Volgens mij is die al een maandje bekend ofzo, en werkt ie vaak niet meer.
Als bijvoorbeeld 1 procent af en toe problemen heeft met zijn newsserver en die newsserver heeft gewoon heel veel klanten, dan kun je procentueel gezien veel klachten terugvinden in een topic als dit. Ik persoonlijk gebruik Eweka al ruim een half jaar en zit altijd rond de 12mbit/s wat simpel weg prima is in samenwerking met mijn provider (20mbit) gezien de 1,7 km naar de dichtstbijzijnde centrale. Ik heb ook ervaring met bijv. Usenetserver (ook prima maar iets duurder) en ook die was wel eens niet te bereiken. Daarnaast is het ook algemeen goed dat mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, altijd het hardst klagen als ze vinden dat het niet naar hun zin werkt.
Zo dat moest er even uit na al die negatieve feedback die ik net heb gelezen over Eweka. Nu weer even verder zoeken wie welke client waarom gebruikt. Ikzelf heb newsbin maar ben wel even benieuwd naar de mening van andere eindgebruikers.
Zo dat moest er even uit na al die negatieve feedback die ik net heb gelezen over Eweka. Nu weer even verder zoeken wie welke client waarom gebruikt. Ikzelf heb newsbin maar ben wel even benieuwd naar de mening van andere eindgebruikers.
Verwijderd
Deze gebruik ik: [rml][ Gebruikerservaringen] Newsleecher*[/rml]OnTheJazz schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:09:
Download zelf nu weer met xs4all gratis newsserver en die bevalt voor de zomermaanden prima. Gratis en als je elke 2 dagen even kijkt haal je het meeste nog wel binnen (retentie iets van 2 weken). Na de zomer ga ik op zoek naar een alternatief voor giganews, ik ben het zat dat ik elke maand een flinke tijd bezig ben om te betalen (mijn creditcardbedrijf, de ign bank weigert steevast de betaling naar giganews en ik moet er dan achteraan om te kunnen betalen wat 3 dagen kost in de praktijk). Wellicht probeer ik Eweka, maar toch... al die klachten zijn er niet voor niets.
Welke klachten bedoel je precies?Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:52:
Wellicht probeer ik Eweka, maar toch... al die klachten zijn er niet voor niets.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
hoewel de cc bij aanmelden ff moeilijk ging doen is het toch gelukt en kon ik , na 20 minuten wachten op de email met passwordMeNTaL_TO schreef op zondag 02 juli 2006 @ 07:23:
[...]
Dacht dat ik mijn gegevens na 10 min had, noem ik wel direct.
Iemand enig idee waarom er steeds probs zijn bij UNS?
eerst een 25/maand account wat al 2 dagen geupgraded werdt naar onbeperkt. Kost je gewoon $12 meer(verschil 25GB VS onbeperkt account)
in 5 dagen 110GB

zal @home leuk vinden

[ Voor 6% gewijzigd door ThaHandy op 12-07-2006 19:50 ]
Ik ben net aan het zoeken geweest naar de retentietijd van de @home nieuwsservers. Maar ik lees echt teveel verschillende tijden, en ik kom er zo niet uit.
Ik ben o.a. tijden tegengekomen van < 1 dag, dat is natuurlijk wel heel slecht. Hierbij moet ik wel vertellen dat het een heel oud bericht was. Zijn de nieuwsserver van @home ondertussen verbeterd?
Ik ben o.a. tijden tegengekomen van < 1 dag, dat is natuurlijk wel heel slecht. Hierbij moet ik wel vertellen dat het een heel oud bericht was. Zijn de nieuwsserver van @home ondertussen verbeterd?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik heb in ook @home op mijn kamer in Maastricht en via @home kan ik via meerdere newsservers downloaden. Je hebt de regionale, dat is iets van news.home.lb.ms.nl of zoiets weet niet meer zeker en daar is een retentie van ongeveer 1 dag maar veel incompleet. Maar je hebt ook de testnews.home.nl server en die is wel aardig die heeft een retentie van 3-4 dagen. Maar @home is niet echt een superprovider qua newsgroepen vind ik..Vanitas schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:12:
Ik ben net aan het zoeken geweest naar de retentietijd van de @home nieuwsservers. Maar ik lees echt teveel verschillende tijden, en ik kom er zo niet uit.
Nou, ik ben weg bij Eweka. Vorige maand hebben ze een fout gemaakt met de afsluiting van de accounts waardoor iedereen een paar dagen extra meepakte. Als je met ideal betaalde kreeg je die dagen nogmaals cadeau. Dat heb ik dus gedaan, maar helaas Eweka wilde mij toch na 30 dagen afsluiten.
Het forum is tegenwoordig niet meer bedoeld voor vragen dus mag je de 80 cent pm helpdesk gaan bellen. Ja, die is gek! Dat zijn toch geen prijzen voor een helpdesk?! Anyway, afgesloten dus en absoluut niet van plan om opnieuw aan te melden ondanks de scherpe prijzen en dito snelheid.
Op naar een alternatief!
Het forum is tegenwoordig niet meer bedoeld voor vragen dus mag je de 80 cent pm helpdesk gaan bellen. Ja, die is gek! Dat zijn toch geen prijzen voor een helpdesk?! Anyway, afgesloten dus en absoluut niet van plan om opnieuw aan te melden ondanks de scherpe prijzen en dito snelheid.
Op naar een alternatief!
Flickr PSN ID= cheironnl
Ach ja, dat is weer zo typisch. Een dienst aanbieden voor weinig en zolang het werkt is het allemaal prima. Totdat je problemen krijgt en dan mag je gaan bloeden.cheiron schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:44:
...Het forum is tegenwoordig niet meer bedoeld voor vragen dus mag je de 80 cent pm helpdesk gaan bellen. Ja, die is gek! Dat zijn toch geen prijzen voor een helpdesk?! Anyway, afgesloten dus en absoluut niet van plan om opnieuw aan te melden ondanks de scherpe prijzen en dito snelheid.
Het forum is NOOIT bedoeld geweest voor individuele problemen, echter jij probeert 't wel en dan ga je klagen als je niet geholpen word. En nogmaals. die 80 ct/m wist jij vanaf dat je het abbo afsloot. Verder, ligt het probleem aan onze kant, dan worden jouw telefonie kosten vergoed in credits op je account.
Zoals daar ook al gezegt was, de helpdesk is duur, zodat mensen eerst 3x lezen voordat ze gaan bellen, aangezien 9v/d10 problemen opgelost kunnen worden door gewoon te lezen. Waarom moeten mensen die alles wel netjes lezen en zelf oplossen betalen voor de mensen die dit niet doen? (Als de helpdesk geen duur nummer had moest de prijs in het algemeen omhoog)
Momenteel ben ik via UNS iets van 34 dagen en een beetje aan het downloaden. Dat is, tot nu toe, 100% compleet.pven schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 08:44:
Op de site van UNS staat dat bepaalde (grotere) binaire groepen 35+ dagen retentie hebben, als ik echter iets van 32 dagen terug probeer te downloaden dan is dat voor 95% incompleet.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
wacht maarpven schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:27:
[...]
