Een pentium verbruik al bijna niks

.
Die twee AthlonXp systemen zullen wel de boosdoener zijn, waarvoor worden ze gebruikt ?
Een pentium 2 is meer dan genoeg voor een 100Mbit fileserver en is erg zuinig, je kunt ook overwegen om goedkope laptop met een kapot scherm aan te schaffen voor als server te gebruiken (de schijfen sluit je aan op zo usb hardiskcase).
Ik weet niet wat het verbruik van een via cpu vs pentium2 is, al denk ik niet dat de moeite waard is om geld uit te geven aan een via systeem terwijl een p2 (haast)niks kost.
Staan je computers 24 uur aan ?
Zoja, niks is effecienter dan de computer uit te zetten waneer je hem niet gebruikt. Met poweroff kan je makelijk computer op afstand uit en aan zetten die op het netwerk zitten. (als het goed is werkt het zelfs via i-net).
Voor onze file server gebruiken we tijden poweroff en het werkt geweldig, dubbel kilik op de snelkopeling en de server staat binne twee minunten aan, en kan net zo makelijk worde uitgezet. Zelfs me ouders snappen het(natuurlijk gaat die om 23:30 ook automaische uit voor geval dat iemand hem vergeet uit te zetten.
200 euro / maand is wel erg veel, is zo 1.333Kwh maand 44Kwh / dag 1,85Kwh/uur ?
Verwarmen jullie het huis elektrische of zo, ik zal zeker ff op zoek gaan naar de boosdoener. Volgens mij is het niet de computer maar mischien een droger, koelkast of ander ernegie sluper.
(of hebben jullie een erge hoge KWH prijs, ik ben van 15cent per KWH uit gegeaan).
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 14-12-2005 12:45
]