[PC]Football Manager 2006 - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.895 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/objectimages/logo/game_1235.gif

Welkom bij Football Manager 2006, deel 2 alweer.

Vorig deel: [rml][ PC]Football Manager 2006[/rml]
Intro

Football Manager 2006, de opvolger van het succesvolle FM 2005 is uit. SI Games heeft het voor elkaar gekregen om een aantal zaken in het spel grondig te veranderen danwel te verbeteren. Hoe het resultaat is weten we pas als we een tijd gespeeld hebben, de eerste indrukken zijn echter goed.
Systeemeisen

Minimaal:
Windows 98, ME, 2000 of XP
800mhz processor
128mb systeem ram
100% DirectX8.1-compatible geluidskaart
4x cd-romspeler
1024x768 32bits kleurenscherm
650mb vrije schijfruimte
MS compatible muis en toetsenbord

Aanbevolen:
Win XP SP2
2,0ghz processor
256mb systeem ram
8x cd-romspeler

Mac, minimaal:
OSX 10
600mhz Power PC G4
256mb ram
1024*768 monitor
650mb hd ruimte

Mac, aanbevolen
1.8ghz G5

Features

Er zitten gelukkig een aantal nieuwe features in het spel.
  • Peptalks Je kan een peptalk gaan geven in de rust van een wedstrijd om zo te proberen de wedstrijd te doen kantelen als het tegen zit.
  • Verbeterde training. De hele training afdeling is op de schop gegaan _O_ Je coaches worden nu ook belangrijker bij de training.
  • Onderhandel met je bestuur. Je kan nu beter met je bestuur onderhandelen over budgetten en uitbreidingen. Ook biedt het bestuur je nu echt een contract aan en als die bijna eindigt een nieuwe (of niet :P ). Als je je eisen te hoog stelt kun je ontslagen worden....
  • De scheidsrechtersranking is weer terug _O_ Je kan voorafgaand aan de wedstrijd kijken hoe de komende scheidsrechter heeft gefloten so far.
En er is nog veel, veel meer vernieuwd in FM 2006, voor een compleet overzicht klik hier
Speelbare Competities

Argentina Australia Austria Belarus Belgium Brazil Bulgaria Chile China Columbia
Croatia Czech Denmark England Finland France Germany Greece Holland Hong Kong
Hungary Iceland India Indonesia Ireland Israel Italy Malayasia Mexico N.Ireland Norway
Peru Poland Portugal Romania Russia Scotland Serb&Mont Singapore Slovakia Slovenia
South Afrika South Korea Spain Sweden Switzerland Turkey Ukraine Uruguay USA Wales

Kortom, je hebt keuze uit 51 landen, 158 competities en 2351 clubs.
Demo en patches

Demo:
Erg veel links naar de demo
2 demo's: de Strawberry bevat de Engelse en Schotse competitie en alleen de Engelse taal, de Vanilla versie bevat 16 landen en 8 talen en is zo'n 350mb zwaar.
________

Patches:

De eerste patch (6.0.1) is ook al uit en is hier te downloaden.
________

Een "tussenpatch" is uitgebracht door SI Games. Deze patch fixt een probleem in de Portugeese, Spaanse en Mexicaanse league bij het her-registreren van spelers gedurende het seizoen; patch fixt een probleem in de Portugeese league waarin alle buitenlanders als Non-EU werden gerekend; fixt een crashprobleem in de Belgische 1e Klasse; patch fixt een potentiele crash bij blessure-nieuwsberichten en de patch fixt een probleempje in de manager reputatie, waarbij de reputatie soms heel snel veranderde.

Deze patch (6.0.1 build 70473) is hier te downloaden.
________

En jawel, na lang wachten is patch #2 uit, versie 6.0.2. Een lange "bugfixlist", te lang om hier te posten iig. Klik hier om de volledige changelist te bekijken en een aantal mirrors te zien waar de patch te downloaden is.
Officiele downloadsite voor de 6.0.2 patch.

Releasedatum
Football Manager 2006 is sinds 21 oktober te koop
Tips van users
*Harchester United uitzetten. In het spel zit een team genaamd Harchester United, gebaseerd op een Engelse tv serie genaamd "Dream Team". Alle spelers van dit team zijn (behoorlijke) talenten en ze zijn gratis te halen. Om deze spelers NIET in je spel te hebben moet je bij Instellingen helemaal onderaan de vinkjes bij Harchester laten staan. Als de vinkjes weg worden gehaald heb je de spelers er juist wel in je spel zitten.

*Marc Vaughan's Hints & Tips guide. Marc Vaughan, hij is vanaf het begin de Lead Tech guy achter CM/FM. Hij heeft onder andere het database systeem bedacht en de transfer logica wat CM zo'n succes heeft gemaakt. Voor elke CM/FM die uitkomt schrijft hij een guide, Hier is de FM2006 versie te downloaden.

*Real Names fix. Met dit bestand wordt aan veel competities, bekers en nationale teams de correcte naam gegeven. Downloaden kan hier Instructies zijn bij de download ingesloten.

Handige links:
SI Games De makers van het spel, rechtstreekse link naar FM2006 nieuws.

Random LLM team generator, om een club uit de laagste divisies uit te zoeken is hier te vinden

De Random LLM Team Generator versie 2006 is hier te vinden

Skins: Turnstyle skin , Elegance skin en de Aurora skin
Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62828/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62829/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62830/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62831/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62832/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62833/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62834/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/3332/azvalencia2qs.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/8495/grrrmpf5iq.th.jpg

Mist er iets? post het dan.

[ Voor 6% gewijzigd door King Nothing op 20-12-2005 22:14 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94195

Voor de zekerheid :+

VERSLAG 1

VITESSE

seizoen 2
Zo, het tweede seizoen verliep gelukkig stukken beter dan het eerste. Lange tijd leek ik 3e te gaan worden, maar doordat ik ook goed meedeed in de beker liet ik op het laatst in de competitie toch wel aardig wat punten liggen, heel erg jammer: vitesse stand seizoen 2. Geen europees voetbal... Of toch wel? Voor de oplettende lezer, ik deed goed mee in de beker. Ik heb zelfs de finale gehaald, en zodoende dus toch nog europees gehaald. Dat ik de finale kansloos van AZ verloor zal ik dan maar niet vertellen.

seizoen 3
Joepie, UEFA Cup voetbal!
Loting: 1ste ronde Werder Bremen.
Eindstation: 1ste ronde.
Ik wil dan nog wel vermelden dat ik uit met 3-2 verloor en thuis onterecht met 0-1 verloor. Nipt dus. Ach, nu kon ik mij tenminste volledig richten op de binnenlandse comp. en de beker, die verloren beker finale moet natuurlijk recht gezet worden. Doel 1: vitesse stand winterstop seizoen 3. Winterkampioen! (ik moet dan nog wel één wedstrijd spelen voordat de winterstop begint, thuis tegen Groningen, maar ik moet eerst scouten en ik wou nu ff een verhaal posten).

Dan de selectie;
Ik heb de selectie in seizoen 2 grotendeels in tact kunnen houden. AMC Knopper (hertha) en VC Knol (aston villa) vertrokken, en verder nog wat spelers die ik niet echt gebruikte. Dat is erg lekker, en je merkt ook dat het team op elkaar ingespeeld begint te raken en nu de training werkt kun je ook best een tijdje voort. De basis11 staat redelijk vast, en ik heb aardig wat talent voor de komende jaren lopen. In de basis11 lopen dus Miranda & Dahlberg in de spits (zie verslag 1), maar de vervangers heb ik al in huis: Da Costa (ex-basel) & Van Wolfswinkel (eigen jeugd). In de basis11 is dit seizoen een belangrijke rol weggelegt voor Taianan. In verslag 1 bestempelde ik hem nog als toekomstig talent, dit jaar is hij door het vertrek van Knopper de man op 10. Hij kan natuurlijk niet alleen voor de aanvoer zorgen, daar heb ik ook vleugels voor: Esajas (AM L) & Rojer (AM R). Beiden zijn dit seizoen in topvorm. Zo heb ik dus een heerlijk 5tal voorin dat er op z'n AZ's op los combineert. Daarmee is het nog niet ten einde, mocht Esajas vertrekken: Verdouw (eigen jeugd). Achterin heb ik ook niets te klagen, maar dat komt later wel een keer.

RACING MECHELEN

seizoen 2
Mijn eerste seizoen in de 2e divisie na de promotie uit de 3e divisie in het eerste seizoen: mechelen stand seizoen 2. Het werd een lekker seizoen waarin één ding duidelijk werd: achterin is het gatenkaas. Voorin liep het echter lekker, en dat bleef andere clubs niet ongemerkt. Mijn topschutter Criel heb ik uiteindelijk voor 2.5 miljoen (!) verkocht aan Galatasaray.

Seizoen 3
Doel: promotie
Het verlies van Criel moest ik natuurlijk wel compenseren met andere goalgetters. Dat is toch een beetje mislukt. Tenminste, mislukt. Van het geld van Criel kocht ik bv. Kocaslan en ik huurde Lmaknafi. Opzich zijn ze beiden niet slecht, maar het scoren gaat gewoon moeilijker. Maargoed, wat absoluut moest verbeteren was de achterhoede. Dit kon zo niet langer. Dat is mij gelukkig wel gelukt, zo kwam Benzouien (VR) en had ik nog De Smet (VC) en Vastmans (VL). Vooral Vastmans staat in de belangstelling van verscheidene Belgische clubs uit de Jupiler Leaque. Die zal dan ook wel voor een flink bedrag vertrekken eind dit seizoen, vervanger: Pirelli (nu spelend AM L). Het middenveld zit degelijk in elkaar. Met butera (verslag 1) en Ivens. Ik heb zo iig een lekker Belgische getint elftal.
Wat ik eigenlijk nog nodig heb is een goede keeper en fatsoenlijke vleugels.
Ik had iig een brede selectie met zoals je hierboven ziet ook hier en daar kwaliteit, maar ja hoor, aan het begin van het seizoen weer eens een blessuregolf. Ik heb ze niet eens geteld, maar ik verzeker u het waren er veel. Zelfs met mijn brede selectie (ook al is niet iedereen even goed) kon ik het niet eens opvangen, zodoende had ik dan ook een kut start. Toen de blessuregolf optrok ben ik met de inhaalspurt begonnen: mechelen stand winterstop seizoen 3. Promotie gaat lastig worden, maar als ik eerlijk ben, ik ga liever volgend jaar wel gewoon voor de titel.

Nou, ik ga maar weer eens verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Anoniem: 94195 schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:53:
Voor de zekerheid :+

VERSLAG 1

[snap]

Nou, ik ga maar weer eens verder spelen :)
Crossposter ;)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-06 15:10

Vos

AFCA

Hoe kan het dat ik sommige spelers geen contract kan aanbieden terwijl hun contract over <6 maanden afloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 19:49
Vos schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:47:
Hoe kan het dat ik sommige spelers geen contract kan aanbieden terwijl hun contract over <6 maanden afloopt...
Misschien hebben ze al een contract getekend. De regel is niet voor elke competitie geldend, meen dat het voor Brazilie bijvoorbeeld anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

BoB_HenK schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:57:
[...]

Misschien hebben ze al een contract getekend. De regel is niet voor elke competitie geldend, meen dat het voor Brazilie bijvoorbeeld anders ligt.
Nee ze hebben nog niks getekend ergens. Het betrof spelers uit o.a. Russische, Columbiaanse en Koreaanse competitie.

Heb net met 3-1 van PSV verloren voor de Johan Fruitschaal....redelijk wat kansen gecreerd in een vrijwel lege A'dam Arena dus ik ben best optimistisch. En daarbij mistte ik ook nog wat spelers.

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 21-11-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Ziggy...die daCosta, dat wordt echt een wereldspits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 11:18

Cis

Zo, ik ben begonnen met AGOVV. Eens kijken of die boeren echt zo stom zijn :+
Mijn standaard eerste stappen zijn: nieuwe coaches, assistent mgr, scouts en fysio's contracteren. Vervolgens direct op zoek naar jonge talenten en de dure onnodige spelers (hoog salaris, geen basisplaats) verkopen. Het geld dat ik daarmee verdien gebruik ik om de jonge spelers te kunnen betalen :)

Update volgt over enkele dagen :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:35

miekol

erm

Ben nu met mijn 2e seizoen bezig bij Liverpool. Werd uiteindelijk wel heel makkelijk:

Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/liverpool/liverpool.jpg

Verhaaltje volgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Laat me jouw fixturelist eens zien. Je speelt 7 competitiewedstrijden in één maand, en dan evt. ook nog CL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Benotti schreef op maandag 21 november 2005 @ 02:19:
Laat me jouw fixturelist eens zien. Je speelt 7 competitiewedstrijden in één maand, en dan evt. ook nog CL?
Yup, halve finale CL. Ook nog club worldchampionship gehad en veel andere onzin. Maar ik heb me selectie in de breedte versterkt en kan dus regelmatig spelers rust gunnen. Nog wat plaatjes:

Fixtures:
Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/liverpool/fixtures.jpg

Selectie:
Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/liverpool/selectie.jpg

Cavenaghi:
Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/liverpool/cavenaghi.jpg

Cissé:
Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/liverpool/cisse.jpg

Transfers:
Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/liverpool/transfers.jpg

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://miekol.www.cistron.nl/liverpool/overzicht.jpg

Ik win trouwens vooral door mijn strikers en verdediging. Ik heb vaak aan het einde van de westrijd maar een paar shots meer, maar win wel bijna altijd met meer dan 2 goals verschil.

[ Voor 9% gewijzigd door miekol op 21-11-2005 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146127

Ik 's ochtends naar school fietsen, komt onderweg een klasgenoot vertellen dat alle lessen (2) vandaag uitvallen :9 . Dan kan ik maar weer verder met mijn Marseille game. Ik ben bezig om een soort Ajax systeem te maken, en tot nu toe gaat dat best goed. Ik had gedacht dat mijn spits het niet zo goed zo doen (kan alleen koppen) maar hij heeft er dit seizoen al weer 10 inliggen, en toen ik bij Marseille begon (na 11 wedstrijden) had hij er maar 2 ofzo gemaakt. Mijn voorganger heeft er wel een potje van gemaakt, er zaten goede spelers in het 2e, en die willen nu perse weg. Een troost is dat de meeste niet goed in mijn systeem passen, maar ik ben bang dat ik er nu niet meer zoveel veel voor kan vangen. Voor het volgende jaar heb ik al 2 leuke spelers die ik wil halen, beide met een aflopend contract. Zidane, die als favo club Marseille heeft en een spits met koppen, springen en afwerken een 20 heeft :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cis schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:17:
Zo, ik ben begonnen met AGOVV. Eens kijken of die boeren echt zo stom zijn :+
Wat doe je jezelf aan?? :+

Ben wel benieuwd hoe je het er vanaf gaat brengen met die club... kwam zelf niet verder dan de 19e (+ een periodetitel)...

Zou idd graag een update willen zien ja :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe gaat het met Sherlock en zijn Franse avontuur eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Als eerst even, nadat ik de build die over de 6.01patch heengaat waren bij mij de echt absurde uitslagen ten einde (zoals mijn 0-6 uitoverwinning met ajax tegen bayern in het 1e seizoen)

Net mijn 2e seizoen met Ajax afgerond. Weer de dubbel gewonnen :+ . Helaas nu maar de 1/8 finale CL gehaald :/ , en plaatsing voor de volgende ronde ging nu ook een stuk moeizamer, pas in de 6e speelronde geplaatst, ik had het geluk dat mijn concurrenten tegen elkaar moesten, en bij winst voor mij maakte het niet uit wat de uitslag zou worden van die westrijd ik zou altijd 2e worden, en zo geschiedde het. Ik versloeg Atletico M. in de 89e minuut maakte ik de 1-0, wat een opluchting (met 0-0 was ik overigens ook door, ik neem aan dat onderling resultaat als eerste telt?).
Aan het begin van seizoen heb ik Bojinov voor 15M gekocht, halverwege het seizoen voor 32M weer doorverkocht, lekkere winst zou ik zeggen. Het vreemde vond ik wel dat Bojinov niet echt fantastisch speelde. Ik ben op zoek gegaan naar een goede RM die voor veel geld wel zou willen komen. Na lang zoeken waren er nog 2 gegadigden over, Luis Garcia van Liverpool, en Maxi Rodriguez van Atletico M. beiden moesten rond de 30M kosten die ik natuurlijk had. Helaas had LG geen trek in Ajax MR echter wel. Tot nu toe speelt hij zeer wisselvallig en moet ik denk ik mijn tactiek verder tweaken om hem goed tot zijn recht te laten komen (want 30M smijt je natuurlijk niet zomaar over de balk).
Ik ben nu op zoek naar spelers die mijn elftal in europa naar een hoger plan kunnen tillen, aangezien ik in NL nu al ver boven de rest sta O-) , ik wil verder dan de 1/4 finale in de CL, daarom heb ik ook MR aangeschaft, een speler met ervaring. Ik denk dat ik er hiervan nog een of twee nodig heb, aangezien Galasek ook steeds vermoeider wordt. Het nieuwe transferbudget is 14,5M, daar kan ik toch wel een zo'n speler voor krijgen.
Verder ga ik mijn tactiek verder tweaken, omdat mijn middenvelders redelijk wisselvallig allemaal zijn en ik er nog steeds niet achter ben hoe dat komt, daarnaast zijn ze ook sneller vermoeid dan de rest, en ik weet niet zo goed wat ik hier nog verder aan kan doen |:(

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img424.imageshack.us/img424/3740/fuck6ds.jpg

kankah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Nah, dat Eredivisiepleziertje was van korte duur, ben 18e geworden :/ Uitgeschakeld in de halve finale van de beker.

Dankzij de degradatie zit ik opeens 85.000 per maand boven salarisbudget ffs :( Moet ik weer goede spelers verpatsen om eronder te komen.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

King Nothing schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:11:
Nah, dat Eredivisiepleziertje was van korte duur, ben 18e geworden :/ Uitgeschakeld in de halve finale van de beker.

Dankzij de degradatie zit ik opeens 85.000 per maand boven salarisbudget ffs :( Moet ik weer goede spelers verpatsen om eronder te komen.
Bij mij gaat het heel voorspoedig...7 gespeeld...4x winst...3x draw. Heb wel lekkere spelers kunnen halen in de zomer. Speel nog steeds 3-2-3-2...krijg nog wel wat teveel goals tegen dus :p.

[edit]
Ik weet niet wat het is, maar ik klaag niet...

:X :D wel lekker die gate receipts trouwens

Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/emmen3-k.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 21-11-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:41
Wat ik nou niet snap is dat die doelstelling van het bestuur gewoon net zo hoog ( of laag ) blijft seizoen na seizoen.

Ik heb in 3 seizoenen tijd :

3 titels
2 Nederlandse Bekers
1 CL
1 Wereldbeker voor clubs

gewonnen en dan blijft die belangstelling van andere clubs maar uit en de doelstelling blijft net zo hoog.

*edit*
ik ga vandaag ook maar screen-verslagje posten

[ Voor 9% gewijzigd door FDMK op 22-11-2005 08:09 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Hier is dan mijn screenverslag :

De stand :

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/1880/stand8be.jpg

Een van mijn Beste spelers :

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/8674/eenvandebeste8ia.jpg

De Selectie :

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/3515/selectie1ak.jpg

Overzicht :

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/1962/overzicht7ov.jpg

Last but not least...De wedstrijden

http://img503.imageshack.us/img503/7111/wedstrijden5eh.jpg

Amen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Mijn RKC-game heb ik opgegeven. Was aan het spelen op mijn laptop en bleef daar problemen houden met het geheugen. Dus heb mijn pc, na maanden weer eens aangesloten en ga eens kijken of het nu beter gaat. (Heb hem nu gelijk niet in de standaard directory gezet)

Heb gisteren ginstalleerd en de update er over heen. Had nog net tijd om een game aan te maken, zodat ik er vanavond tegen aan kan gaan. Heb deze keer voor Groningen gekozen en ben benieuwd of ik hiermee mee succes ga boeken dan toen ik met RKC speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
In welk jaar en voor hoeveel heb jij Luca Toni kunnen kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Benotti schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:40:
[...]

In welk jaar en voor hoeveel heb jij Luca Toni kunnen kopen? :P
maak wel ff shotje van zn geschiedenis

*edit*

shotje

Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/6295/lucatonigeschiedenis0mv.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door FDMK op 22-11-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Beste uitgave maar hij doet het lekker :). Beter dan de standaard namen die iedereen altijd koopt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
deze aankoop was ovrigens voor de wedstrijd Nederland - Italië...Maar hij begint nu wel een beetje te verouderen dus ik ga langzaam opzoek naar een nieuwe spits want ik wil niet weer net zoals Anastatsiou een fout maken. Die is nu 35 en moet na elke wedstrijd uitrusten, dat is ook de reden waarom die bij de reserves voetbalt ;)

Maar de wat "kleinere" clubs in italie hebben best goede spitsen blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Hoe komt Ajax aan 22M? Lijkt me niet helemaal realistisch en haalt de fun toch wel wat weg denk ik.

Heb je veel spelers (tegen te hoge prijzen) verkocht, of heeft Ajax standaard veel geld?

Haalt toch meteen een stuk van de challenge weg, zoveel poen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Benotti schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:06:
Hoe komt Ajax aan 22M? Lijkt me niet helemaal realistisch en haalt de fun toch wel wat weg denk ik.

Heb je veel spelers (tegen te hoge prijzen) verkocht, of heeft Ajax standaard veel geld?

Het is algemeen bekend dat het geld in FM niet geheel op realisme is gebaseerd. maar een beetje slim aan- en verkopen kan veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Benotti schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:06:

tja als je de prijs van 2 mensen opvoert kom je er vanzelf vb.

Maxwell waarde : 4.5 en ging er voor 14.5 uit dus zo kom ik aan mn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

spyros schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:59:
deze aankoop was ovrigens voor de wedstrijd Nederland - Italië...Maar hij begint nu wel een beetje te verouderen dus ik ga langzaam opzoek naar een nieuwe spits
Paar tips (spoilermarked ;)):

spoiler:
Jonathan Tresignies
Stelios Kritikos

Erg goede ervaringen mee, vrij goede stats (iig in mijn game) en aan het begin van het spel beiden nog erg jong (zeker de 1e). En voor enkele tienduizenden (!) euro's te halen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
spyros schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:10:
[...]

tja als je de prijs van 2 mensen opvoert kom je er vanzelf vb.

Maxwell waarde : 4.5 en ging er voor 14.5 uit dus zo kom ik aan mn geld.
Dacht ik al. Transfermarkt mag zeker nog wel wat bijgeschaafd worden.

Ik kan me nog herinneren dat ik in FM05 Robinho verkocht van Ajax naar Milan voor 75M. En dat was ook alleen maar omdat dat zijn minimum fee release clause was :X

Andere teams betalen veel way over the top en als je dan eenmaal binnen bent is het niet zo moeilijk meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
@ wildhagen

Waar kan ik die vinden?

Het sponsorcontract loopt dit seizoen af ik hoop dat het nog wat goeds gaat brengen voor mijn financiële situatie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

spyros schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:25:
@ wildhagen

Waar kan ik die vinden?
De eerste (de 1e) speelde bij een of andere Belgische club (Club Brugge? Lierse? een van die twee dacht ik), de andere bij een of andere Griekse club waarvan ik de naam niet eens kan uitspreken.

Helaas zit ik nu op het werk en dus geen toegang tot mijn game. Zal vanavond als ik thuis ben nog wel ff kijken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

wildhagen schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:28:
[...]

De eerste (de 1e) speelde bij een of andere Belgische club (Club Brugge? Lierse? een van die twee dacht ik), de andere bij een of andere Griekse club waarvan ik de naam niet eens kan uitspreken.

Helaas zit ik nu op het werk en dus geen toegang tot mijn game. Zal vanavond als ik thuis ben nog wel ff kijken.
De 2e speelt bij Panathinaikos (hier in 10/2006 bij Brentford). De 1e zit niet in mijn spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vos schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:48:
[...]

De 2e speelt bij Panathinaikos (hier in 10/2006 bij Brentford). De 1e zit niet in mijn spel.
Nou, heb via Terminal Services maar ff FM gestart en nagekeken. Nu wil ik het weten ook ;)

De tweede zit idd bij Panathinaikos, de eerste zit in het begin van het spel bij Mouscron, wherever that may be ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
wildhagen schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:57:
[...]

Nou, heb via Terminal Services maar ff FM gestart en nagekeken. Nu wil ik het weten ook ;)

De tweede zit idd bij Panathinaikos, de eerste zit in het begin van het spel bij Mouscron, wherever that may be ;)
bij mij zat de eerste bij Club Brugge > bod geaccepteerd maar hij weigerde mijn contract van 2300p/w. Zal m dan maar wat beters voor moeten schotelen.
Trouwens ik heb ook nog een goede spits gevonden
spoiler:
Ricardinho
. Hij speelt in Zuid Amerika bij Palmeiras ( iets in die richting )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spyros schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:05:
[...]

bij mij zat de eerste bij Club Brugge > bod geaccepteerd maar hij weigerde mijn contract van 2300p/w. Zal m dan maar wat beters voor moeten schotelen.
Trouwens ik heb ook nog een goede spits gevonden
spoiler:
Ricardinho
. Hij speelt in Zuid Amerika bij Palmeiras ( iets in die richting )
Als spits? Het is een linksbuiten in het echt...wel steengoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
ja als "S"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Anoniem: 2557 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:44:
[...]

Als spits? Het is een linksbuiten in het echt...wel steengoed :)
Volgens mij bedoel jij Ricardinho van Santos. Of speelt hij dit seizoen bij Palmeiras? :X

Ricardinho speelt nog gewoon als linksbuiten bij Santos. Palmeiras heeft zijn eigen Ricardinho die spits is en uitgeleend is aan Gremio.

[ Voor 21% gewijzigd door Benotti op 22-11-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benotti schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:31:
[...]

Volgens mij bedoel jij Ricardinho van Santos. Of speelt hij dit seizoen bij Palmeiras? :X

Ricardinho speelt nog gewoon als linksbuiten bij Santos. Palmeiras heeft zijn eigen Ricardinho die spits is en uitgeleend is aan Gremio.
Oh :) ja dat zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik zit nu qua 'gate receipts' begin november al op meer dan mijn totale eerste volledige seizoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Korte update: ik sta met AGOVV nu 14e, 2 gewonnen, 3 gelijk, 2 verloren. Beetje jammer dus dat ik zo laag sta. Ik vind de resultaten nog niet eens zo slecht. :)
Ik ben doorgedrongen tot de 3e ronde van de Dutch Cup en daarin moet ik tegen Noordwijk. Makkie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
probleempje , Stekelenburg staat in de belangstelling voor een mooi bedrag. Maar ik weet en heb geen vervanger voor hem.
Is het verstandig om hem te verkopen en de kans lopen dat het publiek even teleurgesteld is?

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/8170/stekel5hp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142142

ik had een vraagje, hoe kan je er voor zorgen dat bij het overzicht van je speler, die oranje balkjes weg gaan en er weer cijfers komen zoals in fm2005. Ik vind dat veel prettiger werken dan weet ik tenminste of afwerken echt 19 is en geen 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 142142 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:56:
ik had een vraagje, hoe kan je er voor zorgen dat bij het overzicht van je speler, die oranje balkjes weg gaan en er weer cijfers komen zoals in fm2005. Ik vind dat veel prettiger werken dan weet ik tenminste of afwerken echt 19 is en geen 18.
In de Preferences het vinkje voor "Display Grafical Attributes in Profile" weghalen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
spyros schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:26:
probleempje , Stekelenburg staat in de belangstelling voor een mooi bedrag. Maar ik weet en heb geen vervanger voor hem.
Is het verstandig om hem te verkopen en de kans lopen dat het publiek even teleurgesteld is?

*PLAATJE*
Verkoop hem, als
spoiler:
Akinfeev
nog bij
spoiler:
CSKA
zit kan je die ervoor terugkopen voor 20 a 25 miljoen. Deze is aan het begin van het spel een wonderkid, en dat zie je toch bijna nooit bij keepers!

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

• FDMK
Ik heb trouwens Paul Robinson gekocht van Spurs voor 15M. Het spitsenprobleem dacht ik even preventief op te lossen, goede stats enzo maar scoren doet hij maar niet.

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/6636/nieuwespits9no.jpg
ovrigens een gratis transfer >:)

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
spyros schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:26:
Ik heb trouwens Paul Robinson gekocht van Spurs voor 15M. Het spitsenprobleem dacht ik even preventief op te lossen, goede stats enzo maar scoren doet hij maar niet.

*FREE*
Joh, pas 4(1) potten gespeeld... be patient! B)

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Anoniem: 55506

spyros schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:26:

[afbeelding]
Zo te zien is 't ook meer een dribbelaar dan een afmaker.. Maar gratis, dus kan je niks mee gebeuren :P.

Anoniem: 159039

Nadat ik hier verschillende mensen met vage teams zag beginnen dacht ik bij mezelf dat kan ik ook wel eens gaan doen. Ik koos voor ijsland en zocht daar een team uit in de laagste divisie. Dat werd Por of iets in die vorm. Het seizoen duurt daar niet lang en begint in januari met een of andere ligabeker. Die won ik meteen het eerste seizoen. Toen kwam de gewone competitie die ik ook winnend afsloot.http://img509.imageshack.us/my.php?image=kampioen2vc.jpg

Nadat de competitie beeindig was kwam nog een ander beker toernooi wat ik het eerste jaar ook meteen wist te winnen. Het was dus een fantastisch begin in Ijsland. Ik probeerde spelers aan te kopen maar dit was erg moeilijk vanwege ene beperkt budget en weinig spelers die naar deze onbekende club wilden komen. Mede daardoor vloog ik meteen t eerste jaar weer eruit(competitie). In de beker rondes speelde ik een onbelangrijke rol.http://img509.imageshack.us/my.php?image=degradatie0ew.jpg

Ben nu net begonnen met het 3de seizoen. Ik lig nu al uit die eerste beker ronde en sta 3de in de competitie. Heb een spits van 16 gekocht dat volgens mij best een talent is. Hij is meteen het meeste waard van al mijn spelers en scoort regelematig. Hij heeft niet zon goede stats maar hij presteert wel super.http://img509.imageshack.us/my.php?image=spits3hy.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 159039 op 24-11-2005 14:02 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Beetje vaag: als je bij iemand zijn career stats kijkt dan zie je alleen maar de league stats, niet de rest. klopt dat of een bug??

Elect a clown, expect a circus.

Slasher schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:52:
Beetje vaag: als je bij iemand zijn career stats kijkt dan zie je alleen maar de league stats, niet de rest. klopt dat of een bug??
Dat vind ik dus juist een pluspunt (zo is het bv ook als je op vi.nl kijkt).

Waarom een pluspunt, zo zie je toch heel veel comp niet :? :?
>> waaronder bv een 6klapper tegen een amateurclub in de beker :) Dit is lekker overzichtelijk.

• Cis

Cis

Stand met AGOVV:
Ik ben gekomen tot de nacompetitie, na een heel rare competitie. Ik ben uiteindelijk 4e geeindigd, en ben periodekampioen geworden.
Ik heb ter Heijde helaas niet kunnen houden ( :( gaat nu naar PSV, de eikel :( ), dus mijn topscoorder is foetsie volgend seizoen. Gelukkig heb ik wel een uitstekende Braziliaan teruggekocht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
IJsselmeervogels - Ajax, Gatorade Cup 2-1 :X :D
Gelukkig ben ik geen Ajaxmanager :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130054

Na lang het topic gevolgd te hebben ben ik gisteren ook een spel begonnen. Lekker "makkelijk" met PSV, met als doel om binnen 4 jaar een grote Europese beker te winnen.

Het enige wat mij niet helemaal duidelijk is zijn de training modules. Ik heb een aantal schema's gemaakt voor def/mid/str/gk en die lijken het tot nog toe goed te doen. Alleen weet ik niet wat het verstandig is mbt tot de trainers (coaches). Kan ik het beste een coach 1 of 2 trainingmodules laten verzorgen waar hij het beste in is zodat die module 3 of meer sterren krijgt, of kan ik het beste een bult coaches gewoon alle trainingmodules laten verzorgen zodat de rating uiteindelijk ook omhoog gaat?
En dan nog een vraag in het verlengde daarvan, als de workload voor zo'n coach op average staat of heavy heeft dat effect op de kwaliteit van de training of gaat die coach dan op gegeven zeuren dat hij er zo geen zin meer in heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Dat is tenminste een doelstelling...bij mij ( ajax ) zit ik al het 4e seizoen achterelkaar op de titel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

King Nothing schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:19:
IJsselmeervogels - Ajax, Gatorade Cup 2-1 :X :D
Gelukkig ben ik geen Ajaxmanager :P
Ach het kan nog erger.

Hoek - RKC 0-0
Hoek verder na penalties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Anoniem: 26445 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:51:
[...]

Ach het kan nog erger.

Hoek - RKC 0-0
Hoek verder na penalties
Als jij RKC manager bent is dat idd erger. :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12

Sherlock

No Shit

Anoniem: 94195 schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:30:
Hoe gaat het met Sherlock en zijn Franse avontuur eigenlijk?
Die was druk met werk bezig :( Net een paar vrije dagen achter de rug waarbij de keuken enigzins op orde is gemaakt en er een nieuwe groep in de automatenkast is bijgekomen speciaal voor de pc ;) (Overigens niet omdat dat zo stoer is, maar het was de makkelijkste manier om daar een stopcontact te krijgen, er zat echt niks anders in de buurt)

Ik heb net mijn eerste seizoen achter de rug, en het was niet makkelijk. Na 10 wedstrijden stond ik ergens rond de 15e plaats (men verwachte een top-half finish) en het was vooral erg wisselend. De ene wedstrijd won ik met 4-1 van de nummer drie, de volgende wedstrijd verloor ik van de nummer 19. Shitzooi.

Op een gegeven moment begon het echter een beetje te lopen, en bovenin verspeelde iedereen punten aan elkaar. Hierdoor kwam ik op ongeveer driekwart van de competitie op de 6e plaats te staan, met maar een paar punten achterstand op een promotieplaats (plaats 4).

Bepalende spelers waren vooral Demouge en Djorkaeff, maar ook
spoiler:
Stevanovic, Kisliy
en Desailly waren erg sterk. In de verdediging kwam Jimmy Mainfroi uit het tweede en die ging het steeds beter doen. De enige echte probleempositie was linksback, maar daar heb ik in de winterstop Arnaud Le Lan voor gehaald. Degelijke speler zonder franje, maar dat had ik ook niet nodig.

Dankzij een zeer goede eindsprint ben ik uiteindelijk tweede geworden, en als ik de 1-na-laatste wedstrijd niet van Bastia had verloren dan was ik zelfs kampioen geworden. Het zou niet terecht geweest zijn, maar daar geeft niemand wat om. Bastia werd overigens zeer terecht wel kampioen.

Voor komend seizoen heb ik een kleine waslijst aan nieuwe spelers (veel jonge spelers die ik ken uit vorige versies) om te overleven in de League 1 Orange.

Ik hoop dit weekend weer eens aan spelen toe te komen, daarna volgt er wel een update.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slappe hap zeg, je zou zeggen met dit weer duikt iedereen achter de com om FM te spelen ;)

Ik was gister met Petero onderweg naar Vitesse - RKC (met de trein ivm gladheid), en we moesten omreizen omdat bepaalde stations niet bereikbaar waren, worden we onderweg opgebeld dat de wedstrijd toch afgelast is (18:00). Fucking 2uur van te voren :>

Maargoed, RC Mechelen + Vitesse

VERSLAG 1
VERSLAG 2

Bij mijn laatste verslag was ik in de winterstop van het 3e seizoen. Met Mechelen was ik door een blessuregolf in het begin van het seizoen al kansloos voor de titel, en met vitesse was ik de winterkampioen. Een half seizoen verder...

MECHELEN

Zoals ik al zei, een blessuregolf in het begin van seizoen 3 zorgde ervoor dat ik al vroeg een onoverbrugbare achterstand had op de bovenste plekken. Jammer, maar als ik eerlijk ben zijn die teams toch ook gewoon beter. Toch, zonder blessures en met een volledig fitte (brede) selectie kan ik zeer lekker draaien. Toch liep ik het hele seizoen achter de feiten aan: eindstand seizoen 3 , 4pt meer dan seizoen 2 (toen plek 7). Veel bijzonder nieuws qua de selectie heb ik niet, ook voor het 4e seizoen doe ik amper transfers. Waarom? Je wil in je derde seizoen in de 2e divisie toch wel is promoveren? True, maar in de winterstop van seizoen 3 heb ik met Mechelen trainers aangeschaft. Ik had al een brede selectie, weliswaar met niet allemaal even goede spelers, maar door training worden middelmatige talentjes (vorige versies: kansloos), middelmatige rotatiespelers. En je basis11 wordt gewoon knettergoed (relatief gezien dan he :+ ). Kortom, in deze selectie zit heel veel potentie. Ik hoef geen spelers te verkopen omdat ik nog altijd teer op die 2.5miljoen die ik kreeg voor mijn spits (Criel --> Galatasaray) die ik in seizoen 2 verkocht, en ik zit VER onder het loonbudget. Conclusie:
DOEL SEIZOEN 4: kampioen (en niets minder)

Enkele voorbeelden van de trainingsresultaten:
OK, die volgen later. De zomerstop is net voorbij (begin seizoen 4) en zomer = vakantie (geen training)

VITESSE

Bij de vorige post was ik winterkampioen, bij deze post ben ik op de 2e plaatst geëindigd :( Doordat ik in de beker er al in de kwartfinale uitvloog (seizoen 2: verliezend finalist) tegen GGDclub Heracles kon ik mij volledig op de titel richten. Maar natuurlijk, aan het einde van het seizoen een ouderwetse blessuregolf. Daar wordt ik toch wel moe van hoor. Anderen daar ook last van? Ik heb er per seizoen per club toch wel één echt hele grote (deze keer: +10man OUT). Dan wordt het een beetje lastig he :) Resultaat: eindstand seizoen 3. Zuur... :P Maar ik wist mijzelf weer te motiveren door de volgende feitjes:
> volgend jaar CL
> speel de JC schaal (ajax won titel én Gatorade Cup)
> contract met één jaar verlengt, dus (hopelijk :+ ) volgend seizoen mooie afsluiter.
> contracten van alle belangrijke spelers verlengt, dus hopelijk presteert vitesse de komende jaren nog goed O-)

SEIZOEN 4: wordt dus mijn laatste jaar bij Vitesse (hopelijk met prijzen :9~ ). Dan smeer ik hem :)

Wat betreft de selectie, ook in seizoen 4 amper transfers. Alleen wat reserve/rotatie spelers.
(AMC) Taianan (verslag 2) was toch wel de man met 10 goals en 10 assists in de HCE
(SC) Da Costa (verslag 2) was in de jeugd dé man met dik in de 30/40 goals
(SC) Miranda (verslag 1) scoorde voor het tweede jaar op rij 24goals in de HCE. Gek genoeg nog steeds geen interesse :?
(SC) Dahlberg (verslag 1) is de enige speler die niet wil bijtekenen. Hij heeft dit jaar bij de EK selectie van Zweden gezeten (geen minuut gespeeld) dus is een beetje gaan zweven. Misschien dat ik die aan het einde van het seizoen (na hopelijke een goed 4e seizoen) wel voor een klapper de deur uit doe, want ik heb genoeg vervangers in huis (Da Costa, Van Wolfswinkel: verslag 2). Laat ik Vitesse mooi achter :Y)

...

Vanavond begin ik aan seizoen 4 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31211

Ik ben begonnen met Barcelona maar het draait echt voor geen meter, iemand ook met deze club bezig die wat nuttige tips heeft? Ik speel 4-3-3 met belletti, puyol, edmilson en v bronckhorst op middenveld xavi marquez en deco en voorin messi etoo en ronaldinho maar heb al geprobeerd de 2 buitenspelers als aanvallende middenvelders te laten spelen en marquez als verdedigende middenvelder maar ik krijg teveel doelpunten tegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

Krijg nou de schijterij !!! kan niet meer saven :( ;(
maar is terug installeren.
iemand een oplossing ? als ik fm opstart komt er een pop-up met de tekst van een beschadigd bestand, heb chkdsk al verschillende keren laten draaien maar helpt niet :'(

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 111813 op 27-11-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153961

Anoniem: 31211 schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:15:
Ik ben begonnen met Barcelona maar het draait echt voor geen meter, iemand ook met deze club bezig die wat nuttige tips heeft? Ik speel 4-3-3 met belletti, puyol, edmilson en v bronckhorst op middenveld xavi marquez en deco en voorin messi etoo en ronaldinho maar heb al geprobeerd de 2 buitenspelers als aanvallende middenvelders te laten spelen en marquez als verdedigende middenvelder maar ik krijg teveel doelpunten tegen :(
Wat verdedigender spelen mischien als je teveel doelpunten tegen krijgt??, ik zou zelf nooit met 3 spitsen spelen, en als je heel veel druk zet/team op aanvallen/naar voren verdedigd is het enige resultaat dat je tegen een muur van verdedigers speelt, tegenstander een beetje laten komen kan echt geen kwaad. Je zou zelfs 4-5-1 kunnen gaan spelen en gaan counteren( doe ik zelf wel eens in uitwedstrijden tegen gelijkwaardige teams)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Anoniem: 153961 schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:54:
[...]

Wat verdedigender spelen mischien als je teveel doelpunten tegen krijgt??, ik zou zelf nooit met 3 spitsen spelen, en als je heel veel druk zet/team op aanvallen/naar voren verdedigd is het enige resultaat dat je tegen een muur van verdedigers speelt, tegenstander een beetje laten komen kan echt geen kwaad. Je zou zelfs 4-5-1 kunnen gaan spelen en gaan counteren( doe ik zelf wel eens in uitwedstrijden tegen gelijkwaardige teams)
Tja ik word met ado in mijn 2e seizoen toch echt kampioen met een 433 opstelling, met 3 echte spitsen, dus geen buiten spelers ofzo, zolang je maar scoort he ;)
Opstelling moet gewoon bij je team passen, als het klopt dan maakt je opstelling niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Waar ik flink van baal: ik speel nu voor het 2e seizoen met AGOVV, en ga 1e worden in de 1e divisie.
Ik kan echter in de winterstop een zeer goede spits binnenhalen. Momenteel heb ik Falix als spits, maar da's ook niet echt super :)
Die nieuwe aanvaller vraagt 4300,- per week. En ik mag van het bestuur maar 3300,- bieden :( Kortom: transfer kan niet doorgaan.
Het gemene is dat ik 6000,- onder mijn Wage Budget zit. Ik kan die speler dus makkelijk betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Probeer hem te lokken met secundaire dingen, zoals 'signing on fee' en de bonussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Vos schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:52:
Probeer hem te lokken met secundaire dingen, zoals 'signing on fee' en de bonussen.
Helaas. Ik bood 'm 2000 per goal, 1000 per assist, 25% salarisverhoging per jaar, 20% bij een promotie... werkte allemaal niet. Hij bleef zeuren dat ie te weinig salaris zou krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130054

Cis schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:42:
Waar ik flink van baal: ik speel nu voor het 2e seizoen met AGOVV, en ga 1e worden in de 1e divisie.
Ik kan echter in de winterstop een zeer goede spits binnenhalen. Momenteel heb ik Falix als spits, maar da's ook niet echt super :)
Die nieuwe aanvaller vraagt 4300,- per week. En ik mag van het bestuur maar 3300,- bieden :( Kortom: transfer kan niet doorgaan.
Het gemene is dat ik 6000,- onder mijn Wage Budget zit. Ik kan die speler dus makkelijk betalen :(
Dat is inderdaad vet vervelend. Alsof het bestuur de opstelling maakt. ;) Ik weet nog dat ik daar veel last van had toen ik in FM05 met Helmond Sport speelde. Wat je kunt proberen is zijn contract met premies te vullen (appearance, assist, goal etc) dan komt 'ie af en toe toch.(edit. lama hangen :+)

Waar ik van baal is dat ik zojuist ontzettend ongelukkig uitgeschakeld ben in de Champions League met PSV. Het was de Kwart-Finale (op zich al een prima prestatie) en ik lootte tegen Man U.

Ik dacht geen moment dat ik door zou gaan totdat VoH in de eerste wedstrijd op Old Trafford in de 85 minuut de 2-1 scoorde. 2-1 verliezen uit is niet slecht en ik begon op een stunt te hopen. De wedstrijd thuis begon prima met een vroeg doelpunt van Kone (toen stond ik dus op doorgaan). Alleen in de 23e minuut scoorde Van Nistelrooy tegen en met die stand zou ik er weer uit liggen. Op een of andere manier scoorde Afellay uit de 2e kans die we in de wedstrijd kregen en was het hele zootje dus weer gelijk.

In de rust had ik een extra verdediger ingebracht met als doel om hopelijk geen doelpunten meer tegen te krijgen. En tot mijn schrik krijgt Alex in de 51e minuut een rode kaart (Noooooooo!) en al mijn hoop op een goede afloop was weg. Gelukkig speelde mijn mannetjes gewoon door en in de 68e minuut scoorde Kone uit de 4e kans van de wedstrijd de 3-1. _/-\o_ Ik zou dus doorgaan. Alleen dan moet je nog 22 minuten tegen Giggs, Rooney, Van Nistelrooy en C.Ronaldo verdedigen. Alles ging op de verdediging en dat ging goed totdat Rooney in de 83 minuut uitbrak na een ongelukkige pass en breed legde op Van Nistelrooy die intikte in open doel.

De vervelendste 3-2 overwinning ooit. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 130054 op 27-11-2005 23:08 . Reden: ik = sloom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Anoniem: 130054 schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:06:
[...]

Dat is inderdaad vet vervelend. Alsof het bestuur de opstelling maakt. ;) Ik weet nog dat ik daar veel last van had toen ik in FM05 met Helmond Sport speelde. Wat je kunt proberen is zijn contract met premies te vullen (appearance, assist, goal etc) dan komt 'ie af en toe toch.(edit. lama hangen :+)

Waar ik van baal is dat ik zojuist ontzettend ongelukkig uitgeschakeld ben in de Champions League met PSV. Het was de Kwart-Finale (op zich al een prima prestatie) en ik lootte tegen Man U.

Ik dacht geen moment dat ik door zou gaan totdat VoH in de eerste wedstrijd op Old Trafford in de 85 minuut de 2-1 scoorde. 2-1 verliezen uit is niet slecht en ik begon op een stunt te hopen. De wedstrijd thuis begon prima met een vroeg doelpunt van Kone (toen stond ik dus op doorgaan). Alleen in de 23e minuut scoorde Van Nistelrooy tegen en met die stand zou ik er weer uit liggen. Op een of andere manier scoorde Afellay uit de 2e kans die we in de wedstrijd kregen en was het hele zootje dus weer gelijk.

In de rust had ik een extra verdediger ingebracht met als doel om hopelijk geen doelpunten meer tegen te krijgen. En tot mijn schrik krijgt Alex in de 51e minuut een rode kaart (Noooooooo!) en al mijn hoop op een goede afloop was weg. Gelukkig speelde mijn mannetjes gewoon door en in de 68e minuut scoorde Kone uit de 4e kans van de wedstrijd de 3-1. _/-\o_ Ik zou dus doorgaan. Alleen dan moet je nog 22 minuten tegen Giggs, Rooney, Van Nistelrooy en C.Ronaldo verdedigen. Alles ging op de verdediging en dat ging goed totdat Rooney in de 83 minuut uitbrak na een ongelukkige pass en breed legde op Van Nistelrooy die intikte in open doel.

De vervelendste 3-2 overwinning ooit. :(
Klinkt bekend, alleen had ik een soortgelijke ervaring met Ado tegen Real Madrid in de Uefa Cup. uit na een 3-0 voorsprong alsnog 4-3 verloren doordat Robinho inviel en het op zijn heupen kreeg. Thuiswedtstrijd begon lekker, na 10 min. een penalty. 1-0. Helaas daarna 2 tegengoals, 1-2. 60ste minuut toch de gelijkmaker ondanks dat ik de hoop op had gegeven. Daarna nog een zwaar offensief maar helaas redde ik het niet terwijl ik maar een goal nosig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy_J schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:56:
[...]

Tja ik word met ado in mijn 2e seizoen toch echt kampioen met een 433 opstelling, met 3 echte spitsen, dus geen buiten spelers ofzo, zolang je maar scoort he ;)
Opstelling moet gewoon bij je team passen, als het klopt dan maakt je opstelling niet uit.
Ik moet ook bekennen dat ik eigenlijk nog nooit met 3 spitsen heb gespeeld, in ieder geval niet in fm 2006.
Over spitsen gesproken, ben nu moet aan het verzamelen om men topspits met VVV voor 4 miljoen de deur uit te doen (de lul wil niet bijtekenen, en kan nu nog geld voor hem krijgen, 4 miljoen is toch ongeveer een jaarbegroting) maar het doet pijn, nog 5 minuten en dan is het afscheid daar (koude rilling :'( ) Wordt lastig om nog te promoveren, hij is eigenlijk de enigste die scoort.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 153961 op 28-11-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Pfffff :/ Hoe moet je ook alweer winnen?

24-11-08: Emmen - Veendam 1-1 (on target 2-2)
29-11-08: Emmen - Sittard 1-1 (on target 7-1, keeper MotM)
03-12-08: Haarlem - Emmen 2-0 (on target 2-10, keeper MotM)
06-12-08: Emmen - AGOVV 0-0 (8-0, keeper MotM)
13-12-08: Ajax amateurs - Emmen 0-3 (beker, 4e ronde)
17-12-08: Emmen - Helmond 1-1 (6-1, keeper MotM)
26-01-09: Eindhoven - Emmen 3-0 (4-8)
31-01-09: Emmen - Telstar 0-2 (5-2, keeper MotM)
04-02-09: Emmen - De Graafschap 1-1, 2-1 na penals (beker, kwartfinale)
07-02-09: Zwolle - Emmen 0-0 (1-0)
14-02-09: Emmen - TOP 1-1 (4-2, keeper MotM)
21-02-09: MVV - Emmen 3-2 (8-5, eindelijk een terechte nederlaag)
25-02-09: Emmen - Cambuur 0-1 (5-1, keeper MotM)

Ik stond 1e voor deze serie... nu sta ik 9e. Bestuur & supporters eisen de titel. Enige reden dat ik denk ik nog in dienst ben is de halve finale van de beker waarin ik tegen Vitesse moet (die 12e staan in de GGD).

Ander punt: waarom zijn de penaltyseries altijd zo laag scorend? Ik bedoel, ik won tegen de Graafschap de serie met 2-1 en dat is niet voor het eerst dat ik een penalserie met 2-1 win. Nu viel het mee met "slechts" 7 gemiste penals, ik heb ook series gehad waarin 11 van de 16 penals gemist werden.

/edit

Dit is echt niet leuk meer :(

[ Voor 9% gewijzigd door King Nothing op 28-11-2005 23:28 . Reden: MVV & Cambuur toegevoegd ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Damn das wel heel erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
En we gaan door :(

01-03-09: De Graafschap - Emmen 1-0 (4-1, terecht verloren, 88e minuut penalty)

/edit

Omfg:

07-03-09: Emmen - Omniworld 2-1 _O_ _O_ (5-1 on target, ik ga mijn keeper maar ontslaan denk ik)
13-03-09: Go Ahead - Emmen 1-3 (2-7. Keeper GAE rood, ik heb 3e keeper in het doel staan nu)

[ Voor 55% gewijzigd door King Nothing op 29-11-2005 00:23 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Misschien wordt het nog wat met je:) had zo'n reeks met een club uit ijsland. word je echt niet happy van. Dan gaat de lol er echt vanaf. En dan heb je ze weer een beetje op de rails word je ontslagen:(

Trouwens, volgend jaar zal ditomassie er niet meer bij zijn in het spel. R.I.P

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Goh, nog contractverlenging gekregen ook d:)b

En finale van de beker gehaald \o/ Vitesse verslagen na penalties.

Nah, verwacht je heel wat van de bekerfinale, krijgt VD Brink binnen 3 minuten rood ffs :( 1-6 verloren van PSV. VD Brink zorgt gelijk voor dat mijn baan nu insecure is nadat ik hem 3x 2 weken boete gaf, zijn prestaties bekritiseerde en hem wegtrapte van de club, wat niet mocht van het bestuur omdat'ie zo "waardevol" is voor de club... sure :z

[ Voor 61% gewijzigd door King Nothing op 30-11-2005 00:16 . Reden: Finale "feest" toegevoegd ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik ben Inter en het is begin juli 2006 en ik wilde Maxwell met een free transfer halen (aflopend contract), alleen mag je in Italie maar één non-eu speler per jaar halen (uit het buitenland). Ik heb er echter al een, dus de deal is niet doorgegaan en Maxwell zit nu bij Ajax zonder contract :'(

Echter, na vijf jaar in Nederland mag je een paspoort aanvragen en Maxwell zit nu dus ook vijf jaar in Nederland. Ik hoop dat hij snel een paspoort krijgt voor hij ergens anders een contract tekent :X

EDIT: een hele zooi aan clubs begon Maxwell een contract aan te bieden (uiteraard), dus heb ik toch gewoon mee gedaan en hij accepteerde mijn aanbod, en tot mijn vreugd is de deal ook gewoon doorgegaan terwijl hij geen Nederlands paspoort heeft \o/

Ander "probleem" bij Inter, is het gebrek aan Italianen. In het begin hebben ze er maar drie: Toldo, Cristiano Zanetti en Marco Materazzi. Deze drie heb ik inmiddels al de deur uit gedaan en alhoewel ik me totaal niet focusde op het binnenhalen van Italianen, heb ik er toch al zeven op dit moment _O_

En nummer acht is mijn doel: Andrea Barzagli. Een 25-jarige central verdediger. Ik wil nog een goede DC halen dus gebruikte ik de search. Ik zocht iemand met goede marking, tackling, heading, jumping en acceleration. Barzagli (van Palermo) was verreweg mijn ideale man :*)

Vervolgens heb ik hem gescout (misschien heeft hij een min. fee release clause) en mijn interesse bekend gemaakt. Palermo wil hem uiteraard niet verkopen, maar hij wil wel zeer graag hogerop gaan voetballen. Toen ik vervolgens aan Palermo vroeg hoeveel ze wilden hebben, sloegen ze mijn aanbod af en werd Barzagli boos op zijn trainer :D Die zit dus wel in de tas, want ik zal hem koste wat kost binnen halen :+

Behalve Maxwell als free transfer, heb ik ook Carlo Cudicini, Stefano Fiore, Andrea Gasbarroni en, jawel jawel, verwend kind Antonio Cassano. Wat wil je. Ik had een vierde spits nodig, en hij is €25M waard maar gratis te krijgen :D

Zoals je kunt zien 4 Italianen, maar das (mooi :)) toeval.

Daarnaast heb ik nog een Italiaan (zonder voorbedacht rade) gecontracteerd. Ik had een opvolger van Toldo nodig, en wie beter dan de Italiaans keeper van het jaar met geweldige stats: Morgan de Sanctis _O_

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/8673/untitled1pn.th.jpg

(stats zullen hopelijk nog wel iets omhoog klimmen in pre-season :))

Waar ik echter te laat achterkwam, is dat hij een min. fee release clause van €6M had, maar mijn scout leverde zijn report pas in nadat ik hem al had gecontracteerd 8)7 Uiteindelijk betaal ik dus €7.25M, klein verliesje dus, maar ik zit er niet mee :>

[ Voor 84% gewijzigd door Benotti op 30-11-2005 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
zo weer een kleine vraag..
Sportief gaat het allemaal echt zeer voor de wind, win alles wat er maar te winnen valt maar..de financiële kant rent achteruit..
Iemand een goede oplossing hiervoor.

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/995/naamloos3zw.jpg

vind die sponsor ook maar een beetje karig voor de prestaties die ik lever.. Is dat bij anderen ook zo met die sponsor? bij inter ofzo zoals hierboven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Benotti schreef op woensdag 30 november 2005 @ 02:26:
<knip>
Daarnaast heb ik nog een Italiaan (zonder voorbedacht rade) gecontracteerd. Ik had een opvolger van Toldo nodig, en wie beter dan de Italiaans keeper van het jaar met geweldige stats: Morgan de Sanctis _O_

[afbeelding]

(stats zullen hopelijk nog wel iets omhoog klimmen in pre-season :))

Waar ik echter te laat achterkwam, is dat hij een min. fee release clause van €6M had, maar mijn scout leverde zijn report pas in nadat ik hem al had gecontracteerd 8)7 Uiteindelijk betaal ik dus €7.25M, klein verliesje dus, maar ik zit er niet mee :>
Als ik jou was zou ik Toldo direct het doel uitknikkeren en De Sanctis erin zetten. Was mijn keeper in het 2e seizoen van mijn Liverpool game. Die heeft er wat ballen uitgehouden zeg! Ongekend! Hij had in 50 apps wel 25 clean sheets ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mijn Emmen team 2007-2008

Afbeeldingslocatie: http://www.fc-rapaille.nl/emmen-squad-2007k.jpg

Mijn rots in de branding...wil het alleen hogerop zoeken :(. Zoals meer spelers.

Afbeeldingslocatie: http://www.fc-rapaille.nl/emmen-naldo-2007k.jpg

Mijn super talent, samen met Adu.

Afbeeldingslocatie: http://www.fc-rapaille.nl/emmen-aguero-2007k.jpg

Net leuke wedstrijd gespeeld :D

Afbeeldingslocatie: http://www.fc-rapaille.nl/emmen-feyenoord-2007.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 30-11-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
miekol schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:15:
[...]
Als ik jou was zou ik Toldo direct het doel uitknikkeren en De Sanctis erin zetten.
Wat dacht je dat mijn bedoeling was toen ik De Sanctis kocht? :7

Toldo heb ik een tijd geleden zijn contract ontbonden voor €220K. Hij had nog een één-jarig contrat @ €50,000 per week, maar niemand had interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Rukkers bij Emmen :r :+

Ben ontslagen vanwege "slechte relaties met de spelerts" :/ Kwam direct nadat ik Van Westerop een reprimande gaf omdat'ie niet kwam opdagen voor een training. Nah, flikker dan ook maar mooi op met die hele handel :P Stond 1e in de nacompetitiepoule, finale v/d beker gehaald (daardoor € 3.176.861,- verdiend) en dan krijg je dit...

Pff, daar wil ik verder ook niets mee te maken hebben. :9

[ Voor 14% gewijzigd door King Nothing op 30-11-2005 21:45 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

King Nothing schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:45:

Ben ontslagen vanwege "slechte relaties met de spelerts" :/ Kwam direct nadat ik Van Westerop een reprimande gaf omdat'ie niet kwam opdagen voor een training. Nah, flikker dan ook maar mooi op met die hele handel :P Stond 1e in de nacompetitiepoule, finale v/d beker gehaald (daardoor € 3.176.861,- verdiend) en dan krijg je dit...

Nu we toch bezig zijn, in mijn 4e seizoen bij vitesse waarin in wel eens even de titel ging binnenhalen ben ik opgestapt. Via de voorrondes wel de CL gehaald en mede daardoor (en verder gewoon door onbegrijpelijke FM streken) ging het in de comp vanaf dag 1 kut. Echt niet normaal.

Inmiddels zit ik bij Helsingborg :P

Met RC Mechelen gaat het stukken beter, in mijn derde seizoen in de 2e divisie lijk ik dit jaar definitief uit de subtop weg te zijn en voor de titel te gaan strijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Ben nu managert van Harrogate Town, Conference North. Niet goed opgelet bij het solliciteren, ze spelen in geel/zwart ffs :( :P

Doelstelling van het bestuur: niet degraderen.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12

Sherlock

No Shit

Even een update over Montpellier:
Het gaat goed!!

In de winterstop heb ik een aantal spelers kunnen verkopen, waardoor de stabiele financiële situatie alleen maar beter werd. Toppunt was wel dat Juventus Edwin Alberto Del Castillo wilde hebben en mij daarvoor Olivier Kapo voor in ruil gaf!
"Helaas" had ik net al Alvaro Recoba op free transfer aangetrokken, evenals Joao Moutinho (Ja, dat Portugese wonderkind had ruzie bij Sporting en is vertrokken. Ik was er op tijd bij en heb hem kunnen strikken. Hierdoor kon Stevanovic verkocht worden aan Liverpool (waarom gingen zij niet achter Moutinho aan??) zodat ik Freddy Guarin aan kon trekken.

Al deze nieuwe spelers moesten nog wel in een systeem gegoten worden (ik heb het vorige seizoen afgesloten in een 4-4-2 systeem wat bij balbezit meer 4-2-4 werd). Ik heb gekozen voor een systeem met 4 verdedigers, twee defensieve middenvelders, 1 offensieve middenvelder en 3 aanvallers, waarvan twee buitenspelers. 4-2-3-1 dus.

Heb de eerste 4 wedstrijden in de Lique 1 gewonnen, waardoor ik gewoon eerste sta! Voor gerenommeerde topploegen als Lyon (beetje onderschat in het spel heb ik het idee) PSG, Auxerre, Monaco en Bordeaux.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

King Nothing schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:45:

Respect, FM 2006 begint een beetje op het echte leven te lijken _/-\o_ . (vraag is alleen of je het wilt in een spel)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 153961 op 01-12-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Anoniem: 153961 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:47:
[...]

Respect, FM 2006 begint een beetje op het echte leven te leiden _/-\o_ . (vraag is alleen of je het wilt in een spel)
Och, ik denk dat een trainert bij Emmen die zo'n prestatie neerzet wel mag blijven hoor. :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ik ook eens een verhaaltje posten.

Het begon allemaal bij Liverpool :) Het 1e seizoen liep het nog niet helemaal. Ik had van mijn transfer centjes Kompany gekocht en uiteindelijk werd ik 2e in de competitie en won ik (met het nodige geluk) de CL.

Het jaar daarop had ik wat meer transfer funds en met De Sanctis, Babel, Recoba, Van Den Borre, Thuram en Cavenaghi erbij had ik ineens een onverslaanbaar team. Ik heb toen met gemak de competitie, league cup en champions league gewonnen. Gerrard en Xabi Alonso op het middenveld met 2 vleugelspelers erbij was een wereldcombinatie. En Carragher/Thuram/Kompany/Van Den Borre lieten ook niets door. Aan het einde van het seizoen had DeSanctis tegen de 30 clean sheets!

Dat was ze bij AC Milan ook opgevallen en daar kon ik het 3e seizoen aan de slag. Nou dat werd nogal een drama, ik dacht een goed team te hebben met Pirlo, Nesta, Schevenko e.d. en zelf had ik nog Tevez, D'Alessandro, Roberto Carlos, Rothen en Van Den Borre gekocht. Maar mede door de stugge serie A stond ik al vrij snel 7e-10e in de Serie A. En op 3 kwart van het seizoen (toen stond ik ondertussen 4e) heb ik maar ontslag genomen, constant spelen tegen elftallen die met ze 11en voor de pot hangen is weinig aan.

En toen kwam HSV aankloppen. Op dat moment stonden ze 7e met nog iets van 10 wedstrijden te gaan. Aanvallend hadden ze het goed voor elkaar, met van der Vaart, Maxi Lopez en Lauth. Maar echt goeie vleugelspelers e.d. hadden ze nog niet. Uiteindelijk wist ik nog 4e te worden dat seizoen.

HSV had ondertussen een lening van 30 miljoen euro genomen en dat bedrag mocht ik mooi besteden. Als vleugelspelers heb ik Salamon Kalou (14 miljoen) en Affelay (3 miljoen, PSV wilde hem niet meer) aangeschaft en de transfervrije Skela als backup. En als backup voor Lauth en Maxi Lopez heb ik Ronaldo op free transfer kunnen krijgen (Real Madrid wilde hem niet meer). Voor het verdedigende werk heb ik Ernst en Mexes gekocht (ook beiden niet meer in trek bij hun clubs). En als sluitpost Storari, de reserve keeper van Fiorentina. En ook nog Stam en Bergkamp als player/coaches.

Dat alles bij elkaar en mijn 4-2-2-2 tactiek heeft ondertussen geresulteerd in een team dat volgens mij een maatje te groot is voor de Bundesliga. De meeste teams zijn al geen vleugelspelers gewent en Kalou en Afellay beuken elke verdediging werkelijk aan gort. Kalou heeft in de competitie een dribble gemiddelde van 9.32 per game! Alsof de verdedigers er niet staan, 2-3 man voorbij is niks.

En Maxi Lopez (en Lauth ook) tikken er per wedstrijd 1-3 in. Zodoende heb ik nu een gemiddelde van 3.4 doelpunten per wedstrijd! Maar ook 0,9 tegen per wedstrijd :(

Ik zit nu op 1/3 van het seizoen, 1e in de competitie en door in de UEFA cup. Dat gaat nog wat worden denk ik!

Wat screens:

Het team:
Afbeeldingslocatie: http://got.milanserver.nl/fm/hsv_02_team.jpg

De uitblinkers:
Afbeeldingslocatie: http://got.milanserver.nl/fm/hsv_02_maxi_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.milanserver.nl/fm/hsv_02_lauth_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.milanserver.nl/fm/hsv_02_kalou_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.milanserver.nl/fm/hsv_02_affelay_01.jpg

lol Barcelona is helemaal koopziek geworden in mijn spel. Ze hebben al op het middenveld:

- Van Bommel (MC)
- Saviola (AMR, FC)
- Leo Messi (AML C)
- Ronaldinho (AM LC)
- Cassano (AM L, FC)
- Ezquero (AML C)
- Deco (AMC)
- Xavi (AMC)

En nu net hebben ze Roncatto (AM LC) aangeschaft en nu zijn ze ook nog aan het bieden op Sneijder!!!

[ Voor 7% gewijzigd door miekol op 03-12-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
'k Zal eens even wat screens posten van de afgelopen 2 seizoenen van Emmen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d7773603ea518628e85478af1f999799/full.jpg

De eindstand van de Eredivisie 2007/8. Kansloos laatste geworden :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/36a61a1f76e671b2ec29311ad8db9943/full.jpg

De daders :P

Dan maar terug de GGD in, krijg je dit als eindstand:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/518f5d903611d913e456bbf180215431/full.jpg

Ja, een P bij FC Emmen, alleen werd dat feestje niet meer onder mijn bezielende leiding gevierd. Want op 10 juni 2009 kreeg ik dit bericht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4417271f634c9ced45defa82383edc16/full.jpg

;( Whatever :z
Dan begint de zoektocht naar een nieuwe baan en die waren niet dik gezaaid vlak voor de seizoenupdate, dus maar eens afwachten wat er zoal zou promoveren naar de Conference North/South. Daar kwam slecht 1 team in die managerloos was, Harrogate Town. Gesolliciteerd en een week later:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1a2e73566225745aded764652303650b/full.jpg

\o/

En nu ben ik weer up-to-date. De eerste friendlies zijn gespeeld, de selectie wordt in een behoorlijk tempo uitgebreid en we zien wel waar het schip strand. Doelstelling van bestuur en supporters is "niet degraderen". Nah, dat doen we dan maar niet :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
ik zat een beetje de spelers door te kijken en toen zag ik dit :

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/8369/kijkenleer349ts.jpg

wat moet ik hier nou aan doen?of beter gezegd kan ik hier wat aandoen? aan die physical coach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05
Weet niet of er wel eens mensen op het forum van The Dugout komen, maar daar staat een hele lijst met goede spelers. Let wel, dit kan een spoiler zijn.
Lijst

Ik ga nu maar weer eens verder met mijn game met sampdoria. Was eerst cesena van plan, maar dat liep op niks uit, dus ben maar ff nieuwe game begonnen met Sampdoria. Hoop dat dat iets beter gaat. Moet in mijn 1ste wedstrijd alleen wel gelijk vol aan de bak tegen Juventus. Maarja, vroeg of laat moet je er toch een keer tegen.

[ Voor 42% gewijzigd door JanW op 04-12-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

spyros schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:20:
ik zat een beetje de spelers door te kijken en toen zag ik dit :

[afbeelding]

wat moet ik hier nou aan doen?of beter gezegd kan ik hier wat aandoen? aan die physical coach
Een coach aantrekken die Physical erg sterk is? :) Althans: dat vermoed ik.
Kortom: neem een coach indienst die een waarde van 17+ heeft voor physical coaching :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Heb zojuist een redelijk goede spits gevonden voor Sampdoria, alleen heb ik al 3 goede spitsen waar vooral Flachi echt boven uit steekt met 15 goals in 9 duels16 goals in 10 duels. Ik speel in een soort van 4-4-2 ruit opstelling, maar als er 1 geblesseerd raakt is dit nog een goede 4e spits imo.
Palacio:
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/1297/palacio8mz.th.jpg

De andere 3 spitsen:
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/356/bazzani4vb.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/6370/bonazzoli1zf.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/325/flachi0gl.th.jpg

Edit: Hoe kun je een gehuurde speler terugsturen, want Gasbarroni is geblesseerd en kan alleen bij de eigen club worden behandeld. Maar ik kan nergens zijn huurcontract verbreken, of ik zie het over het hoofd.

Screentje erbij: Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/7238/gasbarroni0sb.th.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door JanW op 05-12-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Moet je niet even doorklikken, zodat je een paar dagen verder gaat in het spel? Jouw physio;s kunnen hem gewoon helpen naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Leuk en aardig natuurlijk om te lezen dat je spelers het goed doen, maar zet er dan niet neer dat Antonioli de jonge doelman van Sampdoria is, want ondertussen is hij alweer 36 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146127

Waar kan ik die grafiek zien wat de positie van je club in de competitie over het hele jaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Anoniem: 146127 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:10:
Waar kan ik die grafiek zien wat de positie van je club in de competitie over het hele jaar is?
Op de positie van je team klikken, dus als je bijvoorbeeld 5de staat klik je op de 5 voor je teamnaam als je naar de stand kijkt. Dan verschijnt de grafiek die je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een tijdje toch nog eens geprobeerd en nu loopt het spel een stuk soepeler (niet installeren in default folder helpt). Heb weer een nieuwe game gestart met Vitesse en het loopt aardig. Ben nu 13 wedstrijden onder weg en heb nu een reeks van 7 ongeslagen wedstrijden staan. Dit levert een voorlopig vierde plaats op.

Een nadeel van beginnen met Vitesse is trouwens wel dat je gelijk boven je slarisbudget zit en een negatieve balans hebt. Nu lopen er een aantal duren contracten af en is dat salarisplafond geen probleem. Amoah vertrekt bij het openen van de transfermarkt en dat zorgt er weer voor dat ik uit het rood kom.

Nu net een speler uit de eerste divisie op proef voor de reserve positie AMC die Amoah achter laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Wat een onzin. Ik heb Fabian Ernst gekocht bij HSV. Had in het hele spel in 3 seizoenen nog maar 1 blessure gehad, 3 weken eruit. In het 1e seizoen bij mij is ie nu al 17 weken geblesseerd geweest!! Kutspel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

miekol schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:51:
Wat een onzin. Ik heb Fabian Ernst gekocht bij HSV. Had in het hele spel in 3 seizoenen nog maar 1 blessure gehad, 3 weken eruit. In het 1e seizoen bij mij is ie nu al 17 weken geblesseerd geweest!! Kutspel
LOL

En de reden dat ik post

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/9227/oeioei6db.jpg

Misschien een voorbode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ierland die Brazilie eruit knikkert? Ja, bij het WK van 2050 ofzo ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

Nope tjechie die Ned verslaat in de kwart finale
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.