Zo, daar zijn we weer, seizoen 2008/2009 zit er op.
Het liep niet erg lekker met Lobos BUAP. Na 12 wedstrijden slechts één punt, kan je wel samenvatten als teleurstellend. Toch had zowel board als supporters nog wel vertrouwen in me, maar ik zelf niet meer... ik heb dus de eer aan me zelf gehouden en ben opgestapt.
Na wat driftig rondsollicteren kon ik beginnen bij Bloemfontein Celtic, in de Zuid-Afrikaanse Castle Premiership (de hoogste divisie).
Ze waren vorig seizoen gepromoveerd vanuit de First Division, en de missie was dus 'fight bravely against relegation'. Ok, we zullen zien...
De selectie was erg, erg breed (5 GK's bijvoorbeeld), maar veel spelers die er waren waren van een niet al te best niveau. Heb dus eerst maar eens grote schoonmaak gehouden, plus een paar aankopen gedaan (met name een DC/DM, een DLC en een AML). Toch waren er ook wel een paar hele leuke spelers aanwezig (Batabaire, Guselli, Andonis, Davids, Ngubana, Chivuta). Nu was dat aanschaffen niet echt makkelijk, want werkelijk geen hond wilde komen....
In de Coca-Cola Cup werd ik al in de eerste ronde naar huis gestuurd...
In de BobSave Superbowl had ik in de eerste rondes (Young Master, 5-0) en tweede (Roses United, 8-0) erg weinig moeite. Daarna moest ik tegen het in vorm zijnde Orlando Pirates, en dat was met 2-0 toch iets te sterk voor me....
In de competitie ging het, zoals je mocht verwachten, vrij moeizaam. Wel wist ik van de meeste van mijn mede-degradatiekandidaten te winnen, dat helpt natuurlijk wel. Uiteindelijk dus wel mooi degradatie kunnen ontlopen, en vrij ruim zelfs. Hopen dat we dit volgend jaar kunnen uitbouwen tot minimaal een subtop positie. Dieptepunt was het 8-0 verlies bij Supersport United, hoogtepunt de 4-1 overwinning op Zulu Royals.
Financieel zit alles ook wel snor, zo'n 9000 euro per week onder het wagebudget, en er zit ongeveer 900.000 euro in kas, en dat blijft vrij stabiel.
Competitie:
Selectie:
Beste speler (met representatief aantal wedstrijden dan):
Topscorer:
Verder ben ik ook bondscoach geworden van Venezuela, maar ik heb daar nog geen wedstrijden mee gespeeld, dus daar kan ik nog niets over melden. Ze verwachten iig dat ik competitief ben voor de kwalificatie van het WK2010. Zal niet meevallen... ze staan na 11 wedstrijden één na laatste in de groep...