Voor de mensen die een laptop als 2e scherm willen gebruiken Maxivista
Ook wel te verkrijgen via de betere niet noembare kanalen...
Ook wel te verkrijgen via de betere niet noembare kanalen...
Verwijderd
Dit is helaas niet zo makkelijk te doen. Of zelfs onmogelijk. Het beste is om de laptop dan ook te integreren in je DIY-beamer.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:58:
weeyt iemand hoe je een laptop-monitor kabeltje moet ombouwen naar een normale vga aansluiting?
welke draadjes waaraan.
het scherm komt van een compaq laptop (armada 14.1 inch)
ik heb 22 draadjes in mijn stekker zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door Bargemanos op 29-03-2006 15:07 ]
uhuuummm
Verwijderd
Waar haal jij die Overhead Projector zo cheap dan ?Rutte schreef op zondag 09 april 2006 @ 23:31:
Hej Mensen
Ik ga komende week ook zo'n OHP beamer bouwen.
15 inch tft: €80
Overhead Projector: €35,-
Stukje Lexaan: €20,-
Voeding en fan: gratis
Resultaat: onbetaalbaar
Ik vroeg me af of dat lexaan wel nodig is om het UV-light tegen te houden. Overal zie ik DIY-beamers zonder enige vorm van UV-bescherming.
Zou iemand mij hier een verklaring voor kunnen geven?
Greetz
Verwijderd
Wat een bullshit, je kunt je laptopscherm toch gewoon aansturen met de bijbehorende laptopVerwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:36:
dude, een laptop scherm is dus niet geschikt als beamer tft. Die kan je wel aansturen, maar is best lastig en heel weinig kleuren (zoek eens op laptop scherm aan vga poort).
Voor een beamer raad ik je aan om door te zoeken naar een echt tft scherm.
Verwijderd
Jha dan moet je een andere lens erin zetten maar die blijken nogal duursaikoboarder schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:48:
ik heb ook een vraagje.
ik heb een zelfgemaakte beamer (zie pg 1 van dit topic)
maar ik krijg een beeld van 2.5 op 2.5 meter als mijn projector op ongeveer 2 meter van mijn dia scherm staat.
hoe krijg ik deze afstand groter zodat ik de projector achter mij kan plaatsten (afstand van 4-6 meter zou ideaal zijn)
is dit eigenlijk wel mogelijk met een overhead projector ?
[LTS][MTS][HTS]
Worden de producten wel als nieuw aangeprezen of is er ergens op de website te vinden dat het om refurbished of secondhand spullen gaat. In het laatste geval heb je geen reden tot klagen namelijk, in het eerste geval mag je zeker klagen. Eventueel zou je met instanties als een consumentenbond in zee kunnen gaan. Lees dus nog even de algemene voorwaarden e.d. door en onderneem dan zeker stappen, want tweedehands producten voor nieuw verkopen is niet toegestaan volgens mij.emiel1984 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 15:54:
Ik wil jullie idee over het volgende;
Een week of 2 geleden heb ik een lampenset besteld bij exclusiv-online en kreeg dit netjes na 10 werkdagen binnen. De dag dat ik de spullen binnenkreeg heb ik de doos meteen opengemaakt om te kijken of alles erwas en het was compleet maar ik kwam er wel achter dat dit nooit nieuwe spullen konden zijn. Ik heb ze een dag later(eerste dag naar verkeerde e-mail adres) een e-mail verstuurd.
Tot de dag van vandaag niks van gehoort. Ik had al contact opgenomen met de personen die een inkoopactie hadden opgezet met dit bedrijf in het verleden en ze vertelden me dat het bij hun ook wel is wat lang duurde voor ze reactie kregen.
Nu heb ik via whois.net het telefoonnummer opgevraagt omdat dit niet op de site wordt vermeld en ik een beetje ongeduldig wordt. Helaas zijn zowel de websitemaker als de eigenaar van de website niet te bereiken.
Samenvatting van wat ik dus al heb gedaan;
--Gebelt (4x)
--e-mail gestuurt met foto's van defecten(4x)
--gereageert op forum met foto van defecten (1x)
KLIK HIER VOOR DE FOTO's MET "DEFECTEN"
Hebben jullie een idee van wat ik verder nog kan doen. Mischien zijn jullie wel in het bezit van een werkend telefoonnummer van het bedrijf.
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Ik kan niet op de site vinden dat het om 2de hands/refurbished producten zou gaan. En ik denk dat het nog net te vroeg is om te zeggen dat ik ben opgelicht. Als ze in de komende week met een oplossing komen is het namelijk geeen oplichting meerTommelMOD schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:12:
als je die deuk (zover ik het rechts onder kan zien op de foto) mee gaat tellen als "Refurbeshed" dan ben je niet goed snik... ik zeg... JE BENT OPGELICHT!!
[LTS][MTS][HTS]
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Niet direct een howto voor jouw schermpje maar wel eentje met veel info;WoBaDijk schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:57:
Ik moet alleen wel een howto vinden. Anders wordt het lastig.
[LTS][MTS][HTS]
DIYbeamer.nl ken ik natuurlijk, maar ik heb om eerlijk te zijn geen zin om dat hele forum af te zoeken... (is nog al groot
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
[LTS][MTS][HTS]
I said I'd be back...
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 17:40 ]
hoi
Omdat er bij een standaard scherm al een VGA input zit. Bij zo een schermpje van een gsm krijg je wellicht ook de volgende problemen;Ward Vr schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:10:
Waarom worden er eigenlijk niet meer lcd-displays van een paar inch gebruikt ?
Er zijn al gsm schermpjes van 2.5 cm met een resolutie van 320 x 240 !
[LTS][MTS][HTS]
[ Voor 36% gewijzigd door Bestla op 08-06-2006 10:13 ]
is natuurlijk ook een optie... maar dan zit je natuurlijk alleen met een Composiet te kloten (wat dus vrijwel altijd onduidelijk is), mits je natuurlijk zelf een VGA-aansluiting eraan kunt flansenBestla schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:07:
Lijkt me beter om dan zo'n portable dvdspeler voor in de auto op te offeren. dat zijn breedbeeld tft schermen in miniformaat.
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
S-video out heeft tegenwoordige iedere videokaart wel dus dat zou niet zo een probleem hoeven te zijn.TommelMOD schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:53:
[...]
is natuurlijk ook een optie... maar dan zit je natuurlijk alleen met een Composiet te kloten (wat dus vrijwel altijd onduidelijk is), mits je natuurlijk zelf een VGA-aansluiting eraan kunt flansen
[LTS][MTS][HTS]
Nu elk schermpje nog...emiel1984 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:21:
[...]
S-video out heeft tegenwoordige iedere videokaart wel dus dat zou niet zo een probleem hoeven te zijn.
Dacht dat die lcd schermpies voor in de auto daar over beschikte. Hebben ze daar ook al zo een 100tal mogenlijkheden voor gevonden ??kitemaster schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:06:
[...]
Nu elk schermpje nog...
En dannog blijft VGA beter..
[LTS][MTS][HTS]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Gebruik een TVkaart of een videokaart met een video-in functie. Dan kan het gewoonMrVegeta schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:44:
Ik had opzich wel een paar vragen, is het mogelijk om een spelcomputer aan te sluiten op een pc? Zodat het beeld daar dus via gaat?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Als je je tft draait kun je ook op z'n kop projecteren. Als je zo naar beneden projecteert zul je wel moeten keystonen. Met een ohp projector is dat geen probleem, dan leg je je tft schuin op de glasplaat.MrVegeta schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:44:
Even een kleine bump. We hebben hier een nieuwe zolder gekregen (whoohoo) en nu leek het me leuk om op zolder een mooie opstelling te maken, wat ik van plan was, was het kopen van een beamer tussen de 500-800 euro op het einde van het jaar + een nintendo Wii.
Maar dat duurt nog ongeveer 6 maanden en met de aankomende zomervakantie leek het me leuk me bezig te houden met een projectje zoals dit.
Ik had opzich wel een paar vragen, is het mogelijk om een spelcomputer aan te sluiten op een pc? Zodat het beeld daar dus via gaat?
Hoeveel weegt de gemiddelde DIY beamer? (in de startpost staat 1 van 16 kilo maar zijn ze allemaal zo zwaar?) en is het op 1 of andere manier mogelijk om het beeld onder de OHP te laten verschijnen?
[afbeelding]
Aangezien we op zolder nog een aardig hoge eigen gemaakte "kruipruimte" hebben kan daar alles staan. Als dat zou kunnen zou het wel echt te gaaf zijn. Iemand enig idee?
Dan moet je pc een video in hebben, die je spelcomputer aankan. (scart aansluiten op de pc is een beetje moeilijk soms)MrVegeta schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:44:
Ze zijn altijd vrij zwaar, tel alle onderdelen maar opHoeveel weegt de gemiddelde DIY beamer? (in de startpost staat 1 van 16 kilo maar zijn ze allemaal zo zwaar?) en is het op 1 of andere manier mogelijk om het beeld onder de OHP te laten verschijnen?
Zoiets heet een vlieringAangezien we op zolder nog een aardig hoge eigen gemaakte "kruipruimte" hebben kan daar alles staan. Als dat zou kunnen zou het wel echt te gaaf zijn. Iemand enig idee?
I see red pixels.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik ben sinds mijn eerste post hier bezig geweest met onderdelen verzamelen. Het onderwerp "de lamp-set" brengt nog steeds trillingen opMrVegeta schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 10:49:
Ik heb even wat rond gekeken enzo en ik ga dus gewoon een DIY Beamer maken. Dus geen gebruik maken van een OHP maar een 15" scherm die ik met een aantal lenzen etc vergroot.
OP het einde van de maand ga ik ongeveer bezig.
[ Voor 22% gewijzigd door Emiel1984 op 17-06-2006 14:14 ]
[LTS][MTS][HTS]
[LTS][MTS][HTS]
13:37
keep trying...
1. Die leds zijn erg duur, je zou namelijk een tig aantal superleds moeten gaan gebruiken die ook nog is het juiste licht geven. Gezien je er dan zoveel nodig hebt weet ik het ook niet zo of dat nu minder stroom zou gaan trekken. Het wordt denk ik wel minder warm en een compactere opstelling.Nibbz schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:47:
Ik heb tomshardware nagekeken, en op diybeamer.nl gezocht maar ik kan 3 vragen niet beantwoorden
1. Is het mogelijk om er een LED lamp in te maken, wat dus zorgt in lagere stroomkosten en misschien betere lichtopbrengst?
2. Als je de afstand van de glazenplaat en de spiegelboven helemaal dicht zou maken (bv. met houten planken mooi op maat gezaagd), zou je hierdoor dan meer lichtopbrengst hebben? aangezien je dan minder licht lekt.
3. Is het met een tftscherm makkelijker te doen als met een laptop tft?
[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 27-06-2006 19:21 ]
[LTS][MTS][HTS]
keep trying...
13:37
Nee FOOO
[LTS][MTS][HTS]
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door MrVegeta op 29-06-2006 19:28 ]
Jij hebt lefMrVegeta schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:27:
[afbeelding]
Hier is een beetje hoe mijn beamer er uit zal zien
En hier hoe het er waarschijnlijk uit zal zien als alles er in zit..
[afbeelding]
[LTS][MTS][HTS]
[ Voor 31% gewijzigd door MrVegeta op 29-06-2006 20:18 ]
Ja ik ken het...MrVegeta schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:17:
//edit. zit je toevallig op DIYbeamer? is een goed forum hiervoor.
ps. Ik heb mijn beeldscherm al gestript ben helaas uitgeschoten en ben door een signaalkabel gegaan. Nu heb ik een aantal dode pixels rechts in het beeld. Maar ja dan maar een kleinere resolutie oid..
[LTS][MTS][HTS]
Dat is wel een idee maargoed wil niet extra koelertjes hebben als het niet nodig isMrVegeta schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:00:
Volgens mij is het beter om koude lucht naar binnen te blazen en aan der andere kant een fan te hebben die de lucht naar buiten zuigt. Zo ga ik het iig maken.
[LTS][MTS][HTS]
[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 01-07-2006 12:43 ]
Ja met F bedoel ik brandpunt en 17 + 15 is 32 en dat is neem ik aan het brandpunt van de 2de fresnell. Wanneer objectief bol aan binnenkant beamer is (zoals bij mij) is dit brandpunt een stuk kleiner geworden. Bij mij is het van 33 cm naar +/-14 cm gegaan. Mijn beamer kan nu dus zoveel kleiner worden merk ikMrVegeta schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:42:
Hoe bedoel je, F = toch brandpunt? of..
Die tekening klopt niet echt nee, ik ga een Lightbox maken voor me lamp en daarnee zorgen dat de warme lucht van de lamp in de lightbox blijft en daar 3 fans oid de lucht uit te laten zuigen.
De koeling van me TFT scherm heb ik nog niet helemaal door hoe ik dat wil.. maar er moet iig een koude lucht stroom achterlangs lopen, daar komt de hitte van de lamp op lijkt me.
Tevens moet je nooit koude lucht op je lamp blazen, tenzij je het aan beide kanten van de lamp doet. Anders gaat ie kapot, daarom dus het warme lucht weg zuigen.
[ Voor 38% gewijzigd door Emiel1984 op 02-07-2006 01:59 ]
[LTS][MTS][HTS]
Nu vraag ik me af, heeft dat kabeltje 30 polen naast elkaar of in rijen van 2x15??. Ik heb namenlijk ook zo'n kabeltje nodig voor in me Neovo K-15.Bargemanos schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:10:
ik heb eergisteren een laptop scherm uit elkaar gehaaldt en kwam tot de conclusie dat de FFC kabeltjes te kort waren, ik heb al een beetje gekeken bij de in de startpost genoemde webshops en daar heb ik geloof ik al wel wat gevonden.
voor dit FFC kabeltje:
[afbeelding]
heb ik deze vervanger gevonden, het kabeltje moest namelijk minimaal 15cm lang en 30polig zijn.Heb ik hiermee de juiste kabel?
maar uit deze 2 kom ik niet uit:
[afbeelding]
de linker kabel is 30polig en de rechter is 25polig, ik heb nog geen vervanger voor kunnen vinden, iemand mischien een idee?
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
[LTS][MTS][HTS]
Als ik een FSM neem wordt mijn beamer minder mobiel qua instellen op verschillden afstanden. Dus daarom maar iets meer ruimte, langer. De achterkant kan zeker nog wel 30 cm minimaal kleiner.. Daar zal ik zeker nog naar willen kijken wanneer ik weet wat ik er met electra verder in ga gooien.MrVegeta schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:15:
Ik w8 op me lamp en lenzenJe beamer ziet er goed afgewerkt uit! Maar waarom geen FSM? Dat scheel al gauw 30 cm..
[LTS][MTS][HTS]
[LTS][MTS][HTS]
[ Voor 10% gewijzigd door Emiel1984 op 09-07-2006 20:43 ]
[LTS][MTS][HTS]
Weet niet of je er wat aan hebt maar hier een linkje naar een (buitenlandse) internet shop die ze verkoopt.CodeConnected schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:25:
jah ik was ook bezig maar ik heb de benodigede onderdelen nog nie
ik heb nog geen ffc kabel(daar kan ik wel aan komen) maar ik kan nergens een ffc connector vinden om de ffc kabel te verlengen
[ Voor 35% gewijzigd door Emiel1984 op 10-07-2006 00:14 ]
[LTS][MTS][HTS]
Verwijderd
Google is je vriend: Jahoor, ze kosten haast niets: klik 1, klik 2. En zo zijn er nog veel meerVerwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 01:26:
Ik heb een verlengkabel die eindigt in male, maar bij m'n (inmiddels de 2e) monitor kan aan de kant van de monitor de kabel niet losgehaald worden. Dus het einde van die kabel is ook male. Ik heb dus een adapter female - female nodig. Nou m'n vraag: bestaan die adapters uberhaupt wel? Het verbaast me erg dat ik er geen heb kunnen vinden. Ik heb liever niet via een omweg (meerdere kabels/adapters), of ik moet een nieuwe kabel kopen. Ik dacht hier wel met google uit te kunnen komen.
Verwijderd
Thx, ik wist niet dat ik met d-sub moest zoeken, ik zie nu dat die dingen van Gender Changer heten. Eens even kijken waar in nederland die goedkoop te vinden zijnDEVoTi0N schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 01:46:
[...]
Google is je vriend: Jahoor, ze kosten haast niets: klik 1, klik 2. En zo zijn er nog veel meer.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 16:31 ]
als je weet waar je ze akn vinden zeg et maar tegen meVerwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:24:
[...]
Thx, ik wist niet dat ik met d-sub moest zoeken, ik zie nu dat die dingen van Gender Changer heten. Eens even kijken waar in nederland die goedkoop te vinden zijnBij die voorbeelden van jou betaal ik me blauw aan verzendkosten. Hoe noemt men dat in nederland, zo'n d-sub gender changer? Ik krijg als ik dezelfde zoekopdracht doe voor pagina's in het nederlands slechts 2 hits.
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Met 15 inch wordt de beamer al best een pakket hoorSPEEDDRAGON schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:56:
jullie hebben het allemaal over 15 inch schermen is 17 inch geen optie?
[LTS][MTS][HTS]
Weet je al wat voor 30polig kabeltje dat is??. Heb ik namenlijk in mijn TFT scherm zitten (enigste kabeltje) maar ik kan geen vervanger vindenBargemanos schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:10:
ik heb eergisteren een laptop scherm uit elkaar gehaaldt en kwam tot de conclusie dat de FFC kabeltjes te kort waren, ik heb al een beetje gekeken bij de in de startpost genoemde webshops en daar heb ik geloof ik al wel wat gevonden.
voor dit FFC kabeltje:
[afbeelding]
heb ik deze vervanger gevonden, het kabeltje moest namelijk minimaal 15cm lang en 30polig zijn.Heb ik hiermee de juiste kabel?
maar uit deze 2 kom ik niet uit:
[afbeelding]
de linker kabel is 30polig en de rechter is 25polig, ik heb nog geen vervanger voor kunnen vinden, iemand mischien een idee?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 22:08 ]
Verwijderd
dat is best simpel:Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:32:
Ik heb een klein vraagje betreffende de afstand van de beamer naar het doek/muur. Vanavond is mijn backlight kapot gegaan van mijn 14" notebookje. Deze kan ik mooi gaan gebruiken voor een DIY Beamer. Ik wil deze op mijn zolder gaan plaatsen, maar ik zit een beetje met de afstand naar de muur toe. Dit is minimaal 4.5meter. De oph moet achter een bank komen, maar ik wil niet te dicht bij de muur zitten.
Wordt het beeld bij een afstand van ruim 4.50meter erg groot (te groot)? Zo ja, is dit op te lossen. Ik heb op dit moment nog geen beamer, maar daar moet ik vandeweek even voor kijken.
Ik denk dat een glasplaatje aan de voorkant al genoeg is om de 'lichtbundel' kleiner te makenshortracker schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:23:
[...]
dat is best simpel:
nog een lens ertussen, maar die zijn best duur las ik...
[LTS][MTS][HTS]
die snap ik niet helemaal..??Ik denk dat een glasplaatje aan de voorkant al genoeg is om de 'lichtbundel' kleiner te maken.
Sorry je hebt helemaal gelijk, Natuurkunde lessen zijn weer ff geleden, kleine vergissing.shortracker schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:17:
[...]
die snap ik niet helemaal..??
een glasplaatje vlak na de lamp bedoel je?
dat glas maakt de lichtbundel niet kleiner volgens mij, (een lens wel, ook glas maarja)
en dat moet je wel hebben als je het beeld "verder" wilt hebben
[ Voor 10% gewijzigd door Emiel1984 op 03-09-2006 14:42 ]
[LTS][MTS][HTS]
Een bolle lens brengt het licht altijd bij elkaar (convergeren ofzo iets noem je dat). Een holle lens spreidt het licht altijd.emiel1984 schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:38:
Een bolle lens kan dus ook de lichtbundel bij elkaar brengen
Je bent zekers al weer een poosje op school bezigDEVoTi0N schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:17:
[...]
Een bolle lens brengt het licht altijd bij elkaar (convergeren ofzo iets noem je dat). Een holle lens spreidt het licht altijd.
Het licht eindigt natuurlijk altijd verspreid, want zodra het bij elkaar is gekomen (dmv een bolle lens) gaat het dus gewoon weer verder, en dan spreidt het licht zich juist weer.
[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 03-09-2006 19:40 ]
[LTS][MTS][HTS]
[ Voor 20% gewijzigd door drooger op 20-10-2006 00:02 ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Omdat hij uit een kapotte laptop komt (waarschijnlijk kapot mobo of voeding.Of laat ik het anders vragen, waarom denk jij dat het niet kan?
[ Voor 31% gewijzigd door drooger op 20-10-2006 10:32 ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
[ Voor 39% gewijzigd door electropruts op 20-10-2006 15:12 ]
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...
Ik heb dat topic wel vlugjes doorgenomen, maar volgens mij is dat meer voor lage kwaliteit. Kan je niet een male-male connector gebruiken om het scherm aan te sturen? Volgens mij krijg je dan namelijk dat beide kanten willen/kunnen verzenden.Goeie kans dat je scherm het nog wel doet, maar de vraag is meer, hoe sluit je het scherm aan op je videokaartje? Daar is overigens een topic over, zie hier
[ Voor 35% gewijzigd door MrVegeta op 22-10-2006 17:07 ]
De kabels zijn male en van laptop is female(zoals gebruikelijk). Het scherm schijnt goed te zijn, dan zou ik het toch moeten kunnen aansturen zonder de rest van de laptop? (inverter uitgezonderd natuurlijk)Zo een aansluiting zit niet op het scherm geloof ik, maar in de laptop. En als de laptop kapot is wordt het heel lastig om een signaal door te geven.
[ Voor 34% gewijzigd door MrVegeta op 22-10-2006 17:34 ]
Je hebt een VGA adapter nodig. Zit die erop dan ja anders zal je toch echt een VGA adapter moeten zien te krijgen.drooger schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:51:
Strippen heb ik vrijwel helemaal gedaan, hoef alleen het omhulsel van het scherm nog(laat ik nog even zitten, aangezien ik de OHP binnen moet krijgen).
Maar het is dus de vraag, kan je via zo'n kabel ook een beeldscherm aansturen, i.p.v. alleen gegevens naar een beeldscherm sturen?
Anders moet ik morgen of overmorgen maar een kabeltje kopen in de mediamarkt@Enschede o.i.d.
[ Voor 50% gewijzigd door Emiel1984 op 22-10-2006 21:37 ]
[LTS][MTS][HTS]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq