[MMORPG] Final Fantasy XI deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 19.597 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46
>:) Ik heb dan nu eindelijk mijn volgende te levellen job gevonden.
Ik ga dus binnenkort hard verder met SMN.
Diabolos! Here I come!

Overigens heb ik de afgelopen tijd heel erg weinig gespeeld.
Denk dat ik maar even mijn MH weer eens op ga ruimen.
Heb echt te veel zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145947

ff picje geleend van LS member:
Afbeeldingslocatie: http://forum.doetje.nl/files/diabolos__13-12-2005__169.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 12:23
Blij dat ik Bst al op 75 heb, dat geintje van SE om mobs te laten de-spawnen is best rottig als je je trouwe pet released zodat die kan healen en daarbij gelijk maar ff terugwarped naar z'n thuis >.<

Bst's zullen nu beperkt worden in exp-gebieden en dus zal er wel vaker geruzie komen met normale pt's over het van elkaar afpakken van mobgs etc.
Ik exp/merit eigenlijk enkel nog in Bibiki met konijntjes vs gobs/cato's, dus echt veel last heb ik niet van die "nerf".

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Flashy die nieuwe 2hr :)
Die defense reductie bij jump tijdens 2hr is wel leuk voor HNMs, voor de rest biedt het maar weinig nieuws (behalve iets van 300 extra hp en 16 str)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c9b8b9fda683e8f7a7722a51e76fda8b/thumb.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Major Carnage op 13-12-2005 12:43 ]

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 16:35
Dat defense down effect hield het toch neit zolang vol? Volgens tests was het toch maar een korte tijd. En ja, als je je 2hr nodig hebt om nuttig te zijn bij HNM.. :X (no offense voor DRG, wou dat we er meer hadden in LS om darkness en light te openen met /THF, suckt om een WAR/NIN decimation te zien missen en zo een SC + 5 voudige magic burst in de war te sturen)

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/diabolososos.jpg
Ben blij dat ze Diabolos iets moeilijker hebben gemaakt om te krijgen als non75'er zijnde (Fenrir is belachelijk, SMN LS's op alle servers zergen hun level 60 mensen erdoor bvb). Maar toch grappig hoe enkele uren na update er overal al zwermen diabolososossen rondlevitaten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik zeg ook niet dat het nodig is, tis alleen leuk om eens uit te proberen en daarna een leuke ws spam op het beest los te laten.. Ik zie anders weinig nut in die defense down ability..
Naja de zeikerds hebben gekregen wat ze wilden en ik ga gewoon verder alsof er niets veranderd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Georg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
@Stinkvogel

Dat zijn wel erg mooie plaatjes zeg :) Ik heb al even zitten klooien met de registry en maak mijn screenshots met fraps ipv het ingame geval, alleen het lukt nog niet echt.

Efin, paar dagen terug G2 gedaan, 56, alleen r2 is op dit moment moeilijk aan te komen, dus we klooien nog maar wat verder op lowbie jobs en kijken of we iets aan af kunnen doen :p

Heb nog geen diablos gezien op Titan, maar heb al wel een paar smn vrienden horen klagen over het feit dat je redelijk ver in Cop moet zijn om het te kunnen halen..

-G

Mmo addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Gisterenavond was het erg productief geweest :)

'k heb weer geld met wat Yagudo Bead Necklaces te verkopen via de AH in Windrust (had 0G voorheen) en een 4-koppige party om Black Dragon te gaan opjagen in Giddeus voor de Bastok Mission 2.3
Moet nog eventjes terug naar Bastok nu om m'n Rank te behalen :9

Leuke kerstversiering, maar zoals irl is Kerstmis big business... 10.000G voor zo'n kerstmuts >.<
Kan men ook een kerstboom krijgen of kopen ergens ?

Na Black Dragon te hebben verslaan ben ik nog eventjes met Findel in Giddeus gebleven en hebben we 2 Notorious Monsters gedood voor de Check Key om de Airpass te bemachtigen voor Kazham (of zoiets). Two more to go for me, Findel on Airship ^^'

Een paar fototjes (Resized naar 800x600)

Afbeeldingslocatie: http://suikun.free.fr/images/ffo/pol%202005-12-13%2019-32-35-32.jpg
Diabolos

Afbeeldingslocatie: http://suikun.free.fr/images/ffo/pol%202005-12-13%2020-32-00-18.jpg
Kerstversiering in Windrust
Afbeeldingslocatie: http://suikun.free.fr/images/ffo/pol%202005-12-13%2020-43-07-67.jpg
Mijn Chocobo is kleiner :'(
Afbeeldingslocatie: http://suikun.free.fr/images/ffo/pol%202005-12-13%2021-28-27-82.jpg
Black Dragon! Deze en een zwevend dikkertje moesten we doden. Viel goed mee.

Afbeeldingslocatie: http://suikun.free.fr/images/ffo/pol%202005-12-13%2021-31-10-75.jpg
Verzorging na he gevecht :Y)

Zijn er geen hide tags of zo voor fototjes ? Op Animsuki.com hebben ze dat mooi gemaakt met zo'n Show/Hide knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:17

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Anoniem: 125883 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:04:
Leuke kerstversiering, maar zoals irl is Kerstmis big business... 10.000G voor zo'n kerstmuts >.<
Kan men ook een kerstboom krijgen of kopen ergens ?
De kerstbomen heb ik ook te koop gezien bij de moogles.

Beide waren vorig jaar rewards voor het kerstevent. (toen dus gratis :*) )

Net zoals je eerder dit jaar de Yukata's kon kopen mocht je ze een jaar ervoor niet hebben kunnen halen.

De enige die ik nog niet gezien heb is de Dream Hat +1 van vorig jaar. Die was iig nog nuttig (gratis koekjes).

En als je echt big business events wil zien, had je pasen moeten zien dit jaar. Eerste paar dagen kon je massa's geld verdienen met het verkopen van eieren (waarvan je er elke ingame dag 1gratis kon krijgen).

edit: kerstbomen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.alu-net.nl/images/JenKerst.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Shin_Alu op 14-12-2005 11:45 ]

Taru tossing moet een olympische sport worden

• Baha
Net gewiped bij Niddhog op 7%. ; ;
Eerste nidhogg, en we misten een stel mensen, jammer maar helaas. :/

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/nidhogg2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/fight.jpg
Andere LS die gisteren tegen Fafnir vocht.

Morgen een stel Divine Might runs voor die earrings, en erna vast nog eens Fafnir gaan campen. ^^

• Arunia
Gisteren besloten om met Dragoon verder te gaan.
Deze staat al een tijdje op 10, maar wil hem op z'n minst naar
18 zien te krijgen. Dacht lekker Physical Earrings te halen, maar
was vergeten dat je wel MP moet hebben om deze te converten naar HP.
Was dus vrij nutteloos en gingen meteen weer op de AH.

Ja, Summoner blijft nog even op een laag pitje staan. Ik ben al het armor
dat ik niet als White Mage of als Black Mage aan het gebruiken ben
aan het verkopen (dus alle melee) en dan voor level 10 Dragoon alle
equipment aan het halen.
Dan maar eens waar aan de parties in Valkurm Dunes.

Eigenlijk moet ik Black Mage levellen, maar toch niet echt zin in.
Zal binnenkort daar de armor ook voor updaten.

Ween :'(

Gisteren naar Fort Ghelsba getrokken op z'n chest key te vinden voor m'n Kazhan Airpass.
3 Cursemakers geveld, geen key. Zie ik in een hutje nog een Cursemaker zitten. Snel Boost Attach en Boost Evasion, Provoke en erop af... dat was brute pech :(
Er stond een Orcish Sergeant naast... die heb ik niet meer kunnen doden... stom :-/
Er was ook niemand in de buurt waarmee ik even kon party'en.

Heeft me dat 660G gekost aan Chocobo en ik ben terug in Jueno... tja ... dan maar mijn wat farmen en kerstinkopen maken en die quest achteraf maar afwerken, want ik ben zo al arm.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 15-12-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
level 21 fishing, op 1300exp. na level 64 en lizzy gekilled

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Syaorankun's eyes brim over with tear

Weet iemand hoe ik zo'n Dream Hat +1 en een zo'n robe kan bemachtigen ? Ik ben al 2 avonden bezig meet kaartjes uitdelen en ontvangen, en steeds maar vuurwerk :'(
Of krijg je ze niet met Level 25 MNK en level 20 WAR

Enig idee iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

De Dream Hat +1 krijg je dmv het pakjes uitdelen aan kinderen.
Aangezien ik die nog had van vorig jaar weet ik ook niet precies hoe.

Voor de Dreamrobe gaat het erom dat dezelfde kaart vier keer aan de moogle gegeven wordt.
Daarom vragen veel mensen hun kaart terug nadat ze hem aan iemand geven om met de moogle te traden.
Zelf had ik de mazzel dat ik op een gegeven moment kaarten krijg waar ik zelf de jobs voor had.
Aangezien je zo te zien maar 2 jobs boven de 10 hebt, zal je die mazzel niet hebben, dus meest zeker manier is zoals het volgende:

- Krijg een kaart van de moogle (bijv een ranger 50's kaart)
- geef de kaart aan iemand met de goede job
- De ander geeft de kaart aan de moogle en krijgt vuurwerk en een nieuwe kaart.
- Vraag de kaart terug en check de moogle wat de job nu is voor de kaart.

De vierde kaart zou een kaart voor je eigen job moeten zijn, geef deze aan de moogle voor je dream robe.
De +1 krijg je op dezelfde manier, maar dan door met mensen te traden die een dream robe aanhebben, terwijl je er zelf ook 1 aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Gisteravond met een paar van de LS Cop2-5 Ancient Vows gedaan, wat redelijk eenvoudig begon sloeg om in een lekkere chaos toen we de eerste Mammet dood hadden. Uiteindelijk toch gered door de laatste mammet met een ws op 2% te brengen waarna de mage 'm MB'de :9

Daarna nog even de NM uit Carpenters Landing gemept voor CoP3-3

Verders weinig gedaan.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Tot nu toe heeft die CoP 3-3 NM in Carpenter's Landing alleen maar mij gemept i.p.v. andersom. Toch maar een keer in Jeuno om gaan schreeuwen, alleen nog nooit parties ervoor gezien. Je ziet meestal alleen maar 3-5 parties :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Hebben die van Carpenter met dezelfde pt gedaan als waarmee ik 2-5 gedaan had iets eerder. Onze pt was best wel overkill op die arme tentakelbeest.. Mijn pet deed al 200+/hit ^^;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Dream hat +1:

plaats een kerstboom in je moghouse (te koop bij moogles bij de exit naar Ronfaure in North San'Doria en in Windurst bij de zone naar Sarutabaruta in Windurts Waters, Bastok weet ik niet).
In Windurst staat er een tarutaru naast de moogle die je een pakketje geeft, in San'Doria staat ie een stukje verder, Elvaan in kerstpak.
Geef dat pakketje aan een rondrennend kind en geef hem vuurwerk erbij tot ie aangeeft dat ie niet meer wil. Vuurwerk per stuk traden helaas... soms wel 40 stuks of meer.

De volgende dag lag er bij mij een dream hat +1 onder de boom. Ik had al wel een gewone dream hat in mijn bezit van vorig jaar, weet niet of dat er mee te maken heeft.

Level 64whm nu en 22 fishing

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vanmiddag/vanavond maar eens aan het traden voor zo'n outfit.
Vorig jaar al een muts +1, dus nu maar eens hier tijd aan besteden.

Kerstbomen heb ik nog steeds in mijn MH staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap het niet hoor :s

Heb zonet m'n PLD 70 kaart getrade. Die speler heeft me die kaart teruggegeven (had erom gevraagd) en nu is het opnieuw een Rigel Card voor WHM 70.
Moet dat niet 60 worden ?

Pff ... er zijn zoveel verschillende dingen die mensen doen en vertellen dat ik het niet meer weet :'(

Edit: Voor Bastok kerstbomen is het in Bastok Port te doen. Net gevonden :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 19-12-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:55:
Dream hat +1:

plaats een kerstboom in je moghouse (te koop bij moogles bij de exit naar Ronfaure in North San'Doria en in Windurst bij de zone naar Sarutabaruta in Windurts Waters, Bastok weet ik niet).
In Windurst staat er een tarutaru naast de moogle die je een pakketje geeft, in San'Doria staat ie een stukje verder, Elvaan in kerstpak.
Is 1 boom voldoende ? Je moet ze niet allemaal hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Ein-de-lijk Fafnir geclaimd en afgemaakt vanavond :*)
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/th_img_0505.jpg
Matige drops maarja. :/
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/fafnirdrops.jpg
Voluptuous Vivian was ook gepopt, en unclaimed.
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/hi2uvivian.jpg
Ook geen drop. :'( (Dropt deze ring : http://ffxi.somepage.com/itemdb/2880)
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/vvdrops.jpg

Wel grappig hoeveel volk er steeds opeengepakt staat, eergisteren 110 man, deze SS is van gisteren, maar vanavond ook weer 80 man.
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/th_lotsofpeople.jpg

Ook alle gods nog een keertje gedaan als opwarmer voor Kirin woensdag, wederom matige drops (wel twee divine logs ;o), maar het ging vlotjes, dus al bij al wel een leuke avond geweest. ^^

Heb trouwens geen idee over die kerstgear, heb enkel snel even een hat gekocht bij de moogles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je krijgt niet steeds een lagere kaart.
Het wisselt en het is dus de bedoeling dat jij een kaart in kan leveren.
Dus voor mij zou dat een level 40 Whm, 20 Blm of 10 Drg zijn.
Ik heb geen idee of je het meerdere keren moet doen om de robe te krijgen.
Ik heb de kaarten gewoon weggegooid wanneer ik ze niet in kon leveren.

zodra je de eerste robe hebt, kun je het nog een keer doen, maar dan ruilen met iemand
die ook zo'n robe heeft.
Daarna moet je ergens een keer een +1 versie krijgen.

Ik heb gisteren lichtelijk Dragoon gelevelled, nah ja. Wat exp gehaald.
Voor de rest niet echt zin gehad. Beetje gekeken of ik die kaarten kon ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Poekie McPurrr schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:46:
Hebben die van Carpenter met dezelfde pt gedaan als waarmee ik 2-5 gedaan had iets eerder. Onze pt was best wel overkill op die arme tentakelbeest.. Mijn pet deed al 200+/hit ^^;
Tja, wat wil je he met een BST75 en een MNK73.
Was gewoon zonde van m'n food want dat beestje was binnen 20sec. dood lol.
Was wel erg lachen ^^
Baha schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 04:24:
Ein-de-lijk Fafnir geclaimd en afgemaakt vanavond :*)
[afbeelding]
Matige drops maarja. :/
[afbeelding]
Matige drops?
Doe mij please die Wyrm Beard dan! Die is mij wel een paar mil. waard hoor! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
wappie1980 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:01:
Matige drops?
Doe mij please die Wyrm Beard dan! Die is mij wel een paar mil. waard hoor! :Y)
Verkocht voor 3.5m aan een aanwezige (non LS) MNK. Een van onze MNK's is vrij tot zeer hardcore, en had black belt al enkele maanden voor ze bij ons kwam (+full AF2 en tig andere goeie gear, om niet te spreken van haar WHM, BRD, NIN en RNG op 75, maar dit terzijde), en onze andere LS MNK is al even te druk bezig met rl dingen om aanwezig te zijn (heeft al wel item van KB, en zal gezien zijn positie ook snel een black belt hebben als hij terug online komt).
Daardoor ben ik er maar lauw over, gil is ook maar gil, en het was voor iemand buiten de shell. :)

Aquarian hands, Neptunal head (I lot nowz!) en Ridill beschouw ik als de 'betere' drops persoonlijk. :)

Check trouwens de frontpage hierzo : http://ffxi.somepage.com/ voor kerstmis info, kan er nog steeds neit 100% aan uit, maar hopelijk jullie wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Baha op 20-12-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
je moet dezelde kaar 4 keer traden, de 4de keer krijg je de robe
de +1 is exact hetzelfde, alleen moet je dan met andere mensen met een robe ruilen
het level wat je krijgt en de job kan vanalles zijn.

Je hoeft idd maar 1 boom in je mog house te hebben

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Vandaag heb ik Final Fantasy XI voor €14,99 gezien bij Dimension Plus. Inclusief de twee uitbreidingen welteverstaan! :) Nu begint het me toch wel een beetje te kriebelen hoor, om deze game eens te gaan proberen. Het laatste jaar heb ik een hele tijd Guild Wars gespeeld, wat op zich best een leuke game is. Maar, Final Fnatasy XI lijkt me toch wel een stukje vetter dan Guild Wars om eerlijk te zijn. Dat je per maand moet betalen, tja... das wat anders, maar voor €14,99 ben je al een maandje online, en je hebt de game, wat op zich niet erg duur is natuurlijk. Zo heb je tenminste een beetje de tijd om te beslissen of je het een leuke game vind, ja of nee.

World of Warcraft heb ik eerlijk gezegd niet echt iets mee, Final Fantasy XI lijkt me gewoon veel vetter! World of Warcraft heeft natuurlijk wel een hele berg spelers op dit moment. Is dit bij Final Fantasy XI eigenlijk ook zo, of is het maar een kale boel in zijn geheel? Het laatste waar ik behoefte aan heb is om in een kale omgeving rond te dwalen waar ik eens per uur eens een keer een andere player tegen kom of zo. Dat lijkt me niet echt iets. Weten jullie misschien welke servers een beetje vol zitten, en of daar ook wel geregeld Nederlanders online zijn? De game op zich lijkt me in ieder geval vrij aardig naar het geen dat ik er over gelezen heb. Ook grafisch is het nog niet echt een mega achterhaald spel, en met een beetje korrelige graphics kan ik me ook nog wel vermaken. De gameplay is in ieder geval wel goed!

Misschien dat de lezers van dit topic mij een gepast antwoord kunnen geven hier op. Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Anoniem: 91628 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:44:
World of Warcraft heb ik eerlijk gezegd niet echt iets mee, Final Fantasy XI lijkt me gewoon veel vetter! World of Warcraft heeft natuurlijk wel een hele berg spelers op dit moment. Is dit bij Final Fantasy XI eigenlijk ook zo, of is het maar een kale boel in zijn geheel? Het laatste waar ik behoefte aan heb is om in een kale omgeving rond te dwalen waar ik eens per uur eens een keer een andere player tegen kom of zo. Dat lijkt me niet echt iets. Weten jullie misschien welke servers een beetje vol zitten, en of daar ook wel geregeld Nederlanders online zijn?
Phoenix is een gezellige drukte vind ik (atm 3742 mensen online), ik ken persoonlijk stuk of zes-zeven belgen, en zelfs iets meer nederlanders als ik me niet vergis. Op Poekie's Server zit er ook nogal wat volk denk ik, en is er ook een volledige nederlands/belgische linkshell. (linkshell = clan of guild btw) FFXI is verre van leeg lijkt me. :)
De game op zich lijkt me in ieder geval vrij aardig naar het geen dat ik er over gelezen heb. Ook grafisch is het nog niet echt een mega achterhaald spel, en met een beetje korrelige graphics kan ik me ook nog wel vermaken. De gameplay is in ieder geval wel goed!
Persoonlijk vind ik dat de animaties en gewoon veel aan de omgevingen en equipmentstukken heel leuk zijn vormgegeven, maar ik heb dan weer een probleem dat de dingen (mij, na bijna twee jaar) toch wel duidelijk wat repetitief lijken. Hou er rekening mee dat hier wel degelijk de bitterheid van iemand die het spel veel te lang en veel te veel speelt. ;)
Er zijn wel degelijk on-ge-lo-fe-lijk mooie sights in dit spel, maar in pt's lijkt heel de wereld te bestaan uit verschillende kleuren ruine's en tunnels soms, gewoon niet op letten. ;p
Misschien dat de lezers van dit topic mij een gepast antwoord kunnen geven hier op. Alvast bedankt! _/-\o_
Meer van mijn persoonlijke mening, maar ik vind FFXI minder geschikt voor een casual gamer dan WoW. Ik heb geen rechtstreekse ervaring met WoW, maar heb wel vrij veel vrienden die het spelen.
Een van de belangrijkste dingen in FFXI is teamwork, je moet party'en, je kan zo goed als niks gedaan krijgen zonder parties. Hierdoor moet je ook wel net dat meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben, het is bijvoorbeeld op een bepaald punt totaal 'not done' om voor minder dan 2hr te gaan partien, omdat je dan eigenlijk tijd (denk aan reistijd bvb) van 5 andere mensen verprutst.
Ik ken doch ook mensen die veel minder spelen, maar even veel (misschien zelfs meer :p) plezier uit FFXI halen. Een leuke maand kan je er zeker uithalen dunkt me. :)

"kort" :
  • Een diep craftingsysteem, na twee jaar idiote discussies en grappige theorietjes is het nog steeds mysterieus, maar ook wel leuk en uitdagend.
  • Goed Partysysteem : elke job heeft echt wel een rol, en het gebruiken van 'skillchains' (combo's van weapon skills, zeg maar limit breaks) waarop een mage zijn spells kan 'bursten' voor bonus damage is een heel goed voorbeeld van het teamwork in FFXI.
  • Leuk verhaal en sfeer : vooral de addons hebben echt zalige storylines in de missies, en de sfeer die bijvoorbeeld het taaltje van de tarutaru's schept is heel leuk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:35:
je moet dezelde kaar 4 keer traden, de 4de keer krijg je de robe
de +1 is exact hetzelfde, alleen moet je dan met andere mensen met een robe ruilen
het level wat je krijgt en de job kan vanalles zijn.

Je hoeft idd maar 1 boom in je mog house te hebben
Ja lap :s
Is me daar een noob WAR10 gaan lopen met m'n laatste kaart :'(
Nu kan ik helemaal opnieuw beginnen...

Qua kerstboom: het moet dus de boom zijn van je hometown ^^'
Mijn San d'Orian boompje heeft niet veel geholpen... 'k moet farmen voor de Bastok boom te kunnen betalen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
kun je hem niet terug verkopen aan moogle ?!
ik heb puur toevallig de san'dorian boom gekocht (mijn home town) >.<

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je krijgt er dan slechts 2000 voor.
Heb Quadav Backplates zitten verkopen op het AH. Heeft goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Baha schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:39:
Net gewiped bij Niddhog op 7%. ; ;
Eerste nidhogg, en we misten een stel mensen, jammer maar helaas. :/

[afbeelding]
[afbeelding]
Andere LS die gisteren tegen Fafnir vocht.
Waarom zit er een blm voor Nidhogg en een bard vlak bij Breath cone aoe range?
Das best een lastige. Iedereen zit op zijn poten ten alle tijden. Zodra je Nidhogg naar de hoek getrokken hebt staat iederen behalve de tank op nidhogg of Laughnir :) zijn tenen.
Zijn dat dragon of heca leggings Baha? Ik kan het niet zo goed zien. Netjes van de claim en faf kill :) jammer van de drops. .
  • Een diep craftingsysteem, na twee jaar idiote discussies en grappige theorietjes is het nog steeds mysterieus, maar ook wel leuk en uitdagend.
Hmm het crafting systeem is helaas naar mijn smaak iets te random. Ik heb bijna alle crafts op 60 en alleen cooking hoger maar ik ben van mening dat er hier en daar wel wat vaste gegevens eens vrij gegeven mogen worden.
  • Goed Partysysteem : elke job heeft echt wel een rol, en het gebruiken van 'skillchains' (combo's van weapon skills, zeg maar limit breaks) waarop een mage zijn spells kan 'bursten' voor bonus damage is een heel goed voorbeeld van het teamwork in FFXI.
Ze moeten de /sea all maar meteen aan passen naar RDM,BRD,BLM,MNK,WAR,NIN,WHM only, dat is helaas de enige groep die de laatste tijd jeuno veel vertrekt. Het gevechtsysteem is goed opgezet met scs en mbs ,het is alleen jammer dat skillchains zo beperkt zijn in kracht. Totaan 65 doet iedereen distortion en daarna gaat iedereen over op light en dark beetje jammer dat er geen betere mob weaknesses zijn voor de gavere skillchaines zoals gravitation en impaction etc etc
  • Leuk verhaal en sfeer : vooral de addons hebben echt zalige storylines in de missies, en de sfeer die bijvoorbeeld het taaltje van de tarutaru's schept is heel leuk vind ik.
De sfeer is goed de verhaallijn zeer zeker gaaf. Het is alleen wederom jammer dat je tot de 50 mag grinden wil je uberhaupt in de buurt van rank6 komen en de wat sappigere onderdelen van het verhaal unlocken.

Ik wil niet azijn pissen maar FFXI is niet echt makkelijk of snel in te stappen wel zeg ik erbij dat als je er eenmaal in zit je er niet meer vanaf komt het is net een zwaar verslavende drug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk :D
Ik heb m'n Dream Hat +1

Ivm met dat craften :s
Hoe doen jullie dat ? Ik heb wat copper ingots zitten maken en zit op lvl 3 met goldsmithing en nog altijd 0 met cooking en de rest. Heb als wat carrotbroth dingen zitten maken, maar niemand koopt dat >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
XxKr0n3xX schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:10:
[...]
Waarom zit er een blm voor Nidhogg en een bard vlak bij Breath cone aoe range?
We waren constant als idioten aan het schreeuwen tegen mekaar, eerste claim van fafhogg, en is het meteen HQ, stress was erg.
Zijn dat dragon of heca leggings Baha? Ik kan het niet zo goed zien. Netjes van de claim en faf kill :) jammer van de drops. .
Voorlopig nog Dragon, Heca komen wel snel als we zo bezig blijven. :)
Hmm het crafting systeem is helaas naar mijn smaak iets te random. Ik heb bijna alle crafts op 60 en alleen cooking hoger maar ik ben van mening dat er hier en daar wel wat vaste gegevens eens vrij gegeven mogen worden.
Je hebt gelijk, ik heb al een tijdje niet meer gecraft, mijn cynisme moet wat aangevuld worden misschien. ;p
Ze moeten de /sea all maar meteen aan passen naar RDM,BRD,BLM,MNK,WAR,NIN,WHM only, dat is helaas de enige groep die de laatste tijd jeuno veel vertrekt. Het gevechtsysteem is goed opgezet met scs en mbs ,het is alleen jammer dat skillchains zo beperkt zijn in kracht. Totaan 65 doet iedereen distortion en daarna gaat iedereen over op light en dark beetje jammer dat er geen betere mob weaknesses zijn voor de gavere skillchaines zoals gravitation en impaction etc etc
Eensch, enkel op bijvoorbeel torama's heb ik eits anders dan distortion gezien (maar THF is dan ook _gemaakt_ voor distortion). Denk niet dat er op Phoenix veel "last" is van die soort pt's die je zegt, tp spam kan evengoed door een goede DRG, DRK of THF meegedaan worden. :)
Ik heb natuurlijk wel eht subjectieve voordeel van tig 75'ers te kennen die ik kan verleiden tot pt'en met me. :)
[list]
De sfeer is goed de verhaallijn zeer zeker gaaf. Het is alleen wederom jammer dat je tot de 50 mag grinden wil je uberhaupt in de buurt van rank6 komen en de wat sappigere onderdelen van het verhaal unlocken.
Dat maakt het imho net iets waard. Ik krijg persoonlijk het schijt van mensen die bv als SMN60 zitten te zeiken dat Diabolos te moeilijk is. Er zijn voor 50 ook wel leuke dingen te doen storywise, en nog meer dingen naast storyline. Level 50 haal je trouwens nog relatief snel, daar wordt het kaf ook wat van het koren gescheiden : AF, genkai, etc.
Ik wil niet azijn pissen maar FFXI is niet echt makkelijk of snel in te stappen wel zeg ik erbij dat als je er eenmaal in zit je er niet meer vanaf komt het is net een zwaar verslavende drug :P
Dit kan ik niet meer dan beamen. :Y)

Vandaag nogmaals Fafnir, in aery gelogd, unclaimed ;o
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/lolhi2ufafnir.jpg

En dan, eindelijk :
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/fafnirdrops2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Baha schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:07:
[...]

We waren constant als idioten aan het schreeuwen tegen mekaar, eerste claim van fafhogg, en is het meteen HQ, stress was erg.

[...]

Voorlopig nog Dragon, Heca komen wel snel als we zo bezig blijven. :)

[...]

Je hebt gelijk, ik heb al een tijdje niet meer gecraft, mijn cynisme moet wat aangevuld worden misschien. ;p

[...]

Eensch, enkel op bijvoorbeel torama's heb ik eits anders dan distortion gezien (maar THF is dan ook _gemaakt_ voor distortion). Denk niet dat er op Phoenix veel "last" is van die soort pt's die je zegt, tp spam kan evengoed door een goede DRG, DRK of THF meegedaan worden. :)
Ik heb natuurlijk wel eht subjectieve voordeel van tig 75'ers te kennen die ik kan verleiden tot pt'en met me. :)
[list]

[...]

Dat maakt het imho net iets waard. Ik krijg persoonlijk het schijt van mensen die bv als SMN60 zitten te zeiken dat Diabolos te moeilijk is. Er zijn voor 50 ook wel leuke dingen te doen storywise, en nog meer dingen naast storyline. Level 50 haal je trouwens nog relatief snel, daar wordt het kaf ook wat van het koren gescheiden : AF, genkai, etc.

[...]

Dit kan ik niet meer dan beamen. :Y)

Vandaag nogmaals Fafnir, in aery gelogd, unclaimed ;o
[afbeelding]

En dan, eindelijk :
[afbeelding]
Congrats met je Ridill zeer riant wapen.
Op welke server speel je dat fafnir unclaimed kan rondlopen? :)
Zijn er nog drgs hier die aan kunnen geven of hun job beter geworden is? Ik kan me voorstellen dat de 2hr best handig is tijdens bcnms enzo maar is er verder veel verandert?

Als rdm hoef ik nooit om een party verlegen te zitten ik kan alleen erg slecht tegen de aso weapon/melee burn parties die heel Ru'Avitau leeg vegen in enkele minuten met een war/nin,war/nin,war/nin,nin/war,brd/whm,whm/blm. Dat bedoelde ik eigenlijk met die sea all comment.

Het is so asociaal mobs bij een camp van een ander weg te pakken en zo hun chain te killen. Zeker als je daar met een conventionele pt bent dus support,healer,burster,melee,melee,tank kun je nooit de snelheid halen die een melee burn pt haalt. Ik zeg niet dat warrior ge-nerfed moet maar de mentaliteit zou af en toe wel aangepast mogen :(. Als ze echt zo heldhaftig zijn moeten ze lekker statues gaan chainen in Celestial Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
XxKr0n3xX schreef op woensdag 21 december 2005 @ 07:44:
Congrats met je Ridill zeer riant wapen.
Op welke server speel je dat fafnir unclaimed kan rondlopen? :)
Phoenix, en het was net na die update, en onze LS was de enige die met genoeg in aery was uitgelogd om meteen te kunnen beginnen.
Ridill is naar een WAR gegaan trouwens, als er nog eens 3 ridills droppen kan ik mss ook eens lotten. ;p
Als rdm hoef ik nooit om een party verlegen te zitten ik kan alleen erg slecht tegen de aso weapon/melee burn parties die heel Ru'Avitau leeg vegen in enkele minuten met een war/nin,war/nin,war/nin,nin/war,brd/whm,whm/blm. Dat bedoelde ik eigenlijk met die sea all comment
Hoop dat ze daar neit letterlijk pt's wegdrukken (de hele search comment etikette weet je wel?) want dat is gewoon onbeschoft.. Vind ik ook nogal asociaal dan ja.
Over je laatste comment, ik vind een standaard pt veel beter werken op statues eigenlijk.
80% mob hp > skillchain > 50% > burst > dood, next. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Baha op 21-12-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Baha schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:39:
[...]

Phoenix, en het was net na die update, en onze LS was de enige die met genoeg in aery was uitgelogd om meteen te kunnen beginnen.
Ridill is naar een WAR gegaan trouwens, als er nog eens 3 ridills droppen kan ik mss ook eens lotten. ;p

[...]

Hoop dat ze daar neit letterlijk pt's wegdrukken (de hele search comment etikette weet je wel?) want dat is gewoon onbeschoft.. Vind ik ook nogal asociaal dan ja.
Over je laatste comment, ik vind een standaard pt veel beter werken op statues eigenlijk.
80% mob hp > skillchain > 50% > burst > dood, next. :)
Nexus is naar mijn idee het beste met 4 x rng 1 x brd 1 x rdm. Die dingen gewoon slopen met slugshot en steeds maar rondjes rennen. Hmm jammer van de ridill dacht/hoopte dat jij hem had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen krijg ik als het goed is een leuk pakje van de postbode! :)

Ik denk dat ik ga kiezen voor een Tarutaru, met als primary job "White Mage". Alleen heb ik begrepen dat je bij het aanmaken van een account automatisch ergens in een willekeurige server word geplaatst, en er dus niet zelf één kunt uitkiezen. Nu maar hopen dat ik niet ergens terecht kom op een of andere low population server! Of is het aantal spelers eigenlijk bij vrijwel alle servers gelijk? Ik had trouwens gehoord dat je ook ge-invite kan worden om toe te treden in een bepaalde server. Misschien dat de lezers van dit forum wel een leuke server voor mij weten? Die paar Gil zijn natuurlijk geen probleem! Had namelijk gelezen dat zo'n invite iets van 1000 Gil koste...

Als dit me gaat bevallen dan heeft Final Fantasy XI er weer een vaste speler bij! :Y) En, misschien dat mijn jongere broer er ook wel zin in heeft! Ik ben echt héél erg benieuwd geworden naar het lezen van dit topic, en de vele sites op Internet met informatie :9~

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Afgelopen weekend Dynamis Valkurm geprobeerd, vanaf nu bekend als Hell^2
Je begint zonder subjobs. Nu lijkt dat niet zo erg, maar dat houdt dus in dat alleen RDM en WHM kunnen healen, en eventueel SMN met carby en levi. We hadden al weinig WHM dus dat was een waar feest.. bijna elke pull meer dan 10 deaths. Tanken was ook moeilijk door het vele healen vanwege het wegvallen van alle NIN als tanks, en de NIN subjobs.

Er schijnt ergens een ??? dingetje te zitten om je subjob weer terug te krijgen, maar die hebben we in het uurtje niet kunnen vinden. Wel veel verschillende mobs en evil NMs. Al met al: back to the drawing board ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9269f767d6363407a65cf7b72b7646ef/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/84c3aef4af180f8110f6e340e49899a8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/81fc2fbad66384a3162d6d3b66314625/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1886f98f5a9697f6bf99a0a53956b7fb/thumb.jpg

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Ugh Dynamis zonder subjobs bah bah warrior tanks. Nu maar kijken hoeveel wars er nu hun greataxe skills moeten gaan levellen :).

De laatste tijd doen we alleen maar northlands runs omdat al die andere zones verschrikkelijk bezet zijn. Ach jah.

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Paladin kan ook wel tanken dmv flash/cure, maar het blijft behelpen.. Hate is flinterdun door het vele healen, en de mobs gingen dus regelmatig de support afslachten met een welgemikte frying pan bv.

Ik moet er wel bij zeggen dat je enorm veel ruimte hebt in Valkurm, misschien dat het beter werkt met meerdere kiters die de hele handel bezig houden.

[ Voor 28% gewijzigd door Major Carnage op 22-12-2005 11:26 ]

• Arunia
Anoniem: 91628 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:02:
Morgen krijg ik als het goed is een leuk pakje van de postbode! :)

Ik denk dat ik ga kiezen voor een Tarutaru, met als primary job "White Mage". Alleen heb ik begrepen dat je bij het aanmaken van een account automatisch ergens in een willekeurige server word geplaatst, en er dus niet zelf één kunt uitkiezen. Nu maar hopen dat ik niet ergens terecht kom op een of andere low population server! Of is het aantal spelers eigenlijk bij vrijwel alle servers gelijk? Ik had trouwens gehoord dat je ook ge-invite kan worden om toe te treden in een bepaalde server. Misschien dat de lezers van dit forum wel een leuke server voor mij weten? Die paar Gil zijn natuurlijk geen probleem! Had namelijk gelezen dat zo'n invite iets van 1000 Gil koste...

Als dit me gaat bevallen dan heeft Final Fantasy XI er weer een vaste speler bij! :Y) En, misschien dat mijn jongere broer er ook wel zin in heeft! Ik ben echt héél erg benieuwd geworden naar het lezen van dit topic, en de vele sites op Internet met informatie :9~
Je kunt uitgenodigd worden om op een bepaalde server te komen.
Het kost diegene die de worldpass (zo heet dat ding) aanvraagt een bepaald bedrag wat weer te maken heeft met het aantal spelers die op die server geregistreerd zijn.

Dus, als je op Phoenix wilt komen, dan kan dat geregeld worden.
BioBakker, Baha en ik zitten op die server.
Daarnaast zijn er nog anderen waar je leuk op kunt spelen, maar dat moet je hier dan maar eventjes vragen. Overigens is een WP maar een week geldig en voor een aantal uses.

Dus zodra je het spel hebt, meteen even hier posten dat je een WP wilt hebben voor een bepaalde server. Je moet namelijk eerst installeren en dan nog updaten, dus verwacht dat je pas de volgende dag aan de slag kunt.

Mijn keuze voor Phoenix was simpel omdat ik graag bij de Little-Gamers wilde (is een webcomic).
Baha heeft dit toen voor mij geregeld.
Als ik tijd heb, dan zal ik voor je een WP aanvragen, mits iemand anders me niet al voor is. :+

• Poekie McPurrr
Sommige spelers zijn ronduit geschift: Banlist-site

Speler van "mijn" server Ragnarok... :+

Le Meow

• Arunia
Ik heb een heel stuk doorgelezen geworstelt.

Hij heeft volgens mij echt problemen met mensen die een /check doen.
Ik bedoel, kom op. Zet dat dan gewoon uit? Dan hoef je je er ook niet aan te ergeren.

Met sommige dingen ben ik het wel eens, maar vaak is het gewoon mierensex hoor.

• Baha
Major Carnage schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:25:
Ik moet er wel bij zeggen dat je enorm veel ruimte hebt in Valkurm, misschien dat het beter werkt met meerdere kiters die de hele handel bezig houden.
You rang m'lord?
..Shit geen NIN sub. ;p
The most selfish person I've ever seen on farming.
- In West Altepa, this guy keeps attacking monster while moving to another monster, trying to get them link.
- I saw him did this, but I didn't jam him. But later, when I outrun him to a monster, he used Chi-Blast to claim the monster from behind me.
Als iemand hetzelfde als mij farmt gun i kze het licht in hun ogen nog niet eens hoor. :*)
Flee met mug, ranged als hij aan het engagen is met melee of whatever. Farmen : #1 > you

En iedereen de hele tijd gaijin noemen? En dan niet japans zijn?
wwwwwwwwww~
[/sarcasm]
Maar idd ja, wel dingen waar ik me ook in kan vinden. :)

WHM 23 > 28 in een allnightertje, eindelijk stoneskin voor bij fafhogg. :D
Het verbaast me, vind WHM wel leuk, van op afstand (en in dunes) leek/was het me ongelofelijk saai. Maar eens in jungles met barspells en regen enzo is het best wel leuk. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Baha op 22-12-2005 14:26 ]

• Poekie McPurrr
Als iemand je constant /checked dan zou ik ook overwegen 'm te /blisten, maar komaan, die gast slingerd je er al op als je 1 keer /check doet of een /emo ^^;

Van de rest van z'n site:
But the sure thing is I'll pursue their LS name, their friends in the LS and blacklist all of them and pass the list to my friends. I have many friends and I have 4 characters. I'll play this game until Square-Enix shut down the server. There's no way to escape from me once you messed with me.
Welke vrienden? Hij heeft de halve server al op /blist 8)7

Le Meow

Poekie McPurrr schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:24:
Sommige spelers zijn ronduit geschift: Banlist-site

Speler van "mijn" server Ragnarok... :+
Bah bah! Die gast heeft volgens mij ergens een steekje los zitten geloof ik. Uhhh, ik weet het wel zeker :)

Vandaag is de postbode trouwens aan de deur geweest met mijn bestelling. Ik heb Final Fantasy XI alvast even geïnstaleerd vanmiddag. Alleen moet ik nog even wachten dat mijn moder thuis is. Die heeft namelijk weer eens de creditcard op zak. Zodoende kan ik me dus niet registreren op dit moment bij PlayOnline :/ Maar ja, over een uurtje of zo dan is ze weer thuis denk ik, en kan ik als het goed is even de game laten updaten.

Als het goed is ben ik dan vanaf morgen ergens online te vinden in Vana'diel :) Trouwens, NielsOveres bood aan om ook op de Phoenix server te komen spelen, samen bij nog enkele andere mensen van GoT. En ja, ik zou graag gebruik willen maken van die mogelijkheid! ;) Stuur maar even een mailtje met een World Pass dan naar het volgende e-mail adres: marcovanderwoude at hotmail.com. Wat ik er mee moet doen weet ik ondertussen al, maar voor terugbetaling en zo moet je maar even iets laten weten. Alvast bedankt! :Y)

Hehe :p

Moest Final Fantasy XI pakweg 10 jaar geleden uitkomen mocht ik er toch wel naar fluiten van m'n ouders ^^'
Betalen om te gamen ? Goed gek zeker ? Speel dan maar een ander spel :p

• Baha
Gekocht :
spoiler:
9467246107

Worldpass for j00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
>.> WP had ik ook al gekocht. :X
en gemailt ook. Alleen vergeten om hier te posten. (Was moe gisteren).

Sowwy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Anoniem: 125883 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:58:
Hehe :p

Moest Final Fantasy XI pakweg 10 jaar geleden uitkomen mocht ik er toch wel naar fluiten van m'n ouders ^^'
Betalen om te gamen ? Goed gek zeker ? Speel dan maar een ander spel :p
Haha, dat zei ik zelf nog een maand voordat ik FFxi opstartte ^^

Betalen om online te mogen spelen? Nooit!!

Poeks' ziet een mooie ingame review (een Kickstart van Spelletjesgarnaal.be)...

Koopt spel..

Trekt creditcard en gaat vrolijk spelen ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Same here,

wilde het graag spelen (is natuurlijk een Final Fantasy spel).
Heb uiteindelijk gewacht op de EU versie aangezien ik mijn vriendin wilde laten meespelen.
11 euro per maand is nog wel te doen (heb net een huis gekocht >.>)
Denk dat ik dit spel blijf spelen totdat ze het offline halen.
Nu nog even geld apart zetten voor de expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 21:55

NaWA

Hai, I Copy desu!

lol, zie nu pas dat enkele pics van mij in de topicstartpost geused worden.. die zijn echt al oud... ^^

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielsOveres schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:15:
>.> WP had ik ook al gekocht. :X
en gemailt ook. Alleen vergeten om hier te posten. (Was moe gisteren).

Sowwy!
spoiler:
9144689374

De code die ik van jou kreeg toegestuurd, en die ik in dit topic kon posten als ik hem niet meer gebruikte. Zelf heb ik hem niet gebruikt helaas, omdat ik die andere code al had gebruikt die in dit topic stond. Deze World Pass heeft nog 5 uses over dus. Misschien leuk voor enkele andere mensen die op de Phoenix server willen komen spelen :Y) Bedankt in ieder geval voor het beschikbaar stellen van de code's! _/-\o_

Trouwens, ik begin Final Fantasy nu wel een beetje onder de knie te krijgen. Voornamelijk de menu's en dergelijken lijken in eerste instantie best ingewikkeld. Dit is natuurlijk helemaal niet zo, maar dat komt gewoon vanwege het feit dat ik Guild Wars gewend ben als online RPG. Die game heeft namelijk een iets gebruikersvriendelijke manier van handelen met menu's, camera handelingen, enz. Het is even wennen, en ik moet zeggen dat ik het in het begin best raar vond aanvoelen. Maar, nu, na zo'n kleine 3½ á 4 uur spelen begin ik het toch al redelijk goed onder de knie te krijgen. Tot nu toe heb ik pas één mission gedaan, het afleveren van een of andere boodschap bij een presidenten dingetje. En ik moet zeggen dat ik me tot nu toe best goed heb vermaakt!

Eén van de enigste minpuntjes vergeleken met Guild Wars is toch wel de achteruitgang qua graphics. Het is zeker niet lelijk, maar Guild Wars ziet er gewoon mooier uit! Niet dat dit veel uitmaakt hoor, want zo'n graphics geiler ben ik nu ook weer niet. Final Fantasy XI ziet er echt wel fatsoenlijk uit op het grafische gedeelte vind ik! En de rest zit tot nu toe ook wel snor :P

Mensen die ook op de Phoenix server spelen kunnen mij vinden onder de naam: Marcson

Cya @ Vana'diel! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je kunt GW en FFXI totaal niet met elkaar vergelijken.Overigens speel ik zelf ook GW samen met m'n vriendin. Dus voeg me daar (EU servers) maar eens toe onder de naam Arunia Valera, overigens spelen we niet super vaak.
Ikzelf was eerder begonnen met FFXI, daarnaast is FFXI ook een groot aantal jaren ouder.

Ikzelf vind overigens FFXI er veel beter uitzien grafisch dan bijvoorbeeld WoW welke ik speel op een private server.

Ik zal waarschijnlijk dinsdag je even toevoegen op de lijst, dan kan ik je bij staan als je dat wilt.
Succes in iedergeval in FFXI.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 24-12-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Router breakdown, dus niet meer kunnen spelen. Nu weer eindelijk online (X-mas eve)
valt me nog mee hoeveel mensen er zijn :)

Hopen dat ik vissen naar 25 kan zetten (Buburimi was geen succes naar shall shells, dus weer terug naar nebs nu) en whm naar 65 (nog maar 3k exp. te gaan, met ring dus geen probleem)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Dacht ik ff lekker alleen THF's knife te campen.
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/img_0560.jpg
Well fawk. :P

Officiel : THF's zijn gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 07:13
6K schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:58:
Router breakdown, dus niet meer kunnen spelen. Nu weer eindelijk online (X-mas eve)
valt me nog mee hoeveel mensen er zijn :)

Hopen dat ik vissen naar 25 kan zetten (Buburimi was geen succes naar shall shells, dus weer terug naar nebs nu) en whm naar 65 (nog maar 3k exp. te gaan, met ring dus geen probleem)
Shalls cappen op 53 dacht ik (lang geleden dat ik daarop geleveled heb), dus dat het geen succes is kan wel kloppen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
dat van die shalls wist ik, maar een hi level fisherman zei dat dat wel eens kon werken, guess he was wrong ;)
Die Nebs doen het ook niet echt meer, hoewel ze een leuke profit geven (20k per stack inmiddels) geven ze me amper skillups (echt, slechtste tot nu toe), dus kreeg ik het advies om met een comp. rod en frog lure in de zuiderlijke meertjes van La Theine te gaan vissen.
Kun je dat bevestigen? of een andere tip geven?
Ik vind geld niet zo belangrijk, als ik maar skillups krijg.

Inmiddels wel 25 vissen en 65 white mage. Maar nu dus de subjobs gaan levelen (blm32 en smn31)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164199

dark bass, giant catfish en red terrapin... personnlijk zou ik voor mithran rod gaan.
met composite krijg je veels te veel too small berichten vooral met dark bass die waarschijnlijk het meest zullen happen.

shall shell werkt wel op dat level. omdat het meer dan 20 levels hoger is dan je huidige level zullen de skill ups niet zo heel erg snel komen, sweetspot ligt tussen de 7 en 12 levels hoger. maar je maakt wel een aardig zak centje door ze te vangen.
in de tijd dat ik dat level was ging ik voor dark bass en giant catfish in west sarutabaruta. maar dat was nog met oude vis systeem weet niet of dat nu nog werkt.

al hebben alle beginende visser wel mazzel met het nieuwe systeem.
nu kan je al vanaf level 0 vis vagen die aardig wat opleverd. vroeger met oude systeem moest je miniaal mid level zijn wilde je wat vangen wat een beetje wat waard was.
en nu met nieuwe systeem weet je al wat je aan je haak hebt voordat je de lijn binnen haalt. geen monsters en gebroken hengels meer als je daar niet op zit te wachten.

met nieuwe systeem zou je zelf in SSG kunnen vissen ;)
al is dat niet echt super effectief zonder Lu Shang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
sweetspot? wat is dat

Is die mithran rod dan wel met frog lure? en ook in La Theine?
moet dat toch eens gaan proberen....

Lu Shang's, ik zit op 0/10.000 ; ;

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sweetspot
level range waarin je de meeste kans hebt op skillups. meeste zijn het er wel over eens dat die ligt tussen de 7 en 12 levels hoger dan je huidige level. (al blijft het net zoals zo veel dingen met vissen altijd een stuk volkomen willekeurig)

mithran rod weet ik zeker dat het werkt.
halycon is volgens mij te groot voor dark bass en hume rod te klein voor giant catfish.
weet niet zeker, toen die twee nieuwe hengels erbij kwamen had ik almijn Lu Shang. en als je Lu Shang hebt is er niet echt een reden op die andere hengels te gebruiken ;)
en ik ben pas halverwegen met mijn Ebisu quest dus die weet ik ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo eindelijk besloten mijn "oude" char. op Seraph gedelete.
ben nu BLM20 en WHM15 op Ragnarok.
met een paar leden van de LS hebben we een set PT opgezet waarmee ik mooi mijn WHM kan levelen, ben nu weer begonnen met chocobo quest die ik hopelijk vandaag klaar heb, zal wel lukken als ik af en toe inlog op mijn thuis pc ;)
binnenkort dus weer "keys" gaan hunten voor Kazham toegang en dan ben ik weer waar ik was op Seraph, alleen nu als taru en met betere equip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ik vis nu in SSG, lvl 60 visjes-pesten en LuShang ^^

Monsters haal ik gewoon op (zit nooit zo op te letten) maar mijn pet crab (die dikzak die op die brug rondkuiert boven het meertje) kan elke gevangen mob met gemak solo'n terwijl ik verdervis (lang leve Bst zijn ^^)
Verder is het een ideale spot omdat je ook nog eens Mindgazer (dropped golden h-eye) kunt klieren.
Dus enerzijds profit via het vissen en anderzijds via de verkoop van die golden eyes.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voorkomen is beter dan genezen ;)
voor de meeste niet BST is een Stygian pugil toch een aardig gevecht. Je wint er wel van maar is zonde van de tijd als je die ook had kunnen besteden aan vissen.

nog Earthen Hakutaku Eye gefarmed voor THF en DRK van mijn LS.
geluk zat weer niet echt mee. na 4 uur eindelijk de eerste drop. ondertussen had de hele party al de map van SSG. iedere 5 mobs die we kilden dropten wel een coffer key en coffers zijn makkelijk te openen in SSG. kort na de eerste Earthen Hakutaku Eye drop hadden we gelukkig ook de tweede en was het tijd om af te sluiten ;)

Als het geluk een beetje meezit van het weekend voor de derde en vierde keer Hakutaku NM killen om de quest te beindigen voor onze THF en DRK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Die pugils zijn wel sterk inderdaad, al menig vissertje dood zien gaan doro het beestje.

Mooisten zijn trouwens diegenen die naast het meppen van de mob het ook ook voor elkaar krijgen om de lokale Sahagin-populatie boos te maken ^^;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm... met zo'n 20 sahagins rond het meer is dat een aardig gevalletje van ouch ;)
heb het wel een keer gehad toen mijn gamepad een beetje over zijn gier ging. reageerde helemaal nergens meer op dus begon maar op alle knoppen te rammen. opeens begon ik te healen tussen al die sahagins... 3 seconden later had ik er 15+ op mijn dak. heb er toch nog 5 af kunnen maken voordat ik zelf dood ging. als ze met zijn allen op je staan te meppen heb je geen tijd om ook maar iets te casten.

als je een beetje "spannend" wil vissen moet je naar Den of Rancor gaan en op Zebra eel vissen. rond het meer daar lopen schorpioenen die ook nog voor level 75 mensen VT zijn. maar is het wel waard als je voor meer dan 5 maanden de enige entry hebt op jeuno AH voor een stack zebra eel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Vind het wel erg jammer dat ze met die laatste patch het trainen van mobs practisch onmogelijk hebben gemaakt. Heeft toch een forse hap genomen uit het spel. Eerst was het nog bij het zonen dat je het gevoel had "hmm...wat zou er aan de andere kant zitten..." en als je ergens pt'de was je je leven ook vaak niet zeker.
Nu heeft het spel wel een erg hoog troetelbeertjes gehalte gekregen :/

(jaja, dood gaan doordat een idioot een hele zooi trained op je pt is niet leuk idd maar het hoorde gewoon bij het spel vind ik)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bleh ik zit nog steeds zonder internet thuis >_< heb Zycban al een maand of twee niet meer gezien. Naja misschien ook wel eens goed om geen FFXI te spelen tijdens de feestdagen :P

/eens is met de reactie hierboven van poekie, doodgaan door de agro van een mob die ergens rondloopt waar hij eigenlijk niet hoort is deel van een MMORPG imo. Een groot onderdeel is toch ook om de wereld van Vana D'iel te ontdekken, en dat is natuurlijk niet zonder gevaren.

Het wordt zo steeds meer een vast regime van camps en mobs die je moet hebben om te lvlen.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmmz, is het iemand trouwens al opgevallen dat de startpost een beetje uit elkaar aan het vallen is? Veel plaatjes zijn namelijk niet meer toegankelijk door dat er iets mis is met iemand zijn of haar webspace accountje bij Demon.

Het viel me trouwens ook op dat er op de website van PlayOnline zelf ook nog wel een paar leuke dingen staan die misschien wel in de startpost verwerkt kunnen worden. Mischien dat ik wel kan helpen bij het nóg beter maken van de al zeer goede startpost! :)

Trouwens, tot nu toe heb ik al heel wat uurtjes rond gedwaald in Vana'diel, en ik moet zeggen dat ik echt versteld sta van wat er allemaal mogelijk is op sommige gebieden. Het is allemaal lekker uitgebreid, en niet zo statisch als dat Guild Wars eigenlijk is. Final Fantasy XI leeft echt! :Y) Mijn jongere broertje heeft gisteren trouwens zijn eigen FFXI besteld bij Dimension Plus. Hopelijk kunnen we dan zeer binnenkort samen op pad gaan :P Dat word nog heel erg vetjes volgens mij!

Zelf ben ik nu met mijn character halverwege level 9 beland. Eigenlijk zou ik al veel hoger moeten zijn vergeleken met de tijd die ik al heb doorgebracht, maar ik ben een beetje lomp geweest met sommige dingen. Tja, ik wou gewoon eens eventjes ergens een kijkje gaan nemen op een of ander plekje op de kaart, en ja hoor, ik werd woest afgeslacht door die bleude baddy's... en weer... en weer... en...weer dus! Volgens mij was ik een beetje té nieuwsgierig :) Maar goed, van dat nieuwsgierige gedoe ben ik dan ook maar gelijk afgestapt. Eventjes een stapje terug genomen, en maar eens even gaan kijken naar de andere mogelijkheden van de game (het craft gebeuren, vissen, auction house, plantjes zetten in mijn huisje, enz.)

FFXI is echt zooo vet hé! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yatta!

Gisteren namiddag mijn Dream Robe +1 kunnen bemachtigen :D
Dat werd tijd... ik ben straks 3 dagen bezig geweest om die +1 te krijgen.

Daarna even White Mage naar level 7 gebracht. Die nog even verder levelen, zodat ik het aantal scrolls in m'n mog safe een beetje kan verminderen ^^'

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 30-12-2005 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf ben ik nu met mijn character halverwege level 9 beland. Eigenlijk zou ik al veel hoger moeten zijn vergeleken met de tijd die ik al heb doorgebracht, maar ik ben een beetje lomp geweest met sommige dingen. Tja, ik wou gewoon eens eventjes ergens een kijkje gaan nemen op een of ander plekje op de kaart, en ja hoor, ik werd woest afgeslacht door die bleude baddy's... en weer... en weer... en...weer dus! Volgens mij was ik een beetje té nieuwsgierig
van wie had je verder moeten zijn? van je zelf?
al heb je meer dan 100 RL dagen in FFXI zitten en ben je level 25 zolang jij het naar je zin hebt maakt dat toch niet uit.
niewsgierig... zou willen dat meer mensen dat zouden zijn.
community probeerd steeds meer alles in vasten paden te persen.
- met job x moet je subjob y hebben
- met level x moet je expen in gebied y op mob z
- met ws x komt altijd ws y om sc z te maken ook al is het niet de meest optimale sc.
- voor quest/mission x moet je party setup y hebben anders is het onmogelijk
- PLD kan (H)NM x niet tanken.
- NIN kan (H)NM x niet tanken.

zou weer eens willen zien dat mensen "ouderwets" FFXI speelde en de tijd namen om dingen uit te proberen.
ben al meerdere malen level 70+ mensen tegen gekomen die nog nooit van een bepaald gebied gehoord hadden of nog nooit geweest waren gewoonweg om dat het niet op de "optimale" exp gebied per level lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Anoniem: 164199 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:17:
[...]
al heb je meer dan 100 RL dagen in FFXI zitten en ben je level 25 zolang jij het naar je zin hebt maakt dat toch niet uit.
Vaak heb je idd het meeste fun door onzinnige dingen te doen, je doet maar lekker waar je zelf zin in hebt. :)
- met ws x komt altijd ws y om sc z te maken ook al is het niet de meest optimale sc.
Met bijna elke job zijn er maar een of twee subjobs die efficient werken. MNK/DRK werkt bijvoorbeeld, maar de extra MP drainage van (gimped) souleater wordt niet gerechtvaardigt door bijzonder veel extra damage tov. /WAR. Vind het op zich wel jammer, maar op uitzonderlijk situationele gevallen na zijn er voor de meeste jobs een a twee keuzes (en die tweede word soms zelfs al genegeerd, jammer genoeg)

Het is grappig om te zien hoe sommige goede area's soms compleet leeg zijn idd. Ga vaak naar buburimu met wat vrienden met onze 10-20 jobs ipv naar valkurm, is er steeds verlaten. Vind het op zich wel grappig dat dit vaste pad op elke server bestaat. :)

Distortion word nogal overgebruikt ja. ;)

Is idd nogal irritant... "PT for diabolos, BLM73+x4, RDM/DRK, 1/6 (Please help me out.)" van een level 65 SMN in Jeuno. >_>

Laatste twee zijn gewoon waar. Er zijn mobs die niet efficient door een bepaalde tank kunnen getankd worden. En met efficient bedoel ik : Charybdis kan perfect ge PLD tankt worden, maar hij zou een volle pt WHM's nodig hebben om te curen (chary hit snel en relatief hard). Alles kan, maar soms is het gewoon de moeite niet waard.
Check bijvoorbeeld deze ff.
http://ffxi.somepage.com/mobdb/3406

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net als met de wapens die je verplicht bent om te gebruiken voor bijvoorbeeld een WAR.
Ikzelf ben begonnen met WAR te levellen op een G. Sword voor mijn DRK flagquest.
Daarna ben je gewoon verplicht om Axe + G. Axe bij je te hebben wanneer je gaat PTen.

Afgelopen week bezig geweest met DRG, dat was ook wel lekker snel Expen.
Ben nu van level 10 naar 15 gegaan in m'n eentje. Gisteren nog invite gekregen voor een PT, maar daar had ik geen tijd voor.

De reden dat Valkurm eerder gekozen wordt dan Buburimu is vanwege het feit dat alleen Windurst hierop direct aansluit. Valkurm heeft een verbinding met San d'Oria en Bastok.

Ach, ik ga ook de meest belachelijke opties uitproberen.
Meestal kun je dit met een "static" party wel maken.

Ik moet echt binnenkort eens BLM gaan levellen en daarna SMN. Dan kan ik weer de helft van mijn equipment verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd.
wapens was ik nog vergeten erbij te zetten.

toen ik net begon heb gekozen voor WAR met sword+shield omdat ik al wist dat ik voor PLD zou gaan. alle sword en shield (vooral shield) skillups die je krijgt zijn mooi meegenomen als je met PLD gaat levelen.
vandaag de dag zou dit onmogelijk zijn. als je nu als WAR met sword+shield aan komt zetten bij je exp party wordt je finaal afgebrand. dit terwijl ik en vele andere met mij WAR tot 37+ hebben geleveld met sword+shield zonder enig probleem.

dat is ook mijn voornaamste reden dat ik bijna alleen nog maar level met mensen uit mijn LS of met andere mensen die ik ken. begin een beetje moet te worden van dat voorgeprogrammeerde gedoe bij pickup pt's. dit moet zo, dat moet zo en dit moet vooral niet anders. aanpassen aan de situatie en er toch iets positiefs van maken kunnen veel mensen niet omdat het niet past in het voorgeprogrammeerde idee wat ze er op na houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Anoniem: 164199 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:02:
idd.
wapens was ik nog vergeten erbij te zetten.

toen ik net begon heb gekozen voor WAR met sword+shield omdat ik al wist dat ik voor PLD zou gaan. alle sword en shield (vooral shield) skillups die je krijgt zijn mooi meegenomen als je met PLD gaat levelen.
vandaag de dag zou dit onmogelijk zijn. als je nu als WAR met sword+shield aan komt zetten bij je exp party wordt je finaal afgebrand. dit terwijl ik en vele andere met mij WAR tot 37+ hebben geleveld met sword+shield zonder enig probleem.
Is dus ook gewoon beter. Vroeger was het misschien handig om een voorsprong te hebben met shield, maar dat skillt veel simpeler door het nieuwe systeem. Een wapen skillen voor een advanced job is echt onzin, aangezien je zoiezo al skillt terwijl je levelt (tenzij je twee soorten wapens gaat gebruiken).

Sword met shield was en is geen probleem, maar axe met shield, en vooral greataxe is gewoon onmiskenbaar beter. Allebei slashing (de piercing swords zijn zwak op lowlevel) en axe en greataxe zijn beter gerankt, en hebben of gelijke of betere ws's. Joyeuse en Ridill laat ik ff buiten beschouwing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59347

Ik dacht dat je FFXI ook met een pre-paid systeem kon betalen? Ik heb het spel gekocht om het een maandje te proberen maar nu moet ik bij de Play Online registratie een creditcard nummer invoeren... handig als je er geen hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04
Anoniem: 59347 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:27:
Ik dacht dat je FFXI ook met een pre-paid systeem kon betalen? Ik heb het spel gekocht om het een maandje te proberen maar nu moet ik bij de Play Online registratie een creditcard nummer invoeren... handig als je er geen hebt :/
https://www.epassporte.com/secure/finalfantasy.cgi

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59347

Dank u. :)

Zijn er trouwens meer mensen hier die van dit prepaid systeem gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Weet zo gauw even niemand die van ePassporte gebruikt maakt..

Wapens skillen van de job die je uiteindelijk gaat doen met een andere job (bv sword als je war bent en later pld wilt worden) is in mijn ogen een beetje overbodig. tuurlijk heb je er profijt van als je pld job steeds met een maxed wapen rondhuppelt maar na lvl 20 ofzo moet je al zoveel mobs meppen per level dat 'm toch wel maxed. Onderwijl sta je een beetje gimp te zijn als war.. (niets is verplicht natuurlijk, maar een war met een axe of GA is toch wel fijn ;P )

Weinig meer gedaan de afgelopen tijd in FFxi, enerzijds door drukte met werk, anderzijds omdat ik *eindelijk* maar eens wat andere zooi ging doen dat ook nog moest gebeuren.
Nog wel wat gevist en wat mobs gemept voor quests maar dat was het dan ook wel. Ga proberen deze week weer wat meer te gaan spelen, wil vooral vissen wat hoger krijgen (momenteel lvl 60) zodat ik kan beginnen aan Ebisu-hengel quest (dat houd me wel zoet de komende maanden ;P ) en dan nog wat jobs levellen..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wapens skillen van de job die je uiteindelijk gaat doen met een andere job (bv sword als je war bent en later pld wilt worden) is in mijn ogen een beetje overbodig. tuurlijk heb je er profijt van als je pld job steeds met een maxed wapen rondhuppelt maar na lvl 20 ofzo moet je al zoveel mobs meppen per level dat 'm toch wel maxed. Onderwijl sta je een beetje gimp te zijn als war.. (niets is verplicht natuurlijk, maar een war met een axe of GA is toch wel fijn ;P )
doelde ook meer op shield
2 3/4 jaar geleden was elk level dat je kreeg door met een andere job shield te levelen mooi meegenomen.
voor de eerste 30 levels is het toch niet zo heel erg boeiend of je nu een A rated of een B rated wapen heb. als low level war tank is het je taak om zo min mogelijk damage te krijgen en hate houden waar het hoord. dit ging mij en vele met mij prima af met sword+shield.
als leden van je pt kunnen inspelen op de situatie en niet houterig vast houden aan het vaste patroon is er (veel) meer mogelijk dan dat je op het eerste gezicht zou zeggen.
wil vooral vissen wat hoger krijgen (momenteel lvl 60) zodat ik kan beginnen aan Ebisu-hengel quest (dat houd me wel zoet de komende maanden ;P
wat dacht je van serpent rumours 95.000GP
en mooching (niet noodzakelijk maar helpt wel) 115.000GP

persoonlijk zou ik het knap vinden als je het binnen een paar maanden haalt. 2 van mijn vis vrienden zijn al bezig sinds de eerste dag dat de quest uitgekomen is en die zijn krap op de helft.
Ik ben iets korter bezig en ben nu ook net pas op de helft. Tenzij je echt super onwijs geluk hebt bij Zaldon lijkt het mijn bijna onmogelijk om de quest te voltooien binnen een korte tijd. dit is ook wel te zien aan de hoeveelheid mensen die de Ebisu rod daadwerkelijk hebben gekregen, alle servers bij elkaar genomen zijn dit er nog maar een paar.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 164199 op 02-01-2006 12:44 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Ebisu duurt lang inderdaad en misschien haal ik 'm wel nooit maar het blijft een leuk doel :)
Tot die tijd doet m'n LuShang goed dienst :P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ebisu is ook meer een wannahave en showoff item.
alle vis die je nodig hebt voor koken en/of enige waarde heeft op AH kunnen de Lu Shang niet breken. en mocht je Lu Shang toch een keer breken ga je gewoon naar de NPC in Rabao, krijg je nog een leuke titel ook ;)

Ebisu is dan onbreekbaar maar ben er nog niet achter of die net zoals de Lu shang ook in staat is om de kleinste vis op te halen.
Ben wel van plan op die quest te voltooien, ben immers al op de helft maar het heeft zeker (nog) geen top prioriteit voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Als Lu breekt kan ik 'm zelf fixen (maar ding is al zolang niet meer gebroken dat ik altijd de benodigde xtals vergeet mee te nemen.. )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is een punt die ik me nu begin af te vragen.
ik heb WW tot 80 geleveld eigenlijk alleen maar om Lu Shang te kunnen fixen.
nu met het nieuwe vis systeem breek je Lu Shang lang zo veel niet meer als vroeger. als je de juiste vis selecteerd en weet welke vis je wanneer aan de haak hebt hoef je Lu shang geen een keer te breken van level 0 tot level 100.
eigelijk wil ik wel ebisu krijgen zodat ik dat af kan ronden en WW kan droppen en een andere craft verder kan levelen. cooking/alchemy hebben beiden meer potentie voor een visser dan WW imho. soms denk ik wel eens f*ck Ebisu ik drop WW nu en ga een andere craft levelen voor meer inkomsten die je nu wel kan gebruiken met die geweldige vakantie inflatie bom.
keuzes... zo veel te doen in zo weinig tijd :/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 164199 op 02-01-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164199 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:17:
[...]

community probeerd steeds meer alles in vasten paden te persen.

zou weer eens willen zien dat mensen "ouderwets" FFXI speelde en de tijd namen om dingen uit te proberen.
ben al meerdere malen level 70+ mensen tegen gekomen die nog nooit van een bepaald gebied gehoord hadden of nog nooit geweest waren gewoonweg om dat het niet op de "optimale" exp gebied per level lijst staat.
Nee, bah! Daar houd ik zelf inderdaad ook niet van. Als je games ook die manier gaat spelen word het zoiezo alleen maar dwangmatig, en beleef je niet het plezier dat je eigenlijk wel zou moeten krijgen er van. Gewoon spelen voor je plezier, dat is wat je moet doen. Dat verplichte gedoe moet iedereen gewoon achterwege laten vind ik :r Lekker de gebieden verkennen, mits je daar natuurlijk een hoog genoeg level voor hebt is zeker een van de leukste dingen die je kunt doen! Bij mij ging het helaas erg vaak mis. Maar, aldoende leert men, zegt men... B)

Bij Clan Limburg zie je dat dwangmatige speelgedrag ook goed terug. Daar spelen de meesten toch wel Counter-Strike: Source. Sommigen spelen namelijk in een war team, dat matches speelt via ClanBase. Wedstrijden spelen voor punten in een bepaalde league. Iedereen moet presteren, mag absoluut géén fouten maken, enz. Na afloop van de mislukte matches gaan ze vervolgens nog even iedereen de schuld geven, behalve zich zelf natuurlijk, en dan snel de Ventrilo server verlaten... Nee, dan denk ik dat er echt een steekje los zit bij die mensen! B) Games moet je spelen voor je plezier, en niet op een dwangmatige manier! Je wilt niet weten hoe het er af en toe aan toe gaat daar! :*)

Zoiezo zijn mensen uit de top levels lang niet altijd de slimste op bepaalde gebieden. In Final Fantasy XI heb ik dat nog niet zo ervaren, maar in andere games toevallig wel al vaker.

Final Fantasy XI speel ik gewoon omdat de game me qua stijl wel aantrok. Vandaar dat ik ook niet gegaan ben voor die andere, veel poplairdere MMORPG, World of Warcraft. Final Fantasy heeft gewoon altijd iets aparts. Iets wat me meer aantrekt dan andere RPG's. De game heeft erg veel mogelijkheden, een hele leuke setting, enz, enz, enz. Ik weet nu zoiezo al zeker dat ik deze game nog wel langer ga spelen dan mijn "gratis" maandje dat inbegrepen zat bij het kopen van de game.

Final Fantasy XI is gewoon vet, punt! Oo nee, een uitroepteken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 91628 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 03:06:
Hmmmz, is het iemand trouwens al opgevallen dat de startpost een beetje uit elkaar aan het vallen is? Veel plaatjes zijn namelijk niet meer toegankelijk door dat er iets mis is met iemand zijn of haar webspace accountje bij Demon.

....
Zoals ik al eerder zei ben ik aan het overstappen van ISP, maar het duurt even wat langer door wat omstandigheden. Zodra ik een nieuwe ISP met webspace heb zal ik de OP weer goedzetten.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Biobakker schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:28:
[...]

Zoals ik al eerder zei ben ik aan het overstappen van ISP, maar het duurt even wat langer door wat omstandigheden. Zodra ik een nieuwe ISP met webspace heb zal ik de OP weer goedzetten.
Je zou zolang je images via www.imagecave.com kunnen hosten, redelijk snel en heb ze nog niet kunnen betrappen op belachelijke regeltjes of down zijn.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Nou, vissen nog steeds 25 (ik vang dus al 2 weken niets)
Thief van 26 naar 27 gezet
Dragoon van 24 naat 27 gezet
Black mage van 32 naar 27 37 gezet (eindelijk klaar)
en goldsmithing (jaja) op 3 nu (bijna 4)

[ Voor 6% gewijzigd door 6K op 04-01-2006 10:30 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
probeer je je black mage teruguit te lvlen dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Niet zeuren, tiebvautje, zal wel 37 moeten zijn.

Ennu deth, wie heeft er allemaal een mooie nieuwe titel van afgelopen nacht?

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
van ons, alleen jij bal en lil
mijn char zuigt dus heb ik niet mee genomen en ryo zat buiten alliance
en dan nog maakt zo'n titel ryo (of mij) niet zoveel uit. het gevecht zelf was veel leuker :P

^ gaat over Kirin gevecht met de sky shell waar kat ryo en ik in zitten ^

kleine recap:

We zouden 0 hate kiten (pop door de kiter en vervolgens niet engagen) alleen 1 persoon (Dag) had niet geluisterd en cast Gravity, kortom we moesten normaal kiten.

Volgorde mini gods:
- Genbu (eitje)
- Seiryu (eitje, alleen 2h vloerde pld)
- Suzaku (semi wipe, chainspell stun werkt niet tegen chainspellende suzaku, hoe dan ook krijg je een chainspell firaga3 en chainspell flare op je flikker)
- Byakko (popde terwijl Suzaku mid-chainspell bezig was en we dus half aan het wipen waren)

Uiteindelijk alles nog onder controle gekregen en langzaam maar zeker Kirin neer gekregen, 2h van Kirin bleek wat zwakjes te zijn, maar weinig mensen gevloerd. Ik ben iets van 4k exp kwijt op kat en 5k op ryo.

Drops:
Kirin's Osode
Kirin's Pole
D.Body (abj)
Shining Cloth
(en een wind crystal, woei)

In het totaal ben ik bezig geweest van 3u snachts tot 9u sochtends (eerst 3u mogen wachten op een andere ls die hun pop items waren vergeten :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoewel Final Fantasy erg vet is, zijn er toch ook wel een paar dingen waar ik me aan kan storen bij deze game. Zeker het feit dat je niet gebruik kunt maken van de "Alt-Tab" functie, is nogal hinderlijk te noemen. Nu heb ik wel al gezien in de startpost dat er een programma'tje bestaat dat het mogelijk maakt om hier dus wel gebruik van te maken. Ook heb ik op Internet al eens gezocht of hier gevolgen voor kunnen zijn. Deze heb ik ook wel gevonden, maar iedereen lijkt er het zijne van te denken, en het is me eigenlijk nog steeds niet echt 100% duidelijk of mij als gebruiker van een windower programma'tje een ban opgelegd kan worden. Het is immers geen cheaten, dus mij lijkt het persoonlijk niet erg terecht als ik hier wel voor gebanned zou kunnen worden.

Mocht het zo zijn dat dit strikt verboden is, tja... dan maar zonder windower! Zo'n ramp is het nu ook weer niet. Het is echter wel erg handig als dit zou kunnen. Zo kun je tenminste even op Internet iets opzoeken als je iets niet weet, reageren wanneer iemand iets via bijvoorbeeld MSN tegen je zegt, enz. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Mag niet van SE, maar als je niks ervan zegt tegen iemand, dan is er geen spreekwoordelijke hond die er ook maar ooit achter kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Vanmorgen Aspid neergelegd samen met een andere LS, enige wat dropte was martial feet, en er was geen enkele PLD daar.. ; ;
Is een van de zeldzamere abjurations, en dan heeft een van onze RDM's met PLD 1 de lot gewonnen. (maar hij ging wel zoiezo PLD levellen, dus geen total loss)

Was wel een leuk gevecht, constant tp gainen op adds en dan sc + 4 MB's van BLM's, hield nog maar amper die gekke regen (leek op 20 seconden wel meer dan 10% te kunnen regenen in zijn shell) tegen.

Daarna nog ff buffer gaan halen in lufaise, weer 8k bijeen, kan terug met gerust gemoed gaan meritten. Had wel buffer nodig voor 2x Kirin vanavond ook. :)

Eerste keer gingen gesummonde gods wat rommelig (vooral seiryu) en Kirin zelf ook rommelig, duurde het twee uur.
Tweede keer moesten er een stuk of 3 BLM's weg, maar gingen de gods vlekkeloos, Seiryu en Suzaku 2hr geshadowbind en 0 slachtoffers. Door het gebrek aan BLM's duurde Kirin zelf weer wat langer, en zaten we weer aan 2 uur.

Drops :
#1 : Neptunal body => DRK
#2 : Neptunal body => normaal naar een DRK, maar die passte voor mij ;o
Shining Cloth voor een WHM maat van me

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/hawtthf.jpg
Ben echt blij met dat harness, is zalig voor WS met att food (die 10acc helpt voor alle hits van DE te landen, soms problematisch met att food ipv sushi) en het ziet er ook nog eens goed uit ook. (jeunogear gogo ;p).

Aspidochelone Sinker, 2x Kirin Captivator en een stuk gear dat ik altijd al wilde hebben, weer een goeie dag geweest. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hm... dat van die blm moest idd 37 zijn, thief is inmiddels 29 en goldsmithing 4.9, maar daar stop ik maar weer mee, ik kan gewoonweg niet het nut inzien....

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Voor diegenen die windower gebruiken met de optie "drawdistance":

Bij mij worden steeds vaker hele vlakken lichtgrijs van kleur met die drawdistance aan, dus je rent bv van Bastok markets naar mines en als je dan op de brug naar links of rechts kijkt dan zijn hele stukken grijs ipv de normale kleur. Ik denk zelf dat het iets met een /fog optie te maken heeft in windower maar kan er niks over vinden zo rap :/

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb er geen problemen mee, bij mij draait de optie fantastisch mits ik hem niet hoger zet dan 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
ik heb 'm ook op max 3 staan.

op archbell kon ik zo gauw niets vinden.. denk toch dat het iets met die remove fog te maken heeft in windower..

(of misschien heeft m'n grafische kaart er wel genoeg van dat er wat pipes en shaders unlocked zijn... )

Le Meow

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.