"It's about time you showed up Fox!"
Anoniem: 32279
Beetje offtopic, maar wat is de retentie momenteel van nova.planet.nl?Speek schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:17:
Zo, net voor het eerst een payserver genomen. 30 dagen Eweka .. Vanavond eens uitgebreid proberen![]()
Nova.planet.nl was laatste tijd wat minder naar mijn idee.. Maar ben benieuwd
Post je hier je ervaringen? Ben wel benieuwd hoe het met tweaknews momenteel staat.DutchCommando schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:16:
Eweka komt doorgaans niet boven de 25 uit. Althans, dat is mijn ervaring. Daarom ga ik ook de overstap maken naar TweakNews.
Qua retentie? Zeker 50 dagen, soms met wat mazzel nog wat dagen meer. Gemiddeld 1x per maand 'last' van het feit dat het een dagdeel bokt maar volgens mij hoort dat gewoon bij Usenet in het algemeenAnoniem: 32279 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:15:
Post je hier je ervaringen? Ben wel benieuwd hoe het met tweaknews momenteel staat.
Ongeveer 5 dagen.Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:13:
[...]
Beetje offtopic, maar wat is de retentie momenteel van nova.planet.nl?
CMJJKFE
Anoniem: 154922
Zit nu bij TweakDSL met een 24/1 abo en met TweakNews haal ik het maximale wat mijn lijntje kan trekken en dat is 1850KByte/s, met af en toe een klein hikje.
Compleetheid is goed, al moet er wel eens wat gerepareerd worden.
Retentie is ook toppie, maar weet nog niet precies waar de grens ligt.
Alles wat ik wilde ophalen kwam gewoon binnen.
Je kan idd sneller films downloaden dan dat je ze kan kijkenSideshowbobbie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:18:
Ik zit meestal rond de 200 gig p/m, maar dat hangt er nog wel eens vanaf. Soms omdat ik geen tijd heb om van alles te checken em dus te downloaden en soms omdat er weinig leuks wordt aangeboden. En ik probeer alles te gebruiken, maar ik kan niet ontkennen dat ik nog een beste stapel films heb liggen die ik eigenlijk nog moet kijken, maar dat komt ook omdat ik niet altijd alle tijd van de wereld heb.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Account delen zoals bij eweka mag, dat mag niet bij tweaknews toch? Ik kan het niet op de site vinden.IceStorm schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:13:
[...]
Qua retentie? Zeker 50 dagen, soms met wat mazzel nog wat dagen meer. Gemiddeld 1x per maand 'last' van het feit dat het een dagdeel bokt maar volgens mij hoort dat gewoon bij Usenet in het algemeenZeg maar 99% van de tijd gewoon strak de volle snelheid.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 29-11-2006 11:20 ]
Met een newszilla ipv6 dr bij heb je wél volle snelheidAnoniem: 154922 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:48:
Ik zat eerst bij xs4all met een Fast abo en gebruikte de gratis Newzilla, maar moest daar nog een Eweka abonnement bij nemen om mijn 12000kb vol te krijgen.![]()
Zit nu bij TweakDSL met een 24/1 abo en met TweakNews haal ik het maximale wat mijn lijntje kan trekken en dat is 1850KByte/s, met af en toe een klein hikje.
Compleetheid is goed, al moet er wel eens wat gerepareerd worden.
Retentie is ook toppie, maar weet nog niet precies waar de grens ligt.
Alles wat ik wilde ophalen kwam gewoon binnen.
Ik zit niet bij XS4ALL, maar met ip6-tunneling komt ik toch bij hun usenet-serverRedXraD schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:52:
[...]
Met een newszilla ipv6 dr bij heb je wél volle snelheid
Ik haal 3 x 150kB/s via Demon (zonder ipv6).
[ Voor 18% gewijzigd door Blisterin_Bull op 29-11-2006 12:31 ]
Ja. Met drie lijntjes trek ik m'n lijn dicht. (6MB)TheovdS schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:29:
Krijg j wel volle snelheid als j bij XS4ALL zit
Ik gebruik zowel newszilla als Giganews.
* Gunner stapt per 1/12 over naar een andere provider.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Waarom gebruik je newszilla? Is nergens voor nodig als je al giganews hebt.Gunner schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:39:
Ja. Met drie lijntjes trek ik m'n lijn dicht. (6MB)
Ik gebruik zowel newszilla als Giganews.
* Gunner stapt per 1/12 over naar een andere provider.
Met xs4all haal je max. 750KB/sec op newszilla, daar is hij op gecapped. Toen ik een 20Mbit verbinding had moest ik 2 of 3 lijnen eweka erbij nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 29-11-2006 14:00 ]
Ik gebruik GN op meerdere IP's (niet tegelijk). Niet verder vertellenAnoniem: 32279 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:00:
Waarom gebruik je newszilla? Is nergens voor nodig als je al giganews hebt.
En dan is het wel eens handig om Newszilla er naast te hebben maar dat is dus binnenkort over.
[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 29-11-2006 14:02 ]
Anoniem: 154922
De drie lijnen die je bij xs4all met Newszilla standaard binnen kreeg waren ongeveer 750KB,als ik daar ipv6 met drie x50KB bij optel kom ik toch niet aan de snelheid die ik wilde hebben.RedXraD schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:52:
[...]
Met een newszilla ipv6 dr bij heb je wél volle snelheid
Ze hebben inmiddels het Fast abo opgewaardeerd naar 20000kb en dan moet je er dus zeker een pay-server bij nemen om op snelheid te komen.
Dat zijn mijn problemen echter niet meer, want nu ik bij TweakDSL zit haal ik bij TweakNews wel de maximale snelheid van mijn abonnement (1850KB).
Eweka Internet Services biedt u de hoogst mogelijke kwaliteit aan voor compleetheid van de nieuwsgroepen welke oploopt tot 100 %. Wij hebben rechtstreekse aansluitingen met alle professionele usenetaanbieders ter wereld waaronder :DutchCommando schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:16:
Eweka komt doorgaans niet boven de 25 uit. Althans, dat is mijn ervaring. Daarom ga ik ook de overstap maken naar TweakNews.
- XSnews
- UsenetServer
- Newshosting.com ( leverancier van virtualbox etc. )
- Tweaknews
Heeft het dan wel zin om over te stappen?
Ik denk dat Eweka hun eigen succes niet echt aan kan qua capaciteit. Het is gewoon de laatste tijd zo hard gegroeid, waarbij de capaciteit wel meegroeid alleen duurt het bijvoorbeeld tijden langer voor dat dat allemaal werkt.MarcoC schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:48:
Eweka is echt bagger laatste paar dagen, erg traag en helemaal niet constant.
Jazeker. Hiermee doelen ze alleen op inkomende berichten (de 'feed'), die ze dan zelf opslaan. TweakNews slaat die dus langer op dan dat Eweka dat doet.Dj-sannieboy schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:08:
[...]
Eweka Internet Services biedt u de hoogst mogelijke kwaliteit aan voor compleetheid van de nieuwsgroepen welke oploopt tot 100 %. Wij hebben rechtstreekse aansluitingen met alle professionele usenetaanbieders ter wereld waaronder :
- XSnews
- UsenetServer
- Newshosting.com ( leverancier van virtualbox etc. )
- Tweaknews
Heeft het dan wel zin om over te stappen?
Wel compleet, maar schokkerig. Echter omdat er 8 connecties openstaan haal ik toch mijn max.thefxr schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:30:
ik krijg met newshosting, niks meer compleet binnen, de website is ook down, meer mensen met slechte ervaringen??
Anoniem: 127255
Dat gevoel heb ik ook, want als er readers zijn die voor meer dan 100% belast worden, zitten er dus gewoon teveel mensen op zo'n apparaat. Ze kunnen dit volgens mij simpel oplossen door extra readers in te zetten. En de overbelastte te ontlastenTermi schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:15:
[...]
Ik denk dat Eweka hun eigen succes niet echt aan kan qua capaciteit. Het is gewoon de laatste tijd zo hard gegroeid, waarbij de capaciteit wel meegroeid alleen duurt het bijvoorbeeld tijden langer voor dat dat allemaal werkt.
En de retentieuitbreiding laat ook al erg lang op zich wachten, ze meldde via hun eigen forum dat het nog ongeveer 2 weken zou duren voor dat de verkeerde hardware zou worden vervangen voor andere. We zijn nu ondertussen al bijna 4 a 5 weken verder.
En als ze de uitbreiding daadwerkelijk gaan doen, hoe lang wordt dan de retentie, ben ik ook wel nieuwsgierig naar....
Ik heb nu een testaccount bij tweaknews en ik moet zeggen dat die constanter loopt dan eweka op de drukke momenten. Dus ze zullen toch met goeie oplossingen moeten komen want anders ga ik ze na ongeveer 2 jaar toch verlaten....
Ik weet niet wat hun retentie is enzo, maarja is altijd het proberen waard, zal vast beter zijn als de newsgroepenservers van de providers zelf
Is inderdaad leuk, zo even invoeren in SABnzbdquote: http://easynews.nl/De hele maand December gratis onbeperkt usenet bij Easynews.nl
news.easynews.nl (poort 119)
login : beta@easynews.nl
password : beta
8 connecties, 20Mbit
Het gaat hier om beta testing van ons systeem. Per 1 januari 2007 zal ons systeem volledig online gaan maar tot die tijd is het gratis testen.
Ik heb ooit al eens gevraagd of dat niet met een loadbalancer opgelost kon worden. Dat bleek een te dure oplossing. Ik vroeg mij dan alleen af hoe een organisatie als tweaknews dat dan doet? Daar heb je toch, in tegenstelling tot eweka, maar een adres voor alle readers?Anoniem: 127255 schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:49:
[...]
Dat gevoel heb ik ook, want als er readers zijn die voor meer dan 100% belast worden, zitten er dus gewoon teveel mensen op zo'n apparaat. Ze kunnen dit volgens mij simpel oplossen door extra readers in te zetten. En de overbelastte te ontlasten
EDIT.
Andere vraag, wat zijn de ervaringen met de newsserver van SpeedXS? Heb op het forum gekeken en wordt er nog niet echt wijzer van... En wat is de retentie van die server en dan met name in de drukke groepen...
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 127255 op 06-12-2006 11:56 ]
Ben benieuwd wat voor prijs ze gaan rekenen straks.
Als je 45k klanten hebt, krijg je ook bijna 3.5 ton per maand binnen aan inkomsten. Eweka verdient op dit moment gigantisch, want de hardware/netwerkkosten zijn echt minimaal. (Als in: <50k per maand). Kosten is echt een non-issue.Anoniem: 127255 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:05:
Ja maar als je bijvoorbeeld 45000 klanten hebt x 4 connecties dan heb je wel een aardige loodbalancer hebben die kost misschien wel 2 ton eurries en ja dan zal de prijs van 7.5 eurie wel omhoog gaan. Ik denk dat het makkelijkste is om gewoon de mensen die op een overbelastte reader zitten een mailtje te sturen, dat ze gaan verhuizen naar een andere (nieuwe reader). Bijvoorbeeld de reader waarop ik zit numero 27 is s'avonds een drama op mijn 12 MBit (telebyte) verbinding hou ik nog maar 800 KB/s over en het fluctueerd als de ziekte
EDIT.
Andere vraag, wat zijn de ervaringen met de newsserver van SpeedXS? Heb op het forum gekeken en wordt er nog niet echt wijzer van... En wat is de retentie van die server en dan met name in de drukke groepen...
Overigens, Ja, TweakNews gebruikt wel loadbalancer(s).
Ik heb wel begrepen dat ze hun eigen datacenter aan het opbouwen zijn , dus dat kost natuurlijk ook de nodige €-os Maar goed ik heb al een tijdje niets gehoord van de eweka-admins, misschien kunnen die een uitleg geven en nog beter een oplossing die ze gaan bieden...
Ik heb het deze morgend ook even geprobeerd, maar sommige dingen van slecht 4 dagen oud werden niet gevonden, en daarnet startte ik Newsleecher nog eens op en bleven de connecties gewoon op "Connecting to server" hangen.ThinkAboutIt schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:59:
Ik heb easynews zojuist even ingesteld, loopt lekker, strakke 2mB/sec op mijn orange family lijntje.
Ben benieuwd wat voor prijs ze gaan rekenen straks.
Nog niet optimaal dus...
Anoniem: 187364
we zijn bij Eweka constant bezig met het uitbreiden van capaciteit en snelheid. Het blijft zo dat usenet een enorm belastende dienst is voor je netwerk/apparatuur en er kan op veel punten wat fout gaan. Ik wil hier wel even benadrukken, dat we momenteel voldoende capaciteit hebben om klanten een fatsoenlijke snelheid/verbinding te leveren... We zien het natuurlijk van tevoren aankomen als we krap in de capaciteit dreigen te komen, en we breiden dit uit VOOR het een probleem wordt.
Momenteel is het mogelijk dat bestanden van gemiddeld 30 dagen of ouder langzamer binnenkomen, omdat deze uit Amerika moeten komen. Dit heeft te maken met de grote hoeveelheid berichten die momenteel op Usenet gepost wordt, hierdoor loopt de retentie namelijk terug. Op korte termijn wordt onze lokale retentie echter flink uitgebreid waardoor dit opgelost zal zijn.
Een oorzaak van performance/snelheidsproblemen is ook dat supersnelle internetabbonementen zeker in Nederland steeds goedkoper worden, en steeds meer mensen hierover beschikken. We zien dat hierdoor op de drukste momenten van de dag de snelheid wel eens wat kan teruglopen. Binnenkort zetten we een aantal extra readers in om het totaal wat te ontlasten, en daarmee zal dit ook grotendeels opgelost zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 187364 op 06-12-2006 15:58 ]
Okay top!!! klinkt goed, na hoeveel dagen gaan jullie strakkies qua retentie? just curious....Anoniem: 187364 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:51:
Hey,
we zijn bij Eweka constant bezig met het uitbreiden van capaciteit en snelheid. Het blijft zo dat usenet een enorm belastende dienst is voor je netwerk/apparatuur en er kan op veel punten wat fout gaan. Ik wil hier wel even benadrukken, dat we momenteel voldoende capaciteit hebben om klanten een fatsoenlijke snelheid/verbinding te leveren... We zien het natuurlijk van tevoren aankomen als we krap in de capaciteit dreigen te komen, en we breiden dit uit VOOR het een probleem wordt.
Momenteel is het mogelijk dat bestanden van gemiddeld 30 dagen of ouder langzamer binnenkomen, omdat deze uit Amerika moeten komen. Dit heeft te maken met de grote hoeveelheid berichten die momenteel op Usenet gepost wordt, hierdoor loopt de retentie namelijk terug. Op korte termijn wordt onze lokale retentie echter flink uitgebreid waardoor dit opgelost zal zijn.
Een oorzaak van performance/snelheidsproblemen is ook dat supersnelle internetabbonementen zeker in Nederland steeds goedkoper worden, en steeds meer mensen hierover beschikken. We zien dat hierdoor op de drukste momenten van de dag de snelheid wel eens wat kan teruglopen. Binnenkort zetten we een aantal extra readers in om het totaal wat te ontlasten, en daarmee zal dit ook grotendeels opgelost zijn.
Kan op dit moment ook niet meer connecten met Easynews, ben btw beniewd wat de prijzen worden.Fire69 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:32:
[...]
Ik heb het deze morgend ook even geprobeerd, maar sommige dingen van slecht 4 dagen oud werden niet gevonden, en daarnet startte ik Newsleecher nog eens op en bleven de connecties gewoon op "Connecting to server" hangen.
Nog niet optimaal dus...
Easynews doet het inmiddels weer
[ Voor 4% gewijzigd door TheovdS op 06-12-2006 17:52 ]
Volgens hun website naar 40 dagen.Anoniem: 127255 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:04:
[...]
Okay top!!! klinkt goed, na hoeveel dagen gaan jullie strakkies qua retentie? just curious....
Ik probeer wat van 26 dagen oud binnen te krijgen maar dat lukt dus niet.
Coenen schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:30:
Wat zou de retentie van Easynews moeten zijn?
Ik probeer wat van 26 dagen oud binnen te krijgen maar dat lukt dus niet.
Zie ook: http://www.easynews.nl/forum/showthread.php?t=5de storage array is nu 80TB
dit is goed voor zo'n 30 dagen.
Binnenkort zal dit vergroot worden
Ik zou het forum maar ff checken, staat aardig wat info, zoals: Prijzen zullen zeer spoedig vrijgegeven worden, wel kan ik al verklappen dat ons entry abonnement onder de 5 EURO per maand zal gaan kosten, zonder limiet in GB's.
[ Voor 27% gewijzigd door TheovdS op 06-12-2006 19:48 ]
las ergens iets over 583, maar dat weet ik niet zeker.
It ain't stupid if it works!
Anoniem: 117252
Bij smsusenet.nl kost het entry abbo ook 4,95 ( 2MB, 2 lijntjes, onbeperkt)[
Ik zou het forum maar ff checken, staat aardig wat info, zoals: Prijzen zullen zeer spoedig vrijgegeven worden, wel kan ik al verklappen dat ons entry abonnement onder de 5 EURO per maand zal gaan kosten, zonder limiet in GB's.
Dat is dus niet zo. Eweka geeft jammergenoeg amper info over de retentie. Ik begrijp best dat er verkeerde hardware geleverd is, maar dat was al weken terug. Ik ga ook overstappen als het niet een dezer dagen beter is geworden.
edit: ik heb wel net iets van 32 dagen oud kunnen downloaden.
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 08-12-2006 15:13 ]
En daar ben ik het helemaal mee eens.Gunner schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:13:
Tsjah, ben nog steeds blij met Giganews. Ze maken tenminste waar wat ze op hun website vinden. En in de 2 jaar is het nog nooit voorgekomen dat ik niet van hun diensten gebruik kon maken. Het kost wat meer maar dan heb je dit gezeur dus niet
Inderdaad is het ruim 2x zo duur, maar voor dat extra geld krijg je:
1. 99.9% uptime (heb in bijna 3 jaar nog NOOIT een probleem met hun service gehad)
2. ZEER hoge retentie (60 dagen drie jaar terug naar 90 dagen nu. En ik heb regelmatig dat ik nog iets van 70+ dagen download)
3. Hoge snelheden. Ik zit altijd met hun tegen het max van mijn lijn aan (1750KB/s).
Aangezien ik een TweakDSL lijntje heb, heb ik die er naast gezet, maar meer om een maximale doorvoer te krijgen (alleen op Tweak kom ik tijdens de spits niet hoger dan 1200-1400KB/s).
Kwaliteit kost nou eenmaal geld
http://www.deyterra.com
Nou ik ben niet enthousiast. Files van 8 dagen in boneless zijn zwaar incompleteRafe schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:04:
[...]
Is inderdaad leuk, zo even invoeren in SABnzbd.
Ok... dan gaat hij bij mij meteen uit SABnzbd... (had hem er ook bij gezet als test).Gunner schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:39:
[...]
Nou ik ben niet enthousiast. Files van 8 dagen in boneless zijn zwaar incomplete
GigaNews i.c.m. TweakNews zijn dan voldoende.
http://www.deyterra.com
Een post van 11 dagen geleden wordt hier niet eens meer gevonden "article not found"Gunner schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:39:
[...]
Nou ik ben niet enthousiast. Files van 8 dagen in boneless zijn zwaar incomplete
Dus kwa retentie is het nix...
Te triest voor woorden dus... en om het een beta te noemen?vanke014 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:05:
Retentie bij Easynews is op dit moment aan het opbouwen, de BETA is officieel pas Maandag online gegaan, vanaf toen is ook de retentie ingegaan.

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat er op het forum allemaal mensen met een 40Mbit verbinding zitten en die willen ovestappen zodat ze een dvd in 17 minuten kunnen downloaden?
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 08-12-2006 15:21 ]
Ik heb nu een light-abbo bij XSNews voor 5.95. Als Easynews dat voor 5€ doet, en het goed doet, eens ze uit hun opstart-fase zijn, verander ik gewoon. Simpel. Niet goed? Ga je toch gewoon terug?
Heb een poos een abo gehad bij SpeedXS icm een usenet abo. Opzich werkt hij gewoon prima hoor, alleen liggen ze er af en toe uit. Retentie is volgens mij wel redelijk, ik schat een dag of 20. Weet het niet zeker maar, echt oude bestanden download ik toch niet meer. Zit nu bij Eweka, en dat loopt eigenlijk altijd wel. Snelheid is prima. Bij SpeedXS ook hoor, maar niet altijd even stabiel.[b]lex333 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:05
EDIT.
Retentie is 50+ dagen.
Staat ook allemaal op de site trouwens
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hallo
allemaal alvast bedankt voor het testen en ga zo door.
Door jullie inbreng zijn we tegen een BUG aangelopen. Na overleg met wat buitenlandse experts gaan we Dinsdag 12 december de spools (opslag) veranderen.
Hierdoor zal alles gewist worden.
Dit is nodig omdat blijkt dat niet alles compleet is.
probleem moet hierna verholpen zijn.
ga zo door met testen en is iets niet goed, laat het direct weten
thnx
Bron: http://www.easynews.nl/forum/showthread.php?t=19Met andere woorden, de retentie is zo ongeveer 0 dagen nu al zal dat snel weer oplopen vanaf morgen en dan moet alles ook weer zonder problemen te downloaden zijn. Kunnen jullie de 2gbit/sec weer doorbreken tijdens het testen
De onderste staat dat het snel weer zal oplopen, maar zouden ze in het verleden updaten, of gewoon per dag 1 dag retentie erbij?
Tevens vragen wij uw aandacht voor het volgende.
De laatste tijd krijgen wij veel vragen betreffende de snelheid en retentie
van onze usenet dienst. Op drukke tijden wordt er een snelheid rond
de 8 mbit/s geleverd, terwijl wij er naar streven om op rustige tijden een
snelheid van maximaal 20 mbit/s te leveren.
De uiteindelijke snelheid is echter afhankelijk van diverse factoren,
waaronder de snelheid van uw internetverbinding en drukte op het
internet zelf. Tevens kan software zoals virusscanners en firewalls uw
snelheid beperken.
De actuele retentie van ons platform in Nederland bedraagt 32 dagen.
Indien u berichten download die ouder zijn dan 32 dagen komen deze
vertraagd binnen vanaf ons backup platform in de U.S.A. De actuele retentie
hiervan is 42 dagen. Begin 2007 zullen wij onze retentie in Nederland verder
upgraden naar 60 dagen.
Vooral dat laatste is erg okay..... 60 dagen....
Anoniem: 88245
Al dagenlang hapert de verbinding en krijg ik "Error while selecting group:" in Grabit bij bestanden ouder dan 20 dagen.
Recente bestanden gaan gewoon als een trein.

Juist wel. De bedoeling van testen is het ontdekken van fouten.feelthepower schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:18:
Bij easynews.nl verloopt de beta blijkelijk nog niet helemaal zoals gewenst :-)
[...]
Dat laatste denk ik.[...]
De onderste staat dat het snel weer zal oplopen, maar zouden ze in het verleden updaten, of gewoon per dag 1 dag retentie erbij?
Ik vind de naamgeving trouwens nogal laf. Kunnen ze nou echt niks beters bedenken?
Ik wilde graag een nieuwe wachtwoord (had mijn account gegevens aan een ander gegeven, die wilde de retentie weten, achteraf zag ik dus dat hij gewoon 30 gb in zijn lijst had staan om te downloaden, die wilde dus iets meer). Ik wist niet dat die 10 dagen proef er nog was, anders had hij dat beter kunnen doen. Maar aangezien hij zelf een gare server had, was het natuurlijk nu wel erg makkelijk om te downloaden met mijn account, en dat zag ik dus niet zo zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 13-12-2006 08:21 ]
Was het eigenlijk niet meer van plan ivm lage snelheden, incomplete files e.d
Als ik zo rond surf, vind ik eigenlijk bijna geen provider waar deze klachten NIET over zijn, en waar de prijzen nog hoger van liggen.
En wat ik lees, is eweka van plan het allemaal nog beter aan te pakken, en dat spreekt me wel aan.
Echter vind ik 8mb gewoon te karig, dus ik hoop wel dat dat veranderd
Alleen, weet iemand of er nog meer goede aanbieders zijn die nog een dergelijke constructie bieden? Maandelijks abbonement is voor mij niet interessant omdat newszilla prima in m'n behoefte voldoet.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
PFcorner; ik zit er ook bij en het bevalt me prima, geen problemen.Wijnands schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:59:
Ik zie net dat ik nog maar 80mb van m'n vorig jaar mei ingekochte 25gb over heb bij astraweb. Gebruik deze account eigenlijk alleen voor fills en het bevalt op zich prima. 25gb voor 8 euro vind ik ook niet duur.
Alleen, weet iemand of er nog meer goede aanbieders zijn die nog een dergelijke constructie bieden? Maandelijks abbonement is voor mij niet interessant omdat newszilla prima in m'n behoefte voldoet.
Block-accounts:
De retentiontijd is zo'n 60 dagen voor alle binaries groepen.
Met gemiddeld meer dan 99.4% completion.
Deze accounts blijven geldig tot de gekochte GBs op zijn (geen tijd limiet).
+----------+---------+
| BLOKs | Prijs |
+----------+---------+
| 10 GB | 4 Euro | Uitprobeertarief.
| 25 GB | 9 Euro |
| 50 GB | 18 Euro |
| 75 GB | 27 Euro |
| 100 GB | 35 Euro |
| 150 GB | 51 Euro |
| 200 GB | 68 Euro |
| 300 GB | 99 Euro |
+----------+---------+
Ok dan, ik kan dus nu al dingen van 42 dagen downloaden, perfect. Dat wist ik niet, ik had bepaalde nzb sites op 32 dagen ingesteld, pas ik gelijk aan. En begin 2007 60 dagen! Ik verleng nu zeker mijn abonnement, ik za hierover te twijfelen (kreeg van de week een mail dat verlengen voor kerst wel slim was omdat ze het anders niet konden verwerken).Anoniem: 127255 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:18:
Eindelijk antwoord van eweka betreffende de retentie en snelheid in de avonduren:
Tevens vragen wij uw aandacht voor het volgende.
De laatste tijd krijgen wij veel vragen betreffende de snelheid en retentie
van onze usenet dienst. Op drukke tijden wordt er een snelheid rond
de 8 mbit/s geleverd, terwijl wij er naar streven om op rustige tijden een
snelheid van maximaal 20 mbit/s te leveren.
De uiteindelijke snelheid is echter afhankelijk van diverse factoren,
waaronder de snelheid van uw internetverbinding en drukte op het
internet zelf. Tevens kan software zoals virusscanners en firewalls uw
snelheid beperken.
De actuele retentie van ons platform in Nederland bedraagt 32 dagen.
Indien u berichten download die ouder zijn dan 32 dagen komen deze
vertraagd binnen vanaf ons backup platform in de U.S.A. De actuele retentie
hiervan is 42 dagen. Begin 2007 zullen wij onze retentie in Nederland verder
upgraden naar 60 dagen.
Vooral dat laatste is erg okay..... 60 dagen....
Eweka, zet hem op
Grabit eraf gooien en een nieuwe versie van Grabit installeren.Anoniem: 88245 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 01:49:
Nog meer mensen problemen met Tweaknews?
Al dagenlang hapert de verbinding en krijg ik "Error while selecting group:" in Grabit bij bestanden ouder dan 20 dagen.
Recente bestanden gaan gewoon als een trein.
Dit is een heel bekende fout bij Grabit.
binaries ouder dan 30 dagen gaan behoorlijk langzaam!Anoniem: 32279 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:38:
[...]
Ok dan, ik kan dus nu al dingen van 42 dagen downloaden, perfect. Dat wist ik niet, ik had bepaalde nzb sites op 32 dagen ingesteld, pas ik gelijk aan. En begin 2007 60 dagen! Ik verleng nu zeker mijn abonnement, ik za hierover te twijfelen (kreeg van de week een mail dat verlengen voor kerst wel slim was omdat ze het anders niet konden verwerken).
Eweka, zet hem op
TweakNews heeft een veel betere retentie, maar daar kan ik het account niet delen met mn zus
Anoniem: 196151
Dit zal sowieso wel niet de bedoeling zijn, maar waarom kan dat niet? Ik gebruik mijn tweaknews altijd en overal op mijn laptopKurios schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:18:
[...]
binaries ouder dan 30 dagen gaan behoorlijk langzaam!
TweakNews heeft een veel betere retentie, maar daar kan ik het account niet delen met mn zus
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 196151 op 14-12-2006 15:33 ]
Als zijn zus dus ergens anders woont en geen Tweakdsl heeft, dan kan ze dus ook niet op de newsserver.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Nee dat bedoel ik niet.Gizz schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:54:
Waarschijnlijk heeft Kurios Tweaknews omdat hij ook Tweakdsl heeft. Dan krijg je geen username + password en kun je op de server komen omdat je op het Tweakdsl netwerk zit.
Als zijn zus dus ergens anders woont en geen Tweakdsl heeft, dan kan ze dus ook niet op de newsserver.
Ik zit bij Eweka en daar is het toegestaan/mogelijk om tegelijk met verschillende ip adressen in te loggen. Dus ik gebruik 2 draadjes en mijn zus 2 draadjes. Zo delen we de kosten en hebben we allebei gewoon max snelheid. (dat haal ik overigens met 1 draadje ook al)
Dit scheelt dus 3.75 per maand = 45 euro in het jaar.
Zo ken ik veel meer mensen die het delen.
Naar mijn weten is dat met TweakNews niet mogelijk, anders was ik allang overgestapt.
[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 14-12-2006 16:21 ]
Officieel is het niet mogelijk nee. Toch kan ik op de account van m'n halfbroer. Er zijn 4 slots, elk goed voor zo'n 300kb/s. Aangezien de max snelheid van ons internet zo op de 600 kb/s ligt, mag ik er 2 gebruiken. Dit gaat al enkele weken met succes!Kurios schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:19:
[...]
Naar mijn weten is dat met TweakNews niet mogelijk, anders was ik allang overgestapt.
Bedankt, probleem inmiddels opgelost.OverSoft schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:14:
[...]
Grabit eraf gooien en een nieuwe versie van Grabit installeren.
Dit is een heel bekende fout bij Grabit.
Met Newsleecher download ik via Tweaknews bestanden ouder dan 30 dagen op volle snelheid; met Grabit lijkt daar problemen mee te hebben.
Anoniem: 94923
Waarschijnlijk zitten jullie samen achter 1 WAN IP adres.Dutch-Hane schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:12:
[...]
Officieel is het niet mogelijk nee. Toch kan ik op de account van m'n halfbroer. Er zijn 4 slots, elk goed voor zo'n 300kb/s. Aangezien de max snelheid van ons internet zo op de 600 kb/s ligt, mag ik er 2 gebruiken. Dit gaat al enkele weken met succes!Lijkt me sterk dat dit een uitzondering is, al is het mogelijk.
Ik zal het even testen, post hier zo de resultaten.Kurios schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:18:
binaries ouder dan 30 dagen gaan behoorlijk langzaam!
binarie van 30 dagen oud: xx KB/sec
binarie van 32 dagen oud: xx KB/sec
binarie van 36 dagen oud: xx KB/sec
binarie van 40 dagen oud: xx KB/sec
binarie van 42 dagen oud: xx KB/sec
binarie van 44 dagen oud: xx KB/sec
Edit: leuk, alles klaargezet om te testen, haal ik maar 260KB/sec met een 30 dagen oud bestandje bij Eweka...
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 15-12-2006 10:23 ]
Anoniem: 183355
Normaal doet hij het hier ook prijma, gelukkigAnoniem: 183355 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:17:
Met eweka haal ik dag in dag uit ('s nachts) altijd mijn volledige snelheid 648kb, en dit constant. Ik ben super tevreden met eweka. Zo heb ik een keer 600gb gedownload in een maand. Stond leuk op mijn hccnet personal page
Kan jij eens testen wat je haalt qua snelheid met een bestand van pakweg 40 dagen oud? Ik haal momenteel 120KB/sec met 4 lijnen daarmee. Maar of dat nu aan mijn momenteel brakke verbinding ligt?
Ik dacht Tweaknews even snel af te sluiten, maar dan moet ik weer een abonnement per post gaan regelen en dat is met de kerstperiode niet echt handig. Bizar dat je dat niet gewoon online kan betalen.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 15-12-2006 10:23 ]
super, bedankt. Dit is info waar meer mensen die hier komen wat aan hebben schat ik in.Anoniem: 183355 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:23:
Ik zit momenteel op mijn werk, kan vanavond wel even kijken of ik jou post kan aanpassen en controleren op retentie dagen k?
binarie van 30 dagen oud: xx KB/sec
binarie van 32 dagen oud: xx KB/sec
binarie van 36 dagen oud: xx KB/sec
binarie van 40 dagen oud: xx KB/sec
binarie van 42 dagen oud: xx KB/sec
binarie van 44 dagen oud: xx KB/sec
De snelheden zijn getest met een verbinding van XS4ALL ADSL Basic €59,95 6000/768.
De echte snelheid die ik hier gemiddeld behaal is: 650kb/s
Mensen die meer informatie wensen te hebben, kunnen mij hierop aanspreken.
Ik heb XS4ALL basic abonnement en zit op server 55 van Eweka.
Lees en huil:
binarie van 30 dagen oud: 645 KB/sec
binarie van 32 dagen oud: 642 KB/sec
binarie van 36 dagen oud: 0 KB/sec
binarie van 40 dagen oud: 0 KB/sec
binarie van 42 dagen oud: 0 KB/sec
binarie van 44 dagen oud: 0 KB/sec
Bestanden ouder dan 32 dagen kan ik gewoon niet binnenhalen met Eweka. Probeer ik het, dan kan ik vervolgens geruime tijd niet meer downloaden met Eweka. In Newsleecher blijft bij Action : connecting to server staan, maar er gebeurd verder niks?
Edit: ik krijg nu bij Eweka de melding: Access denied to your node? Nou, mooi is dat weer... ik kan in iedergeval niet meer downloaden nu met Eweka en ik post wel even als het weer werkt.
Ik houd in iedergeval op met testen, dit is echt bagger. Ga voor Eweka maar uit van een retentie van 32 dagen.
edit 2: na 10 minuten de melding over de access denied to your node kan ik weer downloaden met Eweka.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 15-12-2006 13:53 ]
Trouwens ik zit op server 57
ik heb een paar nzb'tjes gemaakt met daarin in elk 1 bestand van 50 mb. Ik denk dat het tegen de policy is om die hier te plaatsen.Anoniem: 183355 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:53:
Ik zou vanavond ook even gaan proberen, welke .nzb heb je gebruikt? kan ik het ook proberen.
Trouwens ik zit op server 57
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 15-12-2006 13:59 ]
Ik heb slechte ervaringen met pfcorner, die vent daar meent echt dat ie god zelf is, superarrogant en onredelijk, ik had bij hun een blockaccount van 20 gig, daarvan had ik 10 gig gebruikt als backup, na 6 maanden niet ingelogd te hebben, had hij mijn acc geblocked, ik moest eerst tegoed bijkopen, terwijl ik nog 10 gig had staan!TheovdS schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:45:
[...]
PFcorner; ik zit er ook bij en het bevalt me prima, geen problemen.
Block-accounts:
De retentiontijd is zo'n 60 dagen voor alle binaries groepen.
Met gemiddeld meer dan 99.4% completion.
Deze accounts blijven geldig tot de gekochte GBs op zijn (geen tijd limiet).
+----------+---------+
| BLOKs | Prijs |
+----------+---------+
| 10 GB | 4 Euro | Uitprobeertarief.
| 25 GB | 9 Euro |
| 50 GB | 18 Euro |
| 75 GB | 27 Euro |
| 100 GB | 35 Euro |
| 150 GB | 51 Euro |
| 200 GB | 68 Euro |
| 300 GB | 99 Euro |
+----------+---------+
Ik zeg ik wil eerst mijn 10 gig opmaken en dan pas bijkopen, maar dat deed ie niet.
eerst bijkopen,dan wordt je acc weer geactiveerd,waardeloze service dus.
als ik nog 10 euro op mijn prepaid heb staan, verplicht de provider mij toch ook niet om eerst tegoed bij te kopen voor te bellen, terwijl ik nog plenty heb staan??
Ze zullen wel net zoals skype vreemde voorwaarden hebben of ze steeds wijzigen. Ik ben bij skype bijv. weleens een tiental euro's kwijtgeraakt omdat ik het niet gebruikte voor 3 maand. Echt absurd.thefxr schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:53:
als ik nog 10 euro op mijn prepaid heb staan, verplicht de provider mij toch ook niet om eerst tegoed bij te kopen voor te bellen, terwijl ik nog plenty heb staan??
Probeer anders astraweb eens, die heb ik als backup en net 9 maand niet gebruikt, maar hij doet het nog steeds. Zie http://www.news.astraweb.com/
Prijzen daar:
25 GB $10
90 GB $25 (aanbieding, een aanrader voor deze prijs!)
280 GB $100 (kan je beter 3 x 90 gb kopen, maarja...)
Enige nadeel is dat de retentie uit mijn hoofd 25 dagen is...
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 15-12-2006 20:33 ]
Nee, hij woont kilometers van me vandaan. Zelfs m'n buurjonge kon gister downloaden met deze account. Hij heeft @home itt compuserve bij mijn halfbroer en bij mij.Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:10:
[...]
Waarschijnlijk zitten jullie samen achter 1 WAN IP adres.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik probeer iets van een dag of 39 oud te downloaden, dit gaat helaas maar met een magere 100kB/s.
Komt dit omdat het zo oud is, of is er een andere reden?
Ik heb een T3 verbinding van TweakDSL, normaal trek ik met 4 lijntjes m'n verbinding helemaal dicht.
Met speedtest kom ik op de 300kB.
Lijkt me sterk dat je een T-carrier verbinding hebt, aangezien dat een Amerikaanse standaard is.Coenen schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:06:
Hmm, ik heb vandaag wat snelheids probleempjes met TweakDSL.
Ik probeer iets van een dag of 39 oud te downloaden, dit gaat helaas maar met een magere 100kB/s.
Komt dit omdat het zo oud is, of is er een andere reden?
Ik heb een T3 verbinding van TweakDSL, normaal trek ik met 4 lijntjes m'n verbinding helemaal dicht.
Met speedtest kom ik op de 300kB.
T1 DS3 is 44,736 Mbit/s.
Oude bestanden die tegen de retentie aan zitten gaan hier ook trager dan normaal.
Met T3 bedoelde ik eigenlijk een 3Mb verbinding van TweakDSL.Anoniem: 88245 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:41:
[...]
Lijkt me sterk dat je een T-carrier verbinding hebt, aangezien dat een Amerikaanse standaard is.
T1 DS3 is 44,736 Mbit/s.
Oude bestanden die tegen de retentie aan zitten gaan hier ook trager dan normaal.
De snelheid is nu nog steeds om huilen < 100 KB/s.
op dit moment geeft easynews.nl gratis acces tot haar servers (echter is de retentie en compleetheid ver te zoeken) wel zeer snel!
dus zet hem erbij in je newsleecher naast je eweka account , de incompletes haal je dan van eweka
en zo heb je toch max speeds
slimmehotspot.nl
Anoniem: 201113
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Maximaal 4 lijntjes per account, dus jij 2 en die andere 2Anoniem: 201113 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:05:
Heeft er nog iemand vanavond problemen met eweka?? Acces denied to you node krijg ik... Heb wel net verlengd en ben m aan het delen met iemand. Die persoon heeft maar 4 lijntjes aanstaan, net zoals ik. Ging altijd goed maar nu... Iemand suggesties??
Ik heb hetzelfde probleem. Ik deel ook een account, ieder 2 lijntjes maar nu krijg ik ook een error:Ranja_Ranja schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:56:
[...]
Maximaal 4 lijntjes per account, dus jij 2 en die andere 2
Unable to authenticate at server: Your per-user connection limit reached - usenet@eweka.nl ).
en slechts 1 lijntje doet het nu
tja dat gebeurd wel eens. Als zo'n programma hangt, of de connectie valt weg, kan de verbinding met eweka plotseling verbroken worden. Het gevolg kan zijn dat de server van eweka niet doorheeft dat de verbinding verbroken is en dus jou die melding geeft dat je te vaak probeert in te loggen. Gewoon even 5 minuten met rust laten, dan krijg je vanzelf weer verbinding.aryan schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:14:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Ik deel ook een account, ieder 2 lijntjes maar nu krijg ik ook een error:
Unable to authenticate at server: Your per-user connection limit reached - usenet@eweka.nl ).
en slechts 1 lijntje doet het nu
Dit topic is gesloten.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.