Ik heb hier dus totaal geen last van.aatos schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:53:
[...]
Ik ben bij de winkel geweest, het exemplaar van de verkoper heeft hetzelfde probleem en de winkel neemt dus het standpunt in: eerst maar eens wachten op een firmware update, die zal het wel verhelpen.
Als het inderdaad een softwareprobleem is dan zou toch iedereen er last van moeten hebben, en ik zie er hier weinig mensen over klagen...
Nu ik het overdag probeer heb ik ook geen problemenJaMaaT schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:09:
[...]
Ik heb hier dus totaal geen last van.Kan rustig op 1.3 M een Nightshot foto maken... No problemo
Ik ga het vanavond nog een keer proberen in een donkere omgeving.
Daddy of 3 :)
Niemand die hier een oplossing voor heeft? Zijn er mensen die tomtom probleemloos werkend hebben? Zo ja, welke map gebruiken jullie en wat is het type mini SD kaart?Sonic- schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:08:
Hallo mensen. Ik heb het volgende probleem met TomTom 5.2
Als ik de applicatie opstart blijft het programma hangen. Die rode handjes komen wel onderin te staan, maar verder gebeurd er dan niets. Als ik de mini SD kaart eruit haal start hij echter wel door, alleen komt dan met de melding dat hij geen kaart kan vinden.
Ik gebruik een 512 mini SD kaart van SanDisk en de Benelux-Plus Map voor TomTom. Ik weet zeker dat de map zelf goed is, omdat ik deze ook gebruik voor me M500.
Iemand een idee?
Mijn officiele TomTom Navigator + Benelux kaart werkt echt zonder problemen. Gewoon TT geinstalleerd en TT opstarten. Hij enabled dan zelf de Bluetooth en vind dan de GPS module en paired daar mee.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
na een maand lang volgen van dit topic heb ik hem nu eindelijk ook binnen. Maar ik heb ook meteen een vraagje.
In de handleiding van de Vario lees ik dat je bestanden kunt uitwisselen door het gebruiken van Active sync. Maar helaas krijg ik active sync niet geinstalleerd omdat ik niet het laatste service pack heb geinstalleerd.
Gebruik je active sync alleen voor het syncroniseren van je agenda gegevens e.d. of heb dat progje ook nodig wanneer je nieuwe software op je vario wilt zetten?
Kan je niet direct via de usb, bestanden op de geheugenkaart zetten of middels een ander programmatje of heb je active sync voor al die zaken nodig.
bedankt van een beginnende vario-er
In de handleiding van de Vario lees ik dat je bestanden kunt uitwisselen door het gebruiken van Active sync. Maar helaas krijg ik active sync niet geinstalleerd omdat ik niet het laatste service pack heb geinstalleerd.
Gebruik je active sync alleen voor het syncroniseren van je agenda gegevens e.d. of heb dat progje ook nodig wanneer je nieuwe software op je vario wilt zetten?
Kan je niet direct via de usb, bestanden op de geheugenkaart zetten of middels een ander programmatje of heb je active sync voor al die zaken nodig.
Heb een beetje geduld.Sonic- schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:20:
[...]
Niemand die hier een oplossing voor heeft? Zijn er mensen die tomtom probleemloos werkend hebben? Zo ja, welke map gebruiken jullie en wat is het type mini SD kaart?
TomTom duurt bij mij ongeveer een halve minuut tot een minuut om op te starten.
Het lijkt na het aanklikken of hij niks meer doet maar hij start uiteindelijk wel op.
Edit.
Hier nog iets uit mijn vorige post
Heb je in je My Documents\TomTom\CurrentMap.dat staan ?
Hierin moet het volgende staan : \Storage Card\Benelux-Map\
Zorg ook dat de map-bestanden echt in je \Storagecard\Benelux-Map\ staan en niet in een extra sub-map (had ik de eerste keer fout)
Benelux-Map moet dan de naam zijn van je directory op je storage-card waarin je de map hebt staan.
[ Voor 30% gewijzigd door QuasaR op 06-12-2005 10:14 ]
Ik denk dat het niet makkelijk gaat. Dan kan je net zo goed op internet komen op de routeplanner site. Kost je ook minder geld, want de routeplanner software kost je zoveel geld zodat je net zo goed Tomtom als 1 pakket kan kopen voor een kleine fractie hoger...Xato schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:20:
Is er eigenlijk ook een routeplanner voor de PocketPC dus waar je geen gps of internet voor nodig heb?
Route volgen met routeplanner zonder GPS in je auto? Weet je wat dat betekent? Ja, je kan niet continu je handen op stuur houden en moet je steeds je PDA/MDA bijtappen voor volgende route beschrijving.
EN DAT OOK NOG: Hoe kun je piepkleine letters lezen die beetje ver van je af zit tegen dashboard?
IS DAT NIET TEVEEL AFLEIDEND EN GEVAARLIJK? Ik raad dat beslist niet aan! Wees blij dat GPS module heel wat moeite bespaart omdat het vanzelf dan springt naar volgoende routepunt. Hoef je niet steeds loeren naar de scherm en kun je beter op de weg letten.

Ook al ben je niet van plan met auto te gaan, ga maar van uit dat in 90% van alle gevallen van routeplanners voor PDA/MDA uitgerust worden met GPS module en allebei ook worden gebruikt. Daar is het voor ontworpen en ook voor je veiligheid. Slechts 10% doet lopend of zo. Al is dat ruwe schatting naar mijn gevoel.
Gewone routeplanners op je laptop bestaat ook. Ze kunnen ook werken met GPS module, maar door groot scherm kun je de route beter zien op de kaart dan op zo'n klein MDA scherm. En niet iedereen legt groot laptop naast de stuur... Vandaar dat bij laptop (Windows dus) wel beschikbaar is.
ActiveSync info heb ik beetje uitgelegd op http://htc-guide.mrdummy.net/tescione schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:06:
Daar heb je al beetje indruk wat ActiveSync voor bedoeld is.
Ja, ook voor installeren van proggies.
(er komt straks nog meer details bij voor schrijven naar geheugenkaart en zo)
Ik gebruik gewoon TT5 los (zonder GPS dus) als routeplanner. Ik laat hem gewoon de route berekenen en weergeven zonder dat er een GPS aan hangt, werkt prima. Alleen onderweg idd lastig te gebruiken als je alleen bent. Ik gebruik hem dus om thuis even de route door te nemen, of als ik ergens ben waar ik geen pc bij de hand heb. Maar thuis kan dat dus ook via internet en dan de route uitprinten. Onderweg de route lezen zou ik niet aan willen raden, al kan je TT ook de route stap voor stap op een kaart laten weergeven en dat werkt op zich wel. Maar steeds een routepunt verder tikken en lezen wat er komt is aardig link denk ik. Ik gebruik het vooral als ik met gezelschap naar een stad ga waar ik de weg niet echt ken, de bijrijder houdt de route een beetje bij en ik volg zijn/haar aanwijzingen. werkt op zich wel ok. Als ik alleen ben lees ik de route even door voor ik wegrijd, zo moeilijk is het meestal ook niet. gaat meestal alleen om de laatste straten naar de bestemming. Maar goed, het komt er dus op neer dat TT5 het prima doet, ook zonder GPS.MrDummy schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat het niet makkelijk gaat. Dan kan je net zo goed op internet komen op de routeplanner site. Kost je ook minder geld, want de routeplanner software kost je zoveel geld zodat je net zo goed Tomtom als 1 pakket kan kopen voor een kleine fractie hoger...
Route volgen met routeplanner zonder GPS in je auto? Weet je wat dat betekent? Ja, je kan niet continu je handen op stuur houden en moet je steeds je PDA/MDA bijtappen voor volgende route beschrijving.
EN DAT OOK NOG: Hoe kun je piepkleine letters lezen die beetje ver van je af zit tegen dashboard?
IS DAT NIET TEVEEL AFLEIDEND EN GEVAARLIJK? Ik raad dat beslist niet aan! Wees blij dat GPS module heel wat moeite bespaart omdat het vanzelf dan springt naar volgoende routepunt. Hoef je niet steeds loeren naar de scherm en kun je beter op de weg letten.![]()
Ook al ben je niet van plan met auto te gaan, ga maar van uit dat in 90% van alle gevallen van routeplanners voor PDA/MDA uitgerust worden met GPS module en allebei ook worden gebruikt. Daar is het voor ontworpen en ook voor je veiligheid. Slechts 10% doet lopend of zo. Al is dat ruwe schatting naar mijn gevoel.
Gewone routeplanners op je laptop bestaat ook. Ze kunnen ook werken met GPS module, maar door groot scherm kun je de route beter zien op de kaart dan op zo'n klein MDA scherm. En niet iedereen legt groot laptop naast de stuur... Vandaar dat bij laptop (Windows dus) wel beschikbaar is.
oke duidelijk, maar wanneer je dus geen servicepack geinstalleerd hebt en dus geen active-sync kan installeren zal je dus niet kunnen syncen (duh), bestanden uitwisselen, installeren en meer van dat soort dingen? ook niet op een andere manier?MrDummy schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:15:
[...]
ActiveSync info heb ik beetje uitgelegd op http://htc-guide.mrdummy.net/
Daar heb je al beetje indruk wat ActiveSync voor bedoeld is.
Ja, ook voor installeren van proggies.![]()
(er komt straks nog meer details bij voor schrijven naar geheugenkaart en zo)
ik heb thuis geen SP2 en active sync werkt perfect!tescione schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:39:
dus geen servicepack geinstalleerd hebt en dus geen active-sync kan installeren zal je dus niet kunnen syncen (duh), bestanden uitwisselen
mmmm das toch raar, ik krijg meteen wanneer ik op het installatiebestandje van activesync klik de melding (ben niet thuis nu maar ongeveer): active sync werkt alleen met de nieuwste update van Windows 2000, Windows Server 2003 en Windows XP. Zou alleen service pack 1 ook voldoende zijn?trigger808 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:28:
[...]
ik heb thuis geen SP2 en active sync werkt perfect!
@trigger808: heb jij wel sp1?
sorry had iets beter moeten zoeken
http://www.microsoft.com/...ownloads/as-sysreq41.mspx
[ Voor 10% gewijzigd door tescione op 06-12-2005 11:41 ]
Same here, op de hooste resolutie wil de vario nog wel eens problemen geven. Komt waarschijnlijk omdat er te veel werkgeheugen in beslag wordt genomen door andere programma's...aatos schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:53:
[...]
Ik ben bij de winkel geweest, het exemplaar van de verkoper heeft hetzelfde probleem en de winkel neemt dus het standpunt in: eerst maar eens wachten op een firmware update, die zal het wel verhelpen.
Als het inderdaad een softwareprobleem is dan zou toch iedereen er last van moeten hebben, en ik zie er hier weinig mensen over klagen...
Inderdaad, active sync werkt perfect met SP1 op windows XP. Aangezien ik geen 1 probleem heb met 4.1 nor 4.0 en alleen SP1 met alle updates erbij heb, ga ik ervan uit dat het wel goed zittescione schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:36:
[...]
mmmm das toch raar, ik krijg meteen wanneer ik op het installatiebestandje van activesync klik de melding (ben niet thuis nu maar ongeveer): active sync werkt alleen met de nieuwste update van Windows 2000, Windows Server 2003 en Windows XP. Zou alleen service pack 1 ook voldoende zijn?
@trigger808: heb jij wel sp1?
sorry had iets beter moeten zoeken![]()
http://www.microsoft.com/...ownloads/as-sysreq41.mspx
Vraagje:
Ik zit er sterk aan te denken om TomTom 5 aan te schaffen, alleen koop ik niet zo graag een product die niet naar behoren te instaleren is. Zoals ik had begrepen moet je dit dus filetje voor filetje toepassen op je pda (vario). De update van 5.2 is wel voor windows mobile 5.0, alleen mijn punt is: als ik zoéen duur programma aanschaf moet ie natuurlijk wel naar behoren werken. Als ik dit fout heb begrepen en het is alleen en kwestie van instaleren en dan de update eroverheen gooien zou ik dit graag willen weten.
Alvast bedankt
[ Voor 28% gewijzigd door AngelusHD op 06-12-2005 12:48 ]
Als je hem officieel koopt heb je er (helaas) weinig support op, omdat de MDA Vario niet door TomTom ondersteund wordt.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Verwijderd
het zelfde probleem hier krijg een fout melding bij te grote resolutie foto makenaatos schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:53:
[...]
Woot.... Ik krijg wel voor elkaar om ActiveSync via Bluetooth te communiceren. Er zit wel aardig instelwerk in, maar heb wel veel screenshots gemaakt en opgeslagen. Zal proberen installatie proces beschrijven op mijn site voor Bluetooth koppeling. Het is op zelfde laptop waar USB weigert, maar bluetooth is gelukkig niet geblokkeerd. Daar kan ik verder gaan en hele installatie en instellen voltooien.
Vanavond maar es schrijven.
Vanavond maar es schrijven.
Dan gaan we elkaar helpen en supporten!Cobra_Lup schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:04:
Als je hem officieel koopt heb je er (helaas) weinig support op, omdat de MDA Vario niet door TomTom ondersteund wordt.
Ik ben van plan op mijn site alle info van Tomtom N5 te verzamelen, maar moet ook zelf eentje kopen, dan kan ik mijn technische support ook geven.
Hee heeft iemand al een gunstig (gratis) programma gevonden om naar wireless netwerken te zoeken en om deze te configureren. Vind de standaardinstellingen een beetje kaal.
Verwijderd
wat is trouwens het bereik van een T-mobile hotspot ???
want op de site van T-mobile staat daar niks over in
want op de site van T-mobile staat daar niks over in

Het is idd een kwestie van even handmatig installeren en de update eroverheen gooien. Opzich niet veel werk.angelus20 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:33:
[...]
Inderdaad, active sync werkt perfect met SP1 op windows XP. Aangezien ik geen 1 probleem heb met 4.1 nor 4.0 en alleen SP1 met alle updates erbij heb, ga ik ervan uit dat het wel goed zit
Vraagje:
Ik zit er sterk aan te denken om TomTom 5 aan te schaffen, alleen koop ik niet zo graag een product die niet naar behoren te instaleren is. Zoals ik had begrepen moet je dit dus filetje voor filetje toepassen op je pda (vario). De update van 5.2 is wel voor windows mobile 5.0, alleen mijn punt is: als ik zoéen duur programma aanschaf moet ie natuurlijk wel naar behoren werken. Als ik dit fout heb begrepen en het is alleen en kwestie van instaleren en dan de update eroverheen gooien zou ik dit graag willen weten.
Alvast bedankt
Maar de kinderziektes zijn IMHO nog niet uit de combinatie WM5 en TT5, dus het kan gebeuren dat het niet meteen werkt, dan zul je heus wel wat support krijgen van TomTom, maar de vraag is hoeveel.
[ Voor 8% gewijzigd door Korakal op 06-12-2005 22:20 ]
Gratis programma? Kijk maar even op www.pdagold.com in freeware gedeelte. Ik heb paar programma's daar gezien die netwerken kan opzoeken en ze instelt.2xdehelft schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:33:
Hee heeft iemand al een gunstig (gratis) programma gevonden om naar wireless netwerken te zoeken en om deze te configureren. Vind de standaardinstellingen een beetje kaal.
Voorbeeld: http://www.pdagold.com/software/detail.asp?s=808
Proggies staan hier: http://www.pdagold.com/so...re/list.asp?p=1&c=4&sc=25
Ik moet nog ze uitproberen of ze bevallen of niet
Verwijderd
Hey hallo mensen,
Heb al 2 weken dat ik niet meer via WiFi en GPRS op MSN kan komen met mijn Gmail account, terwijl dit eerder wel gewoon kon. Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen ? En wat zijn jullie GPRS instellingen, dan kan ik de mijne checken het nmlijk PIT, internet werkt soms wel soms niet en MSN dus helemaal niet.
Bedankt !
Groeten
Heb al 2 weken dat ik niet meer via WiFi en GPRS op MSN kan komen met mijn Gmail account, terwijl dit eerder wel gewoon kon. Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen ? En wat zijn jullie GPRS instellingen, dan kan ik de mijne checken het nmlijk PIT, internet werkt soms wel soms niet en MSN dus helemaal niet.
Bedankt !
Groeten
Verwijderd
net ff hitchhiker geinstalled en ben aan het testen k laat binnenkort wel mn bevindingen wetenMrDummy schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:58:
[...]
Gratis programma? Kijk maar even op www.pdagold.com in freeware gedeelte. Ik heb paar programma's daar gezien die netwerken kan opzoeken en ze instelt.
Hmm... die had ik gemist.. maar heb er al een paar geprobeerd, allemaal zonder succes... Geen support voor de ingebouwde wifikaart. Maar ik ga deze zo ook maar es proberen.MrDummy schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:58:
[...]
Gratis programma? Kijk maar even op www.pdagold.com in freeware gedeelte. Ik heb paar programma's daar gezien die netwerken kan opzoeken en ze instelt.
Hitchhiker werkt bij mij nauwelijks, je moet WiFiFoFum gebruiken. (Eggy, ben ik nu scheel of staat dat progje nog niet in de SP?2xdehelft schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:10:
[...]
Hmm... die had ik gemist.. maar heb er al een paar geprobeerd, allemaal zonder succes... Geen support voor de ingebouwde wifikaart. Maar ik ga deze zo ook maar es proberen.
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Verwijderd
Weet jij of iemand anders dan een Nederlandse routeplanner die via pda goed te benaderen is? Mijn favoriet map24.com is helaas enigszins onpraktisch en data-intensief.MrDummy schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat het niet makkelijk gaat. Dan kan je net zo goed op internet komen op de routeplanner site.
Ik loop al vanaf deel 1 te spammen met WiFiFoFumAppie_NL schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:55:
[...]
Hitchhiker werkt bij mij nauwelijks, je moet WiFiFoFum gebruiken. (Eggy, ben ik nu scheel of staat dat progje nog niet in de SP?)

Qris schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:18:
Mijn manier om Tomtom5 en Adapt 300 BT GPS aan de gang te krijgen:
* ga naar register -> HKLM -> Control Panel -> GPS Settings
- hier staan bij mij 2 dingen: Default (zonder waarde) en group (waarde 2 DEC)
- sluit register correct af
- soft reset
* ga naar start -> instellingen -> verbindingen -> GPS
- GPS-programmapoort : COM7
- GPS-hardwarepoort : COM6 baudrate : 9600
- GPS automatisch beheren aanvinken
* ga naar comm manager -> bluetooth instellingen -> apparaten
- voeg je BT GPS toe via zoek nieuw partnerverband
- klik op BT GPS en vink seriële poort aan. daarna opslaan
- klik op tabblad COM-poorten
- maak een nieuwe uitgaande poort aan : BT GPS COM6
- maak een nieuwe binnenkomende poort aan : COM7
- soft reset
* zet je ADAPT 300 aan en wacht totdat er een fix is.
* start tomtom op en ga naar wijzig voorkeuren -> toon GPS-status -> stel in -> andere draadloze GPS -> selecteer -> doorgaan -> COM7
- wacht totdat je hier sattelieten ziet verschijnen. klik daarna op OK en je kunt gaan navigeren
deze laatste stap moet ik altijd opnieuw doen -> gps status -> stel in > .. -> COM7. je hoeft overigens niet je bluetooth vantevoren aan te zetten. dit doet tomtom zelf. wat ook belangrijk is is dat je telefoon NIET in vliegtuig modus staat. en natuurlijk dat je ervoor zorgt dat BT GPS eerder aanstaat dan dat je tomtom start.
vragen? geen vragen? mooi zo!
Hoe hebben jullie bij de Nieuwe binnenkomende poort COM 7 kunnen selecteren. Hij staat er bij mij wel bij (COM 6 & COM 7) Maar als ik COM 7 kies geeft ie:De COM-poort kon niet worden gemaakt. Controleer de instellingen en probeer het opnieuw.Ik kan trouwens ook geen COM 6 poort aanmaken. Ook dan geeft ie dezelfde foutmeldingZAMoRANo schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:51:
[...]
Bedankt voor deze uitleg.
Na een paar keer proberen werkte dit perfect bij mij. Vrijwel meteen een fix.
Maar daarna kreeg ik het niet meer aan de praat, wat ik ook probeerde.
Ik ga eens TomTom en alle instellingen verwijderen en opnieuw beginnen, misschien dat dat wat uithaalt.
Heb je overigens TT 5.0 of 5.1?
Ik heb al een keer soft reset geprobeerd maar geen nut. Hij blijft ut aangeven.
En mocht TomTom de BT GPS herkennen, hoe geeft TomTom hem dan weer. Ik heb nu wel COM 7 in het lijstje staan. Maar niet onder bluetooth poort. En als ik COM 7 selecteer geeft ie aan van:Geen GPS-apparaat! Wat moet ik doen om de poort toe te voegen en TomTom als een zonnetje te laten draaien met mun Adapt 300. (Mist ik dan elke keer opnieuw de BT GPS moet pairen dan)
Thanx alvast!!
heej in de SP staat bij het brando sreenprotector een linkje die verwijst naar een americaanse site. en hij is niet te bestellen zonder visa. ik zie net dat de smartphoneshop ze ook verkoopt en wel hier
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Verwijderd
helaas nog niet leverbaarSonOfSam schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:44:
heej in de SP staat bij het brando sreenprotector een linkje die verwijst naar een americaanse site. en hij is niet te bestellen zonder visa. ik zie net dat de smartphoneshop ze ook verkoopt en wel hier
Kan iemand mij vertellen of ik ook in het buitenland gratis van de T-Mobile HotSpots gebruik kan maken als ik een Internet totaal abonnement heb? Of komen er dan extra kosten bij?
[ Voor 11% gewijzigd door GroteBozewolf op 06-12-2005 17:17 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
www.t-mobile.nlGroteBozewolf schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:15:
Kan iemand mij vertellen of ik ook in het buitenland gratis van de T-Mobile HotSpots gebruik kan maken als ik een Internet totaal abonnement heb? Of komen er dan extra kosten bij?
Als je COM 7 niet kunt gebruiken is ie meestal al "in gebruik". GPS instellingen even leeg maken zou het kunnen oplossen. Bluetooth ook even uitzetten als je eenmaal gepaired hebt, dat moet je toch doen voor je TT opstart.JaMaaT schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:24:
[...]
[...]
Hoe hebben jullie bij de Nieuwe binnenkomende poort COM 7 kunnen selecteren. Hij staat er bij mij wel bij (COM 6 & COM 7) Maar als ik COM 7 kies geeft ie:De COM-poort kon niet worden gemaakt. Controleer de instellingen en probeer het opnieuw.Ik kan trouwens ook geen COM 6 poort aanmaken. Ook dan geeft ie dezelfde foutmelding
Ik heb al een keer soft reset geprobeerd maar geen nut. Hij blijft ut aangeven.
En mocht TomTom de BT GPS herkennen, hoe geeft TomTom hem dan weer. Ik heb nu wel COM 7 in het lijstje staan. Maar niet onder bluetooth poort. En als ik COM 7 selecteer geeft ie aan van:Geen GPS-apparaat! Wat moet ik doen om de poort toe te voegen en TomTom als een zonnetje te laten draaien met mun Adapt 300. (Mist ik dan elke keer opnieuw de BT GPS moet pairen dan)
Thanx alvast!!
Met de 5.2 update zijn wat mij betreft alle problemen de wereld uit.
Zodra je zelf moet gaan instellen in TT, is het meestal niet goed, hij moet de boel automatisch al vinden.
Even een resumé voor wie er nog niet helemaal uit is, en wat mij betreft mogen mensen dit schaamteloos copy-pasten voor een startpost, forum of whatever:
• TomTom 5.0/5.1 installeren door de map 2577 van je PC te copieren naar je SD-kaart, hierna de .CAB files stuk voor stuk aanklikken en installeren waarbij Gps.cab als laatste geinstalleerd dient te worden. Alle andere mappen zoals Voices, Zip en de Benelux-Map ook op dezelfde SDkaart zetten.
• De TomTom 5.2 update draaien.
• GPS reveiver aanzetten en wachten tot deze een fix heeft.
• Via Instellingen > Verbindingen > Bluetooth zoeken naar je GPS device en deze pairen, Seriele Poort aanvinken.
• Een nieuwe uitgaande poort COM 6 aanmaken en een binnenkomende op COM 7, het vakje beveiligde verbinding leeg laten.
• Optioneel kun je het tabje GPS gebruiken om daar de instellingen handmatig in te voeren, maar het zou zonder ook moeten werken. Als je dit tabje niet hebt moet je deze met een registry editor toevoegen.
Aangezien ik het zelf wel al zo had gedaan zet ik het er toch even bij. De instellingen zijn als volgt; Programmapoort: COM 7; Hardwarepoort: COM 6; Baudrate: 9600; Bluetooth instellingen automatisch beheren aanvinken. Als je instellingen leeg laat of de GPS tab helemaal niet gebruikt zal TomTom als het goed is toch automatisch de juiste instellingen vinden.
• Vervolgens een hard reset doen (uit- en weer aanzetten dus).
• Zorg dat Bluetooth uit staat en je GPS device een fix heeft.
• TomTom opstarten en wachten, als het goed is krijg je het WM5 zandloper-equivalent in beeld, Bluetooth wordt nu geinitialiseerd en na een paar tellen heb je een GPS verbinding.
Jammer genoeg ken ik niemand met een TomTom 5 cdtje, en volgens mij vinden ze het ook niet fijn als ik hun (registratie code) gebruik om ff te testenZAMoRANo schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:45:
[...]
Het is idd een kwestie van even handmatig installeren en de update eroverheen gooien. Opzich niet veel werk.
Maar de kinderziektes zijn IMHO nog niet uit de combinatie WM5 en TT5, dus het kan gebeuren dat het niet meteen werkt, dan zul je heus wel wat support krijgen van TomTom, maar de vraag is hoeveel.
Je kunt natuurlijk een TomTom cd'tje "lenen" om het te proberen en er wat mee te rommelen alvorens je het zelf aanschaft, maar daar moet je ook net zin in hebben.
Maar.. de kinder ziektes zijn toch verholpen in TomTom 5.2? update, iedergaval op hun site staat dat windows mobile 5.0 totaal word ondersteunt met de update.
Of ik begrijp je verkeerd, Vario heeft toch niks te maken met TomTOm, het gaat toch feitelijk om de besturing systeem (windows mobile 5.0) ?
De lijst voor ondersteunde modellen van TomTom ziet er als volgt uit :
Heb ook nog een mailtje van TomTom :Palm
LifeDrive, Treo 650, Tungsten E2, Tungsten T3, Tungsten T5, TX, Zire72
Acer
N30, N50
Dell
Axim X30, Axim X3i, Axim X50, Axim X50I, Axim X50V, Axim X51
HP
iPAQ H1940, iPAQ H2210, iPAQ H2215, iPAQ H3970, iPAQ H4150, iPAQ H4350, iPAQ H5455, iPAQ H5550, iPAQ H5555, iPAQ H6340, IPAQ HX2110, iPAQ HX2190, IPAQ HX2410, iPAQ HX2490, IPAQ HX2750, iPAQ HX2790, iPAQ HX4700, iPAQ RX3715
Imate
JAM, Jas Jar, PDA2K
O2
XDA II, XDA IIi, XDA IIS
Orange
SPV M1000, SPV M2000, SPV M500
Qtek
2020, 9090, S100
T-Mobile
MDA Compact, MDA II, MDA III, MDA Pro
Vodafone
VPA Compact, VPA III
Zegt volgens mij wel genoegOmdat het aanbod van mobiele telefoons zeer frequent veranderd, is het goed mogelijk dat een telefoon die momenteel niet ondersteund wordt, in een later stadium wel ondersteund zal worden. Via onderstaande link kunt u de huidige compatibiliteit van onze TomTom Mobile 5-software bekijken.
http://www.tomtom.com/pro...lity.php?ID=69&Language=5
Mocht uw toestel er nog niet tussen staan, dan wordt het nog niet door ons ondersteund. Dit kan betekenen dat na een testperiode is gebleken dat deze telefoon niet geschikt is voor gebruik van onze software. Gezien de snelle ontwikkelingen in de telefoonwereld is het goed mogelijk dat er nog geen versie is uitgebracht voor uw telefoon, maar dat deze in de toekomst wel zal verschijnen.
[ Voor 37% gewijzigd door Luppie op 06-12-2005 17:40 ]
Ik bedoelde met "lenen" eigenlijk iets anders, maar daar kunnen we het op dit forum niet over hebben.angelus20 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:29:
[...]
Jammer genoeg ken ik niemand met een TomTom 5 cdtje, en volgens mij vinden ze het ook niet fijn als ik hun (registratie code) gebruik om ff te testenIk weet niet echt of je het nou wel of neit nodig hebt daarvoor, maar lijkt me wel
Maar.. de kinder ziektes zijn toch verholpen in TomTom 5.2? update, iedergaval op hun site staat dat windows mobile 5.0 totaal word ondersteunt met de update.
Of ik begrijp je verkeerd, Vario heeft toch niks te maken met TomTOm, het gaat toch feitelijk om de besturing systeem (windows mobile 5.0) ?
In principe moet de 5.2 update alles oplossen icm WM5 ja, maar zoals Cobra_Lup al aangeeft is er van TT zelf nog niet de garantie dat het daadwerkelijk werkt op de 9100/Vario/Wizard.
Dat wil overigens niet zeggen dat het niet werkt, alleen niemand gaat het je op dit moment kunnen garanderen. Ik denk dat er geen problemen zijn, alleen heeft men bij TomTom nog niet uitvoerig genoeg kunnen testen.
[ Voor 3% gewijzigd door Korakal op 06-12-2005 22:19 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Korakal op 06-12-2005 22:12 ]
ja dat is ook zo, maar de meeste hier gebruiken een onofficiele versieGroteBozewolf schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:36:
Mijn officiele TomTom Navigator + Benelux kaart werkt echt zonder problemen. Gewoon TT geinstalleerd en TT opstarten. Hij enabled dan zelf de Bluetooth en vind dan de GPS module en paired daar mee.
en dan is het puzzelen, want bij mij werkt het net zoals bij jou in een keer en heb helemaal geen problemen met navigator 5 (hoef de update niet eens te installeren). Ik heb wel een proggie gedownload die ervoor zorgt dat als je de mda opent hij automatisch op landscape springt.
Ik heb vrij veel problemen gehad met de versie 5.0 van Tom Tom, de installatie liep aan de hand van het document wel goed, maar om de Adapt GPS ontvanger aan de praat te krijgen gaf nog wel enige problemen...
Ik heb vandaag een hard reset uitgevoerd en de 5.21 versie geinstalleerd en deze gaf vrijwel zonder problemen de juiste instellingen, het enige wat ik nog extra moest doen was een uitgaande com poort installeren...
Ik heb vandaag een hard reset uitgevoerd en de 5.21 versie geinstalleerd en deze gaf vrijwel zonder problemen de juiste instellingen, het enige wat ik nog extra moest doen was een uitgaande com poort installeren...
Die wilde ik er ooit inzetten ja maar toen kon ik zo snel geen screenshot vinden. Ik zal hem er zo dan wel inzetten.Appie_NL schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:55:
[...]
Hitchhiker werkt bij mij nauwelijks, je moet WiFiFoFum gebruiken. (Eggy, ben ik nu scheel of staat dat progje nog niet in de SP?)
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
een ietwat ingewikkelder vraagje.
bij het benaderen van een site met mijn vario is er een input veld van type file. als ik nu echter op browse klik krijg ik maar een beperkt aantal mapjes en inhoud te zien. iemand enig idee hoe ik verder op mijn vario kan browsen om een file te selecteren???
bij het benaderen van een site met mijn vario is er een input veld van type file. als ik nu echter op browse klik krijg ik maar een beperkt aantal mapjes en inhoud te zien. iemand enig idee hoe ik verder op mijn vario kan browsen om een file te selecteren???
[ Voor 246% gewijzigd door Korakal op 06-12-2005 22:14 ]
Nou, zodra ik em open krijg ik een "onverwachte fout" Volgens de site is ie ook niet compatible met WM5Cobra_Lup schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:20:
[...]
Ik loop al vanaf deel 1 te spammen met WiFiFoFumen hij staat er nog niet in
![]()
Edit.... Humor: Het pictogram "Foutenrapportage" onder instellingen>systeem heet "Foutennraportage
Edit: Ik heb Wififofum nu aan de praat maar hij vind geen netwerken (zelfs niet als ie verbonden is met mijn eigen netwerk) Is er iets dat je moet instellen voordat het functioneerd of?....
[ Voor 45% gewijzigd door 2xdehelft op 06-12-2005 21:19 ]
Verwijderd
heeft iemand er al iets op gevonden om je gmail fatsoenlijk op te halen???
En dus ook in je vario te kunnen laten staan zonder dat de berichten automatisch worden weggegooid.....
En dus ook in je vario te kunnen laten staan zonder dat de berichten automatisch worden weggegooid.....
Loop ik ook al een tijd mee te klooien.
Gmail onder outlook gaat ondanks alle work-arounds gewoon niet lekker.
Uiteindelijk bij WebIS Mail aangekomen (http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=16906)
Geweldig programma! (maar niet gratis)
Gmail onder outlook gaat ondanks alle work-arounds gewoon niet lekker.
Uiteindelijk bij WebIS Mail aangekomen (http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=16906)
Geweldig programma! (maar niet gratis)
Probleem had ik ook: Op forum van programma staat aangegeven dat als je het programma wil gebruiken, dat je niet middels USB of Bluetooth verbonden mag zijn. (Veiligheidsrestrictie).2xdehelft schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:26:
[...]
Edit: Ik heb Wififofum nu aan de praat maar hij vind geen netwerken (zelfs niet als ie verbonden is met mijn eigen netwerk) Is er iets dat je moet instellen voordat het functioneerd of?....
Haal USB kabel er uit, sluit Wifi af op Qtek, start Wifi weer op en start daarna WifiFofum weer op. That should do the trick.
Maar wat is nu het echte nut van dit programma? Ik zie wel een mooi overzichtje van netwerken, met iets meer detail, maar zijn er ook echt functies die zeer nuttig zijn? (Misschien zie ik het wel over het hoofd)
Kword er helemaal gek van. Kheb dan de "geleende versie" maar als ik um aanschaf met de 5.2 update dan is er niets meer aan de hand?
[ Voor 73% gewijzigd door Korakal op 06-12-2005 22:17 ]
zoals ik al in een eerdere post aangaf
[ Voor 52% gewijzigd door Korakal op 06-12-2005 22:18 ]
Goed aangezien mun post is verwijderd...
Hoe krijg ik die fix dan? Wat houdt het in?
Moet ik eerst mun BT aan doen en de GPS aanzetten?
Ik heb de GPS instellingentab goed ingesteld en de BT instellingen ook.
Als ik in TT een BT GPS wil instellen staat COM 7 bovenaan. Als ik die dan
selecteer komt er weer in beeld te staan: Geen GPS-apparaat!
Komt dit door de fix? Ik heb verder alles gedaan zoals jullie het uitgelegd hebben.
Kweet alleen niet wat jullie met de fix bedoelen.
Komt dit door de fix? Ik heb verder alles gedaan zoals jullie het uitgelegd hebben.
Fix betekent dat je GPS receiver genoeg satellieten gevonden heeft om z'n locatie te bepalen. Bij de Adapt merk je dat als het rode lampje regelmatig kort knippert.JaMaaT schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:26:
Goed aangezien mun post is verwijderd...
Als je COM7 niet kan kiezen kun je proberen al je instellingen bij GPS leeg te maken. Dat laatste is heel belangrijk, dan een soft reset en daarna ook je poorten verwijderen bij Bluetooth en je BT GPS deinstalleren. Dan een weer een soft reset en opnieuw proberen.
Maar je moet wel 5.2 hebben, anders is het in mijn ogen zinloos.
Bestaat er een registry fix waarmee je een schuilnaam kan instellen voor bluetooth.
In HKCU\Software\Microsoft\Bluetooth\Settings\ kom ik een string tegen met de eigenaarsnaam als je deze veranderd denk je dat het misschien werkt maar als je weer terug komt is de eigenaarsnaam weer ingesteld.
Ik heb bluetooth de hele dag aanstaan, vin het niet erg dat mensen spullen naar me toe zenden, maar dan wel graag anoniem. Weet iemand misschien een oplossing?
In HKCU\Software\Microsoft\Bluetooth\Settings\ kom ik een string tegen met de eigenaarsnaam als je deze veranderd denk je dat het misschien werkt maar als je weer terug komt is de eigenaarsnaam weer ingesteld.
Ik heb bluetooth de hele dag aanstaan, vin het niet erg dat mensen spullen naar me toe zenden, maar dan wel graag anoniem. Weet iemand misschien een oplossing?
in navolging tot mijn vorige vraag. het selecteren van files vanuit ie input=file
is het mogelijk om dit in de registry in te stellen.
bij het opslaan van een plaatje van internet is er namelijk een zelfde probleem je kan alleen de root van de storage card gebruiken of een paar mapjes op je rom. ik wil gewoon kunnen browsen of zelf een ander mapje aan kunnen geven.
is het mogelijk om dit in de registry in te stellen.
bij het opslaan van een plaatje van internet is er namelijk een zelfde probleem je kan alleen de root van de storage card gebruiken of een paar mapjes op je rom. ik wil gewoon kunnen browsen of zelf een ander mapje aan kunnen geven.
Goed kheb net ff lekker buiten gezeten en heb dus wel een fix.ZAMoRANo schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:31:
[...]
Fix betekent dat je GPS receiver genoeg satellieten gevonden heeft om z'n locatie te bepalen. Bij de Adapt merk je dat als het rode lampje regelmatig kort knippert.
Als je COM7 niet kan kiezen kun je proberen al je instellingen bij GPS leeg te maken. Dat laatste is heel belangrijk, dan een soft reset en daarna ook je poorten verwijderen bij Bluetooth en je BT GPS deinstalleren. Dan een weer een soft reset en opnieuw proberen.
Maar je moet wel 5.2 hebben, anders is het in mijn ogen zinloos.
En ik kan wel COM7 kiezen maar TT doet er verder niets mee...
Als ik COM7 selecteer duurt het ff (volgens mij zet ie dan BT aan) maar dan doet ie nix meer en klik ik weer op COM7 dan geeft ie wederom weer aan: Geen GPS-apparaat!
Verwijderd
Bij mij werkt gmail prima en blijft mijn hele inbox zonder problemen staan.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:05:
Verwijderd
Van de site:GroteBozewolf schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:15:
Tarieven
Voor T-Mobile HotSpot in het buitenland betaalt u € 0,20 per minuut (u betaalt per 10 minuten*)
* T-Mobile berekent uw HotSpot gebruik per hele eenheden van 10 minuten. Uw gebruik wordt per sessie vastgesteld en per gestart tijdsblok van 10 minuten achteraf verrekend op uw factuur.
Vraagje, als ik een programma instaleer op me mda vario dan kan ik kiezen uit 2 opties,
mijn apparaat 16.000 nog wat
storagecard/ 490000 ofzo
Best raar als ik kijk in memory heb ik indereed 49000 staan waarvan 3300 gebruikt is en het 2de Tabje (Storagecard) heb ik 0.55mb vabn de 489MB gebruikt
Nu komt het
Als ik in Verkennen ga kijken zie ik maps zoals windows Programmabestanden en storagecard
Maar naar mijn grote verbasing zie ik niet het bestand wat ik hiervoorheen geinstaleerd heb in storagecard maar de map erboven Programmabestanden
raar?
mijn apparaat 16.000 nog wat
storagecard/ 490000 ofzo
Best raar als ik kijk in memory heb ik indereed 49000 staan waarvan 3300 gebruikt is en het 2de Tabje (Storagecard) heb ik 0.55mb vabn de 489MB gebruikt
Nu komt het
Als ik in Verkennen ga kijken zie ik maps zoals windows Programmabestanden en storagecard
Maar naar mijn grote verbasing zie ik niet het bestand wat ik hiervoorheen geinstaleerd heb in storagecard maar de map erboven Programmabestanden
raar?
Dat had ik ook met 5.0. Heb je 5.2 wel nu?JaMaaT schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:01:
[...]
Goed kheb net ff lekker buiten gezeten en heb dus wel een fix.
En ik kan wel COM7 kiezen maar TT doet er verder niets mee...
Als ik COM7 selecteer duurt het ff (volgens mij zet ie dan BT aan) maar dan doet ie nix meer en klik ik weer op COM7 dan geeft ie wederom weer aan: Geen GPS-apparaat!
Nope... waarom denk je dat mun vorige post is weggehaald...ZAMoRANo schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:26:
[...]
Dat had ik ook met 5.0. Heb je 5.2 wel nu?

spoiler:
hint: warez. kzal er niet meer over beginnen!!
Maar ff herhalen: is er iemand die zijn vario als webcam gebruikt heeft? Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen....
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Ik weet niet of ik het hier mag vragen, als het niet mag, dan mag deze vraag verwijderd worden.
Kan er iemand mij de CABS voor de provider-instellingen sturen?
Niet meer nodig.
Stonden gewoon op qtek.nl
Kan er iemand mij de CABS voor de provider-instellingen sturen?
Niet meer nodig.
[ Voor 39% gewijzigd door FoxzMan op 07-12-2005 12:15 ]
-
Ik heb ook al diverse malen tevergeefs geprobeerd mijn tomtom 5 te installeren op de Vario.
De tutorial helemaal nagelopen, zelfs met de extra tutorial (het uitpakken van de TTN.CAB) lukt het niet. (installatie TTN.Cab = mislukt krijg ik als melding).
Wel heet 'Program Files' bij mij 'Programma Bestanden', wat angelus20 al eerder aangaf.
De tutorial helemaal nagelopen, zelfs met de extra tutorial (het uitpakken van de TTN.CAB) lukt het niet. (installatie TTN.Cab = mislukt krijg ik als melding).
Wel heet 'Program Files' bij mij 'Programma Bestanden', wat angelus20 al eerder aangaf.
Je zou dit programma kunnen uitproberen maar ik weet niet of hij werkt:NO2 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:29:
Maar ff herhalen: is er iemand die zijn vario als webcam gebruikt heeft? Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen....
Iemand een idee?
http://www.handango.com/P...catalog=1&authorId=907602
Als je hem gaat uitproberen vergeet dan niet te melden of hij werkt zodat hij eventueel in de startpost kan.
[ Voor 17% gewijzigd door Eggy op 06-12-2005 23:34 ]
Als het goed is kan je wel de GPS.cab installeren. Die moet je installeren als je een GPS met Bluetooth wil installeren (dacht ik), maar je kan het voor alle zekerheid gewoon installeren.Smirnoff schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:31:
Ik heb ook al diverse malen tevergeefs geprobeerd mijn tomtom 5 te installeren op de Vario.
Van de TomTom-site kan je de TomTom update voor 5.21 downloaden. Als je die installeert, dan heb je gewoon TomTom op je Vario. Dan ff de instellingen goed zetten en je kan je vario gebruiken als navigatie.
-
Na een paar keer een Hard-reset te hebben uit moeten voeren, vandaag voor elkaar gekregen om de Config.txt uit de Extended_ROM aantepassen zodat Total Commander automatisch bij een Hard-reset geinstalleerd wordt.
In de Extended_ROM 3 bestanden toegevoegd namelijk:
Daarna "/Extended_ROM/Config.txt" aangepast zodat deze er zo uitziet:
Na 10+ keer Hard-reset kwam ik er achter dat het ook te testen is door "/Extended_ROM/Autorun.exe" op te starten, dat gaat een stuk sneller zo zonder die uitlijn-wizard elke keer.
Total Commander wordt nu netjes geinstalleerd bij een Hard-reset. Nu nog een manier om mijn Mail-account instellingen automatisch te installeren.
Een manier om al je geluid via een bleutooth headset te beluisteren wordt hier uitgelegd. Leuk om draadloos je favorite muziek te beluisteren.
In de Extended_ROM 3 bestanden toegevoegd namelijk:
- Default_Signed_DisableSecurity.CAB Nodig om de beveiliging "Digital Security" (Weet u zeker dat u deze onbeveiligde software wilt installeren) uit te schakelen. Zonder deze worden TC niet geinstalleerd.
- tcmdpocketarm.cab TC installatiebestand.
- nederlands.cab NL language-pack
Daarna "/Extended_ROM/Config.txt" aangepast zodat deze er zo uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| LOCK:Enabled [... Standaard T-Mobile zooi ...] CAB: \Extended_ROM\Default_Signed_DisableSecurity.CAB CAB: \Extended_ROM\tcmdpocketarm.cab CAB: \Extended_ROM\nederlands.cab LOCK:Disabled RST: Reset |
Na 10+ keer Hard-reset kwam ik er achter dat het ook te testen is door "/Extended_ROM/Autorun.exe" op te starten, dat gaat een stuk sneller zo zonder die uitlijn-wizard elke keer.
Total Commander wordt nu netjes geinstalleerd bij een Hard-reset. Nu nog een manier om mijn Mail-account instellingen automatisch te installeren.
Een manier om al je geluid via een bleutooth headset te beluisteren wordt hier uitgelegd. Leuk om draadloos je favorite muziek te beluisteren.
offtopic:
Is een apart topic over TT geen optie, vind het hier wel erg vaak onnodig langskomen
Is een apart topic over TT geen optie, vind het hier wel erg vaak onnodig langskomen
[ Voor 4% gewijzigd door neevedr op 06-12-2005 23:43 ]
Nou, het nut is dat je dan mooi ff de omgeving kunt afscannen naar onbeveiligde netwerkken... Ik had laatst mijn WIFI op voluit staan, en reed met Tomtom door de omgeving... Om de paar minuuten een melding dat er draadloze netwerkken waren gevonden, waarbij een aantal onbeveiligde.....trekker22 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:45:
[...]
Probleem had ik ook: Op forum van programma staat aangegeven dat als je het programma wil gebruiken, dat je niet middels USB of Bluetooth verbonden mag zijn. (Veiligheidsrestrictie).
Haal USB kabel er uit, sluit Wifi af op Qtek, start Wifi weer op en start daarna WifiFofum weer op. That should do the trick.
Maar wat is nu het echte nut van dit programma? Ik zie wel een mooi overzichtje van netwerken, met iets meer detail, maar zijn er ook echt functies die zeer nuttig zijn? (Misschien zie ik het wel over het hoofd)
We love you Luppie we do! We love you Luppie we do! Owhowhh Luppie we love you!
[ Voor 41% gewijzigd door JaMaaT op 07-12-2005 00:45 ]
ehhh:
pop.gmail.com
smtp.gmail.com
user: jouw usernaam
password: jouw password
bij de opties ---> opslag: bijlagen opslaan op geheugenkaart aanvinken en verwijderde items leegmaken op handmatig instellen
Kies zelf een interval uit om je email automatisch op te halen, voeg er een leuk geluidsbestandje bij en het is iedere keer lachen als je mail hebt
Voila
pop.gmail.com
smtp.gmail.com
user: jouw usernaam
password: jouw password
bij de opties ---> opslag: bijlagen opslaan op geheugenkaart aanvinken en verwijderde items leegmaken op handmatig instellen
Kies zelf een interval uit om je email automatisch op te halen, voeg er een leuk geluidsbestandje bij en het is iedere keer lachen als je mail hebt
Voila
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:05:
[ Voor 26% gewijzigd door danda op 07-12-2005 01:00 ]
Heb je dit al uit de startpost geprobeerd?Smirnoff schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:31:
1) Installeer dit
dit bestand op je HTC Wizard.
2) Kopieer de bestanden uit dit .cab bestand in de volgende folders, zich bevindende op de HTC Wizard zelf en niet op je geheugenkaart:
"Program Files\Navigator\data.chk"
"Program Files\Navigator\TomTom Navigator.exe"
"My Documents\TomTom\CurrentMap.dat"
3) Voer een soft reset uit.
4) Open nu het ttn.cab bestand.
[ Voor 80% gewijzigd door JaMaaT op 07-12-2005 01:05 ]
Verwijderd
Hebben jullie ook zoon wazige alarm acties op jullie wizard?
Ik heb de m3000.
Als ik de alarmfunctie van de wizard gebruik, haalt ie um meestal uit de standby tijd(tot nu toe 2 keer voorgekomen dat het niet gebeurde)
Alleen aangezien ik op nogal verschillende tijden mun nest uit moet, verzet ik het alarm geregeld.
Ik heb nu bijvoorbeeld de laatste 2 dagen mijn alarm op 5:15 staan.
Heb er slechts een aangevinkt(de bovenste)
De dagen daarvoor heb ik hem een keer op 5:45 gehad.
Nu gaat mijn alarm de laatste twee ochtenden zowel om 5:15 af als ook om 5:45.
Dit terwijl ik nergens heb staan dat ie om 5:45 af moet gaan....
Hoe krijg ik dit er nu weer uit?
Zou mooi k*& zijn als het alarm nu elke dag om 5:45 af gaat....
Is er trouwens al een alarm tool/progje te vinden die de wizard ook uit de standby functie kan halen als het alarm afgaat?
Hulp.....
Ik heb de m3000.
Als ik de alarmfunctie van de wizard gebruik, haalt ie um meestal uit de standby tijd(tot nu toe 2 keer voorgekomen dat het niet gebeurde)
Alleen aangezien ik op nogal verschillende tijden mun nest uit moet, verzet ik het alarm geregeld.
Is er trouwens al een alarm tool/progje te vinden die de wizard ook uit de standby functie kan halen als het alarm afgaat?
Hulp.....
Ik heb een groot aantal foto's online gezet van de MDA Vario, een review volgt nog.
Hij werkt! Bedankt man!QuasaR schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:10:
[...]
Heb een beetje geduld.
TomTom duurt bij mij ongeveer een halve minuut tot een minuut om op te starten.
Het lijkt na het aanklikken of hij niks meer doet maar hij start uiteindelijk wel op.
Edit.
Hier nog iets uit mijn vorige post
Heb je in je My Documents\TomTom\CurrentMap.dat staan ?
Hierin moet het volgende staan : \Storage Card\Benelux-Map\
Zorg ook dat de map-bestanden echt in je \Storagecard\Benelux-Map\ staan en niet in een extra sub-map (had ik de eerste keer fout)
Benelux-Map moet dan de naam zijn van je directory op je storage-card waarin je de map hebt staan.
Man man man!! Wat zijn er toch geniale mensen op deze aardkloot!
Voor ieder die liever een engelstalige (of andere) ROM/Firmware naar keuze op de vario ziet:
knip
Ik was deze link hier nog niet tegengekomen, dus dacht em maar even neer te zetten.
Als ik het zo lees kun je via deze manier ook de 11Mb WiFi naar 54Mb tillen... maar dat moet ik zelf nog ondervinden.
Voor ieder die liever een engelstalige (of andere) ROM/Firmware naar keuze op de vario ziet:
knip
Ik was deze link hier nog niet tegengekomen, dus dacht em maar even neer te zetten.
Als ik het zo lees kun je via deze manier ook de 11Mb WiFi naar 54Mb tillen... maar dat moet ik zelf nog ondervinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Canaria op 07-12-2005 11:56 . Reden: link niet volgens policy ]
Al opgelost!
[ Voor 111% gewijzigd door JaMaaT op 07-12-2005 16:25 ]
Alleen jammer dat de link het niet doet....magic31 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:50:
Man man man!! Wat zijn er toch geniale mensen op deze aardkloot!![]()
![]()
![]()
knip
[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 07-12-2005 11:57 ]
Heeft iemand al voice command werkende op de vario/kjam etc????
ik kan me niet voorstellen dat niemand hier dit programmaatje gebruikt
dus als je iets weet erover kun je dat dan even posten
ik kan me niet voorstellen dat niemand hier dit programmaatje gebruikt
dus als je iets weet erover kun je dat dan even posten
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Pretec 2GB MiniSD kaart nog voor kerst verwachtPretec is the first in the world to provide the largest capacity SD card (4GB); now available from major retail channels in USA such as Fry’s and Radioshack. Pretec 2GB miniSD™ is available now with retail price of US$299 each, scheduled to hit retail stores around the world for Christmas season.
Eind januari werd de i-mate ROM update met A2DP bluetooth profile support ook al verwacht. Dat wordt dus een 2GB kaartje en stereo bluetooth headset aanschaffen
Ik heb mijn oog nog steeds op deze:

Verwijderd
He man,magic31 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:50:
Man man man!! Wat zijn er toch geniale mensen op deze aardkloot!![]()
![]()
![]()
knip
Voordat je informatie verschaft zorg eerst dat je het dan zelf goed interpreteerd.
Het gaat hier niet om een andere rom op de vario zetten maar om de vario simlock vrij te maken wat inhoudt dat je dan niet gebonden bent aan bv tmobile maar ook een simkaart van KPN en/of andere providers in je Vario kan stoppen. Ik zou die link maar verwijderen want informatie verschaffen over het unlocken van je telefoon mag niet op tweakers.net. Lees de faq.
[ Voor 15% gewijzigd door Canaria op 07-12-2005 11:57 ]
Verwijderd
Een echte "Must-Have"die 2gig Mini SD kaart !!
Tomtom op die van 512 mb en de rest op de 2gig voor muziek !!
Iemand enig iedee wat dat stuk veredelt plastic moet gaan kosten ?
Tomtom op die van 512 mb en de rest op de 2gig voor muziek !!
Iemand enig iedee wat dat stuk veredelt plastic moet gaan kosten ?

Hij is inderdaad heel stoer.. Maar ik las rond de 200 euro?
Komen die dingen er niet goedkoper? En hoe lang gaat zoiets mee op een volle batterij?
En is ie bijvoorbeeld ook compatible met Pocket Music Bundle uit de startpost... Hier bedoel ik mee... Kun je dan via je headset naar het volgende nummer skippen??
Anders moet ik ff aan het sparen gaan
Ik loop al weken te zoeken naar een 1GB, die zijn al nergens te koop
Verwijderd
Iemand???Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 07:35:
Hebben jullie ook zoon wazige alarm acties op jullie wizard?
Ik heb de m3000.
Hulp.....

Verwijderd
leuk idd werkt toppieneevedr schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:43:
maybe handig voor de startpost
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 16:32 ]
Que? Why!? De link is ge-knipt??? 't bevatte helemaal geen illegaale software?!2xdehelft schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:41:
[...]
Alleen jammer dat de link het niet doet....
Hummm... daarom dus. Ging mij alleen om het kunnen plaatsen van een legale engelse rom - ik kan vanuit T-Mobile hier helemaal niets over terugvinden. Is hier een rom optie voor dan?Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:34:
[...]
He man,
Voordat je informatie verschaft zorg eerst dat je het dan zelf goed interpreteerd.
Het gaat hier niet om een andere rom op de vario zetten maar om de vario simlock vrij te maken wat inhoudt dat je dan niet gebonden bent aan bv tmobile maar ook een simkaart van KPN en/of andere providers in je Vario kan stoppen. Ik zou die link maar verwijderen want informatie verschaffen over het unlocken van je telefoon mag niet op tweakers.net. Lees de faq.
Overigens gaat het wel om het om een andere ROM.... zie functie van versie 2.
Anyway, ik was iets te enthousiast...
Veel info terug te vinden over de Vario
[ Voor 9% gewijzigd door magic31 op 07-12-2005 13:37 ]
Idd link is weg... gelukkig was ik er tijdig bijmagic31 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:09:
[...]
Que? Why!? De link is ge-knipt??? 't bevatte helemaal geen illegaale software?!
[ Voor 7% gewijzigd door 2xdehelft op 07-12-2005 13:38 ]
Kan iemand zo vriendelijk zijn om een copy van zijn "HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\" register beschikbaar te stellen? Ik ben een beetje uitgeschoten met mijn stylus en zeer waarschijnlijk dingen door elkaar gehaald.
Ik wil dan de {A877D entries
thx
thx
o.o
Kage Musha schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:38:
Kan iemand zo vriendelijk zijn om een copy van zijn "HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\" register beschikbaar te stellen? Ik ben een beetje uitgeschoten met mijn stylus en zeer waarschijnlijk dingen door elkaar gehaald.
thx
cheers!
Het verwijderen van de sim-lock van je telefoon is wel degelijk illegaal. Dat is precies wat dat programmatje kan doen.magic31 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:09:
[...]
Que? Why!? De link is ge-knipt??? 't bevatte helemaal geen illegaale software?!
Verwijderd
ik wil me dr niet mee bemoeien maar ik doe het toch.
als je je simlock wil laten verwijderen dan ga je toch naar zo'n telefoon turk die haalt hem er wel vanaf en das niet illegaal
als je je simlock wil laten verwijderen dan ga je toch naar zo'n telefoon turk die haalt hem er wel vanaf en das niet illegaal
http://www.bellen.com/nieuwsmail/aprmei02/index.asp#simlockQuasaR schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:52:
[...]
Het verwijderen van de sim-lock van je telefoon is wel degelijk illegaal. Dat is precies wat dat programmatje kan doen.
http://www.rechtspraak.nl...rchief/2002/3/ACT6938.htm

Verder heb ik t niet meer over!
[ Voor 13% gewijzigd door magic31 op 07-12-2005 14:19 ]
magic31 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:16:
[...]
http://www.bellen.com/nieuwsmail/aprmei02/index.asp#simlock
http://www.rechtspraak.nl...rchief/2002/3/ACT6938.htm![]()
Verder heb ik t niet meer over!
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Probeer eens een herinstallatie van je desktop, dat heeft bij mij iig geholpen.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 01:17:
Het is me tot op heden nog steeds niet gelukt te syncen met mn pc via de usb kabel. Ik heb de nieuwste ActiveSync (4.1) en een soft reset geprobeerd. Verder staat mn virusscanner / firewall uit dus daar kan het ook niet aan liggen. De MDA wordt wel gevonden en ik krijg de melding "verbinding maken" maar daar blijft het bij.
Wanneer ik tijdens dit zoeken van de verbinding de USB modem op de MDA activeer stopt hij ineens met zoeken en vraagt windows om de drivers van het zojuist gevonden apparaat. Ik selecteer als drivers degene op de bijgeleverde cd en windows geeft aan dat het apparaat succesvol is geinstalleerd. Toch herkent ActiveSync hem niet.....
Iemand een oplossing hiervoor?
Verwijderd
FF vraagje,
heeft iemand al eens andere software geprobeerd dan tomtom ?
Ik ben namelijk benieuwd welke soortgelijke programma's als TomTom op de Qtek 9100 werken
heeft iemand al eens andere software geprobeerd dan tomtom ?
Ik ben namelijk benieuwd welke soortgelijke programma's als TomTom op de Qtek 9100 werken
Ik heb hem sinds gisteren (t-mobile) Leuk ding, maar soms reageert ie erg traag. Zeker als ie met de pc is verbonden.
Het meest storende vind ik:
Als ik met de telefoon bezig ben (met het tbord open) en ik wordt gebeld, klap ik het toetsenbord dicht (omdat ik de telefoon fatsoenlijk tegen mijn oor wil houden). En dan is hij heel traag, De gene die mij belt heeft de voicemail al voordat hij het beeld heeft gedraaid en ik kan opnemen.. ERG storend!
Als ik met de telefoon bezig ben (met het tbord open) en ik wordt gebeld, klap ik het toetsenbord dicht (omdat ik de telefoon fatsoenlijk tegen mijn oor wil houden). En dan is hij heel traag, De gene die mij belt heeft de voicemail al voordat hij het beeld heeft gedraaid en ik kan opnemen.. ERG storend!
Verwijderd
heb ik geen last vannicket84 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:34:
Ik heb hem sinds gisteren (t-mobile) Leuk ding, maar soms reageert ie erg traag. Zeker als ie met de pc is verbonden.
heb je toevallig veel programma's draaien op de achtergrond t kan best zijn dat het daar aan ligt
Heeft iemand al succesvol gebruik kunnen maken van de Terminal Services client?
Probeer namelijk via dit progje me desktop te benaderen, maar krijg elke keer te zien dat hij niet kan verbinden. Is hiervoor nog server software nodig op de desktop (ik kan er erg weinig over vinden op GOT en google)?
De service in win xp voor Terminal services staat in elk geval wel aan.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd en kan dit helemaal niet in mijn situatie (modem > router > 2 WinXP pc's en wifi accespoint).
Op me werk had ik geen probleem met verbinden, enige verschil is dat ze daar een server hebben staan met Win 2003 server.
Probeer namelijk via dit progje me desktop te benaderen, maar krijg elke keer te zien dat hij niet kan verbinden. Is hiervoor nog server software nodig op de desktop (ik kan er erg weinig over vinden op GOT en google)?
De service in win xp voor Terminal services staat in elk geval wel aan.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd en kan dit helemaal niet in mijn situatie (modem > router > 2 WinXP pc's en wifi accespoint).
Op me werk had ik geen probleem met verbinden, enige verschil is dat ze daar een server hebben staan met Win 2003 server.
Dit topic is gesloten.