Bedankt! Ik had vandaag al even flink in de schatkist rondgekeken omdat ik momenteel mijn eerste post doe in een nieuwsgroep. Als dat afgerond is ga ik met dat ipv6 aan de slag en ik vind de topics wel in de schatkist.nwnc schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:54:
snoekie, er zijn wat topics hierover op forum.ftd.nu, als je daar in de schatkist (subforum) kijkt, zie je hoe het moet worden ingesteld (ipv6 inschakelen in winxp, modem/router instellen, batch bestand aanmaken). Zo heb ik het ook gedaan.
Zijn er hier trouwens meerdere mensen met snelheidsproblemen bij UNS?
Ik haal de laatste tijd dag en nacht maar rond de 350KB/s, terwijl ik eerst altijd de volle MB/s haalde (@home intensief).
Als ik via web / ftp download is de snelheid gewoon goed.
De tool om een geforceerde route in te stellen helpt ook niks.
Ik zit er serieus over te denken om over te stappen naar giganews.
Iemand een idee wat het opzegtermijn is bij UNS?
Ik haal de laatste tijd dag en nacht maar rond de 350KB/s, terwijl ik eerst altijd de volle MB/s haalde (@home intensief).
Verwijderd
Iemand anders ook last van ontzettend trage snelheden met tweaknews?
Kom niet boven de 350kb/s uit met mijn chello extreme terwijl ik normaal toch rond de 900 zit
Kom niet boven de 350kb/s uit met mijn chello extreme terwijl ik normaal toch rond de 900 zit
Zit inderdaad wel wat vertraging op ja... normaal haal ik met TweakNews + Giganews samen tegen de 1.90-1.95Mb/sVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:47:
Iemand anders ook last van ontzettend trage snelheden met tweaknews?
Nu haal ik met Giganews 1.2-1.4 en terwijl Tweaknews "vroeger" met gemak die overige 0.7-0.5 bij kon vullen kom ik nu met de hulp van Tweaknews niet hoger dan 1.75.
Nu gaat het me niet om die 200Kb/s, maar er is wel degelijk een redelijk verschil.
Wellicht zit het interne netwerk vol?
http://www.deyterra.com
Geen last van; ik trek gemiddeld 600KB/s naar binnen (6MBit ADSL).LiquidSmoke schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 07:48:
How do I cancel my account?
We require that you send an email to our support department, with the following information in order to cancel your account: Your full name, email address you signed up under and login and password. This information is required to verify that the request is coming from the account holder.
How can I contact support?
Please direct your correspondence to support@usenetserver.com or call our 24/7 Customer Support Line at (404) 523-1018. You can also use chat live with a representative.
Click here for live chat.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ja, hierzo ook. Voorheen haalde ik wel zo'n 1,7 - 1,9Mb/s (orange family), nu een brakke 600kb/s. Het helpt wel wanneer ik de verbindingen in Newsleecher "stop", offline laat gaan en daarna van de "pause" haal. Dan haal ik weer zo'n 1,7Mb/s.LiquidSmoke schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 07:48:
Telia is nog altijd de beste route trouwens (voor Orange in ieder geval).
_██_
(ಠ_ృ)
Hallo,
Ook eweka lijkt de draad een beetje kwijt, hier met Orange 20mb ook maar een krappe 10mb op newsreader13 (en dan heb ik geluk).
Tot voor kort gewoon volle 20mb en ook de 100mb test van BBned geeft bij mij de volle snelheid.
In ieder geval maar een proefabbo op tweaknews aangevraagd, want als ik het forum van eweka een beetje lees, verwacht ik geen snelle oplossing.
Ook eweka lijkt de draad een beetje kwijt, hier met Orange 20mb ook maar een krappe 10mb op newsreader13 (en dan heb ik geluk).
Tot voor kort gewoon volle 20mb en ook de 100mb test van BBned geeft bij mij de volle snelheid.
In ieder geval maar een proefabbo op tweaknews aangevraagd, want als ik het forum van eweka een beetje lees, verwacht ik geen snelle oplossing.
Verwijderd
Ze hebben in de spitsuren problemen met een overbelastte switch, als ik het goed heb begrepen wordt er deze week aan gewerkt en wordt het probleem opgelost.InSanex schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:55:
Hallo,
Trouwens ze gaan ook de storage met 50% vergroten :-)
Is er ook iemand met informatie over TweakNews? Daar stuit ik namelijk tegen wat "performance problemen" op de spitsuren. Niet super erg, maar sneller = snellerVerwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:13:
[...]
Ze hebben in de spitsuren problemen met een overbelastte switch, als ik het goed heb begrepen wordt er deze week aan gewerkt en wordt het probleem opgelost.
http://www.deyterra.com
Heb nu net UNS stopgezet, download was een paar maanden strak 1,07MB/s, maar nu kom ik al een ehle tijd niet meer boven de 250/300KB/s.
Vriendelijke mensen bij de klantenservice though.
Ff newsleecher offline en weer online helpt voor 3 seconde helaas
Vriendelijke mensen bij de klantenservice though.
Ff newsleecher offline en weer online helpt voor 3 seconde helaas
Verwijderd
Dat betekend jammergenoeg niet dat de retentie ook 50% omhoog gaat. Even uit mijn hoofd krijgen we 12% meer retentie, rond de 45 dagen (momenteel volgens de website van eweka is het 40, maar in de praktijk 30).Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:13:
Maar alles is meegenomen! En voor die paar euro in de maand is het gewoon lekker naast mijn newszilla accountje.
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 21:12 ]
Zow, mijn vers account bij GigaNews is actief 
Hoe zit het eigenlijk met de FUP? In dit draadje stond dat als je boven de 200GB/maand komt dat je automagisch geknepen wordt naar 13Mbit ongeveer, nu is dit geen ramp, aangezien ik 8Mbit heb...
Ik heb af en toe 'asociale' maanden, wordt daar echt moeilijk over gedaan? Of als het incidenteel is is het oké?
Snelheid is weer goed trouwens
Hoe zit het eigenlijk met de FUP? In dit draadje stond dat als je boven de 200GB/maand komt dat je automagisch geknepen wordt naar 13Mbit ongeveer, nu is dit geen ramp, aangezien ik 8Mbit heb...
Ik heb af en toe 'asociale' maanden, wordt daar echt moeilijk over gedaan? Of als het incidenteel is is het oké?
Snelheid is weer goed trouwens
Tsjah, ik heb daar vroeger wel berichten over gehoord dat er idd een limiet zit op het unlimited account, maar bewezen is het nooit. Wel heb ik van al deze mensen gehoord dat als je er over gaat klagen je account gecanceled wordt met als reden dat ze het idee hebben dat je niet tevreden bent.
Ik heb zelf nooit boven de 200GB gehaald, en heb ook nooit de indruk geknepen te zijn.
Ik heb zelf nooit boven de 200GB gehaald, en heb ook nooit de indruk geknepen te zijn.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
de switch is vervangen, als het goed is werkt alles nu weer op volle snelheidVerwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:13:
[...]
Ze hebben in de spitsuren problemen met een overbelastte switch, als ik het goed heb begrepen wordt er deze week aan gewerkt en wordt het probleem opgelost.
PSN: djmurcielago
Eweka is bij mij de laatste dagen ook langzaam (135kB/sec) is dit bij anderen ook zo? Lees hierboven dat ze problemen hebben/hadden met de switch. Hier werkt het nog niet op volle snelheid (Chello Classic 8/1).
Net 2 dagen bezig met het testen van tweaknews. Opzich werkt het wel goed: verbinding wordt helemaal dichtgetrokken bij het binnenhalen van recente binaries. Zo'n 1,88Mb/s dus bij mij. Oudere artikelen (vanaf wanneer weet ik nog niet precies) komen blijkbaar van een tragere server, maar dat is niet zo'n probleem.
Wat wel onbetrouwbaar is bij tweaknews, is het maken van 8 verbindingen. Tenminste, ik neem aan dat een proefaccount ook gewoon 8 connecties kan maken. Bij de eerste verbindingspoging krijg ik echter foutmeldingen van "user limit reached" bij 4 van de 8 connecties. Na een minuut ofzo werken deze connecties echter alsnog. Tenminste... meestal, want het viel me net op dat bij het binnenhalen van wat oude binaries (50 dagen) er 4 connecties parts binnenkrijgen, terwijl de andere 4 alles skippen. Zo krijg je natuurlijk allemaal half-complete bestanden.
Schakel ik er 4 uit, dan zijn de bestanden wel compleet..
Ik heb ze er maar een mailtje over gestuurd, want ik heb natuurlijk geen zin in dit soort vaag gedrag wanneer ik een 20mbit account aanschaf.
Wat wel onbetrouwbaar is bij tweaknews, is het maken van 8 verbindingen. Tenminste, ik neem aan dat een proefaccount ook gewoon 8 connecties kan maken. Bij de eerste verbindingspoging krijg ik echter foutmeldingen van "user limit reached" bij 4 van de 8 connecties. Na een minuut ofzo werken deze connecties echter alsnog. Tenminste... meestal, want het viel me net op dat bij het binnenhalen van wat oude binaries (50 dagen) er 4 connecties parts binnenkrijgen, terwijl de andere 4 alles skippen. Zo krijg je natuurlijk allemaal half-complete bestanden.
Ik heb ze er maar een mailtje over gestuurd, want ik heb natuurlijk geen zin in dit soort vaag gedrag wanneer ik een 20mbit account aanschaf.
_██_
(ಠ_ృ)
Bij Casema kan ik maar 3 treads gebruiken in Grab-it. Volgens mij is het geen beperking van het programma. Ik heb een maxi abbo (4treads), het is eigenlijk een multi abbo (2treads), die is ge-upgrade naar maxi, dit is een actie van casema geweest. Ik haal hierdoor maar 180kb/s, 240 is ook nog niet echt snel maar is alweer wat beter...
/edit: Het ligt toch wel aan grab-it/mezelf, had niet gezien dat het max aantal verbindingen apart moet worden ingesteld bij de eigenschappen van de server.../
Wel jammer dat er veel potentie in de newsserver van casema zit, maar ik kan er geen gebruik van maken. Ik heb overigens voorheen een ADSL verbinding met planet abbo gehad. Hierbij was er geen snelheidslimiet, altans misschien 90%. Jammer is dat ik dat abbo nog steeds heb (wordt binnenkort pas afgesloten) maar zodra je verbinding via casema loopt kan je niet meer op de nieuwsgroep van planet. (nova.planet.nl)
Ik heb nu een proefabbo afgesloten bij tweaknews, als ik het goed begrijp kan ik dan de maximale bandbreedte gebruiken van mn internet verbinding.
/edit: Het ligt toch wel aan grab-it/mezelf, had niet gezien dat het max aantal verbindingen apart moet worden ingesteld bij de eigenschappen van de server.../
Wel jammer dat er veel potentie in de newsserver van casema zit, maar ik kan er geen gebruik van maken. Ik heb overigens voorheen een ADSL verbinding met planet abbo gehad. Hierbij was er geen snelheidslimiet, altans misschien 90%. Jammer is dat ik dat abbo nog steeds heb (wordt binnenkort pas afgesloten) maar zodra je verbinding via casema loopt kan je niet meer op de nieuwsgroep van planet. (nova.planet.nl)
Ik heb nu een proefabbo afgesloten bij tweaknews, als ik het goed begrijp kan ik dan de maximale bandbreedte gebruiken van mn internet verbinding.
[ Voor 13% gewijzigd door DopdeDouwer op 13-10-2006 14:11 ]
Heb een reply terug gekregen van tweaknews. Het proefabo is beperkt tot 4 connecties. Vreemd genoeg werkt die beperking niet goed en kun je vaak ook 8 connecties krijgen (na een keer of 3 proberen).
Snelheid is prima.

Snelheid is prima.
_██_
(ಠ_ృ)
Het lijkt er inderdaad op dat de wat oudere artikelen via een tragere server / verbinding worden aangeboden. Dit ondervind ik dus ook. Weet echter niet of dit echt zo is... iemand van tweaknews zelf?Atomsk schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:18:
Net 2 dagen bezig met het testen van tweaknews. Opzich werkt het wel goed: verbinding wordt helemaal dichtgetrokken bij het binnenhalen van recente binaries. Zo'n 1,88Mb/s dus bij mij. Oudere artikelen (vanaf wanneer weet ik nog niet precies) komen blijkbaar van een tragere server, maar dat is niet zo'n probleem.
Geen commentaar
Ik kwam net Yabnews tegen. Potentiele concurrent voor TweakNews en Eweka?
I've got a feeling...
Verwijderd
Ik heb al een tijdje smsusenet en ben daar prima tevreden over betaal nu ongeveer 5 euro per maand voor 2 draadjes.
30 dagen retentie en geen abbo verplichtingen, past prima bij mijn downloadbehoefte.
30 dagen retentie en geen abbo verplichtingen, past prima bij mijn downloadbehoefte.
Verwijderd
Reseller van www.news-service.com, is wel aardig, maar geen unlimited speedWekkie schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:03:
Ik kwam net Yabnews tegen. Potentiele concurrent voor TweakNews en Eweka?
Verwijderd
Gebruik al een paar jaar tot volle tevredenheid Usenetserver, zit met 10 draadjes op mijn maximale download. Retentie van meer dan 30 dagen en erg compleet.
Per 3 maanden $ 39,95 (ca. € 33,=).
http://www.usenetserver.com/
Ik heb nu Eweka, en sinds gister deel ik dat met een vriend. Ik had gehoord dat ze niks doen tegen het delen van accounts, maar ik dacht dat ik het ergens op www.eweka.nl had gezien... Maar kan het nu niet meer vinden!
Mag het delen van een account of niet?
Mag het delen van een account of niet?
Ga naar www.jellerbert.nl
Verwijderd
Het delen van je account is bij Eweka toegestaan. Het enige waar je op moet letten is dat je de draadjes verdeeld. Je hebt de beschikking over 4 draadjes dus als je wilt delen kun je er elk 2 gebruiken.
Aangezien we graag klagen, mag ik dan ook even positief vermelden dat Eweka de laatste dagen weer helemaal top is
Vandaag is er bij Tweaknews netwerk upgrade gedaan van de netwerk capciteit.rally schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:04:
[...]
Is er ook iemand met informatie over TweakNews? Daar stuit ik namelijk tegen wat "performance problemen" op de spitsuren. Niet super erg, maar sneller = sneller
Dus dat zal opgelost moeten zijn in de spits uren.
17-10-2006 16:00 BBned outage
In verband met een probleem met een core switch bij onze leverancier bbned zullen een aantal gebruikers vanacht tussen 2 en 4 uur geen verbinding hebben. onze excuses voor het ongemak
17-10-2006 06:00 Onderhoud news platform
In verband met uitbreiding van de netwerk capaciteit voor het news platform zijn er voor dinsdag a.s. werkzaamheden gepland. Deze werkzaamheden zullen rond 6:00 's morgens beginnen. De verwachting is dat de werkzaamheden voor 12:00 afgerond zullen zijn. Tijdens de werkzaamheden zal er een onderbreking van minimaal een uur zijn. Verder kunnen er tijdens de rest van de werkzaamheden minder lange onderbrekingen voorkomen. We raden aan om tijdens dit onderhoud geen downloads te doen. Dit kan leiden tot incomplete downloads.
Ik heb in de spitsuren nog steeds geen volle snelheid. Weliswaar gaat het dan (net als 'vroeger') op 98% van mijn lijnsnelheid maar toch
.
LiquidSmoke schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 07:48:
Er waren idd problemen de laatste tijd, maarVerwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:08:
Gebruik al een paar jaar tot volle tevredenheid Usenetserver, zit met 10 draadjes op mijn maximale download. Retentie van meer dan 30 dagen en erg compleet.
1) Ik heb gelezen dat klagen hierover een maand gratis gegeven kan worden
2) Retentie is al verhoogd naar 60 dagen... op hun site staat nog steeds 30, maar ik sleep al artikelen van 60 binnen..
3) Dat mensen hun account gelijk opzeggen als het even langzaam is

Verwijderd
ik merk alleen wel dat de rentie nog maar 30 dagen is? Althans van de paar dingen die ik zocht en die ouder waren dan 30 dagen kwamen binnen zonder resultaat... Hopelijk komt er snel een hogere retentie, maar daar waren ze mee bezig.InSanex schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:16:
Aangezien we graag klagen, mag ik dan ook even positief vermelden dat Eweka de laatste dagen weer helemaal top is
Ik haal op dit moment een post binnen van ruim 60 dagen oud. En dat gewoon op goede snelheid!!! Je ziet duidelijk dat tweaknews zijn retentie goed onderhoudt en daardoor is het echt een topper!!!
Interessant, ga ik ook doen ... denk ik ...Bhai schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:22:
[...]
Er waren idd problemen de laatste tijd, maar
1) Ik heb gelezen dat klagen hierover een maand gratis gegeven kan worden
Precies! Die retentie wordt daar alleen maar meer.2) Retentie is al verhoogd naar 60 dagen... op hun site staat nog steeds 30, maar ik sleep al artikelen van 60 binnen..
Dat is gewoon dom, maar dat gebeurt nou eenmaal. Men is tegenwoordig erg verwend.3) Dat mensen hun account gelijk opzeggen als het even langzaam is![]()
Verwijderd
Die mening deel ik niet. Het mooie van deze diensten is juist dat je gelijk kan opzeggen. Werkt het een paar weken later weer goed, dan kan je toch gewoon weer lid worden? In de tussentijd neem je een maandje ergens anders even een abonnementje.pven schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:31:
Dat is gewoon dom, maar dat gebeurt nou eenmaal. Men is tegenwoordig erg verwend.
En na jullie positieve berichten komen er vast mensen terug
Dat moeten ze toch zelf weten? Langzaam en snel zijn relatieve begrippen. Wat de één snel vind met z'n 4Mbit HetNet abo, vind een ander met een 20bit ADSL2 abo langzaam.Bhai schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:22:
3) Dat mensen hun account gelijk opzeggen als het even langzaam is![]()
Ik heb bijna een jaar bij USN gezeten. Het was goedkoop, maar ik haalden vrijwel nooit de max. snelheid voor mijn verbinding (1,3Mb/s, terwijl 1,8Mb/s mogelijk is). Wanneer ze dan ook nog eens een maand lang storingen en teveel incomplete posts hebben, zie ik daar wel een reden in om eens ergens anders te kijken.
Niet dat tweaknews helemaal ideaal is: snelheid (max voor mijn abo) is wel goed, maar het aanvragen en opzeggen van een abo is toch weer een stuk minder gebruiksvriendelijk. Ook hebben ze geen eigen searchengine.
_██_
(ಠ_ృ)
Zijn er voor Eweka icm Chello nog alternatieve poorten dan de standaard 119? Want heb nu Eweka als tijdelijke vervanger voor UNS. Dit ivm mijn CC die aan het einde van zijn latijn is.
En Eweka is met Chello Classic max, 360 kb
i.t.t. UNS want daar haalde ik ruim 720 kb/sec
En Eweka is met Chello Classic max, 360 kb
alleen port 119Tekn0z schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:12:
Zijn er voor Eweka icm Chello nog alternatieve poorten dan de standaard 119? Want heb nu Eweka als tijdelijke vervanger voor UNS. Dit ivm mijn CC die aan het einde van zijn latijn is.
En Eweka is met Chello Classic max, 360 kbi.t.t. UNS want daar haalde ik ruim 720 kb/sec
maar chello doet aan protocol-based shaping, niet poort-based
dus ook al was het poort 1337, dan nog zou het gelimiteerd kunnen worden, omdat het protocol nntp blijft
Weet je ook hoeveel 1 draadje max kan gebruiken?Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:43:
Het delen van je account is bij Eweka toegestaan. Het enige waar je op moet letten is dat je de draadjes verdeeld. Je hebt de beschikking over 4 draadjes dus als je wilt delen kun je er elk 2 gebruiken.
1 draadje haalt hier 4Mbps, op een 4Mbps tele2 abo. Dus minstens 4Mbpsbarzi schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:21:
[...]
Weet je ook hoeveel 1 draadje max kan gebruiken?
Aangezien 4 draadjes 20Mbit max zou moeten zijn, gok ik 5Mbps per draadje.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Vanwaar het verschil tussen Eweka en UNS dan, qua snelheid? Met laatstgenoemde haal ik veel hogere snelheden. 10 connections gelijktijdig op 3 servers max gelijktijdig.Murcielago schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:17:
[...]
alleen port 119
maar chello doet aan protocol-based shaping, niet poort-based
dus ook al was het poort 1337, dan nog zou het gelimiteerd kunnen worden, omdat het protocol nntp blijft
Dit hebben wij (eweka) al eens getest met een chello gebruiker. Op 4 'lijntjes' bleek de snelheid idd veel minder als op 20, heeft denk ik te maken met de manier waarop Chello knijpt. Verder is het dan ook niet ondenkbaar dat je ook voordeel hebt dat je bij UNS 3 servers gebruikt.Tekn0z schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:02:
[...]
Vanwaar het verschil tussen Eweka en UNS dan, qua snelheid? Met laatstgenoemde haal ik veel hogere snelheden. 10 connections gelijktijdig op 3 servers max gelijktijdig.
Ik heb via usenetserver en usenet-news een DVD van 73 dagen oud kunnen downloaden. Uiteindelijk is via usenet-news (die blijkbaar een net iets grotere retentie heeft) 234MB van de 4500MB gedownload.
Iemand een idee wat de retentie van usenetserver tegenwoordig is? Volgens de site is het ongeveer 30 dagen, maar als ik iets van 73 dagen zo-goed-als compleet binnen kan halen, moet het meer zijn.
Update
Ik heb het bij usenetserver nagevraagd:
Iemand een idee wat de retentie van usenetserver tegenwoordig is? Volgens de site is het ongeveer 30 dagen, maar als ik iets van 73 dagen zo-goed-als compleet binnen kan halen, moet het meer zijn.
Update
Ik heb het bij usenetserver nagevraagd:
Interessant.Currently, our retention is around 30-35 days. 70 days is not quite normal of
our service, but this may be due to added redundancy.
[ Voor 21% gewijzigd door pven op 27-10-2006 08:46 ]
Giganews heeft een nieuw abo. 5 dollar goedkoper dan het huidige duurste abo.
Behalve dat er SSL connecties gemaakt kunnen worden zie ik geen verschil met het 25 dollar abo. M.a.w; betalen de mensen die 25 dollar betalen nu er 5 te veel?
Dit is zeker weer zo'n actie dat bestaande klanten niet kunnen profiteren al zie ik geen meerwaarde w.b SSL verbindingen.

edit: Ik zie net dat dit tarief alleen de eerste maand geldig is
Behalve dat er SSL connecties gemaakt kunnen worden zie ik geen verschil met het 25 dollar abo. M.a.w; betalen de mensen die 25 dollar betalen nu er 5 te veel?
Dit is zeker weer zo'n actie dat bestaande klanten niet kunnen profiteren al zie ik geen meerwaarde w.b SSL verbindingen.

edit: Ik zie net dat dit tarief alleen de eerste maand geldig is

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 27-10-2006 21:29 ]
Meer mensen problemen met tweaknews connecties? Zie ze er net uitklappen en krijg nu "Unable to Logon" melding. "Server Response Connection Time Out"
Geen commentaar
Verwijderd
Hello to all, sorry because I'm writing my question on English, I see that this is one great thread, I tried to use babelfish translate, and I see that in lots of the posts you are talking about the using the one account from the multiple ip's(2).
I have that case, I have a router with two wan ports which are load balanced trough two lines, one is ADSL 768/192kbit/s and one is cable 384/384kbit/s dual, of course, these are two separate IP's and those two lines are behind the two different dynamic IP's. First line is important because it is the fastest posible residental line in my country, and second line is the fastest upload line for residental users.
I used Astraweb and Newshosting (got suspended because of the IP abuse) but they started to suspend all users with two ip's, now I'm searching for some US/Euro news server with a good speed and reliable completeness with a retention of minimum 40 days, unlimited, that support multiple IP's(2).
I would like to hear on English some user experiences, and I would like that someone recap in a few words this thread, and the current situation that was talked in this thread about providers that were supporting multiple IP's.
Thank you.
P.S. If the English posts are not allowed on GOT, please could you pm me with the informations if you know one.
I have that case, I have a router with two wan ports which are load balanced trough two lines, one is ADSL 768/192kbit/s and one is cable 384/384kbit/s dual, of course, these are two separate IP's and those two lines are behind the two different dynamic IP's. First line is important because it is the fastest posible residental line in my country, and second line is the fastest upload line for residental users.
I used Astraweb and Newshosting (got suspended because of the IP abuse) but they started to suspend all users with two ip's, now I'm searching for some US/Euro news server with a good speed and reliable completeness with a retention of minimum 40 days, unlimited, that support multiple IP's(2).
I would like to hear on English some user experiences, and I would like that someone recap in a few words this thread, and the current situation that was talked in this thread about providers that were supporting multiple IP's.
Thank you.
P.S. If the English posts are not allowed on GOT, please could you pm me with the informations if you know one.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 10:42 ]
Go for www.tweaknews.nl great newsserver:
Rententie +- 60 / 70 days
One 10 mbit account cost about 7.95 euro
Greets,
Jan Post
Greets,
Jan Post
CMJJKFE
Even voor de duidelijkheid: Een vraagje tussendoor in het Engels is geen probleem, maar laten we het verder wel Nederlands houden 
Voor internationaal gebruik: Let erop dat niet elke Nederlandse newsserver bereikbaar is vanuit het buitenland.
Voor internationaal gebruik: Let erop dat niet elke Nederlandse newsserver bereikbaar is vanuit het buitenland.
Verwijderd
Ik zal er wel goed overheen kijken op de site van Tweak, maar mag je daar ook net zoals bij Eweka je account delen? (Dus in het geval van Tweak ongeacht het aantal IP's vier draadjes mag gebruiken?)
Eweka supports multiple IP's but is not reachable from providers outside NL/BE/D.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:44:
now I'm searching for some US/Euro news server with a good speed and reliable completeness with a retention of minimum 40 days, unlimited, that support multiple IP's(2).
Tweaknews does not allow multiple IPs, as far as I know. I'm not sure if they are reachable outside NL.
Contact tweaknews.nl to find out.
Nee, zover ik weet niet. Anders was ik allang van Eweka naar Tweaknews overgestapt.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:03:
Ik zal er wel goed overheen kijken op de site van Tweak, maar mag je daar ook net zoals bij Eweka je account delen? (Dus in het geval van Tweak ongeacht het aantal IP's vier draadjes mag gebruiken?)
Verwijderd
Thanks for the information, I will try to contact them just to ask them if they support multiple IP's, second question would be will they accept international offer, because I see only 3 countries, when I try to subscribe, Belgium, Holland and German are on the list.Jan20 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:01:
Go for www.tweaknews.nl great newsserver:
Greets,
Jan Post
As I see they advertise 50days retention which is good,but one small thing that maybe could hurt me is only 4 connections, my provider isn't that good in pumping the connections to the full speed, if I use 1 connections to the 384kbit connections I got 7% of lower transfer on a daily level, I can peak my max speed but on each chunk there is a wasted time till you pump the speed to the max, with a 2 connections I can use 99,3% of a maximum bandwidth for that connection on a daily level. For the ADSL line my minimum would be 3 connections with a 4% lower transfer on a daily level; with a 4 connections I can utilize 99,8% of a maximum bandwidth for that connection on a daily level.
It would be good If I could use 5 connections for that money. I cant juice their lines with the only 1mbit connections one connection higher couldn't hurt them in my case.
Verwijderd
Just take a faster ADSL connection, quit your cable connection and get a normal international usenetprovider. And find an English forum for your problems, this is a native Dutch forum.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:54:
As I see they advertise 50days retention which is good,but one small thing that maybe could hurt me is only 4 connections, my provider isn't that good in pumping the connections to the full speed, if I use 1 connections to the 384kbit connections I got 7% of lower transfer on a daily level, I can peak my max speed but on each chunk there is a wasted time till you pump the speed to the max, with a 2 connections I can use 99,3% of a maximum bandwidth for that connection on a daily level. For the ADSL line my minimum would be 3 connections with a 4% lower transfer on a daily level; with a 4 connections I can utilize 99,8% of a maximum bandwidth for that connection on a daily level.
It would be good If I could use 5 connections for that money. I cant juice their lines with the only 1mbit connections one connection higher couldn't hurt them in my case.
Verwijderd
How come that they are not reachable outside NL/BE/D, are they bound by eweka dsl lines, or just by the IP range, as I see they accept UK users.vliegnerd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:42:
[...]
Eweka supports multiple IP's but is not reachable from providers outside NL/BE/D.
Tweaknews does not allow multiple IPs, as far as I know. I'm not sure if they are reachable outside NL.
Contact tweaknews.nl to find out.
I asked them couple of questions:
1.Does Eweka accept International users?
2.Do you have one or more days test accounts?
3.Is it possible that you can pay for more than 4 connections, like for 5 connections you pay 9 euro., for 6 connections 10,5 euro....and so?
4.Do you accept logging from the multiple IP's in a case of the access with a router that has dual wan ports, which are a load balanced to act as one connection, with the two different providers with a two different IP's?
5.Is it true that you only handle headers for the only last 10 days, if this is true, why?
6.Could you give me a example of your retention on a different groups, which is the maximum and which is the minimum, because on some US servers, you got groups with a maximum retention and a lower quality groups with a minimum retention time, how's the situation with eweka server?
7.I translated some faq's from your page, and I saw roughly something about situation that you can only use one eweka server at the time, because logging on the other will be blocked???
How come that you have such policy, I used almost every USA news server and you can access their multiple servers simultaneously, logging on one wouldn't block you access to other.
8.Do you plain to evolve your retention to higher levels in the near future, to 50-60 days or more?
9.Why its only possible that I pay only by wire transfer, why dont you use some credit card processing company which is not paypal?
10.If I pay in advance for 3, 6 or 12 month do I have some discount as I could on almost every news server.
11.How come that you dont have email support or contact, this is the days of ultimate email usage, phones are slow and expensive, with the email support you can have queue list and you can process support tickets one at the time???
12. And the most important thing for the end, is your news server reachable outside the Belgium, Holland and Germany, could I access it from the Greece, Italy, Czech, Croatia, Serbia and Hungary.
Strangely I found email for support , sales and noc by other means which are not their web page, but it seems that they are not willing to gave any support by email for the Eweka news server???
Verwijderd
As I said in my country its not possible that you take any faster line than 768kbit/s by the law if you are the residential user, only business users are allowed to get faster lines. I did get best possible lines I could get one ADSL and one cable, which are joined by the router and load balanced.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:22:
[...]
Just take a faster ADSL connection, quit your cable connection and get a normal international usenetprovider. And find an English forum for your problems, this is a native Dutch forum.
Sorry on incommodity because of the English language, but best Euro news servers are placed in Holland, and asking on this big Dutch forum is the only logical place that I know.
As I said I tried best International Usenet servers like Giganews, Usenetserver, Newshosting, powerusenet, astraweb, 100proof,and dozen more that I couldn't remember. And I used them till they decided that multiple IP's are abuse.
I hope that you will understand my questions for little help
Eweka does not accept international users because the traffic would become too expensive for their pricing plan.
I know at least one USP that has no problems with multiple IP's, even at the same time: Easynews.
I know at least one USP that has no problems with multiple IP's, even at the same time: Easynews.
[ Voor 31% gewijzigd door joopv op 29-10-2006 16:52 ]
Verwijderd
here are the answers from the eweka:Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:30:
[...]
1.Does Eweka accept International users?
2.Do you have one or more days test accounts?
3.Is it possible that you can pay for more than 4 connections, like for 5 connections you pay 9 euro., for 6 connections 10,5 euro....and so?
4.Do you accept logging from the multiple IP's in a case of the access with a router that has dual wan ports, which are a load balanced to act as one connection, with the two different providers with a two different IP's?
5.Is it true that you only handle headers for the only last 10 days, if this is true, why?
6.Could you give me a example of your retention on a different groups, which is the maximum and which is the minimum, because on some US servers, you got groups with a maximum retention and a lower quality groups with a minimum retention time, how's the situation with eweka server?
7.I translated some faq's from your page, and I saw roughly something about situation that you can only use one eweka server at the time, because logging on the other will be blocked???
How come that you have such policy, I used almost every USA news server and you can access their multiple servers simultaneously, logging on one wouldn't block you access to other.
8.Do you plain to evolve your retention to higher levels in the near future, to 50-60 days or more?
9.Why its only possible that I pay only by wire transfer, why dont you use some credit card processing company which is not paypal?
10.If I pay in advance for 3, 6 or 12 month do I have some discount as I could on almost every news server.
11.How come that you dont have email support or contact, this is the days of ultimate email usage, phones are slow and expensive, with the email support you can have queue list and you can process support tickets one at the time???
12. And the most important thing for the end, is your news server reachable outside the Belgium, Holland and Germany, could I access it from the Greece, Italy, Czech, Croatia, Serbia and Hungary.
Strangely I found email for support , sales and noc by other means which are not their web page, but it seems that they are not willing to gave any support by email for the Eweka news server???
01) yes, check if it's avaible for you by doing a tracert to a newsreader for example: newsreader22.eweka.nl
02) no test-accounts
03) 7,50 EUR for 30 days or a multiple of it, nothing else!
04) accountsharing is accepted
05) Eweka policy
06) retention 30 days
07) you get assigned to one specific newsreader, nothing more nothin less
09) Eweka policy
10) no discount
11) Eweka policy
12) see answer 1
-------------------------------
They said that their retention is only a 30days, is this true?
So, just to get this right, it is forbidden by law to get a faster line then 768kbit/sec? So you could get fined or go to jail if you get a 1mbit line (wich you probaly can't)? Wich country we're talking about? Can you walk around outside without wearing a t-shirt without being fined?
Verwijderd
No, law forbid providers to sell to the residential users, anything over 768kbit/s, its a law that protect government monopoly on a major Telecom company, which is in government hands.
And the government is the owner of all dslams in that telecom company, and providers are just resellers of their capacity. By the law only government Telecom company could have internet lines, that are going trough their lines, providers could only buy their lines capacity and they cant lay down their lines.
In my company I have 24mbit/s line but at my home I got what I can.
768kbi/s-45 Euro.
384kbit/s-35 Euro.
its 80 euro. just for 1 mbit.
My company pays for the 24mbit/s line 2780 Euro. by month and its a extra deal in their eyes.
When I worked in USA last year I got optical 24mbit line in San Jose CA, for just 105$ its around 45 times cheaper than in my country.
And the government is the owner of all dslams in that telecom company, and providers are just resellers of their capacity. By the law only government Telecom company could have internet lines, that are going trough their lines, providers could only buy their lines capacity and they cant lay down their lines.
768kbi/s-45 Euro.
384kbit/s-35 Euro.
My company pays for the 24mbit/s line 2780 Euro. by month and its a extra deal in their eyes.
When I worked in USA last year I got optical 24mbit line in San Jose CA, for just 105$ its around 45 times cheaper than in my country.
And in wich country you're living?
Here (in The Netherlands) you can get 20~24mbit/sec for 25~40 euro a month.
I got this server http://www.download2day.nl/ and I live in Slovenia, got the 5 mbit package and get the top speeds 
But no 2 IP's. Why dont you get 2 subscribtions then. Just as easy not so expensive.
But no 2 IP's. Why dont you get 2 subscribtions then. Just as easy not so expensive.
[ Voor 27% gewijzigd door Megamind op 29-10-2006 20:41 ]
My God... seems like a horror movie to me. What country is this? Somewhere in eastern Europe I presume.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:04:
No, law forbid providers to sell to the residential users, anything over 768kbit/s, its a law that protect government monopoly on a major Telecom company, which is in government hands.
768kbi/s-45 Euro.
384kbit/s-35 Euro.
Still quite expensive. I have a ADSL2+ wide-open line (20mbit) for just E40 a month. But I can imagine that the US tarifs are already very cheap for you, in comparison to your own country.When I worked in USA last year I got optical 24mbit line in San Jose CA, for just 105$ its around 45 times cheaper than in my country.
Where? I have TweakDSL, E40 a month for wide-open ADSL2+.Aikon schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:27:
And in wich country you're living?
[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 29-10-2006 20:59 ]
Wow, great this Englisch conversation.
But this is a Dutch forum, isn't it?
Take a cup of thea and be proud of the Dutch culture!
But don't speak English please!!!
But this is a Dutch forum, isn't it?
Take a cup of thea and be proud of the Dutch culture!
But don't speak English please!!!
Nou om maar weer even over te schakelen naar Nederlands..
Snelheidsverhoging van Multikabel is hier goed te merken
Voorheen 180 kb/s
Nu: 280! kb/s
Toch een hele verbetering
Weet iemand wanneer het quotum voor de newsserver verhoogt wordt?
Snelheidsverhoging van Multikabel is hier goed te merken
Voorheen 180 kb/s
Nu: 280! kb/s
Toch een hele verbetering
Weet iemand wanneer het quotum voor de newsserver verhoogt wordt?
Verwijderd
Megamind Pozdrav,Megamind schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:37:
I got this server http://www.download2day.nl/ and I live in Slovenia, got the 5 mbit package and get the top speeds
tell me how good are they, did you tried any other big US news server, just to compare, how good is their retentions and completeness, I see on their page 35 days, are they rock stable, how much outage they got in one months, how good is their support. I could buy 2 accounts for 4.75 with 2x2 connections, could you tell me how did you paid them, because I cant find credit card processing, or other international countries on a list. For payment I see only:
# ABN-AMRO
# Postbank
# Rabobank
and some IDEAL type of processing.
If I must wire transfer on each transfer I must add 10 euros for the SWIFT processing. It would be ideal if they can process credit cards.
Tweak is niet wide open, maar gaat geloof ik tot 20mbit. Maar goed, dat valt al binnen wat ik zei. Wanadoo is geloof ik 23,50 en 24mbit.Wildfire schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:57:
Where? I have TweakDSL, E40 a month for wide-open ADSL2+.
@Loopdemack:
Where do you live?
Toch iets beter je huiswerk doenAikon schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:11:
[...]
Tweak is niet wide open, maar gaat geloof ik tot 20mbit. Maar goed, dat valt al binnen wat ik zei. Wanadoo is geloof ik 23,50 en 24mbit.
@Loopdemack:
Where do you live?
Eweka's retention is officially 25 days. And up to 40 days. At the moment the retention seems to be 28 days for most things I download. (And certainly no more!)Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:53:
[...]
They said that their retention is only a 30days, is this true?
Xandrios schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:51:
Even voor de duidelijkheid: Een vraagje tussendoor in het Engels is geen probleem, maar laten we het verder wel Nederlands houden
Mensen, wat is hier niet duidelijk aan? Dit is een Nederlands forum, we communiceren dus Nederlands. Als iemand daar problemen mee heeft moet hij/zij maar Babelfish gebruiken.
Verwijderd
Als je dan toch zo native Dutch ingesteld bent, misschien al eens beginnen met de naam Tweakers aan te passen naar een NL vertaling, en de categorieen van het forum ook allemaal (tot in het absurde) te vertalen ?Xandrios schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:08:
[html]<h3>Mensen, wat is hier niet duidelijk aan? Dit is een Nederlands forum, we communiceren dus Nederlands. Als iemand daar problemen mee heeft moet hij/zij maar Babelfish gebruiken.</h3>[/]
We zitten hier op Gathering Of Tweakers, in de forum categorie Internetproviders en hosting, en dan een topic over newsservers en binaries.
Maar jij loopt te zeiken dat er een buitenlander Engels gebruikt...
Djeezes man wat een houding...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 18:23 ]
Hmm, gezellig hier 
Momenteel ligt Tweaknews aardig achter wat snelheid betreft. Normaal 1,2 MB/seconde, nu slechts 0,2 MB. Weer storing, of gewoon druk?
Momenteel ligt Tweaknews aardig achter wat snelheid betreft. Normaal 1,2 MB/seconde, nu slechts 0,2 MB. Weer storing, of gewoon druk?
Dude, als het je niet bevalt ga je je maar ergens anders vermaken. Jij zit met je gezeik op de policy echt op het randje nu, en dit is niet je eerste waarschuwing op dat gebied.Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:18:
Maar jij loopt te zeiken dat er een buitenlander Engels gebruikt...
Djeezes man wat een houding...
Dit is een Nederlands forum, en als dan complete pagina's in het Engels overgaan is dat niet de bedoeling. Of jij dat leuk vind of niet, we spreken hier Nederlands. Er zijn zat Engelstalige forums als er perse in het Engels gesproken moet worden.
Mijn excuses, ik ben (nog steeds) gewoon verdomd benieuwd waar loopdemack woont, en hij doet helaas niet aan e-mail of direct messages.
Mja, ook goed.Chutney schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:57:
[...]
Toch iets beter je huiswerk doen. TweakDSL levert gewoon wide-open DSL2+. Er staat wel 20Mbit, gezien over het algemeen niemand de 24Mbit haalt. Net als de upstream die ook wide-open is in tegenstelling tot Wanadoo (zij cappen op 1024kbps).
[ Voor 30% gewijzigd door Aikon op 30-10-2006 19:29 ]
We communiceren dus in het Nederlands, hier op de bijeenkomst van freubelaars[...]we communiceren dus Nederlands.
Tweaknews is niks mee aan de hand gewoon de volle 8 Mbit lijn dicht.
Hij woont in Joegoslavie.Aikon schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:28:
Mijn excuses, ik ben (nog steeds) gewoon verdomd benieuwd waar loopdemack woont, en hij doet helaas niet aan e-mail of direct messages.
[...]
Mja, ook goed.
Troubels @ PFcorner: kan maar 2 draadjes; andere mensen ook last van?
edit:
Ow, lijkt nu weer goed te gaan
we gaan weer vrolijk verder 
Ow, lijkt nu weer goed te gaan
[ Voor 36% gewijzigd door TheovdS op 02-11-2006 17:26 ]
Verwijderd
Iemand die wat nieuws heeft over de retentie van Eweka? Ik krijg echt geen dingen ouder dan 28 dagen meer binnen? Maakt op zich niet zoveel uit, dat is meer dan genoeg voor mij, maar ik had gelezen dat het 40 dagen zou worden.
Leuk nieuws is dat xs4all´s newzilla ook 28 dagen haalt inmiddels, een leuke combi dus als je een snelle verbinding hebt.
Leuk nieuws is dat xs4all´s newzilla ook 28 dagen haalt inmiddels, een leuke combi dus als je een snelle verbinding hebt.
De retentie had allang weer 40 dagen moeten zijn.
Maar we hebben een enorme stapel verkeerde hardware geleverd gekregen (verkeerde CPU's) wat in het eerste opzicht niet opviel, echter bij belasting werden alle machines instabiel, dit moet dus allemaal geswapped worden en dat kost nogal wat tijd.
Maar hij word opgekrikt, das zeker.
Maar we hebben een enorme stapel verkeerde hardware geleverd gekregen (verkeerde CPU's) wat in het eerste opzicht niet opviel, echter bij belasting werden alle machines instabiel, dit moet dus allemaal geswapped worden en dat kost nogal wat tijd.
Hmm, is Eweka tegenwoordig gecapped op 10Mbit? Een week geleden trok ik de lijn nog dicht met 20Mbit, maar nu haal ik "slechts" ~1000KB/s. Verder niet erg ofzo, viel me op ineens.
Edit: \/ \/ ik heb ook Orange Family
[ Voor 10% gewijzigd door SayWhatAgain! op 02-11-2006 20:58 ]
Verwijderd
De downloadsnelheid van usenetserver is hier vandaag om te huilen: max 500 kb /sec 10 draadjes. Ik heb orange family en normaal haal ik altijd rond de 1600 kb/sec. Hebben meer mensen hier last van?
zelfde ervaring als bovenstaande icm orange familySayWhatAgain! schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:46:
Hmm, is Eweka tegenwoordig gecapped op 10Mbit? Een week geleden trok ik de lijn nog dicht met 20Mbit, maar nu haal ik "slechts" ~1000KB/s. Verder niet erg ofzo, viel me op ineens.
eweka heeft het soms gewoon wat druk
zie http://www.eweka.nl/readers/
vooral weekends en savonds na 18:00 uur tot uurtje of 0:00 is het wat druk
zet je downloads anders aan na 0:00 en je gaat max speeds
(kan ook aan orange liggen natuurlijk) maar na check op speedtest van bbned trekt hij hem wel dicht tot 1800kb.sec
overigens trek ik nu op een zaterdag op server 32
1400kb.sec best OK voor een zaterdag middag!
[ Voor 14% gewijzigd door xdc op 04-11-2006 16:52 ]
slimmehotspot.nl
Verwijderd
Ik haal met 3 lijnen van Eweka 2,02MB/sec (maximum van mijn 20mbit verbinding). Ze zijn dus zeker niet gecapped. Wel merk ik tussen 19:00 en 23:00 een lagere snelheid met 3 lijnen (1 MB ipv 2,02 MB).
Verwijderd
Super! Ik merk het vanzelf wel. Het komt zelden voor dat ik zaken ouder dan 30 dagen binnenhaal, maar was nieuwsgierig.Punica- schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:12:
De retentie had allang weer 40 dagen moeten zijn.
Thanks, dan ga ik dit even samen doen met een kameraad.vliegnerd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:06:
[...]
1 draadje haalt hier 4Mbps, op een 4Mbps tele2 abo. Dus minstens 4Mbps
Aangezien 4 draadjes 20Mbit max zou moeten zijn, gok ik 5Mbps per draadje.
Ik heb 8Mbps verbinding(@home), en hij een 4Mbps..
Ik heb Eweka en krijg sinds enkele dagen;
Unable to logon. Server Response ""
Per mail zijn ze niet bereikbaar dus dat is lekker handig
Heb het wel vaker gehad dat ik deze melding kreeg, maar meestal dan slechts een paar uur. Meer slachtoffers, of misschien een oplossing? Newsreader27 gebruik ik.
Per mail zijn ze niet bereikbaar dus dat is lekker handig

Mensen, ik mag mij sinds enkele dagen de gelukkige eigenaar van een 24Mbit lijn noemen bij TweakDSL. Daarbij hebben we dus ook toegang tot de newsserver van tweak.
Daar zit ik nu een aantal dagen eens wat van af te lurken, maar de compleetheid is op zijn zachtst gezegd onder de maat. Dingen van amper 3 dagen oud krijg ik onherstelbaar binnen. Jammer, want de retentie van tweak behoort vele malen hoger te liggen imho.
Mijn vraag is dan ook wat kan ik fout doen? Ik ben een luie en vooral onwetende leecher en gebruik dus nzb'tjes die ik via de welbekende usenet search sites download. Hier staan de downloads vaak wel compleet (alle deeltjes beschikbaar) maar vervolgens downloaden levert óf een repair op (geen probleem natuurlijk, maar wel bedenkelijk) óf een corrupt bestand.
Over de downloadsnelheid heb ik overigens niets te klagen. Trek de verbinding makkelijk dicht.
Doe ik hier iets fout en wat dan?
Daar zit ik nu een aantal dagen eens wat van af te lurken, maar de compleetheid is op zijn zachtst gezegd onder de maat. Dingen van amper 3 dagen oud krijg ik onherstelbaar binnen. Jammer, want de retentie van tweak behoort vele malen hoger te liggen imho.
Mijn vraag is dan ook wat kan ik fout doen? Ik ben een luie en vooral onwetende leecher en gebruik dus nzb'tjes die ik via de welbekende usenet search sites download. Hier staan de downloads vaak wel compleet (alle deeltjes beschikbaar) maar vervolgens downloaden levert óf een repair op (geen probleem natuurlijk, maar wel bedenkelijk) óf een corrupt bestand.
Over de downloadsnelheid heb ik overigens niets te klagen. Trek de verbinding makkelijk dicht.
Doe ik hier iets fout en wat dan?
Verwijderd
Ik weet niet wat je fout doet, maar ik kan je melden dat de retentie van tweak hier perfect is.
Waarschijnlijk ligt het dus aan jou, maar dan ligt het waarschijnlijk aan je newsreader en niet aan tweak...
Gevalletje pech misschien? Ik krijg eigenlijk altijd alles wel 'goed' binnen via Tweak. Zeker als je gewoon nzb'tjes gebruikt moet er weinig mis kunnen gaan.
Verwijderd
Op het randje van wat als ik vragen mag?Xandrios schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:16:
[...]
Dude, als het je niet bevalt ga je je maar ergens anders vermaken. Jij zit met je gezeik op de policy echt op het randje nu, en dit is niet je eerste waarschuwing op dat gebied.
Op het randje van de policy vermoed ik?Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:14:
[...]
Op het randje van wat als ik vragen mag?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dan mag jij mij vertellen waar ik op moet letten in newsleecher en/of sabnzbd. Ik wissel beide nu af en merk geen verschil in integriteit. Alles wat ik download is incompleet eigenlijk. Terwijl ook NewsLeecher in beginsel aangeeft dat alles compleet op de server staat (alles groen). Uiteindelijk dus toch niet...? Wie geeft me even wat inzicht.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:33:
Ik weet niet wat je fout doet, maar ik kan je melden dat de retentie van tweak hier perfect is.Waarschijnlijk ligt het dus aan jou, maar dan ligt het waarschijnlijk aan je newsreader en niet aan tweak...
same here... zuchtdevv05 schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:40:
Ik heb Eweka en krijg sinds enkele dagen;
Per mail zijn ze niet bereikbaar dus dat is lekker handigHeb het wel vaker gehad dat ik deze melding kreeg, maar meestal dan slechts een paar uur. Meer slachtoffers, of misschien een oplossing? Newsreader27 gebruik ik.
ik heb via @home op newshosting lage snelheid, ongeveer 250 Kb/s daar waar ik altijd gewoon 1000Kb/s heb, zijn hier meer mensen met snelheidsproblemen op newshosting?
Kan het kloppen dat Eweka Usenet tussen 1 uur en 7 uur (13:00-19:00) een stuk langzamer is dat de tijden daarbuiten? Ik haal nu naar 400 kb, terwijl ik soms buiten die uren het dubbele haal.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Onder? Ik dacht dat ze juist altijd aan het uitbreiden waren?Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:29:
Ewekea's retentie is inmiddels onder de 30 dagen gedoken...
Inderdaad
Misschien moet je er wat van zeggen als je er last van hebt want ze beweren bij hun usenet diensten dat er sprake is van 40 dagen retentie, dat was eerst 30 dagen.
idd, Eweka komt bij lange niet aan de 40 dagen die ze aanbieden. Hebben ze niet toch stiekem een emailadres waar deze klacht heengestuurd kan worden? Om morgen een telefoontje à €0,80 per minuut te maken voor een internetdienst vind ik persoonlijk zonde van mijn beltegoed.
Eweka komt doorgaans niet boven de 25 uit. Althans, dat is mijn ervaring. Daarom ga ik ook de overstap maken naar TweakNews.
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.