Het DIY-Beamer topic

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 70.520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Voor de mensen die een laptop als 2e scherm willen gebruiken Maxivista
Ook wel te verkrijgen via de betere niet noembare kanalen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutte
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-08 11:09
Hoi mensen ik heb net een schermpje uit elkaar gehaald, maar heb een te kort FFC kabeltje. Ik heb al op on-line winkels gekeken, maar kan niks vinden. Ik heb nodig: 10 polig FFC 0.5 pitch (15-20 cm lang)

Heeft iemand een idee waar ik die kan krijgen? 0.5 pitch lijkt wel onmogelijk om aan te komen.
:'(
B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weeyt iemand hoe je een laptop-monitor kabeltje moet ombouwen naar een normale vga aansluiting?

welke draadjes waaraan.

het scherm komt van een compaq laptop (armada 14.1 inch)

ik heb 22 draadjes in mijn stekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:58:
weeyt iemand hoe je een laptop-monitor kabeltje moet ombouwen naar een normale vga aansluiting?

welke draadjes waaraan.

het scherm komt van een compaq laptop (armada 14.1 inch)

ik heb 22 draadjes in mijn stekker zitten.
Dit is helaas niet zo makkelijk te doen. Of zelfs onmogelijk. Het beste is om de laptop dan ook te integreren in je DIY-beamer.

Ik heb eerder een soortgelijke vraag gesteld en kreeg dit als antwoord:

"Voor zover ik weet is het bij notebook TFT's alleen mogelijk om ze aan te sturen via VESA signalen. Daar moet het scherm dan wel ondersteuning aan bieden, maar dan zit je vast aan een maximale resolutie van 640x480 bij 16 kleuren (niet 16bits dus, maar 4 bit).
Voor zover ik weet is er verder geen enkele mogelijk om het TFT anders aan te sturen, tenzij je een controller kan maken van een paar honderd euro. Dat geld dus voor alle notebook TFT's."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
ik heb eergisteren een laptop scherm uit elkaar gehaaldt en kwam tot de conclusie dat de FFC kabeltjes te kort waren, ik heb al een beetje gekeken bij de in de startpost genoemde webshops en daar heb ik geloof ik al wel wat gevonden.

voor dit FFC kabeltje:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.bargeman5/kabel1.jpg

heb ik deze vervanger gevonden, het kabeltje moest namelijk minimaal 15cm lang en 30polig zijn.Heb ik hiermee de juiste kabel?

maar uit deze 2 kom ik niet uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.bargeman5/kabel2.jpg

de linker kabel is 30polig en de rechter is 25polig, ik heb nog geen vervanger voor kunnen vinden, iemand mischien een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Bargemanos op 29-03-2006 15:07 ]

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude, een laptop scherm is dus niet geschikt als beamer tft. Die kan je wel aansturen, maar is best lastig en heel weinig kleuren (zoek eens op laptop scherm aan vga poort).
Voor een beamer raad ik je aan om door te zoeken naar een echt tft scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
!!!TIP!!! bij inkoopacties gaan ze waarschijnlijk lenzen verkopen..

http://www.inkoopacties.net/ia/7ls14vng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutte
Hej Mensen

Ik ga komende week ook zo'n OHP beamer bouwen.
15 inch tft: €80
Overhead Projector: €35,-
Stukje Lexaan: €20,-
Voeding en fan: gratis
Resultaat: onbetaalbaar

Ik vroeg me af of dat lexaan wel nodig is om het UV-light tegen te houden. Overal zie ik DIY-beamers zonder enige vorm van UV-bescherming.
Zou iemand mij hier een verklaring voor kunnen geven?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Rutte schreef op zondag 09 april 2006 @ 23:31:
Hej Mensen

Ik ga komende week ook zo'n OHP beamer bouwen.
15 inch tft: €80
Overhead Projector: €35,-
Stukje Lexaan: €20,-
Voeding en fan: gratis
Resultaat: onbetaalbaar

Ik vroeg me af of dat lexaan wel nodig is om het UV-light tegen te houden. Overal zie ik DIY-beamers zonder enige vorm van UV-bescherming.
Zou iemand mij hier een verklaring voor kunnen geven?

Greetz
Waar haal jij die Overhead Projector zo cheap dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:36:
dude, een laptop scherm is dus niet geschikt als beamer tft. Die kan je wel aansturen, maar is best lastig en heel weinig kleuren (zoek eens op laptop scherm aan vga poort).
Voor een beamer raad ik je aan om door te zoeken naar een echt tft scherm.
Wat een bullshit, je kunt je laptopscherm toch gewoon aansturen met de bijbehorende laptop :Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:16
ik heb ook een vraagje.

ik heb een zelfgemaakte beamer (zie pg 1 van dit topic)
maar ik krijg een beeld van 2.5 op 2.5 meter als mijn projector op ongeveer 2 meter van mijn dia scherm staat.
hoe krijg ik deze afstand groter zodat ik de projector achter mij kan plaatsten (afstand van 4-6 meter zou ideaal zijn)

is dit eigenlijk wel mogelijk met een overhead projector ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saikoboarder schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:48:
ik heb ook een vraagje.

ik heb een zelfgemaakte beamer (zie pg 1 van dit topic)
maar ik krijg een beeld van 2.5 op 2.5 meter als mijn projector op ongeveer 2 meter van mijn dia scherm staat.
hoe krijg ik deze afstand groter zodat ik de projector achter mij kan plaatsten (afstand van 4-6 meter zou ideaal zijn)

is dit eigenlijk wel mogelijk met een overhead projector ?
Jha dan moet je een andere lens erin zetten maar die blijken nogal duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

Ik wil jullie idee over het volgende;

Een week of 2 geleden heb ik een lampenset besteld bij exclusiv-online en kreeg dit netjes na 10 werkdagen binnen. De dag dat ik de spullen binnenkreeg heb ik de doos meteen opengemaakt om te kijken of alles erwas en het was compleet maar ik kwam er wel achter dat dit nooit nieuwe spullen konden zijn. Ik heb ze een dag later(eerste dag naar verkeerde e-mail adres) een e-mail verstuurd.

Tot de dag van vandaag niks van gehoort. Ik had al contact opgenomen met de personen die een inkoopactie hadden opgezet met dit bedrijf in het verleden en ze vertelden me dat het bij hun ook wel is wat lang duurde voor ze reactie kregen.

Nu heb ik via whois.net het telefoonnummer opgevraagt omdat dit niet op de site wordt vermeld en ik een beetje ongeduldig wordt. Helaas zijn zowel de websitemaker als de eigenaar van de website niet te bereiken.

Samenvatting van wat ik dus al heb gedaan;

--Gebelt (4x)
--e-mail gestuurt met foto's van defecten(4x)
--gereageert op forum met foto van defecten (1x)

KLIK HIER VOOR DE FOTO's MET "DEFECTEN"
Hebben jullie een idee van wat ik verder nog kan doen. Mischien zijn jullie wel in het bezit van een werkend telefoonnummer van het bedrijf ;) .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 11-09 15:45
emiel1984 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 15:54:
Ik wil jullie idee over het volgende;

Een week of 2 geleden heb ik een lampenset besteld bij exclusiv-online en kreeg dit netjes na 10 werkdagen binnen. De dag dat ik de spullen binnenkreeg heb ik de doos meteen opengemaakt om te kijken of alles erwas en het was compleet maar ik kwam er wel achter dat dit nooit nieuwe spullen konden zijn. Ik heb ze een dag later(eerste dag naar verkeerde e-mail adres) een e-mail verstuurd.

Tot de dag van vandaag niks van gehoort. Ik had al contact opgenomen met de personen die een inkoopactie hadden opgezet met dit bedrijf in het verleden en ze vertelden me dat het bij hun ook wel is wat lang duurde voor ze reactie kregen.

Nu heb ik via whois.net het telefoonnummer opgevraagt omdat dit niet op de site wordt vermeld en ik een beetje ongeduldig wordt. Helaas zijn zowel de websitemaker als de eigenaar van de website niet te bereiken.

Samenvatting van wat ik dus al heb gedaan;

--Gebelt (4x)
--e-mail gestuurt met foto's van defecten(4x)
--gereageert op forum met foto van defecten (1x)

KLIK HIER VOOR DE FOTO's MET "DEFECTEN"
Hebben jullie een idee van wat ik verder nog kan doen. Mischien zijn jullie wel in het bezit van een werkend telefoonnummer van het bedrijf ;) .
Worden de producten wel als nieuw aangeprezen of is er ergens op de website te vinden dat het om refurbished of secondhand spullen gaat. In het laatste geval heb je geen reden tot klagen namelijk, in het eerste geval mag je zeker klagen. Eventueel zou je met instanties als een consumentenbond in zee kunnen gaan. Lees dus nog even de algemene voorwaarden e.d. door en onderneem dan zeker stappen, want tweedehands producten voor nieuw verkopen is niet toegestaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Laatst online: 15:51

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

als je die deuk (zover ik het rechts onder kan zien op de foto) mee gaat tellen als "Refurbeshed" dan ben je niet goed snik... ik zeg... JE BENT OPGELICHT!!

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

TommelMOD schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:12:
als je die deuk (zover ik het rechts onder kan zien op de foto) mee gaat tellen als "Refurbeshed" dan ben je niet goed snik... ik zeg... JE BENT OPGELICHT!!
Ik kan niet op de site vinden dat het om 2de hands/refurbished producten zou gaan. En ik denk dat het nog net te vroeg is om te zeggen dat ik ben opgelicht. Als ze in de komende week met een oplossing komen is het namelijk geeen oplichting meer :p . Maargoed ik wacht af op reactie op mijn e-mail danwel reactie op iemand van jullie zodat ik ze wel kan bereiken via de telefoon.. Ik heb er iig weer is flink van geleerd ("Betaal pas bij levering ok al denk je dat het wel te vertrouwen is")

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Ook te bouwen als je een lappy heb met kapotte backlight inverter ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutte
Hoi Mensen

Het is eindelijk zo ver, mijn beamer is af, en hij doet het prima!!!
Hier zijn de foto's, ze zijn wel met een telefoon gemaakt, dus niet zo scherp.

Foto1
Foto 2
Foto 3
De overheadprojector heb ik gewoon via marktplaatsgevonden, ik heb er wel 5 uur voor moeten reizen, maar dat had ik er graag voor over.

Nu nog een VGA kabel van 10 meter regelen (mijn pc staan op mijn kamer, maar de beamer op de hal)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Weet iemand waar ik een goede howto kan vinden voor een DIY-beamer? En dan niet een OHP beamer, maar eentje met een 10,1" schermpje... :)
Ik heb al wel gezocht en er zijn zat foto verslagen, maar ik heb nog geen handout kunnen vinden. :(

Ik kan namelijk voor nop aan een schrempje komen. Uit een Barco beamer dus nog een best goed schermpje ook :)
Ik moet alleen wel een howto vinden. Anders wordt het lastig.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

WoBaDijk schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:57:
Ik moet alleen wel een howto vinden. Anders wordt het lastig.
Niet direct een howto voor jouw schermpje maar wel eentje met veel info;

Lumenlab_DIY_projector_guide_v2.0.pdf

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

DIYbeamer.nl ken ik natuurlijk, maar ik heb om eerlijk te zijn geen zin om dat hele forum af te zoeken... (is nog al groot ;) :P ) Verder staat er niet een directe howto op.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Vandaag eindelijk reactie gekregen van exclusiv-online. Ze schuiven bijna alle schuld af op UPS en boden aan een aantal producten terug te nemen. Ik heb gereageert met dat ik alles wil laten vervangen en hoe we het gaan oplossen verder. Hiermee het beeld op verzendkosten. Ik heb zelf een voorstel gedaan alle producten aangetekent terug te sturen en dat wanneer hun het pakker ontvangen ze mij de verzendkosten terugbetalen en de (let op) nieuwe producten op te sturen.
Daarbij vermeldde ik dat wanneer mijn producten binnen komen ik op de forums dit zal melden om hun naam goed te houden.

Ik zal laten weten hoe dit verder verloopt. Hopenlijk duurt dit niet lang meer en heb ik van de zomer eindelijk mijn eigen zelfbouwbeamer compleet in elkaar :*) . Nu maar hopen dat er veel slecht weer s'avonds komt zodat er rede is om lekker films erop te kijken :+.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-09 21:47
Zo, en na lang zoeken ben ik ook begonnen aan de bouw.
Ik heb van mijn werkgever een Anders+Kern 400w/36v OHP gekregen _/-\o_
En de 15" Samsung Syncmaster van mn huisgenoot gestript, we zijn aan het testen, en de resultaten volgen :)

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet gelezen (A) deze mag verwijdert worden :D

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
Nou na aanleiding van dit topic ook aan de bouw(/sloop) gegaan met een 15" tft van philps en een OHP van M3 ( de 9550) .

Heb het hele zaakje runnend, maar nu kapte in ene het beeld ermee. Het lampje geeft aan dat hij ontvangst krijgt ( helaas nu ook als er geen vga meer in zit) en hij geeft simpelweg geen beeld meer.

Met het lampje bedoel ik dat hij groen is als hij ontvangst heeft en orangje als hij geen ontvangst heeft vna de vga kabel.

Backlight doet het, alles ziet er uit alsof hij direct beeld zou moeten geven. Maar helaas, die blijft uit.

Ik zal nog eens alle kabeltjes langslopen of ze er goed in zitten. Maar ik vrees het ergste...

Mensen die nog miss tips hebben?

Foto's volgen van mijn opstelling.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Waarom worden er eigenlijk niet meer lcd-displays van een paar inch gebruikt ?
Er zijn al gsm schermpjes van 2.5 cm met een resolutie van 320 x 240 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Ward Vr schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:10:
Waarom worden er eigenlijk niet meer lcd-displays van een paar inch gebruikt ?
Er zijn al gsm schermpjes van 2.5 cm met een resolutie van 320 x 240 !
Omdat er bij een standaard scherm al een VGA input zit. Bij zo een schermpje van een gsm krijg je wellicht ook de volgende problemen;

1. Aansturen vanaf een video-in kan onmogenlijk of heel erg moeilijk gaan worden. Kan je net zo goed een standaard grafich display kopen en daarbij een Microcontroller met video input en grafisch display out.( Gaat erg veel tijd kosten).

