[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 6.271 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
arnoman schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:47:
[...]

Dat is uit die reclame ;) Met Marco Borsato. En tis Doe-mij-die-maar
[afbeelding]
Ok hij heeft me toegevoegt op MSN, komt wel goed verder :)

Thnx 4 info ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ok, genoeg offtopic :P

Wat ik met mijn huidige setup vreemd vind is het volgende:
10 x 300 HTT (tot een divider van 180) wil ie niet doen, terwijl 9 x 334 (tot een divider 5/6) wél werkt! :?
waar kan dit aan liggen? Me Mem komt niet boven de 280MHz uit, het draait normaal hier ook op 10x280. Kan dit aan het moederbord liggen?

Me mushkins (TCCD) zitten trouwens wel gewoon in de oranje sloten, in de gele willen ze niet normaal werken op stock speeds, laat staan OC'd...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 11:48
srry zaten in verkeerde sloten

[ Voor 100% gewijzigd door jostefa op 28-04-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:23:
Ik heb hier een probleem:

Ik had een A8N32-sli deluxe en een 7800GT. Nu waren deze allebei niet goed en heb ik ze teruggestuurd waarna ik mooi mijn geld op mijn rekening teruggestort kreeg. Nu heb ik een DFI Expert en een 7900GT voor een 30 euro's meer. Maar mijn geheugen: 2 x Corsair VS512MB400 Valeu select werkte op het oude asus bordje super: Liep 243Mhz @ 2,5-3-3-7 1T @ 2,95V. Nu heb ik dit geheugen dus omgeprikt naar het DFI Expert moederbord. Alleen heb ik hier veel problemen mee. Ik kan nog niet eens windows installeren met allebei de modules erin. Heb allebei de sloten geprobeerd (oranje en geel). Nu heb ik het werkend met 1 module in het eerste oranje slot. In het gele slot krijg ik BSOD's en dergelijke.
Nu wil ik dus nieuw geheugen kopen, welk geheugen is wel goed compatible met mijn moederbord??
Mijn oud geheugen wil ik dan verkopen voor een 60-70 euro's en dan zelf nog een 80-100 euro's bijleggen. Dus dan kom je op ongeveer 140-160 euro's voor een setje geheugen.
Ik heb zelf weinig verstand van geheugen maar ik wil mijn processor( 3800+ X2) wel weer op mijn oude overklok van 2700Mhz krijgen. Dus wil wel geheugen hebben dat redelijk snel mee kan lopen op lage timings. Het liefst 1:1 natuurlijk maar ik wil ook best een divider gebruiken zoals ik bij dat corsair ook gedaan had namelijk 2700/11 = 243Mhz.
Please hulp gevraagd.
Zat zelf te denken aan een setje G.E.I.L. DIMM 1 GB Ultra-X (Retail, GLX1GB3200DC)
Is dit iets??
Na mijn 2de reep van 512MB er ook weer bijgestoken te hebben en memtest een paar uur gedraaid te hebben 0 errors. Ook leek de computer weer mooi te werken. Maar gister toch weer een blauw scherm gehad. Was op FTD wat aan het kijken, klik een post aan en huppa blauw scherm met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Een druk op de powerknop en de computer ging uit, alleen ging hij niet meer aan na verschillende keren op de powerknop te hebben gedrukt. De spanning van de kast afgehaald. Even gewacht, spanning er weer op en hij ging weer aan. Alleen knipperde het voedingslampje in het begin van het booten. Wat wil dit zeggen???
Ik snap er niks meer van. 0 fouten in memtest, maar toch weer blauw scherm.
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56
Ik gooi er mij hier nog eens tussen 8) Er moest eigenlijk al een tijdje een nieuw deel geopend worden. Dat wil ik echter niet meer doen. Ik heb momenteel wat andere dingen te doen en van het overclocken is dit jaar niks meer in huis gekomen. Ik heb zelfs mijn DFI nF4 verkocht. Best wel jammer eigenlijk want ik hield wel van het "prutsen" en van het leuteren in dit topic :D Ik ga jullie missen! :'( Ja, jou ook Sapphire ;)
Back to the point; indien iemand dus zin zou hebben om een nieuwe TS te openen, mag hij dat gerust doen. Let wel, er is heel wat tijd gestoken in de TS maar toch is deze nooit helemaal afgewerkt geweest volgens mijn wensen en is de TS zeker niet meer up-to-date. Er wordt bijvoorbeeld niks gemeld over de Expert en Venus al ben ik van mening dat dit volledig andere bordjes zijn (net al de Infinity) :) Indien er dus iemand een nieuw deel zou willen openen, zou ik wel wil vragen dat het iemand is die nog wat tijd in de TS wil stoppen en die toch ervaring heeft met de DFI nF4. Open ook niet zomaar een nieuw deel zonder iets te zeggen want er is dan ook kans dat er plots twee nieuwe delen zijn :) Vraag het gewoon even hier of het goed is en we komen er wel uit. Ik wil gerust ook nog wat helpen.
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:16:
[...]

Na mijn 2de reep van 512MB er ook weer bijgestoken te hebben en memtest een paar uur gedraaid te hebben 0 errors. Ook leek de computer weer mooi te werken. Maar gister toch weer een blauw scherm gehad. Was op FTD wat aan het kijken, klik een post aan en huppa blauw scherm met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Een druk op de powerknop en de computer ging uit, alleen ging hij niet meer aan na verschillende keren op de powerknop te hebben gedrukt. De spanning van de kast afgehaald. Even gewacht, spanning er weer op en hij ging weer aan. Alleen knipperde het voedingslampje in het begin van het booten. Wat wil dit zeggen???
Ik snap er niks meer van. 0 fouten in memtest, maar toch weer blauw scherm.
Kan iemand mij helpen?
Je moet waarschijnlijk gewoon de spanning op het geheugen verhogen naar 2,7V of 2,8V. Valt nog perfect binnen de specs. De geheugenspanning op dit bordje is nogal aan de lage kant waardoor er soms problemen kunnen optreden.

[ Voor 33% gewijzigd door D-Three op 01-05-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn geheugenspanning al verhoogd naar 2,8V. Alleen nog steeds soms zomaar blauw scherm. Wat houdt het in dat het voedingsledje in het begin van het opstarten snel aan en uit knipperde?? Heb zelf al wat gezocht maar kom alleen maar bij een standby-stand uit.

Gister weer een blauw scherm gehad tijdens het spelen van fifa. Melding was dit keer page fault in non paged area. Ik krijg toch het idee dat het geheugen het niet goed doet op dit bordje. Memtest loopt echter gewoon goed door. Ik snap er niks meer van.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:42:
Ik heb mijn geheugenspanning al verhoogd naar 2,8V. Alleen nog steeds soms zomaar blauw scherm. Wat houdt het in dat het voedingsledje in het begin van het opstarten snel aan en uit knipperde?? Heb zelf al wat gezocht maar kom alleen maar bij een standby-stand uit.

Gister weer een blauw scherm gehad tijdens het spelen van fifa. Melding was dit keer page fault in non paged area. Ik krijg toch het idee dat het geheugen het niet goed doet op dit bordje. Memtest loopt echter gewoon goed door. Ik snap er niks meer van.
Ik had hetzelfde probleem, staat ook ergens in dit topic. Bij mij was 1 van de geheugen sloten defect en kon het geheugen niet draaien op 2T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:21
Wout schreef op zondag 16 april 2006 @ 01:22:
Weet iemand hier of een Arctic Cooling ATI Silencer 5 gaat passen op een Ultra-D? Ik heb een Zalman heatsink op m'n NB (redelijk gemod zodat mijn videokaart in het bovenste PCI-E slot kan) en vroeg me af hoever zo'n Silencer nog doorsteekt.

Anders moet ik echt op zoek naar een heel plat fannetje (zoals die Evercool die niet in NL te koop is :{)
Ik heb zo'n Evercool fan voor mijn NB gekocht op eBay. Komt uit Canada en kost omgerekend inclusief verzenden ongeveer € 17. Je moet zoeken op "Evercool VGA".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor 10 tot 15euro kan je soortgelijke oplossingen ook in nederland kopen!

-Spire Coolforce 3
-Vantec Iceberg 4
-Revoltec VGA cooler

Moest jij die Evercool nog modden of past hij gelijk?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Maar zijn die ook zo stil en koelen die ook zo goed?
Op http://www.dfi-street.com/forum/index.php? zijn ze vol lof over de Evercool VC-RE.
Ik heb hem nog niet binnen, maar als ik het goed gelezen heb, hoeft hij niet aangepast te worden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb idd gezien op DFI street. Vind het ook erg jammer dat hij niet normaal in NL leverbaar is. Ik heb zelf geen CC, en koop liever niet via eBay.

Mijn vermoeden is dat die net zo goed koelen, stilte kan ik niet echt iets over zeggen. De Spire die ik heb moet helaas hier en daar wel wat afgedremeld worden :(

Laat de plaatjes spreken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/spire01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/spire02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/spire03.jpg

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24

WoutF

Hoofdredacteur
Kozz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:03:
[...]

Ik heb zo'n Evercool fan voor mijn NB gekocht op eBay. Komt uit Canada en kost omgerekend inclusief verzenden ongeveer € 17. Je moet zoeken op "Evercool VGA".....
Ik heb de Revoltec gekocht, en die past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Kun je ook iets specifieker zijn over die revoltec ? zoals voor welk merk videokaart hij origineel was end. ?

En wat zijn je temperaturen ?

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
waterking schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:08:
Kun je ook iets specifieker zijn over die revoltec ? zoals voor welk merk videokaart hij origineel was end. ?

En wat zijn je temperaturen ?
Precies, daar ben ik ook benieuwd naar :) Is hij stiller dan de stock cooler?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
http://www.revoltec.de/produkte/rs001.htm

Mijn chipsetkoeler is nooit stil geweest, maakte altijd een rotherrie. Ik draai deze niet op helemaal voluit, dan hoor ik 'em wel. In Smartguardian staat de slider op 84, en dan hoor ik 'em niet.

Temps zijn momenteel hoog, omdat al mijn fans minimaal draaien (en het systeem behoorlijk overclocked is). NB wordt 55c. Met een X2 3800 2.0@2.6 en HTT op 260.

Als ik mijn casefans gewoon standaard zou draaien scheelt het nog wel een graadje of 10 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
wat is het nut dan van een andere koeler monteren bij mij wordt hij maximaal 40 graden 8)7

edit: en ik draai 10 x 300 en 3,5v over m'n geheugen lijkt me toch een stukje warmer ;)

2nd edit speciaal voor allstar mijn fans draaien ook @ 1200rpm ;)

3rd edit weer voor allstar :+ ben je altijd zo irritant het is een 92mm fan btw ! en die setup van die pic is allang weer gewijzigd :P

[ Voor 80% gewijzigd door waterking op 04-05-2006 09:42 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterking schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:34:
wat is het nut dan van een andere koeler monteren bij mij wordt hij maximaal 40 graden 8)7

edit: en ik draai 10 x 300 en 3,5v over m'n geheugen lijkt me toch een stukje warmer ;)
Hij geeft toch ook aan dat zijn casefans niet voluit draaien, dus dat er weinig airflow is . . .

:X

Haha, kijk:
Afbeeldingslocatie: http://img472.imageshack.us/img472/6421/img02882dr.jpg

Zo'm 80mm fan scheelt veel . . . :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
waterking schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:34:

2nd edit speciaal voor allstar mijn fans draaien ook @ 1200rpm ;)

3rd edit weer voor allstar :+ ben je altijd zo irritant het is een 92mm fan btw ! en die setup van die pic is allang weer gewijzigd :P
Zoals ik al poste, mijn casefans draaien nauwelijks. Ik heb liever een compleet stille PC, dan een paar graden minder. En mijn DFI cooler was kapot denk ik, want dat ding ratelde als een gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@ Allstar
Je hebt op de foto nog je oude cooler ;) Paste die chipset cooler meteen of?

Het helpt als je de linker Titan fan op zuigen zet ipv op blazen!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:09:
@ Allstar
Je hebt op de foto nog je oude cooler ;) Paste die chipset cooler meteen of?

Het helpt als je de linker Titan fan op zuigen zet ipv op blazen!
Die foto heb ik van de spec page van waterking geplukt . . . Ging even in discussie met m >:) ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
woooot :| gebruik jij stiekem mijn foto !

mooi is ie he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Als ik zo naar de Spire en Revoltec kijk en die vergelijk met de Evercool, is de air flow van de eerste 2 een stuk minder. Is ook wel logisch, want kijk maar eens naar de fan bladen. Die zijn kleiner, terwijl het toerental ongeveer gelijk ligt. Neemt niet weg dat ze nog altijd stiller zijn als de orginele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 20:06
'k Heb net die Evercool VC-RE gekocht in Belgie voor 10euro :) Men plaatselijke pc shop had die stock dus vlug mee genomen. In bouwen zal voor morgen zijn.

http://users.skynet.be/fb488209/evercool.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door n0sTRa op 06-05-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
(jarig!)
Welke pc-shop is dat? En waar in belgië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 12:00
Omdat de stock chipset-fan van me DFI flink wat herrie begint te maken heb ik ook maar een nieuwe bestelt. De Titan TTC-CUV2AB.

Hij schijnt iets beter te koelen dan de standaard dfi koeler, en maakt net wat minder lawaai. Ook is hij makkelijk te monteren zonder enige modificaties.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/218-244G.JPG

ben benieuwd :)

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 20:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het probleem is imho niet zo zeer dat de cooler veel lawaai maakt (dat is in te stellen) maar meer dat de standaard cooler erg los op de NB zit waardoor het contact en de cooling niet optimaal is waardoor hij harder moet draaien. Ik vind de bevestiging van de standaard NB cooler echt een minpunt op dit bordje. Het zit er gewoon gammel op.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Bor de Wollef schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:05:
Het probleem is imho niet zo zeer dat de cooler veel lawaai maakt (dat is in te stellen) maar meer dat de standaard cooler erg los op de NB zit waardoor het contact en de cooling niet optimaal is waardoor hij harder moet draaien. Ik vind de bevestiging van de standaard NB cooler echt een minpunt op dit bordje. Het zit er gewoon gammel op.
Precies, het scheelt al erg veel om het ding gewoon met AS5 te monteren, en ipv die drukdingetjes gewoon m3 boutjes+moertjes te pakken en er strak op te draaien (evt met veertjes)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
Ik denk dat mijn SLI-DR rev. A00 gaar is, en wel om het volgende:

Ik krijg zowel mijn G.Skill TCCD als mijn Teamgroup Cronus Micron 5B-f niet boven de 265 MHz uit. Ook mijn CPU's (3700+ en Opty 170) blijven beide hangen op 270 FSB. Ik kan tweaken wat ik wil, maar ik kom met geen mogelijkheid boven de 270. Ik heb alle mogelijke memory settings al geprobeerd, een stuk of 5 bios'en geflasht, maar niets helpt.

Teneinde raad heb ik maar een nieuwe Ultra-D rev. AD0 besteld, die morgen binnen zou moeten komen. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost!

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik heb ook een geweldig leuk probleem :( Gister de bios terug gezet van 623-3 naar versie -2. Dit omdat deze beter zou zijn voor mijn mem.

Dit heeft een uurtje @ default lekker gewerkt, geen probs of memtest errors.

Toen heb ik de adviezen van mijn contactpersoon bij OCZ opgevolgd. De instellingen voor mijn mem exact zo gezet in de bios. Dit om het oc'en lekker te laten verlopen. O.a. CAS waardes ingesteld, voltages van geheugen en cpu. Reboot, en resultaat ===> piep.....piep.....piep.....

CMOS resetten, stroom eraf etc. mag niet meer baten. Hij blijft hangen bij 3/4 ledjes aan dus CPU error. Lijkt me stug dat mijn CPU stuk is na het veranderen van wat DRAM settings en een lichte voltage verhoging.

SmokeytheBandit gesproken, die zegt BIOS gaar, Hotflash als enige oplossing. Jullie nog een ID :? En zo nee, kan iemand mij (omgeving Flevoland, Lelystad) helpen met een HotFlash :? Bord is SLi-DR. (1e rev.)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
3 leds aan is CPU wel detected maar RAM niet.... 1 dimm in bovenste oranje slot geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Viss schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:34:
3 leds aan is CPU wel detected maar RAM niet.... 1 dimm in bovenste oranje slot geprobeerd?
hmm, nu je t zegt... ik heb met de ram settings lopen kloten... dus ja.. ff 1 bankje proberen dan. Iemand anders nog andere id'en? Voordat ik t mobo e.d. uit mijn kast sloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
probeer eens de INSERT toets ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Of de safe mode jumper op 2-3 zetten wil ook wel eens helpen!

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
f1r3b4ll schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:49:
probeer eens de INSERT toets ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Of de safe mode jumper op 2-3 zetten wil ook wel eens helpen!
Safe mode jumper is de blauwe?? Links van de BIOS chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Staat gewoon in de manual beschreven!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
f1r3b4ll schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:49:
IDD insert inhouden bij booten werkt hier altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 12:00
m9nossie schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:38:
Omdat de stock chipset-fan van me DFI flink wat herrie begint te maken heb ik ook maar een nieuwe bestelt. De Titan TTC-CUV2AB.

Hij schijnt iets beter te koelen dan de standaard dfi koeler, en maakt net wat minder lawaai. Ook is hij makkelijk te monteren zonder enige modificaties.
Bij nader inzien heb ik toch maar de "Revoltec VGA chipset Cooler RS002 GF2/GF4mx" genomen ( kzat eigelijk een beetje te twijfelen aan de koelcapaciteiten van de titan. )

Kheb hem er net opgezet en het scheelt me ongeveer 5 graden idle en load in vergelijking met de stock dfi cooler. En hij is nog een stukje stiller ook.

Om hem te laten passen moest ik wel ongeveer 2mm wegveilen anders raakt hij een componentje op het moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/5120/img03967gq.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/2280/img04016sx.th.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door m9nossie op 09-05-2006 19:40 ]

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
nou.. 1 stickje verwijderd, en t ding wel booten :( Nu maar ff memtesten (elk stickje los) en dan post ik straks in dit bericht wel mijn bevindingen e.d. Heb nog een notebook extra, daar post ik dit mee :)

Kwam er net achter dat de user dit DIT postte exact mijn huidige probleem beschrijft.

Alle probs die hij had/heeft, heb ik ook. Deze probs kwamen na het overgaan van 623-3 (TCCD) naar 623-2 (BH5 bios). En ik heb OCZ 3500 EB Plats.

Ik ga ff verder testen!

[ Voor 46% gewijzigd door Ibidem op 09-05-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
ga gewoon bios 510-2FIX, 704-2BTA of 406BTA gebruiken, naar mijn mening de beste biossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
f1r3b4ll schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:01:
ga gewoon bios 510-2FIX, 704-2BTA of 406BTA gebruiken, naar mijn mening de beste biossen!
Zelfs met een Winchester (Rev C. :?) Want die Biossen die jij noemt zijn vanaf Rev. E Wil niet een fried 3500+ je hebben ;)

Hmm...zojuist GEiL Ultra PC3200 met Samsung chips geleend, die doen op hetzelfde punt (217 a 220) errors geven in Memtest bij test #5. Ligt het dan toch aan de memcontroller of aan het DFi bord? Want heb er guids bij gepakt, en zelfs @ default geeft ie lichte errors.... :( Heb btw een Rev AA0 bord. (SLi-DR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Hoeveel vdimm ? Wordt geheugen eventueel te warm wat fouten geeft? timings, HTT, HTT multi met 220 enz. Denk niet dat bios oorzaak van je errors is. De 3 biossen die worden genoemd zijn degene waarmee ik beste resultaten heb gehaald. 150 divider werkt niet met 10 multi in de beide BTA versies en dat is de reden dat ik nog steeds 510-2 gebruik (fix). Dat je proc rev C is maakt niets uit....

[ Voor 4% gewijzigd door Viss op 09-05-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Viss schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:21:
Hoeveel vdimm ? Wordt geheugen eventueel te warm wat fouten geeft? timings, HTT, HTT multi met 220 enz. Denk niet dat bios oorzaak van je errors is. De 3 biossen die worden genoemd zijn degene waarmee ik beste resultaten heb gehaald. 150 divider werkt niet met 10 multi in de beide BTA versies en dat is de reden dat ik nog steeds 510-2 gebruik (fix). Dat je proc rev C is maakt niets uit....
ik ga zo aan de gang met 704-2BTA, Te warm worden ze niet @ 2,8 vDimm (Blaast een Papst @3500RPM over) timings etc zijn "los" (stock) HTT Multi is 10 x 220 (en dan heb ik zelfs al fouten :(

Zometeen edit voor results...

EDIT:

Deze bios mag ook niet baten.... krijg met "zelfs" 220 x 7 fouten, HTT van 4 of 5 maakt niet uit, alle mogelijke (veilige) voltages gehad, voor zowel CPU als DIMM. Als iemand nog wat anders weet heel graag, maar ik kom er niet uit. Zowel het GEiL als het OCZ geheugen doet dit.

Enige conclusies die ik kan trekken zijn:

- Mobo niet helemaal lekker (kan zijn, vaker gehoord van deze serie. REV AA0)
OF
- Proc mem controller is niet helemaal lekker lees: brak
OF
- Ik ben een complete n00b die niet eens een simpele non hardcore OC kan neerzetten :)

Anyone :?

[ Voor 30% gewijzigd door Ibidem op 10-05-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

wordt de TS nog wel eens geupdate, ik las dat ie ermee stopte, wie neemt het over eigenlijk? de expert staat bv. niet in het lijstje... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
hey ik heb dit geheugen corsair CMX1024-3200C2PT wat is dat? tcc? tccd? bh-5? of utt.
Graag hoor ik het van jullie want ik krijg mijne geheugen niet overgeclocked terwijl het op mijn a8n-e naar de 250 mhz ging makkelijk 8)7

Ik hoor het van jullie groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
hey je bent offtopic.... >:)
Hier moet je wezen: [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic Deel 7[/rml] ;)
en watvoor chips erop zitten ligt aan je revisie...
http://home.wanadoo.nl/r.vannoort/RAM_List.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Expert nu al weer een paar maandjes en ben nog steeds erg tevreden.

Maar ik wil gaan overstappen op waterkoeling, zijn er al fatsoenlijke NB koelblokjes te krijgen voor de expert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Ik ben er nu achter gekomen dat ik Winbond CH-5 geheugen heb. heb een bios gedownload die geoptimaliseerd zou zijn voor ch-5 maar als ik mijn geheugen in gele sloten doe dan start hij gewoon niet op .. in oranje wel.. wat is nou de beste bios voor Winbond CH-5 geheugen groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Nou, mijn DFI Sli-D werkt gewoon helemaal slecht samen met mijn huidige geheugen.
Het GeIL Value ram DDR400 PC3200 2X512 wil niet hoger dan 180 en ook alleen maar in de eerste twee bankjes, zet ik de bankjes in de twee gele bankjes of de 2 oranje dan krijg ik erg vaak BSOD's..

Nou is mijn vraag, ligt dit gewoon aan dit geheugen?
En zo ja, wat is het beste geheugen wat je voor deze bordjes kunt hebben?

Voor verdere specs zie sig...

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
jostefa schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:13:
Ik ben er nu achter gekomen dat ik Winbond CH-5 geheugen heb. heb een bios gedownload die geoptimaliseerd zou zijn voor ch-5 maar als ik mijn geheugen in gele sloten doe dan start hij gewoon niet op .. in oranje wel.. wat is nou de beste bios voor Winbond CH-5 geheugen groeten
704-2bta waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
V3g3ta schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 02:23:
Nou, mijn DFI Sli-D werkt gewoon helemaal slecht samen met mijn huidige geheugen.
Het GeIL Value ram DDR400 PC3200 2X512 wil niet hoger dan 180 en ook alleen maar in de eerste twee bankjes, zet ik de bankjes in de twee gele bankjes of de 2 oranje dan krijg ik erg vaak BSOD's..

Nou is mijn vraag, ligt dit gewoon aan dit geheugen?
En zo ja, wat is het beste geheugen wat je voor deze bordjes kunt hebben?

Voor verdere specs zie sig...
Ik heb zelf OCZ CP4800 Platinum Elite icm m'n DFLI nF4 SLI.
Dat is Samsung TCCD geheugen en het draait echt heerlijk :) Ik doe nu 10x310 op 2.5-4-3-7 @ 1T. Als ik op Xtreme kijk bij het lijstje met hoogste HTT snelheden dan wordt de 300MHz en hoger (340-350) vaak behaalt met TCCD geheugen op dit bord.

Nou weet ik niet wat voor chips jouw geheugen heeft, maar dat kan je zelf opzoeken in het Grote DDR geheugen topic, daar staat een overzicht in de start post met welk merk welke chips gebruikt.
Stem je bios daar op af. Heb je TCCD, dan neem je een TCCD bios en heb je UTT/BH/CH dan neem je een UTT/BH/CH bios .

[ Voor 18% gewijzigd door Demon_Eyez op 16-05-2006 10:38 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Alleen als ik 4 dimms gebruik werken de gele sloten ook goed, met 2x512 alleen oranje in mijn geval. Zou 510-2FIX, 704-2BTa of 0406BTa proberen, bevallen mij het beste voor CH/BH5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Eej, jij had toch ook een San Diego. ik heb weet niet of jij ze gebruikt, maar ik voer ook de memory tweaks uit die in Kakaroto's Guide staan.
Gaat om de volgende tweaks voor een HTT van 300 (600DDR):

Bank Interleave uit
Drive Strength 7
Data Strength 2

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
ik zo nu naar huis toe dan ga ik al het mogelijke proberen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 10:55
Ik wil de OCZ EL DDR PC-4000 1024MB Gold Edition Dual Channel (2GB) gaan gebruiken icm mijn DFI expert plankie, iemand daar ervaring mee? Op de DFI site worden dezen aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
bedankt voor je reactie nog el snorro ik ga die bios misschien straks uitproberen. maar ik zit met volgende ik heb bios N4D702-2 erop gedaan maar nu als ik naar cpu z ga staat mijn kloksnelheid van mijn geheugen er niet meer bij maar bij everest wel ik vind dit zelf irritant waar kan het aan liggen ?

[ Voor 3% gewijzigd door jostefa op 16-05-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ligt geloof ik aan een bepaalde divider + multiplier als ik me niet vergis .. 704-2BTA bios ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
dubbelpost sorry

[ Voor 86% gewijzigd door jostefa op 16-05-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
neej ik heb bios N4D702-2 mp van 10x en divider 133.. maar ok wel irritant opzich :'( :o
het kan voor de rest geen kwaad toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Kan iemand mij vertellen hoe je NCQ aan/uitzet op een Ultra-D? Heb je daarvoor echt de nVidia SW drivers nodig?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

aramdin schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:33:
Kan iemand mij vertellen hoe je NCQ aan/uitzet op een Ultra-D? Heb je daarvoor echt de nVidia SW drivers nodig?
Daar heb je inderdaad de Nvidia drivers voor nodig. Om deze reden heb ik NCQ ook niet aanstaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Staat NCQ standaard uit? Dus als je de standaard MS drivers hebt, staat NCQ dan uit?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0sTRa schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:45:
'k Heb net die Evercool VC-RE gekocht in Belgie voor 10euro :) Men plaatselijke pc shop had die stock dus vlug mee genomen. In bouwen zal voor morgen zijn.

http://users.skynet.be/fb488209/evercool.jpg
Heeft die computerwinkel toevallig een website?

Ben zelf ook dringend op zoek naar deze koeler...
...of als iemand anders een adresje weet, dan graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Hier mijn verhaal:

Heb dit bordje nu al een tijdje. Heb deze week een upgrade ondergaan naar 2GB, alleen wil dit nog niet echt lukken heleaas :(

Ik heb het volgende geheugen:

Mushkin 2x512MB PC3200@222 DUAL pack (BH6)

OCZ 2x512MB PC3200 Gold XTC Series Dual Channel Kit < deze zijn nieuw

Alleen ik krijg het niet werkend en heb het volgende geprobeerd:

* verschillende biossen er op gezet > geen verschil
* instellingen op manual gezet en verschillende instellingen geprobeerd
* gezocht op GoT, maar niks gevonden wat op het zelfde probleem duidt.
* gezocht op dfi-street.com, maar niks gevonden wat op het zelfde probleem duidt.

Het probleem is:
het geheugen wordt simpelweg niet herkend, en het bios blijft dus aan geven dat er 1 gieg in zit.
Vaak worden als alle modules er in zitten de Sata schijven ook niet meer herkend.
En vaak genoeg start het systeem simpelweg niet eens op.

Als ik de mushkins of de ocz's afzonderlijk van elkaar draai, dan is alles helemaal stabiel en werkt het perfect, maar zodra ze alle 4 er in zitten, dan gaat het mis.

Ik heb alles ook even op 2T gezet en op 166MHz, maar dat hielp ook niks helaas.

relevante specs:
* DFI Lanparty nF4 Ultra D
* AMD Athlon 64 San Diego 3700+

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mister I schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:32:
Hier mijn verhaal:

Heb dit bordje nu al een tijdje. Heb deze week een upgrade ondergaan naar 2GB, alleen wil dit nog niet echt lukken heleaas :(

Ik heb het volgende geheugen:

Mushkin 2x512MB PC3200@222 DUAL pack (BH6)

OCZ 2x512MB PC3200 Gold XTC Series Dual Channel Kit < deze zijn nieuw

Alleen ik krijg het niet werkend en heb het volgende geprobeerd:

* verschillende biossen er op gezet > geen verschil
* instellingen op manual gezet en verschillende instellingen geprobeerd
* gezocht op GoT, maar niks gevonden wat op het zelfde probleem duidt.
* gezocht op dfi-street.com, maar niks gevonden wat op het zelfde probleem duidt.

Het probleem is:
het geheugen wordt simpelweg niet herkend, en het bios blijft dus aan geven dat er 1 gieg in zit.
Vaak worden als alle modules er in zitten de Sata schijven ook niet meer herkend.
En vaak genoeg start het systeem simpelweg niet eens op.

Als ik de mushkins of de ocz's afzonderlijk van elkaar draai, dan is alles helemaal stabiel en werkt het perfect, maar zodra ze alle 4 er in zitten, dan gaat het mis.

Ik heb alles ook even op 2T gezet en op 166MHz, maar dat hielp ook niks helaas.

relevante specs:
* DFI Lanparty nF4 Ultra D
* AMD Athlon 64 San Diego 3700+

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Bedankt! _/-\o_
Het geheugen wordt wel onafhankelijk van elkaar herkend?

4 bankjes geheugen volstoppen is meestal al meer kans op problemen en helemaal als het ook nog verschillende merken/types zijn, helaas.

Bovendien kun je met 4*512 sowieso alleen 2t draaien.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Help!!!! schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:16:
[...]

Het geheugen wordt wel onafhankelijk van elkaar herkend?

4 bankjes geheugen volstoppen is meestal al meer kans op problemen en helemaal als het ook nog verschillende merken/types zijn, helaas.

Bovendien kun je met 4*512 sowieso alleen 2t draaien.
Ja onafhankelijk van elkaar zijn ze gewoon stabiel.
2t draaien weet ik inderdaad. (had wel verhalen gehoord dat het met San Diego ook op 1t kan, maar als het op 2t draait ben ik al tevreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
4x512 1T gaat niet lukken, wellicht op expert/venus met 200mhz max maar niet op Ultra-D. Mijn Mushkin level II BH5 werken niet samen met mijn OCZ VX of Teamgroup. Systeem boot niet eens. OCZ & Teamgroup gaat goed. Timings ed in pic. Misschien handig eens te testen of het wel werkt met een ander (derde) setje 2x512.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/32M2048250mhz1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/8M20483504MBM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
@Viss,
Ik zal hier van de week eens testen met 2x512mb bh-6 en 2x512mb bh-5.
Kijken of dat gaat op 1T (zit hier wel op RD580 en niet op NF4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

El Snorro schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:57:
@Viss,
Ik zal hier van de week eens testen met 2x512mb bh-6 en 2x512mb bh-5.
Kijken of dat gaat op 1T (zit hier wel op RD580 en niet op NF4)
Ben ik ook wel benieuwd naar.
offtopic:
Woon jij trouwens in de buurt van Huizen ('t Gooi) en zou je eventueel mee willen kijken of het jou mayb lukt om hier 2GB werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Ben benieuwd Thijs maar denk dat als 1T al werkt met 4 dimms rond de 200mhz max zal zijn. Wel goed bord voor 4 dimms, 4x512 @ 275 (2-2-2-5) 32m gezien op XS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Ik heb een AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester Core) en een DFI NF4 Expert.
Ik zit nu al een tijdje te overclocken, maar ik kan niet hoger komen dan:

2550 MHz (255.0 x 10.0) @ 1.45 V (geheugen op 212.5 MHz, CPU/12 @ 2.5-3-3-7-1T)

Hoger dan dit is ie niet Prime stable (na 20 minuten of minder een error), Vcore al opgeschopt tot bijna 1.65, maar dat helpt niet, CPU gaat niet hoger dan 2550 Prime stable

Kan mijn CPU niet hoger? Of stel ik iets verkeerd in in mn BIOS?

(ik heb al verschillende topics doorgelezen, overclock tutorials maar helpt niets, misschien heeft de Genie Bios iets te veel settings, kan iemand me helpen?)

Koeling: Zalman Respirator 1 Plus (Waterkoeling :) )

Ligt het aan mij, of mn CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Heb je al geprobeerd met een lagere multiplier?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn je temps dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geprobeerd:

255 x 10.0 (2550 MHz) ---> Prime stable
256 x 10.0 (2560 MHz) ---> Niet Ps
270 x 9.5 (2565 MHz) ---> P.s.
271 x 9.5 (2574.5 MHz) ---> Niet Ps
283 x 9.0 (2547 MHz) ---> P.s.
284 x 9.0 (2556 MHz) ---> Niet Ps

Moet ik iets in de BIOS instellen met Async Latencies (Skew, DRAM Drive strength :? )?
(dit gedeelte van mn timings snap ik niet echt en kon ik ook niet veel wijzer worden via google enz.)

Temps:

@2.55 GHz (@1.45 V):

Idle 25, Stressed (3DM05/Prime/SuperPi) 35

@2.70 GHz (@ 270 x 10.0 MHz, Vcore 1.50 - 1.65 V):

Idle 26-28, Stressed max. 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dTwlzzy:

Voor Winbond BH-5:

Cas: 2
Trcd: 2
Trp: 2
Tras: 5 (Over Tras is ook veel te vinden in dit topic).
Command rate: 1T
Trc: 7
Trfc: 12
Trrd: 2
Twr: 2 voor lage timings, 3 voor hoge clocks
Twtr: 1 (erg agressief, men zegt dat twee stabieler is. Ik draai zelf Twtr 1)
Trwt: 2 is voor strakke timings, 4 voor hoge clocks
Tref: Dit moet je zelf testen. Hier is heel veel over te vinden. Ook in dit topic. Mijn geheugen draait Tref op 1296 cycles.
Bank interleave: Enabled
DQS Skew Control: Of
Dram Drive strenght: Weak
Data Drive strenght: Level 1 of Level 2
Max Async latency: 7ns voor strakke timings, 10ns voor hoge clocks
Read Preamble: 4.5ns strakke timings (en winbond UTT) , 6ns voor hoge clocks (en TCCD/TCC5). Dit moet je echter ook zelf testen.
Idle Cycle limit: 0-32
Dynamic counter: Men zegt dat disabled betere performance levert. Ik heb Dynamic Counter disabled staan, maar ik zag net dat Viss hem op enabled zet. Dit ligt dus aan je geheugenrepen. Sommige repen doen het beter met enabled, sommige met disabled. Verschil is erg klein.
Read Write Queue Bypass: 16x
Bypass max: 4 voor hoge clocks, 7 voor stakke timings

Winbond BH-5 moet het hebben van strakke timings, veel volt en een snelheid van rond de 250~275 MHz.
Men zegt niet voor niets dat Winbond BH-5 gaat leven boven 3(.2) volt. Ik zou als ik jou was het geheugen overclocken, want je hebt niet voor niets een DFI Lanparty :) En het zou natuurlijk prachtig zijn als je je geheugen 1:1 met de FSB kan draaien.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu dus een opteron 165 besteld +een DFI LANPARTY UT nf4 sli-dr expert
mijn vraag is of dit bordje de hoge htt aankan! ,aangezien de multiplier van 165 maar max 9x is!
word het o.c toch wel moeilijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:06:
ik heb nu dus een opteron 165 besteld +een DFI LANPARTY UT nf4 sli-dr expert
mijn vraag is of dit bordje de hoge htt aankan! ,aangezien de multiplier van 165 maar max 9x is!
word het o.c toch wel moeilijker?
ja gaat flink hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thx anders had ik moeten kiezen voor de opti 170 met 10x multi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Anders zoek je dat ff van te voren uit 8)7
Naderhand vragen vind ik nooit echt getuigen van slimheid en ziet er altijd gehaast uit omdat het zowiezo heel makkelijk te vinden is!
Dfi's staan bekend om hoge htt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Lekker bord hoor, die nF4-sli :),
Zit nu op 10x310 @ 1.55v met strakke timmings: 2.5-4-3-7 @ 1T en 2.77v

Afbeeldingslocatie: http://img434.imageshack.us/img434/6451/sandiego3100hz0ih.th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-05-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mn dfi bordje gekregen.. kom ik er achter dat het bord een 8 pins stekker heeft voor de 12V voeding in plaats van de 4 pins op mn vorige mobo (asus sli del)
is er een stekker in de handel die van 4 pins naar 8 pins gaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
4 pins zou gewoon moeten werken, zie manual. En ja er zijn adapters voor met 2x molex zodat je je 4 pins alsnog op alle 8 kunt prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:30:
4 pins zou gewoon moeten werken, zie manual. En ja er zijn adapters voor met 2x molex zodat je je 4 pins alsnog op alle 8 kunt prikken.
viss bedankt he! ik ben er achter (opteron 165 en dfi is binnen en ik doe mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:18:
vandaag mn dfi bordje gekregen.. kom ik er achter dat het bord een 8 pins stekker heeft voor de 12V voeding in plaats van de 4 pins op mn vorige mobo (asus sli del)
is er een stekker in de handel die van 4 pins naar 8 pins gaat??
Ja, ik heb bv de Tagan 480-U22, waar er 2x 4pins stekkers op zitten die je kan bundelen tot de 8pins stekker die jij bedoeld :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik weet het.. 8pins is volgens dfi bedoeld voor sli opstellingen met veel wattage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:55:
ja ik weet het.. 8pins is volgens dfi bedoeld voor sli opstellingen met veel wattage
Als je ze hebt gewoon altijd inpluggen, kan nooit kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik ja.. maar een verloop kabel van 4pins molex naar 8 pins is zeer moeilijk te vinden in lokale pc shops ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:30:
Lekker bord hoor, die nF4-sli :),
Zit nu op 10x310 @ 1.55v met strakke timmings: 2.5-4-3-7 @ 1T en 2.77v

[afbeelding]
Hoe stabiel is dit :?
Anders is 3100mhz toch niet zo heel bijzonder meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
als het werkelijk stabiel is dan is dat nog steeds bijzonder op lucht / water. geen idee eigenlijk waar die jongen op draait / of het überhaupt stabiel is .. nog geen prime95 / sp2004 shotje van hem mogen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Ben ook een beetje aant pielen, maar kom met mijn mijne niet hoger dan 2900MHz stabiel @ default bios met mem 1:1.
Wat ik me afvraag is het volgende:
bij A64Tweaker heb je de opties: MEM CLK 0, MEM CLK 1, MEM CLK 2 & MEM CLK 3.
Bij 0 & 1 staan ze enabled bij mij, maar hoe zet ik die andere 2 ook daarop in mijn bios? Of kan dat niet via de bios? (DFI Expert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
waterking schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:35:
als het werkelijk stabiel is dan is dat nog steeds bijzonder op lucht / water. geen idee eigenlijk waar die jongen op draait / of het überhaupt stabiel is .. nog geen prime95 / sp2004 shotje van hem mogen zien
Waar ik op draai staat bij m'n specs :) water dus. Vooralsnog kan ik op 3050MHz te primen, 1.5uur torturetest stabiel. 3100Mhz knalt er na 10min uit dus daar moet nog aan gesleuteld worden.

edit
Er zit wel wat verbetering in, maar helaas nog niet volledig stabiel
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/2562/prime31003li.th.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Demon_Eyez op 25-05-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

heb me dfi UT Nf4 Ultra-D binnen met daarop met x2 3800+ met gskill HZ UCCC samsung chips, nu had ik direct al problemen met de herkenning van de 2 cores, na wat googlen vond ik een mogelijke oplossing: bios flash, las al vrij snel van die bootdisk tool die je op DFI street kon downloaden, deze gepakt en wel de meest recente, met als uitgifte dd 06 april 2006, is deze ook het beste voor me combi mobo en ram? of is voor t samsung UCCC een betere bios te hanteren?

cpu wil 2,7 halen maar dan op 300x9 maar bij 10x cpu multi is 260x10 al niet meer stabiel, dan mem 1:1 , en bij 300x9 in een 5/6 divider waardoor t net onder specs 245Mhz draait.
stepping LDBHE 0543SPMW, standaard vcore is 1,29v maar zodra ik deze aanpas staat er vaak iets heel anders ingesteld :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!to
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 10:53
Sain, welke slots heb jij gebruikt(let hier ook op)

tjek hier even http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=20823

Of deze : http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=57317

Erg handig

[ Voor 21% gewijzigd door P!to op 26-05-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nadat ik ze zelf in de gele had gestoken bootte hij niet eens door en melde me al de andere (oranje) sloten te gebruiken zo gezegd zo gedaan, maar idd nog niet de 2 reepjes gewisseld, maar kreeg op me vorige msi neo4 plat , dat ook een heeel uitgebreid OC bios had, ze ook amper stabiel daarop...

had van vorige eigenaar van t HZ setje al een tip welk bios te nemen, en nog wat timings voor dat kit, kijken of ik em nu stabiel kan krijgen.

2,5ghz is een gebakken eitje op 1,29v (default) maar had voor een 3d bench op 2,7ghz er 1,55v voor ingegeven in bios, maar na saven en in bios kijken, leest het daar net als in windows heel vreemd uit maar 1,36v terwijl ik max startup 1,55v ingaf :? :X zie a64 topic voor een screenshot..

zal je links eens door gaan snuffelen... thnx

[ Voor 24% gewijzigd door SAiN ONeZ op 26-05-2006 16:09 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dfi nf4 ut- expert bordje geinstalleerd met mn opti 165
krijg ik het probleem met het installeren van windows xp!!
omdat mn harde schijf gewist is heb ik in de bios ingesteld dat first boot priorety mijn dvd-rom moet zijn om windows xp te installeren en second de harde schijf (maxtor 120 gig)
nu komt hij niet voorbij de setup van windows (executive bestanden lezen ofzo iets?) loopt dus compleet
vast. heeft dit iets te maken met de instellingen van je HD in de bios? want soms zegt hij ook iets NTLDR ontbreekt en slaat vast??? iemand bekent met deze problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ben er uit ram zat waarschijnlijk in verkeerde slot (geel) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 10:55
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:00:
hmm dfi nf4 ut- expert bordje geinstalleerd met mn opti 165
krijg ik het probleem met het installeren van windows xp!!
omdat mn harde schijf gewist is heb ik in de bios ingesteld dat first boot priorety mijn dvd-rom moet zijn om windows xp te installeren en second de harde schijf (maxtor 120 gig)
nu komt hij niet voorbij de setup van windows (executive bestanden lezen ofzo iets?) loopt dus compleet
vast. heeft dit iets te maken met de instellingen van je HD in de bios? want soms zegt hij ook iets NTLDR ontbreekt en slaat vast??? iemand bekent met deze problemen
8)7 lol
- Cd gaar?
- NTLDR = NT Loader
- wat is het probleem nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem was uiteindelijk dat mn geheugen in het verkeerde slot zat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Ik heb een Dfi nf4 ultra-D Rev A3 (bios uit 04/06/2006 van Dfi website) met een Amd 3000 + ( Rev DH-E6 Stepp 2) Mem 512 single 3-3-3-8-1T .

Alles loopt goed behalven het booten dat gaat soms verkeerd, ene keer valt ie uit na boot devices zwart beeldscherm herstart. Andere keren moet je hem zelf resetten.

Wat is het probleem ?

Hier nog de pics ------ :)

Prime :

http://img230.imageshack....stable2700vcore1475jb.jpg

Pi 32M:

http://img80.imageshack.u...stable2700vcore1420vt.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door iNSANiTi op 28-05-2006 01:47 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Dat niet, of slecht booten ligt vaak aan je ram.
Kijk eens of je dat wat beter kunt afstellen !

Succes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

geheugen timings juist losser toch ?

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.