[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.558 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:53
Cis schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:25:
[...]

IN 270 het installeren van 2003 en AD en DNS? :? Is dat niet 291?
Anyways: Voor 291 heb ik het MS-boek gebruikt, en daar klopten de screenshots wél. En daarin werd ook de installatie van Windows 2003 behandeld... :)
Ik kan me overigens niet voorstellen dat de schermen veel verschillen van elkaar. Heb je wellicht al SP1 geinstalleerd? Of een andere layout gedefinieerd in de beeldschermeigenschappen ofzow? Of sla je af en toe een regeltje over? :+ ;)
Bedoelde 70-290 kijk morgen wel ff naar

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 09:41

SuperTrooper

Weet hoe het is

Windows 2003 R2 server ipv Windows 2003 SP1 server?

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
SuperTrooper schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:41:
Windows 2003 R2 server ipv Windows 2003 SP1 server?
Denk idd dat dat het is. heb de CD die bij me boeken zat er niet uitgehaald. had nog een R2 180 dagen versie ligen :) zal die bij het boek zat maar eens gaan instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jawel hij is binnen! Gisteren geslaagd in 70-297 met 885 punten (had meer verwacht) en nu dus officieel MCSE! Vreemd dat op mijn MCP wel de zeven examens staan, maar dat ik voorlopig toch nog maar de MCSA titel heb.

Next up: CCNP part 1, BSCI! Studies will launch in T-Minus 41 minutes!

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:27

PnD

like in Pinda ^_^

Ik ga over 2 weken beginnen om MCSA/E te worden..
Ben aangenomen bij mijn stage tot einde van jaar en uitzicht op contractverlenging.

Stelt wel als "eis" dat ik aan het einde van het jaar MCSA ben en eigenlijk toch wel MCSE :0

Nu is mijn basiskennis wat aan de lage kant. Is het realistisch om MCSE te halen in 6 maanden met gemiddeld 1 tot 2 uur per dag (kan redelijk leren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 09:16
PnD schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:30:
Ik ga over 2 weken beginnen om MCSA/E te worden..
Ben aangenomen bij mijn stage tot einde van jaar en uitzicht op contractverlenging.

Stelt wel als "eis" dat ik aan het einde van het jaar MCSA ben en eigenlijk toch wel MCSE :0

Nu is mijn basiskennis wat aan de lage kant. Is het realistisch om MCSE te halen in 6 maanden met gemiddeld 1 tot 2 uur per dag (kan redelijk leren)
Nee :)

Ga uit van (met weinig basiskennis) 60 uur leren per examen, inclusief praktijkoefeningen, examenoefeningen en soms een KB erop naslaan.
Indien je dus elke dag 2 uur geconcentreerd (!!!) zou leren, zou je 30 dagen per examen nodig hebben.
MCSA = 4 examens = 4 maanden
MCSE = 7 examens = 7 maanden
Daarnaast zal het ook nog wel 's voorkomen dat je een paar dagen geen zin hebt, of minder geconcentreerd bent, of geen tijd hebt.

Probeer jezelf geen onmogelijke taken op te leggen. Dat frustreert alleen maar en levert niks op.
Probeer elke 2 maanden een examen te doen. Dat wil zeggen: 1,5 maand boek doornemen, 1 week examenvoorbereiding, en de laatste week het examen. Ik denk dat dit een realistische planning is :)
Kortom: eind van het jaar heb je *bijna* je MCSA :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

mwah, er zijn wel combi examens te doen...

zo heb ik de 70-291 en 70-293 in 1 week gehaald, en de 70-294 en 70-297 in 1 week... als je deze examens kan combineren, scheelt het al een hoop tijd...

ik heb misschien als voordeel gehad dat ik al redelijk wat basiskennis heb, maar voor beide trajecten, heb ik 2 weken van te voren de boeken doorgelezen, daarna 6 dagen cursus (waarvan je echt mega veel van leert imo), waarvan ik de 4e dag het 1e examen deed, en de 6e dag het 2e examen deed.

En 70-270 en 70-290 zijn ook te combineren op deze manier! (iig bij het leercentrum waar ik gezeten heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan26
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:10
Welk leercentrum is dit dan?

Zelf moet ik de 70-227 nog behalen voor mijn MCSA-traject. Daarna zal ik wel het MCSE traject ingaan via me werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
RonnieB82 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:02:
mwah, er zijn wel combi examens te doen...

zo heb ik de 70-291 en 70-293 in 1 week gehaald, en de 70-294 en 70-297 in 1 week... als je deze examens kan combineren, scheelt het al een hoop tijd...

ik heb misschien als voordeel gehad dat ik al redelijk wat basiskennis heb, maar voor beide trajecten, heb ik 2 weken van te voren de boeken doorgelezen, daarna 6 dagen cursus (waarvan je echt mega veel van leert imo), waarvan ik de 4e dag het 1e examen deed, en de 6e dag het 2e examen deed.

En 70-270 en 70-290 zijn ook te combineren op deze manier! (iig bij het leercentrum waar ik gezeten heb)
De persoon in kwestie gaat stage lopen. Ik neem niet aan dat zijn stagebedrijf in hem wil investeren (iig niet 2200 euro per examen :P )
Daarbij: ik was vorig jaar ook nog iemand met heel weinig ervaring. Toen heb ik ook 291 gedaan, en heb het pas de 3e keer gehaald. 291 is gewoon lastig en is voor iemand die weinig ervaring heeft en geen cursus krijgt, verschrikkelijk moeilijk. 3 weken lijkt mij dan ook onhaalbaar. 2 maanden is misschien ook nog krap, aangezien de persoon maar 1 a 2 uur per dag leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Cis schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:16:
[...]

De persoon in kwestie gaat stage lopen. Ik neem niet aan dat zijn stagebedrijf in hem wil investeren (iig niet 2200 euro per examen :P )
Daarbij: ik was vorig jaar ook nog iemand met heel weinig ervaring. Toen heb ik ook 291 gedaan, en heb het pas de 3e keer gehaald. 291 is gewoon lastig en is voor iemand die weinig ervaring heeft en geen cursus krijgt, verschrikkelijk moeilijk. 3 weken lijkt mij dan ook onhaalbaar. 2 maanden is misschien ook nog krap, aangezien de persoon maar 1 a 2 uur per dag leert
Het is inprenciepe te doen echter licht dit natuurlijk wel aan de kennis van de presoon, aangezien wij niet weten wat de person in kwestie al weet kunnen wij een groe schatting maken. 70-270 zou te doen zijn aangezien ik aan neemt dat hij zelf nu ook thuis op een PC met XP werkt liefst Pro natuurlijk.

ik zou idd 2,5 maand per examen aanhouden. MCSA/E is op de praktijk gerichtdus praktijk kennis is een pre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Stefan26 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:28:
Welk leercentrum is dit dan?

Zelf moet ik de 70-227 nog behalen voor mijn MCSA-traject. Daarna zal ik wel het MCSE traject ingaan via me werk.
Leercentrum is TSTC in veenendaal...

erg goed voor elkaar, de dagen dat je er zit, is incl. hotel, wat aan de overkant van de weg is!

maar zoals Cis zegt, het is niet goedkoop... geloof dat mijn MCSE traject mijn baas rond de 12000 heeft gekost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Laatst online: 15:40

CXNeXo

This behavior is by design.

TSTC is inderdaad erg goed. Ik heb daar mijn 270 & 290 gedaan, en dat is me erg goed bevallen.

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111661

ik heb net testkings 70-290 bekeken en daar schrok ik toch wel van,. ik heb een tijdje geleden het boek van MS 70-290 gelezen en ik wil het nu weer gaan oppakken om het examen ook te gaan doen binnen een maand, maar ik vroeg me af wat voor vragen en cases het zijn?

Zijn de vragen zoals testkings ze heeft zoals je ze krijgt? en is het slim om zeker 1 keer de hele (600+ pagina's pdf) testkings vragen en praktijk lessen te volgen?

de bedoeling is toch wel om elke dag 2/3 uur te besteden aan leren (trein/bus en in de avond een uurtje), wat is de beste manier om het te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Staar je niet blind op die testkings hoor.

Het is leuk oefenmateriaal, maar daar is ook alles mee gezegd.
Je kan er de manier van vragen stellen uithalen, maar er gaat niks boven botweg je kennis op peil hebben :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

BackSlash32 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:56:
Staar je niet blind op die testkings hoor.

Het is leuk oefenmateriaal, maar daar is ook alles mee gezegd.
Je kan er de manier van vragen stellen uithalen, maar er gaat niks boven botweg je kennis op peil hebben :)
Dit klopt helemaal, maar ik vind wel dat je dit alleen kan doen met praktijkervaring.. Alles wat ik in het begin ECHT heb zitten leren ben ik nu na een jaar wel kwijt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vroeg mij af of iemand mij met het volgende zou kunnen helpen.
Ik probeer in te loggen op de MCP member site. Nu moet ik mijn MCP ID en een acces code opgeven. Weet iemand wat deze acces code inhoud? Het MCP ID heb ik wel.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 05-06-2006 17:01 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Beide moet je (in aparte mails) krijgen van MS

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

paella schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:01:
Beide moet je (in aparte mails) krijgen van MS
Mijn MCP ID heb ik al wel langer. Ik heb mijn MCSE NT 4.0 ook. Alleen die acces code heb ik geen idee van. Na het laatste examen heb ik ook nooit een e-mail ontvangen. Na het voorlaatste examen wel, alleen is dit al zo'n anderhalf jaar geleden en toen zat ik ook al met dit probleem. Ik weet redelijk zeker dat in dat e-mailtje ook geen code stond. Ik werd verwezen naar de codes die op het resultaat formulier staan die je na het behalen van een module ontvangt. Al deze codes heb ik reeds geprobeerd. Van zowel het laatste als het voorlaatste examen.

P.s. Ergens in de diepe spelonken van mijn mail archief heb ik het betreffende mailtje terug gevonden. Hierin worden geen ID's gegeven, alleen wordt er verwezen naar het MCP ID en een registratie ID die je van het resultatenblad kunt afhalen. Hier staat inderdaad een registratie nummer op, maar helaas dit werkt niet. Verder heb ik nooit e-mail mogen ontvangen.

[ Voor 22% gewijzigd door _Dune_ op 05-06-2006 23:24 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
_Dune_ schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:37:
[...]
Verder heb ik nooit e-mail mogen ontvangen.
mcphelp@microsoft.com dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Of even bellen naar hun service lijn. Bereid je voor op een engels gesprek, anders ben je even de draad kwijt in het begin :-)

Testkings zijn een goede referentie om te checken of je klaar bent voor het examen. Het is geen manier om je examen te blokken, maar als je de testkings kan mag het examen in principe geen probleem meer zijn.

Eerste deel van Cisco CCNP valt trouwens erg goed mee. Leest vlot en het meeste ken ik al uit de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

paella schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 07:45:
[...]
mcphelp@microsoft.com dan maar :)
Hartelijk dank, ik zal er maar eens een mailtje aan wagen. Overigens zitten hier nederlandse poppetjes achter of net waar hier voor gewaarschuwd wordt ook engelse Microsoft mannetjes en vrouwtjes. :)
Little Bear schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:35:
Of even bellen naar hun service lijn. Bereid je voor op een engels gesprek, anders ben je even de draad kwijt in het begin :-)
Dat mag niet zo'n probleem zijn, ik heb regelmatig "collega's" uit Colorado aan de telefoon en een enkele keer uit India en omstreken.

[ Voor 61% gewijzigd door _Dune_ op 06-06-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
_Dune_ schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:05:
[...]
Hartelijk dank, ik zal er maar eens een mailtje aan wagen. Overigens zitten hier nederlandse poppetjes achter of net waar hier voor gewaarschuwd wordt ook engelse Microsoft mannetjes en vrouwtjes. :)
Engelse poppetjes. :)

Dit is te wijten aan het feit dat dat e-mailadres voor US support bestemd is. Voor EU support hebben ze emeamcp@msdirectservices.com in het leven geroepen.

Al moet ik er wel bij zeggen dat ik persoonlijk betere ervaringen heb met de US customer service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MaZo schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:04:
[...]
Engelse poppetjes. :)

Dit is te wijten aan het feit dat dat e-mailadres voor US support bestemd is. Voor EU support hebben ze emeamcp@msdirectservices.com in het leven geroepen.

Al moet ik er wel bij zeggen dat ik persoonlijk betere ervaringen heb met de US customer service.
Ik heb een mailtje in het engels trachten te tikken welke verzonden is naar US support, even afwachten dus. In iedergeval bedankt voor het tweede e-mail adres. Overigens is er ook een nummer speciaal voor Nederland. Ik verwacht dus dat je ook een nederlandstalige supportdesk kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
_Dune_ schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:30:
[...]

Ik heb een mailtje in het engels trachten te tikken welke verzonden is naar US support, even afwachten dus. In iedergeval bedankt voor het tweede e-mail adres. Overigens is er ook een nummer speciaal voor Nederland. Ik verwacht dus dat je ook een nederlandstalige supportdesk kunt bellen.
Dat zal je vies tegen vallen. heb ze keer gebeld ivm nieuwe licentie Office 2000 ben van NL (gebrekig NL) naar duitseland (gebrekig ENG) naar Ierland gegaan. Daar heb ik een nieuwe licnetie kunnen krijgen Office 2000 nl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

To_Tall schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:10:
[...]

Dat zal je vies tegen vallen. heb ze keer gebeld ivm nieuwe licentie Office 2000 ben van NL (gebrekig NL) naar duitseland (gebrekig ENG) naar Ierland gegaan. Daar heb ik een nieuwe licnetie kunnen krijgen Office 2000 nl :+
Het lijkt CA wel. Hoofdkantoor zit in Nederland. Nummer van de supportdesk is een nederlands nummer. Bel je het krijg je een menu waar je de taal kunt kiezen: Engels, Duist, Frans en nog één geloof ik, maar geen Nederlands. Kies ik voor Engels, krijg ik een Duister aan de telefoon... 8)7

Oke, maar we dwalen af en ben weer afgeleid van mij boek... voor examen 70-291...

Weet iemand ook of 70-350 ook moeilijk is? Dat is ISA 2004, daar heb ik eind Juni een cursus van.

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 06-06-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
ISA2000 was wel vrij simpel. Nou is 2004 wel een stukje ingewikkelder, maar moet te doen zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
_Dune_ schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:30:
[...]

Dat gaat je idd vies tegen vallen. Ik heb zelf eens naar de belgische supportdesk gebeld, en had verwacht een keuze te krijgen tussen nederlands, frans en engels. Die kerel aan de andere kant vond die eerste 2 talen maar zinloos en begon meteen in het engels.

Nu is dat idd geen probleem om een engels gesprek te voeren, maar als je dat gesprek in het nederlands had voorbereid is het wel even slikken. Je verwacht nederlands, en dan duurt het enkele seconden voor je de knop naar het engels hebt omgezet. Die enkele seconden geven je net de tijd om even een kuchje na te bootsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
paella schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:25:
ISA2000 was wel vrij simpel. Nou is 2004 wel een stukje ingewikkelder, maar moet te doen zijn volgens mij.
Heb ISA2006 BETA thuis liggen. volgens mij is dit ook *SLIK* aardig pittig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Als het maar ook beter en more productive is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten van het 070-299 examen? Ik ga nl voor MCSA Security en daarna MCSE Security?

Alvast bedankt!

Tiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 14:34

@r!k

It is I, Leclerq

Zo, 70-293 is ook binnen. Volgende week maar eens gaan beginnen met 70-294 :)

Ben zelfs nog op tijd voor de 2nd shot voor die :D.

En sorry van Sql heb ik helaas (nog) geen kaas gegeten, maar is het niet een beter idee om deze vraag in een ander topic te stellen?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb de offtopic vraag verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ErikH schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:17:
Zo, 70-293 is ook binnen. Volgende week maar eens gaan beginnen met 70-294 :)

Ben zelfs nog op tijd voor de 2nd shot voor die :D.

En sorry van Sql heb ik helaas (nog) geen kaas gegeten, maar is het niet een beter idee om deze vraag in een ander topic te stellen?
Ik zie nu dat 2nd shot de 30e gaat verlopen :

Offer expires June 30, 2006

Ik vond dit echt een superaktie van microsoft en zou balen als een stekker gezien ik het zelf moet betalen als het word afgeschaft. Is de 2ndshot al eens eerder geweest en zou het nog eens terug komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Anoniem: 51473 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:46:
[...]

Ik zie nu dat 2nd shot de 30e gaat verlopen :

Offer expires June 30, 2006

Ik vond dit echt een superaktie van microsoft en zou balen als een stekker gezien ik het zelf moet betalen als het word afgeschaft. Is de 2ndshot al eens eerder geweest en zou het nog eens terug komen ?
De 2nd shot liep vorig jaar augustus ook al. En ik verwacht dat ie nu niet doorgaat, maar over een tijdje wel weer terugkomt... maar zeker weten doe ik het niet. Het kan net zo goed zijn dat ze dit truukje gebruiken om iedereen 2003 te maken, zodat iedereen straks wil upgraden naar 2007 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Als ze naar 2007 willen, moeten ze toch eerst uprgaden naar 2003. Het is dat, of volledig opnieuw beginnen voor 2007. Dan lijkt het me toch net iets makkelijker om 2 upgrades te doen.

Die 2nd shot loopt volgens mij zowat het hele jaar door, of komt in elk geval regelmatig terug. Ik herinner me dat ik daar vorig jaar ergens gebruik van heb gemaakt (op het nippertje), en dat er nu weer zoiets bezig is. Je zal dus wel kansen genoeg krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51786

Anoniem: 145854 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:56:
Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten van het 070-299 examen? Ik ga nl voor MCSA Security en daarna MCSE Security?

Alvast bedankt!

Tiz
Ik ga de 21ste eerst de 298 doen, en ALS ik er door ben nog rap even profiteren van de free second shot en een poging wagen voor de 299 de 30ste (aangezien toch weer 70% van de stof uit alle voorgaande boeken blijkt te komen). Als alles volgens planning gaat laat ik je dan iets weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Heb me zojuist opgegeven voor 070-291 voor op 30-06-2006. Het is vooral "grappig" om te zien hoe divers de opvattingen/ervaringen zijn voor mensen om de stof op te nemen. Ik denk zeer zeker dat mensen met ervaring het makkelijker kunnen opnemen. Moraal is dus dat je zelf aan de slag moet en dat je vanzelf weet wanneer je er klaar voor bent, een examen is overigens supersnel te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Anoniem: 51786 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:51:
[...]

Ik ga de 21ste eerst de 298 doen, en ALS ik er door ben nog rap even profiteren van de free second shot en een poging wagen voor de 299 de 30ste (aangezien toch weer 70% van de stof uit alle voorgaande boeken blijkt te komen). Als alles volgens planning gaat laat ik je dan iets weten :-)
Hoe ik het hier begrijp ga je de 298 doen tegen betaling, en wil je dan gratis de 299 doen met de free second shot? Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp. Second shot geldt natuurlijk enkel voor hetzelfde examen.

Een examen boeken duurt nog geen 5 minuten, echt peanuts. Ik boekte mijn examen meestal de dag voor ik examen ging doen. Dan hoef je ook niet te stressen om je stof tegen een bepaalde datum zeker te kennen ofzo. Gewoon blokken, na het blokken boeken en de dag nadien lekker examen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien een domme vraag, maar moet je het examen afleggen voor de 30e ? Of moet je het examen boeken voor de 30e ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Het examen moet afgelegd worden voor 30 juni, de eventuele herkansing voor 30 juli. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 12-06-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Little Bear schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:10:
[...]Hoe ik het hier begrijp ga je de 298 doen tegen betaling, en wil je dan gratis de 299 doen met de free second shot? Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp. Second shot geldt natuurlijk enkel voor hetzelfde examen.
Mijn uitleg was misschien inderdaad verwarrend :)
Nee, indien ik de 298 haal, ga ik nog rap de 30ste de 299 doen, om zo nog rap te kunnen profiteren van de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik moet 70-224 nog doen: exchange 2000. In het boek vind je een paar hoofdstukken (de laatste) over het connecten naar andere mail systemen als lotus notes etc. Ik vind in geen enkel proef examen ook maar een vraag hierover terug. Wie kan iets over het examen vertellen? Vind je vragen met betrekking tot deze stof terug of niet?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Waarom ga je niet meteen voor de Exchange 2003 variant (70-284)? Deze heeft momenteel natuurlijk meer waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Vroeg ik me eigenlijk ook al af... In die cursus krijg je een pak minder te doen over de connectie met notes, maar er komt wel de migratie van exch2000 - exch 2003 bij natuurlijk.

Verder op het examen 70-284 geen enkele vraag gehad over connecties met notes of consorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MaZo schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:13:
Waarom ga je niet meteen voor de Exchange 2003 variant (70-284)? Deze heeft momenteel natuurlijk meer waarde.
Omdat die niet geldig is voor MCSE 2000 (laatste examen wat ik nog moet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 22:25
Bor de Wollef schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:15:
Ik moet 70-224 nog doen: exchange 2000. In het boek vind je een paar hoofdstukken (de laatste) over het connecten naar andere mail systemen als lotus notes etc. Ik vind in geen enkel proef examen ook maar een vraag hierover terug. Wie kan iets over het examen vertellen? Vind je vragen met betrekking tot deze stof terug of niet?
ik kan me uit mijn examens (2003 voor exchange) geen vragen meer herinneren die daar over gingen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:55:
[...]

Omdat die niet geldig is voor MCSE 2000 (laatste examen wat ik nog moet doen).
Grappig, vriend van me is mcse2000 met exchange 2003

Volgens mij is die gewoon hartstikke geldig hoor

<edit> en als ik hier kijk dan blijkt dat exchange 2003 inderdaad ook gewoon geldig is voor windows 2000 MCSE hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door @r!k op 15-06-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ErikH schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:14:
[...]

Grappig, vriend van me is mcse2000 met exchange 2003

Volgens mij is die gewoon hartstikke geldig hoor
Volgens de info die ik op de MS site vond kun je geen exchange 2003 exam doen voor MCSE 2000. Anyway, ik heb het boek al uit etc dus zo erg is dat ook weer niet.

<edit> nice, volgens mij stonden die er een tijd geleden niet bij </edit>

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 15-06-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

hey...

zit bij 070-299 ook simulations erbij?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Anoniem: 145854 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:07:
hey...

zit bij 070-299 ook simulations erbij?

grtz
Nee... komt wel binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 11:14

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Zojuist 70-290 gehaald met 970. Ging erg lekker, simulaties waren ook te doen.

In september helaas pas tijd voor 70-291.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Is 70-291 de laatste tijd veranderd en komen er sindsdien veel simulaties in voor? En wat was het hoofdonderwerp? Vooral DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik had in ieder geval erg veel DNS (tevens simulaties) en DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En vandaag de 298 binnen, 836 gehaald. Nu nog 299 en we zijn eindelijk mcsa+mcse tegelijk :)
En dan rap de Comptia Security+ doen, en dan is mcse security ook binnen.

Had veel stress aangezien dit mijn eerste design examen was, maar ik moet zeggen dat ik echt wel veel moeilijker verwacht had. het grootste gedeelte kwam weer gewoon neer op kennis van alle vorige examens, en de vragen over SUS komen mij ondertussen wel de keel uit.
5 Design scenario's, en naar mijn mening veel te veel tijd. Ik had per onderdeel telkens minstens 10 minuten over.

Ik had trouwens voor dit examen, zoals gewoonlijk de mspress boeken gebruikt (deze was geschreven door Roberta Bragg) en de mspress readiness review suite van de boek voor de test examens. Die test examens waren dus echt 10 maal moeilijke dan het daadwerkelijke examen, en compleet niet representatief. Om nog maar te zwijgen over het boek zelf, duidelijk geschreven door een overdreven feministische koe. Allemaal leuk en wel, maar in een IT boek heb ik geen behoefte aan dat gelul... Nu weet ik in ieder geval dat ik voor mijn CISSP niet haar boek zal kopen ;-)

Maarja, op naar de volgende. Spijtig genoeg zat het examencentrum volgende week volgeboekt, en kan ik niet nog rap van de free second shot profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Je mag toch overal examen doen? Dus mocht je echt willen... gewoon even naar de VUE of Prometric site en andere boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Wie gebruikt nog meer de TestOut CD-Roms? Mij bevallen ze wel, kost wel een klein vermogen. Vooral de vele simulaties die ze gebruiken en de werking van de simulaties zijn erg goed. Heb er tot nu toe mijn 70-270 en 70-290 mee behaald. De typical exams zijn erg pittig en mijn inziens ook met een te zwaar slagingsscore die je moet halen, 50 vragen 95% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23171

Om mezelf nog ff te quoten :
[rml]Singular!ty in "[ MCSE] Ervaringen en discussies*"[/rml]

Het heeft toch nog iets langer geduurd voordat ik het examen uiteindelijk heb aangevraagd.
Sinds mijn laatste post vorig jaar oktober heb ik eigenlijk niet meer veel gedaan aan het leren van het 70-292 examen.
Tot zo'n 3 weken geleden, ik vond het inmiddels al weer lang genoeg te hebben geduurd en besloot daarom ff een inhaalslag te maken.
Vorig week vrijdag examen aangevraagd en afgelopen maandag het examen gedaan...
...en geslaagd! B)

Ik had als oefenexamens voor Transcender gekozen, bij het behalen van mijn MCSE 2000 kwam deze soms goed van pas. Echter bij het 70-292 examen was dit niet meer het geval. De Transcender examens gingen er zelfs veel dieper op in dan het echte examen zelf.
Toch is het mooi dat ik de Transcender examens heb doorgenomen en de foutieve antwoorden heb leren begrijpen en daarnaast nog andere studiemateriaal zoals Technet, andere e-books en natuurlijk de inmiddels opgebouwde ervaringen. :Y).

Dankzij op deze manier vekregen informatie kon ik de vragen op het examen beredeneren en beantwoorden. Alhoewel ik bij sommige vragen echt dacht van :?
Met andere woorden, "like I care". Alsof ik dat ooit in de praktijk heb gedaan. Daar heb ik denk juist wel wat punten laten liggen, maar wat maakt het uit ik ben geslaagd. 8)

Ohja, vragen betroffen voornamelijk over DNS, SUS (geen WSUS!), Terminal Services, Disaster Recovery, Backup, VSC. (Maak je zelf ook bekend met de standaard instellingen)
Als je op bovenstaande onderwerpen concentreert voor dit examen dan heb je in feite al 90% van het examen gedaan.

Op naar 70-296!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wie van jullie gebruikt de certification planner? Ik vind het er niet duidelijker op worden met die tool. Wat betekenen die sterretjes * nu precies? En wat als er "bumped up by one to count exams only once" staat met drie sterren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Die planner is beetje overkill. Beetje nadenken en je weet zelf sneller en vooral duidelijker wat je zelf moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

:D Kep Me 070-294 Examen gehaald.

070-294 Planning, Implementing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Active Directory Infrastructure.

De GPO vragen vind ik altijd nog wel lastig, maar dat maakt nie uit hijs binnen. De volgende in het verschiet is 070-284 Implementing, and Maintaining Exchange Server 2003

[ Voor 18% gewijzigd door loodgieter op 27-06-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111661

zelf heb ik vanmiddag mijn 70-290 gehaald >:)

op naar de 70-270 (die volgens mij veel makkelijker is.....vooral met de ervaring op winXP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 15:10

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik wil snel me MCSA 2000 afmaken. Ik heb momenteel de papiertjes van 70-215, 70-218 en 70-210. Om mijn MCSA afteronden moet ik nog 1 examen behalen. Dit laatste examen is een keuze examen namelijk 1 uit de volgende lijst:
  • 70-086 Implementing and Supporting Microsoft Systems Management Server 2.0
  • 70-214 Implementing and Administering Security in a Microsoft Windows 2000 Network
  • 70-216 Implementing and Administering a Microsoft Windows 2000 Network Infrastructure
  • 70-224 Installing, Configuring, and Administering Microsoft Exchange 2000 Serve
  • 70-227 Installing, Configuring, and Administering Microsoft Internet Security and Acceleration (ISA) Server 2000, Enterprise Edition
  • 70-228 Installing, Configuring, and Administering Microsoft SQL Server 2000 Enterprise Edition 70-244 Supporting and Maintaining a Microsoft Windows NT Server 4.0 Network
  • 70-284 Implementing and Managing Microsoft Exchange Server 2003
Wegens prive wil ik snel een examen aanvragen hiermee mijn MCSA afronden (dit is wel zo handig op mijn CV). Ik wou eerst het MCSE traject doen maar dit red ik dus niet meer. Het examen van 70-216 heb ik al een keer gedaan maar helaas gezakt. (70-216 had ik gekozen ivm een upgrade naar MCSE)

Welk examen kan ik uit dit lijstje het beste kiezen. Met andere woorden, Welke is het makkelijst?? 70-216 word als moeilijste beschouwd.

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
DukeN schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:47:
Ik wil snel me MCSA 2000 afmaken. Ik heb momenteel de papiertjes van 70-215, 70-218 en 70-210. Om mijn MCSA afteronden moet ik nog 1 examen behalen. Dit laatste examen is een keuze examen namelijk 1 uit de volgende lijst:
  • 70-086 Implementing and Supporting Microsoft Systems Management Server 2.0
  • 70-214 Implementing and Administering Security in a Microsoft Windows 2000 Network
  • 70-216 Implementing and Administering a Microsoft Windows 2000 Network Infrastructure
  • 70-224 Installing, Configuring, and Administering Microsoft Exchange 2000 Serve
  • 70-227 Installing, Configuring, and Administering Microsoft Internet Security and Acceleration (ISA) Server 2000, Enterprise Edition
  • 70-228 Installing, Configuring, and Administering Microsoft SQL Server 2000 Enterprise Edition 70-244 Supporting and Maintaining a Microsoft Windows NT Server 4.0 Network
  • 70-284 Implementing and Managing Microsoft Exchange Server 2003
Wegens prive wil ik snel een examen aanvragen hiermee mijn MCSA afronden (dit is wel zo handig op mijn CV). Ik wou eerst het MCSE traject doen maar dit red ik dus niet meer. Het examen van 70-216 heb ik al een keer gedaan maar helaas gezakt. (70-216 had ik gekozen ivm een upgrade naar MCSE)

Welk examen kan ik uit dit lijstje het beste kiezen. Met andere woorden, Welke is het makkelijst?? 70-216 word als moeilijste beschouwd.
Ik heb zelf alleen 284 gedaan, maar vond deze wel vrij makkelijk. Als je een beetje into DNS en AD bent (liefst wel 2003) heb je de helft al binnen.
Bovendien kun je 284 weer gebruiken voor je MCSA 2003 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag 70-270 gehaald met score 889. Was mijn eerste MS certificaat, dus was toch wel zenuwachtig/benieuwd hoe zoiets loopt. Maar het is me nu wel duidelijk waarom Testking als cheaten gezien wordt door sommigen hier... Damn zeg, die vragen zijn gewoon exact hetzelfde. Maar ik ben blij dat ik toch gewoon de hele trainingskit heb doorgewerkt en daardoor écht dingen heb geleerd die ik nog niet wist uit de praktijk.

Nu dus verder met het program, wat ik voor mezelf als volgt heb samen gesteld:
70–290 Man/Maint Srv2003 Env (Core-netw)
70–291 Impl/Man/Maint Srv2003 Netw Infr (Core-netw)
70–299 Impl/Adm Secur in Srv2003 Netw (Elect.)
Wat genoeg is voor de MCSA status en daarna voor MCSE de modules:
70–293 Plan/Maint Srv2003 Netw Infr (Core-netw)
70–294 Plan/Impl/Maint Srv2003 Act Dir Infr (Core-netw)
70–298 Design Secur for Srv2003 Netw (Design)

Is denk ik het meest standaard parcours dat je kunt hebben, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 02:05
Iemand ervaring met het nieuwe 70-282 examen? Ik lees op groups.google.com dat deze rond mei 2006 veranderd is. En nu compleet anders en een stuk lastiger is.

Ben op dit moment MCSE 2003 dus echt veel zorgen maak ik me niet maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Weet iemand hoe je je moet opgeven voor de 2nd shot? Ik heb me rot gezocht maar niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

artharpe schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:02:
Weet iemand hoe je je moet opgeven voor de 2nd shot? Ik heb me rot gezocht maar niks kunnen vinden.
2nd shot is afgelopen. Het zal over een tijdje wel weer komen denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 05-07-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
artharpe schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:02:
Dat moest in juni gebeuren, dus te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-05-2024
Helsie schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:59:
[...]

Dat moest in juni gebeuren, dus te laat :)
Dat is inderdaad juist, 31 juni j.l was de laatste dag.
Wat je kan doen als je bijvoorbeeld al MCP bent, dan kan je daar op de membersite kijken naar acties die Microsoft op de korte termijn heeft gepland of gaat plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:47

flanger

That Guy

Hier druk bezig met de afronding van de studies van 70-290. Kent er iemand echter een goeie testsuite voor de simulations te oefenen?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Misch vreemde vraag maar.

Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk me MCP credentials ontvangen. en heb me al gekoppeld aan mijn werkgever.

Maar op de MCP members site
https://mcp.microsoft.com...soft.com/MCP/default.aspx?
word er gevraagt naar me MCP id. Oke deze weet ik maar hoe kom je aan de acces code?? iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

flanger schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:49:
Hier druk bezig met de afronding van de studies van 70-290. Kent er iemand echter een goeie testsuite voor de simulations te oefenen?
Simulaties zijn het makkelijkste onderdeel van het examen. Zoek net zolang de hele omgeving die je voor je krijgt door (je kunt niet alles openen) en zoek waar je alles in moet stellen. Zodra je alles hebt gevonden druk je op reset en vult dit zo direct mogelijk in.

Echte oefenexamens hiervoor heb je volgens mij niet echt, gewoon wat praktijk oefeningen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
To_Tall schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:26:
Misch vreemde vraag maar.

Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk me MCP credentials ontvangen. en heb me al gekoppeld aan mijn werkgever.

Maar op de MCP members site
https://mcp.microsoft.com...soft.com/MCP/default.aspx?
word er gevraagt naar me MCP id. Oke deze weet ik maar hoe kom je aan de acces code?? iemand hier een idee?
Ik kreeg de code per mailtje. Heb je nog geen mailtje gehad? Dan moet je effe wachten tot je het maitlje wel krijgt. Ik kreeg het vrijdag geloof ik (woensdag behaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Zojuist geslaagd voor 70-294 :D

Ga nu met 70-297 aan de slag, nog mensen met tips over 70-297? (designing active directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:03:
[...]

2nd shot is afgelopen. Het zal over een tijdje wel weer komen denk ik.
dat wist ik, maar had me opgegeven en wil nu gebruik van m'n code maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Let op: u moet uw eerste examen afleggen voor 30 juni 2006 en u moet uw herexamen afleggen voor 31 juli 2006. (van de website van twice)

[ Voor 12% gewijzigd door paella op 06-07-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
paella schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:26:
Let op: u moet uw eerste examen afleggen voor 30 juni 2006 en u moet uw herexamen afleggen voor 31 juli 2006. (van de website van twice)
Ja, en je moet de kans op second shot bij het boeken van je eerste examen al vastgelegd hebben.
artharpe schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:14:
[...]

dat wist ik, maar had me opgegeven en wil nu gebruik van m'n code maken.
Ik wilde eerst examen doen op de laatste vrijdag van juni en tijdens dat boeken werd mij verteld dat ik dan meteen 's middags die her moest aanmelden.om mee te kunnen in de 2nd shot aanbieding. Uiteindelijk is mijn examen een paar dagen vervroegd ivm andere activiteiten, maar ik neem aan dat die voorwaarde is blijven gelden.

[ Voor 44% gewijzigd door Helsie op 06-07-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Helsie schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:17:
[...]

Ik kreeg de code per mailtje. Heb je nog geen mailtje gehad? Dan moet je effe wachten tot je het maitlje wel krijgt. Ik kreeg het vrijdag geloof ik (woensdag behaald).
Hmmz....
23 mei geslaagt, 15 juni een mailtje van partnote@microsoft.com om je bij je werkgever aan te melden als een geregistreede MCPer.

Maar ik heb nergens een mailtje staan in me mailbox met een code en me MCP id :S MS bellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

bij je werkgever aanmelden???

Dat is een optie die ik neit ken, waarvoor is dat? Zodat je bedrijf microsoft gold partner kan worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
ErikH schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:11:

Dat is een optie die ik neit ken, waarvoor is dat? Zodat je bedrijf microsoft gold partner kan worden ofzo?
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Ik heb ze bij mijn werk gewoon verteld dat ik mijn MCP had gehaald en mijn exam score report laten zien. :P

Maar ja, als je iets verwacht wat niet zo hard komt, zou ik wel MS bellen, ja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

als een bedrijf minimaal 2 MCSE'rs in dienst heeft, en MS software verkoopt/installeert, kunnen ze microsoft partner worden.

Wat dit exact inhoud weet ik niet precies, ik dacht gratis test software, alle MS software op dvd's, en natuurlijk een extra logo'tje op de site van je bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Nee, je kunt Certified Partner worden als bedrijf als je voldoet aan een aantal competenties, welke te behalen zijn door klantenreferenties en certificeringen van personeel.
Elke MCP-er is +2 punten. Ik meen dat een bedrijf 50 punten moet hebben om zich Microsoft Certified Partner te mogen noemen. Als je dat als bedrijf eenmaal bent, moet je evengoed +/- 1700 euro neerleggen om in aanmerking te komen voor de MSDN downloads.

[ Voor 18% gewijzigd door MaZo op 07-07-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Nou, mijn 4-in-1 Self Paced Trainings Kit van MS Press is binnen (70-290, 70-291, 70-293, 70-294). Wat is wijsheid? 1 voor 1 leren of alle 4 leren en in korte tijd 4 examens doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Het is wel heel veel informatie, je moet toch best details weten namelijk... ik zou voor 1 voor 1 gaan, is ook een stuk rustiger leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
ErikH schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:11:

Via .NET live passport kan je aanmelden bij MS partner ship

https://partner.microsoft.com/global/30000104
Via deze website kan jezelf aanmelden, Vervolgens MCP id invullen en je werkgever opzoeken.
Je kan dan jezelf koppelen aan je werkgever.

Maar ik heb nog steeds me MCP mebership mail niet ontvangen...
Zal maandag wel Microsoft hierover bellen iemand een nummer voor me? Denk niet dat de standaard helpdesk me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142202

Hey mensen,

Ik volg het volgende traject:

MCDST-->MCSA-->MCSE

Nu heb ik al MCDST behaald en heb nu ook 70-290 in mijn bezit.

Er is mij verteld dat wanneer je MCDST hebt je voor het MCSA/MCSE de Desktop module (70-270) niet hoeft te doen. Klopt dit volgens jullie? Of kan ik dit ergens voor de zekerheid checken? Ik kan het op de site van Microsft niet echt terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Bijna. Ik heb exact hetzelfde traject gevolgd, en MCDST voldoet als elective, maar niet als vervanging voor 70-270.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke,

Maar nu het volgende: Ik heb ook het A+ certificaat (Hardware en Sofware).
Deze geeft ook een vrijstelling op een Elective. Heb ik dan 2 vrijstelling met het MCDST erbij?
MCSA hoef je trouwens maar 1 elective, maar MCSE toch 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, ik zag het al op de site van MS.
MCSE heeft ook maar 1 elective, maar hiervoor kan ik geen vrijstellingen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Laatst online: 19-05 19:00
Yess.. vandaag isa 2004 gehaald met 841 punten. Ben nu eindelijk mcse 2000!

Weet iemand of de updates naar mcsa/mcse 2003 een beetje te doen zijn ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

examen 70-292 is een hele pittige heb ik me laten vertellen, 70-206 is al beter te doen maar ik begreep dat er erg weinig mensen zijn die meteen de 1e keer slagen voor dit examen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Tonnetje schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:30:

Aangezien 2000 al redelijk verouderd is en MS de examens sinds 2002 al redelijk heeft aangescherpt. en ik van colega's om mij heen hoor die dit traject aan het doen zijn.

IS IE ECHT HEEL ZWAAR!!

Anyway. somige stoppen met die omschakeling en gaan alle examens nog maals een keertje af. 70-270 70-290 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Ik heb het normale traject gedaan, maar ik vermoed dat de zwaarte vooral zit in dat je ALLE stof in 1 moet proppen en het dus vooral VEEL, HEEL VEEL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:24

als je veel ervaring hebt is het goed te doen maar als je je mcse uit de boeken hebt gedaan is het behoorlijk pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:57

Grappig, ik heb gisteren ook ISA 2004 gehaald, 964 punten. Had jij ook zoveel vragen over VPN?

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Laatst online: 19-05 19:00
marsman schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:49:
[...]

Grappig, ik heb gisteren ook ISA 2004 gehaald, 964 punten. Had jij ook zoveel vragen over VPN?
Haha gefeliciteerd :)

Ja webcaching en de firewallclient kwamen ook vaak voor..

edit : heb trouwens gekeken naar 70-292. Is inderdaad een hele pil. Maar goed heb al heel wat jaren ervaring dus moet het wel te doen zijn denk ik ..

[ Voor 21% gewijzigd door Wimlem op 14-07-2006 14:40 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42979

Kan iemand mij misschien uitleggen wat het verschil is tussen de 70-29* series en de 72-29* series?

De 72ers zijn de helft van de prijs, maar zouden alleen beschikbaar zijn als je op een school zit die officieel Microsoft Academy is. Dat laatste moet ik even navragen bij mij op school, maar geldt de 72 serie ook als officieel MCSE? Of krijg je dan met dikke letters op je certificaat te staan dat je "maar" een Academy studentje bent? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Nee. De 072-examens zijn volwaardige examens. Ik heb voor het merendeel van mijn MCDST / MCSA / MCSE traject de 072-examens gevolgd, omdat mij dit +/- de helft van de prijs scheelde. Op je certificaten wordt overigens niks vermeldt.

Enig jammere is alleen dat niet alle examens een 072-variant hebben. Wat de reden hiervoor is weet ik ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door MaZo op 14-07-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42979

Oke dat scheelt weer een hoop... :9

Maar moet je dan een Academy nummer van de school hebben of iets dergelijks dat je moet opgeven bij inschrijven of hoe gaat dat in zijn werk? Ik las op de "overeenkomst" die ik moest tekenen bij mijn testinstituut dat als bleek dat je opleiding geen officieële Academy was dat ze dan je examen ongeldig verklaren.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 42979 op 14-07-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Welnee, mijn eerste MS-examen heb ik gedaan m.b.v. een voucher van school.
Sindsdien kan ik via vue.com alles op 072 boeken zonder dat er ooit om een bewijs (in de vorm van een OV of iets dergelijks) gevraagd is.

Maar goed, misschien heb ik wel gewoon geluk gehad. :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.