Het GeForce 7800 GT en GTX Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.239 views sinds 30-01-2008

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

486Mhz op default? Daar heb ik maar iets van 430 denk ik!

En mijn benchmark is ook al op "high speed", en niet op quality (niet dat dat veel verschil uitmaakt)
Zal deze avond eens wat oudere drivers proberen - hoewel ik daar wat tegenop zie ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• hawk88
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:26
Heys,

Heeft iemand hier al ervaring met het plaatsen van een water koeling op den 7800gt ?
Ik ben namelijk bang dat mijn geheugen te warm word als ik mijn koeling er opzet.
Of zou het plaatsen van head sink genoeg zijn?

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
hawk88 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:52:
Heys,

krijg je het benauwd dan ? :)

Verwijderd

Hoeveel Watt zou ik nodig hebben voor dit systeem? zie sig

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:05:
Hoeveel Watt zou ik nodig hebben voor dit systeem? zie sig
Deze zou toch genoeg moeten leveren: antec truepower 2 550Watt. ;)

Verwijderd

justifire schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:29:
[...]

Heb je alt + tab per ongeluk als een sneltoets ingesteld in de nvidiacontrolpanel?
Nieuwe drivers geinstaleert?
Na je SLI instalatie BF2 opnieuw geinstaleert?
Heb er hier geen last van in ieder geval.
BF2 stond er al op toen de tweede kaart erbij kwam en kan nog steeds alt+tabben
Denk dat je het probleem ergens anders moet zoeken dan bij SLI
heb BF2 opnieuw installed en probleem was opgelost...

raar :?

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:44:
[...]

heb BF2 opnieuw installed en probleem was opgelost...

raar :?
Ik kijk werkelijk nergens meer van op :D
Het blijft toch een hoop zand in een kastje :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• hawk88
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:26
Nou, ik heb liver niet dat ik mijn kaartje sloop 8)
ik ben nie zo rijk weetje ;)

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Iemand bekend met de foutmelding die je krijgt
bij t downloaden/installeren van de laatste 7800gt
driver (81.95)?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Welke foutmelding?

March of the Eagles

• superpolm
'The contents of the file cannot be unpacked. The executable you are attempting
to run has been corrupted.'

Deze melding geeft ie ook bij iets oudere drivers, ook degene
die van andere sites komen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Probleem heb je dus met alle files die je download? Misschien is je geheugen gaar. Lijkt me dus eerder een probleem aan je pc zelf. Gebruik de search eens, en als he er echt niet uitkomt open je een appart topic in PMG.

[ Voor 46% gewijzigd door XWB op 22-12-2005 20:32 ]

March of the Eagles

• superpolm
Dat probleem heb ik alleen met nvidia drivers.
Ik heb nu 77.77 erop zitten, is het echt de
moeite om een nieuwere driver te installeren?

• Shaidar

Shaidar

Hoe zielig ... 8288 punten met een vette overclock! http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1594063 ... ik heb er echt geen idee van wat ik mis doe. Voor zover ik kan kijken is die 7800GTX die ik heb gewoon gaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Meschien heb je je iets te ver overgeclocked wat net nog geen critical foutjes veroorzaakt en / of render foutjes maar dat er op de achtergrond heel veel her-berekent moet worden doordat de fout percentage toch te hoog ligt bij het uitrekenen van zaken ... dat je performance eronder lijd .
Je had hier een bepaald duur woordje voor maar ff kwijt :P Je snapt wel wat ik bedoel iig .

a.k.a oproken :)

Het meest ervaar ik dat bij systeem ram maar tis niet ongewoon bij videokaarten .
Bij elke stapje OC`en benchmarken of der echt verschil in zit .
Kom je op een grens waarbij je stabiel verder ge`oced blijkt te zijn , maar hij toch geen meter beter presteert dan je vorige OC van x mhz geleden ... ben je hem aan het oproken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 07:47

lawaai

www.oldskoolnl.nl

shaidar schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:53:
Hoe zielig ... 8288 punten met een vette overclock! http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1594063 ... ik heb er echt geen idee van wat ik mis doe. Voor zover ik kan kijken is die 7800GTX die ik heb gewoon gaar :(
Wat dacht je van Game benchmarks??? Staar je toch niet zo blind op die stomme 3dmarks...
Als Fear als een tierelier draait en cod2 dan doet je kaart het goed.. 3dmarks stelt daarna niks meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 12:09
Heys,

Heeft iemand hier al ervaring met het plaatsen van een water koeling op den 7800gt ?
Ik ben namelijk bang dat mijn geheugen te warm word als ik mijn koeling er opzet.
Ik heb door MyCom alles laten waterkoelen, waaronder mijn 7800GTX
Volgens mij hadden ze deze erop gezet:
http://www.koolance.com/s...ath=29_46&products_id=174
Met wat Zahlman heatsinks op de memory modules.

Werkt hier als een trein, ik zou alleen wel zorgen dat je toch wel enige airflow in je kast hebt. Ikzelf heb de radiator in de bovenkant zitten, en de fans die de radiator koelen blazen dus ook door de kast zelf heen.

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik haal 7000 in 3dmark05 met het systeem in mijn sig. Is dit nou een normale score of is het laag ?

Btw; de 7800gt staat op stock snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Pandemic schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:45:
Ik haal 7000 in 3dmark05 met het systeem in mijn sig. Is dit nou een normale score of is het laag ?

Btw; de 7800gt staat op stock snelheden.
Is wel standaard....
Zit zelf net op de 8000 als ik de kaart flink overklock!

[ Voor 10% gewijzigd door lawaai op 23-12-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

7000 stock is een mooie score voor een 7800GT :) (4900 voor een stock 7800GTX daarintegen is ... laag! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ok, bedankt. Had beetje het id dat mijn pc niet naar vol vrmogen draaide! Maar dat bijkt dus niet zo te zijn :d.

Dat gevoel kwam omdat ik lost coast aan het spelen was (die extra hl2 map) en mn performance zat in die kerk toch op 30 fps (En dat vond ik dus echt slecht op dat moment). Naderhand bleek AA op 4x en AF8x en HDR vol open te staan. Dat verklaart toch wel iets.....

Heb wel nogsteeds 1 random chrash per dag, het kan niet aan het te heet liggen worden want ik kan gewoon uren fear ofzo spelen. Af en toe hangt ie gewoon spontaan?
Iemand enig id ?
(Heb 81.?? drivers van nvidia site, naar mijn weten de nieuwst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-08 00:35
Ik kan geen 2 monitoren en tv-out tegelijk aan krijgen! ik kan alleen kiezen voor 2 monitoren of 1 monitor en de tv out!!! Is er iemand die weet hoe dit zit, of zelf wel 2 monitoren en de tv-out tegelijk heeft draaien?

(msi 7800 gtx 256mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heys,

Ja, ik heb een leadtek 7800GT extreme (450/1050) gekoeld met water (zalman reserator 1+). Hierbij onvoldoende airflow in de kast, maar al was dit wel aanezig zou het volgens mij nog niet geweldig zijn. Het mem wordt namelijk onvoldoend gekoeld door die blauwe blokhes van zalman. Kaart haalde temps van 110 graden ;)

Heb vanmiddag net een 7800GTX 512mb opgehaald... welke ik absoluut niet met water ga koelen voorlopig (alhoewel die black pearls van EVGA er wel fantatstisch uitzien... maar ja da's voor later dan).

Nadeel van de dikke koeler op de GTX is wel dat ik m'n northbridge ook niet meer met water kan koelen, aangezien dit niet meer past. Maar de NB koeler van DFI (Expert) is errug stil moet ik zeggen.

Kortom, ik zou je 7800gt niet koelen met water of je moet je mem meekoelen.

C

nb: met die 512 haal ik standaard (net ff geprobeerd ;) ) 9500 in 3dmark05.
Morgen ff alles weer overclocken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja men pc is gestart nu om 1 uur 's nachts. morgen windows installeren.
Dan drivers moederbord. drivers 81.98 nvidia.
Moet ik dan nog drivers downloaden van nforce 4 ofzo die 6.70 of zal dat goed zijn bij moederbord?
Moet ik mijn moederbord updaten via site of is dat ook goed?
Moet ik anders met dingen rekening houden?

wiz

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een ASUS EN8700GTX dus geen TOP versie. Gaan deze beide versies samen in SLI of moet je exact dezelfde kaarten hebben? Kan het ook van een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:28:
[...]

Is er iemand met een Point of View Geforce 7800GTX 512 extreme (580/1730) en kan deze persoon controleren of de grafische kaart ook inderdaad op deze snelheid draait.

Mijn kaart loopt namelijk op 550/1700, dit terwijl op de sites van de fabrikant/winkel en op de buitenkant van de doos duidelijk staat vermeld extreme version 580/1730.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:46:
[...]

Beste jongens en meisjes ik vrees dat ik goed de klos ben door deze handelwijze van Komplett.nl. Ik weet even niet wat ik hier nog aan kan doen. Misschien een advocaat inschakelen? Misschien een mailtje naar POV of naar NVIDIA (moet je inderdaad die overklokfunctie gebruiken?) Is er iemand met uitgebreide kennis van dit type kaarten, bijvoorbeeld iemand die reviews schrijft of iemand kent die dit doet met misschien iets meer autoriteit zodat ze misschien wel voor rede vatbaar zijn?
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:13:
[...]

Ik zou eerst een bellen met POV. Ze hebben een Nederlandse helpdesk: 0900-2060606
Zij kunnen je vast wel vertellen hoe het zit. Misschien sturen ze je wel een bios update voor de kaart. En anders kun je proberen de koop te ontbinden omdat het product niet voldoet aan je verwachtingen. Misschien heb je een rechtsbijstandverzekering?
Gelukkig is alles nog goed gekomen, deze week heb ik eindelijk mijn kaart ontvangen nadat ik hem heb opgestuurd naar POV. Ze hebben geconstateerd dat mijn kaart niet de juiste bios versie aanboord had. Bios is opnieuw geflashed en mijn kaart langdurig getest.

Dat Komplett.nl mij met een bullshit verhaal probeerde af te schepen, tot managerniveau aan toe, is door POV ook bevestigd. Jammer dat deze handelswijze mij ruim 21 euro aan transport kosten heeft gekost en dat ik ruim drie weken heb moeten wachten om die grafische kaart te kunnen gebruiken.

Komplett.nl krijgt van mij een nominatie voor de Stinkende Mesthoop Award / Rogue Trader Award.

NaZGuLL is weer happy 3DMARK05 score is 10336

[ Voor 5% gewijzigd door NaZGuLL op 24-12-2005 11:18 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:44:
Moet ik dan nog drivers downloaden van nforce 4 ofzo die 6.70 of zal dat goed zijn bij moederbord?

wiz
Windows installeren
nForce chipset drivers installeren (GEEN nVidia firewall installeren, echt bagger !)
Grafische drivers installeren (probeer eens de laatste WHQL drivers, die zijn final en getest)

Daarna gaan testen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
7690 @ 3dmark niet overclocked, x2 4200, 3 gieg ram

Ik heb ook dat probleem van geheugen of beschadigd gehad met het het downloaden van de drivers in internet explorer! Toen ik opera gebruikte kwam ik nergens meer iets tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Laatst online: 31-12-2024
Heys,

Alphacool heeft koelelementen die het geheugen ook koelen; net zoals bij de GTX512blackpearl edition. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De gewone zijn al amper aan te slepen, laatstaan de LC uitgaves...

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
Weet iemand waar ik een tutorial, of een manual kan vinden waarin staat hoe alles werkt met de TVout en met de video in en dergelijke. Aangezien er geen boekje bijzit waar dit allemaal in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

NaZGuLL schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:07:
[...]

[...]

[...]

Gelukkig is alles nog goed gekomen, deze week heb ik eindelijk mijn kaart ontvangen nadat ik hem heb opgestuurd naar POV. Ze hebben geconstateerd dat mijn kaart niet de juiste bios versie aanboord had. Bios is opnieuw geflashed en mijn kaart langdurig getest.

Dat Komplett.nl mij met een bullshit verhaal probeerde af te schepen, tot managerniveau aan toe, is door POV ook bevestigd. Jammer dat deze handelswijze mij ruim 21 euro aan transport kosten heeft gekost en dat ik ruim drie weken heb moeten wachten om die grafische kaart te kunnen gebruiken.

Komplett.nl krijgt van mij een nominatie voor de Stinkende Mesthoop Award / Rogue Trader Award.

NaZGuLL is weer happy 3DMARK05 score is 10336
Blij voor je !! :)

Vergeet vooral de shopsurvey op de frontpage niet in te vullen! Ik heb zelf wel ns bij komplett gekocht, naar volle tevredenheid overigens, maar dit kan natuurlijk echt niet. Bijzonder irritant. :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol wat lees ik nou op een site:
The confusion comes about when you start talking about the speed of the slot.

In the normal configuration the top slot is setup for X16 speed and the bottom slot for X2.
Bron
Ik heb dus mijn 7800gt in de onderste pci-e slot gestopt van mn dfi nf4 sli-dr met standaard jumper settings. Evererst gaf dus ook al aan dat ie op 2x speeds loopt. Stock setup haal ik 6300 puntjes (bar weinig voor mn setup - zie sig - ) Zal ik wel wat hoger gaan scoren als ik hem in de bovenste slot stop? hoop het wel :7 En natuurlijk ff me drivers weer update van .94 naar .98 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
Hoe zit dat nou met die Video in? Dan zou ik dus programma's van de tv op kunnen nemen op de PC?

Maar hoe moet dat dan? Moet ik gewoon die ene kabel met al die verschillende uitgangen in de achterkant van mijn kaart doen.
De S-video kabel in de S-Vid uitgang die op die kabel met uitgangen zit en gewoon in de S-video verbinding op tv doen? En hoe moet ik dat dan instellen en welke programma's heb ik dan nodig om op te kunnen nemen? Ik zie dat in de openingspost met Purevideo het een en ander wordt uitgelegd. Maar ik zie nergens een tutorial of iets dergelijks waar ik gewoon de kabels in moet stoppen.

Gek dat er geen boekje bij zit waar dit allemaal in wordt uitgelegd...
Ik wil dus weten wat ik stap voor stap moet doen om uiteindelijk tot het opnemen van tv kan komen.
Kan iemand helpen of weet iemand een site? Dat zou geweldig zijn.

[ Voor 195% gewijzigd door shoalin op 25-12-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
shoalin schreef op zondag 25 december 2005 @ 20:16:
Hoe zit dat nou met die Video in? Dan zou ik dus programma's van de tv op kunnen nemen op de PC?
Ja, als je recente drivers van je kaart hebt geinstalleerd zou dat moeten kunnen! TV's hebben vaak geen s-video of composite uitgang, maar daar kun je scart-blokjes voor kopen (2-4 euro) die een signaal uit je TV trekken! Als je dan je tv hebt aangesloten op je videokaart kun je de TV programma's 'capturen' met capture programma's of montagesoftware (daar zit meestal een capturemodule in) zoals adobe premiere of sony vegas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb nu een amd 4000+ @ 2,77 ghz
2x 1 gb ddr400 460mhz
sata schijven
6800gt @ 400/1100
450 watt voeding

maar als ik fear /call of duty 2 op medium settings 1024x768

fear 24/35 fps

cod 2 40/60 fps dit is toch wel om te janken vind ik.

als ik die 6800gt vervang door een 7800gt speel ik die spellen dan wel 75 fps of meer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Hangt er allemaal vanaf .
Elke videokaart krijg je wel op zijn knien hoor daar niet van.
Ik draai met mijn systeem (sig) rond de 30 fps met COD 2 @ 1280x1024 alles highest 4xAA en 8xAniso en wat drops als het -echt- te druk wordt .
Voornamelijk komt dit door de corpse setting die op insane staat waarbij alle lijken gewoon in de level achterblijven . Wel leuke stapeltje dooien krijg je dan als effect bij de drukke levels :)
Maaaaaaar dan ziet het er ook allemaal wel mooi uit hoor ^_-
Ik had een keer die corpse setting lager gezet en toen kwam ik wel een stuk hoger uit kwa fps 50 + -met die bovenstaande settings . Hangt ook per level af trouwens .
Andere populaire games zoals BF2 draai je high met super sampled transparancy AA 4x en aniso 16x gewoon rond de 70 fps .
Fear draait ook zeer lekker ( alles high + 4x aa super sampled transparacy / 8 x aniso ) zo rond de 50 fps , alleen is de soft shadows functie nog steeds een frame killer en het visuele effect zeer tegen valt voor de prestatie verlies .
Zie hier het verschil tussen soft shadows aan / uit ( scheelt toch wel 20 - 30 % FPS man :X )

http://www.tweakguides.com/FEAR_1.html

B.T.W dat alles wel met een GTX maar je kan een GT wel netjes overclocken over het algemeen denk ik zo ( Niet in verdiept dus ik kan wel lullen hier hoor :D ) voor de rest doet jou PC het niet onder van de mijnes behalve HD dus je zou bovenstaande ook wel kunnen halen met een beetje VGA overclock .

Behalve dat vindt ik het tegenwoordig meer om beeld kwaliteit gaat , dan om ruwe FPS .
Dat was vroegah allemaal belangerijker , zeg nou zelf je gaat toch met zo`n kaart post processing toch niet uit laten staan en alles een beetje op medium om 150 frames te halen in een game ?
Totaal zinloos IMHO .

[ Voor 6% gewijzigd door lithiumangel op 27-12-2005 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

jorisw86 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 02:37:
ik heb nu een amd 4000+ @ 2,77 ghz
2x 1 gb ddr400 460mhz
sata schijven
6800gt @ 400/1100
450 watt voeding

maar als ik fear /call of duty 2 op medium settings 1024x768

fear 24/35 fps

cod 2 40/60 fps dit is toch wel om te janken vind ik.

als ik die 6800gt vervang door een 7800gt speel ik die spellen dan wel 75 fps of meer ??
Het is wel je bottleneck :)
Ik had eerst een 6800 en nu een 7800 in BF2 merkte ik het verschil enorm.. nu alles HIGH met fsaa en nog 70+ fps. Daarvoor alles op medium voor beetje krappe 70 fps.

Fear... gaat echt met 25% omhoog.

[ Voor 1% gewijzigd door lawaai op 27-12-2005 11:54 . Reden: overdreven 50% ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje door het topic gebladerd en heb niet echt kunnen vinden wat ik zocht. Ik hoopte namelijk dat iemand mij de prestaties van een 7800 GT zou kunnen vertellen in WoW. Ik heb op het moment een x800gt en zit erover te denken om een 78gt te kopen nu de prijs zo gezakt is.

Iemand die mij wat van data/stats/cijfertjes zou kunnen voorzien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Laatst online: 01-04 08:17
Ik ben benieuwd of Salland Automatisering aan z'n woord houdt, heb samen met iemand anders in het vorige topic rond dezelfde tijd de XFX GeForce 7800 GTX XXX Edition besteld en allebei op dezelfde verwachte leverdatum van 27-12-2005 (na en maand wachten)

Heeft iemand deze XFX kaart al binnen van Salland?

[ Voor 3% gewijzigd door pSycho-Y2K op 27-12-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ik heb deze kaart ook besteld en hij staat inderdaad nogsteeds voor vandaag in de verwachting...... 27 Dec.... We zullen het morgen wel horen of hij binnen komt, maar ik betwijfel het ten zeerste.

Deze kaart, is samen met de onderstaande (sig) onderdelen bij salland besteld. Maar ze zijn echt heel schraal bezig daar... Zo stonden wat weekjes terug mijn CPU en MEM al op status "gereserveert". Maw; al voor mij apart gelegd. 2 weekjes later staat in de mail-update dat ze weer voor mij opnieuw in bestelling staan... Daar mag ik dus weer opnieuw op gaan wachten. Dit schiet natuurlijk niet op zo.

EDIT:

En als het nog echt lang gaat duren (betreft de videokaart) dan vervang ik deze GTX 512 XXX Edition door 2 WEL leverbare 7800 GT's.... En het is bij salland nog goedkoper ook.

code:
1
2
asus EN7800GT/2HDTV = 2x 323,-
XFX 7800GTX 512 XXX Edition = 679,-

En vervolgens ook nog sneller :)
Bron: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=855&pageID=1885

Weet niet of ik dit echt ga doen hoor. Maar als ik nog tering lang op de 7800GTX moet wachten, zou dit dan een slechte keuze zijn? (neej, ik ben nooit van plan geweest om er eventueel later een 2e 7800GTX 512 bij te zetten, dus dat tegen-argument kan achtewege gelaten worden :))

[ Voor 54% gewijzigd door Fiddle op 27-12-2005 14:07 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Het enigste tegenargument is dan inderdaad die uitbreidings mogelijkheid en het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31

Aight!

'A toy robot...'

of ga voor een X1800XT :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Gelukkig is die wel leverbaar.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Fiddle schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:11:
Gelukkig ondertussen is die wel leverbaar.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag maar een 7800GT gaat met geen mogelijkheid op een moederbord met slechts een AGP 8X slot? 8)7 Ik vraag me namelijk af of er mobo's zijn die een PCI-Express slot hebben en ook nog de juiste socket voor mijn processor... Een full upgrade zou ik nog een beetje zonde vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Laatst online: 19-08 08:54
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:00:
Misschien een stomme vraag maar een 7800GT gaat met geen mogelijkheid op een moederbord met slechts een AGP 8X slot? 8)7 Ik vraag me namelijk af of er mobo's zijn die een PCI-Express slot hebben en ook nog de juiste socket voor mijn processor... Een full upgrade zou ik nog een beetje zonde vinden :'(
Wat voor socket heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:44:

wiz
Dat vraag ik me ook af ja.
Heb 7800gt, 7200 puntjes in 3dmark05. Lijkt me wel
genoeg, maar bij sommige spellen wil ie nog weleens
blijven hangen (bv Half Life 2). Niet echt normaal volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

ik heb het helaas nergens kunnen vinden, maar is het mogelijk om mijn xbox op de n7800gt aan te sluiten? er zit een kabel bij met video IN dus het zou moeten kunnen lijkt me.

iemand een idee waar te zoeken naar instellingen/software hiervoor?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pSycho-Y2K schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:35:
Ik ben benieuwd of Salland Automatisering aan z'n woord houdt, heb samen met iemand anders in het vorige topic rond dezelfde tijd de XFX GeForce 7800 GTX XXX Edition besteld en allebei op dezelfde verwachte leverdatum van 27-12-2005 (na en maand wachten)

Waarschijnlijk heb ik hem later besteld, hij stond voor 11-01-2006 gepland, maar vandaag was de levertijd opeens 'nog niet bekend'. Dat beloofd dus weinig goeds. Maar 'gelukkig' wacht ik ook nog op de A8N32, dus ik heb nog twee weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Ja op de A8N32 wacht ik ook nog. Waar heb jij die besteld en hoelang wacht je al?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Laatst online: 02-09 21:00
Fiddle schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:47:
EDIT:

En als het nog echt lang gaat duren (betreft de videokaart) dan vervang ik deze GTX 512 XXX Edition door 2 WEL leverbare 7800 GT's.... En het is bij salland nog goedkoper ook.

code:
1
2
asus EN7800GT/2HDTV = 2x 323,-
XFX 7800GTX 512 XXX Edition = 679,-

En vervolgens ook nog sneller :)
Bron: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=855&pageID=1885

Weet niet of ik dit echt ga doen hoor. Maar als ik nog tering lang op de 7800GTX moet wachten, zou dit dan een slechte keuze zijn? (neej, ik ben nooit van plan geweest om er eventueel later een 2e 7800GTX 512 bij te zetten, dus dat tegen-argument kan achtewege gelaten worden :))
Inderdaad, en in de pricewatch kost de goedkoopste GT "maar" 300 euro, dat keer twee en je hebt net geen GTX 512mb (670 euro).

Als je uitgaat van 3dmark05 dan zit je met stock zo'n 2000 punten hoger in SLI (van 8800 naar 10600 ongeveer).

Als je vervolgens die 70 euro nog investeerd in een betere koeling (of zoals eerder vermeld werd, die waterkoeling blokjes) dan zit je qua punten veel hoger. Daarom vroeg ik mij af wat het overclock potentie is van de GT.

Ik geef toe dat ik mij er nog niet in verdiept heb, maar vroeg mij toch af of iemand er wat over kon vertellen voordat ik er grondig naar ga zoeken :)

EDIT: Ik ben erover uit, het worden 2 GT kaartjes van Gigabyte. Het goedkoopst en het best te overclocken met stockcooling (als ik de reviews mag geloven). Samen blazen ze een GTX 512 zo hard zoek :D

Met de 7900 in het verschiet zal die wellicht nog goedkoper worden. :)

[ Voor 11% gewijzigd door killingdjef op 27-12-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
killingdjef schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:40:
[...]

Inderdaad, en in de pricewatch kost de goedkoopste GT "maar" 300 euro, dat keer twee en je hebt net geen GTX 512mb (670 euro).

Als je uitgaat van 3dmark05 dan zit je met stock zo'n 2000 punten hoger in SLI (van 8800 naar 10600 ongeveer).

Als je vervolgens die 70 euro nog investeerd in een betere koeling (of zoals eerder vermeld werd, die waterkoeling blokjes) dan zit je qua punten veel hoger. Daarom vroeg ik mij af wat het overclock potentie is van de GT.

Ik geef toe dat ik mij er nog niet in verdiept heb, maar vroeg mij toch af of iemand er wat over kon vertellen voordat ik er grondig naar ga zoeken :)

EDIT: Ik ben erover uit, het worden 2 GT kaartjes van Gigabyte. Het goedkoopst en het best te overclocken met stockcooling (als ik de reviews mag geloven). Samen blazen ze een GTX 512 zo hard zoek :D
I so agree...

Als mijn 7800GTX 512 XXX Editon vandaag of anders niet snel binnenkomt ruil ik ze in voor 2 gt's.
Waarom? Nou dit zijn mijn Pro's

code:
1
2
3
4
5
Net zo snel of sneller dan GTX 512 @ Stock
Hoger OC potentieel dan GTX 512 (11000+ in 3DM'05 redelijk eenvoudig haalbaar)
Van het geld wat ik overhoud kan ik weer 2x NvSilencer kopen
Nieuwe games -> Sli ondersteuning = Performance increase tegenover GTX 512
Wat staat nou stoerder door je window? 1x GTX 512 of 2x GT met 2x BigAss NV5?

Dus het is even afhankelijk aan Salland's levertijden wat ik ga doen. Kan Iemand mij iets vertellen over de leverbaarheid van 7800GT kaarten bij salland? Want als dat al net zo bagger is als bij de 7800GTX 512, dan schiet ik er niets mee op natuurlijk.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fiddle op 27-12-2005 22:00 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Volgens mij is iedereen wakker geworden:

pleur er gewoon 2 van deze in:

http://www.alternate.nl/h...urce=highlight&pid=44771& :9~

(450 core 1050 mem)

Dan haal je misschien wel 12000 marks. :)

Edit: of zoek 2 van deze: http://www.phoronix.com/s...ge=article&item=343&num=1

(470 core 1100 mem @ stock _/-\o_ )

Viola: http://www.icomputers.nl/...=1083&SS_ID=1083&S_ID=410

en hoop links, maar als je het snelste wil voor een "redelijke prijs" zijn 2 van die laatste kaarten in SLi 7800GTX 512 killers lijkt mij. })

[ Voor 67% gewijzigd door Format-C op 27-12-2005 22:24 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Fiddle schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:58:
[...]

I so agree...

Als mijn 7800GTX 512 XXX Editon vandaag of anders niet snel binnenkomt ruil ik ze in voor 2 gt's.
Waarom? Nou dit zijn mijn Pro's

code:
1
2
3
4
5
Net zo snel of sneller dan GTX 512 @ Stock
Hoger OC potentieel dan GTX 512 (11000+ in 3DM'05 redelijk eenvoudig haalbaar)
Van het geld wat ik overhoud kan ik weer 2x NvSilencer kopen
Nieuwe games -> Sli ondersteuning = Performance increase tegenover GTX 512
Wat staat nou stoerder door je window? 1x GTX 512 of 2x GT met 2x BigAss NV5?

Dus het is even afhankelijk aan Salland's levertijden wat ik ga doen. Kan Iemand mij iets vertellen over de leverbaarheid van 7800GT kaarten bij salland? Want als dat al net zo bagger is als bij de 7800GTX 512, dan schiet ik er niets mee op natuurlijk.... :)
X1800XT geen optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Het klinkt misschien lullig: maar als ik zou kunnen kiezen tussen 2 e-VGA 7800GT CO's of een X1800XT 512:

-XT @ 9500 marks en 2 x GT @ 12500 3Dmarks lijkt mij de keuze "snel" gemaakt.

Maar goed; 2 GT's in SLi zijn ook weer 220 eurie duurder dan een XT 512. Maar ook weer 3000 3Dmarks05 sneller.

--->Een e-VGA GT CO is ongeveer even snel als een GTX 256MB volgens de reviews.

En in SLi 33% sneller dan een XT of GTX 512.

[ Voor 31% gewijzigd door Format-C op 27-12-2005 22:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Precies en die 220 euro is het zeker waard want 3000 punten is enorm veel

Opmerkelijk want die GT's waren voorheen nogal duur.
Achteraf gezien is de GTX 512 nu wellicht een (relatief uiteraard, want het is en blijft een super kaart) miskoop. (hoe snel dat kan veranderen in 2 weken :o )

Overigens is een GT ook nog te overclocken zoals ik wellicht al eerder zei. Asus en Gigabyte kunnen met der stockcooler al van 400mhz naar 470mhz.

SLI support wordt alleen maar beter, de drivers worden beter. Ik voorzie alleen maar een rooskleurige toekomst en denk dat het niet af te raden is om SLI te gaan als je een nieuw systeem op dit moment koopt (zoals ik in het nieuwe jaar ga doen) :)

Het enigste nadeel wat ik kon vinden aan 2x 7800 GT is het geluid wat op 54 dB zit. Maargoed, daarvoor is isolatie materiaal uitgevonden :+

[ Voor 3% gewijzigd door killingdjef op 27-12-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

En Arctic Silencers. :)

Review GT CO: http://www.firingsquad.co...800_gt_co_edition_review/

Misschien haal ik me volgende maand wel een DFI SLi bordje met 2 van die e-VGA snelheidsduivels. >:)

Edit: die e-VGA wil niet veel hoger dan 470 core snelheid las ik. Maar ja, dat is al aardig rap imho. En je hebt en houdt garantie op die snelheden. Als je er geen Arctic silencer opzet. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Format-C op 27-12-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:44:
En Arctic Silencers. :)

Review GT CO: http://www.firingsquad.co...800_gt_co_edition_review/

Misschien haal ik me volgende maand wel een DFI SLi bordje met 2 van die e-VGA snelheidsduivels. >:)

Edit: die e-VGA wil niet veel hoger dan 470 core snelheid las ik. Maar ja, dat is al aardig rap imho. En je hebt en houdt garantie op die snelheden. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

En die heeft een KOPEREN koeler. ;)

Maar goed, ik ga slapen.

Heb ik mooi ff tijd om te bedenken wat ik ga doen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:07:
Volgens mij is iedereen wakker geworden:

pleur er gewoon 2 van deze in:

http://www.alternate.nl/h...urce=highlight&pid=44771& :9~

(450 core 1050 mem)

Dan haal je misschien wel 12000 marks. :)

Edit: of zoek 2 van deze: http://www.phoronix.com/s...ge=article&item=343&num=1

(470 core 1100 mem @ stock _/-\o_ )

Viola: http://www.icomputers.nl/...=1083&SS_ID=1083&S_ID=410

en hoop links, maar als je het snelste wil voor een "redelijke prijs" zijn 2 van die laatste kaarten in SLi 7800GTX 512 killers lijkt mij. })
Wow! Die Zwarte GT van XFX ziet er goed uit! Redelijk prijsje, mooie kaart! Maarja, weet iemand wat voor herrie zo'n ding maakt ten opzichte van een VF700 op 5 V.?
Nu heb ik een Leadtek 6600 GT waar ik de koeler vanaf heb gesloopt en vervangen door een VF 700. Ik ben dan officieel m'n garantie kwijt (Leadtek had pushpins gebruikt, dus door komt nooit iemand achter, mocht 'ie ooit terugmoeten :P ), maar bij een kaart van 350 euro vind ik dat wel riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
even een vraagje, is het mogelijk een 7800GTX en een 7800GT naast elkaar in Sli te zetten, ik denk het niet he? moeten toch 2 identieke kaarten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
RappieRappie schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:34:
-XT @ 9500 marks en 2 x GT @ 12500 3Dmarks lijkt mij de keuze "snel" gemaakt.

Hoe kom jij er op dat die bijna 12000 scoort in 3DM 05? 11000 lijkt me met een kleine overclock een reëele score. 12000 lijkt me wat stug... een GT krijg je niet even zomaar op GTX speeds....
Jorde89 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:28:
even een vraagje, is het mogelijk een 7800GTX en een 7800GT naast elkaar in Sli te zetten, ik denk het niet he? moeten toch 2 identieke kaarten zijn?
Je zegt het zelf al, het moeten 2 "identieke" kaartjes zijn....

[ Voor 29% gewijzigd door Fiddle op 27-12-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
ok, bedankt, moest het even zeker weten ;). maar je krijgt een GT vaak makelijk op GTX speeds, alleen mis je dan pipelines, en de gtx kan ook weer overklokt worden ;). En GT's halen wel 12000 punte in 3Dmark05 (op 800x600 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ja ik heb het natuurlijk over standaard settings :)

Zo kan ik ook met wat handmatige tweakjes 13k scoren met een geforce 2 mx ;)

Dit is verder een mooie site/benchmark om even door te nemen. Gaat hier over 7800GT van ASUS. Dat zou dan de gene zijn die ik zou bestellen mocht de andere kaart te lang duren.... (let op de mooie blauwe ledjes) Deze wordt ook uitvoerig getest in SLI en overclocked.

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Een wellicht aparte vraag maar hoe komt men aan een SLI-Bridge?

schijnt dat een "setup" het ook doet zonder de bridge?

en als ik dan toch bezig ben, hoe duur zijn ze eigelijk?
(Interessante vraag en toevoeging aan de post wellicht :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
killingdjef schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:08:
Een wellicht aparte vraag maar hoe komt men aan een SLI-Bridge?

schijnt dat een "setup" het ook doet zonder de bridge?

en als ik dan toch bezig ben, hoe duur zijn ze eigelijk?
(Interessante vraag en toevoeging aan de post wellicht :))
Als ik het goed heb begrepen zit die standaard bij je moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

RappieRappie schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:34:

Maar wel duurder, ik zelf vind SLI nutteloos, te veel geld en stroom verbruik voor een kleine winst in FPS.

Niet nuttig, vooral niet als je een X1800XT of 7800GTX 512 koopt.
Zelf heb ik liever 1 over the top kaart dan 2 iets mindere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
XFX GeForce 7800GTX XXX Edition 512 MB

Levertijd

NOG NIET BEKEND

AAAAARGH !!!!!

Ja hoor, morgen bellen met salland. Navragen leverbaarheid GT's, inruilen die handel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Aight! schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:41:
[...]

Maar wel duurder, ik zelf vind SLI nutteloos, te veel geld en stroom verbruik voor een kleine winst in FPS.

Niet nuttig, vooral niet als je een X1800XT of 7800GTX 512 koopt.
Zelf heb ik liever 1 over the top kaart dan 2 iets mindere.
:?
Juist NU de GT goedkoper is "pwnt" ie de GTX.
En kleine winst valt zeker mee. Ik kan me geen Frames p/s voor me hoofd halen maar die 3000 extra punten bovenop een GTX 512 (meer dan 1/3de!) in 3dMark2005 zegt wel genoeg.

Als je SLI met GTX bedoelt, dan geef ik je volkomen gelijk maar een sli opstelling met GT is zoals het er nu naar uit ziet de beste bang voor de minste buck. Misschien bedoelde je wat anders en interpreteer ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een XFX 7800 XXX 512MB, alleen krijg ik supersampling niet werkend. Ik 2 dezelfde screenshots gemaakt in half-life 2 en er is totaal geen verschil, 1 met en de ander zonder supersampling. Verder heb ik bij de driver instellingen AA 8xS en AF 8x ingesteld. Ik gebruik WinXP Pro x64 Edition en Forceware 81.98 x64 editie. Is dit een driver probleem? Of vergeet ik nog ergens wat in te stellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 02:45:
Ik heb een XFX 7800 XXX 512MB, alleen krijg ik supersampling niet werkend. Ik 2 dezelfde screenshots gemaakt in half-life 2 en er is totaal geen verschil, 1 met en de ander zonder supersampling. Verder heb ik bij de driver instellingen AA 8xS en AF 8x ingesteld. Ik gebruik WinXP Pro x64 Edition en Forceware 81.98 x64 editie. Is dit een driver probleem? Of vergeet ik nog ergens wat in te stellen? :?
SS werkt alleen op AA 4x, probeer dat dus is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

killingdjef schreef op woensdag 28 december 2005 @ 01:04:
[...]

Juist NU de GT goedkoper is "pwnt" ie de GTX.
En kleine winst valt zeker mee. Ik kan me geen Frames p/s voor me hoofd halen maar die 3000 extra punten bovenop een GTX 512 (meer dan 1/3de!) in 3dMark2005 zegt wel genoeg.

Als je SLI met GTX bedoelt, dan geef ik je volkomen gelijk maar een sli opstelling met GT is zoals het er nu naar uit ziet de beste bang voor de minste buck. Misschien bedoelde je wat anders en interpreteer ik je verkeerd?
Die GT is idd goedkoop. 300 euro, dacht dat hij nog duurder was, 350+. Lang niet meer gekeken dus.
3dmark boeit mij niet zoveel, daarom koop ik mijn kaarten liever op game prestatie dan 3d markpunten.

maja de 7800 en de X1800 serie vind ik sowieso niet wereld schokkend, dus ga ik mooi voor de nieuwe generatie over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Fiddle schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:30:
[...]

Hoe kom jij er op dat die bijna 12000 scoort in 3DM 05? 11000 lijkt me met een kleine overclock een reëele score. 12000 lijkt me wat stug... een GT krijg je niet even zomaar op GTX speeds....

[...]
Die e-VGA CO 7800GT's draaien op 470/ 1100. Vs 400/1000 van een standaard GT.
Dus de coresnelheid is hoger dan die van een GTX. Ik heb op diverse forums single GT's scores zien halen van tussen de 7700 en 81/8200 op die kloksnelheden.

Als je 2 GTX-en in SLi zet. Stock GTX-en dus, dan halen die single 7750 en dual ongeveer 12 a 13000.

Daarom mag je er toch wel vanuit gaan dat 2 van die e-VGA GT's ook om en nabij de 12000 scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:09
pSycho-Y2K schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:35:

Ik had een club3d 7800gt besteld begin december bij salland, deze stond met levertijd 1 -5 dagen...vorige week maar geannuleerd ! Mijn kaart is nu onderweg van alternate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:25
hallo ik heb sinds een paar dagen een nieuwe systeem:

cpu: amd 4400+ 64mbit x2
mobo: asus a8n-sli-premium
mem: Geil 512MBx2 pc3200 400mhz 2x
vids: XFX 7800 gt 256mb black edition 2x
voeding: antec 500 smartpower

nu heb ik het volgende probleem
ik haal meer punten met 3dmark met 1 videokaart dan in sli opstelling

(ik heb de 3dmark test gedaan met 1 kaart en in en toen met 2 kaarten er in)

3dmark met 1 kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.speedxs.nl/sli/3dmark/1.JPG

3dmark in sli opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.speedxs.nl/sli/3dmark/2.JPG

ik heb ook aquamark gedaan en daar kwam de volgende resoltaten uit:

aquamark met 1 kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.speedxs.nl/sli/aquamark/1.JPG

aquamark in sli opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.speedxs.nl/sli/aquamark/2.JPG

wat heb ik allemaal zelf geprobeert en hier van het got:

ik heb van de nvidia site de nieuwste drivers vanaf gehaald
ik heb de nieuwste beta drivers geprobeerd
ik heb een nieuwe AI Selecter geinstalleerd
ik heb de nieuwste nvidia chipset drivers geinstalleerd
ik had eerst de video kaarten samen op 1 draad van stroom die hebben nu ieders een eigen draad
ik heb een bios update gedaan van 008 naar 009
(p.s. ik heb SLI multi-GPU inschakelen wel aangevinkt)

zou het kunnen zijn dat mijn voeding het niet trekt?

grtz

[ Voor 4% gewijzigd door kmichael op 28-12-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

http://www.pcstats.com/ArtVNL.cfm?articleid=1890&page=11

Fiddle, dit is jouw benchmark link van de GT's. Als je even bij de Fear benchmark kijkt MET Soft Shadows dan zie je dat de opstelling met SLI slechter draait als een single GT.

Ik ga met je mee in het verhaal van, dat 2 GT's in SLI sneller zijn in 3D-mark, maar het gaat mij nu even puur om de praktijk. Dat filmpje van Obivion is ook met soft shadows. Dit is dus zeker een optie dat meer terug te vinden zal zijn bij toekomstige gamen en alles mooier maakt. Dan ga ik geen extra 300 euro uitgeven voor MINDER performance.

Hopelijk wordt dit verholpen door drivers, maar who know's.

Als je verder kijkt naar de non- soft shadow benchmarks in Fear dan zie je dat een single GTX (goedkoper) sneller is als de GT's in SLI (op alle resoluties). Fear is voor mij wel een van de games waarin de meeste nieuwe en gecompliceerde grafische optie´s inzitten (en Oblivion het meest benaderd) en waarna ik dus het liefste kijk i.p.v. bijv. 3D-mark05.

Ik vind het een lastige keuze. Ik blijf denk ik toch hangen bij me single videokaart, want om nou 2 stroomzuipende lawaaimakende overgeclockde monsters in me pc te hangen waarmee ik alleen maar een hogere score mee haal in 3D-mark maar in spellen (zelfs ook relatief) heel erg achteruit ga, dan zeg ik, "nee bedankt!".

[ Voor 5% gewijzigd door krouwen op 28-12-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
SLI does some weird things to FEAR... scary, frightening things. The Asus EN7800GT 2DHTV/256M/OSP/A performs much worse when SLI is enabled at high resolutions for some reasons. Soft Shadows kills all videocards in this reference list, even the EN7800GT 2DHTV/256M/OSP/A and MSI GeForce 7800GTX's.
Nou kijk, ze zeggen het zelf..... sli does weird things to FEAR....
Ik vind het een lastige keuze. Ik blijf denk ik toch hangen bij me single videokaart, want om nou 2 stroomzuipende lawaaimakende overgeclockde monsters in me pc te hangen waarmee ik alleen maar een hogere score mee haal in 3D-mark maar in spellen (zelfs ook relatief) heel erg achteruit ga, dan zeg ik, "nee bedankt!".
Alleen maar hogere 3dmark score? Dat is dikke onzin en dat weetje... Overal is 2x gt toch sneller dan 1 gtx 512. Op een reso van 1024 wil het mischien niet zoveel uitmaken, maar des te hoger de reso en des te meer AA & AF, te meer verschil het gaat maken. FEAR is kennelijk de uitzondering. Ik verwacht dit niet in toekomstige games als TES4 Oblivion, UT2007 etc etc... Ik dacht juist begrepen te hebben dat sli performance in games alleen maar beter zou worden.... Correct me if im wrong...

[ Voor 55% gewijzigd door Fiddle op 28-12-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op woensdag 28 december 2005 @ 07:56:
[...]

SS werkt alleen op AA 4x, probeer dat dus is!
Het werkt hier nog steeds niet :( Ik heb ook wat oudere drivers geprobeerd, maar dat maakt helaas niets uit.

AA x4 AF x8 SS enabled
http://home.quicknet.nl/m...kaan/d2_prison_020000.jpg

AA x4 AF x8 SS disabled
http://home.quicknet.nl/m...kaan/d2_prison_020001.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

kmichael schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:04:
hallo ik heb sinds een paar dagen een nieuwe systeem:
...
Ik had in het begin ook een belabberde score van 4800 3Dmark05 punten met de 81.89 driver ... daarna even geupgrade naar de 82.12 driver, en nu heb ik een score van 8310 ... met 1 single GTX, da's hoger dan jou SLI rig, dus moet er ergens iets mis zijn ...

Probeer die 81.12 driver eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
shaidar schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:46:
[...]

Ik had in het begin ook een belabberde score van 4800 3Dmark05 punten met de 81.89 driver ... daarna even geupgrade naar de 82.12 driver, en nu heb ik een score van 8310 ... met 1 single GTX, da's hoger dan jou SLI rig, dus moet er ergens iets mis zijn ...

Probeer die 81.12 driver eens?
net 82.12 geinstalleerd en weer de 3dbenchmark05 v120 gedaan in sli mode:
7255 zijn mijnpunten

edit: verkeerde drivers ff de 81.12 zoeken

[ Voor 6% gewijzigd door kmichael op 28-12-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
bedoel je niet 82.12 zoeken op 81.12 krijg ik allemaal andere dingen te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
ik heb 2 andere testen gedaan en dat ziet er beter uit als testen met 3dmark2005

spel FEAR: alles staat op de hoogste bv aa4x ff16

Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.speedxs.nl/sli/fear/1024.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.speedxs.nl/sli/fear/16001200.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ja, sorry, 82.12 dus ... heb al elke keer dat versienummer verkeerd geschreven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

"SLI does some weird things to FEAR... scary, frightening things."

En dat is precies wat mij ook frightened.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

krouwen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:52:
"SLI does some weird things to FEAR... scary, frightening things."

En dat is precies wat mij ook frightened.
Gewoon soft shadow uitlaten en lekker 8xaa en 16xaf aangooien, ziet er stukken beter uit dan softshadow en loopt het heerlijk met SLI :9~

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

kmichael schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:07:
ik heb 2 andere testen gedaan en dat ziet er beter uit als testen met 3dmark2005

spel FEAR: alles staat op de hoogste bv aa4x ff16

[afbeelding]

[afbeelding]
Zou zeggen, deinstaleer ff de nvidia graphics driver, reboot en draai driver cleaner, reboot en istalleer dan 82.12, reboot en schakel SLI in, reboot en test dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
justifire schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:15:
[...]

Zou zeggen, deinstaleer ff de nvidia graphics driver, reboot en draai driver cleaner, reboot en istalleer dan 82.12, reboot en schakel SLI in, reboot en test dan nog eens.
heeft niet geholpen ik heb ai selecter ook niet geinstalleerd
fear test geeft de zelfde score aan en 3dmark ook

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

En heb je gekeken met Rivatuner aan welke frequentie je core en mem draaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
shaidar schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:03:
En heb je gekeken met Rivatuner aan welke frequentie je core en mem draaien??
450/1050 maar of ze bijde deze kloksnelheid hebben weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Aus 7800GTX 256 MB TOP maakt sindskort meer herrie dan in het begin. Ik hoor hem boven mijn schijven (1 raptor), CPU koeler en voeding. Weet iemand hoe dit komt ?

Hoe kan ik in Rivatuner of andere prog zien hoe hard de koeler (Stock=NV silenser) van videokaart draait en evt aanpassen ?

Temps: Idle 40-43 / Stressed 50 - 60

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
justifire schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:15:
[...]

Hoe deinstalleer ik nvidia drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superpolm schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:09:
[...]

Hoe deinstalleer ik nvidia drivers?
Configuratiescherm --> Software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:11:
[...]

Configuratiescherm --> Software
:)
nooit geweten dat ie daar stond.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Zo mijn bestelling is veranderd. Zie Specs.

Weet iemand waarom bij salland mijn kaartje "ASUS N7800GT/2DHTV" terwijl hij op de ASUS site "ASUS Extreme N7800GT/2DHTV" heet. Er is volgens de ASUS site geen "gewone" 7800GT. Dus alleen maar een extreme. De verdere specificaties van de kaart zijn op de salland site en die van ASUS wel hetzelfde. Dus volgens mij zijn ze bij Salland het "extreme" te vermelden. Of heb ik het nou helemaal mis?

Daarnaast vind ik dit ook er raar, dat ze dit op de site van asus zetten....

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/590/3d_mark.gif

Is dit niet wat weinig :?

Anyways, het zal wel bedoeld zijn om een beeld te scheppen... "Over 20% faster".

[ Voor 12% gewijzigd door Fiddle op 28-12-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Je hebt een asus kaart met de "normale" GT koeler erop, en een asus kaart met een iets hippe koeler der op met een lampje der in enz. Voor de rest precies de zelfde kaart. Dat zullen ze bij salland ook wel bedoelen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Klopt, de "Extreme" is volgens mij alleen marketing technisch. In de regel zijn alle GT's hetzelfde heb ik ontdekt (give or take a few 10tal MHz) behalve de TOP editie, wat dus ook een GT is maar met de garantie dat ie op de hoogst mogelijke stabiele clock loopt m.a.w. je hoeft niet zelf te overclocken en "hopen" dat je het fout doet. Hier betaal je echter weer wel voor.

Wat ik in mn queste ( :P ) ook tegenkwam was dat de GT zn clock/memspeed aanpast wanneer bepaalde handelingen gedaan moeten worden. Bij bijv. een full-screen 3d applicatie zal hij zichzelf meer power geven (lees: MHz's nemen toe) dan wanneer bij een 2d, en in idle stand loopt ie op stock speed. Ik heb hier een bron voor die ik zal opzoeken maar het was mij nogal onduidelijk.

Weet iemand hier meer van?
Daarnaast heb ik ook nog benchmarks bekeken van een OC'ed GT 7800 i.c.m. een GTX 256 mb die op dezelfde snelheid lopen en het verschil is minimaal. On a sidenote ga er vanuit dat mocht je die GTX overclocken dat het te wijten is aan die 4 extra pipelines dat hij dus sneller is dan een GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:26:
[...]

Die e-VGA CO 7800GT's draaien op 470/ 1100. Vs 400/1000 van een standaard GT.
Dus de coresnelheid is hoger dan die van een GTX. Ik heb op diverse forums single GT's scores zien halen van tussen de 7700 en 81/8200 op die kloksnelheden.

Als je 2 GTX-en in SLi zet. Stock GTX-en dus, dan halen die single 7750 en dual ongeveer 12 a 13000.

Daarom mag je er toch wel vanuit gaan dat 2 van die e-VGA GT's ook om en nabij de 12000 scoren?
Ja, maar die EVGA dingen zijn op de clockspeeds na hetzelfde als de Extreme Edition van XFX. De EVGA kost echter wel veel meer. Bij Azerty kost die opgefokte XFX €359 en die EVGA €446! Als ik mocht kiezen zou ik dus mooi die XFX nemen, die is bovendien ook nog mooier. (Misschien zit er bij de EVGA wel weer een mooiere game-bundle!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:21

t3q

Say yes to teq

Probleempje hier :(

Ik heb een XFX 7800GT XT aangeschaft en ingebouwd. Netjes de molex stekker aangesloten, driver un-installed. Pc gereboot, driver installed weer reboot.

Mooi, nu kan de pret beginnen :)

Ik NFS:MW spelen > * na enkele momenten, pats , spel vast, beeldscherm op standby en pc reboot.

Ik COD2 proberen, zelfde probleem. Kaart is niet oced ( nog niet :P )

Het vage is dat me pc reboot want ik heb de optie uitgezet dat hij auto reboot bij een error.

PSU waardes zijn gewoon goed.

Field Value
+3.3 V 3.34 V
Field Value
+5 V 5.11 V
Field Value
+12 V 12.10 V

Temp van kaart word met stock koeler iets van 55c, in NFS voordat ie vast loopt.

Iemand nog een idee?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:03:
[...]

Ja, maar die EVGA dingen zijn op de clockspeeds na hetzelfde als de Extreme Edition van XFX. De EVGA kost echter wel veel meer. Bij Azerty kost die opgefokte XFX €359 en die EVGA €446! Als ik mocht kiezen zou ik dus mooi die XFX nemen, die is bovendien ook nog mooier. (Misschien zit er bij de EVGA wel weer een mooiere game-bundle!?)
Bij Icomputers kost die e-VGA maar €363 eurie hoor:

http://www.icomputers.nl/...=1083&SS_ID=1083&S_ID=410

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o