2. Zo een klein scherm is meestal gemaakt voor menutjes en enkele trage spelletjes. Daarom is de response tijd erg laag en is het dus onmogelijk om een beetje leuk beeld te creeeren voor mediatoepassingen.

3.Omdat je een beamer aan het bouwen bent wil je ook een zo groot mogelijk beeld krijgen. Met een resolutie van die grote wordt het beeld wel erg snel wazig(zie ook 2).

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:36

Bestla

Kvinne

Lijkt me beter om dan zo'n portable dvdspeler voor in de auto op te offeren. dat zijn breedbeeld tft schermen in miniformaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Bestla op 08-06-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Laatst online: 15:51

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Bestla schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:07:
Lijkt me beter om dan zo'n portable dvdspeler voor in de auto op te offeren. dat zijn breedbeeld tft schermen in miniformaat.
is natuurlijk ook een optie... maar dan zit je natuurlijk alleen met een Composiet te kloten (wat dus vrijwel altijd onduidelijk is), mits je natuurlijk zelf een VGA-aansluiting eraan kunt flansen ;)

ik ga op school iig ff kijke of ik een tft-scherm kan regelen waarvan de backlight-inverter kapot is... dan nog een mooie overhead.. en het halve werk is al gedaan \0/

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

TommelMOD schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:53:
[...]

is natuurlijk ook een optie... maar dan zit je natuurlijk alleen met een Composiet te kloten (wat dus vrijwel altijd onduidelijk is), mits je natuurlijk zelf een VGA-aansluiting eraan kunt flansen ;)
S-video out heeft tegenwoordige iedere videokaart wel dus dat zou niet zo een probleem hoeven te zijn.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Laatst online: 29-08 12:55
emiel1984 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:21:
[...]

S-video out heeft tegenwoordige iedere videokaart wel dus dat zou niet zo een probleem hoeven te zijn.
Nu elk schermpje nog...

En dannog blijft VGA beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

kitemaster schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:06:
[...]
Nu elk schermpje nog...
En dannog blijft VGA beter..
Dacht dat die lcd schermpies voor in de auto daar over beschikte. Hebben ze daar ook al zo een 100tal mogenlijkheden voor gevonden ?? :+.. En jah VGA is beter maar daar ging het niet om. Het ging erom of het kon op een simpele manier dacht ik zover ik had gelezen..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Even een kleine bump :). We hebben hier een nieuwe zolder gekregen (whoohoo) en nu leek het me leuk om op zolder een mooie opstelling te maken, wat ik van plan was, was het kopen van een beamer tussen de 500-800 euro op het einde van het jaar + een nintendo Wii.

Maar dat duurt nog ongeveer 6 maanden en met de aankomende zomervakantie leek het me leuk me bezig te houden met een projectje zoals dit.

Ik had opzich wel een paar vragen, is het mogelijk om een spelcomputer aan te sluiten op een pc? Zodat het beeld daar dus via gaat?

Hoeveel weegt de gemiddelde DIY beamer? (in de startpost staat 1 van 16 kilo maar zijn ze allemaal zo zwaar?) en is het op 1 of andere manier mogelijk om het beeld onder de OHP te laten verschijnen?

Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/4209/beamer2is.th.jpg

Aangezien we op zolder nog een aardig hoge eigen gemaakte "kruipruimte" hebben kan daar alles staan. Als dat zou kunnen zou het wel echt te gaaf zijn :p. Iemand enig idee?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
MrVegeta schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:44:

Ik had opzich wel een paar vragen, is het mogelijk om een spelcomputer aan te sluiten op een pc? Zodat het beeld daar dus via gaat?
Gebruik een TVkaart of een videokaart met een video-in functie. Dan kan het gewoon

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Laatst online: 10-09 10:20
Even een kleine bump :). We hebben hier een nieuwe zolder gekregen (whoohoo) en nu leek het me leuk om op zolder een mooie opstelling te maken, wat ik van plan was, was het kopen van een beamer tussen de 500-800 euro op het einde van het jaar + een nintendo Wii.

Maar dat duurt nog ongeveer 6 maanden en met de aankomende zomervakantie leek het me leuk me bezig te houden met een projectje zoals dit.

Hoeveel weegt de gemiddelde DIY beamer? (in de startpost staat 1 van 16 kilo maar zijn ze allemaal zo zwaar?) en is het op 1 of andere manier mogelijk om het beeld onder de OHP te laten verschijnen?

[afbeelding]

Aangezien we op zolder nog een aardig hoge eigen gemaakte "kruipruimte" hebben kan daar alles staan. Als dat zou kunnen zou het wel echt te gaaf zijn :p. Iemand enig idee?
Als je je tft draait kun je ook op z'n kop projecteren. Als je zo naar beneden projecteert zul je wel moeten keystonen. Met een ohp projector is dat geen probleem, dan leg je je tft schuin op de glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57
Dan moet je pc een video in hebben, die je spelcomputer aankan. (scart aansluiten op de pc is een beetje moeilijk soms)
Ze zijn altijd vrij zwaar, tel alle onderdelen maar op ;) Hangt vooral van je scherm af.

[afbeelding]
Leuk idee!
Zoiets heet een vliering :Y)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb even wat rond gekeken enzo en ik ga dus gewoon een DIY Beamer maken. Dus geen gebruik maken van een OHP maar een 15" scherm die ik met een aantal lenzen etc vergroot :).

OP het einde van de maand ga ik ongeveer bezig.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

MrVegeta schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 10:49:
Ik heb even wat rond gekeken enzo en ik ga dus gewoon een DIY Beamer maken. Dus geen gebruik maken van een OHP maar een 15" scherm die ik met een aantal lenzen etc vergroot :).

OP het einde van de maand ga ik ongeveer bezig.
Ik ben sinds mijn eerste post hier bezig geweest met onderdelen verzamelen. Het onderwerp "de lamp-set" brengt nog steeds trillingen op :9 haha... Ik hoop dat jij meer succes hebt.

Gister mijn eerste testje uitgevoert om te kijken of de lamp-set uit duitsland goed aangekomen was.

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/543/lamptest6xx.jpg
Kwaliteit foto is wat slecht, t is een combi webcam van trust van 4 jaar oud dus vandaar :p .

Ik heb een iiyama scherm: Prolite E380s Her duurde even voor ik tevreden was met mijn zoekresultaat op marktplaats want ik wilde dus een scherm met een leuke responsetijd en resolutie voor niet 'weinig geld'. Vanmiddag ga ik denk ik kijken of ik een kistje in elkaar kan zetten waar het scherm net tussen past waarvanuit ik t verder uit ga bouwen. Bij vorderingen zal ik weer is een plaatjes posten.

[ Voor 22% gewijzigd door Emiel1984 op 17-06-2006 14:14 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat voor contrast en ms heb je voor dat beeldscherm?

Ik heb mijn lampen set + lenzen zet bij een samenkoop.nl actie besteld en regelmatig contact met diegene die het regelt dus ik vertrouw het wel.

Ik ga woensdag mijn 15" tft voor 45 euro ophalen!

15” Scherm - €45,-
Specs.
Max Resolution 1024 x 768 / 75 Hz
2.7 kg
Colour support 24-bit (16.7 million colours)
Response Time 30 ms
Display Screen Coating Anti-glare
Image Brightness 250 cd/m2
Image Contrast Ratio 300:1
Analogue video Signal RGB
Top of PageExpansion / Connectivity
Connections 1 x display / video - VGA - 15 pin D-Sub (DB-15) - 1

Misschien een beetje ghosting maar ja, dat neem ik er wel bij.
Ik moet me nog wat meer gaan verdiepen op het elektronica gebied. Want ik weet nog niet echt hoe ik die lamp, tft en fans het beste kan aansluiten.

Ook moet ik kijken naar een goed systeem voor de lenzen/fresnels voor het keystonen enzo.
Gedoe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Kleine update: Videotje gemaakt voor geinteresseerden. Deze is nog zonder de werking maar wel met de globale opbouw.

KLIK VOOR VIDEO

Nog een foto van de opbouw. De koeling wil ik via de onderkant gaan doen. Mijn bedoeling is om het scherm en de lamp echt te scheiden met omgeving. Ik heb gemerkt dat de lamp best wel warm/heet kan worden. Er zit wel een filter tussen om warmte tegen te gaan ( derde 'schuif' van boven op foto).

Afbeeldingslocatie: http://myspace-924.vo.llnwd.net/00860/42/95/860325924_l.png

Voorlopig ga ik weer niet meer verder omdat ik dinsdag nog een toets heb die ik goed wil voorbereiden.

PS: Response tijd van monitor is 14 ms (net even snel opgezocht voor de poster hierboven).

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

Nibbz

Postmaster General

Ik heb tomshardware nagekeken, en op diybeamer.nl gezocht maar ik kan 3 vragen niet beantwoorden

1. Is het mogelijk om er een LED lamp in te maken, wat dus zorgt in lagere stroomkosten en misschien betere lichtopbrengst?
2. Als je de afstand van de glazenplaat en de spiegelboven helemaal dicht zou maken (bv. met houten planken mooi op maat gezaagd), zou je hierdoor dan meer lichtopbrengst hebben? aangezien je dan minder licht lekt.
3. Is het met een tftscherm makkelijker te doen als met een laptop tft?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpse2
  • Laatst online: 07-01-2023
ik heb laatst foto's gezien van een chinees die leds gebruikt had dus dat lukt zeker, maar of het stroomverbruik daardoor drastisch naar beneden gaat heb ik mijn twijfels bij.

keep trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Nibbz schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:47:
Ik heb tomshardware nagekeken, en op diybeamer.nl gezocht maar ik kan 3 vragen niet beantwoorden

1. Is het mogelijk om er een LED lamp in te maken, wat dus zorgt in lagere stroomkosten en misschien betere lichtopbrengst?
2. Als je de afstand van de glazenplaat en de spiegelboven helemaal dicht zou maken (bv. met houten planken mooi op maat gezaagd), zou je hierdoor dan meer lichtopbrengst hebben? aangezien je dan minder licht lekt.
3. Is het met een tftscherm makkelijker te doen als met een laptop tft?
1. Die leds zijn erg duur, je zou namelijk een tig aantal superleds moeten gaan gebruiken die ook nog is het juiste licht geven. Gezien je er dan zoveel nodig hebt weet ik het ook niet zo of dat nu minder stroom zou gaan trekken. Het wordt denk ik wel minder warm en een compactere opstelling.
Edit: Denk ook een veel minder helder beeld door de lagere lichtsterkte....

2. Ja, omdat de omgeving dan donkerder wordt leid dit ertoe dat je visueel een beter\helderder beeld krijgt. Natuurkunde ;) . Houd wel rekening met de afvoering van de opgewarmde lucht. Goede koeling is dan dus wel nodig.

3. Een tft van een laptop is ook gewoon te gebruiken maar het nadeel is dat je dan wel de gehele laptop in zou moeten bouwen omdat het wel heel lastiger anders wordt. Dit gezien je anders de standaard aanwezige DVI of VGA input mist. Ik zou nooit een laptop scherm gebruiken!! Er zijn teveel mensen die het ook wouden doen namelijk en toch maar een normale tft zijn gaan gebruiken. Dit laatste vind ik al genoeg zeggen over het gebruik ervan (minder mensen die support kunnen gaan geven).

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 27-06-2006 19:21 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpse2
  • Laatst online: 07-01-2023

keep trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

Nibbz

Postmaster General

emiel1984, welk nummer is dat in dat filmpje van je... zeer relaxed

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Iets met cocain geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Nee FOOO :+ haha het nummer is: Paul T- Can I get some.

Kleine update van hier. Ik ben al halverwege schat ik zo in en ben dus inmiddels de tft aan het plaatsen. I merk nu echt dat deze erg gevoelig is voor de minste warmte dus ik ga heel snel een extra koelertje inbouwen voor de koeling van de TFT.

(Hij is al eens begonnen met treepjesbeeld te geven gelukkig naderhand weer gewoon beeld maar lijkt me niet gezond. Dacht eerst verkeerde aansluiting maar 2de keer zelfde resultaat.. hopenlijk net zoveel geluk nu als net dat hij het zometeen weer gewoon doet..)

Ik had vanmiddag zelf al even beeld. Beeld van scherm neit aangesloten :p Was overigens erg scherp beeld :P . moet wel vertellen dat ik de fresnel aan de kant van het objectief wel (vreemd) veel naar het objectief heb moeten schuiven.. zat er geen 10 cm meer vanaf terwijl de F 33 cm is van de fresnell.. op 32 cm is het beeld helemaal niet duidelijk.

Nog een tip van trouwens;
De tft wordt belicht vanaf de voorkant omdat je anders een gespiegelt beeld krijgt... Tja ik kwam er ook maar toevallig achter. Als ik wacht beter had nagedacht had ik dat trouwens ook wel kunnen weten.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor €60-€100 kun je een prima LED-lamp maken. 1000 x 18.000 mcd is wel genoeg. Weinig warmteproductie en een lange levensduur gegarandeerd, dus een goede investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/7416/beamer99ec.th.jpg

Hier is een beetje hoe mijn beamer er uit zal zien :)

En hier hoe het er waarschijnlijk uit zal zien als alles er in zit..

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/7425/beamer100tv.th.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door MrVegeta op 29-06-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

MrVegeta schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:27:
[afbeelding]

Hier is een beetje hoe mijn beamer er uit zal zien :)

En hier hoe het er waarschijnlijk uit zal zien als alles er in zit..

