Gister avond mijn x800 gto2 bij alternate gehaald.
Het eerste en zeker ook het aller laatste product dat ik bij alternate haal.
offtopic:
op de site stond dat het om een full retail versie ging, zowel schriftelijk als afgebeeld en telefonisch nagevraagd.
eenmaal daar aangekomen 3,5 uur reizen met trein en bus en lopen kreeg ik de lite retail versie die al is geopend. De shopmanager bood zijn excuses aan voor de fout en zei dat ikde kaart eventueel mag retourneren omdat het hun fout was.
Ik was toch wel behoorlijk ontevreden en vroeg of ze tenminste korting konden geven op de lite retail (klein kut doos met alleen kaart erin).
de shopmanager keek me aan alsof ik een grapje maakte en zei dat ik hem mag teruggeven en weer 3,5 uur terug mag reizen (dus 7 uur voor niks gereisd). of dat ik de kaart zo meeneem en niet moet klagen.
ik vond dit toch wel brutaal, en vroeg of ik een klachtbrief mocht invullen. Ik zou binnen een maand een bevestiging krijgen van de klachtbrief..
met andere woorden alternate heeft mooie praatjes op de site en achter de telefoon.. de service aan de balie is gewoon een ontbrekende sleutel
eenmaal in de trein gestapt bleek de videokaart al open geweest te zijn en 2 schroefjes waren een beetje dol gedraait... oftewel Alternate in NL is een grote afrader !!!
deze boodschap leek me wel handig voor mede tweakers die eventueel deze kaart bij alternate willen ophalen.
de kaart was standaard uit de doos al met 16 pipelines. mijn systeem is vreemd genoeg onstabiel icm deze kaart. maar de resultaten mogen er wel zijn.
580/590 -> 6700 @ 3dmark05
de prestaties zijn er wel, maar de kaart heeft wel de neiging artifacts te geven bij hoge clocks, en meestal (van de 20 benches die ik gedaan heb met 3dmark05) is de pc 8x vastgelopen tijdens het benchen.
Ook heb ik geprobeerd een x850xt pe bios te flashen, maar na de flash kreeg ik geen beeld in windows, in dos wel.
ben ik de enige die geen x850xt pe bios kan gebruiken ?