Eweka klinkt wel erg aantrekkelijk. Zou ik daar vanuit Duitsland ook op kunnen? En zou het dan nog steeds snel zijn? (heb nu gekozen voor astra, omdat dat een internationale aanbieder is)
Anoniem: 156329
Je snelheid bij Eweka kan verschillen per news reader, dus als je een slechte snelheid haalt bij Eweka haalt hoeft dat nog niet te betekenen dat de rest van de readers ook knudde is.
Mijn upload-probleem bij UNS is erkend:
Date sent: Mon, 12 Dec 2005 13:37:03 -0500
From: "UseNetServer.com Support" <support@usenetserver.com>
Subject: [Ticket#: 2005xxxx] Uploads are incomplete
Dear pven,
We found the problem a couple of hours ago and have added some scripts to
identify this type of failure in the future. You will need to repost the
incompletes.
Thank you,
Stephen
[ Voor 3% gewijzigd door pven op 12-12-2005 20:43 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Is er iemand met een GigaNews account i.c.m. een ADSL2+ lijn (20Mbit of meer)?
Sinds kort merk ik nl. dat de snelheid bij het downloaden van GN de snelheid is ingezakt van 20Mbit naar 13-15Mbit (in "daluren" oplopend naar 16-17).
Bij mijn provider trek ik echter wel de volle 20MBit naar binnen, dus ik vermoed dat het bij GN ligt. Van mijn provider krijg ik te horen dat de externe capaciteit ruim voldoende zou moeten zijn om mijn lijn vol te trekken, wat mijn vermoeden bevestigd dat GN wat krapper in de bandbreedte zit.
Overigens gebruik ik wel de news-europe.giganews.com om te downloaden, dus ook dat zou het probleem niet kunnen zijn.
Sinds kort merk ik nl. dat de snelheid bij het downloaden van GN de snelheid is ingezakt van 20Mbit naar 13-15Mbit (in "daluren" oplopend naar 16-17).
Bij mijn provider trek ik echter wel de volle 20MBit naar binnen, dus ik vermoed dat het bij GN ligt. Van mijn provider krijg ik te horen dat de externe capaciteit ruim voldoende zou moeten zijn om mijn lijn vol te trekken, wat mijn vermoeden bevestigd dat GN wat krapper in de bandbreedte zit.
Overigens gebruik ik wel de news-europe.giganews.com om te downloaden, dus ook dat zou het probleem niet kunnen zijn.
http://www.deyterra.com
Hm, ik was het topic een beetje uit het oog verloren met dit deeltje... 
Iig, in het vorige deel overwoog ik nog om over te stappen van usenetserver naar newshosting of giganews. Maar ondertussen ben ik eigenlijk zeer tevreden over UNS! De retentie zit nu op zo'n ~36 dagen en ze verwachten voor het einde van het jaar 40 dagen te halen...
Iig, in het vorige deel overwoog ik nog om over te stappen van usenetserver naar newshosting of giganews. Maar ondertussen ben ik eigenlijk zeer tevreden over UNS! De retentie zit nu op zo'n ~36 dagen en ze verwachten voor het einde van het jaar 40 dagen te halen...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nog iemand met snelheidsproblemen met Astraweb? Ik haal de laatste week niet meer dan ~300KB/s, met 4 connecties.
Zelfs als ik de 4 connecties op de pbdl en 4 op de europe-server zet, geraak ik niet voorbij 350
Zelfs als ik de 4 connecties op de pbdl en 4 op de europe-server zet, geraak ik niet voorbij 350

Ik haal 800kB/s vanaf de euro farm van Astraweb als ik header. Download ligt ook rond de 500kB~750kB/s met maar 1 lijntje.
Anoniem: 117252
Hier ook merkbare snelheidsverlaging bij Astraweb, en het maakt niet uit of het vanaf de euro-server, pbdl of gewone news-platform komt. Gelukkig heb ik Astraweb alleen als "opvuller" ( gebruik smsusenet.nl als vaste newsserver), dus heb er niet al te veel last vanFire69 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:44:
Nog iemand met snelheidsproblemen met Astraweb? Ik haal de laatste week niet meer dan ~300KB/s, met 4 connecties.
Is het toegestaan om bij de meeste providers het aantal connecties te delen met bijvoorbeeld mijn broertje ? Ik kan er bij weinig bedrijven maar iets over vinden.
Koffie en meer...
Dat is meestal niet toegestaan. Als ze je erop betrappen, resulteert dat meestal in beëindiging van je abonnement.Masselink schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:35:
Is het toegestaan om bij de meeste providers het aantal connecties te delen met bijvoorbeeld mijn broertje ? Ik kan er bij weinig bedrijven maar iets over vinden.
edit:
Ik heb een bepaald woord benadrukt.
Ik heb een bepaald woord benadrukt.
[ Voor 9% gewijzigd door pven op 14-12-2005 18:50 . Reden: NoFi ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
lees even 2/3 pagina's terug , mijn vraag daar mbt tot ewekapven schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:07:
[...]
Dat is meestal niet toegestaan. Als ze je erop betrappen, resulteert dat meestal in beëindiging van je abonnement.
punica heeft al eens gezegd dat het mocht.
slimmehotspot.nl
Bij Eweka mag het wel, maar er zijn ook zat providers waarbij dat expliciet niet is toegestaan (GigaNews om er maar eentje te noemen dan).xdc schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:35:
[...]
lees even 2/3 pagina's terug , mijn vraag daar mbt tot eweka
punica heeft al eens gezegd dat het mocht.
Dus ik zou het gewoon even controleren als ik jouw was voordat ik een beslissing zou nemen
http://www.deyterra.com
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb Wanadoo ADSL2+ met een 20Mbit lijn. Normaal haal ik tussen de 16 en 17Mbit. Op een gegeven moment zakte dit in naar 10 tot 12Mbit. Na wat zoeken op google kwam ik erachter dat Giganews de lijn gaat knijpen als je voorspelde downloads boven de 200GB per maand uitkomen. Ik heb het ook nog getest met een account van een vriend welke ook Giganews heeft. Wanneer ik zijn account gebruikte kon ik dezelfde files weer op volle snelheid downloaden. Ik heb hier vervolgens contact over opgenomen met Giganews. Ik heb hier geen reactie op gekregen. Een uur later was m'n account locked en 2 dagen later was m'n account deleted. Ik heb ze hierop verscheidene emails gestuurd maar na 5 dagen nog steeds geen reactie ontvangen. Normaal gesproken heb ik op technische vragen altijd binnen een uur reactie. Dit allemaal terwijl mijn abonnement nog lang niet verlopen is.rally schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:24:
Is er iemand met een GigaNews account i.c.m. een ADSL2+ lijn (20Mbit of meer)?
Heel typisch Giganews, en ook al een tijdje bekend. Normaal krijg je echter nog wel een mail en je maandbedrag teruggestort. In jou geval dus even mailen en zeggen dat je op z'n minst je geld terugwilt.
Kheb uit betrouwbare bronnen mogen vernemen dat er binnenkort een nieuwe betaalde usenet provider bij komt.
Jodre.nl schijnt het te gaan heten. Op die URL is helaas nog niks te vinden.
Ben zelf verder niet zo into news servers enzo. het enige wat ik doe, is via de news servers van mijn provider zoeken naar vacatures
Ben zelf verder niet zo into news servers enzo. het enige wat ik doe, is via de news servers van mijn provider zoeken naar vacatures
Ik heb het idee dat we de laatst tijd overspoeld worden met nieuwe usenet-providers.McKaamos schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 01:52:
Kheb uit betrouwbare bronnen mogen vernemen dat er binnenkort een nieuwe betaalde usenet provider bij komt.

Voorlopig blijf ik bij UseNetServer (met Astraweb als reserver), totdat ik overstap naar TweakDSL. Dan gaat UNS eruit en gebruik ik TweakNews.
Ik heb een ADSL abo afgesloten bij XS4all. Nu heb ik ook Giganews. Is de xs4all binaries server een beetje zodanig dat ik Giganews er uit kan schoppen?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik zou als ik jou was een paar GB ergens kopen (niet maandelijks), om alles wat xs4all niet heeft aan te vullen.
Doe ik zelf ook, werkt imho perfect.
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Wat dat betreft heeft Astraweb momenteel een leuke aanbieding lopen: een blok van 90GB voor 25 USD.MetalfanBlackness schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 08:57:
Ik zou als ik jou was een paar GB ergens kopen (niet maandelijks), om alles wat xs4all niet heeft aan te vullen.
Wat is de retentie dan van xs4all in de dump groepen?
Speedxs is sinds 2 maanden online met hun newsserver, maar het is om te huilen zo slecht. In het begin al problemen dat files niet eens beschikbaar waren en nu al weken het probleem dat zo goed als alles incompleet is.
Heb maar een Newshosting account er bij aangeschaft, tenminste ook verzekerd van een goede retentie. Retentie bij Speedxs zou 25 dagen moeten zijn, maar je mag nu blij zijn dat ze de 12 dagen halen.
Heb maar een Newshosting account er bij aangeschaft, tenminste ook verzekerd van een goede retentie. Retentie bij Speedxs zou 25 dagen moeten zijn, maar je mag nu blij zijn dat ze de 12 dagen halen.