Momenteel ben ik via UNS iets van 34 dagen en een beetje aan het downloaden. Dat is, tot nu toe, 100% compleet.

Eweka doet het bij mij niet. Waarschijnlijk is er geen peering agreement met mijn provider (1und1 Duitsland). Wat zijn mijn alternatieven? Heeft iemand hier ook 1und1 en wil zijn ervaringen delen?
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Verwijderd
Er is toch ook gratis emailondersteuning bij Eweka mag ik hopen? Ik vind in iedergeval dat je zo niet met je klanten om kan gaan. Maarja, het is zoiezo al vreemd dat hier al tijden een Eweka medewerker berichten loopt te posten en vaak in de verdediging gaat. Het komt niet professioneel over en ik zie er ook geen toegevoegde waarde van. Punica, je kan beter je klanten gaan helpen op je eigen forum ipv dit soort reacties hier te geven.Punica- schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:08:
En nogmaals. die 80 ct/m wist jij vanaf dat je het abbo afsloot. Verder, ligt het probleem aan onze kant, dan worden jouw telefonie kosten vergoed in credits op je account.
Ik ben trouwens weg bij Giganews. Ik heb wat lopen experimenteren met de xs4all nieuwsgroepen en daar kan je alles tot en met 18,5 dagen oud uithalen. En na een maand testen blijkt dat prima te bevallen. Je moet er iets dichter op zitten, je kan niet even een week niet kijken, maar verder scheelt het flink wat geld. Hulde voor xs4all
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 09:55 ]
Tip: Zoek een andere providerTwisted schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 08:12:
Eweka doet het bij mij niet. Waarschijnlijk is er geen peering agreement met mijn provider (1und1 Duitsland). Wat zijn mijn alternatieven? Heeft iemand hier ook 1und1 en wil zijn ervaringen delen?
Nee, serieus: Ik zou Eweka om een refund vragen voor de kosten. Ze kunnen hun dienst niet leveren blijkbaar, dus hoef jij er niet voor te betalen.
Ik denk dat www.tweaknews.nl wel zou werken (anders die 10 dagen test abbo nemen)
CMJJKFE
Is dat zo? Qua ADSl ben ik wel tevreden met 1und1 (tenminste, tot nu toe). Ik ga eens kijken naar tweaknews. Bedankt.Xandrios schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:55:
[...]
Tip: Zoek een andere providerOp het gebied van serverhosting is 1und1 echt the-horror in ieder geval
Nee, serieus: Ik zou Eweka om een refund vragen voor de kosten. Ze kunnen hun dienst niet leveren blijkbaar, dus hoef jij er niet voor te betalen.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
ik heb zelf sinds een paar weekjes eweka, en mij downloads schieten omhoog met 20 gb /dag 
tis zeer goedkoop vind ik , 7.50 voor een maand, ik deel mijn account met een vriend van mij, die draait 2 connections en ik 2, ik krijg zo'n 15 mb/s, maar wat mij wel opviel is dat ik ipv 1 maand, 2 maanden kreeg,
gewoon een foutje en bof ik dus ?
mij hoor je iig niet klagen
tis zeer goedkoop vind ik , 7.50 voor een maand, ik deel mijn account met een vriend van mij, die draait 2 connections en ik 2, ik krijg zo'n 15 mb/s, maar wat mij wel opviel is dat ik ipv 1 maand, 2 maanden kreeg,
gewoon een foutje en bof ik dus ?
mij hoor je iig niet klagen
Nee hoor dat is geen foutje
Bij mij werkt eweka ook perfect, al moest ik ipv 7.50, 8.50 betalen omdat ik met ideal wilde betalen. Maar verder is de snelheid goed, en dat is voor mij het belangrijkste.
This space for rent. Serious inquiries only please.
Roflol, bij UNS zijn ze aan het upgraden, ik kom nu niet boven de 1,5KB/s 
Op hun pagina zie ik dat de throughput wel op 10Gbps ligt, iemand nog
meer last van traagheid?

Op hun pagina zie ik dat de throughput wel op 10Gbps ligt, iemand nog
meer last van traagheid?
Het heeft even geduurd, maar Brein heeft dan uiteindelijk toch usenet ontdekt:
nieuws: Brein beraamt plannen om nieuwsgroepen aan te pakken
In het kort zijn ze twee dingen van plan:
• NZB-sites aanpakken;
• providers er toe bewegen om bepaalde groepen niet meer aan te bieden.
Het aanpakken van NZB-sites levert natuurlijk niets op, want dan ga je simpelweg naar een buitenlandse site toe. Providers ergens toe bewegen schiet ook niet op; of het hele spul wordt in een nieuwe groep gepost of je wijkt uit naar een buitenlandse usenet-provider.
Kortom: Brein verspilt haar tijd hiermee.
In het kort zijn ze twee dingen van plan:
• NZB-sites aanpakken;
• providers er toe bewegen om bepaalde groepen niet meer aan te bieden.
Het aanpakken van NZB-sites levert natuurlijk niets op, want dan ga je simpelweg naar een buitenlandse site toe. Providers ergens toe bewegen schiet ook niet op; of het hele spul wordt in een nieuwe groep gepost of je wijkt uit naar een buitenlandse usenet-provider.
Kortom: Brein verspilt haar tijd hiermee.
Verwijderd
ze kunnen het wel zo ver laten komen dat je verplicht een payserver moet betalen (vb. Telenet in België, daarbij lukken nieuwsgroepen op de telenet-standaardservers ook niet), waardoor al een redelijk deel van de gebruikers zal wegvallen, hoewel ik mijn twijfels heb of ze daarmee de gebruikers blokken die ze het liefste zouden blokken.
Iemand met een mooie snelle internettoegang zonder datalimiet, die kan voor een 10tal euro per maand ergens een mooi unlimited abo nemen, en gaan daardoor gewoon door blijven doen. Iemand met een traag abo'tje moet al in volume-blokken aankopen, wat toch een stuk duurder uitkomt per gigabyte.
(zeker als je gelijk in België voor volume moet bijbetalen, dan komt het gewoon goedkoper uit om naar de videotheek te lopen, dan heb je tenminste nog de nederlandse klank en nederlandse subs)
Iemand met een mooie snelle internettoegang zonder datalimiet, die kan voor een 10tal euro per maand ergens een mooi unlimited abo nemen, en gaan daardoor gewoon door blijven doen. Iemand met een traag abo'tje moet al in volume-blokken aankopen, wat toch een stuk duurder uitkomt per gigabyte.
(zeker als je gelijk in België voor volume moet bijbetalen, dan komt het gewoon goedkoper uit om naar de videotheek te lopen, dan heb je tenminste nog de nederlandse klank en nederlandse subs)
Brein doet z'n best maar. De beste NZB-sites zitten toch niet in Nederland.
Hoi allemaal,
is er wat bekend over het opkrikken van de standaard-download-snelheid van de gratis newsgroepen service bij speedlinq ?
Normaal downloadde ik altijd op 25kb/sec, maar nu haal ik makkelijk de 70kb/sec
Mij hoor je niet klagen, maar ik dacht dat je deze snelheden alleen kon halen als je bijbetaalde...
is er wat bekend over het opkrikken van de standaard-download-snelheid van de gratis newsgroepen service bij speedlinq ?
