[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.717 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 19:45
BFS schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:41:
[...]

http://www.firewall.cx/ftopict-2145.html

De uitleg van de eerder genoemde tabel, ik heb hem in ieder geval goed kunnen gebruiken bij mijn CCNA examen wat ik overigens gehaald heb.
Als je tabel kent, een hoop feitjes uit je hoofd leert, is het examen een makkie. Het zal vast moeilijker worden met vervolg certifications (CCNP, CCSP, etc)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug van mijn 70-294....
673 gehaald, 1 miezerig vraagje tekort dus.

Wijze les eruit geleerd? Ja, de twee vragen die ik als review aangeduid had en nog twijfelde, mag ik dus NOOIT meer veranderen net voor het einde van het examen. Ik had dus zoals ze zo vaak zeggen, bij mijn eerste keuze moeten blijven.
Voor de rest wel enkele zeer dubieuze vragen tussen. Dat er strikvragen tussenzitten wist ik wel al van de 4 vorige examens, maar hier zaten er echt wel een paar zeer smerige tussen...

Anyway, geluk dat ik die second shot aangevraagd en ingegeven heb. Alleen wist het examencentrum zelf niet hoe ik het moet gebruiken om nu een retry aan te vragen.
Iemand een idee? Examen is bij PearsonVue gescheduled.
Edit: gevonden: http://www.pearsonvue.com/ms/2ndshot/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
volgens mij examenprovider (vue) bellen en zeggen dat je second shot gaat doen. maar dat staat vast allemaal op de secondshot pagina.

[ Voor 26% gewijzigd door paella op 29-03-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:30:
volgens mij examenprovider (vue) bellen en zeggen dat je second shot gaat doen. maar dat staat vast allemaal op de secondshot pagina.
Volgens mijn collega die de examens voor ons boekt moet je inderdaad bellen met het VUE en aangeven dat je een herexamen wilt doen (2nd shot). Je hoeft overigens helemaal niet vooraf die promotie code in te geven, maar misschien is dit omdat wij gold partner zijn.

Ze hebben het in ieder geval niet erg overzichtelijk gemaakt voor wat betreft die 2nd shot. Ik denk dat de meesten onder ons denken, laat maar zitten. Ik plan het wel opnieuw en betaal het volle pond gewoon. Aangezien ik het zelf niet hoef te betalen denk ik dit zoiezo :)

@Jay-Jay
Ik ga binnenkort voor die 70-294, kun je een inschatting maken of het klopt dat als je 293 goed kunt maken dat je dan 294 ook direct zonder al te veel extra stof op te doen deze goed kunt maken?
oh btw welke ben je hierna van plan te gaan doen? 297 of 298?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
Oh, ik vroeg me min of meer het omgekeerde af, namelijk of die 293 een beetje te maken is als je 291 al kent..294 is AD toch, ik weet niet zeker hoeveel je aan die kennis hebt voor dit networking examen

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Donaldinho schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:50:
Oh, ik vroeg me min of meer het omgekeerde af, namelijk of die 293 een beetje te maken is als je 291 al kent..294 is AD toch, ik weet niet zeker hoeveel je aan die kennis hebt voor dit networking examen
293 = 80% 291, dus met een beetje extra studie (NLB, Clustering) gaat dat wel goed komen :)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Ah, dat klinkt goed :) Boek doornemen, wat nuggets kijken, testking doorbladeren modus dus ;)

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

293 is idd meer het vervolg op 291.
Je komt wel veel stukken van de rest van de core tegen in 294. Users en groepen uit de 290, Backup van AD via ntbackup, een klein stukje networking, ... (netdiag commands e.d.) en dan performance monitoring wat in elk boek dezelfde basis heeft, alleen over andere counters gaat.
294 zou ik dus wel er zo snel mogelijk na doen, zodat alles nog vers is, maar 70-75% is toch wel nieuwe / aanvullende leerstof. (Sites, diepere uitleg FSMO roles, plaatsen ,...)

Ik snap dus ook niks van dat blad met die uitslagen achteraf. Op 3 van de 5 vlakken had ik net niet perfect, een 4de net iets minder (balk tot 75% gevuld) en de 5de tot in de helft.
Als IK dat dan op schaal zou bekijken zo het totaal gemiddelde wel zo een 80% moeten zijn. Blijkbaar niet dus mij MS :)
Anyway, ik weet op welk vlak ik nog wat moet bijschaven. Dit weekend even doen en proberen begin volgende week opnieuw te gaan.

Welke ik hierna ga doen? Ik vermoed 298 (security) en dan 299, om daarna Comptia Security erbij te nemen. Zou normaal als resultaat MCSA + MCSE Security moeten geven dan.
Misschien doe ik de 297 er ook nog wel na, aangezien ik dat boek wel al heb ondertussen. (aangekocht voor ik gezien had dat ik 299 ook kon nemen voor zowel MCSE als MCSA)
Maar die gaat dus tot het laatste moeten wachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
zeikerdmodus>

volgens mij is 297 designing security en 298 designing AD...

Ik doe ITIL morgen, dan over twee weken 293 en dan daarna alleen nog maar 297 voor m'n MCSE on Security! :) Vind die meer technische examens/modules eigenlijk stukken leuker dan meer theoretische ITIL gebeuren, nouja, maar even manager worden dan voor wat meer praktische toepassing ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Donaldinho op 29-03-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:23:

Ik snap dus ook niks van dat blad met die uitslagen achteraf. Op 3 van de 5 vlakken had ik net niet perfect, een 4de net iets minder (balk tot 75% gevuld) en de 5de tot in de helft.
Als IK dat dan op schaal zou bekijken zo het totaal gemiddelde wel zo een 80% moeten zijn. Blijkbaar niet dus mij MS :)
Ik had met mijn exchange examen op 1 vlak een lege balk... dus 0% goed. Maar daar had ik blijkbaar maar 1 vraag over gehad, want ik had het examen wel gehaald, en ook nog eens met iets van 850 punten ofzo. Dus die balken zeggen maar een beetje wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donaldinho schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:28:
zeikerdmodus>

volgens mij is 297 designing security en 298 designing AD...
Nope, andersom :)

http://www.microsoft.com/learning/exams/70-297.asp
http://www.microsoft.com/learning/exams/70-298.asp

Anyway veel geluk met je examen. Laat weten hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 16:42

SuperTrooper

Weet hoe het is

Nou ik ben dinsdag grandioos gezakt voor mijn 70-293. :P Maargoed, ik had dan ook alleen maar de dag vantevoren de eerste 3 hoofstukken (van de 14) geleerd omdat ik vorige week de hele week hardstikke ziek ben geweest. :/
Ik wist vantevoren dat ik 'm niet zou halen, maar examen cancelen = dokken en aangezien ik mij had aangemeld voor de 2nd shot/chance vond ik het wel leuk om eens te zien wat het examen in de praktijk zou inhouden.
Gezakt met 650 punten... :X Dus als ik het hele boek alleen had doorgelezen had ik het waarschijnlijk nog gehaald ook! |:( Nouja.. Over 2 weken nog maar eens proberen nadat ik alles braaf geleerd heb... :+

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:23:
........

Welke ik hierna ga doen? Ik vermoed 298 (security) en dan 299, om daarna Comptia Security erbij te nemen. Zou normaal als resultaat MCSA + MCSE Security moeten geven dan.
Misschien doe ik de 297 er ook nog wel na, aangezien ik dat boek wel al heb ondertussen. (aangekocht voor ik gezien had dat ik 299 ook kon nemen voor zowel MCSE als MCSA)
Maar die gaat dus tot het laatste moeten wachten dan.
Zelf zit ik hier ook aan te denken ja, alleen dan i.p.v. Comptia ga ik voor ISA 2004.
Mag ik vragen waarom jij kiest voor Comptia? Ik ken dat examen verder niet en heb dus geen flauw idee wat ik op die Comptia kan verwachten. Is dit een bewuste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:25:
[...]

293 = 80% 291, dus met een beetje extra studie (NLB, Clustering) gaat dat wel goed komen :)
Vond anders dat er wel extreem veel certificaten zooi tussen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:40:
[...]

Vond anders dat er wel extreem veel certificaten zooi tussen zat.
Dat is wel de toekomst denk ik (niet speciaal het examen, maar de technologie zelf :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:40:
[...]

Dat is wel de toekomst denk ik (niet speciaal het examen, maar de technologie zelf :))
Dat wel ja, zie het ook bij onze klanten. Is ook een erg mooie toekomst overigens.
Alhoewel security tokens ook erg in opkomst is. Combinatie van deze 2 is natuurlijk nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:38:
[...]

Zelf zit ik hier ook aan te denken ja, alleen dan i.p.v. Comptia ga ik voor ISA 2004.
Mag ik vragen waarom jij kiest voor Comptia? Ik ken dat examen verder niet en heb dus geen flauw idee wat ik op die Comptia kan verwachten. Is dit een bewuste keuze?
Omdat ik mij totaal niet in ISA op zich interesseer, en en dan ook waarschijnlijk nog eens nooit mee te maken ga hebben op het werk. Dan heb ik liever een platform-onafhankelijk certificaat dat veel dieper op security in het algemeen ingaat. Kwestie van ook niet alles aan de Microsoft-kant te houden qua kennis :-)

En als aanvullende reden omdat ik volgend jaar ook naar mijn CISSP toe wil werken, en de comptia Security mij daar toch net een tikkeltje meer mee gaat helpen dan ISA.
Tussendoor dan ook nog even CCNA proberen mee te pikken, als we toch bezig zijn...

Ik weet trouwens ook wel dat dit een MCSE-topic is, maar ik vind het wat gek om er een apart topic voor aan te maken. Welke boeken zijn er eigenlijk respectievelijk aan te raden voor Comptia Security+ enerzijds, en CCNA anderzijds? Ik zie bvb dat MSPRESS ook een boek voor het eerste heeft (http://www.microsoft.com/mspress/books/6384.asp), en over het algemeen ben ik (voor MCSE traject dan) daar wel tamelijk tevreden van.
CCNA heb ik dan weer geen enkel idee van.

PS: Als dit laatste ongepast is in dit topic, mag je dit verwijderen en zal ik er wel een nieuwe vraag voor aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cis schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:14:
[...]

Je bedoelt gewoon de prijs voor het inplannen van een examen? Zoals ook in de startpost staat, kost een examen ongeveer 140,- exclusief btw.
Ik weet niet of je je examens in in 1 keer kan kopen, maar ik zou dat iig niet doen. Gewoon lekker op je eigen tempo doen. Misschien dat je je wilt beperken tot MCSA (heb ik ook gedaan)
Whahaha, waar ik de eLearning aanschaf is de normale prijs 220 euro en als ik alle 7 in 1x koop 150 euro pers stuk. Kan dus blijkbaar ook goedkoper |:(

Ik ga maar eerst is verder kijken op diverse plekken waar ze die vouchers ook verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Jey, ITIL gehaald, was niet het moeilijkste examen ooit, maar goed, toch leuk daar iets meer van te weten..zit te denken PRINCE2 te gaan doen als ik m'n 297/293 af heb...of misschien tussendoor

Wel apart trouwens die 297/298 mixup, heb dat lijstje ZO vaak voor me gezien dat ik dacht dat ik het kon dromen :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:19:
[...]
Whahaha, waar ik de eLearning aanschaf is de normale prijs 220 euro en als ik alle 7 in 1x koop 150 euro pers stuk. Kan dus blijkbaar ook goedkoper |:(

Ik ga maar eerst is verder kijken op diverse plekken waar ze die vouchers ook verkopen.
Tot nu toe heb ik al bij elk Mspress book ook een voucher gekregen die telkens nog eens 15% korting geeft. Misschien ook wel interessant als je ze zelf moet bekostigen.

Anyway, volgende dinsdag is mijn second shot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:40:
[...]
Welke boeken zijn er eigenlijk respectievelijk aan te raden voor Comptia Security+ enerzijds, en CCNA anderzijds? Ik zie bvb dat MSPRESS ook een boek voor het eerste heeft (http://www.microsoft.com/mspress/books/6384.asp), en over het algemeen ben ik (voor MCSE traject dan) daar wel tamelijk tevreden van.
CCNA heb ik dan weer geen enkel idee van.
Ik heb met het Ciscopress ICND boek gewerkt. Prima boek, duidelijk. Ik lees goede berichten over het boek bij Sybex voor CCNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donaldinho schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:42:
Jey, ITIL gehaald, was niet het moeilijkste examen ooit, maar goed, toch leuk daar iets meer van te weten..zit te denken PRINCE2 te gaan doen als ik m'n 297/293 af heb...of misschien tussendoor

Wel apart trouwens die 297/298 mixup, heb dat lijstje ZO vaak voor me gezien dat ik dacht dat ik het kon dromen :D :+
Gefeliciteerd
Goed werk! Wil zelf binnenkort ook nog voor ITIL gaan maar vind de stof zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Ja, die boeken zijn behoorlijk droog, wat voor mij geholpen heeft is boek doorlezen (worstelen) dan flink wat vragen maken, dat heeft er eigenlijk voor gezorgd dat al die losse modules/stukken wat meer op hun plaats vielen.

lezen -> VCE doornemen -> examen maken.

Grootste gedeelte van het examen zijn echt logisch nadenk vragen, beetje categorie:

Which of the following IT Service Continuity measures is likely to be the most appropriate for 24x7 business critical systems running on a mainframe

a) cold standby facility to be located in the carpark
b) reciprocal arrangement with a local company
c) hot standby at a site some distance away
d) dormant contract with a mainframe supplier

Maar goed, ik geloof dat dit het verkeerde topic is om daarover te praten...293 dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn herkansing voor 70-291 staat geboekt voor 10 april. Nog ruim een week de tijd dus om te zorgen dat ik het ditmaal wel ga halen. Het boek voor 70-293 is ook al onderweg en ik heb mijn vriend gevraagd me af en toe een schop onder m'n kont te geven zodat ik wat eerder begin met leren/oefenen ;)

Ik zat trouwens na mijn vorige examen helemaal onder de zwarte stift :D In plaats van een kladblaadje kreeg ik een of ander uitwisbaar ding met een stift erbij. Wat onhandig zeg! Ik was blij dat ik niks wits aan had ;) Ik kan me aan dat soort dingen enorm ergeren tijdens een examen. Niet handig voor je concentratie (net zoals bijvoorbeeld iemand die heel hard of heel vaak hoest). En mijn concentratie is al zo kut (ADHD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:16:
Zo, mijn herkansing voor 70-291 staat geboekt voor 10 april. Nog ruim een week de tijd dus om te zorgen dat ik het ditmaal wel ga halen. Het boek voor 70-293 is ook al onderweg en ik heb mijn vriend gevraagd me af en toe een schop onder m'n kont te geven zodat ik wat eerder begin met leren/oefenen ;)

Ik zat trouwens na mijn vorige examen helemaal onder de zwarte stift :D In plaats van een kladblaadje kreeg ik een of ander uitwisbaar ding met een stift erbij. Wat onhandig zeg! Ik was blij dat ik niks wits aan had ;) Ik kan me aan dat soort dingen enorm ergeren tijdens een examen. Niet handig voor je concentratie (net zoals bijvoorbeeld iemand die heel hard of heel vaak hoest). En mijn concentratie is al zo kut (ADHD).
Zelf heb ik altijd last van een piepende muis en een krakende stoel.
Vooral als er veel mensen aanwezig zijn stoor ik me er waarschijnlijk meer aan dan de overige mensen in de zaal. Het idee dat je mensen stoort in het maken van hun examen.. bah

Vind het zelf bijvoorbeeld erg storend als iemand problemen heeft met de pc en de examinator er bij moet halen, ze gaan dan in de zaal overleggen en op de één of andere manier let je daar op. Ben zelf ook erg snel afgeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
En ze hebben vaak ook niet stille keyboards. Bij een (cisco) simulatie moet je nogal eens wat typen... gelukkig hoeft dat niet bij MS examens (AFAIK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had bij mijn 70-290 examen een pc waarvan het geluid aan stond. Als ik bij een simulatie een dingetje teveel aanklikte o.i.d. ging dat ding echt KEIHARD piepen :/

Ik vind overigens inderdaad wel dat veel van die examenruimtes slecht zijn ingericht. Krakende stoelen en herriemakende toetsenborden zijn inderdaad ook zaken die ik tegen ben gekomen. Maar ook hele slechtzittende stoelen bijvoorbeeld of zoals afgelopen keer een tweeknopsmuis zonder scrollwieltje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
idd, slechte infrastructuur maar ook vaak last gehad van de dreaded geen/slechte airco + slecht onderhouden IT-ers geur in die hokken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tel al die irriterende zaken bij elkaar op en het is uiteindelijk schandalig dat je er 160 euro voor neerlegt.

Zelf doe ik altijd examen bij de ROC in Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Oeh! Ik dacht dat ik de enige was met klachten. Opgesomd:
- krakende en haperende seriele muis
- pc met oude gierende schijf
- CRT monitor (ik ben migraine patient, dus knipperende beelden zijn zeer storend)
- TL verlichting (ook knipperend licht, maar deze zetten ze op aanvraag voor me uit)
- bureaustoel met rand waarvan mijn benen gaan slapen.

Wie o wie kan mij overtreffen!? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:46
-Fallout- schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:54:
Oeh! Ik dacht dat ik de enige was met klachten. Opgesomd:
- krakende en haperende seriele muis
- pc met oude gierende schijf
- CRT monitor (ik ben migraine patient, dus knipperende beelden zijn zeer storend)
- TL verlichting (ook knipperend licht, maar deze zetten ze op aanvraag voor me uit)
- bureaustoel met rand waarvan mijn benen gaan slapen.

Wie o wie kan mij overtreffen!? :(
sorry hoor, maar ik vind de onderste 3 zaken echt overdreven.

Wat is er mis met een CRT monitor :? Hoe zat je 5 jaar geleden achter een computer dan :?
En TL verlichting is ook helemaal niets mis mee
En dat van die bureaustoel vind ik ook onzin, dan zet je hem wat lager zodat je met de beentjes op de grond kunt staan.

Dat jij toevallig een zeldzame ziekt hebt, kan een standaard examen instituut natuurlijk niets aan doen. (niet dat jij er iets aan kan doen NOFI )

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 april is het zover, mijn eerste MCSE examen (70-270) :)

maar, ik heb nu zo'n documentatie van Testking.. maar helpt dit wel met het leren? ik hoor hier en daar dat je de vragen uit de pdf op het examen krijgt. hoe zit het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:26:
10 april is het zover, mijn eerste MCSE examen (70-270) :)

maar, ik heb nu zo'n documentatie van Testking.. maar helpt dit wel met het leren? ik hoor hier en daar dat je de vragen uit de pdf op het examen krijgt. hoe zit het?
Geloof de vragen, maar niet de antwoorden, er staan best veel fouten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 14:33
Vandaag mijn exchange examen (70-224) gehaald met 784 punten. Nog één examen en ik ben mcse2000 :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Second Shot voor de 294 is binnen: 933 punten.
Waarschijnlijk wel geluk dat ik binnen de week teruggegaan ben. 15 van de 39 vragen had ik ook op mijn vorige examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb voor vrijdag mijn examen 70-270 gepland, en heb al verscheidene tests gedaan. Nu zat er bij mijn boek van MSPRESS een cdrom met zogeheten Readiness Review Suite, daar deed ik een testje van 45 vragen in 90 minuten en haalde een 80% score, echter het programma geeft FAILED aan.

Om een lang verhaal kort te maken, wat is de PASS score voor het windowxp 70-270 examen? Ik dacht namelijk 70%. Weet iemand een officiële site (microsoft of vue pearson) waar ik dit kan bekijken. Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

700 punten.
Dat is niet hetzelfde als 70% omdat de weging van de verschillende onderdelen van de ene op de andere examen-run flink kan afwijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand van 't bedrijf waar ik werk heeft 1000 punten gescoord voor z'n 284 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 00:29:
Iemand van 't bedrijf waar ik werk heeft 1000 punten gescoord voor z'n 284 :o
Netjes! maar zo iemand heet gewoon een collega hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:52:
[...]

Netjes! maar zo iemand heet gewoon een collega hoor :D
Mjah.. ik ken de persoon in kwestie helemaal niet. Mijn collega's zijn de mensen met wie ik samen werk, mensen die in dienst zijn van hetzelfde detacheringsbureau 'voelen' niet echt als collega's, zeker als ik ze niet ken :) Maar tis wel zo ja eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:07

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:16:
Ik zat trouwens na mijn vorige examen helemaal onder de zwarte stift :D In plaats van een kladblaadje kreeg ik een of ander uitwisbaar ding met een stift erbij. Wat onhandig zeg! Ik was blij dat ik niks wits aan had ;)
Ik heb dit ook gehad bij mijn CCNA examen, erg vervelend aangezien ik linkshandig ben. Daarnaast heb ik bij dat examen ook behoorlijk veel uit moeten schrijven en dat werkt echt niet met zo'n gelamineerd papiertje en een stift. Ik heb de dames bij het exameninstituut daar ook op gewezen en ze gaven aan dat ze daar nog niet bij stil gestaan hadden maar dat het vanuit VUE verplicht werd?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BFS schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:06:
[...]

Ik heb dit ook gehad bij mijn CCNA examen, erg vervelend aangezien ik linkshandig ben. Daarnaast heb ik bij dat examen ook behoorlijk veel uit moeten schrijven en dat werkt echt niet met zo'n gelamineerd papiertje en een stift. Ik heb de dames bij het exameninstituut daar ook op gewezen en ze gaven aan dat ze daar nog niet bij stil gestaan hadden maar dat het vanuit VUE verplicht werd?
Klopt, anders gaan mensen kladpapiertjes met vragen meenemen etc. (Naar huis dus.) Nu geven ze je x uitwisbare A4-tjes en nemen ze die ook weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zakt, krijg je dan nog een formuliertje of iets dergelijks mee met hoeveel punten je had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ja, zelfs 1 die "officieel" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Vanochtend mijn 070-270 Windows XP examen gedaan. Goed voor elkaar (in Zwolle) daar. Ook over de uitslag ben ik zeer tevreden, ik had 905 van de 1000 punten.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Gefeliciteerd man, op naar de volgende :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:46
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:21:
Als je zakt, krijg je dan nog een formuliertje of iets dergelijks mee met hoeveel punten je had?
in de tijd dat ik m'n examens deed, waren er ook examens waar je geen uitslag kreeg.

Bij m'n laatste 2 examens (292 en 296) kreeg ik wel punten, maar geen statistieken van onderdelen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Laatst online: 14-09 18:55
Vrijdag 31-03 heb ik mijn eerste examen gedaan (70-270) en geslaagd.
Ik heb van NewLevel een mooi A4-tje ontvangen met daarop de uitslag.

Nu vroeg ik me af of dit alles is of dat je on-line ook nog ergens de status kunt opvragen? Ik heb me ingeschreven via ProMetric.

Hoe zit het dadelijk als ik de vier MCSA of zeven MCSE certificaten heb behaald. Krijg ik dan nog een officieel certificaat met de titel MCSA/MCSE of moet ik gewoon de vier / zeven A4-tjes overleggen als bewijs?

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Niet online
DJ-B schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:41:
Vrijdag 31-03 heb ik mijn eerste examen gedaan (70-270) en geslaagd.
Ik heb van NewLevel een mooi A4-tje ontvangen met daarop de uitslag.

Nu vroeg ik me af of dit alles is of dat je on-line ook nog ergens de status kunt opvragen? Ik heb me ingeschreven via ProMetric.

Hoe zit het dadelijk als ik de vier MCSA of zeven MCSE certificaten heb behaald. Krijg ik dan nog een officieel certificaat met de titel MCSA/MCSE of moet ik gewoon de vier / zeven A4-tjes overleggen als bewijs?

Thanks! :)
Op de MCP site kan je al je behaalde certificaten bekijken, heb je wel een MCP id voor nodig en een Microsoft Passport :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
Krattenkoning schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:55:
[...]

Op de MCP site kan je al je behaalde certificaten bekijken, heb je wel een MCP id voor nodig en een Microsoft Passport :)
Kun je me ook vertellen waar ik zo'n MCP Id kan krijgen (+access code). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07
DJ-B schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:12:
[...]

" Please click the Passport icon Sign in to the Microsoft Passport Network to sign in or create a Passport."

Ik neem aan de instructies op de website volgen?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
Cis schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:51:
[...]

" Please click the Passport icon Sign in to the Microsoft Passport Network to sign in or create a Passport."

Ik neem aan de instructies op de website volgen?
Ja, een passport heb ik al. Echter de MCP Id nog niet. Deze kan ik nergens aanmaken. Erg vreemd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
DJ-B schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:35:
[...]

Ja, een passport heb ik al. Echter de MCP Id nog niet. Deze kan ik nergens aanmaken. Erg vreemd. :?
Die krijg je na het maken van je eerste examen, uit mijn hoofd...
Vervolgens moet je dat ID elke keer opgeven als je een nieuw examen maakt...

edit: ja, 99% zeker weten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cis op 11-04-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Niet online
DJ-B schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:12:
[...]

Als het goed is krijg je binnenkort post van Microsoft, in de enveloppe zit ook een MCP pasje, en daar staat je MCP ID op. Volgens mij zit in die enveloppe ook je access code. Heb alleen geen idee hoe lang het duurt, maar zou best eens een weekje of twee kunnen duren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ben net een weekje bezig met 70-294 : Windows Server 2003 Active Directory Infrastructure (MCSE)

veel dingen zijn al bekend dus kan redelijk wat skippen maar ben toch al wel een paar dingen tegen gekomen waarvan ik dacht hmmz... das best interesant of dat wist ik niet.

daarna ligt de pil van 70-284: Implemeting and manageing Exhcange Server 2003 op me te wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
Krattenkoning schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:34:
[...]

Als het goed is krijg je binnenkort post van Microsoft, in de enveloppe zit ook een MCP pasje, en daar staat je MCP ID op. Volgens mij zit in die enveloppe ook je access code. Heb alleen geen idee hoe lang het duurt, maar zou best eens een weekje of twee kunnen duren. :)
Okay, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Access codes krijg je volgens mij via e-mail, tenminste, als mijn geheugen nog goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:41:
Access codes krijg je volgens mij via e-mail, tenminste, als mijn geheugen nog goed is :)
Inderdaad, de code krijg je per mail na je eerste MCP die je bninnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:43
Ik heb op 7 April ook mijn eerste examen gehaald 70-290 :D
....op naar de volgende. Maar die ga ik pas na de zomer doen denk. Waarschijnlijk ISA 2004.

Had tot vandaag geen email ontvangen van Microsoft met daarin de MCP gegevens. Op de website van Microsoft kan je een 0800 nummer vinden die je kan bellen. Alles doorgegeven en meteen een email gekregen met daarin de MCP gegevens, perfect dus!

Alleen die MCP member site is beetje aan de trage kant. Kan mezelf nog niet aanmelden....later nogmaals proberen dus.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
En de welkom kit meteen aanvragen dan he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
Pedr0 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:26:
Ik heb op 7 April ook mijn eerste examen gehaald 70-290 :D
....op naar de volgende. Maar die ga ik pas na de zomer doen denk. Waarschijnlijk ISA 2004.

Had tot vandaag geen email ontvangen van Microsoft met daarin de MCP gegevens. Op de website van Microsoft kan je een 0800 nummer vinden die je kan bellen. Alles doorgegeven en meteen een email gekregen met daarin de MCP gegevens, perfect dus!

Alleen die MCP member site is beetje aan de trage kant. Kan mezelf nog niet aanmelden....later nogmaals proberen dus.
Kun je een linkje posten? Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Yep, hij is onderweg! _/-\o_

Nummer: 0800-0228091, gewoon ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Pedr0 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:09:

Misschien ook maar eens bellen. Ik ben mijn code al sinds 2000 kwijt en wil binnenkort beginnen met de eerste examens voor MCSE 2003

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Gewoon bellen....je wordt goed geholpen. Ik wil ook het MCSA 2003 traject doen maar doe dit rustig aan. ISA 2004 mag je sinds kort nu ook doen voor MCSA 2003 dus vandaar dat die de volgende wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
70-293 in de pocket, was goed te doen alleen VEEL simulaties, geloof dat ik er zeven had, collega van me die zelfde examen deed had er acht! Misschien dat ze dit doen om testkingstampers een beetje tegen te gaan (vraag me af of het helpt verder ;) )..alleen nog 298 en ik ben klaar met Microsoftexamens! :) Denk dat het CCNA wordt hierna, begin er toch een beetje genoeg van te krijgen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Heeft iemand een (paar) voorbeeld(en) van een simulatie die ik kan verwachten bij 70-284, MS Exchange 2003?
Is het zo simpel als "Enable the routing groups for in this System Manager"? Of kunnen het ook vragen zijn als "Migrate this server to Windows 2003 with Exchange 2003, using ADC"?

[ Voor 5% gewijzigd door Cis op 14-04-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Zijn er dan al simulaties in 284? Kan me niet herinneren dat ik dat had een paar maanden geleden... Maar de meeste, zo niet alle, simulaties die ik ooit ben tegengekomen, lagen tussen jouw 2 voorbeelden in. Meer dan just a vinkje, maar ook niet een heel traject.

[ Voor 46% gewijzigd door paella op 14-04-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
70-284 heb ik zo'n 4 weken geleden gedaan.
Niet super moeilijk (910 punten) maar ik had Exchange 2000 ook al.
Geen simulaties gehad in het examen.

[ Voor 3% gewijzigd door ZeRoC00L op 14-04-2006 15:49 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
Pedr0 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:09:

Okay, nummer gebeld maar de lijn is dood. Vervolgens maar ff gegoogeld en kwam dit mail adres tegen:
msitacademy@msdirectservices.com

Heb daar een poging gewaagd.
Ik zal het resultaat laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
ZeRoC00L schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:40:
70-284 heb ik zo'n 4 weken geleden gedaan.
Niet super moeilijk (910 punten) maar ik had Exchange 2000 ook al.
Geen simulaties gehad in het examen.
Dankjewel (en jij ook paella!! :) )
Ik wist niet of er simulaties waren... maar ik had het eigenlijk wel verwacht :)
Ik heb nog niet heel veel ervaring met Exchange (2003), dus ik ben genoodzaakt om het heel goed te gaan leren :)
Ik verwacht veel vragen over migraties, aangezien dat veel wordt behandeld in het boek. Verder ben ik pas op blz 200 van de 850, dus ik heb nog flink wat te leren (MS Press). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ok, ik blijf het uitstellen dus zal er nu maar eens aan moeten geloven.

Vraag ik me af of het kopen van http://www.visualcertexam.com/ ($19,-) en dan deze examens (http://www.examcollection.com/microsoft.html) oefenen een mooie finishing touch is?

Of is dat weggegooid geld? Voor zover je je een buil kan vallen aan die $19,-. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
MrJ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:49:
Ok, ik blijf het uitstellen dus zal er nu maar eens aan moeten geloven.

Vraag ik me af of het kopen van http://www.visualcertexam.com/ ($19,-) en dan deze examens (http://www.examcollection.com/microsoft.html) oefenen een mooie finishing touch is?

Of is dat weggegooid geld? Voor zover je je een buil kan vallen aan die $19,-. :)
Of het legaal is, is een 2e :) , maar ik maak er gebruik van als oefening op mijn examens en ik vind het heerlijk werken :)
Veel fijner dan zo'n pdf van testkings waar je het antwoord al ziet voordat je de vraag hebt gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je verzekeren dat dat zeker geen weggegooid geld is. Ik heb zo lang lopen twijfelen om 70-270 te doen, en dit heeft me uiteindelijk over de streep geholpen. Gisteren heb ik examen gedaan met als resultaat = 70-270 met 921 puntjes. Ik gebruik als leerprogramma:

- ervaring op werk.
- het CramMaster programma van ExamForce (dit werkt samen met het Exam Cram 2 boek), door middel van pre-test krijg je inzicht waar kennis ontbreekt, dan met Virtual PC en de PDF's alles uittesten en leren totdat je het weet. Dan verder testen met het programma totdat je alles kan beantwoorden.
- VisualCert Manager gekocht, daarna met de examcollection examens de puntjes op de I gezet.

Succes met je examens!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 21:48

Reley

Zoom Zoom

Gezien de "drukte" op mijn werk ga ik ook weer verder. Ik ga nu beginnen met 70-291. Ik heb het MS-press boek en een transcender.
Ik zit echter met een probleem. vanwege de rust hier, ben ik de laatste tijd erg loom en kan me tegenwoordig zeer slecht concentreren. Zijn er methodes om toch mijn aandacht bij het boek te houden? Of zijn er misschien andere manieren om de stof onder de knie te krijgen zonder hele dagen met mijn neus in het boek te hangen?
Een test server is een optie. Alleen heb ik die hier niet. En VMware trekt mijn werk-pc niet :+

Ik ga iig bij hoofdstuk 1 beginnen en hoop met een paar weken een afspraakje te kunnen maken voor een examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reley schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:47:
Gezien de "drukte" op mijn werk ga ik ook weer verder. Ik ga nu beginnen met 70-291. Ik heb het MS-press boek en een transcender.
Ik zit echter met een probleem. vanwege de rust hier, ben ik de laatste tijd erg loom en kan me tegenwoordig zeer slecht concentreren. Zijn er methodes om toch mijn aandacht bij het boek te houden? Of zijn er misschien andere manieren om de stof onder de knie te krijgen zonder hele dagen met mijn neus in het boek te hangen?
Een test server is een optie. Alleen heb ik die hier niet. En VMware trekt mijn werk-pc niet :+

Ik ga iig bij hoofdstuk 1 beginnen en hoop met een paar weken een afspraakje te kunnen maken voor een examen.
Ik had zelf ook last van het slaapsyndroom :) Zoals ik al zei is voor mij de hulp geweest om zo snel mogelijk het blauwe boek in de kast te doen laten verdwijnen, en dan de CramMaster te gaan gebruiken. Dit kan je ook op werk installeren en daar lekker zitten studeren. Het lijkt wel of ik reclame maak, maar ik ben echt enthousiast geworden. Je hoeft er geen test pc/server, VMWare of MS Virtual PC voor te gebruiken.

Door de pre-test krijg je inzicht hoe goed of slecht ;) je bent in een bepaald onderwerp. Je volgt de link waarin je het slechts scoort en krijgt dan de officiele Exam Cram 2 materiaal voor je snufferd. Dit kan je op je werk lekker lezen en/of een uittreksel maken. Dan beetje vragen beantwoorden en explenations uitzoeken via Google ofzo. Ik heb het 70-270 zo in 4 weken afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga over enkele weken waarschijnlijk de 70-298 (Security) eens proberen.
Dit wordt mijn eerste Design examen, dus heb ik geen idee wat ik moet verwachten.
Zijn dit dan minder vragen? Bvb gewoon enkele scenario's Geen simulaties? Geen multiple-choice?
Of is het aan te raden eerst de 70-299 te doen? Beide overlappen elkaar op het eerste zicht toch wel qua leerstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:18:
Ik ga over enkele weken waarschijnlijk de 70-298 (Security) eens proberen.
Dit wordt mijn eerste Design examen, dus heb ik geen idee wat ik moet verwachten.
Zijn dit dan minder vragen? Bvb gewoon enkele scenario's Geen simulaties? Geen multiple-choice?
Of is het aan te raden eerst de 70-299 te doen? Beide overlappen elkaar op het eerste zicht toch wel qua leerstof.
Mijn 297 (=design AD) examen waren 4 scenarios, hoop tekst, en een aantal +/- 10 vragen per scenario. Je hebt zo'n half uur per scenario, en tijd over ging niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 21:48

Reley

Zoom Zoom

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:38:
[...]

Ik had zelf ook last van het slaapsyndroom :) Zoals ik al zei is voor mij de hulp geweest om zo snel mogelijk het blauwe boek in de kast te doen laten verdwijnen, en dan de CramMaster te gaan gebruiken. Dit kan je ook op werk installeren en daar lekker zitten studeren. Het lijkt wel of ik reclame maak, maar ik ben echt enthousiast geworden. Je hoeft er geen test pc/server, VMWare of MS Virtual PC voor te gebruiken.

Door de pre-test krijg je inzicht hoe goed of slecht ;) je bent in een bepaald onderwerp. Je volgt de link waarin je het slechts scoort en krijgt dan de officiele Exam Cram 2 materiaal voor je snufferd. Dit kan je op je werk lekker lezen en/of een uittreksel maken. Dan beetje vragen beantwoorden en explenations uitzoeken via Google ofzo. Ik heb het 70-270 zo in 4 weken afgerond.
Die CramMaster hetzelfde als een CramSession?? Zoja, dan ga ik die idd even regelen via de baas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het lijkt wel sterk op CramSession, kijk hier maar eens even op:

http://www.examforce.com/

Mijn baas is ook over de brug, dus dat zit wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Morgen moet ik om 9:00 op voor Exchange 70-284. Ik zal mijn bevindingen wel hier posten.
Op dit moment is mijn mening: het MS Press boek legt veel nadruk op migraties, maar de vragen in het examen zijn juist vrij makkelijk. Daarentegen wordt er veel gevraagd over security en network troubleshooting, maar in het boek wordt daar juist weer weinig aandacht aan besteed.

Dit baseer ik op de "oefenvragen", die ik net heb doorgelopen.

Mijn bevindingen qua moeilijksgraad: vrij pittig, in tegenstelling tot wat op internet wordt gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Grootste deel van security en network troubleshooting zou je dan ook al van je andere MCSA/E examens moeten beheersen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
BackSlash32 schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:19:
Grootste deel van security en network troubleshooting zou je dan ook al van je andere MCSA/E examens moeten beheersen ;)
Klopt... wijsneus ;)
Maar toch had ik dat veel minder verwacht. Nouja, op uitzondering van de migraties en clusters weet ik alles goed, dus laten we hopen dat het een fijn examen wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Succes alvast :)

* alt-92 duikt na de verbouwing hier in 70-299 en klooit ondertussen met MOM2005.

Leert niet echt prettig als er een stelletje aannemers om 07.00 uur stipt je voorgevel eruit beginnen te timmeren om overal kunststof kozijnen en thermopane te plaatsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
BackSlash32 schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:53:
Succes alvast :)

* Cis duikt na de verbouwing hier in 70-299 en klooit ondertussen met MOM2005.

Leert niet echt prettig als er een stelletje aannemers om 07.00 uur stipt je voorgevel eruit beginnen te timmeren om overal kunststof kozijnen en thermopane te plaatsen :X
MOM2005 is wel een leuk tooltje. Daar heb ik voor mijn afstudeeropdracht een en ander voor gedaan. Alleen een beetje duur voor small en medium-sized bedrijven :)

Het Exchange-examen heb ik overigens gehaald met een schamelijke 910 punten. :)
Een beetje jammer dat ik de helft van de vragen al kende. Maar goed. Ik had het dus sowieso wel gehaald want 90 x 2 = 180. 1000-180 = 820 punten, als de vragen allemaal nieuw voor me waren geweest :)

* Cis is MCSA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cis schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:36:
MOM2005 is wel een leuk tooltje. Daar heb ik voor mijn afstudeeropdracht een en ander voor gedaan. Alleen een beetje duur voor small en medium-sized bedrijven :)
500 euro voor MOM2005 Workgroup is niet zo duur...
Verdient zich snel genoeg terug met een server of 8,9. (10 max)..
* Cis is MCSA :)
Feli :)
Nu doortrekken naar de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
BackSlash32 schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:16:
[...]

500 euro voor MOM2005 Workgroup is niet zo duur...
Verdient zich snel genoeg terug met een server of 8,9. (10 max)..

[...]

Nu doortrekken naar de rest :)
Zijn niet mijn plannen. :)
Momenteel ben ik als systeem/netwerkbeheerder werkzaam in een organisatie waar nog veel wordt uitbesteed. De migratie van NT4 naar 2003 is bijvoorbeeld door een externe partij geregeld.
Ik denk dat ik op dit moment, als jonkie, beter CCNA kan gaan doen. Verder komt ook VMWare mijn kant op en moet ik veel kennis opdoen van Packaging met SMS 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

CCNA is ook iets moeilijker (en dus meer gewaardeerd) dan MS. Zelf heb ik zowel MS certificeringen als Cisco en merk dat Cisco toch beter scoort.

Offtopic: Altiris doet veel meer dan SMS en is veel makkelijker te beheren...

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Bas schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:10:
CCNA is ook iets moeilijker (en dus meer gewaardeerd) dan MS. Zelf heb ik zowel MS certificeringen als Cisco en merk dat Cisco toch beter scoort.

Offtopic: Altiris doet veel meer dan SMS en is veel makkelijker te beheren...
Zou kunnen. Maar als je al SMS 2003 in je organisatie hebt draaien en als dat goed werkt... dan ben ik de laatste om daar tegenin te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Bas schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:10:
CCNA is wel de basis hoor... alleen CCNA staat leuk, maar is relatief niet veel. Van alles een beetje de basis, maar details hoor je niet echt.

(ik heb/ben zowel MCSE2k3 als CCNA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Deze donderdag mijn 70-270 examen. Werk al tijden met XP dus in principe maak ik me er geen zorgen over.

Doe nu sinds een 1/2 weekje wat testkings via Virtual Exan Manager en scoor vanaf de eerste keer al rond de 900/1000.

Maar leer er nu steeds minder van aangezien ik de meeste vragen nu wel eens in een of andere vorm wel voorbij heb zien komen.

Wat kan ik nog meer aan voorbereiding doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
MrJ schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:25:

[...]

Wat kan ik nog meer aan voorbereiding doen dan?
Wanneer je 900-1000 punten haalt, hoef je niets meer voor te bereiden. Je bent meer dan klaar voor je examen.

Volgende week donderdag examen voor 70-284 en had zojuist 54% bij het maken van mn measure up... volgens mij moet ik even een weekje vrij pakken om te studeren :)

[ Voor 25% gewijzigd door Abom op 01-05-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik heb measureup nog nooit gehaald, altijd max 60 a 70%, maar de echte examen altijd 850+ gehaald... measureup is in mijn ogen een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 16:42

SuperTrooper

Weet hoe het is

Tehee, gisteren 070-294 gehaald met 877pt! Nu nog 1 en ikke is MCSE :D

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

paella schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 07:43:
Ik heb measureup nog nooit gehaald, altijd max 60 a 70%, maar de echte examen altijd 850+ gehaald... measureup is in mijn ogen een stuk moeilijker.
Dat gevoel heb ik ook ja. :)

Morgen 9.30 70-270 doen. Nog maar eens wat proef examens maken en dan gewoon morgen slagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Ik doe de measureups niet eens meer, neit alleen zijn ze moeilijker ik heb niet het idee dat ze goed de examenstof weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
ErikH schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:51:
Ik doe de measureups niet eens meer, neit alleen zijn ze moeilijker ik heb niet het idee dat ze goed de examenstof weergeven.
Same here, geef mij de Transcenders maar 8)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Zojuist 70-270 gehaald met 936 punten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

MrJ schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:25:
Gefeliciteerd man, erg nette score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

MrJ schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:25:

Ik heb nog helemaal niks en ga vanaf volgende week beginnen met leren.
Ik ga beginnen met 70-290.
Eerst wil ik voor MCSA gaan en later evt. voor MCSE :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Mijn neef uit Ierland heeft mij aangeraden dat ik met mijn kennis de MCP (starters certificaat) moet behalen. Ik kan alleen nergens een exacte prijs opgave hierover vinden, ik lees wel dat het "ongeveer" 140 euro kost. Kan iemand mij vertellen hoe de prijzen precies werken, informatie hierover lijkt namelijk nogal divers te zijn.

Lijkt me toch handig zo'n certificaat. Aex351 wil ook pronken met zo'n coole pasje B)

[ Voor 14% gewijzigd door aex351 op 06-05-2006 19:29 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.