Newsservers met binaries [deel 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 33.510 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Leuke actie:
Mon, 13 Feb 2006 20:20:11 GMT

Try us out for Free!!!

Starting tomorrow, Tuesday February 14th at 11am EST, we will be allowing anyone and everyone access to our usenet service for free. This includes access to all UseNetServer features including our new beta global search. (http://globalsearch.usenetserver.com/globalsearch)

Username: unstrial
Password: unstrial

Server Address: news.usenetserver.com

Access will end 5pm EST February 16th.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 32279 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 19:59:
Giganews komt zijn belofte niet echt meer na... van de up to 70 dagen haal ik nu nog maar 63 dagen of minder in een groep als alt.binaries.warez
12 februari raak ik teleurgesteld in Giganews voor het eerst en 15 februari hebben ze het weer helemaal goedgemaakt, dit zat net in mijn mailbox:
Giganews Subscriber,

Giganews is proud to announce that in response to the over 15% growth of Usenet posting volume within the last 30 days, we'll be upgrading our storage infrastructure yet again.

The increased storage capacity allows us to:

Maintain Giganews' industry leading retention levels
Keep pace with the growth of Usenet posting volume
And continue to deliver the level of service you'd expect from Giganews

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 15-02-2006 22:33 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Hebben meer mensen de laatste 1.5 maand zoveel problemen met de snelheid? snelheid zakt vaak in richting de 300KB/sec

Er zijn enkele dagen dat ik werkelijk een stabiele snelheid haal van rond de 1700KB/sec, maar meestal ligt het rond de 600KB/sec :?

<update>
Het gaat om Eweka sorry ;)
</update>

Met de aktie die hier genoemd staat: [rml]pven in "Newsservers met binaries [ deel 5]"[/rml]

Haal ik nu ook een mooie constante snelheid van ~1700KB/sec. In Newsleecher ziet die graaf er vrij vlak uit en stabiel, met Eweka krijg ik altijd drops richting de 0KB/sec.

[ Voor 41% gewijzigd door n00bs op 16-02-2006 15:57 ]

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Welke news server? Giganews?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Helemaal vergeten erbij te zetten :p
Ging om Eweka

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 16:14

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Geen last van hier met Eweka hoor. Vannacht 32GB in 5 uurtjes -> +/- 1850KB/s

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb het niet alleen over vannacht maar over de laatste 1.5 maand. Ik zit zelf op newsreader27.eweka.nl en mijn neef ook met hetzelfde probleem. Een maat van mij zit op 32 en heeft ook geregeld problemen.

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 07-06 16:14

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Dat was een voorbeeld, ik heb er geen last van. Ik zit op newsreader4. En ik down over het algemeen alleen 's nachts omdat ik dan makkelijk alles kan binnenhalen. Geniaal, dat 20Mbit gebeuren :+

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 11:22
Newsreader18 heeft van 20 tot 23uur echt een baggere snelheid. Meestal kom ik niet boven de 600 uit terwijl ik met @home breedband wel andere (bijv een bin. file van een provider) met 600 binnentrek...

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

MaxPoweR

-=StopTech=-

Zit hier op Newsreader16 en sinds gisteren gaat het niet meer zo snel, nu is het helemaal bagger :(

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 16:40

Arfman

Drome!

Heb sinds vandaag een Eweka account .. zit op newsreader29 btw. Vandaag overdag 4 MB per seconde, nu maar 1 MB per seconde. Fluctueert die snelheid altijd zo of is dat pas iets van de laatste tijd ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Anoniem: 8888

Ik doe normaal altijd dingen via een ftp board, maar nu wil ik de overstap wel eens maken naar nieuwsgroepen. Mijn wanadoo-newsserver is niet zo supersnel dus ik denk dat ik eweka maar eens ga proberen. Je mag met 4 ipadressen connecten toch? Dan kan ik hem ook met een collega delen namelijk.

• StaticZ
  • Nu online
Bij eweka is het inderdaad niet helemaal lekker.
Zit zelf ook op nr16 en haal normaal speeds van rond de 2200 kb/sec.
Nu moet ik blij zijn met schommelingen tussen de 0 en 500 kb/sec.
Het is bekend bij eweka en na het weekend zou het een stuk beter moeten zijn.
En vanavond is capaciteitsuitbreiding geleverd, welke morgen en overmorgen geplaatst word.

Het weekend zal nog wel wat ruk zijn, maar het probleem is bekend bij ons

Anoniem: 8888 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:24:
Je mag met 4 ipadressen connecten toch? Dan kan ik hem ook met een collega delen namelijk.
Volgens mij mag dit niet en komop man, voor die paar euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:22

xdc

Arfman schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:17:
Heb sinds vandaag een Eweka account .. zit op newsreader29 btw. Vandaag overdag 4 MB per seconde, nu maar 1 MB per seconde. Fluctueert die snelheid altijd zo of is dat pas iets van de laatste tijd ?
Welkom op 29, zit ik ook ;)

btw eweka normaliter super , laatste week wat slechter , met als dieptepunt vandaag ....

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik haal op dit moment niet meer dan 400KB/sec bij Eweka terwijl ik makkelijk 1700KB/sec op dit moment zou kunnen downen.

Is het niet handig als we morgen allemaal Eweka mailen mbt de klachten? anders gaat er echt niets gebeuren. Ze hadden juist hun serverpark etc uitgebreid, maar niets is verbeterd |:(

Ik zit dus nu 1.5 maand bij Eweka en het is 1.5 maand bagger. Hebben maar enkele momenten ertussen gezeten dat het goed was. En of ik nou 's ochtends, 's middags, 's avonds of 's nachts download het maakt allemaal geen reet uit.

Nu zal ik niet zo snel klagen voor die 7.50, maar eerst beloofde ze tot 10Mbit en nu tot 20Mbit... ik mag uberhaupt blij zijn als ik al meer dan 600KB/sec haal en dat het stabiel is:(

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 17-02-2006 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

n00bs schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:59:
Ik haal op dit moment niet meer dan 400KB/sec bij Eweka terwijl ik makkelijk 1700KB/sec op dit moment zou kunnen downen.

Is het niet handig als we morgen allemaal Eweka mailen mbt de klachten? anders gaat er echt niets gebeuren. Ze hadden juist hun serverpark etc uitgebreid, maar niets is verbeterd |:(

Ik zit dus nu 1.5 maand bij Eweka en het is 1.5 maand bagger. Hebben maar enkele momenten ertussen gezeten dat het goed was. En of ik nou 's ochtends, 's middags, 's avonds of 's nachts download het maakt allemaal geen reet uit.

Nu zal ik niet zo snel klagen voor die 7.50, maar eerst beloofde ze tot 10Mbit en nu tot 20Mbit... ik mag uberhaupt blij zijn als ik al meer dan 600KB/sec haal en dat het stabiel is:(
gewoon je klachten even dropppen op het eweka forum , in de daarvoor bestemde topics

volgens sommige users moet het na het weekend zijn verholpen

http://www.eweka.nl/phpbb/viewforum.php?f=34

[ Voor 4% gewijzigd door xdc op 17-02-2006 09:50 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:45:
[...]

Staat wel op de site..maximaal 4 connectie's? En 2 collega's van mij wilden dat graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 8888 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:47:
[...]

Staat wel op de site..maximaal 4 connectie's? En 2 collega's van mij wilden dat graag..
Eerst wil je het met een collega delen, nu al met twee. Raar verhaal, mijn advies: gewoon niet delen. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 19:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:45:
Dat mag prima, je krijgt bij eweka 4 threads, hoe je die invult mag je zelf weten. Ik deel ook met een vriend van me, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Normaal haast nooit problemen met Eweka en vannacht nog 2 dvd's gedownload maar nu kan ik niet eens een mp3tje downloaden.
Normaal dus 450Kb/s nu dus ongeveer 0-10Kb/s,verder prima tevreden over Eweka behalve dat ik wat vraagtekens heb over de beloofde retentie tot 40 dagen,vaak kan ik als een post een paar dagen oud is niet meer compleet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Anoniem: 8888 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:47:
[...]

Connecties is iets anders als ip-adressen.

In je newsreader (Grabit, Newsbin, Newsleecher) kun je instellen hoeveel gelijktijdige connecties/verbindingen er met een bepaalde server (eweka) gemaakt mogen worden.

quote van de eweka site:
Is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen ?
Het is mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen , zolang u het aantal maximale connacties van 4 maar niet overschrijd.

Oftewel als jij in jouw newsreader instelt dat je maar twee gelijktijdige verbindingen/threads met eweka maakt kun je je collega er ook maximaal twee laten maken.

Alles meer als totaal vier geeft foutmeldingen in je newsreader: maximum connections limit reached.

overigens kan twee verbindingen net zo snel zijn als vier, als je internetabonnement vlot genoeg is.

Stel je laat je newsreader gebruik maken van de maximale bandbreedte van je internetverbinding dan maakt het weinig tot niets uit of dat met twee of vier threads gebeurt.
bijv. max bandbreedte is 2megabit, dan kun je 4 keer 500 of 2 keer 1000 verbinding maken, eindresultaat is hetzelfde.
De eweka backbone krijgt jouw verbinding wel vol.

EDIT: mijn verbinding newsreader25 is ook erg aan het fluctueren sinds vannacht :'(

[ Voor 4% gewijzigd door efgeha op 17-02-2006 11:06 ]

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Grappig om te zien wat er tijdens een trial van een paar dagen doorheen gaat bij usenetserver.com:
Results from the Free service:

Trial account active for 55 hours.
9708 Unique IP Addresses used the account
55.0584 Terabytes of data downloaded
3 Gigabit per second added to out-bound bandwidth at peak
3927 Unique IP Addresses used our new NZB generator
18569 Unique searches in the NZB search engine
117 IP Addresses downloaded more that 50 Gigabytes of data
Top downloader got 135 Gigabytes
Dit is dus 1TB per uur. :D
(Ruim 250MB per seconde.)

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 17-02-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17912

Geachte klant,

Vrijdag 10 Februari gaan wij tussen 09:00 en 12:00 onderhoud plegen aan
ons Usenet platform om onze uitgaande capaciteit uit te breiden naar
40Gbit/s, door de in gebruik name van een 2e 10Gbit AMS-IX verbinding.

Verder gaan wij een aantal servers binnen Redbus verplaatsen om de
interne backbone capaciteit optimaal te verdelen.

Gedurende dit onderhoud kunt u een tragere, of een niet werkende
verbinding ervaren, wij raden u aan om geen contact op te nemen met onze
telefonisch helpdesk daar deze morgen een kleinere bezetting heeft als
normaal.

Excuus voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Eweka Internet Services
Hierdoor heb je de laatste tijd dus een paar issues met Eweka, hiervoor waren ze per newsreader ook bezig met onderhoud waardoor er snelheidsissues waren.

Momenteel (gisteren en vandaag) helemaal geen issue met Eweka (newsreader20) constant lekker op 657.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Haal nu weer goede snelheden op 29, 4 MB per seconde met 2 draadjes. Hopen dat het zo blijft.

EDIT: te vroeg gejuicht. Kan nu maximaal met 1 draadje connecten, en soms helemaal niet. En de collega met wie ik de 4 draadjes deel zit naast me en is niet geconnect.

[ Voor 48% gewijzigd door Arfman op 17-02-2006 13:58 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
ik gebruik nu astraweb icm grabit. ik heb zo'n account waarbij je X GB koopt, en weer oplaadt wanneer die er doorheen zijn. In het begin headerde ik alles, maar dat is een kutsysteem. Nu gebruik ik de grabit search, maar die mag je helaas maar 5 keer per dag benutten, daarna moet je betalen. Kan ik in de toekomst niet naar een andere usenet server gaan die meteen een search heeft, bij je abbonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Byte_Me schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:29:
ik gebruik nu astraweb icm grabit. ik heb zo'n account waarbij je X GB koopt, en weer oplaadt wanneer die er doorheen zijn. In het begin headerde ik alles, maar dat is een kutsysteem. Nu gebruik ik de grabit search, maar die mag je helaas maar 5 keer per dag benutten, daarna moet je betalen. Kan ik in de toekomst niet naar een andere usenet server gaan die meteen een search heeft, bij je abbonnement?
Ik kan wel antwoord geven, maar dat mag niet ivm. de policy (zie hieronder). Dus even verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Byte_Me schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:29:
Er zijn idd usenet-providers die dat hebben, maar welke ga ik niet vermelden.

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 17-02-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eweka is hier de laatste tijd ook niet al te briljant. Overdag gaat alles goed en haal ik gewoon 1800+ kb/s, maar 's avonds stort het echt helemaal in. In het begin tot rond de 1000 kb/s, maar laatste tijd steeds vaker maar 600-800 kb/s. Meestal tussen 20.00 en 23.00.
Ik zit op nr5 btw. Op www.eweka.nl/readers zie ik wel dat juist nr5 vaak heel hoog in het verkeer zit. Aan de andere kant vind ik het voor die €7,50 per maand een leuke service, maar omdat ze 20MBit beloven, zou ik dat ook graag terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Hoi,

Zal even wat toelichting geven over vanmiddag:

Al onze switches zitten aan onze Core (usenet) router verbonden met 20Gbit trunks (trunk= 2x 10Gbit).

Vanmiddag ging er iets mis op de Foundry's waardoor er ipv netjes mooi gebalanced werd over 1 link, er 1 link 100% belast werd en de ander compleet niet gebruikt werd.

Hierna ging ook nog om onduidelijke reden de trunk naar de andere mainswitch ook down.

Foundry support is op dit moment aan het kijken wat er allemaal mis gegaan is op onze routers / switches.

Verder, JA er is een capaciteitsprobleem en JA dit speelt al een week, vandaag is (eindelijk) in totaal 88TB aan storage binnen gekomen welke as we speak bijgeplaatst word, deze gaat vermoedelijk maandag beginnen met vullen, en vanaf volgende week moeten de problemen dus afnemen/oplossen.

Verder zijn 'r vandaag ook nog eens 3 readers overleden (NR15 SCSI schijf dood en vervangen, NR7/NR19 errors welke gefixed zijn). Maar als het goed is is iedereen gewoon weer online.

gr

Paul (Eweka)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Punica- schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:04:
Verder, JA er is een capaciteitsprobleem en JA dit speelt al een week, vandaag is (eindelijk) in totaal 88TB aan storage binnen gekomen welke as we speak bijgeplaatst word, deze gaat vermoedelijk maandag beginnen met vullen, en vanaf volgende week moeten de problemen dus afnemen/oplossen.
Dat is goed nieuws!
Maar goed, wat ik hier boven schreef is ook niet bedoeld als een hele zware klacht ofzo, ik merk alleen dat de snelheid in de avonduren gewoon een stuk minder is. Andere usenetproviders kunnen de snelheid misschien beter leveren, maar over het algemeen betaal je daar dan ook voor. Het liefst heb ik natuurlijk ook 's avonds die 20MBit, maar als het even niet zo is, ga ik daar ook niet direct over vallen.
Overdag is het verder prima, 's nachts weet ik niet, want dan hoeft mijn pc niet aan te staan aangezien ik overdag ook alles snel genoeg binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verder zijn 'r vandaag ook nog eens 3 readers overleden (NR15 SCSI schijf dood en vervangen, NR7/NR19 errors welke gefixed zijn). Maar als het goed is is iedereen gewoon weer online.

gr

Paul (Eweka)
Super dat iemand van Eweka zelf reageert met inhoudelijke en technische uitleg !
Foundry .. sja .. leuk spul, maar nogal foutgevoelig. Heb je zelf ook al gemerkt. En damn, 88 TB storage .. ik word wel heel benieuwd naar foto's van jullie datacenter zo :+

En die readers die overleden zijn, SCSI schijf dood enzo .. draaien jullie geen RAID1/5 op die dingen ? Zijn dat gewoon "simpele" servertjes of hoe moet ik dat zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoi,

Zal even wat toelichting geven over vanmiddag:

Al onze switches zitten aan onze Core (usenet) router verbonden met 20Gbit trunks (trunk= 2x 10Gbit).

Vanmiddag ging er iets mis op de Foundry's waardoor er ipv netjes mooi gebalanced werd over 1 link, er 1 link 100% belast werd en de ander compleet niet gebruikt werd.

Hierna ging ook nog om onduidelijke reden de trunk naar de andere mainswitch ook down.

Foundry support is op dit moment aan het kijken wat er allemaal mis gegaan is op onze routers / switches.

gr

Paul (Eweka)
Thnx voor de reply, maar ik zit dus nu 1.5 maand op dreader 27 en is al 1.5 maand bagger :'(
Snelheidsfluctuaties die richting de 0KB/sec gaan... gemiddelde over die hele periode is rond de 600KB/sec. Dat valt vies tegen voor een 20Mbit connectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Arfman schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:37:
[...]

Super dat iemand van Eweka zelf reageert met inhoudelijke en technische uitleg !
Foundry .. sja .. leuk spul, maar nogal foutgevoelig. Heb je zelf ook al gemerkt. En damn, 88 TB storage .. ik word wel heel benieuwd naar foto's van jullie datacenter zo :+

..
Uh... stuk of 6-7 (toen ik er iig was) kasten vol op een rijtje, in Redbus.. De zut staat geloof ik nu (deels?) in een andere ruimte, het usenetplatform stond op de vloer van Redbus die ff beetje in de problemen zat (Zie FP bericht).

Fotos heb ik wel, van de buitenkant vd racks, geen enkele reden om 't rack te openen voor een fototje, zijn niet mijn racks. Punica heeft vast wel betere foto's, maar goed, is eigenlijk niet echt relevant voor dit topic.
n00bs schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:49:
[...]

Thnx voor de reply, maar ik zit dus nu 1.5 maand op dreader 27 en is al 1.5 maand bagger :'(
Snelheidsfluctuaties die richting de 0KB/sec gaan... gemiddelde over die hele periode is rond de 600KB/sec. Dat valt vies tegen voor een 20Mbit connectie
Heb je die snelheidsdrops ook op een 100mb testfile? Dan kun je iig wat duidelijker bepalen of t jouw provider->eweka is die troubles/volle links heeft, of dat t echt aan de reader ligt waar je op zit.

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 17-02-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb op dit moment geen problemen (meer ?). 2 draadjes, haal de snelheden die ik gewend ben van Eweka. Hopen dat het zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Nu online
Idd hier ook geen problemen meer een kleine schomeling (tussen 2100 en 2300 kb/sec) en dat vindt ik prima.
Overdag door de week zal het wel weer een vlakke lijn zijn in newsleecher.

Te snel op post knopje gedrukt zonet 22:00 had ik kleine schomelingen, nu 1:17 is het alweer een vlakke lijn.
Dank je eweka _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door StaticZ op 19-02-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78252

Ik heb zelf nu al +/- 2 1/2 maand eweka,

Ik download altijd icm nzb bestanden en heb tot nu toe alleen kleine probleempjes gehad met de snelheid.( als je uitgaat van 20mbit ). Ik heb nl een 20mbit wanadoo family abbonement en zit meestal bij eweka op de 1,3 mb / s . Ikzelf vind dit voor 7,50 per maand een superhoge snelheid ook aangezien de retentie/compleetheid gewoon goed is (heb nog nooit iets inompleet gehad,zelfs tot 30 dagen). Ook heb ik dus af en toe dat ik "maar" met 300kbps download , maar dit is meestal maar van korte duur en ik lig hier zelf niet wakker van.

Ik hoop dat mensen die zitten te twijfelen of ze wel of niet eweka moeten nemen hier iets aan hebben. Ik heb eweka nu dus 2 1/2 maand en ben zeer tevreden. Ook vind ik niet dat je voor 7,50 per maand constant 20mbit kan verwachten met een retentie die abnormaal hoog is tegenover duurdere payservers, de prijs kwaliteitsverhouding is dus gewoon goed.

Ook is het ideaal dat je per maand betaald, dus gewoon elke maand op tijd 7,50 overmaken zodat je weer 30 dagen gebruik kan maken van de service van eweka. En heb je het een maand niet nodig of wil je overstappen dan betaal je gewoon niet en wordt je account automatisch stopgezet.

Al met al een goede payserver, dus voor de "beginner" is dit zeker een aanrader. Ook heb je bij eweka geen creditcard nodig wat voor velen ook een pluspunt is.

Dit lijkt misschien een te positief bericht over eweka maar aangezien er ook een aantal "negatieve" berichten staan vond ik het toch nodig even een berichtje achter te laten.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

DJSmiley schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:26:

Heb je die snelheidsdrops ook op een 100mb testfile? Dan kun je iig wat duidelijker bepalen of t jouw provider->eweka is die troubles/volle links heeft, of dat t echt aan de reader ligt waar je op zit.
Nee op momenten dat het downloaden via Eweka slecht gaat, test ik het altijd nog uit via andere newsservers (geen probleem dan) en ik download altijd wat grote files (geen probleem).
Ook heeft een maat van mij die op een andere dreader zit die bijna nooit problemen had mijn dreader uitgetest en vond het ook 1 en al bagger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Lekker belachelijk van Eweka, ze hebben het forum grotendeels gewist:

http://www.eweka.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2045

Juist door dit soort berichtgeving, zakt de geloofwaardiheid van Eweka voor mij naar een dieptepunt... snelheid is hier nog steeds niet goed en ik denk dat ik maar gewoon weg ga bij Eweka. Problemen worden gewoon niet serieus genomen en niet goed aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 07-06 17:01
n00bs schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:19:

Juist door dit soort berichtgeving, zakt de geloofwaardiheid van Eweka voor mij naar een dieptepunt... snelheid is hier nog steeds niet goed en ik denk dat ik maar gewoon weg ga bij Eweka. Problemen worden gewoon niet serieus genomen en niet goed aangepakt.
De meeste usenetproviders hebben helemaal geen forum, denk dat daar Eweka uniek in is..
Alleen tsja, op een forum komen vooral zeurders, en laat ze die nou liever niet zien daar :D

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Dimmu schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:26:
De meeste usenetproviders hebben helemaal geen forum, denk dat daar Eweka uniek in is..
Alleen tsja, op een forum komen vooral zeurders, en laat ze die nou liever niet zien daar :D
De gemiddelde reactie op dat forum was ook altijd te triest voor woorden. Kijk dat je baalt als je newsreader er uit ligt, prima, maar leg dat dan normaal uit.

* IceStorm is na weer eens een maandje Eweka'en erg tevreden.

Stap binnenkort over op Tweakdsl (+news ;)) dus dan is het niet meer nodig maar voor het moment trekt ie mijn @home lijn aardig dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dimmu schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:26:
[...]

Als je een product aanbied, is het wel zo handig om naar de klachten te luisteren... je kan moeilijk oogkleppen opzetten en verder gaan met dat beleid. Dan zal je merken als onderneming dat je van de 1 op de andere dag failliet gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb nu easynews voor, ik denk een maand of 4. Ik ben er redelijk tevreden over maar de laatste tijd zijn veel dingen incompleet welke bij andere newsservers wel compleet zijn :(
Ik ga eind deze maand overschakelen naar giganews als het aan blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 21-02-2006 16:51 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342

Even een niet pay-server vraagje: Ik ga binnenkort (iig tijdelijk) verhuizen naar een locatie met een Wanadoo Premium account: dus slecht voor het downloaden van newsservers. Nu zag ik laatst (nooit echt over nagedacht eigenlijk) dat er ook gratis newsservers (locaties), waren. Heeft iemand ervaringen met dergelijke newsservers, en is dat soort servers een goed alternatief voor de trieste Wanadoo snelheid op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 38342 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:19:
Even een niet pay-server vraagje: Ik ga binnenkort (iig tijdelijk) verhuizen naar een locatie met een Wanadoo Premium account: dus slecht voor het downloaden van newsservers. Nu zag ik laatst (nooit echt over nagedacht eigenlijk) dat er ook gratis newsservers (locaties), waren. Heeft iemand ervaringen met dergelijke newsservers, en is dat soort servers een goed alternatief voor de trieste Wanadoo snelheid op dit gebied?
Gratis newsserver zijn enkel geschikt voor text-only gebruik. Binaries kun je vergeten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bij Eweka lijken de problemen nu voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Nu online
In de late uurtjes is eweka idd prima, 2300 kb/sec ongeveer.
Maar moet je het eens proberen rond 19:00 / 22:00 dan heb je last van hangende draadjes, een golfslagbad in je grafiek.
En daardoor krijg je ook nog eens gratis incompletes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 11-02 11:35
n00bs schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:19:

Whaaaahaaa, dat is niet de eerste keer dat het Politburo van Eweka het forum schoont. Ze hebben het zelfs een keer voor elkaar gekregen om de zogenaamd onafhankelijke gebruikersgroep hun forum te laten opzeggen, ten tijde van de overgang naar Fiberworld. Iedereen die toen een beetje kritisch was werd gelijk geband op het forum dat Eweka daarna zelf runde. Boeventuig is en blijft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Ericr schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:50:
[...]

Whaaaahaaa, dat is niet de eerste keer dat het Politburo van Eweka het forum schoont. Ze hebben het zelfs een keer voor elkaar gekregen om de zogenaamd onafhankelijke gebruikersgroep hun forum te laten opzeggen, ten tijde van de overgang naar Fiberworld. Iedereen die toen een beetje kritisch was werd gelijk geband op het forum dat Eweka daarna zelf runde. Boeventuig is en blijft het.
gefrustreerd :?

Verder staan we overigens op het punt om het forum maar dicht te gooien aangezien veel mensen gewoon niet normaal kunnen reageren, en zowieso nooit eerst even checken of het probleem MISSCHIEN wel bij hun zou kunnen liggen.

Hier een voorbeeld van het nivo:

http://www.eweka.nl/phpbb/viewtopic.php?p=15157#15157

Daaronder een uitleg van 1 van mijn collega's over het forum.

[ Voor 27% gewijzigd door Punica- op 22-02-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
Jij werkt bij die club, dus misschien kun je een beetje openheid van zaken doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Punica- schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:40:
[...]

gefrustreerd :?

Verder staan we overigens op het punt om het forum maar dicht te gooien aangezien veel mensen gewoon niet normaal kunnen reageren, en zowieso nooit eerst even checken of het probleem MISSCHIEN wel bij hun zou kunnen liggen.

Hier een voorbeeld van het nivo:

http://www.eweka.nl/phpbb/viewtopic.php?p=15157#15157

Daaronder een uitleg van 1 van mijn collega's over het forum.
Verre van gefrustreerd, jullie leggen altijd het probleem bij de eindgebruiker. Dat deden jullie ook in de jaren dat je ADSL-lijnen aan de man bracht.

De taktiek tijdens de overgang naar Fiberworld verdient gewoon geen schoonheidsprijs, onder pressie hebben jullie de GG om zeep geholpen en alle voor jullie lastige leden werden het zwijgen opgelegd. Tig mailtjes aan jullie adres werden niet beantwoord, als jarenlange klant werd je met een kluitje het riet in gestuurd. Fiberworld verwees dan weer terug naar jullie als je het contract niet tekende, tussen wal en schip dus.

Nu hebben jullie een forum voor de newsserver, wederom wordt er censuur toegepast en geschoond. Oude taktieken dus, als jullie het niet zint dan snoer je de tegenpartij de mond. Leer om gaan met een forum, ik modereer zelf een forum met tig keer meer leden, zonder grote problemen. Zo moeilijk is dat niet.

1 ding is in ieder geval duidelijk, de klant is bij Eweka een melkkoe. Meer niet. Communicatieve vaardigheden zijn bij Eweka 0,0. Echt lastige klanten kunnen zelfs verwachten dat er wordt gedreigd met een rechtszaak. Jammer dat het oude GG-forum niet meer bestaat, dan hadden anderen dat ook kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mij zal het jeuken hoe ze met klanten op hun forum omgaan, eerlijk gezegd. Voor het schamele bedrag van 7 euro vijftig per maand (net zoveel als voor 2 biertjes in het weekend tegenwoordig) download ik me een ongeluk. Zelfs al komt het "maar" met 300K binnen, dan nog komt het sneller binnen dan dat ik het kan kijken.

Zeker met de huidige snelheden (ik haal op mijn connectie makkelijk 6 MB per seconde) is er geen enkele reden tot klagen voor mij. Alles is dus maar relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ericr, je wordt niet verplicht gebruik te maken van de diensten van Eweka toch? Ze bieden een dienst aan, die bevalt je blijkbaar niet. Oplossing lijkt me simpel, blijf dan weg.
Ik snap niet waar je je druk om maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
IceStorm schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:37:
Ericr, je wordt niet verplicht gebruik te maken van de diensten van Eweka toch? Ze bieden een dienst aan, die bevalt je blijkbaar niet. Oplossing lijkt me simpel, blijf dan weg.
Ik schets alleen een beeld hoe Eweka omgaat met klanten en kritiek. Ze hebben een forum, maar als daar kritiek op wordt gebezigd dan gaan ze over op de oude taktiek van censuur. Wegblijven doe ik zeker, als je na 3 jaar klant zo door Eweka bij het grofvuil wordt gezet is mij wel duidelijk waar het om draait bij Eweka. Kan worden uitgelegd als frustratie, maar dat is het zeker niet. Ik waarschuw alleen maar om met die toko in zee te gaan, je moet niks verwachten van ze mocht er iets mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

IceStorm schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:37:
Hij heeft wel gelijk... ik zie dit soort zaken bij meerdere onderneming en het is gewoon niet de manier waarop je met jouw klanten omgaat en zeker niet als je in de toekomst ook nog een bedrijf wilt hebben die niet op het punt van de afgrond staat.

Zodra het grote publiek weet hoe bepaalde winkels/ondernemingen met hun klanten en service omgaan is het meestal snel afgelopen met zo een bedrijf.

Het feit dat je altijd kan opzeggen is een non-argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Ericr schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:41:
[...]

Ik schets alleen een beeld hoe Eweka omgaat met klanten en kritiek. Ze hebben een forum, maar als daar kritiek op wordt gebezigd dan gaan ze over op de oude taktiek van censuur. Wegblijven doe ik zeker, als je na 3 jaar klant zo door Eweka bij het grofvuil wordt gezet is mij wel duidelijk waar het om draait bij Eweka. Kan worden uitgelegd als frustratie, maar dat is het zeker niet. Ik waarschuw alleen maar om met die toko in zee te gaan, je moet niks verwachten van ze mocht er iets mis gaan.
Je kan ook eens bekijken hoe sommige mensen met een bedrijf om gaan.

"Ik kan niet inloggen! Wat een kut dienst, het werkt al 3 dagen niet en Eweka doet er niets aan!"
(reden, klant heeft z'n mail weer eesn niet doorgelezen waarin staat ie op een andere reader moet inloggen, dit komt per dag ENORM vaak voor echter zijn de meeste gelukkig in staat om hier normaal op te reageren, jammer genoeg zijn degene die dit niet zijn vaak als eerste op fora te vinden).

Of zie de link die ik net gaf die quote daarin is echt ronduit belachelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Punica- op 22-02-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

n00bs schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:57:
Hij heeft wel gelijk... ik zie dit soort zaken bij meerdere onderneming en het is gewoon niet de manier waarop je met jouw klanten omgaat en zeker niet als je in de toekomst ook nog een bedrijf wilt hebben die niet op het punt van de afgrond staat.
Wat een onzin, het is gewoon een typisch Nederlandse reactie om op iets te bitchen. Als ze de dienst zonder forum zouden aanbieden had 99% het gewoon voor lief genomen.
Zodra het grote publiek weet hoe bepaalde winkels/ondernemingen met hun klanten en service omgaan is het meestal snel afgelopen met zo een bedrijf.
Zonder direct inzicht in zaken, ik heb ca 1,5 jaar geleden voor het eerst Eweka gebruikt voor een maand of wat. Er waren toen 7 readers. Ik zit nu op 37 en er zijn er 40+. Lijkt me niet echt een teken van een bedrijf op het randje van de afgrond staat.
Het feit dat je altijd kan opzeggen is een non-argument.
Nee dat heet markt-werking. Als je het niks vind neem je het niet af, als genoeg mensen dat vinden gaat Eweka failliet. Er zijn legio alternatieven als je Eweka niks vind maar toch Usenet wil hebben (daarvoor is dit topic ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat een onzin reactie. Zoals ik bv had: 1.5 maand alleen maar problemen waar niets aan gedaan werd. Download drops richting de 0KB/sec, niet kunnen connecten etc etc etc. NU lijkt het probleem eindelijk voorbij. Maar het probleem lag absoluut niet bij mij.

En je weet natuurlijk ook als je een product neerzet dat je altijd veel n00bs hebt die bellen met onzin klachten (dus ik bedoel niet mijzelf, want mijn naam slaat juist op anderen). Dan kan ik net zo goed zeggen: als je niet met kritiek om kan gaan moet je maar geen bedrijf neerzetten :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 03-06 10:34
Punica- schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:01:
[...]

Je kan ook eens bekijken hoe sommige mensen met een bedrijf om gaan.

"Ik kan niet inloggen! Wat een kut dienst, het werkt al 3 dagen niet en Eweka doet er niets aan!"
(reden, klant heeft z'n mail weer eesn niet doorgelezen waarin staat ie op een andere reader moet inloggen, dit komt per dag ENORM vaak voor echter zijn de meeste gelukkig in staat om hier normaal op te reageren, jammer genoeg zijn degene die dit niet zijn vaak als eerste op fora te vinden).

Of zie de link die ik net gaf die quote daarin is echt ronduit belachelijk
Dit is dan nog een van de vele opmerkingen die door veel forum-leden gemaakt worden.
vaak zijn ze te beroerd om ff wat meer info te geven
vaak is het vooral een klaag-forum, in plaats van te zoeken naar oorzaken
als je wil klagen, bel dan ff naar de radio, daan zullen ze er wel blij mee zijn
maar de manier waarop mensen zich op het eweka-forum gedragen is vaak erg triest
20 berichten over een newsreader die het even niet zou doen, daarop volgens 10 berichten dat ie het wel weer doet, dan ben je gelijk 2 pagina's verder, vind je het gek dat eweka het forum niet meer voor support gebruikt

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132088

ik heb dus even een vraagje.
met die bewaarplicht, kunnen ze dan zien welke bestanden je download?
want het zijn toch eigenlijk parts die je ziet in de link (want als je in nzb's kijkt zie je
vage namen) in plaats van de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 17:31
@Eweka, je zult toch moeten leren dat je altijd wel met beginners te maken zal hebben in de communicatie en ze op zal moeten voeden hoe Usenet te gebruiken. Je kunt er wel tegenaan blijven schoppen door het raar te vinden dat een onwetende kat in het nauw rare sprongen maakt en niet "normaal" reageren, maar je bent nu eenmaal een bedrijf met diensten en het is geen vriendendienst (al kan ik me voorstellen dat het wel zo lijkt als je met expertgebruikers communiceert, je biedt immers een product aan met hoge kwaliteit/prijs verhouding.

Hoe dan ook, opschonen van fora, 0900-nummers, je moet uiteraard ergens een drempel opwerpen voor de massatoestroom van hulpvragende gebruikers. Misschien toch eens kijken hoe collega-USP's omgaan met dit soort problematiek (automatiseren van het melden van storingen bijv?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik zeg eweka vaarwel en zeg usenetserver welkom.

reden:
-De snelheid bij eweka vind ik een beetje te laag (800-1000kb/s overdag, 's nachts ongeveer 1,3MB/s bij usenetserver had ik met de laatste test 2,08MB/s constant)
-Ook worden klachten niet of erg laat afgehandeld. Ik heb voor een dienst betaald, als ik daar een vraag over heb of er is iets mis mee dan moet ik dat zonder moeite kunnen voorleggen en geen betaalnummer bellen ervoor om te horen dat mijn firewall wel verkeerd ingesteld zal zijn...

Verder heb ik niets te klagen gehad over eweka, bij @home had ik de volle snelheid (600kb/s), maar nu heb ik wanadoo met 20mbit en ik zie dat een concurrent overdag mij de dubbele snelheid kan bieden dus dan kies ik daarvoor.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik dacht dat de problemen bij Eweka over waren... niet dus. Er is duidelijk capaciteit tekort. Adverteer dan simpel niet met tot 20Mbit... adverteer gewoon met 10Mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
n00bs schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:29:
Ik dacht dat de problemen bij Eweka over waren... niet dus. Er is duidelijk capaciteit tekort. Adverteer dan simpel niet met tot 20Mbit... adverteer gewoon met 10Mbit!
Het klopt toch???

Er staat: - Supersnelle download snelheid tot 20 Mbit/s

En 800-1000kb/s is ook nog onder de 20Mbit/s. In principe is de tekst niet fout, alleen ik vind het persoonlijk erg weinig, dan moeten ze de capaciteit over de servers maar wat beter verdelen, want sommige mensen halen wel die snelheid (die downloaden ook vast en zeker van een andere server).

Trouwens de tekst was downloaden tot 10Mbit/s die was niet correct meer want ik heb wel eens hoger gehad toen die tekst er stond.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk dat je beter kan neerzetten tot 10Mbit en dat gebruikers vaak eroverheen gaan (dan is men namelijk allemaal tevreden over het aangeboden product), dan spreken over 20Mbit waarbij opeens veel mensen eerder rond de 10Mbit uitkomen.

En natuurlijk de tekst is goed, maar wel misleidend. Als ik 1KB/sec zou halen klopt de tekst nog steeds.

Ik snap echter niet zoals je zelf al aangeeft dat sommige dreaders totaal geen problemen kennen terwijl andere veel problemen hebben (zoals waar ik op zit). Ik snap niet hoe zij die load balancen, maar blijkbaar met 1 of andere Yoko apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 12:01
Ik moet zeggen dat Eweka de laatste tijd redelijk goed werkt bij mij. Snelheden zijn niet slecht, en retentie is OK.
Dit soort forum-wis-acties...tja. Als je geen mensen wilt aanstellen om het forum te onderhouden, dan zal zoiets uiteindelijk nodig zijn ja.
IceStorm schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:12:
Zonder direct inzicht in zaken, ik heb ca 1,5 jaar geleden voor het eerst Eweka gebruikt voor een maand of wat. Er waren toen 7 readers. Ik zit nu op 37 en er zijn er 40+. Lijkt me niet echt een teken van een bedrijf op het randje van de afgrond staat.
Dat valt wel ongeveer te benaderen met een rekensommetje :)

40 readers, elk doet gemiddeld 500Mbit. Bij 0.5Mbit/user dus 1000 users per reader. Totaal komt dat neer op 40k users, oftewel €300k/maand.
Qua bandbreedte: 40Gbit, €4k per 10Gbit. €16k/maand.
40 readers a 5k, afgeschreven over 24 maanden: €8K/maand
Spooler: 500 schijven van 400GB, afgeschreven over 24 maanden: €5k/maand
Totale inkomsten: 300k, kosten 29k, ruim €250k per maand om personeel van te betalen.
Waar kan ik me inschrijven? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 22-02-2006 23:56 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:55:
KNIP
Totale inkomsten: 300k, kosten 29k, ruim €250k per maand om personeel van te betalen.
Ja inderdaad een lekker inkomen

alleen moet je niet vergeten dat alle gebruikers 'prepaid' zijn
en natuurlijk zal niet iedereen ineens opzeggen, maar er is dan altijd kans op.
Je zal het meemaken, van de een op de andere maan naar 0 EUR :| zal een zure appel zijn

plus dat onze grote vriend Gerrit Zalm ook blij is met dit soort initiatieven

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:37

rally

Deyterra Consultancy

Xandrios schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:55:
Ik moet zeggen dat Eweka de laatste tijd redelijk goed werkt bij mij. Snelheden zijn niet slecht, en retentie is OK.
Dit soort forum-wis-acties...tja. Als je geen mensen wilt aanstellen om het forum te onderhouden, dan zal zoiets uiteindelijk nodig zijn ja.

[...]

Dat valt wel ongeveer te benaderen met een rekensommetje :)

40 readers, elk doet gemiddeld 500Mbit. Bij 0.5Mbit/user dus 1000 users per reader. Totaal komt dat neer op 40k users, oftewel €300k/maand.
Qua bandbreedte: 40Gbit, €4k per 10Gbit. €16k/maand.
40 readers a 5k, afgeschreven over 24 maanden: €8K/maand
Spooler: 500 schijven van 400GB, afgeschreven over 24 maanden: €5k/maand
Zit er niet een klein foutje in dat rekensommetje?
Een gemiddelde van 0.5Mbit per gebruiker vind ik niet echt veel... Wellicht dat een gemiddelde van 4Mbit in deze tijd iets realistischer is?
Dan kom ik nog "maar" op 250 gebruikers per reader = 10.000 Users = 75K per maand. Minus de 29K die jij rekent= 46K per maand voor personeel. Nog altijd erg netjes.
Daarbij moet er uiteraard ook nog de kosten voor Rackspace af nietwaar? Maar dat is volgens mij te verwaarlozen. Ik denk dat er nog altijd zo'n 30K-40K aan de strijkstok blijft hangen per maand.
Worst Case nog altijd zo'n 360.000 per jaar ... Niet slecht >:)

http://www.deyterra.com

• Punica-
FreshMaker schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 01:43:
[...]

Ja inderdaad een lekker inkomen

alleen moet je niet vergeten dat alle gebruikers 'prepaid' zijn
en natuurlijk zal niet iedereen ineens opzeggen, maar er is dan altijd kans op.
Je zal het meemaken, van de een op de andere maan naar 0 EUR :| zal een zure appel zijn

plus dat onze grote vriend Gerrit Zalm ook blij is met dit soort initiatieven
Idd,

Xandrios z'n berekening is zeker niet verkeerd, alleen qua kosten mist ie gewoon een flink aantal punten:

- Huur datacenter
- Belasting
- Transactie kosten (die zijn bij ons echt enorm hoog, gezien het grote aantal transacties wat wij per dag doen)
- Kosten routers / switches / blades / modules
- Huur kantoorpand / gas licht water
- Kosten vervoer

En nu mis ik nog heel veel punten, maar daarvoor zou ik me financieel directeur moeten vragen :), maar me punt is gewoon dat er nog veel meer bij komt kijken.

Overigens houden wij van mensen die meer dan 1 maand in 1x betalen :P.

Verder nog 1 fabeltje uit de wereld helpen wat een hoop mensen maar neit willen geloven...

ELKE reader heeft exact dezelfde bandbreedte tot zijn beschikking, alleen het punt is, op 1 reader kunnen 1000 1mbit abbo's zitten, of 1000 20mbit abbo's, en daar uiteraard tussen in, dit is voor ons niet regelbaar.

Reactie op hierboven:

Xandrios doelt niet wat de gemiddelde gebruiker ter beschikking heeft, maar wat hij per maand gebrikt, en dan komt 0.5 mbit wel goed in de buurt hoor

[ Voor 8% gewijzigd door Punica- op 23-02-2006 11:07 ]

• Martijn
Wat ik me wel eens afgevraagd heb he, UseNet staat VOL met illegale zooi, ben je als gebruiker / leecher niet pakbaar? Strafbaar ben je formeel, snap ik, maar straks met de bewaarplicht. Heb je niks te vrezen, worden er geen logs bijgehouden?

• Xandrios
Punica- schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:06:
[...]

Idd,

Xandrios z'n berekening is zeker niet verkeerd, alleen qua kosten mist ie gewoon een flink aantal punten:
Das waar :) Alhoewel die kosten in verhouding waarschijnlijk wel kleiner zijn dan de bandbreedte kosten etc :)
Punica- schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:06:
ELKE reader heeft exact dezelfde bandbreedte tot zijn beschikking, alleen het punt is, op 1 reader kunnen 1000 1mbit abbo's zitten, of 1000 20mbit abbo's, en daar uiteraard tussen in, dit is voor ons niet regelbaar.
Dat is opzich heel logisch, maar het is ook redelijk goed te verhelpen: Loadbalancers.
Een enkele loadbalancer kan al snel 2 tot 4Gbit afhandelen, oftewel ongeveer 8 readers. En dat hoeft geen bijzonder ding te zijn, in princiepe kan een standaard PC die taak al vervullen.
Daarmee heb je twee grote voordelen direct al te pakken: Als een reader kort down gaat, kunnen de andere 7 dat opvangen. Daarnaast wordt de load netter verdeeld, zodat bovenstaand probleem (1 reader vol 1Mbit-mensen, 1 reader vol 20Mbit-mensen) ook niet meer zomaar voorkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 23-02-2006 12:05 ]

• Punica-
Xandrios schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:04:
[...]

Das waar :) Alhoewel die kosten in verhouding waarschijnlijk wel kleiner zijn dan de bandbreedte kosten etc :)

[...]

Dat is opzich heel logisch, maar het is ook redelijk goed te verhelpen: Loadbalancers.
Een enkele loadbalancer kan al snel 2 tot 4Gbit afhandelen, oftewel ongeveer 8 readers. En dat hoeft geen bijzonder ding te zijn, in princiepe kan een standaard PC die taak al vervullen.
Daarmee heb je twee grote voordelen direct al te pakken: Als een reader kort down gaat, kunnen de andere 7 dat opvangen. Daarnaast wordt de load netter verdeeld, zodat bovenstaand probleem (1 reader vol 1Mbit-mensen, 1 reader vol 20Mbit-mensen) ook niet meer zomaar voorkomt.
Heb je een punt, en dat punt hebben we ook bekeken, en we hebben een offerte gevraagt van een loadbalancer die 40Gbit en 150.000 connections kan handlen..... nie fijn.

• Xandrios
Dat is inderdaad vrij extreem ;)

Maar het opdelen van de readers in setjes van ~10 is relatief goedkoop. (Goedkoper iig). Je blijft wel zitten met dat verschillende mensen op verschillende loadbalancers moeten connecten....maar qua stabiliteit is het wel zekerder dan losse readers.

• Punica-
Xandrios schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:10:
Dat is inderdaad vrij extreem ;)

Maar het opdelen van de readers in setjes van ~10 is relatief goedkoop. (Goedkoper iig). Je blijft wel zitten met dat verschillende mensen op verschillende loadbalancers moeten connecten....maar qua stabiliteit is het wel zekerder dan losse readers.
Tís een punt om misschien nog eens naar te gaan kijken :)

Martijn schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:21:
Wat ik me wel eens afgevraagd heb he, UseNet staat VOL met illegale zooi, ben je als gebruiker / leecher niet pakbaar? Strafbaar ben je formeel, snap ik, maar straks met de bewaarplicht. Heb je niks te vrezen, worden er geen logs bijgehouden?
De meeste providers houden geen logs bij, en meestal is je ip ook niet zichtbaar als je iets geupload hebt naar usenet. Het verbaast me eerder dat usenet providers niet illegaal bezig zijn met al die software/games op hun servers :P

• SithWarrior
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Providers zijn toch verplicht tegenwoordig om alles minstens een half jaar of langer te bewaren, of igg het was er aan het aankomen?

Maar volgens mij ben je als downloader niet strafbaar, alleen als als je gegevens upload / deeld. Maar als het op je pc staat dan weer wel als ik het goed had, beetje krom dus het downloaden opzich is niet strafbaar maar als je het emaal binnen hebt dan weer wel :P

[ Voor 51% gewijzigd door SithWarrior op 23-02-2006 12:32 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Martijn
SithWarrior schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:29:
Providers zijn toch verplicht tegenwoordig om alles minstens een half jaar of langer te bewaren, of igg het was er aan het aankomen?

Maar volgens mij ben je als downloader niet strafbaar, alleen als als je gegevens upload / deeld. Maar als het op je pc staat dan weer wel als ik het goed had, beetje krom dus het downloaden opzich is niet strafbaar maar als je het emaal binnen hebt dan weer wel :P
Mja, ok, maar Eweka houdt bijvoorbeeld niet bij wie wat downloade neem ik aan?

• SithWarrior
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dat zijn ze verplicht toch om _AL_ het verkeer te bewaren dus ze kunnen dan in theorie tot op de bit zien wat jij allemaal hebt binnengehaald :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Anoniem: 166003

SithWarrior schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:29:
Beetje OT maar ik zal wat dingen proberen uit te leggen :P

Voorlopig is het downloaden van muziek en films niet strafbaar (de thuiskopie uitzondering in de auteursrecht wetgeving).
Uploaden is zowiezo strafbaar, dit is het aan derden beschikbaar stellen van een auteursrechtelijk beschermd werk.
Up en Downloaden van software is daarentegen altijd strafbaar, hier is namelijk niet voorzien in een thuiskopie uitzondering.

Door een recente wetswijziging is het overigens ook (civielrechtelijk) strafbaar geworden om de beveiliging van een werk met kopieerbeveiliging te omzeilen (bijvoorbeeld een dvd met css).
Hier botst de uitzondering op het auteursrecht voor een thuiskopie met de wet tegen het omzeilen van de beveiliging ...

Je kan de auteurswet er hier http://www.wetboek-online.nl/wet/Aw.html op nalezen.
De uitzondering thuiskopie kan je hier http://www.wetboek-online.nl/wet/Aw/16c.html vinden.

Hier http://ozy.student.utwente.nl/stories/thuiskopie/ staat het ook vrij duidelijk uitgelegd allemaal.

Disclaimer: ik ben zelf geen jurist maar heb dit wel van een jurist, ook heb ik niets met de sites te maken, net gegoogled ;)

EDIT: opmaak wat mooier gemaakt en stukje over CSS bijgevoegd

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 166003 op 23-02-2006 19:33 ]

• Punica-
SithWarrior schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:38:
Dat zijn ze verplicht toch om _AL_ het verkeer te bewaren dus ze kunnen dan in theorie tot op de bit zien wat jij allemaal hebt binnengehaald :)
De bewaarplicht is 'r nog lang niet doorheen, en als die r wel komt mag meneertje donner mij vertellen hoe ik een constante stream van gemiddeld 25Gbit/s ga bijhouden terwijl access isps deze gegevens OOK AL bij houden.

* Punica- ziet donner al zitten met z'n cd brandertje

Beetje kansloos initiatief om content providers te laten bewaren terwijl access providers dit al doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Punica- op 23-02-2006 14:48 ]

• xdc

xdc

Als ik het goed begrijp mag je dus niet meer klagen over de snelheid op het eweka forum ?
Alleen telefonisch ? :?

Heb vandaag weer dikke ellende met eweka , ik haal nu alleen maar snachts fatsoenlijke snelheden....
ik zit op reader 29

download nu nog met geen 150kb/sec , terwijl ik adsl 2 heb ..
met 4 threads overigens ..

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/1184/screenshot0gp.gif

http://www.xs4all.nl/~jvsteeg/Xdc/screenshot.GIF
provider problemen ? nee , want op speedtest.bbned.nl haal ik wel max speeds.

[ Voor 42% gewijzigd door xdc op 23-02-2006 17:28 ]

slimmehotspot.nl

Ik snap niet dat Eweka op deze manier nog klanten trekt, komop zeg, het meerendeel van de users hier zit waarschijnlijk bij Eweka omdat niet iedereen nog een creditcard heeft.

Maar als ik het zo lees :/

Wel jammer dat op deze manier een algemeen newsserver topic meer en meer een Eweka verhaal aan het worden is. Maar wat doe je eraan? Goede newsservers werken, daar is weinig over te vertellen verder.

• IceStorm

IceStorm

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:34:
Ik snap niet dat Eweka op deze manier nog klanten trekt, komop zeg, het meerendeel van de users hier zit waarschijnlijk bij Eweka omdat niet iedereen nog een creditcard heeft.
Nee het merendeel van de users zit bij Eweka omdat ze voor 7,50 per maand 30 dagen retentie krijgen, accounts kunnen delen, geen datalimiet hebben en gewoon hun lijn in 9 van de 10 gevallen dicht trekken.

Anoniem: 166003

'k weet niet maar ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met mijn eweka account, snelheid wordt alleen beperkt door m'n @home breedband abbo. Retentie is super en compleetheid ook.
Ik heb helemaal niets te klagen _/-\o_ Eweka _/-\o_

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:57
Ik zit zelf bij TweakDSL en ik heb niks te klagen over de retentie. en een Credit card ook niet nodig. Gaat lekker snel. En prijs is ook best laag als ik vergelijk met sommige andere aanbieders.

Ach, de enige servers die ik ooit heb gebruikt zijn nova en tweaknews. ik vind het allemaal wel best, de retentie is goed genoeg en geen snelheids problemen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mensen die beweren geen problemen te hebben, hebben simpelweg ADSL1

• IceStorm

IceStorm

n00bs schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:55:
Zolang ik op school prima 5-6 MB/sec kan halen geloof ik niet zo in structureel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Allemachtig zeg, wat een klantenservice van EWEKA. Ik heb voor de eerste keer een account bij ze aangemaakt, krijg ik na betaling een mail met mijn userlogin en wachtwoord. Op de plek waar het wachtwoord had moeten staan staat helemaal niks... Ik ze bellen, na VIER minuten (3 euro 20 mja!) krijg ik eindelijk iemand aan de lijn die mij verwijt dat het m'n eigen fout is omdat ik geen postcode gegevens had ingevuld bij het aanmelden. Dit klopt inderdaad, met die gegevens heeft men daar helemaal niks te maken mijns insziens, anders hadden ze ze verplicht moeten stellen. Dus redeneerde de helpdeskmeneer dat dit m'n eigen fout was, ook al staat dit nergens op de site...

Op mijn vraag wat er met de 3 euro 20 gedaan werd aan belkosten door hun toedoen was het antwoord resoluut dat daar niks tegenover zou staan, want het was m'n eigen fout...

Nou, dit is mijn eerste maand Eweka en meteen ook laatste!! Wat een service zeg...

Ik dacht ik deel dit even met jullie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn op 24-02-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
Martijn schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:36:
Allemachtig zeg, wat een klantenservice van EWEKA. Ik heb voor de eerste keer een account bij ze aangemaakt, krijg ik na betaling een mail met mijn userlogin en wachtwoord. Op de plek waar het wachtwoord had moeten staan staat helemaal niks... Ik ze bellen, na VIER minuten (3 euro 20 mja!) krijg ik eindelijk iemand aan de lijn die mij verwijt dat het m'n eigen fout is omdat ik geen postcode gegevens had ingevuld bij het aanmelden. Dit klopt inderdaad, met die gegevens heeft men daar helemaal niks te maken mijns insziens, anders hadden ze ze verplicht moeten stellen. Dus redeneerde de helpdeskmeneer dat dit m'n eigen fout was, ook al staat dit nergens op de site...

Op mijn vraag wat er met de 3 euro 20 gedaan werd aan belkosten door hun toedoen was het antwoord resoluut dat daar niks tegenover zou staan, want het was m'n eigen fout...
moet jij eens een rekening proberen te openen zonder een postcode
Nou, dit is mijn eerste maand Eweka en meteen ook laatste!! Wat een service zeg...

Ik dacht ik deel dit even met jullie ;)
toch dom dat je zelf al de schuld op je neemt en toch loopt te zeuren... goh ik heb het IBG welleens moeten bellen, daar stondik wel dik een kwartier in de wacht... Zoiezo, de postcode is nodig voor het 'standaard' wachtwoord..

en nog wat
Op deze pagina kunt u zich aanmelden voor onze usenetdiensten.

Alle onderstaande gegevens zijn noodzakelijk om uw abonnement op een juiste manier te kunnen activeren.

Uw Bank / Giro gegevens worden uitsluitend gebruikt bij de verificatie van ons betaalsysteem op het moment dat uw betaling is ontvangen. Op het door u opgegeven email adres worden alle bevestigings emails verstuurd. Let er dus goed op dat u deze gegevens correct invult.
dat jij vind dat ze jou postcode niet nodig hebben is jouw probleem, niet die van eweka, zou jij wel een deal met eweka sluiten als eweka hun adres gegevens 'geheim' houd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:57
Er zijn ook abbo's die gaan tot 20MB/s.... Ik meen dat ADSL 1 tot 8MB ging en daarna versie 2 zijn intrede doet.. Er zijn ook nog veel mensen die hebben kabelinternet of tellen die niet mee dat zo enorm slecht? Ik meen dat dat juist erg stabiel is de laatste jaren netzoals ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:51
Punica- schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:47:
[...]

De bewaarplicht is 'r nog lang niet doorheen,
Die is afgelopen woensdag juist aangenomen : EU-richtlijn bewaarplicht aangenomen
Overigens betreft dit 'alleen' de connection details en niet de daadwerkelijke content die bewaart hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 07:18
Ik trek mijn lijntje gewoon dicht met een adsl2 abbo hoor :)
(20 mbit Wanadoo) en op school haal ik nog veel hoger :Y)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zit op reader 29 en trek op dit moment 5.3 MB per seconde. Sorry dat het voor anderen traag is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Arfman schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:22:
Ik zit op reader 29 en trek op dit moment 5.3 MB per seconde. Sorry dat het voor anderen traag is >:)
klopt haal nu ook max speeds nu :9~ :9~ ... maar gisteren om te :'(

[ Voor 5% gewijzigd door xdc op 24-02-2006 17:28 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik niet snap dat sommigen 6MB/sec halen |:(
Als Eweka adverteert met TOT 20Mbit/sec. hoe kan het dan zijn dat sommigen tegen de 60Mbit/sec aanzit!

Vind het het raar dat anderen (lees ik) last hebben van weinig bandbreedte, dat komt omdat anderen die hele bandbreedte leegslurpen... lekker bedankt

ps: bij wil Eweka weer eens "voor de verandering" niet connecten.

[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 25-02-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 07:32
xdc schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:28:
[...]

klopt haal nu ook max speeds nu :9~ :9~ ... maar gisteren om te :'(
waarschijnlijk kwam dat bij jou omdat de files die je binnen aan het alen was incompleet waren, te zien aan de rode balken in newsleecher. dan gaat het gewoon wat langzamer dan normaal omdat hij elke keer een verbinding open gaat zetten, en er dan achter komt dat er niks te halen valt. verbinding moet weer gesloten en opnieuw geopend voor een ander deeltje van je bestand.
waarschijnlijk moest je veel parren ;)
n00bs schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:57:
Wat ik niet snap dat sommigen 6MB/sec halen |:(
Als Eweka adverteert met TOT 20Mbit/sec. hoe kan het dan zijn dat sommigen tegen de 60Mbit/sec aanzit!

Vind het het raar dat anderen (lees ik) last hebben van weinig bandbreedte, dat komt omdat anderen die hele bandbreedte leegslurpen... lekker bedankt

ps: bij wil Eweka weer eens "voor de verandering" niet connecten.
dus nu moet iedereen die een snelle verbinding heeft ineens 'solidair' gaan zijn en een netlimit programma op zijn verbinding zetten om de load balance problemen van eweka op te lossen? als ik een tot 20 mbit verbinding betaal, en ik kan deze voor de volle 15 mbit gebruiken dan zal niemand mij tegen houden dat te doen.

[ Voor 44% gewijzigd door LinuZZ op 25-02-2006 07:01 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ze zeggen dat de haalbare snelheid tot 20 mbit is moeten ze daar gewoon op cappen, en niet zorgen dat sommige mensen 60 mbit kunnen halen terwijl andere mensen op precies hetzelfde moment niet eens 2 mbit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 07-06 13:37
offtopic:
Worden hier niet weer eens megabytes en megabits door elkaar heen gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 21:13
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:34:
Onzin er zijn zoveel payservers waarbij je geen creditcard nodig heb. En trouwens elke payserver heeft wel zijn problemen het is niet zo dat eweka de enige is met problemen.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.