----
[ Voor 100% gewijzigd door Dazsur op 07-01-2006 02:23 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Dazsur op 07-01-2006 02:23 ]
De AMD64 heeft de geheugencontroller onboard zitten, dit geeft hem ingame een ongelovelijk voordeel tenopzichte van de P4. Of dit 30 FPS kan schelen durf ik niet te zeggen, dit wordt wel een beetje erg extreem namelijk.Me_Again schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 10:03:
hij heeft idd een AMD64, maar zou hij daarom 30 FPS meer hebben?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Yeah waarschijnlijk zal blijken dat Me Again ergens 4x AA geforceerd heeft aan staan zonder het te wetencybersteef schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 10:13:
En eventuele andere settings die invloed hebben op de performence.
tjaaaaaa, had jij nog iets bijzonders in gedachten danofftopic:
500 posts alweer!Ik ga vanmiddag aan de slag met een nieuw deel, of doen we iets speciaals Xander?
zeg het maar hoor
[ Voor 13% gewijzigd door XanderDrake op 07-01-2006 11:56 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
XanderDrake schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:54:
tjaaaaaa, had jij nog iets bijzonders in gedachten danMail of roep maar in dat geval
![]()
Ja dat kan, bij Kwaliteit/Prestatie instellingen, in je tray op dat groene nVidia logotje klikken, dan zie je het wel.Me_Again schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:27:
die 4x AA heb ik uit staan (in CoD), maar kun je dit ook aanzetten in je drivers ofzo
Hij heeft er in 3dMark geen last van, dus dat valt al afXanderDrake schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:54:
[...]
Yeah waarschijnlijk zal blijken dat Me Again ergens 4x AA geforceerd heeft aan staan zonder het te weten
X29.exe had ik niet maar voor zover ik gevonden had telt X29 het aantal FPS...Me_Again schreef op Saturday 07 January 2006 @ 14:13:
Hij staat idd op toepassinggebonden, maar is die X29.exe voor alle toepassingen?
Zoals Cybersteef geloof ik eerder in dit topic al zei: Als je de koeler van een XT afhaalt, zit er gewoon een core onder waar "6800 LE" opstaat. Dit is tenminste zo bij de AGP versie, het zou me ook niks verbazen al heeft de PCI-E versie dit ook.Mister_X schreef op zondag 08 januari 2006 @ 01:15:
is trouwens de LE het zelfde als de XT ?? Zou een XT bios werken op een LE kaart?
Verwijderd
Het enige verschil is dus dat de XT *iets* sneller geclocked is.WillemJanJansen schreef op zondag 08 januari 2006 @ 01:17:
[...]
Zoals Cybersteef geloof ik eerder in dit topic al zei: Als je de koeler van een XT afhaalt, zit er gewoon een core onder waar "6800 LE" opstaat. Dit is tenminste zo bij de AGP versie, het zou me ook niks verbazen al heeft de PCI-E versie dit ook.
LMAO!-Sir_Killalot- schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:33:
@Me_Again:
Heb je m'n post nog gelezen? En zo ja, had je er wat aan?
-Sir_Killalot- in "Het 6800LE/XT Topic Deel 22"
En dit draadje gaat maar [afbeelding]
dus vond deze wel toepasselijk:
[afbeelding]
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik heb topic niet doorgenomen, hebben er al mensen een XT bios erin gezet? anders ga ik het mrogen wel doenWillemJanJansen schreef op zondag 08 januari 2006 @ 01:17:
[...]
Zoals Cybersteef geloof ik eerder in dit topic al zei: Als je de koeler van een XT afhaalt, zit er gewoon een core onder waar "6800 LE" opstaat. Dit is tenminste zo bij de AGP versie, het zou me ook niks verbazen al heeft de PCI-E versie dit ook.
Ik heb dit niet geprobeerd, maar misschien lukt het als je de bios van de nep-GT er in flasht. De 128 MB ddr versie dus met 16/6. Mvktech zou deze bios wel moeten hebben, ff daar zoeken dus. Proberen kan overigens helemaal geen kwaad, mijn oude kaartje heeft ook 5 verschillende biossen gevoeld. Zorg wel dat je een pci kaartje bij de hand hebt, voor als het misgaat, maar die kans is minimaal. Aangezien mijn kaart op een 6800GT bios nog goed werkte (Wel geheugen speed aangepast uiteraard).Me_Again schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:57:
Weet iemand hoe je pipelines in je bios file kunt unlocken, zodat dit niet OS afhankelijk is?
Ik heb geprobeerd met verschillende bios edit progjes, zoals NiBiTor, maar ik kan die mogelijkheid niet vinden
[ Voor 23% gewijzigd door WillemJanJansen op 08-01-2006 13:04 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Me_Again op 08-01-2006 13:25 ]
2d snelheid heb je evengoed wel, desnoods softwarematig, door Rivatuner/driver instellingen. De geheugensnelheid kun je zo aanpassen in de bios dus dat is geen probleem. Je zult misschien nog wel hoger kunnen komen met die bios door andere timings. Je kunt het altijd proberen, als het niet lukt, dan is het pech. Je moet trouwens ook op het voltage letten, een GT gebruikt 1.3 volt. Dat kan jouw kaartje wel aan. ALS het voltage gewijzigd wordt tenminste, bij mij was het met dezelfde kaart onmogelijk.Me_Again schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:24:
Bedankt voor je antwoord. Er staan 3 verschillende Asus 6800GT 128MB AGP biossen op die website. Wanneer ik ze open met "NiBiTor 2.6" staan de core en memory op 350MHz voor 3D. Er staan geen snelheiden bij 2D en Throttle. Klopt dit wel, want volgens mij heeft de 6800GT 1000MHz memory en geen 700MHz...
Of kan NiBiTor 2.6 deze bios niet goed lezen?
Ligt het aan mij of lees je de startpost gewoon niet goed?Me_Again schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:57:
Weet iemand hoe je pipelines in je bios file kunt unlocken, zodat dit niet OS afhankelijk is?
Ik heb geprobeerd met verschillende bios edit progjes, zoals NiBiTor, maar ik kan die mogelijkheid niet vinden
NiiiksXanderDrake schreef op zondag 08 januari 2006 @ 02:11:
[...]
LMAO!
Dus, wat suggereer je hiermee, Heer Doodveel?
Tja, kan heel best, ik gaf boven ook al aan dat ik niet wist of dat werkte, aangezien RT bij mij liep toen ik er een GT bios in geflashed had. Ik kwam iig direct weer op 16/6 bij het opstarten. Zal dan wel door RT komen ja..Mister_X schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:38:
ehm, meer pipelines door een GT of ULTRA bios te flashen heeft geen zin hoor!
XanderDrake schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:03:
Moet dit topic niet eens gesloten worden Cyberstefan?
Het enige wat ik kan bedenken dat je misschien kan plaatsen in de nieuwe startpost, is wat uitleg over de PCI-E 6800XT en zijn (gebrek aan) unlockbaarheid.
WillemJan, wat voor vidkaart ga je eigenlijk stoppen in je PCI-E mobo?
[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 08-01-2006 15:16 ]
Hmm, de K8N Neo2 is een nForce3 bord.MysticSnake schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:47:
Ik heb nu al meer dan een jaar de Leadtek 6800LE en de overige pipelines geopend. Met 3DMark05 haal ik een score van ongeveer 3200 en alle spelletjes deden het uitstekend, dus was ik zeer tevreden.
Totdat ik enkele maanden geleden World of Warcraft ging spelen. Als ik het spel ongeveer 30-40 minuten speel, dan hangt mij computer voor 10 seconden. Ik kan dan niets meer doen (ook niet meer terug naar Windows XP). Ongeveer acht van de tien keer gaat het spel en de computer daarna gewoon weer verder en 30-40 minuten later hetzelfde probleem. Eerst dacht ik dat het misschien aan de server zou liggen, maar in de overige twee keer bleef de computer een halve minuut hangen en startte zichzelf opnieuw op en dan krijg ik aan het begin van Windows een scherm te zien waarin staat de er een ernstig probleem is met videokaart Winfast A400LE (dus de 6800LE) en ervoor zorgt dat het systeem onstabiel wordt.
Ik heb dus alle pipelines weet uitgeschakeld en de kaart weer gereset zoals hij was. De hardwareversnelling steeds verlaagd. De drivers opnieuw geïnstalleerd. Maar het probleem gaat maar niet over. Ik heb er alleen last van in WoW, verder in geen enkele andere applicatie. Wel had ik in GTA San Andreas dat het spel even voor 2 seconden hapert, maar nooit dat het systeem ging hangen, je kon dan altijd met de windows-knop terug naar Windows.
Heeft iemand ook dergelijke problemen gehad met deze videokaart?
Mijn Systeem:
MSI K8N Neo2 Platinum S939
AMD 64 3500+
WD 200GB Sata 7200 Rpm 8 MB cache
1 GB (2x512 dual channel) TwinMos DDR
Leadtek 6800LE 128 MB
[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 09-01-2006 01:01 ]
Nou ben ik hier een redelijk tevreden eigenaar van een K8N moederbord en een 6800LE als vidkaart, en ik moet als eerste melden dat 3200 3dmarks2005 nogal laag is voor zon PC als de jouwe, zeker als je in acht houdt dat je 16p6v open hebt. Ik haalde vroegâr met de 6800LE niet overclocked met geen problemen de 3800-3900 punten. Zo'n 20% meer! Wanneer was de laatste keer dat je je pc geformateerd hebt?cybersteef schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:58:
Hmm, de K8N Neo2 is een nForce3 bord.
En had de nForce3 chipset niet last van incompatibility met de gehele GeForce 68xx xx serie?
Ik heb al een paar keer problemen met overclocken gezien wat een ontzettend onstabiel systeem opleverde. Zoek eens op nForce3 + GF6800. Misschien dat je wat vindt, ik ga nu me nest in.
Heb je trouwens ook al de nieuwste chipset drivers voor je nForce3 chipset geprobeerd en naar BIOS updates voor je bord gekeken. Misschien dat er wat compatibility issues verholpen zijn.
Na een snelle google op nForce 3 + 6800 kwam ik mooi uit bij onze eigen meuktracker.
http://tweakers.net/meuktracker/10776
Dat is de link naar de nieuwste nForce3 drivers volgens de Meuktracker.
Zie ook de comment daar wordt jou probleem namelijk genoemd en ook gezegd dat een tijdje terug al verholpen is.
Ik hoop dat dit je probleem oplost, laat maar even horen
[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 09-01-2006 12:25 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Dazsur op 09-01-2006 14:45 ]
Ga er maar vanuit dat dat door de NF3+6800 combi komt... Ik heb er zelf nl. ook geen last van tot ik mn kaart zn core boven de 425MHz laat komen. In dat geval mag je nog van geluk spreken, want er zijn mensen die @ stock al problemen hebben en hun kaart moeten underclocken...XanderDrake schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:25:
[...]
Verder ben ik bang dat ik ook wat problemen heb met mijn nForce3 en 6800LE. Maar die doemen absoluut niet op als ik alles op stock draai, pas rond de 400mhz/930mhz beginnen de "stutters" te komen, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik geen goede airflow in mn kast heb, of driver problemen.
Kan proberen, maar ik gok er niet op.Al met al nogal vaag jah. Ik denk dat een format wel goed zal doen. Of natuurlijk misschien de drivers van Cybersteef.
Sorry, maar das dus niet waar. nVidia heeft een jaar lang geen klap gedaan aan de NF3 drivers en ook deze 'update' lost het niet op (ja ik spreek uit ervaring en een shitload dat ik erover gelezen heb). Punt is gewoon dat nVidia strak naar de NF4 blijft kijken, want volgens mij hebben ze geen clue om het te fixen.cybersteef schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:35:
Problemen tussen de nforce3 en 6800 kaarten zijn er, maar huidige drivers bevatten al een tijdje een fix/workaround voor het probleem
Hoe goed zijn jouw ogenDazsur schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:33:
Is het mogelijk aan de hand van bepaalde transistoren [...] te zien of je een lasercut VK hebt?
[ Voor 13% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 09-01-2006 14:50 ]
Ok, dan is het over en uit mbt unlocken.-Sir_Killalot- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:46:[...]
Hoe goed zijn jouw ogen? Zo groot zijn die dingetjes nl. niet
.
Maar tenzij er iemand (Unwinder..?) toch nog een 'fix' vind, kan je denk ik unlocken op PCIe voor zowel de 6800 als de 7800 vergeten. Zeker als je in acht neemt dat deze kaarten toch al vele maanden op de markt zijn...
[ Voor 8% gewijzigd door Dazsur op 09-01-2006 14:57 ]
Zoals ik al eerder zei spreek ik niet uit ervaring en heb ik dat punt over die fix/workaround uit de reacties gehaald die in de meuktracker stonden. Onbetrouwbare bron blijkt maar weer. Ik had vannacht echt geen tijd/zin om het changelog door te gaan pluizen.-Sir_Killalot- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:46:
[...]
Sorry, maar das dus niet waar. nVidia heeft een jaar lang geen klap gedaan aan de NF3 drivers en ook deze 'update' lost het niet op (ja ik spreek uit ervaring en een shitload dat ik erover gelezen heb). Punt is gewoon dat nVidia strak naar de NF4 blijft kijken, want volgens mij hebben ze geen clue om het te fixen.
De enige echte 'fix' is er niet, je kan kiezen uit een hele rij, waaronder nieuwere/oudere drivers, NF4 driver + GART, AGP Fast Writes uitzetten, lager klokken, AGP voltage verhogen (1.5 -> 1.6), AGP Aperture size lager/hoger, kaart inruilen (soms werkt een andere, maar exact dezelfde kaart wel) etc. etc.
En misschien helpt wel helemaal niks...maar goed, hier is al zooooveel over te vinden op GoT/Google.
[ Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 09-01-2006 19:06 ]
Die mening deel ik.... Ik ben niet ontevreden hoor, zeker niet, maar toch de onzekerheid... "heb ik er nou wel last van of niet...?"cybersteef schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:03:
* XanderDrake is blij dat hij de nForce3 al sinds de release een beetje boycot.
Ja, ze zijn zeker unlockbaar, en ook de prestaties zijn zoals verwacht ( zo snel als een 6800GS). Het goedkoopste is 240€, en dat is nou het punt. In feite betaal je nu dus 40€ meer voor een kaart (de Asus V9999GE, oftewel 6800GE/6800GTO) die ze 6 maanden geleden nog verkochten voor 199€.. Verder zijn de kaart identiek hetzelfde. Beetje afzetterij, niet?Heb je wat meer geld over dan is de 6800GS AGP ook een hele leuke optie, ook die zijn unlockbaar toch Xander?
Nogalofftopic:
We gaan nu wel echt over de 500 postlimit heen
één woord: pricewatchKuL schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:45:
Hebben jullie links naar sites waar misschien nog 6800le zijn, of anders een idee wat kwijt ben aan een xt?
mijn 9200SE pci begint nu echt irritant te doen
maar de GS is iets sneller dan de GT, en dus ook dan de GE...XanderDrake schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:37:
[...]
Ja, ze zijn zeker unlockbaar, en ook de prestaties zijn zoals verwacht ( zo snel als een 6800GS). Het goedkoopste is 240€, en dat is nou het punt. In feite betaal je nu dus 40€ meer voor een kaart (de Asus V9999GE, oftewel 6800GE/6800GTO)
[...]
we hebben het natuurlijk over de NV40, dus de AGP 6800GS. Lees AUB eerst ffSiebolt schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:00:
maar de GS is iets sneller dan de GT, en dus ook dan de GE...
en je krijgt een chip die anders is gebakken waardoor hij waarschijnlijk beter overklokt
Volgens mij gaat het zonder plaat alleen maar minder goed koelen, Die plaat zorgt juist dat de luchtstroom langs je koelvinnetjes blijft gaan.Dazsur schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:49:
De XFX 6800XT 256 MB DDR3 PCI-e met de NV42 core is een waardeloze kaart voor de tweaker! Speelde net AoE3. Temperatuur van de kaart steeg snel naar 86c!!!
Zal gauw een andere koeler plaatsen.
Kan ik ondertussen die afdekplaat verwijderen, waardoor de zijpaneelfans de kaart goed kunnen bereiken?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq