[PC]Football Manager 2006 - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.942 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Die had die gast gekocht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:47:
Vanaf 2-0 gewoon alles toegooien en met 5 verdedigers gaan spelen en met counter spelen. Werkt altijd :P
Zo heb ik het uitgevonden toen ik tegen Barcelona speelde, 0-2 voorgekomen, vergeet ik die tactiek toe te passen :/
Uiteindelijk 3-2 verloren :X
Zit btw met Germinal Beerschot in de poules van de CL met Chelsea, Barcelona en CSKA :'(
Knap lastig. Ik heb mezelf met de nobele taak toegelegd om Fulham naar de hoogste regionen toe te gaan leiden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey spyro hoe krijg jij die achtergrond zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die achtergond zo te krijgen moet je een andere skin installeren, zie maar in de openingspost voor de skins. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Keeper

RB --------- DC ---------------DC ------- LB

-----------------MC --------------MC--------------

AMR ------------------- AMC --------------AML

---------------------------- ST ----------------------

Waarom verlies ik altijd van die opstelling met minimaal 3-0..
2x dit seizoen met Fc Twente gespeeld tegen Ado den Haag en ze winnen dus 2x 3-0 en ik heb de ene keer met 4-3-3 gespeeld en nu net 4-5-1..

Ik heb hier al een keer eerder wat over gelezen over iemand die hier ook problemen mee had maar ik kan het niet terug vinden .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
kaat17 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:28:
Keeper

2x dit seizoen met Fc Twente gespeeld tegen Ado den Haag en ze winnen dus 2x 3-0 en ik heb de ene keer met 4-3-3 gespeeld en nu net 4-5-1..

Ik heb hier al een keer eerder wat over gelezen over iemand die hier ook problemen mee had maar ik kan het niet terug vinden .. :)
Heb je al een 5-3-2 attacking (dus met opkomende wing-backs) geprobeerd? Ik had hetzelfde probleem met die opstelling, maar met een 5-3-2 attacking wist ik wel te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
BoB_HenK schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:41:
[...]

Heb je al een 5-3-2 attacking (dus met opkomende wing-backs) geprobeerd? Ik had hetzelfde probleem met die opstelling, maar met een 5-3-2 attacking wist ik wel te winnen.
Bedankt, volgens mij gaat dit stuk beter, wel met 3-0 weer verloren want ik moest net toevallig tegen fc utrecht die ook zo speelde, na 17 stond ik 1-0 achter toen omgeswitcht naar die opstelling 5-3-2 en toen kreeg ik 2 tegengoals vanwege penalties :).. en de vorm van me team is verdomd laag omdat ik net ben gedegradeert en wel nieuw contract voor 2 jaar, spelers waren het er niet mee eens ofzo, vorm van iedereen in het rood :'( .. Maar heb Ghali en van Hooijdonk en Kanu al klaarstaan :P die had ik al gecontracteerd op vrije transfer 8)7 .. lekker in de eerste divisie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:30
kaat17 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:28:
Keeper

Anders moet je eens proberen..... >:)
4 Verdedigers : Geen creative vrijheid ,harde tackle, geen aanvallende ambities, Man dekken , Kort dekken ( of zat die er niet in )
1 VMC
3 MC
2 FC
: De 2 aanvallers steeds van plaats laten wisselen

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Ik zet net even de taal naar Nederlands omdat ik een nieuwsbericht niet helemaal snapte.
Voorlopig kan niemand een deftig oordeel vellen over de prestaties van manager X bij Aldershot.
Hij deed geen opvallende zaken op de transfermarkt. En ook in de competitie maakt hij geen spectaculaire indruk
Dus... Lekker belangrijk.

En dan het wedstrijdverslag van Chester - Harrogate:
Na een evenwichtige partij nam Harrogate de maat van Chester
¿Que? Wij namen de maat van Chester? :?

Kortom: NL zuigt :P

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
King Nothing schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:51:
Ik zet net even de taal naar Nederlands omdat ik een nieuwsbericht niet helemaal snapte.

[...]

Dus... Lekker belangrijk.

En dan het wedstrijdverslag van Chester - Harrogate:

[...]

¿Que? Wij namen de maat van Chester? :?

Kortom: NL zuigt :P
Die eerste heb ik ook al eens gehad, is volgens mij bedoeld als interim rapport over hoe je het tot nu doe als manager. Kreeg ik 6 maanden na mijn aanstelling als manager van Lok. Moscow.

2de bericht heeft misschien te maken met een incident tijdens het douchen O-).

off-topic. Heb je gisteren Nuneaton - Middlesbrough (1-1) gezien? Fantastische wedstrijd in zo'n oud stadion. Viduka schoot de bal nog bij iemand in de achtertuin _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Ik ben geen managert van Aldershot ;) Zit nog steeds bij Harrogate.

Ja, Nuneaton - Boro gezien. Hull - Aston Villa en Luton - Liverpool ook nog, die 2 waren live op BBC1. Vanavond Leicester - Spurs, 19.20 uur BBC1. In de rust samenvatting van Burton Albion - ManUre :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
King Nothing schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:36:
Ik ben geen managert van Aldershot ;) Zit nog steeds bij Harrogate.

Ja, Nuneaton - Boro gezien. Hull - Aston Villa en Luton - Liverpool ook nog, die 2 waren live op BBC1. Vanavond Leicester - Spurs, 19.20 uur BBC1. In de rust samenvatting van Burton Albion - ManUre :)
Ik heb ook beide wedstrijden gekeken. Jammer dat Hull verloor door een gelukkige goal van Villa. Luton - Liverpool was echt een rollercoaster wedstrijd. Fantastische wedstrijd voor de neutrale fan met wederom een come-back van Liverpool. Die tegen Milan vond ik wel leuk, deze wat minder.

Maar on-topic.

Heb net met Lokomotiv Moscow de finale van de Euro Cup gehaald :) :). Ik moest tegen Real Madrid en de thuiswedstrijd was 1-1 (Robinho scoorde in de 94e minuut de gelijkmaker). Ik moest dus scoren in Bernabeu. En dat lukte. Zelden zo in spanning gezeten. Vooral toen Real in de laatste paar minuten ineens 2x scoorde. De matchstats:

Afbeeldingslocatie: http://xs62.xs.to/pics/06010/Real-Lok1.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs62.xs.to/pics/06010/Real-lok2.jpg.xs.jpg

En in de finale speel ik tegen PSV :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaat17 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:19:
[...]
Pregame editor ? Euhm heb gewoon van de site gedownload van nygreen? en tja versie 3.30b4.. Heb het trouwens nog nooit eerder gebruikt dit programma, maar dit mag je togh wel aan hebben staan als je ook het spel zelf aan het spelen bent .. ik speel nooit full screen, ondertussen msn ik nog wel eens :) ..
De pregame editor is gewoon de editor in FM'06, waar je voor het starten van de game veranderingen in de database kan aanbrengen. Op het forum van Nygreen worden daar problemen bij gemeld. Ja, je kan ze (FM en Scout) tegelijk draaien. Er is overigens al een tijdje een nieuwe beta5 uit.

Ik ben 2 (uit)wedstrijden onderweg in de Ierse First Division. De eerste wedstrijd 0-0 tegen de nummer 4 waarin ik niet veel kansen creëerde, daarna weer uit tegen de koploper. 2-0 verloren in een gelijk opgaande wedstrijd en 2 penalties gemist. |:( Het niveau daar is overigens bedroevend slecht. :'( Ik heb een paar jonge Ierse spelers transfervrij gehaald maar verder denk ik niet dat ik veel nieuwe spelers kan halen want niemand wil. Zelfs jonge engelse spelers kiezen liever voor een non-league dan voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PirE schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:58:
[...]
off-topic. Heb je gisteren Nuneaton - Middlesbrough (1-1) gezien? Fantastische wedstrijd in zo'n oud stadion. Viduka schoot de bal nog bij iemand in de achtertuin _/-\o_ .
Nuneaton Borough O+

die heb ik eens naar de Premier Leaque geholpen, vandaar

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Zo, seizoen 2013/14 ook uitgespeeld.

5e Geworden, in de play-off halve finale verloren van Northampton. Screens post ik later wel, moet ik nog maken :+
Weer 3e ronde FA Cup, weer uit naar een Championshipclub en weer amper toeschouwers :/ Oh ja, ook weer verloren uiteraard. Ook 3e ronde FA Trophy.

Thuis ongeslagen gebleven \o/ Uit veel te veel punten verspeeld. Uiteraard wel weer een scout verloren aan een "top"club :( En aangezien ik scouts het waanzinnige bedrag van € 120,- per maand mag betalen is een nieuwe vinden knap kut. Coaches hetzelfde trouwens.

Andere vraag, geen zin om het FM2005 topic te kicken. Ik ben met Port Vale nu zo'n 40 wedstrijden onderweg en heb het waanzinnige aantal van 89 gele en 11 rode kaarten (van die 11 rode komen er 7 uit de laatste 6 wedstrijden). Tackeling staat op easy... Wtf moet je daaraan doen?
Ik geef trouwens standaard boetes na een rode kaart en dan gaan de spelertjes janken dat het unfiar is dat ik ze een boete geef :? Flikkers, hun kosten mij punten.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:18:

Andere vraag, geen zin om het FM2005 topic te kicken. Ik ben met Port Vale nu zo'n 40 wedstrijden onderweg en heb het waanzinnige aantal van 89 gele en 11 rode kaarten (van die 11 rode komen er 7 uit de laatste 6 wedstrijden). Tackeling staat op easy... Wtf moet je daaraan doen?
Ik geef trouwens standaard boetes na een rode kaart en dan gaan de spelertjes janken dat het unfiar is dat ik ze een boete geef :? Flikkers, hun kosten mij punten.
Dat is toch DE bug van fm2005 :')? Wel gepatched? Dacht dat na de laatste patch het probleem opgelost zou zijn..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
5.0.5 versie, dus wel gepatched. Vorige seizoen had ik er lang niet zoveel. Misschien heb ik gewoon teveel spelers lopen die een beetje Roy Keane manieren hebben in het veld. :P

Ahhhhrrrgggghhhh, the horror :r |:( :( Ik moet meedoen aan de LDV Vans Trophy :r

[ Voor 22% gewijzigd door King Nothing op 08-01-2006 23:14 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:54:
[...]

De pregame editor is gewoon de editor in FM'06, waar je voor het starten van de game veranderingen in de database kan aanbrengen. Op het forum van Nygreen worden daar problemen bij gemeld. Ja, je kan ze (FM en Scout) tegelijk draaien. Er is overigens al een tijdje een nieuwe beta5 uit.

Ik ben 2 (uit)wedstrijden onderweg in de Ierse First Division. De eerste wedstrijd 0-0 tegen de nummer 4 waarin ik niet veel kansen creëerde, daarna weer uit tegen de koploper. 2-0 verloren in een gelijk opgaande wedstrijd en 2 penalties gemist. |:( Het niveau daar is overigens bedroevend slecht. :'( Ik heb een paar jonge Ierse spelers transfervrij gehaald maar verder denk ik niet dat ik veel nieuwe spelers kan halen want niemand wil. Zelfs jonge engelse spelers kiezen liever voor een non-league dan voor mij.
Hej dank je voor de nieuwe, heb zojuist geprobeert maar die wil ook niet, geeft geen error ofzo maar komt dus geen "resultaat" van die ".fm" savegame die ik laad. Ik heb trouwens wel eens in de editor gekeken maar niets gewijzigd ;(

Bedankt voor je hulp, 'k zal erover nadenken om morgen ff de hele game opnieuw te installeren en ff me savegame ergens anders droppen, of die zal dan ook wel neit werken argh, ik zie wel even, ik zal wel eerst opnieuw installeren dan een game beginnen en dan die scout weer gebruiken, en daarna die game die ik nu speel kijken als die het doet :).. Als me dat gaat lukken morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Met de mededeling dat ik sinds kort ook bondscoach ben geworden van Wales sluit ik mijn "seizoen in 3 dagen" periode af voor de komende 7 maanden. Helaas moet ik weer gewoon aan het werk en heb ik pas de eerste drie weken van augustus weer vakantie :+ Deze weken had ik sowieso geen fuck te doen eigenlijk dus kon ik bijna 24/7 doorspelen (2 pc's, 1x FM05 en 1x06, met FM05 heb ik 5 seizoenen gespeeld in 2 weken, met FM06 4 seizoenen).

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ik mag morgen ook weer beginnen dus dan is er ook geen tijd meer voor FM :( :(. Maar ik ben in ieder geval op een hoogtepunt gestopt met mijn huidige FM-game. Ik heb nog even de Euro Cup gewonnen met Lokomotiv Moscow

Ik moest tegen PSV in de finale. Confidence was high na het verslaan van Real Madrid in de halve finale.

Eindresultaat met de statistieken:
Afbeeldingslocatie: http://xs62.xs.to/pics/06010/Lok-EuroCup.jpg.xs.jpg

PSV was de eerste helft en eigenlijk de hele wedstrijd de betere ploeg. Ze kregen ook de beste kansen maar de afronding was zwaar onder de maat. Weinig schoten op het doel en anders stond mijn (reserve) keeper op de goede plaats om de inzet te stoppen. Lokomotiv heeft 2 kansen gehad voor rust :D. Na rust kwam ik op voorsprong dankzij een penalty, mijn spits Hernan Lopez werd neergehaald door Alex. Na de 1-0 ging PSV vol op de aanval en dat moet je niet doen tegen mijn dodelijk saaie counterploeg. De 2-0 volgde al snel, een snelle counter na een corner en Jorge Lopez was te snel voor de verdedigers. Het werd later nog 3-0 en uiteindelijk nog 4-0 voor de statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was aan redelijk constante serie bezig met Cobh Ramblers, 4x verloren, geen doelpunten, 4x een penalty tegen, en er zelf 2 niet ongeschoten, afgezakt van de 7e naar de 9e plaats (van de 10) en zelfs 0-1 verloren van m'n eigen U21. Heb op z'n Adriaans' even 2 oefenwedstrijden tegen amateurs ingelast (3-0 winst en 0-0) en dat heeft geholpen. Nu moest ik voor de Ierse FA Cup tegen Dundalk, de nr 2 uit de First Division. Ik heb m'n oude vertrouwde FM'05 3-5-2 uit de kast getrokken, wat aanpassingen en na een half uur stond ik al 4-0 voor _/-\o_, uiteindelijk met 6-0 gewonnen!

Ik ben nog aan het proberen om de financiën wat op te krikken maar geen enkele gerenommeerde club wil tegen me oefenen terwijl het toch nog juli is. Voor 1k ga ik geen extra oefenwedstrijden meer inlassen, ik wil cash! :)

Ik had vrijdag tentamen, nu kan ik eindelijk weer eens spelen. :Y)

edit:
Wat gebeurt er trouwens met het stadion als je met een klein clubje in de hogere regionen terechtkomt? Lijkt me niet dat je je premiership wedstrijden nog speelt in een kartonnen doos met 5000 plaatsen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 01:40:
Ik was aan redelijk constante serie bezig met Cobh Ramblers, 4x verloren, geen doelpunten, 4x een penalty tegen, en er zelf 2 niet ongeschoten, afgezakt van de 7e naar de 9e plaats (van de 10) en zelfs 0-1 verloren van m'n eigen U21. Heb op z'n Adriaans' even 2 oefenwedstrijden tegen amateurs ingelast (3-0 winst en 0-0) en dat heeft geholpen. Nu moest ik voor de Ierse FA Cup tegen Dundalk, de nr 2 uit de First Division. Ik heb m'n oude vertrouwde FM'05 3-5-2 uit de kast getrokken, wat aanpassingen en na een half uur stond ik al 4-0 voor _/-\o_, uiteindelijk met 6-0 gewonnen!

Ik ben nog aan het proberen om de financiën wat op te krikken maar geen enkele gerenommeerde club wil tegen me oefenen terwijl het toch nog juli is. Voor 1k ga ik geen extra oefenwedstrijden meer inlassen, ik wil cash! :)

Ik had vrijdag tentamen, nu kan ik eindelijk weer eens spelen. :Y)

edit:
Wat gebeurt er trouwens met het stadion als je met een klein clubje in de hogere regionen terechtkomt? Lijkt me niet dat je je premiership wedstrijden nog speelt in een kartonnen doos met 5000 plaatsen?
Die worden automatisch uitgebreid. Zou idd een beetje dom zijn om een kwartfinale championsleaugue wedstrijd in een amateurstadion worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Nou net dan Football Manager 2006 opnieuw geinstalleerd.. De patch 6.0.2 er weer overgegooid en opnieuw FM Scout geinstalleerd, maar hij doet het nog niet.. Alles voor nix, 't was te proberen :) Maar heb nu na de nieuwe installatie niet eens in de editor geweest wat het probleem zou "kunnen" zijn.. Kent er iemand anders nog een scout programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
kaat17 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:05:
Nou net dan Football Manager 2006 opnieuw geinstalleerd.. De patch 6.0.2 er weer overgegooid en opnieuw FM Scout geinstalleerd, maar hij doet het nog niet.. Alles voor nix, 't was te proberen :) Maar heb nu na de nieuwe installatie niet eens in de editor geweest wat het probleem zou "kunnen" zijn.. Kent er iemand anders nog een scout programma?
Heb FM Scout beta 5 ook even gedownload, maar bij mij werkt ie wel gewoon.
Heb je na het laden van je savegame ook een search-filter gebruikt?
Als je bijvoorbeeld een team wilt bekijken (je eigen team bijvoorbeeld), dan moet je het vergrootglasje met de T ernaast aanklikken en ff de teamnaam invoeren.
Je moet er gewoon ff een beetje mee "spelen".

Succes ermee.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
FM Scout 2006 handleiding ;) .

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Waar kan je dat FM scout dloaden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Hier ---> FM Scout beta 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Haha, dom dom dom, hij doet het ook.. bedankt voor handleiding, maar echt dom van me dat ik toen niet op die vergrootglas heb gedrukt .. ik zag dat er alles op 0 stond dus maar ik heb nooit verder daaraan iets verandert ofzo, omdat ik dacht dat hij dan alle spelers weergaf, maar het maakt niet meer uit.. eindelijk me scoutje werkt :)

Heb er weer zin in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:28
Heeft iemand al ervaring met het spelen van FM 2k6 op dual core. Heb altijd een systeem gehad wat geoptimaliseerd was voor FM (snelle cpu en veel geheugen) maar vraag me toch af of ik een stevige performance winst kan boeken indien ik van mijn huidige 64bits 3200+ overstap naar een dual core 3800+. Weet iemand toevallig of FM2k6 is geoptimaliseerd voor dual core?

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-08 16:34
Na dit topic gevonden te hebben, heb ik een vraagje:
Ik ben nog niet zo lang bezig met FM, en ik wil Klaas Jan Huntelaar toevoegen bij Ajax.
Hoe kan ik het het beste doen? Heeft iemand misschien een screenshot?

Dan kan ik opnieuw beginnen bij m'n cluppie Ajax ;).

Edit:
Ik weet van de Data Editor, maar ik weet niet hoe ik hem dan moet aanpassen, en contracten invullen enal ;).

Edit2:
Heb het al, een vriend wist hoe het moet, ook een toekomstige transfer :).

[ Voor 31% gewijzigd door .Tom op 10-01-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik begin het allemaal eindelijk door te krijgen, na vier keer een nieuw potje te hebben gestart - das niet erg, das een leerproces - maar ik sta nu verbaasd te kijken wat rivaal Ajax na het eerste seizoen allemaal aan het uitgeven is geslagen. Kan iemand die hier met Ajax is begonnen te spelen bevestigen dat ze een paar miljard op de bank hebben staan? Ik weet dat de financiele positie van Ajax beter is dan die van PSV, maar om nu na 1 seizoen - zonder dat Ajax prijzen heeft gewonnen en zonder noemenswaardige verkopen - ZEVENENZESTIG (67!!) miljoen aan nieuwe spelers te kunnen kopen komt enigszins onrealistisch op me over. :?

Players out: 2.9m (euro)
Players in: 67m (euro)

Yeah right :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:58:
Hmmm ik begin het allemaal eindelijk door te krijgen, na vier keer een nieuw potje te hebben gestart - das niet erg, das een leerproces - maar ik sta nu verbaasd te kijken wat rivaal Ajax na het eerste seizoen allemaal aan het uitgeven is geslagen. Kan iemand die hier met Ajax is begonnen te spelen bevestigen dat ze een paar miljard op de bank hebben staan? Ik weet dat de financiele positie van Ajax beter is dan die van PSV, maar om nu na 1 seizoen - zonder dat Ajax prijzen heeft gewonnen en zonder noemenswaardige verkopen - ZEVENENZESTIG (67!!) miljoen aan nieuwe spelers te kunnen kopen komt enigszins onrealistisch op me over. :?

Ja, af en toe is FM onrealistisch...
Ik hoop dat patches die dingen veranderen, want 67 miljoen! :o (hopelijk wordt het later zo :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomGiethoorn schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:02:
[...]

Ja, af en toe is FM onrealistisch...
Ik hoop dat patches die dingen veranderen, want 67 miljoen! :o (hopelijk wordt het later zo :+).
Oneerlijke concurrentie noem ik dat ja...zijn ook niet zomaar spelers die ze halen. Daniel Carvalho, Simao, Rosicky, Jacques Faty, Cesar Delgado....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:12:
[...]

Oneerlijke concurrentie noem ik dat ja...zijn ook niet zomaar spelers die ze halen. Daniel Carvalho, Simao, Rosicky, Jacques Faty, Cesar Delgado....
Als je dan kampioen bent geworden doe je het in ieder geval goed !

Heb nog een zeer goeie tacktiek.. (alleen voor teams die een ploeg hebben voor het kampioenschap anders is het te aanvallend)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/4-3-3WingForwardsscreen.JPG

Win met Fc Twente vrijwel alles, als je 1-0 of 2-0 voor staat moet je wel defensiever gaan spelen, dus een AM R of een AM L moet je wisselen voor een DC die komt tussen je andere 2 DC's en die andere AM R of AM L wissel je voor een spits

Heeft bij mij 1 seizoenshelft geholpen nu gaat het bagger omdat de tegenstanders me tacktiek kennen, snel opzoek naar een nieuwe.. :)

http://members.chello.nl/...209_433_Wing_Forwards.tac

Voor degene die hem willen uitproberen!

Share je resultaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde tactiek als jou.
Ik speel alleen met drie centrale middenvelders naast elkaar en opkomende vleugelverdedigers.
Dit leidt tot wisselvallige resultaten tot nu toe.
Ik ben manager van MVV en zodra er enkele belangrijke basisspelers wegvallen wordt het redelijk dramatisch.
Denk dat het best een goeie tactiek is als je beter bent dan je tegenstander.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaat17 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:53:
[...]
Als je dan kampioen bent geworden doe je het in ieder geval goed !
Dit is voor komend seizoen, dus dat moet ik nog afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:14:
[...]

Dit is voor komend seizoen, dus dat moet ik nog afwachten....
Goed team is wel vereist, zoals in nederland Ajax, Psv of Feyenoord (az?) denk ik!

Ik ben al wel een keer coach geweest bij PSV maar heb toen niet deze tacktiek gebruikt, gebruikte toen een andere goeie tacktiek die ik nu aan het zoeken ben want weet die niet helemaal meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:58:

Zal aan de NL researcher liggen die steevast Ajax-speler betere attributes geeft dan PSV-spelers. De CA van de basiself van Ajax is ook het hoogste van de Nederlandse competitie. Dit klopt dus totaal niet aangezien Ajax echt niet het sterkste elftal van Nederland heeft (ook niet individueel). AZ en PSV zijn veel verder dan Ajax en dat zou je dan ook terug moeten zien in het spel. Het feit dat Stekelenburg in FM 1 van de beste keepers is zegt genoeg in mijn ogen.

Vlaar zou, volgens de "kenners" het grootste Nederlandse talent zijn en die heeft een PA van 155 terwijl vriend Stekelenburg een PA van 174 heeft met een CA van 143 8)7. Hij is ook nog erg blessuregevoelig (ik zie het alleen niet terug in FM). Financieel kon Ajax in vorige versie's van FM ook altijd veel meer doen dan in werkelijkheid mogelijk is. Het geld van de emissie is allang op en ook Ajax heeft echt geel miljoenen op de bank staan waarmee ze zomaar een pak spelers kan aantrekken.

Vooral Aissati heeft een veels te lage CA en PA in vergelijking met Ajax-spelers. Misschien is van Basten wel NL-researcher aangezien ook in FM geldt als het maar van Ajax komt dan moet het wel goed zijn.

Ik kijk overigens door een PSV bril en speel ook bijna nooit in de Nederlandse competitie omdat ik geen zin heb om eerst de hele database aan te passen zodat het een beetje waarheidsgetrouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, seizoen twee van Real Oviedo, en de eerste in de Sec. Div. A, zit er weer op.

Vorig jaar was ik dus gepromoveerd, dus de missie was duidelijk: fight against relegaton. Ok... doen we.

Om maar eens met de selectie te beginnen: ik vond hem te licht voor dit niveau. Daarom heb ik versterking aangetrokken, met name in de defensie. Probeer wel zoveel mogelijk Spanjaarden aan te trekken, maar die willen óf niet komen, of zijn niet te betalen voor mij. Uiteindelijk toch nog twee Spanjaarden kunnen aantrekken: Gerard (DC) en Juan Pablo (GK, en een goede). Dan nog twee Nederlandse talentjes: Alex de Bruijne (DC) en Ingmar Maayen (AML/ST, de beste van de twee). Verder kwam van Hearts nog Ibrahim Tall (DRC) de selectie versterken. In de tussentijdse transferperiode raakten mijn beide DM's ook nog geblesseerd, dus ik moest een spoedaankoop doen (Fytanidis). Op zich goed, want nu heb ik ook een backup voor mijn DL (die gelukkig zelden injured is)

Over een tijdje komt er nog een Spaanse AML, en een Nederlandse AMRL/ST (Dennenboom, ex-NEC) de selectie versterken

Weg gaan aan het eind van het mijn beste ML (Gonzalez), kon hem helaas niet behouden. Eveneens weg is Dario, een SC die op zich wel goed was, maar een beetje overtallig. Ook weg gaat Frajedas (niet goed genoeg), en Paul (DC) staat op de transferlist om dezelfde reden. Michu en Pino krijgen nog één jaar de kans om zich te bewijzen, anders gaan ook zij weg wegens niet goed genoeg.

In de Copa Del Rey bereikte ik relatief eenvoudig de 5e ronde. Daar wachtte me Barcelona (slik). Thuis kansloos verloren met 2-1, uit ingemaakt met 0-3. Gelukkig verloor Barcelona daarna in de 6e ronde (betekende meteen het ontslag van Rijkaard overigens) ;)

In de competitie verliep het boven verwachting. Heb het grootste deel van de tijd rond de 10e-12e plek gebivakkeerd, met zo nu en dan een uitstapje naar onder of boven. Maar nooit lager dan de 14e plek gestaan, hoogste behaalde positie was overigens de 6e plek. Volgend jaar hoop ik mee te doen voor de promotieplaatsen :)

Competitie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/ovie7.JPG

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/ovie8.JPG

Topscorer en tevens beste speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/ovie9.JPG

En het totaalplaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/ovie10.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, misschien is dit al lang bekend, hoor. Maar ik ontdek net dat ik een 'grijze' speler in m'n team een contract kan aanbieden en dat ie vervolgens aan m'n team wordt toegevoegd. Is dat een nieuw soort van regen-vorming in FM'06? Nu hopen dat er wat talent bijzit...

Gaat overigens erg lekker met Cobh Ramblers: nog 3 wedstrijden te gaan en ik ben opgeklommen naar de 4e plaats. Er waren eigenlijk de hele tijd 3 ploegen die om de titel streden en de andere 7 gingen vrij gelijk op. Na een aantal overwinningen ben ik daaruit omhoog gekomen en heb ik een gat van 4 punten geslagen met de rest en sta ik nog maar 3 punten (eerder 11) achter op de top 3. Dus ik kán zelfs nog promoveren (nr1 rechtreeks, nr2 via play-off) , maar de 4e plaats was mijn doel dus alles vanaf dat ben ik tevreden mee. Eerstvolgende wedstrijd thuis tegen de nr 3, het wordt spannend want iedereen kan elkaar verslaan in deze competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaat17 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:28:
[...]

Goed team is wel vereist, zoals in nederland Ajax, Psv of Feyenoord (az?) denk ik!

Ik ben al wel een keer coach geweest bij PSV maar heb toen niet deze tacktiek gebruikt, gebruikte toen een andere goeie tacktiek die ik nu aan het zoeken ben want weet die niet helemaal meer :)
Daar staan ze dan met hun 67 miljoen aan nieuwe spelers :O :P :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/mc/hah.jpg

Mijn aankopen daartegenover: Ze Roberto (van Bayern) NUL euro, Sergio Aguero van Independiente (ARG), NUL euro, Nik Basegno van Salt Lake, NUL euro, Eddie Johnson van FC Dallas, 2.5m euro

Doe ik toch goeie zaken zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

PirE schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:44:
[...]

Zal aan de NL researcher liggen die steevast Ajax-speler betere attributes geeft dan PSV-spelers. De CA van de basiself van Ajax is ook het hoogste van de Nederlandse competitie. Dit klopt dus totaal niet aangezien Ajax echt niet het sterkste elftal van Nederland heeft (ook niet individueel). AZ en PSV zijn veel verder dan Ajax en dat zou je dan ook terug moeten zien in het spel. Het feit dat Stekelenburg in FM 1 van de beste keepers is zegt genoeg in mijn ogen.

Vlaar zou, volgens de "kenners" het grootste Nederlandse talent zijn en die heeft een PA van 155 terwijl vriend Stekelenburg een PA van 174 heeft met een CA van 143 8)7. Hij is ook nog erg blessuregevoelig (ik zie het alleen niet terug in FM). Financieel kon Ajax in vorige versie's van FM ook altijd veel meer doen dan in werkelijkheid mogelijk is. Het geld van de emissie is allang op en ook Ajax heeft echt geel miljoenen op de bank staan waarmee ze zomaar een pak spelers kan aantrekken.

Vooral Aissati heeft een veels te lage CA en PA in vergelijking met Ajax-spelers. Misschien is van Basten wel NL-researcher aangezien ook in FM geldt als het maar van Ajax komt dan moet het wel goed zijn.

Ik kijk overigens door een PSV bril en speel ook bijna nooit in de Nederlandse competitie omdat ik geen zin heb om eerst de hele database aan te passen zodat het een beetje waarheidsgetrouw is.
Dat klopt wel een beetje. Maar is de NL researcher geen NEC'er (wat te merken was in FM2005). Ik vind dat als je kijkt naar individueel dat AZ PSV en AJAX wel gelijk zijn, ik vind wel dat Ajax het meeste talent heeft, ondanks dat er nu jongens doorbreken bij AZ, PSV, Feyenoord, en dat dit ook in het spel wel duidelijk is.
Ik pas wel altijd de DB aan voordat ik ga spelen, omdat ik nooit helemaal tevreden ben over de DB (ieder zijn eigen meug he ;)). Bij mij is Stekelenburg wel blessure gevoelig, en die heb ik niet ge-edit!
Daarnaast vind ik die 67M echt heel erg (te) veel, ik had in mijn 1e seizoen Ajax iets van 11M.
Over Aisatti, misschien was het bij het opleveren van de DB Aisatti net doorgebroken, en dus stond zijn waarde al vast. Over Vlaar, die had idd best een stuk hoger moeten zijn (alhoewel ik dat nu wel weer betwijfel, ik hoop dat hij het goed gaat doen bij feyenerd)

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 02:53:
[...]

Daar staan ze dan met hun 67 miljoen aan nieuwe spelers :O :P :Y)
[afbeelding]

Mijn aankopen daartegenover: Ze Roberto (van Bayern) NUL euro, Sergio Aguero van Independiente (ARG), NUL euro, Nik Basegno van Salt Lake, NUL euro, Eddie Johnson van FC Dallas, 2.5m euro

Doe ik toch goeie zaken zo :)
Niet gek, er zijn nog meer topspelers te krijgen voor weinig of niks. Ik had Besagno ook, vier seizoenen als backup voor Heitinga gebruikt (Beasgno speelt dus weinig, Heitinga is captain en bijna nooit moe of geblesseerd), daarna verkocht aan feyenoord voor 14M en 50% next sale _/-\o_

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Nu even verder met mijn eigen verhaal.
Na het EK binnen gehaald te hebben met NL, stond nu het WK voor de deur. Na een redelijk makkelijke poule (roemenie, Paraguay, Saudi's) kreeg ik gelijk Italie in de volgende ronde. Tot de 105e minuut was het spannend, 0-0. In de laatste verlenging, waar ik Babel inbracht was het gebeurd, het werd 3-0 8)7 , door 2 assists en een goal van diezelfde Babel.
De zware tegenstanders bleven komen, de volgende ronde tegen de Duitsers. Waar zei over het algemeen beter waren, won ik uiteindelijk met 3-1! Op naar de halve finale, en weer een EU tegenstander, nu tegen Portugal. Nadat ik hier al eerder aan had gegeven dat in mijn potje er veel ((erg) goede) portugese regens inzaten, hebben die dus absoluut geen onaardig team. Na 120 minuten voetbal nog steeds 0-0. De ontknoping was typisch NL, via penalty's eruit. Mijn beste speler, die denk ik aan zijn laatste toernooi bezig is, Van Nistelrooy, mist een cruciale penalty :'(
Ik sta nu voor de derde plaats play-off tegen Frankrijk. Ik benader dit als een verdelde oefenwedstrijd, aangezien mijn basis behoorlijk vermoeid en geblesseerd is.

Daarnaast nog coach van Ajax, voor de 2e keer de CL gewonnen. Ik kreeg dus een aardig budget mee voor het nieuwe seizoen, en besloot dat maar eens te gaan gebruiken aan nieuw jong talent. Dit omdat het wat oudere jong talent aan spelen toe wij komen en ik ze dat niet allemaal kon bieden, moet de bezem door de selectie. Waar ik vorig seizoen zeker zo'n 15 eventueel toekomstige basisspelers verhuurd had, mogen er daar nu zeker 10 van weg, omdat ik ze geen speeltijd kon bieden, en nog een jaar verhuren of in het 2e laten spelen is zeker geen optie. Sommige spelers twijfel ik over, die staan in de belangstelling van de echt grote clubs, maar hebben nog niet de stats daarvoor, waardoor ik twijfel aan hun capaciteit, waarschijnlijk verkoop ik die nog niet, en hou die bij de selectie. Mijn selectie voor het 1e is nu nog ruim 30 spelers groot, en moet terug naar zo'n 25. Ik moet dus nog flink mijn best doen om spelers te verhuren en verkopen. Ik vind het moeilijk om keuzes te maken als je zoveel leuks hebt.
Daarnaast werd mijn jeugdelftal weer dik aangevuld (elk jaar komen er minstens 10 spelers bij 8)7 ), nu niet heel veel portugezen, maar toch weer drie erbij!

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

Sherlock

No Shit

el-jorge schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:08:
Dat klopt wel een beetje. Maar is de NL researcher geen NEC'er (wat te merken was in FM2005).
De researcher is ADO fan, geen NEC of Ajax. Vind overigens de CA van Stekelenburg wel wat aan de hoge kant, maar de PA is toch overduidelijk? Aissati zal de volgende update ongetwijfeld aangepast zijn, let wel dat de due date voor de spelers ergens in september was he, toen was hij dus nog niet doorgebroken.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Sherlock schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:55:
[...]

De researcher is ADO fan, geen NEC of Ajax. Vind overigens de CA van Stekelenburg wel wat aan de hoge kant, maar de PA is toch overduidelijk? Aissati zal de volgende update ongetwijfeld aangepast zijn, let wel dat de due date voor de spelers ergens in september was he, toen was hij dus nog niet doorgebroken.
Dat gaf ik eerder ook al aan voor Aissatti.
ADO fan, dat verklaart wat voor mij. Ik heb al redelijk wat talenten gescout bij ADO in mijn FM06 potje. Ze hebben ook al 4x achter elkaar europa gehaald bij mij, en zijn zelfs een seizoen het nieuwe AZ geweest, waarin ze mij uitdaagde voor het kampioenschap en ze de halve finale eufa cup haalde 8)7

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

el-jorge schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:01:
[...]

Dat gaf ik eerder ook al aan voor Aissatti.
ADO fan, dat verklaart wat voor mij. Ik heb al redelijk wat talenten gescout bij ADO in mijn FM06 potje. Ze hebben ook al 4x achter elkaar europa gehaald bij mij, en zijn zelfs een seizoen het nieuwe AZ geweest, waarin ze mij uitdaagde voor het kampioenschap en ze de halve finale eufa cup haalde 8)7
Dorus de Vries wordt echt altijd beter dan VD Sar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Speelt er hier iemand met een "playermaker" ? En waar is die aan te herkennen? Ik weet niet echt wat voor eigenschappen ervoor nodig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb Sneijder als playmaker, andere bekende voorbeelden zijn Lampard en Deco. Meestal spelers met hoge creativity en passing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik speel met een playmaker.
Belangrijk (vind ik) zijn (voornamelijk) hoge passing en creativity.
Verder zijn redelijk hoge waarden voor Long Shots, dribbling, tackling, stamina, natural fitness, pace en acceleration ook wel fijn.

Weet niet of dit de "officiële" waarden zijn, maar hier kijk ik persoonlijk het meest naar, omdat mijn playmaker het middenveld "draaiende" moet houden (en dus een hele wedstrijd spelen), de "steekpasses" moet geven en ondertussen ook nog een beetje een balletje af kunnen pakken.

Bij mij team (Feyenoord) vind ik Ono wel een goed voorbeeld hiervan (in het spel).

Zou hier ook graag meningen van andere mensen over willen horen.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Wat verstaan jullie onder hoge creativity en passing dan? Waardes het liefst boven de 16? Dan is het al wel een redelijke playmaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaat17 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:34:
Wat verstaan jullie onder hoge creativity en passing dan? Waardes het liefst boven de 16? Dan is het al wel een redelijke playmaker?
Ik speel er eigenlijk alleen mee als het bij zijn omschrijving staat: spelmaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Onder hoge creativity en passing versta ik minstens 17. Mja, ik ben dan ook redelijk veeleisend...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaat17 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:34:
Dat hangt natuurlijk van het niveau af waar je speelt. Als je om het kampioenschap speelt, zou ik met minder dan 16 geen genoegen nemen. In de Conference is het natuurlijk een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

el-jorge schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:11:
[...]

Niet gek, er zijn nog meer topspelers te krijgen voor weinig of niks. Ik had Besagno ook, vier seizoenen als backup voor Heitinga gebruikt (Beasgno speelt dus weinig, Heitinga is captain en bijna nooit moe of geblesseerd), daarna verkocht aan feyenoord voor 14M en 50% next sale _/-\o_
Ja true...Nik 'the Kick' Besagno wordt bij mij de opvolger van Philip Cocu die na dit seizoen met pensioen gaat. Dus dit wordt zijn inleer-jaar, en daarna moet ie er staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Soms wordt het je wel érg makkelijk gemaakt :z

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/4006/011120061715529ew.th.jpg

Op een gegeven moment heb ik maar iedereen voorin gegooit, stond toch bijna niemand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer ff een verhaaltje over mijn dreamteam :P . Vorig seizoen 2de geeidigd, waardoor ik dit seizoen championsleague speel _/-\o_ . Was ingedeeld in een poul met Barcelona, Club Brugge en Chelsea. Ben als 2de geeindigd achter Chelsea. :9~ .

Selectie:

http://img189.imageshack.us/img189/4030/selectie6mf.th.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[URL=http://img189.imageshack.us/my.php?image=selectie6mf.gif][IMG]http://img189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddie Johnson was wel een koopje zeg, voor 2.5 miljoen euro...knalt er bij de eerste CL wedstrijd die hij ooit speelt meteen 4 in :D tegen Werder Bremen.

Staat ie nu in het lijstje met Dado Prso, Scheva, Van Basten, Nistelgoal en Ferenc Puskas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:52:
[URL=http://img189.imageshack.us/my.php?image=selectie6mf.gif][IMG]http://img189
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/4030/selectie6mf.th.gif
Die bedoel je? ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VERSLAG 1
VERSLAG 2
VERSLAG 3
VERSLAG 4

Daar ben ik weer, dit wordt mijn laatste verslag en dan neem ik een pauze van 5 weken ivm studie.

MECHELEN

SEIZOEN 6

In mijn laatste verslag liet ik de winterstopstand zien van seizoen 6 (mijn 5e in de 2e divisie), daarin bleek alweer dat in het seizoen van de waarheid Cercle Brugge het noodzakelijk vond mij te pesten en eigenlijk onbereikbaar kampioen werd: eindstand seizoen 6 Ik ging voor het derde jaar op rij de play offs in, en voorgaande jaren waren eigenlijk vrij kansloos. Aangezien ik op Cercle Brugge na (en in de eindstand Lokeren) gewoon verreweg het beste team was van dat seizoen, te zien aan doelsaldo en de weinige verliespartijen, zag ik wel heil in zo'n play offs. 3x scheepsrecht nam ik mezelf voor (wat ik ook deed bij ingang van het 3e seizoen in de 2e divisie, dat terzijde). Het werd een ontzettend spannende play offs met echt ontzettende mooie potten, waarin alle sentimenten en trucjes uit de kast werden gehaald. De ontlading was dan ook groot bij de eindstand.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2a61f20fab8b069873a3bae5b837ae9d/full.gif

Vier spelers wil ik graag met u delen:
- LB - Vastmans: geschiedenis
- MC - Vinambres: geschiedenis
- SC - Vanderhaeghen: geschiedenis
- SC - Torres: geschiedenis

+ de geschiedenis (door blessure geen stats) van mijn 18jarige ITA talentje uit eigen jeugd: Conti (ML)

SEIZOEN 7 (winterstop)

RC Mechelen' eerste seizoen in de Jupiler Leaque na een fantastisch seizoen in de 2e divisie, waarin bepaalde spelers (zie hierboven) zich definitief bewezen hebben en absoluut klaar zijn voor een stap hoger (en mss wel niet eens bij Mechelen). Ik ben, nadat ik daar in FM05 geregeld mee in de fout ging, nu vrij alert met de contracten en probeer spelers zodra ik weet dat ze het niveau aankunnen en een meerwaarde zijn vrijwel direct de contracten open te breken. Hierdoor ben ik op 1 speler na niet in de problemen gekomen met emotionele kanker transfers. Desalniettemin moest mijn selectie natuurlijk wel ffkes flink geupgrade worden wil ik een rol van betekenis gaan spelen in de Jupiler Leaque. Voor de duidelijkheid, ik wil niet eerst een seizoen overleven, maar ik wil binnen 2jaar UEFA halen. Het is nu winterstop, en na een goed begin, een terugval en een herpakking heb ik toch een positief gevoel overgehouden over de eerste helft van de comp. Stand winterstop.

Noemenswaardig is de selectie van Vastmans en Vanderhaeghen voor het Belgisch Nationale Elftal.
(laatstgenoemde heeft zijn debuut al gemaakt).

Over de selectie en aankopen verder zal ik aan het eind van het seizoen wel wat meer vertellen en wat screens maken, maar ik ben de meeste nu nog aan het testen etc, en er moeten ook nog enkele weg/bij.

HELSINGBORG

Ik mijn vorige verslag liet ik dus zien dat ik Helsingborg in mijn eerste seizoen naar de 3e plek loodste.

SEIZOEN 2010

Alles lukte en veranderde in goud wat ik ook maar deed wat te maken had met Helsingborg. Ik werd dan ook vrij gemakkelijk kampioen in eigen land, en ik veroverde ook de Royal Leaque, een Scandinavische CL zeg maar. Omdat ik in seizoen 2009 op de 3e plek was geeindigd speelde ik ook UEFA (moest daarvoor wel eerst 2 kwalificatierondes doorlopen, maar dat ging met succes).
De eerste ronde moest ik tegen Trabzonspor (won beiden), en ook de Groepsronde kwam ik door. Vervolgens stuitte ik op Marseille: kansloos. Mijn topscorer dit seizoen maakte 51 doelpunten oid _/-\o_

SEIZOEN 2011

Het enige wat ik nog niet had gewonnen was de Zweedse beker, wel een keer de finale gehaald. Dat was dan ook mijn doel voor dit seiozen (+ het verdedigen van de andere prijzen). Toen ik in de eigen beker al in de kwartfinale werd uitgeschakeld besloot ik maar op te stappen. Voor de rest had ik er geen uitdaging meer, en was wel uitgekeken op Zweden. Van Helsingborg een 'topclub in Zweden' gemaakt.

Nou in 3.5 jaar tijd bij Vitesse niets gewonnen, in 2.5 jaar tijd bij Helsingborg 2 prijzen, klaar voor een topclub ben ik nog lange niet. Nu ik prijzen heb gewonnen kom ik wel makkelijk aan de bak en wordt ik wel steeds vaker genoemd (en gevraagd). Ik heb echter besloten om mijn carrière rustig op de bouwen en ben naar Engeland vertrokken: Stoke City (championship). Deze eerst maar is kampioen van de PL maken en dan mss is naar een topclub in Zuid-Europa.

VERENIGDE STATEN

In dezelfde carrière als met Vitesse/Helsingborg/Stoke ben ik ook bondscoach van Amerika geweest en heb ze naar de finale van de CONCACAF Gold Cup 2009 gebracht (verloren), en heb me geplaatst voor het WK 2010.

Nigeria - VS (1-1)
VS - Schotland (2-2)
VS - Italie (0-1)

De wedstrijd tegen Schotland heeft me genekt, na de groepsronde was het dan ook alweer over :+
(ben hierna zelf opgestapt zoals ik ook al in verslag 4 van tevoren had aangekondigd)

Tot op heden ben ik wel 1 of 2 x gevraagd (ierland en servie en montenegro dacht ik), maar afgewezen.

STOKE CITY

SEIZOEN 7 (winterstop)

Hier kwam ik in de zomerstop van 2010, dus bij aanvang van seizoen 2010-2011. Ze speelden in de Championship (1 onder de PL) en hadden een team waar ik niet mee wou werken. Ik heb op 5 spelers na dan ook 27 spelers verkocht, en met dat geld een stuk of 15 aangekocht en/of gehuurd. Een compleet nieuw elftal dus, en omdat dit seizoen weer synchroon loopt met het seizoen van Mechelen ben ik ook hier in de winterstop: tussenstand. Het gaat allemaal erg voorspoedig en ik begin zelfs al voorzichtig banden te krijgen met bepaalde spelers, maar omdat ik er pas een half jaar zit heb ik nog niet echt een gevoel bij de club oid. Wat betreft de selectie, net als RC Mechelen zal ik daar aan het eind vh seizoen meer over vertellen, ik ben daar nu nog mee aan het worstelen.
Mijn doel voor de rest vh seizoen: promotie (via titel/play offs).

Zo, en nu een paar weken aan de studie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een bug?
Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/2923/break0sb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/1585/playoff7vr.jpg

Na de competitie gaat iedereen lekker op vakantie terwijl er nog play-off's zijn. En nu raakt een speler geblesseerd tijdens trainen, dus er wordt nog wel getraind blijkbaar... Vaag.

Competitie
De laatste speeldagen moest ik tegen de nr 3 en nr1. En omdat ze allemaal nogal punten lieten liggen stond ik de laatste speeldag 1 punt achter de nr 1 Galway Utd. Bij winst werd ik dus kampioen, bij gelijkspel werd Galway kampioen en was ik zeker van de 2e plaats, bij verlies kon ik nog terugzakken naar de 4e plaats. Ik kwam in de eerste helft op 0-1 maar dit helaas uit handen gegeven. Galway maakte gelijk, 1-1 maar omdat ze niet echt sterk speelden heb ik de druk opgevoerd en is Galway nog door het oog van de naald gekropen. Het bleef 1-1, zij kampioen, ik tweede en play-off. Kan ik best mee leven gezien de achterstand na 15 wedstrijden toen ik bij de club kwam.

Eindstand Eircom First Division
Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/607/table2fn.th.jpg

Van 10 naar 2 omhooggeklommen!
Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/6786/graph2qi.th.jpg

Tactiek
Mijn zelfgemaakte 3-5-2 tactiek. In principe met 3 DC, maar aangezien m'n beste speler een DR is heb ik deze variant geprobeerd, en dat werkt ook prima (in FM'05 op alle niveau's, in '06 iig op laag niveau). Het kan waarschijnlijk ook met én een DL én een DR. Andersom werkt overigens niet: een DR op 'DC' zetten met pijl naar rechts. De buitenste verdedigers spelen man-marking, de binnenste zonal. Van belang is dat ze genoeg snelheid, heading en tackling hebben.

De MR en ML moeten snel zijn, en goede passing/crossing, en het liefst aanvallend middenvelder. Een DMR/L werkt ook, maar dan moet je de speler een linie terughalen en de pijl 2x zo lang maken. En de DMR/L moet de goede stats hebben.

De twee buitenste MC zijn D/DM of MC, met goede fysiek, snelheid, tackling en passing. Complete spelers dus en als het even kan 'long shots'. De middelste MC is een MC of AM C met goede pace, shooting, heading en jumping.

De spitsen spreken voor zich, lijkt me.

Hiermee kan je je tegenstander gek tikken, want overal staat iemand, zeker als je de goede spelers hebt. Verdedigend kan het soms wel eens eng worden, en bij veel druk haal ik meestal de 2DM naar de verdediging. Verder beetje spelen met speelstijl normal-attacking en counter attack. Evt playmaker.
Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/1151/tact1hq.th.jpg

In m'n '05 game met Schalke seizoen 2012ofzo had ik Krstajic (37jr!)als middelste DC en die speelde geniaal. Hij leek wel een beetje de Blind uit jaren '90 Ajax, over de middellijn gaan en vervolgens terug en een counter neutraliseren. Andere spelers lukte dat toen vreemd genoeg niet zo supergoed op die positie. En Ballack (34jr) op midmid, liep 1,5e goal op 1. Dat waren nog eens tijden....

Spelers:

Hoogste average rating:
Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/7318/bestavr0rf.th.jpg

Beste speler, in de belangstelling van een Ierse topclub B)
Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/7278/beststats5zv.th.jpg

Nog iemand hier wat op:
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 02:31:
Oke, misschien is dit al lang bekend, hoor. Maar ik ontdek net dat ik een 'grijze' speler in m'n team een contract kan aanbieden en dat ie vervolgens aan m'n team wordt toegevoegd. Is dat een nieuw soort van regen-vorming in FM'06?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het een nieuwe regen-vorming is lijkt me niet, er zijn natuurlijk ook gewone regens, maar het is me inderdaad nog nooit in eerdere versies opgevallen. Maar hier zitten toch ook vrijwel alleen maar bagger spelers tussen, dus wat heb je eraan. Tis natuurlijk wel geinig als je ff te weinig spelers hebt en bv aan eisen moet voldoen als "minimaal 3 onder de 21jaar oid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Soort van nieuwe regenvorming inderdaad, zat nog nooit eerder in CM/FM. 99,9% is bagger. Ik heb 1 laten tekenen omdat ik een keeperstekort heb en nu iig een 3e keepert heb voor erg weinig geld (275 euro p/m)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ik ben maar eens met mijn career game begonnen. Ik ga nog wel verder met mijn Lokomotiv Moscow game.

Met behulp van "Frank" kwam ik uit op Northwich Victoria uitkomend in de Conference North. De club is vorig seizoen gedegradeerd uit de Conference National en dit jaar favoriet voor het kampioenschap. Ik moet dus gelijk aan de bak De harde kern van 500 supporters verwacht dan ook dat ik voor de titel ga.

Financieel staat de club er niet best voor met een schuld van 200.000 GBP en ik zit ruim boven mijn wage-budget van 3,900 GBP per week. Ik heb 2 spelers verkocht en 1 speler gehaald op een free transfer (transferbudget = 0). De andere 5 spelers die ik wilde halen hebben gekozen voor andere teams. Ik ben nog op zoek naar een ML omdat ik er geen heb in mijn selectie. De zoektocht vordert niet erg, niemand wil naar mijn clubje komen :D. Ik heb nu een selectie van 18 spelers, hopelijk worden dat er 19 als ik ergens een gratis speler kan lenen. En mijn scout is op zoek naar spelers die 0k mogen kosten (dus die komt vast terug met een paar wonderkids).

Ik ben de competitie trouwens goed begonnen met een 4-1 overwinning op Redditch. Mijn reserverspits scoorde een hat-trick in de laatste 5 minuten van de wedstrijd _/-\o_.

De doelstelling is trouwens:
- Northwich in de Premier League krijgen
- Europees voetbal spelen
- FA Cup winnen

Dat gaat me wel een paar seizoenen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik inmiddels ook achter. Schiet ook niet op. En ik heb nog wel de club waar Roy Keane ooit z'n carrière begon, kwam ik achter bij favorite. Mag er af en toe wel eens wat bij zitten. Eens in de 25 jaar waarschijnlijk....

Ik ben overigens gepromoveerd. Ik moest voor de play-off tegen Finnharps, de een-na-laatst uit de Eircom Premier Div. en dat was de promovendus/first div kampioen van vorig seizoen. Thuis 2-0 en uit simpel 0-3 gewonnen. Nu kijken of ik spelers kan halen na de 'halfjaarlijkse update', als premiership ploeg moet er toch wel iemand willen. Tis wel erg, de meeste spelers kiezen tot nu toe echt liever een non-league dan Cobh Ramblers...

edit:
Hmm, geef ik een nieuwe aankoop uit de U18 een week rust omdat ie 'jaded/need of rest' is, staat ie de eerstvolgende oefenwedstrijd tegen de U21 daar lekker in de spits. Ga nu een uitgebreide oefencampagne beginnen om geld te verdienen, 3 toernooitjes en een potjes tegen europese 'sub-subtoppers' als oa MTK Boedapest (hon), AGF (den), Glentoran (N.Ir). Moet hier wel een dikke ton aan over houden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Met m'n Volta Redonda game gaat het 2e seizoen best lekker. Rio State heb ik voor de 2e keer op rij gewonnen, de beker ben ik jammergenoeg niet verder gekomen dan de 2e ronde, maar al met al gaat het prima. Ik mag als Second Division team meedoen aan de Copa Libertadores (beker in het 1e seizoen gewonnen) en dat gaat met goed af. Ik begon in groep C met Vélez, Emelec en Caracas. Met 5 winst, 1 gelijk, 20 voor en slechts 1 tegen werd ik met het grootste gemak 1e. De 2nd round er op een 4:3 totaal gewonnen van Estudiantes. Vervolgens wachtte El Nacional in de Qtr finals. Uit werd het 5:0, thuis 1:0, dus sta ik dankzij een 6:0 totaalscore in de halve finale, tegen America (Mex). In de Second Division gaat het ook lekker. Na 5 wedstrijden sta ik 1e met 4x winst en 1x gelijk, 10 voor en 3 tegen.

M'n beste speler is een Free Transfer van dit seizoen (Renato Silva, 22, DC) met een 7.42 over 33 wedstrijden. In die 33 wedstrijden slechts 3x geel, 0 rood en 6 goals, een evengroot aantal assists en 2x MoM. Topscorer is wederom Fabió met 20 uit 28, gevolgd door Rafael ( 10(18) 11) en Gustavo (Free Transfer, 21(10) 10).

Een 5-6 tal spelers staan het hele seizoen al in belangstelling van verschillende grote clubs. Gelukkig zijn de Minimal Transfer Fee clausules redelijk hoog; Ik heb boden van 1 miljoen kunnen afslaan. Het geld heb ik ook niet nodig, aangezien ik een balance van €4,178,881 heb. Aan het begin van het vorige seizoen was dat nog rond het 0 punt. Van m'n transferbudget van 250k heb ik nog 200k over en van het salarisbudget van 65k heb ik nog 41k over, kortom, redelijk wat ruimte voor versterkingen/nieuwe contracten.

edit: Zojuist een aanbod van Sao Paulo gehad, ik kon daar manager worden met een budget tussen de 160k en 300k en een transferbudget tussen de 5 en 11 miljoen. Ik heb het echter afgeslagen, omdat de kans dat Volta Redonda volgend seizoen op het hoogste niveau best reeel is. Bovendien heb ik nog altijd kans op de Copa Libertadores, dus de wens om te vertrekken wordt per wedstrijd kleiner:) Misschien vind ik het aan het einde van het seizoen mooi geweest, hangt een beetje van de (financiele) situatie af :).

[ Voor 15% gewijzigd door BoB_HenK op 12-01-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

wooot, 2de seizoen 2de wedstrijd bayern ingemaakt met 8-0 :p ik is schalke04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Afbeeldingslocatie: http://xs63.xs.to/pics/06024/tuia.JPG.xs.jpg
Iemand al ooit zo'n jonge speler tegen gekomen?
Ben hem nu aan het scouten, kijken of het ook iets is voor de toekomst :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ep0ss schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:21:
[afbeelding]
Iemand al ooit zo'n jonge speler tegen gekomen?
Ben hem nu aan het scouten, kijken of het ook iets is voor de toekomst :) .
Die zie je idd niet vaak, maar veelal bij de echt grote topclubs met een jeugd van 50 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
offtopic:
Ik was trouwens pas aan het "winkelen" in arnhem met een paar vrienden, waarna we aldaar in de McDonalds gingen eten, en k zou zweren dat ik daar langs Amoah zat. Maar zag het pas toen hij weg liep maar nu ik jouw avatar zie weet ik het helemaal zeker. K wou t maar ff melden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ep0ss schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:27:
offtopic:
Ik was trouwens pas aan het "winkelen" in arnhem met een paar vrienden, waarna we aldaar in de McDonalds gingen eten, en k zou zweren dat ik daar langs Amoah zat. Maar zag het pas toen hij weg liep maar nu ik jouw avatar zie weet ik het helemaal zeker. K wou t maar ff melden :) .
hij moet wel op de lijn letten met de afrika cup in het vooruitzicht hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook 1 seizoen achter de rug :)

Met Ajax ben ik 1e geworden, 4 punten boven psv.
Ook de beker gewonnen door feyenoord in de finale te verslaan.
In de CL in de kwartfinale door Arsenal uitgeschakeld.
Inmiddels een aardige selectie met Wiltord, Vlaar, Roque Junior, Landzaat, (Huntelaar) en wat talenten erbij.
Maar ook Litmanen en F. De Boer voor een paar 1000 (!) eurie weggeplukt, kosten helemaal niks.
Al helemaal niet als je ziet dat ze nog best goed zijn.
Overigens heb ik nog iets van 26 miljoen transfermoney over maar ik heb al een prima selectie.. :?

Maar goed, tot nu toe bevalt FM2006 mij zeer goed!
Nu rest mij de vraag nog; spelen jullie ook online?
Lijkt me leuk dat een keer uit te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
'k Ga binnekort online spelen met 12 anderen, dus 13 man.
Helaas verdeeld over 2 games :) Ik ga spelen met een zut LLM'ers van het SI Games LLM forum. Wordt de 1e keer online voor mij, elke zondagavond van 19.00 tot 22.00 dacht ik.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:25:
'k Ga binnekort online spelen met 12 anderen, dus 13 man.
Helaas verdeeld over 2 games :) Ik ga spelen met een zut LLM'ers van het SI Games LLM forum. Wordt de 1e keer online voor mij, elke zondagavond van 19.00 tot 22.00 dacht ik.
Dan gaat het lang duren voordat je aan de eerste comp wedstrijd begint en ik vermoed enkele maanden voordat het eerste seizoen af is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:04:
[...]

Dan gaat het lang duren voordat je aan de eerste comp wedstrijd begint en ik vermoed enkele maanden voordat het eerste seizoen af is :P
Dat weten we. Er wordt 1 land geselecteerd (Frankrijk of Belgie denk ik).

En de verwachting is dat je 2 tot 3 wedstrijden per speelsessie kan spelen. Dus ongeveer 1 wedstrijd per uur. Gelukkig kan ik 1 league makkelijk aan op m'n P3 866 en kan ik ondertussen dus gewoon doorspelen met m'n Harrogate save op de laptop :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ik ben nog nooit in Conference (North) begonnen, maar is het normaal dat je moet vrezen voor een goal als je speler probeert om de bal terug te spelen?

Heb nu al 2 eigen goals gehad na een terugspeelbal (in 6 wedstrijden). Het zijn geen harde schoten maar ze rollen gewoon heel langzaam richting doel en die keeper blijft dus gewoon staan en doet geen enkele poging om de bal te pakken. Het lijkt FC Knudde wel.

Heb ook al spitsen zien missen op 1 meter afstand van de goal, keeper uitgespeeld en toch wist hij nog naast te schieten _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PirE schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:50:
Ik ben nog nooit in Conference (North) begonnen, maar is het normaal dat je moet vrezen voor een goal als je speler probeert om de bal terug te spelen?

Heb nu al 2 eigen goals gehad na een terugspeelbal (in 6 wedstrijden). Het zijn geen harde schoten maar ze rollen gewoon heel langzaam richting doel en die keeper blijft dus gewoon staan en doet geen enkele poging om de bal te pakken. Het lijkt FC Knudde wel.

Heb ook al spitsen zien missen op 1 meter afstand van de goal, keeper uitgespeeld en toch wist hij nog naast te schieten _/-\o_ _/-\o_
Dat zijn de mooiste games O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:16:
Ik heb inmiddels ook 1 seizoen achter de rug :)

Met Ajax ben ik 1e geworden, 4 punten boven psv.
Ook de beker gewonnen door feyenoord in de finale te verslaan.
In de CL in de kwartfinale door Arsenal uitgeschakeld.
Inmiddels een aardige selectie met Wiltord, Vlaar, Roque Junior, Landzaat, (Huntelaar) en wat talenten erbij.
Maar ook Litmanen en F. De Boer voor een paar 1000 (!) eurie weggeplukt, kosten helemaal niks.
Al helemaal niet als je ziet dat ze nog best goed zijn.
Overigens heb ik nog iets van 26 miljoen transfermoney over maar ik heb al een prima selectie.. :?

Maar goed, tot nu toe bevalt FM2006 mij zeer goed!
Nu rest mij de vraag nog; spelen jullie ook online?
Lijkt me leuk dat een keer uit te proberen!
Heb je het spel ge-edit? Er is toch nog geen update uit met Huntelaar erin? Daarnaast klinkt het transferbudget veel te hoog, het eerste seizoen heb je iets van 11M, en alleen bij goede resultaten en verkopen kom je tot een zo hoog budget (26M) in je tweede seizoen. Ik had het eerste seizoen ook puik gedraaid, en het 2e seizoen ging mijn transferbudget met 2,5M omhoog.
Prima selectie zeg je, voor 26M is nog heel veel beter te krijgen, je moet alleen nog uitvinden welke uit je selectie niet goed genoeg zijn. Ik had dit ook naar mijn eerste seizoen, kwam later tot de conclusie als ik internationale prijzen wou pakken dat er toch wat meer nodig was. Als je nog 26M hebt, weet ik nog wel wat spelers..... (sowieso een linkscentraal, nog een leuke aanvallende middenvelder, en als je op zijn Ajax speelt (4-3-3) vleugelspitsen, en anders nog een extra centrumspits, daarnaast vind ik de Boer en Litmanen ondanks hun stats toch niet echt van denderende kwaliteit meer). IMO is Wiltord niet zo'n beste speler, en is Vlaar me behoorlijk tegen gevallen in het spel. Er valt nog wel veel verbetering te halen. Maar dat is dan ook het leuke van het spel, ieder zijn eigen mening, en altijd een andere samenstelling van hetzelfde team.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

:+ maar wel met de hoogste frustratie potentie.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Toen ik juist in de Conference North begon ging het gelijk heel lekker.
Makkelijk eerste seizoen gepromoveerd en het volgende seizoen absoluut niet in gevaar gekomen voor degradatie.

Maar om weer een keer te promoveren dat is wel verrekte lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
Kent iemand nog een goede verdediger op rechts?
Een soort Hatem Trabelsi, ik speel met Ajax, maar Trabelsi wilde absoluut weg en wilde niet bijtekenen :'(.
Dus ik heb zo iemand nog nodig.
Vanden Borre heb ik al, maar 'k wil er nog een >:).

Verhaaltje komt later wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

el-jorge schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:18:
[...]

:+ maar wel met de hoogste frustratie potentie.
Het is inderdaad niet voor iedereen weggelegt. De een haalt zijn lol uit AJAX 14x op rij kampioen te maken (in mijn ogen knap gezien de saaiheid), de ander haalt zijn lol uit een Europese subtopper aan de macht te brengen, een ander kiest voor een tropisch avontuur of een avontuur in het oostblok en weer een ander kiest voor de onderste regionen in Italie (vind ik vaak tegenvallen) of het Verenigd Koninkrijk (en dan met name Engeland). Ikzelf vind het laatste verreweg het mooiste, maar er gaat inderdaad wel veel tijd in zitten. Talent zat daar iig. Van de zomer begin ik aan mijn jaarlijkse portie Conference voetbal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

TomGiethoorn schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:06:
Nigel De jong, John Heitinga ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Sherlock op 13-01-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
Sherlock schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:21:
[...]

Nigel De jong, John Heitinga ;)
Die staan bij mij beide in het centrum.
Dat werkt goed, dus dat wil ik het liefst zo houden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb goede ervaringen met Edilson van Vitoria, maar het duurt wel een paar jaar voor hij er echt staat. Vandenborre is trouwens hetzelfde verhaal, maar die staat er wel een jaartje eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
Sherlock schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:53:
Ik heb goede ervaringen met Edilson van Vitoria, maar het duurt wel een paar jaar voor hij er echt staat. Vandenborre is trouwens hetzelfde verhaal, maar die staat er wel een jaartje eerder.
Ken je ook iemand die er al snel staat?
Ik doe nl. mee om alle prijzen ;).

Verder heb ik nog een vraagje:
Hoe kan ik vriendschappelijke wedstrijden nog snel even plannen?
Ik zit 20 dagen zonder wedstrijd :O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomGiethoorn schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:00:
[...]

Bij het wedstrijden overzicht staat het in zo'n rijtje halverwege je beeld, boven de informatie je krijgt als je een wedstrijd selecteert (de wedstrijd info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:24:
[...]

Bij het wedstrijden overzicht staat het in zo'n rijtje halverwege je beeld, boven de informatie je krijgt als je een wedstrijd selecteert (de wedstrijd info).
Thx :).
Heb er direct 2 gepland ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
[...]

Heb Kompany maar gekocht, wilde nu wel komen, eerst niet :).
Dus dan zou een van m'n centrale spelers naar rechts kunnen.
Al heb ik daar weer VD Borre.
Luxeprobleem ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

[...]

Ik zou N. de Jong op rechts zetten. ik heb ook een braziliaan die erg goed daar kon spelen, genaamd Amaral. ik zou Agger halen, en een van je centrale naar rechts verschuiven, aangezien je met 2 rechtspoten in het centrum staat.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
TomGiethoorn schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:55:
[...]

Heb Kompany maar gekocht, wilde nu wel komen, eerst niet :).
Dus dan zou een van m'n centrale spelers naar rechts kunnen.
Al heb ik daar weer VD Borre.
Luxeprobleem ;).
Waarom vraag je dan om een Rechtsback als je er al 1 hebt, en je ook nog vermaelen of zo in het centrum neer kan zetten zodat heitinga of De Jong naar rechtskunnen, dat is jezelf problemen geven, vooral met je spelers, want wie laat je nu spelen? De Jong, of toch Heitinga weer, of nou weer Kompany. Zullen ze niet erg happy van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
Ep0ss schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:06:
[...]

Waarom vraag je dan om een Rechtsback als je er al 1 hebt, en je ook nog vermaelen of zo in het centrum neer kan zetten zodat heitinga of De Jong naar rechtskunnen, dat is jezelf problemen geven, vooral met je spelers, want wie laat je nu spelen? De Jong, of toch Heitinga weer, of nou weer Kompany. Zullen ze niet erg happy van worden.
Nu speel ik wegens blessures met de Jong op rechts, Kompany en Maduro in het centrum.

Alleen ben ik niet zo happy, heb met 3 - 1 verloren (en daarmee uitgeschakeld in Gatorade Cup) van FC Utrecht.
En daarna nog 0 - 0 gespeeld tegen Vitesse.

Ik speel nu tegen FC Groningen, en sta na 20 min. op 3 - 0 _/-\o_.
Heb de wedstrijd gewonnen met 5 - 0.

[ Voor 4% gewijzigd door .Tom op 13-01-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomGiethoorn schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:06:
Een soort Hatem Trabelsi, ik speel met Ajax, maar Trabelsi wilde absoluut weg en wilde niet bijtekenen :'(.
Dus ik heb zo iemand nog nodig.
Vanden Borre heb ik al, maar 'k wil er nog een >:).

Verhaaltje komt later wel ;).
Al eens voor Jason Vandelannoite gehoord ? :)

http://fmbelgium.com/V2/v..._from=&ucat=14&page_id=16
Misschien wel wat minder voor Ajax maar is echt doorgebroken bij mij met Liverpool _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:41:
[...]

Al eens voor Jason Vandelannoite gehoord ? :)

http://fmbelgium.com/V2/v..._from=&ucat=14&page_id=16
Misschien wel wat minder voor Ajax maar is echt doorgebroken bij mij met Liverpool _/-\o_
Ah, ok, heb hem inmiddels gekocht ;), moet wel eerst echt groot worden...

Maar ik heb een vraag, ik win niet meer :X.
En ik wil echt winnen, dus heeft er iemand een goede tacktiek?

Wat screenshots:
Selectie
Tacktiek (die niet werkt 8)7 )
Eredivisie stand (droevig)

A.u.b, het bestuur is al boos op me ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
TomGiethoorn schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:19:
[...]

Maar ik heb een vraag, ik win niet meer :X.
En ik wil echt winnen, dus heeft er iemand een goede tacktiek?
Heb je het al eens geprobeerd met een echte nummer tien in een vrije rol? En daarachter dan twee DM's (of CM). Nu heb je namelijk twee centrale middenvelders met wellicht te weinig aanvallende impulsen om een opening te maken.

Mag ik weten welke skin je gebruikt? Die ziet er namelijk erg dope uit!

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk de turnstyle skin. Linkje staat in de startpost. :)
Is dus de Elegance skin :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 11:07 . Reden: Verkeerde naam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
Ik zal dat eens proberen ja, heb genoeg kwaliteit er voor ;).

En nee het is de: Elegance (ofzoiets) skin ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Misschien een idee om wat FM legendes (die in het echt misschien weinig voorstellen of niet zo bekend zijn, maar in het spel altijd schitteren) in de openingspost te zetten om mensen op weg te helpen. Zo had in je in FM2005 ook Guarin en Roncatto etc... die het altijd goed deden.

Met deze spelers zit je altijd goed:
Vincent Kompany (geweldige DC)
Anthony Vanden Borre
Kerlon
Gladstone (solide verdediger)
Tomas Sivok (goede DMC)
Javier Mascherano (beste DMC in het spel, veel goedkoper dan Xabi en Gatusso)
Carlos Tevez (super spits, redelijk betaalbaar)
Hedwiges Maduro (geweldig in FM, misschien wat overrated)
Iraola (top verdediger)
Diego (die van Porto)
Freddy Adu (word een geweldige speler)
Lebohang Mokoena (AM/FC)
Cesar Delgado (FC)

[ Voor 9% gewijzigd door hershel op 14-01-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
leuk die Sivok maar waar kan je m halen

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.