Newsservers met binaries [deel 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 33.488 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Anoniem: 88245 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:41:
[...]
Lijkt me sterk dat je een T-carrier verbinding hebt, aangezien dat een Amerikaanse standaard is.
T1 DS3 is 44,736 Mbit/s.

Oude bestanden die tegen de retentie aan zitten gaan hier ook trager dan normaal.
offtopic:
Abonnement heet zo bij TweakDSL omdat het via Tiscali DSL netwerk gaat. Via BBned zou het bij TweakDSL dan B3 heten. T1 is overigens 1.55Mbps en vergelijkbaar met onze E1 (2Mbps). T3 is zo'n 34Mbps (DS3).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:54

Fixer

FP ProMod
Als ik de servers van easynews, dan krijg ik zo goed als alleen maar beschadigde bestanden binnen. Als ik precies hetzelfde download met de nova.planet.nl servers, dan zijn ze compleet |:(

Dan blijf ik maar mooi met de nova servers downloaden, ondanks dat ze momenteel erg instabiel zijn :X

[ Voor 4% gewijzigd door Fixer op 17-12-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dacht ik daar vandaag toch vanaf te zijn, maar ik krijg nog steeds de melding 'error while selecting group' als ik via GrabIt bestanden probeer te downloaden van TweakNews. De retentie is echt wel hoger dan dertig dagen en zowat elke nieuwsgroep stellen zijn beschikbaar, dus ik vraag mij af wat er mis is bij hun? Op de site kan ik geen storingsmelder vinden, dus waar het precies aan ligt weet ik niet. Het lijkt er wel op dat TweakNews de afgelopen paar maanden de retentietijd omhoog heeft geschroefd; regelmatig kan ik files downloaden die ouder zijn dan zestig dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:36

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je al geprobeerd om in Newsleecher bij je TweakNews server-instellingen "send group command" uit te schakelen en daarna te proberen?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Ware het niet dat ik met GrabIt download, at in mijn vorige reactie een beetje ontbrak. Maar blijkbaar helpt klagen, want sinds net werkt alles weer naar behoren :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Robin schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:17:
Ware het niet dat ik met GrabIt download, at in mijn vorige reactie een beetje ontbrak. Maar blijkbaar helpt klagen, want sinds net werkt alles weer naar behoren :o.
Zelfde verhaal hier, het is het 'gewoon' weer gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Het is hier weer de hele dag raak. Er kon net iets van tien minuten gedownload worden waarna de handel weer niet fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Got FiXeR schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:34:
Als ik de servers van easynews, dan krijg ik zo goed als alleen maar beschadigde bestanden binnen. Als ik precies hetzelfde download met de nova.planet.nl servers, dan zijn ze compleet |:(

Dan blijf ik maar mooi met de nova servers downloaden, ondanks dat ze momenteel erg instabiel zijn :X
heb ik ook last van met easynews.
nu heb ik easynews in newsleecher ingesteld op priority 1 en nova.planet.nl op priority 2.
al de artikelen die niet op easynews staan haalt hij dan op bij de (minder snelle) nova.planet.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

Ik ben van Orange overgestapt naar Casema.
Tot nu toe maakte ik naast de newsserver van Orange ook nog gebruik van een gratis newsserver, genaamd freenet. Hiermee kon ik met newsleecher op volle snelheid downloaden.
Nu ik bij Casema ben kan ik geen gebruik meer maken van een gratis newsserver, weet iemand hoe dat zit, is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:55

knakworst

Get more sats!

Ik kon bij Casema gewoon gebruik maken van freenet. Anders moet je weer opnieuw reggen bij freenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
knakworst schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:14:
Ik kon bij Casema gewoon gebruik maken van freenet. Anders moet je weer opnieuw reggen bij freenet.
Kan kloppen ja, als je nooit je mail checkt bij Freenet wordt je account naa een tijdje afgesloten; maar goed, binnen no time heb je weer een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Eweka lijkt problemen te hebben? Ik krijg time out bij het inloggen en als ik op http://eweka.nl/readers/ kijk zie ik wel een heel hoge belasting bij alle servers staan? Veel boven de 80% en dat zie ik niet vaak? Nou, hopen dat het snel weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ja heb hier ook probs met Eweka.
Kan niet meer connecten.

Mijn error: "20-12-2006 22:23:54 Unable to connect / authenticate server: $mijnnick (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out")."

Naja we wachten we gewoon weer tot het werkt :)

Update
Het werkt weer :)

[ Voor 6% gewijzigd door GGS_206 op 20-12-2006 22:41 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

TheovdS schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:15:
[...]

Kan kloppen ja, als je nooit je mail checkt bij Freenet wordt je account naa een tijdje afgesloten; maar goed, binnen no time heb je weer een nieuwe :)
Hé dat van die mail wist ik niet, overigens wel vreemd dat het net gebeurt met de overgang van Orange naar Casema. Dus ik ben toch geneigd om de schuld bij Casema neer te leggen. Maar ik heb nog verbinding met Orange dus ik zal het eens testen of dat zo is. :/
Maar in principe moet je toch bij elke provider gewoon andere newsservers kunnen gebruiken?

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Tweaknews? Heb de laatste dagen veel bestanden die niet gedownload kunnen worden. Dit zijn posts van max 15 dagen oud.......

Anoniem: 88245

Janssen schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:28:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Tweaknews? Heb de laatste dagen veel bestanden die niet gedownload kunnen worden. Dit zijn posts van max 15 dagen oud.......
Ik had ook af en toe problemen met niet zo'n oude bestanden in Grabit, sinds ik Newsleecher gebruik gaat alles weer goed.

• Janssen
  • Laatst online: 09-08-2024
Anoniem: 88245 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:51:
[...]
Ik had ook af en toe problemen met niet zo'n oude bestanden in Grabit, sinds ik Newsleecher gebruik gaat alles weer goed.
Toch maar even Newsleecher proberen dan. Is niet leuk wanneer je 's ochtends denkt dat je downloads klaar zijn, om er vervolgens achter te komen dat ie 1/2 van de files niet kon downloaden.

Janssen schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:57:
[...]

Toch maar even Newsleecher proberen dan. Is niet leuk wanneer je 's ochtends denkt dat je downloads klaar zijn, om er vervolgens achter te komen dat ie 1/2 van de files niet kon downloaden.
Ja, Newsleecher gaat hier beter voor bestanden <50 dagen oud.
De retentie van 50 dagen kun je met Grabit wel vaak overschrijden, Newsleecher stopt er dan mee; het gaat wel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheovdS schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:15:
[...]

Weet iemand ook hoe vaak je je mail bij Freenet moet checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201903

zijn er mensen die ervaring hebben met hitnews.eu ?

bvd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:36
Anoniem: 88245 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:03:
[...]
Ja, Newsleecher gaat hier beter voor bestanden <50 dagen oud.
De retentie van 50 dagen kun je met Grabit wel vaak overschrijden, Newsleecher stopt er dan mee; het gaat wel langzaam.
Uh?

Ik download met Newsleecher (v3.5 b8 atm) regelmatig files ouder dan 50 dagen? Op volledige snelheid?

Laatst nog een stuk of 20 dvd's van tegen de 88 dagen oud aan gedownload en ook gewoon mijn hele lijn vol...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

errm, op welke server haal je bestanden weg van 88 dagen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 201903 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:03:
Giganews. 90 dagen retentie.

Da's nog eens andere koek dan Eweka waar je me t moeite 30 dagen kan halen

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 23-12-2006 17:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:43
Anoniem: 201903 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:03:
Ik heb via Tweaknews ook wel eens bestanden gedownload van rond de 75dagen.
Vind ik wel genoeg in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:01
Gunner schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:04:
[...]

Giganews. 90 dagen retentie.

Da's nog eens andere koek dan Eweka waar je me t moeite 30 dagen kan halen
Daar is het prijsverschil ook wel naar...., je vergelijkt nu een mercedes met een volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17

MeNTaL_TO

The future is not set

ThinkAboutIt schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:36:
[...]

Daar is het prijsverschil ook wel naar...., je vergelijkt nu een mercedes met een volkswagen.
Foute vergelijking, VW maakt immers ook dure autos (Touareg bijvoorbeeld).

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het aan Newsleecher ligt als oude files trager gaan eigenlijk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Vind ik nog wel meevallen. Je betaalt bij Eweka 7,50 voor pak em beet 30 dagen retentie. Giganews betaal je 20 euro voor voor 90 dagen retentie. Per dag retentie is GN dan goedkoper ;)

Ennuh, niet fokken met VW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:31

Sa1

Anoniem: 150806 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:15:
Ik ben van Orange overgestapt naar Casema.
Tot nu toe maakte ik naast de newsserver van Orange ook nog gebruik van een gratis newsserver, genaamd freenet. Hiermee kon ik met newsleecher op volle snelheid downloaden.
Nu ik bij Casema ben kan ik geen gebruik meer maken van een gratis newsserver, weet iemand hoe dat zit, is er een andere oplossing?
Casema heeft ook gewoon gratis usenet providers, erg goede ook nog. 90+ dagen retentie, probleem is alleen dat het zo traag gaat.. k heb een 4600kbit lijntje en mag 2 draadjes van elk 50kb/sec up zetten. Daarnaast heb ik nog een ander payservertje die wel de volle snelheid haalt.

Nog een vraagje, wat is ongeveer de retentie / compleetheid van news.surfnet.nl ik kan het immers nergens vinden op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Sa1 schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:41:
[...]

Casema heeft ook gewoon gratis usenet providers, erg goede ook nog. 90+ dagen retentie
Casema maakt gebruik van Giganews, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Na een hoop gekloot met andere usenet aanbieders, gebruik ik sinds 3 maanden XSNews. Nog helemaal geen problemen gehad en trek op mijn thuis verbinding altijd de 900 KB/s vol, het bevalt dan ook erg goed. De 36 dagen retentie is voor mij meer dan genoeg.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 40104 op 25-12-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuke reclame 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje, wat is ongeveer de retentie / compleetheid van news.surfnet.nl ik kan het immers nergens vinden op hun site.
Die hebben toch alleen een .txt server en geen binaries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 26-05 01:31
[...]

Casema heeft ook gewoon gratis usenet providers, erg goede ook nog. 90+ dagen retentie, probleem is alleen dat het zo traag gaat.. k heb een 4600kbit lijntje en mag 2 draadjes van elk 50kb/sec up zetten. Daarnaast heb ik nog een ander payservertje die wel de volle snelheid haalt.

Apart, op de product info van "internet Multi" (4200 kbit) staat: "Uitgebreide en snelle newsserver voor toegang tot (Usenet) nieuwsgroepen
" en ik mag met mijn 1600kbit abbo 3 lijntjes van 50kByte trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 10:38

Silverline

pisanggoreng

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:44:
[...]

Die hebben toch alleen een .txt server en geen binaries?
ik gebruik nu news.surfnet.nl en kan gewoon alles 'grabben' via vpn van de tu/e op mijn 20mbit adsl lijntje :D:D

ben nog wel benieuwd naar info wat betreft retentie en snelheid enz... het gaat 'maar' met 500kb/s

edit: ok, maximaal 4 connecties naar de niewsserver. mijn maximum is 900kb/s...

[ Voor 32% gewijzigd door Silverline op 28-12-2006 01:51 ]

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik kom niet boven de 80 KB/s uit. (40 KB/s atm) Ik weet niet of het aan Eweka ligt of aan Planet.

