Frontpage posts op Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Beste DPC'ers,

Na een periode van wisselingen binnen de contentgroep, het vertrek van Funcracker (persoonlijke omstandigheden) en wisselende crew hebben we een post klaar gemaakt voor de T.net Frontpage.

Na overleg met de T.net redactie en het management is ons duidelijk gemaakt dat er een wijziging zal plaatsvinden in de samenwerking met DPC.

Het management en de Frontpagecrew is van mening dat de DPC posts niet echt (meer) thuishoren op de Frontpage. Tevens neemt het trainen van DPC schrijvers om kwalitatieve stukken te schrijven, en het redirigeren van die stukken te veel kostbare tijd in beslag.

Wel is de Frontpage crew bereidt, als er echt iets bijzonders te melden is, af en toe een artikel over DPC opnemen in hun Features, voor de overige DPC-berichten lijkt het hun het beste dat DPC die plaatst op de eigen DPC-website, welke door Tweakers.net gesponsord wordt.

De regelmatige Frontpage postingen zijn dus in het verleden.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Ik moet zeggen dat ik dit een betreurenswaardige ontwikkeling vind :/ . Juist de frontpage was een mogelijkheid om mensen te bereiken die nog geen DC-freaks waren, de DPC website is voor dat doel veel minder geschikt.

Ik weet niet precies wat de policy van de frontpage-crew is, maar vind eigenlijk dat het toch wel mooi is om op de nieuwspagina van tijd tot tijd ook verslag te doen van het wereldwijd grootste DC-team. Tenslotte is dat ook computernieuws, dat dat grootste team dan ook actief is op het forum achter die frontpage doet imho niet echt terzake.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Blijven nog wel de snelkoppelingen aanwezig, of gaat dat dan ook verdwijnen? Is het misschien ook mogelijk om de nieuwe projecten [SETI Boinc en Rossetta toe te voegen]?

Heb zelf nog nooit een post op de frontpage gezien, dus missen kan ik het niet....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Jammer... Funcracker & eNeRGy waren naar mijn inziens erg betrokken met DPC :)

T'is aan t.net welke koers ze willen varen :) ( Frontpage content )

Maar als het om persoonlijke reden zijn... wens ik ze een succesvolle toekomst!
( bedankt voor al jullie inzet )

* glashio is gaan grazen, juist om het feit dat de DPC-crew erg begaan zijn met DPC
cache

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

Hmm... nu wordt me ineens duidelijk waarom T.net aan hosting sponsoring doet voor de dpc server :|

Ik betreur het ten zeerste dat er nu zo moeilijk wordt gedaan over de nieuwsberichten opT.net. Als het nu zo was dat we maximaal (volgens ons quotum) nieuwsberichten in zouden sturen die allemaal van belabberde tot matige kwaliteit waren dan kan ik me vinden in de actie van T.net. De realiteit is volgens mij heel anders. Maximaal 1 keer per maand gaat er eens een berichtje van DPC naar de tnet frontpage en zo heel veel werk om dat te reviewen/aan te passen is dat helemaal niet.
Waar gaat het heen? Moeten we ons al voorbereiden om een /5 op WDO op te gaan zetten?

Het is dat we als DPC zo veel leden binnenkrijgen via T.net, maar anders zou ik (en dat is mijn mening) DPC al lang helemaal afgescheiden hebben van T.net. Steeds vaker wordt er moeilijk gedaan, ik noem:
- dpc hitparade links op de tnet fp
- maximum aantal nieuwsberichten op tnet fp

Volgens mij is Tnet ons liever kwijt dan rijk

[ Voor 3% gewijzigd door mcB op 23-11-2005 15:55 ]

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Het is nu gemakkelijk om te klagen op t.net; het is een beslissing waar we schijnbaar niet vanonder kunnen.
Het lijkt me dan ook beter naar de toekomst te kijken en niet te lang stil te staan bij deze (imo overhaaste) beslissing.

Als je je geroepen voelt op DPC-Nieuwsberichten op een grote community-fp te plaatsen kan je je altijd aanbieden bij content (waar er gerust ook altijd nieuwe krachten nodig zijn).

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

De puntjes die in de diverse subfora van FDO zijn gepost, worden door de crew neem ik aan nog wel aangekaart bij t.net?!

Hé jij daar! Moderator die normaal nooit komt in /5. Ik zie wel dat je mee zit te lezen :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:00
Gaat het straks zover komen dat we volledig overgezet worden op de gesponserde DPC-server? Dus ook met forum? DPC gaat eenzaam verder :? T.net :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

iisschots schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:28:
Het management en de Frontpagecrew is van mening dat de DPC posts niet echt (meer) thuishoren op de Frontpage.
Hmm, T.net is anders ook niet zo nauwkeurig wat de nieuwsposts betreft. |:(

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Theadalus schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:03:
[...]

Hmm, T.net is anders ook niet zo nauwkeurig wat de nieuwsposts betreft. |:(
Leg es uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Dat niet alle nieuwsposts die op T.net verschijnen daar ook werkelijk thuishoren.

voorbeeld (want dat wilde je eigenlijk)
- dating-sites die gemeen spelen (technische nieuwswaarde?)
- bedrijven die elkaar voor de zoveelste keer aanklagen vanwege een of ander patent (meer iets voor Weekly Business o.i.d.)

Van een site die zich "Tweakers.net" noemt, verwacht ik toch enige technische inhoud, niet van dat noob-geneuzel omdat oma het ook moet kunnen begrijpen (daar hebben we PC-Idee voor).

Dus als DPC-berichten daar niet (meer) op thuishoren, dan verwacht ik dat dergelijke berichten (gelukkig) ook tot het verleden gaan behoren!

Computing...

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

nouja, ergens wel makkelijk, hoef ik de frontpage niet meer te checken op DPC nieuws, kan ik direct door naar /5 voor zolang het duurt. :)

Eerlijk gezegt vind ik de nieuwswaarde toch al steeds minder worden voor hardwarefreaks, om de dag een artikel SCO versus IBM op de andere eentje MS versus Linux.
De nieuwsfeiten die wel over hardware gaan heb ik meestal al gezien , en daar ben ik blij om want de vertaling is vaak zeer gekleurd zeg maar.
Of het nieuwsbericht : "Veertigduizendste nieuwspost ziet het levenslicht" nu zo interessant :/

Het is duidelijk dat T.Net steeds meer afstand neemt van hardwarefreaks en hun content volledig gaat richten op het genereren van pageviews.

Maar wel klagen dat er op het forum steeds meer "gebruikers" zitten in plaats van pro's

Wel wrang, ik was juist weer op T.net en GoT gekomen vanwegen een DPC nieuwsbericht.

edit:
Als ik er over nadenk, is waarschijnlijk de enige reden dat DPC hier nog stats mag posten, waarschijnlijk de daardoor gegenereerde pageviews (adv inkomsten).

Als DPC de stats naar een eigen server verhuist denk ik trouwens, dat door de gegenereerde pageviews, DPC zich zelf weleens zou kunnen bedruipen.

[ Voor 25% gewijzigd door OldButNotSoWise op 24-11-2005 01:00 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik vind ook wel dat DPC een plaatje verdient, zo af en toe

want als ik zie wat voor useless items er langs komen..Dan is DPC nog wel wat leuks, als er wat te melden is

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Heel simpel, als ik de TS mag geloven, dan horen DPC posts niet echt (meer) thuis op de Frontpage.
Oftewel, Computer/Technologie gerelateerde zaken zijn Nieuws waardig maar Distributed computer projects blijkbaar niet :)

[ Voor 1% gewijzigd door glashio op 24-11-2005 14:15 . Reden: English Typo ]

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

DPC = T.net

Het team is hier gesticht, op T.net, waarom dan opeens die afwering? De DPC posts vind ik juist 1 van de dingen waar T.net zich goed aan doet.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Als ik het zo lees, heb ik hier wel een mening over. Maar zonder reactie van T.net zelf is mijn mening denk ik nog niet compleet.
Een T.net zonder DPC? Kan ik mij bijna niet voorstellen. Dus dat lijkt mij op (lange) termijn niet het geval.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

DPC nieuws hoort gewoon op die frontpage, niet lullen

• Qwerty-273
  • Laatst online: 23:23

Qwerty-273

Meukposter

Probleem meestal met dpc stukken (in ieder geval voorheen maarl aatste maanden weet ik het niet) was dat ze laat waren vol zaten met fouten die aangepast moesten worden. Door de tijd die het kost om de stukken aan te passen duurt het nog langer voor dat het online komt. Als het dan online staat roepen er weer tig mensen.. " :O laat" of "staat al 2 weken op ....." of "Oud nieuws :O"
Opzich hoort DC en DPC nieuws op de frontpage daar ben ik het zeker mee eens. Ook DC software hoort thuis bijvoorbeeld in de meuktracker. Maar wat voorheen het probleem vaak was met nieuwspostings dat het te laat is.

Eerst is er het feit dat gebeurt wat nieuws waardig is - mensen lezen het - dan gaat de contentgroep van DPC er mee aan de slag - na een tijd komt het dan bij de nieuwscoordinator/crew (??) terecht die er dan aan moet werken om het te herschrijven - vervolgens komt het online - en dat is al weer een dikke drukke weg tussen het feit en de online verschijning waardoor het eigenlijk geen nieuws meer is.

Volgens mij is dat het hele probleem.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

RIKZ schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:45:
En ik als buitenstaander denkt :
DPC Crew & T.net frontpage-crew moeten rond de tafel voor een oplossing :)
Indien daar geen tijd/commitment voor is... tja, dan zitten de t.net c.q. GoT/5 gebruikers tussen twee wallen. En moeten de 2 een eigen weg gaan bevaren :)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Als dat het probleem is kunnen we er denk ik wel een mouw aanpassen om dat te veranderen, helaas is volgens mij die optie niet aanwezig anders was er vast wel een initiatief van T.net gekomen toch ??? Zo had zou er een vast contact voor DPC kunnen komen, haden we maatregelen kunnen instellen die de posts meer in de geest van de FP kunnen maken enz enz

Ik begrijp dat de "snelheid" van DPC geen schoonheidprijs verdient maar het is gewoon jammer dat het zo gegaan is en schijnbaar geen weg meer terug is
De laatste inzending heb ik zelf geschreven en was nog zeker wel actueel, ik zal dit stuk vandaag herschrijven en op GoT posten (want ook hier past het prima)

edit:

Laat ik wel vooropstellen de de link DPC / Tweakers.net voor mij een feit is en ik me niet kan voorstellen dat er een discussie komt om die link te verbreken (laat staan dat ik daar aan mee doe)

[ Voor 14% gewijzigd door Pim. op 24-11-2005 16:00 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Pim. schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:59:
Laat ik wel vooropstellen de de link DPC / Tweakers.net voor mij een feit is en ik me niet kan voorstellen dat er een discussie komt om die link te verbreken (laat staan dat ik daar aan mee doe)
Dat was voor mij ook de reden om over te stappen naar DPC. Ik was/ben nog steeds een trouwe bezoeker van tweakers.net. Dpc en /5 horen daar ook gewoon bij.

Don't worry people, i`m a professional idiot

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Pim. schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:59:
Die discussie is er ook niet, komt er ook niet
De link wordt gewoon, met een kleine mededeling op GoT/5, eenzijdig verbroken door T.net.

punt..

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:17
En plots verschijnt er op de frontpage een nieuwspost over een DC project klik.

Vaag of heeft er al overleg plaatsgevonden? :)

• Witlof
  • Laatst online: 13-09 11:00
MarcyDarcy schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:22:
En plots verschijnt er op de frontpage een nieuwspost over een DC project klik.

Vaag of heeft er al overleg plaatsgevonden? :)
lol, volgens mij is iemand vergeten zijn mail te lezen of het iedereen te vertellen :D

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:26

Mist

Een gevaar op de weg

RIKZ schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:45:
Probleem meestal met dpc stukken (in ieder geval voorheen maarl aatste maanden weet ik het niet) was dat ze laat waren vol zaten met fouten die aangepast moesten worden. Door de tijd die het kost om de stukken aan te passen duurt het nog langer voor dat het online komt. Als het dan online staat roepen er weer tig mensen.. " :O laat" of "staat al 2 weken op ....." of "Oud nieuws :O"
Opzich hoort DC en DPC nieuws op de frontpage daar ben ik het zeker mee eens. Ook DC software hoort thuis bijvoorbeeld in de meuktracker. Maar wat voorheen het probleem vaak was met nieuwspostings dat het te laat is.

Eerst is er het feit dat gebeurt wat nieuws waardig is - mensen lezen het - dan gaat de contentgroep van DPC er mee aan de slag - na een tijd komt het dan bij de nieuwscoordinator/crew (??) terecht die er dan aan moet werken om het te herschrijven - vervolgens komt het online - en dat is al weer een dikke drukke weg tussen het feit en de online verschijning waardoor het eigenlijk geen nieuws meer is.

Het klopt dat het de laatste maanden vaak lang duurde eer nieuws op de fp verscheen, daar baalden we zelf net zo goed van. Dit kwam deels doordat er maar een iemand artikelen in de backend kon zetten en die door persoonlijke omstandigheden maar weinig online kon zijn. Maar ook daarna duurde het soms nog een dag eer iemand van de fp crew eindelijk de boel op de fp zette. En dan was er echt niet zo veel veranderd dat het hartstikke veel werk was geweest. Waarom dat zo ging weet ik ook niet, maar echt inspirerend en motiverend was de houding van de fp crew iig niet. Wat overigens niet weg neemt dat we zelf ook vonden dat het beter kon. Het artikel van DPC's verjaardag en bijbehorende MegaFlushes was bijv. op de dag zelf klaar. En zo zijn er nu al vergevorderde stukken over het einde van SETI Classic en Find-a-Drug in december.

Maar ik denk dus niet dat late levering een werkelijke reden is, en als dat wel meespeelt, hadden ze dat wel eens eerder mogen aankaarten. Voor mijn gevoel willen ze zo graag professioneel overkomen dat ze DPC-artikelen die over hun eigen team gaan niet objectief genoeg vinden en bang zijn dat mensen die geld in het laatje brengen daardoor de hele site niet objectief en professioneel vinden. En dat vinden ze tegenwoordig blijkbaar belangrijker dan de community.

(En toen verscheen er ineens een stuk op de fp over SETI, waarin ook DPC wordt genoemd. Al was iets meer kennis van zaken handig geweest, want het is niet helemaal correct :P Nouja ik weet het ook niet meer, misschien is de laatste zin van mijn reactie voorbarig en zien we hopelijk nog geregeld DC-nieuws op de fp èn DPC-nieuws tussen de features).

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ben een vaste bezoeker van tnet en /5 (helaas geen koeien atm) maar ik vind het een beetje een lam dat DPC geen FP posts meer krijgt (het was al maar eens per maand of zo toch?)

Ten eerste, T.net pretendeert een nieuwsite te zijn, maar de stukjes die de redactie zelf plaatst zijn meestal ook dagen over-tijd.

Ten tweede, over fouten e.d.; NOFI, maar de tnet nieuwsposters zijn ook geen beste schrijvers. Fatsoenlijk Nederlands is vaak een probleem (-dt), onvolledige of kromme zinnen, walgelijk interpunctie gebruik. Verder staan er ook regelmatig inhoudelijke zaken verkeerd vermeld (geen research?). Er stond gister een nieuws bericht over het 40000e artikel, waarin vermeld werd dat de gemiddelde post 2300-nogwat karakters lang was. Sorry hoor, maar als je in een lapje tekst van minder dan een a4-tje je eigen fouten niet kan vinden, ga dan niet zitten fitten of nieuwsposters van DPC.

Again, NOFI, maar dat is mijn ongezouten mening. Het zal aan de beslissing niks veranderen, maar het is erg jammer dat T.net zich zo vervreemd van DC/DPC.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Verwijderd

Jammer dat erin de nieuwe nieuwspost( nieuws: SETI@home zet aliens op laag pitje ) ook niet even Rosetta@home mee wordt genomen ipv WCG, WCG is niet eens een DPC project, UD-Grid wel.
Het is net een nieuw DPC poject geworden, lijkt mij wel nieuwswaardig als DPC toch genoemd wordt.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ik ben in ieder geval hoe dit nieuws daar komt. Naar mijn weten heeft DPC daar zelfs niets mee te maken...

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mobster schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:26:
Ik ben in ieder geval hoe dit nieuws daar komt. Naar mijn weten heeft DPC daar zelfs niets mee te maken...
Nope, maar we kunnen natuurlijk de FP gasten elke link naar een goed disributed verhaal wijzen. Als het er op komt is het mooi. En het kan nooit meer verkeerd geschreven worden... dat doen ze zelf :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

True. Ik bedoelde het ook helemaal niet vervelend. Als zij het schrijven en er komt een linkje (op wat voor manier dan ook) naar DPC vind ik het ook prima.

Die mensen worden er tenslotte voor betaald :P

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb het eerste bericht eerst er nog maar op na gelezen wat er nu precies gezegd is over de postings op T.net.

Natuurlijk heb ik een mening. En die zal ik nu even spuien :)
Even terzijde van de T.net postings zit er wat in de lucht. Wat DPC'ers ontdekken dat ze zelf ook DPC-gericht bezig kunnen zijn in plaats van een wachtende houding aan te passen. Natuurlijk is er op subteamniveau veel samenhorigheid maar als je op WDO en FDO kijkt dan leeft het niet echt super wat je met zoveel leden zou verwachten.

Maar wat ik tikte, er zijn nu een paar DPC'ers ook met interessante zaken bezig die DPC aangaan en die DPC zelf makkelijk kan doen. De interviews, nieuwssubmits en dergelijke. Als WDO nu meer gebruikt gaat worden als frontpage (met een wat makkelijkere frontpage) dan kunnen we de T.net zaken ook makkelijk posten op WDO. Je moet natuurlijk wel iets hebben om mensen te trekken, want geef nou toe. Echt veel nieuws wordt/werd er niet gepost (en ik geef eerlijk toe, ik heb nog nooit wat in de submit gegooid... )

Als T.net nu gewoon een paar keer per jaar nog een interessante post wil plaatsen, dan kan ik daar op zich wel mee leven. Alhoewel ik het jammer vind dat het zo de nek omgedraaid wordt. Als we er dan zelf voor zorgen dat het echt gaat leven op WDO en FDO dan mis je T.net minder.

Dus zie je wat interessants over een project, of belangrijke zaken over andere teams, dan zou je dat mooi op WDO/FDO kunnen plaatsen.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Hoewel de e-mail aan Pim volgens mij vrij duidelijk was - we er hebben tot dusverre geen reactie op gekregen met vragen of zo - wil ik toch nog een keer kort opsommen hoe DPC wél aandacht kan krijgen van Tweakers.net op de frontpage. Dit omdat een aantal bezoekers lijken te concluderen dat DPC nu in een klap daarvan weggevaagd is.

Nieuwslinks: deze linken linéa recta naar een bronartikel, in dit geval een nieuw DPC-bericht op de DPC-website (Pim is vergeten dat in de TS te citeren). Daartoe kan er een submit gedaan worden zoals normaal nieuws ook gesubmit kan worden naar de redactie: http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit . Of een mailtje met de info naar eindredactie.at.tweakers.net . Deze mag wat ons betreft meerdere keren per maand opduiken, als het bericht serieus genoeg is. Feature: een (redactioneel) artikel over een voldoende interessant thema. Kan ook onder de noemer Bericht van GoT verschijnen. Dit zal echter niet al te vaak voor gaan komen. Moet een goede aanleiding hebben om te worden opgenomen. Dat kan via Wouter Tinus en/of ondergetekende aangekaart worden, via ICQ of het eerder genoemde eindredactie e-mailadres.

Maar het standaard oppikken van DPC-berichten temidden van de nieuwsberichten willen we niet meer afspreken/garanderen. Daarvoor is DPC-'nieuws' te 'marginaal' en te promotioneel van aard voor het grotere/bredere publiek waarop wij ons (willen gaan) richten. Voor DPC'ers klinkt dat misschien erg hard, maar voor de redactie is DPC niet meer/minder belangrijker dan ieder ander forumonderdeel of community-activiteit. Ook die zetten we niet telkens 'in het zonnetje' temidden van de nieuwsberichten. Wel kunnen we naar eigen goeddunken uitzonderingen daarop maken, en/of nieuwslinken en/of er eens een feature aan wagen (of artikel overnemen).

Ik kan wel nog bij Femme aankaarten wat er eventueel in de toekomst lay-outtechnisch op de frontpage te doen valt voor DPC-info.

[ Voor 9% gewijzigd door Cookie op 24-11-2005 22:36 ]

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

testcase schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:33:
Hoewel de e-mail aan Pim volgens mij vrij duidelijk was - we er hebben tot dusverre geen reactie op gekregen met vragen of zo - wil ik toch nog een keer kort opsommen hoe DPC wél aandacht kan krijgen van Tweakers.net op de frontpage. Dit omdat een aantal bezoekers lijken te concluderen dat DPC nu in een klap daarvan weggevaagd is.

Nieuwslinks: deze linken linéa recta naar een bronartikel, in dit geval een nieuw DPC-bericht op de DPC-website (Pim is vergeten dat in de TS te citeren). Daartoe kan er een submit gedaan worden zoals normaal nieuws ook gesubmit kan worden naar de redactie: http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit . Of een mailtje met de info naar eindredactie.at.tweakers.net . Deze mag wat ons betreft meerdere keren per maand opduiken, als het bericht serieus genoeg is. Feature: een (redactioneel) artikel over een voldoende interessant thema. Kan ook onder de noemer Bericht van GoT verschijnen. Dit zal echter niet al te vaak voor gaan komen. Moet een goede aanleiding hebben om te worden opgenomen. Dat kan via Wouter Tinus en/of ondergetekende aangekaart worden, via ICQ of het eerder genoemde eindredactie e-mailadres.

Maar het standaard oppikken van DPC-berichten temidden van de nieuwsberichten willen we niet meer afspreken/garanderen. Daarvoor is DPC-'nieuws' te 'marginaal' en te promotioneel van aard voor het grotere/bredere publiek waarop wij ons (willen gaan) richten. Voor DPC'ers klinkt dat misschien erg hard, maar voor de redactie is DPC niet meer/minder belangrijker dan ieder ander forumonderdeel of community-activiteit. Ook die zetten we niet telkens 'in het zonnetje' temidden van de nieuwsberichten. Wel kunnen we naar eigen goeddunken uitzonderingen daarop maken, en/of nieuwslinken en/of er eens een feature aan wagen (of artikel overnemen).

Ik kan wel nog bij Femme aankaarten wat er eventueel in de toekomst lay-outtechnisch op de frontpage te doen valt voor DPC-info.
In ieder geval klinkt dit beter dan wat ik tot nu toe had gelezen. Op zich kan ik me het heel goed voorstellen dat T.net geen/weinig promoverhalen wil posten, maar daarbij denk ik dat wanneer er goede resultaten behaald zijn bij bv. medische projecten dat het geen probleem mag zijn dat er een post op de FP komt. En ook het ontdekken van de sleutel bij RC5 zal dus waarschijnlijk no problemo zijn :)

Misschien dat ik me er in de toekomst ook wat meer in zal gaan verdiepen om wat meer te doen O-)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Xaverius schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:19:-- knip--
Even terzijde van de T.net postings zit er wat in de lucht. Wat DPC'ers ontdekken dat ze zelf ook DPC-gericht bezig kunnen zijn in plaats van een wachtende houding aan te passen. Natuurlijk is er op subteamniveau veel samenhorigheid maar als je op WDO en FDO kijkt dan leeft het niet echt super wat je met zoveel leden zou verwachten.
Vind ik het beste idee van het afgelopen jaar :Y)

We zouden simpel kunnen beginnen met de stats te gaan posten op FDO.
(Wat trouwens staat voor forum.dutchpowercows.nl , helaas zijn er zat DPC'ers die de url nog geeneens kennen :))

De meeste DPC'ers gaan daar waar de stats zijn tenslotten }:O

Eenmaal op het forum is het doorverwijzen naar nieuws over DC en DPC op WDO (www.dutchpowercows.org :P) een peulenschil.

De meeste zullen daar ook geen moeite hebben als het nieuws enigzins gekleurd is, of vallen over een komma die verkeerd staat :+

:o oops taalfoutje

[ Voor 3% gewijzigd door OldButNotSoWise op 24-11-2005 22:56 ]

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
testcase schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:33:

Er staat nog wat open hoewel niet meer actueel qua projecten. Bij de crew kun je opvragen welke er toegevoegd/verwijderd mogen worden :)

http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=187

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Pagina: 1