Je kan natuurlijk altijd blijven hopenwildhagen schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:43:
Ierland die Brazilie eruit knikkert? Ja, bij het WK van 2050 ofzo
Net mijn 3e seizoen met Ajax afgerond. Ik heb de afgelopen 2 seizoenen verschillende aanbiedingen gehad om bij topclubs zoals Milan, Chelsea en Madrid aan de slag te gaan. Maar ik heb besloten om er een langdurig Ajax potje van te maken. 3e seizoen is weer met vlag en wimpel geslaagd, ik was al 5 wedstrijden voor het einde kampioen, ik heb de beker gewonnen. En last but certainly not least heb ik de halve finale CL bereikt waar ik eruit ging tegen Arsenal. Aangezien ik elk jaar een ronde verder kom, lijkt het me handig volgend jaar de Cl maar eens te winnen dan
Aangezien een hoop 2e elftal spelers en jeugd spelers (noodgedwongen) vertrokken, ben ik halverwege het seizoen maar eens naar een hoop jonge spelers op zoek gegaan. Ik heb uiteindelijk zo'n 10 spelers gratis binnen gehaald, waarvan nu ik ze bij de selectie heb de kwaliteit nogal verschilt (ja sommige niet helemaal doorgescout vanwege kapers, bleken toch niet altijd even goed). Mijn beste aankoop was een linksback genaamd Sandro, die me werd aangeboden, hij moet de nieuwe Roberto Carlos worden en hij moet het gevecht dus aan met emanuelson. Daarnaast heb ik nog een transferpot gekregen van bijna 40M waarvoor ik een topper wil halen, ik ben hard op zoek want ik weet niet zo goed wie ik zal halen! En aangezien ik een nogal grote selectie heb, moeten er nogal wat spelers verhuurd/verkocht of gedegradeerd worden naar het 2e. Het vervelende vind ik dat er best wat spelers in de belangstelling van clubs staan, maar dit zijn veelal jonge spelers die ik nog niet wil verkopen. Daarnaast is er veel belangstelling om mijn 2e keus spelers te huren, liever doe ik dit niet aangezien die spelers best veel spelen nog bij mij. Het zou leuk zijn als ze mijn 3e keus zouden willen huren, die hebben dat echt nodig om te groeien. Ik vind het trouwens geen optie om de 2e keus te verhuren en de 3e keus de 2e keus te maken. Daar is de 3e keus (nog) te licht voor.
Dit moet allemaal duidelijk worden in aankomende voorbereiding.
Dat vind ik trouwens wel een nadeel van het spel. Aangezien het spel nu zelf bepaalt wanneer spelers vakantie hebben, heb je nog maar meestal zo'n drie à vier wedstrijden de tijd voor een voorbereiding, wat ik natuurlijk veel te kort vind. In 2005 speelde ik meestal een wedstrijdje of 7 aan voorbereiding. Dan gaf ik mijn internationals wat langer vakantie, en konden de eerste drie wedstrijden door mijn reserves gedaan worden, zodat ik al een schifting kon maken van wie er dat jaar in het 2e moest spelen.

Aangezien een hoop 2e elftal spelers en jeugd spelers (noodgedwongen) vertrokken, ben ik halverwege het seizoen maar eens naar een hoop jonge spelers op zoek gegaan. Ik heb uiteindelijk zo'n 10 spelers gratis binnen gehaald, waarvan nu ik ze bij de selectie heb de kwaliteit nogal verschilt (ja sommige niet helemaal doorgescout vanwege kapers, bleken toch niet altijd even goed). Mijn beste aankoop was een linksback genaamd Sandro, die me werd aangeboden, hij moet de nieuwe Roberto Carlos worden en hij moet het gevecht dus aan met emanuelson. Daarnaast heb ik nog een transferpot gekregen van bijna 40M waarvoor ik een topper wil halen, ik ben hard op zoek want ik weet niet zo goed wie ik zal halen! En aangezien ik een nogal grote selectie heb, moeten er nogal wat spelers verhuurd/verkocht of gedegradeerd worden naar het 2e. Het vervelende vind ik dat er best wat spelers in de belangstelling van clubs staan, maar dit zijn veelal jonge spelers die ik nog niet wil verkopen. Daarnaast is er veel belangstelling om mijn 2e keus spelers te huren, liever doe ik dit niet aangezien die spelers best veel spelen nog bij mij. Het zou leuk zijn als ze mijn 3e keus zouden willen huren, die hebben dat echt nodig om te groeien. Ik vind het trouwens geen optie om de 2e keus te verhuren en de 3e keus de 2e keus te maken. Daar is de 3e keus (nog) te licht voor.
Dit moet allemaal duidelijk worden in aankomende voorbereiding.
Dat vind ik trouwens wel een nadeel van het spel. Aangezien het spel nu zelf bepaalt wanneer spelers vakantie hebben, heb je nog maar meestal zo'n drie à vier wedstrijden de tijd voor een voorbereiding, wat ik natuurlijk veel te kort vind. In 2005 speelde ik meestal een wedstrijdje of 7 aan voorbereiding. Dan gaf ik mijn internationals wat langer vakantie, en konden de eerste drie wedstrijden door mijn reserves gedaan worden, zodat ik al een schifting kon maken van wie er dat jaar in het 2e moest spelen.
Spielerei...
Komt dat vaker voor dat opeens bij de informatie van je club dat de prognose verandert naar titelkandidaat of degradant of iets dergelijks? Ben nu met Sampdoria na mijn 0-0 gelijkspel tegen juve opeens titelkandidaat geworden
. Ach, persoonlijke doelstelling is 5e of mschien zelfs nog voorronde CL. Sta nu nog 5de 2 punten voor op Fiorentina. Uefa Cup ben ik overtuigend door uit een poule met Valencia, Grasshopper, Club Brugge en Middlesbrough. Moet nu in de 1ste ronde tegen Middlesbrough (weer
).

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 07-12-2005 19:01 ]
die link met de real names ligt eruit.. is er een mirror toevallig?
Ik had zoveel last van bugs in de Schotse competitie (ook met 6.0.1) dat ik een tijd terug maar gestopt ben met FM06. Ik hoop dat de patch (6.0.2) voor de kerst beschikbaar is zodat ik wat te doen heb tijdens de 2 weken dat ik vrij ben.
Wat een kutspel... sta continue stijf onderaan, wat ik ook probeer. Scoor veel te weinig, incasseer veel te veel.
Elke denkbare tactiek al geprobeerd, niks nada noppes zilch.
Heeft iemand nog een tactiek waarbij defensief alles goed zit, maar ook goed gescoord kan worden?
Als ik de komende 4-5 wedstrijden geen succes heb is het de-install FM06 en re-install FM05. Een uitdaging is leuk, maar dit is op het lachwekkende af, zo triest.
Heeft iemand nog een tactiek waarbij defensief alles goed zit, maar ook goed gescoord kan worden?
Als ik de komende 4-5 wedstrijden geen succes heb is het de-install FM06 en re-install FM05. Een uitdaging is leuk, maar dit is op het lachwekkende af, zo triest.
Virussen? Scan ze hier!
Ga de komende ~2 weken ff een ander spel spelen en probeer het dan weer met 6.0.2wildhagen schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:13:
Wat een kutspel... sta continue stijf onderaan, wat ik ook probeer. Scoor veel te weinig, incasseer veel te veel.
In welke omstandigheden heb jij op dit moment trouwens moeite?
Mjah, gaat nu net iets beter, heb een tactiek gedownload van het SI-forum die redelijk lijkt te werken... van de laatste 6 games maar 2 verloren (maar dat waren wel ManUtd en Chelsea, geen schande dus).
Waar ik vooral moeite mee heb? Mijn verdediging is een gatenkaas, ondanks dat ik toch een paar leuke defenders heb rond lopen (Bouma, Mellberg, Hughes etc), en mijn aanvallers spelen geen deuk in een pak boter, ze krijgen er niks in... terwijl dat toch ook niet de minsten zijn (Baros, Philips, Angel)... en waar mijn middenvelders uithangen weet ik niet, maar op het veld lijken ze niet te zijn iig.
Na 17 wedstrijden in totaal 9 doelpunten vóór, en 26 tegen, en een vrij magere 17e plek.
(Team is Aston Villa btw).
Waar ik vooral moeite mee heb? Mijn verdediging is een gatenkaas, ondanks dat ik toch een paar leuke defenders heb rond lopen (Bouma, Mellberg, Hughes etc), en mijn aanvallers spelen geen deuk in een pak boter, ze krijgen er niks in... terwijl dat toch ook niet de minsten zijn (Baros, Philips, Angel)... en waar mijn middenvelders uithangen weet ik niet, maar op het veld lijken ze niet te zijn iig.
Na 17 wedstrijden in totaal 9 doelpunten vóór, en 26 tegen, en een vrij magere 17e plek.
(Team is Aston Villa btw).
Virussen? Scan ze hier!
Zijn er hier geen Lower League Managers?
Ik ben met Lancaster begonnen in de Conference North, en ben zit nu in mijn 4e seizoen en we spelen nu League Two met 4 miljoen op de bankrekening (dat is nogal wat voor zo'n kleine club).
Eerste seizoen in L2 en we staan nu 5e.
Ik ben met Lancaster begonnen in de Conference North, en ben zit nu in mijn 4e seizoen en we spelen nu League Two met 4 miljoen op de bankrekening (dat is nogal wat voor zo'n kleine club).
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Anoniem: 26445
Als mijn vitesse game op een gegeven moment gaat vervelen dan ga ik weer beginnen met een low division team of misschien wel zelfs zonder team. Maar nu sta ik op het moment 4e na 18 wedstrijden en europees voetbal is dus heel goed mogelijk. Glusevic bovenaan de topscoorderslijst en Van der Schaaf uitgeroepen tot speler van het Jaar. Dus het gaat lekker.
Anoniem: 153961
FM 2006 is geen gokspel (meer, tegenstelling tot cm manager), als het slecht gaat moet je even 30 minuten een volledige wedstrijd uitzitten en kijken waar het fout gaat, kunnen echt kleine dingen zijn.wildhagen schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:13:
Voor de engelse competitie is aston villa geen topteam, dus moet je rekening houden met je zwakke plekken. Mijn eigen ploegje was alles aan het verliezen, en de oplossing bleek het tempo te verlagen, omdat alle ballen gelijk hoog naar kop-zwakke spitsen werden geschopt, ondanks short passing.
Ik weet het, maar het wilde gewoon echt niet meer... en ik ben echt geen beginnende CM/FM-er ofzo, speelt het al een jaar of 10, dus ik kan normaal gesproken toch echt wel presterenAnoniem: 153961 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:32:
[...]
FM 2006 is geen gokspel (meer, tegenstelling tot cm manager), als het slecht gaat moet je even 30 minuten een volledige wedstrijd uitzitten en kijken waar het fout gaat, kunnen echt kleine dingen zijn.
Voor de engelse competitie is aston villa geen topteam, dus moet je rekening houden met je zwakke plekken. Mijn eigen ploegje was alles aan het verliezen, en de oplossing bleek het tempo te verlagen, omdat alle ballen gelijk hoog naar kop-zwakke spitsen werden geschopt, ondanks short passing.
En natuurlijk, Aston Villa is geen absoluut topteam, maar zeker wel een middenmotor die niet zou moeten strijden tegen degradatie... ik bedoel, een 6-0 verlies tegen Sunderland is niet erg realistisch, evenals een 5-1 verlies tegen Wigan (beide uitslagen had ik dus)...
Virussen? Scan ze hier!
Wildhagen, ik speel het spel ook al iets van bijna 10 jaar en deze versie is totaal anders dan voorgaande. Ik ben ondertussen met mijn derde spel bezig, daar ik bij de eerste twee gedurende het tweede seizoen ontslagen ben.
Dingen die anders zijn:
Tactieken en meer haal je hier vandaan: http://fmdownloads.net/
Deze artikelen hebben mij HEEL erg geholpen met het maken van een eigen tactiek en het begrijpen van FM2006:
http://community.sigames....pc/f/1519717/m/5802097871
en
http://community.sigames....pc/f/1519717/m/7512000571
Over de CMAddict-tactiek lees je hier:
http://community.sigames..../1519717/m/4932077171/p/1
Succes en laat maar weten hoe het verder gaat. Trouwens, bovenstaande is voor iedereen nuttig!
Dingen die anders zijn:
- het bestuur is strenger. Met Lyon werd ik ontslagen aan het einde van het eerste seizoen, ondanks dat ik de UEFA Cup had gewonnen.
- wanneer je een spel begint, zeg dan alle friendlies af en stel zelf friendlies op tegen hele slechte teams. Hierdoor ga je veel goals scoren en gaat het moraal omhoog. Doordat iedereen een Superb moraal heeft aan het begin van het seizoen, krijg je zeg maar een bonus en zul je makkelijker gaan winnen.
- Verdediging is belangrijk. Alles in de aanval en je wordt genaaid. Ik ben van het kaliber speler die één tactiek pakt die wint en daar dan ALTIJD mee speelt. Dat werkt dus niet meer in FM2006! je moet je enigzins aanpassen aan de tegenstander.
- Nog belangrijker: wanneer je voorstaat MOET je omslaan en gaan verdedigen. Blijf dus niet als een gek dooraanvallen, want dan wordt je 2-0 winst omgezet in een 2-3 verlies! De AI is heel intelligent nu en die zorgt er rond de 70ste minuut voor dat ie aanvalsgolven in gaat zetten op je doelman. En ja: je verdediging lijkt in dit spel op een pakje boter! Ik werd er gek van aan het begin!
- Niet alle tactieken werken voor alle teams. Dat een tactiek werkt voor Ajax, wil niet zeggen dat het ook voor Porto gaat werken, ondanks dat je er de CL mee gewonnen hebt!
Tactieken en meer haal je hier vandaan: http://fmdownloads.net/
Deze artikelen hebben mij HEEL erg geholpen met het maken van een eigen tactiek en het begrijpen van FM2006:
http://community.sigames....pc/f/1519717/m/5802097871
en
http://community.sigames....pc/f/1519717/m/7512000571
Over de CMAddict-tactiek lees je hier:
http://community.sigames..../1519717/m/4932077171/p/1
Succes en laat maar weten hoe het verder gaat. Trouwens, bovenstaande is voor iedereen nuttig!
Ik zal vanavond eens gaan pielen... wil iets defensiever gaan spelen dan ik nu doe. Maar ik ga voorlopig niet té veel veranderen, want de tactiek die ik nu heb werkt redelijk. In basis een 4-1-3-2, maar wel anders-dan-anders, zo ligt het zwaartepunt niet zozeer op de wingers, maar op de MC die helemaal opkomt (maar geen echte AMC is).
Deed ik tot voor kort (tot in FM05) ook, werkte altijd prima ja, maar ik had al vrij sneld door dat 06 dat niet leuk vind#
# Verdediging is belangrijk. Alles in de aanval en je wordt genaaid. Ik ben van het kaliber speler die één tactiek pakt die wint en daar dan ALTIJD mee speelt. Dat werkt dus niet meer in FM2006! je moet je enigzins aanpassen aan de tegenstander.
Virussen? Scan ze hier!
1ste seizoen met Sampdoria is afgelopen. Heb nog bijna voorronde CL af kunnen dwingen (stond 4 punten achter op Roma, de nummer 4) maar dat ging de mist in omdat ik gelijk speelde tegen Fiorentina en verloor van diezelfde Roma. Beker ben ik tot de halve finale gekomen en ben daar uitgeschakeld door Palermo. Competitie ben ik 6de geworden en de Uefa Cup was in de 2de ronde afgelopen door te verliezen van de latere winnaar Ajax.
De Selectie:

Stand Serie A:

Beste speler:

Transfers
De Selectie:

Stand Serie A:

Beste speler:

Transfers

Ik begin meestal Lower League in de Schotse competitie en ik weiger daar meestal vanaf te stappen. Helaas zit de Schotse League vol met bugs waardoor hij onbespeelbaar is. Ik kan bijvoorbeeld geen spelers verkopen als ik tegenvoorstel doe en dat wordt geaccepteerd door de tegenpartij. Ik krijg dan een nieuwsitem dat ik de transfer gecancelled hebWhuzz schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 07:17:
Zijn er hier geen Lower League Managers?

Ik wacht dus op de patch 6.0.2. en ga dan weer een carriere beginnen in Schotland en hoop dan zo snel mogelijk manager te worden in Engeland. Gelukkig heb ik momenteel niet echt veel tijd om te spelen, dus de pijn is niet echt hevig. Maar het blijft klote dat je deze versie van FM2006 niet out-of-the-box kan spelen door de vele kleine bugs (bv. die lage scores bij penalty's). Ik heb hem op de release-datum gekocht en welgeteld 2 weekenden een paar uur gespeeld voordat ik gek werd van de bugs
Helaas.... die nieuwe tactiek heeft niet mogen helpen... ondanks een klim naar de 14e plek heb ik zojuist de zak gehad 
Kijken of iemand me nog wil hebben nu... anders begin ik maar weer een nieuwe game
Kijken of iemand me nog wil hebben nu... anders begin ik maar weer een nieuwe game
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 55506
Het is al weer een tijdje geleden da tik heb gepost, ik had wat computerprobleempje plus toetsen
. Maar ondertussen nog redelijk verder ge-fmd
. Ik ga zo beginnen aan mijn 5e seizoen met Karpaty Lviv.
Seizoen 1: promotie naar UHL
Seizoen 2: plaats 5 in UHL, Runer-Up beker
Seizoen 3: plaats 5 in UHL, 1e ronde Uefa
Dat seizoen viel mij behoorlijk tegen, de beker lag ik er vrij snel uit, Europees gezien in de 94e min uitgesckakeld ofzo
en ik liep europees voetbal mis in een playoff duel (gelijk 4e) in de, jawel, 124e min
.
Seizoen 4: plaats 3, Runner-Up beker
Nou, we gaan weer Europa in! Het viel tegen qua dominatie op de andere teams, maar ik heb toch 1x gewonnen van Dynamo Kiev
. Die verliezen dus echt niks, ze hebben samen met Shakthar maar 1x verloren afgelopen seizoen...Ik had wel een paar goede aankopen gedaan, maar echt doorbreken deden ze niet. Voor volgend jaar wat spelers verkocht die een beetje achterbleven (voor bij elkaar 7m, geld zat hier in Oekraine). Volgend jaar maar is voor de titel
.
. In de zomerstop tussen het 4e en 5e seizoen kreeg ik vervolgens dit bericht:

My dream came true
.
Nu kwalificeren voor wk, we staan 2e achter Frankrijk
.
Seizoen 1: promotie naar UHL
Seizoen 2: plaats 5 in UHL, Runer-Up beker
Seizoen 3: plaats 5 in UHL, 1e ronde Uefa
Dat seizoen viel mij behoorlijk tegen, de beker lag ik er vrij snel uit, Europees gezien in de 94e min uitgesckakeld ofzo
Seizoen 4: plaats 3, Runner-Up beker
Nou, we gaan weer Europa in! Het viel tegen qua dominatie op de andere teams, maar ik heb toch 1x gewonnen van Dynamo Kiev
Dat zei ik toen ik begon bij KarpatyMijn doel is meteen promoveren door middel van kampioenschap en daarna langzaamaan Oekraine domineren . Tevens wil ik Oekraine wel leiden naar een EK/WK verrassing

My dream came true
Nu kwalificeren voor wk, we staan 2e achter Frankrijk
Nou, na mijn ontslag bij Aston Villa (zie hierboven) kon ik aan de slag bij St. Johnstone, in de Schotse First Division.
Toen ik ze overnam stonden ze 8e, met nog 6 wedstrijden te gaan. In de Cup was men al uitgeschakeld (1-3 door Rangers).
Door een paar mooie games kon ik uiteindelijk de 7e plek nog bereiken. Niet slecht
De selectie is matig, met name de defensie en het middenveld moet nodig versterkt worden. Hiervoor komen dan ook 4 nieuwe spelers (reeds aangetrokken), per 1 juli a.s. Spitsen zit wel goed.
Competitie:

Selectie:

Beste speler:

Topscorer:
Toen ik ze overnam stonden ze 8e, met nog 6 wedstrijden te gaan. In de Cup was men al uitgeschakeld (1-3 door Rangers).
Door een paar mooie games kon ik uiteindelijk de 7e plek nog bereiken. Niet slecht
De selectie is matig, met name de defensie en het middenveld moet nodig versterkt worden. Hiervoor komen dan ook 4 nieuwe spelers (reeds aangetrokken), per 1 juli a.s. Spitsen zit wel goed.
Competitie:
Selectie:
Beste speler:
Topscorer:
Virussen? Scan ze hier!
Zo, het eerste volledige seizoen met St. Johnstone zit er op.
Om te beginnen met de Cups: zowel in de League Cup als de Scottish Cup lag ik er al snel uit (respectievelijk tweede en vierde ronde). In de CIS Cup kwam ik tot de kwartfinale, waar Inverness CT een maatje te groot voor me was.
In de competitie ging het super... slechts enkele verliespartijen, en na een wedstrijd of 5 stond ik al 1e en die plek heb ik de hele competitie vastgehouden
Op personeel gebied is er wel behoorlijk wat nieuws. Ik had behoorlijk wat inkopen gedaan. Een aantal spelers vroegen om wat ervaren spelers aan te schaffen voor stabiliteit en rust in het team. Dat deed ik dus: een speler van 34 jaar (Manolo), één van 37 jaar (Iles) en zelfs één van 38 jaar (da Silva). Helaas gaan die laatste twee binnenkort alweer met pensioen. Daarnaast nog een zwik jongere mensen. Ook een (al aanwezige) DL gaat met pensioen (Stanic), alsmede een DC (Paterson). Ook mijn toenmalige topscorer (Scotland, 23 goals uit 25 wedstrijden, rating 8.04) heb ik halverwege het seizoen moeten verkopen, omdat zijn contract afliep en hij niet meer wilde verlengen. Gelukkig kreeg ik nog wel 1.5 miljoen euro voor hem, plus 20 procent van zijn volgende transfer. Zijn waarde was 250.000 euro, dus 6x zijn waarde krijgen valt niet tegen
Ik moet dus opnieuw op zoek naar flinke versterkingen, met name in de defensie, wil ik volgend jaar in de Scottish Premier League overleven...
Het hele lijstje met transfers:

Competitie:

Selectie:

Beste speler qua stats:

Topscorer:
Om te beginnen met de Cups: zowel in de League Cup als de Scottish Cup lag ik er al snel uit (respectievelijk tweede en vierde ronde). In de CIS Cup kwam ik tot de kwartfinale, waar Inverness CT een maatje te groot voor me was.
In de competitie ging het super... slechts enkele verliespartijen, en na een wedstrijd of 5 stond ik al 1e en die plek heb ik de hele competitie vastgehouden
Op personeel gebied is er wel behoorlijk wat nieuws. Ik had behoorlijk wat inkopen gedaan. Een aantal spelers vroegen om wat ervaren spelers aan te schaffen voor stabiliteit en rust in het team. Dat deed ik dus: een speler van 34 jaar (Manolo), één van 37 jaar (Iles) en zelfs één van 38 jaar (da Silva). Helaas gaan die laatste twee binnenkort alweer met pensioen. Daarnaast nog een zwik jongere mensen. Ook een (al aanwezige) DL gaat met pensioen (Stanic), alsmede een DC (Paterson). Ook mijn toenmalige topscorer (Scotland, 23 goals uit 25 wedstrijden, rating 8.04) heb ik halverwege het seizoen moeten verkopen, omdat zijn contract afliep en hij niet meer wilde verlengen. Gelukkig kreeg ik nog wel 1.5 miljoen euro voor hem, plus 20 procent van zijn volgende transfer. Zijn waarde was 250.000 euro, dus 6x zijn waarde krijgen valt niet tegen
Ik moet dus opnieuw op zoek naar flinke versterkingen, met name in de defensie, wil ik volgend jaar in de Scottish Premier League overleven...
Het hele lijstje met transfers:
Competitie:
Selectie:
Beste speler qua stats:
Topscorer:
Virussen? Scan ze hier!
Kan dit verkeerd uitlopen?
Ik heb nu 2 talenten uit Brazilie gehaald. Het is nu 2006. Ik heb hun contract tot 2011 lopen. Hun salaris is op dit moment 1000 per week, maar dat is eigenlijk veel te weinig. Ze zitten al te zeuren dat ze meer salaris willen. Een aanvaller wil zelfs al 6600 euro per week. Ook mijn trainers " adviseren" mij om zo'n 5000 te geven per week. Echter: ze zijn akkoord gegaan met dat contract en ze hebben geen ontsnappingsclausule
Kan ik ze gewoon tot 2011 houden voor dat minimum salaris? Of gaan ze dan slechter presteren o.i.d.? Ze zijn nu respectievelijk 18 en 21 jaar en ik verwacht dus dat ze nog extreem veel gaan leren.
Aanvaller: 16 wedstrijden, 26 goals
Middenvelder: 14 wedstrijden, 10 goals, 12 assists.
Met AGOVV heb ik overigens niet zoveel transfer budget beschikbaar, dus 2x 6000 is teveel. Dat red ik helaas niet
Ik heb nu 2 talenten uit Brazilie gehaald. Het is nu 2006. Ik heb hun contract tot 2011 lopen. Hun salaris is op dit moment 1000 per week, maar dat is eigenlijk veel te weinig. Ze zitten al te zeuren dat ze meer salaris willen. Een aanvaller wil zelfs al 6600 euro per week. Ook mijn trainers " adviseren" mij om zo'n 5000 te geven per week. Echter: ze zijn akkoord gegaan met dat contract en ze hebben geen ontsnappingsclausule
Kan ik ze gewoon tot 2011 houden voor dat minimum salaris? Of gaan ze dan slechter presteren o.i.d.? Ze zijn nu respectievelijk 18 en 21 jaar en ik verwacht dus dat ze nog extreem veel gaan leren.
Aanvaller: 16 wedstrijden, 26 goals
Middenvelder: 14 wedstrijden, 10 goals, 12 assists.
Met AGOVV heb ik overigens niet zoveel transfer budget beschikbaar, dus 2x 6000 is teveel. Dat red ik helaas niet
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Goed mijn eerste seizoen is met Vitesse is nog net goed afgelopen. Met een 8e plaats heb ik wonder boven wonder europees voetbal gehaald. In de derde ronde van de Beker was Ajax te sterk in de derde ronde. Glusevic is uiteindelijk topscorder geworden met 21 doelpunten in de competitie. Echter moet de salarissen nog steeds omlaag en dat word niet makkelijk want heb net Glusevic verlengd. Dat kreeg ik pas in de laatste week van de competitie voor elkaar trouwens, want toen was de salariseis voor mij haalbaar. Hij heeft heel even in de belangstelling gestaan van PSV, maar die hebben hun slag niet geslagen (gelukkig).
Echter heb ik Van der Schaaf wel laten gaan om wat meer financiele ruimte te creeren. Ik bood hem aan voor 4miljoen en gelijk stond de hele spaanse hoogste divisie voor de deur. Uiteindelijk is hij naar Sevilla vertrokken, wat ik een vreemde keuze vind als je ook naar Barca of Real kan. Ook de nederlandse traditionele top 3 zitten achter Dingsdag aan. Dus raak ik denk ik ook nog kwijt, maar dan moet er toch ruimte zijn om wat versterkingen te gaan halen. Jammer genoeg mocht ik De Mul niet nog een seizoen huren. Mocht Vermaelen wel huren maar die wou dan zelf weer niet.
De voorbereiding op het nieuwe seizoen is goed gestart met een 7-2 overwinning op Lille. Nu moeten we kwalificatiewedstrijden gaan spelen in europa. Te beginnen met een team van de faroer eilanden. Hopelijk gaat het beter als vorig seizoen, want zonder transferbudget (50k is niets) word het lastig om het niveau oop peil te halen.
Echter heb ik Van der Schaaf wel laten gaan om wat meer financiele ruimte te creeren. Ik bood hem aan voor 4miljoen en gelijk stond de hele spaanse hoogste divisie voor de deur. Uiteindelijk is hij naar Sevilla vertrokken, wat ik een vreemde keuze vind als je ook naar Barca of Real kan. Ook de nederlandse traditionele top 3 zitten achter Dingsdag aan. Dus raak ik denk ik ook nog kwijt, maar dan moet er toch ruimte zijn om wat versterkingen te gaan halen. Jammer genoeg mocht ik De Mul niet nog een seizoen huren. Mocht Vermaelen wel huren maar die wou dan zelf weer niet.
De voorbereiding op het nieuwe seizoen is goed gestart met een 7-2 overwinning op Lille. Nu moeten we kwalificatiewedstrijden gaan spelen in europa. Te beginnen met een team van de faroer eilanden. Hopelijk gaat het beter als vorig seizoen, want zonder transferbudget (50k is niets) word het lastig om het niveau oop peil te halen.
Anoniem: 153961
Lekker zo laten, als je hun salaris verhoogd worden ze alsnog ongelukkig omdat ze bij agovv spelen, als ze al binnen een jaar over een contract gaan zeuren valt dat te verwachten. Als ze echt slechter gaan spelen door hun chagerijn kan je ze altijd nog makkelijk doorverkopen (dan helpt een laag salaris zelfs). Ik had met mijn eerste divisie clubbie op gegeven moment iets aan 8 miljoen na 2 seizoenen, door steeds basis spelers te verkopen. Uiteindelijk wordt je team er beter door, omdat je meer aan salaris mag uitgeven.
@wildhagen, heb je misschien linkje voor je skin? vind ik erg mooi
http://www.sortitoutsi.ne...ads&area=file&fileid=4671Wing_Xd schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:45:
@wildhagen, heb je misschien linkje voor je skin? vind ik erg mooi
Staat ook in de topicstart, is de Turnstyle06-skin, werkt idd erg lekker.
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 162853
ff een vraagje,PirE schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:06:
Ik had zoveel last van bugs in de Schotse competitie (ook met 6.0.1) dat ik een tijd terug maar gestopt ben met FM06. Ik hoop dat de patch (6.0.2) voor de kerst beschikbaar is zodat ik wat te doen heb tijdens de 2 weken dat ik vrij ben.
die bugs irriteren me ook mateloos, maar ik speel nog op de originele versie (v6.0 vermoed ik dus). Omdat ik liever mn save game niet kwijt wil raken, kom ik hier even vragen of het nog mogelijk is door te spelen op de save game (ik zit ergens in 2011 ofzo) nadat ik update naar 6.0.1?
En voor het allerbeste resultaat, kun je beter nog ff wachten op 6.0.2 (waarschijnlijk voor de kerst nog)
Anoniem: 143747
Ik heb een eigen club opgericht, mbv de editor. Zonder spelers, wel met een behoorlijke som geld. In de eerste divisie (ned), met een populariteit vergelijkbaar met Vitesse en toeschouwersaantal vergelijkbaar met den bosch. En een grote lening om al het geld ook weer terug te betalen. Het is een behoorlijke uitdaging om het hoofd boven water te houden en het leuke is dat je je club vanaf nul moet opbouwen. Talant scouten is dus super belangrijk. Zijn er meer mensen die dit leuk vinden om te doen?
En een ander vraagje:
Er is een optie om de eigenschappen van alle spelers zichtbaar te laten zijn. Zelf lijkt me dit wel heel eenvoudig en dus niet uitdagend. Spelen jullie met spelers eigenschappen zichtbaar of onzichtbaar en waarom?
En een ander vraagje:
Er is een optie om de eigenschappen van alle spelers zichtbaar te laten zijn. Zelf lijkt me dit wel heel eenvoudig en dus niet uitdagend. Spelen jullie met spelers eigenschappen zichtbaar of onzichtbaar en waarom?
Anoniem: 58660
Vandaag m'n laptop teruggekregen van de reparatie ('koeling vol stof') en besloten om maar afscheid te nemen van m'n FM '05 game.
Ik sta op het punt om met FM '06 te beginnen. Ben nu aan het twijfelen hoeveel competities ik ga draaien. Wil er toch elke keer weer meer hebben. Ik heb nu zo'n 32 (geloof ik) competities geselecteerd. Het wordt iig een huge database en real players. M'n laptop heeft 'n Pentium 4 - 3,06Ghz, hyperthreading (staat nu wel aan) en sinds kort uitgebreid naar 1024 MB RAM en nog zo'n 50GB harddisk vrij.
De aangeraden hoeveelheid is altijd maar een paar landen maar ik heb altijd wel met veel landen gespeeld. FM'05 met dik 20 competities
Geselecteerde competities
Europa:
2 uit België
1 uit Denemarken
3 uit Engeland
2 uit Frankrijk
3 uit Duitsland
1 uit Griekenland
2 uit Nederland
2 uit Italië
1 uit Polen
2 uit Portugal
1 uit Rusland
2 uit Schotland
1 uit Servië & Montenegro
3 uit Spanje
1 uit Zwitserland
1 uit Turkije
Afrika:
1 uit Zuid Afrika
Zuid Amerika:
1 uit Argentinië
1 uit Brazilië
Noord Amerika:
1 uit Mexico
1 uit USA
De grote Europese competities (Ita, Spa, Eng, Dui, Fra, Por & Ned) staan op Full detail, de rest op normal.
Ik sta op het punt om met FM '06 te beginnen. Ben nu aan het twijfelen hoeveel competities ik ga draaien. Wil er toch elke keer weer meer hebben. Ik heb nu zo'n 32 (geloof ik) competities geselecteerd. Het wordt iig een huge database en real players. M'n laptop heeft 'n Pentium 4 - 3,06Ghz, hyperthreading (staat nu wel aan) en sinds kort uitgebreid naar 1024 MB RAM en nog zo'n 50GB harddisk vrij.
De aangeraden hoeveelheid is altijd maar een paar landen maar ik heb altijd wel met veel landen gespeeld. FM'05 met dik 20 competities
edit:
25 comp's in 14 landen
, dat was af en toe wel wachten dus ik denk toch dat ik hier nog wat moet gaan schrappen. Wie draait er nog meer (extreem) veel competities en hoe is dat in vergelijking met FM'05? Ik zie veel reacties dat '06 wel sneller is geworden maar ik wil ook weer geen eeuwen moeten wachten.25 comp's in 14 landen
Geselecteerde competities
Europa:
2 uit België
1 uit Denemarken
3 uit Engeland
2 uit Frankrijk
3 uit Duitsland
1 uit Griekenland
2 uit Nederland
2 uit Italië
1 uit Polen
2 uit Portugal
1 uit Rusland
2 uit Schotland
1 uit Servië & Montenegro
3 uit Spanje
1 uit Zwitserland
1 uit Turkije
Afrika:
1 uit Zuid Afrika
Zuid Amerika:
1 uit Argentinië
1 uit Brazilië
Noord Amerika:
1 uit Mexico
1 uit USA
De grote Europese competities (Ita, Spa, Eng, Dui, Fra, Por & Ned) staan op Full detail, de rest op normal.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 58660 op 12-12-2005 16:52 ]
Klinkt leuk, heb je een GGD club vervangen of een nieuwe toegevoegd? Komt een beetje op hetzelfde neer als een klein clubje omhoogbrengen. In Engeland heb je zat clubs met een redelijke achterban die wat lager spelen. Ik speel met onzichtbare eigenschappen, maar ik maakte wel eens misbruik van FMscout, dat kan nu niet meer.Anoniem: 143747 schreef op maandag 12 december 2005 @ 14:39:
Ik heb een eigen club opgericht, mbv de editor. Zonder spelers, wel met een behoorlijke som geld. In de eerste divisie (ned), met een populariteit vergelijkbaar met Vitesse en toeschouwersaantal vergelijkbaar met den bosch. En een grote lening om al het geld ook weer terug te betalen. Het is een behoorlijke uitdaging om het hoofd boven water te houden en het leuke is dat je je club vanaf nul moet opbouwen. Talant scouten is dus super belangrijk. Zijn er meer mensen die dit leuk vinden om te doen?
En een ander vraagje:
Nou er werd wel veel verwacht. In het eerste seizoen moest ik direct promoveren en dat lukte met een aantal goede aankopen. Het tweede seizoen werd er ook niet gesproken van degradatie ontwijken, maar van een respectabele positie afdwingen. Het is dus meer zoiets als een middenmoter in de eredivisie. Wat natuurlijk ook heel interessant kan zijn.Anoniem: 58660 schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:01:
[...]
Klinkt leuk, heb je een GGD club vervangen of een nieuwe toegevoegd? Komt een beetje op hetzelfde neer als een klein clubje omhoogbrengen. In Engeland heb je zat clubs met een redelijke achterban die wat lager spelen.
Inmiddels (2010) lijkt mijn club op het AZ van nu. Ik leg de grote clubs het vuur aan de schenen, zelfs met een aanmerkelijk kleiner budget. Dat vind ik wel een leuke rol. Vorig seizoen heb ik zelfs het kampioenschap én de UEFA cup gepakt. Dit was uitzonderlijk, misschien ook wel gewoon geluk. Een groot aandeel in dit succes had speler Paul Jans (speelt bij VVV volgens mij), dit is echt een aanrader voor elk subtop eredivisie elftal.
btw Ik heb mijn team ipv Omniworld geplaatst in de GGD.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 143747 op 12-12-2005 15:24 ]
Omniworld, nee die zal je niet missen.
Je begint dus eigenlijk met een club van redelijk niveau zonder spelers. En het is niet moeilijk om spelers te halen die de andere clubs in de GGD niet zomaar kunnen krijgen. Dus promoveren zul je dan idd wel moeten! Eigenlijk maak je het jezelf alleen maar makkelijk door je team helemaal zelf te kunnen samenstellen en vervolgens vrij makkelijk kampioen te worden. Ik koop overigens ook bijna altijd 20 nieuwe spelers als ik ergens bij een club kom.
Ik ben inmiddels werkloos begonnen. Gesolliciteerd in Zuid Afrika en Nederland (VVV & Volendam, want Emmen heeft iedereen hier bijna gehad
). En ik zie net dat m'n broertje er gewoon in zit!
Hahaha, heb 'm meteen gebeld dat ie transfervrij is. Data klopte ook nog allemaal aardig, en dat voor iemand die dit seizoen bij Kloetinge 4 speelt.
Ik ben inmiddels werkloos begonnen. Gesolliciteerd in Zuid Afrika en Nederland (VVV & Volendam, want Emmen heeft iedereen hier bijna gehad
Als je het zo stelt lijkt het idd makkelijk. Toch was het wel een uitdaging om vóór het einde van de transferperiode een team bij elkaar te hebben dat kon voldoen aan de hoge verwachting. Maar uiteindelijk was het eerste seizoen eenvoudig. De echte uitdaging kwam pas daarna. Daar ben ik het mee eens.Anoniem: 58660 schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:17:
Eigenlijk maak je het jezelf alleen maar makkelijk door je team helemaal zelf te kunnen samenstellen en vervolgens vrij makkelijk kampioen te worden.
Ik heb hier nog niemand gezien die zijn eigen team mbv de editor maakte. Ben ik de enige die dit leuk vind?
ps.
Ik heb nog een aankooptip:
Eddie Gaven (VS). Jonge aanvallende middenvelder. Uitstekende kwaliteit, voor twee miljoen is hij te koop aan het begin van het spel. (Bij mij in ieder geval wel) Dit is echt een speler met Champions Leage potentie. Ik kon hem daardoor helaas niet houden. Ik heb hem op 20 jarige leeftijd aan ajax verkocht voor 15M + 50% vd doorverkoop opbrengsten. Dat geeft aardig aan hoe goed hij is.
Op zich die speler ziet er aardig uit, maar die kan je met Vitesse echt niet gelijk kopen aan het begin van het spel. Daarvoor moet je een groot gedeelte van je sterspelers gelijk verkopen en dan is de vraag of je het einde van het seizoen nog haalt.
Anoniem: 146127
Zo, ik kwam zonet toch een mooie regen tegen, en dat terwijl ik nog niet zo ver ben in de game!

Ik heb alle spelers van Malawi toegevoegd in de database, en krijg je dan zulke talenten?
In mijn fm05 game kreeg ik vrijwel geen goede Braziliaanse regens, omdat ik de competitie niet geselecteerd had. Nu heb ik dat wel gedaan, maar ik ga toch niet in die competitie spelen, dus kan je dan net zo goed alle Brazilianen in de database laden? Krijg je dan net zulke goede regens?

Ik heb alle spelers van Malawi toegevoegd in de database, en krijg je dan zulke talenten?
In mijn fm05 game kreeg ik vrijwel geen goede Braziliaanse regens, omdat ik de competitie niet geselecteerd had. Nu heb ik dat wel gedaan, maar ik ga toch niet in die competitie spelen, dus kan je dan net zo goed alle Brazilianen in de database laden? Krijg je dan net zulke goede regens?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 146127 op 12-12-2005 20:34 ]
Anoniem: 51061
Heya,
Ben nu (om ff in te komen) bezig met mn eerste spelletje bij Milan. Gaat goed, eerste seizoen de treble gewonnen (kampioen, beker, cham league). Maar nu in het tweede seizoen is de pleuris een beetje uitgebroken. Ik heb tijdens de zomerstop gewoon alles normaal door laten lopen mbt training. Toen begon het met shevchenko, en nu is het ook bij de rest van mn basis elf toegeslagen: ze zijn allemaal "considering their options" omdat ze "worried by the lack of managerial discipline" zijn. Kijk, als ze nou te laat zouden komen voor een training zonder er voor bestraft te worden, dan zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen. MAar niks van dat. Ook win ik nog steeds veel en iedereen heeft een superb morale. Iemand anders dit al een keer meegemaakt?
Ben nu (om ff in te komen) bezig met mn eerste spelletje bij Milan. Gaat goed, eerste seizoen de treble gewonnen (kampioen, beker, cham league). Maar nu in het tweede seizoen is de pleuris een beetje uitgebroken. Ik heb tijdens de zomerstop gewoon alles normaal door laten lopen mbt training. Toen begon het met shevchenko, en nu is het ook bij de rest van mn basis elf toegeslagen: ze zijn allemaal "considering their options" omdat ze "worried by the lack of managerial discipline" zijn. Kijk, als ze nou te laat zouden komen voor een training zonder er voor bestraft te worden, dan zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen. MAar niks van dat. Ook win ik nog steeds veel en iedereen heeft een superb morale. Iemand anders dit al een keer meegemaakt?
Ja, als je ze geen vakantie geeft kan ik me wel voorstellen dat ze gaan muiten. 
Ik heb inmiddels weer een nieuwe game opgestart met wat minder leagues/landen (28/17) en ben begonnen bij Royal Antwerp FC. Lijkt me wel een mooie club om te laten terugkeren op het hoogste podium. Ik wilde eerst Wimbledon opzoeken, maar die blijken gewoon nog onder de Conference te spelen....
Ik heb inmiddels weer een nieuwe game opgestart met wat minder leagues/landen (28/17) en ben begonnen bij Royal Antwerp FC. Lijkt me wel een mooie club om te laten terugkeren op het hoogste podium. Ik wilde eerst Wimbledon opzoeken, maar die blijken gewoon nog onder de Conference te spelen....
Gisteren de eerste wedstrijden van het seizoen gespeeld en de hoofdfase van de UEFA CUP komen dichtbij. De eerste kwalificatieronde makkelijk HB uit de faroer eilanden opzij gezet met twee keer 6-0. De tweede kwalificatieronde geloot tegen Young Boys Bern en daar is de thuiswedstrijd al weer met 4-0 gewonnen. Nu de volgende wedstrijd is de competitieopener tegen PSV.
Ik zit ineens onder mijn salarisbudget
. Het bestuur was zo vriendelijk om het budget omhoog bij te stellen na de verkoop van Van der Schaaf. Nu maar hopen dat we via de UEFA Cup genoeg geld kunnen verdienen om het nog verder te verhogen.
Ik zit ineens onder mijn salarisbudget
Dat is zeker een beloftevolle speler, maar hoe weet je dat het een regen is. Volgens mij komt hij in mijn spel ook voor.Anoniem: 146127 schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:34:
Zo, ik kwam zonet toch een mooie regen tegen, en dat terwijl ik nog niet zo ver ben in de game!
Die zit er idd gewoon in, bij mij is hij trouwens niet zo goed.Anoniem: 143747 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:41:
[...]
Dat is zeker een beloftevolle speler, maar hoe weet je dat het een regen is. Volgens mij komt hij in mijn spel ook voor.
@nofuturekid: ik snap het niet, vakantie gaat toch gewoon automatisch (helaas)
Even wat anders, tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen was ik een beetje in de selectie van het Braziliaanse elftal aan het rondkijken. Kom ik een spits genaamd Roger tegen (hij is gellof ik van Cruzeiro of Sao Paulo). Hij had 7 westrijden en 3 goals voor Brazilie gespeeld. Ik moest er 18M tegen aan gooien om hem te kopen, maar dit was echt een super aankoop. Na 6 wedstrijden had hij 19 goals gemaakt

Spielerei...
Anoniem: 111813
BOE !!!!! RAFC zuigt !Anoniem: 58660 schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:50:
Ja, als je ze geen vakantie geeft kan ik me wel voorstellen dat ze gaan muiten.
(Ben namelijk een Germinal Beerschot supporter, en RAFC is de aartsrivaal van den Beerschot
Voor wie was je voor de fusie? 
Ik ben nog hard op zoek naar redelijke spelers, want met 700.000 aan budget zal het lastig worden. Heb m'n scouts flink aan het werk gezet en wat betere coaches gehaald. Heb nu een paar wedstrijden gespeeld tegen amateurs met als resultaat: 0-0, 2-1 en 1-1. Daar word je ook niet vrolijk van. M'n 3-5-2 tactiek uit FM'05 werkt natuurlijk niet zonder goede buitenspelers. Dus nu op zoek naar iets anders, en een scorende spits....
Ik ben nog hard op zoek naar redelijke spelers, want met 700.000 aan budget zal het lastig worden. Heb m'n scouts flink aan het werk gezet en wat betere coaches gehaald. Heb nu een paar wedstrijden gespeeld tegen amateurs met als resultaat: 0-0, 2-1 en 1-1. Daar word je ook niet vrolijk van. M'n 3-5-2 tactiek uit FM'05 werkt natuurlijk niet zonder goede buitenspelers. Dus nu op zoek naar iets anders, en een scorende spits....
Den Beerschot heAnoniem: 58660 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:28:
Voor wie was je voor de fusie?
Dus nu op zoek naar iets anders, en een scorende spits....
btw. Al is voor Tosin Dosumnu gezien ? Speelt nu (gehuurd van Austria Wien) bij Germinal Beerschot.
Waarde is 80k ofzoiets, Pumas (oid) kon hem krijgen voor 220k
Net de Johan Cruijff schaal gespeeld....wat een wedstrijd 
Een zeer vermakelijke pot voor een compleet volle Arena
Een zeer vermakelijke pot voor een compleet volle Arena

Anoniem: 22297
WAT!Vos schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:48:
Net de Johan Cruijff schaal gespeeld....wat een wedstrijd
Een zeer vermakelijke pot voor een compleet volle Arena![]()
[afbeelding]
Die score bestaat niet
Gefeliciteerd.
haha, ging alleen de echtgenotes van de spelers mee?
) het deed en daar zag ik hem
Ik keek even hoe goed Ajax (mijn favo clubWow, dat is wel ziek die stats. Toevallig tegengekomen of pakte je search-list 'm?

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 146127 op 13-12-2005 16:31 ]
herkenbaar.. ik won met Feyenoord 9-2 van Ajax in de JC Schaal!Anoniem: 22297 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:02:
[...]
WAT!
Die score bestaat niet
Gefeliciteerd.
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Anoniem: 22297
Zie dat is niet realistisch. Feyenoord die wint van ajax 
grapje echt serieus. Ik ben niet voor ajax.
grapje echt serieus. Ik ben niet voor ajax.
Anoniem: 94195
Ook zo moeilijk om even de wedstrijd terug te zoeken bij "wedstrijden" ...Anoniem: 111813 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:25:
Germinal Beerschot - Grashopper 6-0![]()
Spijtig genoeg geen screen van gemaakt
(niet dat ik je niet geloof, maar door dat spijtig genoeg geen screen van gemaakt begin ik te twijfelen)
Tsss, ik sta niet eens op deze pagina

Gaat redelijk bij Harrogate, sta halverwege de competitie 12e, een punt of 7 boven de degradatiestreep. Gelukkig geen bekers meer waar ik in meedoe, dus volledige concentratie op de competitie.

Gaat redelijk bij Harrogate, sta halverwege de competitie 12e, een punt of 7 boven de degradatiestreep. Gelukkig geen bekers meer waar ik in meedoe, dus volledige concentratie op de competitie.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Rizamisu verkocht voor 2,8 miljoen, Bozbiyik verkocht voor 1,8 miljoen. Gaat niet slecht met AGOVV 
Ik word weliswaar leeggekocht, maar ik koop veel jonge talenten voor terug.
Momenteel speel ik met het voorgeprogrammeerde 4-1-2-1-2 Diamond V2. Ik heb een uitstekende linkervleugel (20 jaar) en een topspits (21 jaar), die constant alles erin meppen. Ik sta momenteel eerste (feb 2006) in de GGD met een doelsaldo van +39. Ik krijg weliswaar redelijk veel tegengoals (weinig wedstrijden waarbij mijn keeper niks tegenkrijgt), maar ik scoor ook erg veel. Vaak is de uitslag 4-1 of 5-2.
De grootste domper dit jaar was tegen Groningen. Ik verloor in de laatste paar minuten de wedstrijd: 6-5
Ik word weliswaar leeggekocht, maar ik koop veel jonge talenten voor terug.
Momenteel speel ik met het voorgeprogrammeerde 4-1-2-1-2 Diamond V2. Ik heb een uitstekende linkervleugel (20 jaar) en een topspits (21 jaar), die constant alles erin meppen. Ik sta momenteel eerste (feb 2006) in de GGD met een doelsaldo van +39. Ik krijg weliswaar redelijk veel tegengoals (weinig wedstrijden waarbij mijn keeper niks tegenkrijgt), maar ik scoor ook erg veel. Vaak is de uitslag 4-1 of 5-2.
De grootste domper dit jaar was tegen Groningen. Ik verloor in de laatste paar minuten de wedstrijd: 6-5
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Nu je het zegtAnoniem: 94195 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:40:
[...]
Ook zo moeilijk om even de wedstrijd terug te zoeken bij "wedstrijden" ...
(niet dat ik je niet geloof, maar door dat spijtig genoeg geen screen van gemaakt begin ik te twijfelen)
Zal straks is zien.
Typisch voor AntwerpAnoniem: 58660 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:34:
Braga - Antwerp 4 - 0 (laatste oefenwedstrijd, voor seizoenstart) Grrrrrrrr
G@#%&*@, domineer je met vitesse de hele thuiswedstrijd tegen Ajax en de eerste de beste bal tussen de palen van hun is een doelpunt. Dus verlies je die wedstrijd met 0-1 terwijl je op alle fronten beter was. Behalve de score dan.
that's exacly what makes soccer a great sportAnoniem: 26445 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:22:
G@#%&*@, domineer je met vitesse de hele thuiswedstrijd tegen Ajax en de eerste de beste bal tussen de palen van hun is een doelpunt. Dus verlies je die wedstrijd met 0-1 terwijl je op alle fronten beter was. Behalve de score dan.
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Dat dan weer wel natuurlijk, maar het is zo frustrerend als het jouw gebeurt. Andersom kan ik het veel beter waarderen.vinnyb schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:50:
[...]
that's exacly what makes soccer a great sport
Hebben jullie ook weleens dat het een seizoen heel goed gaat, veel beter dan verwacht en het seizoen daarna stort alles zonder aanwijsbare redenen allemaal in elkaar en gaat het bagger?!?
Wat doe je om het tij te keren dan?
Ff aan je opstelling sleutelen.Anoniem: 143747 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:25:
Hebben jullie ook weleens dat het een seizoen heel goed gaat, veel beter dan verwacht en het seizoen daarna stort alles zonder aanwijsbare redenen allemaal in elkaar en gaat het bagger?!?
Ik heb inmiddels wel gemerkt dat als je opstelling en tactiek goed zijn voor je spelersgroep je eigenlijk bijna alles wint. Ben met ado den haag zo 2x kampioen geworden in het 2e en 3e jaar dat ik er was. Het eerste jaar was nog sleutelen aan de opstelling, na de winterstop was ik de best presterende ploeg. Inmiddels over gestapt naar inter en weer onderweg naar een kampioenschap. Uefa ook een keer gewonnen met den haag, en 2x de beker.
Bij beide toernooien zit ik er nu ook nog in met inter. Dit alles met versschillende 433 opstellingen met 3 echte spitsen en bij een voorsprong verdedigen en op de counter, met name inter is hier goed in.
Maar nogmaals denk ik dat de opstelling en tactiek belangrijker zijn dan echt goede spelers, al heb je natuurlijk niks aan een stel prutsers.
Wel vreemd dat de play offs in nederland en het verdwijnen van de winterstop niet in het spel zitten, maar ik zal vast niet de eerste zijn die dit denkt.
Nee je bent niet de eerste. Maar ik vind het niet zo erg dat het er niet in zit, want ik ben er nog niet van overtuigd dat het beter is dan het oude systeem. Alhoewel je wel langer kansmaakt op europees voetbal.
Wat ik sowieso doe is het gebruik van twee tactieken. Thuis een en uit een. Vaak verras ik de AI door de thuistactiek uit te gebruiken. Maar ik heb ook nog een derde tactiek die ik erin gooi, voornamelijk tegen teams als Chelsea, Madrid, Arsenal, etc. in de Champions League. Hiermee heb ik bijna alle toppers met 2-0 of 4-0 gewonnen. En dat met Benfica...Anoniem: 143747 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:25:
Dat is ook niet zozeer mijn probleem, meer dat fm pretendeert de meest realistische managergame te zijn en dan zoiets essentieels wat al tijden bekent was niet te implementeren vind ik dan jammer.Anoniem: 26445 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:12:
Nee je bent niet de eerste. Maar ik vind het niet zo erg dat het er niet in zit, want ik ben er nog niet van overtuigd dat het beter is dan het oude systeem. Alhoewel je wel langer kansmaakt op europees voetbal.
ok, maar misschien was het te ingrijpend om het bij deze versie in te voegen. Daarbij genomen dat het niet bekend is of het blijft na dit seizoen. Als dat niet zo is dan moeten ze het weer helemaal uit de code gaan halen. Dus dan kan je het beter een versie overslaan en wachten totdat je zeker weet dat het voor de komende jaren zo blijft. Bespaard je een hoop onnodig werk.Speedy_J schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:41:
[...]
Dat is ook niet zozeer mijn probleem, meer dat fm pretendeert de meest realistische managergame te zijn en dan zoiets essentieels wat al tijden bekent was niet te implementeren vind ik dan jammer.
Ja, ok, maar hun hebben wel 2 rode kaarten tegen heAnoniem: 111813 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:32:
Germinal Beerschot - Grashopper 6-0
[afbeelding]
Nja, hebben ze zelf uitgeloktEp0ss schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:07:
[...]
Ja, ok, maar hun hebben wel 2 rode kaarten tegen he.
Het grootste probleem bij de play-offs is denk ik dat de regels gewoon niet duidelijk zijn, want wat moet FM doen als je extra CL of juist minder CL plekken krijgt? Volgens mij heeft de KNVB daar ook nog geen regels voor gemaakt, dus dan zou FM maar gewoon wat moeten gokken qua regelgeving.
je slaat de spijker idd precies op de kop hier. in mijn game heeft nederland reeds 3 CL plaatsen. Dan zou de finale van de playoffs (plek 2-5) alleen nog maar gaan om rechtsteekse plaatsing / voorronde CL (waar op zich nog iets in zit)..seb_ schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:09:
Het grootste probleem bij de play-offs is denk ik dat de regels gewoon niet duidelijk zijn, want wat moet FM doen als je extra CL of juist minder CL plekken krijgt? Volgens mij heeft de KNVB daar ook nog geen regels voor gemaakt, dus dan zou FM maar gewoon wat moeten gokken qua regelgeving.
maar stel je nou voor dat er straks nog maar 1 CL plek is (alleen voorronde), wat moeten we dan met die 2 (of 3) uefa cup plaatsen? en de inter toto dan? is de play off voor plaats 6-9 dan niet overbodig? of toch wel nodig? allemaal erg lastig in te programmeren.
Ik had trouwens wel graag gezien dat de nederlandse 'boxing day' enzo wel waren ingeprogrammeerd (net zoals in de premier league), zijn altijd toffe potten op een of andere manier!
'binnen kader'Ep0ss schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:08:
Dit zijn de leukere wedstrijden, de mindere ploeg zijn, maar dan toch met een uitstekend resultaat weg gaan.
[afbeelding]
Heb me met deze wedstrijd ook gekwalificeerd voor de volgende ronde.
'buiten kader'
het spel hoort echt niet in het nederlands imo
wel lekker resultaat ja, dan zit je echt mooi te gniffelen en in je handen te wrijven
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 15-12-2005 19:54 ]
Klopt, was idd een lekker resultaat.Vos schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:54:
[...]
'binnen kader'![]()
'buiten kader'![]()
het spel hoort echt niet in het nederlands imo
wel lekker resultaat ja, dan zit je echt mooi te gniffelen en in je handen te wrijven
Over dat nederlands, ja, ik speel het al sinds Championship Manager 01/02 in het Nederlands, vind dat op een of andere manier gewoon prettig.
Zo lees je tijdens het spelen ook wel eens dat een speler een kopbal of een schot niet kon kaderen
[ Voor 17% gewijzigd door JanW op 16-12-2005 08:54 ]
Deze kwam ik net tegen
Vitesse in de CL ok beetje raar, maar dit

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
"Eerste ronde met rechtstreekse uitschakeling" 
Ze kunnen ook te ver gaan met het vertalen.
Overigens een leuke uitslag, alleen denk ik niet dat 2-1 genoeg is om te overleven op Old Trafford.

Ze kunnen ook te ver gaan met het vertalen.
Overigens een leuke uitslag, alleen denk ik niet dat 2-1 genoeg is om te overleven op Old Trafford.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
het mocht idd niet baten voor Vitesse
maar wel dichtbij

Europese Beker voor Landskampioenenspyros schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:24:
Deze kwam ik net tegen![]()

Kan me nog herinneren dat in eerdere edities zelfs de spelnaam was vertaald. "Kampioenschaps Manager"
Voor FM05 was het een Belg geloof ik, dat verklaart de nogal kromme (en soms ronduit foute) zinnen af en toe een beetje denk ik.
Ik weet niet of het voor FM06 dezelfde persoon is, maar als ik de kromme vertalingen zo zie... ik gok van wel.
Ik weet niet of het voor FM06 dezelfde persoon is, maar als ik de kromme vertalingen zo zie... ik gok van wel.
Virussen? Scan ze hier!
Ze moeten iemand vinden met gevoel voor taal die weet wanneer je iets niet moet vertalen 
Not that I care, ik speel altijd in het Engels

Not that I care, ik speel altijd in het Engels
Kristoff heet hij geloof ik, inderdaad een belg. Bovendien schijnt het team dat NL vertegenwoordigt/vertaald relatief nogal klein te zijn, kan ook het e.e.a. verklaren.wildhagen schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:49:
Voor FM05 was het een Belg geloof ik, dat verklaart de nogal kromme (en soms ronduit foute) zinnen af en toe een beetje denk ik.
statitisch gezien misschien welEp0ss schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:40:
[...]
Is dat niet redelijk saai om 7 keer![]()
achter elkaar de Champions League te winnen???
Wie zit er trouwens ook al in 2014?
Hoeveel krijg je dan als je de CL wint ?spyros schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:03:
[...]
statitisch gezien misschien welmaar het was elke keer weer een horror. Maarja als je een paar keer hebt gewonnen kan je je team steeds blijven versterken met het geld dat je verdiend.
![]()
Ik zit nog maar in het eerste seizoen met Germinal Beerschot

Ik speel nu toch niet zoveel omdat ik midden in de examens zit
Xit in 2010.. 'pas' 1 CL met feyenoord... wel 4x kampioen achter elkaar...spyros schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:03:
iets in de buurt van de 6.9M voor de overwinning en in mijn geval 16M TV geldAnoniem: 111813 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:13:
[...]
Hoeveel krijg je dan als je de CL wint ?![]()
Ik zit nog maar in het eerste seizoen met Germinal Beerschot![]()
Ik speel nu toch niet zoveel omdat ik midden in de examens zit
Mijn lijstje

[ Voor 11% gewijzigd door FDMK op 16-12-2005 15:56 ]
Bij de JC-schaal staat er bij winnaar '2005' en bij tweede ook '2005' hoe kan dat nou ? 1ste en 2de worden in hetzelfde jaar
Best wel lekkere prijzen
1keer winnen geeft je al geld voor Morgan De Sanctis en Adu binnenhale
(denkik toch
)
Best wel lekkere prijzen
1keer winnen geeft je al geld voor Morgan De Sanctis en Adu binnenhale

adu had ik transfervrij en kompany heb ik dan wel gekocht voor grof geld ( 19.5MAnoniem: 111813 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:17:
Bij de JC-schaal staat er bij winnaar '2005' en bij tweede ook '2005' hoe kan dat nou ? 1ste en 2de worden in hetzelfde jaar![]()
Best wel lekkere prijzen![]()
1keer winnen geeft je al geld voor Morgan De Sanctis en Adu binnenhale(denkik toch
)

wtf ? kompany voor 19.5 ?spyros schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:23:
[...]
adu had ik transfervrij en kompany heb ik dan wel gekocht voor grof geld ( 19.5M)... Voor de rest ben ik niet zo gericht op die talenten die iedereen wil. Ik zoek en scout liever zelf

Dan blijf je beter doorsparen voor John Terry
(Btw. die 2x 2005 bij de JC schaal blijft maar vaag

Ajax is nu ook zeker de beste club die Europa ooit heeft gehad of niet?spyros schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:50:
[...]
iets in de buurt van de 6.9M voor de overwinning en in mijn geval 16M TV geld
Mijn lijstje![]()
[afbeelding]
En hoe zit het nu met spelers bij top clubs als Barça of Juventus, willen die nou met minder problemen naar jouw komen. En spelers die kunnen kiezen tussen jouw of zo'n grote club uit Italië of Spanje of Engeland. Wat kiezen ze dan?
Terry is geen toekomstmuziek Kompany toen welAnoniem: 111813 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:26:
[...]
wtf ? kompany voor 19.5 ?![]()
Dan blijf je beter doorsparen voor John Terry![]()
(Btw. die 2x 2005 bij de JC schaal blijft maar vaag)
Het is me laatst gelukt om Noble ( 10.5M ) van chelsea te kopen...en Iniësta (14M) wilde liever naar mij toekomen dan naar ChelseaEp0ss schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:39:
[...]
Ajax is nu ook zeker de beste club die Europa ooit heeft gehad of niet?
En hoe zit het nu met spelers bij top clubs als Barça of Juventus, willen die nou met minder problemen naar jouw komen. En spelers die kunnen kiezen tussen jouw of zo'n grote club uit Italië of Spanje of Engeland. Wat kiezen ze dan?
In zuid-Amerika is het wisselvallig...had een talent gezien voor de VVL , valencia was ook in de markt . dus op de 1 of andere manier koos hij daarvoor.
*edit*
kwestie Play-offs :
Het is bij mij nu al doelloos om die in te voeren omdat ik nu al met 3 ploegen de CL speel. ( Feyenoord, Ajax, Az )
[ Voor 8% gewijzigd door FDMK op 16-12-2005 16:51 ]
Anoniem: 2557
Vergis je ook niet, CM vertalen in het Nederlands is erg moeilijk. Ik had zelf de vertaling van CM01/02 gedaan omdat Marc Vaughan niemand kon vinden - leuke bijverdienste dat wel - maar het is erg lastig om een dergelijk spel te vertalen. CM00/01 was trouwens de meest erg versie wat mij betreft, degene die die versie had vertaald had alle zinnen gewoon door Babelfish gehaald en die in de database gegooid. De Engelse woorden (niet eens de zinnen) waren letterlijk vertaald.wildhagen schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:49:
En PSV???spyros schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:48:
[...]
Terry is geen toekomstmuziek Kompany toen wel
[...]
Het is me laatst gelukt om Noble ( 10.5M ) van chelsea te kopen...en Iniësta (14M) wilde liever naar mij toekomen dan naar Chelsea.
In zuid-Amerika is het wisselvallig...had een talent gezien voor de VVL , valencia was ook in de markt . dus op de 1 of andere manier koos hij daarvoor.
*edit*
kwestie Play-offs :
Het is bij mij nu al doelloos om die in te voeren omdat ik nu al met 3 ploegen de CL speel. ( Feyenoord, Ajax, Az )
MrRudi: o, dat geloof ik best hoor 
Maar deze vertaler heeft gewoonweg niet in de gaten wat er met sommige teksten word bedoeld, zo lijkt het althans. En sommige dingen moet je gewoon niet vertalen.
Zoals dat "Beker van Landskampioenen" (de CL dus). Dat is geen kromme vertaling, maar een ronduit verzonnen vertaling, want in de CL spelen (uiteraard) niet alleen landskampioenen, maar soms wel 3 of 4 teams uit één land.
Maar deze vertaler heeft gewoonweg niet in de gaten wat er met sommige teksten word bedoeld, zo lijkt het althans. En sommige dingen moet je gewoon niet vertalen.
Zoals dat "Beker van Landskampioenen" (de CL dus). Dat is geen kromme vertaling, maar een ronduit verzonnen vertaling, want in de CL spelen (uiteraard) niet alleen landskampioenen, maar soms wel 3 of 4 teams uit één land.
Virussen? Scan ze hier!
plaats 5 of 6 ... een vaste uefa Cup klant.Ep0ss schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:58:
[...]
En PSV???Afgezakt naar degelijke middemoot of wat is er van hun terecht gekomen?
Zo ziet iig de ranglijst er nu uit anno 2014

Beker van landskampioenen heeft toch met licenties te maken ofzo? Want de Serie A heet bv niet de Serie A Tim
Dit topic is gesloten.