rapture schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 04:25:
[...]
ff "Operation Praeox" eens vertellen?
Tijdens de FAGoT-oorlog had Praeox met z'n bondgenoten een serieuze lading IP-raketten op Demonfreaks main afgeschoten. Hierdoor moest Demonfreaks vloot vluchten en de gehele defense was volledig weggevaagd. Demonfreak had door z'n sterke defenses niet echt een fleetsave gewoonte en z'n vloot werd gesloopd.
Demonfreak werd enorm kwaad op Praeox en er is een persoonlijke vete ontstaan (zie ook Tja-vete). Er werd een grote groep gotters verzameld om een serieuze lading IP-raketten te bouwen om Praeox volledig van de kaart te vegen.
Maar de FAGoT-oorlog loopt op het einde en de groten der universum verklaren de oorlog aan GoT-allianties en nog een groep allianties. Zo werd .P.G. (met Praeox als leider) gedwongen om met ons te samen te werken. Elke bondgenoot dat we tegen de groten der universum konden gebruiken was welkom, dus de helft van "Operation Praeox" deelnemers weigeren om IP-raketten op Praeox te schieten. We posten commentaar op "Demonfreaks geheime missie forum" en plotseling werden er accounts van die forum gedelete, wat denk je dat die gedelete gotters denken?
Vrij logisch dat je ook bans krijgt, zeker als je nu in een wing van onze oorlogsvijand zit.
Ehmm je verteld het toch met een beetje overdreven flair, bv. dat "enorm kwaad worden op Preaox" is flauwekul. GoT ging destijds nu eenmaal niet lekker om met P.G., en daar ben ik niet de veroorzaker van want menig persoon had vaak last van P.G.-ers.
Ik had het lange tijd niet in de gaten, want om de haverklap was Eggius Epperus de dupe van mijn aanvallen. Stiekem hadden Preaox en Eggius Epperus afgesproken een partij Ip-raketten op hun kolonies te bouwen. Aangezien ik op dat moment maar 40 AB's had hadden ze niet eens zoveel nodig.
Wat het fleetsaven betreft heeft me dat wel m'n 1e vloot gekost. Idd, nadat mijn defense weg was en Preaox vloot onderweg vluchtte ik naar kolonie in melkweg 3. Ook daar had ik wel redelijk defense maar bij lange na niet zoveel als op mijn main. Preaox wist me te volgen, wederom een kolonie te stichten (6 zonnestelsels verderop), en toen gebeurde de vlootcrash dus midden in de nacht om 5:00 uur. Weg vloot.
Oke, lullig, ik was bijna gestopt, tja balen natuurlijk, maar, boos op Preaox was ik niet, hij speelde ook het spel en hij had mij.
Uiteraard wou ik revenge en veel Gotters deden mee, hetgeen getuigt dat er ook vele anderen waren die Preaox niet zo mochten. Maar toen gebeurden er een aantal dingen:
- Anor en One verklaarden Fagot en GoT de oorlog
- Van de groep van minstens 10 gotters wilden meer dan de helft ineens niet meer meedoen in de IPR aanval op Preaox.
- De berichten stroomden mijn inbox binnen, zeurberichten, klaagberichten, positieve berichten, slijmberichten je kon het zo gek niet bedenken.
Mij werd door een aantal verweten dat ik een slechte leider zou zijn. Nou ja, daar hadden ze misschien wel gelijk in want leiden is niet bepaald mijn sterke kant. Ik had ook enkel en alleen de GoT II alliantie opgericht en beheerd. Na een hoop discussies over en weer heb ik me hard gemaakt voor de Gotters die geen HK-xs hadden om een topic te openen in Spielerij. Dus zodoende GoT II, en deze alliantie liep storm, meer dan 200 leden en een tijd lang een nummer 1 vermelding.
Maar goed, de combinatie van al die berichten in mijn inbox, had er 100-en per dag, het geklaag van sommigen over 'faulty leadership', het einde van de oorlog tegen Preaox en de daaruit voortkomende ongelukkigheid in het spel hebben mij doen besluiten naar _TWO_ te gaan, eigenlijk ook mijn maat "The Loner" achter na.
Sindsdien weet ik wel dat massa allianties haast geen overlevingskansen hebben. De coordinatie is gewoon niet te doen. 10 man coordineren voor een aanval op Preaox was al amper te doen, omdat er altijd wel iemand was die niet op de afgesproken tijd kon. Wel stonden er toen bijna 100 ipr's op Preaox gericht en als we die hadden afgevuurd was hij zeker het haasje geweest.
Bij _TWO_ voelt het goed aan, mensen waarderen je inzet, bij GoT was dat schijnbaar niet zo, kon het niet zo zijn. Voor mijn gevoel had ik veel tijd gestopt in de GoT II alliantie, de starttopics op GoT (zonder dat had Ogame helemaal geen "GoT" allianties), de alliantiepagina, het forum voor Uni 3, starters op weg helpen dmv grondstoffen, spelerslijsten beheren en de misschien wel 1000-en vragen beantwoorden die in die periode zijn binnengekomen.
De daarop volgende zeer negatieve berichten van Vertical en wat andere leden, de ban op de openbare Ogame IRC kanaal en nu de berichten hier geven dit alles een zure nasmaak. En zelfs ondanks dat ben ik altijd mijn afspraak met GoT nagekomen, ik heb sindsdien nooit GoT leden aangevallen (terwijl er toch zat bij me in de buurt zitten).
[
Voor 6% gewijzigd door
Snowwie op 17-02-2006 22:03
]