Vraag je toch gewoon een proefaccount op Tweaknews aan; kan je gewoon 10 dagen proberen.DarkHelmet schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:51:
Hmmm, ik zoek nog een goede tijdelijke newsserver om mijn nieuwe 30Mbit verbinding dicht te sleuren, totdat ik een newsserver abonnement binnen heb.
Nog iemand die proefabonnement oid weet?
Tweaknews (proef) bevalt me op het moment totaal niet. Dit is erger dan Eweka. In het begin was de snelheid wel goed alleen sinds +24 uur is het gewoon extreem traag. Per thread max 70KB/s.
< dit stukje webruimte is te huur >
tweaknews is op het moment op zijn slechtst in een jaar tijd. Ik krijg alleen maar foutmeldingen tijdens het downloaden. Een gemiddelde baych moet ik eenkeer of 30 opnieuw starten.
intergalactic.fm
Vreemd, ik zit met Tweaknews echt tegen mijn max aan. Ben wel van Grabit naar Newsleecher overgestapt omdat Grabit af en toe vreemd deed icm Tweaknews (en sommige andere USP) maar toch.
Inderdaad vreemd,
laatste tijd haal ik bijna alles foutloos binnen, zelfs highdefinition, ook met tweaknews.
Wat ik wel weet is dat je de weekenden moet vermijden, naast het feit dat er regelmatig een verbinding wordt verbroken haal je ook zelden de 10mbit.
laatste tijd haal ik bijna alles foutloos binnen, zelfs highdefinition, ook met tweaknews.
Wat ik wel weet is dat je de weekenden moet vermijden, naast het feit dat er regelmatig een verbinding wordt verbroken haal je ook zelden de 10mbit.
Anoniem: 32279
Eigenlijk moet je nog wel de par tijd erbij tellen, maar 9,50MB/secSilverline schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:58:
en nog iets: news.easynews.nl is misschien niet compleet, (dit kan je opvangen met andere nieuwsservers), maar wel RETEsnel!! 8 connections, elke connection gaat ~1200kb/s, goed voor zo'n 9,50MB/s. (zit nu op school 100mbit)
Vorig jaar met Eweka in de kerstdagen is me dat ook gelukt
11MB/s met 4 draadjes!
Tegenwoordig is dat onmogelijk!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Hint: Ons verkeer is sinds de kerst met 13Gbit/s geklommen (Kerst was echt dip periode, maar nu zitten wel alweer stuk hoger als 'r voor).Jassy schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:11:
Vorig jaar met Eweka in de kerstdagen is me dat ook gelukt11MB/s met 4 draadjes!
hmmmm.....zou het dan aan grabit liggen. In dat geval neem ik mijn eerdere post terug. Maar het vreemde is dat de problemen wel begonnen met hun laatste mail over een storing en daarna niet meer opgehouden zijn
intergalactic.fm
Probeer eens met een andere newsreader (NewsLeecher). Als je problemen dan zijn verdwenen, dan weet je in ieder geval waar het aan lag/ligt.yrew schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:26:
hmmmm.....zou het dan aan grabit liggen. In dat geval neem ik mijn eerdere post terug. Maar het vreemde is dat de problemen wel begonnen met hun laatste mail over een storing en daarna niet meer opgehouden zijn
Zo niet... tja... dan zul je verder moeten zoeken (en is er een kans dat het wel aan Eweka ligt).
http://www.deyterra.com
...of je zoekt even zeg.DarkHelmet schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:51:
Hmmm, ik zoek nog een goede tijdelijke newsserver om mijn nieuwe 30Mbit verbinding dicht te sleuren, totdat ik een newsserver abonnement binnen heb.
Nog iemand die proefabonnement oid weet?
Mensen, het niveau in dit topic moet echt verbeteren. Let ook op de topic-waarschuwing, want ik heb die al een paar keer gebroken zien worden in de laatste paar replies.
Ons, suggereert dat dat je bij eweka werkt?!Punica- schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:13:
[...]
Hint: Ons verkeer is sinds de kerst met 13Gbit/s geklommen (Kerst was echt dip periode, maar nu zitten wel alweer stuk hoger als 'r voor).
13 Gbit! pff, dat zijn veel kabels..
Hmmm, TweakDSL/TweakNews heeft momenteel troubles qua uploaden. Regelmatig "441 436 I/O error, try again later" meldingen, afgewisseld met "rejected" meldingen. Ik zag ook nog "dir not found" meldingen.
Gezellig

-- Edit: blijkt een feeder te zijn geweest waar de schijf vol van was. Deze zou automatisch schijfruimte vrij moeten maken, maar dat deed 'ie dus niet. En dus kreeg ik I/O errors.
Gezellig
-- Edit: blijkt een feeder te zijn geweest waar de schijf vol van was. Deze zou automatisch schijfruimte vrij moeten maken, maar dat deed 'ie dus niet. En dus kreeg ik I/O errors.
[ Voor 49% gewijzigd door Wildfire op 11-01-2007 11:21 ]
Anoniem: 155508
kan momenteel niks downloaden van tweaknews, de bestanden worden rood in newsleecher en de groote telt langzaam af en dus geen downloads.
dikke knudde daar op het moment
edit, werkt weer goed
dikke knudde daar op het moment
edit, werkt weer goed
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 155508 op 12-01-2007 20:00 ]
Anoniem: 106121
Hebben jullie nu problemen met easynews? Ik krijg niks meer te zien in de bekende nieuwsgroepen.
Anoniem: 201903
ik zit op dit moment uiteindelijk bij www.hitnews.eu. had ze via via gevonden, gaat op zich prima.
vriend van me heeft ze gemaild omdat ie een chello extreme account heeft,
en hij trekt hem helemaal vol
gelukkig zit ik nog in m;n gratis testperiode
vriend van me heeft ze gemaild omdat ie een chello extreme account heeft,
en hij trekt hem helemaal vol
Ik haal maar een derde van me snelheid bij Eweka (250kb's). Wel een beetje jammer.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Je zit gewoon puur reclame te maken. Valt ook niet op he

< dit stukje webruimte is te huur >
Ach laat hem, en als je het echt irriteert is er een knopje vooraex351 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:01:
[...]
Je zit gewoon puur reclame te maken. Valt ook niet op he

Ik heb al even gekeken, maar tot dusver ziet het er niet naar uit (ondanks het zo wel lijkt).niels88 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:30:
[...]
Ach laat hem, en als je het echt irriteert is er een knopje voor [afbeelding]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Retentie is zwaar poep. Ik ben een DVD van 0,4d oud aan het downen, files van 50mb. En de files die hij download zijn uiteindelijk maar 42mbAnoniem: 106121 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:06:
Hebben jullie nu problemen met easynews? Ik krijg niks meer te zien in de bekende nieuwsgroepen.
Anoniem: 201903
was inderdaad geen reclame voor hitnews....
(wat mag je hier nog wel posten? het is lekker weer buiten?)
(wat mag je hier nog wel posten? het is lekker weer buiten?)

krijg je de tweaknews inlogggegevens meteen via mail? Ik wil namelijk in het weekend beginnen met dat proef abonnement, dan heb ik er het meeste tijd voor.
En hoe lang duurt die actie nog?
En hoe lang duurt die actie nog?
Actie? Een proefabbonnement bij Tweaknews kun je op ieder moment aanvragen.
Nee, je krijgt je gegevens via de post, samen met een overeenkomst en een envelop om die terug te sturen.
Als j zo'n proef-abbo vandaag aanvraag, heb je zeker de gegevens voor het weekend. Ik had ze na 2 dagen al binnen.NNF schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:43:
Nee, je krijgt je gegevens via de post, samen met een overeenkomst en een envelop om die terug te sturen.
Bij mij doet de newsservers van surfnet news.surfnet.nl en newstest.surfnet.nl (had ik hier gelezen, maar doet het ook niet) het niet meer. Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mij?
Ik heb al een hele lange tijd last wanneer ik bijvoorbeeld een dvd aan het downloaden ben en alle rars aan zet, dat hij dan ineens na een aantal rars goed gedownload te hebben de resterende rar files fout meld, dus download hij van elke rar maar een paar kb ofzo en dan is de download klaar.
Als dit gebeurd moet ik die foute bestanden weer verwijderen, en opnieuw downloaden, en dan weer na een aantal rar files gedownload te hebben gebeurd hetzelfde weer.
Ik heb gehoord dat het misschien aan de afstand tussen mijn router en de splitter ligt, kan dat?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Als dit gebeurd moet ik die foute bestanden weer verwijderen, en opnieuw downloaden, en dan weer na een aantal rar files gedownload te hebben gebeurd hetzelfde weer.
Ik heb gehoord dat het misschien aan de afstand tussen mijn router en de splitter ligt, kan dat?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Na het opnieuw opstarten van de pc deed ie het weer.wielrenner schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:43:
Bij mij doet de newsservers van surfnet news.surfnet.nl en newstest.surfnet.nl (had ik hier gelezen, maar doet het ook niet) het niet meer. Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mij?
Op usenetserver lees ik het onderstaande:
Wat moet ik me daar bij voorstellen?UseNetServer.com is proud to announce that we are now offering 256-bit SSL usenet service via the secure server address secure.usenetserver.com. As well as the recently upgraded retention the SSL service is being offered to our customers at no additional cost.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Encrypted downloaden, zodat isp niet kan meekijken, is in NL niet echt belangrijk, maar ik weet niet hoeveel de RIAA bijvoorbeeld mag uithalen.pven schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:27:
Op usenetserver lees ik het onderstaande:
[...]
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
[ Voor 15% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-01-2007 11:39 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dat je encrypted data kan gaan trekken bij usenetserver met het Secure Socket Layer protocol.
Is eigenlijk best interessant (om mezelf een goed gevoel te geven
). Heeft dat nog enige invloed op de snelheid?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
De data dient te worden versleuteld met een privé en publieke sleutel (privé van jezelf, publiek van de andere partij) en weer terug. Dat geeft dus enige performance loss. Het SSL 1 protocol werkt op de Transport Layer (Waar bijvoorbeeld ook TCP 2 gekozen kan worden). Extra data wordt inderdaad meegestuurd omdat de client/server elkaars key moeten hebben. Daarnaast kan je bijvoorbeeld kiezen voor een digest over de te versturen message (een hash, bijvoorbeeld MD5 3). Allemaal dingen die zorgen voor "overhead" die groter is dan bij het TCP protocol.
1 Wikipedia - Transport Layer Security.
2 Wikipedia - Transmission Control Protocol.
3 Wikipedia - MD5.
1 Wikipedia - Transport Layer Security.
2 Wikipedia - Transmission Control Protocol.
3 Wikipedia - MD5.
[ Voor 60% gewijzigd door DutchCommando op 20-01-2007 13:29 ]
was het niet zo dat DOWNLOADEN van internet mag, maar UPLOADEN niet. Dan is het downloaden van bestanden van usenet toch geheel gerechtvaardigd? Het is dan toch de uploader die hier in overtreding is?
Begrijp wel dat die regels in de meeste landen niet gelden.
Klopt, maar wat er op usenet verschijnt is toch niet encrypted, dus daar maak SSL niets uit.Silverline schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:17:
was het niet zo dat DOWNLOADEN van internet mag, maar UPLOADEN niet. Dan is het downloaden van bestanden van usenet toch geheel gerechtvaardigd? Het is dan toch de uploader die hier in overtreding is?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
In Nederland mag je media (video/audio) van het internet downloaden ja. Dit geldt niet voor applicaties (software/games).Silverline schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:17:
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:39:
[...]
Encrypted downloaden, zodat isp niet kan meekijken, is in NL niet echt belangrijk, maar ik weet niet hoeveel de RIAA bijvoorbeeld mag uithalen.
MeNTaL_TO schreef op maandag 22 januari 2007 @ 07:02:
[...]
Klopt, maar wat er op usenet verschijnt is toch niet encrypted, dus daar maak SSL niets uit.
Bij het uploaden maakt het niet uit, de lijn naar de server is dan wel encrypted, maar daarna word het toch echt decrypted rond gestuurd en naargelang wat de server aan info opslaat ben je toch te traceren/in overtreding.
Dus met downloaden kan je ISP niet meekijken, bij uploaden heeft het IMO niet echt veel zin.
Dit is dus gewoon onjuist, je mag software die onder GPL enz gewoon downloaden en uploaden.bjck schreef op maandag 22 januari 2007 @ 07:26:
[...]
In Nederland mag je media (video/audio) van het internet downloaden ja. Dit geldt niet voor applicaties (software/games).
[ Voor 27% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-01-2007 07:40 ]
Dus als ik via een SSL verbinding iets upload, kan mijn ISP zien wat het is, maar als ik iets download over exact diezelfde lijn, via SSL, dan kan het niet ? Of bedoel je het anders, want hoe ik het interpreteer klopt het dus niet wat je zegt?MeNTaL_TO schreef op maandag 22 januari 2007 @ 07:39:
[...]
Bij het uploaden maakt het niet uit, de lijn naar de server is dan wel encrypted, maar daarna word het toch echt decrypted rond gestuurd en naargelang wat de server aan info opslaat ben je toch te traceren/in overtreding.
Dus met downloaden kan je ISP niet meekijken, bij uploaden heeft het IMO niet echt veel zin.
Je weet net zo goed als ik dat hier niet over software die onder GPL valt gesproken word.[...]
Dit is dus gewoon onjuist, je mag software die onder GPL enz gewoon downloaden en uploaden.
Anderen nu ook problemen bij het uploaden naar Giganews? yEnc Powerpost spuugt nu erg vaak "Error receiving POST response from server"-meldingen. Waardoor het uploaden dus niet echt lekker gaat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.