Silverline schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:20:
ik gebruik nu news.surfnet.nl en kan gewoon alles 'grabben' via vpn van de tu/e op mijn 20mbit adsl lijntje :D:D

ben nog wel benieuwd naar info wat betreft retentie en snelheid enz... het gaat 'maar' met 500kb/s

edit: ok, maximaal 4 connecties naar de niewsserver. mijn maximum is 900kb/s...
Abonnementje op giganews en dan haal je een lekkere snelheid! Maar pas maar op als je het op de universiteit doet, kan je flink gedonder mee krijgen en dat is het ook niet waard (gezien de prijzen die je thuis betaald voor snel internet).

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:36
[...]

Mja, ik viel alleen even over de opmerking dat newsleecher beter werkt voor nieuwere files en grabit beter voor oudere files. Dat vind ik namelijk een erg vreemd verhaal om eerlijk te zijn... 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:52:
[...]
Maar pas maar op als je het op de universiteit doet, kan je flink gedonder mee krijgen en dat is het ook niet waard.
tis VPN, dus ben niet 'letterlijk' op de uni... Maar spreek je uit ervaring dan? Is het gevaarlijker dan via DC++ bijvoorbeeld? Ik ken namelijk mensen die een brief van Universal Studios kregen omdat ze DC++ gebruikten... En was 'downloaden' niet legaal, maar uploaden illegaal??? Dan is van usenet downloaden toch gewoon legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:51
Silverline schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:59:
[...]

tis VPN, dus ben niet 'letterlijk' op de uni... Maar spreek je uit ervaring dan? Is het gevaarlijker dan via DC++ bijvoorbeeld? Ik ken namelijk mensen die een brief van Universal Studios kregen omdat ze DC++ gebruikten... En was 'downloaden' niet legaal, maar uploaden illegaal??? Dan is van usenet downloaden toch gewoon legaal?
Wel legaal maar het is maar de vraag of de universtiteit het op prijs stelt dat je daar de verbinding gebruikt om zoveel te downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Anoniem: 40104 schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:00:
Na een hoop gekloot met andere usenet aanbieders, gebruik ik sinds 3 maanden XSNews. Nog helemaal geen problemen gehad en trek op mijn thuis verbinding altijd de 900 KB/s vol, het bevalt dan ook erg goed. De 36 dagen retentie is voor mij meer dan genoeg.
Ben zelf al ruim een jaar klant bij xsnews, vorige week nog betaald voor een jaarabbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 18:48
Ik gebruik nu een maand of 2 een Light-abbo bij XSNews, maar ben er absoluut niet tevreden over.
Vandaag nog een mailtje voor gestuurd.
- Dingen van 25 dagen oud die niet meer op de server staan, terwijl ze 36 dagen retentie moeten hebben...
- 3 van de 4 connecties die een error geven dat ik teveel connecties open heb...

Moest ik nu een volle maand gewoon kunnen downloaden zou ik het niet zo erg vinden, maar ik moet alles wat ik wil downloaden in de laatste 36u van de maand ivm mijn datalimiet, en als ze dan zo beginnen te klooien wordt je er niet blij van! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Xander schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:32:
[...]

Mja, ik viel alleen even over de opmerking dat newsleecher beter werkt voor nieuwere files en grabit beter voor oudere files. Dat vind ik namelijk een erg vreemd verhaal om eerlijk te zijn... 8)7
Klinkt inderdaad bij mij ook vreemd, maar ik heb wel meer rare verhalen gelezen in forums over verschillende newsreaders dus het zou goed kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik merk net dat Astraweb zijn retention van 25 naar 50 dagen heeft verhoogd _o_
Aangezien ik absoluut niet tevreden ben van XSNews, zou ik wel naar Astraweb willen overstappen, maar 12€/maand vind ik nogal veel voor mijn beperkte verbruik (~50gig/maand).
Iemand een goedkoper voorstel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Wildfire

Joy to the world!

Fire69 schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:15:
Aangezien ik absoluut niet tevreden ben van XSNews, zou ik wel naar Astraweb willen overstappen, maar 12€/maand vind ik nogal veel voor mijn beperkte verbruik (~50gig/maand).
TweakNews voor €7.95 p/m

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Cool, volgende maand proef-accountje aanvragen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

www.easynews.nl gratis 20mbit 8connecties deze maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Fire69 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:08:
- 3 van de 4 connecties die een error geven dat ik teveel connecties open heb...
Dit is vaak een probleem bij je newsprogramma. Welke gebruik je?
Moest ik nu een volle maand gewoon kunnen downloaden zou ik het niet zo erg vinden, maar ik moet alles wat ik wil downloaden in de laatste 36u van de maand ivm mijn datalimiet, en als ze dan zo beginnen te klooien wordt je er niet blij van! :(
Tja, als er dingen misgaan op het moment dat jij download, dan kunnen zij daar niets aan doen.
Aangezien je onder je datalimiet blijft, waarom spreid je je gebruik dan niet over de maand?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, maar de retentie is momenteel zo goed als niks bij hun... :/
Rob schreef op zondag 31 december 2006 @ 23:32:
[...]

Dit is vaak een probleem bij je newsprogramma. Welke gebruik je?
Newsleecher, laatste versie.
[...]

Tja, als er dingen misgaan op het moment dat jij download, dan kunnen zij daar niets aan doen.
Aangezien je onder je datalimiet blijft, waarom spreid je je gebruik dan niet over de maand?
Als er dingen misgaan op het moment dat ik download, waarom kunnen zijn daar niks aan doen? :?Het probleem ligt echt niet bij mij hoor. Ik verander de server naar Astraweb en alles werkt perfect.

Dat is het hem net, ik blijf NIET onder mijn datalimiet, daarom dat ik die 36u (de tijd die ik heb voor Belgacom mij automatisch disconnect :( ) zo optimaal mogelijk moet gebruiken.
Ik heb een datalimiet van 10gig, maar in die 36u kan ik in optimale omstandigheden 60gig downloaden. ;)

Trouwen, gelukkig 2007 iedereen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 01-01-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55
Vanaf nu is het niet meer mogelijk om bij Eweka via je newsreader te uploaden. Voortaan moet je daarvoor upload.eweka.nl gebruiken, met je eigen gegevens (Dus dat nummer en het daarbij behorende wachtwoord ;) ).

Wanneer je toch probeert te uploaden via je newsreader krijg je een 440 Posting not Allowed ;)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jassy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:28:
Vanaf nu is het niet meer mogelijk om bij Eweka via je newsreader te uploaden. Voortaan moet je daarvoor upload.eweka.nl gebruiken, met je eigen gegevens (Dus dat nummer en het daarbij behorende wachtwoord ;) ).

Wanneer je toch probeert te uploaden via je newsreader krijg je een 440 Posting not Allowed ;)
Wel handig dat ze dat per email communiceren... (dat hebben ze dus niet gedaan). Maar het is inderdaad waar dat je beter zo kan uploaden, krijg je veel minder corrupte bestanden.

Je hoeft trouwens niet te uploaden met je inlognaam en wachtwoord, dan upload je niet anoniem en dat is niet echt verstandig. Op het forum staat het volgens mij gewoon verkeerd. Op de website staat het wel goed (maar dat is een oud bericht)?

Iemand die hier duidelijkheid over kan geven. Ik wil wel anoniem uploaden namelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-01-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:06
Na vele jaren van mijn papa's planet account te hebben genoten wordt het dan toch tijd om in me eigen huisje (krijg 5 Januari de key) ook een ISP aan te vragen. Na veel spitten gaat het waarschijnlijk een hetnet abbo worden aangezien die ook newsservers ondersteunen. Ik hoef niet te bellen maar moet wel via het kpn netwerk adsl hebben zodat ik ook korting krijg op met Digitenne abbo.

Iemand enige ervaring met Hetnet? Ik was thuis planet gewend en dat beviel mij zeer goed. De retentie was niet top maar haalde bijna altijd alles netjes binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:45:
[...]

Wel handig dat ze dat per email communiceren... (dat hebben ze dus niet gedaan). Maar het is inderdaad waar dat je beter zo kan uploaden, krijg je veel minder corrupte bestanden.
Er is zojuist een mail uitgegaan naar alle users van Eweka :)
Je hoeft trouwens niet te uploaden met je inlognaam en wachtwoord, dan upload je niet anoniem en dat is niet echt verstandig. Op het forum staat het volgens mij gewoon verkeerd. Op de website staat het wel goed (maar dat is een oud bericht)?

Iemand die hier duidelijkheid over kan geven. Ik wil wel anoniem uploaden namelijk.
Je kan op deze server niet zonder je gebruikersnaam en wachtwoord uploaden, dat is onmogelijk. Het uploaden via deze server is gewoon anoniem! Ik geloof dat ik dat op het forum niet anders heb neergezet <ff checken>

[ Voor 4% gewijzigd door Jassy op 03-01-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:45:
[...]

tja, als je via je newsreaderXX.eweka.nl uploadde gebruikte je ook gewoon je inlog en wachtwoord?
Je bent nooit anoniem. Eweka kent je immers.

[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 03-01-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Kurios schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:38:
[...]

tja, als je via je newsreaderXX.eweka.nl uploadde gebruikte je ook gewoon je inlog en wachtwoord?
Je bent nooit anoniem. Eweka kent je immers.
Anoniem in die zin dat je IP niet wordt meegepost :)

In principe blijft het allemaal hetzelfde, je moet alleen het serveradres newsreaderxx.eweka.nl vervangen door upload.eweka.nl. Je moet nog steeds inloggen met je Eweka account, anders werkt het natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
+ dat je met 8 threads tegleijk zowel kunt uploaden als downloaden...

4 uploaden.
4 downloaden.

[ Voor 19% gewijzigd door Punica- op 03-01-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
cojones81 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:33:
Na vele jaren van mijn papa's planet account te hebben genoten wordt het dan toch tijd om in me eigen huisje (krijg 5 Januari de key) ook een ISP aan te vragen. Na veel spitten gaat het waarschijnlijk een hetnet abbo worden aangezien die ook newsservers ondersteunen. Ik hoef niet te bellen maar moet wel via het kpn netwerk adsl hebben zodat ik ook korting krijg op met Digitenne abbo.

Iemand enige ervaring met Hetnet? Ik was thuis planet gewend en dat beviel mij zeer goed. De retentie was niet top maar haalde bijna altijd alles netjes binnen...
Bij mijn weten heeft Hetnet geen binaries newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
Ze vermelden van wel....

bron:
http://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/

edit:
Net beetje zitten zoeken daaro, blijkt dat je met hetnet ook gebruik mag maken van nova.planet.nl server dus nagenoeg t zelfde als PLanet....

[ Voor 50% gewijzigd door cojones81 op 03-01-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Heeft iemand trouwens een idee wat phase two en phase three gaat opleveren bij Usenetserver?
Ben natuurlijk al erg blij met 55 dagen retentie, maar als ze nog 2 phasen te plannen hebben zou dat betekenen dat we 95 dagen retentie krijgen?

35 + 20 = 55 (phase 1)
55 + 20 = 75 (phase 2?)
75 + 20 = 95 (phase 3?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 10:51

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Is er iemand die weet welke providers (met inloggen uiteraard) ook toegang geven tot de nieuwsservers van buiten hun eigen netwerk?

Dit aangezien ik nog al eens ergens anders zit met mijn laptop en graag de downloads af wil maken :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrik
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 10:34

schrik

Boe

hufkes schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:35:
Is er iemand die weet welke providers (met inloggen uiteraard) ook toegang geven tot de nieuwsservers van buiten hun eigen netwerk?

Dit aangezien ik nog al eens ergens anders zit met mijn laptop en graag de downloads af wil maken :)
Volgens mij doen de meeste dat, ik heb in ieder geval lijntjes naar demon, xs4all (newszilla) en orange. Bij surfnet kreeg ik het niet voor elkaar via mijn studentnummer en wachtwoord, maar misschien dat ik daar een andere username nodig heb. Alleen daar is geen info over te vinden. Net als de retentie en max snelheid.

[ Voor 0% gewijzigd door schrik op 03-01-2007 14:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Mm, met newszilla kreeg ik het toen ik nog XS4all klant was niet voor elkaar, heb nu speedlinq en die werkt volgens mij ook alleen vanaf het eigen netwerk.. Maar een vriend van me heeft wel orange, kan ik eens proberen.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Fire69 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 01:07:

Tja, maar de retentie is momenteel zo goed als niks bij hun (easynews.nl):/
ik gebruik easynews.nl hoofdzakelijk voor het merendeel vd binaries, de rest vang ik op met mijn normale newsserver. Zo heb ik meer connections --> dus hogere snelheid :D.
posts van 1 dag oud in a.b.boneless zijn trouwens anders vrijwel compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
de gratis beta testing van easynews.nl is eigenlijk ook al voorbij.
http://easynews.nl/
zo lang het nog werkt maak ik er nog maar gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Silverline schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:15:
posts van 1 dag oud in a.b.boneless zijn trouwens anders vrijwel compleet
Een hele prestatie voor een payserver. Beta of niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 09:23
Ik heb sinds 3 dagen nu een Qfast 10 mbit verbinding. 29,90€
Voor dat bedrag bel je tevens gratis, dwz 500 minuten zonder starttarief.
Voor 5 € p/m krijg je 20Mbit usenet erbij (eweka).

En vanaf de eerste dag werkte alles meteen en download ik nu vrolijk met 1075Kb/s strak.
Vanmiddag belde er zelfs iemand van Qfast of alles naar wens was!!
En ook als je ze zelf wilt bellen heb je ze altijd meteen aan de lijn.
Ik Bespaar nu meer dan 50€ p/m en ben nog sneller dan eerst ook.
(Planet comfort + ISDN + Usenet + belkosten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117065

Caesu schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:03:
de gratis beta testing van easynews.nl is eigenlijk ook al voorbij.
http://easynews.nl/
zo lang het nog werkt maak ik er nog maar gebruik van.
Het is verlengd tot 1 februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
dat is goed nieuws zeg.
ik vind het wel een erg goeie aanvulling op m'n Planet newsserver.
Planet gebruik ik dan als fill-server om het compleet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:06

robbydw

live your life

Ligt tweaknews op zijn gat?

Krijg namelijk volgende error:
5-1-2007 14:07:20 Unable to connect / authenticate server: Tweaknews (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:16
robbydw schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:08:

5-1-2007 14:07:20 Unable to connect / authenticate server: Tweaknews (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).
ditto, dus lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robbydw schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:08:

Ze waren er mee bezig dacht ik.
Nu werkt het weer in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51
Yup, hier ligt die er ook nog steeds uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
16:31 tweakdsl/tweaknews news server werkt hier iig weer

met zo af en toe, dat ie weer us niet wilt :( sinds gisteren ~00:00, want da is de tijd dat ik me wa dingen in grabbit gooide...)

[ Voor 55% gewijzigd door Dutch2007 op 05-01-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

coob schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:30:
Ik heb sinds 3 dagen nu een Qfast 10 mbit verbinding. 29,90€
Voor dat bedrag bel je tevens gratis, dwz 500 minuten zonder starttarief.
Voor 5 € p/m krijg je 20Mbit usenet erbij (eweka).

En vanaf de eerste dag werkte alles meteen en download ik nu vrolijk met 1075Kb/s strak.
goed bezig. 10mbit up én down??

heb zelf 20480/1024 ADSL2 van orange voor 19 eur/pmaand met easynews.nl en news.surfnet.nl.

maar op de een of andere manier wil het niet harder dan 1,5mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Ik gebruik al sinds de zomer 2006 Eweka en tot nu toe ben ik redelijk tevreden geweest. Snelheid was prima met zo nu en dan een dip. Afgelopen periode is het gewoon te vaak voorgekomen dat de snelheid niet optimaal was waarbij vorige maand een absolute diepte punt was. Wat vele andere Eweka gebruikers al hebben gemerkt. Sinds enkele dagen zit ik nu bij Tweaknews op proef en het bevalt me redelijk goed. Tot nu toe 100% snelheid. En de retentie is beter. Kost 1 euro duurder (~8 euro = evenveel als Eweka+iDeal betaling) en meer retentie.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 09:23
Silverline schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:14:
[...]

goed bezig. 10mbit up én down??

heb zelf 20480/1024 ADSL2 van orange voor 19 eur/pmaand met easynews.nl en news.surfnet.nl.

maar op de een of andere manier wil het niet harder dan 1,5mb/s.
Nee joh, 1mbit up krijg je van Qfast wat hier overeenkomt met zo'n 105Kb/s.
Orange was hier niet beschikbaar.
Wees blij met 1,5mbit, ik hoor ook veel lagere snelheden voor Orange family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
cojones81 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:20:
Ze vermelden van wel....

bron:
http://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/

edit:
Net beetje zitten zoeken daaro, blijkt dat je met hetnet ook gebruik mag maken van nova.planet.nl server dus nagenoeg t zelfde als PLanet....
Ik heb HetNet snel surfen, en ik kan met Grabit gewoon op binaries.news.hetnet.nl rondkijken & downloaden. Mijn indruk van deze server is best goed.

Op binaries4all zeggen ze dat ik zowel van de xs4all server, en de nova.planet.nl server gebruik kan maken.. Mooi niet, ik krijg daar geen verbinding mee.

Niet dat ik dat echt nodig heb, de nieuwsserver van HetNet is goed genoeg voor mij. :) Alhoewel... De xs4all nieuwsserver is wel erg goed. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 06-01-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

coob schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 08:13:
[...]

Nee joh, 1mbit up krijg je van Qfast wat hier overeenkomt met zo'n 105Kb/s.
Orange was hier niet beschikbaar.
Wees blij met 1,5mbit, ik hoor ook veel lagere snelheden voor Orange family.
oh ik heb dan hetzelfde abbonement als jij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Silverline op 07-01-2007 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

schrik schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:35:
Bij surfnet kreeg ik het niet voor elkaar via mijn studentnummer en wachtwoord, maar misschien dat ik daar een andere username nodig heb. Alleen daar is geen info over te vinden. Net als de retentie en max snelheid.
surfnet verzorgt het internet naar diverse universiteiten, heeft dus niets te maken met je studentnummer... Bij mij werkt surfnet enkel i.c.m. VPN naar mijn universiteitsnetwerk (tu/e).
Je kunt alleen verbinden met news.surfnet.nl als je op het netwerk van je universiteit zit. Kijk anders eens of je uni ook een vpn server heeft. (daar dan inloggen met je s-nummer + wachtwoord) en dan verbinden met newsserver.

retentie (in a.b.) is niet veel, hooguit een week. Je kunt maximaal 4 connecties instellen, en de hoogste snelheid die ik ooit heb gehaald (thuis (20mbit)) was rond de 1-1,5 MB/s. Als ik echter fysiek op de campus ben (100mbit) dan was t sneller: ~2,5MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Richub schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 09:55:
[...]

Ik heb HetNet snel surfen, en ik kan met Grabit gewoon op binaries.news.hetnet.nl rondkijken & downloaden. Mijn indruk van deze server is best goed.

Op binaries4all zeggen ze dat ik zowel van de xs4all server, en de nova.planet.nl server gebruik kan maken.. Mooi niet, ik krijg daar geen verbinding mee.

Niet dat ik dat echt nodig heb, de nieuwsserver van HetNet is goed genoeg voor mij. :) Alhoewel... De xs4all nieuwsserver is wel erg goed. :+
Ik vermoed dat de binaries server van hetnet dezelfde is als die van planet en volgens mij is dat tegenwordig ook gewoon de nova server.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 14:18
MeNTaL_TO schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:53:
[...]
Ik vermoed dat de binaries server van hetnet dezelfde is als die van planet en volgens mij is dat tegenwordig ook gewoon de nova server.
Dan vermoed jij dat heel goed :+ Met een retentie van 5 dagen toch wat te weinig voor mij, heb er een eweka'tje bij gedaan :9

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32714

Ik gebruik Eweka én Astraweb. Bij Astraweb heb ik een prepaid tegoed. Ik heb Astraweb als tweede prio in Newsleecher staan. Hierdoor probeert hij alles eerst bij Eweka te downloaden en als dat niet lukt doet hij het via Astraweb. Hierdoor heb je de retentie van twee newsservers maar betaal je maandelijks maar voor één. Ik doe bijvoorbeeld al een jaar met 20 euro tegoed bij Astraweb (en er staat nog steeds heel veel tegoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Volgens mij ligt Tweaknes weer op z'n gat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 19:05

Yucko

One clown to rule them all !

Nou ik hou het toch maar bij Eweka hoor. Zojuist een post van amper 7 dagen oud gedownload en werkelijk waar ... geen 1 van de 105 bestanden is compleet Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/sm_eerie.gif

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je gewoon gebruiken hoor. Hier de uitleg (met dank aan het FTD forum):
Het stappenplan voor Windows XP Service Pack 1/2:

[Stap 1: IPv6 activeren]
Windows XP kent standaard ondersteuning voor IPv6. Dit moet nog wel geactiveerd worden.

Dit doe je als volgt:
-Klik op start
-Klik op Uitvoeren
-Tik achter openen in: "ipv6 install"
-Druk op ok

[Stap 2: IPv6 firewall uitschakelen]
Vreemd genoeg krijgen veel mensen (waaronder ik) geen verbinding als de IPv6 firewall is ingeschakeld.

Service Pack 1:
Dit doe je als volgt:
-Klik op start
-Klik op configuratiescherm
-Klik op configuratie en onderhoud (overslaan indien je het niet kunt vinden
-Klik op systeembeheer
-Klik op services
-Zoek hier in het lijstje "IPv6 Internet Connection Firewall"
-Klik met je rechter muisknop op "IPv6 Internet Connection Firewall"
-Klik op eigenschappen
-Klik op stoppen
-Verander opstarttype (staat standaard op Automatisch) naar handmatig of uitgeschakeld.
-Klik op OK

Alle overige vensters die zijn geopend kun je sluiten.

Service Pack 2:
Schakel de hele windows firewall uit. (hier komt hopelijk nog een beter alternatief voor)

Indien u geen router heeft ga dan naar stap 4.

[Stap 3: IPv6 tunnel aanvragen]
Ga naar de volgende site:
https://tb.ipv6.btexact.com/

Heb je nog geen useraccount, klik dan op "register" (staat boven login in kleine lettertjes). Vul daar je gegevens in en een bestaand e-mail adres (hier ontvang je namelijk je wachtwoord en een script op wat je later nodig hebt).

Vervolgens ga je automatisch weer terug naar de vorige pagina (Als het registratiescherm niet vanzelf sluit doe het dan zelf door kruisje rechtsboven aan te klikken van het registratiescherm). Het is nu afwachten op de e-mail met het wachtwoord, zodra je deze hebt kun je op de site inloggen.

Na het inloggen kom je in een scherm Tunnel Broker Services

Druk op create a new tunnel en er worden een aantal gegevens gevraagd.

Tunnel type: host
Tunnel name: news (of een eigen leuke verzonnen naam)
Your IPv4 address: Je huidige IPv4 adres (meestal kan de standaard waarde blijven staan, tenzij je een proxy gebruikt, vul dan je werkelijke internet ip adres in)
Operating System: Windows XP
Router: Astrix

Nu mag je op "Create" klikken.

Je komt nu op de vorige pagina waar in de tabel een item news staat (die je zojuist hebt aangemaakt.

Druk ernaast op send script. Je krijgt nu een bestand die opgeslagen dient te worden. Sla het op een locatie op waar je het terug kunt vinden (bv c:\ipv6).

[Stap 4: IPv6 tunnel software aanpassen]
Met router:
Open het opgeslagen bestand van de vorige stap in notepad. Je krijgt nu teksten te zien waar je misschien niets van snapt. Dit is helemaal niet erg. Je moet helemaal onderaan het bestand de volgende regel toevoegen:
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=119 connectaddress=newszilla6.xs4all.nl connectport=119

Er staat dan in het bestand iets van:
ipv6.exe rtu ::/0 2/::193.113.58.80
ipv6.exe adu 2/2001:618:400::d97b:ab5b
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=119 connectaddress=newszilla6.xs4all.nl connectport=119

LET OP: Zie je in het bat bestand een vierkant hokje staan, verwijder deze en zet ervoor in plaats een enter (zoals hierboven te zien is), ook staat alles bij netsh t/m connectport=119 op 1 regel.

Sla het bestand op en start vervolgens het batch-bestand door er op te dubbelklikken. Het is misschien verstandig een snelkoppeling te maken naar dit bestand in de Opstarten folder van het start menu. Dit bestand moet namelijk elke keer gestart worden voordat er gebruik gemaakt kan worden van newszilla6 via de tunnel. Het bestand sluit zichzelf weer nadat de tunnel is ingesteld.

Zonder router:
Maak een nieuw bat bestand aan (open kladblok (notepad)) en zet erin:

Sla dit op naar: newszilla.bat (dus opslaan als, Alle bestanden, anders slaat hij het op als een tekstbestand).
Start vervolgens het batch-bestand door er op te dubbelklikken. Het is misschien verstandig een snelkoppeling te maken naar dit bestand in de Opstarten folder van het start menu. Dit bestand moet namelijk elke keer gestart worden voordat er gebruik gemaakt kan worden van newszilla6 via de tunnel. Het bestand sluit zichzelf weer nadat de tunnel is ingesteld.

[Stap 5: Newszilla toevoegen aan je nieuwsprogramma]
Voeg vervolgens binnen je favoriete nieuwsprogramma een server toe:
Naam/Host: 127.0.0.1
Poort: 119
user/pass hoeven niet ingevuld te worden.

En vervolgens draaien maar! Werkt het niet en heb je zonealarm dan kun je stap 6 nog uitvoeren (Ik geef geen garantie dat dit goed werkt)

[Stap 6: Zonealarm ipv6 laten toestaan]
Standaard staat zonealarm zo ingesteld dat deze ipv6 protocollen niet toestaat (aangezien een router geen ipv6 doorlaat is deze stap in mijn ogen niet noodzakelijk, toch zet ik die hier even neer). Zit je rechtstreeks op internet zonder router dan kan het zijn dat je alleen stap 4 t/m 6 moet uitvoeren.

Open de zonealarm configuratie (dubbelklikken op de metertjes van zonealarm is de snelste methode).
Klik links in de lijst op firewall en vervolgens op expert bovenaan in de lijst.
Dan druk je op add.

Vul de volgende gegevens in:

Rank: laten staan wat er staat (meestal 1)
Name: IPv6 Protocol
State: Enabled
Action: Allow
Track: None

Als het goed is heb je nu eronder 4 velden met any erin staan.
Druk bij Protocol op modify --> add protocol --> add protocol
en vul het volgende in:

Protocol: custom
Description: IPv6
Name: Other
Protocol Number: 41

Druk vervolgens op OK, OK en dan op Apply (in het zonealarm scherm zelf)

Nu laat zonealarm het IPv6 Protocol netjes door

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-01-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Anoniem: 32279 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:00:
[...]

Kan je gewoon gebruiken hoor. Hier de uitleg (met dank aan het FTD forum):

[...]
Wat een moeilijk stappenplan is dat, das gewoon niet leuk meer. Gloeiende... :X
Dan blijf ik wel gewoon bij de HetNet server.

Voordat ik dat stappenplan helemaal heb uitgevogeld heb ik hetgeen ik wilde hebben al via andere wegen sneller binnen. :+

Toch bedankt voor de post, Snoeki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Richub schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:26:
[...]

Wat een moeilijk geweldig stappenplan is dat, das gewoon niet leuk meer. erm, TOP man! Gloeiende... :X
Dan blijf hoef ik wel niet gewoon bij de HetNet server te blijven.

Voordat ik Met dat ik dat stappenplan helemaal heb uitgevogeld heb ik hetgeen ik wilde hebben al via andere wegen sneller binnen. :+

Toch Heel erg bedankt voor de post, Snoeki.
tsk, nepnerd.. een goed kloppende how-to en meneertje vindt het te veel werk :(

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
hufkes schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:18:
[...]

tsk, nepnerd.. een goed kloppende how-to en meneertje vindt het te veel werk :(
Voor jou misschien niet, voor mij wel. En hou je flames ajb voor je in het vervolg. :r

Hier word ik dus echt misselijk van: Mensen die denken dat iedereen denkt zoals zij zelf denken... Wabah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Richub schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:33:
[...]

Voor jou misschien niet, voor mij wel. En hou je flames ajb voor je in het vervolg. :r

Hier word ik dus echt misselijk van: Mensen die denken dat iedereen denkt zoals zij zelf denken... Wabah!
Nou sorry hoor, maar je zit hier op een tweakers forum dat over computeren gaat. Je stelt een vraag en krijgt daar een zeer uitgebreid en kloppend stap voor stap te volgen antwoord op, ondanks dat je zelf klaarblijkelijk niet eens gelezen hebt waarom je gratis op een perfecte dienst van xs4all mag meeliften ondanks dat je geen klant van ze bent. 8)7
Ok, ieders goed recht om iets wel of niet te doen, maar de stappen zoals hier beschreven kun je waarschijnlijk in minder tijd uitvoeren dan de tijd die snoekie nodig had om dit hier neer te zetten.

inloggen op ftd, juiste forum/bericht zoeken, tekst selecteren, copy, switchen naar tweakers, pasta, commentaar en herkomst bijvoegen en op verstuur bericht drukken :+

Dat is het enige dat ik met mijn bericht bedoelde, geen flame of wat dan ook, alléén een ode aan iemand die precies jouw vraag netjes beantwoord.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Dit bedoel ik dus: Jij had meteen gedaan wat snoeki in zijn post uitlegde, en je vindt mij maar een [insert something] dat ik dat niet doe...
Dat ik die moeite er niet voor over heb is mijn keus, en ik vind dat jij daar niet over hebt te oordelen.

En ja, GoT is een tweakerforum, maar mag ik aub zelf bepalen in hoeverre ik een tweaker ben en waar mijn prioriteiten liggen?

Toch raar, die mensen die denken dat iedereen op dezelfde wijze denkt en/of handelt, en als dat niet zo blijkt te zijn worden ze nog persoonlijk ook.

En iedereen met HetNet abbo's die de post van snoeki hebben gelezen en er wel de moeite voor over hebben, die zitten nou lekker op XS4ALL te leechen. :P

Edit:
Hm, ik denk dat deze reactie best zinloos is, in a way... Begrip is ver te zoeken hiero... :(
Jammer, schat ik de GoTters dan toch te hoog in? Hopelijk niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Richub op 07-01-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155508

gaat nu wel erg offtopic... alhoewel ik het wel eens ben met hufkes

btw ik vind dat tweaknews de laatste tijd veel problemem heeft. Zon rotzooitje a;s de ;laatste paar weken was heb ik nog niet eerder meegemaakt. Momenteel loopt het wel weer lekker.

Ik laat mijn lidmaatscahppij voor de rest van het jaar dat ik betaald gewoon even zo, mochten dit soort problemen nog vaker voorkomen ga ik mischien een andere usenet provider zoeken. Maar goed ik denk wel dat het toekomt, over het algemeen vaak 60 dagen retentie en weinig niet complete bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Richub schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:05:

En iedereen met HetNet abbo's die de post van snoeki hebben gelezen en er wel de moeite voor over hebben, die zitten nou lekker op XS4ALL te leechen. :P
Of gewoon niet moeilijk gaan doen en voor die paar euro in de maand een payserver nemen.
Of neem gewoon genoegen met die 5 dagen op nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de XS4ALL server wel zo interessant voor mensen die geen XS4ALL hebben? Er zit toch een erg strenge cap op (dacht 50KB/sec)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Heb van het weekend eens geprobeerd om met logingegevens van off-net bij de newsservers van zowel orange als planet te komen, maar dat is helaas niet gelukt.. Misschien nog een keer kijken of het via ipv6 en newszilla (hey, is daar ergens een how-to voor misschien :D ) gaat lukken, maar voorlopig heb ik easynews nog eventjes om mijn verbinding mee vol te trekken... Eventueel zal ik wel een VPN opzetten om het daar over te doen...

[ Voor 6% gewijzigd door hufkes op 08-01-2007 09:34 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Laatst online: 16-01 02:24
Anoniem: 32279 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:15:
Is de XS4ALL server wel zo interessant voor mensen die geen XS4ALL hebben? Er zit toch een erg strenge cap op (dacht 50KB/sec)?
Theoretisch 3 x een lijntje van 50 kb's, maar meestal komt het neer op 3 x 30 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Easynews is niet echt super.. van de75 files zijn er minstens 26 incompleet.
Wel met de PAR kunnen oplossen, maar dan toch..
(ok ok, het is en blijft nog een gratis iets, moet niet zeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
[...]

Ik dank u voor de bevestiging :P Ik was altijd wel tevreden met planet newsservers dus als het vergelijkbaar retentie is vind ik het wel prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

voor de geinteresseerden:
er is schijnbaar nog een surfnet newsserver: newstest.surfnet.nl

en nog iets: news.easynews.nl is misschien niet compleet, (dit kan je opvangen met andere nieuwsservers), maar wel RETEsnel!! 8 connections, elke connection gaat ~1200kb/s, goed voor zo'n 9,50MB/s. (zit nu op school 100mbit :+ )

[ Voor 54% gewijzigd door Silverline op 08-01-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Laatst online: 12:27
Hmmm, ik zoek nog een goede tijdelijke newsserver om mijn nieuwe 30Mbit verbinding dicht te sleuren, totdat ik een newsserver abonnement binnen heb.

Nog iemand die proefabonnement oid weet? :P

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117065

Zijn er andere mensen die ook momenteel problemen hebben met downloaden bij Newshosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
DarkHelmet schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:51:
Hmmm, ik zoek nog een goede tijdelijke newsserver om mijn nieuwe 30Mbit verbinding dicht te sleuren, totdat ik een newsserver abonnement binnen heb.

Nog iemand die proefabonnement oid weet? :P
http://www.news.astraweb.com/
25 GB voor 10 dollar, zocht je zoiets?
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.