Het 6800LE/XT Topic Deel 22

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.521 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Me_Again schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:56:
Vandaag heb ik een Asus V9999TD gekocht op marktplaats. Deze heeft normaal 12 actieve pipelines.
Met Rivatuner heb ik de laatste 4 pipelines geunlockt, alleen na de reboot staan deze op "disabled".
Zijn deze pipelines stuk ofzo?

Hier een plaatje voor de duidelijkheid
[afbeelding]
je moet allow enabling hardware masked units aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32
Is het mogelijk om je temp op je taakbalk te zetten, net zoiets als MBM of een snelkoppeling daarnaartoe?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Hééééééél erg bedankt!!

Ik draai nu @
16 (12 standaard) pixel pipelines
6 (5 standaard) vertex pipelines

Nogmaals bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Qosmic schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:58:
Is het mogelijk om je temp op je taakbalk te zetten, net zoiets als MBM of een snelkoppeling daarnaartoe?
Dit kan met Speedfan. Daarmee kun je elke temp die er is in je startbalk zetten als je wilt, ik heb de temp van mijn CPU er staan nu maar je kunt ook meerdere temps tegelijk "planten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik ben nu overgestapt naar de Asus V9999TD @ 16 pipes, maar de core en memory temperatuur wordt niet meer weergegeven in Everest, maar wel met ATI Tool. Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

EDIT
Ik weet dat de Asus V9999/TD niet in dit topic hoort, maar het is wel goed vergelijkbaar met kaarten zoals de 6800LE/XT. Vandaar dat ik mijn resultaten ff post.

Core: 300 MHz (standaard)
Memory: 700 MHz (standaard)
Pixel pipelines: 12 (standaard)
Vertex shaders: 5 (standaard)
3DMark05: 3320

Core: 391 MHz
Memory: 852
Pixel pipelines: 16
Vertex shaders: 6
3DMark05: 4516

Het heeft dus erg veel zin om niet actieve pipelines te unlocken en om je core en memory over te klokken!!

Afbeeldingslocatie: http://img425.imageshack.us/img425/5581/3dmark05451628yw.th.jpg

Eerst was ik van plan om de XFX 6600 GT 128MB AGP te kopen voor 170 euro, maar deze Asus V9999/TD kostte mij maar 110 euro (marktplaats ;)) is dus goedkoper en heeft betere prestaties

[ Voor 71% gewijzigd door Me_Again op 31-12-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14
Me_Again schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:41:
Eerst was ik van plan om de XFX 6600 GT 128MB AGP te kopen voor 170 euro, maar deze Asus V9999/TD kostte mij maar 110 euro (marktplaats ;)) is dus goedkoper en heeft betere prestaties
Dat is wel een koopje zeg!

Lucky b*stard :)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
Ik ben nu overgestapt naar de Asus V9999TD @ 16 pipes, maar de core en memory temperatuur wordt niet meer weergegeven in Everest, maar wel met ATI Tool. Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

EDIT
Ik weet dat de Asus V9999/TD niet in dit topic hoort, maar het is wel goed vergelijkbaar met kaarten zoals de 6800LE/XT. Vandaar dat ik mijn resultaten ff post.

Het heeft dus erg veel zin om niet actieve pipelines te unlocken en om je core en memory over te klokken!!

[afbeelding]

Welke drivers gebruikte je hier en wat voor Processor/geheugen heb je?

Ik haalde met mijn vorige Windows install moeiteloos 4700 @16/6 410/870 , deze install is alweer een beetje vergiftigd met 60 GB aan spellen/muziek enz. Al vind ik mijn score toch laag nu. Ik had de laatste keer maar 42xx 8)7 terwijl ik nog 256 MB geheugen bijgestoken heb ook. Swap file staat uit en ik heb geheugen genoeg. Ik draai de 81.95 drivers, 81.84 benchte goed maar deed het niet lekker met San Andreas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

EDIT

[afbeelding]

Ati tool hehe :)
Nu ik bedenk, RivaTuner werkt ook op ATi kaarten... dus yeah.
Verder: mooi man, dat Longhorn!!! _/-\o_

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
XanderDrake schreef op zondag 01 januari 2006 @ 16:06:
[...]

Ati tool hehe :)
Nu ik bedenk, RivaTuner werkt ook op ATi kaarten... dus yeah.
Verder: mooi man, dat Longhorn!!! _/-\o_
offtopic:
Longhorn? Er staat bij 3dmark toch echt Windows XP, al is de startbalk wel doorzichtig en dat is weer een feature van Longhorn 8)7 , misschien dat hij WindowBlinds aan heeft staan o.i.d.

K kan nog steeds mijn video out niet gebruiken :(, K denk dat ik die gare Sweex kast die ik heb maar eens ga aanpassen, er zit net een randje voor mijn video out, die niet echt lekker geplaatsd is op de kaart, namelijk helemaal aan de zijkant.

[ Voor 22% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-01-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

WillemJanJansen schreef op zondag 01 januari 2006 @ 16:09:
offtopic:
Longhorn? Er staat bij 3dmark toch echt Windows XP, al is de startbalk wel doorzichtig en dat is weer een feature van Longhorn 8)7 , misschien dat hij WindowBlinds aan heeft staan o.i.d.
offtopic:
misschien wordt Vista nog niet herkend als iets anders dan WinXP ;) WinBlinds is leuk, maar vreet wel systeem recources.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
offtopic:
Dat is idd WindowBlinds 5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Me_Again schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:16:
offtopic:
Dat is idd WindowBlinds 5 :P
grrrrr ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Vraagje mbt overclocken.

Doen jullie dat met rivatuner en is het zo dat je op 3 niveau's kan overklokken, zie namelijk 3 opties:
- standard 2D
- low power 3d
- performance 3d

Moet je ook rivatuner steeds met windows op laten starten om de overclockte waardes te behouden?
Wat zijn evt nog andere programma's om mee te klokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:21
Ik ben van plan om in mijn Asus 6800LE (V9999LE Revisie 1.01 met 2.2ns RAM) een aangepast BIOS te zetten. Dit omdat ik de geunlockte pipelines altijd kwijt ben als ik gehibernate heb of als de pc op standby heeft gestaan. Eerst wil ik de BIOS met Nibitor aanpassen, daarna met een rivatuner scriptje 12/6 opengooien.
Nu ik me hier wat beter in aan het verdiepen ben vraag ik mij wel de volgende dingen af:

Nibitor heeft teveel opties 8)7 :

- Bij change amount of active performance levels. zie ik std. niks staan hoewel de kaart 3 levels heeft. Ook vind ik het vreemd dat als ik deze op 3 levels zet de integrity op geel komt te staan. Mag ik hier wel aanzitten? Het voltage zet ie dan ook op 1.4V wat veel te hoog is!

- Std. loopt mijn kaart op 1.2V, ook in 2d zou het een goed idee wezen om dit op 1.1V te zetten voor 2d? Of wordt dat instabiel?

- Moet ik alle waarden invullen of blijven de default instellingen anders van kracht?

- Zou het nut hebben om met 2d <300MHz in te stellen?

Rivatuner:
- Als ik bij hardware monitoring kijk zie ik behalve Vcore (1.2V) ook Core VID non dimensional (1.0V) staan wat is Vcore VID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
mdcobra schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:20:
Ik ben van plan om in mijn Asus 6800LE (V9999LE Revisie 1.01 met 2.2ns RAM) een aangepast BIOS te zetten. Dit omdat ik de geunlockte pipelines altijd kwijt ben als ik gehibernate heb of als de pc op standby heeft gestaan.
Dit probleem heb ik ook. Bios heb ik geëxtract met ATI Tool 0.25 B10, maar ik kan met geen enkel progje mijn overige 4 pipes unlocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
mdcobra schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:20:
Ik ben van plan om in mijn Asus 6800LE (V9999LE Revisie 1.01 met 2.2ns RAM) een aangepast BIOS te zetten. Dit omdat ik de geunlockte pipelines altijd kwijt ben als ik gehibernate heb of als de pc op standby heeft gestaan. Eerst wil ik de BIOS met Nibitor aanpassen, daarna met een rivatuner scriptje 12/6 opengooien.
Nu ik me hier wat beter in aan het verdiepen ben vraag ik mij wel de volgende dingen af:

Nibitor heeft teveel opties 8)7 :

- Bij change amount of active performance levels. zie ik std. niks staan hoewel de kaart 3 levels heeft. Ook vind ik het vreemd dat als ik deze op 3 levels zet de integrity op geel komt te staan. Mag ik hier wel aanzitten? Het voltage zet ie dan ook op 1.4V wat veel te hoog is!

- Std. loopt mijn kaart op 1.2V, ook in 2d zou het een goed idee wezen om dit op 1.1V te zetten voor 2d? Of wordt dat instabiel?

- Moet ik alle waarden invullen of blijven de default instellingen anders van kracht?

- Zou het nut hebben om met 2d <300MHz in te stellen?

Rivatuner:
- Als ik bij hardware monitoring kijk zie ik behalve Vcore (1.2V) ook Core VID non dimensional (1.0V) staan wat is Vcore VID?
In 2d onder de 300 MHz ? Ik weet niet of dat gaat lukken, als ik mijn kaart onderklok begint mijn computer soms raar te lopen, je kunt het natuurlijk proberen, misschien dat het bij jou wel heel anders gaat, maar hier wordt het wat onstabiel door een onderklok. Daarmee bedoel ik Core rond de 250 MHz.
Qosmic schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:07:
Vraagje mbt overclocken.

Doen jullie dat met rivatuner en is het zo dat je op 3 niveau's kan overklokken, zie namelijk 3 opties:
- standard 2D
- low power 3d
- performance 3d

Moet je ook rivatuner steeds met windows op laten starten om de overclockte waardes te behouden?
Wat zijn evt nog andere programma's om mee te klokken?
Je kunt in de standaard drivers ook overklokken. Dat kan je blijvend maken, naar mijn weten hoef je RT niet steeds op te starten, als je het "use settings at startup" o.i.d. maar aanvinkt, bij het overklokken. Je hoeft alleen maar het Performance 3d over te klokken, waarom zou je je 2d over willen klokken? Zodat je harder kunt mijnenveger'en ? :P
;)

[ Voor 25% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-01-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
Ik heb gezocht waar ze nog een 6800LE hebben maar die verkopen ze nergens meer.
Welke kaart is dan leuk om meer uit te halen dan de bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gto2`s maar die verkopen ze ook bijna niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
NightForce schreef op maandag 02 januari 2006 @ 01:00:
Je mag mijn V9999/TD kopen voor 179,- euro ;) Loopt op 16/6 en is dus volledig unlocked, max overklok van 414/897 ;)

offtopic:
Ga eens te bed !

[ Voor 6% gewijzigd door WillemJanJansen op 02-01-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Ga eens op zoek naar 6800XT's. Die zijn namelijk precies hetzelfde. :)
Ook zijn 6800GSjes leuk alleen zijn die (nog) niet verkrijgbaar in AGP smaak.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 02-01-2006 01:32 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
Ik heb het topic door zitten spitten, en ben er dus achter gekomen dat ik voor de 6800 XT moet gaan.
In de begin post staat dat je na wat aanpassing bijna het niveau van de 6800 Ultra kan halen. Alleen de Ultra heeft volgens mij altijd 256 mb en de LE/XT heb ik nog niet gezien met 256 mb. Ultra staat er ook met DDR3 ipv DDR geheugen.

Ik zoek dus een nieuwe video kaart want BF2 draait niet lekker genoeg.
Mijn specs zijn nu
AMD2200
A7N8X
ATI 9700 PRO
1024 DDR

Zou een 6800 XT niet overkill zijn voor mijn cpu, welke kaart is op dit moment het aantrekkelijkste voor mijn pc? Als kan ook merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Ik kan met mijn 9999/TD (niet overgeklokt) niet meer vanuit standby resumen (WIndows XP SP2). Het beeld is dan ietwat corrupt en ik heb alleen de muis en verder alleen maar wat storting op de achtergrondkleur. Iemand die weet hoe dat komt?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 21:21
Ik wil ook deze kaart halen, maar ik kan de LE nergens meer vinden. Waar kan je nog terecht voor een redelijke prijs? Uit de Pricewatch word ik niet echt veel wijzer

[ Voor 18% gewijzigd door HomerJ op 02-01-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Als we alle berichten mogen geloven zijn er nog talloze NV40´s in voorraad bij nVidia. Die worden as we speak verwerkt tot XT´s en GSen. Deze kaarten moet je dus zoeken, en de XT lijkt het meeste op de LE.
cybersteef schreef op maandag 02 januari 2006 @ 01:31:
Ga eens op zoek naar 6800XT's. Die zijn namelijk precies hetzelfde. :)
Precies :)
Ook zijn 6800GSjes leuk alleen zijn die (nog) niet verkrijgbaar in AGP smaak.
pssssssst cyberstefan, uit voorraad leverbaar sinds 29 december bij o.a Alternate. ;)
HomerJ schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:41:
Ik wil ook deze kaart halen, maar ik kan de LE nergens meer vinden. Waar kan je nog terecht voor een redelijke prijs? Uit de Pricewatch word ik niet echt veel wijzer
Lees de posts van Cybersteef en mij nog es een keertje :z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Dus de eerste 6800GS AGP is verkrijgbaar, uit voorraad nog wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
Bedankt, sorry ik had over die post heen gelezen.

Is 256 mb een must? Ik zat zelf te denken aan deze. Een goede koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Breepee schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:38:
Ik kan met mijn 9999/TD (niet overgeklokt) niet meer vanuit standby resumen (WIndows XP SP2). Het beeld is dan ietwat corrupt en ik heb alleen de muis en verder alleen maar wat storting op de achtergrondkleur. Iemand die weet hoe dat komt?
ik heb een soortgelijk probleem wanneer ik enkele malen een spel heb opgestart, even gespeeld en bij afsluiten krijg ik een volledig verprutst scherm te zien, met alleen een werkende muiscursor. Windows reageert dan nog wel heel even op wat toetsencombo's (meestal net genoeg om te rebooten), maar ook dat houdt niet lang erna op.
Ik probeer nog uit te zoeken of het in mn CPU-oc ligt (inmiddels teruggedraaid), m'n RAM geheugen of de 81.95 Forceware driver. M'n 6800LE heb ik inmiddels alweer voorzien van de standaard BIOS, om die factor uit te sluiten (daar lijkt niet direct aan te liggen, want ook met deze settings kreeg ik gister weer zo'n scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
HomerJ schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:22:
Bedankt, sorry ik had over die post heen gelezen.

Is 256 mb een must? Ik zat zelf te denken aan deze. Een goede koop?
Die zou ik eerst ook kopen, maar helaas is hij nergens op voorraad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag, ik heb sinds drie maanden de v9999/td. Toch ben ik er niet helemaal tevreden over. Alleen de vertex shader heb ik kunnen unlocken, en ook de core is niet echt hoog te krijgen. Daarom heb ik hem maar op marktplaats gezet..
Wat is een nog iets betere agp videokaart? Ik zat te denken aan de x800pro maar volgens mij is die nergens meer te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:01:
Dag, ik heb sinds drie maanden de v9999/td. Toch ben ik er niet helemaal tevreden over. Alleen de vertex shader heb ik kunnen unlocken, en ook de core is niet echt hoog te krijgen. Daarom heb ik hem maar op marktplaats gezet..
Wat is een nog iets betere agp videokaart? Ik zat te denken aan de x800pro maar volgens mij is die nergens meer te krijgen..
Tsja die pech kun je hebben.
Je kunt een 6800XT, GS of 'vanilla' proberen als je bij de 6800 serie wilt blijven.
De x800 is idd een goede kaart maar het kan idd zo zijn dat die niet meer leverbaar is, hij wordt immers uitgefaseerd om plaats te maken voor de nieuw x1?00 series. Je zou daar naar kunnen kijken als je van nVidia af wilt.

@HomerJ, die XT ziet er prima uit. 256MB is nog geen must enkel marketing. Bovendien liepen 256MB modellen vaak met een lager geklokt RAM, of dat nu ook het geval is zul je even moeten controleren..

@jeroen_online, meestal hoor ik problemen als "mijn unlock is niet meer actief na standby/hibernate" dus niet een probleem van jou kaliber. Je zou de kaart eens helemaal naar default moeten zetten en dan nog eens proberen. Daarna zou je het bij Windows en de drivers kunnen zoeken. Zoek ook even uit of dit misschien een bekend probleem is bij nVidia. Probeer desnoods even de nieuwste beta drivers voor je kaart, die kun je wel vinden in de Meuktracker.
Overigens vind ik voor een desktop PC modussen als "Standby" en "Hibernate" totaal overbodig. Dat soort dingen zijn weggelegd voor een laptop. Niet voor desktop PC's die overgeclocked worden en waar op gegamed wordt. Ik gebruik ze daarom bij voorkeur niet. In plaats van je PC in standby te zetten kun je hem ook gewoon uitschakelen of gewoon aanlaten. Het verschil in energieverbruik tussen een PC die niets doet, met beeldscherm etc etc uit, en een PC in standby, dito, zal miniem zijn.

offtopic:
@Xander, hey ik heb even winterslaap gehad he? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 02-01-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
Me_Again schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:48:
[...]

Die zou ik eerst ook kopen, maar helaas is hij nergens op voorraad :(
Welke heb je er voor in de plaats gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybersteef schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:15:
[...]

Tsja die pech kun je hebben.
Je kunt een 6800XT, GS of 'vanilla' proberen als je bij de 6800 serie wilt blijven.
De x800 is idd een goede kaart maar het kan idd zo zijn dat die niet meer leverbaar is, hij wordt immers uitgefaseerd om plaats te maken voor de nieuw x1?00 series. Je zou daar naar kunnen kijken als je van nVidia af wilt.
De beste x800 serie is de GTO?! Het moet wel een agp kaart zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:31:
De beste x800 serie is de GTO?! Het moet wel een agp kaart zijn
Tja, of je moet even wachten totdat de X1600XT zijn intrede doet. Maar ik verwacht niet dat deze kaart beter zal zijn dan een ietswat overclockte V9999, in-game bedoel ik dus. In Composite benchmarks is ie wel goed. Bewijst maar weer es dat 3Dmark2005 niet volledig representatief is...

Mijn advies is, laat het zinkende schip genaamd "AGP" achter jullie, en loop de toekomst tegemoet!
Ikzelf hoop al ruim 6 maanden op een redelijke AGP die sneller is dan de 6800Ultra, maar dan met SM3.0 (dus geen X800/X850). Maar ik word door beide producenten teleurgesteld :'( .
De 7800GS AGP zou dé kaart worden, maar niemand, niet eens The Inq, durft nog te gokken wat er met die kaart gaat gebeuren... Als ie sowieso al bestaat...

Ik ga een kleine upgrade aanschaffen. De Asus K8N4-E Deluxe, Socket754 @ nForce4 PCI-E met alle toeters en bellen van dien. In datzelfde pakketje zit een Gigabyte 6800GS :)

@Cyberstefan, ik zal je wel wakkerschudden als ik meer weet van die Albatron 6800GS @ 110nm :)

[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 02-01-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:36
Zou iemand me kunnen vertellen waarom de 6800XT APG nergens te krijgen is? Aangezien er mensen zijn die hem al wel hebben is het geen nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Mijn 6800 LE heb ik ook volledig kunnen unlocken.
Draai nu op 16x1,6 @ 400/850
3dmark03 score = 11265
3dmark05 score = 4721

Kaart is gekoelt door een NV Silencer 5 Rev2
Idle is de kaart (kern) 33 graden en de omgevingstemp 24 en stressed is hij 40 a 41 graden.

Ga even kijken hoe ver ik kan komen met verder overcocken.

Trouwens wat wordt er bedoeld met omgevingstemp bij die temperatuurweergave, is dat de temp in je kast ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Volgens mij is de omgevingstemperatuur de temperatuur van je memory.

Ik kan niet verder overklokken dan Core @ 390 en memory @ 850. Ik heb gekeken op hoeveel volt mijn core stond, alleen deze kan ik niet verhogen, want hij stond al op 1.5V :'(...

@Qosmic
Mijn 3DMark05 score is 4516, maar mijn core/memory zijn bijna hetzelfe, ook draai ik op 16 pixel pipelines en 6 vertex pipelines... mijn cpu is een Pentium 4 @ 3.0 GHz, heb jij een AMD64 ofzo, want je score is veel hoger...

Heeft iemand nog tips om nog meer uit mijn kaart te persen :9 ?

[ Voor 9% gewijzigd door Me_Again op 02-01-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik heb een AMD2500@3200 (2200 mhz) en 2x256 DDR400

edit: hoe zie je op hoeveel volt je core loopt?

[ Voor 34% gewijzigd door Qosmic op 02-01-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Qosmic schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:14:
hoe zie je op hoeveel volt je core loopt?
Ik heb met ATI Tool V25 Beta11 mijn bios gedumpt, vervolgens met NiBiTor V2.6 geprobeerd mijn bios te editten en toen zag ik dat mijn core al op 1.5 V stond.

Ik heb mijn Pentium 4 ff overgeklokt, om te zien hoeveel dit scheelt.

Pentium 4 3.0 @ 3.0 (S478)
Core 300 @ 390
Memory 700 @ 840
Pipelines 16 / 6
3DMark05: 4506

Pentium 4 3.0 @ 3.4 (S478)
Core 300 @ 390
Memory 700 @ 840
Pipelines 16 / 6
3DMark05: 4563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
dat scheelt ook niet zo heel veel, had wel wat meer verwacht mer 400 mhz erbij.
Alhoewel 3dmark natuurlijk wel veel meer gpu gericht is dan cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Me_Again schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:33:
[...]
Ik heb met ATI Tool V25 Beta11 mijn bios gedumpt, vervolgens met NiBiTor V2.6 geprobeerd mijn bios te editten en toen zag ik dat mijn core al op 1.5 V stond.
draait je core standaard al 1.5v of heb je dat zelf veranderd? :? volgens mij doet alleen de 6800 Ultra 1.5v, als het niet lager is... 1.5v voor een 6800LE/NU (de v9999 is een NU toch? ) lijkt me erg veel en (zelfs 1.4v) is in het verleden meerdere kaarten fataal geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
waar en met welke functie kan je in rivatuner die automatische overklokinstellingen opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik kwam er achter dat mijn memory op 425 draaide, maar makkelijk op 455 kon :9, dus hier ff een nieuwe score van 3DMark05

Core: 300 @ 395 MHz
Memory: 700 @ 910 MHz
Vetex pipelines: 6

Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/2237/3dmark05472426dn.th.jpg

@ Qosmic
Ik heb dus 3 puntjes meer... hehehe... >:) >:)

@ jeroen__online
Ik heb deze kaart tweedehans gekocht en wist dat de originele bios er niet meer in zat. Volgens deze bios edittor staat de spanning al op 1.5 V, of doe ik iets fout?

Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/2782/bios4ba.th.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Me_Again op 02-01-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
AL staat er 1.5 volt op dan zou ik dit maar terugzetten, je kaart kan sterven op deze manier ;)

Ik heb vanmiddag mijn V9999/TD verkocht, komt een Ultra of een X850 XT PE voor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Is het erg gevaarlijk dat er 1.5V op staat? Mij hebben ze altijd geleerd dat wanneer je de spanning verhoogt, dat je temperatuur dan ook enorm omhoog gaat, dat leid vaak tot een dode core ofzo.

Maar... ik heb watercooling en zalman ramsinks op het geheugen, dus de temperatuur is enorm laag. Of zijn er meerdere oorzaken waaraan je kaart stuk kan gaan bij te hoge spanningen?

EDIT
Ik heb even gekeken met EVEREST, en toevallig kon ik wat spanningen vinden van mijn graka...

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/1193/gpu2gj.jpg

Maarja, wat is nou wat..?

[ Voor 22% gewijzigd door Me_Again op 02-01-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
Me_Again schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:28:
Is het erg gevaarlijk dat er 1.5V op staat? Mij hebben ze altijd geleerd dat wanneer je de spanning verhoogt, dat je temperatuur dan ook enorm omhoog gaat, dat leid vaak tot een dode core ofzo.

Maar... ik heb watercooling en zalman ramsinks op het geheugen, dus de temperatuur is enorm laag. Of zijn er meerdere oorzaken waaraan je kaart stuk kan gaan bij te hoge spanningen?

EDIT
Ik heb even gekeken met EVEREST, en toevallig kon ik wat spanningen vinden van mijn graka...

[afbeelding]

Volgens Everest staan je voltages gewoon op de Standaard waarden, volgens mij is dat ook zo want ik kreeg met geen mogelijkheid meer volt op mijn kaart. 1.5 volt is niet gezond, zelfs al heb je goede koeling, dan kan het het kaartje toch stuk gaan. Over je temps: Ik zou niet afgaan op Everest, het is een heel handig programma maar het zit er met de temps altijd ver naast (iig bij mij en bij een vriend)

offtopic:
Ik moet mijn specs maar eens aanpassen, zit nu met een supersnelle S3 Virge (4 MB) kaart. Zit nog een sticker op met "Fastware" ook _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 02-01-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Thanks, dus ik kan weer met een gerust hart gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick_tfd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 10:22
Ik hoop dat dit geen domme vraag is maar vervalt de garantie nou als je die pipelines open zet met Rivatuner, of is dit iets softwarematigs. En welke risico's zitten er aan het openen zelf, is het weleens echt fout gegaan?

Deze vragen namelijk omdat 1. asus 3 jaar garantie geeft en 2. omdat ik gezocht hebt in een groot deel van de posts maar het niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick_tfd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:28:
Ik hoop dat dit geen domme vraag is maar vervalt de garantie nou als je die pipelines open zet met Rivatuner, of is dit iets softwarematigs. En welke risico's zitten er aan het openen zelf, is het weleens echt fout gegaan?

Deze vragen namelijk omdat 1. asus 3 jaar garantie geeft en 2. omdat ik gezocht hebt in een groot deel van de posts maar het niet kon vinden.
Bij gebruik van Rivatuner:
Je garantie vervalt NIET
risico loop je ook niet bij het unlocken, het ergste wat kan gebeuren isd artifacts of geen beeld.
Aangezien het softwarematig is, is dat na een reboot ook weer verholpen.

Anders is het wel als je bios/firmware vd kaart gaat wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

@ME_Again: wat zegt RivaTuner's Hardware Monitor over je core voltage? Ik zou Everest niet vertrouwen als het om core voltage van je GPU gaat, bij mij geeft ie de core temp al niet eens goed aan :X
1.5v lijkt me errug ongezond, misschien loop je met waterkoeling nog wel meer risico omdat je het PCB waarschijnlijk minder goed koelt (alleen de core en mem worden goed gekoeld). Het PCB en de transistors/mosfet/whatever zijn er niet voor gemaakt en dat is in het verleden al meerdere keren gebleken door overleden 6800LE's, die 'toevallig' allemaal op 1.4v liepen...
1.1v en 1.2v worden wel als veilig beschouwd, en er is een kans dat je core op 1.2v hetzelfde doet als nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Breepee schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:38:
Iemand?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Me_Again schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:28:

Yup; de condensatoren ed. kunnen ploffen. Het powergedeelte van de kaart is er gewoon niet op berekent om dergelijke spanningen te leveren. Ook al is je core en geheugen -30.
EDIT

[afbeelding]

GPU kern = 1.24V - dat is je huidige core spanning. Heb je een ASUS? Dan is dit normaal.
En de AGP die nu 1.58V is ook normaal en is van je AGP poort op je mobo en dus NIET van je kaart (GPU).
Je kaart loopt volgens mij gewoon op iets meer dan 1.2V, want 1.5 is gewoon onmogelijk (als standaard voltage).
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:39:
Bij gebruik van Rivatuner:
Je garantie vervalt NIET
Technisch gezien vervalt je garantie WEL. Dat ze het echter niet kunnen zien is wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
hmm ik heb gezocht, maar kan niet vinden waar in RivaTuner je spanningen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick_tfd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 10:22
-Sir_Killalot- schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:29:
[...]

Technisch gezien vervalt je garantie WEL. Dat ze het echter niet kunnen zien is wat anders...
Is het dan zo dat, wanneer je de kaart daarna in een andere pc zet, je de pipelines opnieuw open moet zetten mbv Rivatuner? En kunnen ze het echt niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
Maverick_tfd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:54:
[...]

Is het dan zo dat, wanneer je de kaart daarna in een andere pc zet, je de pipelines opnieuw open moet zetten mbv Rivatuner? En kunnen ze het echt niet zien?
Ja dat klopt, als je Windows opnieuw installeert of je logt in onder een andere gebruikersnaam (wel bestanden gescheiden) Dan moet je het opnieuw instellen. (Of het moet natuurlijk al ingesteld zijn op die andere Gebruikersnaam he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
De 6800 XT is op dit moment nergens te krijgen en de 6800 LE ook niet meer voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Me_Again schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:34:
hmm ik heb gezocht, maar kan niet vinden waar in RivaTuner je spanningen staan...
Afbeeldingslocatie: http://alt.biervogels.nl/pics/rivatuner.jpg
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
zoiets :P

Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/7631/spanning2zu.th.jpg

Lijkt mij in orde... bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Me_Again op 02-01-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mmmm, dat ziet er leuk uit. Ik probeerde bepaalde instellingen en plugins toe te voegen, zoals jij, maar bepaalde sensoren kan ik niet vinden. Zoals het voltage over je core en je AGP. Hoe heb je dat geflikt? of is het alleen maar bij Asus kaarten dat die sensoren aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
XanderDrake schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:48:
Mmmm, dat ziet er leuk uit. Ik probeerde bepaalde instellingen en plugins toe te voegen, zoals jij, maar bepaalde sensoren kan ik niet vinden. Zoals het voltage over je core en je AGP. Hoe heb je dat geflikt? of is het alleen maar bij Asus kaarten dat die sensoren aanwezig zijn?
Misschien dat de vorige eigenaar van deze kaart dat heeft gedaan, maar sinds ik hem heb (1 weekje :)) werken die sensoren al. Ik heb daar dus niets aan veranderd.
Misschien dat ik je bepaalde instellingen kan doorgeven van mijn kaart? Maar waarschijnlijk is dit alleen bij Asus videokaarten zo, zoals je al zei...

[ Voor 6% gewijzigd door Me_Again op 02-01-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
Me_Again schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:10:
[...]
Misschien dat de vorige eigenaar van deze kaart dat heeft gedaan, maar sinds ik hem heb (1 weekje :)) werken die sensoren al. Ik heb daar dus niets aan veranderd.
Misschien dat ik je bepaalde instellingen kan doorgeven van mijn kaart? Maar waarschijnlijk is dit alleen bij Asus videokaarten zo, zoals je al zei...
Hoort bij de kaart, ik HAD dezelfde kaart en ik had die sensors ook. Misschien toch wel beter he, een niet-referencedesign kaart ;) XanderDrake, was jij niet degene die het niet zo erg heeft op niet-reference? :P. Nu eens kijken wat voor grafische kaart mijn Mobo nu gaat slikken. :9

[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 02-01-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Even een administratieve melding:
Aangezien de polls in onbruik waren geraakt en eigenlijk niet eens zoveel meer toevoegden, heb ik deze maar gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

WillemJanJansen schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:20: XanderDrake, was jij niet degene die het niet zo erg heeft op niet-reference? :P
Tja het is handig, eenmalig, maar ik WEET dat ik mijn Leadtek heb draaien op 1,3v. Daar heb ik geen RivaTuner voor nodig ;)
Verder wil ik wel mn NV Silencer kwijt als ik zon V9999 kaart heb, maar dat ken niet ;) Dus daar heb je weer een nadeel!

Maar goed, maakt allemaal niet uit, ik ga toch 6800GS / 7800GT binnenkort :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
Om de Asus GeForce 6800 XT 128MB over te clocken heb je dan een betere cooler nodig, of is de koeling die er op zit goed genoeg? Heb nog wel geheugen blokjes dus die gooi ik er zo op, maar welke gpu koeler raden jullie aan om er op te zetten.
Las in de startpost dat niet alle gpu coolers op de asus kunnen is dat ook zo met de XT versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
NightForce schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:03:
Om de Asus GeForce 6800 XT 128MB over te clocken heb je dan een betere cooler nodig, of is de koeling die er op zit goed genoeg? Heb nog wel geheugen blokjes dus die gooi ik er zo op, maar welke gpu koeler raden jullie aan om er op te zetten.
Las in de startpost dat niet alle gpu coolers op de asus kunnen is dat ook zo met de XT versie?
Dat klopt want Asus gebruikt een afwijkend PCB, eigen design.
Dit is ook het geval bij de XT, in feite zijn 6800XT dan ook gewoon 6800XT op een iets hoger klokje en een andere naam, maar zodra je op de chip gaat kijken staat daar doodleuk GeForce 6800LE (NV40) op :P, althans bij de AGP versies.
Over de koelers, ik heb zelf geen Asus dus kan het niet met volledige zekerheid zeggen maar de actieve koeler van Zalman paste volgens mij wel prima.
Spit eens even een paar voorgaande delen voor want ik weet zeker dat deze vraag ook is gesteld voor de LE versies destijds en die zijn kwa layout gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
NightForce schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:03:
Je krijgt zelf een V9999/TD hoor, dat is geen 6800XT maar een 6800 wat inhoudt dat er al 4 pipelines en 1 vertex shader meer open staan en de core standaard op 325 MHz loopt ipv 300.
+ de kaart is volledig unlockbaar, zoals ik al zei.

Wat de koeling betreft: De koeling die op die kaart zit is harstikke goed, daarmee kun je overklokken wat je wilt, de kaart werd bij mij niet warmer dan 50 graden core en 48 graden van het geheugen. Dat zijn harstikke mooie temps voor een videokaart(op temperaturen van 100 graden kan een videokaart nog steeds goed zijn werk doen.), zeker voor eentje die pittig overgeklokt is. Je zou misschien je koeling willen veranderen omdat de Asus koeler op 100% (3500 RPM) een beetje luidruchtig is maar dat kan je zo terugschroeven naar 20% (1600RPM, speedfan klopt niet helemaal)
Op 1600RPM hoor je de kaart niet en blijven de temps ongeveer gelijk.

Heb je mn kaartje nu eindelijk eens binnen?

[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 04-01-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Net een Asus 6800XT besteld. Kijken hoe lang het gaat duren voor ik hem binnen heb. De verwachting was dat ze hem volgende week donderdag binnen kregen van de leverancier. Moet 135 eurootjes gaat kosten, niet al te veel lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Berimbau schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:26:
Net een Asus 6800XT besteld. Kijken hoe lang het gaat duren voor ik hem binnen heb. De verwachting was dat ze hem volgende week donderdag binnen kregen van de leverancier. Moet 135 eurootjes gaat kosten, niet al te veel lijkt me?
Goeie deal :)
Misschien een ideetje om deze leverancier te delen met andere op deze thread :) , er zijn tig mensen die die kaart willen!

[ Voor 15% gewijzigd door XanderDrake op 04-01-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
XanderDrake schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:33:
[...]

Goeie deal :)
Misschien een ideetje om deze leverancier te delen met andere op deze thread :) , er zijn tig mensen die die kaart willen!
www.robecomputer.nl

Ik heb geen ervaring met deze partij, daarom heb ik hem onder rembours besteld, dan komt er dus 13 eurootjes bij ipv 7 a 8 euro bezorgkosten.

En het is uiteraard te hopen dat ik alles kan unlocken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Hopen dat hij dan ook leverbaar is, de leverancier van Blom Hardware geeft op dit moment geen data meer, omdat Asus zich daar niet aan kan houden.

De leverancier vertelde ook steeds: volgende week, etc
Maar dat werd m steeds niet.

Wacht dus nu ook al sinds 12 december :P

Zit eigenlijk nu te denken aan een 6800GS, is maar €100 duurder (ongeveer), en op voorraad bij Alternate.

Asus 6800XT voor maar €132 staat gewoon in de pricewatch, voor degenen die m willen bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door TH0R op 04-01-2006 16:14 ]

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:46
Asus 6800XT voor €130 en een beetje bij Zercom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

TH0R schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:14:
Zit eigenlijk nu te denken aan een 6800GS, is maar €100 duurder (ongeveer), en op voorraad bij Alternate.
Ik weet niet of de AGP 6800GS het waard is... die 100€ . Hij is bijna totaal hetzelfde, alleen heeft wel kick ass 1.6ns / GDDR3 geheugen! MIsschien even wachten dan, hij is al verkrijgbaar voor 240€ in een andere shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
XanderDrake schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:23:
[...]
Ik weet niet of de AGP 6800GS het waard is... die 100€ . Hij is bijna totaal hetzelfde, alleen heeft wel kick ass 1.6ns / GDDR3 geheugen! MIsschien even wachten dan, hij is al verkrijgbaar voor 240€ in een andere shop.
Idd, ik vind die kaart die extra 100 euro niet waard. Het is NIET dezelfde kaart als de PCI-E versie maar gewoon een NV40 core met sneller geheugen, in tegenstelling tot de snellere PCI-E versie. Die is ongeveer even snel als een 6800GT. Unlocken kan dus wel. Dan kun je op GT niveau komen, zo niet Ultra niveau, als je core en geheugen ver genoeg wil.

[ Voor 15% gewijzigd door WillemJanJansen op 04-01-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik heb met ATI Tool mijn maximum core en memory opgezocht (V25 B11). Na lang scannen etc. kwam ATI Tool op een core van 395 en memory op 460. Omdat ik er zeker van wil zijn om een stabiele overklok te maken heb ik de score van ATI Tool gebruikt -5 MHz

Core komt dan op 390 en memory op 455 (x2 = 910). Ook heb ik mijn overige pipelines geunlockt en heb er nu 16. Weer heb ik met ATI Tool gedurende 45 minuten gescant voor artifacts, maar die zijn er niet...

Maar als ik 3DMark05 uitvoer zie ik toch duidelijk artifacts. Niet van die gele puntjes/streepen zoals in ATI Tool, maar grijze/zwarte streepjes. Kan iemand dit verklaren, want ATI Tool kan geen artifacts vinden, alhoewel dit wel een beta versie is...

Ik zal morgen even screenshots posten van de artifacts in 3DMark05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
met rivatuner kan je toch ook je maximum overclock opzoeken, zo ja hoe moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Op de site van XFX zie ik dat ze ook een XT hebben met 256mb DDR3, klinkt aantrekelijk als ze die voor een redelijke prijs hebben. probleem is alleen dat ik hem enrgens bij een shop terug kan vinden, ook niet in de pricewatch :?.

De andere kaarten hebben dus allemaal 128mb DDR1? Dat vind ik dan toch wel jammer. Ik ben de laatste tijd beetje aan het rondkijken in het LE/XT wereldje voor vervanging van mn 6600GT 128mb DDR3, die loopt trouwens wel lekker (612/1215) dus ik wil hem niet zomaar kwijt voor een kaart waar ik misschien minder performance uit krijg. Die XT's zijn zoiezo amper te krijgen dus het is nogal riskant om mn 6600GT te verkopen en naar een 6800XT te zoeken. Dit gaat nog lastig worden :o.

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Kijk hier voor die XFX.
Ik heb mbv RivaTuner getracht de kaart te unlocken. De eerste pijp gaf geen problemen (bleef op 8, maar de 2e heeft me alleen maar hoofdpijn gegeven.
Windows wilde niet opstarten (PC opstarten was prima). Talloze zwarte schermen. 1 voor 1 kwamen de icoontjes voor het oog.
In Safe Mode toen maar een systeemherstel gedaan!
Ik wacht tot iemand precies zo'n videokaart heeft gebusted van 8 naar 12!

Specs-overklok:
3-d prestaties
klokfrequenties kern = 453 Mhz
klokfrequenties geheugen = 1.10 Ghz
Standaard koeling.
-----
Windows XP Professional SP2
AMD Athlon 64, 2216 MHz 3700+
Asus A8N-SLI nVIDIA nForce4 SLI, AMD Hammer
Twinmoss 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
XFX NVIDIA GeForce 6800 XT (256 MB) DDR3
Samsung SyncMaster 930BF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Me_Again schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:28:
Ik heb met ATI Tool mijn maximum core en memory opgezocht (V25 B11). Na lang scannen etc. kwam ATI Tool op een core van 395 en memory op 460. Omdat ik er zeker van wil zijn om een stabiele overklok te maken heb ik de score van ATI Tool gebruikt -5 MHz

Core komt dan op 390 en memory op 455 (x2 = 910). Ook heb ik mijn overige pipelines geunlockt en heb er nu 16. Weer heb ik met ATI Tool gedurende 45 minuten gescant voor artifacts, maar die zijn er niet...

Maar als ik 3DMark05 uitvoer zie ik toch duidelijk artifacts. Niet van die gele puntjes/streepen zoals in ATI Tool, maar grijze/zwarte streepjes. Kan iemand dit verklaren, want ATI Tool kan geen artifacts vinden, alhoewel dit wel een beta versie is...

Ik zal morgen even screenshots posten van de artifacts in 3DMark05.
Omdat ATiTool ook niet alles 100% kan testen? Artifacts kunnen verschillen per applicatie.
Artifacts in 3dMark zouden mij overigens totaal niet boeien als ik er in games maar geen last van heb. Dat is waar het om gaat toch?
De kaart merkt toch niet of hij een artifact maakt ja of nee.

@Qosmic, maximum overclock opzoeken? Dat is heel makkelijk. Gewoon overclocken en testen. En gewoon steeds de schuif iets hoger zetten totdat je tegen problemen aan loopt, dan zit je tegen de max aan als je verder niet wilt modden :)

@dazsur, 2de pipeset niet geprobeerd? Overigens heeft RivaTuner een safetybutton die je in kunt drukken tijdens het booten waardoor overclocks niet ingeschakeld worden, ik denk dat dit ook voor unlocks wel kan werken. De precieze knoppen combinatie die je in moet drukken weet ik alleen niet uit mijn hoofd en zul je even op moeten zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Heb sinds 19 december de Asus 6800XT 128MB AGP in pre-order bij 4Launch. Ze verwachten eind deze week weer een partij binnen te krijgen (welke allemaal ge-pre-ordered zijn lijkt mij).

Nu is de prijs inmiddels 10 euro gedaald, is het normaal dat mijn pre-order dan op de oude prijs blijft staan of is het bij een pre-order normaal dat de actuele prijs wordt gehanteerd bij levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Arnout schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:01:
Heb sinds 19 december de Asus 6800XT 128MB AGP in pre-order bij 4Launch. Ze verwachten eind deze week weer een partij binnen te krijgen (welke allemaal ge-pre-ordered zijn lijkt mij).

Nu is de prijs inmiddels 10 euro gedaald, is het normaal dat mijn pre-order dan op de oude prijs blijft staan of is het bij een pre-order normaal dat de actuele prijs wordt gehanteerd bij levering?
Dat lijkt me meer een vraag voor de winkel waar je hebt bestelt dan voor GoT eigenlijk.
Dazsur schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 01:09:
Kijk hier voor die XFX.
Ik heb mbv RivaTuner getracht de kaart te unlocken. De eerste pijp gaf geen problemen (bleef op 8, maar de 2e heeft me alleen maar hoofdpijn gegeven.
Windows wilde niet opstarten (PC opstarten was prima). Talloze zwarte schermen. 1 voor 1 kwamen de icoontjes voor het oog.

Specs-overklok:
3-d prestaties
Standaard koeling.
-----
Samsung SyncMaster 930BF
Hmm vreemd, ik heb gisteravond (lees:vanochtend heel vroeg) nog op de site van komplett en in de pricewatch gekeken, naja miss was het toen al gewoon te laat 8)7.

Maar zijn er nog meer XT's met 256mb GDDR3 die problemen hebben met de pipes of heb jij gewoon pech? Ik zie eigenlijk maar heel weinig mensen met een XT met 256mb GDDR3 geheugen hier...

EDIT: laat maar ik zie net dat die kaart PCIe is, ik moet AGP hebben...en wtf is er opeens met XFX, ik kijk op de site en er staat geen 6800XT meer op, gisteravond nog wel :?. Via een omweg kan je er nog wel komen maar bij prducts>videocards>geforce 6> geen 6800XT...

[ Voor 9% gewijzigd door goeiemorguh op 05-01-2006 09:34 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dazsur schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 01:09:
Kijk hier voor die XFX.

Specs-overklok:
3-d prestaties
Standaard koeling.
-----
Samsung SyncMaster 930BF
Na een paar keer dit lezen kwam het bij me naar boven;
Dit is een PCI-E 6800XT! Ik had altijd verwacht dat deze kaarten *niet* unlocked konden worden, omdat de overige pipes lasercut waren vanuit de fabriek! Al de problemen die je ervaart kunnen daar vanaf worden geleidt.
Maar blijkbaar heb je toch 4 pipes unlocked, wat wel kan, immers, de NV42 (waar deze kaart is op gebaseerd), heeft 12p5v. 16p6v is echter dus niet mogelijk, die extra pipes bestaan gewoonweg niet.
Maar deze vinding zet wel veel van mijn aannames op losse schroeven 8)7 !

Ga vooral door met testen, kijk wat andere progs (EVEREST e.d) zeggen over je pipes, en ALSJEBLIEFT GEEF ONS SCORES :X _/-\o_ Voor unlock, na unlock, tijdens unlock, 3 weken voor unlock, geef alles wat je hebt, en ik ben je dankbaar!!

Als dit allemaal klopt dan heb je namelijk gewoon een 6800GS in bezit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
WillemJanJansen schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:36:
[...]

Idd, ik vind die kaart die extra 100 euro niet waard. Het is NIET dezelfde kaart als de PCI-E versie maar gewoon een NV40 core met sneller geheugen, in tegenstelling tot de snellere PCI-E versie. Die is ongeveer even snel als een 6800GT. Unlocken kan dus wel. Dan kun je op GT niveau komen, zo niet Ultra niveau, als je core en geheugen ver genoeg wil.
Ik ben het wel eens met jullie beiden. Tis op AGP gewoon een standaard overgeclockte/geunlockte 6800LE (met sneller geheugen). Alstie dichtbij de €200 komt, istie het kopen wel waard, anders niet.

En een PCI-E socket 754 bord met de PCI-E versie van de GS is geen optie, ik heb namelijk schijven in raid hangen. Spul kan ik nergens naar backuppen.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Mijn core staat nu op 2.5V kan ik wanneer ik dit verhoog naar 3.0V verder overklokken zonder artifacts? Kan dit ook in RivaTuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Me_Again schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:26:
Mijn core staat nu op 2.5V kan ik wanneer ik dit verhoog naar 3.0V verder overklokken zonder artifacts? Kan dit ook in RivaTuner?
:| ,als ik jou was zou ik eerst es ff goed kijken waar je nu helemaal mee bezig bent, want dit gaat niet goed zo...die 2.5 lijkt mij een geheugen voltage nl. (kzou even geen ander apparaat weten die dergelijke voltages eet) en in that case, you'd better have some serious memory anders frituur je het gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:46
@Me_again; Ik denk dat je in ieder geval geen artifacts meer zult hebben na die voltmod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
hehe wat ben ik een grapjas. Ik snap alleen niet hoe ik aan die 2.5 @ 3.0 kom |:(

Ik bedoel natuurlijk 1.25 @ 1.30 hehe (komma wat verkeerd geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
XanderDrake schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:00:
[...]

Maar blijkbaar heb je toch 4 pipes unlocked, wat wel kan, immers, de NV42 (waar deze kaart is op gebaseerd), heeft 12p5v. 16p6v is echter dus niet mogelijk, die extra pipes bestaan gewoonweg niet.
Maar deze vinding zet wel veel van mijn aannames op losse schroeven 8)7 !

Ga vooral door met testen, kijk wat andere progs (EVEREST e.d) zeggen over je pipes, en ALSJEBLIEFT GEEF ONS SCORES :X _/-\o_ Voor unlock, na unlock, tijdens unlock, 3 weken voor unlock, geef alles wat je hebt, en ik ben je dankbaar!!

Als dit allemaal klopt dan heb je namelijk gewoon een 6800GS in bezit :)
$ffffffffff NVIDIA specific display adapter information
$ffffffffff ----------------------------------------------------------------
$0100000000 Graphics core : NV41 revision A2 (8x1,4vp)
$0100000001 Hardwired ID : 00c0 (ROM strapped to 00c3)
$0100000002 Memory bus : 256-bit
$0100000003 Memory type : DDR3 (RAM configuration 07)
$0100000004 Memory amount : 262144KB
$0100000005 Core clock : 351.000MHz
$0100000006 Memory clock : 450.000MHz (900.000MHz effective)
$0100000007 Reference clock : 27.000MHz

Het is dus geen NV42.
IK heb begrepen dat je kan unlocken van 8 naar 12 en niet naar 16 pipes, omdat die kaart een PCIe is en geen AGP.

Ik heb een printje gemaakt. Dit is standaard. Ik had bit 01 gedaan, windows gaf geen problemen, maar aan welke 2e bit ik ben gaan zeuren ben ik door de stress vergeten. |:(
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/jr4qjm.jpg

Er zijn 6 van die kaarten te vinden bij Komplett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
XanderDrake schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:02:
[...]

Tja het is handig, eenmalig, maar ik WEET dat ik mijn Leadtek heb draaien op 1,3v. Daar heb ik geen RivaTuner voor nodig ;)
Verder wil ik wel mn NV Silencer kwijt als ik zon V9999 kaart heb, maar dat ken niet ;) Dus daar heb je weer een nadeel!

Maar goed, maakt allemaal niet uit, ik ga toch 6800GS / 7800GT binnenkort :) .
Ja, als je zoiets koopt moet je gewoon de voordelen tegen de nadelen afwegen. Ik was iig harstikke tevreden met mijn V9999/TD, net verkocht voor 179 euro omdat ook ik ga overstappen naar PCI E.

Heb al een Athlon 64 3000 S939 gekocht. Kijken of ik ergens nog een GTO2 van Ati op kan pikken. Die zij n kwa unlocken en overclocken nog beter dan 6800LE' s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Heb je een Asus V9999/TD 128 MB AGP verkocht voor 179 euro? :o

Ik heb deze week eentje gekocht op marktplaats voor 110 Euro, waarvan alle 16p en 6v werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Me_Again schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:35:

Ik heb deze week eentje gekocht op marktplaats voor 110 Euro, waarvan alle 16p en 6v werken 8)
de verkoper van die kaart is niet echt... slim... enzo :P
Dazsur schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:34:
[...]

$ffffffffff NVIDIA specific display adapter information
$ffffffffff ----------------------------------------------------------------
$0100000000 Graphics core : NV41 revision A2 (8x1,4vp)
$0100000001 Hardwired ID : 00c0 (ROM strapped to 00c3)
$0100000002 Memory bus : 256-bit
$0100000003 Memory type : DDR3 (RAM configuration 07)
$0100000004 Memory amount : 262144KB
$0100000005 Core clock : 351.000MHz
$0100000006 Memory clock : 450.000MHz (900.000MHz effective)
$0100000007 Reference clock : 27.000MHz

Het is dus geen NV42.
IK heb begrepen dat je kan unlocken van 8 naar 12 en niet naar 16 pipes, omdat die kaart een PCIe is en geen AGP.

Ik heb een printje gemaakt. Dit is standaard. Ik had bit 01 gedaan, windows gaf geen problemen, maar aan welke 2e bit ik ben gaan zeuren ben ik door de stress vergeten. |:(
[afbeelding]

Er zijn 6 van die kaarten te vinden bij Komplett.
Scorezzzzzzzzzz _/-\o_
Bij voor baad dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
Me_Again schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:35:

Net als XanderDrake zegt, die verkoper is een ezel. Er wordt al veel meer geboden voor die kaartjes. Bij Vraag en Aanbod biedt er iemand 200 euro voor een unlockbare LE/TD. Als je het ding dan voor 110 gaat verkopen ben je niet echt slim. Ik kijk sowieso altijd eerst wat ik er voor kan krijgen, voordat ik iets verkoop.

In dit geval was jij erg lucky, wil je 90 euro winst maken, kijk dan even in Vraag en Aanbod :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
w00t

dus ik heb gewoon vette mazzel gehad :D

[ Voor 9% gewijzigd door Me_Again op 05-01-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Me_Again schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:06:
w00t

dus ik heb gewoon vette mazzel gehad :D
Of die verkoper weet iets wat jij (nog) niet weet :P (alsnog een brakke pijp, black screen...) O-) .

Sorry, veel geluk/succes met je aankoop :P

EDIT: (ik edit deze ff, dan is deze post ook weer wat nuttiger...)

@me_Again hieronder:
Danger Den

Die heeft het volgende blok: Danger Den NV-68
Wel duur...maar exact wat je zoekt geloof ik. Meen dat de BFG watergekoelde versies van hun kaarten (een dergelijk) blok dragen. Of het ook echt deze blokken zijn weet ik niet (zoals die NV5 Silencers (soms ZM VF700) die je nu ook ineens overal terugvind)

[ Voor 51% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 05-01-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
haha, neej met mijn kaart is niks aan de hand. De verkoper was geen gamer en had er geen verstand van (of deed alsof :P)

Maar... om weer ontopic te gaan... weet iemand een goed waterblok voor de 6800LE? Ik ben op zoek naar ééntje die ook het geheugen koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
XanderDrake schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:49:
[...]

Scorezzzzzzzzzz _/-\o_
Bij voor baad dank ;)
Probleempje!
Op de website van Guru3d heb ik iets gelezen over het feit dat je in de 4e kolom een 'yes' moet zien staan.
In de 4e kolom staan alleen 'N/A'.
Waarschijnlijk valt er niks te unlocken bij deze kaart!

Maar hier enkele screens:
Zoals je ziet blijft het op 8 pipes met 4 vertex.
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/jrzmti.jpg

Het blijft gewoon op disabled staan:
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/jrzmvt.jpg

Die VK staat op 56 graden idle. Standaard XFX fan.
Forceware 81.98 van XTreme-G.

HIj draait nu ook op:
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/jrzpja.jpg

3DMARK03 score:
Screenshot

[ Voor 48% gewijzigd door Dazsur op 06-01-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de NV Silencer op de Mad-moxx kaart heb een draad over die ik nergens op m'n MB kan pinnen.
Weet iemand of dit is om gegevens uit te lezen. De draad is niet de voeding maar een extentie van de koelerdraad die wel op de VGA is ingeplugged. Op de plaatjes is het de kabel die los hangt Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=40&data=4&disc=
Is dit gevaarlijk om niet aan te sluiten? De fan draaid.

De kaart is de 6800LE burst van mad mox met NV silencer. Geleverd met 3 discs 2 * spel en 1 driver. Helaas geen enkele uitleg of tech data erbij ontvangen. Via Riva gechecked en hij is 12 v 5
. Kon na het lezen van dit topic het niet laten om een OC te probren en ik heb de laatste pipelines ook unlocked en de fan hoger gezet. nu 16v6. pas een bench gedraaid en ik zag geen artifacts. Durf hem niet in de duurtest te gooien omdat dat draadje nog los zit en ik weet niet of dit nodig is om de kaart tegen te hoge temp te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dazsur schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:38:
[...]

Probleempje!
Op de website van Guru3d heb ik iets gelezen over het feit dat je in de 4e kolom een 'yes' moet zien staan.
In de 4e kolom staan alleen 'N/A'.
Waarschijnlijk valt er niks te unlocken bij deze kaart!

Maar hier enkele screens:
Zoals je ziet blijft het op 8 pipes met 4 vertex.
[afbeelding]

Het blijft gewoon op disabled staan:
[afbeelding]

Die VK staat op 56 graden idle. Standaard XFX fan.
Forceware 81.98 van XTreme-G.

HIj draait nu ook op:
[afbeelding]

3DMARK03 score:
Screenshot
Jammer jammer, zo te zien kan je het toch niet unlocken... Leuke poging toch.
Je scores komen ongeveer overeen met mijn scores toen ik nog op 8p6v draaide. Ik had ook mn core behoorlijk overclocked. Dus je heb simpelweg 8p4v, met nog hogere clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Een vriend van mij heeft een XFX 6600GT 128MB PCI-E. Wanneer wij samen Call of Duty spelen, heeft hij op zijn pc 90 FPS in Call of Duty 2, terwijl ik er maar 60 heb. Dit op hetzelfde stuk map, met dezelfde grahpic settings. Maar het gekke is dat ik een V9999/TD oc'ed op 16p6v heb, die veel beter is.
Ook met 3DMark05 haal ik véél hogere scores dan hem, maar toch heb ik minder FPS. Call of Duty is niet het enige spel waarbij dit zo is. We hebben allebei een NVidia kaart, met dezelfde driver versie...

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
Me_Again schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:40:
Een vriend van mij heeft een XFX 6600GT 128MB PCI-E. Wanneer wij samen Call of Duty spelen, heeft hij op zijn pc 90 FPS in Call of Duty 2, terwijl ik er maar 60 heb. Dit op hetzelfde stuk map, met dezelfde grahpic settings. Maar het gekke is dat ik een V9999/TD oc'ed op 16p6v heb, die veel beter is.
Ook met 3DMark05 haal ik véél hogere scores dan hem, maar toch heb ik minder FPS. Call of Duty is niet het enige spel waarbij dit zo is. We hebben allebei een NVidia kaart, met dezelfde driver versie...

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Doe ik iets fout?
Weleens aan de processor gedacht? Ik gok er op dat hij een AMD 64 processor heeft, die zijn gewoon sterker in spellen dan een P4. Call of duty is op jullie instellingen waarschijnlijk CPU gelimiteerd (wat inhoudt dat je videokaart het allemaal makkelijk trekt omdat je CPU niet meer frames per seconde aan kan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

WillemJanJansen schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:53:
Weleens aan de processor gedacht? Ik gok er op dat hij een AMD 64 processor heeft, die zijn gewoon sterker in spellen dan een P4. Call of duty is op jullie instellingen waarschijnlijk CPU gelimiteerd (wat inhoudt dat je videokaart het allemaal makkelijk trekt omdat je CPU niet meer frames per seconde aan kan.)
Ik schat dat het software matig is. 3.0ghz is genoeg om niet CPU limited te zijn. Een schone PC is altijd sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
XanderDrake schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:13:
[...]

Ik schat dat het software matig is. 3.0ghz is genoeg om niet CPU limited te zijn. Een schone PC is altijd sneller.
Het zou heel best door de software kunnen komen maarrr, hij zegt dat hij de zelfde instellingen gebruikt, hij heeft 1024 MB geheugen, wat ruim genoeg is voor Call Of Duty en om maar een voorbeeldje te noemen: mijn athlon XP kwam soms ook niet boven de 45 FPS uit met San Andreas (met een paar mensen en auto's in beeld) dit kwam duidelijk door de CPU aangezien ik het op 640x480 @ low getest had. Dit kan dus heel best het geval zijn, dat de CPU het erg druk had met dingen als de Ai berekenen enz. Iedereen weet dat Athlon 64's hier gewoon sterker in zijn. Zeker al was het bijvoorbeeld een Athlon 64 op 2.4 GHz kan dit makkelijk.

Een 3 GHz P4 is te vergelijken met een 3000+ maar als je de gamekant er van bekijkt, dan haalt de 3000+ vaak de 3.2 GHz P4 in (zowel de Presscot als de Northwood, had gisteren nog een benchmark bekeken, zal even kijken of ik het terug kan vinden.)

Dit is maar een mogelijkheid, het kan aan zoveel dingen liggen. Dit ligt echter wel voor de hand.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.