Normaal downloadde ik altijd op 25kb/sec, maar nu haal ik makkelijk de 70kb/sec
Ik gebruik zelf de newsserver van XS4ALL newszilla en die bevalt me in samenwerking met newsleecher prima! de retentie is het afgelopen jaar verhoogd naar ongeveer 12 dagen en alle groepen zijn tegenwoordig ook beschikbaar waar vroeger bijv. a.b.dvd niet geaccest kon worden..
hulde aan xs4all... dit komt de (wat) hogere abbo kosten zeer tegemoet
hulde aan xs4all... dit komt de (wat) hogere abbo kosten zeer tegemoet
Cynisch? Ik denk dat Brein medewerker al heel lang op het forum van bv FTD meelezen. Tim Kuijk heeft zich niet eens zolang geleden uitgesproken over Usenet in een online interview en daarbij heeft ie te kennen gegeven dat ze er niet zo veel tegen kunnen doen, tegen de servers zelf iig.pven schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:42:
Het heeft even geduurd, maar Brein heeft dan uiteindelijk toch usenet ontdekt:
Daarom pakken ze nu de NZB sites aan. Succes ermee.
Verwijderd
Dit is het meest redelijke wat ik de afgelopen maanden heb gehoord. Prima oplossing. Zeker als jullie de kosten van het bellen terugbetalen als het aan jullie ligt. Gaat dit overigens automatisch of moet je erom vragen?Punica- schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:08:
[...]
...
Het forum is NOOIT bedoeld geweest voor individuele problemen, echter jij probeert 't wel en dan ga je klagen als je niet geholpen word. En nogmaals. die 80 ct/m wist jij vanaf dat je het abbo afsloot. Verder, ligt het probleem aan onze kant, dan worden jouw telefonie kosten vergoed in credits op je account.
Zoals daar ook al gezegt was, de helpdesk is duur, zodat mensen eerst 3x lezen voordat ze gaan bellen, aangezien 9v/d10 problemen opgelost kunnen worden door gewoon te lezen. Waarom moeten mensen die alles wel netjes lezen en zelf oplossen betalen voor de mensen die dit niet doen? (Als de helpdesk geen duur nummer had moest de prijs in het algemeen omhoog)
Bwegh
UNS heeft een snelheidsprobleem ATM denk ik, kan alles met volledige bandbreedte doen, behlave leechen via uns, zowel met Grabit als met Newsleecher, op diverse systemen 
Van de week nog met 1,02MB/s, nu ergens tussen de 400 en 700 KB/s
Van de week nog met 1,02MB/s, nu ergens tussen de 400 en 700 KB/s
voor mensen die nog een keuze moeten maken en een CC hebben, kan ik newshosting aanraden, heb het zelf aan meer dan een jaar. prima service, prijs 15 dollar, wat neerkomt op 12 euro per mnd.
Tele2 heeft nu een speciale aanbieding voor klanten die naar Tweaknews gaan
. Dat ziet er erg goed uit !!
CMJJKFE
Zijn er wellicht mensen hier die kunnen zeggen wat de ervaringen zijn m.b.t overstappen naar Tweaknews van Eweka.
Heb namelijk af en toe problemen met Eweka en zit te overwegen om naar Tweaknews te gaan.
Wat zijn jullie ervaringen met Eweka en is het toen beter geworden toen je overstapte naar Tweaknews?
Alvast bedankt!
Groet,
The CarNagE Man
Heb namelijk af en toe problemen met Eweka en zit te overwegen om naar Tweaknews te gaan.
Wat zijn jullie ervaringen met Eweka en is het toen beter geworden toen je overstapte naar Tweaknews?
Alvast bedankt!
Groet,
The CarNagE Man
Persoonlijk zou ik voor Tweaknews gaan. Ik heb daar persoonlijk hele goede ervaringen mee en de retentie is natuurlijk fantastisch
CMJJKFE
Zijn er meer mensen die sinds gisteren snelheidsproblemen hebben met NewsHosting?
Normaal trek ik met 6 draadjes m'n 12 Mbit dicht, maar nu kom ik met 8 draadjes nauwelijks boven de 700 KB/s uit.
Normaal trek ik met 6 draadjes m'n 12 Mbit dicht, maar nu kom ik met 8 draadjes nauwelijks boven de 700 KB/s uit.
Verwijderd
Ik heb Orange als provider via de Casema kabel. De Orange newsserver is niet geweldig, die van Casema schijnt veel beter te zijn. Weet iemand of het ingewikkeld is om over te stappen van Orange naar Casema als provider? Of is er (behalve een pay-server) nog iets anders mogelijk om iets betere of backup newsserver te hebben?
Verwijderd
Maar soms heb ik ook weleens dat ik iets helemaal niet meer kan vinden dat op dezelfde groep niet veel ouder is als 4 dagen ...
Weet iemand hoe dit kan?
Ik haal ook opeens hogere snelheden bij speedlinq (100kb/s max). Hopen dat dit zo blijftmieg_1981 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:05:
Hoi allemaal,
Normaal downloadde ik altijd op 25kb/sec, maar nu haal ik makkelijk de 70kb/secMij hoor je niet klagen, maar ik dacht dat je deze snelheden alleen kon halen als je bijbetaalde...
idem, eerst iets van 30, nu 100+Bartoz schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:00:
[...]
Ik haal ook opeens hogere snelheden bij speedlinq (100kb/s max). Hopen dat dit zo blijft
Ik gebruik nu 1 maand eweka en ben er zeer tevreden over, alleen wil ik tweaknews wel eens testen(altijd proberen he). Nu zie ik op hun site een proef abbonement, maar is die gratis(10 dagen), dit staat er alleen maar over:
Mijn vraag dus, is deze proef abbonement geheel gratis?
Dus als je de formulier niet weer terug stuurt vervalt de account na de 10 "proef' dagen.Vul onderstaand formulier in en ontvang via de post je logingegevens en een aanvraagformulier. Je account wordt pas definitief wanneer wij een volledig ingevuld formulier van je hebben binnengekregen. Mocht dit niet bij ons binnenkomen, dan vervalt je account automatisch na de proefperiode van 10 dagen. Per huishouden is 1 account toegestaan en de account mag niet met derden gedeeld worden. Bij misbruik wordt je account zonder waarschuwing afgesloten.
Verwijderd
De klantenservice van Casema bellen en vragen wanneer je eerstvolgende contractsverjaardag is. Op die datum kan je de overstap maken van Wanadoo/Orange-cable naar Casema. Deze overstap is een administratieve handeling en je wordt op de desbetreffende datum overgezet naar het Casema-netwerk (nieuw/ander IP-adres). Het beste kan je ca. 1,5 maand van te voren bellen om de overzet in te plannen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:58:
Ik heb Orange als provider via de Casema kabel. De Orange newsserver is niet geweldig, die van Casema schijnt veel beter te zijn. Weet iemand of het ingewikkeld is om over te stappen van Orange naar Casema als provider? Of is er (behalve een pay-server) nog iets anders mogelijk om iets betere of backup newsserver te hebben?
Let op dat je (hoofd)e-mailadres van Wanadoo/Orange-cable z.s.m. na de overzetting wordt geblokkeerd. Je kan hierover wederom de klantenservice van Casema bellen om het oude (hoofd)e-mailadres (tijdelijk) te heropenen. Hetzelfde geldt voor je homepage van Wanadoo/Orange-cable.
Zekers. Maar je merkt vanzelf dat de server gewoon goed is. Ik heb het hier gehouden iig.matsume schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:11:
Ik gebruik nu 1 maand eweka en ben er zeer tevreden over, alleen wil ik tweaknews wel eens testen(altijd proberen he). Nu zie ik op hun site een proef abbonement, maar is die gratis(10 dagen), dit staat er alleen maar over:
Dus als je de formulier niet weer terug stuurt vervalt de account na de 10 "proef' dagen.
Mooooooeeeee......
Verwijderd
Thanks, ik ga het eens uitzoeken.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:21:
[...]
De klantenservice van Casema bellen en vragen wanneer je eerstvolgende contractsverjaardag is. [knip]
Heb jij trouwens een HowTo voor het installeren van SABnzbd. Wil het onder Ubuntu 6.06.1 Server gaan draaien, maar krijg het nog niet voor elkaar.Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:20:
[...]
Yep, gebruik SABnzbd al een tijdje (heb nu versie 0.1.6 draaien op mn linux doosje hier..).. Met 0.1.7 een paar vage problemen, dus lekker bij 0.1.6 blijven zitten. Iemand die al een nieuwere versie heeft draaien?
/edit/ heb al wat gevonden...
[ Voor 4% gewijzigd door supernova op 30-08-2006 13:27 ]
PS5 User ;-) ...
Kun je het linkje geven van de Howto ?supernova schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:48:
[...]
Heb jij trouwens een HowTo voor het installeren van SABnzbd. Wil het onder Ubuntu 6.06.1 Server gaan draaien, maar krijg het nog niet voor elkaar.
/edit/ heb al wat gevonden...
Dit is de link voor Linux
http://drbyte.wiki.xs4all...rtal#Installation_SABnzbd
Heb het zelf geprobeerd en het werkt uitstekend..
Wel de rechten goed zetten op de directories... EN de volledige paden in volgens de Linux regels in SABnzbd aangeven..
En eventueelvoor de mensen die hem onder windows willen draaien...
http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/
PS5 User ;-) ...
heb je al andere poorten geprobeerd?Mr Magic schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:18:
Zijn er meer mensen die sinds gisteren snelheidsproblemen hebben met NewsHosting?
Jongens, blijven we een beetje ontopic? Software hoort hier niet thuis
Hetzelfde hier.Black Piet schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:31:
[...]
Zekers. Maar je merkt vanzelf dat de server gewoon goed is. Ik heb het hier gehouden iig.
Ik gebruikte eerst altijd de newsservers van m'n provider (Wanadoo ADSL Lite), maar een paar weken geleden had ik ook zo'n proefabo genomen van Tweaknews. Na 10 dagen proef wordt je account gewoon afgesloten. Ik heb toen alsnog de formulieren opgestuurd en 2 dagen daarna was m'n account weer te gebruiken. Het bevalt me prima!
Ik loop net toevallig tegen http://usenet-news.net/ aan:
Uit alles blijkt natuurlijk dat Usenet-News een deal heeft met Giganews (70 dagen retentie). Aangezien ik Giganews te duur vind, zal ik Usenet-News zeker in mijn achterhoofd houden als ik op zoek ben naar een artiikel welke ouder is dan 35 dagen. (Tot-op-heden ben ik met UseNetServer nog dik tevreden.
)
Op het forum van Newsleecher lees ik overigens dat iemand iets minder tevreden is over deze usenet-provider.
De prijzen:* Both US and European server systems, for best speed and redundancy
* High-quality feeds
* All popular apps/games newsgroups
* All popular mp3 newsgroups
* All popular pics/movie/multimedia newsgroups
* All popular text and support newsgroups
* Very long retention, 70+ days, and high completion rate, 99%+
* High speed downloads via multiple OC48 networks
* Full range of non-expiring block options for your download needs.
* No upload limits
* NEW! Global Binary search and NZB generator included!
En nog een opvallende stukje uit de FAQ:Lifetime Block download accounts
Block size Cost/block (Payable in USD, EUR or GBP)
2 GB $ 2.00
5 GB $ 3.00
10 GB $ 5.00
20 GB $ 10.00
30 GB $ 14.00
50 GB $ 20.00
100 GB $ 32.00 - New lower price!
200 GB $ 62.00 - New lower price!
300 GB $ 92.00 - New lower price!
lock accounts are non expiring. Headers not counted* towards block quota usage.
For info about block payment options, please see our FAQ.
Max 8 simultaneous connections total to our servers.
Als ik dit vergelijk met bv. http://www.news.astraweb.com/ dan is Astraweb goedkoper, maar die bieden slechts een retentie van 25 dagen.Q: Which payment options do you offer to buy quota Blocks?
A: The current options are to buy blocks using a Credit Card, (via CCDeb), payment via PayPal, or via Moneybookers.
Please note that when buying quota blocks via PayPal, you get access to a limited newgroups list, (NO adult-oriented newsgroups!), due to PayPals regulations.
For users without Credit Card who want to access adult newsgroups we recommend Moneybookers, which you can fund from a bank account almost anywhere in the world.
Uit alles blijkt natuurlijk dat Usenet-News een deal heeft met Giganews (70 dagen retentie). Aangezien ik Giganews te duur vind, zal ik Usenet-News zeker in mijn achterhoofd houden als ik op zoek ben naar een artiikel welke ouder is dan 35 dagen. (Tot-op-heden ben ik met UseNetServer nog dik tevreden.
Op het forum van Newsleecher lees ik overigens dat iemand iets minder tevreden is over deze usenet-provider.
Verwijderd
Ik hoor eigenlijk niet zoveel over smsusenet ( www.smsusenet.nl) Ben hier al een jaar abonnee en ook heel tevreden. Je kunt kiezen tussen 2 MB snelheid ( 2 lijntjes), 4,95 p.m. en 10 MB (onbeperkt), 7, 95 voor 21 dagen. Weinig downtime, retentie ongeveer 1 maand.. Kortom, mijn eerste en tot nu toe enige usenetprovider. Heb nog geen aanleiding gezien over te hoeven stappen.
Verwijderd
Beste mensen,
Ik ben nieuw op het gebied van Usenet.
Op dit moment heb ik het internetabo Casema Midi met een maximumsnelheid van 1600/330 kbit/sec.
De snelheid met het 'normaal' downloaden is prima, alleen bij usenet kan ik maar maximaal 1 thread gebruiken van 512 kbit/sec (60 kb/s). Dit is voor het downloaden van films veel te weinig.
Nu mijn vraag;
Als ik nu een abonnement neem op Tweaknews 10 MB, kan ik dan 4 threads twv 2,5 Mbit/sec gebruiken? Of kan ik dan even goed maar een maximale snelheid halen van 1600 kbit/sec (+- 120 kb/s) op usenet.
Alvast bedankt voor de informatie!
Ik ben nieuw op het gebied van Usenet.
Op dit moment heb ik het internetabo Casema Midi met een maximumsnelheid van 1600/330 kbit/sec.
De snelheid met het 'normaal' downloaden is prima, alleen bij usenet kan ik maar maximaal 1 thread gebruiken van 512 kbit/sec (60 kb/s). Dit is voor het downloaden van films veel te weinig.
Nu mijn vraag;
Als ik nu een abonnement neem op Tweaknews 10 MB, kan ik dan 4 threads twv 2,5 Mbit/sec gebruiken? Of kan ik dan even goed maar een maximale snelheid halen van 1600 kbit/sec (+- 120 kb/s) op usenet.
Alvast bedankt voor de informatie!
Verwijderd
Je kunt (als vanzelfsprekend) niet sneller downloaden dan je maximale snelheid van je internetverbinding, dus nooit sneller dan 150kB/sec (ongeveer 1,6mbit).
Zijn er eigenlijk ook Nederlandse Usenetproviders die Blockaccounts leveren? Vroeger deed VB dat, maar dat bestaat dus niet meer..
Redenen dat ik een NL provider wil, is omdat ik geen CC heb, en ik eigenlijk het allerliefst met een overboeking werkt
De retentie moet wel deftig zijn (30+ dagen) anders heb ik er niets aan!
Weet iemand er nog een?
Redenen dat ik een NL provider wil, is omdat ik geen CC heb, en ik eigenlijk het allerliefst met een overboeking werkt
Weet iemand er nog een?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Wow...
Ik was vroeger klant van Usenet4u. Aangezien er geen mogelijkheid was om met Visa te betalen, op zoek gegaan naar een andere provider. Dus via tweakers Astraweb gevonden... Jawadde.... supersnelle connectie. Ik haal gewoon de 1,15MB/s. Enig idee wat de maximum connecties zijn, staat nu op 8, en gaat.. Voor hetzelfde geld nog meer mogelijk....dus wie weet het?
Ik was vroeger klant van Usenet4u. Aangezien er geen mogelijkheid was om met Visa te betalen, op zoek gegaan naar een andere provider. Dus via tweakers Astraweb gevonden... Jawadde.... supersnelle connectie. Ik haal gewoon de 1,15MB/s. Enig idee wat de maximum connecties zijn, staat nu op 8, en gaat.. Voor hetzelfde geld nog meer mogelijk....dus wie weet het?
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Weet iemand hier ook wat de retentie is van nova.planet.nl?
Willen namelijk planet abbo aanvragen (komen van Xs4all met Newszilla) en vroeg me af of Nova beter of slechter is qua retentie en snelheid.
Als het echt niks is doe ik er wel Eweka of Tweaknews bij
Willen namelijk planet abbo aanvragen (komen van Xs4all met Newszilla) en vroeg me af of Nova beter of slechter is qua retentie en snelheid.
[ Voor 13% gewijzigd door Jellerbert op 08-09-2006 19:18 ]
Ga naar www.jellerbert.nl
Volgens mij heeft nova maar een paar dagen retentie. Als ik jou was, zou ik dus Eweka of Tweaknews nemen.
Je kunt Newszilla nog steeds benaderen via IPv6. Maximale snelheid is dan echter circa 1Mbit, het werkt iig. wel.Jellerbert schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:18:
Weet iemand hier ook wat de retentie is van nova.planet.nl?
Persoonlijk ben ik gecharmeerd van XS_News - uitstekende retentie (36 dagen) snel en betrouwbaar. Je betaalt per machtiging, die je iedere maand kan stopzetten. Geen D/L limiet uiteraard. Ik geloof E8,95/mnd.
Is de retentie ook echt 50 dagen zoals ze nu adverteren?Jan20 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:12:
Persoonlijk zou ik voor Tweaknews gaan. Ik heb daar persoonlijk hele goede ervaringen mee en de retentie is natuurlijk fantastisch
"Zonder downloadlimieten en met bijna 50 dagen retentie."
ZIt nu bij Eweka kost precies evenveel maar retentie is 30 dagen. Wil dit wel ff zeker weten voor ik overstap.
Zoek eens op 'PFcorner' of dat is wat je zoekt.Jassy schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:53:
Zijn er eigenlijk ook Nederlandse Usenetproviders die Blockaccounts leveren? Vroeger deed VB dat, maar dat bestaat dus niet meer..
Weet iemand er nog een?
Scout's honorfRiEtJeSaTe schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:46:
Is de retentie ook echt 50 dagen zoals ze nu adverteren?
Alles onder de vijftig dagen trek je gewoon flawless binnen (op een verloren beschadigd bestand na natuurlijk).
Dat is inderdaad wat ik zoek!Zoek eens op 'PFcorner' of dat is wat je zoekt.
Ik heb echter al bij Astraweb een block van 25GB gekocht voor 8 euro!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik heb laatst iets van 62 dagen oud gedownload. Zonder pars!fRiEtJeSaTe schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:46:
[...]
Is de retentie ook echt 50 dagen zoals ze nu adverteren?
ZIt nu bij Eweka kost precies evenveel maar retentie is 30 dagen. Wil dit wel ff zeker weten voor ik overstap.

Hmmm... toch leuk speelgoed die snelle internetverbindingen.
En dit was via wifi, zo eens een kabeltje zoeken.
Ook nooit slechte ervaringen gehad met Astraweb.Jassy schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:45:
[...]
Dat is inderdaad wat ik zoek!
Ik heb echter al bij Astraweb een block van 25GB gekocht voor 8 euro!Retentie is 25 dagen, maar is voor mij lang zat
.
Uploads gaan trouwens niet van die 25GB af.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik heb in totaal al iets van een 400GB 700GB bij Astraweb gekocht (en da's veel als je met datalimiet van 10GB zit
). Nooit problemen mee gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 12-09-2006 12:08 . Reden: Al wat meer afgehaald dan ik dacht :P ]
hehe...zelfde bij mijFire69 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:06:
Ik heb in totaal al iets van een 400GB 700GB bij Astraweb gekocht (en da's veel als je met datalimiet van 10GB zit). Nooit problemen mee gehad.
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Neem die momenteel maar met een korreltje zout, dat staat al minstens +6 maand op die prijs.Blackminister schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:26:
[...]
hehe...zelfde bij mijNet weer 90Gb gekocht, staat zeer goedkoop momenteel.... Eigenlijk nog een geluk dat er een limiet is, anders zou ik elke week 90Gb kunnen kopen
Goeie marketing
Laatste tijd download ik zoveel dat ik zwaar overweeg om toch maar ergens een accountje te nemen bij XSNews of zo. Ik koop nu iedere 2 maand een block van 90GB aan 25$ (~20€).
Kan ik net zo goed een abbo van 10€/maand ergens nemen.
Whohoo.. Ik heb gisteravond met TweakNews een cd'tje (~700MB) 100% compleet gedownload. Op zich niks bijzonders, ware het niet dat het hier binaries betreft die 69 dagen geleden zijn gepost!!!
ow yeah!Giganews Subscribers,
Giganews is pleased to announce yet another massive storage upgrade for both Giganews' US and European clusters!
Starting today, Giganews' retention will start to climb from ~70 days in binary newsgroups to approximately 90 Days! Giganews is not currently expiring text articles and as such our retention in text groups is well over 1100 days and growing.
Retention is based on the volume of data posted to Usenet. If Usenet posting volume increases or decreases Giganews' retention may also increase or decrease accordingly. We will continue to keep pace with the ever changing face of Usenet so that we can continue to offer you the best newsgroup service available.
As always, Giganews is thankful for your business and we look forward to continuing to serve you well.
Thanks!
Giganews Team
Ik gebruik het niet zoveel meer, maar had 'vroeger' en accountje bij www.newshosting.com. Unlimited voor $15 met een goeie retentions time (Groups Retention binary ~45 days, text ~90 days).
Ook goeie lijntjes naar internet en meldingen van problemen...
Was er erg tevreden over. Aanmelden en opzeggen altijd online zonder problemen. Betalen via creditcard (euro of 8 / 9)...
Ook goeie lijntjes naar internet en meldingen van problemen...
Was er erg tevreden over. Aanmelden en opzeggen altijd online zonder problemen. Betalen via creditcard (euro of 8 / 9)...
Ik heb nu een proef-abbo op TweakNews en dit bevalt mij prima, maar je betaald voor 10 MB, en ik heb maar een 2 MB lijntje.Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:14:
Ik hoor eigenlijk niet zoveel over smsusenet ( www.smsusenet.nl) Ben hier al een jaar abonnee en ook heel tevreden. Je kunt kiezen tussen 2 MB snelheid ( 2 lijntjes), 4,95 p.m. en 10 MB (onbeperkt), 7, 95 voor 21 dagen. Weinig downtime, retentie ongeveer 1 maand.. Kortom, mijn eerste en tot nu toe enige usenetprovider. Heb nog geen aanleiding gezien over te hoeven stappen.
Dus misschien is het wel handig om op SMSusenet over te stappen; nog meer mensen met ervaringen met SMSusenet?
Nee, toch geen TweakNews voor mij, ik download niet zo veel, dus ik heb een block-account genomen bij PFcorner, kijken of dat wat is 
Weten jullie nog meer goede Nederlandse newsservers waarbij j een block-account kunt nemen?
Weten jullie nog meer goede Nederlandse newsservers waarbij j een block-account kunt nemen?
Ik heb een aantal weken terug een 10 daags proefabbo gehad op TweakNews, dat beviel prima. Ik hoef echter niet iedere dag usenet access te hebben, dus ik heb maar geen blijvend abbonement genomen.
Om eens te kijken hoe het in z'n werk gaat vanochtend een Mobile account genomen bij smsusenet (per SMS, je kan ook bellen). Leuk systeem, 20 uur lang 10mbit toegang voor E1.10 (en ik denk ook de kosten om een smsje te versturen?). Bevalt op zich goed. Helaas is de retentie wel keihard 30 dagen, ik probeerde binaries van 31 dagen oud binnen te halen maar dat ging niet. Bij TweakNews ging dat wat soepeler, over de grens waar ze mee adverteerden lukte ook nog.
Conclusie: Veel downloaden -> TweakNews
Heel soms wat downloaden -> SMSUsenet
Om eens te kijken hoe het in z'n werk gaat vanochtend een Mobile account genomen bij smsusenet (per SMS, je kan ook bellen). Leuk systeem, 20 uur lang 10mbit toegang voor E1.10 (en ik denk ook de kosten om een smsje te versturen?). Bevalt op zich goed. Helaas is de retentie wel keihard 30 dagen, ik probeerde binaries van 31 dagen oud binnen te halen maar dat ging niet. Bij TweakNews ging dat wat soepeler, over de grens waar ze mee adverteerden lukte ook nog.
Conclusie: Veel downloaden -> TweakNews
Heel soms wat downloaden -> SMSUsenet
[ Voor 6% gewijzigd door Wekkie op 01-10-2006 16:24 ]
I've got a feeling...
Ik ben net geswitched van UNS naar het GigaNews silver account. Ik werd een beetje gestoord van de technische problemen bij UNS de laatste tijd. Ik ben nu voor het eerst GN aan het proberenen en het gaat aanzienlijk sneller dan UNS: GN 1.7Mb/s tov UNS 1.1Mb/s.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
Momenteeel download ik via newszille van xs4all (retentie van 17,5 dagen gemiddeld en doet het prima en kost niks extra's). Ik heb momenteel een standaardabonnementje (max. 750KB/sec down).
Nu heb ik een verhoging aangevraagd naar 20Mbit (en dat red ik aardig aangezien de centrale op een steenworp afstand ligt). Nu wil ik graag een usenetprovider die deze snelheid wat ondersteunt. Ik ben bang dat newszilla gaat afvallen omdat je daar max. 300KB/sec per lijntje hebt en je mag 3 lijntjes openen, dus onder de 1MB/sec.
Ik heb in het verleden een jaar Giganews gebruikt, maar dat werkte lastig. Mijn creditcardcompany (ING CARD) ligt altijd in de zeik met giganews en ik moet elke maand bellen en zeuren voordat ik kan betalen. Veel gedonder en het is ook nog eens erg duur.
Nu zoek ik een usenetprovider die mij een hoge snelheid geeft en een retentie van minimaal 30 dagen heeft. Ik zit aan tweaknews 20Mbit te denken (16 euro volgens mij in de maand). Maar misschien heeft hier iemand nog tips? Ik heb een creditcard, dus dat is geen belemmering.
ps ik ben nogal grootgebruiker. Rond de 400 tot 500 gig in de maand komt voor (maar meestal 200 gig). Dat moet ook geen probleem zijn (astraweb, giganews en newszilla vonden dit alles prima trouwens).
Nu heb ik een verhoging aangevraagd naar 20Mbit (en dat red ik aardig aangezien de centrale op een steenworp afstand ligt). Nu wil ik graag een usenetprovider die deze snelheid wat ondersteunt. Ik ben bang dat newszilla gaat afvallen omdat je daar max. 300KB/sec per lijntje hebt en je mag 3 lijntjes openen, dus onder de 1MB/sec.
Ik heb in het verleden een jaar Giganews gebruikt, maar dat werkte lastig. Mijn creditcardcompany (ING CARD) ligt altijd in de zeik met giganews en ik moet elke maand bellen en zeuren voordat ik kan betalen. Veel gedonder en het is ook nog eens erg duur.
Nu zoek ik een usenetprovider die mij een hoge snelheid geeft en een retentie van minimaal 30 dagen heeft. Ik zit aan tweaknews 20Mbit te denken (16 euro volgens mij in de maand). Maar misschien heeft hier iemand nog tips? Ik heb een creditcard, dus dat is geen belemmering.
ps ik ben nogal grootgebruiker. Rond de 400 tot 500 gig in de maand komt voor (maar meestal 200 gig). Dat moet ook geen probleem zijn (astraweb, giganews en newszilla vonden dit alles prima trouwens).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 19:14 ]
Verwijderd
Die staat zeker op de in de gaten te houden providers. Maar voor zover ik het nu begrijp is er nu als test 20mbit en kan het teruggaan naar 10mbit? Of is het nu definitief 20mbit geworden?nwnc schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:12:
Eweka? Geen datalimiet, €7.5 in de maand. Kan de 20mbit ook prima aan als ik me niet vergis.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 19:17 ]
Toen ik nog Eweka had (nu Tweaknews aangezien ik Tweakdsl heb) heb ik vaak genoeg op mijn Hogeschool een mbit of 60~70 weggetrokken. En dat lag dan voor mijn gevoel eerder aan het draadloze netwerk dan aan EwekaVerwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:14:
Die staat zeker op de in de gaten te houden providers. Maar voor zover ik het nu begrijp is er nu als test 20mbit en kan het teruggaan naar 10mbit?
Ik heb al tijd lang Tweaknews
en zeer tevredem
Retentie zelfs rond de 70 dagen !
Retentie zelfs rond de 70 dagen !
CMJJKFE
Eweka haalt dit idd in de ochtend uren primanwnc schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:12:
Eweka? Geen datalimiet, €7.5 in de maand. Kan de 20mbit ook prima aan als ik me niet vergis.
Via utwente netwerk zat ik 's ochtends op 10 tot 11 MB per seconde en en 's middag zo rond de 6-7 MB
Verwijderd
Ik wil misschien ook overstappen naar Tweakdsl. Bevalt dat? En krijg je dan tweaknews er gratis bij (20 mbit abonnement) als je een 24mbit verbinding afneemt voor 50 euro in de maand?IceStorm schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:16:
Toen ik nog Eweka had (nu Tweaknews aangezien ik Tweakdsl heb) heb ik vaak genoeg op mijn Hogeschool een mbit of 60~70 weggetrokken. En dat lag dan voor mijn gevoel eerder aan het draadloze netwerk dan aan Eweka
Vorr nu ga ik een maand eweka proberen.
Kijk eens op http://www.tweakdsl.nlVerwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:03:
[...]
Ik wil misschien ook overstappen naar Tweakdsl. Bevalt dat? En krijg je dan tweaknews er gratis bij (20 mbit abonnement) als je een 24mbit verbinding afneemt voor 50 euro in de maand?
Verwijderd
Zit ik net op die site een postcode check e.d. te doen en vergeet ik in de specificaties te kijken
aangezien hier veel gebruikers van Eweka of tweaknews zijn hoop ik dat iemand deze vraag kan beantwoorden.
ik heb de afgelopen paar maanden Eweka gehad. Bij eweka haalde ik altijd tussen de 990 en 1010 Kilobyte per seconde (ik heb @home 8megabit abbo).
Omdat ik veel goede dingen over tweaknews hoorde ben ik deze week begonnen aan hun 10 dagen trail.
Ik haal nu snelheden die sterk varieren maar meestal zo rond de 840kilobyte per sec.
Dit is toch zon 150 kilobyte per seconde minder dan Eweka.
Heeft tweaknews een speciale server voor de trail die niet echt super is en kan ik mocht ik een abbo nemen een hogere snelheid mogen verwachten of is dit het maximum?
ik heb de afgelopen paar maanden Eweka gehad. Bij eweka haalde ik altijd tussen de 990 en 1010 Kilobyte per seconde (ik heb @home 8megabit abbo).
Omdat ik veel goede dingen over tweaknews hoorde ben ik deze week begonnen aan hun 10 dagen trail.
Ik haal nu snelheden die sterk varieren maar meestal zo rond de 840kilobyte per sec.
Dit is toch zon 150 kilobyte per seconde minder dan Eweka.
Heeft tweaknews een speciale server voor de trail die niet echt super is en kan ik mocht ik een abbo nemen een hogere snelheid mogen verwachten of is dit het maximum?
Met 8 mbit trek je geen 1000 kb/sec weg, dat gaat gewoon niet. Dan lijkt de 840 die je bij Tweaknews trekt me reeeler. Afgelopen week was overigens niet echt de meest briljante week voor Tweaknews, ik heb een paar keer geen topsnelheid gehaald (nu weer prima).
Met mijn 10 mbit haal ik 1060 kb/sec bij Tweaknews overigens.
Retentie is super (beter dan bij Eweka) met 50+ dagen. Ik heb zelf een 10 mbit abo en ik haal die ook (zie boven). Bij mijn weten krijg je bij je Tweakdsl gewoon toegang tot Tweaknews zonder cap op je download.
Bevalt dat? Ja, heel ergVerwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:03:
Ik wil misschien ook overstappen naar Tweakdsl. Bevalt dat? En krijg je dan tweaknews er gratis bij (20 mbit abonnement) als je een 24mbit verbinding afneemt voor 50 euro in de maand?
Vorr nu ga ik een maand eweka proberen.
nutteloos nu ...
[ Voor 87% gewijzigd door meelmark op 04-10-2006 19:10 ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
ik ben me bewust dat 8megabit in kilobyte zon 975 kilobyte is maar toch had ik bij eweka een gemiddelde van 990KB per/sec soms dipjes naar de 960 maar die waren zelden en na 22:00 gemiddeld zon 1000kilobyte per sec met heel soms piekjes tot 1020Kb per sec.IceStorm schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:13:
Met 8 mbit trek je geen 1000 kb/sec weg, dat gaat gewoon niet. Dan lijkt de 840 die je bij Tweaknews trekt me reeeler. Afgelopen week was overigens niet echt de meest briljante week voor Tweaknews, ik heb een paar keer geen topsnelheid gehaald (nu weer prima).
[...]
Bevalt dat? Ja, heel ergRetentie is super (beter dan bij Eweka) met 50+ dagen. Ik heb zelf een 10 mbit abo en ik haal die ook (zie boven). Bij mijn weten krijg je bij je Tweakdsl gewoon toegang tot Tweaknews zonder cap op je download.
net met tweaknews een paar grotere files gedownload waar hij bij meerdere files flink inzakte in snelheid maar dat kan voorkomen. toch ligt mijn gemidelde met tweaknews zon 150 KB per/sec lager dan bij eweka.
edit: omdat mijn internet de laatste paar dagen best traag is met het loaden van sommige paginas heb ik even gechecked of het misschien aan mijn verbinding ligt door een 32megabit file te downloaden van http://speedtest.bbned.nl/.
de download daarvan had een topspeed van 996 en low van 992 met een gemiddelde van 994KB per/sec.
Dus aan mijn verbinding ligt het niet.
iemand anders maybe ideeen waarom ik zon groot snelheids verschil heb tussen Eweka en tweaknews?
[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 04-10-2006 16:53 ]
Verwijderd
9 november gaat de aanmelding de deur uit zodat ik een maand later een 24mbit verbinding met tweaknews erbij heb uncappedIceStorm schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:13:
Bevalt dat? Ja, heel ergRetentie is super (beter dan bij Eweka) met 50+ dagen. Ik heb zelf een 10 mbit abo en ik haal die ook (zie boven). Bij mijn weten krijg je bij je Tweakdsl gewoon toegang tot Tweaknews zonder cap op je download.
Eweka draait nu super. De aanmelding loopt daar erg vloeiend, betaald via ideal en binnen een half uur mijn login en password ontvangen. Goede service. Daar blijf ik klant totdat ik bij tweakdsl zit.
Verwijderd
Hoewel tweak wel weer erg op zn gat ligt te schommelen...
Al ruim een week heb ik een heel onstabiele download.
Al ruim een week heb ik een heel onstabiele download.
ik gebruik nu ook de eweka server met uitstekende snelheden via mijn wanadoo 20mbit lijntjeVerwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:09:
[...]
9 november gaat de aanmelding de deur uit zodat ik een maand later een 24mbit verbinding met tweaknews erbij heb uncapped, bedankt voor de tip!
Eweka draait nu super. De aanmelding loopt daar erg vloeiend, betaald via ideal en binnen een half uur mijn login en password ontvangen. Goede service. Daar blijf ik klant totdat ik bij tweakdsl zit.
7,50 per maand met snelheid t/m 20mbit
Zijn er bij iemand problemen bekend met tweaknews. Haal op dit moment maar de helft van de snelheid die ik normaal haal.
Geen commentaar
Wat voor snelheid is dat dan?
Ik trek m'n 3Mb lijntje kompleet dicht.
Ik trek m'n 3Mb lijntje kompleet dicht.
De helft van wat eigenlijk?robbydw schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:40:
Zijn er bij iemand problemen bekend met tweaknews. Haal op dit moment maar de helft van de snelheid die ik normaal haal.
Ik haal op een TweakDSLB10 verbinding op het moment gewoon het maximale en dat was gisteravond toen jij je bericht schreef eigenlijk niet anders.
Tweaknews heeft idd problemen lijkt het, zit constant rond de 400k/sec terwijl ik normaal gesproken mijn 10mbit-abbo vol gebruik (1100kb/sec)
Heb ik dus ook. Heb 12mbit verbinding. normaal haal ik zo'n 800 kb/s sinds gisteravond zo'n 400 / 500 kb/s met af en toe pieken naar de 800Duderuud schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:26:
Tweaknews heeft idd problemen lijkt het, zit constant rond de 400k/sec terwijl ik normaal gesproken mijn 10mbit-abbo vol gebruik (1100kb/sec)
Geen commentaar
Hmmm, ik heb vanmiddag via news.tweakdsl.nl gedownload met 1.8 megabyte/sec.Duderuud schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:26:
Verwijderd
Ik doe het iets anders, ik heb 3 lijnen naar newszille van xs4alle en 3 lijnen naar eweka en haal dan 2MB/sec continue. Als ik alleen eweka neem, dan schommelt het meer en alleen newszilla werkt niet goed, dan haal ik maar 800KB/sec.hfad schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:06:
ik gebruik nu ook de eweka server met uitstekende snelheden via mijn wanadoo 20mbit lijntje
7,50 per maand met snelheid t/m 20mbiten met ideal heb je je account heel snel klaar
![]()
Mijn broer heeft 1 lijn van eweka van mij gekregen (hij download heel sporadisch wat), maar met newszilla erbij is het echt perfect.
Het kost trouwens 8,50 met ideal, daar betaal je een euro voor en dat vind ik wat vreemd? Ach, je hebt in iedergeval snel je accountgegevens en eweka zal vast voor ideal moeten betalen.
Ik heb nu 6 threads via newszilla (incl. via ipv6) waar ik zo rond de 1.1mb/s haal.
Ik had een basic verbinding van xs4all (6mbit) maar die is geupgrade naar ultra. Haal helaas de 20 mbit niet. De verbinding blijft op 12mbit steken (met in de avond uren vaak een spontane reset van de verbinding). Had graag met 20mbit willen downloaden maar het leven zuigt nu eenmaal hard
Ik had een basic verbinding van xs4all (6mbit) maar die is geupgrade naar ultra. Haal helaas de 20 mbit niet. De verbinding blijft op 12mbit steken (met in de avond uren vaak een spontane reset van de verbinding). Had graag met 20mbit willen downloaden maar het leven zuigt nu eenmaal hard
Verwijderd
Kan je dit uitleggen? Ik krijg maar 3 connecties met deze instellingen:nwnc schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:43:
Ik heb nu 6 threads via newszilla (incl. via ipv6) waar ik zo rond de 1.1mb/s haal.
server adress: newszilla.xs4all.nl
connections: 3
Wat moet ik voor ipv6 instellen zodat ik daar ook 3 connecties mee kan maken? Ik zie wel in het service center dat ik een ipv6 tunnel kan instellen, maar verder?
Ik zit op 396 meter van de centrale en kan met 3 threads van xs4all en 3 threads van eweka downloaden met 1.96MB/sec ongeveer en zonder schommelingen. Ik dacht dat je met de threads van xs4all rond de 250KB/sec kan downloaden, dus 6 x 250 = 1500 = 12 mbit. Wellicht haal je wel meer als je eweka erbij neemt en het dan op dezelfde manier als ik het doe probeer?
Ietsiepietsie offtopic, maar waarom heb ik dat probleem nou nooit met m'n ING Card? Ik was er ook bang voor toen ik bij GigaNews m'n abo afsloot, maar dat ging gelukkig zonder problemen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:01:
<knip/>
<knip/>
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
Geen idee? De ing bank heeft een softwareprogramma lopen dat controleerd op malafide transacties. De maandelijkse betaling aan giganews ging maandenlang goed totdat er een update van dit programma kwam (naar horen zeggen van de ing helpdesk). Na de update was het programma erg streng en elke maand ging de incasso van giganews niet goed, hij werd geblokkeerd.Apie! schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:57:
[...]
Ietsiepietsie offtopic, maar waarom heb ik dat probleem nou nooit met m'n ING Card? Ik was er ook bang voor toen ik bij GigaNews m'n abo afsloot, maar dat ging gelukkig zonder problemen.
Op zich geen probleem als de ing bank mijn dan zou bellen en het zou vertellen. Maar dat gebeurd dus niet. Elke maand kreeg ik van giganews een melding dat ik niet betaald had en werd ik afgesloten. Ik moest dan bellen naar de ing bank, die konden de betaling niet vinden, ik moest dan naar giganews.com en de betaling handmatig doen wat dan niet lukt door die vage software die ze daar hebben en die de transactie malafide vind, vervolgens kon men bij de ing bank de blokkering eraf halen wat gemiddeld 13 uren tijd kostte, daarna moest ik een email sturen naar giganews en 10 uur later kon ik weer gebruik maken ervan.
Heel vervelend, ik werd op een gegeven moment het zo zat, ik was elke maand wel een uur bezig om het weer aan de praat te krijgen en moest elke keer bellen en klagen hierover. Op een gegeven moment was ik het zat en ben ik maar weggegaan bij giganews. Zij weten dit ook, maar willen niks voor mij doen omdat ze er niks aan kunnen doen (ik wil ze laten bellen naar de ing bank, maar dat willen ze niet).
De ing bank ging wel een oplossing bekijken, ze waren met een abonnementssysteem bezig voor de ing card een maand of 6 geleden omdat ze heel veel klachten kregen opeens (ja, vind je het gek).
snoekie, er zijn wat topics hierover op forum.ftd.nu, als je daar in de schatkist (subforum) kijkt, zie je hoe het moet worden ingesteld (ipv6 inschakelen in winxp, modem/router instellen, batch bestand aanmaken). Zo heb ik het ook gedaan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.