Een week geprobeerd en geen goede resultaten gekregen met de Forceware drivers. Is de MagicTune een zuivere software oplossing die ingeladen blijft bij elke windows-sessie, of schrijft dat programma effectief gegevens weg in de monitor zelf, zodat die alles zelf hardwarematig regelt?krouwen schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:09:
[...]
Waarom stel je alles niet gewoon af met je display drivers?
Magictune schrijft de gegevens weg in de monitor, zodat deze instellingen geladen blijven als magictune niet actief is.
De 214TS van Samsung kan wel aangesloten worden op s-video. Nu kan ik het scart signaal omzetten in s-video en zo de tuner gebruiken om tv te kijken (toch?)XiN schreef op zondag 01 januari 2006 @ 02:54:
[...]
De Eizo S1920 heeft een nog iets grotere kijkhoek(waardoor je bijvoorbeeld zo'n 50cm aan de kant moet gaan voor het geel wordt).
Maar de S1910 is wel €100,- duurder en hij is iets langzamer...
[...]
De 970P kan, net als de meeste LCD monitoren, alleen via DVI of D-sub aangestuurd worden.(en de 970P kan, in tegenstelling tot de meeste anderen, maar op een van de twee tegelijk worden aangesloten...)
Wat voor uitgangen heeft zo'n kastje allemaal?
Oplossing dus:XiN schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:58:
Magictune schrijft de gegevens weg in de monitor, zodat deze instellingen geladen blijven als magictune niet actief is.
Neem 1 van je oude HDD's die iedere tweaker ongetwijfeld heeft liggen. Installeer daar de normale XP op plus wat drivers en Magictune.
Beetje omslachtig, maar het werkt.
Edit:
of je 970p aansluiten op een andere PC
[ Voor 7% gewijzigd door Refragmental op 02-01-2006 16:17 ]
Ik heb zo'n voorgevoel ja dat ik dit zal kunnen doenLegion schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:16:
[...]
Oplossing dus:
Neem 1 van je oude HDD's die iedere tweaker ongetwijfeld heeft liggen. Installeer daar de normale XP op plus wat drivers en Magictune.
Beetje omslachtig, maar het werkt.
Edit:
of je 970p aansluiten op een andere PC
Aansluiten op een andere PC? Geeft elke videokaart geen ander beeld icm een beeldscherm?
Dat is dus zeker fijn, kun je het na het installeren weer weggooien en heb je geen extra prog op de achtergrond draaien.XiN schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:58:
Ja, als je het goede verloopkabeltje hebt(en die bestaan wel) dan kan dat.fb_slim schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:12:
[...]
De 214TS van Samsung kan wel aangesloten worden op s-video. Nu kan ik het scart signaal omzetten in s-video en zo de tuner gebruiken om tv te kijken (toch?)
Alleen bij een analoge aansturing.Catscratch schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:25:
Aansluiten op een andere PC? Geeft elke videokaart geen ander beeld icm een beeldscherm?
Via DVI maakt het niet uit welke videokaart het signaal maakt, maar je moet natuurlijk wel even de monitor op laten warmen voor je aan kleurcorrecties begint...
Heeft iemand al eens KPN televisie aangesloten op een voor de pc ontwikkelde tft via verloopkabeltjes? Ik wil scherper beeld (mijn 70cm sony ktv moet uit de kamer (hij is te groot en te koop:))) en mijn (nog aan te schaffen scherm) als 2e scherm bij mijn laptop gebruiken.XiN schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:54:
[...]
Ja, als je het goede verloopkabeltje hebt(en die bestaan wel) dan kan dat.
Verwijderd
Ik heb de 970P besteld. Sowieso zal ik hem eerder binnen krijgen dan m'n nieuwe pc en kheb maar 5 dagen pixelgarantie ; dus dat wordt meteen checken en MagicTune callibreren mbv huidige pc.
Ik zie het het eigenlijk niet zo zitten om dat Magictune gedoe te installeren op m'n nieuwe workstation, tzal dus ook niet gebeuren...
Ik zie het het eigenlijk niet zo zitten om dat Magictune gedoe te installeren op m'n nieuwe workstation, tzal dus ook niet gebeuren...

Kun je je helderheid dus ook niet meer aanpassen denk ik, doe ik nog weleens in een donker spelletje.krouwen schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:36:
[...]
Dat is dus zeker fijn, kun je het na het installeren weer weggooien en heb je geen extra prog op de achtergrond draaien.
Verwijderd
Hallo allemaal, Ik ga zeer binnenkort een nieuw tft-tje kopen en zit te twijfelen tussen de Samsung 930BF of 960BF. 'Verschillen' (voor zover die er zijn) tussen deze schermen zijn mij wel duidelijk. Maar heeft 1 van deze of beide een 'Crystal Clear' scherm toevallig? Dat vind ik erg mooi bij TFT-schermen. Voornamelijk de nieuwste Sony, LG en Acer schermen hebben dat. Je ziet het ook heeeeeel veel bij laptops.
En is de 960BF ook in een andere kleur verkrijgbaar dan in die 'Ipod-style' witte kleur?
En is de 960BF ook in een andere kleur verkrijgbaar dan in die 'Ipod-style' witte kleur?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 23:41 ]
Als je met 'Crystal Clear' zo'n glimmend scherm bedoelt, dat hebben ze niet. Persoonlijk lijkt me zo'n glimmend scherm niet prettig werken aangezien je alles wat licht is en zich achter/naast/aan jou bevindt (lamp, raam, wit shirt) in je scherm ziet.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:34:
Hallo allemaal, Ik ga zeer binnenkort een nieuw tft-tje kopen en zit te twijfelen tussen de Samsung 930BF of 960BF. 'Verschillen' (voor zover die er zijn) tussen deze schermen zijn mij wel duidelijk. Maar heeft 1 van deze of beide een 'Crystal Clear' scherm toevallig? Dat vind ik erg mooi bij TFT-schermen. Voornamelijk de nieuwste Sony, LG en Acer schermen hebben dat. Je ziet het ook heeeeeel veel bij laptops.
Op de Nederlanse Samsung site staat dat de 960BF er in het wit is, meer kleuren staan er niet bij : http://www.samsung.com/nl...f.asp?page=Specifications
[ Voor 19% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-01-2006 00:41 ]
In nederland niet, in Amerika geloof ik wel.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:34:
Verwijderd
Vraagje;
mijn 930BF springt in MagicTune / picture / resolution steeds terug in SXGA-mode en blijft niet staan in de preffered-mode als ik die selecteer,.... normaal
Scherm is op DVI aangesloten.
Voor wat staat SXGA
PS: voor diegenen die er nog zouden aan twijfelen,... SUPER-scherm om mee te gamen
mijn 930BF springt in MagicTune / picture / resolution steeds terug in SXGA-mode en blijft niet staan in de preffered-mode als ik die selecteer,.... normaal
Scherm is op DVI aangesloten.
Voor wat staat SXGA
PS: voor diegenen die er nog zouden aan twijfelen,... SUPER-scherm om mee te gamen
heb ik net de Viewsonic VP930 besteld, zie ik dat er alweer een nieuw scherm aankomt, de VP920
Iemand een idee waneer deze hier leverbaar is ?
Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ
Ik heb sinds twee weken 2 stuks VP930 in een dual setup en ik moet toch wel bekennen dat dit een super monitor is: 8ms overdrive MVA paneel, contrast 1000:1, helderheid 250nits, kijkhoek 170 graden. Voor de dual setup was het nodig om te beschikken over een zéér smalle bezel en een grote kijkhoek. De TFT heeft een voet die in hoogte verstelbaar is.bartaa schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 07:56:
heb ik net de Viewsonic VP930 besteld, zie ik dat er alweer een nieuw scherm aankomt, de VP920
Het scherm is bijna 360grd. te draaien en heeft 2 analoge + 1 digitale ingang.
Uiteraard zit er een analoge en een digitale kabel bij de prijs inbegrepen !
Met gamen heb ik nog geen ghosting kunnen waarnemen. Film kijken gaat ook top !
Als je net iets meer geld overhebt, zou ik de Samsung 930BF zowieso links laten liggen en als je erover denkt om de 970p van Samsung aan te schaffen, dan zou ik de specs en prijs van de Viewsonic VP930 nog maar eens goed bekijken ! En als je dat gedaan hebt, wordt het toch een Viewsonic
Uiteraard moet heeft iedereen andere wensen, maar de Viewsonic VP930 is voor mij toch echt een 'zo goed als ultieme 19'' tft' !
[ Voor 4% gewijzigd door SLeddert op 03-01-2006 08:12 ]
Karsten
Das een TN met minder aggressieve overdrive dan de VX-serie, meer nadruk op hogere beeldkwaliteit, in zoverre dat gaat met een TN dan...bartaa schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 07:56:
Heeft blijkbaar weer een niewe voet, maar alweer een die er niet uit ziet, dat is toch wel iets waar ze bij ViewSonic geen kaas van gegeten hebben hoor, design van een mooie voet, die originele van hun oudere types ziet er nog altijd het beste uit imo, maar ja das een kwestie van smaak natuurlijk...
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Verwijderd
die magictune is gewoon een rot applicatie
als ik er meer dan +/- 30 sec mee bezig ben blijft m'n ganse systeem hangen en is het enige wat ik nog kan doen de hardreset knop induwen. Zelfs CTRL+ALT+DEL gaat dan niet meer !
als ik er meer dan +/- 30 sec mee bezig ben blijft m'n ganse systeem hangen en is het enige wat ik nog kan doen de hardreset knop induwen. Zelfs CTRL+ALT+DEL gaat dan niet meer !
Verwijderd
ThanQDancing_Animal schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:38:
[...]
Als je met 'Crystal Clear' zo'n glimmend scherm bedoelt, dat hebben ze niet. Persoonlijk lijkt me zo'n glimmend scherm niet prettig werken aangezien je alles wat licht is en zich achter/naast/aan jou bevindt (lamp, raam, wit shirt) in je scherm ziet.
Op de Nederlanse Samsung site staat dat de 960BF er in het wit is, meer kleuren staan er niet bij : http://www.samsung.com/nl...f.asp?page=Specifications
Als je het niet erg vind om garantie te hebben bij Samsung USA niet, nee... Lijkt me wel dat je veel geduld moet hebben dan...Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:36:
[...]
ThanQNog een klein vraagje erachteraan... de Samsung 970p is ook alleen in het wit?
Kweet zeker dat ik hem op foto's in het zwart ben tegen gekomen. Is importeren uit de USA een idee?
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Verwijderd
Ok, thx. ,....XiN schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 01:24:
SXGA = 1280x1024
en sinds ik MagicTune heb geinstalleerd verschijnt er in de systemtray bij opstart PC een icoontje "LCD Gamma". Verder vind ik er niks over weer als ik rechtsklik op het icoon,.... wat stelt dat dan voor
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 10:29 ]
Ik ben gisteren bij de mediamarkt geweest en zag daar de acer al1751as en de al1951as, alleen stond de 19" variant uit, en kon dus geen vergelijingnen doen
Weet iemand of de 19" net zo goed is als de 17"? en wat de verschillen zo'n beetje zijn? Ik heb wel een review gevonden, maar daar wordt ik niet veel wijzer van...

Verwijderd
Nog een vraagje...
Ik heb nu een Iiyama ProLite E431S (17inch) TFT en zal ik verschil merken als ik overstap op een Samsumg 960BF kwa kleuren(echtheid). Ze zijn beide 16bits, maar misschien is wel een kleine verbetering merkbaar in de beeldkwaliteit?
Ik heb nu een Iiyama ProLite E431S (17inch) TFT en zal ik verschil merken als ik overstap op een Samsumg 960BF kwa kleuren(echtheid). Ze zijn beide 16bits, maar misschien is wel een kleine verbetering merkbaar in de beeldkwaliteit?
Nou...ik kom er echt niet meer uit
.
Ik heb nu jarenlang op een oude bagger 15" crt gewerkt, waar je de letters op sommige plaatsen (vooral de randen) op het scherm nouwelijks kan lezen. Daarom wil ik nu eindelijk een mooie tft gaan kopen.
Ik wil een mooie tft (waarschijnlijk 19") (het liefst met dvi)die ik wil gebruiken voor eigenlijk zo'n beetje alles:
)

Ik heb nu jarenlang op een oude bagger 15" crt gewerkt, waar je de letters op sommige plaatsen (vooral de randen) op het scherm nouwelijks kan lezen. Daarom wil ik nu eindelijk een mooie tft gaan kopen.
Ik wil een mooie tft (waarschijnlijk 19") (het liefst met dvi)die ik wil gebruiken voor eigenlijk zo'n beetje alles:
- Photoshoppen, ik ben best wel veel bezig met photoshop de laatste tijd, maar dingen zoals vakantiefoto's editten ofzo doe ik haast niet.
- Internetten/office/windoozen/etc.
- Ik wil er ook dvd's op kijken met een afstand van +/- 2 meter.
- gamen doe ik wel, maar niet verschrikkelijk veel
[ Voor 10% gewijzigd door Jazzle op 03-01-2006 18:25 ]
Oeps...Sorry

[ Voor 99% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 03-01-2006 17:16 ]
Als je geen DieHard Gamer bent kun je goed uit de voeten met een Benq T905 ( zie pricewatch ) hij heeft zelfs een DVI aansluiting en kost maar € 260,00. Ik heb hem ook en ben zeer tevreden.BlackJack schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:07:
Nou...ik kom er echt niet meer uit.
Ik wil een mooie tft (waarschijnlijk 19") die ik wil gebruiken voor eigenlijk zo'n beetje alles:Mijn budget is ongeveer €300-€400 (goedkoper mag altijd natuurlijk
- Photoshoppen, ik ben best wel veel bezig met photoshop de laatste tijd, maar dingen zoals vakantiefoto's editten ofzo doe ik haast niet.
- gamen doe ik wel, maar niet zo veel dus dat is niet zo heel erg belangrijk
)
Sowieso een scherm kopen met een PVA of MVA paneel voor de kleurechtheid.BlackJack schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:07:
[list]
• Photoshoppen, ik ben best wel veel bezig met photoshop de laatste tijd, maar dingen zoals vakantiefoto's editten ofzo doe ik haast niet.
Vaak kun je toch in het spel zelf de brightness aanpassen.Dancing_Animal schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:01:
[...]
Kun je je helderheid dus ook niet meer aanpassen denk ik, doe ik nog weleens in een donker spelletje.
Tis ver weg, maar in Australia worden de zwarte 970p's half januari verwacht.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:36:
[...]
ThanQNog een klein vraagje erachteraan... de Samsung 970p is ook alleen in het wit?
Kweet zeker dat ik hem op foto's in het zwart ben tegen gekomen. Is importeren uit de USA een idee?
Zou de produktie van de zwarte lijn dus nu eindelijk op gang zijn gekomen?
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Aan je eis3en te zien zoek je dus gewoon een betaalbare Allround-monitor.BlackJack schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:07:
Ik wil een mooie tft (waarschijnlijk 19") (het liefst met dvi)die ik wil gebruiken voor eigenlijk zo'n beetje alles:Mijn budget is ongeveer €300-€400 (goedkoper mag altijd natuurlijk
)
IK denk dat jij het beste voor de Belinea 101920 kan gaan.
Deze heeft een 8ms GtG overdrive MVA paneel, waardoor de kijkhoek vrij goed is, en de snelheid ook wel in orde is. De 101920 heeft ook een DVI aansluiting, en uitgebreidde verstelmogelijkheden.
Het enige nadeel is dat de kleuren standaard een klein beetje dof zijn(als ik dit bekijk tenminste), maar dat is te verhelpen door een gamma-correctie van iets onder de 1 in te stellen in de videokaartdrivers.(en zoals je hier kan zien kan het altijd nog erger...)
Verder kost de 101920 zo'n €370,- dus hij past in je budget.
[ Voor 5% gewijzigd door n-i-x op 03-01-2006 21:55 ]
1. Ze zijn allebei 18 bit, niet 16 bit.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:43:
Nog een vraagje...
2. Ik heb nog nergens een echte test gezien van hoe de kleuren er standaard uitzien op een E431S, dus eigenlijk kunnnen we er van tevoren vrij weinig over zeggen...
ik ben het zat op de zwarte 970p te wachten+het feit van die magictune software
nu zoek ik een alternatief met bijna dezelfde beeldkwaliteit/snelheid ed(of wat er in de buurt komt: enige voorwaarde is zwart
nu zoek ik een alternatief met bijna dezelfde beeldkwaliteit/snelheid ed(of wat er in de buurt komt: enige voorwaarde is zwart
Dat snap ik even niet...SLedder schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 08:11:
en als je erover denkt om de 970p van Samsung aan te schaffen, dan zou ik de specs en prijs van de Viewsonic VP930 nog maar eens goed bekijken ! En als je dat gedaan hebt, wordt het toch een Viewsonic
Als ik de specs van de 970P tegenover die van de VP930 zet dan verschilt dat niet zo heel veel(en de verschillen die er zijn die zijn in het voordeel an de 970P), en als ik naar de prijs kijk dan zie ik dat de 970P €110,- goedkoper is...
Als ik deze review erbij pak, dan blijkt dat de enige verschillen de kleurkwaliteit(de 970P is beter), het twinkel-effect(minder sterk op de VP930), en het OSD(970P heeft er geen een) zijn.
Maar even los van welke beter zou zijn: wil je mischien een userreview schrijven over de VP930?, die hebben we namelijk nog niet...
Ook aan jou wil ik vragen of je een userreview wilt schrijven als je er een paar dagen mee gespeelt hebt.bartaa schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 07:56:
VP930?sander815 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:05:
ik ben het zat op de zwarte 970p te wachten+het feit van die magictune software
Zwart verkrijgvaar, vrij hoog contrast(lager dan dat van de 970P, maar zo'n 800:1 is toch wel vrij goed), even goede kijkhoek, even snel...
De kleuren zijn wat minder, maar als ik het volgende plaatje van THG mag geloven:

(dat plaatje geeft volgens mij de correctie aan die nodig is)
Dan ligt dat vooral aan een beetje teveel groen en is het vrij makkelijk weg te werken via de videokaartdrivers.
(Hier zie je trouwens dat er inderdaad een groenige gloed is, maar dat de kleuren er verder wel die puitzien...)
Voor de VP930 mag je alleen wel €110,- extra betalen...
Hier blijkt dat de 1951 enorm last heeft van backlight bleeding, terwijl ik uit het 17" topic begrepen heb dat de 1751 geen bleeding heeft...BlackJack schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:25:
Ik ben gisteren bij de mediamarkt geweest en zag daar de acer al1751as en de al1951as, alleen stond de 19" variant uit, en kon dus geen vergelijingnen doenWeet iemand of de 19" net zo goed is als de 17"? en wat de verschillen zo'n beetje zijn? Ik heb wel een review gevonden, maar daar wordt ik niet veel wijzer van...
Ik hoop het, want zwart bij allemaal zwarte randapparatuur is toch wel strak en verder zijn er al zo veel witte beeldschermen dat een mooie diepzwarte kleur toch opvalt.Claude schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:36:
[...]
Tis ver weg, maar in Australia worden de zwarte 970p's half januari verwacht.
Zou de produktie van de zwarte lijn dus nu eindelijk op gang zijn gekomen?
Verwijderd
Je moet de witte 970P gewoon ff de kans geven om d'r verliefd
op te worden.
Zie het maar als een 'apple' monitor.... design&zo.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 10:31 ]
Dat is ook weer waar, ik kan niet kiezenVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:31:
Je moet de witte 970P gewoon ff de kans geven om d'r verliefdop te worden.

Het contrast van de VP930 is zelfs 1000:1.XiN schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:26:
[...]
VP930?
Zwart verkrijgvaar, vrij hoog contrast(lager dan dat van de 970P, maar zo'n 800:1 is toch wel vrij goed), even goede kijkhoek, even snel...
De kleuren zijn wat minder, maar als ik het volgende plaatje van THG mag geloven:
[afbeelding]
(dat plaatje geeft volgens mij de correctie aan die nodig is)
Dan ligt dat vooral aan een beetje teveel groen en is het vrij makkelijk weg te werken via de videokaartdrivers.
(Hier zie je trouwens dat er inderdaad een groenige gloed is, maar dat de kleuren er verder wel die puitzien...)
Voor de VP930 mag je alleen wel €110,- extra betalen...
Ik kan echt niet zeggen dat de kleuren minder zijn dan de 970p. Ik weet dat het zelfs te meten is, maar met de monitor voor je neus, zien de kleuren echt echt zeer goed uit !
Daarbij komt nog dat imo. de 970p gigantisch lelijk is..vooral de voet. (is uiteraard persoonlijk)
Karsten
Alleen wel jammer dat het niet echt dat diep zwart is, je weet wel echt wart met een glanzende look. Dit lijkt heel erg mat zwart-grijs.
Zoals uit dat plaatje van THG al blijkt is het enige wat er mis is met de kleuren dat er iets teveewl groen doorzit.SLedder schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:44:
[...]
Het contrast van de VP930 is zelfs 1000:1.
Ik kan echt niet zeggen dat de kleuren minder zijn dan de 970p. Ik weet dat het zelfs te meten is, maar met de monitor voor je neus, zien de kleuren echt echt zeer goed uit !
Daarbij komt nog dat imo. de 970p gigantisch lelijk is..vooral de voet. (is uiteraard persoonlijk)
Doordat het oog vrij gevoelig voor de kleur groen blijkt te zijn levert dat een grote deltaE op, terwijl de kleuren eigenlijk zowat perfect zijn(en makkelijk te verbeteren zijn).
Het contrast is volgens de specs inderdaad 1000:1, maar in de praktijk(en daar gaat het uiteindelijk om) is het 800:1 volgens die THG-review.
Sinds de HCC beurs van November ben ik de trotse bezitter van een Samsung 930BF.
Ik heb de review wat langer uitgesteld om deze flink aan de tand te voelen en te kijken of hij ook bij langer bezig blijft bevallen. Zeer zeker het geval.
Het vorige scherm
Mijn vorige scherm was een 19” IIyama 902MT (CRT dus). Goed aantal jaren heel veel plezier aan gehad, maar een half jaar voor de beurs begon hij regelmatig spontaan gemagnetiseerd beeld te geven, verkleuren en snel onscherp te worden. Alles geprobeerd om dit op te lossen, zonder succes, dus had ik een nieuw scherm nodig.
Bijzonderheden
Geen, kleuren zijn weer veel mooier dan mijn oude scherm en ik heb met de tests geen dode pixels kunnen ontdekken
Kleurweergave
De kleuren doen mij prima aan, als je er recht voor zit zijn deze zuiver, als ik vanaf de zijkant ga kijken zijn ze ietswat geel. Wat betreft het vergelijken met mijn oude monitor, niet mogelijk, de oude gaf alles verkeerd weer.
Ghosting
Ik heb geen nadrukkelijke ghosting kunnen ontdekken, heb het geprobeerd met DVD’s (Madagascar, 6th Sense en nog meer), games waaronder Need for speed Most Wanted en Counterstrike Source, vooral op Source aangezien ik wel van een potje knallen houd op z’n tijd.
Contrast & helderheid
Out-of-the-box een beetje flets en heb ik dat aan moeten passen. Moet nog wat meer met de kleuren spelen, gaat nog gebeuren zodra ik zin heb, maar tot op dit moment ziet het er prima uit.
Kijkhoek
Dat valt me eigenlijk een beetje tegen. Als ik als zogenaamd 2e persoon ga zitten dan is het wit geel…. Erg jammer vind ik.
Zelf heb ik daar natuurlijk geen last van, ik zit er recht voor.
Vormgeving
Prima vormgeving, kleuren passen prima bij de rest van mijn pc.
Voor- en nadelen
Voordelen
- Goede beeldkwaliteit (weet nu weer wat ik miste bij mijn gare CRT)
- Geen ghosting
- Handige verpakking en simpele installatie
- Stabiele voet
- DVI kabel meegeleverd
Nadelen
- Kijkhoek
- Niet in hoogte verstelbaar
Conclusie
Het scherm is voor mij boven verwachting. Goede kleuren, geen ghosting. Ik was toen ik het scherm aanschafte toch wel lichtelijk bang voor de backlight leakage maar het stoort mij helemaal niet, dat was verassend.
Puik scherm, goede verpakking, simpele installatie.
Al met al, zeer tevreden
Ik heb de review wat langer uitgesteld om deze flink aan de tand te voelen en te kijken of hij ook bij langer bezig blijft bevallen. Zeer zeker het geval.
Het vorige scherm
Mijn vorige scherm was een 19” IIyama 902MT (CRT dus). Goed aantal jaren heel veel plezier aan gehad, maar een half jaar voor de beurs begon hij regelmatig spontaan gemagnetiseerd beeld te geven, verkleuren en snel onscherp te worden. Alles geprobeerd om dit op te lossen, zonder succes, dus had ik een nieuw scherm nodig.
Bijzonderheden
Geen, kleuren zijn weer veel mooier dan mijn oude scherm en ik heb met de tests geen dode pixels kunnen ontdekken
Kleurweergave
De kleuren doen mij prima aan, als je er recht voor zit zijn deze zuiver, als ik vanaf de zijkant ga kijken zijn ze ietswat geel. Wat betreft het vergelijken met mijn oude monitor, niet mogelijk, de oude gaf alles verkeerd weer.
Ghosting
Ik heb geen nadrukkelijke ghosting kunnen ontdekken, heb het geprobeerd met DVD’s (Madagascar, 6th Sense en nog meer), games waaronder Need for speed Most Wanted en Counterstrike Source, vooral op Source aangezien ik wel van een potje knallen houd op z’n tijd.
Contrast & helderheid
Out-of-the-box een beetje flets en heb ik dat aan moeten passen. Moet nog wat meer met de kleuren spelen, gaat nog gebeuren zodra ik zin heb, maar tot op dit moment ziet het er prima uit.
Kijkhoek
Dat valt me eigenlijk een beetje tegen. Als ik als zogenaamd 2e persoon ga zitten dan is het wit geel…. Erg jammer vind ik.
Zelf heb ik daar natuurlijk geen last van, ik zit er recht voor.
Vormgeving
Prima vormgeving, kleuren passen prima bij de rest van mijn pc.
Voor- en nadelen
Voordelen
- Goede beeldkwaliteit (weet nu weer wat ik miste bij mijn gare CRT)
- Geen ghosting
- Handige verpakking en simpele installatie
- Stabiele voet
- DVI kabel meegeleverd
Nadelen
- Kijkhoek
- Niet in hoogte verstelbaar
Conclusie
Het scherm is voor mij boven verwachting. Goede kleuren, geen ghosting. Ik was toen ik het scherm aanschafte toch wel lichtelijk bang voor de backlight leakage maar het stoort mij helemaal niet, dat was verassend.
Puik scherm, goede verpakking, simpele installatie.
Al met al, zeer tevreden
Mijn ervaring met mijn Samsung 930BFBlackJack schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:07:
Ik wil een mooie tft (waarschijnlijk 19") (het liefst met dvi)die ik wil gebruiken voor eigenlijk zo'n beetje alles:Mijn budget is ongeveer €300-€400 (goedkoper mag altijd natuurlijk
)
Photoshoppen gaat prima ermee
Tekst/internet leest makkelijk weg, niet onrustig ofzo
DVD's, is voor iedereen de vraagt of je de backlight leakage storend vind, ik niet persoonlijk.
Gamen gaat prima.
Ik had zelf een budget van 400 euro gesteld, 329 betaald op de beurs.
Vind het scherm wat zijn geld zeker waard is.
beste mensen ik ben ook op zoek naar een mooi 19" TFT scherm en de samsung 970P vind ik echt onwijs mooi en zijn prestatie zijn ook nog eens super alleen de prijs vins ik veel te hoog.
Me oog viel toen op de Belinea 101927 voor 339,- bij alternate. Ik heb me pas sins een paar dagen verdiept in tft schermen dus zouden jullie willen kijke of het scherm beetje redelijk is.
max. Resolutie 1280x1024 Pixel
Horizontale frequentie 31 - 83 kHz
Verticale frequentie 56 - 75 Hz
Formaat 19 inch ( 48 cm )
Kleuren 16,2 milj.
Pixelafstand 0,29 mm
Kijkhoek horizontaal 150 graden verticaal 130 graden
Reactietijd 3.9 ms
Contrast 500 : 1
Videobandbreedte 135 MHz
Draaibaar Ja
Ingangen 1 x VGA 1 x DVI-D
Uitgangen 1 x speakers (ingebouwd)
Instelmogelijkheden kleurcontrolle
horizontaal/verticaal centreren
auto center
auto adjust
helderheid/contrast
taal
Waar ik hem voor wil gebruiken is:
gamen, photoshoppen en natuurlijk de rest.
Me oog viel toen op de Belinea 101927 voor 339,- bij alternate. Ik heb me pas sins een paar dagen verdiept in tft schermen dus zouden jullie willen kijke of het scherm beetje redelijk is.
max. Resolutie 1280x1024 Pixel
Horizontale frequentie 31 - 83 kHz
Verticale frequentie 56 - 75 Hz
Formaat 19 inch ( 48 cm )
Kleuren 16,2 milj.
Pixelafstand 0,29 mm
Kijkhoek horizontaal 150 graden verticaal 130 graden
Reactietijd 3.9 ms
Contrast 500 : 1
Videobandbreedte 135 MHz
Draaibaar Ja
Ingangen 1 x VGA 1 x DVI-D
Uitgangen 1 x speakers (ingebouwd)
Instelmogelijkheden kleurcontrolle
horizontaal/verticaal centreren
auto center
auto adjust
helderheid/contrast
taal
De 101927 is vooral goed in games, maar als je ook wilt photoshoppen dan is de 8ms 101920(€380,- ongeveer) denk ik intressanter.Debtor schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:51:
Die is een heel klein beetje langzamer, maar de kleuren zijn beter, het contrast is hoger, en de vertikale kijkhoek is groter.
Hier is een vergelijkinkje tussen de 101920 en de 101927
Ik zit net bij alternate te kijke en daar zie ik 2 verschillende 101920 staan voor 409,- met 20 en 25 ms. Dat snap ik effe niet.De 101927 is vooral goed in games, maar als je ook wilt photoshoppen dan is de 8ms 101920(€380,- ongeveer) denk ik intressanter.
Die is een heel klein beetje langzamer, maar de kleuren zijn beter, het contrast is hoger, en de vertikale kijkhoek is groter.
Hier is een vergelijkinkje tussen de 101920 en de 101927
Je moet de 20ms hebben, die is 8ms GtG.
Mischien is het ook handig om je te vertellen dat het plaatje niet klopt, hij ziet er uit zoals in de startpost(eerste post in het topic) staat.
Mischien is het ook handig om je te vertellen dat het plaatje niet klopt, hij ziet er uit zoals in de startpost(eerste post in het topic) staat.
@ Debtor: ik zag net dat je ook een ander topic geopend had met wat vragen.
Als je het niet heel erg vindt dan leg ik het hier even uit.
een 25ms versie, en een 8ms GtG versie(die is 20ms zwart->wit->zwart)
De 25ms versie is vrij traag en niet echt geschikt voor snelle games, maar de nieuwere versie gebruikt een sneller paneel, en met behulp van overdrive zijn niet alleen de zwart->wit->zwart overgangen snel, maar ook alle andere overgangen.
Zoals je verder aan het onderstaande grafiekje bij de VP191(die hetzelfde paneel gebruikt) kan zien is de echte zwart->wit->zwart tijd trouwens geen 20ms, maar 15ms:

De blauwe lijn hoort trouwens bij een 8ms TN monitor.
Van het 3,9ms paneel van de 101927 hebben we nog niet zo'n grafiekje, maar waarschijnlijk is die maar een heel klein beetje sneller.
Om een idee van het snelheidsverschil te krijgen kan je de volgende links bekijken:
8ms overdrive MVA vs 25ms MVA, 8ms overdrive MVA vs 23ms MVA, 8ms overdrive MVA vs 3,9ms TN
Als je het niet heel erg vindt dan leg ik het hier even uit.
Er zijn twee versies van de Belinea 101920:Debtor schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:56:
Ik ben van plan een TFT te kopen na jaren lang een CRT 17" gehad te hebben. Alleen ik ben niet echt op de hoogte van het TFT gebeuren.
Ik heb het grote TFT topic door gelezen en kon daar geen info vinden over de belinea 101927 alleen de belinea 101920 wat volgens veel mensen een goed scherm is.
Toen ik ging kijke bij alternate hoe duur zo'n scherm moet kosten zag ik de belinea 101927 wat toch meer in mijn prijs klassen ligt en volgens mij doen de prestaties ook niet ver onder voor de 920.
waar wil ik hem voor gebruiken:
- Gamen
- Photoshop
O en wat me ook erg opvalt is dat bij gamen de respons tijd zo laag mogelijk moet zijn en bij de 920 is dat 25ms wat volgens mij veel te hoog is voor een game scherm en bij de 925 3,9ms.
hier info over de 2 schermen bij alternate.
Belinea 101927
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=V3LB12&#tecData
Belinea 101920
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=V3LB05&#tecData
Is er iemand die ook de 927 heeft en wat zijn je ervaring met het scherm?
een 25ms versie, en een 8ms GtG versie(die is 20ms zwart->wit->zwart)
De 25ms versie is vrij traag en niet echt geschikt voor snelle games, maar de nieuwere versie gebruikt een sneller paneel, en met behulp van overdrive zijn niet alleen de zwart->wit->zwart overgangen snel, maar ook alle andere overgangen.
Zoals je verder aan het onderstaande grafiekje bij de VP191(die hetzelfde paneel gebruikt) kan zien is de echte zwart->wit->zwart tijd trouwens geen 20ms, maar 15ms:

De blauwe lijn hoort trouwens bij een 8ms TN monitor.
Van het 3,9ms paneel van de 101927 hebben we nog niet zo'n grafiekje, maar waarschijnlijk is die maar een heel klein beetje sneller.
Om een idee van het snelheidsverschil te krijgen kan je de volgende links bekijken:
8ms overdrive MVA vs 25ms MVA, 8ms overdrive MVA vs 23ms MVA, 8ms overdrive MVA vs 3,9ms TN
bedankt voor al het zoek werk
.
Maar idd de 101920 is een erg mooi scherm alleen ik kijk nog beetje op tegen de prijs 409 euro. En wat ik kan opmaken is dat de enige verschillen tussen de 101920 en 101927 zijn:
101920 101972
8 ms 3,9 ms
1:1000 1:500
en waar ik dus mee zit is of die 70 euro extra voor 101920 wel waard is, je hebt dan alleen een stuk hoger contrast is dat erg merkbaar?
Sorry voor het gezeur haha
Maar idd de 101920 is een erg mooi scherm alleen ik kijk nog beetje op tegen de prijs 409 euro. En wat ik kan opmaken is dat de enige verschillen tussen de 101920 en 101927 zijn:
101920 101972
8 ms 3,9 ms
1:1000 1:500
en waar ik dus mee zit is of die 70 euro extra voor 101920 wel waard is, je hebt dan alleen een stuk hoger contrast is dat erg merkbaar?
Sorry voor het gezeur haha
Het verschil in contrast zou je kunnen merken in de donkere kleuren(donkere games bijvoorbeeld), maar wat je waarschijnlijk nog meer gaat merken is het verschil in kijkhoek.
Voor de 101920:
Zelfs als je recht voor je monitor zou zitten dan kan je al kleurverschillen merken tussen de bovenkant en de onderkant van de monitor.
Voor de meeste mensen zal dit niet zo heel erg zijn, maar als je je bezig gaat houden met photoshoppen dan wil je waarschijnlijk op het hele beeldscherm goede kleuren hebben, en niet alleen in het midden.
Nog een ander verschil is dat de 101920 24bit kleuren weergeeft(16,7 miljoen), en de 101927 geeft 18bit(262.144)kleuren weer, en kan met behulp van dithering 16,2 miljoen kleuren weergeven.
Verder kan ik ook begrijpen dat je mischien geen €409,- voor je monitor over hebt, maar 4launch verkoopt dezelfde monitor voor €371,-.
Voor de 101920:
Voor de 101927:Kijkhoek
horizontaal 170 graden
verticaal 170 graden
Monitoren met een TN paneel hebben een slechte vertikale kijkhoek, waardoor de kleuren vanaf een paar graden al verkleuren(ze worden licht en dof van boven, en donker en zwart van onder).Kijkhoek
horizontaal 150 graden
verticaal 130 graden
Zelfs als je recht voor je monitor zou zitten dan kan je al kleurverschillen merken tussen de bovenkant en de onderkant van de monitor.
Voor de meeste mensen zal dit niet zo heel erg zijn, maar als je je bezig gaat houden met photoshoppen dan wil je waarschijnlijk op het hele beeldscherm goede kleuren hebben, en niet alleen in het midden.
Nog een ander verschil is dat de 101920 24bit kleuren weergeeft(16,7 miljoen), en de 101927 geeft 18bit(262.144)kleuren weer, en kan met behulp van dithering 16,2 miljoen kleuren weergeven.
Verder kan ik ook begrijpen dat je mischien geen €409,- voor je monitor over hebt, maar 4launch verkoopt dezelfde monitor voor €371,-.
Echt onwijs bedankt
. Ik ben nu helemaal overgehaald en ga voor de 101920 moet ik nog wel even een maandje langer wachten maar dat is het waard
.
Heel erg bedankt man
joost
Heel erg bedankt man
joost
Wil je nadat je een tijdje met de monitor gespeeld hebt een userreview schrijven?
In stap 3 van de startpost staat wat je daar allemaal in kan zetten.
yep zal ik zeker doenXiN schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:35:
Wil je nadat je een tijdje met de monitor gespeeld hebt een userreview schrijven?
Verwijderd
Heren,
Iemand hier ervaring met een Samsung 931MP? Ik zit erover te denken om deze te kopen, omdat ik
graag mijn tv en monitor in 1x wil vervangen. Dit lijkt me daar een goed keuze voor:
Functies: (van de samsung site)
En zo ja Hoe is de Tv weergave, en is dit scherm geschikt om fatsoenlijk op te gamen?
Ik kan er namelijk geen enkele review over vinden op internet.
Gr Rick
ps: linkje naar product op samsung site
http://www.samsung.com/nl...tors/multimedia/931mp.asp
Iemand hier ervaring met een Samsung 931MP? Ik zit erover te denken om deze te kopen, omdat ik
graag mijn tv en monitor in 1x wil vervangen. Dit lijkt me daar een goed keuze voor:
Functies: (van de samsung site)
Heeft iemand hier ervaring met dit scherm,Eenvoud in design, opvallende functionaliteit. Het model is ideaal voor ruimtes met beperkte afmetingen, zoals de slaapkamer. Het scherm biedt het beste beeld en is voorbereid op het toekomstige HDTV. Verder beschikt de SyncMaster over een geïntegreerde FM-tuner waardoor u naar de radio luistert via de krachtige speakers.
MagicColor
Deze techniek creëert een geavanceerde beeldkwaliteit met natuurgetrouwe kleuren en buitengewone helderheid en contrast. Bij elke beeld calculeert de MagicColor Engine de verzadiging van rood, groen en blauw van het input signaal en past deze aan zodat kleuren natuurlijk overkomen voor het menselijk oog.
Picture in Picture
PiP maakt het mogelijk om videobeelden of TV te kijken in een apart venster op het beeldscherm, terwijl u andere applicaties gebruikt.
Worldwide Tuner
De geïntegreerde TV-tuner ondersteunt TV en videosignalen die in 140 landen worden gebruikt. Inclusief de NTSC, PAL en SECAM standaarden.
Teletekst
Toegang tot Teletekst met een druk op de knop van de afstandsbediening.
FM Radio
Op de afstandbediening zit een FM knop waarmee de radiofunctie wordt ingeschakeld.
HDTV voorbereid
Het model is voorbereid op High Definition Television, dat een veel scherper en helderder beeldkwaliteit biedt dan het conventionele TV-signaal.
Specs:
type beeldscherm TFT/PVA
beelddiagonaal 19"
dotpitch 0,294
aantal kleuren 16,7M
kijkhoek h/v 178°/178°
contrast ratio max. 1000:1
helderheid 250 cd/?
responstijd 8 ms ( GtoG)
max. resolutie 1280x1024
Electrische data
horizontale frequentie 30-81 kHz
verticale frequentie 56-75 Hz
max. energieverbruik 58 W
standby mode <2 W
Signaal input connector VGA / DVI-D
S-Video / SCART
composiet / RF
component
Features
Worldwide Tuner Teletekst MagicColor PiP / HDTV Ready
FM Radio
speakers 2 x 5w Virtual Dolby
Fysieke data
afmetingen ( bxhxd ) 433x436x198
gewicht 5,9 kg
monitor stand vast
wall mount data VESA 100
certificaat TCO '03
kleuren zilver
accessoires
VGA kabel
antenne kabel
geluidskabel radio antenne
afstandsbediening
En zo ja Hoe is de Tv weergave, en is dit scherm geschikt om fatsoenlijk op te gamen?
Ik kan er namelijk geen enkele review over vinden op internet.
Gr Rick
ps: linkje naar product op samsung site
http://www.samsung.com/nl...tors/multimedia/931mp.asp
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 15:24 ]
Nou, sommige van jullie wete wel dat ik last had van Backlight leakage op m'n 101920. Ik heb daarom toch maar met de winkel gebeld, maar dat liep niet helemaal lekker.....
Omdat de heer bij Blom-hardware meerdere monitoren binnen had gekregen met elk dezelfde probleem, vond men dat ik het zelf maar op moest lossen. Zij konden geen scherm leveren die geen leakage had, en daarom ook niet de moeite was om hem terug te sturen.
Toen ik met de opmerking kwam dat Belinea het toch echt als een defect zag, en ik hem gewoon terug kon sturen vond hij dat wel erg vreemd. Punt is, dat als ik hem naar belinea terug stuur, ik geen aanspraak meer kon maken op m'n pixelgarantie.......
Na een wat (hevig) "overleg" zijn we tot de conclusie gekomen, dat ik toch met belinea in zee mag gaan, van hun een nieuwe monitor krijg, en dat daar de pixel garantie weer verder op gaat. Met andere woorden; ik krijg een nieuwe monitor van belinea en ik hou de garantie van Blom-hardware.
Questie van wachten nu. Monitor word volgende week vrijdag omgeruild... Keep you posted

Omdat de heer bij Blom-hardware meerdere monitoren binnen had gekregen met elk dezelfde probleem, vond men dat ik het zelf maar op moest lossen. Zij konden geen scherm leveren die geen leakage had, en daarom ook niet de moeite was om hem terug te sturen.
Toen ik met de opmerking kwam dat Belinea het toch echt als een defect zag, en ik hem gewoon terug kon sturen vond hij dat wel erg vreemd. Punt is, dat als ik hem naar belinea terug stuur, ik geen aanspraak meer kon maken op m'n pixelgarantie.......
Na een wat (hevig) "overleg" zijn we tot de conclusie gekomen, dat ik toch met belinea in zee mag gaan, van hun een nieuwe monitor krijg, en dat daar de pixel garantie weer verder op gaat. Met andere woorden; ik krijg een nieuwe monitor van belinea en ik hou de garantie van Blom-hardware.
Questie van wachten nu. Monitor word volgende week vrijdag omgeruild... Keep you posted
Ik heb al een tijd de 960BF in bezit en ik moet zeggen dat ik het een prachtig schermpje vind.
Maar... ik draaide laats de PixPerAn test van Prad.de en het viel me op dat mijn fps rond de 50 ligt.
zou dit niet minimaal 60 moeten zijn? Ik zou het namelijk erg raar vinden dat dit aan mijn 9800pro ligt.
Ik heb in windows de TFT verversing op 70 Hertz gezet, zoals het hoort, maar ik moet zeggen dat ik toch nog aardig wat ghosting merk bij dat autotje. Mijn vraag is dus of dat programma altijd de fps op 50 houdt, of ligt het aan windows die mijn scherm niet werkelijk op 70 Hetz zet, want daar las ik laats iets over, alleen kan ik het niet terug vinden
Ook moet ik zeggen dat ik nog redelijk wat ghosting merk bij POP:T2T en actiefilm DVDs, ben ik de enige, want ik lees alleen maar goede reviews over de ghosting van dit scherm.
Maar... ik draaide laats de PixPerAn test van Prad.de en het viel me op dat mijn fps rond de 50 ligt.
zou dit niet minimaal 60 moeten zijn? Ik zou het namelijk erg raar vinden dat dit aan mijn 9800pro ligt.
Ik heb in windows de TFT verversing op 70 Hertz gezet, zoals het hoort, maar ik moet zeggen dat ik toch nog aardig wat ghosting merk bij dat autotje. Mijn vraag is dus of dat programma altijd de fps op 50 houdt, of ligt het aan windows die mijn scherm niet werkelijk op 70 Hetz zet, want daar las ik laats iets over, alleen kan ik het niet terug vinden
Ook moet ik zeggen dat ik nog redelijk wat ghosting merk bij POP:T2T en actiefilm DVDs, ben ik de enige, want ik lees alleen maar goede reviews over de ghosting van dit scherm.
LAS VEGAS, Nev., (January 5, 2005) – BenQ, a leading manufacturer of digital lifestyle devices, today announced the general availability of its FP93GX, the world's fastest 19-inch LCD monitor. The FP93GX is the first LCD monitor with a 2ms gray-to-gray (GTG) response time on the market and targets hardcore PC gamers who have high demands for superior display performances. In addition, at a mere 13 millimeters, the FP93GX features the slimmest bezel design on the market.
(bron)
19” super prestaties
Snelle graphics in een stijlvolle vormgeving. De BenQ FP93GX 19” LCD monitor heeft een ultrasnelle reactietijd van slechts 2ms (grey-to-grey), een contrastverhouding van 700:1 en een helderheid van 300 cd/m2. Het perfecte scherm voor gamers die hoge eisen stellen aan een beeldscherm.
2ms reactietijd
De FP93GX maakt gebruik van Advanced Motion Accelerator (AMA) technologie die het voltage op dynamische wijze aanpast en de draaisnelheid van het vloeibare kristal verhoogt. Hierdoor kan de grey-to-grey reactietijd gereduceerd worden tot slechts 2ms. Het beeld is helderder, scherper en er is geen sprake meer van vertraging in het beeld tijdens het spelen van PC-games of het afspelen van DVD’s. De beste keuze voor gamers overal ter wereld.
D-Sub en DVI input
De monitor ondersteunt traditionele D-Sub input en de volgende generatie DVI-input. Het maakt niet uit of je werkt met analoge of digitale input want je bent altijd verzekerd van de beste beeldkwaliteit en videoprestatie.
Belangrijke kenmerken:
- 2ms reactietijd (grey-to-grey)
- Resolutie: 1280 x 1024 (SXGA)
- Kijkhoek: 140/135
- Contrast: 700:1
- Helderheid: 300 cd/m2
- DVI en D-Sub input
(bron)
Hopelijk verschijnen er snel reviews want ik wou eigenlijk een 930BF aanschaffen maar misschien is dit ook een optie voor ongeveer 380 euro (pricewatch). Ik vraag me alleen af of de puur zwarte ook hier beschikbaar komt af alleen de zwarte met zilveren front (die me een stuk minder aanspreekt).
(bron)
19” super prestaties
Snelle graphics in een stijlvolle vormgeving. De BenQ FP93GX 19” LCD monitor heeft een ultrasnelle reactietijd van slechts 2ms (grey-to-grey), een contrastverhouding van 700:1 en een helderheid van 300 cd/m2. Het perfecte scherm voor gamers die hoge eisen stellen aan een beeldscherm.
2ms reactietijd
De FP93GX maakt gebruik van Advanced Motion Accelerator (AMA) technologie die het voltage op dynamische wijze aanpast en de draaisnelheid van het vloeibare kristal verhoogt. Hierdoor kan de grey-to-grey reactietijd gereduceerd worden tot slechts 2ms. Het beeld is helderder, scherper en er is geen sprake meer van vertraging in het beeld tijdens het spelen van PC-games of het afspelen van DVD’s. De beste keuze voor gamers overal ter wereld.
D-Sub en DVI input
De monitor ondersteunt traditionele D-Sub input en de volgende generatie DVI-input. Het maakt niet uit of je werkt met analoge of digitale input want je bent altijd verzekerd van de beste beeldkwaliteit en videoprestatie.
Belangrijke kenmerken:
- 2ms reactietijd (grey-to-grey)
- Resolutie: 1280 x 1024 (SXGA)
- Kijkhoek: 140/135
- Contrast: 700:1
- Helderheid: 300 cd/m2
- DVI en D-Sub input
(bron)
Hopelijk verschijnen er snel reviews want ik wou eigenlijk een 930BF aanschaffen maar misschien is dit ook een optie voor ongeveer 380 euro (pricewatch). Ik vraag me alleen af of de puur zwarte ook hier beschikbaar komt af alleen de zwarte met zilveren front (die me een stuk minder aanspreekt).
Ik kwam, ik zag en ik geloofde m'n ogen niet
Probeer de refreshrate eens in te stellen op 60Hz, dat is meestal de aanbevolen refreshrate, en dat is ook de refreshrate waar PixPerAn om vraagt geloof ik.Billcruz007 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:02:
Ik heb al een tijd de 960BF in bezit en ik moet zeggen dat ik het een prachtig schermpje vind.![]()
Maar... ik draaide laats de PixPerAn test van Prad.de en het viel me op dat mijn fps rond de 50 ligt.![]()
Ik heb in windows de TFT verversing op 70 Hertz gezet, zoals het hoort, maar ik moet zeggen dat ik toch nog aardig wat ghosting merk bij dat autotje. Mijn vraag is dus of dat programma altijd de fps op 50 houdt, of ligt het aan windows die mijn scherm niet werkelijk op 70 Hetz zet, want daar las ik laats iets over, alleen kan ik het niet terug vinden![]()
De VX922 gebruikt hetzelfde 2ms paneel, maar zoals je hier kan zien is ie niet echt sneller dan de 3ms monitoren.McRed schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:10:
(gepraat over 2ms monitor)
Als het contrast echt de 700:1 haalt dan is het een goed alternatief, maar er zijn nog geen contrast metingen van dat paneel...
Verwijderd
Ik sta nu op het punt om SAMSUNG TFT monitor 19'' SyncMaster 930BF (4 ms) te kopen.
Deze word wel goed aangeraden als ik zo lees voor fotosjop..en games?
361 kost ie bij pixmania.. of moet ik dit niet doen?
Ik mag hier mischien geen reclame maken, maar bij Euromaxi kost hij maar 4 euro meer, en persoonlijke ervaring met die winkel is goed dus. Over pixmania daarintegen hoor ik veel slechte reacties. Denk dus even goed na over waar je hem koopt!Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:07:
Ik sta nu op het punt om SAMSUNG TFT monitor 19'' SyncMaster 930BF (4 ms) te kopen.
Verwijderd
ja ik keek net ook even de reviews van pixelmania..die zitten in parijs..
thnx voor de tip!
maar bevalt ie goed?? Ik fotosjop af en toe..doe veel met foto's..en game af en toe

maar bevalt ie goed?? Ik fotosjop af en toe..doe veel met foto's..en game af en toe
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 10:33 ]
Ik heb de 930bf niet, maar er wordt hier veel gezegd dat de kleurechtheid van tn panelen(930bf heeft ook een tn paneel) niet geweldig is, en dus niet echt geschikt zijn voor fotoberwerking/photoshop.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:16:
ja ik keek net ook even de reviews van pixelmania..die zitten in parijs..thnx voor de tip!
Nou vraag ik me ook af of ik dat verschil zou kunnen zien, want nu zit ik nog op een oud bagger crt'tje van 10 jaar oud

Verwijderd
Ik zit op me werk achter een HP 1740 (bevalt zeeer goed) en thuis had ik een lite-on 15 inch.. die is nu naar me vriendin en zelf heb ik een oude philips 17 inch crt, die mag nu wel eens vervangen worden
Het grootste probleem van TN panelen is de vertikale kijkhoek(wordt van onder zwarten van boven dof), maar aangezien die andere twee monitoren ook TN monitoren zijn kan je zelf kijken of je er las van hebt of niet...
iemand ervaring met de Belinea 10 19 05? info die ik heb:
Paneel: MVA
inkijkhoek: 170/170
contrast: 700:1
brightness: 250 cd/m²
resolution: 1280x1024
response time: ???
prijs: €354
Dit scherm staat ook niet in de pricewatch
Nu ik mijn nieuwe Belinea 101920 een weekje heb is het tijd voor een review.
1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn vorige scherm was een 21 inch Hitachi CM2188ME die ik ruim 4 jaar gehad heb. Deze enorme bak (35kg!) deed het op zich nog prima, alleen het contrast was door de leeftijd wat minder geworden, maar niet echt storend. De belangrijkste reden om een TFT aan te schaffen is de enorme ruimtewinst. Dat is natuurlijk gelukt: mijn bureau is nu twee keer zo groot geworden! Lekker scherp en helder beeld met toch echt wel mooiere kleuren. Dat het nieuwe scherm 2 inch kleiner is merk je in de praktijk niet.
2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Ik heb de Belinea gekocht bij BestelICT. Niet de goedkoopste prijs (€399), maar wel de garantie dat ik hem bij een dode subpixel zou mogen ruilen, zonder een pixelgarantie aan te hoeven schaffen. Ik heb de monitor ondanks de kerstdagen binnen een week ontvangen. Na ontvangst heb ik de monitor meteen aangesloten via dvi-d en gecheckt op dode pixels. Ik heb één dode blauwe subpixel geconstateerd rechtsboven in het scherm. Buiten de pixeltest heb ik dit defect echter nog nooit gezien, dus heb ik besloten om het scherm te houden.
3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
De kleurweergave is ronduit goed. Mooier dan mijn oude crt. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Van ghosting heb ik nog geen last gehad. Heb ook nog niet vreselijk veel gegamed. Beetje NFS U2, C&C Generals en even HL2. Ook DVD gaat prima, geen merkbare ghosting.
4. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Ik heb de instellingen iets aangepast naar SRGB 228, 255, 202 en Brightness 34. Allemaal net iets minder fel dan de fabrieksinstellingen. Ik heb de Gamma instellingen van mijn videokaart (Radeon 9500 Pro) nog niet aangepast. Geen zin gehad tot nu toe. De witweergave en de diepte van het zwart zijn prima. Alleen in het donker is het zwart misschien niet superdiep, maar meer dan voldoende voor mij. Zeker niet minder dan mijn CRT.
5. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Enkel een bekend zwak puntje: iets backlight leakage in de hoeken. Maar alleen in het stikdonker waar te nemen. Voor mij geen enkel probleem.
6. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
De kijkhoek is echt een sterk punt van dit scherm. Heel ruim! In mijn computerkamer kan ik niet in een hoek komen waarbij ik het scherm niet meer goed kan inkijken. (is ook niet zo’n grote ruimte, maar toch)
7. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
De bouwkwaliteit lijkt me goed in orde. De voet is stevig, al zit er wel iets beweging in het scherm als je bijvoorbeeld op de knopjes drukt. De afwerking is keurig. Alles zit goed in elkaar. Maar goed ik hoop toch ook heel wat jaren tegen dit scherm aan te kunnen kijken!
8. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
De vormgeving is prima. De randen zijn lekker smal en neutraal zilver. Het ledje is gewoon ok, niet te fel. Dat er speakers in zitten had van mij niet gehoeven, maar goed, ik heb er ook geen last van. De vorm van de voet is prima. Hij geeft genoeg balans en de monitor kan mooi tegen de muur. Handig ook de mogelijkheden om het scherm te draaien en kantelen.
9. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Om te beginnen met de voordelen is het gewoon heel goeie waar voor je geld. Een prima allround TFT voor een prima prijs. Alle functies die je maar kan wensen, gewoon een mooi compleet product. De beeldkwaliteit is uitstekend, met mooie kleuren, goed zwart en een ruime inkijkhoek.
Toch zijn er een paar nadelen. In de eerste plaats is het jammer dat Belinea op dit moment kennelijk niet in staat is een pixelperfect product te leveren. Het is toch een flink bedrag en zelfs al merk je er niets van, dan is het toch nog jammer. De backlightleakage is wat mij betreft geen nadeel, maar ik kan me voorstellen dat als je van plan bent er veel films op te kijken, dat het dan wel een issue is. Verder vind ik het jammer dat er geen dvi kabel wordt meegeleverd. Wel een vga kabel. Jammere bezuiniging.
Al met al kan ik niet anders zeggen dan dat ik dik tevreden ben met het scherm!
Mijn vorige scherm was een 21 inch Hitachi CM2188ME die ik ruim 4 jaar gehad heb. Deze enorme bak (35kg!) deed het op zich nog prima, alleen het contrast was door de leeftijd wat minder geworden, maar niet echt storend. De belangrijkste reden om een TFT aan te schaffen is de enorme ruimtewinst. Dat is natuurlijk gelukt: mijn bureau is nu twee keer zo groot geworden! Lekker scherp en helder beeld met toch echt wel mooiere kleuren. Dat het nieuwe scherm 2 inch kleiner is merk je in de praktijk niet.
2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Ik heb de Belinea gekocht bij BestelICT. Niet de goedkoopste prijs (€399), maar wel de garantie dat ik hem bij een dode subpixel zou mogen ruilen, zonder een pixelgarantie aan te hoeven schaffen. Ik heb de monitor ondanks de kerstdagen binnen een week ontvangen. Na ontvangst heb ik de monitor meteen aangesloten via dvi-d en gecheckt op dode pixels. Ik heb één dode blauwe subpixel geconstateerd rechtsboven in het scherm. Buiten de pixeltest heb ik dit defect echter nog nooit gezien, dus heb ik besloten om het scherm te houden.
De kleurweergave is ronduit goed. Mooier dan mijn oude crt. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Van ghosting heb ik nog geen last gehad. Heb ook nog niet vreselijk veel gegamed. Beetje NFS U2, C&C Generals en even HL2. Ook DVD gaat prima, geen merkbare ghosting.
4. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Ik heb de instellingen iets aangepast naar SRGB 228, 255, 202 en Brightness 34. Allemaal net iets minder fel dan de fabrieksinstellingen. Ik heb de Gamma instellingen van mijn videokaart (Radeon 9500 Pro) nog niet aangepast. Geen zin gehad tot nu toe. De witweergave en de diepte van het zwart zijn prima. Alleen in het donker is het zwart misschien niet superdiep, maar meer dan voldoende voor mij. Zeker niet minder dan mijn CRT.
5. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Enkel een bekend zwak puntje: iets backlight leakage in de hoeken. Maar alleen in het stikdonker waar te nemen. Voor mij geen enkel probleem.
De kijkhoek is echt een sterk punt van dit scherm. Heel ruim! In mijn computerkamer kan ik niet in een hoek komen waarbij ik het scherm niet meer goed kan inkijken. (is ook niet zo’n grote ruimte, maar toch)
De bouwkwaliteit lijkt me goed in orde. De voet is stevig, al zit er wel iets beweging in het scherm als je bijvoorbeeld op de knopjes drukt. De afwerking is keurig. Alles zit goed in elkaar. Maar goed ik hoop toch ook heel wat jaren tegen dit scherm aan te kunnen kijken!
De vormgeving is prima. De randen zijn lekker smal en neutraal zilver. Het ledje is gewoon ok, niet te fel. Dat er speakers in zitten had van mij niet gehoeven, maar goed, ik heb er ook geen last van. De vorm van de voet is prima. Hij geeft genoeg balans en de monitor kan mooi tegen de muur. Handig ook de mogelijkheden om het scherm te draaien en kantelen.
Om te beginnen met de voordelen is het gewoon heel goeie waar voor je geld. Een prima allround TFT voor een prima prijs. Alle functies die je maar kan wensen, gewoon een mooi compleet product. De beeldkwaliteit is uitstekend, met mooie kleuren, goed zwart en een ruime inkijkhoek.
Toch zijn er een paar nadelen. In de eerste plaats is het jammer dat Belinea op dit moment kennelijk niet in staat is een pixelperfect product te leveren. Het is toch een flink bedrag en zelfs al merk je er niets van, dan is het toch nog jammer. De backlightleakage is wat mij betreft geen nadeel, maar ik kan me voorstellen dat als je van plan bent er veel films op te kijken, dat het dan wel een issue is. Verder vind ik het jammer dat er geen dvi kabel wordt meegeleverd. Wel een vga kabel. Jammere bezuiniging.
Al met al kan ik niet anders zeggen dan dat ik dik tevreden ben met het scherm!
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP
Zo te zien is het eigenlijk dezelfde monitor als de 101906, die wel in de pricewatch staat.BlackJack schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:13:
iemand ervaring met de Belinea 10 19 05? info die ik heb:
Uit deze review blijkt dat de beeldkwaliteit wel goed is(het contrast is zelfs boven de 900:1), maar het is een oude 25ms MVA dus hij is wel vrij traag.
[ Voor 23% gewijzigd door n-i-x op 06-01-2006 13:16 ]
Vergeet niet je bevindingen te posten!Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:30:
Samsung 19" TFT 930BF 4ms (DVI-D) [ 3jr onsite ] besteld bij Euromaxi
Verwijderd
Doe ik 
Heb betaling al gedaan.. zal maandag of dinsdag wel komen
Krijg hem op me werk afgeleverd, dus dan gooi ik hem meteen even aan een pc.
Heb betaling al gedaan.. zal maandag of dinsdag wel komen
Verwijderd
Net de 970P besteld bij Cool-Prices. Prima prijs en op voorraad volgens de site (zou zomaar kunnen
)
Zodra ik hem binnen heb, post ik hier mijn bevindingen wel....
edit: yep met pixel garantie..(1 week voor 25 euro)
Zodra ik hem binnen heb, post ik hier mijn bevindingen wel....
edit: yep met pixel garantie..(1 week voor 25 euro)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 19:31 ]
Hallo, ik vraag het maar even hier:
Ik wil best wel zo'n tft schermpje kopen van samsung met 4 ms enz. Maar wat zijn nou precies de voordelen van een tft tegenover een crt? (Kom niet met antwoorden als: Het bespaart ruimte...)
Alvast bedankt!
Ik wil best wel zo'n tft schermpje kopen van samsung met 4 ms enz. Maar wat zijn nou precies de voordelen van een tft tegenover een crt? (Kom niet met antwoorden als: Het bespaart ruimte...)
Alvast bedankt!
Geen flauwekulletjes
Scherper, energiezuiniger.Y3LLoW schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:24:
Alvast bedankt!
Een CRT is voor games nog steeds sneller (100Hz refreshrate bijv).
Ben zelf overigens erg tevreden met de gameprestaties van m'n 770P, en dat is een TFT van Samsung met 6ms reactietijd. De 4ms schermen zijn nog net iets beter met games.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Je bedoel dus qua beeldkwaliteit?Y3LLoW schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:24:
Alvast bedankt!
LCD monitoren geven scherp beeld(perfecte scherpte zolang je de native resolutie gebruikt), en ze hebben nooit last van beeldvervormingen, ook niet in de buurt van magnetische velden.
Ook knipperd het beeld niet, waardoor het wat rustiger is voor je ogen.
Verder reflecteert een LCD monitor veel minder dan een CRT, dit samen met de hogere helderheid van LCD monitoren zorgt ervoor dat je op veel monitoren zelf met de zon op het scherm nog duidelijk beeld hebt, waardoor je dus minder strenge eisen aan je werkplek hoeft te stellen.
Verder bestaan er LCD monitoren met een variabele hoogte en een pivot mode, die bij een CRT zo goed als onmogelijk zijn door het gewicht.
Voor de mensen die een budget 19" scherm zoeken (zoals ik) heb ik een mooi tabelletje gemaakt om ze te vergelijken, de schermen zijn allemaal tussen de €270 en de €310. Vergeet het zeker niet te vertellen als je nog een scherm weet voor in dit lijstje!
Tabel
(de namen zijn aanklikbaar als link naar de pricewatch)
Tabel
(de namen zijn aanklikbaar als link naar de pricewatch)
Verwijderd
Mijn review van de Belinea 101920 ref 111919
Een goede week geleden mijn nieuw TFT online gekocht bij Alternate. Gelukkig met pixelgarantie want die bleek ik toch nodig te hebben. Vandaag bij Alternate geruild en heb nu een pixelperfect scherm.
Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Vroegere scherm wan een 19" Iiyama visionmaster pro 450, een CRT scherm. Het nieuwe scherm is vele malen scherper in contrast dan de oude. De oude was met name bij de randen minder scherp wat soms vervelend was bij lezen van tekst. Keuze om een nieuw scherm te nemen waren o.a. de aanschaf van een nieuw systeem dus dan ook die enorme bak de deur uit. Ik heb nu veel meer ruimte en hij verbruikt veel minder stroom en ook de straling zal stukker minder zijn (hoewel ik dat natuurlijk niet kan meten)
Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Er zat dus iets beneden het middelpunt een defecte pixel. Met interneten geen last maar in wat donkere games was er een irritant puntje waar je vanzelf naar toe gezogen werd. Vanmiddag dus omgeruild en er werd bij de servicedesk meteen gekeken of het nieuwe scherm ok was. Top service van Alternate.
Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
De kleuren zien erg mooi uit. Heb het nieuwe scherm nog niet gekalibreerd. Ik vind dit overigens erg moeilijk te doen, ook met behulp van de diverse tools op de eerste topic-pagina. Af en toe denk ik dat de kleuren iets flets zijn ondanks dat ik de brightness al een heel stuk naar beneden heb gegooid.
Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Ik heb inmiddels een aantal games gespeeld (half-life 2 en Far Cry) Beide zijn shooters en kan eigenlijk geen ghosting waarnemen. Ik zie in ieder geval geen vage strepen over het scherm dus volgens mij is het er gewoonweg niet. Films heb ik nog niet gekeken.
Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Zoals ik al zei, is de contrast echt top. het lijkt wel of de waas van het CRT scherm geheel opgetrokken is. Zwart is overdag echt zwart, 's avonds met weinig licht, valt te bemerken dat het scherm behoorlijk wat backlight leakage heeft. Vind het echter niet storend, tot nu toe ook niet in de games die ik gespeeld heb. Wit is zeker goed wit, witter dan mij CRT. Mijn eigen instelling zijn er nog niet helemaal voorlopig heb ik voor de kleuren sRGB gekozen. Gamma moet ik via de videokaart nog wat mee spelen.
Ik heb ook al een aantal foto's bekeken en kan zeggen dat die er erg "crispy" uitzien wat scherpte, helderheid en kleur betreffen.
Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Wit ziet er overal wel wit uit. Bij zwart is er dus een behoorlijke hoeveelheid leakage te zien met name in de hoeken en ietsjes bovenin. Maar dit is alleen te zien tijdens de dode pixeltest als het scherm geheel zwart is en in hele donkere plekken in games.
Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Zoals eerder vermeld heeft dit paneel een grote kijkhoek, het scherm blijft bij bijna 180 graden nog steeds leesbaar.Kleuren zijn dan wel wat waziger.
Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Ik kan hier heel duidelijk over zijn: gewoon degelijk en goed! Zeer stevige voet (ongeveer 5 kilo zwaar). Die knopjes waar wel eens over wordt geschreven dat ze er slecht uitzien en aanvoelen, is m.i. onzin. Het zijn gewoon plastic drukknopjes die op zoveel monitoren zitten!!
Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Ik kan geen foto's online zetten maar geloof mij, ik vind het geen lelijke monitor. De voet doet wellicht wat groot aan maar geeft wel erg veel stabiliteit aan de monitor. Verder is het verstellen in allerlei standen en hoogtes ideaal. Ledje was net als bij mijn oude monitor niet opvallend fel.
Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Grootste voordeel is toch wel de scherpte van z'n scherm en de rust die dit aan je ogen geeft.
Nadeel is de native resolutie: kan met name in de nieuwste games problemen geven. Een andere resolutie vind ik niet echt super eruit zien. Maar goed dit hebben (bijna) alle TFT's
Verder was de software die Belinea er bij heeft geleverd niet echt veel soeps, een cdtje met eigenlijk alleen maar een manual en geen drivers erop. Die moest ik via een link downloaden, echter de link was dood. De site van Belinea is inmiddels vernieuwd en de benodigde drivers zijn vrij makkelijk te vinden.
Ben tenslotte erg blij met mijn aankoop en ik wil iedereen op dit topic bedanken voor hun info en input waardoor mede mijn keus op dit scherm is gevallen. Ook de jongens van Alternate voor hun service!
Een goede week geleden mijn nieuw TFT online gekocht bij Alternate. Gelukkig met pixelgarantie want die bleek ik toch nodig te hebben. Vandaag bij Alternate geruild en heb nu een pixelperfect scherm.
Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Vroegere scherm wan een 19" Iiyama visionmaster pro 450, een CRT scherm. Het nieuwe scherm is vele malen scherper in contrast dan de oude. De oude was met name bij de randen minder scherp wat soms vervelend was bij lezen van tekst. Keuze om een nieuw scherm te nemen waren o.a. de aanschaf van een nieuw systeem dus dan ook die enorme bak de deur uit. Ik heb nu veel meer ruimte en hij verbruikt veel minder stroom en ook de straling zal stukker minder zijn (hoewel ik dat natuurlijk niet kan meten)
Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Er zat dus iets beneden het middelpunt een defecte pixel. Met interneten geen last maar in wat donkere games was er een irritant puntje waar je vanzelf naar toe gezogen werd. Vanmiddag dus omgeruild en er werd bij de servicedesk meteen gekeken of het nieuwe scherm ok was. Top service van Alternate.
Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
De kleuren zien erg mooi uit. Heb het nieuwe scherm nog niet gekalibreerd. Ik vind dit overigens erg moeilijk te doen, ook met behulp van de diverse tools op de eerste topic-pagina. Af en toe denk ik dat de kleuren iets flets zijn ondanks dat ik de brightness al een heel stuk naar beneden heb gegooid.
Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Ik heb inmiddels een aantal games gespeeld (half-life 2 en Far Cry) Beide zijn shooters en kan eigenlijk geen ghosting waarnemen. Ik zie in ieder geval geen vage strepen over het scherm dus volgens mij is het er gewoonweg niet. Films heb ik nog niet gekeken.
Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Zoals ik al zei, is de contrast echt top. het lijkt wel of de waas van het CRT scherm geheel opgetrokken is. Zwart is overdag echt zwart, 's avonds met weinig licht, valt te bemerken dat het scherm behoorlijk wat backlight leakage heeft. Vind het echter niet storend, tot nu toe ook niet in de games die ik gespeeld heb. Wit is zeker goed wit, witter dan mij CRT. Mijn eigen instelling zijn er nog niet helemaal voorlopig heb ik voor de kleuren sRGB gekozen. Gamma moet ik via de videokaart nog wat mee spelen.
Ik heb ook al een aantal foto's bekeken en kan zeggen dat die er erg "crispy" uitzien wat scherpte, helderheid en kleur betreffen.
Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Wit ziet er overal wel wit uit. Bij zwart is er dus een behoorlijke hoeveelheid leakage te zien met name in de hoeken en ietsjes bovenin. Maar dit is alleen te zien tijdens de dode pixeltest als het scherm geheel zwart is en in hele donkere plekken in games.
Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Zoals eerder vermeld heeft dit paneel een grote kijkhoek, het scherm blijft bij bijna 180 graden nog steeds leesbaar.Kleuren zijn dan wel wat waziger.
Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Ik kan hier heel duidelijk over zijn: gewoon degelijk en goed! Zeer stevige voet (ongeveer 5 kilo zwaar). Die knopjes waar wel eens over wordt geschreven dat ze er slecht uitzien en aanvoelen, is m.i. onzin. Het zijn gewoon plastic drukknopjes die op zoveel monitoren zitten!!
Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Ik kan geen foto's online zetten maar geloof mij, ik vind het geen lelijke monitor. De voet doet wellicht wat groot aan maar geeft wel erg veel stabiliteit aan de monitor. Verder is het verstellen in allerlei standen en hoogtes ideaal. Ledje was net als bij mijn oude monitor niet opvallend fel.
Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Grootste voordeel is toch wel de scherpte van z'n scherm en de rust die dit aan je ogen geeft.
Nadeel is de native resolutie: kan met name in de nieuwste games problemen geven. Een andere resolutie vind ik niet echt super eruit zien. Maar goed dit hebben (bijna) alle TFT's
Verder was de software die Belinea er bij heeft geleverd niet echt veel soeps, een cdtje met eigenlijk alleen maar een manual en geen drivers erop. Die moest ik via een link downloaden, echter de link was dood. De site van Belinea is inmiddels vernieuwd en de benodigde drivers zijn vrij makkelijk te vinden.
Ben tenslotte erg blij met mijn aankoop en ik wil iedereen op dit topic bedanken voor hun info en input waardoor mede mijn keus op dit scherm is gevallen. Ook de jongens van Alternate voor hun service!
Verwijderd
Samsung Syncmaster 930BF review
Mijn vorig scherm was een Samsung Syncmaster 172V (17"), trouwens mijn eerste TFT. Ik kocht het scherm tijdens een promotie voor zo'n 360 euro, ondertussen een kleine drie jaar terug. Ik was altijd supertevreden over het scherm, maar nu wou ik enerzijds een maatje groter + een tikje sneller. De 172V had een verversing van 25ms en dat werd meer en meer merkbaar ! Ik heb het schermpje vorige week voor 150 euro kunnen verpatsen, was op zich niks aan.
Gekocht in een nieuwe winkel in Gent, wist niks af van een pixelgarantie en kon 'm ook niet testen in de winkel (in België zijn we echt billenknijpers op dat gebied). Gelukkig geen enkele dode pixel te bespeuren.
Voor verdere specificaties : http://www.vergelijk.nl/l...amsung/930_bf/specs.rhtml
Ik heb het meteen via DVI aangesloten en dit werkte vlekkeloos. Ik vind de kleuren echt super, zelfs in vergelijking met mijn vorige tft ! Vooral ook de 'magicbright' is een superfunctie ! Met een druk op de knop zet je de kleuren zo naar je hand ...
Over het contrast ben ik ook echt te spreken. Zwart is werkelijk ook zwart, wit is wit. Meer nog, ik heb de brightness naar 50% teruggeschroefd wegens té wit
Alles wordt haarscherp weergegeven (Windows xp en cleartype enabled en native res van 1280x1024).
Het enige, maar dan ook werkelijk het enige dat ik aan dit scherm heb op te merken is een geringe backlight-leakage onderaan. Dit is enkel te merken als het beeld zwart is, en dan nog lijkt het slechts af en toe voor te vallen, very strange. Het stoort me helemaal niet, wat veel wil zeggen want ik ben een ware mieren**ker op dat gebied
Goed vergelijkbaar met mijn vorige tft. Enige vergelijk met andere schermen is dat ik 'm eens naast een aantal sony en philips 19"-ers zag staan en dat deze toch wel de beste inkijkhoek had. In hoeverre dit echter representabel is.
Heel solide tft. De installatie van de voet wees zichzelf uit. Door het feit dat de adapter in de voet zit staat ie als een boom ! Het paneeltje achteraan (om de dvi en analoge aansluitingen te verbergen) is wat slapjes, maar blijft hier perfect op zijn plaats zitten.
Ik vind 'm prachtig en stylisch ! Dunne rand, mooi zwart met zilveren afwerking. Puur genieten, ook niet onbelangrijk aangezien ie hier in de living staat. Heb er al heel wat positieve feedback over gekregen.
Hier een pic van mijn desktop (hou er rekening mee dat ie in het donker is genomen met een HP fototoestel
)
- Prachtig scherm voor een superredelijke prijs !
- Subliem om mee te gamen
- Doet alles wat het beloofd te doen (kleurweergave, contrast, ...)
- Samsung toch een pixelgarantie op zich
- Pimping om een 19" tft op je tafel te hebben staan !
Mijn vorig scherm was een Samsung Syncmaster 172V (17"), trouwens mijn eerste TFT. Ik kocht het scherm tijdens een promotie voor zo'n 360 euro, ondertussen een kleine drie jaar terug. Ik was altijd supertevreden over het scherm, maar nu wou ik enerzijds een maatje groter + een tikje sneller. De 172V had een verversing van 25ms en dat werd meer en meer merkbaar ! Ik heb het schermpje vorige week voor 150 euro kunnen verpatsen, was op zich niks aan.
Gekocht in een nieuwe winkel in Gent, wist niks af van een pixelgarantie en kon 'm ook niet testen in de winkel (in België zijn we echt billenknijpers op dat gebied). Gelukkig geen enkele dode pixel te bespeuren.
Voor verdere specificaties : http://www.vergelijk.nl/l...amsung/930_bf/specs.rhtml
Ik heb het meteen via DVI aangesloten en dit werkte vlekkeloos. Ik vind de kleuren echt super, zelfs in vergelijking met mijn vorige tft ! Vooral ook de 'magicbright' is een superfunctie ! Met een druk op de knop zet je de kleuren zo naar je hand ...
Over het contrast ben ik ook echt te spreken. Zwart is werkelijk ook zwart, wit is wit. Meer nog, ik heb de brightness naar 50% teruggeschroefd wegens té wit
Het enige, maar dan ook werkelijk het enige dat ik aan dit scherm heb op te merken is een geringe backlight-leakage onderaan. Dit is enkel te merken als het beeld zwart is, en dan nog lijkt het slechts af en toe voor te vallen, very strange. Het stoort me helemaal niet, wat veel wil zeggen want ik ben een ware mieren**ker op dat gebied
Goed vergelijkbaar met mijn vorige tft. Enige vergelijk met andere schermen is dat ik 'm eens naast een aantal sony en philips 19"-ers zag staan en dat deze toch wel de beste inkijkhoek had. In hoeverre dit echter representabel is.
Heel solide tft. De installatie van de voet wees zichzelf uit. Door het feit dat de adapter in de voet zit staat ie als een boom ! Het paneeltje achteraan (om de dvi en analoge aansluitingen te verbergen) is wat slapjes, maar blijft hier perfect op zijn plaats zitten.
Ik vind 'm prachtig en stylisch ! Dunne rand, mooi zwart met zilveren afwerking. Puur genieten, ook niet onbelangrijk aangezien ie hier in de living staat. Heb er al heel wat positieve feedback over gekregen.
Hier een pic van mijn desktop (hou er rekening mee dat ie in het donker is genomen met een HP fototoestel

- Prachtig scherm voor een superredelijke prijs !
- Subliem om mee te gamen
- Doet alles wat het beloofd te doen (kleurweergave, contrast, ...)
- Samsung toch een pixelgarantie op zich
- Pimping om een 19" tft op je tafel te hebben staan !
Mischien moet je ook eens met de gamma-correctie spelen(in de videokaartdrivers), daarmee kan je de dofheid regelen zonder de helderheid van het wit aan te passen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:14:
Heb het nieuwe scherm nog niet gekalibreerd. Ik vind dit overigens erg moeilijk te doen, ook met behulp van de diverse tools op de eerste topic-pagina. Af en toe denk ik dat de kleuren iets flets zijn ondanks dat ik de brightness al een heel stuk naar beneden heb gegooid.
Ik heb besloten voor de Philips 190c6fs te gaan, maar weet iemand hoe het zit met pixelgarantie bij philips?
Verwijderd
hoef je niet erbij te kopen.. Philips heeft 0 pixelgarantie beleidBlackJack schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:01:
Ik heb besloten voor de Philips 190c6fs te gaan, maar weet iemand hoe het zit met pixelgarantie bij philips?
Verwijderd
ik ben van plan om voor deze tft te gaan :
BenQ FP931 Silver 19 inch tft monitor
Specificaties:
LCD Grootte 19"
Resolutie (max.) 1280x1024 (SXGA)
Pixel pitch 0.294 mm
Kleuren 16.2 miljoen
Horizontale frequentie (Max) KHz 31 - 81 KHz
Verticale frequentie (Max)Hz 56 - 76 Hz
Video bandbreedte (MHz) 25 - 135 Hz
Kijkhoek (links/rechts. omhoog/omlaag) 140 / 135
Beeldschermgebied 376.3 x 301.1 mm
Contrast 550:1
Helderheid 270 cd/m2
Reactietijd (tr/tf) 4 ms Grey To Grey
Kleurentemperatuur Roodachtig/normaal/blauwachtig + Gebruikersmodus
Input connector D-Sub/DVI
Stroomverbruik 60W
Stroomvoorziening Ingebouwd
Stroombesparing 1W/115V - 2W/230V
Nettogewicht 6 kg
Bruto Gewicht 8.5 kg
Afmetingen (HxBxD) 419.3 x 410.8 x 215.4 mm
Luidspreker 2Wx2 SRS
USB Nee
VESA-wandmontage Ja (100x100mm)
Kantelbaar Nee
Draaibaar - landscape/A4 Nee
Bediening via On-Screen Display (OSD) Ja 8
iKey Ja
Kensington Slot Ja
Product kleur Zilver-Zwart
Wat wil ik er mee doen
op zn tijd eens een game
windows\office\internet\
heeft er iemand ervaring met deze tft ? of tips ?
ik heb al wat reviews gelezen en komt er best wel goed uit
Specificaties:
LCD Grootte 19"
Pixel pitch 0.294 mm
Kleuren 16.2 miljoen
Helderheid 270 cd/m2
Stroomverbruik 60W
Nettogewicht 6 kg
Bruto Gewicht 8.5 kg
Luidspreker 2Wx2 SRS
USB Nee
Kantelbaar Nee
iKey Ja
Kensington Slot Ja
Wat wil ik er mee doen
op zn tijd eens een game
windows\office\internet\
Of het modelnummer dat je noemt, of de specs die je noemt kloppen niet.Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:48:
ik ben van plan om voor deze tft te gaan :
Specificaties:
LCD Grootte 19"
Pixel pitch 0.294 mm
Kleuren 16.2 miljoen
Helderheid 270 cd/m2
Stroomverbruik 60W
Nettogewicht 6 kg
Bruto Gewicht 8.5 kg
Luidspreker 2Wx2 SRS
USB Nee
Kantelbaar Nee
iKey Ja
Kensington Slot Ja
Wat wil ik er mee doen
op zn tijd eens een game
windows\office\internet\
Hij heeft 16ms
450:1
250 cd/m2
correct me if i'm wrong
Verwijderd
je hebt gelijk maar dit is van Cool-pricesBlackJack schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:54:
[...]
Of het modelnummer dat je noemt, of de specs die je noemt kloppen niet.
Hij heeft 16ms
450:1
250 cd/m2
correct me if i'm wrong
Ik denk dat bovenstaande wat genuanceerd dient te worden.Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:11:
[...]
hoef je niet erbij te kopen.. Philips heeft 0 pixelgarantie beleid
Als je het hebt over 3 naast elkaar liggende subpixels, dus een witte of zwarte pixel dan heb je gelijk. Andere pixel defecten zijn wel in bepaalde mate toegestaan. De duurdere Philips schermen met Perfect Panel™ kennen dit beleid niet.
Als je in de handleiding kijkt op de Philips website dan staat op pagina 62 de pixel policy beschreven.
Dus als ik het goed begrijp zijn dode sub-pixels wel toegestaan, maar dode pixls niet?kwiebus schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:42:
[...]
Ik denk dat bovenstaande wat genuanceerd dient te worden.
Als je het hebt over 3 naast elkaar liggende subpixels, dus een witte of zwarte pixel dan heb je gelijk. Andere pixel defecten zijn wel in bepaalde mate toegestaan. De duurdere Philips schermen met Perfect Panel™ kennen dit beleid niet.
Als je in de handleiding kijkt op de Philips website dan staat op pagina 62 de pixel policy beschreven.
ik heb ook een 970p nu maar ik krijg me tft er niet mee ingesteld zogouw ik iets verander of te lang niets doe loopt het programma en heel me pc hardstikke vast. erg jammer
Dat geld niet voor alle Philips monitoren.Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 11:11:
[...]
hoef je niet erbij te kopen.. Philips heeft 0 pixelgarantie beleid
De 190B6C is de goedkoopste met 100% pixelgarantie momenteel.
Behalve de pixelgarantie heeft deze monitor ook nog een DVI aansluiting en is de hoogte instelbaar, maar je mag zelf bedenken of je dat een prijsverschil van zo'n €100,- waard vindt...
Ik ben benieuwd!Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:27:
W00T. Kheb m'n 970P binnen. Ik ga em nu testen !
[rml][ 19" TFT]De Ultieme TFT - Deel 16[/rml]
Precies op tijd
Precies op tijd
[ Voor 5% gewijzigd door n-i-x op 07-01-2006 15:01 ]
In VB mogen topics maar 500 posts hebben...
Er zijn andere fora op GoT waar 1000 posts toegestaan zijn, maar dat is niet hier.
Er zijn andere fora op GoT waar 1000 posts toegestaan zijn, maar dat is niet hier.
Volgens mij is het zelfs *overal* 1000, en is VB de enige afwijking.XiN schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:28:
In VB mogen topics maar 500 posts hebben...
Lijkt mij goed om het voor de duidelijkheid gelijk te trekken naar 1000 posts per topic.
Daar kan ik niet over beslissen, dus volg ik de regels maar.