, MVA tegenover a-Si TFT, TN

Luminantie (cd/m²)
450.0 tegenover 420.0

Beeldhoek V:H (graden)
170/170 tegenover 160/160

response tijd.
12ms tegenover 8ms

grootste verschil is dus een ander paneel en 8ms en de veel kleinere contrast verhouding.
Iemand als dit nieuwe scherm zien spelen ?
Nog niet veel over gevonden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
jippen schreef op zondag 25 december 2005 @ 19:11:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede lcd
(verhaal over Sony monitoren).
Goed waarvoor eigenlijk?
Als je goed voor spelletjes bedoelt dan zal die nieuwe Sony met een 8ms TN paneel het best goed doen(maar nog niet zo goed als de overdrive TN monitoren).

Maar als het je alleen om de beeldkwaliteit gaat dan zal de MVA het weer een stuk beter doen dan de TN, en als je zowel snelheid als beeldkwaliteit wilt, dan moet je eens kijken naar monitoren als de 970P of de 101920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik ben op zoek naar een scherm voor zowel snelheid als beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Kheb net de Samsung Syncmaster 970p onder de kerstboom gevonden!
Wat een machtig mooi superschermpje!!! O+

En gelukkig 0,0 dode pixels!

Gigantische stap om van een 15 inch CRT naar een 19inch LCD te gaan :D
Net ook nog 3dmark 2005 gedownload en gedraaid, het beeld is echt supermooi!

Wat mij betreft is dit schermpje een echte aanrader. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
jippen schreef op zondag 25 december 2005 @ 19:21:
Ik ben op zoek naar een scherm voor zowel snelheid als beeldkwaliteit.
Er staan 3 van dat soort monitoren in de startpost:
Samsung 970P.
Belinea 101920
Viewsonic VP930

Alledrie zouden volgens de reviews wel snel genoeg zijn voor de meeste games, en ook de kijkhoek zou bij alledrie ongeveer gelijk zijn.
Maar volgens deze review(Google translate is mischien wel handig) is de kleurkwaliteit van de 970P veel beter, dus ik denk dat dat voor jou dan de beste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
Na het lezen van de TS en heel wat reviews, heb ik mij de Belinea 101920 aangeschaft bij SallandAutomatisering. Ik heb er ook een Belkin PureAV DVI Dual Link Kabel bij besteld. Niet dat ik specifiek een voorkeur had voor deze kabel maar het was de goedkoopste DVI-D kabel die ik kon vinden ;) Nadeel bij deze kabel is dat de "schroeven" geen gleuf of antislip hebben waardoor het vastzetten van de kabel in de Belinea 101920 niet zo handig is omdat de DVI connector zeer dicht tegen de behuizing zit. Indien iemand niet begrijpt wat ik bedoel, wil ik eventueel een foto maken. Ik denk echter niet dat de kabel zelf slechte kwaliteit is, deze lijkt goed afgeschermd en heeft gold plated contacts. Eigenaardig genoeg stond deze kabel niet bij Monitorkabels maar bij Videokabels. Bij Monitorkabels stonden enkel maar DVI-I kabels en deze zijn dus niet compatibel met deze monitor. Misschien dat ik daarvoor nog eens mail met Salland. Niet om te spammen ofzo maar het is de eerste maal dat ik daar iets besteld heb en waarschijnlijk zal ik in de toekomst dat nog doen. Topwinkel! Ik heb geen pixelgarantie genomen en gelukkig heb ik geen foute pixels kunnen ontdekken.
De Belinea 101920 voldoet volledig aan mijn verwachtingen voor zover je dat na een weekend al kan weten :) Bij het uitpakken viel mij op dat het scherm iets zwaarder is dan ik verwacht had. Wat niet echt een slechte zaak is want het scherm staat stevig op het bureau. Het scherm is zeer gemakkelijk in de hoogte verstelbaar, draaibaar naar links en rechts, voorwaarts en achterwaarts kantelbaar en heeft pivot mode. Op dit gebied is het volgens mij zo goed als onmogelijk dat je dit scherm niet naar jouw wensen kan instellen.
De kleuren van mijn digitale foto's (de meeste genomen met een Fuji S5500) zien er echt helder uit. Ik heb nog geen backlight leakage gezien en het zwart is mooi zwart in tegenstelling met sommige andere LCD's die ik al gezien heb. Ik heb vlug ook wat verschillende filmfragmenten bekeken en mijn eerste indruk is toch dat het net niet scherp is. Toch iets minder in vergelijkbaar met mijn 6 jaar oude 19" Sampo 800S. Maar ook in films zijn de kleuren op de 101920 iets helderder en warmer dus dit compenseert gedeeltelijk. En ik kijk toch weing films op mijn PC. Voorlopig heb ik nog geen instellingen van het scherm veranderd omdat het er op het eerst zicht goed uit ziet maar waarschijnlijk ga ik toch nog wat met de instellingen spelen. Het scherm is veel helderder dan mijn Sampo 800S. Ik ben altijd al tevreden geweest over die CRT en heb nooit spijt gehad van de aankoop. Maar ook nu heb ik nog geen moment spijt gehad van de aankoop van dit Belinea scherm :) Mijn bureau is er plots veel helderder en ruimer mee geworden :D Ik kan wel iedereen aanraden om ClearType Fonts te installeren (zie TS).
Een volledige review van dit scherm is waarschijnlijk niet nodig is aangezien er genoeg in de TS staan?

[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 26-12-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van de week bij MM in Alkmaar wezen kijken naar de Samsung 930 BF. Toen daar een film met onder en boven zwarte balken op draaide, zagen die erg blauw (back light leakage ?).

Wel zag ik dat ze allemaal analoog werden aangestuurd.

Is dit verschijnsel minder bij DVI, zo niet dan valt ie mij erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 10:21:
Ik ben van de week bij MM in Alkmaar wezen kijken naar de Samsung 930 BF. Toen daar een film met onder en boven zwarte balken op draaide, zagen die erg blauw (back light leakage ?).

Egaal blauw? -> laag contrast.(of mischien wordt het al als blauw naar de monitor gestuurd :? )
Blauwe randen vooral bij de rand/hoeken van het scherm? -> backlight leakage.

Verder is het verschil tussen analoog en digitaal normaal niet zo heel erg groot, maar aangezien monitors in winkels vaak achter een heleboel splitters hangen kan het er wel mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Mijn huidge CRT is het aan het begeven en ik was van plan om een nieuw LCD schermpje te gaan halen, maar zit nu te twijfelen tussen de Benq FP937s+ of de Samsung 930BF.

Een mooi beeld vind ik belangrijk en ik heb in verschillende reviews gelezen dat de Benq een mooier beeld geeft. Ik zit altijd recht voor mijn scherm en gebruik mijn pc eigenlijk voor school/msn en spelletjes zoals WoW en Warcraft 3 (speel niet veel heftige shooters of kijk DVD's).

Wat zouden jullie mij dan aanbevelen, omdat op dit moment mijn voorkeur uitgaat naar de Benq, maar ik in Maastricht woon en de Paradigit hier alleen de Samsung 930BF verkoopt (andere winkels hier verkopen bijna geen reet) en ik toch wel bang ben dat ik een scherm krijg met dode (sub)pixxels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Ik heb deze kerst dagen ook een samsung 970p ontvangen. Maar ik heb ik hem wel zelf moeten betalen.....leve de 13e maand :*)
Het is een erg mooi scherm dat z'n mannetje staat als ik hem vergelijk met z'n voorganger: een IIyama vision master pro 450. Helaas ben ik ook tegen een nadeel gestuit (iets wat ik in recensies van dit scherm niet ben tegengekomen). Als je een gradient van zwart naar wit maakt in bv PS, dan zie ik aardig wat color banding (net alsof het in 16-bits kleurweergave staat)Dit geld zo'n beetje voor elke kleur-gradient die ik maak. Hebben meer 970p bezitters dit?
Als dit al is voor een PVA paneel, dan wil ik niet weten hoe het eruit ziet op een TN paneel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

Ik heb 1 maandje terug de Samsung Syncmaster 930BF gehaald en ik ben er erg tevreden mee. Het beeld is glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valor schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:00:
Ik heb 1 maandje terug de Samsung Syncmaster 930BF gehaald en ik ben er erg tevreden mee. Het beeld is glashelder!
Vrijdag krijg ik deze ook in huis ... ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 10:21:

Mediamarkt heeft de monitorenwand aangesloten op 1 of 2 VGA splitters, dus het signaal is vaak gewoon slecht (zwak, ruis) en verder worden de monitoren zo hup uit de doos aangesloten. Dus er wordt vaak niets aangepast aan de fabrieksinstellingen.
Je kan natuurlijk wel even vragen of ze een monitor even aan willen sluiten op een losse pc of laptop om zo een beter beeld te kunnen krijgen.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mashadar schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:57:
Als je een gradient van zwart naar wit maakt in bv PS, dan zie ik aardig wat color banding (net alsof het in 16-bits kleurweergave staat)Dit geld zo'n beetje voor elke kleur-gradient die ik maak. Hebben meer 970p bezitters dit?
Klopt, dat heeft elkt scherm. Je heb standaard zo 8bits per channel in photoshop waardoor je maar 256 grijs tinten heb (16,7 miljoen kleuren). Alleen crt schermen houden je voor de gek door dat blur :/ .
16,7miljoen kleuren komt overheen met 24 bits kleuren weergave, 32bits kan zo 4,29 miljard kleuren weergeven.

Wat ik niet snap is dat je tegenwoordig lcd tvs heb met een contrast van 3000:1, waarom zie je geen computer schermen met zo hoog contrast ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Je hebt gelijk, daar heb ik niet bij stilgestaan. Als ik al die bands zou tellen kom ik op 256 uit, gok ik. Bij foto's zie ik namelijk geen problemen en heb je perfecte kwaliteit, maar dan gebruik je natuurlijk 3*8 bits = 16,7 miljoen kleuren.
Wil je van die overgangen af dan zal je een 32-bits paneel moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, en een fotobewerkings programma die met 16 bit per channel over weg kan.
offtopic:
Waneer ik bij Photo shop 7 bij Imga-> mode -> op 16bits/channel zet dan kan ik bijna niks meer in het programma doen omdat het beperkt word ondersteund. Mocht jij een versie hebben die wel goed overweg kan op 16bit/channel dan kan je dat wel even uitproberen.
Vergeet dan niet dat je dan ook een plaatje moet maken van 65.536 pixels breed wil je alle grijs tinten kunne zien (met de weergave op 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 17:08:
Jep, en een fotobewerkings programma die met 16 bit per channel over weg kan.
offtopic:
Waneer ik bij Photo shop 7 bij Imga-> mode -> op 16bits/channel zet dan kan ik bijna niks meer in het programma doen omdat het beperkt word ondersteund. Mocht jij een versie hebben die wel goed overweg kan op 16bit/channel dan kan je dat wel even uitproberen.
Vergeet dan niet dat je dan ook een plaatje moet maken van 65.536 pixels breed wil je alle grijs tinten kunne zien (met de weergave op 100%).
PS CS2 kan aardig goed overweg met 16-bit. Alle 'belangrijke' functies in PS ondersteunen het. Het probleem blijft dat de TFT hier maar 256 van toont. Voor de grap heb heb dezelfde gradient op 16-bits in CS2 gemaakt....en.....ja hoor, dezelfde color banding (dit had ik ook wel verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb photoshop cs 1 ook maar even op me computer gezet, ik heb toen een 8 bit en een 16bit image naast elkaar gezet met een resolutie van 65.536 pixels breed. En inderdaad bij beide de zelfde color banding.
Toen ben ik met de contrast van me scherm weze spelen en met de nvidia tools de contrast, gamma, enz weze verlagen/verhogen. Ik verwachte dat de éénkleurige vlakken groter werden, maar dat gebeurd er echter niet. Daardoor kan ik je vertellen dat een tft scherm niet de schuldig is vn de colorbanding.

Om 100% zekeheid te hebben heb ik een sceenschot gemaakt van 16bit zwart/wit gradient door op "print scr" te drukken. Toen nieuwe image 16bit -> past. Met de color picker ben ik wezen kijken of zo vlak die egaal op me tft scherm er uit ziet werkelijk uit verschilenden tinten bestaat. Wat blijkt, die vlak is dus echt werkelijk één kleur. Of wel ik kan met 100% zekerheid zeggen dat color banding niet door me scherm wordt veroorzaakt maar door photoshop.
Mocht iemand weten hoe het wel mogelijk is om wel werkelijk meer dan 8bits grijstinten op het scherm te toveren (die er dan ook echt werkelijk zijn) laat het dan graag horen.
En voor de gene die me niet geloven zal ik zeggen probeer het zelf eens uit ;) .
(theoretisch gezien moeten er bij een 16bit zwart/wit gradient 65.536 verschilenden tinten zijn.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:05:
Wat ik niet snap is dat je tegenwoordig lcd tvs heb met een contrast van 3000:1, waarom zie je geen computer schermen met zo hoog contrast ?
Zijn die er zoveel van dan?
De enige waar ik van afwist is een of andere Samsung LCD-TV met een 'dynamic contrast' van 5.000:1, maar dat zal wel een nieuwe meetmethode zijn aangezien er ook nog stond dat het contrast zo'n 1000:1 was...

Als ik de (LCD-TV) reviews van THG er bij pak, dan lijkt het er trouwens op dat LCD-TV's achterlopen op computermonitoren, en de beste monitoren net een contrast van 800:1 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Mashadar schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:51:
Je hebt gelijk, daar heb ik niet bij stilgestaan. Als ik al die bands zou tellen kom ik op 256 uit, gok ik. Bij foto's zie ik namelijk geen problemen en heb je perfecte kwaliteit, maar dan gebruik je natuurlijk 3*8 bits = 16,7 miljoen kleuren.
Wil je van die overgangen af dan zal je een 32-bits paneel moeten hebben.
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:43:
Mocht iemand weten hoe het wel mogelijk is om wel werkelijk meer dan 8bits grijstinten op het scherm te toveren (die er dan ook echt werkelijk zijn) laat het dan graag horen.
En voor de gene die me niet geloven zal ik zeggen probeer het zelf eens uit ;) .
(theoretisch gezien moeten er bij een 16bit zwart/wit gradient 65.536 verschilenden tinten zijn.)
De Pro-merken zoals Eizo en Lacie adverteren met zogenaamde 30 bits kleuren(10 per primaire kleur).
Die 30 bits kleuren zouden bereikt worden door dithering te gebruiken op een 24 bits paneel, en met de extra kleurtinten zouden kleurovergangen iets vloeiender gemaakt worden(terwijl de monitor maar op 24 bits aangestuurd wordt...).
Of echt werkt of dat het alleen maar marketingpraat is weet ik niet, maar in theorie zou dat dus de oplossing zijn.

Maar als ik de posts goed begrijp dan is het alleen zichtbaar in kleurovergangen, en niet in foto's, dus ik vraag me af of het een paar honder extra euro's waard is om er van af te komen.

[ Voor 1% gewijzigd door n-i-x op 27-12-2005 00:31 . Reden: typo, wat anders? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat eigenlijk precies met die 'pixel-garantie' ... Kan ik daar gewoon naar vragen bij de winkelier, of zit dat standaard inbegrepen ? Betaal ik dat op het moment van ontvangst (van het scherm) ?

Hoe zit het anders met het 'pixel-beleid' van Samsung (vb, vanaf hoeveel dode pixels of clusters wordt ie vervangen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:43:
Ik heb photoshop cs 1................. 16bit zwart/wit gradient 65.536 verschilenden tinten zijn.)
Ik zie wel degelijk dat photoshop de gradient goed weergeeft. Als ik kijk naar de banding en de RGB waarden die PS weergeeft dan komen deze niet overeen --> PS geeft een correcte gradient weer, maar m'n 970p niet. Op mijn CRT zag ik ook geen banding ontstaan (wat je dan wel zou verwachten als het aan PS ligt). Bedenk wel dat als je een screenshot maakt gewoon in 24 bit wordt gedaan (door windows) ongeacht je in 16-bit aan het werken ben. Misschien verklaard dit die banding die je zag.
XiN schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:16:
[...]

[...]

De Pro-merken zoals ....................... af te komen.
Met een beetje dithering krijg je de banding wel weg denk ik. Maar als ik je goed begrijp zijn die TFT's gewoon 8-bit die door dithering 10-bit lijken (net zoals 6-bit TN's worden opgewaardeerd naar 8-bit). Het is dan jammer dat dit niet in de huidige 8-bit panelen zit (het lijkt mij vrij eenvoudig toe te passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Mashadar schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:19:
[...]

Ik zie wel degelijk dat photoshop de gradient goed weergeeft. Als ik kijk naar de banding en de RGB waarden die PS weergeeft dan komen deze niet overeen --> PS geeft een correcte gradient weer, maar m'n 970p niet. Op mijn CRT zag ik ook geen banding ontstaan (wat je dan wel zou verwachten als het aan PS ligt). Bedenk wel dat als je een screenshot maakt gewoon in 24 bit wordt gedaan (door windows) ongeacht je in 16-bit aan het werken ben. Misschien verklaard dit die banding die je zag.
[...]

Met een beetje dithering krijg je de banding wel weg denk ik. Maar als ik je goed begrijp zijn die TFT's gewoon 8-bit die door dithering 10-bit lijken (net zoals 6-bit TN's worden opgewaardeerd naar 8-bit). Het is dan jammer dat dit niet in de huidige 8-bit panelen zit (het lijkt mij vrij eenvoudig toe te passen)
Is het wel zo makkelijk toe te passen?
Bij 6bit-> 8bit kan je gewoon ditheren en de extra kleuren gebruiken.
Bij 8bit->10 bit worden de monitoren nog steeds op 10 bit(30 bit) aangeztuurd, dus de electronica van de monitor zal zelf moeten bepalen wanneer dithering nodig is.

Blijkbaar wegevn de extra kosten voor die electronica niet op tegen de voordelen, want die banding zie je eigenlijk alleen als je naar balkjes met kleurovergangen kijkt, en niet in 'normaal' gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vrijdag een 2de 19 inch Samsung 913N scherm bijgekocht, na overwegen had ik toch nog maar een exact dezelfde genomen alhoewel ik ook naar de 930BF heb gekeken...

Nou is het volgende, ik heb ze exact kwa brightness/contrast e.d. hetzelfde gezet maar nu valt me op dat het nieuwere scherm lichter en scherper is, zou dit te maken hebben dat dit een nieuwere revisie is of kan het zijn omdat mijn andere scherm inmiddels een half jaar oud is en een klein beetje "ingebrand" is.

plaatje van mijn trotse aanwinst :D :

Afbeeldingslocatie: http://www.pixelmind.nl/test/Picture024.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:46:
Nou is het volgende, ik heb ze exact kwa brightness/contrast e.d. hetzelfde gezet maar nu valt me op dat het nieuwere scherm lichter en scherper is, zou dit te maken hebben dat dit een nieuwere revisie is of kan het zijn omdat mijn andere scherm inmiddels een half jaar oud is en een klein beetje "ingebrand" is.
De backlight van de oudere zou natuurlijk iets minder helder kunnen zijn geworden(dat is niet hetzelfde als inbranden...), maar aangezien er een half jaar tussen de aanschafdata zit lijkt een kleine variatie in hoe de monitoren de fabriek uit zijn komen rollen me ook mogelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door n-i-x op 27-12-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:57:

Leuk artikel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/response-compensation/2p5.jpg
Overdrive ghosting in z'n meest pure vorm, bij de 930BF.

Hoe ze dan weer aan een contrastratio van 300:1 bij de 970P komen, daar snap ik weer niets van. Ze zeggen ook dat het zwart donkergrijs is? Volgens mij bewijzen meer dan tien userreviews het tegendeel, maargoed.

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 27-12-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:08:
Hoe ze dan weer aan een contrastratio van 300:1 bij de 970P komen, daar snap ik weer niets van. Ze zeggen ook dat het zwart donkergrijs is? Volgens mij bewijzen meer dan tien userreviews het tegendeel, maargoed.
Ze hebben daar bij elke monitor een ongeloofwaardig lage contrastratio, waarschijnlijk is er dus gewoon iets mis met de sensor die ze gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All haaden ze ook daar ooit een contrast van 1500:1 gemeten op een samsung 191 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
  • Laatst online: 07-07 13:56
poh, na het lezen van al dit zit ik toch wel met een dillemma...

ik heb namelijk besloten afscheid te nemen van mijn 17 inch CRT, niks mee in principe maar een TFT is toch wel een must tegenwoordig en zon CRT kost me pakezel-huur op lanparties....

nu had ik hoge ogen gegooid op de 930BF van samsung vanwege zn lage response tijd en redelijke prijs, maar nu ik verhalen hoor over overdrive ghosting bij fps games die ik dus veel speel zit ik me af te vragen of dat wel nou zo verstanding is.... nu schijnt de 970p hier beter voor te zijn maar zat ik niet echt te wachten om 100 eurie meer te betalen, dus vroeg ik me af of die overdrive ghosting nou HEEL erg zichtbaar is, of dat het nou ECHTverstandiger is om toch 100 euro extra op tafel te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
XiN schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:15:
Ze hebben daar bij elke monitor een ongeloofwaardig lage contrastratio, waarschijnlijk is er dus gewoon iets mis met de sensor die ze gebruiken...
Jep, ongelooflijk hoe ze blijkbaar ook heilig geloven in hun eigen metingen, zonder enige kritiek.
Zwart dat donkergrijs is op een 970P, dan spring ik in de ballenbak bij McDonalds!

Ongelooflijk ook hoe maar weer blijkt dat een gemiddelde reactietijd van 16ms helemaal geen ghosting-loos resultaat geeft bij 60Hz refreshrate (en dat is niet alleen overdrive ghosting). Leuk altijd als theorietjes (van THG deze keer) omver geduwd worden.

Hoe zit het trouwens met de overdriveghosting-verminder techniek van AUO? Werd al toegepast of?

offtopic:
Je hebt eerlijk gezegd precies op het goede moment de startpost overgenomen, m'n interesse verminderde een beetje door het uitblijven van enige ontwikkeling na de overdrive techniek en had het ook druk met studie/drummen.

[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 27-12-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:46:
Kijk maar eens op het forum van pczaak.nl:

http://pcclub.pczaak.nl/forum/viewtopic.php?t=18

Bij hen is het dus meer een kansspel om een goed (pixelperfect) scherm te krijgen. Gezien de huidige postings over al de defecte pixels op de 970P lijkt het mij niet de idealste zaak om hier een schermpie te bestellen :X

Volgens mij hanteert Samsung wel een zerobright pixelgarantie op hun toplijnen waaronder de P ook valt. Maar dat heb ik gelezen op een Amerikaanse site dacht ik, geen idee hoe dit in de Benelux geregeld is.
Gelukkig, ik had mijn geld al teruggevraagd...

Nu een zaak zoeken met pixelgarantie...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang zoeken, wikken en wegen, heb ik een Belinea 101920 besteld. Ik wilde eigenlijk bij 4launch bestellen maar zij geven geen pixelgarantie meer op de 101920. Zij hebben teveel retour gekregen en haken dus af bij pixelgarantie bij dit scherm.

Een zaak vinden die redelijk is in prijs, pixelgarantie geeft en waar het scherm ook nog leverbaar is, was niet makkelijk. Het is uiteindelijk Alternate geworden die aan alle voorwaarden voldeed. Nou maar hopen dat het scherm ook gelijk perfect zal zijn. Levering is snel, wellicht dat de postbode morgen (oh het is al morgen) aan de deur zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:27:
Hoe zit het trouwens met de overdriveghosting-verminder techniek van AUO? Werd al toegepast of?

offtopic:
Je hebt eerlijk gezegd precies op het goede moment de startpost overgenomen, m'n interesse verminderde een beetje door het uitblijven van enige ontwikkeling na de overdrive techniek en had het ook druk met studie/drummen.
De VX922 met het nieuwe AMA-paneel van AUO staat al bij face á face, maar eerlijk gezegd zie ik alleen maar meer negatieve ghosting...
De Hyundai Q90U brengt ons ook meteen het nieuwe Samsung 2,4 ms paneel, maar eigenlijk doet is niks anders dan de 730BF(en 930BF?)...

Eigenlijk komt het eer dus op neer dat de specs beter worden, maar de prestaties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu al een paar dagen de Samsung 930BF

Hij bevalt tot nu toe echt prima! Ook nog even games getest en zag er wel netjes uit iig.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste