[OC] Sapphire X800 GTO² --> x850xt PE topic - deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
staat al in de topicstart... nee... (kunnen we dat niet blijven op elke pagina spammen? die vraag wordt echt teveel gesteld...)

U vraagt, wij antwoorden.

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:31
Gaan er nou zo veel meer kapot door flashen dan in het begin, want ik houd ik zo'n beetje in de gaten maar de percentages in de poll worden steeds hoger voor DoA kaarten.

Verwijderd

hfad schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:08:
Gister avond mijn x800 gto2 bij alternate gehaald.
Het eerste en zeker ook het aller laatste product dat ik bij alternate haal.

offtopic:
op de site stond dat het om een full retail versie ging, zowel schriftelijk als afgebeeld en telefonisch nagevraagd.
eenmaal daar aangekomen 3,5 uur reizen met trein en bus en lopen kreeg ik de lite retail versie die al is geopend. De shopmanager bood zijn excuses aan voor de fout en zei dat ikde kaart eventueel mag retourneren omdat het hun fout was.

Ik was toch wel behoorlijk ontevreden en vroeg of ze tenminste korting konden geven op de lite retail (klein kut doos met alleen kaart erin).

de shopmanager keek me aan alsof ik een grapje maakte en zei dat ik hem mag teruggeven en weer 3,5 uur terug mag reizen (dus 7 uur voor niks gereisd). of dat ik de kaart zo meeneem en niet moet klagen.

ik vond dit toch wel brutaal, en vroeg of ik een klachtbrief mocht invullen. Ik zou binnen een maand een bevestiging krijgen van de klachtbrief..

met andere woorden alternate heeft mooie praatjes op de site en achter de telefoon.. de service aan de balie is gewoon een ontbrekende sleutel :( :(

eenmaal in de trein gestapt bleek de videokaart al open geweest te zijn en 2 schroefjes waren een beetje dol gedraait... oftewel Alternate in NL is een grote afrader !!!

deze boodschap leek me wel handig voor mede tweakers die eventueel deze kaart bij alternate willen ophalen.

de kaart was standaard uit de doos al met 16 pipelines. mijn systeem is vreemd genoeg onstabiel icm deze kaart. maar de resultaten mogen er wel zijn.

580/590 -> 6700 @ 3dmark05

de prestaties zijn er wel, maar de kaart heeft wel de neiging artifacts te geven bij hoge clocks, en meestal (van de 20 benches die ik gedaan heb met 3dmark05) is de pc 8x vastgelopen tijdens het benchen.

Ook heb ik geprobeerd een x850xt pe bios te flashen, maar na de flash kreeg ik geen beeld in windows, in dos wel.

ben ik de enige die geen x850xt pe bios kan gebruiken ?
omg ik heb ook mijn gto² bij alternate vandaan, was nog netjes dicht, kaart intact, heb hele goede service gehad (ook aan de balie gekocht) werd een 450 watt+ voeding bij aangeraden etc, maar als ik dit nu lees denk ik echt: waarom pak jij die kaart in hemelsnaam aan? je zegt zelf dat er schroefjes dol waren :Z

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Black Sparrow schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:42:
Gaan er nou zo veel meer kapot door flashen dan in het begin, want ik houd ik zo'n beetje in de gaten maar de percentages in de poll worden steeds hoger voor DoA kaarten.
Helaas wel, de laatsten van de serie zijn allemaal brakke klotekaarten die absoluut niet over te clocken zijn, en waarbij het unlocken in het grootste gedeelte van de gevallen niet lukt. Dit baseer ik overigens op ervaringen van vrienden en kennissen die er deze of eind vorige maand nog 1 hebben gekocht, inclusief ikzelf.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
MeMoRy schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:33:
nope, zou niet moeten kunnen... misschien ander probleem (hitte? is er misschien een ramsink afgevallen?)
alles zit nog gewoon goed. hoe warmer dat hij wordt hoe beter dat hij het doet :/

• MeMoRy
hmmm, ik heb nog niet 25 mensen in dit forum horen klagen over dat ze hun kaart gesloopt hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik vind het ook erg vreemd. er is nog goed mee te spelen alleen op het begin krijg ik wat artifacts in ati tool. ik heb trouwens beta 10 van ati erop staan, misschien dat die problemen geeft dat kan natuurlijk ook. Beta 9 maar weer es installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuddy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-04 06:56
Nieuwe ATi(5.13) geinstalleerd en mn oude 6300 punten record verbroken: 6477 punten! Niet slecht op een s754 systeem:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zit er nu in, samen met mn amd 3500 2,2ghz @ 2,93ghz (na 5 uur prime, 49 graden). sorry wilde ff spammen.

maargoed, waar ik mee zit.
hij wil lopen op core 530 mem 580 (allebij 10 mhz onder xt pe speeds) zonder biosflash, met de omega 2.6.87 drivers, en de memsettings getweaked. temps stressed (met welke test meet je dat? ik heb gewoon atitool scan for artifacts 10 min gedraaid, geeft ongeveer zelfde temps als 3 uur fear @ max) core 54 en mem 39 graden. dit is met, volgens atitool fan op 50%. aangezien ik er qua geluid niet meer last van heb als ie op 70% staat, doet hij dat nu :). temps 51 en 36.

denken jullie dat dit kaartje een goede / betere kans maakt om succesvol te flashen? aangezien je van de kaarten waarbij t mislukt hoort dat ze vaak niet zo goed konden oc-en? en dit toch wel een nette oc is?

toevoeging:

mijn ondervindingen met de memsettings waren ingame wel goed. ik had wel t idee dat mn fps wat hoger was (2 a 3 fps, maartoch) en met 3dmark vond ik dit:

cpu 2,2
core 400
mem 490
mem settings normaal
3dmark05 score 4515
avg game fps 20.4 13.6 21.2

cpu 2,2
core 400
mem 490
mem settings tweaked
3dmark05 score 4600
avg game fps 20.9 13.8 21.7

de score scheelt dus wel wat, maar op de fps van de demos maakt t bijna niets uit.
allebij de scores zijn gemiddelden van 3 keer draaien trouwens.

nog een edit:
kan iedereen die hier nog komt niet even kijken of hij iets van een revisie of serienummer kan vinden? aan de hand daarvan kunnen we mss zien welke wel willen/wilden flashen, en welke niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 22:35
goed dat je het zegt. Ik heb gegevens vergeleken met een vriend van me en er zit een verschil in chiptype. Ik heb hem gekocht in oktober en mijn vriend heel toevallig hfad heeft hem dus een paar dagen geleden gekocht. Ter onderbouwing hier de screenshots:

mijn kaart:

Afbeeldingslocatie: http://downloads.n-files.com/mijnkaart.jpg

hfad's kaart:

Afbeeldingslocatie: http://downloads.n-files.com/hfad.jpg

dus ik zou graag jullie chiptypes ook even willen zien aub :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfad
  • Laatst online: 13-09 10:59
MeMoRy schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:00:

Maar als er al gekloot is aan die kaart en je heb er geen melding van gemaakt bij aanschak, dan ben je nu je garantie kwijt: zij kunnen nu namelijk zien dat er aan de kaart is gekloot als je hem eenmaal RMA wilt sturen.

Verder vind ik een lite versie, een geopende verpakking en een beschadigde kaart zeker goed voor een prijsreductie... Ik zou gaan voor de niet goed->geld terug optie en hem ergens anders halen.
Je kan nog naar Hardware Discount
Maar het stomme is dat de shopmanager mij aankeek alsof ik chinees zat te praten dat heeft me het meeste ge irriteerd. Hij zei dat ik maar mooi de kaart moest trug geven en 7 uur voor niks heb zitten reizen.. dat is pas echt zware k*t service.. :r :r :r :r Alternate :r :r :r :r

ik raad verder iedereen ook af om daar nog je kaart te gaan halen.

[ Voor 12% gewijzigd door hfad op 30-12-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook geen secondary tussen staan, en daarachter (0x5D4F). maar als ik bij hardware kijk staan er ook een x800 en een x800 secondary. dus ik weet of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
secondary staat gewoon voor de tweede beelduitgang... dus analoog i.p.v. DVI...
niets geks... heb ik ook (allebij zelfs... heb twee monitoren)

[ Voor 8% gewijzigd door MeMoRy op 30-12-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hfad schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:07:
[...]

Maar het stomme is dat de shopmanager mij aankeek alsof ik chinees zat te praten dat heeft me het meeste ge irriteerd. Hij zei dat ik maar mooi de kaart moest trug geven en 7 uur voor niks heb zitten reizen.. dat is pas echt zware k*t service.. :r :r :r :r Alternate :r :r :r :r

ik raad verder iedereen ook af om daar nog je kaart te gaan halen.
waarom raad jij het iedereen af? ik krijg altijd beste service bij alternate... en als de verpakking ge-opend zou zijn, had ik die kaart NOOIT aangepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit man!
Kreeg vandaag een mail dat iComputers m weer op voorraad heeft.
Alleen nu ik al die slechte verhalen hoor. Over secundary enzo en dat deze niet unlocked kunnen worden hoef ik m eigenlijk niet meer zo nodig.
Of ben ik nu aan het overdrijven en kan ik m gewoon unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:14:
Shit man!
Kreeg vandaag een mail dat iComputers m weer op voorraad heeft.
Alleen nu ik al die slechte verhalen hoor. Over secundary enzo en dat deze niet unlocked kunnen worden hoef ik m eigenlijk niet meer zo nodig.
Of ben ik nu aan het overdrijven en kan ik m gewoon unlocken?
Om te controleren of je pipes unlockbaar zijn installeer je eerst ATItool. Diegene die bij de omega-drivers zit is niet genoeg, aangezien die niet genoeg informatie geeft. Start ATItool en shift-click op 'settings' (op die manier krijg je extra opties). Scroll helemaal naar beneden. Daar staan twee waarden:
CONFIG_DIE_FUSES 0xFFFFFFFF
CONFIG_SUBSTRATE_FUSES 0xFFFFFF9F
Het gaat om de dikgedrukte waaden, die moeten blijkbaar 'F' hebben, wil je de kaart kunnen unlocken.
Over secundary en primary hoef je je geen zorgen te maken dat heeft iedereen. Zoals hierboven al staat betekent het alleen maar dat je 2 video uitgangen hebt (VGA en DVI).

Ik heb datzelfde ook en hij clocked prima :) 510/560 op 16 pipelines

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/tweakers/x800.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Breaker op 30-12-2005 18:58 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het checken van msn bleek dan icomputers de gto² weer op vooraad had, kmoest toch al langs...meteen maar 1 mee genomen :D
De kaart presteerd naar behoren en ga na oud&nieuw ff der mee spelen :D

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Black Sparrow schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:42:
Dat antwoord staat er niet bij! Vul dan niets in!!! Je geeft een levenloze pasgeboren puppie toch ook geen naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfad
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:01:
[...]

omg ik heb ook mijn gto² bij alternate vandaan, was nog netjes dicht, kaart intact, heb hele goede service gehad (ook aan de balie gekocht) werd een 450 watt+ voeding bij aangeraden etc, maar als ik dit nu lees denk ik echt: waarom pak jij die kaart in hemelsnaam aan? je zegt zelf dat er schroefjes dol waren :Z
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:08:
[...]

waarom raad jij het iedereen af? ik krijg altijd beste service bij alternate... en als de verpakking ge-opend zou zijn, had ik die kaart NOOIT aangepakt
Ik zal het even duidelijk maken, ik had alternate rond 14:00 gebeld over de kaart en of ze die apart wouden leggen. Eenmaal in ridderkerk (er rijd 1 bus per half uur) en ook nog ruim 15minuten omlopen
kwam ik bij alternate aan om 17:30. Heb toen nog 20 minuten gewacht om de kaart aan te vragen, vervolgens nog 10 minuten gewacht bij de ''kassa''. Ik kreeg toen een heel klein doosje, waarna ik toen vroeg of dit wel de goede kaart was, op de doos stond GTO², maar de beloofde spellen zaten er niet bij en op de bon stond ook dat het de Lite versie was. Ik sprak de shopmanager hierop aan maar die negeerde mij alsof ik tegen de muur praat. Ik ben vriendelijk gebleven, maar werd de hele tijd genegeerd en hij vroeg of ik de kaart wilde retourneren of weg wilde gaan.

Ik hoop dat je dan begrijpt dat ik na 3,5 uur reizen toch wel denk van ik wil niet met lege handen terug. Rennend naar de bus en op het nippertje de trein naar leiden gehaald, ging ik toen de doos openen. De sapphire stikker bevatte lucht en gleed er zelfs af. Eenmaal de doos geopend zat alles er rommelig in en merkte ik aan de achterkant van de kaart op dat er schroefjes dolgedraaid zijn.

Aangezien ik al een zalman v700cu cooler thuis had liggen hoopte ik alleen dat de kaart nog verder niet beshadigd was, en dat ik niet bedrogen ben met een defecte kaart.

Thuis gekomen heb ik direct alles aangesloten en bleek de kaart vanaf het begin al 16pixels pipes te hebben volgens ATI tool...

De kaart functioneert verder prima, ik scoor 6700 met 3dmark05.. ik ben er verder tevreden mee, alleen ik vind het jammer dat alternate zo haar produkten afleverd.

EDIT// quote van noobzor toegevoegd

[ Voor 14% gewijzigd door hfad op 01-01-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:32
De GTO² is absoluut een TOP kaart draait al maanden probleemloos hier.

Maar ik koop binnenkort toch een PCI-e 7800 GT dus dan blijft er een GTO² over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfad
Gelijk heb je ! de gto2 is een lekkere kaart :)

ik haal nu 6700 met 3dmark05 met een maximale temp van 51.

Het zou mooi zijn als er een manier is om de kaart software matig aan te passen qua voltage.. gezien het feit dat mn kaart lekker koel blijft maar onstabiel word bij een core speed van 585.

ik had eerder een x850pro (binnen 2 dagen teruggebracht), en daarvoor een 6800le.

de 6800le kon ik makkelijk de voltage aanpassen met nbitor, dmv de bios te veranderen.

is dit ook mogelijk met de gto² ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfad
hackjedi schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:56:
goed dat je het zegt. Ik heb gegevens vergeleken met een vriend van me en er zit een verschil in chiptype. Ik heb hem gekocht in oktober en mijn vriend heel toevallig hfad heeft hem dus een paar dagen geleden gekocht. Ter onderbouwing hier de screenshots:

mijn kaart:

[afbeelding]

hfad's kaart:

[afbeelding]

dus ik zou graag jullie chiptypes ook even willen zien aub :9
Ik heb sinds vanochtend een fresh install windows xp sp2, en ik heb opgemerkt dat mijn kaart nu ook 4F aangeeft ipv 6F :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
hfad schreef op maandag 02 januari 2006 @ 02:59:
Gelijk heb je ! de gto2 is een lekkere kaart :)

ik haal nu 6700 met 3dmark05 met een maximale temp van 51.

Het zou mooi zijn als er een manier is om de kaart software matig aan te passen qua voltage.. gezien het feit dat mn kaart lekker koel blijft maar onstabiel word bij een core speed van 585.

ik had eerder een x850pro (binnen 2 dagen teruggebracht), en daarvoor een 6800le.

de 6800le kon ik makkelijk de voltage aanpassen met nbitor, dmv de bios te veranderen.

is dit ook mogelijk met de gto² ?
Nee, in tegenstelling tot nvidia kaarten heeft Ati geen dynamic voltage switching, ofwel: Ati heeft een vast voltage voor alle snelheden. De voltage regulator chip die gebruikt wordt heeft wel DAC waarmee dat ingesteld zou kunnen worden, maar die wordt niet bestuurd door de bios; het is vastgezet met weerstanden.
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/articles/112/images/x800vid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jegertje
  • Laatst online: 19-05-2021
BvK P4 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:04:
krijg binnenkort een Sapphire X800 GTO..dus geen GTO2. Zijn de GTO's ook te unlocken? Voor zover ik weet niet, maar wou toch even navragen. Het is de fireblade edition.
die zijn niet te unlocken, alleen die van connect3d, en die heb ik :*)

3500+ @ 2,6 ghz, 2x 512mb kingston, connect3d x800gto@x800xt pe, 1x 250gb diamondmax10 sataII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
alternate heeft er nu weer een paar, zijn deze te unlocken?

of zijn er nog goedkopere kaarten die goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
Anandtech heeft een leuke review geschreven over alle GTO's inclusief onze geliefde GTO2:

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2656&p=3

Wat me opviel is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ati/radeonx800gto_roundup/GTO2_box.jpg

Links van de doos staat bij mijn doos onder GTO2 limited edition. Op deze doos staat echter een 16. Dit zou kunnen betekenen dat hij niet langer limited is en dat hij wel eens standaard met 16 pipelines zou kunnen komen? hint van anandtech? dit zou natuurlijk wel mooi zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
hackjedi schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:48:
Anandtech heeft een leuke review geschreven over alle GTO's inclusief onze geliefde GTO2:

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2656&p=3

Wat me opviel is het volgende:

[plaatje]...[/plaatje]

Links van de doos staat bij mijn doos onder GTO2 limited edition. Op deze doos staat echter een 16. Dit zou kunnen betekenen dat hij niet langer limited is en dat hij wel eens standaard met 16 pipelines zou kunnen komen? hint van anandtech? dit zou natuurlijk wel mooi zijn 8)
Je kon wel eens gelijk hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
en 'choose 2 free games' staat er nu ook op... geen limited edition meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
maar wat zou er precies onder die 16 staan? daar zou ook limited edition kunnen staan.

Ik denk dat dit het antwoord is op die 16 pipe gto van powercolor

en dan om helemaal in de zoekdeverschillen modus verder te gaan staat er nu ook boven de features: "hot features" en is DVI en VGA verdwenen die eerst tussen 235 mb gddr3 en tv-out stonden :P

[ Voor 42% gewijzigd door hackjedi op 02-01-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
oh ja, het lijkt er inderdaat op dat er 'limited edition' onder staat...
Maar je hoeft hem niet meer zelf te flashen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu n paar dagen mijn kaartje draaiend. (al gekocht op 18 nov, maar had nog geen pci-e pc toen).
hij wil lopen op core 530 mem 580 (allebij 10 mhz onder xt pe speeds) zonder biosflash, met de omega 2.6.87 drivers, en de memsettings getweaked.

temps stressed (met welke test meet je dat? ik heb gewoon atitool scan for artifacts 10 min gedraaid, geeft ongeveer zelfde temps als 3 uur fear @ max) core 54 en mem 39 graden.
dit is met, volgens atitool fan op 50%. aangezien ik er qua geluid niet meer last van heb als ie op 70% staat, doet hij dat nu . temps 51 en 36.

denken jullie dat dit kaartje een goede / betere kans maakt om succesvol te flashen? aangezien je van de kaarten waarbij t mislukt hoort dat ze vaak niet zo goed konden oc-en? en dit toch wel een nette oc is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:29:
hij zit er nu in, samen met mn amd 3500 2,2ghz @ 2,93ghz (na 5 uur prime, 49 graden). sorry wilde ff spammen.

maargoed, waar ik mee zit.
hij wil lopen op core 530 mem 580 (allebij 10 mhz onder xt pe speeds) zonder biosflash, met de omega 2.6.87 drivers, en de memsettings getweaked. temps stressed (met welke test meet je dat? ik heb gewoon atitool scan for artifacts 10 min gedraaid, geeft ongeveer zelfde temps als 3 uur fear @ max) core 54 en mem 39 graden. dit is met, volgens atitool fan op 50%. aangezien ik er qua geluid niet meer last van heb als ie op 70% staat, doet hij dat nu :). temps 51 en 36.

toevoeging:

mijn ondervindingen met de memsettings waren ingame wel goed. ik had wel t idee dat mn fps wat hoger was (2 a 3 fps, maartoch) en met 3dmark vond ik dit:

cpu 2,2
core 400
mem 490
mem settings normaal
3dmark05 score 4515
avg game fps 20.4 13.6 21.2

cpu 2,2
core 400
mem 490
mem settings tweaked
3dmark05 score 4600
avg game fps 20.9 13.8 21.7

de score scheelt dus wel wat, maar op de fps van de demos maakt t bijna niets uit.
allebij de scores zijn gemiddelden van 3 keer draaien trouwens.

nog een edit:
kan iedereen die hier nog komt niet even kijken of hij iets van een revisie of serienummer kan vinden? aan de hand daarvan kunnen we mss zien welke wel willen/wilden flashen, en welke niet.
dejavu...
als iemand een idee had, dan was dat al lang gepost. Niemand kan je garantie op succesvolle flash geven. (Ik dacht sowieso dat het altijd succesvol was. Mijn kaarten deden het iig zonder enkel probleem. Sommige mensen beweren dat hun kaart kapot is gegaan door het flashen, maar wat zegt dat die kaart niet al kapot was...)

En ik denk dat je 0% kans hebt dat iedereen hier zijn/haar computer uit elkaar gaat slopen om dat serienummer voor jou op te zoeken... ik zeker niet: er zou nogal veel uit elkaar gehaald moeten worden met mijn customcase en WC...

[ Voor 15% gewijzigd door MeMoRy op 03-01-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik denk dat Sapphire nu ipv x850 cores (R480) nu de vooraad X800 Cores (R420 geloof ik) aan het opmaken is...

Omdat ik al diverse verhalen heb gehoord van GTO2's met een r420 erop (atitool 'zag' m als r420)...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kan je em als nog op x800xt pe krijgen wat ook geen slechte kaart is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:50

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Mensen door een tekort aan een Connect3d topic, plaaats ik het hier, omda thet zo ermee te maken heeft. Is die Connect3d kaart nog te verkrijgne of weten mensen nog adressen voor die oude gto2? Voor een vriend een adviesje maken.
Wat is als deze niet meer te krijgen is de kaart die het snelst is op pci-express voor een budget van 350? Thx :) Mijne doet inmiddels 540/587 en ik geloof 6700 3dmark05's @ 2920 Mhz (3dmark stable, prime niet)

[ Voor 32% gewijzigd door DualDevil op 03-01-2006 18:47 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

DualDevil schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:36:
Mensen door een tekort aan een Connect3d topic, plaaats ik het hier, omda thet zo ermee te maken heeft. Is die Connect3d kaart nog te verkrijgne of weten mensen nog adressen voor die oude gto2? Voor een vriend een adviesje maken.
Wat is als deze niet meer te krijgen is de kaart die het snelst is op pci-express voor een budget van 350? Thx :) Mijne doet inmiddels 540/587 en ik geloof 6700 3dmark05's @ 2920 Mhz (3dmark stable, prime niet)
Ik meen dat die Connect3D nog hier te krijgen is... De GTO² weet ik niet...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfad
Even voor de duidelijkheid:

DE GTO²' ZIJN WEER VOLOP LEVERBAAR !!!

heb tot nu toe weinig shops gezien die ze niet hebben...

de winkels die ze zowiezo hebben:

alternate.nl
empc.nl
zercom.nl
....

Blijkbaar zijn ze dus wel weer leverbaar :)

[ Voor 15% gewijzigd door hfad op 03-01-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfad
MeMoRy schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:23:
[...]

dejavu...
als iemand een idee had, dan was dat al lang gepost. Niemand kan je garantie op succesvolle flash geven. (Ik dacht sowieso dat het altijd succesvol was. Mijn kaarten deden het iig zonder enkel probleem. Sommige mensen beweren dat hun kaart kapot is gegaan door het flashen, maar wat zegt dat die kaart niet al kapot was...)
Het ligt eerder aan de persoon die het flashen uitvoert dan aan de kaart die ''''beschadigt'''' door het flashen... Met gezond verstand is er te beredeneren dat een kaart met een beetje normale koeling niet defect raakt door flashen.. de kaart kan weliswaar geen beeld geven doordat er conflicten ontstaan in de bios, maar ook dit is zonder enkele problemen terug te draaien met een simpele flash van je oude bios.

ik lees gewoon te vaak dat mensen beweren dat hun kaart defect is geraakt door het op een goede manier uitvoeren van het flashen, dit is gewoon onzin!

moest er even uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12-2022
Als ik de gemodde bios download krijg ik een lege file aan. Niks bin :?

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
hfad schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:05:
Even voor de duidelijkheid:

DE GTO²' ZIJN WEER VOLOP LEVERBAAR !!!

heb tot nu toe weinig shops gezien die ze niet hebben...

de winkels die ze zowiezo hebben:

alternate.nl
empc.nl
zercom.nl
....

Blijkbaar zijn ze dus wel weer leverbaar :)
Maar zouden die allemaal wel R480 Cores hebben ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 09:38
rammstein schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:31:
Als ik de gemodde bios download krijg ik een lege file aan. Niks bin :?
Dan doe je iets fout ;) volg je wel de juiste link? Die staat volgens mij in de topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
Dan doe je iets fout ;) volg je wel de juiste link? Die staat volgens mij in de topicstart :)
Ik gebruik de link uit de TS. Hoe ik doe iets mis? Klikken, saven :+

edit: wacht even ik heb een iso file de sap16.bin heet. Maar normaal moet die bin toch bestanden bevatten. Of ben ik nu helemaal aan't doorslaan 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Death Dealer op 03-01-2006 22:53 ]

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
rammstein schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:50:
[...]

Ik gebruik de link uit de TS. Hoe ik doe iets mis? Klikken, saven :+

edit: wacht even ik heb een iso file de sap16.bin heet. Maar normaal moet die bin toch bestanden bevatten. Of ben ik nu helemaal aan't doorslaan 8)7
Doet er niet meer toe, je hebt je flashbestanden...dus uitpakken op diskette en flashen die shit })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:39:
[...]

Maar zouden die allemaal wel R480 Cores hebben ? :X
Ik denk het niet eerlijk gezegd :) Dit zou namelijk wel verklaren waarom ze _ineens_ weer op voorraad zijn... volgens mij gewoon 420jes...

Maargoed, de modbaarheid van de laatsten was al slecht, ik denk dat het feest misschien over is voor de nieuwe kopers ? We shall see...

edit; 430

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
420 8)7 ? 430......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ach... je snapt het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:30

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Net een opgehaald bij Alternate. Weet nog niet wat voor 'n core erop zit, zal ik vanavond eens bekijken. Wel netjes in ongeopende retail doos met game trials (geen code voor full version).

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenketelaar
  • Laatst online: 10-01 12:05
zijn er nu al veel mensen die een 420 core hebben?? Ik heb namelijk nu een asus x850 pro en wil eigenlijk toch wel een GTO2 hebben want een XT PE is toch wel een stuk beter dan x850 pro.
Ik haal nu 5392 in 3dmark met standaart snelheden 507/520, 6039 punten met 570/610..
Toch een GTO2 probere? of is de kans groot dat ik een 420 core heb dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
koenketelaar schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:00:
zijn er nu al veel mensen die een 420 core hebben?? Ik heb namelijk nu een asus x850 pro en wil eigenlijk toch wel een GTO2 hebben want een XT PE is toch wel een stuk beter dan x850 pro.
Ik haal nu 5392 in 3dmark met standaart snelheden 507/520, 6039 punten met 570/610..
Toch een GTO2 probere? of is de kans groot dat ik een 420 core heb dan?
Lijkt me geen verstandige investering, zoveel sneller is het ook niet. Kan je beter wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

x800gto2 limited edition van Alternate (€219):
Nieuw uit de doos. Ati tool geeft aan: R430 chip, 16 pipelines.

Zal ik de cooler er nog afhalen om te checken of het echt een 430 is?

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
Roppedop schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:08:

net wat ik d8. Ze gaan nu toch gewone chips verkopen net terwijl ze zo'n goede naam hebben gemaakt. |:(

BTW heb jij die doos die hierboven staat of de doos uit de TS :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16 pipes... met wat overclocken heb je een x800xt pe... is ook meer value for buck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Behalve dat die R430 niet zo goed overklokt als een R480... verder kan je als je de koeler eraf haalt ook kijken of er 1,6 ns geheugen op zit...

Dus: graag, dan zet ik in de openingspost... wel voorzichtig doen, dan hou je je garantie...(dus met een nette kleine kruiskop schroevendraaier e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
Damn het flashen wil echt niet lukken. Ik heb alles uitgevoerd zoals beschreven. Nogthans krijg ik steeds de melding: bad command or file name.

dit is de samenstelling van m'n floppy: http://img281.imageshack.us/img281/1716/flashrom4yq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
rammstein schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:02:
Damn het flashen wil echt niet lukken. Ik heb alles uitgevoerd zoals beschreven. Nogthans krijg ik steeds de melding: bad command or file name.

dit is de samenstelling van m'n floppy: http://img281.imageshack.us/img281/1716/flashrom4yq.jpg
Vertel eens precies wat je dan intypt...dat doe je dan namelijk fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
Alles gaat normaal gezien toch automatisch met die autoexec.bat

cls
cls
a:\flashrom.exe -s 0 sapold.bin
a:\flashrom.exe -p 0 -f sap16p.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
rammstein schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:17:
a:\flashrom.exe -p 0 -f sap16p.bin
Die moet je gebruiken ja...maar weetje zeker dat het sap16p.bin is? en niet newbios.bin?
Zou ik ff nakijken tussen je bestandjes op de diskette...ik had namelijk newbios.bin gebruikt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ruben [NL] op 04-01-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
G-SuPRuuB schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:26:
[...]

Die moet je gebruiken ja...maar weetje zeker dat het sap16p.bin is? en niet newbios.bin?
Zou ik ff nakijken tussen je bestandjes op de diskette...ik had namelijk newbios.bin gebruikt :)
zie m'n link hierboven... staat toch degelijk sap16p.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
eeehm ik zal het wel niet goed hebben maare...moetje het iso-bestand zelf wel van diskette laden? Dat kan volgens mij niet eens zo...bij mij is het ook geen iso bestand die sap16 maar een .bin bestand...jij hebt het bestand gedownload die je op cd moet branden, een iso file...je moet de diskette versie hebben als je het met diskette wil doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
Ik gebruik gewoon de link uit de topicstart. gemoddificeerde bios. Dan krijg ik de melding sap16p.bin. Ik kies voor openen ( trouwens opslaan geeft hetzelde effect) maar er staat niets in het bin bestand. Welke melding krijg jij als je de link van de ts aanklikt ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
staat niets in het .bin bestand? Als ik kijk naar je jpg, dan zie ik dat hij 64 kb groot is!
Je moet hem natuurlijk niet proberen te openen met word ofzo... .bin bestanden staat voor binary en dat is dus machinetaal. (Je moet hem zeker niet proberen te openen met powerachiver)

En .iso bestandje zie je alleen staan omdat hij extenties uit heeft staan en zijn powerarchiver een .bin bestand .iso heeft genoemd.

"bad command or file name" is een dos error. Dus hij zie of flashrom.exe niet, of hij ziet autoexec.bat niet.

Heb je alles goed getypt in autoexec.bat? Geen spelfout?

edit: misschien is je floppystation niet je A: station.....
probeer eens met de volgende autoexec.bat
code:
1
2
3
4
cls
cls
flashrom.exe -s 0 sapold.bin
flashrom.exe -p 0 -f sap16p.bin

[ Voor 15% gewijzigd door MeMoRy op 04-01-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Ik heb de koeler eraf gehaald, ik kon door de koelpasta heen zien dat er 1,6 geheugen op zit. Core kan ik niet zien zonder pasta te verwijderen, en ik heb geen nieuw spul. Dat houden jullie nog wel te goed.
Het is deze doos:
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/5568/doosx8000iu.jpg

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfad
Roppedop schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:08:

vreemd.. bij mij gaf hij uit de doos ook 16 pipes bij ati tool en ook 430 aan :)

maar ik had direct koeler verwijderd.... 1,6 geheugen en r480 zaten erop ;)

na flash gaf hij ook r480 aan ipv r430... ;)
Roppedop schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:43:
Ik heb de koeler eraf gehaald, ik kon door de koelpasta heen zien dat er 1,6 geheugen op zit. Core kan ik niet zien zonder pasta te verwijderen, en ik heb geen nieuw spul. Dat houden jullie nog wel te goed.
Het is deze doos:
[afbeelding]
doe geen moeite.. zit r480 core op.. heb dezelfde lite versie en dezelfde doos..
niet teveel geloven wat atitool zegt.. klopt soms niet echt :9

[ Voor 35% gewijzigd door hfad op 05-01-2006 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
MeMoRy schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:20:
staat niets in het .bin bestand? Als ik kijk naar je jpg, dan zie ik dat hij 64 kb groot is!
Je moet hem natuurlijk niet proberen te openen met word ofzo... .bin bestanden staat voor binary en dat is dus machinetaal. (Je moet hem zeker niet proberen te openen met powerachiver)

En .iso bestandje zie je alleen staan omdat hij extenties uit heeft staan en zijn powerarchiver een .bin bestand .iso heeft genoemd.

"bad command or file name" is een dos error. Dus hij zie of flashrom.exe niet, of hij ziet autoexec.bat niet.

Heb je alles goed getypt in autoexec.bat? Geen spelfout?

edit: misschien is je floppystation niet je A: station.....
probeer eens met de volgende autoexec.bat
code:
1
2
3
4
cls
cls
flashrom.exe -s 0 sapold.bin
flashrom.exe -p 0 -f sap16p.bin
Ik heb m'n diskette opnieuw geformateerd alles opnieuw vanaf nul begonnen. Dit is het resultaat...
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/7590/160ay.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
Roppedop schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:43:
Het is deze doos:
[afbeelding]
dual DVI en VIVO :9~

omg dat wil ik ook :D
doe geen moeite.. zit r480 core op.. heb dezelfde lite versie en dezelfde doos..
niet teveel geloven wat atitool zegt.. klopt soms niet echt :9
dat is echt geen lite versie hoor. Lite versie is zonder games en deze heeft dus wel games

[ Voor 23% gewijzigd door hackjedi op 05-01-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hackjedi schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:48:

dual DVI en VIVO :9~

omg dat wil ik ook :D
ok dual dvi snapk wel :), maar wat is vivo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:08:
[...]

ok dual dvi snapk wel :), maar wat is vivo?
Video IN & Video OUT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

hfad schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:04:
[...]

vreemd.. bij mij gaf hij uit de doos ook 16 pipes bij ati tool en ook 430 aan :)

maar ik had direct koeler verwijderd.... 1,6 geheugen en r480 zaten erop ;)

na flash gaf hij ook r480 aan ipv r430... ;)

[...]
Heeft het dan nog zin om 'm te flashen? De pipes zijn toch al open?

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Damn! Dat had ik nog niet eens gezien! Die kaart is wel verbeterd! Misschien kan ik een van de twee van mij nog inruilen (de kapotte :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
jah je zou het bijna zo doen. Sja at blijf je houden, denk je eindeljk iets leuks te hebben gekcoht, is er binnen een maand weer iets beters..... :(

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb em nu geflashd. alles loopt prima zonder artifacts op normal speeds. als ik echter mn core zo hoog clock (zo rond de 530) dat mn coretemp 52,4 graden wordt, loopt ie vast. iemand enig idee waar het aan ligt? er zit een zalman op, die koperen waaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vmods voor GTO²

linkje: http://www.techpowerup.co...erclocking/voltmods/112/1

dit heb ik eergisteren gedaan voor een vriend:)

Afbeeldingslocatie: http://www.belgium-coolingsolutions.be/Pics/overclocking/Vmods/X800GT0%B2_Vmod/pic1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.belgium-coolingsolutions.be/Pics/overclocking/Vmods/X800GT0%B2_Vmod/pic2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.belgium-coolingsolutions.be/Pics/overclocking/Vmods/X800GT0%B2_Vmod/pic3.JPG

mag in de beginpost gezet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geweldig :) kga t mss ook maar eens proberen. (over n half jaartje ofzo). ik durf t bijna niet te vragen, maar kun je ze mss nog 1 formaatje groter uploaden (als je die hebt? digicam?) dan kan je nog duidelijker alle connecties zien. wordt t nog makkelijker :).

maargoed.. mijn rare core temp probleem. als mijn core 52,4 graden wordt (laatste temp in ati tool temp log voor de vastloper) loopt ie vast. zwart beeld. rest niets anders dan reboot. het rare is dat dit zowel op 530 is als op 580 (hoger dan 580 doet ie zowieso niet). ik heb mn bios, driversoftware, atitool ed afgespeurd naar een instelling waarmee hij dus af zou slaan op 52/53 graden, maar niets gevonden.

iemand enig idee?

(hij loopt nu op 530 / 580. 6704 puntjes in 3dmark05. core temp wordt nu max 50 graden door n extra intake fan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk naar de link mss 8)7

duidelijke foto's genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
kan iemand even een pic posten van die nieuwe kaart?
Wat zorgt ervoor dat een kaart vivo krijgt. is dit een totaal andere chip dan die non-vivo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
het zit er vast allemaal standaard op. De I/O chips voor video uit en in moeten vast alleen nog maar toegevoegd worden. (Dan zou het PCB design dus anders moeten zijn?)

edit: als ik achterop mijn kaart kijk zie ik ook een connector zitten. Die kan voor vivo zijn... of voor HD tv?
En als je je PCB bekijkt zie je dat er contactpunten zitten voor zowel analoge als DVI connectoren.

[ Voor 40% gewijzigd door MeMoRy op 06-01-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
MeMoRy schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:21:
het zit er vast allemaal standaard op. De I/O chips voor video uit en in moeten vast alleen nog maar toegevoegd worden. (Dan zou het PCB design dus anders moeten zijn?)

edit: als ik achterop mijn kaart kijk zie ik ook een connector zitten. Die kan voor vivo zijn... of voor HD tv?
En als je je PCB bekijkt zie je dat er contactpunten zitten voor zowel analoge als DVI connectoren.
HDTV zowiezo niet, dat zit pas op de x1800 kaarten geloof ik.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jegertje
nee hoor, bij mijn connect3d zat een hd-tv uitgang kabel ding

3500+ @ 2,6 ghz, 2x 512mb kingston, connect3d x800gto@x800xt pe, 1x 250gb diamondmax10 sataII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
jegertje schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:45:
nee hoor, bij mijn connect3d zat een hd-tv uitgang kabel ding
Is dat HD-TV of gewoon TV-out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
toch echt wel HDTV. Tv-out heeft een gele tulp connector en deze heeft toch echt zo'n donker blauwe, rode en groene :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jegertje
juistja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Nou dan eindelijk mijn PC voor het grootste deel in elkaar en ook m'n GTO² @ X850XTPE! _/-\o_
Temps zijn wel redelijk hoog, maar ik heb géén airflow in mijn kast.
Zalman VF700-CU, 41*C Idle, 61*C load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
mijn x800gto2 (oude variant) heeft ook gewoon een hd-tv uitgang.

de aansluiting op de kaart is een S-videoaansluiting met extra pinnen. en dan heb je een verloopstukje van 9-pins naar 3x rca-plug.

[ Voor 52% gewijzigd door Avvd op 08-01-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:17:
heb em nu geflashd. alles loopt prima zonder artifacts op normal speeds. als ik echter mn core zo hoog clock (zo rond de 530) dat mn coretemp 52,4 graden wordt, loopt ie vast. iemand enig idee waar het aan ligt? er zit een zalman op, die koperen waaier.
Ligt niet aan de temperatuur, er zijn mensen die veel hoger halen. Je hebt helaas gewoon een brakke core, net zoals meerderen hier de laatste tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Hey mensen, misschien dat ik er overheen lees, maar ik vind het nergens echt duidelijk:

Welke koeler kan ik het beste op mijn GTO-tje plaatsen? De Arctic Cooling ATI Silencer 5 of de Zalman VF700-Cu

En dan is mijn eerste eis dat hij stil moet zijn en de tweede eis dat hij de warmte aankan (genoeg koelt). Heb de review gelezen van de Arctic Cooling ATI Silencer 5 en dat zag er goed uit. Is de Zalman VF700-Cu stiller? (Tis toch een Zalman) En hoe koelt die Zalman?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beide coolers ontlopen mekaar niet zo.... dus kies zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ervaring met de zalman:

hij koelt ongeveer stressed zon 8 - 10 graden beter dan de stock koeler, al is dit op high speed. en al staat zalman wel bekend om stille producten. NIET op high speed. (naar mijn ervaring even luid als stock) als je em op 5 volt aansluit hoor je em echter niet/nauwelijks, en de temps zijn ongeveer hetzelfde als de stock koeler (op 12 volt). ik raad je wel aan om er een fanmate 2 bij te kopen, om er tussen te zetten. dit omdat je bij de koeler alleen een kabeltje krijgt om je koeler op 5v of 12v aan te sluiten op een molex. (hij past niet op je videokaartaansluiting).

maargoed. ik ben er verder erg over te spreken. je moet dus ook niet denken dat het een slechte koeler is, omdat hij 'maar' n paar graden beter koelt, want die stockkoeler is echt een puik ding. de enige reden dat ie druit gaat is omdat deze stiller is (op 5 volt dan).

montage is echt een eitje, al vind ik de ram-sinkjes wel kut. soms plakken ze niet eens echt goed, (bij mij er al 2 x 1 afgevallen, enja, de chips heb ik schoongemaakt met alcohol). ik heb dan nu ook een soort van metalen staafje door de sinks geplaats, en vastgeschroefd in de schroefgaten van de oude koeler, die de ramsinkjes op zn plaats houdt.

ow, en hij ziet er mooi uit :)

edit: ja hij doet het waarschijnlijk wel iets beter (of even goed, maar dan stiller) als de artic silencer (oid)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de Sapphire X800GTO2 hetzelfde pcb en"inrichting"als de Sapphire X850 XT PE
(reference model) ? Ik wil namelijk de volgende koeler gaan monteren:

http://www.aqua-computer-...7f0cd070ab5a3125feeb144bf

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Ja... hetzelfde.
Maar die koeler ziet er wel gaaf uit, maar is erg duur voor wat je krijgt. Hij is zo duur omdat hij het geheugen meekoelt, MAAR hij koelt maar één kant van de PCB! De andere kant wordt dus ook warm en daar ligt de bottleneck!
Ik zou voor een WC blok gaan dat alleen de GPU koelt en dan grote sinks op het ram plakken.

Ik heb zelf heel goede ervaring met de
- Alphacool NexXxoS GP1X-A ATI 8xx
- Revoltec BGA RAM FREEZER Copper Edition

LET OP! Alphacool levert koelpasta bij zijn producten en beweert dat het arctic silver is. Dat is het niet! Het bevat niet eens zilveroxide, laat staan zilver...

Ik heb het gemonteerd met Arctic silver 5 voor het waterblok en arctic silver adhesive voor de ramsinks (leek me net iets beter dan de meegeleverde plakketjes).
Let ook op bij het monteren dat de nogal grote ramsinks de componenten niet aanraakt. Hij kan namelijk makkelijk weerstranden e.d. kortsluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door MeMoRy op 10-01-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nog niet aan gedacht |:(

Ik heb nu een nvidia kaart en daar zitten alle geheugenchips aan één kant. Bij ATI zitten de geheugenchips aan beide kanten. IK heb het alleen niet zo van dat alphacool spul, ik hou het liever bij dangerden en aqua-computer :7
Ik zou natuurlijk ook twee van die coolers kunnen kopen :Y) }:O

Hebben jullie nog andere koelers in gedachten? Waarom hebben de fabrikanten daar trouwens niet aan gedacht? Dat zou je wel verwachten als je meer dan 60 euro betaalt voor zo'n blok :|

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
MeMoRy schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:52:
Ja... hetzelfde.
Maar die koeler ziet er wel gaaf uit, maar is erg duur voor wat je krijgt. Hij is zo duur omdat hij het geheugen meekoelt, MAAR hij koelt maar één kant van de PCB! De andere kant wordt dus ook warm en daar ligt de bottleneck!
Ik zou voor een WC blok gaan dat alleen de GPU koelt en dan grote sinks op het ram plakken.

Ik heb zelf heel goede ervaring met de
- Alphacool NexXxoS GP1X-A ATI 8xx
- Revoltec BGA RAM FREEZER Copper Edition

LET OP! Alphacool levert koelpasta bij zijn producten en beweert dat het arctic silver is. Dat is het niet! Het bevat niet eens zilveroxide, laat staan zilver...

Ik heb het gemonteerd met Arctic silver 5 voor het waterblok en arctic silver adhesive voor de ramsinks (leek me net iets beter dan de meegeleverde plakketjes).
Let ook op bij het monteren dat de nogal grote ramsinks de componenten niet aanraakt. Hij kan namelijk makkelijk weerstranden e.d. kortsluiten.
Worden die ram sinks ook in nederland verkocht? kheb namelijk geen zin om alleen ramsinks vanuit duitsland te laten komen en zitten er ook al iets van plakstrips bij om ze erop te plakken (er zitten nu zalman sinks op met een reserator gpu blok. ram wordt uhh nogal heet :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Spacejam schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:54:
[...]
Worden die ram sinks ook in nederland verkocht? kheb namelijk geen zin om alleen ramsinks vanuit duitsland te laten komen en zitten er ook al iets van plakstrips bij om ze erop te plakken (er zitten nu zalman sinks op met een reserator gpu blok. ram wordt uhh nogal heet :D )
Die ramsinks worden hier verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
ram wordt heet? De zalman sinks moeten al veel schelen... heb je er een fan op staan? 'passief' koelen bestaat niet: er moet altijd een luchtstroom zijn...

Er zitten plakstrips op, maar ik eraf geschraapt: heb liever AS adhesive, ben mijn garantie toch al kwijt :+

@spaejam: wat denk je van op tweakers pricewatch zoeken 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door MeMoRy op 10-01-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hmm jammer dat er overal nog eens 7.50 verzendkosten bijkomen. maar als je die zalman blokjes ziet: die zijn wel heel erg klein en weinig koel oppervlak. er zit overigens een fan voor op 5 volt bij de vga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo mensen ik heb dus ook een GTO² en ik heb hem geflflased(duh) nu heb ik alleen een prob: atitool zegt dat mijn kaart 16 pipes heeft ik zie alleen geen verschil in de benchmarks hij haalde met 12 pipes @ stock speeds5180 punten in 3dmark05 en nu nog steeds:S ik heb drivers al opnieuw geinstalled(zowel catalyst als omega) en ik weet echt neit meer waar het aan kan liggen

ff de rest van me systeem:
amd64 4000+
asus a8n sli premium
512mb dualchannel crosshair

ff iets andes over deze kaart: is het jullie opgevallen dat hij (op de poweraansluiting na) identiek is als de gewone X850XT (ja natuurlijk thats where this topic is all about) maar nu komt het: waarom heeft nog niemand een XT bios geflashed en zitten we allemaal met een gemodde GTO² bios te kloten?

ff wat linkies
http://www.ixbt.com/video2/images/ref/x850xt-scan-front.jpg voorkant van x850XT
http://www.ixbt.com/video2/images/ref/x850xt-scan-back.jpg achterkant van X850XT

ik heb zelf de koeler nog niet van mijn kaart afgehaald maar het enige verschil wat ik zie is dat de X850XT een berg(floppy)connector heeft die bij de GTO² is weggelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
5180 is idd niet zoveel voor zo'n systeem.
Maar 1 vraagje, is het 2x256mb of 2x512 dualchannel?
Als het de 1ste is kan het ook komen omdat dat niet echt veel geheugen meer is tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb idd 2x256 heb hier ook nog wel een tweede setje daarvan liggen. en ik weet dat het gruwelijk weinig is in dt tijdper van 1á2 gig maarjah ik wil vooral het versil zien tussen die 12 en 16 pipes. maar ik heb niet het idee dat ie die laatste 4 pipes ook daadwerkelijk werken terwijl atitool ze wel aangeeft

ik wil 16 pipes grrr

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Ik heb begrepen dat geheugen niet echt heel veel uitmaakt voor die benchmarks. als je hier kijkt, wordt dat bevestigd.
Wat wel uit kan maken: Zit de kaart in een 16x pci-e slot met 16 lanes? Als je een sli/ultra moederbord hebt, maar die staat ingesteld op 'single card' Dan staan er alleen 16 lanes op het bovenste slot; het onderste slot heeft er maar 1 of 2. Dat zou serieuse impact op je performance kunnen hebben.
Ook: heb je je chipset drivers geinstalleerd. Als je dat niet doet, dat spreekt hij de kaart volgens mij aan als een gewoon pci kaartje, wat weer enorme gevolgen voor de perfomance heeft.
Heb je de powerconnector op de kaart zitten?

Ik mag overigens je plaatjes niet bekijken
Forbidden
You don't have permission to access /video2/images/ref/x850xt-scan-back.jpg on this server.

Apache/1.3.33 Server at www.ixbt.com Port 80
edit:
bij heeft hij ook de drivers automatisch opnieuw geinstalleerd. Hij zag nml. twee nieuwe devices. bij jou ook?

[ Voor 7% gewijzigd door MeMoRy op 11-01-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel de chipset drivers maar ik zal nog ff in de bios kijken hoe da zit met sli modes enz maar je moet tog zowizo wel wat verschill kunnen zien tussen 12 en 16 pipes
en de drivers werden niet automatisch geinstallerd maar toen gebruikte ik nog catalysts(nieuwste versie) die heb ik handmatig opnieuw geinstalleerd, dat hielp niet toen heb ik de omega drivers geinstalleerd en dat hielp dus ook niks ik heb nu mijn windows opnieuw geinstalleerd (heeft ook niks geholpen)

en als ik hem overklok@12 pipes heb ik wel major prestatiewinst 1200punten oid@540/560

sjeck de piczz zo dan(een of ander vage russische site)(mag kennelijk niet hotlinken) maar check nou maar ff de scans van de X850XT en vergelijk met uwe eigen kaart verbaast u zich vooral over de overeenkomsten:P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
is het idd een idee wat TomDaBomB zegt om de officiele bios van de x850 XT (PE) te gebruiken?
Sowieso zit je met een de clockwaardes van je gpu/geheugen die misschien veels te veel is, maargoed dit is terug te klokken (ook in je bios).

De rest zou ik niet weten, ik denk dat het niet zo heel veel kwaad kan, hoewel het kan zijn dat er een aantal adressen verschillend zijn.

(onder dos moet je kaart toch we lkunnen blijven draaien ? :P )

One World Concepts

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste