Het 6800LE/XT Topic Deel 22

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.485 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-03 13:38
Qosmic schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 09:37:
Hoe lang duurde het bij jou voordat je die kaart binnen had van mad-moxx.
Heb donderdag geld overgeboekt, dat is vrijdag afgeschreven en tot op heden heb ik nog niks gehoord van hun.
vrijdag geboekt, zondag overgemaakt, week later donderdag binnen (dus in totaal bijna 2 weken)

[ Voor 6% gewijzigd door Vini op 17-12-2005 13:29 ]

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923

Bij mij ook ongeveer 2 weken. Ze geven je status updates en een GSL post tracker ding, dus je mertk het vanzelf wel. Het is iig alles behalve de 1-2 dagen die ze op hun site vermelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 13:23
Je kunt bij internetbankieren van de Rabo ook aangeven, dat het met spoed moet. Kost 2 of 3 euro meer, weet het precieze bedrag niet.

Dat scheelt weer een paar dagen.

Bottomline: het duurt ontzettend lang om geld over te maken naar Duitsland.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29
hmm ok.
Had eigenlijk wel verwacht dat het 2 a 4 dagen zou zijn.
En het geld is al overgeboekt, dus die spoedboeking kan ik er ook niet meer van maken, maar weet ik dat voor de volgende keer :)

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Qosmic schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 09:37:
Hoe lang duurde het bij jou voordat je die kaart binnen had van mad-moxx.
Heb donderdag geld overgeboekt, dat is vrijdag afgeschreven en tot op heden heb ik nog niks gehoord van hun.
De levertijd van madmoxx is doorgaans een week. Is dan ook internationaal transport een dergelijk.
Fijn om te horen dat je misschien wat aan mijn verhaal gehad hebt.
(Ja ik reply beetje laat maar ik ben echt fuuking druk deze 2 weken)
offtopic:
@ jens: thx, u vraagt wij draaien
@xander: next time beat me to it ;)
@willem: van jou verhaal snapte ik geen drol, komt misschien omdat ik nu flink wat pils op heb en net terug kom van een 25 jarige bruiloft maar w/e. Ik zag dat je iets van de cooler verkeerd gelezen had, dus je verhaal gaat niet op ofzo? Zal wel... reply maar een keertje terug via de mail of in een offtopicje tussendoor

* Ultraman gaat naar bed want cybersteef is LAM

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:45

XanderDrake

Build the future!

* XanderDrake moet lachen om Cybersteefs post

yeah, ach, ik kon toch altijd nog later thuis dan jij ;) Lammer weet ik niet.

Allicht is het een goed plan om Mad Moxx te vermelden in een toekomstige startpost.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Ja misschien wel, maar ik ben toch niet geheel tevreden. In sommige games krijg ik af en toe op 12 pipes toch een artifactje. Beetje jammer vind ik dat toch, en ja tis maar net een beetje geluk hebben of je de 16 pipes unlocked.

Maar inderdaad wel een handige shop voor elke watmeereisende grafische kaart gebruiker ;)

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
XanderDrake schreef op zondag 18 december 2005 @ 02:29:
* XanderDrake moet lachen om Cybersteefs post

yeah, ach, ik kon toch altijd nog later thuis dan jij ;) Lammer weet ik niet.

Allicht is het een goed plan om Mad Moxx te vermelden in een toekomstige startpost.
Eensch! :)
In de kerstvakantie heb ik vast wel tijd om weer wat nieuwe toei te schrijven. Madmoxx doet prima business.
@TrippleSix, je hebt op de standaard Madmoxx settings artifacts als ik het goed begrijp? Waarom bel je die jongens daar dan niet op of geven ze niet een dergelijke garantie dat de kaarten die zij geunlocked hebben ook daadwerkelijk goed functioneren op die settings?
Lijkt me het onderzoeken waard. :)

offtopic:
@Xander, je post is echt op het randje wat betreft "slow-chat" :P
Het was een 25 jarige bruiloft en die was om 1:00 afgelopen, normaal maak ik het ook iets later.
Lamheid bespreek ik maar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Ja op stock speeds en pipes, ik zal ze ff bellen want de artifacts zijn niet ernstig, maar ze zijn dr soms licht ja en dat vind ik toch jammer. Maarja tis weekend dus die gasten zijn pas morgen weer bereikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Vini op 18-12-2005 12:25 ]

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
TrippleSix schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:24:
Ja op stock speeds en pipes, ik zal ze ff bellen want de artifacts zijn niet ernstig, maar ze zijn dr soms licht ja en dat vind ik toch jammer. Maarja tis weekend dus die gasten zijn pas morgen weer bereikbaar.
Als ze het ding verkopen en garanderen "100% oké op 12/6" en jij hebt toch artifacts op hun standaard settings dan zou ik altijd bellen :) Het is idd gewoon jammer en het hoort ook niet. Goede kans dat je hem kunt omruilen. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
cybersteef schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:40:
[...]

Als ze het ding verkopen en garanderen "100% oké op 12/6" en jij hebt toch artifacts op hun standaard settings dan zou ik altijd bellen :) Het is idd gewoon jammer en het hoort ook niet. Goede kans dat je hem kunt omruilen. Niet geschoten is altijd mis.
Niet helemaal, als je niet kunt schieten, kun je ook niet missen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat sommige winkels weer extra kosten doorrekenen voor het testen enz. Wat eerder in dit topic ook al naar voren kwam + je hebt de verzendkosten nog. Al zou ik het ding per straaljager terugsturen naar die winkel.

offtopic:
Volgens mij was mijn post redelijk makkelijk te begrijpen.
Ik dacht dat je een standaard LE koeler vergelijkte met een Standaard NU koeler. Ik had niet gelezen dat daar een Arctic koeler op zit, daar kwam ik later achter en dus streepte ik mijn foute zinnen door ;). Wat alcohol allemaal met de geest doet... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:22:
[...]
Niet helemaal, als je niet kunt schieten, kun je ook niet missen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat sommige winkels weer extra kosten doorrekenen voor het testen enz. Wat eerder in dit topic ook al naar voren kwam + je hebt de verzendkosten nog. Al zou ik het ding per straaljager terugsturen naar die winkel.

offtopic:
Volgens mij was mijn post redelijk makkelijk te begrijpen.
Ik dacht dat je een standaard LE koeler vergelijkte met een Standaard NU koeler. Ik had niet gelezen dat daar een Arctic koeler op zit, daar kwam ik later achter en dus streepte ik mijn foute zinnen door ;). Wat alcohol allemaal met de geest doet... _/-\o_
Hmm ja extra kosten zijn in één woord "klote". Maar als je een goed werkend product wil moet je er wat voor over hebben denk ik. Maar dat soort afwegingen moet je zelf maken :)
offtopic:
Had ik het na de 2de keer lezen toch wel een beetje door... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Ja ik ga dat wel even na. Het kost mij minstens 2x14 voor verzendkosten. En nog het feit dat ik wel weer een paar weken zonder videokaart zit. Ik vraag wel of ze een vervangend exemplaar sturen of iets dergelijks. Ik heb immers bewijs dat ik artifacts heb tijdens het gewoon spelen van bijvoorbeeld pes5.

pes5 kan je in een klein window spelen en dan zet je rivatuner dr naast en dan heb je eenbewijs dacht ik zo

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
goeden,

ik heb een vraagje over de results die jullie hier neerzetten ven 3Dmark05.

Met welke instellingen van de videokaart zijn deze waardes?

Hoe moet de kaart staan, met name de "prestatie en kwaliteit" instellingen.

Ik heb m nu zo staan:

16*1 / 6vp (alles open dus)

systeemprestaties: kwaliteit
interferentie: uit
aniso..filteren: toepassingsgestuurd (8*)

Verder hoogste kleurkwaliteit (32bit)

Maken deze instellingen nog veel uit:? Met 3D05 op deze instellingen haal ik met een clock van 300/700 3450 3Dmarks.

Ik zie op dit topic vaak hogere waardes vandaar dat ik graag wil weten hoe die tests gedaan zijn.

Verder ben ik nog geen soort van instructie tegengekomen hoe je je kaart optimaal mbt de freq's kan instellen, je kan toch moeilijk iedere keer je clock 1Mhz hoger zetten, dan een dag testen en dan weer verder etc....tegen de tijd dat ik dan weet wat de optimale freq is is de kaart al weer ver end-of-life (en ik ook zeer waarschijnlijk :-)

thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Jopp schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:42:
goeden,

Ik heb m nu zo staan:

Maken deze instellingen nog veel uit:? Met 3D05 op deze instellingen haal ik met een clock van 300/700 3450 3Dmarks.

Ik zie op dit topic vaak hogere waardes vandaar dat ik graag wil weten hoe die tests gedaan zijn.

Verder ben ik nog geen soort van instructie tegengekomen hoe je je kaart optimaal mbt de freq's kan instellen, je kan toch moeilijk iedere keer je clock 1Mhz hoger zetten, dan een dag testen en dan weer verder etc....tegen de tijd dat ik dan weet wat de optimale freq is is de kaart al weer ver end-of-life (en ik ook zeer waarschijnlijk :-)

thnx alvast!
Ik draai 3dmark altijd met de instellingen op High Performance, AA enz op toepassingsgestuurd.

In het begin had ik mn kaart gelijk op 16/6 gezet wat perfect werkte, na wat testen. (Nu nog steeds :) )
Over het overklokken, als je steeds 1 MHz omhoog doet ben je gek in je hoofd. Ik had vrijwel direct mijn goede frequentie te pakken (Mede dankzij Rivatuner), in het begin zette ik het ding gelijk op 400/850 wat goed liep, daarna zocht ik de max van de core op wat op 414 bleek te liggen.(Ook afhankelijk van de temperatuur) Het geheugen wisselt nog weleens bij mij. De ene keer blijft een test Artifactloos @ 905 terwijl de test de andere keer lichte arties vertoont op 895 MHz. De Interne tests van RT hebben mij dus goed geholpen om snel de max te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door WillemJanJansen op 18-12-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Jopp schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:42:
goeden,
Ik heb m nu zo staan:
thnx alvast!
• We gaan er met benchen vanuit dat settings van 3DMark gewoon op default staan en hetzelfde geldt voor de Image Quality settings in de drivers. Prestatie/Kwaliteit settings dus gewoon op de standaard waarden laten staan voor benchen, natuurlijk kun je hogere scores halen door alles op Performence te zetten maar dan hou je alleen jezelf voor de gek. Denk dat ik daarmee je hoofdvraag beantwoord heb.
Wil je maximale 3DMark scores halen dan zet je hem op performence, maar als je andere settings dan de standaard waarden gebruikt wordt het erg op prijs gestelt als men dit erbij vermeld.
• Over je score, je kaart is niet overclocked en je haalt 3450? Dat is toch niet slecht? Ga maar eens overclocken dan zie je dat wel om hoog gaan. Let wel op dat hier 3DMark03 en 3DMark05 gedraaid wordt en de 3DMark03 score is natuurlijk een stuk hoger dan die van de 05 benchmark.
• Over het overklokken, waar heb je vandaag dat je in stapjes van 1MHz moet werken? Je kunt toch ook gewoon grotere stappen nemen? Ik heb hier als eerste stap gewoon 50MHz genomen dacht ik en zo verder met 10 en dan naar 5 en dan pas 1. In RivaTuner schuif je hem gewoon steeds verder omhoog en elke keer druk je op Test. Gaat het goed dan blijft hij staan, gaat het mis dan krijg je een waarschuwing en gaat hij terug. Probeer eerst maar eens je maximum te vinden tot hoe ver de driver je toe laat op die manier. Als je op het punt zit dat je waarschuwingen krijgt ga je gewoon net onder dat punt zitten. En een dag testen? Je kunt ook gewoon 3DMark een keer draaien en dan even een uurtje gaan gamen. Doet hij het in beide gevallen goed? Dan zit het doorgaans wel snor :)
Mocht je meer vragen hebben over overklokken dan stel ik voor dat je dingen in dit topic en recente voorgaande delen even doorleest. Ook kan de FAQ van deze sectie en de Diehard Overclocking & Cooling sectie je verder helpen.

offtopic:
En wij Tweakers doen elkaar standaard de groeten dus die hoef je niet extra te vermelden :)
Zie ook de Netiquette.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 18-12-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
OKE, duidelijk ik ga aan de slag met testen,

mmm, nog 1 vraagje (sorry, newB (ondanks dat ik het starttopic wel heb doorgelezen, het unlocken is perfect gelukt maar ik zie er niets over het overclocken, ....)

in Riva, op welke setting moet ik dan overclocken:

- standard 2D
- low power 3D
- performance 3D

of moet je dit voor iedere setting apart doen?

[ Voor 165% gewijzigd door Joppnl op 18-12-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alleen performance 3D oc'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
met behulp van jullie posts (nee, ik zal jullie hier niet meer voor bedanken }:O ) en de startpost mbt het openzetten van de pipes etc de volgende resultaten gehaald:

standaard: 8*1 / 4vp 300/700
2422 3D marks, temp GPU 50, temp GPU mem 41 graden

alles open, clock std : 16*1 / 6vp 300/700
3450 3D marks, temp GPU 50, temp GPU mem 41 graden

alles open, overclock : 16*1 / 6vp 368/786
4226 3D marks, temp GPU 52, temp GPU mem 49 graden

Kortom, een toename van zon'n 74% tov de standaard-setting!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Jopp schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:46:
met behulp van jullie posts (nee, ik zal jullie hier niet meer voor bedanken }:O ) en de startpost mbt het openzetten van de pipes etc de volgende resultaten gehaald:

Hartstikke mooi! :)
Ennuh bedanken mag hoor, groeten is alleen overbodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:59

hneel

denkt er het zijne van

Bah, mijn kaart heeft last van black screen syndrom :(

Zelfs met alle extra pipes en shaders weer uit en met originele klokfrequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163296

Ik wil zelf ook al een tijdje een eigenaar worden van een 6800 (LE of NU) nu viel me wel op dat die dingen de laatste maand een stuk duurder zijn geworden en dat ze ook niet meer zo best voorradig zijn overal. Worden 6800 (Le t/m ultra) eigenlijk nog wel gemaakt?

Mijn 2e vraag is als tweakend newbee in hoeverre een investering in deze videokaart zinnig voordat de rest van mijn systeem* de bottleneck wordt?

*AMD XP 2600+
Asus A7V8X-X
1024 DDR
(huidige VGA radeon 9700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Anoniem: 163296 schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:50:
Ik wil zelf ook al een tijdje een eigenaar worden van een 6800 (LE of NU) nu viel me wel op dat die dingen de laatste maand een stuk duurder zijn geworden en dat ze ook niet meer zo best voorradig zijn overal. Worden 6800 (Le t/m ultra) eigenlijk nog wel gemaakt?

Mijn 2e vraag is als tweakend newbee in hoeverre een investering in deze videokaart zinnig voordat de rest van mijn systeem* de bottleneck wordt?

*AMD XP 2600+
Asus A7V8X-X
1024 DDR
Er komen binnenkort weer een berg 6800XT aan. Dit is een 6800LE met ddr3 geheugen.
Ze zijn overal te bestellen, maar niet op voorraad nog.

Ik denk eigenlijk dat je wel gelijk hebt, de 6800NU en waarschijnlijk ook de Ultra worden niet meer gemaakt. De 6800LE ook niet meer, maar de core is in de XT gezet.

Investering is zeker zinnig, dat systeem kan nog lang mee, en met een 6800XT (met wat unlocken en overclocken) kun je de nieuwste spellen weer aardig spelen.

Verwacht geen 1600x1200, maar 1024x768 moet zeker lukken!

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163296

Dank je wel. Die radeon 9700 kan trouwens ook al bijna 3 jaar alles aan. Zelfs Fear pakt hij nog redelijk op de medium settings 1024x768.

Ik heb net een zo goed als nieuw 6800 (nu) kaartje aangeboden gekregen voor 140 euro..

Wat denken jullie eigenlijk wat de prijzen gaan doen de komende maand van de 6800 agp's ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 163296 op 18-12-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

TH0R schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:11:
Er komen binnenkort weer een berg 6800XT aan. Dit is een 6800LE met ddr3 geheugen.
Ze zijn overal te bestellen, maar niet op voorraad nog.

Ik denk eigenlijk dat je wel gelijk hebt, de 6800NU en waarschijnlijk ook de Ultra worden niet meer gemaakt. De 6800LE ook niet meer, maar de core is in de XT gezet.

Investering is zeker zinnig, dat systeem kan nog lang mee, en met een 6800XT (met wat unlocken en overclocken) kun je de nieuwste spellen weer aardig spelen.

Verwacht geen 1600x1200, maar 1024x768 moet zeker lukken!
Die 6800XT's die je berschrijft, met ddr3 geheugen zijn voor PCI-E.
AGP 6800XT's zijn gewoon 6800LE's. Simpel
Jopp schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:46:

Ziet er allemaal heel logisch en correct uit. Klopt volgens verwachtingen.
Hoogste score op 16p6v op stock snelheden is 3900+ marks
Anoniem: 163296 schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:28:
Dank je wel. Die radeon 9700 kan trouwens ook al bijna 3 jaar alles aan. Zelfs Fear pakt hij nog redelijk op de medium settings 1024x768.

Ik heb net een zo goed als nieuw 6800 (nu) kaartje aangeboden gekregen voor 140 euro..

Wat denken jullie eigenlijk wat de prijzen gaan doen de komende maand van de 6800 agp's ?
Ik zou een XT halen, die zijn er in duizenden. LE's bestaan officieel niet meer, zou ik zeggen. Maar even wachten kan geen kwaad, dan zullen ze rond de 140-120€ verkrijgbaar zijn.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
hneel schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:47:

Zelfs met alle extra pipes en shaders weer uit en met originele klokfrequenties.
Ik heb het ook af en toe als ik bijvoorbeeld NFS MW start. Als hij eenmaal langer dan 10 seconden in NFS blijft is er niets aan de hand en kan ik uren achter elkaar spelen zonder problemen.

Ook bij Half Life 2 had ik het een paar keer, maar dan tijdens het spelen. Nadat ik de overklok met 10MHz omlaag deed was er niets meer aan de hand.

Met andere games als Doom3, Farcry en FEAR heb ik totaal geen problemen gehad. Het zelf een XFX6800LE.

[ Voor 35% gewijzigd door matel op 19-12-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
XanderDrake schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:39:
AGP 6800XT's zijn gewoon 6800LE's. Simpel
Simpel :P? Baggere marketing heet dat. Wie noemt er nou 2 toch aardig verschillende kaarten precies hetzelfde? Voor de gewone consument niet echt duidlijker. De LE had gewoon zo kunnen blijven heten; 25MHz extra mag het verschil niet maken. Zo ging het tenslotte ook met de Ultra (400-425...OK die 425 werden ook wel es Extreme genoemd, maar dat vervaagde beetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18605

hneel schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:47:

Wat voor een had je er? Hoe lang heeftie gedraaid? Op welk voltage draaide hij?

Gecondoleerd trouwens :+/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
XanderDrake schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:39:
[...]

AGP 6800XT's zijn gewoon 6800LE's. Simpel.
Ah, my bad.
Dacht hier te hebben gelezen, dat alle XT met DDR3 waren :'(

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Matel schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:18:
Ik heb het ook af en toe als ik bijvoorbeeld NFS MW start. Als hij eenmaal langer dan 10 seconden in NFS blijft is er niets aan de hand en kan ik uren achter elkaar spelen zonder problemen.

Ook bij Half Life 2 had ik het een paar keer, maar dan tijdens het spelen. Nadat ik de overklok met 10MHz omlaag deed was er niets meer aan de hand.

Met andere games als Doom3, Farcry en FEAR heb ik totaal geen problemen gehad. Het zelf een XFX6800LE.
Mmmmmmmz... een XFX. Je zou niet de eerste zijn :( . Ik had zelf ook een XFX. Ik raad aan om de link in de startpost te volgen, daar staat veel info over de aandoening. Je kan kijken naar wat voor condensatoren je hebt, daar ligt het waarschijnlijk aan.
-Sir_Killalot- schreef op maandag 19 december 2005 @ 01:44:
Simpel :P? Baggere marketing heet dat. Wie noemt er nou 2 toch aardig verschillende kaarten precies hetzelfde? Voor de gewone consument niet echt duidlijker. De LE had gewoon zo kunnen blijven heten; 25MHz extra mag het verschil niet maken. Zo ging het tenslotte ook met de Ultra (400-425...OK die 425 werden ook wel es Extreme genoemd, maar dat vervaagde beetje)
Nou, zo bagger is het niet :) . Tis een beetje kinderachtig, maar komt ie:
Op een gegeven moment kwam ATi op het idee om een slome X800 op 8 pipelines de GT extentie mee te geven. De gedachte was dat GT een bepaalde marketing waarde (afkomstig van de kaarten van nVidia) heeft; lekker snel, niet te duur en alom verkrijgbaar. Niet alleen gebruikt ATi deze waarde om zijn X800GT kaart kwa naam omhoog te krikken, maar ook om de "echte" GT's, de 6800GT's/7800GT's, een mindere naam te bezorgen :) . Immers, mensen die een X800GT kopen, kopen eigenlijk een slome kaart, en komen daar snel achter. Daarna denken ze, "nou, geen GT meer voor mij !!".
nVidia dacht zeker, wat ATi kan, kunnen wij beter! Dus ze pakte de "snelste" extentie van ATi, de XT extentie, en planten em vervolgens achter de sloooomste kaart van de 6800 serie. Jep.
Agressieve marketing, geen bagger marketing >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmmm....tsja als je het zo bekijkt :P, ben je wel lekker bezig als je daarin tuimt overigens. Nooit van een benchmark gehoord dan zeker :+ en het prijsverschil valt zeker ook niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Anoniem: 18605 schreef op maandag 19 december 2005 @ 02:25:
[...]

Wat voor een had je er? Hoe lang heeftie gedraaid? Op welk voltage draaide hij?

Gecondoleerd trouwens :+/
Het is een vrij nieuwe XFX 6800XT.
Ik had hem ge-unlocked en licht overclocked (350/750). Geen voltage of timings veranderd.

Ik merk wel dat toen die overclocked was hij er sneller last van had. Ik gebruik die 'Ski Alpine demo' om het te testen. Overclocked crasht die meteen. Als ik meer overclockte dan dat crashte hij ook al in 3Dmark03. Daar merkte ik het het eerst op.

De voeding maakt ook een verschil. Eerst zat de molex van de kaart via een t-stukje gezamenlijk met de harde schijven. Nu heb ik er een aparte tak van de voeding voor genomen. En dat scheelt. Ik kon nu 1 afdaling in het spel kompleet uitspelen. Maar een tweede keer crashte hij toch weer halverwege, dus het is nog niet helemaal opgelost.

Mijn kaart heeft trouwens van die 'nieuwe' paarse condensatoren. Volgens die 'xtreemsystems' link zouden dat juist goeie types moeten zijn.

Mijn voeding is een Enermax 431W. Toch een goed merk en zou toch zwaar genoeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18605

Ja, aan je voeding zal het niet liggen. In mijn ervaring wordt het alleen maar erger in de loop der tijd, dus RMA die hap. Da's wel slecht nieuws trouwens, dattie het met andere condensatoren nog steeds doet.. Ik ben blij dat ik een Asus krijg nu iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-03-2022
Alternate heeft mij net bevestigd dat ze vanaf 23 december AGP 6800 GS kaarten gaan verkopen van XFX. Tegen de prijs van 259 euro. Ik heb alleen verder nog helemaal geen officieële nieuwspost gezien dat de GS ook in AGP uitgebracht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Anoniem: 18605 schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:02:
Ja, aan je voeding zal het niet liggen. In mijn ervaring wordt het alleen maar erger in de loop der tijd, dus RMA die hap. Da's wel slecht nieuws trouwens, dattie het met andere condensatoren nog steeds doet.. Ik ben blij dat ik een Asus krijg nu iig.
Ik hoop dat dat nog gaat, die RMA. Ik heb er intussen een Artic Silencer op gezet en de pinnetjes van de originele koeler heb ik niet meer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Weltmeister schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:12:
Alternate heeft mij net bevestigd dat ze vanaf 23 december AGP 6800 GS kaarten gaan verkopen van XFX. Tegen de prijs van 259 euro. Ik heb alleen verder nog helemaal geen officieële nieuwspost gezien dat de GS ook in AGP uitgebracht gaat worden.
hehe, hoewel ik het graag lees, dit is NIET het goede topic :)
Wil je hetzelfde posten in het 6800GS topic? Of zal ik het doen? Naja doe jij maar, je verdient de credit ;) . En yeah, de nieuwssites die dachten zeker, wij zeggen nix totdat we het echt zeker weten. Ach ja. Foutje bedankt, het stond er al ;)
hneel schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:36:
[...]

Ik hoop dat dat nog gaat, die RMA. Ik heb er intussen een Artic Silencer op gezet en de pinnetjes van de originele koeler heb ik niet meer. |:(
Damn kerel :/ vette pech waarschijnlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 19-12-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

Ook ik heb het "black screen sydrome". Overgens een Sparkle 6800 (agp) van 05/07/2005. Word steeds erger in F.E.A.R na 5min knal alles zwart :( :(

NFSMW start vaak niet eens op of hij begeeft het al!!!
Heb een RMA"tja aangevraagd....

Maar zolang geen games meer..telkens op de aan/uit knop rammen word je ook niet goed van

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 08:17
TH0R schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:28:
[...]

Ah, my bad.
Dacht hier te hebben gelezen, dat alle XT met DDR3 waren :'(
Heb 'm desondanks toch besteld (dacht ook dat de XT juist DDR3 was...) bij 4Launch, die hebben de eerste partij 6800XT's van Asus alweer verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
XanderDrake schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:43:
[...]

hehe, hoewel ik het graag lees, dit is NIET het goede topic :)
Wil je hetzelfde posten in het 6800GS topic? Of zal ik het doen? Naja doe jij maar, je verdient de credit ;) . En yeah, de nieuwssites die dachten zeker, wij zeggen nix totdat we het echt zeker weten. Ach ja. Foutje bedankt, het stond er al ;)
[...]
Klopt ik had daar mijn complete mailing met hun gepost, maar ik was zo enthousiast dat ik het hier ook kwijt wou. Ik vond het relevant om hier te posten vanwegen de slechte beschikbaarheid van de 6800 agp serie op het moment. Voor mensen zoals ik, die op dit moment de afweging maken van een aanschaf van een nieuwe AGP kaart om hun systeem nog 1 of 2 jaar in leven te houden.

Maar goed, dit is pas mijn 5e post ofzo op dit forum.. Ben een ongelovelijk noob, als dit hier niet thuis hoort dan mag je er best wat van zeggen.

p.s. ik ging hier eerst door het leven als bert.cleveringa, was in mijn sufheid vergeten dat dit ook meteen mijn nick zou worden..

[ Voor 7% gewijzigd door Weltmeister op 19-12-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Weltmeister schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:27:
Klopt ik had daar mijn complete mailing met hun gepost, maar ik was zo enthousiast dat ik het hier ook kwijt wou. Ik vond het relevant om hier te posten vanwegen de slechte beschikbaarheid van de 6800 agp serie op het moment. Voor mensen zoals ik, die op dit moment de afweging maken van een aanschaf van een nieuwe AGP kaart om hun systeem nog 1 of 2 jaar in leven te houden.

Maar goed, dit is pas mijn 5e post ofzo op dit forum.. Ben een ongelovelijk noob, als dit hier niet thuis hoort dan mag je er best wat van zeggen.

p.s. ik ging hier eerst door het leven als bert.cleveringa, was in mijn sufheid vergeten dat dit ook meteen mijn nick zou worden..
Noujah, maakt niet uit :) wat voor systeem heb je? Er zijn blijkbaar wat problemen met de nForce 3 moederbord chipset van nVidia, in combinatie met een hoog geclockte 6800 serie kaart. Dus, ik ben benieuwd, of ik daar last van heb. Het gaat over clocks boven 400mhz, alleen mijn leadtek scheidt al uit rond de 385 :r mijn vorige XFX kon makkelijk op stock voltage tot 400mhz gaan, ik had nog niet hoger geprobeerd. Ik denk dat ik eerst mn systeem moet formatten voordat ik het zeker weet, ik kan namelijk ook niet switchen naar de 80.** drivers... Noujah, iets om in gedacht te houden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 15:38
Arnout schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:54:
[...]

Heb 'm desondanks toch besteld (dacht ook dat de XT juist DDR3 was...) bij 4Launch, die hebben de eerste partij 6800XT's van Asus alweer verzonden.
Dat is mooi om te horen. Dat betekend dat ze nu ooke cht verkrijgbaar zijn. Hopenlijk heb ik de mijne dan deze week binnen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
XanderDrake schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:39:
Noujah, maakt niet uit :) wat voor systeem heb je? Er zijn blijkbaar wat problemen met de nForce 3 moederbord chipset van nVidia, in combinatie met een hoog geclockte 6800 serie kaart. Dus, ik ben benieuwd, of ik daar last van heb. Het gaat over clocks boven 400mhz, alleen mijn leadtek scheidt al uit rond de 385 :r mijn vorige XFX kon makkelijk op stock voltage tot 400mhz gaan, ik had nog niet hoger geprobeerd. Ik denk dat ik eerst mn systeem moet formatten voordat ik het zeker weet, ik kan namelijk ook niet switchen naar de 80.** drivers... Noujah, iets om in gedacht te houden iig.
*Kuch*
*AMD XP 2600+
Asus A7V8X-X
1024 DDR
Zie pagina 13 :P (bert.cleveringa)

Iig geen nForce3 want dat is een Asus bord met een VIA chipset.
Overigens ga je er met een 6800 serie zeker wel op vooruit. Ik heb een vergelijkbaar systeem, AMD 2400+ en ik trek hier ook een stuk harder met een 6800.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 19-12-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cybersteef schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:32:
[...]

*Kuch*

[...]

Zie pagina 13 :P (bert.cleveringa)

Iig geen nForce3 want dat is een Asus bord met een VIA chipset.
Overigens ga je er met een 6800 serie zeker wel op vooruit. Ik heb een vergelijkbaar systeem, AMD 2400+ en ik trek hier ook een stuk harder met een 6800.
Scherp ;) had ik niet aan gedacht.
Ik ben de enige met een nForce 3 hiero? hmmmz.
Ik heb geen zin om voor 250€ een 6800GS te halen als later blijkt dat ie problemen geeft icm mn chipset. maar goed.... we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
XanderDrake schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:48:
[...]

Ik heb geen zin om voor 250€ een 6800GS te halen als later blijkt dat ie problemen geeft icm mn chipset. maar goed.... we zullen zien.
Nee, kheb er ook een. En ja ik heb ook dat als ik m'n kaart te hard laat lopen, dat er freezes ontstaan. Gelukkig gebeurt dit pas bij mij bij >425MHz op de core (core zou 450-460 moeten kunnen), bij anderen was dit al veel eerder zo.
Maar dat je bord het niet doet met een kaart, wil niet zeggen dat een andere kaart niet werkt: aka...try and see. Maar de kans is wel groot dat je problemen krijgt...nVidia kijkt enkel nog naar de nForce4 :/
Draai overigens wel de 81.95 drivers (X-Treme G versie) en die zijn best een verbetering t.o.v. voorgaande versies sinds 78.01.

[ Voor 9% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 19-12-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-Sir_Killalot- schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:06:
Nee, kheb er ook een. En ja ik heb ook dat als ik m'n kaart te hard laat lopen, dat er freezes ontstaan. Gelukkig gebeurt dit pas bij mij bij >425MHz op de core (core zou 450-460 moeten kunnen), bij anderen was dit al veel eerder zo.
Maar dat je bord het niet doet met een kaart, wil niet zeggen dat een andere kaart niet werkt: aka...try and see. Maar de kans is wel groot dat je problemen krijgt...nVidia kijkt enkel nog naar de nForce4 :/
Betekend dus dat ik die 6800GS moet gaan halen bij een webshop met een redelijke reputatie op het gebied van RMA en service... Even onderhandelen van dat ik em terug kan sturen, mocht ie niet werken.
Maar ik heb hoop :) . Misschien liggen de "shutters" wel bij de PCB. En bij de 6800GS is het een 7800GT PCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
Ik heb idd een via chipset.

Ik zie idd dat 4launch die dingen al binnen heeft. Ik heb trouwens vandaag wat winkels rondgebeld, morgen weten ze kennelijk allemaal of ze nog 6800 (nu) binnen gaan krijgen.

Ik denk toch dat een 6800(nu) de voorkeur geniet boven een XT omdat die zonder OC'en en modden al 12 pipes etc. open heeft staan. Ik kan er voor 140€ eentje ophalen in enschede, maar ja dan moet ik wel weer 4uur in de trein zitten. En met de auto kost het ook nog eens minsten 25€ aan benzine. Maar goed, die jongen heeft die kaart net 5 weken en krijgt via z'n werk een complete pci-e pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
Is er eigenlijk nog iemand van jullie naar de HCC dagen geweest? Ik wou daar eerst een leuke AGP kaart voor een koopje halen op zondag, maar de HCC pricewatch was wel dusdanig teleurstellend dat ik er voor koos om langer in bed te blijven op de laatste HCC dag.

Iemand daar nog een leuke AGP deal kunnen sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

XanderDrake schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:48:
[...]

nForce 3 + 6800 serie is gewoon vragen voor problemen
ik zou eerder voor een nieuwe nForce 4 mobo met een PCI-Express 6800 GS gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Weltmeister schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:25:
Is er eigenlijk nog iemand van jullie naar de HCC dagen geweest? Ik wou daar eerst een leuke AGP kaart voor een koopje halen op zondag, maar de HCC pricewatch was wel dusdanig teleurstellend dat ik er voor koos om langer in bed te blijven op de laatste HCC dag.

Iemand daar nog een leuke AGP deal kunnen sluiten?
Een drama was het, ik wilde een goede agp-kaart aldaar kopen. Ik kon een x800VE voor 130 kopen, bleek een bagger kaart te zijn, 4 pipes :| Verder was er ergens achteraf een 6800XT voor 170 euro meende ik. Maar verder helemaal niks, ja een aantal ATI 9200's maar das niks.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
TrippleSix schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:51:
[...]

Een drama was het, ik wilde een goede agp-kaart aldaar kopen. Ik kon een x800VE voor 130 kopen, bleek een bagger kaart te zijn, 4 pipes :| Verder was er ergens achteraf een 6800XT voor 170 euro meende ik. Maar verder helemaal niks, ja een aantal ATI 9200's maar das niks.
Daar was ik al bang voor, lang leve de hcc pricewatch.

Hoeveel langer denken jullie het leven van je pc te rekken door voor een GS te gaan ipv een XT?
( offtopic link naar GS: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGX49& )

Of als je dan toch 250€ uitgeeft dat je bij mad-mox de opgefokte 6800 koopt
( http://www.mad-moxx.de/view_artikel.php?id=564 )

[ Voor 11% gewijzigd door Weltmeister op 19-12-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Arnout schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:54:
[...]

Hmm, ik heb 'm bij Blom Hardware besteld. Daar istie nog niet binnen.
Jammer :(

Na de kerst een LAN-party, moet dan wel kunnen patsen natuurlijk ;-)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Yeah de HCC was echt .... zielig! één groot ATi festijn, en sowieso nagenoeg nix boeiends op AGP :( .
Ik was zaterdag geweest.... Heb anders wel een flexe 5.1 boxenset gehaalt :Y)
YozY schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:48:
[...]

nForce 3 + 6800 serie is gewoon vragen voor problemen
ik zou eerder voor een nieuwe nForce 4 mobo met een PCI-Express 6800 GS gaan
Over extra investeren gesproken. Tja ik heb er vaak over na gedacht om dat te doen, maar ik vind het eigenlijk absurd dat ik nu een uitstekend draaiend systeem heb, en toch gedwongen moet overstappen.
Desondanks dat ik nForce3 heb, heb ik tot nu toe altijd op het 6800 platform gezeten en heerlijk kunnen gamen, dus je stelling gaat wat dat betreft ook niet op. Echte bewijzen wat betreft de shutters bug heb ik ook niet.

We zullen zien hoe het loopt. Er zijn iig al redelijk wat mensen die de 6800GS AGP gaan pre-orderen bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154707

Heej jongens ik heb een klein vraagje?
Als ik mijn snelheid van mijn core en geheugen verhoog krijg ik lagere scores bij 3dmark05?
Moet ik dan de vcore verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Anoniem: 154707 schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:05:
Heej jongens ik heb een klein vraagje?
Als ik mijn snelheid van mijn core en geheugen verhoog krijg ik lagere scores bij 3dmark05?
Moet ik dan de vcore verhogen
De snelheid minder verhogen, je zit waarschijnlijk over de max heen. Op welke snelheden zet je je kaart dan eigenlijk? Als je heel hoog zit geld meestal de regel meer=minder namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zit ik op 365/850 ofzo, maar het rare is. Ik haal met 305/750 3923 3dmark05 en met 330/800 maar 3766. Vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Anoniem: 154707 schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:21:
Dan zit ik op 365/850 ofzo, maar het rare is. Ik haal met 305/750 3923 3dmark05 en met 330/800 maar 3766. Vaag
Welke tool gebruik je hier voor? Zit je niet toevallig je 2d speeds over te klokken? Drivers ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neej, ik heb 3d gedaan eerst. Hielp niet. Daarna 2d en 3d allebei dezelfde waarde hielp niet. Ik gebruik Rivatuner, maar heb wel die test uitstaan want hij kwam er niet doorheen elke keer. De drivers zijn 81.84 van Nvidia zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 16:35

RvP

Anoniem: 154707 schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:27:
Neej, ik heb 3d gedaan eerst. Hielp niet. Daarna 2d en 3d allebei dezelfde waarde hielp niet. Ik gebruik Rivatuner, maar heb wel die test uitstaan want hij kwam er niet doorheen elke keer. De drivers zijn 81.84 van Nvidia zelf
Ik heb hetzelfde probleem.
Het lijkt alsof de kaart throtteled.
Maar aan de temps kan het neit liggen senor geeft 43 graden aan.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Probeer in RivaTuner de optie : "Force Constant Performance level" eens. Misschien dat dat helpt, ik geloof dat iemand in dit topic dit ook had. Met 'Force CPL' was het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar kan je dat vinden in welke menu

edit
al gevonden in poweruser menu met overclocking

edit
Yes et werkt :D
Ik had eerst bij 350/800 een score van 4128 nu 4368.
Ik ga voor de 5000 ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 154707 op 20-12-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Heb een nieuwe 6800 onder garantie gehaald. alle pipelines open 16X1.6 vp ;) ;)
Beeld is ook flink mooier dan m'n oude kaart (NFSMW)
Voor een ieder die nog een 6800 zoek dollarshop.nl heeft er nog.

De kaart heeft ook de juiste condesators 3 2 470 6E (lager is beter)
Dus..als het goed is geen Bs-card.

Draaid nog stock, overclocken komt nog. kijken of gt/ultra snelheden erin zit....

ziet er veelbelovend uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923

Bij mij heeft die performance lock geen voordeel, m'n score gaat er zelfs van achteruit. Boehoe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
silitek schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:29:
Voor een ieder die nog een 6800 zoek dollarshop.nl heeft er nog.
Hmm, zonet al niet meer :(

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
Fuck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

VGA XFX AGP 128Mb 6800LE EXTREME TV/DVI voor 169,-
of moet het de 256 mb versie zijn :?
bij : http://www.pclcomputers.nl/

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 15:45
WillemJanJansen schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:00:
Probeer in RivaTuner de optie : "Force Constant Performance level" eens. Misschien dat dat helpt, ik geloof dat iemand in dit topic dit ook had. Met 'Force CPL' was het over.
Bedankt voor deze tip! ik haal nu met 3dmark03 400 punten meer. Maar ik heb nog een vraag: wat doet dit optie nou precies? Ik heb mijn 6800NU pas gehaald en ik ben toch wel een beetje bang dat mijn videokaart kapot gaat.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Cloudy schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:00:
[...]

Bedankt voor deze tip! ik haal nu met 3dmark03 400 punten meer. Maar ik heb nog een vraag: wat doet dit optie nou precies? Ik heb mijn 6800NU pas gehaald en ik ben toch wel een beetje bang dat mijn videokaart kapot gaat.
Kaart gaat er niet kapot van hoor. Force Constant Performance level betekent : Dwing een constant prestatie niveau af (beetje letterlijk vertaald) Je videokaart wordt dus simpelweg gewoon gedwongen om de hele tijd 100% te werken. Dus geen kleine hakkels/framedrops die nergens op slaan.

[ Voor 5% gewijzigd door WillemJanJansen op 21-12-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

en ook bij deze, na enkele maanden testen :

Asus V9999LE 12,1v6 425/920mhz

3dmark scores zou ik niet weten, vind ik niet interessant en zegt mij ook niet zo heel erg veel, kijk eerder naar artifacts (uitgebreid CoD2 en NFS:MW spelen) en de hitte van mijn GPU :)

GPU komt dankzij mijn passieve koeling van Zalman inc. de fan van Zalman niet boven de 52 graden stressed uit :)

Zal straks even een foto plaatsen over hoe het er nu uitziet :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163815

Weet iemand al wanneer de asus 6800xt weer leverbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14565

Anoniem: 163815 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:34:
Weet iemand al wanneer de asus 6800xt weer leverbaar wordt?
bij 4launch in januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:15:
[...]Kaart gaat er niet kapot van hoor. Force Constant Performance level betekent : Dwing een constant prestatie niveau af (beetje letterlijk vertaald) Je videokaart wordt dus simpelweg gewoon gedwongen om de hele tijd 100% te werken. Dus geen kleine hakkels/framedrops die nergens op slaan.
Ga zo door Willem ;) Je geeft rake tips.

@todojono: XTtjes horen inderdaad begin van het nieuwe jaar beschikbaar te zijn :)

Mag ik jullie allen overigens wijzen richting het Mededelingenforum en dan bedoel ik GoT Verkiezingen van 2005 :)
Ik hoor/zie/lees dat er nog lang niet door iedereen gestemd is dus laat je horen.
En kijk natuurlijk even bij deze *hint hint* ;)

Overigens ben ik weer dingetjes aan het bekijken voor de nieuwe startpost. Heb al weer 1 nieuw item en natuurlijk ga ik de beschrijvingen her en der aanpassen ter voorbereiding op de XT die begin 2006 gaat komen.
Iedereen alvast een zalig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar toegewenst! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 21-12-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
cybersteef schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:58:
[...]

Ga zo door Willem ;) Je geeft rake tips.
offtopic:
Dank je, mijn stem heb je iig ;)

• TH0R
Blomhardware zegt dat de kaart de 23e bij hun leverancier is. 23 december dus.

Per ongeluk gestemd voor cybersteef als meest behulpzame user ;) _/-\o_

Trotse vader!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
TH0R schreef op donderdag 22 december 2005 @ 08:08:
[...]

Blomhardware zegt dat de kaart de 23e bij hun leverancier is. 23 december dus.
Ik hoop voor jou en Blom dat dat klopt, dan heb je hem mooi voor de kerst misschien nog wel :D
Ik wil uiteraard pics, benchmarks en overclocking van je zien ;)
Kan nog van pas komen in een volgende startpost, zodra ik weer mijn schrijf-module activeer en de XT ga verwerken in het geheel :)

offtopic:
Thx voor je vote :D

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 22-12-2005 11:01 ]

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:22
Ook ik zal weer op zoek moeten naar 'n nieuwe kaart. M'n XFX 6800LE klapte eruit tijdens NFS: Most Wanted. Daarna deed ie niks meer, behalve de geur van verbande electronica ergens bij de voeding van de kaart vandaan. Met de kaart in het systeem gaat alles een fractie van een seconde aan en hoor ik even de speaker van de videokaart loeien.
Snap niet dat na dik een jaar en vele uren van probleemloos gamen dat ding ineens zonder goeie reden het loodje legt op 1.2v en maar 12 pipes open.
Ook zat er een Arctic NV5 opgeschroefd en een fan in de zijkant van de kast die over de voeding van de kaart blies, 'n hitte probleem zal het volgens mij niet geweest zijn.

Denk dat ik wacht op de 6800GS agp, want dat lijkt me zo te horen wel een mooi kaartje. Voor mij in ieder geval geen XFX 6800LE meer. Heb het idee dat de pcb's ervan vaak brak zijn.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

noreaga schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:50:
Ook ik zal weer op zoek moeten naar 'n nieuwe kaart. M'n XFX 6800LE klapte eruit tijdens NFS: Most Wanted. Daarna deed ie niks meer, behalve de geur van verbande electronica ergens bij de voeding van de kaart vandaan.
*gloek* had je 'm erg ver overgeklokt? zonde :(
ik heb namelijk ook een xfx met nv5 silencer erop, 12pipelines open op 1.2v (sinds kort, deed al een jaar std 1.1v)... ik zou het erg fijn vinden als je een specifieke oorzaak kunt vinden en ik denk dat vele anderen (ook niet XFX-bezitters) hier ook in geinteresseerd zijn :)
als er iets op de kaart te zien is zijn pics natuurlijk ook welkom, ik hoop dat we er met zn allen iets van kunnen leren zodat dit niet meer hoeft voor te komen :/

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
noreaga schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:50:
Ook ik zal weer op zoek moeten naar 'n nieuwe kaart. M'n XFX 6800LE klapte eruit tijdens NFS: Most Wanted. Daarna deed ie niks meer, behalve de geur van verbande electronica ergens bij de voeding van de kaart vandaan. Met de kaart in het systeem gaat alles een fractie van een seconde aan en hoor ik even de speaker van de videokaart loeien.
Snap niet dat na dik een jaar en vele uren van probleemloos gamen dat ding ineens zonder goeie reden het loodje legt op 1.2v en maar 12 pipes open.
Ook zat er een Arctic NV5 opgeschroefd en een fan in de zijkant van de kast die over de voeding van de kaart blies, 'n hitte probleem zal het volgens mij niet geweest zijn.

Denk dat ik wacht op de 6800GS agp, want dat lijkt me zo te horen wel een mooi kaartje. Voor mij in ieder geval geen XFX 6800LE meer. Heb het idee dat de pcb's ervan vaak brak zijn.
Klinkt als condensatoren die uit het PCB zijn gesmolten, een probleem waar de vroege generatie van 6800LE's nog al eens aan leed.
Ik heb hier een keer een thread over gelezen op Xtreme Systems, je zou daar eens moeten kijken als je er meer over wilt weten.
Succes met de aanschaf van een 6800GS, laat je ons even weten hoe die bevalt zodra je hem hebt?

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 22-12-2005 13:24 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hehe... Ironisch. Nog een XFX kaart begeeft het :/ .
4de in 2 weken ofzo?

Maar goed, meer info over de 6800GS AGP druppelt binnen, en intressant is tie zekers.

Ik bedoel, wat dachten jullie van 0,11µm >:) ?

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Ik had het ook niet anders verwacht. hoe kunnen ze nou speeds van 425mhz+ op 130nm doen? (met redelijke yields)

• TH0R
cybersteef schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:00:
[...]

Ik hoop voor jou en Blom dat dat klopt, dan heb je hem mooi voor de kerst misschien nog wel :D
Ik wil uiteraard pics, benchmarks en overclocking van je zien ;)
Kan nog van pas komen in een volgende startpost, zodra ik weer mijn schrijf-module activeer en de XT ga verwerken in het geheel :)

offtopic:
Thx voor je vote :D
Ik hoop echt dat ie zaterdag er is. Met de kerst ben ik weg, en dan gelijk LAN-party er achteraan :D

Pics gaan gemaakt worden, elke spec zal opgeschreven worden en elke overclockstap gaat beschreven worden :D

Trotse vader!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:22
Hij draaide op 410 core en 880 mem wat in mijn ogen wel mee valt gezien sommigen hier een stuk hoger draaien.
Alles op de kaart ziet er verder nog als nieuw uit. Grappig verhaal over die condensatoren trouwens, want het enige dat ik kon ontdekken was dat sommigen ervan wel erg los zaten op het pcb.
Had ik deze vervangen dan was e.e.a. wellicht niet doorgefikt, maar da's achteraf gelul, voor mij althans.
Op Extreme Systems praten ze ook over zwarte schermen tijdens belasting i.c.m. slechte condensatoren. Bij mij was er nooit een vuiltje aan de lucht, daarom was ik ook best onaangenaam verrast.
Afijn, heb iig een goeie reden om een 6800GS te halen waarvan ik mijn bevindingen dan wel weer zal posten.

Edit: Kaart is revisie 2 met de goede paarse condensatoren (560uF).

[ Voor 6% gewijzigd door noreaga op 22-12-2005 14:47 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Brainless-NL schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:32:
Ik had het ook niet anders verwacht. hoe kunnen ze nou speeds van 425mhz+ op 130nm doen? (met redelijke yields)
Nou, grappig genoeg is er een XFX 6800GS die wel een 0,13µm NV40 core heeft, vandaag geverifieerd door de the Inq. Draaiend op 400mhz/1100mhz 12p5v en unlockbaar >:) .
Yields zullen wel redelijk dan :7

Jah fuck it. Ik wil wel een GS halen maar ik heb geen geld. En het maximale dat ik voor mijn Le krijg dat 4800 3dmark05 haalt is 150 eurie :S.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Anoniem: 154707 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:30:
Jah fuck it. Ik wil wel een GS halen maar ik heb geen geld. En het maximale dat ik voor mijn Le krijg dat 4800 3dmark05 haalt is 150 eurie :S.
Ennnnn... het probleem is ??? :?

@Th0r, hier ook LAN direct na de kerst. :D Hier in huis, ik ben LANmeister dit jaar.

Jongens als de 6800GS AGP ook een NV40 bevat, wanneer gaan we dan trouwen met het 6800GS topic? Hmm maar dat is enkel de AGP versie dus, maar de andere versies zijn ook erg mooi natuurlijk en core info staat hier toch. Verder zijn ze vrij gelijk.
Misschien een keer moeite in steken om te kijken of we aan een huwelijk tussen de 2 topics kunnen doen.

[ Voor 48% gewijzigd door Ultraman op 22-12-2005 18:51 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 154707 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:30:
Dan mot je nog ff sparen he makker,..En waarom mot er perse een GS komen?? Om meer puntjes te scoren in 3dmark 05 of omdat je LE kaartje de games niet meer trekt???

2e optie zou het logische zijn....

Wil nou eenmaal de beste zijn ;)
Doorsparen is geen optie, haha ik moet ook andere dingen kopen

• TH0R
Net gelezen op de frontpage:
http://tweakers.net/nieuws/40473

6800GS agp krijgt dus de nv40 core, en loopt ook nog eens trager :( :(

Nu hoop ik niet, dat ze alle goede cores voor de 6800GS gebruiken en de mindere voor de 6800XT.

Er moet even iemand kijken wat voor markings op de 6800GS core staan, misschien wel 6800LE :P :P

Trotse vader!

Anoniem: 163815

De 6800XT van Asus komt 3 Januari binnen bij Salland...gelijk maar eentje gereserveerd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

TH0R schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:32:
Net gelezen op de frontpage:
http://tweakers.net/nieuws/40473

6800GS agp krijgt dus de nv40 core, en loopt ook nog eens trager :( :(

Nu hoop ik niet, dat ze alle goede cores voor de 6800GS gebruiken en de mindere voor de 6800XT.

Er moet even iemand kijken wat voor markings op de 6800GS core staan, misschien wel 6800LE :P :P
Er is nogal wat onduidelijkheid over de 6800GS. The Inquirer zegt namelijk totaal iets anders dan de Tweakers redactie. The Inq heeft het over de NV41 core, lees hier.
En zullen we dit topic gewoon het 6800LE topic houden :) ? Dank jullie wel.
Voor al de vragen omtrend de 6800GS, klik hier.

BTW, ik vind 150€ behoorlijk netjes voor 4800 3dmark2005. Kon mijn LE dat maar :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Toch lees ik ook regelmatig dat de 6800GS AGP een NV40 core zou bevatten. Alleen dat recente artikel van The Inq. heeft het over een NV41.
Maar de NV40 lijkt mij het meest plausibel als je kijkt naar de clockspeed waar op gedraaid wordt. De 6800GS kaarten op AGP draaien op 350MHz en dat valt binnen de range van een NV40. De NV41 zou hogere clocks moeten kunnen draaien dus waarom zouden ze de AGP versie 75MHz langzamer laten draaien dan de PCI-E versie? De verschil in cores lijkt mij dus de reden.

Zie ook:
http://www.cdrinfo.com/Se...Details.aspx?NewsId=15776

En ik heb een enorme counter voor jou Inq bericht gevonden, The Inq spreek zichzelf hier dus tegen nu:
http://theinquirer.net/?article=28504

Maar alles is dus speculatie en we zullen dus echt af moeten wachten tot deze kaarten er ook echt zijn. Wie weet is het een NV41/42 met bridge. Maar kan ook een NV40 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cybersteef schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:25:
Toch lees ik ook regelmatig dat de 6800GS AGP een NV40 core zou bevatten. Alleen dat recente artikel van The Inq. heeft het over een NV41.
Maar de NV40 lijkt mij het meest plausibel als je kijkt naar de clockspeed waar op gedraaid wordt. De 6800GS kaarten op AGP draaien op 350MHz en dat valt binnen de range van een NV40. De NV41 zou hogere clocks moeten kunnen draaien dus waarom zouden ze de AGP versie 75MHz langzamer laten draaien dan de PCI-E versie? De verschil in cores lijkt mij dus de reden.

Zie ook:
http://www.cdrinfo.com/Se...Details.aspx?NewsId=15776

En ik heb een enorme counter voor jou Inq bericht gevonden, The Inq spreek zichzelf hier dus tegen nu:
http://theinquirer.net/?article=28504

Maar alles is dus speculatie en we zullen dus echt af moeten wachten tot deze kaarten er ook echt zijn. Wie weet is het een NV41/42 met bridge. Maar kan ook een NV40 zijn.
The Inq heeft het over de XFX en Albatron 6800GS. Ze zeggen dat ze allebei andere cores gebruiken, dus ze spreken zichzelf niet tegen. De XFX heeft volgens hun een NV40 core, en de Albatron heeft de NV41. Intressant genoeg zeggen ze dat de NV41 origineel een AGP native core was, en de NV41a een PCI-E native core.
Maar goed, het moet maar blijken hoe het nou echt zit :) .

Ik ga trouwens denk ik Adios zeggen tegen het AGP platform.
De Gigabyte 6800GS PCI-E kost nog maar 183€ euro!! Ik kan dus nu een nForce4 PCI-E Socket754 Mobo + de Gigabyte voor de prijs van een XFX AGP 6800GS (259€ op voorraad bij Alternate) halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
TH0R schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:56:
[...]

Ik hoop echt dat ie zaterdag er is. Met de kerst ben ik weg, en dan gelijk LAN-party er achteraan :D

Pics gaan gemaakt worden, elke spec zal opgeschreven worden en elke overclockstap gaat beschreven worden :D
Vandaag niets ontvangen.
Zal wel januari worden, zoals velen al meldden :(

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
Weet iemand of de 6800 AGP NU ook ergens onder de 177€ te krijgen is.
Micro-Mail Zeewolde BV heeft ze weer op voorraad tegen 177euro, goedkoper heb ik ze nog niet in de pricewatch gezien.

Ik las trouwens op the inquirer.net ( link http://www.theinquirer.net/?article=28528 ) dat ASUS nog een groot overschot heeft aan NV40 cores, in het principe zullen ze dan die 6800 nu's ook nog wel in NL blijven leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Een van mijn unlockte pixel units geeft toch kleine artifacts in de FEAR demo. Jammer, ik dacht dat ik alles werkend had gekregen.

Bij de vertex shaders viel het me trouwens op dat niet gewoon de laatste 2 bits gedisabled waren, maar bit 11 en bit 13. Dat zou kunnen betekenen dat die van bit 11 afgekeurd is, maar die geeft zo te zien geen problemen. Hoe zit dat bij anderen? Zijn altijd de laatste 2 bits gedisabled, of wisselt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Dat is al eens eerder naar voren gekomen, de pipelines/ vertex shaders worden willekeurig gemasked, als er geen enkele stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
hneel schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:52:
Een van mijn unlockte pixel units geeft toch kleine artifacts in de FEAR demo. Jammer, ik dacht dat ik alles werkend had gekregen.

Bij de vertex shaders viel het me trouwens op dat niet gewoon de laatste 2 bits gedisabled waren, maar bit 11 en bit 13. Dat zou kunnen betekenen dat die van bit 11 afgekeurd is, maar die geeft zo te zien geen problemen. Hoe zit dat bij anderen? Zijn altijd de laatste 2 bits gedisabled, of wisselt dat?
Gewoon "random". Want bij verschillende chips kunnen natuurlijk verschillende pipes/shaders afgekeurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164537

Ik zit hier met een vaag probleem:

heb een V9999/TD geunlockt tot 16 pipe en 6 v.
Alles na de reboot OK :+

nu komt het rare, als ik aan het gamen ben is alles goed totdat er een filmpje afgespeeld word in het spel. (bv. NFS Most Wanted) Dan zie ik willekeurig hele kleine zwarte spikkels in mijn beeld flikkeren! En tijdens het gamen zelf heb ik er niets geen last van!! Rara wat dat mag zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
artifacts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Zoals ik al had gezegd, test eens met de unlock uitgeschakeld, dus op default settings. Heb je dan nix, ga je 1 voor 1 de boel weer open gooien. Na elke opening reboot je en test je op artifacts.:)
Zo moet je wel kunnen achter halen of het misschien aan de unlock ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Vandaag heb ik een Asus V9999TD gekocht op marktplaats. Deze heeft normaal 12 actieve pipelines.
Met Rivatuner heb ik de laatste 4 pipelines geunlockt, alleen na de reboot staan deze op "disabled".
Zijn deze pipelines stuk ofzo?

Hier een plaatje voor de duidelijkheid
Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/5987/afbeelding19kw.th.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Me_Again op 31-12-2005 16:56 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.