Het 6800LE/XT Topic Deel 22

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.483 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
[quote]Anoniem: 127797 schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:31:
[...]

Ik vind het allemaal leuk en aardig al die hoge clocks, maar mijn kaarten doet het per mhz dan toch veel beter. Dus of hij past jouw ingestelde clock niet toe of dr is iets anders. Ik heb lang niet zulke hoge clocks maar trek jouw kaart er wel uit. Zelf op een trager systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127797

v9999 is toch een gamer edition bewapend met ddr3 als ik me niet vergis :P

Zal jou clocks morgen wel proberen ;) 443 / 936 , kijken of deze beter draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 127797 schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:28:
v9999 is toch een gamer edition bewapend met ddr3 als ik me niet vergis :P

Zal jou clocks morgen wel proberen ;) 443 / 936 , kijken of deze beter draaien :)
hoge clocks kan ook slechter scoren opleveren bij mijnis het zo dat als ik boven de 441Mhz ga dat de scoer daald dit is met 1,4v.
Het zelfde gebreurd met het geheugen boven de 900Mhz gaat de scoren achter uit al laat ik de timming gewoon op std staan.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
goeden,

als newB een vraag:

De startpost helemaal doorgenomen, weet nu hoe ik met RivaTuner de pipelines en shaders aan moet krijgen, dat lukt wel.

Maar: moet ik nu iedere keer als ik mijn PC opstart opnw RivaTuner openen etc of is het een setting die ergens bewaard en uitgelezen wordt als het systeem boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Jopp schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:59:
goeden,

als newB een vraag:

De startpost helemaal doorgenomen, weet nu hoe ik met RivaTuner de pipelines en shaders aan moet krijgen, dat lukt wel.

Maar: moet ik nu iedere keer als ik mijn PC opstart opnw RivaTuner openen etc of is het een setting die ergens bewaard en uitgelezen wordt als het systeem boot?
Bij settings in rivatuner kan je gewoon het programma automatisch laten opstarten ;) .
Als je dit niet wilt moet je ff bij de startpost het stuk lezen over de bios modificatie (de link naar mvktech) daarmee kan je je pipelines en shaders permanent unlocken (mits deze goed werken natuurlijk) :7 .

[ Voor 3% gewijzigd door Sketchy op 13-12-2005 11:08 ]

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nee dat hoef je niet te doen.
RivaTuner start mee op op de achtergrond als het goed is.
kan je trouwens makkelijk controleren lijkt me ?
start windows op en kijk bij je videokaart wat ie aangeeft ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
chucky666 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:08:
nee dat hoef je niet te doen.
RivaTuner start mee op op de achtergrond als het goed is.
kan je trouwens makkelijk controleren lijkt me ?
start windows op en kijk bij je videokaart wat ie aangeeft ;)
hoe moet dat dan: ik heb windows, instellingen, configscherm, prestaties/onderhoud, systeem, hardware, apparaatbeheer, displayadapters, Nvidia etc: hier kan ik alleen zien dat ie "correct" is :-) (maar dat wist ik al...)

Kortom: hoe kan je zien (zonder Riva te gebruiken) of de Xtra pipelines en shaders enabled zijn (dan kan ik ook kijken of ik Riva moet inschakelen bij opstarten PC).

Wellicht iets op in het starttopic op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 20:52
Sketchy schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:07:
[...]

Bij settings in rivatuner kan je gewoon het programma automatisch laten opstarten ;) .
Als je dit niet wilt moet je ff bij de startpost het stuk lezen over de bios modificatie (de link naar mvktech) daarmee kan je je pipelines en shaders permanent unlocken (mits deze goed werken natuurlijk) :7 .
eeehhh.. nee nemt rivatuner die settings niet gewoon op in je register. lijkt me... waarom anders de restart.?? anders zou je elke keer je riva opstarten om hem weer op 16 pipes te zetten om vervolgens te horen dat je meot restarten. start je op moet ie weer op 16 pipes gaat ie weer restarten.

volgens mij staat het gewoon allemaal in je regsite hoor na een keer. weet neit zeker maar geloof het wel

btw: weet iemand of ditnormaal is? volledig geunockte 6800le met standaard koeling... kast temp is 33 graden en kaart is 53 graden idle? vind het namelijk een beetje hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

dangerpaki schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:35:
btw: weet iemand of ditnormaal is? volledig geunockte 6800le met standaard koeling... kast temp is 33 graden en kaart is 53 graden idle? vind het namelijk een beetje hoge kant.
je temperatuur is normaal, pas boven de 80 moet je je zorgen gaan maken (standaard waarschuwt je display driver pas bij 127 graden, dus niets om je zorgen over te maken!)

@Jopp: wat denk je van ingame performance meten? Als je gerestart hebt en RivaTuner is NIET gestart, geeft dat EXACT eenzelfde performance (check: 3dmark) als wanneer RivaTuner WEL gestart is, conclusie: de NVStrap driver van Rivatuner draait gewoon op de achtergrond ALTIJD mee (mits enabled/installed) en staat los van de snelkoppeling die je laat opstarten of aanklikt waarmee je de interface van RivaTuner te zien krijgt ;)
daar is je bewijs, je hoeft RivaTuner niet nog eens met windows te laten opstarten (das alleen de inteface die je laat starten), maar kan wel handig zijn als je de core temperatuur in je systray laat weergeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
dangerpaki schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:35:
[...]

eeehhh.. nee nemt rivatuner die settings niet gewoon op in je register. lijkt me... waarom anders de restart.?? anders zou je elke keer je riva opstarten om hem weer op 16 pipes te zetten om vervolgens te horen dat je meot restarten. start je op moet ie weer op 16 pipes gaat ie weer restarten.

volgens mij staat het gewoon allemaal in je regsite hoor na een keer. weet neit zeker maar geloof het wel

Die temps zijn normaal voor een 6800.
Over rivatuner, je instelleert die nvstrap driver en activeert de masked units...dat hoef je uiteraard maar 1 keer te doen want die settings gebruikt rivatuner de volgende keer als je rivatuner opstart(editmode: oke rivatuner hoeft niet mee te draaien voor de masked units :+ ).Toch laat ik rivatuner mee opstarten voor het oc'en :9

[ Voor 12% gewijzigd door Sketchy op 13-12-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
n.a.v. de vorige post en tips het volgende gedaan:

videokrt = Asus 9999LE, core clock 300.86 memclock 702 (standaard gelaten dus)

Instelling nvidea-drive: systeemprestatie kwaliteit interferentie toepassingsgestuurd.

Met alle pipelines en shaders aan : 3Dbenchmark05 3442
Met alle pipelines en shaders standaard ((8*1, 4vp)) : 3Dbenchmark05 2422

Als ik nu mbv Riva de kaart weer terug op 16*1 6VP zet en ik reset het systeem dmv helemaal uit/aan en ik start dan 3Dbenchmark (dus ZONDER eerst Riva te starten) dan kwam de benchmark uit op 3452.

Kortom: Riva schrijft het dus idd permanent ergens weg zodat het bij het opstarten automatisch ingesteld wordt. Overigens heb ik in de tab: settings, Riva tuner startup settings de optie "run at windows setup" niet aangevinkt.

(en idd: dat staat hierboven ook minstens 3 maal 8)7 )

De vraag is dan alleen nog: waarom zou je dan nog een hard-mod willen doen.....?

PS: de kaart (met bijbehorend systeem) is me verkocht met de garantie dat ale pipelines en shaders open kunnen, de test laat ook geen problemen zien. Wel een enorm verschil: een toename in de 3Dbenchmark van 42% !!

[ Voor 9% gewijzigd door Joppnl op 13-12-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
en het wordt alleen maar mooier als je wat betere koeling erop gooit en de clock omhoog doet.

ik heb gehoord van mensen die op 3dmark 03 ongeveeer op 12,5 k uikomen. das toch wel erg mooi.
moet alleenz eggen er is meestal aan die core's toch iets afwijkends. anders was het geen 6800le. de mijne bijvorbeeld kan makkelijk de pipes en shaders aan alleen geeft ie in een spel (nfs mw) een raar pixel proleem. verder geen enkele spel problemen gehad(maar het zu ook driver kunnen zijn natuulijrlijk) anywyas hij is dus wel erg temp gevoelig.

laats geoced. kwam op 350/800 noggewat probleem loos ging toen omoog naar 375 en oen kwamen de artifacts en gingen niet weg na het verlagen van de oc... maar was dus echt een warmte probleem. want na een restart (even afkoelen) deed ie het wer wel goed.

dus effe wat betere koeling eropgooien (dit is het plan 1u CPU koeler op GPU? )

en dan kijken hoe goed dat gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Jopp schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:40:De vraag is dan alleen nog: waarom zou je dan nog een hard-mod willen doen.....?

PS: de kaart (met bijbehorend systeem) is me verkocht met de garantie dat ale pipelines en shaders open kunnen, de test laat ook geen problemen zien. Wel een enorm verschil: een toename in de 3Dbenchmark van 42% !!
met hard-mod bedoel je denk ik bios-mod, zo 'hard' is dat niet, maar biedt wel voordelen in gebruiksgemak (bijv. bij een windows reinstall). Daarnaast biedt een bios mod (als je toch bezig bent) de mogelijkheid tot verhogen van het voltage van de core en vele andere settings, 'hard'-modden is geen must maar kan wel handig zijn :)

De toename is inderdaad redelijk fors, maar zoals al vaker is gebleken wil ik je wel erop wijzen dat een foutloze (artifactloze) 3DMark-run geen garantie biedt dat je vertexshaders en/of pipeline units 100% in orde zijn, daarbij spreek ik niet alleen uit eigen ervaring :P (zie ook dangerpaki, hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
jeroen__online schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:23:
[...]

met hard-mod bedoel je denk ik bios-mod, zo 'hard' is dat niet, maar biedt wel voordelen in gebruiksgemak (bijv. bij een windows reinstall). Daarnaast biedt een bios mod (als je toch bezig bent) de mogelijkheid tot verhogen van het voltage van de core en vele andere settings, 'hard'-modden is geen must maar kan wel handig zijn :)

De toename is inderdaad redelijk fors, maar zoals al vaker is gebleken wil ik je wel erop wijzen dat een foutloze (artifactloze) 3DMark-run geen garantie biedt dat je vertexshaders en/of pipeline units 100% in orde zijn, daarbij spreek ik niet alleen uit eigen ervaring :P (zie ook dangerpaki, hierboven)
helemaal mee eens.
maar ja die paar pixels in een sel moet je dan maar voor lief nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
dangerpaki schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:54:
[...]
helemaal mee eens.
maar ja die paar pixels in een sel moet je dan maar voor lief nemen
Wat jeroen denk ik nog meer bedoelt is dat 3dMark niet per se foutjes hoeft te laten zien. die dan weer wel tot uiting komen in een game bijvoorbeeld. Dit is erg afhankelijk van de render methode en dus de engine van de desbetreffende benchmark/game.
Bijvoorbeeld je ziet in 3dMark geen atrifacts maar in een game als Battlefield 2 wel, om maar iets te noemen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29
Ik ben van plan een 6800 te kopen, maar welke van deze 2 kan ik het beste kopen? Ook met het oog op unlocken en overclocken?

En wat is uberhaupt het verschil tussen deze 2 kaarten?

pricewatch: Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD
pricewatch: Asus GeForce 6800 XT 128MB (AGP, DVI) N6800XT/TD/128M

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-06 21:53
Qosmic schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:24:
Ik ben van plan een 6800 te kopen, maar welke van deze 2 kan ik het beste kopen? Ook met het oog op unlocken en overclocken?

En wat is uberhaupt het verschil tussen deze 2 kaarten?

pricewatch: Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD
pricewatch: Asus GeForce 6800 XT 128MB (AGP, DVI) N6800XT/TD/128M
Wow, wat is die 6800 duur geworden, die zou ik dus zeker niet nemen! Ik had die kaart voor 129 euro. Boven de 150 euro moet je echt geen 6800NU kopen. Dat is gewoon te duur voor die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik ga hem nu dus wel kopen en 143,- vind ik nog wel schappelijk.
Maar welke van de 2 kan ik dan het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Qosmic schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:43:
Ik ga hem nu dus wel kopen en 143,- vind ik nog wel schappelijk.
Maar welke van de 2 kan ik dan het beste nemen?
Ja, die 6800XT kun je best kopen, die prijs is wel redelijk. Ik heb het over de 6800NU. Die is veel te duur.

De 6800XT kun je dus het beste nemen, lees dit topic maar eens door. Dit ding is goedkoper en het is dus gewoon een LE.

Staat dus gewoon in de startpost! Daar kun je al je nodige vergelijkingen uithalen.
Startpost

[ Voor 32% gewijzigd door WillemJanJansen op 13-12-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Let wel op het feit dat de 6800NU standaard op 12 pipelines en 5 vertex shaders loopt en de 6800XT op 8 pipes en 4 shaders.
Wat unlocken betreft speel je met de 6800NU veiliger dan met de XT.

Maakt het geld je, net als mij in de tijd dat ik mijn 6800LE kocht, meer uit? Dan koop je de 6800XT.
Buiten dat zit er geen fysiek verschil tussen de kaarten. De 6800NU loopt vanaf de aanschaf iets harder dan de XT kaart omdat er 12 pipes en 5 shaders open staan en de kloks wat anders, maar dat komt puur door het BIOS. Als je toch gaan unlocken en overklokken heb je daar dus geen last van ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 13-12-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met veiliger spelen bedoel je toch:

Je hebt standaard meer pipelines dan de goedkopere XT, hoewel deze beide tot hetzelfde niveau gebracht kunnen worden is de vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:17
6800XT AGP is voorlopig nog niet leverbaar in Nederland en Duitsland.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 13-12-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:32

XanderDrake

Build the future!

Arnout schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:04:
6800XT is voorlopig nog niet leverbaar in Nederland en Duitsland.
de PCI-E variant of de AGP smaak?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
XanderDrake schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:21:
[...]

de PCI-E variant of de AGP smaak?
AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923

ik heb vandaag m'n 6800 LE van mad moxx binnengekregen (eerder in dit topic naar gevraagd). Het duurde wel wat lang (ze zeiden 1-2 dagen, maar dat moet eerder weken zijn) maar voor de rest is het prima. Veel verloopstukjes enzo, netjes ingepakt. Aangezien ze ook een versie verkopen met 16 pipelines open (voor 190 euro!) vroeg ik me af of er nog een kans was dat ik ook 16 open kreeg (ik had degene besteld met 12 pipelines open, voor 149euro). En ja hoor, 16 pipelines, werkt prima :) Ook lijkt hij erg goed over te klokken, hij draait nu op 410 / 870 en de temperatuur is nog geen graad gestegen! Alleen lijkt nu mijn CPU de bottleneck te worden, m'n 3dmarks stijgen niet meer. Ik heb een 2.4 p4 800fsb 1mb HT. Dus ik ga nu ff op zoek naar wat beters.

overigens is in de tijd dat ik hem bestelde en hem ontving de prijs al met 10 euro gestegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Waar heb jij hem besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Staat in de eerste zin wel ff goed lezen. :z (mad moxx)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Vrij bijzonder, overclocken to 35% boven de reference 6800LE en niet een graad in temperatuur stijgen?

Meen je dat nou :/ ?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Sketchy schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:51:
Toch laat ik rivatuner mee opstarten voor het oc'en :9
Want :? Dat is ook standaard ingeschakeld ook al is RT niet opgestart.
Jopp schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:40:De vraag is dan alleen nog: waarom zou je dan nog een hard-mod willen doen.....?
Geen idee :P, aangezien het ook via de BIOS kan. Wat op zich een welkome oplossing is voor standby gebruikers aangezien dan de pipeline config weer naar defaault terugschiet (tenzij Unwinder, maker van RT, dit ondertussen gefixt heeft...)
XanderDrake schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:16:
Vrij bijzonder, overclocken to 35% boven de reference 6800LE en niet een graad in temperatuur stijgen?

We hebben vaak genoeg meegemaakt dat de temperatuur daalde ipv steeg...het hardst werd geroepen dat het zou komen door verhoogde toeren vd fan, maar dit is nooit de echte verklaring geweest.

[ Voor 26% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 13-12-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie mijn post iets eerder - denken jullie dat het inderdaad aan mijn cpu ligt? Ik vind het een beetje lastig, want eigenlijk wil ik ook wel meteen doorsparen voor een pci-e computer ofzo, en niet steeds aan dit dingetje blijven spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen

Dit is echt niet vreemd hoor, mijn Kaartje wordt ook niet warmer als ik het aantal MHz'en opschroef. Dat de kaart er koeler van wordt lijkt me vrij stug, de fan gaat namelijk echt NIET harder draaien naarmate je meer overklokt. Hou het maar eens in de gaten met Speedfan o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37

Niks raars aan hoor, zolang hij niet aan de voltages gaat sleutelen zal er weinig veranderen.

De XT is eigenlijk precies hetzelfde als de LE als ik het goed begrijp (en de specs op de asus site bekijk)? Een vriend van me wil een nieuwe videokaart kopen en ik ben een beetje hwt oog op videokaarten en overclocken verloren. Heb al weer van alles doorgelezen maar het gaat voornamelijk nog over LE's.
Lama nog een keer het hele topic doordelezen en het is wel duidelijk. Ik heb weer wat tweakwerkzaamheden in de kerstvakantie :*)

[ Voor 43% gewijzigd door MonkeySandwich op 13-12-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:23:
[...]

Want :? Dat is ook standaard ingeschakeld ook al is RT niet opgestart.
Ik laat me kaart niet altijd op oc'ed speeds draaien, alleen als ik game.... :Z B) .
Verder boeit het niet voor welke reden dan ook ik rivatuner aan heb staan toch....of wil je dat zo graag weten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:02

hneel

denkt er het zijne van

Arnout schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:04:
6800XT AGP is voorlopig nog niet leverbaar in Nederland en Duitsland.
Hier heb ik hem vandaan. Op dit moment van schrijven hebben ze er enkele in voorraad.

[ Voor 9% gewijzigd door hneel op 14-12-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Sketchy schreef op woensdag 14 december 2005 @ 00:21:
[...]
Ik laat me kaart niet altijd op oc'ed speeds draaien, alleen als ik game.... :Z B) .
Daar hebbie 2D / 3D speeds voor :P
Verder boeit het niet voor welke reden dan ook ik rivatuner aan heb staan toch....of wil je dat zo graag weten :+ .
Yeah! Tell me everything }) Na zolangzamerhand anderhalf jaar (!) het LE Topic te hebben gevolgd (ok, heb het een tijdje links laten liggen) mag er best wat geroddel tussendoor :P, anders is het zo :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
hneel schreef op woensdag 14 december 2005 @ 00:55:
[...]

Hier heb ik hem vandaan. Op dit moment van schrijven hebben ze er enkele in voorraad.
Klopt, das die van XFX, die is stukken duurder. De Asus 6800XT AGP zit op 143 euro op dit moment, maar is jammer genoeg niet te krijgen. In Duitsland zelfs onder de 140 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 14-12-2005 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
cybersteef schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:57:
[...]

Wat jeroen denk ik nog meer bedoelt is dat 3dMark niet per se foutjes hoeft te laten zien. die dan weer wel tot uiting komen in een game bijvoorbeeld. Dit is erg afhankelijk van de render methode en dus de engine van de desbetreffende benchmark/game.
Bijvoorbeeld je ziet in 3dMark geen atrifacts maar in een game als Battlefield 2 wel, om maar iets te noemen.
dat had ik ook :P 3dmark was feilloos gedraaid, maar in nfs kreeg ik een paar rare pixels. maar dat ook alleen in 2d gedeeltes van het spel.
dus in menus en tijdens het spelen op de snelheidsmeter, de kaart en dat sort dignen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-03 13:38
Anoniem: 140923 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:41:
ik heb vandaag m'n 6800 LE van mad moxx binnengekregen (eerder in dit topic naar gevraagd). Het duurde wel wat lang (ze zeiden 1-2 dagen, maar dat moet eerder weken zijn) maar voor de rest is het prima. Veel verloopstukjes enzo, netjes ingepakt. Aangezien ze ook een versie verkopen met 16 pipelines open (voor 190 euro!) vroeg ik me af of er nog een kans was dat ik ook 16 open kreeg (ik had degene besteld met 12 pipelines open, voor 149euro). En ja hoor, 16 pipelines, werkt prima :) Ook lijkt hij erg goed over te klokken, hij draait nu op 410 / 870 en de temperatuur is nog geen graad gestegen! Alleen lijkt nu mijn CPU de bottleneck te worden, m'n 3dmarks stijgen niet meer. Ik heb een 2.4 p4 800fsb 1mb HT. Dus ik ga nu ff op zoek naar wat beters.

overigens is in de tijd dat ik hem bestelde en hem ontving de prijs al met 10 euro gestegen!
Hier wordt ik nou blij van :) Ik heb exact dezelfde besteld, en inderdaad ik ben nog aan t wachten :'( Maar ik ben blij dat ik missschien wel eens 16 pipes kan unlocken. En ik heb hem ook nog voor 149, had jij ook een pakketnummer? En hoe duurde het voordat je hem kreeg.
Arnout schreef op woensdag 14 december 2005 @ 08:08:
[...]

Klopt, das die van XFX, die is stukken duurder. De Asus 6800XT AGP zit op 143 euro op dit moment, maar is jammer genoeg niet te krijgen. In Duitsland zelfs onder de 140 euro.
Dit lijkt me geen 6800 xt die in duitsland, gewoon een asus 6800LE

[ Voor 20% gewijzigd door Vini op 14-12-2005 09:04 ]

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

offtopic:
Wooha al die nieuwe mensen zeg B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 14 december 2005 @ 01:53:
[...]
Daar hebbie 2D / 3D speeds voor :P
Ugh dat snap ik ook nog wel :> ....ik heb alleen niet altijd mijn kaart max oc'ed en soms wil ik dat wel.... :X .

[ Voor 3% gewijzigd door Sketchy op 14-12-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 140923 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:41:
ik heb vandaag m'n 6800 LE van mad moxx binnengekregen..
[...]
En ja hoor, 16 pipelines, werkt prima :) Ook lijkt hij erg goed over te klokken, hij draait nu op 410 / 870 en de temperatuur is nog geen graad gestegen! Alleen lijkt nu mijn CPU de bottleneck te worden, m'n 3dmarks stijgen niet meer. Ik heb een 2.4 p4 800fsb 1mb HT. Dus ik ga nu ff op zoek naar wat beters.

ik heb mn twijfels bij dit verhaal, ten eerste, zie de replies op de vorige pagina: een enkele game foutloos draaien betekent niet dat je pipelines 100% in orde zijn, het kan natuurlijk wel zo zijn, maar juich niet te vroeg!
Dat je CPU de bottleneck vormt bij deze overclock betwijfel ik ook, ik denk eerder dat je GPU niet meer kan, ook al verhoog je de snelheden. Dus eerder een knelpunt in je GPU (misschien wat meer voltage? loopt ie met 410Mhz oc nog op 1.1v?!), wat uiteindelijk kan leiden tot de welbekende dalende scores bij een te hoge oc.
De niet stijgende temperatuur vind ik ook wat raar, zowiezo varieert bij mijn 6800LE de temperatuur al als ik een pipeline unit meer of minder aanzet, laat staan als ik ga oc'en. Zoals Sir Killalot al beschrijft daalt bij mij de coretemp aanzienlijk als ik meer overclock, ik draai nu op 380Mhz core @ 35graden idle, als ik 2D/3D throttling aan zou zetten en mn GPU naar 300Mhz zou terugclocken wordt ie alleen maar warmer (richting de 40 graden idle). [edit: hierbij weet ik 100% zeker dat de fan niet harder gaat draaien! die is namelijk gelockt op 65%]
De full stressed temps zijn bij mij uiteraard ook verschillend, in het voordeel van de lagere clockspeeds.
Ik zeg niet dat niet-veranderende temps bij oc'ing onmogelijk zijn, ik vind t alleen raar :P

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen__online op 14-12-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WillemJanJansen schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:40:
[...]

Dit is echt niet vreemd hoor, mijn Kaartje wordt ook niet warmer als ik het aantal MHz'en opschroef. Dat de kaart er koeler van wordt lijkt me vrij stug, de fan gaat namelijk echt NIET harder draaien naarmate je meer overklokt. Hou het maar eens in de gaten met Speedfan o.i.d.
Mijn zalman V700 AlCu knalt constant op 100% >:)
Daarnaast een intakefan die koude lucht aanzuigt, vlak bij spouw, zo'n 10 graadjes.. Lucht is wel vochtiger, maar dat mag geen probleem zijn :)

En toch word mijn kaart ( waarschijnlijk? :P ) warmer, want na een paar uur gamen, verschijnen er arti's :o :o !!

Jammer dat mijn geen temperatuur meter aan boord heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfad
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 16:42
hej,

ik heb een probleem met artifacts, bij far cry heb ik op grote gebieden artifacts. Ik heb alle pixels en shaders uitgeprobeerd of het er aan lag, maar het mocht niet baten.

Afbeeldingslocatie: http://www.scootr.nl/fc.jpg

kan ik hieruit concluderen dat mijn kaart nu al defect is ?

(onderclocken heeft ook geen zin, ik heb een zalman v700cu cooler en mijn systeem kast altijd open, temp max is 55 graden stressed bij 3dmark05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb zo'n beetje alle games gespeeld die ik heb hoor. Het zou me verbazen als er nog ergens artifacts opdoken. En tja van die temperatuur is toch echt zo, of je het nou raar vindt of niet :) maargoed ik zal nog wel wat verschillende clocks proberen dan, kijken wat optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

hfad schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:04:
hej,

ik heb een probleem met artifacts, bij far cry heb ik op grote gebieden artifacts. Ik heb alle pixels en shaders uitgeprobeerd of het er aan lag, maar het mocht niet baten.

[afbeelding]

(onderclocken heeft ook geen zin, ik heb een zalman v700cu cooler en mijn systeem kast altijd open, temp max is 55 graden stressed bij 3dmark05
Patch het spel eens!

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

of probeer een andere display driver B)
(liefst een officiele, anders een beta versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Anoniem: 127797 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:25:
[...]

Mijn zalman V700 AlCu knalt constant op 100% >:)
Daarnaast een intakefan die koude lucht aanzuigt, vlak bij spouw, zo'n 10 graadjes.. Lucht is wel vochtiger, maar dat mag geen probleem zijn :)

En toch word mijn kaart ( waarschijnlijk? :P ) warmer, want na een paar uur gamen, verschijnen er arti's :o :o !!

Jammer dat mijn geen temperatuur meter aan boord heeft :'(
Koudere lucht is niet vochtiger. Na een paar uur gamen arties? Dan zou je na een kwartier ook al artifacts moeten hebben eigenlijk. Het lijkt me niet dat je kaart na 3 kwartier nog steeds aan het warmer worden is. Mijn Temp blijft met mijn Fan @ max op 50 graden precies hangen, het geheugen varieert wel flink maar de core niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
hfad schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:04:

volgens mij is dit idd een driver probleem, bij bf2 heb je ook zoiets, moet je eerst andere drivers downloaden ofzo, arti's zien dr wel anders uit, ineens vage pixels waar ze niet horen enzo, die verdwijnen ook, dit blijft denk ik ff staan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfad
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 16:42
ik dacht dat het eraan zou liggen, iig heb alle 5 patches geinstalleerd... ik draai nu 8xfsaa en 8xaa verder alles max zonder ook maar een kleine lag :D

prachtig gewoon, lang leve 6800LE 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Inderdaad een prachtige kaart :)

Jens, heb je eindelijk je kaart ver de top gekregen nu dat je arties krijgt? :P
En wil je nog steeds in de topicstart?
Zo ja dan moet je maar even je 3DMark ORB linkjes naar me mailen of hier onder even posten, wegens voorkoming van topicverstopping/spam/slowchat liefst mailen :) Vermeld ook even je huidige top speeds en voltage, en mocht je iets met je timings gedaan hebben laat maar horen. Dan zet ik dat soort kleine, maar belangrijke dingen, er even achter ;)
Mijn emailadres kun je in mijn profile vinden.

offtopic:
Inderdaad leuk om weer zo'n stel nieuwe 'gezichten' te zien

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 14-12-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik verwacht stiekum dat de 6800GS dezelfde eigenschappen vertoont (dus unlockbaarheid ;) ) als de 6800LE. Dus wie weet zien we binnenkort nog meer nieuwe gezichten 8) !

ps. 1003de post alweer :o })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Zo, ik heb hem binnen, de mad-moxx 6800LE burstfire 12 pipes. Gelijk unlocked naar 16, maar dit gaf lichte artifacts in 3dmark dus ik vrees dat hij niet helemaal goed werkt. Maar ik gebruik relatief oude drivers en 3dmark05 1.00 (niet 1.20) dus misschien is het dat, aangezien pes5 wel goed werkte. maar ook dat is twijfelachtig aangezien het geen grafisch topspel is.

Morgen test ik bf2, nu mijn score

Amd 64 3000+
Msi K8N neo platium
2x512m pc3200
160 sata
6800LE 16/1,6 350/800 (stock is dit)

4230

redelijk dacht ik zo, maar waar ik nog meer tevreden over was is de koeling, de artic silencer doet echt prima zijn werk en in combinatie met 2x120mm coolermaster, omgevingstemperatuur niet boven de 30 tijdens stressed, en idle op 22. Ben toch tevree ;)

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

XanderDrake schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:17:
Ik verwacht stiekum dat de 6800GS dezelfde eigenschappen vertoont (dus unlockbaarheid ;) ) als de 6800LE. Dus wie weet zien we binnenkort nog meer nieuwe gezichten 8) !

ps. 1003de post alweer :o })
Kan niet NV42 core heeft maar 12 pipelines. :Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
TrippleSix schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:37:
Zo, ik heb hem binnen, de mad-moxx 6800LE burstfire 12 pipes. Gelijk unlocked naar 16, maar dit gaf lichte artifacts in 3dmark dus ik vrees dat hij niet helemaal goed werkt. Maar ik gebruik relatief oude drivers en 3dmark05 1.00 (niet 1.20) dus misschien is het dat, aangezien pes5 wel goed werkte. maar ook dat is twijfelachtig aangezien het geen grafisch topspel is.

Morgen test ik bf2, nu mijn score

Amd 64 3000+
Msi K8N neo platium
2x512m pc3200
160 sata
6800LE 16/1,6 350/800 (stock is dit)

4230

redelijk dacht ik zo, maar waar ik nog meer tevreden over was is de koeling, de artic silencer doet echt prima zijn werk en in combinatie met 2x120mm coolermaster, omgevingstemperatuur niet boven de 30 tijdens stressed, en idle op 22. Ben toch tevree ;)
Laat even weten hoe dat gaat in andere games als je wilt.
Want ik sta ook op t punt om deze kaart te kopen en volgens mij hebben zij hem al unlockt naar 12/6 gegarandeerde werking en is unlocken naar 16 hun ook niet helemaal gelukt. Vandaar dat ze hem ook als 12/6 verkopen. (duh!)
Of zijn deze toch ook te unlocken naar 16 pipes?

btw de rest van mijn systeem is amd2500@3200 en 2x256ddr400, is deze kaart dan geen overkill voor mijn systeem?
Heb er nu een 9800Pro inzitten, is dit een goede vooruitgang in voornamelijk games als FEAR, CoD2, NFSMW etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mad_max234 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:52:
[...]

Kan niet NV42 core heeft maar 12 pipelines. :Y)
The Inq beweert bij hoog en laag dat er een NV40 in zal zitten :)

And if u remember correctly, een NV42 is PCI-E native dus die zouden ze sowieso niet gebruiken op AGP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
XanderDrake schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:21:
[...]

The Inq beweert bij hoog en laag dat er een NV40 in zal zitten :)

And if u remember correctly, een NV42 is PCI-E native dus die zouden ze sowieso niet gebruiken op AGP ;)
Kan wel, met die convert chip. Als er een NV40 in zit, dan mogen ze bij Rivatuner wel opschieten. Kaartje is toch al een tijdje op de markt nu. Lijkt mij vrij simpel te unlocken dan, ze hebben de basics al (NV40 is al gekraakt). Wat wel raar is, de NV40 loopt toch geen 500 MHz ? Of noemen ze de core op 110 nm ook de NV40? Wat me vrij stug lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

WillemJanJansen schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:45:
[...]

Kan wel, met die convert chip. Als er een NV40 in zit, dan mogen ze bij Rivatuner wel opschieten. Kaartje is toch al een tijdje op de markt nu. Lijkt mij vrij simpel te unlocken dan, ze hebben de basics al (NV40 is al gekraakt). Wat wel raar is, de NV40 loopt toch geen 500 MHz ? Of noemen ze de core op 110 nm ook de NV40? Wat me vrij stug lijkt.
De kaart is nog *nergens* beschikbaar, dus ze kunnen er niet aan werken. En de NV42 heeft zn overige pipelines laser cut, zoals ATi altijd doet. On-unlockbaar dus.
Ik hoor trouwens nergens dat nVidia gebruik maakt van hun variant van ATi's "railto" chip. Dus ik weet niet of ze die ook gebruiken bij de 6800GS agp
De NV48 is agp@110nm... Als ze die zouden gebruiken O+ :> !
Die core is een natte droom :) Er zijn er maar een paar gespot op de wereld, in Asus V9999GT's.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

XanderDrake schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:54:
[...]

De kaart is nog *nergens* beschikbaar, dus ze kunnen er niet aan werken. En de NV42 heeft zn overige pipelines laser cut, zoals ATi altijd doet. On-unlockbaar dus.
Ik hoor trouwens nergens dat nVidia gebruik maakt van hun variant van ATi's "railto" chip. Dus ik weet niet of ze die ook gebruiken bij de 6800GS agp
De NV48 is agp@110nm... Als ze die zouden gebruiken O+ :> !
Die core is een natte droom :) Er zijn er maar een paar gespot op de wereld, in Asus V9999GT's.
Als het een NV48 op zit dan is dat de beste core uit de 6800 serie die je kan kopen, en dat voor 199e. :+
Maar de 6800 kaarten zijn nu toch echt aan het verouderen de 7800GT(misschien komt er ook nog een 7800GS) is er al voor goede 300 euro. Denk als het nog lang gaat duren voor de 6800GS, dat ze een beetje de plank gaan mis slaan voor de pci-e variant.

-Andere hobby- -

• -Sir_Killalot-
XanderDrake schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:54:
HSI (Hi-Speed Interconnect). Tis een 2-weg chip, dus het is mogelijk, maar heb het ding inderdaad enkel nog gezien op PCI-E naar AGP kaarten (6600(GT) bv.). Beetje vreemd dat ze daar al hun moeite instoppen en vervolgens voor de 6800 serie doodleuk alsnog een native PCI-E maken :-/. Niet dat ik het zo erg vind (scheelt tenslotte weer een heatsink en een chip op je kaart plus de niet te vergeten vreemde configuratie die je bord ervankrijgt, wat weer leidt tot incompatibiliteit met alternatieve koelers), maar het geeft toch te denken...zeker als je in rekening neemt dat het Purevideo gedeelte beetje dood was op de NV40 (en nog altijd niet gefixt is? alsin een core-revisie, tis hardwarematig stuk, dus software staat machteloos).

Maarja, zoals je zegt madmax: de volgende generatie staat alweer in de deuropening. En daar werkt het wel....net als dat vele die een nForce3 en een 6800 AGP kochtten een leuke set te hebben, maar vervolgens met een lekkere incompatibiliteit werden opgescheept en vervolgens eigenlijk gewoon in de strond konden zakken.

Overigens is deXFX LE van een vriend van mij de pijp uit. Ding draaide als normaal (hij weet er niet het fijne van en als er problemen zijn ben ik het haasje :/ ), maar na maandenlang prima te draaien, kreeg de PC last van reboots (2D..3D, maakte niet uit, d.w.z. wat ik van hem heb vernomen) en intussen is het zover dat de PC niet veel meer dan heeeel even aangaan (fans draaien, lampjes etc) als de vidkaart is ingestoken en verbonden is met de molex. Zonder extra stroom piepte uiteraard huizenhoog, maar de PC draait wel normaal (hij start dan wel niet verder op vanwege de 'vergeten' molex).
Denk dat het stroomgedeelte van de kaart de geest heeft gegeven, aangezien de kaart ook een piepje geeft (tot de PC dus automatisch wordt uitgeschakeld) alsof hij niks krijgt. Kaart is RMA.

[ Voor 43% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 15-12-2005 01:49 ]

Zo! Tijdje weggeweest!.. Hoop nieuwe mensen hier idd :)

Heb ook ff 2 fan erbij in geschroefd, 1x 80mm intake / 1x 80mm outtake .. Word het nog ietsjes frisser :D

Zit nog niet op de optimale clock :'(

Schommeld nog steeds naarmate ik verlaag/verhoog, voltage 1,3 en de timing "onaangeraakt" >:)

baal nog steeds dat ik het record niet verbroken heb :P

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:53:
Overigens is deXFX LE van een vriend van mij de pijp uit. Ding draaide als normaal (hij weet er niet het fijne van en als er problemen zijn ben ik het haasje :/ ), maar na maandenlang prima te draaien, kreeg de PC last van reboots (2D..3D, maakte niet uit, d.w.z. wat ik van hem heb vernomen) en intussen is het zover dat de PC niet veel meer dan heeeel even aangaan (fans draaien, lampjes etc) als de vidkaart is ingestoken en verbonden is met de molex. Zonder extra stroom piepte uiteraard huizenhoog, maar de PC draait wel normaal (hij start dan wel niet verder op vanwege de 'vergeten' molex).
Denk dat het stroomgedeelte van de kaart de geest heeft gegeven, aangezien de kaart ook een piepje geeft (tot de PC dus automatisch wordt uitgeschakeld) alsof hij niks krijgt. Kaart is RMA.
Blackscreen syndrom?
mad_max234 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:11:
[...]

Als het een NV48 op zit dan is dat de beste core uit de 6800 serie die je kan kopen, en dat voor 199e. :+
Maar de 6800 kaarten zijn nu toch echt aan het verouderen de 7800GT(misschien komt er ook nog een 7800GS) is er al voor goede 300 euro. Denk als het nog lang gaat duren voor de 6800GS, dat ze een beetje de plank gaan mis slaan voor de pci-e variant.
Als je in gedachte houdt dat het record voor een 6800GS op luchtkoeling + voltmod zo hoppa 7800 3dmark2005 is, dan kan IK wel stellen dat ze NIET de plank hebben misgeslagen. Het is gewoon de concurrent voor de X1600XT en de X800GT/GTO, en de 6800GS doet tegenover die kaarten uitstekend. Zeker nu ie waarschijnlijk goedkoper dan 200$ wordt :)

Enneuh!!
check check!
klik!
Ik zie AGP >:) !

• TH0R
  • Laatst online: 20-06 13:23
[b][message=24812934,noline]XanderDrake schreef op donderdag 15 december 2005 @
check check!
klik!
Ik zie AGP >:) !
Eindelijk!

Maar veel te duur nog :(
Voor dat geld heb je ook een 6800GT van Asus geloof ik.

btw: had hierboven ergens geschreven dat ik een asus 6800 ging kopen, toch maar een 6800xt geworden. 6800 was opeens duurder en uitverkocht, erg jammer.

Ik post hier wel, als ik aan het unlocken/overclocken ga.

Vraag: heeft er al iemand anders de asus 6800xt? Ik wil namelijk weten of dat passieve blok van zalman er op kan (met die extra fan natuurlijk). Die heb ik liever, dan die alcu 700 fan.
Sommige 6800 boards past die zalman passieve niet.

Trotse vader!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

XanderDrake schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:11:
[...]

[...]

Als je in gedachte houdt dat het record voor een 6800GS op luchtkoeling + voltmod zo hoppa 7800 3dmark2005 is, dan kan IK wel stellen dat ze NIET de plank hebben misgeslagen. Het is gewoon de concurrent voor de X1600XT en de X800GT/GTO, en de 6800GS doet tegenover die kaarten uitstekend. Zeker nu ie waarschijnlijk goedkoper dan 200$ wordt :)
Dat is één kaart maar dat ga jij echt niet 1.2.3 halen, en 7800 3dmark score daar begint een 7800GT kaart net warm te lopen.En wil jij nog 200e uitgeven aan een agp kaart ik niet. :9

-Andere hobby- -

• -Sir_Killalot-
Nee zeker niet. Hij kreeg reboots, geen zwarte schermen en dat ding is gewoon zo dood als een pier :(. Elke PC met die kaart erin crasht direct. Had nog extra opgelet dat het enkel paarse condensatoren waren en 2.2ns RAM just in case. En nu dit :'( :(

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:41:
Nee zeker niet. Hij kreeg reboots, geen zwarte schermen en dat ding is gewoon zo dood als een pier :(. Elke PC met die kaart erin crasht direct. Had nog extra opgelet dat het enkel paarse condensatoren waren en 2.2ns RAM just in case. En nu dit :'( :(
Tja [niet-te-hard-op-spreek modus] er is toch vaak iets aan de hand met XFX kaarten...[/niet-te-hard-op-spreek modus]
mad_max234 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:15:
Dat is één kaart maar dat ga jij echt niet 1.2.3 halen, en 7800 3dmark score daar begint een 7800GT kaart net warm te lopen.En wil jij nog 200e uitgeven aan een agp kaart ik niet. :9
Jah, jij hebt ook meer keuze! Met je Asrocks bordje :) Als het aan mij lag nam ik ook een 7800GT, die kaart kost nog maar 306€ verdomme! Als je bedenkt dat een 6800GT maar 56 euro goedkoper is, ben je goed gek als je die koopt voor PCI-E.
TH0R schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:06:
Maar veel te duur nog :(
Voor dat geld heb je ook een 6800GT van Asus geloof ik.
Hehehe, als die Asus kaart te verkrijgen was zou ie zo duur zijn yeah :) maar dat is tie niet....
En inderdaad, redelijk te duur. Komplett is ook niet de goedkoopste. Ik wacht sowieso nog een periode, heb geen haast :) .

• -Sir_Killalot-
XanderDrake schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:17:
Tja [niet-te-hard-op-spreek modus] er is toch vaak iets aan de hand met XFX kaarten...[/niet-te-hard-op-spreek modus]
My thoughts exactly...

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

raden jullie de XFX nu echt af?
ik was van plan om de XFX 6800XT AGP te kopen, maar zo te horen kan ik beter voor de ASUS 6800XT gaan?
de ASUS komt wel pas begin januari terwijl de XFX voor kerst nog in de winkels moet zijn (alhoewel de asus wel 40 euro goedkoper is)

• Qosmic
Welke van deze 2 kaarten kan ik het beste kopen?

http://www.mad-moxx.de/view_artikel.php?id=551
http://www.mad-moxx.de/view_artikel.php?id=557

De bovenste heeft al 12 pipelines en 6 shaders, alleen het geheugen is wel 2,8 ns
De 2de heeft dus 12 pipelines en 5 shaders, maar 2,2 ns geheugen.

Welke zou dan nog beter te clocken zijn naar 16-6 en uit welke is meer qua geheugen te halen?

• dangerpaki
Qosmic schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:57:

De bovenste heeft al 12 pipelines en 6 shaders, alleen het geheugen is wel 2,8 ns

Welke zou dan nog beter te clocken zijn naar 16-6 en uit welke is meer qua geheugen te halen?
moeilijke keus. maar die bovenste is al een 6800le die geunlocked is.. je kan er een beetje van uit gaan dus dat er een na selectie optreedt bij de fabrikant die de 6800le's test en unlockt. de kans dat deze nog verder te unlocken zijn is volgens mij iets kleiner.
maar aande andere kant... bij nvidia maakt een hogere memclock neit veel uit je meot het meer van de coreclock hebben. en dan denk ik dat die mooie vette koeler op het eerste plaatje wel goed zal koelen voor je extra core.
en je hebt natuurlijk altijd kans dat ie goed te unlocken is.

lol, ik had die met 12 pipes en 6 shaders anderhalve week nog besteld voor 149 euro, die prijs gaat hard. Ik zit nu op 16pipes en 6shaders, en 410/870 core/mem >:) en dat is nog echt niet optimaal, ik heb alleen globaal nog geprobeerd. Ook geen voltage veranderd ofzo. Wel maf, je kan ook eentje met 16 pipes open bestellen voor 190 euro dacht ik, maar die van mij heb ik dus gewoon zelf unlocked naar 16 (goed werkende) pipelines. Ik haal nu 3900 3dmarks met een p4 2.4 prescott, 1024 ddr. Temp blijft gewoon 42 graden :)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Qosmic schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:57:

Deze vraag kun je enkel zelf beantwoorden volgens mij.

Zoals Dangerpaki al zei, moet je het meer van core speeds hebben dan harde memspeed.
De 6800LE draait zoals je al aangaf 12 pipelines en 6 shaders. De overige 4 pipes kunnen unlockbaar zijn. De snelheden waar de kaart nu draait kun je met beide kaarten zeker weten wel halen, dus pre-overclocked kun je alvast doorstrepen als een voordeel.
De 6800NU draait op 12/5. Daar moet je een pipeset en een shader unlocken. Ook hier heb je weer een kansspel net als bij de 6800LE. Leadtek heeft out-of-the-box al een erg goed koelblok op de kaart zitten, zelf draai ik hier ook een Leadtek.
Ik verwacht dat de unlockkans voor de extra pipeset bij de 6800NU groter is dan bij de 6800LE, mad-moxx had anders waarschijnlijk de kaart wel verkocht als een 16 pipe kaart, daar kunnen ze simpelweg meer geld voor vangen. De 6800NU heeft gewoon een out-of-the-box unlockkans.

Ook iets om op te letten zijn je uitgaven en eigen handigheid. De 6800LE krijgt je door de speciale cooling die er al op zit waarschijnlijk op een hoger toerental dan de 6800NU. Hoewel de Leadtek cooling ook erg goed is en je komt daar dus ook al een heel eind mee, ik haal hier zelf met mijn Leadtek de 400MHz op het standaard voltage van 1.1V.
• Hou je van zo ver mogelijk overklokken, schuw je het installeren van een ander koelblok niet en bereid wat extra geld uit te geven voor zo'n blok, dan zeg ik ga voor de 6800NU en schaf een Artic Cooler los aan.
• Mod je liever niet zomaar aan je kaart en haal je graag goede performence voor weinig geld en wil je ook nog eens de mogelijkheid hebben je core lekker te kunnen klokken, ga dan voor de 6800LE.
• 3de mogelijkheid: Wil je een goede out-of-the-box kaart en kijken hoe ver je kunt komen zonder de kaart te modden, ga voor de 6800NU. De extra cooling die de Artic Cooler boven het Leadtek blok geeft is niet erg veel en kom je waarschijnlijk bijna net zo ver mee. Je geheugen is 2,2ns en kan dus ook wat hoger zodat dat niet zo snel de bottleneck zal zijn. En natuurlijk is unlocken ook nog mogelijk :)

Er is geen betere kaart als je die 2 vergelijkt, het hangt vrijwel volledig van je eigen willen en kunnen af. Mijn persoonlijke keuze zou optie 3 zijn. Er uit halen wat ik er uit kan halen voor zo weinig mogelijk cash, ik heb het immers niet erg ruim. De unlockkans van de 6800NU acht ik hoger dan de 6800LE 12/6. Motivatie hiervoor is het feit dat madmoxx de kaart als een 12 pipe kaart verkoopt en niet als 16 piper. De 6800NU heeft om het af te maken ook nog eens 2,2ns geheugen wat ook leuk is. En mocht je verder willen proberen te klokken dan je met het Leadtek blok komt dan kun je alsnog een Artic Cooler kopen. :)

Veel succes met het maken van je beslissing!

• Qosmic
Bedankt voor je reply cybersteef! Die maakt het er iig niet makkelijker op! ;)

Ik zit er toch aan te denken om die geunlockte te kopen met 12/6. Daar zit namelijk ook al een speciale koeler op en ik ben niet zo handig qua modden. Overclocken kan ik wel aardig en deze kaart wil ik ook zo hard mogelijk laten lopen.
Dan denk ik dat ik meer heb aan een goede koeler die er al op zit, en de kans neem om van 12 naar 16 pipes te unlocken.
Hierboven gaf iemand ook al aan dat hem dat ook gelukt was, echter heb je wel gelijk vwb het feit dat ze hem zelf wss niet kunnen verkopen als 16 piper, maar ja voor hetzelfde geld lukt het dus wel.
En ik heb dan sowieso al 12/6 en hij is al een beetje overklokt wat ik zelf wel verder op kan voeren, ook zit er al een goede koeler op.
Hoop dat die dan alleen ook naar 16 pipes te brengen is ipv 12.

Is het vrschil tussen 12 en 16 pipes trouwens aanzienlijk, of valt dat wel mee?

oftopic: respect voor cybersteef _/-\o_

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

@cyberstefan: psssssst uitslover ;)

Anoniem: 162339

Ok,

Omdat me 9800prijs dood is gegaan :( stap ik maar over op 6800 agp versie alleen een probleem, welke moet ik nou halen?!

Ik heb een beetje zitten kijken naar de prijzen die nogal erg verschillen. Bij welke ben ik beter af als ik niet meer dan 200 euro te besteden hebt.

Wordt het een 6800NU => GigaByte GF FX 6800 128 MB, 185euro bij Salland of
Asus Videokaart N6800XT / TD 128 MB, 147euro ook bij Salland, of toch maar voor een LE versie gaan van leadtek die 230+ kost???

Jullie advies graag, en shops waar ze zelfs nog goedkoper zijn is ook welkom.

Danke,

Anoniem: 18605

Mijn XFX (uit me sig) is ook overleden, aan het BSOD-syndroom. Ik ben zo slim geweest om er een extra paralelle condensator op te solderen, dat ging een maand of 2 goed.. Tot een week of drie geleden ofzo. Geen RMA dus :+/ Ik heb een 6800XT van Asus besteld, 143,50 bij 4Launch. Ze zeggen dattie volgende week geleverd wordt, en mijn ervaring met die shop is dat als zij dat zeggen dat ook zo is :+] Voor mij alleen nog maar Asus, ik heb nog steeds mijn ouwe Geforce 1 Deluxe liggen (700 piek voor betaald destijds hehe), die heeft me nooit teleurgesteld. Op het moment gebruik ik m'n ouwe Asus Geforce4, ook aardig geOC'd (core 250 -> 325, met passieve Zalman), heeft me ook nooit teleurgesteld. Ik vind trouwens Smartdoctor ook een handig proggie, kan je je toch meestal niet echt stille fannetje mee dimmen bij 2D-gebruik.

Edit: !inZane, je kan wel raden wat ik zou kopen als ik jou was, en waar ;+]

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 18605 op 15-12-2005 21:39 ]

• WillemJanJansen
cybersteef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:49:
[...]

Ook iets om op te letten zijn je uitgaven en eigen handigheid. De 6800LE krijgt je door de speciale cooling die er al op zit waarschijnlijk op een hoger toerental dan de 6800NU. Hoewel de Leadtek cooling ook erg goed is en je komt daar dus ook al een heel eind mee, ik haal hier zelf met mijn Leadtek de 400MHz op het standaard voltage van 1.1V.
• Hou je van zo ver mogelijk overklokken, schuw je het installeren van een ander koelblok niet en bereid wat extra geld uit te geven voor zo'n blok, dan zeg ik ga voor de 6800NU en schaf een Artic Cooler los aan.
Deze vraag kun je enkel zelf beantwoorden volgens mij.

Hoe kom je er bij dat de 6800LE een betere koeler heeft? Mijn kaart wordt juist UITSTEKEND gekoeld, probeer jij maar eens met je fan uit te gamen (zonder throttling) Met mijn kaartje kan dat en ja het is een 6800NU :) Op de NU zit meestal dezelfde koeler, zo niet een betere, wat ook logisch is. Het ding loopt immers harder @ stock. Ik heb iig niks te klagen hier, deze Asus koeler is perfect.

Edit: Niet goed gelezen, zag niet dat er een Arctic koeler op zit.
Je moet er ook aan denken dat er die Arctic koeler veel hoger is dan de stock koeler. Daar gaat geen PCI kaart onder passen kan ik je vertellen.

[ Voor 22% gewijzigd door WillemJanJansen op 15-12-2005 21:47 ]

• andreict
  • Laatst online: 04-06 20:19
damnit nergers meer zon &*&^$&* te vinden.. alleen net nog een 6800 bij mediamarkt gezien... €384 eurooooooos

stelletje gekken..

Mocht iemand nog een shop weten zeg het me mar.. pricewatch heb ik al afgelopen maar zonder resultaat.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

andreict schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:00:
damnit nergers meer zon &*&^$&* te vinden.. alleen net nog een 6800 bij mediamarkt gezien... €384 eurooooooos

stelletje gekken..

Mocht iemand nog een shop weten zeg het me mar.. pricewatch heb ik al afgelopen maar zonder resultaat.
whahahahaha, yeah! Ik weet niet waarom maar ze willen zichzelf profileren als een "alles-electronica" zaak, dus ook PC onderdelen. Maar dit soort zut, daar snij je jezelf keihard mee in de vingers :O .

ik ken nog een leuke, zag ik laatst in Mediamarkt R'dam een GF FX5500 staan.
"Schaduw Model Drie Compatibel"
*proest proest* yeah right!! :D :+
De FX serie heeft zowat de slechtste shader ondersteuning van alle huidig verkrijgbare kaarten, maar goed, laat ze maar in hun waan :)

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 15-12-2005 22:06 ]

• Vini
Qosmic schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:57:
[...]

Want ik sta ook op t punt om deze kaart te kopen en volgens mij hebben zij hem al unlockt naar 12/6 gegarandeerde werking en is unlocken naar 16 hun ook niet helemaal gelukt. Vandaar dat ze hem ook als 12/6 verkopen. (duh!)

btw de rest van mijn systeem is amd2500@3200 en 2x256ddr400, is deze kaart dan geen overkill voor mijn systeem?
Heb er nu een 9800Pro inzitten, is dit een goede vooruitgang in voornamelijk games als FEAR, CoD2, NFSMW etc?
Zo ff een update, mad-moxx wordt populair ;)
Helaas, 16 pipes unlcoken ging wel, echter k kreeg lichte artifacts in 3dmark zoals ik al zei, in pes5 kreeg ik enkel in sommige herhalingen een artifact, daarom had ik weer teruggezet naar 12, maar op 12 kreeg ik die ook nog. Ook in battlefield kreeg ik heel licht soms iets op de grond. Meer een driver iets dacht ik dus ik ga alles nog eens testen want ik weet het nog net zo niet.

Misschien is een windows reinstall wel iets aangezien ik eerst ATI even had, toen een geforce 2 waarvan ik de drivers er niet op kreeg en nu dus de 6800LE. Ik houd jullie op de hoogte

BF2 stats

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

Anoniem: 18605 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:36:Ik heb een 6800XT van Asus besteld, 143,50 bij 4Launch. Ze zeggen dattie volgende week geleverd wordt, en mijn ervaring met die shop is dat als zij dat zeggen dat ook zo is :+]
hm tegen mij zeiden ze dat de Asus pas begin Januari kwam, en de XFX voor kerstmis

• Vini
Goed nieuwe drivers, maar nu een ander probleem. Mn 16 pipes zijn brak, bf2 geeft ook arftifacts helaas dus. Maar ik wilde overclocken, maar al bij een paar mhz erbij zegt hij dat de kaart het niet aan kan met testen, oftwel k kan m niet oveclocken. Zowel in rivatuner als in nvidia instellingen.

Iemand hier een oplossing voor?

BF2 stats

• WillemJanJansen
TrippleSix schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:57:
Goed nieuwe drivers, maar nu een ander probleem. Mn 16 pipes zijn brak, bf2 geeft ook arftifacts helaas dus. Maar ik wilde overclocken, maar al bij een paar mhz erbij zegt hij dat de kaart het niet aan kan met testen, oftwel k kan m niet oveclocken. Zowel in rivatuner als in nvidia instellingen.

16 brakke pipes :o, das flink wat :P

Ff serieus, bij Rivatuner moet je onder de power user opties kijken en dan disableinternalclocktest veranderen naar "1" (enabled) en het vinkje er voor zetten. Dan heb je alles zelf in de hand en kun je je kaartje zo hard martelen als je wilt.

• -Sir_Killalot-
YozY schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:14:
raden jullie de XFX nu echt af?
ik was van plan om de XFX 6800XT AGP te kopen, maar zo te horen kan ik beter voor de ASUS 6800XT gaan?
Mja, hijs gewoon ontzettend veel verkocht, dus dan lijkt de uitval ook wel hoger...hoewel ik moet zeggen dat de eerste ASUS nog dood moet gaan :/. Helaas zijn ze wat minder makkelijk (of misschien wel niet) te BIOS editen (voltage hoger) en zit die molex beetje vaag (rechtop nl. Hier op een V9999GE zitten ze wel normaal)
andreict schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:00:

stelletje gekken..
Pfff! Dat is nog meer dan de introductie prijs van die kaart :o (349). Even vragenof je uhm voor 50% mag hebben i.v.m. het spotten van de dodo-actie van de week :+ . Maar zelfs dan nog...

• WillemJanJansen
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:34:
[...]

Mja, hijs gewoon ontzettend veel verkocht, dus dan lijkt de uitval ook wel hoger...hoewel ik moet zeggen dat de eerste ASUS nog dood moet gaan :/. Helaas zijn ze wat minder makkelijk (of misschien wel niet) te BIOS editen (voltage hoger) en zit die molex beetje vaag (rechtop nl. Hier op een V9999GE zitten ze wel normaal)
Daar heb je een punt, al zijn de XFX'en wel populair onder de overklokkers (Kijk de polls)
misschien dat zij het ding meer stressen waardoor ze sneller stuk gaan, alhoewel, Asus heeft geen last van problemen als het Black Screen Syndrom e.d. Misschien is het wel beter dat Asus afwijkt van het reference design. Ik kom eigenlijk ook nooit iemand tegen met een kapotte Asus kaart. Mijn V9999/TD is ook nog in topconditie (Al 2/3 maanden @16/6 375/850) nu 5 verschillende bios'en met succes gebruikt. Kapot maken zonder fysieke dingen te doen is misschien moeilijk.

Zoals je misschien wel gemerkt hebt :
* WillemJanJansen is blij met zijn Asus kaartje

349 euro :+ Daar kun je een 7800GT van kopen! Stelletje gekken daar bij Mediamarkt

[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 15-12-2005 23:47 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

"Ik Ben Toch Nie Gek?!?!"

ooooh jahwel hoor :+
TrippleSix schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:57:

mmmm, zou het zijn dat die mad-moxx's al helemaal out-maxed zijn als het gaat over overclocken, dat ze gewoon niet meer verder kunnen dan hun stock overclock?
Stock overclocked to the maxxxx!
Zo das een gevat product onderschrift 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
TrippleSix schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:10:
[...]

Zo ff een update, mad-moxx wordt populair ;)
Helaas, 16 pipes unlcoken ging wel, echter k kreeg lichte artifacts in 3dmark zoals ik al zei, in pes5 kreeg ik enkel in sommige herhalingen een artifact, daarom had ik weer teruggezet naar 12, maar op 12 kreeg ik die ook nog. Ook in battlefield kreeg ik heel licht soms iets op de grond. Meer een driver iets dacht ik dus ik ga alles nog eens testen want ik weet het nog net zo niet.

Misschien is een windows reinstall wel iets aangezien ik eerst ATI even had, toen een geforce 2 waarvan ik de drivers er niet op kreeg en nu dus de 6800LE. Ik houd jullie op de hoogte
Welke heb jij gekocht, die degene met 12/6 of een "gewone" 6800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
WillemJanJansen schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:07:
[...]

16 brakke pipes :o, das flink wat :P

Ff serieus, bij Rivatuner moet je onder de power user opties kijken en dan disableinternalclocktest veranderen naar "1" (enabled) en het vinkje er voor zetten. Dan heb je alles zelf in de hand en kun je je kaartje zo hard martelen als je wilt.
Hmm werkt ook niet, geeft de zelfde "fout". Ik kan de kaart zelfs niet underclocken :'(
Moest de 1 er nog bij zetten, ja het werkt zo wel, dank je _/-\o_ Maar goed ik moet er maar mee leven dan ik "slechts" 12 pipes heb. Nja ook wel aardig ;)

Ik heb de 12/6 gekocht bij mad-moxx.

[ Voor 16% gewijzigd door Vini op 16-12-2005 08:09 ]

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Hmm, heb weer een nieuwe 6800XT gespot
http://tweakers.net/pricewatch/130804

Eentje met 256mb!

Levertijdindicatie: 1 tot 5 werkdagen bij Salland

Hmm volgens de site van Asus is het een PCI-Express....
En bij de specs op de site van Salland idem dito?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qosmic schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:57:
[...]

Ben ook van 9800 pro naar die mad moxx versie van de 6800LE gegaan, ik heb em kunnen unlocken naar 16/6 en hij klokt super, maar dit is dus bij veel mensen niet zo. Het blijft een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:34:
[...]

[...]

Pfff! Dat is nog meer dan de introductie prijs van die kaart :o (349). Even vragenof je uhm voor 50% mag hebben i.v.m. het spotten van de dodo-actie van de week :+ . Maar zelfs dan nog...
Nou dan is mijn kaart zeker de eerste ASUS die dood is gegaan. Hij werkte voor geen meter, ik kon er niets mee beginnen :(

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

WillemJanJansen schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:46:
[...]

Daar heb je een punt, al zijn de XFX'en wel populair onder de overklokkers (Kijk de polls)
misschien dat zij het ding meer stressen waardoor ze sneller stuk gaan, alhoewel, Asus heeft geen last van problemen als het Black Screen Syndrom e.d. Misschien is het wel beter dat Asus afwijkt van het reference design. Ik kom eigenlijk ook nooit iemand tegen met een kapotte Asus kaart. Mijn V9999/TD is ook nog in topconditie (Al 2/3 maanden @16/6 375/850) nu 5 verschillende bios'en met succes gebruikt. Kapot maken zonder fysieke dingen te doen is misschien moeilijk.

Zoals je misschien wel gemerkt hebt :
* WillemJanJansen is blij met zijn Asus kaartje

349 euro :+ Daar kun je een 7800GT van kopen! Stelletje gekken daar bij Mediamarkt
heb hier ook een v9999/td, maar 16/6 wil niet lukken, 12/6 wel. Hij draait nu op 370/900. Heb jij biossen met hogere voltages geprobeerd, en lukt het je om je v9999/td bios aan te passen naar een hoger voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
XanderDrake schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:55:
[...]

"Ik Ben Toch Nie Gek?!?!"

ooooh jahwel hoor :+
Ja als je die kaart koopt voor dat bedrag :o. De niet-wetende consument kan zo met een kaart die maar de helft van het geld waard is naar huis gaan. Dan worden ze genaaid zonder het te weten. Zij denken meestal duurder=beter. Ik denk ook niet dat ze daar bij Mediamarkt gaan vertellen dat die kaart veel te hoog geprijsd is.
TrippleSix schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 08:05:
[...]

Hmm werkt ook niet, geeft de zelfde "fout". Ik kan de kaart zelfs niet underclocken :'(
Moest de 1 er nog bij zetten, ja het werkt zo wel, dank je _/-\o_ Maar goed ik moet er maar mee leven dan ik "slechts" 12 pipes heb. Nja ook wel aardig ;)

Ik heb de 12/6 gekocht bij mad-moxx.
Kein Problem :)
_Oldie_ schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:49:
[...]

heb hier ook een v9999/td, maar 16/6 wil niet lukken, 12/6 wel. Hij draait nu op 370/900. Heb jij biossen met hogere voltages geprobeerd, en lukt het je om je v9999/td bios aan te passen naar een hoger voltage?
Ja, ik heb 5 verschillende biossen, allemaal met aangepast voltage geprobeerd. Zelfs met een GT bios bleef mijn voltage gelijk (Al zei Smartdoctor wat anders, maar dat klopte niet.) Ik krijg dat voltage maar niet omhoog ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

en heb je al met de memory timings gespeeld om een hogere overclock mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
_Oldie_ schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:47:
en heb je al met de memory timings gespeeld om een hogere overclock mogelijk te maken?
Als je een paar pagina's terug bekijkt, zie je dat ik met de timings gespeeld heb. Geen goed resultaat maar ik heb het ook niet echt hard geprobeerd. Ik kon wel hogere clocks halen maar sommige spellen deden het daar beter op en andere spellen werkten er NIET op (NFS Most Wanted werkte niet, San Andreas beter om maar even wat te noemen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:02

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb net de koeler vervangen. Blijkt dat op de chip gewoon "6800 LE" staat. Met andere woorden: de XT is dus inderdaad gelijk aan de LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

hneel schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:13:
Ik heb net de koeler vervangen. Blijkt dat op de chip gewoon "6800 LE" staat. Met andere woorden: de XT is dus inderdaad gelijk aan de LE.
*gasp* Betrapt! Een LE in vermoming, wat een stunt :D

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 16-12-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Oja over betrapt, die mad-moxx kaarten zijn leadtek kaarten. Mocht je het willen weten :9

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Hoe lang duurde het bij jou voordat je die kaart binnen had van mad-moxx.
Heb donderdag geld overgeboekt, dat is vrijdag afgeschreven en tot op heden heb ik nog niks gehoord van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Qosmic schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 09:37:
Hoe lang duurde het bij jou voordat je die kaart binnen had van mad-moxx.
Heb donderdag geld overgeboekt, dat is vrijdag afgeschreven en tot op heden heb ik nog niks gehoord van hun.
Ik heb ook al een paar keer geld overgemaakt naar Duitsland, en het duurt toch soms wel een week!! voordat ze het geld hebben.

Wel jammer dat de goedkope shops op http://www.geizhals.at/eu geen creditcard accepteren. Met creditcard kun je tenminste lekker snel betalen :D

Trotse vader!

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.