[afbeelding]
Jij hebt lef :p eerste beamer die je bouwt ? Ik wil mijn eerste beamerontwerp iig in werkende status krijgen dus ik heb een rechttoe rechtaan ontwerp gemaakt. Krijg ondertussen wel ideeen om de voor en anderkant wanneer ik klaar ben in te gaan korten.. Kom ik op een model uit die ongeveer gelijk is aan die van jouw. Maar houd ons op de hoogte ben benieuwt..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik probeer eerst met simpele latjes oid alles op te zetten zodat ik kan kijken of de spiegel etc goed staan. Dan ga ik een bodem maken en probeer ik alles er in te krijgen :)

Ik ga trouwens een soort luik systeem te maken waardoor ik de kast simpel kan open klappen om eventueel een fan oid makkelijk te vervangen :)

//edit. zit je toevallig op DIYbeamer? is een goed forum hiervoor :).

ps. Ik heb mijn beeldscherm al gestript ben helaas uitgeschoten en ben door een signaalkabel gegaan. Nu heb ik een aantal dode pixels rechts in het beeld :(. Maar ja dan maar een kleinere resolutie oid..

[ Voor 31% gewijzigd door MrVegeta op 29-06-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

MrVegeta schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:17:
//edit. zit je toevallig op DIYbeamer? is een goed forum hiervoor :).

ps. Ik heb mijn beeldscherm al gestript ben helaas uitgeschoten en ben door een signaalkabel gegaan. Nu heb ik een aantal dode pixels rechts in het beeld :(. Maar ja dan maar een kleinere resolutie oid..
Ja ik ken het...

Iets te enthousiast bezig gegaan ? :p

Ik heb vanmiddag 3 kleine (video)vertilatortjes voor mijn beeldschermkoeling geplaatst en ga morgen de grotere plaatsten die voor de lamp dient. wat denken jullie trouwens,

Inblazen: directer maar wie zegt dat de warmt lucht echt naar buiten wordt geblazen.
uitblazen: Minder direct maar wel direct naar buiten... zekerder dat de warmte lucht wordt gepakt denk ik....

Hij is gebouwt voor utblazen overigens maar tjah hij is eigenlijk niet gemaakt voor deze toepassing ...dus graag jullie mening\ervaring van wat er beter koelt...

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Volgens mij is het beter om koude lucht naar binnen te blazen en aan der andere kant een fan te hebben die de lucht naar buiten zuigt. Zo ga ik het iig maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

MrVegeta schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:00:
Volgens mij is het beter om koude lucht naar binnen te blazen en aan der andere kant een fan te hebben die de lucht naar buiten zuigt. Zo ga ik het iig maken :).
Dat is wel een idee maargoed wil niet extra koelertjes hebben als het niet nodig is :p ..
Op het ontwerp dat je eerder hebt gepost zie ik jouw idee trouwens nog niet helemaal terugkomen..

Houd trouwens rekening met de bolle achterkant van het objectief waardoor je F een stuk kleiner wordt. ;)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe bedoel je, F = toch brandpunt? of..

Die tekening klopt niet echt nee, ik ga een Lightbox maken voor me lamp en daarnee zorgen dat de warme lucht van de lamp in de lightbox blijft en daar 3 fans oid de lucht uit te laten zuigen.

De koeling van me TFT scherm heb ik nog niet helemaal door hoe ik dat wil.. maar er moet iig een koude lucht stroom achterlangs lopen, daar komt de hitte van de lamp op lijkt me :).

Tevens moet je nooit koude lucht op je lamp blazen, tenzij je het aan beide kanten van de lamp doet. Anders gaat ie kapot, daarom dus het warme lucht weg zuigen.

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 01-07-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

MrVegeta schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:42:
Hoe bedoel je, F = toch brandpunt? of..

Die tekening klopt niet echt nee, ik ga een Lightbox maken voor me lamp en daarnee zorgen dat de warme lucht van de lamp in de lightbox blijft en daar 3 fans oid de lucht uit te laten zuigen.

De koeling van me TFT scherm heb ik nog niet helemaal door hoe ik dat wil.. maar er moet iig een koude lucht stroom achterlangs lopen, daar komt de hitte van de lamp op lijkt me :).

Tevens moet je nooit koude lucht op je lamp blazen, tenzij je het aan beide kanten van de lamp doet. Anders gaat ie kapot, daarom dus het warme lucht weg zuigen.
Ja met F bedoel ik brandpunt en 17 + 15 is 32 en dat is neem ik aan het brandpunt van de 2de fresnell. Wanneer objectief bol aan binnenkant beamer is (zoals bij mij) is dit brandpunt een stuk kleiner geworden. Bij mij is het van 33 cm naar +/-14 cm gegaan. Mijn beamer kan nu dus zoveel kleiner worden merk ik :9 .

Bij mij is de beamer 1 meter lang omdat ik niet voor verrasingen wou komen te staan en toch van plan was de achterkant af te zagen. Nu kan ik de beamer aan de achterkant +/- 30 kleiner maken + aan de voorkant (32- 14 =) 18 cm. Mijn beamer hoeft dus maar (100 cm - 30cm - 18 cm) 52 cm groot te zijn _/-\o_ .... Dat scheelt nogal he .. iig 18 cm door een het objectief..

Edit1: Ik heb ook idee lightbox al ... Ik heb mijn lamp en mijn Condensorlens zit in een plank verwerkt zoals je op video kon zien. Hierdoor heb ik dus ook een lightbox gecreeert.

Edit2: Ik ga de 2de fresnell schuifbaar maken zodat ik op verschillende afstanden het beeld helemaal scherp kan stellen. Ik kwam erachter bij wat tests net dat dat toch wel de beste oplossing is. De voorkant wordt niet korter en gaat dat ook niet worden. Ik heb gemerkt dat dat geen zin heeft en alleen maar voor problemen zorgt. De achterkant kan wel nog steeds 30 cm ingekort worden.
Beeld is bijzonder goed vind ik zelf. Zelfs met het daglicht van nu is het goed te doen!! Vanmiddag op een kleine afstand(halve meter) van de want projectie gedaan. Kan er wel aan liggen dat het toen niet echt een groot beeld werd.

Edit3: TIP
Mensen die ook een beamer maken zet een mooie scheidingsruimte tussen de fresnells en de tft. Ik heb gemerkt dat een 1cm tussen de onderdelen niet voor genoeg koeling zorgde. Maak er dus gerust meer van. Bij mij heb ik nu nog wel 1 cm tussen fresnell 1 en tft maar de andere kant is (zie edit2) schuifbaar en heeft zo een 20 cm ertussen.. Koeling is dan echt super hier. Ik heb 3 fannetjes op een rij gebruikt (die naar buiten blazen). Zal morgen een fototje plaatssen van de opstelling. Denk dat ik het morgen helemaal af gaat maken. Alleen de kast dan nog een mooi kleurtje geven, denk zelf aan wit met rood. Wil het niet te donker maken om de koeling optimaal te laten.

[ Voor 38% gewijzigd door Emiel1984 op 02-07-2006 01:59 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Bargemanos schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:10:
ik heb eergisteren een laptop scherm uit elkaar gehaaldt en kwam tot de conclusie dat de FFC kabeltjes te kort waren, ik heb al een beetje gekeken bij de in de startpost genoemde webshops en daar heb ik geloof ik al wel wat gevonden.

voor dit FFC kabeltje:

[afbeelding]

heb ik deze vervanger gevonden, het kabeltje moest namelijk minimaal 15cm lang en 30polig zijn.Heb ik hiermee de juiste kabel?

[afbeelding]

de linker kabel is 30polig en de rechter is 25polig, ik heb nog geen vervanger voor kunnen vinden, iemand mischien een idee?
Nu vraag ik me af, heeft dat kabeltje 30 polen naast elkaar of in rijen van 2x15??. Ik heb namenlijk ook zo'n kabeltje nodig voor in me Neovo K-15.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Ik heb hem werkend !!

KLik voor video..

Morgen nog even de laatste dingetjes doen (scherpstellen, etc)

Ik ga nog een videotje maken van het gehele proces. Ik heb ondertussen op video( dus geen cam zoals in video 1 en 2) alles vastgelegt voor the final: Video 3.

Hoever zijn jullie mense ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik w8 op me lamp en lenzen :) Je beamer ziet er goed afgewerkt uit! Maar waarom geen FSM? Dat scheel al gauw 30 cm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

MrVegeta schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:15:
Ik w8 op me lamp en lenzen :) Je beamer ziet er goed afgewerkt uit! Maar waarom geen FSM? Dat scheel al gauw 30 cm..
Als ik een FSM neem wordt mijn beamer minder mobiel qua instellen op verschillden afstanden. Dus daarom maar iets meer ruimte, langer. De achterkant kan zeker nog wel 30 cm minimaal kleiner.. Daar zal ik zeker nog naar willen kijken wanneer ik weet wat ik er met electra verder in ga gooien.

Hoe ga jij eigenlijk het scherpstellen ' doen ' ? Ik merk dat het beeld na een meter ongeveer echt wel weer afgestemd moet gaan worden. Ik doe dat dus met een speelruimte van 18 cm. Ga ik morgen even onderdeeltjes voor halen. Scherpstellen is echt priegelwerk dus (op de milimeter als je het goed wil doen)..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Beamer is 99% af, heb net als wat andere(gelezen op andere website's problemen met de lichtverdeling, de hoeken missen nogal wat licht. Verder is het erg goed gelukt!! Maar jemig wat wordt dat ding heet, nee niet warm echt heet!! T zal wel gedeeltelijk aan het warmte weer liggen maar ben blij dat ik hem had ingespoten met hittebestendige verf ;).. dat is echt wel nodig(had waarschijnlijk anders nu geen beamer meer gehad en een lege brandblusser :9

Hoever zijn jullie, inmiddels al de lenzen binnen ?

Ik heb overigens nog wat problemen met de koeling van het scherm.. het werkt perfect namelijk maar het scherm wordt opzich nog steeds beste warm( er is overigens niet echt koude lucht nu :p...

Scherm wordt denk ik zo een 40 a 45 graden schat ik zo in(wat mag het eigenlijk hebben zo een tft??).. Hebben mensen met OHP beamer zelfde probleem dat hij nog best warm kan worden(met dit weer dus) ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Zo te zien is er weinig beweging bij de ander projecten.. :X wel jammer.

Hierbij mijn beloofde final video.

Je ziet dat de deksel op het laatste stukje van de film wat verkleurt is dat heb ik inmiddels verholpen door ook een gedeelte van de bovenkant in te spuiten met hittebestendige verf.

Het is geen supervideo dus kraak het niet af op mijn homevideo kwaliteiten :p... en t is maar gerendent in Win Mov Maker :9 (zegt denk ik genoeg). Had geen pinaccle ofzo

[ Voor 10% gewijzigd door Emiel1984 op 09-07-2006 20:43 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
jah ik was ook bezig maar ik heb de benodigede onderdelen nog nie :)
ik heb nog geen ffc kabel(daar kan ik wel aan komen) maar ik kan nergens een ffc connector vinden om de ffc kabel te verlengen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

CodeConnected schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:25:
jah ik was ook bezig maar ik heb de benodigede onderdelen nog nie :)
ik heb nog geen ffc kabel(daar kan ik wel aan komen) maar ik kan nergens een ffc connector vinden om de ffc kabel te verlengen :(
Weet niet of je er wat aan hebt maar hier een linkje naar een (buitenlandse) internet shop die ze verkoopt.

http://www.globalsources.com/manufacturers/FFC-Connector.html

Edit1:
nog een echte dutch shop gevonden ook !! Onderstaande link;
http://nl.farnell.com/jsp/endecaSearch/searchPage2.jsp?Ntt=ffc&Nty=1&N=401&Ntk=gensearch

[ Voor 35% gewijzigd door Emiel1984 op 10-07-2006 00:14 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een verlengkabel die eindigt in male, maar bij m'n (inmiddels de 2e) monitor kan aan de kant van de monitor de kabel niet losgehaald worden. Dus het einde van die kabel is ook male. Ik heb dus een adapter female - female nodig. Nou m'n vraag: bestaan die adapters uberhaupt wel? Het verbaast me erg dat ik er geen heb kunnen vinden. Ik heb liever niet via een omweg (meerdere kabels/adapters), of ik moet een nieuwe kabel kopen :( . Ik dacht hier wel met google uit te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 01:26:
Ik heb een verlengkabel die eindigt in male, maar bij m'n (inmiddels de 2e) monitor kan aan de kant van de monitor de kabel niet losgehaald worden. Dus het einde van die kabel is ook male. Ik heb dus een adapter female - female nodig. Nou m'n vraag: bestaan die adapters uberhaupt wel? Het verbaast me erg dat ik er geen heb kunnen vinden. Ik heb liever niet via een omweg (meerdere kabels/adapters), of ik moet een nieuwe kabel kopen :( . Ik dacht hier wel met google uit te kunnen komen.
Google is je vriend: Jahoor, ze kosten haast niets: klik 1, klik 2. En zo zijn er nog veel meer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn beamer spul is nu ook verzonden, ik kon helaas geen Front Surface Mirror krijgen :( moet ook nog een FFC connector kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DEVoTi0N schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 01:46:
[...]

Google is je vriend: Jahoor, ze kosten haast niets: klik 1, klik 2. En zo zijn er nog veel meer :D.
Thx, ik wist niet dat ik met d-sub moest zoeken, ik zie nu dat die dingen van Gender Changer heten. Eens even kijken waar in nederland die goedkoop te vinden zijn ;) Bij die voorbeelden van jou betaal ik me blauw aan verzendkosten. Hoe noemt men dat in nederland, zo'n d-sub gender changer? Ik krijg als ik dezelfde zoekopdracht doe voor pagina's in het nederlands slechts 2 hits.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:24:
[...]

Thx, ik wist niet dat ik met d-sub moest zoeken, ik zie nu dat die dingen van Gender Changer heten. Eens even kijken waar in nederland die goedkoop te vinden zijn ;) Bij die voorbeelden van jou betaal ik me blauw aan verzendkosten. Hoe noemt men dat in nederland, zo'n d-sub gender changer? Ik krijg als ik dezelfde zoekopdracht doe voor pagina's in het nederlands slechts 2 hits.
als je weet waar je ze akn vinden zeg et maar tegen me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:36
jullie hebben het allemaal over 15 inch schermen is 17 inch geen optie?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik heb een Neovo k-15 (15" scherm dus). en daarmee een beamer gemaakt. Maar door het vele verplaatsen is de FFC kabel gescheurt teminste ik denk dat het de FFC kabel is. Want het is het enigste kabeltje wat er intern in zat. Nu heb ik bij Farnell een 30 polig FFC kabeltje besteld. Maar die past niet!. Hij is vele malen te smalen.

Iemand enig idee wat voor kabeltje er in een Neovo scherm zit? (neovo mailt niet echt hard terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

SPEEDDRAGON schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:56:
jullie hebben het allemaal over 15 inch schermen is 17 inch geen optie?
Met 15 inch wordt de beamer al best een pakket hoor :Y) . Denk dat je niet blij wordt als de beamer de grote van een 17 inch uiteindelijk krijgt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn 15" beamer is 70x30x35 aardig groot dus. Maar heb wel haarscherp beeld van 220x170 (kan groter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Bargemanos schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:10:

voor dit FFC kabeltje:

[afbeelding]

[afbeelding]

Weet je al wat voor 30polig kabeltje dat is??. Heb ik namenlijk in mijn TFT scherm zitten (enigste kabeltje) maar ik kan geen vervanger vinden :| .

Verwijderd

handig topic!

ga dr binnenkort ook aan beginnen, dus eerst maar even zoeken naar een OHP :')

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als ik jou was zou ik me ff registreren op, lumenlab.com en diybeamer.nl veel mensen daar met veel ervaring. Tevens voor een goede webshopt kan ik je www.diy-beamer.com aanraden.

Succes met je beamer.

Ps. Als je een iets mooiere wilt hebben dan een OHP beamer zou ik echt voor een projectie beamer kiezen, is wat moeiljker, kost meer tijd, (en soms ook meer geld) maar het resultaat vind ik ook mooier.

Iig, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben hier nu een echte BenQ beamer in huis (ook xga) en dat is toch wel een heel stuk helderder/scherper zeg. Ik kan nu dus die kachel (was namelijk een 800Watt, heel goed licht maar ook behoorlijk warm) van m'n kamer doen :P . Overigens, als de beamer altijd op dezelfde plek had gestaan had ik gewoon de OHP beamer gehouden.
offtopic:
voor mensen die er nog één zoeken, hij staat op marktplaats en is prima te gebruiken voor DHZ-beamer, zoek op 'Famulus OHP' oid.

Over al die fans: zoveel heb je er niet nodig volgens mij, bij mij voldeed 1 van 80mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik heb hier nog een mooie 17" tft scherm van een laptop (zonder 3d kaart). Als ik de tijd ervoor had zou ik er zelf een beamer van maken, maar dat heb ik helaas niet... Voor diegene die hier interesse in heeft kan me mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorttracker
  • Laatst online: 01-08-2021
Ik wil ook die diy-beamer maken, maar dat tft scherm is super breekbaar,
en je mag hem ook niet op de glasplaat van je OHP leggen, dus iets van piepschuim ertussen.
MAAR: Als je dan aan je "beamer" zit of stoot, breekt dat tft scherm dan niet erg snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFT'tje kan heus wel een stootje hebben hoor!

Verder zag ik nog wel een leuk schermpje met een errug hoge contrast ratio: LG L1760TQ, deze heeft namelijk een contrast ratio van 2000:1 en een mooie response time van 4ms, dus lijkt mij wel geschikt om een mooie beamert van te maken :9~ Ook geschikt voor games overigens denk ik. Beeldscherm is eigelijk nog niet eens een maand uit dus misschien beetje zonde om nu al te gaan slopen? 8)7 |:(

Ja miss ga ik ook een beamert maken, echter weet ik niet of ik helemaal uitkom qua maatinstellingen. Ik heb namelijk maar een breedte van 1,5m beschikbaar en de afstand van de beamer tot de muur is ongeveer 4m. Nu nog de juiste lens erbij zoeken :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje betreffende de afstand van de beamer naar het doek/muur. Vanavond is mijn backlight kapot gegaan van mijn 14" notebookje. Deze kan ik mooi gaan gebruiken voor een DIY Beamer. Ik wil deze op mijn zolder gaan plaatsen, maar ik zit een beetje met de afstand naar de muur toe. Dit is minimaal 4.5meter. De oph moet achter een bank komen, maar ik wil niet te dicht bij de muur zitten.

Wordt het beeld bij een afstand van ruim 4.50meter erg groot (te groot)? Zo ja, is dit op te lossen. Ik heb op dit moment nog geen beamer, maar daar moet ik vandeweek even voor kijken.

• shorttracker
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:32:
Ik heb een klein vraagje betreffende de afstand van de beamer naar het doek/muur. Vanavond is mijn backlight kapot gegaan van mijn 14" notebookje. Deze kan ik mooi gaan gebruiken voor een DIY Beamer. Ik wil deze op mijn zolder gaan plaatsen, maar ik zit een beetje met de afstand naar de muur toe. Dit is minimaal 4.5meter. De oph moet achter een bank komen, maar ik wil niet te dicht bij de muur zitten.

Wordt het beeld bij een afstand van ruim 4.50meter erg groot (te groot)? Zo ja, is dit op te lossen. Ik heb op dit moment nog geen beamer, maar daar moet ik vandeweek even voor kijken.
dat is best simpel:
nog een lens ertussen, maar die zijn best duur las ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

shortracker schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:23:
[...]
dat is best simpel:
nog een lens ertussen, maar die zijn best duur las ik...
Ik denk dat een glasplaatje aan de voorkant al genoeg is om de 'lichtbundel' kleiner te maken ;).

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorttracker
Ik denk dat een glasplaatje aan de voorkant al genoeg is om de 'lichtbundel' kleiner te maken ;).
die snap ik niet helemaal..??
een glasplaatje vlak na de lamp bedoel je?
dat glas maakt de lichtbundel niet kleiner volgens mij, (een lens wel, ook glas maarja ;) )
en dat moet je wel hebben als je het beeld "verder" wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

shortracker schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:17:
[...]
die snap ik niet helemaal..??
een glasplaatje vlak na de lamp bedoel je?
dat glas maakt de lichtbundel niet kleiner volgens mij, (een lens wel, ook glas maarja ;) )
en dat moet je wel hebben als je het beeld "verder" wilt hebben
Sorry je hebt helemaal gelijk, Natuurkunde lessen zijn weer ff geleden, kleine vergissing. 7(8)7

Ik was net even aan het kijken maar zie niet zo snel een holle lens in een webshop staan. Een condensor(bolle lens) die spreid namelijk de bundel. Dus dan zal je dnek ik een holle lens nodig hebben om dus het beeld weer samen te brengen.

EDIT! :FF een linkje over lenzen. KLIKERDEKLIK . Een bolle lens kan dus ook de lichtbundel bij elkaar brengen

[ Voor 10% gewijzigd door Emiel1984 op 03-09-2006 14:42 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
emiel1984 schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:38:
Een bolle lens kan dus ook de lichtbundel bij elkaar brengen
Een bolle lens brengt het licht altijd bij elkaar (convergeren ofzo iets noem je dat). Een holle lens spreidt het licht altijd.

Het licht eindigt natuurlijk altijd verspreid, want zodra het bij elkaar is gekomen (dmv een bolle lens) gaat het dus gewoon weer verder, en dan spreidt het licht zich juist weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

DEVoTi0N schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:17:
[...]

Een bolle lens brengt het licht altijd bij elkaar (convergeren ofzo iets noem je dat). Een holle lens spreidt het licht altijd.

Het licht eindigt natuurlijk altijd verspreid, want zodra het bij elkaar is gekomen (dmv een bolle lens) gaat het dus gewoon weer verder, en dan spreidt het licht zich juist weer.
Je bent zekers al weer een poosje op school bezig ;). Ik moet morgen pas weer beginnen dus was nog in de vakantiesfeer :Y) . Maargoed het komt er dus op neer dat je;

Een objectief moet hebben die niet al te bol is aan de voorkant juist wel erg bol is aan de achterkant :D zodat je beamer kleiner wordt *O* . Of je koopt een lens die zo goed als bijna plat is aan de voorkant en ook weer lekker bol is aan de achterkant. zodat je lichtbundel lekker bij elkaar blijft :D. eigenlijk gewoon een 2e objectief heb je dan lijkt me ... Verbeter me maar als ik me vergis :).

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 03-09-2006 19:40 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorttracker
als je van bol een hol maakt, klopt het _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 11:06

drooger

Falen is ook een kunst.

Het is hier al een tijdje stil, maar aangezien mijn vraag hier toch het beste past wil ik er weer nieuw leven in blazen.

Ik heb een Hitachi TX36D81VC1CAB LCD Panel die ik wil gebruiken voor mijn DIY-Beamer, is dat mogelijk, zo ja hoe?

[ Voor 20% gewijzigd door drooger op 20-10-2006 00:02 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je wat meer specs zou posten kunnen we er wat meer mee :). Of laat ik het anders vragen, waarom denk jij dat het niet kan?

Ik kan je aanraden om jezelf even op diy-beamer.nl te registreren voor meer hulp etc hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Part Number: Hitachi TX36D81VC1CAB
Size: 14.1 "
Resolution: 1024 x 768 pixels
("XGA")
Type: TFT Active Matrix
Of laat ik het anders vragen, waarom denk jij dat het niet kan?
Omdat hij uit een kapotte laptop komt (waarschijnlijk kapot mobo of voeding.

[ Voor 31% gewijzigd door drooger op 20-10-2006 10:32 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:15
Goeie kans dat je scherm het nog wel doet, maar de vraag is meer, hoe sluit je het scherm aan op je videokaartje? Daar is overigens een topic over, zie hier

[ Voor 39% gewijzigd door electropruts op 20-10-2006 15:12 ]

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hey jongens ik heb nog 2 lenzen hier liggen. Gekocht bij diy-beamer.com.

Lens 1.
220F.
31x31cm.
90 graden hoeken.
Groove pitch=0,5mm

Lens 2.
330F.
31x31cm.
90 graden hoeken.
Groove pitch=0,5mm

Allebij zijn ze in prima staat. Ik heb er 29 euro voor betaald maar ze waren te groot voor mijn beamer. Toen kon ik later lensen kopen van de juiste grote.

Maar in ieder geval, de prijs is 20 euro + verzenkosten. Dus laat even wat van je horen als je intresse hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Goeie kans dat je scherm het nog wel doet, maar de vraag is meer, hoe sluit je het scherm aan op je videokaartje? Daar is overigens een topic over, zie hier
Ik heb dat topic wel vlugjes doorgenomen, maar volgens mij is dat meer voor lage kwaliteit. Kan je niet een male-male connector gebruiken om het scherm aan te sturen? Volgens mij krijg je dan namelijk dat beide kanten willen/kunnen verzenden.

Zo'n kabel dus:
Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.ca/SKUimages/medium/c184-28017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo een aansluiting zit niet op het scherm geloof ik, maar in de laptop. En als de laptop kapot is wordt het heel lastig om een signaal door te geven.

[ Voor 35% gewijzigd door MrVegeta op 22-10-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Zo een aansluiting zit niet op het scherm geloof ik, maar in de laptop. En als de laptop kapot is wordt het heel lastig om een signaal door te geven.
De kabels zijn male en van laptop is female(zoals gebruikelijk). Het scherm schijnt goed te zijn, dan zou ik het toch moeten kunnen aansturen zonder de rest van de laptop? (inverter uitgezonderd natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je het TFT scherm kan aansturen (door het op een PC aan te sluiten) dan kan je het zover ik weet wel gewoon gebruiken ja, strippen etc moet dan nog wel gebeuren.

Ik heb nu al een tijdje een beamer hier staan, wel leuk enzo maar niet helemaal goed dus ik ga een nieuwe maken.

15", projectie grote wordt (hopelijk) 185x245 cm :o.

[ Voor 34% gewijzigd door MrVegeta op 22-10-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Strippen heb ik vrijwel helemaal gedaan, hoef alleen het omhulsel van het scherm nog(laat ik nog even zitten, aangezien ik de OHP binnen moet krijgen).

Maar het is dus de vraag, kan je via zo'n kabel ook een beeldscherm aansturen, i.p.v. alleen gegevens naar een beeldscherm sturen?

Anders moet ik morgen of overmorgen maar een kabeltje kopen in de mediamarkt@Enschede o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

drooger schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:51:
Strippen heb ik vrijwel helemaal gedaan, hoef alleen het omhulsel van het scherm nog(laat ik nog even zitten, aangezien ik de OHP binnen moet krijgen).

Maar het is dus de vraag, kan je via zo'n kabel ook een beeldscherm aansturen, i.p.v. alleen gegevens naar een beeldscherm sturen?

Anders moet ik morgen of overmorgen maar een kabeltje kopen in de mediamarkt@Enschede o.i.d.
Je hebt een VGA adapter nodig. Zit die erop dan ja anders zal je toch echt een VGA adapter moeten zien te krijgen.

En die link is mischein niet naar een oplossing waar een megakwaliteit uit is gekomen maar dat ligt er gewoon aan dat de persoon een oude videokaart heeft gebruikt(met lcd output mogenlijkheid) en een floppy kabel om de data over te zenden. De oplossing die hij voorstelt is de goedkoopste die er is. Als je het anders wil doen kan je denk ik beter 2e hand een echte tft zien te krijgen van rond de 70 tot 100 euro en die gebruiken voor een DIY-Beamer *O* .

EDIT1 :

Mocht je handig zijn (zelf printjes kunnen maken) dan kan je ook naar deze franse website. Hier wordt uitgelegt hoe je zelf een LCD naar VGA adapter maakt. Of het makkelijk en goedkoop is weet ik niet maar naar mijn idee zal je er niet veel geld aan kwijt zijn. ZIELINK

Ik hoop dat je frans goed is want op deze LINK zeggen ze dat er een engelse vertaling is maar waar we die kunnen vinden.... :P Ik heb het overigens maar ff snel doorgelezen mischien staat de link met de vertaling er wel duidelijk tussen :+ .

[ Voor 50% gewijzigd door Emiel1984 op 22-10-2006 21:37 ]

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste