Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 07:35:
KNIP
Nu gaat mijn alarm de laatste twee ochtenden zowel om 5:15 af als ook om 5:45.
Dit terwijl ik nergens heb staan dat ie om 5:45 af moet gaan....
Hoe krijg ik dit er nu weer uit?
Zou mooi k*& zijn als het alarm nu elke dag om 5:45 af gaat....
dit komt door een bug wat sinds wm2003 bestaat

dit gebeurt nadat een duplicate in je events database voor gedaan heeft.
dit geldt niet alleen voor afspraken/wekker maar ook voor opstart programma's en daemon's
Er is een freeware tooltje die deze en vele andere problemen (trage apparaat bijv) oplost.
download eerst het programma
CheckNotifications
installeren en het programma opstarten.
Als je goed kijkt helemaal links onder "application" dan zie je een item die clock.exe heet. als je verder naar rechts schuift dan zie je onder "dialog title" Dagelijkse wekker (in het engels daily reminder o.i.d)
je mag gerust deze verwijderen. door met je stylus een sec. lang erop te houden, en vervolgens delete te kiezen.
mocht meerdere clock.exe items zitten. zonder het vermelding "dagelijkse wekker" blijf er vanaf!
zet je mda/xda/vpa/m3000/qtek/i-mate uit en weer aan, door eerst 5 sec lang je aan en uit knop ingedrukt te houden en verolgens op ja/yes drukken.
nu is je alarm/klok weer goed
Een goede tip voor de andere gebruikers. het komt geregeld voor dat je je device moet reseten (denk aan vast lopers, nieuwe programma's installeren)
Daardoor wordt die events/notifications database zo groot, want iedere vermelding/item wordt dan vaker dan 1x achter elkaar uitgevoerd, waardoor je apparaat enorm traag kan worden.
door eens per zoveel dagen deze programma te laten uitvoeren.
en op "clear" te drukken (rechts boven naast "log") word je database wat lichter.
je moet wel de eerst insteltellen.
Bij "optiens" en vervolgens op "settings" klikken.
nu verschijnt een scherm met twee selectievaktjes onder elkaar.
Selecteer die twee.
als je op OK/kruisje/X druk en terug gaan naar het hoofdscherm van het programma dan zie je dat een antaal items in het rood zijn. deze zijn de duplicates. (dit hoeft niet perse, maar is vaaaaaaaaak het geval

)
Klik op "Clear", nu zijn de duplicates weg geveegd.
p.s.1 om mezelf te beschermen tegen eventule boze tweakers
DIT DOE JE OP EIGEN RISICO
p.s. 2 @Eggy is dit niks voor de ts?
p.s. 3 taal en spell fouten?
niet zeuren ik woon maar 8 jaar hier.
[
Voor 3% gewijzigd door
BadBoy18 op 08-12-2005 14:40
. Reden: typo ]