Newsservers met binaries [deel 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 33.484 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
Na deel 4 is het nu alweer tijd voor het volgende hoofdstuk over pay-servers _o_

Natuurlijk levert elke internet provider een eigen news-service, alleen zijn deze vaak niet geschikt voor het downloaden van binaries. Binaries zijn in feite (grote) bestanden, die beschikbaar zijn voor iedereen die aan de news-service verbonden is. Tenminste, als de server dit ondersteund.

Voor meer info over usenet, zie: http://www.binaries4all.nl/ (Met dank aan Pven)

Dit topic gaat echter over newsservers, die als los abonnement kunnen worden afgesloten. Deze hebben als voordeel, dat er meestal meer ruimte beschikbaar is voor binaries; bestanden zullen er dus langer op blijven staan.

Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 17-11-2005 22:20 ]

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Pven wrote:
Waarom downloaden jullie headers? Dat is tegenwoordig toch niet meer nodig?
Hetgeen ik download daar wordt soms geen nzb-tje bij gepost. Hoe doe jij het dan?

Anoniem: 87541

vleppyniles schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:08:
Pven wrote:

[...]

Hetgeen ik download daar wordt soms geen nzb-tje bij gepost. Hoe doe jij het dan?
NZB4U, newzbin of supersearch zijn enkele voorbeelden :D De laatste keer dat ik headers heb opgehaald was een half jaar geleden ofzo :o !

• Xandrios
Jup, en dat is dus juist het soort van dienst dat we niet in dit topic bespreken :)

• vleppyniles
Mijn welgemeende excuses voor mijn vraag.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:43

Wildfire

Joy to the world!

Laten we die discussie over het wel of niet headeren terzijde schuiven. Niet alles wat gepost wordt, wordt gespot. Er worden veel dingen gepost waarvan je niet weet dat het gepost wordt, zonder te headeren weet je dus nooit alles. Vandaar dat velen nog headeren.

Kortom: als je niet weet dat een bepaald iets gepost is, kom je er alleen achter door te posten. D.w.z., als iets gepost is waar je niet aan gedacht had of nog nooit van had gehoord, hoe kun je dan een NZBtje aanmaken terwijl je niet weet waar je op moet zoeken? :)

Ziezo, einde discussie... :)

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 18-11-2005 11:19 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:25
Goed gezegd Wildfire. Ik heb een betaald account op die ene nzb-site ($ 0,50 p/w), maar ondanks dat header ik toch een aantal groepen. Het gaat me dus niet om het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06
Met de SuperSearch van NL kan je toch het meeste terugvinden denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Astraweb heeft momenteel een leuke aanbieding: een pay by download plan van 90 gig voor 21 euro (25 dollar). Normaal was het altijd 65 gig, dus nu 25 gig gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
Voor mensen die een keer Usenet willen uitproberen of gewoon een keer willen gebruiken voor bijv. 1 bepaalde download had ik laatst SMSUsenet ontdekt, je betaald 1,10 (SMS) of 0,99 (Telefoon, betaald nummer) en dan kun je 1 dag Usenet gebruiken op 'volle' snelheid (10MB/sec) of anderhalve dag of zo Usenet gebruiken op wat langzamere snelheid (2MB/sec). Het netwerk van XSNews wordt gebruikt en ik vind het gwoon lekker en goed werken, aangezien ik op Wanadoo zit wat niet zo´n goed netwerk heeft en ik af en toe een keer iets wilt downloaden.. De server heeft trouwens ook veel Binaries en Binary newsgroepen..

Je moet maar een keer kijken:
www.smsusenet.nl

Laterz,
- Alex3305 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Dat is inderdaad interessant voor als je af en toe iets download. Aan de andere kant, als je dat 7 keer doet in de maand, kan je net zo goed tweaknews nemen voor 7.95 per maand.

En je bedoelt waarschijnlijk 10 Megabit, 10 MegaByte zou wel heel riant zijn >:).

[ Voor 7% gewijzigd door vleppyniles op 18-11-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82757

deel 5 dus }:O

btw zitten er hier echte "grootverbruikers" (>1tera / maand) ?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 82757 op 18-11-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 11:31

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Anoniem: 82757 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:47:
alwee deel 5 dus }:O

btw zitten er hier echte "grootverbruikers" (>1tera / maand) ?
1 tera red ik net niet.... zat vorige maand op 850Gb....

deze maand op 180Gb ofzo...ligt er maar net aan wat ik aan het doen ben ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

KatirZan schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:50:
[...]

1 tera red ik net niet.... zat vorige maand op 850Gb....

deze maand op 180Gb ofzo...ligt er maar net aan wat ik aan het doen ben ;)
effe een vraagje
download je het om te hebben?
of om te genieten van je downloads, ik bedoel> check je ook echt elke film/mp3/programma die je downt
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

der ligt hier nog stuff te "roesten" van vorig jaar :s

meestal gewoon cool om te hebben :P :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Anoniem: 61204 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:54:
[...]

effe een vraagje
download je het om te hebben?
of om te genieten van je downloads, ik bedoel> check je ook echt elke film/mp3/programma die je downt
8)7
Alles wat ik van Usenet afhaal gebruik ik. En begrijp me niet verkeerd, het is niet ALLEEN maar dat ik bijv. films/spellen/applicaties/muziek van usenet af haal ;) ook veelal open source bestanden en updates (mede omdat ik van usenet vaker sneller download dan van de standaard update sites :) )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die updates en zo zou ik toch liever van de 'originele' site halen. Je weet maar nooit.
Verleden week de eerste keer voorgehad dat ik iets van usenet haalde ("work-around" voor WGA-check van MS) en der zat een trojan in. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik zit meestal rond de 200 gig p/m, maar dat hangt er nog wel eens vanaf. Soms omdat ik geen tijd heb om van alles te checken em dus te downloaden en soms omdat er weinig leuks wordt aangeboden. En ik probeer alles te gebruiken, maar ik kan niet ontkennen dat ik nog een beste stapel films heb liggen die ik eigenlijk nog moet kijken, maar dat komt ook omdat ik niet altijd alle tijd van de wereld heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Fire69 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:18:
Die updates en zo zou ik toch liever van de 'originele' site halen. Je weet maar nooit.
Verleden week de eerste keer voorgehad dat ik iets van usenet haalde ("work-around" voor WGA-check van MS) en der zat een trojan in. :(
daarom heb ik een anti-virus/firewall server ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik ook, hoe denk je dat ik het te weten gekomen ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Fire69 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:21:
dat is idd een duidelijk antwoord :) Meestal zijn er meerdere versies te vinden van de update, tenminste, verschillende posters ;)

Als je dus ook naar de namen gaat kijken weet je meestal wel welke je kan "vertrouwen".

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Fire69 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:21:
offtopic:
* hehe, 1-0 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:30:
Astraweb heeft momenteel een leuke aanbieding: een pay by download plan van 90 gig voor 21 euro (25 dollar). Normaal was het altijd 65 gig, dus nu 25 gig gratis.
Thanks! Ik heb mijn account geupdate (normaal gebruik ik UseNetServer en in geval van nood Astraweb; ik kan nu weer een tijdje vooruit :)).

Iemand enig idee of Giganews ooit nog dit soort blokken aan gaat bieden?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

opzich is 90 gig voor een Usenet aanbieder best leuk, maar 25 euro....is toch best een hoop geld vergeleken met andere nederlandse aanbieders. Daar betaal je danwel maandelijks voor, alleen heb je dan geen datalimiet en meestal dezelfde snelheid....

Zo zit ik bij tweaknews....kan 6 keer inloggen en haal daar een kleine 300kb/s per login mee :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gaan we weer hoor....

Kijk, officieel doe ik met 90gig 9 maand aangezien ik een datalimiet van 10gig heb. Maw, 25€/9 = 2.8€ per maand.
Gelukkig heb ik 2 adsl-accounts ter beschikking, dus da's al 20gig. Woehoe! :/
Maar ik zit dus nog steeds maar aan ~5€ per maand dan. ;)

Niet iedereen doet hier > 850gig/maand hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
KatirZan schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:49:
opzich is 90 gig voor een Usenet aanbieder best leuk, maar 25 euro....is toch best een hoop geld vergeleken met andere nederlandse aanbieders. Daar betaal je danwel maandelijks voor, alleen heb je dan geen datalimiet en meestal dezelfde snelheid....

Zo zit ik bij tweaknews....kan 6 keer inloggen en haal daar een kleine 300kb/s per login mee :)
Ik heb zelf gratis toegang tot TweakNews (TweakDSL-gebruiker). In Newsleecher heeft tweaknews prio #1. Ik heb ook nog zo'n block-account bij AstraWeb, puur voor de fills; op prio #2 dus. Ik heb in 2 maanden de tijd maar 1gb gebruikt van mijn block-account bij AstraWeb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
Alex3305 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:17:
Voor mensen die een keer Usenet willen uitproberen of gewoon een keer willen gebruiken voor bijv. 1 bepaalde download had ik laatst SMSUsenet ontdekt, je betaald 1,10 (SMS) of 0,99 (Telefoon, betaald nummer) en dan kun je 1 dag Usenet gebruiken op 'volle' snelheid (10MB/sec) of anderhalve dag of zo Usenet gebruiken op wat langzamere snelheid (2MB/sec). Het netwerk van XSNews wordt gebruikt en ik vind het gwoon lekker en goed werken, aangezien ik op Wanadoo zit wat niet zo´n goed netwerk heeft en ik af en toe een keer iets wilt downloaden.. De server heeft trouwens ook veel Binaries en Binary newsgroepen..

www.smsusenet.nl

Laterz,
- Alex3305 -
Behalve dat het stinkt naar spam is je 'service' van 30 Euro per maand belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 20:07

xdc

Uhuruburu schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:51:
[...]

Behalve dat het stinkt naar spam is je 'service' van 30 Euro per maand belachelijk duur.
ik vond het wel een goeie link , voor een keertje af en toe is het best geschikt
of mensen die graag usenet een keer willen testen.

30 dagen kan ook op die site voo 7,95

trek op dit moment met 600kb/sec van die newsserver ... (max @home verbinding van 600kb/sec)

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 07:56
Fire69 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:18:
LOL, jij haalt een crack van usenet en vindt het gek dat daar een trojan in zit ? :D

Ik heb TweakNews en op zich download ik niet zoveel meer, afgelopen maand nog iets meer dan 150GB, maar meestal minder. Ook haal ik veel non-illegale zooi van usenet, zoals demos en grote updates.

Bijvoorbeeld de NFS Most Wanted demo was grappig, iedereen was die aan het leechen van die publieke mirrors en het werd dus enorm traag, in dezelfde tijd had iemand hem al gepost op usenet en was ik m met 700k/s aan het downloaden van usenet :D, scheelt een hoop tijd en frustratie.
Uhuruburu schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:51:
[...]

En aangezien jij het gaat zitten quoten is het dus nog meer spam :?

[ Voor 17% gewijzigd door sorted.bits op 19-11-2005 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
sorted.bits schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 07:59:
[...] En aangezien jij het gaat zitten quoten is het dus nog meer spam :?
Onzin. Dmv integraal quoten is het voor iedereen gemakkelijker te begrijpen waarop ik reageer. Ga je erin knippen, dan is de context van het verhaal verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
sorted.bits schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 07:59:
[...]
LOL, jij haalt een crack van usenet en vindt het gek dat daar een trojan in zit ? :D

[...]
Euh... ja. Heb al zoveel cracks van usenet gehaald en daar zat nog nooit een crack trojan dus :P in.
Blijkbaar beginnen er zich nu ook mensen te amuseren door dat wel te doen.

Waar haal jij cracks? Kazaa of zo misschien? Of één of andere louche russische site? Logisch dat jij het dan normaal vind dat er trojans in zitten... :Z

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 20-11-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Fire69 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:43:
[...]

Euh... ja. Heb al zoveel cracks van usenet gehaald en daar zat nog nooit een crack in.
Cracks waar geen crack in zit? :? :P

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29
Heb nu iets meer dan twee weken Eweka, en ben en erg tevreden over. De snelheid is echt heel constant hoog. Ben benieuwd hoe de snelheid wordt na de ADSL upgrade van KPN. Wel heb ik af en toe dat 1 lijntje niet werkt, maar dat maakt ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds de overgang van Tiscali@KPN naar Planet@KPN mag ik Nova gebruik maken. Iemand enig idee of het klopt dat je daar niet meer dan drie lijntjes mag openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:53
Ik heb nu de trial van Tweaknews en dat bevalt tot nu toe alleraardigst. Maar voor een vergelijkend warenonderzoek wil ik eerst eweka een maandje proberen, dus die start zodra tweaknews klaar is.

Even kijken hoe het loopt

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 28-05 11:24
Ik gebruik nu sinds kort Giganews, en dat is echt een verademing. Het is wel duur, maar 60 dagen retentie is geweldig. En full speed (8Mbit).

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 17:29
pven schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:57:
Sinds de overgang van Tiscali@KPN naar Planet@KPN mag ik Nova gebruik maken. Iemand enig idee of het klopt dat je daar niet meer dan drie lijntjes mag openen?
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139611

ik had eerst adsl van tiscali alleen nu ben ik overgegaan naar planet. als ik nu bij grabit nova.planet.nl instel zonder wachtwoord krijg ik error 502. waardoor zou het komen? volgens de planet website betekend dat ik niet internet via het planet netwerk. alleen dat doe ik wel heb zelfs een planet ip.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 139611 schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:08:
ik had eerst adsl van tiscali alleen nu ben ik overgegaan naar planet. als ik nu bij grabit nova.planet.nl instel zonder wachtwoord krijg ik error 502. waardoor zou het komen? volgens de planet website betekend dat ik niet internet via het planet netwerk. alleen dat doe ik wel heb zelfs een planet ip.?
Waarom stel je geen wachtwoord in? Lijkt me logisch dat het dan niet werkt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens de planet website is dit niet nodig.. en ik heb het ook al geprobeert alleen maakt dit geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb in NewsLeecher username en password opgegeven en dat werkt prima. Weet je zeker dat je geen tikfouten oid hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:21:
Ik heb in NewsLeecher username en password opgegeven en dat werkt prima. Weet je zeker dat je geen tikfouten oid hebt gemaakt?
met knippen->plakken kan je niet veel fouten maken.
hij geeft de volgende foutmelding: acces denied to your node

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Supervaag ; misschien moet je morgen even contact gaan zoeken met Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:43

jerry_a

doei

Anoniem: 139611 schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:52:
[...]

met knippen->plakken kan je niet veel fouten maken.
hij geeft de volgende foutmelding: acces denied to your node
Staat er geen spatie voor nova.planet.nl? Die fout kan je wel maken met knippen/plakken.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jerry_a schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:38:
[...]

Staat er geen spatie voor nova.planet.nl? Die fout kan je wel maken met knippen/plakken.
nee ik heb echt alles al 1000 keer gecontroleerd...

gelovens mij betekend de foutmelding dat hij me ip-addres blokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik gebruik nu sinds een week eweka, ervaring over het algemeen is prima. Heel af en toe klapt er een thread uit, da's wel irritant, want dan krijg je een zooi dingen die niet te leechen zijn beweert grabit, maar goed, da's niet een heel groot probleem. Misschien ook eens een upgrade van grabit overwegen (zit noig met 1.5.2) :X

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36
pven schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:21:
Voor Planet heb je geen Username en wachtwoord nodig, sterker mocht je die wel invullen, dan werkt het juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
cardinal808 schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:04:
[...]

Voor Planet heb je geen Username en wachtwoord nodig, sterker mocht je die wel invullen, dan werkt het juist niet.
NewsLeecher beweert toch echt dat ie al 115MB van Nova heeft gedownload. Het lijkt me stug dat dat allemaal loze data is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cardinal808 schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:04:
[...]

ik heb het ook al zonder gebruikers naam een ww geprobeert.
ik heb net ook maar ff een mail naar planet gestuurd ff kijken wat zij er over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36
pven schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:08:
[...]

NewsLeecher beweert toch echt dat ie al 115MB van Nova heeft gedownload. Het lijkt me stug dat dat allemaal loze data is. :?
Ik ben het helemaal met je eens dat het vreemd is, maar er zit een klein verschil en ik weet niet of het op dezelfde manier werkt. Ik had Planet en en Nova, jij Tiscali en Nova. Ik weet niet of daar een verschil tussen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
cardinal808 schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:17:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat het vreemd is, maar er zit een klein verschil en ik weet niet of het op dezelfde manier werkt. Ik had Planet en en Nova, jij Tiscali en Nova. Ik weet niet of daar een verschil tussen zit
Ik had idd Tiscali@KPN maar heb nu ook Planet@KPN ;ik ben dus 'volwaardig' lid van Planet. :Y)

Heeft Planet toevallig bepaalde nieuwsgroepen die alleen voor Planet-leden toegankelijk zijn? (Dit kan ik niet op hun site vinden.)

edit:
Ik ga even wat testjes doen richting Nova. :)

Update: ik kom in het geheel niet ingelogd op Nova (niet met en niet zonder password). :/ Qua dataverbruik stijgt er niets, ik heb dus blijkbaar echt 115MB gedownload.

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 20-11-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:35:
[...]

Update: ik kom in het geheel niet ingelogd op Nova (niet met en niet zonder password). :/ Qua dataverbruik stijgt er niets, ik heb dus blijkbaar echt 115MB gedownload.
ik heb dus het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
Als jou NODE niet geaccepteerd word heeft dat ermee te maken dat jou internet lijn toch nog niet gevrijwaard is voor de NOVA server.

Ik snap ook inene waarom NOVA inene zo slecht is geworden, er zijn natuurlijk een behoorlijk aantal leechers bij gekomen :+

Misschien toch maar even een mailtje aan planet sturen om te controleren?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand even kort uitleggen hoe dat met Nova en planet internet zit? Kan iedere adsl gebruiker van planet internet dat gebruiken? En wat is Nova precies? Een usenet provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nova is de usenet server van Planet. Een provider. En aangezien dit een topic is over betaalde news-servers is, lijkt me dit hier niet op z'n plaats.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Ik heb een abbonement bij XSNEWS. Een Retentie van ongv 14 dagen ( Ligt aan de groep ), maar kan meestal uit Boneless nog wel een dvd van 13/14 dagen downloaden. Voor 8.95 per maand vind ik het niet slecht. En ik kan met me volle download snelheid downloaden ( 550 Kbps ). Op het begin van XSNEWS waren er nog vele kinderziektes bij het bedrijven. Te weinig spoolservers. Hardware die crashte, al dat soort gein. Maar ben steeds lid gebleven en nu loopt het 2 maanden al perfect! En nog een voordeel. XSNEWS haalt gewoon maandelijks zelf het abbo geld van je rekening. Hoef je dus niet zelf te storten ( wat bij eweka en virtualbox wel moet ). Je krijgt een week van de tevoren een mailtje dat ze het geld eraf halen. Als je je abbo wilt opzeggen reageer je daar op. Zoniet, laat je het gaan en hun halen het van je rekening af!

Kheb ook Virtualbox gehad. Die was €50,- per 3 maanden. De retentie was super. Zo rond de 30 dagen. Alleen er kwamen steeds meer problemen met hun servers. Slechte support. Het kon zijn dat de servers er gewoon 3 dagen uit lagen zonder een mailtje of wat te krijgen wat er aan de hand was! Hier ben ik dus maar vanaf gestapt. Ook even Eweka gehad. Was ook wel aardig, maar ben nu gewoon tevreden met XSnews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Laatst online: 27-11-2023
Voor die mensen die problemen hadden met nova, overcopieeren in newsleecher werkt niet, je moet het serveradres zelf intikken dan werkt het wel. (stom maar waar, heb al 100'n klanten gehad met dit probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ Gunner : Planet kost me toch ook geld? :?

@ Punica- : wat bedoel je met 'serveradres zelf intikken' ; gewoon dat ik letterlijk nova.planet.nl intik in Newsleecher? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
pven schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:07:
Jij betaalt voor je internetverbinding, en krijgt 'gratis' toegang tot de newsserver. We hebben het hier echter over newsservers waarvoor je apart (naast je internetverbinding) moet betalen, zoals GigaNews, NewsHosting, AstraWeb etc. Mensen met een aparte newsserver betalen dus én voor hun een internetverbinding én voor de toegang tot de newsserver.

De nieuwsservers van de providers hebben bij de ISP's vaak een lage prioriteit wat betreft de ontwikkeling, het onderhoud etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
pven schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:07:

@ Punica- : wat bedoel je met 'serveradres zelf intikken' ; gewoon dat ik letterlijk nova.planet.nl intik in Newsleecher? :?
jap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Het discussieren over de newsservers van Planet (Nova), TweakDSl (TweakNews) etc is hier prima op zijn plaats: Indirect betaal je hier voor, en het zijn gewoon volwaardige diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Xandrios schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:21:
Het discussieren over de newsservers van Planet (Nova), TweakDSl (TweakNews) etc is hier prima op zijn plaats: Indirect betaal je hier voor, en het zijn gewoon volwaardige diensten.
Dan kunnen we de topic titel ook wel wijzigen in "news servers met binaries" ?

Uit de topic waarschuwing
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder.
Planet is geen USP
@Home is geen USP
Chello is geen USP

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Een isp die ook een nieuwsserver heeft, is in principe ook een USP. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben ik niet met je eens. Ik volg dit topic al een tijdje, en nooit zijn ISP's hier langsgekomen, en nu ineens wel? Als ik de ellende van ISP's wil lezen ga ik wel naar de forums van de welbekende index-sites etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Newszilla is ook zo vaak langsgekomen, en dat is toch echt een isp-server ^_^
Eweka in principe ook. Giganews ook weer voor Casema klanten. ^_^'
Maarja, boeieh toch :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gunner schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:36:
Ben ik niet met je eens. Ik volg dit topic al een tijdje, en nooit zijn ISP's hier langsgekomen, en nu ineens wel? Als ik de ellende van ISP's wil lezen ga ik wel naar de forums van de welbekende index-sites etc
Nova-problemen zou je kunnen bespreken in een topic over Planet Internet, NewsZilla-problemen in een topic over XS4All etc.

Zoals Gunner reeds heeft aangegeven: wijzig alsjeblieft de topictitel; Nova, NewsZilla, @Home etc. zijn een schande voor de titel "betaalde nieuwsservers met binaries". Dat zou ook een hoop verwarring kunnen veroorzaken imho.

Het boeit me verder niet veel hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Ik krijg Newzilla niet aan de praat, maar dat doet er nu niet toe, maar wat ik me wel afvraag is waarom XS4ALL gedoogd datin feite iedereen van haar diensten gebruik kan maken?
Is het een idealistische gedachte om meer mensen op ipv6 te krijgen? In dat geval had ik wel wat support op hun site verwacht.

BTW: Ik heb weer een mooie sinusgrafiek met eweka :X

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 74137 op 21-11-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58567

Er is ook gewoon een ipv4 versie beschikbaar, die voor zover ik weet alleen van binnen het XS4ALL netwerk te bereiken is. Is de ipv6 versie wel voor iedereen toegangelijk dan? Zo ja, dan vind ik dat ook hoogst opmerkelijk.

Over de support: het is nou eenmaal een experimentele dienst (en dat zal het ook wel altijd blijven), en om gezeik te voorkomen zullen ze het wel een beetje low-profile willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:01
Newszilla is inderdaad via IPv6 gewoon te benaderen voor niet xs4all klanten. 3 lijntjes tegelijk.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hmm, Eweka newsreader4 kapot? Hij wil niet echt meer connecten geloof ik... Komt vast weer goed, maar meer mensen met hetzelfde?
Edit: fixed
Edit 2: Toch niet fixed? Vannacht heeft ie goed z'n best gedaan, maar nu helemaal niets. Weet iemand iets van problemen/onderhoud bij Eweka? Ik heb geen mailtje gehad.
Edit 3: Zie net op het Eweka Forum dat er inderdaad wat problemen zijn. Geduld is een schone zaak :D Ik wou alleen even mn nieuwe snelheid uitproberen :'(

[ Voor 65% gewijzigd door SayWhatAgain! op 22-11-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Anoniem: 58567 schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:07:
Er is ook gewoon een ipv4 versie beschikbaar, die voor zover ik weet alleen van binnen het XS4ALL netwerk te bereiken is. Is de ipv6 versie wel voor iedereen toegangelijk dan? Zo ja, dan vind ik dat ook hoogst opmerkelijk.

Over de support: het is nou eenmaal een experimentele dienst (en dat zal het ook wel altijd blijven), en om gezeik te voorkomen zullen ze het wel een beetje low-profile willen houden.
Ja, met ipv6 is de newszilla server inderdaad voor iedereen te bereiken. Ten minste als je de boel aan de praat krijgt ;)
Ik vind het dus ook opmerkelijk. Het is ook niet illegaal lijkt mij, omdat er overal (onder andere dit forum) openlijk over gepraat wordt.
De enige reden die ik kan bedenken is wat ik al zei, uit idealogisch oogpunt om meer mensen op ipv6 te krijgen, en dat deze newsserver een beetje als testserver fungeert. Maar dit lijkt me eerlijk gezegd ook erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

SayWhatAgain! schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:53:
Edit 3: Zie net op het Eweka Forum dat er inderdaad wat problemen zijn(
Heb jij toevallig een linkje voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien dat je even wat verder kan kijken dan je neus lang is?
http://www.eweka.nl/forum.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Laatst online: 28-05 07:37
Voor de snelheidsfreaks misschien leuk. Ik heb vorige week giganews getest op een 100mbit verbinding(gedeeld) en ik haalde ongeveer 5 megabyte/s. Nu nog een 100mbit connectie thuis;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10
Was er trouwens ook een topic voor de problemen van Xs4ALL, want die transitserver ligt echt op zijn gat?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 19:51
eweka lijkt wel wat langzamer geworden. trok vaak > 3 megabyte/s en nu wat minder. soms zelfs maar 1.
maar icm news.surfnet.nl is het nog wel te doen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door sharkzor op 22-11-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

Venxir schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:09:
Was er trouwens ook een topic voor de problemen van Xs4ALL, want die transitserver ligt echt op zijn gat?
newzilla usenet server

Topicstarter heeft de news server trouwens verkeerd gespeld, newzilla ipv newszilla. Beetje lastig als je de zoekfunctie van de site wilt gebruiken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153331

Ben ik de enige die niet kan connecten naar tweaknews? Hij blijft in newsleecher hele tijd op connecting to server staan en veranderd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
sharkzor schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:05:
eweka lijkt wel wat langzamer geworden. trok vaak > 3 megabyte/s en nu wat minder. soms zelfs maar 1.
maar icm news.surfnet.nl is het nog wel te doen ;)
Dat komt omdat tegenwoordig de snelheidsspecificatie zoals op de website vermeld is (10Mbit) ook daadwerkelijk gehandhaafd word ipv ongelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255

@ Punica

Wordt dit uiteindelijk nog teruggedraaid, of blijven jullie nu op die 10 Mbit staan.
En de werkzaamheden bij jullie zijn nu klaar, wat was er nu aan de hand... just curious..

alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Anoniem: 127255 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:27:
@ Punica

Wordt dit uiteindelijk nog teruggedraaid, of blijven jullie nu op die 10 Mbit staan.
En de werkzaamheden bij jullie zijn nu klaar, wat was er nu aan de hand... just curious..

alex
Op dit moment is de snelheid wederom ongelimiteerd omdat tests van gisteren zeer positief waren :).

Overigens de werkzaamheden van gisteren waren absolute noodzaak. Door een fout in de server-software konden readers articles niet meer op de spools vinden, omdat we hiervoor over zouden stappen op een nieuw systeem.

In alle haast is het systeem zo aangepast dat de readers zowel met de oude als de nieuwe code kunnen werken. We hebben gisteren tot 1 uur s'nachts doorgewerkt om alles op rit te krijgen, en als het goed is is dat ook geluk, al liepen we vanochtend wel tegen een fout op NR4 aan, alle mensen op NR4 hebben dan ook een complete dag compensatie hiervoor gehad, aangezien zij hier zeker hinder van ondervonden. Op dit moment zijn we nog tests aan het doen om te kijken of er nog hobbels in de weg zitten, al leken de tests van gisteren veelbelovend, prime-time een avg van >1MB/sec (wij zijn niet gelimiteerd), 1 nadeel is wel dat we hebben moeten besluiten om X-Pat uit te schakelen aangezien dit een enorm negatieve invloed op de performance van onze servers had.

Overigens nog een opmerking, onze retentie gaat naar ~ 35 dagen :), dit staat al te vullen.

[ Voor 5% gewijzigd door Punica- op 23-11-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwarrior
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

bitwarrior

Ride On

Dr.DNA schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:14:
Newszilla is inderdaad via IPv6 gewoon te benaderen voor niet xs4all klanten. 3 lijntjes tegelijk.
en 50 kByte / sec per lijn. Toch wel aardig voor een gratis service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik was gister bezig met een PHP script die gebruik maakt van jullie server, en het viel me inderdaad op dat er een flink aantal keren een "423 No such article" langs kwam, totaal random ;)

Maargoed, gisteravond werkte het vlekkeloos inderdaad. 'k trok 1100KB/sec met 1 draadje naar colo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:06
ik heb besloten over te stappen naar eweka puur om het feit dat je kan downloaden met meer dan 10mbit :p. heb nu tweaknews en ben er erg tevereden over dus voor de mensen die toch niet meer kunnen halen dan 10mbit is tweaknews een goede keuze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Alex3305 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:17:

www.smsusenet.nl

Laterz,
- Alex3305 -
Ik heb deze ook zojuist ff geprobeerd om gewoon ff te kijken. Hij gaat verrekte snel (925 KB/s)maar zit er ook nog een datalimiet aanvast? Ik heb nu een batch van 35 GB maar dat lijkt me sterk voor 0,99ct. Normaliter download ik niet zoveel maar als het zo goedkoop is dan kan ik af en toe dit wel als alternatief gebruiken tov Virtualbox. Deze is ook zeer goed maar wel duurder per GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 20:07

xdc

Josha schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:22:
[...]

Ik heb deze ook zojuist ff geprobeerd om gewoon ff te kijken. Hij gaat verrekte snel (925 KB/s)maar zit er ook nog een datalimiet aanvast? Ik heb nu een batch van 35 GB maar dat lijkt me sterk voor 0,99ct. Normaliter download ik niet zoveel maar als het zo goedkoop is dan kan ik af en toe dit wel als alternatief gebruiken tov Virtualbox. Deze is ook zeer goed maar wel duurder per GB.
ik heb hem ook 1 dagje geprobeerd , heb iets van 15 Gb gedaan in 1 dag.
Volgens mij is hij zonde rdata limiet. Ik zag ook op hun site dat ze maand abonnementen aanbieden rond de 8 euro i.p.v 1 eu per dag.
Zit sinds afgelopen week bij Eweka a 7,50 per maand , maar daarmee haal ik niet zulke hoge snelheden als bij deze smsusenet , heb wel het idee dat de retentie een stuk lager is bij smsusenetdan andere newsserver

[ Voor 4% gewijzigd door xdc op 23-11-2005 21:28 ]

slimmehotspot.nl

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:53
Ik heb nu 2 dagen eweka en tweaknews naast elkaar lopen. De eerste dag had eweka problemen ivm werkzaamheden, dat kan gebeuren.

Gisteren beide tegelijk aan het werk gezet, en het valt mij op dat tweaknews veel stabieler is dan eweka. Bij tweaknews een redelijk constante snelheid verdeeld over 3 threads terwijl de 5 threads bij eweka schommelen tussen de 50 en 300k per seconden, en ook constant schommelen.

Ook gaan de headers sloom bij eweka, 70k ongeveer terwijl tweaknews de volledige snelheid van 1 thread pakt voor de headers.

Vooralsnog 1-0 voor tweaknews, maar het "vooraf voor 1 maand betalen" van eweka vind ik wel weer een heel erg positief punt.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Fernoráto
  • Laatst online: 29-04 23:52
Trek alles hier binnen via Eweka met 339kb/s stabiel. ADSL Basic kan helaas niet harder (nouja binnenkort wel :D)

Anoniem: 161283

Wie heeft er ook connectieproblemen met tweaknews??

(Het heeft toch niets te maken met het feit dat ik een trial account bij ze heb?? :? )

|:( Made a very stupid mistake...

Hoe kan ik zo dom zijn?! 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 161283 op 24-11-2005 14:26 ]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Fernoráto schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:42:
Trek alles hier binnen via Eweka met 339kb/s stabiel. ADSL Basic kan helaas niet harder (nouja binnenkort wel :D)
Ik trek met Eweka op 1800KB/s binnen, constant. En headers ophalen is zo 2004... ;)

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 07:48
Als ik nzb files maak met een index site wil internet explorer heb opslaan als XML.
Hierdoor kan ik hem niet openen in b.v. newsleecher.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

bokkie11 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:33:
Als ik nzb files maak met een index site wil internet explorer heb opslaan als XML.
Hierdoor kan ik hem niet openen in b.v. newsleecher.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
selecteren f2 .xml verwijderen

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 07:48
Ik snap ook wel dat ik hem kan hernoemen.
Maar kan dit niet automatisch goed gezet worden ?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Jongens, het hele topic gaat zo naar de kloten. Hou nou eens op met verwijzingen de hele tijd naar nzb en dergelijke. Dat staat toch duidelijk in de topic waarschuwing?

Daarnaast wordt er veel minder over usenet service providers gesproken momenteel en meer over diverse andere zaken. Het zou mij niet verbazen als dit topic straks gesloten gaat worden en dat zou gewoon jammer zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 24-11-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161556

Modbreak:SPAM

[ Voor 114% gewijzigd door bjck op 27-11-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ehm, heb je de topicwaarschuwing niet gezien? ;)
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 24-05 18:04

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Vreemde opmerkingen over EWEKA

volgens de site is er een 10Mbit cap net als Tweaknews

hoe kunnen sommige mensen hier een hogere snelheid halen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tetsuo55 schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:29:
Vreemde opmerkingen over EWEKA

volgens de site is er een 10Mbit cap net als Tweaknews

hoe kunnen sommige mensen hier een hogere snelheid halen dan?
Zie [rml]Punica- in "Betaalde newsservers met binaries [ deel ..."[/rml] :)

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 27-11-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 24-05 18:04

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Punica- schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:45:
[...]
We hebben gisteren tot 1 uur s'nachts doorgewerkt om alles op rit te krijgen, en als het goed is is dat ook geluk, al liepen we vanochtend wel tegen een fout op NR4 aan, alle mensen op NR4 hebben dan ook een complete dag compensatie hiervoor gehad, aangezien zij hier zeker hinder van ondervonden.

Overigens nog een opmerking, onze retentie gaat naar ~ 35 dagen :), dit staat al te vullen.
Ik zit op newsreader4 en het klopt dat er een poosje niets af te halen viel, maar ik heb er niet buitengewoon veel last van gehad. (Ook geen bericht van compensatie trouwens). Verder ben ik erg tevreden over Eweka! Zelden problemen, steeds meer service (retentie, snelheid) en voor weinig geld.
Goed bezig! Dat mag ook wel eens gezegd vind ik...
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !