Ik heb er gewoon 20,99 voor betaaldVerwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:41:
@Ace Lightning; wat is de rest van je systeem??
@gideon82; de manier waarop jij het zooitje hebt is nog steeds illegaal! Trouwens, ik heb SF voor 27 euro, gewoon bij de FRS. Als je er 3 koopt krijg je 10% korting (als je er om vraagt). Laat ik nu net die andere 2 doorverkocht hebben voor 30,- en voila; mijn exemplaar kostte toen nog maar 21euro !
Verwijderd
Mag ik weten waar jij het dan vandaan hebt? Want ik wil het best spelen maar neit voor de prijs dat er nu nog voor gevraagd word.TheVisionMaster schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:32:
[...]
Ik heb er gewoon 20,99 voor betaaldzonder ingewikkelde constructies
Die patch heb ik al geinstalleerd, daardoor werd het juist langzamer.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:58:
[...]
Laatste patch installeren (1.12) en dan zul je zien dat het een stuk sneller zal gaan, het is ook afhankelijk van hoe hoogs je settings staan.
Ik heb dan wel alles max staan en dan duurt het nog 2/3 sec, daarvoor was dat 20 sec....kan dus aanzienlijk schelen, op tragere systemen zal dat nog groter verschil zijn.
Ik snap niet hoe de settings er effect op kunnen hebben
-edit- net ff wat research gedaan op google e.d., en veel zeggen dat je meer ram nodig hebt, maar dat is niet zo want ik heb al 2 gb, dus lijkt me zat. Ik heb ook een reply gelezen van iemand die zei dat het door de hdd komt, en dat bf2 een md5 checksum checkt van bf2 op je hdd. Hij had hdd veranderd en toen was het in eens sloom...dus dat zou kunnen
ik ga ff defragmenteren (is nodig) en kijken of het uitmaakt
bij www.cd-wow.nl is ie 22 euro geloof ikVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:38:
[...]
Mag ik weten waar jij het dan vandaan hebt? Want ik wil het best spelen maar neit voor de prijs dat er nu nog voor gevraagd word.
[ Voor 38% gewijzigd door FireFoz op 28-11-2005 15:09 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Verwijderd
ben er nu twee aan het testen eentje heet Mpower en de andere FAST defrag
En ook nog een paar andere tools voor je pc, maar dat is niet voor me ram geheugen maar voor het geheel als, registery, defragmentatie,tweaks!
weet iemand nog een goed programma want is best wel irrietant om ze allemaal te downloaden
en oh vergeet firefox niet gebruiken is een stuk lighter!
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 15:16 ]
Ik heb hem ook besteld voor bij CD-now. Een lage prijs en gratis verzendkosten. Maar je moet er wel een aantal dagen op wachten. Dus dat doe ik al een week.FireFoz schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:00:
[...]
Die patch heb ik al geinstalleerd, daardoor werd het juist langzamer.
Ik snap niet hoe de settings er effect op kunnen hebbenWaarom zou dat langer duren als ik bijv een hoge resolutie draai? ik zou al lang blij zijn als het 20 seconden zou duren....de map zelf laden gaat redelijk vlot
-edit- net ff wat research gedaan op google e.d., en veel zeggen dat je meer ram nodig hebt, maar dat is niet zo want ik heb al 2 gb, dus lijkt me zat. Ik heb ook een reply gelezen van iemand die zei dat het door de hdd komt, en dat bf2 een md5 checksum checkt van bf2 op je hdd. Hij had hdd veranderd en toen was het in eens sloom...dus dat zou kunnen
ik ga ff defragmenteren (is nodig) en kijken of het uitmaakt
[...]
bij www.cd-wow.nl is ie 22 euro geloof ik
Als je 1024 MB hebt en je settings staan hoog, dan heb je zoveel mogelijk RAM nodig, puur voor het geheugen gebruik van BF2. Het is dan zeer onverstandig om 256mb aan aperture size in te stellen. Deze 256mb mis je dan als pure geheugen. (je houdt 768 mb over en het spel heeft op die settings met alle ander draaiende programma's tussen de 700 en 800 nodig.) Dit heb je hard nodig om al de dingen te kunnen laden. Dit merk je in de performance van het spel. Een setting van 64mb is dan een betere keuze. dan heb je meer geheugen beschikbaar en je spel loopt dan gewoon lekkerder. Heb je 2048 MB aan geheugen dan heb je op alle hoge settings maxmaal 1024 mb nodig. Dan kan je hem wel op 256Mb zetten voor een betere performance. Het is simpel: Als je de geheugen ruimte niet hebt, dan de aperturesetting zo laag mogelijk > tussen 32-64mb.jagermeister schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:40:
Nog iets dat misschien kan helpen om wat meer FPS eruit te persen. Ik heb mijn AGP Aperture size aangepast naar 256MB (stond op 64MB). Het lijkt allemaal net ff wat lekkerder te lopen, maar goed.. het kan ook psychisch zijn natuurlijk
Nog geen crashes gehad iig. Heb er net ff een kwartiertje mee gespeeld. Hoger gooi ik hem niet..
[...]
Verwijderd
Kan best.. maar ik heb 1024Mb RAM, maar na verhogen van aperture van 64 naar 256 liep SF bij mij een stuk beter..Falcon2107 schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:26:
[...]mooi verhaal....
Verwijderd
Maakt niks uit! je krijgt bij de Bf series en vooral Vietnam, een betere performence performence!Falcon2107 schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:26:
[...]
Als je 1024 MB hebt en je settings staan hoog, dan heb je zoveel mogelijk RAM nodig, puur voor het geheugen gebruik van BF2. Het is dan zeer onverstandig om 256mb aan aperture size in te stellen. Deze 256mb mis je dan als pure geheugen. (je houdt 768 mb over en het spel heeft op die settings met alle ander draaiende programma's tussen de 700 en 800 nodig.) Dit heb je hard nodig om al de dingen te kunnen laden. Dit merk je in de performance van het spel. Een setting van 64mb is dan een betere keuze. dan heb je meer geheugen beschikbaar en je spel loopt dan gewoon lekkerder. Heb je 2048 MB aan geheugen dan heb je op alle hoge settings maxmaal 1024 mb nodig. Dan kan je hem wel op 256Mb zetten voor een betere performance. Het is simpel: Als je de geheugen ruimte niet hebt, dan de aperturesetting zo laag mogelijk > tussen 32-64mb.
ja het klinkt raar ja
Verwijderd
Je moet gewoon een mini image gebruiken...werkt perfect....daemon tools met safedisk emulatie aan en dan die mini image mouten....geen dvd meer nodig...k hou m ook liever in zn hoesje
Verwijderd
Net mn pc opnieuw geinstalleerd...ik heb het gewoon zo gedaan en t werkt perfect! (afgezien van SF met zn lage fps)Mr. Bondt schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:31:
Bij mij is Battlefield 2 (+ Special Forces) op dit moment geinstalleerd:
[list=1]
• Battlefield 2
• Patch 1.02
• Patch 1.03
• Patch 1.12
• Special Forces
• Patch 1.12
En het werkt als een zonnetje. Misschien heeft iemand er wat aan.
BF2
BF2 SF
Patch v1.12
met al die sf wapens in de normale mappen word het ook zooitje zeg. Sta je bij n vliegtuig te wachten, gooit er een of andere counterstriker een flashbang voor je neus. Ja dank je. pakt ie een plane, vliegt ie em in de zee. Na n tijdje werd iedereen op die carrier hem gek en hebben we heb geloof ik 16x geteamkilled. Een paar keer als ie spawnde meteen een 203 op hem geschoten, c4 aan zijn vliegtuig geplakt en dat opgeblazen, kniven, heli's die em kapot schoten, en dat allemaal van onze eigen kant
vond het wel grappig.
enige wat ik vaag vind, ik sta met mijn rug naar n flashbang en ik zie wit, hoe kan dat nou
enige wat ik vaag vind, ik sta met mijn rug naar n flashbang en ik zie wit, hoe kan dat nou
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Iemand moet mij hier toch echt gaan helpen. Na de update heb bar slechte fps (denk aan 35/40 fps) en dat met:evilpin0 schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:03:
[...]
jezus wat een hogeinstelling ik heb bijna hetzelfde systeem en alles op medium met shadows uit en geen aa. Fps is goed en komt meestal niet onder 30 maar echt superdraait het allemaal niet.
Die nieuwe wapens zijn erg leuk alleen van afstand erg onaccuraat vooral die p2000 die alleen al een te groot vizier heeft voor een afstand. Verder met de scar een super wapen van dichtbij en midrange.
Weet iemand in welke levels de apache zit? heb hem alleen in iron gator gezien en dan voordat die helaas voornamelijk tegen mannetjes gebruikt. Leuk me erg leuk de apache terug te zien in een "normale" map, vooral die raketjes zijn super
Asus A8N Sli Deluxe
2x512mb OCZ geheugen
XFX 7800GT @ geoptimaliseerde frequenties
AMD 64 3200+ @ 2,5ghz
Neem aan dat ik met dit systeem gewoon in BF2 @ high zou moeten kunnen spelen (textures op medium ivm met framedrops (dit werkte voor update wel gewoon super (70fps))) Iemand tips ?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Verwijderd
Wees blij dat je nog 35/40 fps hebt.....er is namelijk bar weinig aan te doen.
Als je iets hoger leest zul je wel een paar tweaks tegenkomen maar het is gewoon een feit dat SF niet fatsoenlijk loopt...Als ik met mijn systeem alles op low zet heb ik het nog (drops onder de 20) dus laat het gewoon staan zoals het was....en hoop dat EA er snel iets aan doet.
Gewoon een slecht geprogrammeerd spel, ze hadden de maps compleet anders in moeten delen, neem die map Iron Gator...64 mensen op 1 boot, dan vraag je toch om problemen?
Ziekelijk eigenlijk, een videokaart van 400 euros en dan spelen met 30 fps
Ik wacht nog steeds op Quake Wars: Enemy Territory, misschien dat dat wel de Uber-Online-Wargame wordt....
Als je iets hoger leest zul je wel een paar tweaks tegenkomen maar het is gewoon een feit dat SF niet fatsoenlijk loopt...Als ik met mijn systeem alles op low zet heb ik het nog (drops onder de 20) dus laat het gewoon staan zoals het was....en hoop dat EA er snel iets aan doet.
Gewoon een slecht geprogrammeerd spel, ze hadden de maps compleet anders in moeten delen, neem die map Iron Gator...64 mensen op 1 boot, dan vraag je toch om problemen?
Ziekelijk eigenlijk, een videokaart van 400 euros en dan spelen met 30 fps

Ik wacht nog steeds op Quake Wars: Enemy Territory, misschien dat dat wel de Uber-Online-Wargame wordt....
Ik heb het niet over BF2 :SF gewoon vanillaVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:59:
Wees blij dat je nog 35/40 fps hebt.....er is namelijk bar weinig aan te doen.
Ziekelijk eigenlijk, een videokaart van 400 euros en dan spelen met 30 fps![]()
zal zo mijn bios updaten naar 1015 (heb nu 1014) en videokaart maar chipset heb ik laatste dusjahdjmantri schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:04:
dan heb je toch echt iets verkeerd in je instellingen (miss je mobo?) want hier draai ik een standje half medium half high en het draaid als een zonnetje! (met een minder systeem denk ik)

[ Voor 17% gewijzigd door DeluxZ op 28-11-2005 17:28 ]
Heb BF2SF hier gewoon soepel draaien hoor
Specs
3.2g/800fsb/2mb
1024mb
6800GT
BF2 video settings
reso: 1024x768
high/max: Terrain/Effects/Geometry/ViewDistance
uit/low: Textures/Dynamic Shadows/Lighting/AntiAliasing/TextureFiltering
VideoDefault.con: renderer.allowAllRefreshRates 1
Specs
3.2g/800fsb/2mb
1024mb
6800GT
BF2 video settings
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Verwijderd
Mijn excuses. Ik bedoelde inderdaad Righteye.gideon82 schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:56:
[...]
hallo, ga jij even zeggen dat mijn zooitje illegaal is.. Kom anders langs me huis . Zal ik je even mij play.com bon laten zien en het product zelf ()
en als het meezit komt Dinsdag een nieuw pakketje van play.com binnen met BF2 : SF .. Dus ik weet niet hoe je erbij komt dat mijn zooi illegaal is ofzo maar misschien bedoel je de illegale zooi van die poster een paar posts hierboven

Nou, juist typisch in bf vietnam moest ik de agp aperture size zo minímaal mogelijk instellen, me oude p4 mobo kon dit tot 4mb instellen, maar vaker 32mb de laagste waarde, en in BF V (met een ATI kaart) viel direct op dat de choppy gameplay juist over was, naarmate je de agp aperture size lager zette.. het tegenovergestelde gebeurt in BF2, zet je AGP aperture size maar eens minimaal en ga dan eens vliegen , dan merkt je het schokken, terwijl de fps ruim voldoende is, naarmate je de agp aperture size verhoogt, merk je dat de fps gelijk blijven, maar het schokkende gevoel weg gaat.......Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:40:
[...]
Maakt niks uit! je krijgt bij de Bf series en vooral Vietnam, een betere performence performence!
ja het klinkt raar ja
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
Ook op de map Iron Gator? Want ik ken (nog) niemand waar dat normaal liep (altijd boven 25fps)Tubby schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:30:
Heb BF2SF hier gewoon soepel draaien hoor
Specs
3.2g/800fsb/2mb
1024mb
6800GT
BF2 video settings
Heb mn instellingen wel wat hoger misschien, met BF2 vanilla alles op high @ 1280x1024...2xAA
Heb geen zin om voor een uitbreiding alles op medium/low te moeten gaan zetten (maakt zelfs niet veel uit qua performance)
....heb toen de 6800gt en 1,5 GB ram extra gehaald JUIST voor BF2. Heb nu ook weer alles op high gezet en als er dan zo'n verotte map komt zoek ik weer een andere server...niets aan te doen.
Wel vaag dat het verlagen naar Low zelfs die fps drops niet tegengaat, het zal dan toch aan het spel moeten liggen niet?
De 18 PC's die op de GameXpo stonden met BF2+SF heb ik ook zo geïnstalleerd, en bij alle 18 ging dat perfect op die manier. Uiteraard wel overal een mini-image erop gezet aangezien we de DVD's wel graag wilden houdenVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:22:
Net mn pc opnieuw geinstalleerd...ik heb het gewoon zo gedaan en t werkt perfect! (afgezien van SF met zn lage fps)
BF2
BF2 SF
Patch v1.12
Psies.. bij mij lijkt het ook zijn vruchten af te werpen. Het voelt allemaal net ff wat soepeler aan.sain onez schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:56:
[...]
Nou, juist typisch in bf vietnam moest ik de agp aperture size zo minímaal mogelijk instellen, me oude p4 mobo kon dit tot 4mb instellen, maar vaker 32mb de laagste waarde, en in BF V (met een ATI kaart) viel direct op dat de choppy gameplay juist over was, naarmate je de agp aperture size lager zette.. het tegenovergestelde gebeurt in BF2, zet je AGP aperture size maar eens minimaal en ga dan eens vliegen , dan merkt je het schokken, terwijl de fps ruim voldoende is, naarmate je de agp aperture size verhoogt, merk je dat de fps gelijk blijven, maar het schokkende gevoel weg gaat.......
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Hmm.. best interessant. Ik zal het ook eens proberen. Daarentegen heeft Windows XP toch al een prima geheugenbeheer? Wat is de meerwaarde van een dergelijk progsel?Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:11:
[...]
ben er nu twee aan het testen eentje heet Mpower en de andere FAST defrag
En ook nog een paar andere tools voor je pc, maar dat is niet voor me ram geheugen maar voor het geheel als, registery, defragmentatie,tweaks!
weet iemand nog een goed programma want is best wel irrietant om ze allemaal te downloaden![]()
en oh vergeet firefox niet gebruiken is een stuk lighter!
EDIT: Beetje zoeken op GoT levert me op dat veel mensen het gebruik van een RAM optimizer juist afraden. Die proggies schijnen een een verspilling van geheugenruimte en CPU cycles te zijn: ze kijken alleen maar naar hoe lang iets niet gebruikt is en swappen dat weg of sluiten het. De NT kernel van XP kan dat net zo goed, zegt men.
[ Voor 22% gewijzigd door jagermeister op 28-11-2005 18:51 ]
Verwijderd
hmmm dat geheugen beheer van XP loopt bij mij altijd langzaam vol. En wil ik gaan gamen dan is mijn geheugen al naar 600MB of meer gestegen, light eraan wat voor programma je gebruikt heb in die tussentijd.jagermeister schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:45:
[...]
Hmm.. best interessant. Ik zal het ook eens proberen. Daarentegen heeft Windows XP toch al een prima geheugenbeheer? Wat is de meerwaarde van een dergelijk progsel?
EDIT: Beetje zoeken op GoT levert me op dat veel mensen het gebruik van een RAM optimizer juist afraden. Die proggies schijnen een een verspilling van geheugenruimte en CPU cycles te zijn: ze kijken alleen maar naar hoe lang iets niet gebruikt is en swappen dat weg of sluiten het. De NT kernel van XP kan dat net zo goed, zegt men.
maar deze tooltjes zorgen ervoor dat je met een veeg alle troep die er niet meer hoort te zijn, wordt weg geveegd! En dus begin je eigenlijk met 1/10 van je ram geheugen te gamen en niet 5/10 of iets dergelijks, scheelt vooral swappen !
1024MB cas 2,5, Videokaart: Ati 800XL. processor amd64 3800 2,4@2,64Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:41:
@Ace Lightning; wat is de rest van je systeem??
Een Ausus-SLI premium moederbord, Maxtor D10 200GiG, LG dvd/cd brander
helaas onboard sound maar daar komt binnenkort veranderding in
mx3000 deskopt
kon alles op high spelen met een fps rond de 50-80
maar dat is nu verneukt door SF

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 19:20 ]
Verwijderd
djmantri schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:28:
denk dat ik morgen ff langs de winkels hop om ff special forces te halen (miss kan ik de download nog op iemand anders afschepen)
maar dan kan het dus zijn dat er morgen SF op de server draaid...
btw wel rustig nukom es op mn server
een Djmantri Sf server dat is helemaal top!!
zeg kan je is een keer de battlerecorder aanzetten
Liever niet zeg, EA maakt liever een addon die ze weer verkopen voor 20 euro voor een game die al 50 euro kostte in plaats van bug's te gaan fixen. Koop die addon dan ook gewoon niet, want ik vind het n beetje gaar om die addon nu te gaan draaien. Ik kan niet meer joinen op i3d #02 omdat daar nu ook die addon draaitdjmantri schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:28:
denk dat ik morgen ff langs de winkels hop om ff special forces te halen (miss kan ik de download nog op iemand anders afschepen)

hehe zag je al alleen zitten, en dacht dat er vandaag 'onderhoud' zou zijn...
zal zo wel storm lopen en dan zie je me ook verschijnen..
@jagermeister, merk dat bf2 nie zo heel veel om je vga kaart geeft (het moet toch dx9c aankunnen, dus die zijn allemaal wel oke) en verwacht dat het soepel lopen enkel van je settings afhankelijk is ( en of je RAM dat aankan)
Zelf heb ik wat ruiger vga, maar volgens mij kan je de onderste setting 'TERRAIN', (netzo als de bovenste 3) op HIGH zetten en die overige op MEDIUM, zit zelf ook maar met 1 GB, en heb zelfs daarbij ook nog dynamic lightning op hoog staan.. Heb helemaal geen swapping bij het enteren van de map, en anders doe je tijdens instellen ff gamen, CTRL+ALT+DEL of bij prestaties te kijken hoeveel RAM er gebruikt wordt, zodra ie boven de 1 GB (1,024GB) komt, gaat t swappen. De kunst is te zorgen zodat ie daar nooit bovenkomt, dan kan t nog hoger
( ook na t gamen, kan je zien wat ie maximaal gebruikt heeft, daar mag dus nooit meer als 1,02gb te komen staan, dan zit je safe)
Ook resolutie maakt wat weinig uit, voorheen een CRT monitor en draaide ook deze settings op 1600x1200, maar de native reso van me 19" tft is 1280x1024 en hanteer dezelfde settings met 6x aa ipv 4x aa, zodra je die textures op hoog zet, gaat ie over de 1gb en maken de overige instellingen weinig uit...
Ook kan je dmv ctrl+alt+del kijken of die theorie van agp aperture verhogen, er direct voor zorgt dat het reserveerde deel van je ram toeneemt.. (en dus eerder gaat swappen... ) mijn conclusie blijft dat t soepeler loopt, had dit al gepost maar dit zorgde in de zomer voor té heet ram en heb dat weer verlaagd...
zal zo wel storm lopen en dan zie je me ook verschijnen..
@jagermeister, merk dat bf2 nie zo heel veel om je vga kaart geeft (het moet toch dx9c aankunnen, dus die zijn allemaal wel oke) en verwacht dat het soepel lopen enkel van je settings afhankelijk is ( en of je RAM dat aankan)
Zelf heb ik wat ruiger vga, maar volgens mij kan je de onderste setting 'TERRAIN', (netzo als de bovenste 3) op HIGH zetten en die overige op MEDIUM, zit zelf ook maar met 1 GB, en heb zelfs daarbij ook nog dynamic lightning op hoog staan.. Heb helemaal geen swapping bij het enteren van de map, en anders doe je tijdens instellen ff gamen, CTRL+ALT+DEL of bij prestaties te kijken hoeveel RAM er gebruikt wordt, zodra ie boven de 1 GB (1,024GB) komt, gaat t swappen. De kunst is te zorgen zodat ie daar nooit bovenkomt, dan kan t nog hoger
Ook resolutie maakt wat weinig uit, voorheen een CRT monitor en draaide ook deze settings op 1600x1200, maar de native reso van me 19" tft is 1280x1024 en hanteer dezelfde settings met 6x aa ipv 4x aa, zodra je die textures op hoog zet, gaat ie over de 1gb en maken de overige instellingen weinig uit...
Ook kan je dmv ctrl+alt+del kijken of die theorie van agp aperture verhogen, er direct voor zorgt dat het reserveerde deel van je ram toeneemt.. (en dus eerder gaat swappen... ) mijn conclusie blijft dat t soepeler loopt, had dit al gepost maar dit zorgde in de zomer voor té heet ram en heb dat weer verlaagd...
[ Voor 6% gewijzigd door SAiN ONeZ op 28-11-2005 20:00 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
@Sain.. Zojuist voor het eerst uit BF2 geklapt tijdens een dikke battle in de "Hangar Bay" in Iron Gator. Het krioelde van de players om me heen en er werd druk gegooid met granaten een weet ik wat nog meer... Framerate zakte in als een tiet en ineens... zag ik mijn mooie wallpaper weer.
Zal straks eens in de Event Viewer kijken wat de oorzaak was. Denk trouwens dat het best eens door die Aperture size kan komen. Had dit nog niet eerder gehad namelijk. Denk dat ik hem weer eens terug zet naar de 128 MB.
Goeie tips die je hebt trouwens.
Zal straks eens in de Event Viewer kijken wat de oorzaak was. Denk trouwens dat het best eens door die Aperture size kan komen. Had dit nog niet eerder gehad namelijk. Denk dat ik hem weer eens terug zet naar de 128 MB.
Vanaf dag 1 speel ik BF2 met de 256MB setting. Simpel weg omdat het soepeler speelt. Maar daar is ie bij mij nooit instabiel van geworden.jagermeister schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:59:
Had dit nog niet eerder gehad namelijk. Denk dat ik hem weer eens terug zet naar de 128 MB.
Heb al uren gespeeld zonder crashes.. misschien was het gewoon de temp in mijn kast ofzo.. Heb niet de indruk dat ik nu met een instabiel systeem speel... Misschien nog ff aankijken dus.Eindhoven schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:06:
[...]
Vanaf dag 1 speel ik BF2 met de 256MB setting. Simpel weg omdat het soepeler speelt. Maar daar is ie bij mij nooit instabiel van geworden.
ik heb dit probleem nu ook! ik heb x64 Pro met een 6800 LE, ik kan echt totaal nix vinden over dit probleem, overigens werkt geen 1 3d applicatie!!Al heel wat geprobeerd maar krijg nog steeds alleen een zwart / grijs beeld na intro filmpjes. Wel is de cursor aanwezig en kan deze ook bewegen. Dit gebeurt zowel in de officiële demo als in een minder legale versie van het volledige spel.
Specs:
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP2400+
1024MB DDR PC3200
ATI Radeon 9200 (Mijn 9800pro is RMA)
Onboard sound
Windows XP Pro + SP2
Nieuwste ATI drivers
9200 word officiëel ondersteund zag ik. Zal wel niet best lopen maar kan in iedergeval spelen totdat mijn 9800pro weer terug is. Iemand een idee hoe ik het oplos?
ik heb trouwens geen ATI (hielp bij hem om VPU recover uit schakele) ik heb de nieuwste chipset drivers en de nieuwste nvidia x64 driver!
Bij mij loopt bf2 prima, soms zakt de framerate ff een beetje in zoals bij een 64-player server met iron gator, maar verder prima. Alleen dat verschikkelijke "verifying client data" dus 
Het inloggen als je BF2 opstart gaat trounwes ook zo sloom... ik zit er over te denken om het opnieuw te installeren op een andere partitie, die hdd is namelijk wat sneller.. alleen ben ik bang dat dan van alles weer niet goed werkt, terwijl het nu net zo goed werkt ...
(op dat na dan)

Het inloggen als je BF2 opstart gaat trounwes ook zo sloom... ik zit er over te denken om het opnieuw te installeren op een andere partitie, die hdd is namelijk wat sneller.. alleen ben ik bang dat dan van alles weer niet goed werkt, terwijl het nu net zo goed werkt ...

64 players in Iron Gator wil ik me niet eens voorstellenFireFoz schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:26:
Bij mij loopt bf2 prima, soms zakt de framerate ff een beetje in zoals bij een 64-player server met iron gator, maar verder prima. Alleen dat verschikkelijke "verifying client data" dus
Het inloggen als je BF2 opstart gaat trounwes ook zo sloom... ik zit er over te denken om het opnieuw te installeren op een andere partitie, die hdd is namelijk wat sneller.. alleen ben ik bang dat dan van alles weer niet goed werkt, terwijl het nu net zo goed werkt ...(op dat na dan)

hmmz, ik heb bf 2 SF gekocht, en gewoon nog geen 1 keer gespeeld. Elke keer werk, school of NFS MW.. Eerst die maar eens uitspellen voordat ik weer fulltime aan BF2 ga
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
OK, misschien een trieste vraag;
ik heb een tijdje geen BF2 gespeeld door een verhuizing en door een clean install van Windows.
Maar welke patches moet ik nu installen voor BF2.
Tnx.
ik heb een tijdje geen BF2 gespeeld door een verhuizing en door een clean install van Windows.
Maar welke patches moet ik nu installen voor BF2.

Tnx.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik zat net op 64 man Iron gater, idd, zooitje.jagermeister schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:35:
[...]
64 players in Iron Gator wil ik me niet eens voorstellenWat een zooitje zal dat zijn... Denk dat ik dan blij ben als ik de 3 frames per seconden haal
FPS was ook niet echt hoog.
Verwijderd
Als je BF2 opnieuw hebt geïnstalleerd dan moet je eerst.RappieRappie schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:39:
OK, misschien een trieste vraag;
Maar welke patches moet ik nu installen voor BF2.![]()
Tnx.
Patch 1.12 erover gooien
Dan Special Forces installeren als je dat hebt en wilt
Na Special Forces weer patch 1.12
2x 1.12 lijkt me een beetje overbodig, zeker omdat special forces naar 1.1 ofzo (terug)patched. Gewoon alleen 1.12 nadat je bf2 hebt geïnstalleerd (of na bf2:sf als je die hebt).Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:31:
[...]
Als je BF2 opnieuw hebt geïnstalleerd dan moet je eerst.
Patch 1.12 erover gooien
Ok heren, bedankt.
Ik heb BF:SF niet dus alleen 1.12.
Ik zag zoveel patches staan dat ik door de patch bomen het BF2 bos niet meer zag.
Edit: typo. =
Ik heb BF:SF niet dus alleen 1.12.
Ik zag zoveel patches staan dat ik door de patch bomen het BF2 bos niet meer zag.
Edit: typo. =

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 28-11-2005 23:53 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
of gewoon Special Forces installeren en daarna patch 1.12Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:31:
[...]
Als je BF2 opnieuw hebt geïnstalleerd dan moet je eerst.
Patch 1.12 erover gooien
Niet eens leuk om te spelen, vreselijk slechte map.Snow_King schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:50:
[...]
Ik zat net op 64 man Iron gater, idd, zooitje.
FPS was ook niet echt hoog.
[ Voor 27% gewijzigd door Stewie! op 29-11-2005 00:10 ]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Hij kan echt wel leuk zijn, maar dan heb je goede teams nodig en 32 spelers is toch wel het maximum. Teamplay zorgt in deze map gegarandeerd voor fun. De heli's zijn daarentegen wel een beetje teveel van het goede.DaMorpheus schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:09:
[...]
Niet eens leuk om te spelen, vreselijk slechte map.
Verwijderd
Ik heb dat refreshrates gedoe op 1 gezet en mn AGP Aperture op 256Mb. Ik heb 2Gb geheugen en ik moet zeggen dan SF echt een heel stuk soepeler loopt als voor die settings. Kan zeker geen kwaad.
Verder heb ik een 6800 Gamers Edition, Athlon XP 3200+ en alles wat met lighting te maken heeft op Medium samen met terrain. Verder alles op High, viewdist op 100% en geen AA. Oh en een nieuwe WD Raptor
Verder heb ik een 6800 Gamers Edition, Athlon XP 3200+ en alles wat met lighting te maken heeft op Medium samen met terrain. Verder alles op High, viewdist op 100% en geen AA. Oh en een nieuwe WD Raptor
Beters... Heb zelf al wel 2 keer een crash gehad. Denk dat het komt door die aperture size. Heb hem verlaagd naar 128 MB, maar merk gelijk het verschil (in negatieve zin). Moet maar eens een reepje geheugen erbij halen. Kan er nog wel 1 bij van 512 MB denk ik. Eigenlijk van de zotte wat een mens niet overheeft voor een spelVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:25:
Ik heb dat refreshrates gedoe op 1 gezet en mn AGP Aperture op 256Mb. Ik heb 2Gb geheugen en ik moet zeggen dan SF echt een heel stuk soepeler loopt als voor die settings. Kan zeker geen kwaad.

Nu maar hopen dat EA door heeft dat de performance ontzettend zuigt bij veel mensen en dat ze nu eens een dikke goede patch uitbrengen! En dit jaar nog graag!
Verwijderd
Gelukkig geen crashes...even afkloppen...jagermeister schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:58:
[...]
Beters... Heb zelf al wel 2 keer een crash gehad.
Nu maar hopen dat EA door heeft dat de performance ontzettend zuigt bij veel mensen en dat ze nu eens een dikke goede patch uitbrengen! En dit jaar nog graag!
Ik hoop ook op een patch maar reken er maar niet op!!
Als iron gator die carrier map is heb ik daar geen lag, maar let wel dat ik de texture details op low heb staan. Dat scheel waarschijnlijk behoorlijk wat.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:22:
[...]
Ook op de map Iron Gator? Want ik ken (nog) niemand waar dat normaal liep (altijd boven 25fps)
Heb mn instellingen wel wat hoger misschien, met BF2 vanilla alles op high @ 1280x1024...2xAA
Heb geen zin om voor een uitbreiding alles op medium/low te moeten gaan zetten (maakt zelfs niet veel uit qua performance)
....heb toen de 6800gt en 1,5 GB ram extra gehaald JUIST voor BF2. Heb nu ook weer alles op high gezet en als er dan zo'n verotte map komt zoek ik weer een andere server...niets aan te doen.
Wel vaag dat het verlagen naar Low zelfs die fps drops niet tegengaat, het zal dan toch aan het spel moeten liggen niet?
Verwijderd
mss kan dit helpen bfsf vloeiend te draaien
Zelfs met mijn supermoderne graka loopt het spel nog haperend
Een superpc hebben met een hypermoderne graka is nog altijd niet een garantie om dit spel vlot te doen draaien. Het schommelen van de framerate kan erg vervelend zijn. De oorzaken hiervan zijn erg verschillend
1. Het geluidssysteem : net zoals in de begindagen van BF42, heeft BF2 ook problemen met het geluid. Mogelijke oplossingen zijn : schakelen tussen HARDWARE <-> SOFTWARE modus in de soundoptions (als je kan wisselen tussen een onboard soundchip en een aparte geluidskaart), EAX uitschakelen en je drivers updaten
2. AGP fast writes : schakel deze uit in de bios of via een tweakprogramma zoals RivaTuner, Coolbits, ...
3. PCI-Expres kaarten : Ga naar display properties -> advanced -> Troubleshoot -> Vink "Enable Write Combining" uit. Je kan dit zowat vergelijken met de fast write van agp.
4. De combinatie van een AMD64 - nForce3 mobo - 6800 nVidia reeks graka's : de enige oplossing hiervoor is om de 66.93 drivers te gebruiken en "Dynamic Shadows" uitschakelen om die vervelende vierkante schaduwen te vermijden
5. AGP Aperture Size : zet deze in de bios op 256MB. Opgelet: dit is enkel voor diegene met 2GB werkgeheugen. Voor zij met -1GB, maakt dit het alleen maar erger.
6. Maneel PunkBuster updaten kan ook helpen
7. De ultieme oplossing : een volledige format C:
greetz
Zelfs met mijn supermoderne graka loopt het spel nog haperend
Een superpc hebben met een hypermoderne graka is nog altijd niet een garantie om dit spel vlot te doen draaien. Het schommelen van de framerate kan erg vervelend zijn. De oorzaken hiervan zijn erg verschillend
1. Het geluidssysteem : net zoals in de begindagen van BF42, heeft BF2 ook problemen met het geluid. Mogelijke oplossingen zijn : schakelen tussen HARDWARE <-> SOFTWARE modus in de soundoptions (als je kan wisselen tussen een onboard soundchip en een aparte geluidskaart), EAX uitschakelen en je drivers updaten
2. AGP fast writes : schakel deze uit in de bios of via een tweakprogramma zoals RivaTuner, Coolbits, ...
3. PCI-Expres kaarten : Ga naar display properties -> advanced -> Troubleshoot -> Vink "Enable Write Combining" uit. Je kan dit zowat vergelijken met de fast write van agp.
4. De combinatie van een AMD64 - nForce3 mobo - 6800 nVidia reeks graka's : de enige oplossing hiervoor is om de 66.93 drivers te gebruiken en "Dynamic Shadows" uitschakelen om die vervelende vierkante schaduwen te vermijden
5. AGP Aperture Size : zet deze in de bios op 256MB. Opgelet: dit is enkel voor diegene met 2GB werkgeheugen. Voor zij met -1GB, maakt dit het alleen maar erger.
6. Maneel PunkBuster updaten kan ook helpen
greetz
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 09:05 ]
tnx, niet dat het bout loopt, maar die optie 3 kende ik nog niet, vanavond ff uitproberenVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:03:
Verwijderd
djmantri schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:28:
count me in tonight
Verwijderd
Niet (altijd) helemaal waar.. ik heb 1Gb met een fixed swap van 750Mb op een andere schijf in een eigen partitie (ATA-schijven), en een Aperture van 256Mb hielp bij mij ook..Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:03:
Die agp-fastwrites uitzetten ga ik ook eens proberen..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 10:28 ]
Verwijderd
Hola DJ, pas wel op als je eenmaal de server omgooit wil je niet meer terugdjmantri schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:28:
We draaien bij GOF nu SF en hadden het idee om om de 2 dagen te switchen, alleen de spelers vinden het zo leuk dat we het voorlopig tot eind deze week blijven draaien. Mbt switchen tussen de 2 versies heb ik steeds meer het gevoel of je dan niet te veel spelers kwijt raakt. We maken hier komend weekend de balans op. Helaas hebben we geen geld voor 2 servers
Mbt het spelen van S, je moet het tijd geven. Als je mappen net speelt verdwaal je en wordt je soms moedeloos. Maar na een paar uur wordt het pas echt leuk. Eigenlijk vindt ik alle mappen leuk maar Iron gater, devils perch en warlord zijn toch wel super. Vooral het vechten in het paleis in warlord, daar mogen ze een apparte map van maken ala iron gator
Heb je dat inmiddels al geprobeerd? ik heb gister m'n computer 200 mhz overgeclocked (van 2.8 naar 3.0ghz) en wat andere settings veranderd, waaronder aperture size naar 256 mb. Ik heb 2 gb ram (dual channel twinmos). Opzich allemaal prima, alleen dat verify client data duurt dus nog 10 jaar, maar das dus wss de harddisk. Defragmenteren had daar overigens geen effect op.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:02:
[...]
Niet (altijd) helemaal waar.. ik heb 1Gb met een fixed swap van 750Mb op een andere schijf in een eigen partitie (ATA-schijven), en een Aperture van 256Mb hielp bij mij ook..
Misschien zo maar is op een andere partitie installeren dus, zal het wel even laten weten of dat helpt
Verwijderd
Nog niet.. ik zit op m'n werk.. dat wordt vanavond dus.. maar bij mij is dat verify gedoe nu enkele seconden ipv. minuten..FireFoz schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:04:
[...]
Heb je dat inmiddels al geprobeerd? ik heb gister m'n computer 200 mhz overgeclocked (van 2.8 naar 3.0ghz) en wat andere settings veranderd, waaronder aperture size naar 256 mb. Ik heb 2 gb ram (dual channel twinmos). Opzich allemaal prima, alleen dat verify client data duurt dus nog 10 jaar, maar das dus wss de harddisk. Defragmenteren had daar overigens geen effect op.
Misschien zo maar is op een andere partitie installeren dus, zal het wel even laten weten of dat helpt
Ik lees hier alleen maar post over performence erg jammer. Mischien een bf2 optimalisatie topic beginnen iemand?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ik zal mijn swapfile is op een andere schijf gaan zetten (D: partitie ipv C: ) kijken of dit gaat helpen
Verwijderd
Oh ja.. nog iets anders.. ik maak gebruik van CachemanXP.. die is nogal agressief met vrijmaken van geheugen voor de actieve applicatie.. Dat is een voordeel voor als je BF2 wil draaien.. Dat merk je normaal niet, maar na spelen van BF2 moet m'n systeem bijvoorbeeld ook weer alle iconen e.d. inlezen als je bijvoorbeeld je explorer opent..
Is dit verholpen nadat je die swap file verplaatst hebt of de agp aperture size hebt aangepast?Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:08:
[...]
Nog niet.. ik zit op m'n werk.. dat wordt vanavond dus.. maar bij mij is dat verify gedoe nu enkele seconden ipv. minuten..
Ik kan die fast-write niet eens uitzetten, dan wordt bij mij de grafische kaart niet gezien als een AGP 3.0 kaart en kan ik dus niets qua 3D. Dan worden door XP de standaard vgadrivers weer uit de kast gepakt.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:02:
[...]
Niet (altijd) helemaal waar.. ik heb 1Gb met een fixed swap van 750Mb op een andere schijf in een eigen partitie (ATA-schijven), en een Aperture van 256Mb hielp bij mij ook..
[ Voor 12% gewijzigd door Falcon2107 op 29-11-2005 13:05 ]
ondanks dat ik het waarschijnlijk mega cool zal vinden zal ik zeker tot het einde van het jaar de gewone bf2 blijven draaien omdat er dus nog veel mensen zijn die hem niet hebben... maar de kans is wel groot dat het bv 3 dagen in de week zal zijn... (SF op de server bedoel ik dan)
ik zou het iig wel jammer vinden als mensen niet meer naar mn server komen omdat ze bf2SF niet hebben...
maar misschien komt er binnenkort een oplossing voor het probleem maar dat is nog in een beginstadium... (ik zal er niet veel over loslaten omdat er nog nix zeker is...)
iig ben ik dus vanmiddag ff naar de mediamarkt en dan kan ik vanavond dus spelen
ik zou het iig wel jammer vinden als mensen niet meer naar mn server komen omdat ze bf2SF niet hebben...
maar misschien komt er binnenkort een oplossing voor het probleem maar dat is nog in een beginstadium... (ik zal er niet veel over loslaten omdat er nog nix zeker is...)
iig ben ik dus vanmiddag ff naar de mediamarkt en dan kan ik vanavond dus spelen
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 29-11-2005 13:17 ]
Verwijderd
Iemand bij wie dit heeft geholpen? Anders pak ik dadelijk mn windows CD uit de kast voor die "ultieme" oplossing...Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:03:
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 13:43 ]
Verwijderd
Na aanpassen AGP aperture.. m'n swap heb ik al jaren op een aparte partie/schijf..FireFoz schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:34:
[...]
Is dit verholpen nadat je die swap file verplaatst hebt of de agp aperture size hebt aangepast?
Verwijderd
Nu gaat het hier toch wel enorm de technische toer op ...
=> spielerij - problemen en vragen ???
=> spielerij - problemen en vragen ???
Verwijderd
ik weet niet of het de patch was, of ik maar me server browser vind 1000-1200 servers in 10 seconden
en hij reageert gewoon normaal als ik wil stoppen
dit is trouwens in SF even in bf2 testen
Ace staat versteld, ook bij bf2, kon hij eindelijk alle servers scannen en dat waren er nu 4617 (met filters)
maar daar stond toch niks over in de patch?¿
Ace staat versteld, ook bij bf2, kon hij eindelijk alle servers scannen en dat waren er nu 4617 (met filters)
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 14:05 ]
Wacht nog een dagje DJMantri, krijg morgen pas m'n exemplaar binnen ;-)djmantri schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:17:
Ik zal wel weer terugkomen als ie weer bf2 draait, of als ik SF heb uiteraard. Zit een vaste groep daar en dat speelt echt fijn.djmantri schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:17:
Ik zal dan vanavond gaan serverzwerven, laat weten als ie weer normaal draait aub.iig ben ik dus vanmiddag ff naar de mediamarkt en dan kan ik vanavond dus spelen
geheelonthouder met geheugenverlies
Gister joyo (joystick
) besteld
Hopen dat ik hem morgen op kan halen anders donderdag
en DJMantri laat nog ff BF2 vanilla draaien totdat het kerst is geweest
misschien krijg ik hem wel van de lieve Kerstman
Gewoon draaien, Mantri!djmantri schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:17:
Ik kom al de laatste dagen niet meer bij jou, omdat ik SF wil spelen.
Jij ook waarschijnlijk
Mensen die hem niet hebben...:
Servers zatVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:59:
ik weet niet of het de patch was, of ik maar me server browser vind 1000-1200 servers in 10 seconden![]()
ben hem nu aan het installen 
weet alleen niet of ik hem nu om moet zetten of niet...
zal iig op mn website nog een pagina met een duidelijk schema zetten (en ook ff posten op GoT) zodat iedereen ff weet wanneer SF en wanneer niet
edit: als het goed is draaid SF nu op de server...
schema komt eraan!
weet alleen niet of ik hem nu om moet zetten of niet...
zal iig op mn website nog een pagina met een duidelijk schema zetten (en ook ff posten op GoT) zodat iedereen ff weet wanneer SF en wanneer niet
edit: als het goed is draaid SF nu op de server...
schema komt eraan!
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 29-11-2005 18:13 ]
Verwijderd
Heb net ff format c: gedaan in de hoop een paar fps meer uit SF te persen, maar tevergeefs.
De fps blijft belabberd in bepaalde maps en blijkbaar is er nog geen oplossing (aangezien dit werd voorgedragen als "ultieme" oplossing).
Dus doe geen moeite als het niet nodig is en bewaar je kostbare bestanden nog maar wat langer, want ook dit leverde bij mij geen zichtbare performance-boost op.
De fps blijft belabberd in bepaalde maps en blijkbaar is er nog geen oplossing (aangezien dit werd voorgedragen als "ultieme" oplossing).
Dus doe geen moeite als het niet nodig is en bewaar je kostbare bestanden nog maar wat langer, want ook dit leverde bij mij geen zichtbare performance-boost op.
Heej heb een vraagje over de patch 1.12
der staat in dat the Grappling Hook and the Zip Line gefixed zijn
waar kan je die vinden?
houdt dat in dat je net zo als in btf vietnam landvoertuigen kan vervoeren?
waar kan je die vinden?
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
ik neem aan dat je op de hoogte bent van de addon: special forcesDuinkonijn schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:15:
Heej heb een vraagje over de patch 1.12
waar kan je die vinden?
DOH.. morgen maar ff in de winkel kijken danThe Widow Maker schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:19:
[...]
ik neem aan dat je op de hoogte bent van de addon: special forces? daar zitten die namelijk in
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Heeft iemand die bij CDWOW gepreorderd had zijn special forces al binnen?
Ik heb hem nu nog niet terwijl vorige week woendag de status "send" was van de bestelling.
Ik heb hem nu nog niet terwijl vorige week woendag de status "send" was van de bestelling.
Cd-wow geeft het anders duidelijk genoeg aan:Rayzman schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:10:
Heeft iemand die bij CDWOW gepreorderd had zijn special forces al binnen?
Rest of the World: 7 to 10 days (Priority World Post)
* wauwwie moet ook nog even geduld hebben...
En dat ze dan ook even een filter inbouwen zodat ik al die SF servers niet meer hoef te zien, of zie ik een setting over het hoofd?jagermeister schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:58:
De patch heeft bij mij meer slecht dan goed gedaan. Spel klapt er nu regelmatig uit, de gros van de servers is niet meer speelbaar/leuk (of ze zijn leeg/vol of ze draaien SF maps of ze draaien de oude versie) en m'n performance is er op achteruit gegaan. Bedankt EA, ben al weer uren kwijt met m'n PC te optimaliseren/schoonmaken/defragmenteren/enz maar het helpt allemaal voor geen meter... Sinds de installatie van de patch begint de ergernis behoorlijk te stijgen..
sorry, moest het even kwijt - Hebben meer mensen hier last van?
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Tip: vink "Same mod" aanRobzQ schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:36:
[...]
En dat ze dan ook even een filter inbouwen zodat ik al die SF servers niet meer hoef te zien, of zie ik een setting over het hoofd?
Verwijderd
Als je even de moeite had genomen om posts van het afgelopen weekend door te lezen had je het niet hoeven vragen...RobzQ schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:36:
[...]
sorry, moest het even kwijt - Hebben meer mensen hier last van?

Uhm, Helicopter vliegen is er in SF inmiddels ook niet meer bij. 
Ik heb het gevoel dat de wachtrijen nog erger zijn dan in BF2 en dat het grootste gevecht op het heli platform plaats vindt.
Ik heb nu al +/- 20 keer de map 'iron gator' gespeeld en heb nog maar 1x een beetje leuk met de heli kunnen spelen.
Ik heb het gevoel dat de wachtrijen nog erger zijn dan in BF2 en dat het grootste gevecht op het heli platform plaats vindt.
Ik heb nu al +/- 20 keer de map 'iron gator' gespeeld en heb nog maar 1x een beetje leuk met de heli kunnen spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door innocent op 29-11-2005 22:57 ]
Verwijderd

Wat een dooier daarnet zeg! zit ik continu [GoT]JayBee in de gate te houden. om te kijken of hij niet me gouden medaille voor me snufferd wegjat vergeet ik Sir-real dohh en ik maar typen yeaa ik heb goud
ahh volgende keer beter, trouwens DJmantri zou je battlerecorder aanwillen zetten

lijkt me heel lachen
Want om nou fraps te gebruiken, dan ben je gelijk honderden megabyte's op je schijf.
in niet echt vriendelijk om te hosten!
Verwijderd
djmantri schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:03:
die mag ik niet aanzetten ace lightning...
vind het wel jammer dat ik mn details e.d. ingame wat omlaag moet halen voor SF maar het is wel erg vet!
elke server waar ik op kom, en battlerecorder staat aan! kan je hun files niet downloaden, krijg telkens een foutmelding!
Verwijderd
Dit is wel heel ontchoogelendVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:31:
Heb net ff format c: gedaan in de hoop een paar fps meer uit SF te persen, maar tevergeefs.
Heb ik net een systeempje samengesteld om eindelijk eens de grote kleppers van het jaar te kunnen spelen (en vorig jaar). Dus vooral battlefield dus (en ook half life 2 enzo) en ik heb nagenoeg dezelfde specs als jij gekozen (jij hebt zelfs 2gig geheugen, ik nog maar 1) en ben op zoek naar een geforce6800GT (asus, zoals jij). Al de rest is samengesteld en mijn budget laat gewoon niet meer toe. Dus ik dacht, hiermee kom ik wel een eindje, het zou wel moeten lukken, en dan lees ik dit van iemand met jouw specs
(en als ik effe terzijde mag opmerken, half life 2 ziet er ook heel erg netjes uit, de gameplay laat ik in het midden, en die heeft helemaal niet zo een heftige hardware nodig om er netjes uit te zien, terwijl nu met fear en cod2, en dus ook bf2...
Verwijderd
Het loopt hardware-matig inderdaad een pokkevaart de dag van vandaag ... Een ietwat serieuse gamer dient algauw jaarlijks zijn systeem aan een grondige revisie te onderwerpenVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 02:01:
[...]
Dit is wel heel ontchoogelend![]()
Heb ik net een systeempje samengesteld om eindelijk eens de grote kleppers van het jaar te kunnen spelen (en vorig jaar). Dus vooral battlefield dus (en ook half life 2 enzo) en ik heb nagenoeg dezelfde specs als jij gekozen (jij hebt zelfs 2gig geheugen, ik nog maar 1) en ben op zoek naar een geforce6800GT (asus, zoals jij). Al de rest is samengesteld en mijn budget laat gewoon niet meer toe. Dus ik dacht, hiermee kom ik wel een eindje, het zou wel moeten lukken, en dan lees ik dit van iemand met jouw specs. Lage fps met 2gig ram en een 6800... Wat heb je tegenwoordig nodig om een beetje normaal te kunnen gamen.
(en als ik effe terzijde mag opmerken, half life 2 ziet er ook heel erg netjes uit, de gameplay laat ik in het midden, en die heeft helemaal niet zo een heftige hardware nodig om er netjes uit te zien, terwijl nu met fear en cod2, en dus ook bf2...Misschien moeten die devvers eens terug netjes leren programmeren?? )

@alvi: Je moet ook niet vergeten dat sommige settings op high erg zwaar zijn voor je systeem maar in de praktijk makkelijk op medium kunnen zonder dat je veel verschil ziet.
Kijk anders ns hier: http://www.tweakguides.com/BF2_1.html
Verder is het ook zo dat een 6800GT een goede kaart is maar ten tijde van uitkomen van BF2 alweer een jaar oud. Met een kaart van een jaar oud kun je idd meestal de nieuwste games niet meer (volledig)op de hoogste settings spelen.
Kijk anders ns hier: http://www.tweakguides.com/BF2_1.html
Verder is het ook zo dat een 6800GT een goede kaart is maar ten tijde van uitkomen van BF2 alweer een jaar oud. Met een kaart van een jaar oud kun je idd meestal de nieuwste games niet meer (volledig)op de hoogste settings spelen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb ook het gevoel dat BF2 niet al te netjes geschreven is, BF is gewoon een zwaar idee, je moet namelijk met van alles constant rekening houden, infanterie, voertuigen, planes, choppers, nades van alles.
Ik denk dat als ze minder hadden gerushed, dat het stukken netter was geweest.
Ik denk dat als ze minder hadden gerushed, dat het stukken netter was geweest.
Nou, sinds ik er een GB aan geheugen heb bijgeprikt (zie specs) draait BF2 als een zonnetje. Nog vind ik het spel aan de zware kant voor wat je terug krijgt, maar toch draait het een stuk lekkerder. Vooral omdat ik geen swap file meer heb en bijna 300MB voor windows in het geheugen heb gereserveerd draait alles zo supersnel en vloeiend. De tijd dat 1 GB aan RAM echt genoeg is voor moderne spellen is zo ongeveer voorbij.
Ik heb ook 1GB ram en hier swapt die nog regelmatigLawrentium schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:33:
Nou, sinds ik er een GB aan geheugen heb bijgeprikt (zie specs) draait BF2 als een zonnetje. Nog vind ik het spel aan de zware kant voor wat je terug krijgt, maar toch draait het een stuk lekkerder. Vooral omdat ik geen swap file meer heb en bijna 300MB voor windows in het geheugen heb gereserveerd draait alles zo supersnel en vloeiend. De tijd dat 1 GB aan RAM echt genoeg is voor moderne spellen is zo ongeveer voorbij.

edit:
zie dat je 2 GB ram hebt
zie dat je 2 GB ram hebt
edit:
hopen dat ik vandaag joystick op kan halen hij is inmiddels op voorraad
hopen dat ik vandaag joystick op kan halen hij is inmiddels op voorraad
[ Voor 10% gewijzigd door DeluxZ op 30-11-2005 12:01 ]
M'n SF is spijtig genoeg nog niet aangekomen vandaag. Ellendige postbedeling hier in België!
Gisteren m'n Sennheiser PC160 gaan bestellen, die mag ik volgende week gaan ophalen. Ben dus bijna klaar voor vol in actie te schieten (letterlijk en figuurlijk
) !
Nooit gedacht dat een spel mij nog zoveel geld zou kosten!
(eerder al 1024 MB ram bijgestoken)

Gisteren m'n Sennheiser PC160 gaan bestellen, die mag ik volgende week gaan ophalen. Ben dus bijna klaar voor vol in actie te schieten (letterlijk en figuurlijk
Nooit gedacht dat een spel mij nog zoveel geld zou kosten!

Hoogste settings is het probleem ja, maar dat is met elk spel wel zo. Als je met minder genoegen neemt draait het (bij mij dus) gewoon goed (25+fps @ 1280x1024(tft)) met een radeon8500. (Gelukkig sinds kort een x800Help!!!! schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:35:
Een level van meerdere vierkante kilometers met 64 spelers, rook en schaduweffecten en detailniveau tot op heen en weer wiegende bloemen in een grasveld...Lawrentium schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:33:Nog vind ik het spel aan de zware kant voor wat je terug krijgt,
Verwijderd
Als ik jou was zou ik iig 2GB nemen, helemaal voor BF2.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 02:01:
[...]
Dit is wel heel ontchoogelend![]()
Heb ik net een systeempje samengesteld om eindelijk eens de grote kleppers van het jaar te kunnen spelen (en vorig jaar). Dus vooral battlefield dus (en ook half life 2 enzo) en ik heb nagenoeg dezelfde specs als jij gekozen (jij hebt zelfs 2gig geheugen, ik nog maar 1) en ben op zoek naar een geforce6800GT (asus, zoals jij). Al de rest is samengesteld en mijn budget laat gewoon niet meer toe. Dus ik dacht, hiermee kom ik wel een eindje, het zou wel moeten lukken, en dan lees ik dit van iemand met jouw specs. Lage fps met 2gig ram en een 6800... Wat heb je tegenwoordig nodig om een beetje normaal te kunnen gamen.
(en als ik effe terzijde mag opmerken, half life 2 ziet er ook heel erg netjes uit, de gameplay laat ik in het midden, en die heeft helemaal niet zo een heftige hardware nodig om er netjes uit te zien, terwijl nu met fear en cod2, en dus ook bf2...Misschien moeten die devvers eens terug netjes leren programmeren?? )
Als je echt serieus een game-pc wilt samenstellen die alles trekt is het misschien beter om door te sparen, aangezien er mensen zijn met 7800gt's bij wie het niet optimaal loopt. Het probleem is dat dit niet is te betalen....en de vraag is heb je dat voor een game over?
En ik ben ook van mening dat HL2 veel beter is geprogrammeerd, als ik dat speel krijg ik het idee dat ze echt de tijd genomen hebben om t te perfectioneren. Bij BF2 brengen ze al een uitbreiding uit terwijl de bugs nog in het origineel zitten, bah!
Hmm...traag? Nergens last van met m'n AMD XP2600+ / 1500Mb intern / Radeon 9700PRO...Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:48:
[...]
Als ik jou was zou ik iig 2GB nemen, helemaal voor BF2.
Als je echt serieus een game-pc wilt samenstellen die alles trekt is het misschien beter om door te sparen, aangezien er mensen zijn met 7800gt's bij wie het niet optimaal loopt. Het probleem is dat dit niet is te betalen....en de vraag is heb je dat voor een game over?
En ik ben ook van mening dat HL2 veel beter is geprogrammeerd, als ik dat speel krijg ik het idee dat ze echt de tijd genomen hebben om t te perfectioneren. Bij BF2 brengen ze al een uitbreiding uit terwijl de bugs nog in het origineel zitten, bah!
Dat mag je. Ik heb hem aangeschaft via www.cd-wow.nlVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:38:
[...]
Mag ik weten waar jij het dan vandaan hebt? Want ik wil het best spelen maar neit voor de prijs dat er nu nog voor gevraagd word.
Op Low niet nee
Vanmiddag mijn Logitech Extreme 3D Pro ophalen
over een uurtje
Verwijderd
We hadden het hier over de aankoop van een systeem waarmee hij het op high kon zetten, dat het bij jou goed loopt op een 9700pro met alles op low zonder AA en AF en met de nodige tweaks heeft hier weinig mee te maken.TheVisionMaster schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:54:
[...]
Hmm...traag? Nergens last van met m'n AMD XP2600+ / 1500Mb intern / Radeon 9700PRO...
....en waar zie je het woordje traag eigenlijk staan?
Verwijderd
Net omdat jouw kaart betaalde grafische opties niet ondersteund ... Stop een een next-gen kaart in jouw systeem en je zal wel anders piepenTheVisionMaster schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:54:
[...]
Hmm...traag? Nergens last van met m'n AMD XP2600+ / 1500Mb intern / Radeon 9700PRO...
Nou, net mijn 9800Pro geflashed naar een 9800XT, eens kijken of dat enig effect heeft.
Met 30fps is gamen niet echt leuk meer..
Met 30fps is gamen niet echt leuk meer..
Dit topic is gesloten.