Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Missie van board en supporters was 'avoid relegation'. Nou, da's gelukt, we zijn kampioen geworden
In de Copa Del Rey kwam ik de Preliminary Rounds en de eerste twee rondes door. In de derde ronde moest ik tegen de Primera Division-club Real Sociedad, en dat was dus het eindstation, hoewel een 1-0 verlies niet eens zo slecht is. Wel leuke inkomsten trouwens.
In de competitie ging het van begin af aan erg lekker. Nauwelijks blessures (behalve dan van een geleende keeper) en mijn spitsen knalden de ene na de andere goal tegen de netten.
Ik kwam dus in de Promotion Playoffs terecht, in de halve finale moest ik tegen Terrassa. Thuis verloor ik met 0-1, uit won ik met 2-0. Door naar de finale dus, waar ik tegen het B-team van Celta de Vigo moest. Uit wist ik met 3-1 te winnen, thuis werd het een 3-2 overwinning! Volgend jaar mag ik het dus een divisie hogerop proberen, in de Segunda Division A
Op transfergebied is het relatief rustig gebleven. Mijn beste verdediger (Lusarreta) wilde per sé weg, hiervoor heb ik Steinsson aangetrokken. Ja, die van AZ, waar hij ongelukkig was, 0 games gespeeld heeft, en transfer-listed was. Verder nog een Spaans 19-jarig DC-talent (Pedrazo) gehaald, alsmede een eveneens Spaans 19-jarig MR-talent (Pino). Ook de Nederlander Jusic nog even overgenomen van Turnhout, omdat ik slechts één speler voor de AMC positie had. Meer aankopen was niet nodig omdat er voldoende spelers in huis waren. Wel nog een keeper on loan genomen omdat een andere keeper die hier al zat (ook op loan) voor een maand of 10 geblesseerd was. Van een AMC die op loan hier was heb ik het loan-contract verbroken omdat hij niet goed genoeg was.
Al deze aankopen bij elkaar kosten me trouwens slechts 9000 euro (dit was dan ook het budget).
Helaas zit ik wel in de rode cijfers (300.000 euro schuld ongeveer), dit word met name veroorzaakt door een belachelijk groot stadion (30.000 plaatsen) en de daarbij behorende onkosten.
Competitie:
Selectie:
Beste speler:
Topscorer:
En het totaal-plaatje:
En dit zegt ook genoeg:
Verder wens ik bij deze alle FM-ers een goede jaarwisseling en een goed 2006 (zowel in FM als daarbuiten
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 31-12-2005 16:46 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik ook, 6-0 van Man U, en de competitie met 23 punten voorsprong (101). Goed he?King Nothing schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:31:
[...]
Ik ben met Charlton begonnen in de Championship
[...]
Nee, want ik heb de ook de CL gewonnen met Chelsea
Och, so far vermaak ik me prima, dit seizoen Zlatan erbij voor €59M, wordt leuk. Adriano schoot er vorig seizoen 55 in uit 53
[ Voor 7% gewijzigd door Benotti op 31-12-2005 17:33 ]
Verwijderd
(9 van de 10 keer speel ik met een team die ik in het echt leuk vind, ongeacht hoe goed ze zijn. Carriere games waar ik met spelers moet werken die ik niet ken doe ik zelden)
Ik zit nu gezellig een beetje naar Owen te hengelen die te kennen heeft gegeven dat hij weg wil omdat hij prijzen wil winnen. Hij lijkt me nou de ideale man om er in het laatste kwartier in te gooien wanneer ik een goal nodig heb of een wedstrijd op de counter dicht wil gooien. Deze rol vervulde hij perfect in fm2005 met Real Madrid
Das het leuke van Chelsea, €30M uitgeven voor een backup
[ Voor 86% gewijzigd door Benotti op 31-12-2005 18:28 ]
Verwijderd
Zo he, Redbrigge naar de Leaque Two gebracht, respectKing Nothing schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:49:
[...]
Pfff, ik heb met Charlton 4x achter elkaar de CL gewonnen, ben landskampioen geworden met Emmen en Willem II en heb Redbridge naar League Two gebracht. Ik ben beter
Met Emmen en Willem II landskampioen vind ik ook niet zo bijzonder, NL-comp is vrij makkelijk.
(zegt iemand die na 3.5jaar ontslag nam bij Vitesse omdat het kampioenschap niet haalbaal was)
Charlton 4x achter elkaar de CL winnen vind ik wel knap. Niet zozeer omdat het met Charlton is, maar wel die 4x achter elkaar.
Maar ach, in mijn huidige game zal ik deze successen ook behalen met Mechelen. En daarnaast nog de Wereldbeker voor clubteams ed. Wat dat betreft kun je nog maar kort genieten van het succes met Charlton
Ik heb zojuist ook de Royal Leaque (Scandinavische CL zeg maar) gewonnen met Helsingborg. Ik heb het daar wel gezien, wou de nationale beker nog ff binnenhalen, maar ben daar uitgeschakeld en zo leuk vind ik het ook weer niet om daar nog een jaar voor over te doen. Ik ging naar Zweden om na mijn mislukte tijd bij Vitesse (in de zin van prijzen, niet qua selectie) goed te maken door ff snel prijzen te winnen, en dan naar een Europese (sub)topper te gaan. Ik heb mij zojuist aangemeld bij Atletico Madrid. Ben benieuwd
Maargoed, komende tijd weer druk aan de studie, dus zal over een week of wat wel is ff een lang verslag posten met screens.
Verwijderd
30 jaar hier, en speel al zeker 10 jaar CM/FMVerwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 13:50:
Ik moet ook leren, heb al een tijdje geen FM meer gespeeld. Vrijdag (allerlaatste) tentamen dus dat is wat belangrijker. Maar dan ben ik eindelijk drs en bijna tandarts.Vroeg me trouwens al af wat de rest van jullie hier doet (werk/school/studie) en wat de leeftijden ongeveer zijn? Aangezien een aantal zowat alle versies van CM/FM hebben gespeeld moeten die minstens ongeveer mijn leeftijd, 26jr, zijn. Dus FM is echt van alle leeftijden.
CM1 heb ik nooit gespeeld (denk bijna niemand hier, was alleen Amiga, toch?), maar vanaf CM2 heb ik ze volgens mij zo'n beetje allemaal wel gehad, sommige (CM00/01, CM4) wat minder dan anderen (CM01/02, CM03/04, FM05 en nu FM06).
Wat ik als werk doe is trouwens systeembeheer (fulltime, 40 uur), om je andere vraag maar meteen te beantwoorden.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ben toen al verslaafd geraakt en nog steeds uiteraard.
Nu bezig met MVV, nog bijna niet verloren maar wel iets van 9 keer gelijk en op de 6e plaats nu.
Beetje jammer van die gelijke spelen. wel in de kwartfinale van de beker. Feyenoord met 2 - 1 verslagen en voor de rest alleen nog maar amateurclubs tegen gekomen.
Voor de rest aardig wat geld verdient met verkopen, Harrie Gommans voor rond de miljoen verkocht en ook mijn andere spits (Caracciolo) gaat aan het eind van het seizoen weg voor 1,7 miljoen.
De bedragen die ik eiste werden zonder meer geaccepteerd, had dus nog wel meer kunnen vragen denk ik. Maar de vervangers komen toch allemaal transfervrij over na dit seizoen dus valt mee te leven.
Ik speel eigenlijk FM pas sinds 05. Dus dat maakt FM05,FM06.
Ik ben full time krantenbezorger ( 8 uur per week
Zit op MBO ict 2½ dag in de week school

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Op dit moment master student Informatica & Economie aan de Erasmus Universiteit.
Ik speel CM sinds CM3 uitkwam. Daarvoor was het Fifa Soccer Manager voor mij en heb nog wat uitstapjes gewaagd aan de FA Premier League Football Manager serie (ik was Emmenresearcher en kreeg de games gratis). Sinds 01/02 speel ik alleen nog maar CM, CM4 heb ik amper aangeraakt (hell.. 1e savegame verkocht ik een speler van Hereford aan Barnsley ofzo voor 1,2 miljard euro

En ik werk 40 uur per week, zit in een paar besturen, doe vrijwilligerswerk, kortom, ik ben een druk bezet menneke.
Beste vrind wette dat
Edit: Ben 18 en studeer ICT MBO niveau 4.
Edit2: CM4 nog wel met 8-2 en 7-0 van Borussia Dortmund gewonnen met Ajax dankzij 12 doelpunten van Zlatan over 2 wedstrijden
[ Voor 17% gewijzigd door JanW op 01-01-2006 19:02 ]
Spielerei...
Heb een aantal keren in de NL competitie gespeeld, maar niet dusdanig veel Portugese regens dat het me opviel. Welke competities heb je geselecteerd?el-jorge schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:05:
Niemand anders hier waar er ook veel portugese regens zijn in de nl competitie (en ook in andere landen, overigens zitten er daardoor een hoop goeie bij). Ik heb in 3 seizoenen ajax iets van 20 portugesen erbij gekregen (en een paar ito's & spanjo's, en ook nog een paar echte nl'ers)
Verwijderd

[ Voor 29% gewijzigd door Vos op 02-01-2006 17:14 ]
Vos schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:13:
De laatste is verkozen door de andere managers....en de eerste dooriets anders iig
Volgens mij is het zo dat de ene gekozen is door de managers en de andere op basis van behaalde punten (winst, kampioenschap, beker, etc), zoals je vroeger zo'n mooi overzicht had hebt wie hoeveel punten heeft gehaald en in de hall of fame terecht kon komenVerwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:09:
Ik heb net twee prijzen gewonnen; Manager of the year en Manager's manager of the year. Is die laatste een bug
[ Voor 3% gewijzigd door BoB_HenK op 02-01-2006 19:05 ]
ik ben nu aant afstuderen voor HBO Grafimedia, nog 3 maandjes en ik ben klaar... ik werk nu 6 dagen in de week (ma t/m vrij eindstage, zaterdags in computerwinkel), en naar de kuip als feyenoord thuis speelt.. en daartussendoor nog ergens scriptie schrijven, en jawel, FM gaat ook nog... nu voor 5e keer kampioen op rij met feye... 1 CL gewonnen, 3x ook nog de beker... lol is e rnu wel een beetje af... kan me er niet toe zetten naar een andere club te gaan... maar er zijn nu nog ff belangrijkere dingen... ik gok dan ook op 1 of 2 maandjes werkeloos zijn na het halen van m'n diploma, kank lekker echt in FM duiken met een conference north clubje ofzo (Ik neem meestal Altrincham...)..
tot zover
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
22, speel sinds CM 00/01.
Verder studeer ik International Business and Management Studies (IBMS). Zit in m'n vierde jaar en ben dus bijna klaar.
Speel meestal met Feyenoord en ga m'n volgende game met nog een team ernaast spelen.
Momenteel 3e in de eredivisie, in 12 wedstrijden nog geen een keer verloren, maar wel 7 keer gelijk gespeeld.
Verwijderd
Studeer ICT systeembeheerder nivo 4 in het laatste jaar(nog iemand cisco antwoorden
Ik krijg wel goeie (maar wel één pas die waardig voor mijn team is, maar genoeg die eredivisie niveau waardig zijn), maar gewoon veel portugesen (dus ook die ene echt goeie). Er zitten wel een aantal leuke nederlandse regens in, ik heb er al 2 uit engeland weggehaald en een uit italiespyros schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:14:
ik krijg heel veel NL regens bij Ajax. En goede ook

Spielerei...
Verwijderd
Sinds mijn 17e heb ik vooral plezier in het spelen van network games
In:
- Vladimir But (ervaren linksbuiten, gehaald voor de breedte 60k)
- Osmar Ferreyra (goeie statistieken, gehaald als backup voor linksachter)
- Alexandr Samedov (echte rechtsbuiten met een goeie voorzet, heb hem teruggehaald omdat de vorige manager hem aan het begin van het seizoen had verkocht. Ik moest meer betalen maar kreeg 30% terug dankzij een clausule
Eindstand in de competitie:

In de nationale beker zit ik in de kwartfinale. Aartsrivaal Spartak werd in de 7e ronde verslagen. Het bekertoernooi loopt niet gelijk aan de competitie en de bekerfinale wordt pas in mei gespeeld. Ik heb me ook door de poulefase van de Euro Cup heengeworstelt.
De selectie van Lokomotiv Moscow:

Een gezonde mix van diverse nationaliteiten
Beste speler (qua rating):

Is pas basisspeler geworden toen ik begon. Is snel en heeft nog eens een goeie voorzet.
Topscorer:

Niet echt een geweldige speler qua stats maar hij scoort wel aan de lopende band. Ben toch niet geheel overtuigd van zijn kwaliteiten maar ik moet hem te vriend houden omdat iedereen in de selectie hem geweldig vind.
Grootste talent:

Ilshat Kirillov is mijn ruwe diamant voor de toekomst. Gehaald door de vorige manager maar kan weleens erg belangrijk worden.
In januari doe ik met Ghana mee aan het toernooi om de Africa Cup, ik hoef dus niet 3 maanden nutteloos door te klikken.
Verwijderd

Ik zal de screens posten, de verhalen zijn hetzelfde als in [rml]King Nothing in "[ PC]Football Manager 2006 - Deel 2"[/rml] <-- die post. Weer 16e, weer 3e ronde FA Cup uit tegen Brighton en weer 2e ronde FA Trophy.

Selectie:

Beste spelert:

Topscorert:

Eindstand Conference:

Voor het komende seizoen heb ik al 9 spelers vastgelegd. Kijken of dat eindelijk wat verbetering gaat opleveren
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Maargoed, vooruit. Ik ben er via Petero ingerold. Ik was altijd die-hard FIFA gamer, maar volgens Petero was dat maar saaie shit. Ik was altijd bezig om de meeste zieke uitslagen te bereiken, en de meest mooie doelpunten te maken, maar uiteindelijk op aandringen van Petero toch maar FM begonnen. Mijn eerste versie was CM 01/02

Over 2maanden zal ik jullie nogmaals vragen welke studie we doen en wat voor schoenmaat Petero heeft. Kijken of jullie het dan nog weten

[ Voor 12% gewijzigd door JanW op 04-01-2006 13:41 ]
Verwijderd
Dat had oa iets te maken met een team onderin Engeland, Harchester. Daar zaten onwerkelijk niet-bestaande (in de voetbalwereld) goede spelers bij, ik dacht qua naam overeenkomend met de 'makers' van het spel oid. Er staat ook iets over in de openings post.Ep0ss schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:41:
Iemand enig idee waar deze 4 vinkjes voor dienen bij de instellingen van FM?
[afbeelding]
Is net zoiets als het The Badgers-team dat je in FM05 had...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:45:
[...]
Dat had oa iets te maken met een team onderin Engeland, Harchester. Daar zaten onwerkelijk niet-bestaande (in de voetbalwereld) goede spelers bij, ik dacht qua naam overeenkomend met de 'makers' van het spel oid. Er staat ook iets over in de openings post.
BronHarchester United
An option has been included in the game to include a fictional team called Harchester United in the English Premiership. Harchester is a club in the Sky One drama series, Dream Team. This option comes in the form of a text file, placed in the game's directory, which has to be edited very slighty by the user to 'activate' it.
Toch even wat nuttigers posten
Redbridge FC
* = Alsof ik Harrogate in de steek zou laten nu
[ Voor 90% gewijzigd door King Nothing op 04-01-2006 14:36 ]
Beste vrind wette dat
Verwijderd
De reden dat ik er benieuwd naar ben, is omdat m'n vriendin de laatste nogal liep te zeiken. "Met je kutvoetbalspelletje." Omdat ik elke keer (veel) later ging slapen dan haar en dat m'n laptop zo'n beetje elke avond op de eettafel staat, en vervolgens een paar dagen blijft staan. Bekend verhaal, jongens?Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:25:Over 2maanden zal ik jullie nogmaals vragen welke studie we doen en wat voor schoenmaat Petero heeft. Kijken of jullie het dan nog weten
En aangezien ik vrijgezel ben heb ik iig geen gezeik wat de dames betreft
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Haha, werk en privé gescheiden houden heVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:27:
Ik denk dat friendlies waarschijnlijk de originele (irl) vriendschappelijke wedstrijden zijn. Patch weet ik ook niet.
[...]
De reden dat ik er benieuwd naar ben, is omdat m'n vriendin de laatste nogal liep te zeiken. "Met je kutvoetbalspelletje." Omdat ik elke keer (veel) later ging slapen dan haar en dat m'n laptop zo'n beetje elke avond op de eettafel staat, en vervolgens een paar dagen blijft staan. Bekend verhaal, jongens?Dus ik dacht, ben ik nou de enige van mijn leeftijd die het speelt? Naja, m'n broertje (24jr) is bijna net zo verslaafd.
En het is niet de eerste keer uiteraard, toen ik 15 was had ik er ook al ruzie over met m'n toenmalige vriendinnetje.
Deze game heeft waarschijnlijk al menig relatie het leven gekost.

Verwijderd
Jezus, straks denken ze nog dat we verslaafd warenVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:49:
[...]
Haha, werk en privé gescheiden houden heAlhoewel ik dat heb bij mijn ouders. In de zomer, heerlijk weer, ouders zitten in de tuin en ik zit maar boven op die zolder in de hitte een spelletje te spelen
"Wat doet Ivo daar toch altijd?". Dat zijn dan de MP-games met Petero
In onze vriendenkring stonden we op een gegeven moment ook bekend als de FM-ers, je had op de middelbare school zeeën van tijd, dus zodra we vrij en thuis waren, beiden op MSN, status: bezet. Dat nam in de vakanties vaak ziekelijke vormen aan
Maandag beginnen om 12:00uur, stoppen om 24:00uur, dinsdag beginnen om 12:00uur, stoppen om 24:00uur, woensdag begi...
(uiteraard wel af en toe wat eten en een plas/poep pauze
)

Screenies volgen zodra ik m'n laptop weer op het internet heb
Edit: Van de 90 spelers heb ik er nog 65 over, waarvan een paar met een maandelijks contract die zeer binnenkort ook waarschijnlijk vertrekken. Komt goed uit, want een aantal free transfers komen er ook weer bij
[ Voor 20% gewijzigd door BoB_HenK op 04-01-2006 16:08 ]
Verwijderd

Het blijven natuurlijk Duitsers
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 16:46 ]
Geen diehards dusVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:49:
[...]
(uiteraard wel af en toe wat eten en een plas/poep pauze)

Hup, emmer onder het bureau en een 2e hands koelkast en magnetron aanschaffen en gaan met die banaan
Verwijderd
Damn, ik dacht dat ik mocht spreken uit die-hard ervaringenBoB_HenK schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:26:
[...]
Hup, emmer onder het bureau en een 2e hands koelkast en magnetron aanschaffen en gaan met die banaan

Maar om dat daarna weer te gaan doen

Haha, net bij Redbridge de 1e wedstrijd gespeeld, krijg ik een nieuwsbericht erna: "The 1 league goals scored by $striker is a new record"
Beste vrind wette dat

(gedeeld 3e divisie topscorer)

(Fabio, topscorer)

(Wennedy, player of the Year, gekozen door de fans)

(Selectie)

(Uiteindelijk kampioen, na verschillende poules, 2 legged rondes en nog meer poules)
Op het moment ben ik begonnen aan het 2e seizoen en het gaat aardig. Een behoorlijk aantal spelers zijn vertrokken en een aantal nieuwe spelers zijn aangetrokken. Een speler kostte 55k, de rest kwam op een free transfer, waaronder een aantal jongens waarvan ik denk dat het echt talenten worden. Een speler heeft zich in het bijzonder direct als een goede aankoop bewezen; Gustavo, ST, 21 jaar heeft na 6 wedstrijden 4 keer gescoord, met 3 assists

Gaat lekker bij Harrogate. Thuis veeg ik alle ploegen van het veld (5x winst, 1x gelijk dacht ik), uit verliezen we van clubs die al weken zonder overwinning zijn

Kreeg net van m'n assistent (Heskey) een bericht dat een middenvelder meer moest spelen om zijn talent beter te laten ontwikkelen
Beste vrind wette dat
Verwijderd
maar kan je ze laten trainen op verdediging of hoe kan je team daar beter in worden ?
Verwijderd
Het is soms wel lekker. Als het bv slecht gaat met de een en goed met de ander, ben je minder geneigd om tv te gaan kijken dan wanneer je met een team speelt wat slecht gaatKing Nothing schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 02:10:
Ben alweer weg bij Redbridge, kan me niet concentreren op 2 teams
Zit wat in, heb alleen geen tv hierVerwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:03:
[...]
Het is soms wel lekker. Als het bv slecht gaat met de een en goed met de ander, ben je minder geneigd om tv te gaan kijken dan wanneer je met een team speelt wat slecht gaat
Nee, ik haalde spelers door elkaar, was bezig om een keeper naar Harrogate te halen terwijl ik er daar al 4 heb lopen. Redbridge moest een keeper hebben. Of bij Redbridge gaan scouten naar een linksback terwijl ik die juist weer bij Harrogate moet hebben enz enz.
Trouwens:

Eindelijk eens een fatsoenlijke start van de competitie.
Beste vrind wette dat
Volgende wedstrijd verliezen en je staat achtste heKing Nothing schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:22:
[...]
![]()
Nummer 8 heeft 25 puntenBenotti schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:15:
[...]
Volgende wedstrijd verliezen en je staat achtste he
En dat boeit me niet eens zo, ik wil niet degraderen
Moet trouwens middenmoot halen van het bestuur.
[ Voor 27% gewijzigd door King Nothing op 05-01-2006 15:22 ]
Beste vrind wette dat
Welk jaar is het bij jouw, heb het niet helemaal gevolgd, maar dit is de conference national al of niet?King Nothing schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:22:
[...]
Zit wat in, heb alleen geen tv hier
Nee, ik haalde spelers door elkaar, was bezig om een keeper naar Harrogate te halen terwijl ik er daar al 4 heb lopen. Redbridge moest een keeper hebben. Of bij Redbridge gaan scouten naar een linksback terwijl ik die juist weer bij Harrogate moet hebben enz enz.
Trouwens:
[afbeelding]
![]()
Verwijderd
Je wil toch niet het RC Mechelen van de Conference wordenKing Nothing schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:21:
[...]
Nummer 8 heeft 25 puntenHooguit 7e dus.
En dat boeit me niet eens zo, ik wil niet degraderenIk sta nu iets van 20 punten boven de degradatiestreep.
Moet trouwens middenmoot halen van het bestuur.
Pak die promotie nou maar
Seizoen 2013/2014, eind oktober. Conference Nationwide iid, 3e seizoen. Hiervoor 2 seizoenen Conference North, daarvoor 4 seizoenen FC Emmen (3 jaar GGD, 1 jaar HCE).Ep0ss schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:29:
[...]
Welk jaar is het bij jouw, heb het niet helemaal gevolgd, maar dit is de conference national al of niet?
Ik doe m'n best. Moet alleen nog punten pakken in uitwedstrijdenVerwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:13:
[...]
Je wil toch niet het RC Mechelen van de Conference worden![]()
Pak die promotie nou maar

Beste vrind wette dat
Verwijderd
Niemand die een goed advies voor me heeft ??Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:59:
Hey met RC Genk gaat het nog steeds niet super , want die verdediging staat niet goed ik speel nu 4-3-3 maar dan niet met vleugels maar met 2 spitsen en de guzman erachter .
maar kan je ze laten trainen op verdediging of hoe kan je team daar beter in worden ?
Jammer dat die scout het bij mij niet doet, ik dacht is wel handig, kijken wat het is. Maar het programma start wel op, en dan moet je je savegame laden en dan laad hij als het ware zie ik onderin en dan komt er geen resultaten van spelers in het schermVerwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:49:
[...]
Dan laat ik m'n huidige Antwerpen-game lekker rusten nu. Kan ik mooi nog even een seizoen afmaken in FM'05. Van de week weer een nieuwe FM'06-game opstarten.
De FM'06 Scout komt overigens ook spoedig uit. Oké tis een cheat natuurlijk maar komt soms wel van pas. (In FM'05 sloeg de scouting iig nergens op, heb '06 nog niet lang genoeg gespeeld om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen.)
Of doe ik nou iets fout?
Verwijderd
Ligt er maar net aan hoe je dan e 3mansmiddenveld hebt staan? Je kan eventueel met ruit (dus een AMC, de Guzman en een DMC, Pietje Nogwat) het op het middenveld spelen. Ben er zelf niet zo kapot van om je dan weinig flankwerk hebt.. En je moet natuurlijk degelijke verdedigers hebbenVerwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:59:
Hey met RC Genk gaat het nog steeds niet super , want die verdediging staat niet goed ik speel nu 4-3-3 maar dan niet met vleugels maar met 2 spitsen en de guzman erachter .
Bovenin op de ergens op een knop drukken, althans, zo was het een tig versies geleden, geen idee of dat tegenwoordig nog zo is. Achter die knop huisde altijd een filter waar je een selectie kon maken.kaat17 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:33:
[...]
Jammer dat die scout het bij mij niet doet, ik dacht is wel handig, kijken wat het is. Maar het programma start wel op, en dan moet je je savegame laden en dan laad hij als het ware zie ik onderin en dan komt er geen resultaten van spelers in het scherm
Of doe ik nou iets fout?
Hun tegenvoorstel speler + 700k direct.
Ik: speler + 600k
Hun Speler + 750k direct
Ik speler + 650k direct
Hun speler + 800k direct
Ik speler + 700k
Het is de laatste dag van de transferperiode dus het gaat redelijk snel per fax
Hun speler + 700k direct + 600k structured

Blijkbaar klopt er dus iets niet in de engine als je ongeveer op de accept grens gaat zitten.
Scouts zoeken echt naar versterkingen voor jou team en suggereren geen onhaalbare spelers (tuurlijk wil een speler soms gewoon niet komen, da's logisch). Ik heb nu 3 scouts voor mij aan het werk, 2 in Groot Brittannie en 1 in Engeland en dan League Two of League One (om en om, steeds 2 maand ofzo). En ik moet zeggen dat alle spelers die mij tot nu toe werden aangeraden (ik haal alleen spelers die als "excellent addition" worden omschreven) speelt ook en doen het ook goed.
Scouten is veel beter geworden in FM2006
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Rivals zei jePirE schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:51:
Blijkbaar klopt er dus iets niet in de engine als je ongeveer op de accept grens gaat zitten.
Jij zit nu toch in Rusland? Zijn daar ook ontzettend veel transfers? In Oekraine was dat gewoon niet meer leuk hoeveel, speler die 3 teams per seizoen hadden en dat was zeker geen uitzondering

Penis! Beetje tegelijk met mij gaan lullen, kan ik weer quoten
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 21:35 ]
Heb mij save opnieuw geladen en daarna direct hun eis van speler + 700k geaccepteerd en dan gaat de transfer wel door.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:31:
[...]
Rivals zei je? Ze zitten je gewoon te naaien
.
Jij zit nu toch in Rusland? Zijn daar ook ontzettend veel transfers? In Oekraine was dat gewoon niet meer leuk hoeveel, speler die 3 teams per seizoen hadden en dat was zeker geen uitzondering.
Aantal transfers valt wel mee, ik heb even gekeken en 75% van de teams in de hoogste divisie heeft 3 nieuwe spelers gehaald. De andere teams tussen de 8 en 12 (waarvan 2 promovendi). Ik heb zelf 14 nieuwe spelers aangetrokken, maar ik heb heel het elftal omgegooid.
Hij bedoelde spelers die 3 clubs per seizoen hebben, niet clubs die 3 spelers per seizoen halenPirE schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:27:
[...]
Heb mij save opnieuw geladen en daarna direct hun eis van speler + 700k geaccepteerd en dan gaat de transfer wel door..
Aantal transfers valt wel mee, ik heb even gekeken en 75% van de teams in de hoogste divisie heeft 3 nieuwe spelers gehaald. De andere teams tussen de 8 en 12 (waarvan 2 promovendi). Ik heb zelf 14 nieuwe spelers aangetrokken, maar ik heb heel het elftal omgegooid.
Beste vrind wette dat
Ow erg jammer dat ik het niet voor elkaar krijg, ik heb net weer opnieuw geinstalleerd en dan doe je dus load game en ik laad die, en dan is het zoekveld na de zoekactie leeg en staat er onderin 0 Players Found..King Nothing schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:31:
Scouten in FM06 werkt prima hoor![]()
Scouts zoeken echt naar versterkingen voor jou team en suggereren geen onhaalbare spelers (tuurlijk wil een speler soms gewoon niet komen, da's logisch). Ik heb nu 3 scouts voor mij aan het werk, 2 in Groot Brittannie en 1 in Engeland en dan League Two of League One (om en om, steeds 2 maand ofzo). En ik moet zeggen dat alle spelers die mij tot nu toe werden aangeraden (ik haal alleen spelers die als "excellent addition" worden omschreven) speelt ook en doen het ook goed.
Scouten is veel beter geworden in FM2006
Of doe ik nu iets fout

Verwijderd
Had je AJAX al niet genoeg keren kampioen gemaakt dan?spyros schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 08:14:
zojuist met een re-install een 12jarige savegame vern***** Maar weer overnieuw beginnen
met mn stomme kop de patch niet gedaanVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:53:
[...]
Had je AJAX al niet genoeg keren kampioen gemaakt dan?
Verwijderd
Want RC Genk en ajax trouwens ook daar kon ik gewoon op ene gegeven moment niet meer mee winnen .
Verwijderd
Heb je de pregame editor gebruikt? Schijnt dat ie dan niet goed werkt. Verder werkt het idd zoals de eerdere versies.kaat17 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:12:
[...]
Ow erg jammer dat ik het niet voor elkaar krijg, ik heb net weer opnieuw geinstalleerd en dan doe je dus load game en ik laad die, en dan is het zoekveld na de zoekactie leeg en staat er onderin 0 Players Found..
Of doe ik nu iets fout
Je kan altijd in het training en tactics forum kijken op www.sigames.com. Daar kan je altijd wel een goede basistactiek vinden die je zelf kan tweaken zodat hij aansluit op wat je spelers kunnen. In FM2006 kan je niet altijd met dezelfde tactiek spelen, het lukt mij in ieder geval niet.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:07:
Het lukt gewoon niet winnen ik denk dat ik gewoon slecht ben in dit spel .
Ik heb zelf tactieken voor uit / thuis. En voor de laatste 15 minuten van wedstrijden en zelfs die tactieken pas ik tijdens het spelen nog aan.
Wat je kunt proberen is de default 4-4-2 diamond normal tactic laden en dan bij de individuele spelersinstellingen laad je gewoon de presets. Gebruik voor de rechterspits "target men" en voor de linker "striker"Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:07:
Het lukt gewoon niet winnen ik denk dat ik gewoon slecht ben in dit spel .
Verder alles laten zoals het is en kijken of je wat succes haalt. Daarna kun je evt. hier en daar wat tweaken.
Verwijderd
Engeland (Conference)
Nederland (Gouden Gids)
Ierland (First Division)
Frankrijk (League 2)
Spanje (Segunda Div B )
Italië (Serie C1)
Duitsland (Regionalliga)
Brazilië (Camp. Serie B )
Zweden (Eerste Div)
Denemarken (Premier)
Schotland (First Div)
Mexico
Australië
België
Ik ben er nog niet helemaal uit waar ik ga beginnen. De Ierse First Division, Italiaanse Serie C1 of Engelse Conference. Ierland lijkt me wel een uitdaging. Maar een Ancona of Doncaster omhoog loodsen lijkt me ook wel wat. Keuzes, keuzes, keuzes. Ik wacht maar even totdat de game is opgestart en dan ga ik de knoop doorhakken.
edit:
Ik heb nog zitten kijken naar York in de Conference en Napoli in de Serie C1. Maar het is het altijd gezellige Cobh Ramblers geworden in Ierse First Division. Staat na 15 wedstrijden nr 7 (vd 10) in de competitie die loopt van maart tot november. Ik heb de game opgestart in juni 2005 dus vandaar dat Ierland al onderweg is. Nu maar eens gaan inventariseren en zorgen dat we volgend seizoen voor promotie kunnen gaan. Wordt leuk met een transfer-budget van 20k en wage-budget van 4k.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 21:22 ]
Verwijderd
Ik speel het liefst iets in de richting van 3-4-3 .
Ik heb even voor je gekeken, maar kan zo snel niks vinden met 3 verdedigers. Meeste tactieken zijn 4-3-3 varianten in balbezit en 4-5-1 als de tegenstander de bal heeft (zoals Chelsea speelt). En natuurlijk 4-4-2 varianten.Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:15:
Ik heb me vanochtend aangemeld op die site maar ik kan nog niet in loggen , zouden jullie even een goede tactic uit het forum kunnen halen ?
Ik speel het liefst iets in de richting van 3-4-3 .
Ik speel zelf ook een 4-5-1 tactiek. Ik speelde eerst 5-4-1 maar ik heb mijn 3e SW/DC ingewisseld voor een DMC omdat ik 1 van de beste teams in de competitie heb en dus het spel moet maken. En mijn tactiek is ook verre van perfect omdat ik meestal 4/5 moet wijzigen tijdens een wedstrijden. Het zijn vooral kleine dingen maar als ik het niet doe gaat het gegarandeerd mis.
Verwijderd
En die nederlagen achter elkaar is gewoon het verschil omdat soms een schot raak is en de andere keer niet. Randomness van het spel.
Beste vrind wette dat
http://www.xs4all.nl/~pire/WHU_4-4-2_V2.tac
Ik weet niet of hij werkt. Heb hem zelf niet getest maar de maker is er behoorlijk succesvol mee geweest. Je moet wel bij de player instructions kijken of ze een beetje matchen met wat jou spelers kunnen. Dus misschien moet je een aantal dingen aanpassen.
Ik ga nu Hull City tegen Aston Villa kijken op de BBC.
Go Tigers
Ik wissel vaak met systemen maar nu heb ik even geen (echte)buitenspelers(best realistisch eigenlijkVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:59:
spyros welk systeem speel je 4-3-3 of 4-4-2 ?
Want RC Genk en ajax trouwens ook daar kon ik gewoon op ene gegeven moment niet meer mee winnen .
maar het ziet er nu zo uit

\

Gewoon, in C:\Documents and Settings\<jouw gebruikersnaam>\Mijn documenten\Sports Interactive\Football Manager 2006\tactics zetten en dan in FM bij Tacktiek of Tactics klik je op:Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:00:
dat tac bestand .

Waar die waarschijnlijk tussen moet komen te staan
Edit: Imageshack down of zo

[ Voor 5% gewijzigd door JanW op 07-01-2006 14:26 ]
GK (DM) - Standard doelman
DR (VL) - Positioning (Positiespel), pace (snelheid), tackling (Tackelen) en passing
DL (VR) - Zelfde als VL.
DC (VC) - Pace (snelheid), tackling (Tackelen), heading (Koppen), anticipation (anticipatie) en positioning (Positiespel)
MR & ML - Pace (snelheid), Dribbling (Dribbelen, Passing, Crossing (Voorzetten)
MC1 - Anticipation, tackling, passing, positioning
MC2 - Passing, tackling, anticipation, positioning, natural fitness (nat. conditie)
FC1 - Pace, finishing, dribbling and positioning
FC2 - Pace, finishing, heading, anticipation, positioning)
Je snelste spits op de linkerspits-positie zetten.
Pregame editor ? Euhm heb gewoon van de site gedownload van nygreen? en tja versie 3.30b4.. Heb het trouwens nog nooit eerder gebruikt dit programma, maar dit mag je togh wel aan hebben staan als je ook het spel zelf aan het spelen bent .. ik speel nooit full screen, ondertussen msn ik nog wel eensVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:22:
[...]
Heb je de pregame editor gebruikt? Schijnt dat ie dan niet goed werkt. Verder werkt het idd zoals de eerdere versies.
on topic: all out of attack werkt ook nooit echt bij me, vaak laatste half uur van de wedstrijd all out of attack en geen kans gemaakt, volgens mij kan je beter ver in de attacking zetten, of heeft iemand hier andere mening over? Kan ook aan me verdedigende 4-5-1 opstelling liggen
Opstelling:
-------------------------------Boschker-----------------------
Wellenberg----Majstorovic----Zomer----Louboutis
---------------------Niemeyer-----Dostalek---------------
Sibum------------------------------------------------Fafiani
------------------------Sergio Martinez-------------------
----------------------------Somalia--------------------------
Overigens Fafiani en Sibum aanvallend en Somalia is een aanrader, scoort goed bij me, beter dan N'Kufo
Welke van de 2 spitsen is targetman???PirE schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:05:
Nog over die tactiek. Belangrijk waardes (komen van de maker).
GK (DM) - Standard doelman
DR (VL) - Positioning (Positiespel), pace (snelheid), tackling (Tackelen) en passing
DL (VR) - Zelfde als VL.
DC (VC) - Pace (snelheid), tackling (Tackelen), heading (Koppen), anticipation (anticipatie) en positioning (Positiespel)
MR & ML - Pace (snelheid), Dribbling (Dribbelen, Passing, Crossing (Voorzetten)
MC1 - Anticipation, tackling, passing, positioning
MC2 - Passing, tackling, anticipation, positioning, natural fitness (nat. conditie)
FC1 - Pace, finishing, dribbling and positioning
FC2 - Pace, finishing, heading, anticipation, positioning)
Je snelste spits op de linkerspits-positie zetten.
Want als ik het goed begrijp is de targetman meer het aanspeelpunt die ook weer ballen aflegt of hoe zit dat in elkaar?
[ Voor 7% gewijzigd door JanW op 07-01-2006 16:56 ]
Ik speel ook 4-5-1 maar dan met 1 DMC centraal, 4 middenvelders waarvan de buitenspeler pijlen naar voren hebben en afhankelijk van de tegenstander hebben mijn 2 centrale middenvelders ook pijlen naar voren.kaat17 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:19:
[...]
on topic: all out of attack werkt ook nooit echt bij me, vaak laatste half uur van de wedstrijd all out of attack en geen kans gemaakt, volgens mij kan je beter ver in de attacking zetten, of heeft iemand hier andere mening over? Kan ook aan me verdedigende 4-5-1 opstelling liggenWaar ik overigens ook niet mee win, want ik krijg gewoon verschrikkelijk veel tegengoals met fc twente..
Opstelling:
-------------------------------Boschker-----------------------
Wellenberg----Majstorovic----Zomer----Louboutis
---------------------Niemeyer-----Dostalek---------------
Sibum------------------------------------------------Fafiani
------------------------Sergio Martinez-------------------
----------------------------Somalia--------------------------
Overigens Fafiani en Sibum aanvallend en Somalia is een aanrader, scoort goed bij me, beter dan N'Kufo
Aanvulling middenvelders:Ep0ss schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:53:
[...]
Welke van de 2 spitsen is targetman???
Want als ik het goed begrijp is de targetman meer het aanspeelpunt die ook weer ballen aflegt of hoe zit dat in elkaar?
Rechter MC is de aanvallend ingestelde
Linker MC die bijvoorbeeld ook als DMC kan spelen.
Wat begrijp uit het verhaal van de maker. De linkerspits moet kunnen dribbelen hebben omdat hij de bal moet vasthouden zodat de rest kan aansluiten. Blijkbaar is hij aanspeelpunt danwel de keuze voor een snelle breakaway of hij moet de andere spits bedienen zodat die kan scoren.
Voorbeelden voor spitsenduo:
- Chelsea (Eto'o Links, Drogba rechts)
- Spurs (Defoe links, Mido rechts)
- Middlesbrough (Yakubu links, Viduka rechts)
- Liverpool (Cisse links, Morientes / Crouch rechts)
- England (Rooney links, Owen rechts)
En nu mag je zelf gaan zoeken naar spelers die voldoen aan de criteria voor jou team.
[ Voor 3% gewijzigd door PirE op 07-01-2006 17:19 ]
Ga nu ook maar is proberen met mn tactiek te wijzigen in de match zelf.

Verwijderd
Zo heb ik het uitgevonden toen ik tegen Barcelona speelde, 0-2 voorgekomen, vergeet ik die tactiek toe te passen

Uiteindelijk 3-2 verloren

Zit btw met Germinal Beerschot in de poules van de CL met Chelsea, Barcelona en CSKA
Dit topic is gesloten.