Bah ja ik ben nog steeds bezig met die wifi adapter. Het zou mooi zijn als dat ding zou werken maar het geval heeft er absluut geen zin in. Ik heb een US Robotics 8054 en het mag niet baten welke instelling ik ook gebruik de adapter wilt gewoon niet connecten.
Ik heb geprobeerd om een andere encryptie te gebruiken, andere channels, snelheid lager, ssid niet hiden, windows connect now ofzo werkelijk alles en ik weet niet wat ik nu nog kan proberen. Mac filter staat uit overigens.
Mijn laptop werkt perfect in het netwerk onder welke instelling die ik maar test. De wifi adapter ziet mijn netwerk perfect, ik stel mijn encryptie in en doe dan Test Live. Hij ziet de USB adapter (DUH

) en bij de volgende stap met connect vliegt die in de meeste gevallen op failed en dat is het.
Als ik probeer te connecten naar de wifi connectie van de buren dan doet de adapter nog meer dan bij mij alleen is het signaal te zwak en krijg ik geen ip

tweede stap doet die dus wel met connect.
Kan het aan de router liggen of iets dergelijks? Als ik de kabel erin prik zit ik binnen een seconde op Live. Wie heeft toevallig hetzelfde probleem of heeft een oplossing voor mij? Wifi adapter kan ik natuurlijk terugbrengen maar het zou mooi zijn als het werkt, zodoende hoef ik geen kabel te trekken weer, ligt al zoveel