Ik ben diegene die door Lighteye benaderd was om eventueel een feature over WhatPulse te schrijven. Daar stond ik op zich wel positief tegenover, maar daar heb ik geen beslissingsrecht over, dus heb ik het voorgelegd aan de hoofdredacteur. We hebben het er uitgebreid over gehad en ik had het echt leuk gevonden om hier wat over te schrijven, maar dat kan jammergenoeg niet doorgaan. Dat heeft verschillende redenen, waarvan de belangrijkste:
1) Er is geen specifieke aanleiding om nu iets over WhatPulse te gaan schrijven.
2) Er zit geen verder 'nut' achter WhatPulse. Je hoeft er niet echt iets voor te doen want klikken en typen doe je sowieso ook wel.
3) Er is zeer recent nog overleg geweest met een paar personen en daar is besloten dat er minder aandacht aan DPC-projecten geschonken zou worden in de nieuwsstroom. Het zou niet helemaal netjes zijn om dan net nu wèl een feature over WhatPulse te gaan schrijven.
Als daar specifieke aanleiding toe is, mag men nog steeds de submit gebruiken om de redactie op de hoogte te stellen van ècht belangrijke feiten en dan zal, telkens opnieuw individueel, bekeken worden of er wat over geschreven kan worden.
Wat eventueel tot de mogelijkheden zou behoren is een algemeen artikel waarom mensen soms zelfs vrij veel vrije tijd aan een project besteden dat geen enkel nut heeft, in het algemeen, en waarvan WhatPulse een voorbeeld is. Dat wordt dan weer dermate algemeen en dat kun je eigenlijk niet deftig doen zonder een echt onderzoek en zo, zodat dat ook niet haalbaar is.