Dat zegt me eerlijk gezegt niet zoveel. Je kan wel groot zijn maar als je veel en vaak incompletes heb dan schiet je er weinig mee op. En als je nu Giganews hebt (zoals ik) dan is alles dus eigenlijk minder._Richie_ schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:10:
Xs4all heeft met Newszilla 1 van de grootste newsservers in europa
ik gebruik newszilla bijna dagelijks (via IPV6) en ben tevreden, ik zou zeggen. Probeer het, als je giganews niet vaak nodig blijkt te hebben, gooi hem eruit. Newszilla is meestal wel erg compleet hoor...
Ok, Blijft mijn vraag over de retentie staan. Hoe is die?
Anoniem: 161979
Retentie van newszilla ligt tussen de 14 en 21 dagen. Tot een maand of anderhalf geleden nam de compleetheid van de posts drastig af als ik een post nam van 14-15 dagen oud. Maar sinds die tijd heb ik met regelmaat een post van 20-21 dagen oud mee genomen met succes (meestal compleet of met een paar pars gefixed).
Anoniem: 132088
Hoe krijgen ze dat nou voor elkaar? Volgens mij zijn de Nederlandse Tweaknews en Eweka al groter, laat staan de vele buitenlandse newsproviders._Richie_ schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:10:
Xs4all heeft met Newszilla 1 van de grootste newsservers in europa
Er staat toch ook "één van de". Er staat niet "de grootste". ^_^'
Is het lijstje van de grootste newsproviders zo lang dan? Ik kan me haast niet voorstellen dat een provider met een retentie van 16 dagen tot een van de grootste van europe behoort.Blisterin_Bull schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:09:
Er staat toch ook "één van de". Er staat niet "de grootste". ^_^'
@punica
Dus eigenlijk zijn er in de rest van europa geen goede newsproviders? ik ben blij dat ik hier woon dan
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 132088 op 16-12-2005 15:18 ]
In Europa is Usenet op Nederland na bijna niets.Anoniem: 132088 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:07:
[...]
Hoe krijgen ze dat nou voor elkaar? Volgens mij zijn de Nederlandse Tweaknews en Eweka al groter, laat staan de vele buitenlandse newsproviders.
En Newszilla is groot omdat ze er al heeeeeeeeel lang mee bezig zijn.
Maar ik denk inderdaad dat wij en Tweak wel groter zijn.
Zijn er mensen die ervaring met Qfast ? Ze bieden 20 mbit downloads aan voor minder dan 8 euro.
Dit is wel heel goedkoop, dus ik denk dat er een addertje onder het gras zit.
Koffie en meer...
Alleen jammer dat je daar niet met paypal of nog beter direct vanaf je bankrekening kan betalen.pven schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:00:
[...]
Wat dat betreft heeft Astraweb momenteel een leuke aanbieding lopen: een blok van 90GB voor 25 USD.
Ik ben nog op zoek naar een goede newsserver waar ik blokken kan kopen die niet vergaan en die ik gewoon met mijn bankpaje kan betalen. (behalve virtualbox, daar hebben we al verbinding mee)
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Inderdaad. Headers ophalen lukt nog voor posts van een dag of negen oud. Als je een NZB gebruikt kom je aardig richting de 20 dagen.Anoniem: 161979 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:39:
Retentie van newszilla ligt tussen de 14 en 21 dagen. Tot een maand of anderhalf geleden nam de compleetheid van de posts drastig af als ik een post nam van 14-15 dagen oud. Maar sinds die tijd heb ik met regelmaat een post van 20-21 dagen oud mee genomen met succes (meestal compleet of met een paar pars gefixed).
Posts zijn vaak helemaal compleet, ik heb meestal geen pars nodig, of anders slechts een blokje of drie voor een DVD.
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Zit zelf al weer een hele tijd bij Usenet4u.nl , hebben verschillende blokaccounts en betaling gaat gewoon met je bankrekening.MetalfanBlackness schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:15:
[...]
Alleen jammer dat je daar niet met paypal of nog beter direct vanaf je bankrekening kan betalen.
Ik ben nog op zoek naar een goede newsserver waar ik blokken kan kopen die niet vergaan en die ik gewoon met mijn bankpaje kan betalen. (behalve virtualbox, daar hebben we al verbinding mee)
Werk nog steeds prima hier
Reseller van eweka.Masselink schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:14:
Zijn er mensen die ervaring met Qfast ? Ze bieden 20 mbit downloads aan voor minder dan 8 euro.
Waarom probeer je ze zelf niet gewoon een keer uit?Anoniem: 156876 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:43:
Welke is beter; Eweka of TweakNews? (ervaringen?)
Gewoon 10 dagen gratis Tweaknews en eenmalig 7,50 voor eweka.
Dat is zo'n beetje waar dit hele topic over gaat.Anoniem: 156876 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:43:
Welke is beter; Eweka of TweakNews? (ervaringen?)
Eweka:
Ik had het betalingskenmerk verkeerd overgenomen in de girotel betaling.
Even gebeld; 2 minuten aan de telefoon geweest (kost wel 0,80/min overigens) en twee minuten later ee mailtje met de login informatie in de mailbox.
Dat is pas snelle service. Prima!
Even gebeld; 2 minuten aan de telefoon geweest (kost wel 0,80/min overigens) en twee minuten later ee mailtje met de login informatie in de mailbox.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Anoniem: 32279
80 cent per minuut? Absurd, dat is 2 keer zo duur als bellen naar een sexlijn. Maar het kan vast ook wel per email gratis of niet?vliegnerd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:09:
Eweka:
Even iets anders, de retentie van Astraweb moet 25 dagen zijn? Maar bestanden ouder dan 20 dagen leveren alleen maar fouten op momenteel... niet echt lekker.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 30-12-2005 11:15 ]
Heb nu 2 maanden tweaknews, kan alleen maar zeggen super!
Ben ik blij dat ik van die verotte (lage retentie) @home servers af ben.
Ben ik blij dat ik van die verotte (lage retentie) @home servers af ben.
[ Voor 44% gewijzigd door sjolmers op 30-12-2005 11:18 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Volgens mij kan het *niet* per email. Dwz, ik kon het niet vinden en heb het niet geprobeerd, omdat ik gelijk door de helpdesk-wachtrij heen kwam. Twee minuten bellen is natuurlijk erg kort, zeker omdat ik zelf zo stom was geweest om het betalingskenmerk verkeerd te copy-pasten...Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:15:
[...]
80 cent per minuut? Absurd, dat is 2 keer zo duur als bellen naar een sexlijn. Maar het kan vast ook wel per email gratis of niet?
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Een vriend van mij was bij tweaknews vergeten de brief terug te sturen... ze hadden gewoon al de account aangemaakt zodat hij dezelfde avond dat hij het helpdesk-mailtje stuurde al kon downloaden terwijl hij nog niet betaalt had. Maar goed, nu eweka de retentie verhoogd heeft naar 40 dagen hoop ik dat tweaknews ook mee gaat. De 10 dagen verschil boeit me eigenlijk niet zo veel, maar goed, het is wel leuk als ze het ook gaan verhogen.vliegnerd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:09:
Eweka:
Grappig om te lezen (gaat over Eweka):
It's all Dutch to us. But we can't read Dutch. Looks like they are claiming 28 days retention and very high completion with 4 connections. But we can't figure out if this is unlimited usenet or there is a cap.
Eweka is toch niet eens bereikbaar vanaf het buitenland wegens een behoorlijke kostenbesparing op hun links? =)
🌞🍃
Waarom verwachten ze dat het in het buitenland ook beschikbaar is?Eweka is a Dutch firm with pretty good newsgroup retention and completion. Everything is in Dutch though, and worse yet, access to their servers is blocked from many countries.
Als iemand zich afvraagt of het bruikbaar is uit hun land / plaats, moeten ze gewoon even een traceroute uitvoeren naar bijvoorbeeld newsreader.eweka.nl
En inederdaad, het is een enorme kostenbesparing op de manier hoe we het nu doen, en het publiek waar we ons op richten is ook Nederlands.
Overigens zijn 'r best wat internationale klanten online, zweden, finnen, zwitsers, belgen, het ligt gewoon net aan je ISP of het gaat werken of niet
En inederdaad, het is een enorme kostenbesparing op de manier hoe we het nu doen, en het publiek waar we ons op richten is ook Nederlands.
Overigens zijn 'r best wat internationale klanten online, zweden, finnen, zwitsers, belgen, het ligt gewoon net aan je ISP of het gaat werken of niet
Het is toch ook geen probleem om Usenetserver of Giganews te nemen? Dat kan wel gewoon vanuit elk land.
Ben nu al een tijdje aan het rondkijken naar een betaalde voor erbij.
Heb nu Casema MAxi dus 250kb/s 100gig in de maand en kan terug downloaden tot 90 dagen ofzo (gignews) perfect dus alleen me verbinding is wat sneller.
Nu wil ik samen met een vriend TweakNews nemen maar mag je dit delen?Bij Eweka mag dit wel heb ik gelezen,maar ook bij TweakNews?of daar niet?
Bedankt
Heb nu Casema MAxi dus 250kb/s 100gig in de maand en kan terug downloaden tot 90 dagen ofzo (gignews) perfect dus alleen me verbinding is wat sneller.
Nu wil ik samen met een vriend TweakNews nemen maar mag je dit delen?Bij Eweka mag dit wel heb ik gelezen,maar ook bij TweakNews?of daar niet?
Bedankt
Giganews heeft tot 70 dagen retentie, geen 90 (al ben je nummer 3 die dit zegt, ik hoorde er ook collega's over gisteren?). Waar heb je die info van 90 dagen vandaan?VerkerkSander schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 02:11:
Ben nu al een tijdje aan het rondkijken naar een betaalde voor erbij.
Bedankt
In de praktijk zit het momenteel op 68,5 dagen trouwens in de grote groepen.
90 dagen kan niet. Anders zouden de Giganews members dit in hun mailbox hebben gevonden. Onlangs al een mail naar 70 dagen, dus 90 dagen zal nog wel een jaar duren denk ik
Hoe zit dat trouwens met die constructie met Casema?
Hoe zit dat trouwens met die constructie met Casema?
[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 12-01-2006 16:29 ]
Als jullie zeggen dat het 70 is geloven jullie het. Ik heb iets gedownload uit de map. a.b.x van 89,6 dagen terug ofzo daarom zei ik 90.Anoniem: 32279 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:27:
[...]
Giganews heeft tot 70 dagen retentie, geen 90 (al ben je nummer 3 die dit zegt, ik hoorde er ook collega's over gisteren?). Waar heb je die info van 90 dagen vandaan?
In de praktijk zit het momenteel op 68,5 dagen trouwens in de grote groepen.
MAar weet iemand ofdat je dat mag delen ? Tweaknews?
tis gewoon 70 dagen gegarandeerd. 90 dagen zal vast wel kunnen soms...VerkerkSander schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:13:
[...]
Als jullie zeggen dat het 70 is geloven jullie het. Ik heb iets gedownload uit de map. a.b.x van 89,6 dagen terug ofzo daarom zei ik 90.
ik zou graag eens zien hoe ze bij giganews hun storage op orde hebben
dat mag je niet delen met andere mensenVerkerkSander schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:13:
[...]
Als jullie zeggen dat het 70 is geloven jullie het. Ik heb iets gedownload uit de map. a.b.x van 89,6 dagen terug ofzo daarom zei ik 90.
Bij Eweka mag het. Bij Giganews niet tegelijk en in principe eigenlijk helemaal niet
Anoniem: 127255
offtopic...Punica- schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:40:
ik zou graag eens zien hoe ze bij giganews hun storage op orde hebben
jaloers paul..... hehehehehhe
alex
jaloers niet, wel benieuwdAnoniem: 127255 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:08:
[...]
offtopic...
jaloers paul..... hehehehehhe
alex
Heb het over TweaknewsGunner schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:07:
Bij Eweka mag het. Bij Giganews niet tegelijk en in principe eigenlijk helemaal niet
Anoniem: 76818
Ik heb een accountje bij Eweka genomen en hoewel het geld vrijdag al afgeschreven is heb ik nog steeds geen logingegevens ontvangen. Betalingskenmerk is vermeld. Ze kijken toch elke dag (geautomatiseerd) de ontvangstbetalingen na?
Je kan ze niet via e-mail bereiken, maar wel via een tel.nr. dat maar liefst 80ct./min. kost. Volgens de site zijn ze telefonisch alleen op werkdagen bereikbaar. Ik had gedacht dit weekend van usenet te kunnen downloaden, maar dat zie ik niet meer gebeuren en eerlijk gezegd heb ik na het weekend ook geen zin om naar dat tel.nr. te bellen.
Op welk tijdstip van de dag krijg je doorgaans je logingegevens?
Je kan ze niet via e-mail bereiken, maar wel via een tel.nr. dat maar liefst 80ct./min. kost. Volgens de site zijn ze telefonisch alleen op werkdagen bereikbaar. Ik had gedacht dit weekend van usenet te kunnen downloaden, maar dat zie ik niet meer gebeuren en eerlijk gezegd heb ik na het weekend ook geen zin om naar dat tel.nr. te bellen.
Op welk tijdstip van de dag krijg je doorgaans je logingegevens?
Bij mij duurde het ook twee a drie dagen dagen, dat is dus niet zo heel raar. Vaak is het zo dat het betalen tussen verschillende banken de meeste tijd in beslag neemt. Ik raad je ook aan om minstens 5 dagen voor het einde van je abbo te betalen, levert te minste problemen op.
wel, ik gebruik Usenetserver nu al denk ik 1,5 jaar, en het bevalt me nog steeds goed. Heeft er af en toe paar keer uitgelegen, maar vind het wel mijn geld waard daar. Altijd snelle connectie, boneless gemiddeld 20 dagen retentie geloof ik. Anders groepen langer.
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Ik heb via online bankieren overgeschreven vanaf een girorekening en de verwerkingstijd die ervoor staat op hun site is 1 dag en dan ga ik er ook van uit dat het zo is. De telefoontarieven die ze hanteren zijn daarnaast buitenproportioneel hoog.marcieking schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:23:
Bij mij duurde het ook twee a drie dagen dagen, dat is dus niet zo heel raar. Vaak is het zo dat het betalen tussen verschillende banken de meeste tijd in beslag neemt. Ik raad je ook aan om minstens 5 dagen voor het einde van je abbo te betalen, levert te minste problemen op.
meer mensen met problemen met Newshosting op dit moment? Kan de hele ochtend al nix krijgen. Normaal altijd alles primo bello in orde, maar nu dus ffkes niet.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Hoelang duurde het voordat je respons kreeg?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet binnen ene uur antwoord of iig een persoonkijke reply had.
Toppie tot nu toe
Het eerste antwoord was er binnen twee uur; het uiteindelijke antwoord heeft een paar dagen op zich laten wachten.LiquidSmoke schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:31:
[...]
Hoelang duurde het voordat je respons kreeg?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet binnen ene uur antwoord of iig een persoonkijke reply had.
Toppie tot nu toe
Nee,Anoniem: 76818 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:38:
[...]
Ik heb via online bankieren overgeschreven vanaf een girorekening en de verwerkingstijd die ervoor staat op hun site is 1 dag en dan ga ik er ook van uit dat het zo is. De telefoontarieven die ze hanteren zijn daarnaast buitenproportioneel hoog.
Er is alleen vermeld dat giro naar giro 1 dag is.
Inmiddels is dat overigens ook niet meer zo dankzij de postbank, ipv dat 1x per dag alle mutaties binnen komen komen nu alle mutaties geleidelijk binnen.
Gewoon 3 werkdagen geduld hebben zoals iedereen.
Vooruit dan maarPunica- schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:56:
[...]
Nee,
Er is alleen vermeld dat giro naar giro 1 dag is.
Inmiddels is dat overigens ook niet meer zo dankzij de postbank, ipv dat 1x per dag alle mutaties binnen komen komen nu alle mutaties geleidelijk binnen.
Gewoon 3 werkdagen geduld hebben zoals iedereen.

Anoniem: 61629
Iemand een idee of het mogelijk is om op nova.planet.nl in te loggen vanaf een compuserve adsl abo? Ik beschik thuis over een planet comfort adsl abo en op mn kamer over een compuserve adsl abo.
Nee dat kan niet, alleen vanaf het planet netwerk (en anderen die de dienst afnemen bij Nova (was 1 provider, maar volgens mij was die gestopt)) kan het.Anoniem: 61629 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:17:
Iemand een idee of het mogelijk is om op nova.planet.nl in te loggen vanaf een compuserve adsl abo? Ik beschik thuis over een planet comfort adsl abo en op mn kamer over een compuserve adsl abo.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb laatst dus een 10 dagen test accountje gekregen bij Tweaknews. Op zich alles prima, gisteren even een dip in de download. Ongeveer 150-200 kb/sec minder.
In de brief staat dat tot 19 januari deze beschikbaar is. Echter, ik had vanacht nog wat aanstaan en ik had eigenlijk verwacht dat ik na 0:00 niet meer kon downen. Vanmorgen zat er niets meer in de cue maar miste nog een bestandje en deze ook geprobeerd aan te zetten en dat lukte nog.
Wanneer wordt dat account geblocked? Ik heb wel een bankrek. nummer ingevuld bij de aanvraag en ik heb de brief NIET teruggestuurd. Zou het niet kunnen zijn dat ze gewoon wat later zijn met blocken of dat ze nu gewoon geld van me rekening halen?
Ervaringen?
In de brief staat dat tot 19 januari deze beschikbaar is. Echter, ik had vanacht nog wat aanstaan en ik had eigenlijk verwacht dat ik na 0:00 niet meer kon downen. Vanmorgen zat er niets meer in de cue maar miste nog een bestandje en deze ook geprobeerd aan te zetten en dat lukte nog.
Wanneer wordt dat account geblocked? Ik heb wel een bankrek. nummer ingevuld bij de aanvraag en ik heb de brief NIET teruggestuurd. Zou het niet kunnen zijn dat ze gewoon wat later zijn met blocken of dat ze nu gewoon geld van me rekening halen?
Ervaringen?
Tsja, dat kan je het beste aan Tweaknews zelf vragen lijkt mij.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Natuurlijk geen slapende honden wakker te makenNitai schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:42:
Tsja, dat kan je het beste aan Tweaknews zelf vragen lijkt mij.
Maar goed ik ga vanmiddag nog eens kijken of het nog mogelijk is.
[ Voor 3% gewijzigd door M.I.G. op 19-01-2006 14:10 ]
planet heeft ook een redelijke newsserver dacht ik
NNTP-server(Newsserver) news.planet.nl
Newsserver (binaries) binaries.news.planet.nl
Newsserver (binaries) nova.planet.nl
maar welke van de 3 moet ik gebruiken?
Onderste 2 zijn 1 en dezelfde server, de bovenste is een text server, daar zal je geen binaries vinden.sander815 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:57:
planet heeft ook een redelijke newsserver dacht ik
Voor het eerst sinds een jaar ook maar weer eens een maandje Eweka aangeschaft (in afwachting van mijn TweakDSL account
) en ik moet zeggen, het bevalt prima.
Snelheid redelijk stabiel rond de 575 kb/sec met @home breedband.
Blijft een mooie principe dat ze bij Eweka voeren.
Snelheid redelijk stabiel rond de 575 kb/sec met @home breedband.
Blijft een mooie principe dat ze bij Eweka voeren.
misschien lees ik erover heen, maar goed.
Is er ook zoeits als een zoekmachine waarin je in nieuwsgroepen kan zoeken vóór je alle headers naar binnen haalt?
Als ik namelijk de nieuwste headers van grotere/bekendere groepen haal, is die nog best lang bezig.
Is er ook zoeits als een zoekmachine waarin je in nieuwsgroepen kan zoeken vóór je alle headers naar binnen haalt?
Als ik namelijk de nieuwste headers van grotere/bekendere groepen haal, is die nog best lang bezig.
Lees de waarschuwing onderaan het topic eens, die staat er natuurlijk niet-voor-niets.greatgonzo schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:53:
ok, wist ik niet
iemand problemen met eweka atm ?
Hier is de snelheid zeer Flucturerend.. en heb maar 1 lijntje!
ook eweka site en forum ligt eruit volgens mij .........
weet iemand wat er aan de hand is ?
*edit* Wanadoo lag er even uit is weer opgelost volgens mij
Hier is de snelheid zeer Flucturerend.. en heb maar 1 lijntje!
ook eweka site en forum ligt eruit volgens mij .........
weet iemand wat er aan de hand is ?
*edit* Wanadoo lag er even uit is weer opgelost volgens mij
[ Voor 15% gewijzigd door xdc op 25-01-2006 22:33 ]
slimmehotspot.nl
nog een vraagje:
Als ik met newsbinpro nieuwe headers binnenhaal, staat erbij dat er bv 20000 zijn. Ik krijg er echter maar ~1000 in beeld? Zal wel aan instellingen liggen, maar ik zie nergens iets van max zichtbare headers?
Als ik met newsbinpro nieuwe headers binnenhaal, staat erbij dat er bv 20000 zijn. Ik krijg er echter maar ~1000 in beeld? Zal wel aan instellingen liggen, maar ik zie nergens iets van max zichtbare headers?
Waarom headeren ? Newbinpro werkt imho ook niet echt lekker..greatgonzo schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:00:
nog een vraagje:
slimmehotspot.nl
Iemand ervaring met tiscali? News.tiscali kent geen binaries meer die gevuld zijn, omega.tiscali.nl uit de lucht? -> zoiets las ik eerder... Is dan de enige optie om betaalde nieuwsserver te kiezen?
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Doe aub eens ietsjes meer moeite om te achterhalen wat er met die binaire news-server van Tiscali is gebeurd.Lord_T schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:22:
Iemand ervaring met tiscali? News.tiscali kent geen binaries meer die gevuld zijn, omega.tiscali.nl uit de lucht? -> zoiets las ik eerder... Is dan de enige optie om betaalde nieuwsserver te kiezen?

Ligt Eweka er af?
Site is niet bereikbaar, evenals hun newsservers niet...
nevermind, doet het alweer
Site is niet bereikbaar, evenals hun newsservers niet...
nevermind, doet het alweer
[ Voor 20% gewijzigd door weststar op 26-01-2006 16:52 ]
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Elk gepost bestand bestaat uit meerdere segmenten. Elk segment is een header, dus als je een bestand hebt dat bv. in twintig segmenten is gepost worden die tesamen als één bestand weergegeven.greatgonzo schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:00:
nog een vraagje:
hier kom ik niet meer op tweaknews....connection refused...
heb maar ff een mailtje gestuurd
heb maar ff een mailtje gestuurd
Wabbawabbawabbawabba
tweaknews is echt aan het baggeren momenteel. snelheidsproblemen, de retentie is verlaagd in heel veel groepen

probleem is opgelost momenteel
retenties heb ik geen last van...zit alleen maar in de grotere groepen (a.b.cores/nl/boneless etc...)
ik had hierzelf een probleem...collega heeft lopen klooien van het weekend waardoor de firewall server ieswat rondom zijn asje is gaan draaien...erg lekker....konden dus alleen nog maar via explorer op internet komen, de rest werd geblokkeerd....
Weet nog steeds niet wat ie gedaan heeft, ga ik zaterdag ff uitvissen.....hij is nmlk niet de systeembeheerder hier...dat ben ik
ik had hierzelf een probleem...collega heeft lopen klooien van het weekend waardoor de firewall server ieswat rondom zijn asje is gaan draaien...erg lekker....konden dus alleen nog maar via explorer op internet komen, de rest werd geblokkeerd....
Weet nog steeds niet wat ie gedaan heeft, ga ik zaterdag ff uitvissen.....hij is nmlk niet de systeembeheerder hier...dat ben ik
Wabbawabbawabbawabba
Ik gebruik sinds kort binaries.news.planet.nl. De snelheid is niet denderend (340-440KB) maar het is gratis en beter dan de meeste .torrents presteren is mijn ervaring.
Ik wacht nog even met de overstap naar Eweka, als ik over een paar maanden een 20Mbit lijntje heb.
Weet iemand of planet een data-limiet gebruikt? Ik heb een 6.1Mbit (Comfort) connectie.
Ik wacht nog even met de overstap naar Eweka, als ik over een paar maanden een 20Mbit lijntje heb.
Weet iemand of planet een data-limiet gebruikt? Ik heb een 6.1Mbit (Comfort) connectie.
[ Voor 3% gewijzigd door tweakraiser op 30-01-2006 20:32 ]
die heeft geen datalimiettweakraiser schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:30:
Ik gebruik sinds kort binaries.news.planet.nl. De snelheid is niet denderend (340-440KB) maar het is gratis en beter dan de meeste .torrents presteren is mijn ervaring.
Nope, doen ze niet, zover ik weet tegenwoordig op niet één van hun abbo's. Overigens heb ik niet al te goede ervaringen met Nova de laatste tijd, retentie is teruggelopen naar max 2 dagen in de grotere groups - hopelijk wordt 't bij Tweak beter.tweakraiser schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:30:
[ Voor 1% gewijzigd door Leftblank op 30-01-2006 20:56 . Reden: spuit11 ]
Ben zelf erg tevreden over tweaknews. En iemand die ik ken heeeft nu een proef abbo genomen en wil die brief wel terug sturen alleen kan hij niet vinden wat hij moet doen als hij het later weer op wil zeggen. Moet hij dan een maand van te voren een brief sturen?
(zijn ouders betalen het en willen het ff zeker weten hoe het zit)
Planet heeft de server toegang tijdelijk verlaagt naar lagere snelheid, er schijnen meer dan 7000 logins per dag te zijn.
Zijn op dit moment bezig met een nieuwe server, kortom, ik kan die paar weekjes wel wachten.
Zijn op dit moment bezig met een nieuwe server, kortom, ik kan die paar weekjes wel wachten.
Giganews komt zijn belofte niet echt meer na... van de up to 70 dagen haal ik nu nog maar 63 dagen of minder in een groep als alt.binaries.warez
En dat is naar mijn weten een groep waar echt niet veel inzit, of is dat juist de reden dat deze groep iets van 63 dagen al niet meer heeft?
En dat is naar mijn weten een groep waar echt niet veel inzit, of is dat juist de reden dat deze groep iets van 63 dagen al niet meer heeft?
Je kan bij Tweaknews een maand en een jaarabo nemen. Standaard heb je als je die brief instuurd een maand-abo, dus je zit er maar een maand aan vast.NielsHarley schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:26:
Ben zelf erg tevreden over tweaknews. En iemand die ik ken heeeft nu een proef abbo genomen en wil die brief wel terug sturen alleen kan hij niet vinden wat hij moet doen als hij het later weer op wil zeggen. Moet hij dan een maand van te voren een brief sturen?
Anoniem: 127255
zijn er ook mensen die ervaring hebben met de nieuwsserver van telebyte?
Ze zeggen op hun website dat ze volledige nieuwsgroepen aanbieden...
Of kan ik beter m'n eweka account erbij houden?
Ik moest wel lachen om de volgende tekst (van www.telebyte.nl)Anoniem: 127255 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:11:
zijn er ook mensen die ervaring hebben met de nieuwsserver van telebyte?
En antwoord op je vraag was daar ook te vinden:Om verbinding te maken met de newsserver van Telebyte dient u als adres 'newsbin.telebyte.nl' te gebruiken
Als je aan 3 dagen genoeg hebt... Eweka gaat tot 40 dagen (geen idee of dit altijd gehaald wordt, maar ik heb hier nooit veel klachten daarover gelezen).Retentie van de groepen
Met het begrip retentie wordt de tijd bedoeld dat het artikel op de newsserver te vinden is. Momenteel heeft de newsserver een retentie van ongeveer drie dagen. Dit houdt in dat een artikel ongeveer drie dagen nadat het geplaatst is weer van de newsserver verdwijnt tijdens het 'expire-proces'. De retentie is voor veel gebruikers een belangrijke factor. In de komende tijd zal Telebyte de retentie nog verder uitbreiden.[
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 12-02-2006 22:29 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.