Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Het moet in principe niets uitmaken.remcoXP schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:42:
ik heb een bluetooth adapter van mijn schoonvader en krijg ondanks de toturials en versie 5.21 geen connectie...
nu is mijn vraag zijn port instellingen per bt muis verschillend? want anders koop ik een adapt. want die schijnt volgens mensen hier wel te helpen?
kan iemand deze vraag beantwoorden
Elke uitgaande poort zou goed moeten zijn, zolang je het allemaal goed instelt, en vooral TT zelf Bluetooth laat initialiseren.
als newbe en nog in afwachting van mijn Vario (komt volgende week binnen!!
Eggy....
1 ding wat ik hier niet heb zien terugkomen is Hackmaster...
Of hebben jullie dit [

Ik heb zelf ooit de Palm variant gebruikt op een Palm Vx en was daar heel tevreden mee! (ook al ging de accu wat sneller leeg).
Anyone?
tt zet met bluetooth wel aan. maar doet er verders niets mee. na de update van tt5.21 staan er wel 2 porten com 7 en 1 port 6.ZAMoRANo schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:01:
[...]
Het moet in principe niets uitmaken.
Elke uitgaande poort zou goed moeten zijn, zolang je het allemaal goed instelt, en vooral TT zelf Bluetooth laat initialiseren.
maar heb ze allemaal geprobeerd maar zonder resultaat: geen gps signaal
maar geen bluetooth porten ofzoiets
Nee, ik heb ook geen Bluetooth poort, gewoon port 6.remcoXP schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:21:
[...]
tt zet met bluetooth wel aan. maar doet er verders niets mee. na de update van tt5.21 staan er wel 2 porten com 7 en 1 port 6.
maar heb ze allemaal geprobeerd maar zonder resultaat: geen gps signaal
maar geen bluetooth porten ofzoiets
Je moet wel ff wachten tot ie het signaal oppakt en de boel ook installeren terwijl je GPS receiver een fix heeft.
Je hoeft eigenlijk alleen een uitgaande poort aan te maken bij de Bluetooth instellingen, bij mij is dit 6.
Dat is dan ook de hardwarepoort in de GPS instellingen. Maar in TT hoef ik verder niets in te stellen, dan vindt ie automatisch welke poort er gebruikt dient te worden.
Als ik mijn 9100 probeer te Pairen dan krijg ik alleen maar een 'dial-up-networking'-service.
-
softresetje en werken
Nog een keer 'n hele simpele tutorial om te AS-en via BT!FoxzMan schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:40:
Heeft er iemand hier het voor elkaar gekregen om ActiveSync aan de praat te krijgen met Bluetooth ?? Kan diegene dan ook uitleggen hoe dat moet?
Als ik mijn 9100 probeer te Pairen dan krijg ik alleen maar een 'dial-up-networking'-service.
Benodigdheden:
-Bluetooth Dongle + benodigde software
(niks geen widcomm drivers of dergelijke)
-SPV M500/ MDA-compact/ Qtek
-Pocket BTtools (versie 1.0.1.2)
-Windows XP met SP 2
Stappenplan:
1. Je installeert je Bluetooth dongle op je computer
2. Je installeert PocketBTtools op je ppc
3. Je zorgt dat je BTdongle goed werkt op je pc
4. Je gaat op je ppc naar 'devices' om 'n nieuwe te zoeken
5. Je vind dan als het goed is je computer
6. Je moet dan 'n code invoeren bv. 0000 op je ppc
7. Je krijgt dan 'n meldinkje op je computer om 'm te pairen, voer dezelfde code in
8. Op je ppc krijg je 'n schermpje te zien met 5 opties
9 Vink ActiveSync aan op je ppc
10 Ga nu op je ppc naar start - activesync - tools - Connect via BT with Computer
Je krijgt dan een keer een melding op je computer of je je ppc wil laten connecten en kunt daar instellen 'never ask this question again' daarna kun je gewoon overal in je huis (mits dat natuurlijk geen landhuis is van 600 vierkante meter) connecten met AS via BT
Bij Network management heb ik alles standaard laten staan:
-Programs that automatically connect to the Internet should connect using: Internet Acces
-Programs that automatically connect to a private network should connect using: Orange World

Ik heb nu al m'n internetverbindingen dus gewoon standaard laten staan en ik krijg dan het volgende schermpje te zien, en daaruit kun je concluderen dat je gratis kunt internetten via Bluetooth

AS via het kabeltje, dan heb ik wel internetverbinding via de PC

AS via BT, dan heb ik ook internetverbinding via de PC
Dus je kunt gewoon 10 meter (of ondersteund de Qtek 9100 meer meters) vanaf je BT-stickje die in je computertje zit op het internet. Je kunt dan ook gewoon gebruik maken van bv. de ingebouwde MSN-messenger client, je kunt naar websites surfen en dit is allemaal gratis
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
met al die mooie aanbiedingen. Als er nog interesse is voor een kleine review met foto's van de m3000 dan hoor ik het wel.
Is hier een update voor of komt hier een update voor? Doe ik wat verkeerd?
Ik heb dat ook gedaan, maar ik geloof amper dat night mode veel zin heeft.Apz0r schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:19:
wanneer ik een foto probeer te maken en de camera staat ingesteld op nacht stand. geeft deze een error....
ten eerste doet hij er erg lang over waarna er de error of warning (geel driehoekje) komt met
"Kan opgenomen afbeelding niet opslaan. Kan gegevens van cameraapparaat niet verkrijgen 36001:510:2" dit is wel frustrerend als ik fotos wil maken en het is donker zeg maar. iemand enig idee of ook dit probleem tegen gekomen????
Ik neem maar gewoon aan dat er bug in de programma zit. Voorlopig moet je dus maar gewone mode nemen. Als het te donker is, kun je beeld nog beetje boost geven met brightness en gamma, maar verwacht er niet veel van.
Is wel suffe error dat nightmode niet werkt.
Verwijderd
Wanneer ik tijdens dit zoeken van de verbinding de USB modem op de MDA activeer stopt hij ineens met zoeken en vraagt windows om de drivers van het zojuist gevonden apparaat. Ik selecteer als drivers degene op de bijgeleverde cd en windows geeft aan dat het apparaat succesvol is geinstalleerd. Toch herkent ActiveSync hem niet.....
Iemand een oplossing hiervoor?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 02:10 ]
want vind hem soms net iets te traag. me mio heb ik toen met een progie een beetje versneld en dat kon je echt merken.
nog een game die het goed doet: gems (soort bejeweled) pdamill.com
en freepong
Ja ik, wil weleens 'n review'tje zien met veel, veel reallife foto's!broodjepoep schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:15:
Ik heb vandaag de m3000 gehaald bij de orange shop. Kon hem niet laten liggen
met al die mooie aanbiedingen. Als er nog interesse is voor een kleine review met foto's van de m3000 dan hoor ik het wel.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als ie op accu loopt, is snelheid rond 160 MHz, loopt ie op netstroom, 179 Mhz of zo. Echte 195 Mhz, de maximum van cpu, zie ik dus nog niet staan. Een programma dat cpu op max laat zetten is inderdaad welkome aanvulling. Hou wel rekening mee dat het meer stroom zal verbruiken.remcoXP schreef op zondag 04 december 2005 @ 11:46:
iemand al overkloksoftware geprobeerd of gezien?
want vind hem soms net iets te traag. me mio heb ik toen met een progie een beetje versneld en dat kon je echt merken.
Heb hier en daar al teruggezien dat je tot 520Mhz kunt gaan zonder problemen.
Je batterij wordt alleen sneller leeg getrokken... (gem 65% sneller leeg zeggen ze).
link naar Hackmaster
Ik kan zelf nog niet testen want ik heb mn Vario nog niet...
Er schijnt nog een pakket te zijn XDA-nog-iets... maar dat schijnt prut te zijn.
Ik heb er ergens nog een link van staan, die post ik er nog even bij.... zodra ik em gevonden heb
Wil er nog wel even bij vermelden : Overklokken is op eigen risico!

edit : een onafhankelijk onderzoek tussen Hackmaster en XCPUscalar (het 2de pakket) is hier te vinden.
[ Voor 31% gewijzigd door magic31 op 04-12-2005 13:29 ]
Verwijderd
NO2, welke programmaatje heb je hiervoor gebruikt?NO2 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:14:
Wep is hier ook geen probleem, ik heb zelfs secure w2 aan de gang gekregen (met gedownload programaatje) voor op de UTwente
Gaan we regelen. Moet je alleen wel wachten tot woensdag ivm tentamens.CLB schreef op zondag 04 december 2005 @ 11:58:
[...]
Ja ik, wil weleens 'n review'tje zien met veel, veel reallife foto's!
Ik zal proberen woensdagavond of anders donderdag een kleine review met veel foto's te plaatsen
heb de mdo vario van t-mobile met moeite kan ik het connecten met me pc
maar na verbinding maken met me pc gaat het rebooten.
weet iemand hoe ik dit allemaal kon oplossen
ben pas nieuw met die mda
Verwijderd
waar kun je deze theme downloaden ????Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:34:
hoe kun je die vista theme in het vorige draadje installen?
ik heb alles al gedownload, maar hoe kan ik deze nu activeren?
[afbeelding]
Onthou goed dat je echt eerst AS moeten installeren en dan pas je Vario moet connecten (fysiek er aan hangen) met je compu.murata schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:50:
beste mensen,
heb de mdo vario van t-mobile met moeite kan ik het connecten met me pc
maar na verbinding maken met me pc gaat het rebooten.
weet iemand hoe ik dit allemaal kon oplossen
ben pas nieuw met die mda
Ik had ook eerst de vario aan de compu gehangen en toen ging mijn compu ook raar doen.
heb AS 4.1 gehaald van de site van microsoft mobile en met dat geprobeerd.brekelbende schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:09:
[...]
Onthou goed dat je echt eerst AS moeten installeren en dan pas je Vario moet connecten (fysiek er aan hangen) met je compu.
Ik had ook eerst de vario aan de compu gehangen en toen ging mijn compu ook raar doen.
heb wel Maqic Button erop kunnen kijgen na installatie weer een reboot van de pc uit het niets.
Kan er zonder problemen af. Eigenljk geen idee waarom dat ding er uberhaupt op zit.brekelbende schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:12:
Nu ik er toch ben...
Weet iemand of ik dat 'bruine velletje' wat over mijn infrarood poort zit kan verwijderen? of moet dat er op blijven zitten.
Het begint nl. een beetje te lubberen
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Verwijderd
kun je weg halen is namelijk een beschermvelletjebrekelbende schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:12:
Nu ik er toch ben...
Weet iemand of ik dat 'bruine velletje' wat over mijn infrarood poort zit kan verwijderen? of moet dat er op blijven zitten.
Het begint nl. een beetje te lubberen
Probeer het anders eens op een andere pc aan de praat te krijgen, dat weet je in ieder geval dat het niet aan je vario ligtmurata schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:17:
[...]
heb AS 4.1 gehaald van de site van microsoft mobile en met dat geprobeerd.
heb wel Maqic Button erop kunnen kijgen na installatie weer een reboot van de pc uit het niets.
Ik neem aan dat je al je firewalls uitgeschakeld hebt aangezien dit in de startpost staat? Heb je ook de link naar de tutorial die daar staat bekeken?murata schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:17:
[...]
heb AS 4.1 gehaald van de site van microsoft mobile en met dat geprobeerd.
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Verwijderd
Sorry, moest ik even kwijt, wat een bitch om bluetooth via ActiveSync in te stellen zeg
Die helpfile helptook al niet echt, weet iemand hoe ik dit nu moet doen? Als ik ActiveSync selecteer op de Vario dan zegt hij geen partner verband met een comp die bluetooth heeft en die wil ik dan instellen. Ik selecteer mijn computer met een uitgaande poort, maar dan zegt hij weer geen partner verband
Hoe selecteer ik nu via welke com poort er verbinding gemaakt moet worden?
Bluetooth... Leuke inventie maar weer een typisch voorbeeld van veel te lastig om in te stellen.....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 15:42 ]
Als die shops nou gewoon ff een telefoonnummer nemen

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
kan je dat link ook met ons delen zodat wij het ook kunnen downloaden
Verwijderd
alleen moet er nog wel een skin op gezet worden maar die heb ik nog niet kunnen vinden dus als mensen deze weten laat het ff weten waar die vandaan gehaald wordt
Dat is dus echt wel even een heel andere...
http://www.lakeridgesoftware.com/forum/viewtopic.php?t=3226
(wel ff reggen)
Hier nog een artikel over A2DP support in WM5. In de comments wordt gezegd dat i-mate een ROM update zal uitbrengen begin januari. Alhoewel dit dan wel voor de Universal zal zijn komt er hopelijk voor de Wizard ook tegen die tijd een update.
http://www.theunwired.net/?itemid=2779
die ondersteunt de omap cpu in de wizard nog helemaal neit. volgens de maker wordt dit half december toegevoegd.magic31 schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:41:
Overklok'en kan dus met Hackmaster.
Heb hier en daar al teruggezien dat je tot 520Mhz kunt gaan zonder problemen.
Je batterij wordt alleen sneller leeg getrokken... (gem 65% sneller leeg zeggen ze).
link naar Hackmaster
Ik kan zelf nog niet testen want ik heb mn Vario nog niet...
Er schijnt nog een pakket te zijn XDA-nog-iets... maar dat schijnt prut te zijn.
Ik heb er ergens nog een link van staan, die post ik er nog even bij.... zodra ik em gevonden heb
Wil er nog wel even bij vermelden : Overklokken is op eigen risico!
edit : een onafhankelijk onderzoek tussen Hackmaster en XCPUscalar (het 2de pakket) is hier te vinden.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Als ik de applicatie opstart blijft het programma hangen. Die rode handjes komen wel onderin te staan, maar verder gebeurd er dan niets. Als ik de mini SD kaart eruit haal start hij echter wel door, alleen komt dan met de melding dat hij geen kaart kan vinden.
Ik gebruik een 512 mini SD kaart van SanDisk en de Benelux-Plus Map voor TomTom. Ik weet zeker dat de map zelf goed is, omdat ik deze ook gebruik voor me M500.
Iemand een idee?
Verwijderd
reactie hiervoor van mij was posiftief maar nu is ie weer gewoon helemaal leeg... jammerjammerjammerMr. Jinx schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:13:
[...]
Het is me eindelijk gelukt om de mail (van gmail) in de inbox te houden, ook nadat je nieuwe mail hebt binnengehaald!
Wat je moet doen is het volgende:
Ga naar de instellingen van je account (op je mda).
In één van de instelling-schermpjes kun je aangeven of je een compleet bericht wilt downloaden of alleen de headers
Geef hier aan dat je alleen headers wilt downloaden.
Daaronder geef je aan dat je 256KB van de body wilt downloaden.
Vraag me niet waarom, maar op de een of andere manier worden de berichten nu wel gewoon binnengehaald en blijven ze ook gewoon in de inbox staan.
Als je je mail ook via pop ophaald op je gewone PC dan is alles weer leeg denk ik, nog niet geprobeerd.
helpt dus ook niet deze optie
iemand nog andere suggesties
Aha! Good to know.... wachten nog maar even af (wat ik sowizo al moetP5ycho schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:02:
[...]
die ondersteunt de omap cpu in de wizard nog helemaal neit. volgens de maker wordt dit half december toegevoegd.

Ik kan hier T-Mobile MDA Vario review makenbroodjepoep schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:37:
[...]
Gaan we regelen. Moet je alleen wel wachten tot woensdag ivm tentamens.
Ik zal proberen woensdagavond of anders donderdag een kleine review met veel foto's te plaatsen
Verwijderd
Ja graag:)MrDummy schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:55:
[...]
Ik kan hier T-Mobile MDA Vario review maken
Verwijderd
Graag forum.fok.nl ofzo, ik wil graag weten hoe die eruit ziet
Verwijderd
Ik heb de Vario afgelopen vrijdag (2 dec.) in de T-mobile shop in Delft gehaald, inc. de headset. Voor zover ik weet zijn dit algemene acties voor de T-mobile shops.DeOS schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:43:
Weet iemand toevallig ook of de aanbiending met de mda vario +bluetooth headset bij de t-mobile shops (met name die in leeuwarden) nog geldt? Ik vind het namelijk een beetje zonde om er helemaal heen te rijden om te horen dat de aanbieding is afgelopen![]()
Als die shops nou gewoon ff een telefoonnummer nemen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 18:33 ]
en hij maakt 'n Orange SPV M3000 reviewMrDummy schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:55:
[...]
Ik kan hier T-Mobile MDA Vario review maken
Verwijderd
Verwijderd
Als ik ook maar iets op mijn vario probeer te installen dan krijg ik de melding: "..... is geen geldeige Pocket PC-toepassing". Dit ook met progjes waarvan ik redelijk zeker weet dat ze bedoelt zijn voor een pocketpc (Bijvoorbeeld de core media player die ook in de TS staat). Zowel bij het installen vanaf de kaart als van interne mem krijg ik de melding. Doe ik iets fout??? (nogal een leek op PPC gebied). Wil wel graag wat games en skins installen namelijk....
Installatie bestanden .EXE installeer je vanaf je PC, .CAB-bestanden vanaf je PPC.
[ Voor 37% gewijzigd door neevedr op 04-12-2005 22:06 ]
de .exe run je vanaf je pc. als de vario gesynct word. dan geeft hij daarna nog wat dingetjes op de vario aan. suc6Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:01:
Ook erg blij met me vario maar ook een probleempje waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken.
Als ik ook maar iets op mijn vario probeer te installen dan krijg ik de melding: "..... is geen geldeige Pocket PC-toepassing". Dit ook met progjes waarvan ik redelijk zeker weet dat ze bedoelt zijn voor een pocketpc (Bijvoorbeeld de core media player die ook in de TS staat). Zowel bij het installen vanaf de kaart als van interne mem krijg ik de melding. Doe ik iets fout??? (nogal een leek op PPC gebied). Wil wel graag wat games en skins installen namelijk....
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
naast de reg tweaks voor beeldversnelling zijn er ook andere tweaks voor wm5?
bijvoorbeeld door veel overbodige zooi te verwijderen: excel, ms reader en alles wat ik niet gebruik maar er toch op staat.
of kiezen wat er opstart aan services? een soort msconfig wat we in windows normaal kennen?
http://mrdummy.mine.nu/gallery/thumbnails.php?album=37 heb je wat foto's maar ga aub niet ermee spammen he... Please? Hou maar even op deze forumVerwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:19:
Kan iemand ff een foto maken van de mda vario terwijl je op een website zit?
Graag forum.fok.nl ofzo, ik wil graag weten hoe die eruit ziet
De foto's tonen de verpakking, en wat je allemaal bij krijgt.
De theme is allang veranderd naar standaard Windows theme dat ook op Vario is ingestalleerd. Dat is beter dan felwitte T-Mobile theme.
http://mrdummy.net/htc-guide/index.php/Installatie heb ik al beetje van geschreven...SonOfSam schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:08:
[...]
de .exe run je vanaf je pc. als de vario gesynct word. dan geeft hij daarna nog wat dingetjes op de vario aan. suc6
Wie wil ook helpen met toevoegen van informatie of heeft niemand zin in?
EDIT:
Iemand heeft opeens zin om htc-guide van mij te verneuken...
Nou, meneer op ip 213.10.239.142, je wordt bedankt! Je hebt hoofdpagina artikel meervoudig laten dupliceren, verkeerde versienummer Tomtom Navigator erin gedaan, deel nieuws weggemoffeld, review WM5 slecht laten beoordelen. Dat kan niet!
Haat je mijn site soms zoveel? Waar ben je eigenlijk mee bezig? Wil je geen informatieve site meer zien? Wil je me spotten?
Als je ermee wil oefenen, doe dat in de http://mrdummy.net/htc-guide/index.php/Help:Zandbak
Mensen die niet serieus blijven, kunnen van mij oprotten. Ik wil mensen helpen, maar mensen die mijn hulp verpesten, dat accepteer ik niet. Ik geef jullie vrijheid om artikelen op gids te plaatsen, maar als mensen site kapot willen maken, dan moet ik die vrijheid eraf halen en maatregelen nemen.
DAT IS GEWOON NIET LEUK.
[ Voor 52% gewijzigd door MrDummy op 05-12-2005 09:59 ]
Verwijderd
En daarbij zoek ik ook een mogelijkheid om tomtom automatisch te laten mee draaien als ik het tobo uitklap.
Iemand iden?
ik heb houders van 7 euro universeel die kan je ook horizontaal hangen. maar niet met tobo uitgeklapt dan
Inderdaad gewoon triestMrDummy schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:29:
[...]
Iemand heeft opeens zin om htc-guide van mij te verneuken...![]()
![]()
![]()
Nou, meneer op ip 213.10.239.142, je wordt bedankt! Je hebt hoofdpagina artikel meervoudig laten dupliceren, verkeerde versienummer Tomtom Navigator erin gedaan, deel nieuws weggemoffeld, review WM5 slecht laten beoordelen. Dat kan niet!
Haat je mijn site soms zoveel? Waar ben je eigenlijk mee bezig? Wil je geen informatieve site meer zien? Wil je me spotten?
Als je ermee wil oefenen, doe dat in de http://mrdummy.net/htc-guide/index.php/Help:Zandbak
Mensen die niet serieus blijven, kunnen van mij oprotten. Ik wil mensen helpen, maar mensen die mijn hulp verpesten, dat accepteer ik niet. Ik geef jullie vrijheid om artikelen op gids te plaatsen, maar als mensen site kapot willen maken, dan moet ik die vrijheid eraf halen en maatregelen nemen.
DAT IS GEWOON NIET LEUK.

Verwijderd
Ik heb exact dit probleem. Niet alleen in nachtstand, maar ook in auto wanneer het donker is (hij gaat dan vanzelf langzaam in nachtstand over. Deze nachtstand is erg goed, dus het is jammer dat dan dit probleem optreedt.Apz0r schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:19:
wanneer ik een foto probeer te maken en de camera staat ingesteld op nacht stand. geeft deze een error....
ten eerste doet hij er erg lang over waarna er de error of warning (geel driehoekje) komt met
"Kan opgenomen afbeelding niet opslaan. Kan gegevens van cameraapparaat niet verkrijgen 36001:510:2" dit is wel frustrerend als ik fotos wil maken en het is donker zeg maar. iemand enig idee of ook dit probleem tegen gekomen????
Een workaround is screenshots nemen met een ander programmatje terwijl je in camerastand staat, maar ik vind dit zo oncomfortabel dat het voor mij geen oplossing is. Ik ga vandaag eens bij de winkel langs. Probleem: ik sta niet echt sterk want ik heb geen zin om het apparaat op te laten sturen. Ik ben er verder al zo aan gehecht dat ik een niet werkende camera misschien voor lief neem.
Ik twijfel verder in hoeverre dit probleem software dan wel hardware is. Na verse aankoop (t-mobile) had ik dit probleem. Na harde reset en voorkomen installatie t-mobile ext rom was het probleem even weg maar kwam daarna terug. Het is nu echter minder (als je in camerastand op auto gaat, wacht tot de nachtstand begint te werken maar nog niet helemaal volop werkt en dan een foto neemt, kan je de foutmelding voorkomen).
Ik heb dit ook. Als ik foto's in de grootste resolutie probeer te maken krijg ik dezelfde foutmelding.aatos schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:24:
[...]
Ik heb exact dit probleem. Niet alleen in nachtstand, maar ook in auto wanneer het donker is (hij gaat dan vanzelf langzaam in nachtstand over. Deze nachtstand is erg goed, dus het is jammer dat dan dit probleem optreedt.
Een workaround is screenshots nemen met een ander programmatje terwijl je in camerastand staat, maar ik vind dit zo oncomfortabel dat het voor mij geen oplossing is. Ik ga vandaag eens bij de winkel langs. Probleem: ik sta niet echt sterk want ik heb geen zin om het apparaat op te laten sturen. Ik ben er verder al zo aan gehecht dat ik een niet werkende camera misschien voor lief neem.
Ik twijfel verder in hoeverre dit probleem software dan wel hardware is. Na verse aankoop (t-mobile) had ik dit probleem. Na harde reset en voorkomen installatie t-mobile ext rom was het probleem even weg maar kwam daarna terug. Het is nu echter minder (als je in camerastand op auto gaat, wacht tot de nachtstand begint te werken maar nog niet helemaal volop werkt en dan een foto neemt, kan je de foutmelding voorkomen).
Hij werkt wel weer als je de foto's in een lagere resolutie opneemt.
Daddy of 3 :)
\Geen hotmail adres zeker... had ik ook... werkt alleen met hotmailadressen.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:09:
Ik wilde gisteren pocket msn uitproberen, maar hij werd keer op keer geweigerd, mét inetverbinding. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Ik heb wel hotmail en het functioneerde bij mij gisteren overdag ook niet.2xdehelft schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:34:
[...]
\Geen hotmail adres zeker... had ik ook... werkt alleen met hotmailadressen.
's avonds kon ik er wel weer inkomen.
Daddy of 3 :)
Dan zal het wel een storing zijn geweest idd... Maare.. hoe installeer ik custom theme's op het apparaatje?QuasaR schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:36:
[...]
Ik heb wel hotmail en het functioneerde bij mij gisteren overdag ook niet.
's avonds kon ik er wel weer inkomen.
Edit: Ben er al achter, gewoon naar de Windows dir kopieren dus.....
[ Voor 12% gewijzigd door 2xdehelft op 05-12-2005 13:40 ]
Dom dat ik dat nog niet heb geprobeerd... in 640*480 wil hij inderdaad wel. Dat maakt het probleem een stuk kleiner. Gezien de kwaliteit van de camera is 640*480 bij foto's in donkere omgevingen prima.QuasaR schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:28:
[...]
Ik heb dit ook. Als ik foto's in de grootste resolutie probeer te maken krijg ik dezelfde foutmelding.
Hij werkt wel weer als je de foto's in een lagere resolutie opneemt.
Ik ga natuurlijk wel alsnog bij de winkel langs.. ze hebben me wat andere dingen beloofd die niet waar bleken te zijn (syncen via wifi).
Verder lijkt me dat het inderdaad een softwareprobleem met de telefoon is (software kan niet omgaan met input van camera). Iets wat in een eventuele firmware update verholpen zou moeten kunnen worden.
Werkt pocket msn serieus alleen met hotmail adressen? Dat zou wel zuigen zeg, moet ik straks dus een een appart adres aanmaken bij hotmail om onderweg te kunnen msn-en2xdehelft schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:34:
[...]
\Geen hotmail adres zeker... had ik ook... werkt alleen met hotmailadressen.

EDIT:
*pfew* niet dus
[ Voor 15% gewijzigd door DeOS op 05-12-2005 14:08 ]
Op mijn MSN heb ik geen hotmailadres, maar 1 van mijn bestaande provider emails. Gaat gewoon goed bij aanmelden.DeOS schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:46:
[...]
Werkt pocket msn serieus alleen met hotmail adressen? Dat zal wel zuigen zeg, moet ik straks dus een een appart adres aanmaken bij hotmail om onderweg te kunnen msn-en.
Verwijderd
Werkt allemaal wel, maar de snelheid die ik haal is best belabberd (meestal niet meer dan 45Kbit, dit lees ik uit als Orb een speedcheck doet).
Het is zelfs merkbaar met gewoon surfen, pagina laden maar iets sneller dan met GPRS.
Kan de Vario wel de volledige snelheid aan van 11Mbit Wifi?
E weet misschien iemand waar de fout zou kunne liggen?
Info:
Ik heb de accespoint instellingen al gechecked (eigelijk vanaf begin haast niets aan veranderd behalve mac adres filter), en deze staat gewoon op 11Mbit.
Wel flauw natuurlijk (als het expres gedaan is) maar waarom ban je hem niet gewoon in plaats van dat je hier komt klagen? Trouwens, misschien is het handig om Qtec in Qtek te veranderen op je frontpageMrDummy schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:29:
[...]
http://mrdummy.net/htc-guide/index.php/Installatie heb ik al beetje van geschreven...![]()
EDIT:
![]()
![]()
DAT IS GEWOON NIET LEUK.
Heeft iemand al die nieuwe i-mate ROM geprobeerd?
Ik begrijp je goede bedoelingen, maar hier kon je gewoon op wachten, er vanuit gaande dat er geen opzet in het spel is. Niet iedereen is even deskundig en handig in dit soort dingen. Alles is aan te passen en te bewerken op je site, erg leuk uiteraard, maar niet zo verstandig op een site die voor iedereen toegankelijk is, zonder in te loggen.MrDummy schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:29:
[...]
http://mrdummy.net/htc-guide/index.php/Installatie heb ik al beetje van geschreven...![]()
EDIT:
![]()
![]()
DAT IS GEWOON NIET LEUK.
Verwijderd
En is het hierbij mogelijk om video op een fatsoenlijke manier te streamen? Denk aan bigbrother, voetbal etc? En radio?
Bvd voor de antwoorden.
Eindelijk heb ik dan ook mijn vario.
Om eerlijk te zijn vond ik mijn vorige MDA compact toch lekkerder werken (voor mijn gevoel sneller en wat minder plastic). Als ik bij mij op school (INHOLLAND) een WIFI connectie wil maken dan heb ik een certificaat nodig. Weet iemand toevallig hoe ik dit certificaat kan toevoegen en of dat het windows certificaat uberhaut wel werkt op een PPC?
Vol verwachting klopt mijn hart.....
De GPRS snelheid is net snel genoeg voor radio, maar ook dan heb je onderbrekingen.
Video via GPRS is niet echt aan te raden.
Dan moet je me toch vertellen hoe je dat doet, ik heb een planet adres maar kom er niet op. Met mijn (speciaal er voor aangevraagde) hotmailadres gaat het wel!MrDummy schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:51:
[...]
Op mijn MSN heb ik geen hotmailadres, maar 1 van mijn bestaande provider emails. Gaat gewoon goed bij aanmelden.
Ik heb met de Vario een check gedaan op speedtest.nl en haalde 42Kbyte download, dus moet ergens in je netwerk zitten denk ik. Wat bij mij erg uitmaakte (met nog 12 (!!) AP's in de buurt (lang leve WiFiFoFum)), was het kanaal waar je op uitzend. Zo haalde ik eerst niet zo'n hoge snelheid en was de verbinding brak omdat meerdere mensen op hetzelfde kanaal zaten te werken. Nu we als enigen op kanaal 1 zitten, loopt het als een zonnetje. Ook heb ik de prestatie/batterij stand gewoon in het middengelaten.Erik070 schreef op maandag 05 december 2005 @ 14:07:
Heb nu sinds een aantal dagen een Wifi accespoint, deze is verbonden met me router zodat ik door me huis draadloos kan internetten op de Vario.
Werkt allemaal wel, maar de snelheid die ik haal is best belabberd (meestal niet meer dan 45Kbit, dit lees ik uit als Orb een speedcheck doet).
Het is zelfs merkbaar met gewoon surfen, pagina laden maar iets sneller dan met GPRS.
Kan de Vario wel de volledige snelheid aan van 11Mbit Wifi?
E weet misschien iemand waar de fout zou kunne liggen?
Info:
Ik heb de accespoint instellingen al gechecked (eigelijk vanaf begin haast niets aan veranderd behalve mac adres filter), en deze staat gewoon op 11Mbit.
CLB schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:02:
[...]
Nog een keer 'n hele simpele tutorial om te AS-en via BT!
Stappenplan:
1. Je installeert je Bluetooth dongle op je computer
2. Je installeert PocketBTtools op je ppc
3. Je zorgt dat je BTdongle goed werkt op je pc
4. Je gaat op je ppc naar 'devices' om 'n nieuwe te zoeken
5. Je vind dan als het goed is je computer
6. Je moet dan 'n code invoeren bv. 0000 op je ppc
7. Je krijgt dan 'n meldinkje op je computer om 'm te pairen, voer dezelfde code in
8. Op je ppc krijg je 'n schermpje te zien met 5 opties
Ik krijg wel een schermpje.. maar er staat helemaal niets in? Betekend dit dat PocketBTtools niet is geinstalleerd? Of doe ik iets verkeerd? Ik kan het proggie PocketBTtools ook helemaal niet weervinden. Kheb de .CAB file wel geinstalleerd. Zou niet weten wat ik nu moet doen...
9 Vink ActiveSync aan op je ppc
10 Ga nu op je ppc naar start - activesync - tools - Connect via BT with Computer
Je krijgt dan een keer een melding op je computer of je je ppc wil laten connecten en kunt daar instellen 'never ask this question again' daarna kun je gewoon overal in je huis (mits dat natuurlijk geen landhuis is van 600 vierkante meter) connecten met AS via BT
[ Voor 42% gewijzigd door JaMaaT op 05-12-2005 15:58 ]
Heb nu het kanaal gewisseld (ondanks dat ik maar 2 andere AP's in de buurt heb), maar merk weinig verschil.
Hoe heb jij trouwens die test op speedtest.nl uitgevoerd? Ik kan met moeite de pagina lezen (alles zit doorelkaar heen), en de test starten doet hij niet.
En als het in mijn netwerk zit, hoe kan ik dan de oorzaak vinden?
Verbinding op pc is prima (wel wired), maar meer dan dat kan ik dus niet testen.
Verwijderd
Ik las ook ergens dat de vario EDGE ondersteund een snellere variant van umts?Erik070 schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:32:
@ T-Daantje
De GPRS snelheid is net snel genoeg voor radio, maar ook dan heb je onderbrekingen.
Video via GPRS is niet echt aan te raden.
Maar kan het zo zijn dat het binnnenkort mogelijk kan zijn dat je via edge en dus met veel hogere snelheden kan surfen met PIT?
Volgens mij is EDGE een snellere variant van GPRS, wat weer langzamer is dan UMTS en niet door T-mobile wordt aangeboden (tot op heden in elk geval).
Links meteen naar "testsuite", dan in het 2e venster in het midden de tests voorzien van een vinkje, behalve "pingtest" en gewoon weer naar boven scrollen en op "start geselecteerde test" drukken.
Je hebt:
- MAC adres toegwezen?
- WEP/ o.i.d. goed overgenomen?
Ik werk met MAC en WEP (128), en loopt als een zonnetje. Eerste verbinding duurt soms even. Ook andere onbeveiligde verbindingen hier in de buurt doen het gewoon.
Wat ik wel moet vermelden is dat bij speedtest het aantal connections op ongeveer 60 ligt, dus daar kan ook de traagheid vandaan komen. En probeer het eens met andere pc's uit, misschien dat die ergens verkeer trekken? En loopt er op je Vario ook vanalles op de achtergrond nog mee?
Het enige wat ik nog werkend wil hebben is het syncroniseren van mijn agenda met mijn pc, of met mijn SE T630. Stuk voor stuk afspraken verzenden lukt wel, maar alles in één keer niet.
Opzich wil het wel met outlook, maar ik wil geen outlook gebruiken.
Een alternatief heb ik nog niet gevonden...
Wat me ook niet goed lukt is connecten op een DHCP enabled wifi netwerk. Ik neem aan dat ik dat bij "Instellingen>Netwerkkaarten>Netwerkadapters>SDIO WLAN Wireless Adapter>" moet instellen, dit is de enige plek die ik gevonden heb. Bij mijn netwerk thuis werk het wel, maar een ander netwerk (TU Delft) krijg ik helemaal niks toegewezen.
Ik krijg ook het idee dat je niet meerdere locatie profielen in kan voeren voor IP settings. Het is wel mogelijk per wifi netwerk een key etc op te slaan, en het is mogelijk om voor verschillende mobiele netwerken profielen aan te maken, maar is het ook mogelijk om met 1 druk op de knop een bepaalde instelling van IP adres/gateway/dns in te laden? Of kent iemand hier apps voor?
Op mijn mda2 had ik vroeger ook een app wat met een paar iconen mogelijk maakte om van telefoon profiel te wisselen, ben ik nu toch helemaal vergeten hoe dat heette
...gamen blijft leuk...
Bedankt maar weer!
Heb het kunnen uitvoeren met jou instructies.
Wonderbaarlijk haal ik 65 KB/sec. Maar dat gevoel heb ik totaal niet, zeker als je kijkt dat het zeker 40 seconden duurt voordat hij speedtest.nl heeft geladen.
Maarja, verbinding werkt dus schijnbaar wel, ben misschien iest te verwend met surfen op de pc.
Verwijderd
dit zou ik ook wel willen weten want het best irritant om niet te kunnen zien hoelang het duurt om iets te verzendenJaMaaT schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:32:
Weet iemand of er al een programmatje is waarmee je kunt zien wat de voortgang is als je iets aan het verzenden bent met bluetooth?
Bedankt maar weer!

Je zou toch verwachten dat ze dat op z'n minste getest hadden
Alle tips zijn welkom...
.Erik070 schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:36:
@T Daantjuh
Volgens mij is EDGE een snellere variant van GPRS, wat weer langzamer is dan UMTS en niet door T-mobile wordt aangeboden (tot op heden in elk geval).
Weet iemand of T-Mobile nog ooit EDGE gaat aanbieden of zitten we nu 2 jaar vast aan GPRS?
T-mobile komt volgend jaar met HPSDA, geen EDGE helaas.PesaH schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:23:
[...]
.
Weet iemand of T-Mobile nog ooit EDGE gaat aanbieden of zitten we nu 2 jaar vast aan GPRS?
Conclusie zover:
-Klein maar erg fijn/ligt goed in de hand
-Reageert lekker snel
-scherp beeld/helder scherm (zelfs op halve stand)
-goed geluid
-toetsenbord erg fijn
-grote verbetering tov de m1000 (mijn vorige pda)
-hij kan echt uit itt vorige series (m1000/mdaII)
-ik mis nog een backup programma
-toestenbord verlichting erg snel uit als je geen toets meer indrukt
Tot nu toe heb ik absoluut geen spijt van mijn aankoop. Nu nog kijken hoelang de batterij meegaat en tomtom erop zetten.
http://smartphone.kleinweder.ch/downloads/index.php
Met dank aan AvWijk
Wel alleen smartphone themes
[ Voor 17% gewijzigd door Eggy op 05-12-2005 23:21 ]
Euh... niet echt specials...2xdehelft schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:49:
[...]
Dan moet je me toch vertellen hoe je dat doet, ik heb een planet adres maar kom er niet op. Met mijn (speciaal er voor aangevraagde) hotmailadres gaat het wel!
Toen ik MSN voor het eerst opstart, zag ik dat ik email en password moet invullen. Vul ik dus doodsimpel in (zit via WiFi naar inet) en connecten maar... En mja, het werkt al. Zag wel op mijn pc dat MSN gaat afmelden omdat het overgaat naar andere connectie, de mijne op MDA dus.
Ik weet niet wat er speciaal aan is, maar ik heb dus niks aan opties gedaan en vul gewoon in bij email en pass... connect. Dat is wat ik hier heb gedaan.
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Sterker nog, verschil tussen BelCompany en T-Mobile is al rond 250 Euro verschil. Als ik de winkel BC mag geloven... Voor die prijs mag je wel leuke dingen mee kopen om je MDA te verbeteren.ejss schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:02:
Ik zat nog vreselijk te dubben of ik nu een Qtek S100, S110, of 9100 zou nemen. Maar deze prijs heeft met toch maar laten kiezen voor de MDA Vario (9100) Wat ik wel opvallend vind, is dat 'ie zoveel goedkoper is als de 9100. Die zie ik op z'n goedkoopst voor €540,- en deze is 100 goedkoper
Da's met T-Mobile Relax 150 abbo van 2 jaar zelfs...
Ben nu boel PPC proggies aan het kijken, tjonge er zijn er zoveel... morgen verder bladeren
Ik zit ook te piekeren over Tomtom Navigator 5. Vooral ook omdat ik GPS graag wil gebruiken met sommige proggies, zoals WiFi scanner. (Je weet wel van NetStumbler).
Heb nu shop gevonden die voor scherpe prijs verkoopt.
Je maakt dan gebruik van hun producten en dat mag in feite geen problemen maken. Ik heb nu ook hun meegeleverde protector gebruikt. Ik zal goed opletten wat de protector doet. Komende weekend ga ik nieuwe protector vellen kopen.P5ycho schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:11:
Zijn er nog meer mensen die de bij de Vario meegeleverde screenprotector gebruikt hebben? [..]Guess what, haal ik net dat ding eraf om de brando erop te doen, blijft de lijm plakken op het Vario scherm &*(@)%$. Niet gedeeltelijk ofzo, nee het hele scherm zit onder. Hoe krijg ik die zooi eraf zonder het scherm te mollen? Ik heb geen zin om met alcohol te gaan kloten, want daar kan het geheid niet tegen. Het hele scherm is nu stroef en je ziet een soort structuur als je een lamp in het scherm laat reflecteren.
Vanwege zogenaamde fout in de protectorvel ben ik van mening dat je terug naar winkel mag gaan en om een vervangende exemplaar vragen of dat ze scherm voor je schoonmaken.
Het is niet bedoeling dat je last krijgt van lijm op je scherm. Dat hoort niet zo.
Ja, 640x480 en lager gaat goed. Die 1.3 Mpix blijkt teveel om data te verwerken en gaat software over z'n nek. Nightshots is meer data verwerking omdat foto een boost moet krijgen dan normaal. Normaal hoeft foto in goed licht niet bijgewerkt worden en dat kan vrij direct opgeslagen worden. Zo denk ik het.aatos schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:42:
Dom dat ik dat nog niet heb geprobeerd... in 640*480 wil hij inderdaad wel. Dat maakt het probleem een stuk kleiner. Gezien de kwaliteit van de camera is 640*480 bij foto's in donkere omgevingen prima.
[..]
Verder lijkt me dat het inderdaad een softwareprobleem met de telefoon is (software kan niet omgaan met input van camera). Iets wat in een eventuele firmware update verholpen zou moeten kunnen worden.
Ik ben bij de winkel geweest, het exemplaar van de verkoper heeft hetzelfde probleem en de winkel neemt dus het standpunt in: eerst maar eens wachten op een firmware update, die zal het wel verhelpen.MrDummy schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:43:
Ja, 640x480 en lager gaat goed. Die 1.3 Mpix blijkt teveel om data te verwerken en gaat software over z'n nek. Nightshots is meer data verwerking omdat foto een boost moet krijgen dan normaal. Normaal hoeft foto in goed licht niet bijgewerkt worden en dat kan vrij direct opgeslagen worden. Zo denk ik het.
Als het inderdaad een softwareprobleem is dan zou toch iedereen er last van moeten hebben, en ik zie er hier weinig mensen over klagen...
Probleem is opgelost door 5.2 te installeren, ik kan nu heerlijk tomtommen (is dat ondertussen al een werkwoord of staat ie nog niet in de van DaleCobra_Lup schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:57:
Is er hier iemand die TomTom 5.0/5.1 aan de praat heeft gekregen i.c.m. een Rikaline 6033 GPS muisje. Ik heb al 5 verschillende tutorials doorgenomen en TT werkt voor zover dat de kaarten het doen, de stem doet het en hij herkend de juiste COM poort (6) maar geeft nog steeds aan "Geen GPS -apparaat"
Iemand een idee
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Ik gebruik cLaunch als launcher. Freeware, veel customization.
Ik heb verschillende mp3 spelers getest en een erg handige is todayplayer, een plugin voor today. Erg veel customization opties. Shoutcast werkt prima, je kan alleen geen linkjes direct draaien, dan begint mn vario te zeuren over certificaten

todayplayer geeft dus ook batterij en memory weer; daarnaast zit er de screenoff functie in waarvoor ik eerst een heel programma had geinstalleerd. Dat ruimt lekker op. En het is nog freeware ook.
Ik heb ook Iremote prima draaien. Winamp aansturing over wifi.
vxUtil is een handig netwerk tooltje. ping, tracert etc en nog veel andere mogelijkheden.
AirScanner Antivirus draait bij mij wel, maar AirScanner Firewall en AirScanner Mobile Sniffer krijg ik niet aan de praat. Iemand anders wel?
PhatPad is aardig, Calligrapher werkt uitstekend, maar is vrij prijzig (zeker als je nederlandstalige ondersteuning wil, wat zorgt voor betere handschriftherkenning).
Wat gebruiken jullie om te tekenen/schema's te maken etc?
Nou, ik heb er ook last vanaatos schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:53:
[...]
Ik ben bij de winkel geweest, het exemplaar van de verkoper heeft hetzelfde probleem en de winkel neemt dus het standpunt in: eerst maar eens wachten op een firmware update, die zal het wel verhelpen.
Als het inderdaad een softwareprobleem is dan zou toch iedereen er last van moeten hebben, en ik zie er hier weinig mensen over klagen...
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Dit topic is gesloten.